Animal prints are here to stay... — Het wordt deze winter een beestenboel, maar dan wel met humor en smaak! De dierenprint vind je overal dit seizoen; van luipaard tot zebra! Sexy, elegant, modern of eerder bohémien? De animal look is volledig aanpasbaar. Een ding is zeker: it’s an urban jungle out there!
Felinity - Een houding van gratie en sierlijkheid. De onderscheidende elegante bewegingen, de zachte tred, katachtige behendigheid en een instinctieve kracht.
LolaLiza maakt zich op voor een gezellige herfst met de Felinity collectie. De ontwerpers lieten zich inspireren door zowel jungle als dieren : denk aan uitbundige animal prints en kleuren zoals zandgeel, aardebruin en baksteenrood. Laat je alvast warm maken voor de komende herfst met onderstaande Felinity items
Een appartement met een geraffineerde look, spciale objecten en beelden, organische vormen en geometrische motieven. Fluweel, ambermarmer en massief notenhout, nobele materialen en pastelkleuren voor een intiem en warme stijl.
Holland America Line start samenwerking met Rolling Stone
Holland America Line introduceert de Rolling Stone Rock Room, een nieuw klassiek rockpodium ontwikkeld samen met Rolling Stone magazine, ’s werelds toonaangevende muziekautoriteit. De Rolling Stone Rock Room geeft cruisegasten een unieke ervaring met een live-band die rockgeschiedenis brengt door het spelen van iconische hits van populaire rocksterren.
De Rolling Stone Rock Room maakt zijn debuut als onderdeel van de innovatieve Music Walk op Holland America Line’s Nieuw Statendam wanneer deze komende december aan de vloot wordt toegevoegd. In dezelfde maand wordt hij ook op de Koningsdam gelanceerd.
“We zijn ontzettend blij dat we de enorme expertise van Rolling Stone kunnen gebruiken om een nieuwe entertainment locatie te creëren die al onze gasten aanspreekt,” aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. “Innovatieve en authentieke muziekervaringen vormen het hart van ons entertainmentaanbod en dit onderscheidt ons binnen de cruisewereld. Klassieke rock spreekt mensen van alle generaties aan omdat de muziek universeel is en de Rolling Stone Rock Room brengt opnieuw een geweldig livemuziek podium op onze schepen.”
De Rolling Stone Rock Room kent een vijfkoppige band die hits speelt geïnspireerd op de hitlijsten van het magazine. “Rolling Stone en Holland America Line zijn twee beeldbepalende merken die allebei de beste muziek naar cruisegasten willen brengen,” aldus Meng Ru Kuok, CEO van Rolling Stone International. “We kijken uit naar deze unieke merkbeleving en het eerste van een dergelijke samenwerking voor ons door het tot leven brengen van Rolling Stone op een ultieme live locatie op zee.”
Sinds zijn oprichting 50 jaar geleden heeft Rolling Stone zich vandaag de dag ontwikkeld als een multi-platform merk met ongeëvenaarde toegang en autoriteit waarmee het een wereldwijd publiek van meer dan 60 miljoen mensen per maand bereikt. Rolling Stone is een autoriteit op het gebied van muziekrecensies, diepgaande interviews, keihard politiek commentaar en prijswinnende journalistiek in print, online, mobile, video, social media en evenementen. Het blijft hiermee trouw aan zijn missie van het vertellen van uitzonderlijke verhalen die de hedendaagse cultuur verlichten.
Music Walk Live podia : De innovatieve Music Walk op Holland America Line schepen biedt een variëteit aan muzikale belevingen en genres om een live-ervaring als geen andere op zee te brengen. Naast Rolling Stone op de Nieuw Statendam en Koningsdam kent de Music Walk ook Lincoln Center Stage, Billboard Onboard en B.B. King’s Blues Club. www.HollandAmerica.com
ACQUA DI PARMA GAAT IN ZEE MET CLYM EVERNDEN VOOR DE NIEUWE, EXCLUSIEVE COLONIA ARTIST EDITION
Het merk dat Italiaanse stijl incarneert, geeft getalenteerd Brits kunstenaar de opdracht om een artistieke editie te maken van zijn legendarisch parfum.
Acqua di Parma, het merk dat een perfecte belichaming is van de Italiaanse stijl, koos voor de creatieve kijk van kunstenaar Clym Evernden om zijn legendarische parfum Colonia op een unieke en originele manier te vertolken.
Clym Evernden is een eclectisch vertegenwoordiger van de hedendaagse kunstscène met verscheidene prijzen op zijn palmares. Hij kroop ook al in de huid van artdirector voor sommige van de meest prestigieuze merken ter wereld en staat zowel bekend om de zeer herkenbare vloeiende, grafische lijnen in zwarte inkt als om zijn gedurfde, bonte kleurengebruik. Clym kan alle types media aan: tekeningen op papier, decorontwerp, videoproductie en installaties, multimediawerk. Zijn poëtische gevouwen animatieverhalen en zijn intelligente, fantasierijke posts hebben hem niet minder dan 85.000 volgers op zijn Instagram account @clymdraws opgeleverd.
De eenvoudige en tegelijk gesofistikeerde stijl van Clym heeft een sterke affiniteit met het merk en dat zorgt ervoor dat het Colonia Artist Edition-project de waarden van Acqua di Parma perfect belichaamt. De tekeningen en illustraties van Clym, allemaal uitsluitend met de hand gemaakt, vertonen lichte imperfecties waardoor ze volkomen uniek zijn en net daarom nog perfecter. Acqua di Parma, al meer dan een eeuw actief, heeft altijd een voorliefde gehad voor vakmanschap en voor stuks die met geduld en tijd vervaardigd zijn. Met hun kleine mankementjes ademen ze een eerlijke vitaliteit.
"Clym overtuigde ons met de authentieke elegantie van zijn werk. Er is niets artificieels aan zijn kunst, enkel een instinctieve en bijzonder geraffineerde eenvoud, een subtiele en tegelijk sterke frivoliteit, net als de informele cliché-loze elegantie die ons merk zo typeert. Clym is de perfecte vertolking van de levensstijl van Colonia, de meest herkenbare geur van Acqua di Parma die al onze waarden belichaamt. Colonia is het parfum dat op en top de Italiaanse stijl incarneert, een frisse, lichte compositie die levensvreugde uitstraalt. Met zijn subtiele, moderne stijl is Clym erin geslaagd de spirit van het merk en het legendarische parfum te vatten. De Colonia Artist Edition is de fusie van twee talen die een publiek aanspreken dat op zoek is naar authenticiteit en die ook waardeert,' aldus Laura Burdese, CEO en President van Acqua di Parma.
"Ik ben verrukt om met een merk als Acqua di Parma te kunnen samenwerken. Italië is een van mijn favoriete bestemmingen en de geuren, de stijl en het imago van de parfums van het merk doen me denken aan het licht en de sfeer van de landschappen waar ik zo van hou. Acqua di Parma is het prototype van een sobere, geraffineerde luxe – verre van protserig en formeel – iets heel hedendaags in mijn ogen. Het was ook interessant om enkele gelijkenissen te ontdekken tussen mijn werk en de visuele codes van het merk met een uitgesproken identiteit. Het eenvoudige, artdeco aandoende, met de hand getekende ontwerp op basis van een monochroom en Parmageel thema heeft een uitzonderlijke visuele impact. Die eenvoud is ook te vinden in mijn werk: zwarte lijnen die contrasteren met felle, levendige kleuren. Wanneer ik ontwerp, dan springen mijn penseelstreken in het rond op een bijna instinctieve manier om vast te leggen wat ik waarneem. Ik zet mijn emoties op papier zonder enige filter; een eerlijke directheid die ik ook herken in Acqua di Parma. Het was een eer voor me om de levensstijl van Colonia te vertolken. De noten van deze geur nemen me mee naar een elegante Italiaanse kleermaker, in een cocktail van passie voor traditie gecombineerd met een frisse, extreem moderne energie,' aldus de kunstenaar.
COLONIA. EEN TIJDLOZE KLASSIEKER.
Citroen, Calabrische bergamot en zoete sinaasappel: de gouden vruchten van Acqua di Parma geven hun sprankelend frisse en zonnige noten vrij in de lucht. En die noten zijn nog geprononceerder in het hart van de geur waar ze versmelten met de bloemige essences van lavendel, ijzerkruid en Perzische roos. Aan de basis bezegelen de warme, houtnoten van edele vetiver, sandelhout en patchoeli deze unieke omarming.
Loved by Miracles, de kledinglijn ontworpen door Annelien Coorevits voor mama’s en hun mini-me, is dit seizoen aan haar tweede editie toe. De collectie omvat outfits voor elk moment, van geklede joggings met velvet bombers tot jurken met een touch of glamour, geknipt voor de eindejaarsfeesten. Gezicht van de campagne is Annelien zelf, met haar dochtertje Elena.
De collectie straalt een en al vrolijkheid uit, dankzij de speelse motieven zoals kusjes, bloemen en vogels. Ze duiken vooral op in de jurkencollectie. Blikvanger is de lange zwarte jurk met rood bloemmotief die ook in kids-versie bestaat, zij het dan knielang en in doorknoopversie. De kusjesprint is ook verkrijgbaar als blouse voor de mama’s, te combineren met een zwarte geklede pantalon met franjes als leuk detail.
Yuso X Olga Dessine: twee artiesten, één ontmoeting
"MADE IN BELGIUM" VAKMANSCHAP
Herontdek YUSO dankzij de nieuwe capsulecollectie in samenwerking met een Brusselse kunstschilder. Gaelle van der Haegen en Olga Dessine, dames die fier zijn op hun Belgische DNA, bundelen hun vakmanschap en brengen een spetterende collectie "Jade" handtassen en clutches uit. Het iconische model van het merk krijgt een gloednieuw gedaante dankzij de verfspatten van de hand van de artieste. Deze nieuwe kleurrijke en elegante accessoires zijn dit najaar het hebbeding bij uitstek!
HANDTAS JADE BORDEAUX FUNKY : Kalfsleder - Ritssluiting - Goudmetalen accessoires - Afneembare draagriem - Afmetingen: 38 cm x 30 cm x 15 cm - Prijs: 525€ - Beschikbaar op de e-shop
CLUTCH JADE BLEU FUNKY : Kalfsleder - Ritssluiting - Goudmetalen accessoires - Afneembare draagriem - Afmetingen: 25 cm x 20 cm - Prijs: 225€ - Beschikbaar op de e-shop
Griezelen tijdens de herfstvakantie met spectaculair doolhof op strand vanKoksijde
Voor een onvergetelijke Halloween moet je naar Koksijde-Oostduinkerke. Je kan er lekker griezelen, met een heksenverbranding, het uithollen van pompoenen, een Halloween mountainbike tocht en een Halloweenstoet. En verdwaal in het grootste doolhof (1000 m²!) aan de Belgische kust! Griezelfiguren wachten je op, achter iedere hoek! www.visitkoksijde.be
Grootste griezeldoolhof: Nightmare on Baaldjes Beach
Stel je voor, een doolhof van maar liefst duizend vierkante meter! Het strand van St-Idesbald is de ideale plek om er tussen de griezels te verdwalen. Durf jij de uitdaging aan of ben je bang dat je er niet meer uit geraakt ? Toch maar proberen, misschien zijn de griezelfiguren niet zo eng, alhoewel…. (27/10 – 4/11, van 13 tot 18 u, prijs: € 3, avondsessies 19 tot 22u30 op 27/10, 28/10, 31/10, 2/11, 3/11, € 5, leeftijd 16 + inclusief drankje).
Halloween Mountainbike Toertocht (26/10)
Om al helemaal in de Halloweensfeer te komen, wordt de Halloween Mountainbike toertocht georganiseerd. Een avondrit in een griezelige Halloweensfeer… wie durft? Afspraak in Oostduinkerke, sportpark Hazebeek, vrijdag 26 oktober, van 18 tot 20u30, (24, 33 of 45 km), € 4.
Huiver en griezel tijdens de Grote Halloweenstoet (31/10)
Halloween pompoenen uithollen en versieren, een schminkfestijn, animatie met steltenlopers en drakenhoeder van de doden Odile, woensdag 31 oktober, 14-17u, St-Idesbald, G. Grardplein
Om 19u15 begint de echte huiver en griezel tijdens de Grote Halloweenstoet met animatie, muziek en vuurwerk (start: Strandlaan). Wie durft daarna nog naar de heksenverbranding te gaan? Dit gaat door om 20u op het strand van Sint-Idesbald en daarna wordt de griezelpret afgesloten met een spectaculair vuurwerk.
Geen zin om te griezelen?
Op vrijdag 2 november kan je met het hele gezin naar het NAVIGO-museum voor een workshop “Cupcakes versieren”. Volwassenen kunnen op hetzelfde moment een thematische rondleiding volgen, dankzij Familie@NAVIGO.
Of ga op wandel met het hele gezin en zoek paddenstoelen tijdens de boeiende paddenstoelenwandeling.
Bezoek gratis het Abdijmuseum Ten Duinen of NAVIGO-museum tijdens de open museum dag op 3 november!
Alle nieuwe modellen en accessoires op dé beurs voor motorhomes en caravans
Van 11 tot 15 oktober is het opnieuw zover: dan gaat Mobicar’18 door in Brussels Expo. Op de 56ste beurs voor caravans en motorhomes kunnen liefhebbers van vrijetijdsvoertuigen de 600 nieuwste modellen ontdekken, maar daarnaast staan de paleizen vol met andere nieuwigheden. De beurs bewijst opnieuw haar relevantie, aangezien Belgen ieder jaar nieuwe motorhomes en caravans blijven aankopen.
Nieuw op Mobicar’18
De meest opvallende verandering op Mobicar is dit jaar ongetwijfeld de nieuwe indeling van de paleizen. De beurs is opgedeeld in drie zones: eentje voor motorhomes, eentje voor caravans en een zone voor accessoires en diensten. De verschillende delen zijn te herkennen aan de kleuren op het beursplan én aan het tapijt dat in de beursgangen ligt: groen voor motorhomes, blauw voor caravans en oranje voor accessoires en diensten. Zo vinden de bezoekers makkelijker hun weg en kunnen ze gerichter op zoek gaan naar het product dan hen interesseert.
Een andere primeur dit jaar zijn de testritten met de motorhome op de Heizelsite. Voor wie altijd al wilde weten hoe het is om met een motorhome te rijden, kan daarvoor terecht op Mobicar. Ideaal voor liefhebbers die nog twijfelen over de aankoop van een voertuig of denken dat rijden met een motorhome te ingewikkeld of moeilijk is. Onder begeleiding van één van de exposanten maken ze een testrit met een model naar keuze, van Brussels Expo naar het Atomium. Reserveren kan via www.mobicar.be/reserveer-testrit.
Nog een nieuwtje: de salondeal. Bezoekers die op de beurs een motorhome of caravan aankopen, kunnen hun nieuwe aanwinst vieren met een fles champagne. Ze hoeven enkel met hun aankoopbon naar het secretariaat te komen om een fles bubbels in ontvangst te nemen. Een laatste nieuwigheid is een gratis oogtest op de beurs: het belang van een goed zicht op de baan wordt nog vaak onderschat. Bezoekers die willen weten of hun ogen helemaal in orde zijn voordat ze achter het stuur van een nieuw vrijetijdsvoertuig kruipen, kunnen ze laten testen op Mobicar’18.
Vaste waarden
Naast de nieuwigheden die dit jaar hun debuut maken op de beurs, is er op Mobicar’18 plaats voor enkele vaste waarden. Zo verkiezen de bezoekers de Caravan en de Motorhome van het Jaar 2019. 18 motorhomes en 6 caravans strijden opnieuw voor deze prestigieuze titel. Een vijfkoppige jury zal de genomineerden zorgvuldig uitkiezen. De geselecteerde modellen zijn tijdens de beurs te herkennen aan de sticker en de stembus. Bezoekers kunnen een stembriefje achterlaten in de urne bij het voertuig dat volgens hen de titel verdient.
Mobicar’18 zet naar goede gewoonte de deuren open voor de kleinste kampeerders. Voor een springkasteel, spelletjes en een tekenwedstrijd kunnen ze terecht in de kinderhoek. Ze zijn er welkom tijdens het beursweekend op 13 en 14 oktober. Kids die tijdens hun bezoek wat energie kwijt willen, kunnen hun hart ophalen aan de Mobicar-klimmuur, waar ze een verticale roadtrip ontdekken. Groot en klein kunnen tijdens hun bezoek halthouden aan één van de streetfood kraampjes.
Ten slotte is er op de beurs opnieuw een overnachtingszone voor zij die de beurs bezoeken met hun eigen motorhome of caravan. We voorzien een afgebakende zone op parking C, die toegankelijk is van woensdag 10 tot en met dinsdag 16 oktober. Een overnachting kost 10 euro per voertuig per nacht voor een staanplaats met elektriciteit. Reserveren kan via www.mobicar.be/reserveer-overnachting.
Mobicar is de internationale beurs voor caravans en motorhomes, die dit jaar voor de 55ste keer plaatsvindt. Internationale exposanten, de laatste caravan- en motorhomemodellen zijn alvast van de partij, maar ook tips & tricks voor een geslaagde kampeervakantie. Verwacht in de komende maanden meer informatie over onze exposanten en over de inschrijvingen!
Oogschaduw palettes, lip kits mét metallic finish, hair tools een luxe body lijn, blending sponsjes, nieuwe herfstkleuren nagellak en haarkleuring voor een opvallende hair-do. De nieuwe beauty accessoires en producten voor dit najaar zullen tijdens de HEMA Beauty Days worden geïntroduceerd. De HEMA Beauty Days starten aanstaande zaterdag 15 september tot en met zondag 30 september. Tijdens deze beauty weken zijn er mooie kortingen en acties op het gehele beauty assortiment.
Eyeshadow palettes
Met een oogschaduw look zit je nooit verkeerd, er zijn eindeloos veel mogelijkheden. Met de lichte tinten lichten je ogen op, terwijl je met de donkere kleuren meer diepte creëert. De paletten bestaan uit twaalf kleuren, waaronder oogschaduw met en zonder glitters. Er zijn twee paletten, een met nude tinten en een met heldere kleuren. Eyeshadow palette € 10
Lip Kit
De lip kit bestaat uit een liquid lipstick met dezelfde kleur lip liner. De lip kits zijn verkrijgbaar in vijf kleuren, waarvan er twee een metallic finish hebben: metaalbrons, metaalrood, rood, donkerrood, nude. Lip Kits € 7
Hair tools
Met de haarkruller, haar straightener, haardroger en mini variant van de haardroger van HEMA kun je thuis de haarstylist uithangen. De tools zijn handig in gebruik, gemakkelijk te bedienen en op een simpele manier kun je je haar thuis stylen. De mini föhn is handig voor op reis. Hair tools vanaf € 16
Luxy body line
Een body lijn bestaande uit: body cream, body lotion, body wash, body scrub, body mist, shampoo, conditioner, shower cream, handcrème met shea butter, vitamine E en een subtiele bloemgeur. Tissue boxen, zakdoekjes en toilettassen met dezelfde print maken de lijn compleet. Body Line vanaf € 1,50
Applicator
Breng egaal en vlekkeloos je make-up aan met de nieuwe blendingsponsjes van HEMA. Met de puntige vorm aan de bovenkant breng je gemakkelijk je make-up aan, zelfs op minder bereikbare plekken. Ook in mini-formaat. Blendingspons vanaf € 4,50
Nagellak
De nieuwe kleuren nagellak, iron grey, golden yellow en nightsky blue, matchen goed bij de trends van dit najaar. Alle nagellakken bevatten arganolie. Arganolie verzacht de nagelriemen en verbetert de kwaliteit van de nagels. Nagellak € 2,50
Temporary hair colour
Feestje? Niet-permanente haarkleuringen in opvallende kleuren is de trend van het moment. Je kunt zelfs meerdere kleuren met elkaar mixen. De haarkleur was je na tien wasbeurten er weer uit. De kleuren komen het beste uit op blond of gebleekt haar. Er zijn vier verschillende kleuren: merlot, violet, peach rose en hot pink.
Belangrijk: Laat de spoeling 10-30 minuten inwerken voor het grondig uit te spoelen. Hair colours € 5
Fade Out Shampoo
De fade out shampoo is om de laatste restjes kleur uit je haar te wassen, bijvoorbeeld na 10x wassen heb je nog een restje roze dan gebruik je de shampoo om het sneller te laten vervagen. Fade Out Shampoo € 4,50
De nieuwe collectie is verkrijgbaar bij alle HEMA winkels en op hema.be.
La Redoute vormt een nieuwe tandem met een jong creatief merk. Het merk dat deze lente/zomer 2018 samenwerkte met het in Parijs gevestigde Finse bedrijf Aalto en Flore Girard de Langlade, zal dit keer de krachten bundelen met het Parijse label Koché.
Het merk dat in 2015 door Christelle Kocher werd gelanceerd, ontwierp voor La Redoute een minicollectie voor vrouwen. “Christelle Kocher gaat elegant om met de codes van streetwear en haute couture”, vertelt Sylvette Boutin-Lepers, hoofd Créateurs et Partenariats Image bij La Redoute.
De ontwerpster, die haar recente cruisedefilé in Marseille op een veerboot hield, houdt ervan om culturen en textielsoorten te mixen, zoals sportkleding en kant. De stukken van de samenwerking, die te koop zullen worden aangeboden voor prijzen tussen de 30 en 129 euro, herinterpreteren de klassiekers van Koché, in een geest van casual sportswear.
Het najaar is het ideale seizoen om de Vaucluse te ontdekken: het is er rustiger dan in het hoogseizoen, het is nog altijd mooi weer en het is het seizoen van de wijnoogst. Voor wie dol is op een vintage vakantie waarbij je langzaam door een prachtig landschap trekt, geven we graag enkele tips. Cruise doorheen de wijnvelden in een nostalgisch volkswagenbusje, haal herinneringen op in een legendarische 2CV of blik terug op het embleem van Frankrijk: la route nationale 7.
Chillen tussen de wijnranken in een volkswagenbusje van de jaren 70 : Op het wijndomein van Gigondas beleef je een unieke wijndegustatie! Naast wijn, is wijnmaker Frédéric Haut gepassioneerd door de jaren 70 en alles wat daarbij hoort. Hij gidst je in zijn hippe Volkswagenbusje op het domein rond, met de tunes van gitaarheld Jimmy Hendrickx op de achtergrond. Met zijn tweetjes, met familie of vrienden, verken je gedurende ongeveer 1u30 het domein van Gigondas en aanschouw je de parels van de Vaucluse zoals de Dentelles de Montmirail. Natuurlijk degusteer je ook een aantal wijnen in het hart van de wijngaarden! Meer info: www.tourade-gigondas.fr
Herinneringen ophalen met een legendarische 2CV : De deux chevaux, beter bekend als het ‘geitje’, is zowat de bekendste wagen van het Franse Citroën automerk. Sinds 1949 snort de legendarische wagen over de wegen. De 2CV is voor velen gelinkt aan heel wat verhalen en herinneringen uit de “goede oude tijd”. Zo ook voor Laurent Estibal, die helemaal gepassioneerd raakte door deze Franse pareltjes. Hij restaureerde zijn vier 2CV's eigenhandig en verhuurt ze per (halve) dag. Bolder langs de pittoreske wegen van de Provence, picknick langs lavendelvelden en haal for old time sake herinneringen op! Meer info: www.location-deuche-forever.com
Snuisteren tussen de vintage-schatten in de antiekhoofdstad : Vintageliefhebbers halen hun hart op in L'Isle sur de Sorgue, de hoofdstad van brocante- en antiekwinkels. Je kunt er snuisteren tussen unieke vintageschatten uit de jaren 50, 60 of 70. Een aantal leuke winkels bieden ook heel mooie "officiële" heruitgaven aan.
In de voetsporen van Trenet langs de route nationale 7 : « De toutes les routes de France d'Europe, celle que j'préfère est celle qui conduit en auto ou en auto-stop vers les rivages du Midi » , zong Charles Trenet in 1955. De route nationale 7 brengt je van de Franse hoofdstad Parijs naar Menton, de laatste Franse badstad voor de Italiaanse grens. Hier niet snel van A naar B, maar wel langzaam genieten van panoramische vergezichten en historische steden zoals Lyon en Valence. Bezoek zeker ook het Musée Mémoire de la route nationale 7 in Piolenc. Je vindt er posters, kilometerpalen of kunt er een pastis drinken in de bistro van la mère Germaine. Meer ”à la française” wordt het niet. www.provence-toerisme.com
Vernieuwde luxe geschenkverpakkingen voor kerst bij Rituals
Zet de traditie van het schenken verder met onze vernieuwde collectie luxe geschenkpakketten. Twee splinternieuwe pakketten zijn toegevoegd aan de collectie: de exclusieve winteredities Ritual of Karma en Ritual of Yalda. Gun je dierbaren dit vakantieseizoen de formidabele ervaring om de tijd te nemen. Of ze nu groot zijn of klein, met de geschenkpakketten van Rituals komen je wellness-wensen in vervulling met heerlijke belevingen voor lichaam en geest. De vulling is 100% afbreekbaar en zodra de producten uit de geschenkdoos verbruikt zijn, kan je deze luxueuze bewaardoos gebruiken om eigen hebbedingen op te bergen, zoals foto’s, brieven en juwelen. Deze dozen geven je interieur een vleugje elegantie waarvan je nog jaren kan genieten. Omdat de grote en extra grote dozen voortaan compacter zijn, kunnen we er meer tegelijk verzenden. Dat beperkt het transport, wat op vele manieren een positieve impact heeft op het milieu.
De geschenkpakketten zijn in een prachtig nieuw kleedje gestoken om nog luxueuzer te ogen en ze bevatten perfecte productcombinaties voor het lichaam en voor thuis. De geschenkpakketten zijn beschikbaar in de volgende Rituals-collecties: Ritual of Ayurveda, Ritual of Dao, Ritual of Sakura, Ritual of Happy Buddha, Ritual of Samurai, Ritual of Hammam, Ritual of Karma en Ritual of Yalda.
Om elke persoon op je geschenklijst voor kerst te plezieren zijn de geschenkpakketten te verkrijgen in vier verschillende versies: klein, middelgroot, groot en zeer groot. Geef je geliefden dit vakantieseizoen een speciaal geschenk en bezorg ze een onvergetelijke ervaring.
#mayallyourwishescometrue
Deze producten zijn beschikbaar vanaf oktober 2018 in de Rituals Cosmetica-winkels en op RITUALS.com
Het thema ‘Peacock’ voorziet je van een schitterend kleurenpallet. Heldere en sprekende tinten zoals fuschia en oranje zorgen voor oogverblindende combinaties. Echte meesterwerkjes om met fierheid te dragen.
IKKS & Werner Schreyer, de kunstenaar achter het model
KEEP CALM, TAKE A BREATH… HIJ IS TERUG!
Voor de Wintercampagne IKKS 2018 maakt mode-icoon Werner Schreyer plaats voor een authentieke en gedurfde kunstenaar; de perfecte incarnatie van het IKKS-Manifesto: LES ESPRITS LIBRES.
VAN PODIUM TOT SCHILDERKUNST
Naast de covers van tijdschriften en runways, ontplooit de Oostenrijkse topkunstenaar zich ten volle als schilder. « De andere ik », zijn eerste expositie in Wenen in 2012, onthult een creatieve, grenzeloze persoonlijkheid. Sindsdien vindt hij een abstract universum uit, kleurrijk en explosief, in een mix van dripping en fotografie.
DE ONTMOETING
Tussen Werner Schreyer en Lorelle Rayner, onze rebelse rockster van de groep Mara Falls, verloopt als heel vanzelfsprekend. Kunst en muziek komen samen in Londen in een alchemie tussen bohemian, Engelse chique en brutale rock.
Bernard François - Rond het juweel - Seneffe 9 okt tot 31maart 19
Voor zijn kleurrijke, avant-gardistische werken maakt de zilversmid, juwelenontwerper, beeldend kunstenaar en “designer” Bernard François gebruik van technieken uit de industriële en technologische wereld.
Bernard François heeft een nieuwe kijk ontwikkeld op de taal van het juweel, dat een volwaardig kunstvoorwerp is geworden waarin de maker zich kan uitdrukken en zijn creativiteit kan uitleven. In zijn ogen moet voor een juweel aan het evenwicht van de volumes en de vormen evenveel aandacht worden besteden als voor een beeldhouwwerk.
Als maker van hedendaagse juwelen maakt hij gebruik van nieuwe combinaties van materialen, voornamelijk staal, plexiglas, reflecterend plastic, aluminium en zelfs titanium. Zijn creaties gaan doorgaans uit van een grafische vorm die hij kan realiseren in zijn object-sculpturen, maar ook in zijn textielsculpturen, zijn zeefdrukken, … Hij geeft de voorkeur aan het technologische beeld en houdt van precisiewerk wanneer hij met een lasersnijmachine werkt.
“Mijn creaties zijn vooral het resultaat van een werkwijze die op verschillende manieren concreet tot uiting kan komen, in objecten/sculpturen, in stoffen, in zeefdrukken…. Ze verbindt ook tal van disciplines met elkaar.”
Nieuw
Een tentoonstelling in de tentoonstelling. App voor tablets en smartphones in het Frans. Deze app biedt toegang tot unieke documenten over Bernard François, de mens, de kunstenaar, de creatieve geest. De bezoeker krijgt eveneens zicht op het werk dat achter elke creatie schuilgaat. Dit is een ideale aanvulling op de tentoonstelling.
Openluchttentoonstelling in het Park van het Domein van Seneffe - Gratis toegang. www.chateaudeseneffe.be
Deze winter moet een interieur een warme gloed uitstralen die je meteen omarmt en waar je telkens weer graag in thuiskomt. Haal dus het zonnetje in huis door een aantal okergele accessoires toe te voegen aan je interieur. Deze aardse kleur is namelijk dé deco trendkleur van het moment. Combineer oker in vrolijke patronen voor een moderne en contrasterende look.
Zalando viert 10e verjaardag in samenwerking met verschillende internationale merken
Hoe je feestviert in stijl weet Zalando als geen ander en daarom viert de online-modebestemming zijn tiende verjaardag in de vorm van een campagne in samenwerking met verschillende partners. Met een tv-commercial met Calvin Klein (lanceerdatum: 9 september), Puma (lanceerdatum: 23 september) en Mango (lanceerdatum: 21 oktober) en een online campagne met Vans en J.Crew presenteert Zalando een exclusief aanbod in heel Europa ter gelegenheid van zijn jubileum. Naast deze collaboraties brengen ook meer dan 100 merken een mix van exclusieve en limited-edition looks op de markt - allemaal ter ere van Zalando’s 10 e verjaardag.
10 jaar geleden brachten Robert Gentz en David Schneider hun gewaagde en ambitieuze idee tot leven toen ze met Zalando begonnen vanuit een gedeeld appartement aan de Torstrasse in Berlijn. Wat begon met een start-up die slippers verkocht, ontwikkelde zich tot Europa’s grootste online-modeplatform. Tegenwoordig bedient Zalando meer dan 24 miljoen bezoekers in 17 landen. Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door een groep van meer dan 15.000 medewerkers met meer dan 100 nationaliteiten, van wie er 6.000 werken vanuit het hoofdkantoor in Berlijn.
In de beginfase streefde Zalando er vooral naar om naamsbekendheid te verwerven en het publiek bewust te maken van de mogelijkheden van onlineshoppen. Niet alleen voor Zalando zelf, maar ook om ervoor te zorgen dat mensen zich vertrouwd en comfortabel voelden bij het concept van online kleding bestellen. Toendertijd was Zalando de eerste die het 100-dagen-retourrecht introduceerde, net als gratis verzending en retour op alles – een concept dat inmiddels door de meeste onlinewinkels is overgenomen. Al snel was Zalando een gevestigde waarde in de e-commercewereld en groeide het bedrijf uit tot de grootste online moderetailer van Europa. Zalando vestigde naam in de modewereld met innovatieve campagnes en samenwerkingen, zoals Topshop x Cara Delevingne (2015), Tommy Hilfiger x Gigi Hadid (2016), de eerste multi-brand samenwerking met Marni (2016) en de meest recente, duurzame samenwerking: RE:CYCLE, van Viktor&Rolf voor Zalando (2017).
Nu, ter gelegenheid van zijn tiende verjaardag, slaat Zalando de handen in elkaar met verschillende partnermerken. Alle samenwerkingen worden gekenmerkt door exclusieve items en worden in dezelfde setting aan het publiek gepresenteerd – vanuit een witte box. Dit is een terugkeer naar de stijl van de tv-campagne van Are You Ready? (2015), waarin Arizona Muse zich direct tot de camera richtte. Deze keer betreden Kaia en Presley Gerber het podium in de nieuwe Calvin Klein Jeans-collectie. Deze is in zijn geheel ontworpen door de Chief Creative Officer van het merk; de Belg Raf Simons, en bevat items die exclusief bij Zalando te krijgen zullen zijn. Twee weken later neemt PUMA de estafettestok over om zijn exclusieve collectie voor Zalando te presenteren, met in de hoofdrol Cara Delevingne, een sport-capsulecollectie voor vrouwen én de limited edition “Muse Satin” sneaker. Als laatste in rij presenteert Mango een selectie van vier influencers met elk een eigen, exclusieve Mango x Zalando-collectie. Ter gelegenheid van Zalando´s jubileum dragen #mangogirls Diletta Bonaiuti (Italië), Pernille Teisbaek (Denemarken), Blanca Miro (Spanje) en Maja Wyh (Duitsland) een exclusieve look die ze zelf hebben ontworpen. De tv-spots worden aangevuld met een digitale campagne met Vans en J. Crew.
David Schneider, mede-oprichter en lid van het management van Zalando: “De behoeften van zowel onze klanten als onze partnermerken zijn altijd de reden geweest voor alles wat we doen en daarom willen we hen op een speciale manier bedanken met deze geweldige samenwerkingen ter gelegenheid van onze tiende verjaardag.”
Zalando’s vernieuwende start-upgeest blijft de verbindende factor tussen talloze initiatieven die erop gericht zijn om te blijven groeien en verbeteren. Deze instelling laat zien hoe het modeplatform zijn eigen richting heeft gevonden en de basis heeft gelegd voor onlineshoppen. Met de samenwerkingen met merken blijft Zalando erop gefocust om klanten één bestemming te bieden voor het vinden van hun complete look.
Een nieuwe hoofdzetel, een nieuwe CEO, een nieuwe directrice aankoop en sourcing, een versterkte directie medewerkersgroep: deze herfst wordt een mijlpaal in de geschiedenis van de Belgische keten LolaLiza. Met dit nieuwe hoofdstuk wil LolaLiza zich nog duidelijker positioneren op de markt om zo de brand toekomstproof te maken. Met de komst van Joachim Rubin als CEO haalt PP Retail Group, het familiebedrijf achter LolaLiza, voor het eerst een externe CEO binnen. Hij volgt Henri Appelstein op die het bedrijf samen met zijn broer Jacques en zijn schoonbroer Stéphane Jeger uitgebouwd heeft. De familie Appelstein blijft wel actief in de raad van bestuur.
Joachim Rubin (43) heeft een boeiend parcours afgelegd als marketingstrateeg in de voedingssector. Hij werkte onder meer voor Bel, Danone en Delhaize. Vooral een carrière als marketeer, met daarnaast ook activiteiten in aankoop, digitalisering, innovatie, ontwikkeling van winkelconcepten, acquisities … Voor hij aan zijn professionele carrière begon, heeft hij achtereenvolgens gestudeerd aan de ULB, Solvay en executive programma’s in het buitenland. Zijn grote uitdaging bestaat erin om het merk LolaLiza sterker te maken door nog beter en sneller in te spelen op de wensen van de doelgroep van het merk. Zijn missie: “to empower women in their femininity”.
Sterke focus op de doelgroep: Vrouwelijkheid heeft altijd al centraal gestaan bij LolaLiza. De collectie onderscheidt zich door de kleurige prints, de verfijnde details en de positieve vibes. Die identiteit wil LolaLiza in de toekomst nog versterken dankzij een grondige rebranding. De collecties zullen sneller inspelen op de trends en nog scherper gefocust zijn op de doelgroep: actieve vrouwen die op zoek zijn naar de “easy chic with a twist”. Het aanbod voor deze vrouwen zal nog uitgebreid en verdiept worden terwijl de kinder- en jeugdcollecties geleidelijk zullen afgebouwd worden.
Nieuwe kantoren: it’s all about connectivity: De hoofdzetel van LolaLiza verhuist van de Brusselse Markiesstraat naar de Bisschopsstraat 26, vlakbij het Muntplein. De nieuwe kantoren bevinden zich in het hart van Brussel en dus midden in de commerciële activiteit. Alle medewerkers zijn op dezelfde verdieping gehuisvest, en dat moet de communicatie tussen de verschillende afdelingen verbeteren en de interactie versterken. De rebranding van het bedrijf zal dus zowel extern en intern doorgevoerd worden.
LolaLiza werd in 2001 opgericht en maakt deel uit van de PP Retail Group, het bedrijf van de dynamische familie Appelstein die een jarenlange ervaring heeft in de textielwereld. In 2001 startte het bedrijf met 7 winkels, toen nog onder de naam L&L. Momenteel telt LolaLiza 110 boetieks, waarvan 93 in België, 11 in Frankrijk, 3 in Luxemburg en 3 in Nederland en stelt zo’n 700 mensen te werk.
IFA 2018: AEG zet in op consumentenervaring met innoverende oplossingen
Op IFA 2018 pakt AEG vooral uit met innovaties voor in huis: toestellen en accessoires ontworpen om de ervaring van consumenten thuis aanzienlijk te verbeteren. Alle nieuwste snufjes werden er gepresenteerd: van multifunctionele ovens over geconnecteerde wasmachines tot de ComfortLift vaatwasser.
Nieuwe smaakervaringen
De SteamPro-stoomoven beheerst drie kooktechnieken: verwarmen, stomen en een combinatie van beide. De oven maakt van iedere maaltijd een heuse ervaring. In de combistand bewaart de oven automatisch het evenwicht tussen warmte en stoom. Het toestel leent zich perfect om vlees te braden of te grillen, om brood te bakken, om desserts te bereiden of om vacuüm te garen (zoals in professionele restaurants). Gebruikers kunnen voortaan intuïtief koken: de oven stelt bij specifieke gerechten een kooktijd voor, en de manuele bediening laat toe het kookproces op de voorkeuren van de gebruiker af te stemmen.
De SensePro-kookplaat beschikt over een draadloze, batterijloze sensor die in een kookpot kan worden gestopt, die ultrasone communicatie met de kookplaat mogelijk maakt. Deze innovatie houdt voedingsmiddelen perfect op temperatuur, zodat die tot op de graad nauwkeurig worden gegaard. Deze temperatuursonde zorgt, in combinatie met verschillende functies (zoals sous-vide koken) voor de beste ervaring in kookassistentie.
De MultiSpace-koelkast is uitgerust met een uitneembare ontbijtlade en SpinView-lade. Dankzij de hoogte, de flexibele bakken en de specifieke temperatuurzones, zijn bewaring en bereiding van voedingsmiddelen makkelijker dan ooit. De uitneembare lade maakt alles vlot toegankelijk en waarborgt een efficiënte bereiding, waarna de voedingsmiddelen rechtstreeks terug in de koelkast geplaatst kunnen worden. De SpinView-lade kan 360° draaien en helpt de gebruiker voedingsmiddelen makkelijker in de koelkast terug te vinden en voedselverspilling te voorkomen.
De AEG ComfortLift-vaatwasser met QuickSelect werd geoptimaliseerd dankzij de intuïtieve schuifknoppen die de selectie van programma’s vergemakkelijken. De ComfortLift maakt het in- en uitladen extra eenvoudig, terwijl nieuwe spitstechnologie zorgt voor een SprayZone-functie die tot vijftig procent beter schoonmaakt dan standaardprogramma’s.
De AEG Salt Block zoutsteen bevat zout uit de Himalaya en biedt de gebruiker een dynamische manier om voedingsmiddelen te bereiden en te proeven. De zoutsteen brengt op een gezonde manier voeding op smaak (het roze zout uit de Himalaya bevat meer dan tachtig mineralen). Door een betere spreiding van de warmte (dankzij de kristalstructuur van het zout) krijgt de hele steen dezelfde temperatuur: de voedingsmiddelen garen/koelen af op hetzelfde ritme. De zoutsteen kan worden gebruikt op de kookplaat, in de oven, in de koelkast en zelfs in het vriesvak.
Beter zorg dragen
De autoDose-functie op de wasmachine 8000, 7000 en 6000 kan worden ingesteld dankzij de My AEG Care-app, die aan wasgoed een gepersonaliseerde behandeling geeft. Sensoren detecteren het gewicht van de lading en voorzien automatisch de juiste hoeveelheid water, energie en duur van de wascyclus. De precieze hoeveelheid wasmiddel wordt gedoseerd en op het juiste moment vrijgegeven. Daardoor is de consument niet alleen zeker van een schone was, maar worden ook de vezels in de stoffen beschermd. Die voelen daardoor zachter aan en blijven langer fris ruiken.
De AEG Tumble Dryer 9000-droogkast is geschikt voor uiteenlopende textielsoorten. Een unieke vochtigheidsscanner meet nauwkeurig hoe nat de kledingstukken zijn om de meest uiteenlopende stoffen met een grotere nauwkeurigheid te kunnen drogen. Daardoor blijft kledij er langer als nieuw uitzien: buitenkledij blijft waterafstotend, wol houdt langer zijn vorm, zijde blijft langer zacht en thermische eigenschappen blijven langer intact. Zo kan u nóg beter zorg dragen voor uw garderobe!
De ultrasone pen die vlekken verwijdert pakt vlekken moeiteloos aan, zodat kledij en textiel vóór een wasbeurt efficiënt kan worden behandeld. In combinatie met water en wasmiddel, stuurt de ultrasone technologie minuscule trillingen door de vezels. Daardoor komen de vlekken in kleine deeltjes los, waardoor ze tijdens het wassen makkelijker verdwijnen. De pen verwijdert gangbare vlekken als die van rode wijn, koffie en thee, maar ook die van blauwe inkt en modder.
Electrolux is een wereldleider in huishoudtoestellen, ontwikkeld op basis van een grondig inzicht in de behoeften van de consument, in nauwe samenwerking met professionele gebruikers. We bieden onze klanten slim bedachte, innovatieve oplossingen voor huishoudelijk en professioneel gebruik, met producten zoals koelkasten, vaatwasmachines, kooktoestellen, stofzuigers, airconditioners en kleine huishoudtoestellen. De Groep is aanwezig op meer dan 150 markten en verkoopt jaarlijks meer dan 60 miljoen producten onder befaamde merken zoals Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire en Electrolux Grand Cuisine. In 2015 liet Electrolux een omzet optekenen van zo’n € 13 miljard en stelde de onderneming 58.000 mensen te werk.
In oktober staan er heel wat culturele en gastronomische events op het programma. Terwijl in Parijs nieuwe tentoonstellingen lopen over Miró en het kubisme, zet Auvergne-Rhône-Alpes een weekend de wijngaarden van de regio in de kijker. Op zoek naar een mix van cultuur en gastronomie? Het event “Tous au restaurant” biedt deze editie culturele gerechten in musea!
Van 1 tot 14 oktober – Tous au restaurant
« Uw gast is onze gast » is het motto van Tous au Restaurant. Het principe? Voor elk menu dat je koopt, krijg je een tweede zelfde menu gratis. Het event is deze herfst al aan zijn 9e editie toe en is zoals steeds een unieke kans om de Franse gastronomie op een betaalbare manier te ontdekken. In 2017 namen meer dan 1.500 bistro’s en sterrenrestaurants deel aan Tous au Restauran”. Nieuw dit jaar zijn de pop-up restaurants in musea in Parijs, Lyon, Toulouse en Marseille. Chef-koks halen hun inspiratie uit de kunstwerken en bieden je zo een cultureel menu aan in onder andere het Louvre en het MuCEM. Eet smakelijk!
Van 3 oktober tot 4 februari - Miró in het Grand Palais in Parijs
De Spaanse schilder, beeldhouwer en keramist Joan Miró is een van de belangrijkste kunstenaars van de 20e eeuw. Het Grand Palais in Parijs organiseert dan ook een unieke retrospectieve om zijn werk te eren. De tentoonstelling telt bijna 150 werken en geeft een mooi overzicht van de 70-jarige carrière van de kunstenaar. Kubisme, surrealisme, fauvisme, ... In de expo komen alle verschillende invloeden aan bod, in een scenografie vol mediterrane accenten.
6 en 7 oktober - De Normandische Feesten
Fêtes Normandes: Volksmarkten, optredens in de straten, tentoonstellingen en ontmoetingen met Normandische chef-koks en bierbrouwers... Twee dagen lang viert de stad Evreux in Eure op uitbundige wijze het Normandische erfgoed! Dit jaar nemen de ‘Fêtes Normandes’ je terug mee naar de tijd van de Vikingen. Speel mee historische gebeurtenissen na, kijk naar een van de vele spektakels en laat je kinderen op speelse wijze het dagelijkse leven van de Vikingen ontdekken. Mis zeker het hoogtepunt van het weekend niet: een groot vreugdevuur met een indrukwekkende vuurwerkshow. Een must!
Van 10 tot 20 oktober - 45e editie Nancy Jazz Pulsations
Nancy Jazz Pulsations is een festival waar 10 dagen lang alle muziekstijlen aan bod komen, zoals pop, rock, electro, soul, hip hop, blues, reggae, folk en... uiteraard ook jazz! Voor deze speciale 45e edtie hebben de organisatoren weer voor een mooie affiche gezorgd, met onder andere Stacey Kent, Jimmy Cliff, Charlie Winston en Eddy de Pretto. In het verleden heeft het festival in Lorraine al bewezen dat het diverse aanbod in de smaak valt. Vorig jaar trok Nancy Jazz Pulsations maar liefst 30.000 toeschouwers.
Van 17 oktober tot 25 februari - Het kubisme in het Centre Pompidou
Wat hebben Picasso, Braque, Delauney en Picabia met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal een duidelijke invloed gehad op het kubisme, een stroming binnen de moderne kunst. Het Centre Pompiou organiseert deze herfst een unieke overzichtstentoonstelling van deze kunstbeweging. Voor de allereerste keer kan je er bijna 300 bekende en onbekende werken van de belangrijkste kunstenaars van het kubisme bewonderen. Met deze expo wil het museum de evolutie, populariteit en invloed van het kubisme tonen. Misschien wel de grootste tentoonstelling in Frankrijk deze herfst!
Van 18 tot 21 oktober – "Un Fascinant Weekend" in Auvergne-Rhône-Alpes
Drink je graag eens een glaasje wijn? Dan is in oktober Auvergne-Rhône-Alpes de place to be. Vier dagen lang kan in tien bestemmingen met het label “Vignobles & Découvertes” de wijngaarden gaan verkennen. In totaal voorziet de regio meer dan 120 activiteiten, waaronder degustaties, muziekoptredens, rondleidingen en leuke gezinsactiviteiten. Zo kan je in Beaujolais des Pierres Dorées zelf een dagje wijnboer zijn, brunchen in een traditionele hut in een wijngaard in Bugey en het prachtige landschap van de Coeur de Savoie bewonderen terwijl je de ‘Chemin des Vignes’ wandelt. Het wordt ongetwijfeld een “fascinerend” weekend!
Van 24 oktober tot 4 november - 40 jaar "Route du Rhum" in Saint-Malo
In 1978 kwamen meer dan 100.000 mensen naar Saint-Malo om de start mee te maken van een nieuwe transatlantische zeilwedstrijd, de « Route du Rhum ». Een solozeilwedstrijd naar Guadeloupe die elke vier jaar georganiseerd wordt. 40 jaar later is de magie er nog steeds. Om deze verjaardag te vieren pakt de stad Saint-Malo het groots aan. Vanaf 24 oktober, dus 11 dagen voor de officiële start, kunnen bezoekers rondwandelen in het wedstrijddorp, deelnemen aan waterspelen, de tradities van Guadeloupe ontdekken en prachtige zeilschepen bewonderen. Want 40 jaar, dat moet gevierd worden!