Een nieuwe hoofdzetel, een nieuwe CEO, een nieuwe directrice aankoop en sourcing, een versterkte directie medewerkersgroep: deze herfst wordt een mijlpaal in de geschiedenis van de Belgische keten LolaLiza. Met dit nieuwe hoofdstuk wil LolaLiza zich nog duidelijker positioneren op de markt om zo de brand toekomstproof te maken. Met de komst van Joachim Rubin als CEO haalt PP Retail Group, het familiebedrijf achter LolaLiza, voor het eerst een externe CEO binnen. Hij volgt Henri Appelstein op die het bedrijf samen met zijn broer Jacques en zijn schoonbroer Stéphane Jeger uitgebouwd heeft. De familie Appelstein blijft wel actief in de raad van bestuur.
Joachim Rubin (43) heeft een boeiend parcours afgelegd als marketingstrateeg in de voedingssector. Hij werkte onder meer voor Bel, Danone en Delhaize. Vooral een carrière als marketeer, met daarnaast ook activiteiten in aankoop, digitalisering, innovatie, ontwikkeling van winkelconcepten, acquisities … Voor hij aan zijn professionele carrière begon, heeft hij achtereenvolgens gestudeerd aan de ULB, Solvay en executive programma’s in het buitenland. Zijn grote uitdaging bestaat erin om het merk LolaLiza sterker te maken door nog beter en sneller in te spelen op de wensen van de doelgroep van het merk. Zijn missie: “to empower women in their femininity”.
Sterke focus op de doelgroep: Vrouwelijkheid heeft altijd al centraal gestaan bij LolaLiza. De collectie onderscheidt zich door de kleurige prints, de verfijnde details en de positieve vibes. Die identiteit wil LolaLiza in de toekomst nog versterken dankzij een grondige rebranding. De collecties zullen sneller inspelen op de trends en nog scherper gefocust zijn op de doelgroep: actieve vrouwen die op zoek zijn naar de “easy chic with a twist”. Het aanbod voor deze vrouwen zal nog uitgebreid en verdiept worden terwijl de kinder- en jeugdcollecties geleidelijk zullen afgebouwd worden.
Nieuwe kantoren: it’s all about connectivity: De hoofdzetel van LolaLiza verhuist van de Brusselse Markiesstraat naar de Bisschopsstraat 26, vlakbij het Muntplein. De nieuwe kantoren bevinden zich in het hart van Brussel en dus midden in de commerciële activiteit. Alle medewerkers zijn op dezelfde verdieping gehuisvest, en dat moet de communicatie tussen de verschillende afdelingen verbeteren en de interactie versterken. De rebranding van het bedrijf zal dus zowel extern en intern doorgevoerd worden.
LolaLiza werd in 2001 opgericht en maakt deel uit van de PP Retail Group, het bedrijf van de dynamische familie Appelstein die een jarenlange ervaring heeft in de textielwereld. In 2001 startte het bedrijf met 7 winkels, toen nog onder de naam L&L. Momenteel telt LolaLiza 110 boetieks, waarvan 93 in België, 11 in Frankrijk, 3 in Luxemburg en 3 in Nederland en stelt zo’n 700 mensen te werk.
|