SFEERVOL EN 'VOOR-ELK-WAT-WILS-SKIGEBIED' IN HET ZUIDEN VAN DE FRANSE ALPEN
In het departement Hautes-Alpes, geprangd tussen Ubaye, Queyras en Ecrins, ontdek je in een mediterraan klimaat een waar wintersportparadijs. Drie traditionele bergdorpen vormen de gemeente Vars. Het skigebied La Forêt Blanche is een samenwerking tussen Vars en Risoul en tekent voor 185 pistekilometers temidden van een enorm lariksbos.
Vars ligt vlakbij het hooggebergte maar profiteert tevens van de zon en de zachtheid in een zuiders sfeertje: een warm onthaal, gastvrij en gezellig onder een helblauwe hemel. Door de bijzondere ligging en het weerfenomeen ‘retour d’est’ is de sneeuw vaak erg overvloedig aanwezig in Vars. In La Forêt Blanche ben je zo verzekerd van heerlijke skidagen onder ideale condities in een fantastisch mooie omgeving.
Uitgestrekt skigebied
De 115 pistes liggen op hellingen in alle windrichtingen, plan het verstandig en je geniet je hele skidag van de zon. De top van het skigebied op 2750 meter hoogte trakteert je op weidse uitzichten. Niet enkel de Mont-Blanc maar ook de reus van de Provence, Mont Ventoux, en het meer Lac de Serre-Ponçon kleuren je panorama. Eenvoudige pistes vlakbij het dorp en een gerenommeerde skischool maken er meteen ook een uitstekend skigebied voor de hele familie van.
Geflitst? Geen probleem!
Snelheidsduivels zijn toegelaten op de piste van Chabrières. De profs halen hier duizelingwekkende snelheden- het record van 255 km/uur staat op naam van de Italiaan Yvan Origone. De Belgische atleet Joost Vandendries zit het Belgisch record (215.311km/h) op de hielen met zijn persoonlijk record van 230km/h!
Maar iedereen vanaf 6 jaar kan hier in de voetsporen van de snelheidsduivels treden. Op het lagergelegen gedeelte van de piste is een prachtig speelterrein waar snelheden van 120 km/u geen uitzondering zijn. Dat maakt van Vars het snelste skigebied ter wereld.
Freestyle-mekka
Reeds meerdere jaren profileert Vars zich als een referentie voor freestylers. In de zeven funparks krijgen freestylers van alle niveaus verschillende uitdagingen voor skilatten of snowboards gesmeten. Varspark is een opeenvolging van modules, jumps, rails en boxen voor elke freestyler. Zelfs aan de allerjongsten is gedacht, vanaf drie jaar kan je op een aantal freestyle-tracks terecht.
Alternatieve activiteiten
Wil je wel eens iets anders doen dan skiën of snowboarden? Ook dan zit je in Vars gebeiteld. Op bijna veertien kilometer pistes kan je met de fatbike - een speciale met extra brede banden voor de sneeuw gebouwde mountainbike, al dan niet elektrisch - rijden.
De Sleddogs Snowskates is een soort schaats waarmee je door alle soorten sneeuw kan glijden. Wanneer de pistes sluiten, vullen de liften zich met sledes. Je gaat nog eenmaal de berg op en daalt de twee kilometer lange piste met de slede af om zo een eind aan een mooie dag te breien.
Je kent ongetwijfeld de activiteit van op het water: in een grote band gezeten word je door een boot voortgetrokken. Dat kan nu ook op de sneeuw. Met paarden.
Het kan ook rustiger met paarden, een rit in de paardenslee of hondenslee brengt je dichter bij de overweldigende natuur. Of trek de sneeuwschoenen aan en maak je op voor een wandeling, veertig kilometer wandelpaden staan open voor sneeuwschoenwandelingen
Beknopte agenda
Vars en scène - 15 december: opening van het skigebied met gratis festival
Outdoormix festival - 22 tot 27 januari 2019: freestyle- en freeridecompetities, ski, snowboard, mountainbike, kayak op de sneeuw, … een winters outdoorsport-festival.
Speedski: in maart zijn er verschillende speedski-activiteiten. Tussen 23 en 31 maart wordt een poging gedaan het wereldrecord te verbreken.
Gliss & Mix - 6 en 7 april: evenement met optredens en verschillende activiteiten waarvan de opbrengst naar de strijd tegen kanker gaat.
La Dolce Vita als inspiratiebron voor vrouwelijke mode
Terra di Siena is een Belgisch kledingmerk dat de Italiaanse levensstijl centraal stelt. De elegante en verfijnde vrouwelijkheid vormt de rode draad doorheen de visie op het goede leven. Het merk werd opgericht in de jaren 90 en brengt bijna wekelijks nieuwe modellen uit, in een uitgebreide waaier aan kleuren en prints. Terra di Siena -de naam alleen al ademt een zwoele zachtheid uit – maakt van kleur en een leven vol kleur de verbindende ladders van het eigen DNA.
De vrouw Terra di Siena : Terra di Siena kleedt vrouwen en beantwoordt al hun wensen. Het merk richt zich tot alle vrouwen die op zoek zijn naar een trendy en tijdloze look: van top fashionista tot multitaskende moeder, van dynamische en verleidelijke vrouw tot elegante en klassieke dame die zich uitermate goed in haar vel voelt.
De collecties van Terra di Siena : Al vanaf het begin koos het merk om te leven in het heden, in het moment zelf. Daarom vernieuwt Terra di Siena constant de eigen collecties en biedt het merk deze aan in tal van kleuren. Per seizoen komen er een honderdtal nieuwe modellen bij.
Terra di Siena biedt een uitgebreide selectie kleding aan met modieuze en tijdloze “fashion” stukken. Ideaal voor shopaholics die constant op zoek zijn naar de crush van het seizoen!
Herfst / Winter 2018 - Aan het stuur: het koppel Bromberg
Jacques en Gisèle Bromberg zijn de oprichters van Terra di Siena. Al sinds 1971 zijn ze actief als groothandelaars in de textielsector en ze bouwden een groot netwerk van verdelers uit in heel België. De jaren 90 waren een belangrijke periode voor het koppel, met de lancering van hun eigen kledingmerk.
Het koppel haalt inspiratie uit het dagelijks leven, uit wat vrouwen en hun kinderen en zelfs hun kleinkinderen vandaag dragen, om creaties te ontwerpen en te hernieuwen. Ze anticiperen op de laatste modetrends en volgen die op de voet om ze vervolgens toe te passen in hun eigen kledinglijn Terra di Siena.
Even 100% Italiaanse productie
Terra di Siena is fier op de Europese roots en kiest voluit voor een Europese productie. Alle kleding wordt volledig in Firenze gemaakt en komt via het korte circuit bij de eindgebruiker terecht. Op die manier kan Terra di Siena scherpe prijzen hanteren en snel inspelen op de allernieuwste tendensen
Netwerk van verdelers : Terra di Siena wordt verdeeld via een zorgvuldig uitgekozen netwerk van kleine en middelgrote multi-brandstores in heel België. Het merk waakt streng over de kwaliteit van de persoonlijke dienstverlening naar de klanten toe.
Film'On: internationaal filmfestival voor Jong Publiek
Van 24 oktober tot en met 3 november 2018 nodigt Filem’On kinderen en jongeren uit op een uniek cinematografisch avontuur: het Internationaal Filmfestival voor Jong Publiek in Brussel. Filem’On is meteen het grootste filmfestival van België dat zich specifiek richt tot een jong publiek! Met een verbluffende programmatie vóór en tijdens de herfstvakantie wil Filem’On zoveel mogelijk kinderen en jongeren de kans geven een film mee te pikken.
Meer dan 130 films, avant-premières én filmklassiekers!
Filem’On toont films uit meer dan 30 landen en heeft oog voor mooie kinderfilms uit minder bekende landen zoals Servië, Georgië, Turkije, China, IJsland en Swaziland! Verder zijn er heel wat nieuwe releases voor de kleinsten zoals “Gordon en Paddy”, “Cirkeline” “De Wegpiraat” (van de makers van “The Grufallo”) en “Monky” die ook later op het jaar te zien zullen zijn in de cinema’s en die liefhebbers nu al kunnen bewonderen, “Woorden” zijn de rode draad doorheen de selectie filmklassiekers. Daarom staan er heel wat boekverfilmingen op het programma tijdens deze editie, zoals “Young Frankenstein”, Roald Dahls meesterwerk ”James and the Giant Peach” en “Zazie dans le metro”. En er is een boekenbeurs op maat van kinderen in de gezellige foyer van Cinema Nova!
>> Het filmfestival trapt officieel af met een cinéconcert in Bozar op 24 oktober om 15u. Estland en Finland vieren dit jaar 100 jaar onafhankelijkheid en voor die gelegenheid worden in Bozar onder meer 8 animatiefilmpjes van de Baltische studio’s getoond en live begeleid door muzikanten van topformaat.
Internationale uitstraling
Filem’On maakt deel uit van de vaste jury van de European Film Award (EFA, Young Audience Award) en nodigt een internationale jongerenjury (Polen, Nederland en Luxemburg) uit op het festival in Brussel. Deze jongeren zullen, samen met een nationale tienerjury, de competitiefilms beoordelen en per categorie (kids, kortfilm, mundi, teens) een winnaar kiezen. Verder is ook een Europese professionele jury aanwezig. Filem’On organiseert ook de 5de European Exchange, een internationaal colloquium, waarin 8 inspirerende projecten worden voorgesteld die over de land- en taalgrenzen heen kinderen en jongeren warm willen maken voor kwaliteitsvolle film.
>> Internationale filmprofessionals komen hun project voorstellen op 2 november in Cinema Palace. De voertaal van dit evenement is Engels.
Meer dan alleen film : Filem’On heeft als doel kinderen en jongeren kennis bij te brengen over film en media. Voor hen worden in de periode van het filmfestival ook allerhande workshops georganiseerd. Zo is er de workshop “Reportersclub” waar tieners zullen leren om als echte journalisten verslag uit te brengen, ook van het filmfestival.
De herfstvakantie nadert met rasse schreden. Tijd om er even tussenuit te knijpen. Een atypische bestemming die bij klein en groot scoort, is Puy du Fou. Puy du Fou is een themapark dat volledig uniek is in zijn genre. Het is tweemaal tot beste park ter wereld verkozen. Puy du Fou is vandaag het tweede themapark van Frankrijk met ruim 2,3 miljoen bezoekers per jaar.
In een eeuwenoud bos van 55 hectare reizen de bezoekers terug in de tijd – van het oude Rome tot vandaag – dankzij overweldigende spektakels, levensechte decors en indrukwekkende special effects. Eén ding is zeker: je wordt volledig meegezogen in het avontuur. Om je reis door de tijd nog even te laten voortduren, kun je zelf een tijdperk kiezen waarin je wilt overnachten. Zo telt de ‘Cité Nocturne’ vijf heel aparte themahotels.
1. EEN VERBLIJF IN HET OUDE ROME: Bezoekers reizen 2 000 jaar terug in de tijd en belanden in in ‘Villa Gallo-Romaine’ in de sfeer van het oude Rome. De architectuur is geïnspireerd op een Romeins forum met okerkleurige gevels, Korinthische zuilen en bas-reliëfs. De 100 comfortabele familiekamers zijn aangekleed met Romeinse werpspiesen en meubels. Villa Gallo-Romaine is omringd door 62 monumentale zuilen en bezit een mediterrane tuin vol olijfbomen, cipressen, rozemarijn en lavendel.
2. OVERNACHTEN OP HET WATER : De ‘Îles de Clovis’ nemen de bezoeker mee naar de vroege middeleeuwen. De 50 paalwoningen met rieten daken en vakwerk zijn ecologisch ontworpen om de authentieke sfeer van een dorp uit het eerste millennium op te roepen. De inrichting combineert authenticiteit met optimaal comfort: granieten wastafels, eiken bedden, houten meubilair. Meer dan 80 000 planten, een voor een geplant, sieren de ‘Îles de Clovis’ en in de 9 waterplassen leven een soort karpers die dol zijn op muggenlarven.
3. TERUG NAAR DE RENAISSANCE : ‘Camp du Drap d’Or’ nodigt zijn gasten uit om te genieten van een verblijf in de voetsporen van koningen Frans I van Frankrijk en Hendrik VIII van Engeland, in een van de 100 extravagante ‘logeries’, versierd met de wapenschilden van de koningen. Hemelbedden, gedraaide kolommen van massief eikenhout, geborduurde wandtapijten, metalen wastafels en badkamers in gouden aardewerk zorgen voor een echt koninklijk verblijf met alle moderne comfort, in een prachtig decor.
Alle decoratieve elementen van de ‘logeries’ van Camp du Drap d'Or, zoals de bakstenen, natuursteen of houten pilaren en balusters, zijn op maat gemaakt en gebaseerd op toenmalige schilderijen en gravures om het geheel zo authentiek mogelijk te maken.
4. WAAN JE IN DE MIDDELEEUWEN : Het allernieuwste themahotel van Puy du Fou, ‘La Citadelle’ nodigt je uit voor een unieke ervaring. De drie verdiepingen van geplaveide galerijen, de wirwar van gangen, de indrukwekkende toegangspoort en de moestuin met geneeskrachtige planten dompelen je meteen onder in het hartje van de middeleeuwen. De kamers zijn versierd met luxestoffen, sierlijke eikenhouten bedden, met de hand geschilderde muurschilderingen, met kalk bedekte muren, glas-in-loodramen en lantaarns, die een heldere, gezellige sfeer creëren, waar je heerlijk kunt uitrusten. La Citadelle biedt 74 ‘klassieke’ kamers met 5 bedden en 26 ‘comfort’-kamers met 3 bedden. Er is roomservice beschikbaar voor het ontbijt.
5. HERBERG UIT DE 18e EEUW : ‘Logis de Lescure’ ligt dicht bij de directe toegang tot het Grand Parc en beschikt over 4 suites met een etage, van 43 tot 77 m², in een authentiek 18de-eeuws gebouw uit de Vendéestreek. Elke suite biedt een andere ervaring dankzij de originele en zorgvuldig uitgekozen decoratie: de Salle des Miroirs voor gepassioneerde dromers, het Planetarium voor liefhebbers van astronomie, het Cabinet des Curiosités voor ontdekkingsreizigers en de Salon de Musique voor romantische muziekliefhebbers.
Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). Vandaag is het het tweede grootste park van Frankrijk met meer dan 2 210 000 bezoekers in 2016. Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging organiseert het Cinéscénie spektakel met 3650 vrijwilligers en heeft de SAS in handen die het Grote Park beheert (60 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 25 restaurants en 5 themahotels). De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren. Beide leiden jaarlijks ruim 600 jongeren op in de spektakelkunsten en -technieken. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen. www.puydufou.com
Winter is coming… dé tijd van het jaar om je huid een handje te helpen. Met deze winterfavorieten ben je op-en-top voorbereid voor het koudste én gezelligste seizoen van het jaar.
Cold Cream Gezichtscrème voedt en beschermt je huid bij (vries)kou en voorkomt uitdroging. Het resultaat? Een heerlijk zachte en soepele huid, ook bij guur weer. 30 ml € 11,99
Colour Lip Balm Berry Red houdt je lippen zacht en soepel en geeft ze tegelijk een subtiel tintje. Het resultaat? Glanzende, zachte lippen met een feestelijk tintje! 10 ml € 6,99
Granaatappel Regeneratie Handcrème met de warme geur van sinaasappel en davana verzorgt je handen intensief. Ook fijn is dat deze crème snel intrekt. Het resultaat? Mooi verzorgde handen. 50 ml € 7,99
Lavendel Ontspannende Body Olie voedt, verzorgt en verwarmt je huid en brengt je tot rust. Ideaal voor of na een hectische dag. Het resultaat? Een heerlijke nachtrust of ontspannen start van de dag. 100 ml € 15,99
Zilverspar Verwikkingsbad tovert je badkamer om in een kuuroord en is zeer geschikt wanneer je verkouden bent. Het resultaat? Na een vermoeiende dag ben je snel weer helemaal in balans. 200 ml € 14,49
Neem een digitale duik in de nieuwe LSC Cruiszes brochure 2018-2019
De grootste privécruiserederij ter wereld MSC Cruises, met thuisbasis in Zwitserland en marktleider in Europa en Zuid-Amerika, stelt haar nieuwe brochure voor het seizoen 2019-2020 voor.
Voor de editie 2018-2019 maakte MSC Cruises voor het eerst gebruik van de mogelijkheid van virtuele realiteit. De allernieuwste brochure gaat nog een stap verder op dat pad. En dit om optimaal gebruik te maken van de reeds aanwezige VR-functies en een zo rijk mogelijke ervaring te garanderen.
Ook werd er een nieuwe versie van de toepassing ‘MSC 360VR’ ontwikkeld die de bezoekers onderdompelt in het universum van MSC Cruises. Maar de belangrijkste nieuwigheid in de toepassing stelt de geïnteresseerden in staat om de cruise van hun keuze te selecteren en te plannen, en op termijn ook om een optie te nemen.
Daarnaast bevat de brochure een aantal nieuwe aanbiedingen en reisroutes, waarmee allerhande bijkomende alternatieven mogelijk worden. Zo beschikt MSC Cruises onder meer over twee nieuwe schepen die bij STX France werden gebouwd: MSC Bellissima die vanaf maart 2019 elke zaterdag zal uitvaren vanuit Marseille en MSC Grandiosa, met dezelfde thuishaven, die in november 2019 in de vaart wordt genomen. Het aanbod telt ook nieuwe bestemmingen, India bijvoorbeeld, en bijkomende afvaarten, onder meer vanuit New York. MSC Armonia zal vanaf 10 december 2018 vertrekken vanuit de haven van Miami. Net als MSC Seaside, MSC Divina en MSC Meraviglia zal dat schip Ocean Cay MSC Marine Reserve aandoen, een privé-eiland in de Bahama’s, dat speciaal voor MSC Cruises is ontworpen. En als kers op de taart wordt MSC World Cruise 2020 gelanceerd die reizigers in 117 dagen rond de wereld brengt en 43 bestemmingen in 23 landen aandoet.
Al enkele jaren zet MSC Cruises stevig in op het digitale. Zo is er aan boord van de nieuwe vlaggenschepen het innovatieve digitale programma MSC For Me. De lancering van de brochure 2019-2020 gaf MSC Cruises ook de gelegenheid om nog eens de allereerste virtuele persoonlijke assistent voor te stellen, die op gewone gesproken instructies reageert. Dat is een absolute primeur voor de sector. De unieke dienst verstrekt de passagiers alle informatie op maat, met snelle en eenvoudige antwoorden, zodat ze vanuit de kajuit hun reis en verblijf kunnen personaliseren en optimaliseren. Voor deze nieuwigheid werkte MSC Cruises samen met HARMAN International, een 100% filiaal van Samsung Electronics Co. Ltd.
MSC Cruises legt bovendien een grote verantwoordelijkheidszin aan de dag tegenover mens en milieu. We werken met een absoluut respect voor de zeeën en oceanen van onze planeet en voeren voortdurend nieuwe systemen in om de ecologische impact van onze reizen zo klein mogelijk te houden.
Het ideale verwenmoment Special T helt je de kou trotseren
Nu de temperaturen zakken en de winter om de hoek staat te piepen, is er niets heerlijker dan een warme tas thee. SPECIAL.T biedt je net dat, en zoveel meer. Ze helpen je de winter te overbruggen met onder andere nieuwe winterse smaken, feestelijke limited editions, een vernieuwde theemachine, ... Tea time was nog nooit zo rustgevend. Met het succes van thee en vooral-thee infusies is de voorbije tien jaar een slapende reus ontwaakt. De kruidige drank heeft zijn plekje in onze drankcultuur nu definitief verworven. Thee expert SPECIAL.T speelt hier op in.
Heerlijk winters: Amaretti Divino
SPECIAL.T laat een nieuwe theesmaak op de wereld los, of eerder: op de feestdagen. De limited edition 'Amaretti Divino' is speciaal gefinetuned voor deze periode van het jaar. De zwarte thee is een mix van amandel, mandarijn en een zachte carameltoets. Lekker kruidig en heerlijk winters. Almond Amaretti van SPECIAL.T. €3,90 per doos van 10 capsules.
Biologische opkikker: Winter Thyme
Ook het biologische WELLBEING gamma krijgt er een winterse nieuwkomer bij. Het biologische kruidenmengsel van Winter Thyme concentreert zich op de kracht van de natuur met een subtiele toets van bloemen, pittige tijm en eucalyptus. Aangezien tijm en eucalyptus traditioneel gebruikt worden voor het genezen van een winterdipje, komt Winter Thyme op het perfecte moment! Winter Thyme van SPECIAL.T. €3,90 per doos van 10 capsules.
De MASTER.T theemachine
SPECIAL.T brengt eind oktober de innovatieve MASTER.T theemachine uit. Hun iconische theemachine is nu nóg efficiënter en voorzien van nieuwe functies zoals een latte-optie en de mogelijkheid om zelf de intensiteit van je thee te bepalen aan de hand van 5 sterktes. Daarnaast heb je de keuze tussen een grote of kleine tas, en kan thee zelfs mee in een travel mug. Kortom, een de MASTER.T heeft oog voor detail en comfort.
Thee in capsules, kan dat? Ja! Hele theeblaadjes zijn bewaard in hermetisch gesloten capsules om ze te beschermen tegen licht, lucht en vocht en om hun aromatische rijkdom volledig te behouden. De SPECIAL.T-machine herkent elke theecapsule en past de infusie aan tot op de graad en de seconde nauwkeurig met één druk op de knop. In alle eenvoud het perfecte kopje thee! MASTER.T by SPECIAL.T. Zal enkel op de webshop beschikbaar zijn vanaf eind oktober; voor een RSP: €129
SPECIAL.T Christmas Box
Verras een bijzonder iemand met de originele SPECIAL.T Christmas box! De box bestaat uit 24 verschillende theecapsules, waar je elke dag met plezier eentje kunt uithalen. Het verrassingseffect is groot: je weet niet op voorhand welke smaak je krijgt. SPECIAL.T Christmas Box. Te verkrijgen op de website van Special.T. Prijs: €26
Ook het vaste WELLBEING-assortiment breidt uit
Detoxpauze : De allernieuwste toevoeging aan het WELLBEING-gamma, DETOX, is zonder twijfel de perfecte break dit najaar. Maar ook op alle andere dagen van het jaar is dit een onweerstaanbaar lekkere en frisse groene theemengeling. De blaadjes en wortels van de paardenbloem hebben namelijk een helende en vochtafdrijvende werking. Het sublieme detoxmoment is compleet dankzij de zuiverheid van gember evenwichtig gemengd met citroengras en brandnetel voor een plantaardige toets. Detox van SPECIAL.T. €3,90 per doos van 10 capsules.
Wat is jouw vaste wellbeing favoriet?
Good Night Kiss: rijke melange van melisse, roos en vanille voor een rustgevende slaap. – Harmony: lindebloesem met een vleugje salie en tijm, ideaal voor een ontspannende pauze tussendoor. After Meal: heerlijke combinatie van venkel, anijs en zoethout om de spijsvertering te bevorderen. Happy Fruity: subtiele mix van rozenbottel, granaatappel en accenten van bloemen met alle weldaden van supervruchten en antioxidanten. Good Night Kiss, Harmony, After Meal, Happy Fruity. €3,90 per doos van 10 capsules
SPECIAL.T van Nestlé combineert de beste theesoorten ter wereld met een perfecte infusie voor elke thee. Het resultaat: een overheerlijk kopje thee, op de juiste temperatuur, in een oogwenk.
Sinds het ontstaan van SPECIAL.T is het hun doel om de beste theesoorten van over de hele wereld te selecteren. China, India, Japan, Ceylon, Zuid-Afrika… In elk van die landen selecteerde SPECIAL.T de meest prestigieuze tuinen met respect voor de seizoenen, want amper 1% van de wereldwijde theeproductie voldoet aan de selectiecriteria. Daarom ziet SPECIAL.T het als haar missie om theeën van origine voor te stellen, geselecteerd om hun topkwaliteit, zonder kleurstoffen of smaakversterkers. Ze oogsten uitsluitend de theeblaadjes aan het uiteinde van elke tak voor een natuurlijke smaakexplosie.
In het engagement om de kwaliteit en de natuurlijkheid te verbeteren, is kiezen voor biologische thee vanzelfsprekend. Vandaag telt SPECIAL.T al meer dan 12 theevariëteiten die biologisch geteeld zijn. En morgen worden dat er nog meer. Want dat is het ultieme doel: elke dag het plezier gunnen van zo een natuurlijk mogelijke thee. www.special-t.com
Animal prints are here to stay... — Het wordt deze winter een beestenboel, maar dan wel met humor en smaak! De dierenprint vind je overal dit seizoen; van luipaard tot zebra! Sexy, elegant, modern of eerder bohémien? De animal look is volledig aanpasbaar. Een ding is zeker: it’s an urban jungle out there!
Felinity - Een houding van gratie en sierlijkheid. De onderscheidende elegante bewegingen, de zachte tred, katachtige behendigheid en een instinctieve kracht.
LolaLiza maakt zich op voor een gezellige herfst met de Felinity collectie. De ontwerpers lieten zich inspireren door zowel jungle als dieren : denk aan uitbundige animal prints en kleuren zoals zandgeel, aardebruin en baksteenrood. Laat je alvast warm maken voor de komende herfst met onderstaande Felinity items
Een appartement met een geraffineerde look, spciale objecten en beelden, organische vormen en geometrische motieven. Fluweel, ambermarmer en massief notenhout, nobele materialen en pastelkleuren voor een intiem en warme stijl.
Holland America Line start samenwerking met Rolling Stone
Holland America Line introduceert de Rolling Stone Rock Room, een nieuw klassiek rockpodium ontwikkeld samen met Rolling Stone magazine, ’s werelds toonaangevende muziekautoriteit. De Rolling Stone Rock Room geeft cruisegasten een unieke ervaring met een live-band die rockgeschiedenis brengt door het spelen van iconische hits van populaire rocksterren.
De Rolling Stone Rock Room maakt zijn debuut als onderdeel van de innovatieve Music Walk op Holland America Line’s Nieuw Statendam wanneer deze komende december aan de vloot wordt toegevoegd. In dezelfde maand wordt hij ook op de Koningsdam gelanceerd.
“We zijn ontzettend blij dat we de enorme expertise van Rolling Stone kunnen gebruiken om een nieuwe entertainment locatie te creëren die al onze gasten aanspreekt,” aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. “Innovatieve en authentieke muziekervaringen vormen het hart van ons entertainmentaanbod en dit onderscheidt ons binnen de cruisewereld. Klassieke rock spreekt mensen van alle generaties aan omdat de muziek universeel is en de Rolling Stone Rock Room brengt opnieuw een geweldig livemuziek podium op onze schepen.”
De Rolling Stone Rock Room kent een vijfkoppige band die hits speelt geïnspireerd op de hitlijsten van het magazine. “Rolling Stone en Holland America Line zijn twee beeldbepalende merken die allebei de beste muziek naar cruisegasten willen brengen,” aldus Meng Ru Kuok, CEO van Rolling Stone International. “We kijken uit naar deze unieke merkbeleving en het eerste van een dergelijke samenwerking voor ons door het tot leven brengen van Rolling Stone op een ultieme live locatie op zee.”
Sinds zijn oprichting 50 jaar geleden heeft Rolling Stone zich vandaag de dag ontwikkeld als een multi-platform merk met ongeëvenaarde toegang en autoriteit waarmee het een wereldwijd publiek van meer dan 60 miljoen mensen per maand bereikt. Rolling Stone is een autoriteit op het gebied van muziekrecensies, diepgaande interviews, keihard politiek commentaar en prijswinnende journalistiek in print, online, mobile, video, social media en evenementen. Het blijft hiermee trouw aan zijn missie van het vertellen van uitzonderlijke verhalen die de hedendaagse cultuur verlichten.
Music Walk Live podia : De innovatieve Music Walk op Holland America Line schepen biedt een variëteit aan muzikale belevingen en genres om een live-ervaring als geen andere op zee te brengen. Naast Rolling Stone op de Nieuw Statendam en Koningsdam kent de Music Walk ook Lincoln Center Stage, Billboard Onboard en B.B. King’s Blues Club. www.HollandAmerica.com
ACQUA DI PARMA GAAT IN ZEE MET CLYM EVERNDEN VOOR DE NIEUWE, EXCLUSIEVE COLONIA ARTIST EDITION
Het merk dat Italiaanse stijl incarneert, geeft getalenteerd Brits kunstenaar de opdracht om een artistieke editie te maken van zijn legendarisch parfum.
Acqua di Parma, het merk dat een perfecte belichaming is van de Italiaanse stijl, koos voor de creatieve kijk van kunstenaar Clym Evernden om zijn legendarische parfum Colonia op een unieke en originele manier te vertolken.
Clym Evernden is een eclectisch vertegenwoordiger van de hedendaagse kunstscène met verscheidene prijzen op zijn palmares. Hij kroop ook al in de huid van artdirector voor sommige van de meest prestigieuze merken ter wereld en staat zowel bekend om de zeer herkenbare vloeiende, grafische lijnen in zwarte inkt als om zijn gedurfde, bonte kleurengebruik. Clym kan alle types media aan: tekeningen op papier, decorontwerp, videoproductie en installaties, multimediawerk. Zijn poëtische gevouwen animatieverhalen en zijn intelligente, fantasierijke posts hebben hem niet minder dan 85.000 volgers op zijn Instagram account @clymdraws opgeleverd.
De eenvoudige en tegelijk gesofistikeerde stijl van Clym heeft een sterke affiniteit met het merk en dat zorgt ervoor dat het Colonia Artist Edition-project de waarden van Acqua di Parma perfect belichaamt. De tekeningen en illustraties van Clym, allemaal uitsluitend met de hand gemaakt, vertonen lichte imperfecties waardoor ze volkomen uniek zijn en net daarom nog perfecter. Acqua di Parma, al meer dan een eeuw actief, heeft altijd een voorliefde gehad voor vakmanschap en voor stuks die met geduld en tijd vervaardigd zijn. Met hun kleine mankementjes ademen ze een eerlijke vitaliteit.
"Clym overtuigde ons met de authentieke elegantie van zijn werk. Er is niets artificieels aan zijn kunst, enkel een instinctieve en bijzonder geraffineerde eenvoud, een subtiele en tegelijk sterke frivoliteit, net als de informele cliché-loze elegantie die ons merk zo typeert. Clym is de perfecte vertolking van de levensstijl van Colonia, de meest herkenbare geur van Acqua di Parma die al onze waarden belichaamt. Colonia is het parfum dat op en top de Italiaanse stijl incarneert, een frisse, lichte compositie die levensvreugde uitstraalt. Met zijn subtiele, moderne stijl is Clym erin geslaagd de spirit van het merk en het legendarische parfum te vatten. De Colonia Artist Edition is de fusie van twee talen die een publiek aanspreken dat op zoek is naar authenticiteit en die ook waardeert,' aldus Laura Burdese, CEO en President van Acqua di Parma.
"Ik ben verrukt om met een merk als Acqua di Parma te kunnen samenwerken. Italië is een van mijn favoriete bestemmingen en de geuren, de stijl en het imago van de parfums van het merk doen me denken aan het licht en de sfeer van de landschappen waar ik zo van hou. Acqua di Parma is het prototype van een sobere, geraffineerde luxe – verre van protserig en formeel – iets heel hedendaags in mijn ogen. Het was ook interessant om enkele gelijkenissen te ontdekken tussen mijn werk en de visuele codes van het merk met een uitgesproken identiteit. Het eenvoudige, artdeco aandoende, met de hand getekende ontwerp op basis van een monochroom en Parmageel thema heeft een uitzonderlijke visuele impact. Die eenvoud is ook te vinden in mijn werk: zwarte lijnen die contrasteren met felle, levendige kleuren. Wanneer ik ontwerp, dan springen mijn penseelstreken in het rond op een bijna instinctieve manier om vast te leggen wat ik waarneem. Ik zet mijn emoties op papier zonder enige filter; een eerlijke directheid die ik ook herken in Acqua di Parma. Het was een eer voor me om de levensstijl van Colonia te vertolken. De noten van deze geur nemen me mee naar een elegante Italiaanse kleermaker, in een cocktail van passie voor traditie gecombineerd met een frisse, extreem moderne energie,' aldus de kunstenaar.
COLONIA. EEN TIJDLOZE KLASSIEKER.
Citroen, Calabrische bergamot en zoete sinaasappel: de gouden vruchten van Acqua di Parma geven hun sprankelend frisse en zonnige noten vrij in de lucht. En die noten zijn nog geprononceerder in het hart van de geur waar ze versmelten met de bloemige essences van lavendel, ijzerkruid en Perzische roos. Aan de basis bezegelen de warme, houtnoten van edele vetiver, sandelhout en patchoeli deze unieke omarming.
Loved by Miracles, de kledinglijn ontworpen door Annelien Coorevits voor mama’s en hun mini-me, is dit seizoen aan haar tweede editie toe. De collectie omvat outfits voor elk moment, van geklede joggings met velvet bombers tot jurken met een touch of glamour, geknipt voor de eindejaarsfeesten. Gezicht van de campagne is Annelien zelf, met haar dochtertje Elena.
De collectie straalt een en al vrolijkheid uit, dankzij de speelse motieven zoals kusjes, bloemen en vogels. Ze duiken vooral op in de jurkencollectie. Blikvanger is de lange zwarte jurk met rood bloemmotief die ook in kids-versie bestaat, zij het dan knielang en in doorknoopversie. De kusjesprint is ook verkrijgbaar als blouse voor de mama’s, te combineren met een zwarte geklede pantalon met franjes als leuk detail.
Herontdek YUSO dankzij de nieuwe capsulecollectie in samenwerking met een Brusselse kunstschilder. Gaelle van der Haegen en Olga Dessine, dames die fier zijn op hun Belgische DNA, bundelen hun vakmanschap en brengen een spetterende collectie "Jade" handtassen en clutches uit. Het iconische model van het merk krijgt een gloednieuw gedaante dankzij de verfspatten van de hand van de artieste. Deze nieuwe kleurrijke en elegante accessoires zijn dit najaar het hebbeding bij uitstek!
HANDTAS JADE BORDEAUX FUNKY : Kalfsleder - Ritssluiting - Goudmetalen accessoires - Afneembare draagriem - Afmetingen: 38 cm x 30 cm x 15 cm - Prijs: 525€ - Beschikbaar op de e-shop
CLUTCH JADE BLEU FUNKY : Kalfsleder - Ritssluiting - Goudmetalen accessoires - Afneembare draagriem - Afmetingen: 25 cm x 20 cm - Prijs: 225€ - Beschikbaar op de e-shop
Griezelen tijdens de herfstvakantie met spectaculair doolhof op strand vanKoksijde
Voor een onvergetelijke Halloween moet je naar Koksijde-Oostduinkerke. Je kan er lekker griezelen, met een heksenverbranding, het uithollen van pompoenen, een Halloween mountainbike tocht en een Halloweenstoet. En verdwaal in het grootste doolhof (1000 m²!) aan de Belgische kust! Griezelfiguren wachten je op, achter iedere hoek! www.visitkoksijde.be
Grootste griezeldoolhof: Nightmare on Baaldjes Beach
Stel je voor, een doolhof van maar liefst duizend vierkante meter! Het strand van St-Idesbald is de ideale plek om er tussen de griezels te verdwalen. Durf jij de uitdaging aan of ben je bang dat je er niet meer uit geraakt ? Toch maar proberen, misschien zijn de griezelfiguren niet zo eng, alhoewel…. (27/10 – 4/11, van 13 tot 18 u, prijs: € 3, avondsessies 19 tot 22u30 op 27/10, 28/10, 31/10, 2/11, 3/11, € 5, leeftijd 16 + inclusief drankje).
Halloween Mountainbike Toertocht (26/10)
Om al helemaal in de Halloweensfeer te komen, wordt de Halloween Mountainbike toertocht georganiseerd. Een avondrit in een griezelige Halloweensfeer… wie durft? Afspraak in Oostduinkerke, sportpark Hazebeek, vrijdag 26 oktober, van 18 tot 20u30, (24, 33 of 45 km), € 4.
Huiver en griezel tijdens de Grote Halloweenstoet (31/10)
Halloween pompoenen uithollen en versieren, een schminkfestijn, animatie met steltenlopers en drakenhoeder van de doden Odile, woensdag 31 oktober, 14-17u, St-Idesbald, G. Grardplein
Om 19u15 begint de echte huiver en griezel tijdens de Grote Halloweenstoet met animatie, muziek en vuurwerk (start: Strandlaan). Wie durft daarna nog naar de heksenverbranding te gaan? Dit gaat door om 20u op het strand van Sint-Idesbald en daarna wordt de griezelpret afgesloten met een spectaculair vuurwerk.
Geen zin om te griezelen?
Op vrijdag 2 november kan je met het hele gezin naar het NAVIGO-museum voor een workshop “Cupcakes versieren”. Volwassenen kunnen op hetzelfde moment een thematische rondleiding volgen, dankzij Familie@NAVIGO.
Of ga op wandel met het hele gezin en zoek paddenstoelen tijdens de boeiende paddenstoelenwandeling.
Bezoek gratis het Abdijmuseum Ten Duinen of NAVIGO-museum tijdens de open museum dag op 3 november!
Alle nieuwe modellen en accessoires op dé beurs voor motorhomes en caravans
Van 11 tot 15 oktober is het opnieuw zover: dan gaat Mobicar’18 door in Brussels Expo. Op de 56ste beurs voor caravans en motorhomes kunnen liefhebbers van vrijetijdsvoertuigen de 600 nieuwste modellen ontdekken, maar daarnaast staan de paleizen vol met andere nieuwigheden. De beurs bewijst opnieuw haar relevantie, aangezien Belgen ieder jaar nieuwe motorhomes en caravans blijven aankopen.
Nieuw op Mobicar’18
De meest opvallende verandering op Mobicar is dit jaar ongetwijfeld de nieuwe indeling van de paleizen. De beurs is opgedeeld in drie zones: eentje voor motorhomes, eentje voor caravans en een zone voor accessoires en diensten. De verschillende delen zijn te herkennen aan de kleuren op het beursplan én aan het tapijt dat in de beursgangen ligt: groen voor motorhomes, blauw voor caravans en oranje voor accessoires en diensten. Zo vinden de bezoekers makkelijker hun weg en kunnen ze gerichter op zoek gaan naar het product dan hen interesseert.
Een andere primeur dit jaar zijn de testritten met de motorhome op de Heizelsite. Voor wie altijd al wilde weten hoe het is om met een motorhome te rijden, kan daarvoor terecht op Mobicar. Ideaal voor liefhebbers die nog twijfelen over de aankoop van een voertuig of denken dat rijden met een motorhome te ingewikkeld of moeilijk is. Onder begeleiding van één van de exposanten maken ze een testrit met een model naar keuze, van Brussels Expo naar het Atomium. Reserveren kan via www.mobicar.be/reserveer-testrit.
Nog een nieuwtje: de salondeal. Bezoekers die op de beurs een motorhome of caravan aankopen, kunnen hun nieuwe aanwinst vieren met een fles champagne. Ze hoeven enkel met hun aankoopbon naar het secretariaat te komen om een fles bubbels in ontvangst te nemen. Een laatste nieuwigheid is een gratis oogtest op de beurs: het belang van een goed zicht op de baan wordt nog vaak onderschat. Bezoekers die willen weten of hun ogen helemaal in orde zijn voordat ze achter het stuur van een nieuw vrijetijdsvoertuig kruipen, kunnen ze laten testen op Mobicar’18.
Vaste waarden
Naast de nieuwigheden die dit jaar hun debuut maken op de beurs, is er op Mobicar’18 plaats voor enkele vaste waarden. Zo verkiezen de bezoekers de Caravan en de Motorhome van het Jaar 2019. 18 motorhomes en 6 caravans strijden opnieuw voor deze prestigieuze titel. Een vijfkoppige jury zal de genomineerden zorgvuldig uitkiezen. De geselecteerde modellen zijn tijdens de beurs te herkennen aan de sticker en de stembus. Bezoekers kunnen een stembriefje achterlaten in de urne bij het voertuig dat volgens hen de titel verdient.
Mobicar’18 zet naar goede gewoonte de deuren open voor de kleinste kampeerders. Voor een springkasteel, spelletjes en een tekenwedstrijd kunnen ze terecht in de kinderhoek. Ze zijn er welkom tijdens het beursweekend op 13 en 14 oktober. Kids die tijdens hun bezoek wat energie kwijt willen, kunnen hun hart ophalen aan de Mobicar-klimmuur, waar ze een verticale roadtrip ontdekken. Groot en klein kunnen tijdens hun bezoek halthouden aan één van de streetfood kraampjes.
Ten slotte is er op de beurs opnieuw een overnachtingszone voor zij die de beurs bezoeken met hun eigen motorhome of caravan. We voorzien een afgebakende zone op parking C, die toegankelijk is van woensdag 10 tot en met dinsdag 16 oktober. Een overnachting kost 10 euro per voertuig per nacht voor een staanplaats met elektriciteit. Reserveren kan via www.mobicar.be/reserveer-overnachting.
Mobicar is de internationale beurs voor caravans en motorhomes, die dit jaar voor de 55ste keer plaatsvindt. Internationale exposanten, de laatste caravan- en motorhomemodellen zijn alvast van de partij, maar ook tips & tricks voor een geslaagde kampeervakantie. Verwacht in de komende maanden meer informatie over onze exposanten en over de inschrijvingen!
Oogschaduw palettes, lip kits mét metallic finish, hair tools een luxe body lijn, blending sponsjes, nieuwe herfstkleuren nagellak en haarkleuring voor een opvallende hair-do. De nieuwe beauty accessoires en producten voor dit najaar zullen tijdens de HEMA Beauty Days worden geïntroduceerd. De HEMA Beauty Days starten aanstaande zaterdag 15 september tot en met zondag 30 september. Tijdens deze beauty weken zijn er mooie kortingen en acties op het gehele beauty assortiment.
Eyeshadow palettes
Met een oogschaduw look zit je nooit verkeerd, er zijn eindeloos veel mogelijkheden. Met de lichte tinten lichten je ogen op, terwijl je met de donkere kleuren meer diepte creëert. De paletten bestaan uit twaalf kleuren, waaronder oogschaduw met en zonder glitters. Er zijn twee paletten, een met nude tinten en een met heldere kleuren. Eyeshadow palette € 10
Lip Kit
De lip kit bestaat uit een liquid lipstick met dezelfde kleur lip liner. De lip kits zijn verkrijgbaar in vijf kleuren, waarvan er twee een metallic finish hebben: metaalbrons, metaalrood, rood, donkerrood, nude. Lip Kits € 7
Hair tools
Met de haarkruller, haar straightener, haardroger en mini variant van de haardroger van HEMA kun je thuis de haarstylist uithangen. De tools zijn handig in gebruik, gemakkelijk te bedienen en op een simpele manier kun je je haar thuis stylen. De mini föhn is handig voor op reis. Hair tools vanaf € 16
Luxy body line
Een body lijn bestaande uit: body cream, body lotion, body wash, body scrub, body mist, shampoo, conditioner, shower cream, handcrème met shea butter, vitamine E en een subtiele bloemgeur. Tissue boxen, zakdoekjes en toilettassen met dezelfde print maken de lijn compleet. Body Line vanaf € 1,50
Applicator
Breng egaal en vlekkeloos je make-up aan met de nieuwe blendingsponsjes van HEMA. Met de puntige vorm aan de bovenkant breng je gemakkelijk je make-up aan, zelfs op minder bereikbare plekken. Ook in mini-formaat. Blendingspons vanaf € 4,50
Nagellak
De nieuwe kleuren nagellak, iron grey, golden yellow en nightsky blue, matchen goed bij de trends van dit najaar. Alle nagellakken bevatten arganolie. Arganolie verzacht de nagelriemen en verbetert de kwaliteit van de nagels. Nagellak € 2,50
Temporary hair colour
Feestje? Niet-permanente haarkleuringen in opvallende kleuren is de trend van het moment. Je kunt zelfs meerdere kleuren met elkaar mixen. De haarkleur was je na tien wasbeurten er weer uit. De kleuren komen het beste uit op blond of gebleekt haar. Er zijn vier verschillende kleuren: merlot, violet, peach rose en hot pink.
Belangrijk: Laat de spoeling 10-30 minuten inwerken voor het grondig uit te spoelen. Hair colours € 5
Fade Out Shampoo
De fade out shampoo is om de laatste restjes kleur uit je haar te wassen, bijvoorbeeld na 10x wassen heb je nog een restje roze dan gebruik je de shampoo om het sneller te laten vervagen. Fade Out Shampoo € 4,50
De nieuwe collectie is verkrijgbaar bij alle HEMA winkels en op hema.be.
La Redoute vormt een nieuwe tandem met een jong creatief merk. Het merk dat deze lente/zomer 2018 samenwerkte met het in Parijs gevestigde Finse bedrijf Aalto en Flore Girard de Langlade, zal dit keer de krachten bundelen met het Parijse label Koché.
Het merk dat in 2015 door Christelle Kocher werd gelanceerd, ontwierp voor La Redoute een minicollectie voor vrouwen. “Christelle Kocher gaat elegant om met de codes van streetwear en haute couture”, vertelt Sylvette Boutin-Lepers, hoofd Créateurs et Partenariats Image bij La Redoute.
De ontwerpster, die haar recente cruisedefilé in Marseille op een veerboot hield, houdt ervan om culturen en textielsoorten te mixen, zoals sportkleding en kant. De stukken van de samenwerking, die te koop zullen worden aangeboden voor prijzen tussen de 30 en 129 euro, herinterpreteren de klassiekers van Koché, in een geest van casual sportswear.
Het najaar is het ideale seizoen om de Vaucluse te ontdekken: het is er rustiger dan in het hoogseizoen, het is nog altijd mooi weer en het is het seizoen van de wijnoogst. Voor wie dol is op een vintage vakantie waarbij je langzaam door een prachtig landschap trekt, geven we graag enkele tips. Cruise doorheen de wijnvelden in een nostalgisch volkswagenbusje, haal herinneringen op in een legendarische 2CV of blik terug op het embleem van Frankrijk: la route nationale 7.
Chillen tussen de wijnranken in een volkswagenbusje van de jaren 70 : Op het wijndomein van Gigondas beleef je een unieke wijndegustatie! Naast wijn, is wijnmaker Frédéric Haut gepassioneerd door de jaren 70 en alles wat daarbij hoort. Hij gidst je in zijn hippe Volkswagenbusje op het domein rond, met de tunes van gitaarheld Jimmy Hendrickx op de achtergrond. Met zijn tweetjes, met familie of vrienden, verken je gedurende ongeveer 1u30 het domein van Gigondas en aanschouw je de parels van de Vaucluse zoals de Dentelles de Montmirail. Natuurlijk degusteer je ook een aantal wijnen in het hart van de wijngaarden! Meer info: www.tourade-gigondas.fr
Herinneringen ophalen met een legendarische 2CV : De deux chevaux, beter bekend als het ‘geitje’, is zowat de bekendste wagen van het Franse Citroën automerk. Sinds 1949 snort de legendarische wagen over de wegen. De 2CV is voor velen gelinkt aan heel wat verhalen en herinneringen uit de “goede oude tijd”. Zo ook voor Laurent Estibal, die helemaal gepassioneerd raakte door deze Franse pareltjes. Hij restaureerde zijn vier 2CV's eigenhandig en verhuurt ze per (halve) dag. Bolder langs de pittoreske wegen van de Provence, picknick langs lavendelvelden en haal for old time sake herinneringen op! Meer info: www.location-deuche-forever.com
Snuisteren tussen de vintage-schatten in de antiekhoofdstad : Vintageliefhebbers halen hun hart op in L'Isle sur de Sorgue, de hoofdstad van brocante- en antiekwinkels. Je kunt er snuisteren tussen unieke vintageschatten uit de jaren 50, 60 of 70. Een aantal leuke winkels bieden ook heel mooie "officiële" heruitgaven aan.
In de voetsporen van Trenet langs de route nationale 7 : « De toutes les routes de France d'Europe, celle que j'préfère est celle qui conduit en auto ou en auto-stop vers les rivages du Midi » , zong Charles Trenet in 1955. De route nationale 7 brengt je van de Franse hoofdstad Parijs naar Menton, de laatste Franse badstad voor de Italiaanse grens. Hier niet snel van A naar B, maar wel langzaam genieten van panoramische vergezichten en historische steden zoals Lyon en Valence. Bezoek zeker ook het Musée Mémoire de la route nationale 7 in Piolenc. Je vindt er posters, kilometerpalen of kunt er een pastis drinken in de bistro van la mère Germaine. Meer ”à la française” wordt het niet. www.provence-toerisme.com
Vernieuwde luxe geschenkverpakkingen voor kerst bij Rituals
Zet de traditie van het schenken verder met onze vernieuwde collectie luxe geschenkpakketten. Twee splinternieuwe pakketten zijn toegevoegd aan de collectie: de exclusieve winteredities Ritual of Karma en Ritual of Yalda. Gun je dierbaren dit vakantieseizoen de formidabele ervaring om de tijd te nemen. Of ze nu groot zijn of klein, met de geschenkpakketten van Rituals komen je wellness-wensen in vervulling met heerlijke belevingen voor lichaam en geest. De vulling is 100% afbreekbaar en zodra de producten uit de geschenkdoos verbruikt zijn, kan je deze luxueuze bewaardoos gebruiken om eigen hebbedingen op te bergen, zoals foto’s, brieven en juwelen. Deze dozen geven je interieur een vleugje elegantie waarvan je nog jaren kan genieten. Omdat de grote en extra grote dozen voortaan compacter zijn, kunnen we er meer tegelijk verzenden. Dat beperkt het transport, wat op vele manieren een positieve impact heeft op het milieu.
De geschenkpakketten zijn in een prachtig nieuw kleedje gestoken om nog luxueuzer te ogen en ze bevatten perfecte productcombinaties voor het lichaam en voor thuis. De geschenkpakketten zijn beschikbaar in de volgende Rituals-collecties: Ritual of Ayurveda, Ritual of Dao, Ritual of Sakura, Ritual of Happy Buddha, Ritual of Samurai, Ritual of Hammam, Ritual of Karma en Ritual of Yalda.
Om elke persoon op je geschenklijst voor kerst te plezieren zijn de geschenkpakketten te verkrijgen in vier verschillende versies: klein, middelgroot, groot en zeer groot. Geef je geliefden dit vakantieseizoen een speciaal geschenk en bezorg ze een onvergetelijke ervaring.
#mayallyourwishescometrue
Deze producten zijn beschikbaar vanaf oktober 2018 in de Rituals Cosmetica-winkels en op RITUALS.com