Nieuwe Frosch waterverzachter met aloe vera goed voor uw huid en voor de planeet'
Het merk Frosch, gespecialiseerd in ecologische onderhoudsproducten, breidt haar assortiment met aloë vera-producten, dat al bestond uit een afwasmiddel en een wasmiddel, nu uit met een wasverzachter. Een waar genot voor uw huid, en goed voor de planeet!
Om een assortiment hypoallergene producten te ontwikkelen die bovendien zorg dragen voor de gevoelige huid, is het niet meer dan logisch dat Frosch zijn ogen heeft gericht op aloë vera, een authentieke plant met een verzorgende werking die een fijne en natuurlijke geur afgeeft aan vaatwerk en linnen.
De wasverzachter met aloë vera verzacht het wasgoed en de huid en beperkt het risico op allergieën en huidirritaties. De formule combineert een kalmerende verzachtende werking met verzorgende en beschermende eigenschappen voor de gevoelige huid. Deze dermatologisch geteste formule bevat geen conserveringsmiddelen en is 100% veganistisch (bevat geen ingrediënten van dierlijke oorsprong en is niet getest op dieren). De formule vertrekt van oppervlakte-actieve stoffen van plantaardige oorsprong en hernieuwbare grondstoffen met een hoge en snelle biologische afbreekbaarheid.
Omdat Frosch denkt aan de natuur en de gezondheid van de gebruikers, bevatten de producten geen schadelijke stoffen, dus geen fosfaten, fosforzuur, EDTA, pvc, formaldehyde, bleekwater, MIT, microplastics, ...
Aloë vera heeft verzachtende eigenschappen (maakt de huid zacht en week) en een diep hydraterende werking. Het houdt bovendien het natuurlijke evenwicht van de huid in stand dankzij haar pH-waarde die bijna gelijk is aan die van onze huid. De gel wordt vaak gebruikt in dermatologische toepassingen, cosmetica en huishoudelijke schoonmaakmiddelen, maar heeft ook een heilzame werking, bijvoorbeeld wanneer u het inneemt als sap of verwerkt in een gerecht.
Aloë vera is het aangewezen bestanddeel voor wasmiddelen en wasverzachters waar het via het wasgoed direct in contact komt met de huid en voor afwasmiddelen is het eveneens ideaal, want het beschermt de handen die meermaals het afwaswater in gaan. Niet alleen is aloë vera goed voor de huid, het is ook heel nuttig in reinigingsproducten, omdat het een natuurlijk antisepticum is met een bacteriedodende en schimmeldodende werking.
De filosofie van Frosch, een engagement voor de planeet dag in dag uit...
Frosch, een merk van de Duitse fabrikant Werner & Mertz GmbH, biedt een gamma van alternatieve huishoudproducten aan die niet alleen milieuvriendelijk zijn, maar ook biologisch afbreekbaar. De productie is over de gehele lijn ecologisch en werkt uitsluitend met 100% hernieuwbare grondstoffen.
Het merk Frosch ontstond in Duitsland in 1986, in de naweeën van de ramp in Tsjernobyl. In 1990 kwam het merk naar België. Sindsdien werkt dit merk onophoudelijk aan een heel bijzondere filosofie: ecologie toegankelijk maken voor iedereen en natuurlijkere oplossingen op de markt brengen die zorg dragen voor onze gezondheid en het milieu, en toch zorgen dat de producten doen wat ze moeten doen.
Frosch-producten zijn snel biologisch afbreekbaar: binnen 28 dagen (getest volgens de beproevingsmethoden van het OESO). Bovendien zijn de flessen 100% recycleerbaar en ook zelf gemaakt van 100% gerecycleerd plastic. De meeste producten van Frosch hebben het Ecolabel, het Europese kwaliteitsmerk voor ecologische bedrijven. Met de merken Frosch en Rainett (in Frankrijk) is het bedrijf de Europese marktleider op de markt van ecologische reinigings- en onderhoudsproducten.
Amsterdam fashion label’s fragrance is designed as an alchemy
Amsterdam based fashion label Scotch & Soda is launching two new perfumes that draw on the brand’s love of authentic culture combined with its desire to hunt for the unexpected. This recipe for alchemy has resulted in scents that feel at once classic and new.
“The new Scotch & Soda perfumes for men and women typify our essence. A love of creating newness with classic elements. Of understanding the rules before you can break them. A story that is born of our heritage and from our Amsterdam-born curiosity in the world around us.” - Marlou van Engelen, Creative Director
The Scotch & Soda perfumes are issued in heavy-based glass flacons with clean, contemporary lines. The flacon finish is courtesy of a process custom-created for the brand, resulting in an elegant, hand-crafted feel. The feminine scent has a pale-rose colour, the men’s liquid a cognac-gold tint.
The two iconic scents are a result of a collaboration with Robertet Fragrance House. The much-loved fragrance creators worked with Scotch & Soda’s Creative Director, Marlou van Engelen, to exactify the scents’ blend of notes. The women’s edition comprises base notes of gaiac and sandal wood, top notes of bergamot and lemon with lotus and rose notes at its heart. For men, high notes of bergamot, cardamom and tarragon combined with the warmth of geranium, cashmere wood, nutmeg and vetiver. Tonka beans, musk and vanilla add comfort and softness.
The Scotch & Soda perfumes come in two sizes. The 40ml design retailing at €44,95 and the larger 90ml flacon at €74,95.
Scotch & Soda perfumes will be distributed through Scotch & Soda’s 150+ monobrand stores and 8000 points of sale worldwide.
LolaLiza lanceert campagne 'Celebrating Women since 2001'
5 power vrouwen, 5 inspirerende verhalen. LolaLiza: celebrating women since 2001. Met deze krachtige campagne zet LolaLiza dit seizoen de spotlight op de power van vrouwen.
Een voorzet in de campagne was de onthulling van de Women Empowering graffiti mural in het PAKT te Berchem op Internationale Vrouwendag. De jonge kunstenares Montana Engels koos er toen voor om 10 straffe madammen te vereeuwigen die andere vrouwen geraakt hebben, dingen in beweging hebben gezet en misschien zelfs voor een kentering in de geschiedenis zorgden.
Met de ‘Celebrating Women’ campagne die eind april van start gaat, zet LolaLiza 5 bijzondere vrouwen in de kijker die elk een heel ander verhaal hebben. Maar met de gemene deler dat ze andere vrouwen helpen én inspireren! Stuk voor stuk power ladies die negatieve ervaringen in het leven aangrepen om er een positief verhaal van te maken. Die geïnspireerd werden door anderen en tegelijkertijd zelf anderen inspireren.
Ontdek de vijf power ladies
Hannelore Vens (28) verloor haar beide benen toen ze viel, op het spoor terecht kwam en aangereden werd door een voorbijrijdende trein. Maar Hannelore gaf niet op, beklom de Machu Picchu en zwemt voor het Belgische paralympische team! Een echte power vrouw die zwaar verminkt werd maar elke dag de kracht vindt om het leven toe te lachen met alle ups en downs die daarbij komen.
Johanneke van Slooten koos ervoor om vrouwen uit verschillende probleemsituaties te helpen. Johanneke is oprichtster van de organisatie Cherut en KoffieKlap. Als organisatie werken zij met meisjes en vrouwen in de prostitutie, mensenhandel, gedwongen huwelijk, huiselijk geweld ... Die groep vrouwen willen ze ondersteunen zodat ze terug sterk kunnen staan. Ze gaan daarom de straat op in de prostitutiebuurten om contact op te bouwen met de vrouwen daar. Verder hebben ze ook een inloophuis waar iedereen welkom is. Je kan er in een familiale sfeer komen lunchen of deelnemen aan een brede waaier aan activiteiten zoals taalcoaching en jobtraining. Een echte inspirerende vrouw met een hart voor andere vrouwen!
Elke Jeurissen: Een vrouw die geïnspireerd werd om zelfstandige te worden en nu heel graag meer vrouwen aan de top wil zien. Elke Jeurissen wil andere vrouwen de steun en kracht bieden die ze nodig hebben om meer voor zichzelf op te komen, om het gezinsleven en hun carrières te combineren zonder hun vrijheden en rechten op te geven. Elke is oprichtster van een netwerk genaamd Straffe Madammen. Haar missie is om vrouwen zichtbaar te maken in de media, op congrespodia en in bedrijven. Ze doet dat vanuit haar eigen community, waar ze maandelijks bijeenkomsten organiseren zodat alle vrouwen kunnen samenwerken met andere leden. Ze hebben inspirerende rolmodellen die ze op het podium zetten en organiseren heel wat trainingen en workshops om vrouwen sneller te doen groeien, want er is veel te veel onontwikkeld vrouwelijk potentieel. Een echte ‘girl boss’!
Liesbeth Dillen: Jarenlang heeft ze over de hele wereld voor IKEA in een toppositie gewerkt, maar uiteindelijk opteerde ze voor een grondige carrièreswitch. Liesbeth Dillen kiest voor zelfstandig en onafhankelijk zijn, 2 normen die de klassieke waarden van de jaren ’80 doorbreken. Liesbeth eigende zich bij IKEA de pionierstaak toe om de vrouw op de kaart te zetten. Nadien is dat wereldwijd doorgetrokken. In 2007 heeft zij Ikea verlaten en is ze een eigen bedrijf begonnen, namelijk She works with women. Met dat bedrijf focussen ze zich op vrouwen in leidersposities.
Isabelle Vandevelde (Kina): Kina brak al een lans voor gekleurde vrouwen toen ze als eerste donkere model campagnes sierde in België. Bovendien richtte ze Cepia op, een organisatie die straatkinderen in Costa Rica educatie en onderdak biedt. Want de jongens en meisjes van nu zijn de mannen en vrouwen van de toekomst en Kina wil er alles aan doen om die toekomst mooi en hoopvol te maken.
Een ode aan powervrouwen
Klanten kunnen de verhalen van deze power ladies ontdekken op womenoflolaliza.com. Daarnaast krijgen ze de kans om een vrouw te nomineren die hen persoonlijk inspireert. Uit de inzendingen zal LolaLiza vijf dames uitkiezen om hen met vijf verschillende awards in de bloemetjes te zetten tijdens het grote Celebrating Women event op 28 mei die de campagne zal afsluiten.
'Celebrating Women' brand event
LolaLiza sluit de campagne af met een groots 'Celebrating Women' event op dinsdag 28 mei. De vijf powerladies zullen er hun ervaringen delen tijdens een panel discussie en op hun beurt de aanwezigen inspireren met hun levensverhaal. Verder reikt LolaLiza vijf awards uit aan inspirerende dames die door de klanten genomineerd werden. Het event zal ook tal van randactiviteiten aanbieden, van een runway show met net dat tikkeltje power extra tot het drukken van je eigen 'empowering' t-shirt.
Originele zomervakantie methet gezin: op ontdekkinsgreis naar Balimet een viermater
Stel je voor, een zomervakantie mét de kinderen aan boord van een authentieke viermaster van Star Clippers. Hijs de zeilen in Bali en zet koers naar de mooiste eilanden van Indonesië. Kies nu voor avontuur, cultuur en natuur voor het ganse gezin en profiteer van de speciale 50% korting voor kinderen tot en met 17 jaar.
Van alle cruisemaatschappijen is Star Clippers wellicht de meest eigenzinnige. De Zweedse eigenaar, gepassioneerd door de traditionele zeilvaart, heeft de mooiste en meest authentieke vier- en vijfmasters ter wereld. Het zijn moderne schepen met alle comfort, echter volledig gebaseerd op de zeilschepen van toen. Wordt er echt gezeild? Absoluut, zodra een schip het ruime sop kiest gaan de zeilen naar boven en kunnen de passagiers genieten van een unieke zeilervaring (zonder zeeziek te worden, alle schepen zijn uitgerust met stabilisatoren).
Het gelijknamige schip Star Clipper heeft deze zomer het gastvrije eiland Bali als thuishaven. Het is, van juni tot september, de vertrekbasis voor een opwindende exploratiereis langs de drie grote Indonesische eilanden, Bali, Lombok en Java.
Met zijn duizenden eilanden smeekt Indonesië om over het water ontdekt te worden, met Star Clippers natuurlijk. In plaats van gesukkel met bagage en transfers, of het nemen van gammele veerboten, brengt de kapitein u elke dag naar magische bestemmingen. De reisroutes zijn evenwichtig samengesteld, met een heerlijke mix van Indonesische cultuur en natuur. Bovendien biedt het schip heel wat sportieve mogelijkheden, zoals snorkelen en duiken, kajakken, zwemmen, mastklimmen (voor wie durft), en tot slot… zalig niets doen op exotische stranden en genieten van een leuke BBQ.
Enkele voorbeelden: Het mini-eiland Giligenteng met een paar authentieke, vredige vissersdorpjes en een prachtig strand. - De zwarte zandstranden van Lovina Beach, met het ultra-helder water en de kleurrijke traditionele vissersprauwen. - - Ga met de Zodiac (rubberboot) van het schip naar Gili Kadiz om te snorkelen bij het koraalrif. - Geniet van het een lokaal restaurant of het nachtleven in het bruisende Sengiggi, op Lombok. - Exploreer het Komodo Nationale Park op zoek naar de komodovaraan (nu het nog kan, want volgend jaar is het park gesloten). (deze uitstap is inbegrepen in de cruise met de oostelijke route) - Pink Beach of Pantai Merah is een van de zeven roze stranden op de planeet. Oorzaak is een micro-organisme. Het effect in combinatie met het azuurblauwe water is verbluffend.
De meeste cruises duren een week, en er is alternerend een westelijke en oostelijke route. Dat betekent dat twee cruises met elkaar kunnen gecombineerd worden of je de cruise gemakkelijk kan combineren met een pre of post cruise landprogramma. Er is ook een cruise van 10 en een van 11 nachten.
Promotie
Tijdens de periode van 22 juni tot eind september 2019 krijgen kinderen tot en met 17 jaar een korting van 50% op het cruisegedeelte.
Boek uw zomer 2020 Bali cruise aan boord van de Star Clipper voor 31 januari 2020 en geniet van een 10% vroegboekkorting. Programma op www.starclippers.com
Balade lanceert een nieuw platform, vol originele broodideeën, om thuis een échte Chef Boterham te worden.
Gezond of belegen, zoet of zout, de boterham heeft een prominente plaats in ons dagelijks leven. Uit onderzoek blijkt dat 7 op de 10 Belgen (Online enquête uitgevoerd door het onderzoeksbureau iVOX op vraag van Balade tussen 9 en 12 april 2019 bij 1.000 actieve Belgen die representatief zijn volgens geslacht, taal, leeftijd en opleidingsniveau.) minstens één keer per dag brood eten en dat maar liefst 1 op de 3 Belgen het zelfs bij verschillende maaltijden consumeert.
Het is dus niet altijd gemakkelijk om originele ideeën te vinden om uw favoriete boterham opnieuw te beleggen. Hiervoor bedacht Balade om een nieuw platform te lanceren, boordevol heerlijke recepten: Chef Boterham. Een sneetje brood, een lichte laag Balade boter, een paar goedgekozen ingrediënten, en genieten maar!
Herontdek de geweldige smaak van boter met Balade!
Charcuterie, kaas, groenten, alle voedingsmiddelen kunnen perfect gecombineerd worden met de knapperigheid van een mooi sneetje brood en de romigheid van Balade boter.
29% van de Belgen gebruikt goede boter als basis voor hun favoriete boterham. Dit betreft twee keer zoveel Walen als Vlamingen. Een zeer goede keuze, want boter heeft veel gezondheidsvoordelen. Het is een belangrijke bron aan vitamine A en een uitstekende antioxidant! Balade biedt een breed scala aan smakelijke boters, die het plezier van de natuur en goed eten combineren. Iets om de smaakpapillen van het hele gezin te verwennen!
De favoriete boterham van de Belgen?
Ook al is er keuze genoeg, kaas is de favoriete vulling voor de Belgen. 60% van de Belgen* vermeldt kaas in de top 3 van hun favoriete toppings. Chocoladepasta's hebben de voorkeur bij 36% van de min-30-jarigen.
WIST JE DAT?
Het gras dat de koeien eten, bepaalt de kleur en de smaak van de melk (en dus de boter) - Margarine is geen boter: boter wordt geproduceerd uit koemelk en margarine wordt gemaakt met plantaardige vetten, veel margarines bevatten ook palmolie - Echte boter is een bron aan vitamine A en D, essentieel voor de ogen, huid en darmen - De halfvolle boter van Balade bevat slechts de helft vet van een normale boter, maar is net zo lekker en gemakkelijk te smeren na het halen uit de koelkast - De boter van Balade is ook verkrijgbaar in twee lactosevrije varianten, zowel voor het smeren als koken
Een zomer vol evenementen in Koksijde-Oostduinkerke
Badplaats Koksijde-Oostduinkerke maakt zich op voor een zomer vol evenementen. Naast jaarlijks terugkerende activiteiten en vaste waarden zijn er tal van nieuwe events. Leef je uit met LEGO® blokjes, loop mee met de Beach Run of zing mee met Milow tijdens the Night of the Proms Summer Edition.
Fun voor kids
Baaldje Kids, op 6 juli in St-Idesbald, is een kinderevenement vol toffe attracties. Het wordt een dag vol speelplezier en kinderen zijn de baas, in het speeldorp, op de klimmuur en de survivalbanen, op trampoline, hangbrug en space-bikes.
Koksijde bouwt met LEGO®, van 12 juli tot 25 augustus kunnen kinderen, in het Cultuurcentrum Casino, aan de slag met duizenden LEGO® blokjes. Met een ruimte van 800 m2 is er plaats genoeg om de coolste constructies te maken en de kleinsten kunnen zich uitleven in een aparte DUPLO®-zone.
Kijk omhoog
Beleef vuurwerk aan zee op 11 juli in Oostduinkerke met het muzikaal voorprogramma 'Ontpot', coverband van Nederlandstalige hits en op 21 juli in Koksijde. Ongetwijfeld de meest feestelijke vuurwerkavond gaat door op 17 augustus in St-Idesbald. Het begint met een massazangspektakel en terwijl iedereen nog aan het swingen is wordt een muzikaal vuurwerk afgestoken !
Het Benelux Open Aerobatic Championship, op 6 en 7 juli wordt er in Koksijde veel volk verwacht voor de Benelux Open Aerobatic Championship. Voor zij die de beste luchtacrobaten aan het werk willen zien is dit the place to be.
Sportief aan Zee
Zomertijd is buitentijd. Strand, duinen en bossen van Koksijde zijn de omgeving voor talloze sportieve evenementen.
Op 17 juli zijn alle joggers present op het strand van St-Idesbald voor de Beach Run, een fantastische strandloop voor jong en oud (5 of 10 km, voor kinderen 1 of 2 km).
Tennisliefhebbers verzamelen in Koksijde voor de Flanders Ladies Trophy Koksijde (5-11 augustus) en voor de Men’s Trophy Koksijde (12-18 augustus).
Al voor de twaalfde keer wordt de Toeristische Wandelzoektocht georganiseerd. Het parcours door de mooie Noordduinen is 6 km lang. Het is een leuke activiteit voor de ganse familie (elke dag tot 15 augustus).
Zingen en shoppen
Op 1 augustus vindt de allereerste Night of the Proms Summer Edition plaats. Op het programma staan bekende nummers uit het lichtklassieke genre, afgewisseld met pop- en rockmuziek. Het muziekfeest op het Kerkplein in Koksijde-Bad start om 20u30 met onder meer Gérard Lenorman, Milow en Lady Linn.
24 augustus wordt de hoogdag van de shopping. Je kan gezellig kuieren langs de winkelkraampjes, profiteren van de eerste solden en voor de kinderen wordt het een onvergetelijke ravotdag.
Zelfs een regendag is leuk
Het kan in de zomervakantie al eens een dagje minder goed weer zijn. Geen nood, als het regent dan is er in Koksijde-Oostduinkerke ook binnen van alles te doen en te beleven.
Bouwen voor de Eeuwigheid is een boeiende tentoonstelling in het Abdijmuseum Ten Duinen. Aan de hand van archeologische vondsten wordt de bouwgeschiedenis van de abdij verteld.
NAVIGO-Museum brengt het meeslepende verhaal over de Vlaamse vissersfamilies, de IJslandvaarders, de garnaalvissers te paard. Onvergetelijk zijn de huifkartochten die vanaf het museum vertrekken. Op 24 juli en 16 augustus kan je op pad gaan met de vissers, naar het strand waar je de robuuste paarden door de golven ziet zwoegen en achteraf kan je de heerlijke garnalen proeven. Elke zomerse vrijdagavond is er vanaf 18 u een folkloreavond op het museumplein.
Ook een bezoek aan het Paul Delvauxmuseum is een aanrader bij minder goed weer. Naast de vaste collectie is er jaarlijks een tijdelijke tentoonstelling.
Wie Kunstencentrum Ten Bogaerde zegt, heeft het natuurlijk over moderne en hedendaagse kunst. Bezoek de tijdelijke tentoonstelling Lijf en Beeld, In Dialoog met George Grard. Het gaat om jong, opkomend Belgisch kunsttalent, tot 22 september.
Voor informatie over alle evenementen in Koksijde-Oostduinkerke: www.visitkoksijde.be
Vergeet Ibiza, de Côte d’Azur en Knokke. De nieuwste hippe strandbars liggen aan de Atlantische Kust in de Vendée. Met meer dan 250 kilometer aan kustlijn en prachtige fijne zandstranden is er plaats genoeg voor hippe strandbars. Wij lijsten graag onze favorieten op:
Voor de sportievelingen en avonturiers :
La Cabane in Brem-sur-Mer: Geniet van de overheerlijke lokale oesters. Nadien kan je een kajaktochtje maken of stand up paddling op het kanalennetwerk rond de bar.
Bar de Sauveterre in Olonne-sur-Mer: Deze hippe strandbar ligt vlakbij het strand en directe toegang tot verschillende fietspaden. Het is ook een favoriet bij de lokale bevolking.
Le P'tit Bar in Les Sables-d'Olonne: De geschikte strandbar om met het gezin te genieten van een hapje of een drankje na een dag zandkastelen bouwen.
Bikini Beach in Les Sables-d'Olonne: Zin om rustig een cocktail te drinken of eerder zin in een feestje? Het kan hier allemaal en je mag gerust in bikini komen!
Théo Spot in Saint-Gilles-Croix-de-Vie: Deze strandbar met verhoogd terras is dé hotspot van Saint-Gilles-Croix-de-Vie. Kijk naar de flanerende mensen op de dijk of geniet van de zonsondergang.
Voor de gastronomen
La Plage op het strand van Veillon: Hier kan je lekker eten op het mooiste strand van de Vendée zoals ze het zelf noemen. En het is er inderdaad mooi...
Le Bac à Sable in Sables-d'Olonne : Een gastronomisch hoogstandje vlak bij het water. Het restaurant staat bekend om zijn verfijnde keuken.
Café del Mar in Saint-Jean-de-Monts: De ideale plaats op het strand voor wie rustig wil genieten van een heerlijke cocktail, lekkere aperitiefschotel, frisse ijscoupe en nog zoveel meer.
Voor meer informatie: www.vendee-tourisme.com
De Vendée ligt aan de Franse Atlantische kust en maakt deel uit van de regio Pays de la Loire. Het ligt op zo’n ongeveer 750 kilometer rijden van Brussel of je kan vliegen op de luchthaven van Nantes. De toeristische hoogtepunten van deze unieke vakantiebestemming zijn de 140km lange zandstranden en de prachtige eilanden. Het lichtglooiende binnenland is een paradijs voor fietsers die op hun reisroute kennismaken met architecturale juweeltjes en waardevol erfgoed. Voor de liefhebbers van watersport is De Vendée een trekpleister van formaat, zowel voor watersportliefhebbers als voor wie zich aangetrokken voelt tot magische, onbekende en verdoken plekjes. De Vendée is een fantastisch ontspanningsgebied, gezegend met zeer veel uren zon. (illustraties j gazeau)
Gloednieuw en Belgisch: Kambukka drinkflessen klaar om de wereld te veroveren
» Kambukka drinkflessen vanaf 1 juni te verkrijgen - » Lancering in meer dan 30 landen en 4 continenten - » Belgische revolutie in de drinkflessenindustrie
Op 1 juni wordt Kambukka - een nieuw Limburgs drinkflessenmerk - gelanceerd in België en meteen ook in o.a. China, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Nederland en zelfs Dubai. Een indrukwekkende opsomming voor een nieuw merk, maar de mensen erachter zijn dan ook ervaren rotten in het vak. Kambukka verlegt de grenzen van het huidige aanbod in een steeds groeiende markt van herbruikbare drinkflessen.
Kambukka creëert drinkflessen die slim in elkaar zitten. Denk: verschillende lids voor verschillende situaties en een Snapclean technologie (patent pending) om je fles of mug makkelijk te reinigen. Dankzij het Snapclean® systeem haal je het mechanisme in één keer uit je fles. Even knijpen en trekken, meer is er niet aan. Kambukka wil iedereen overtuigen dat een koffie- of theebeker en een waterfles meer kunnen zijn dan een dagelijks gebruiksobject. Het is een statement piece dat écht bij je persoonlijke levenstijl past.
Smart design voor warme en koude dranken
Kambukka maakt drinkflessen voor zowel koude als warme dranken. Het merk gelooft in smart design: van gebruiksgemak over premium look & feel tot storytelling. Er is aan elk detail gedacht: waterflessen worden gedoopt met een rivier- of meernaam, thermische flessen krijgen de naam van een vulkaan of berg.
Niets wordt zomaar geproduceerd, er is een fles voor iedereen en elke levensstijl: instagramwaardig design voor trendsetters maar ook sportieve oplossingen met een mannelijk design en flessen met een leuke tekening voor dorstige bengels.
Etna, een fotogenieke mug met 3 in 1 systeem
De thermische mug Etna is vernoemd naar de Italiaanse vulkaan. Een leuke knipoog naar wat de mug doet: warm vanbinnen, koud vanbuiten. De mug komt in tal van verschillende trendkleuren en twee formaten mét en zonder sleeve. Etna is uitgerust met een ‘3 in 1’-lid wat inhoudt dat de mug drie posities heeft.
3 in 1-lid
Locked position: om lekken tegen te gaan onderweg. Ideaal als de fles in je rugzak zit.
Push to drink: met één druk op de knop gaat de dop open. Dit vermijdt morsen als de mug ergens staat. Handig voor de klungelaars onder ons die hun koffiemok vaak omstoten.
Always open: de dop gaat volledig open zodat je de fles kan gebruiken als mok.
Reno, een stijlvolle drinkbeker met een twist
Reno is doelbewust in het leven geroepen voor de consument die een mooie én handige waterfles zoekt. Deze drinkbeker heeft leuke prints die telkens beperkt beschikbaar zijn. Zo wordt Reno een ware collectible.
De fles is uitgerust met een twist lid die je in twee delen kan losdraaien. Verwijder de dop om te drinken en het lid om makkelijk ijsblokjes toe te voegen of de fles te reinigen.
Wist je dat?
De waterflessen zijn vervaardigd uit Tritan. Hierdoor verkleurt de fles niet en houdt het geen geuren vast.
Alle flessen zijn BPA-vrij en zijn volledig veilig om uit te drinken.
Alle lids (5) van Kambukka zijn verwisselbaar, elke lid past dus op elke Kambukka-fles.
Drie van de vijf flessen zijn uitgerust met een Snapclean technologie: een onderdeel dat eenvoudig uit de dop van de fles geklikt kan worden. Op die manier kan de Kambukka-fles makkelijk gereinigd worden en blijft de fles hygiënisch. Dit onderdeel kan in de vaatwasser.
Alle modellen thermische flessen die Kambukka op 1 juni zal lanceren, zijn beschikbaar in meerdere kleuren, evenzo alle modellen waterflessen die eveneens op 1 juni worden gelanceerd.
Kambukka ontwerpt trendy drinkoplossingen voor actieve mensen die onderweg zijn. Onze klanten kiezen bewust voor flessen die passen bij hun actieve levensstijl en persoonlijkheid. Op die manier kunnen ze hun dorst naar meer uiten - meer avonturen, meer plezier, meer actie.
Kambukka-drinkware is 100% lekvrij en gemakkelijk uit elkaar te halen voor reiniging. Met tien jaar ervaring achter de rug, weten we precies hoe we aan de behoeften van verschillende soorten gebruikers over de hele wereld kunnen voldoen.
When fashion meets technology: Zalon by Zalando optimaliseert styleprofiel
Nieuwe look en geïntegreerde features // Zalon style-abonnement // Mobile first met iOS en Android app
Met een onafgebroken focus op klanttevredenheid heeft Zalon gewerkt aan de optimalisering van haar service en de lancering van nieuwe features. Dat heeft zich vertaalt in een nieuwe generatie styleprofiel, dat klant en stylist op een efficiënte manier ondersteunt in het samenstellen van persoonlijke outfits.
Sinds de oprichting in 2015 heeft de styling service van Zalando de verbetering van haar product hoog in het vaandel. User experience en de kwaliteit van de outfits zijn daarbij van groot belang. Achter de schermen worden de Zalon-stylisten dan ook ondersteund door een tech- en data-team van 40 mensen, om de wensen van de klant nauwkeurig na te komen.
Achter de schermen van het online styleprofiel
Het team analyseerde gebruikersgedrag in het styleprofiel, de vragenlijst over de stijl en voorkeuren van de klant voordat deze een Zalon-box bestelt. Het leverde interessante inzichten op. Zo bleek dat visuele voorbeelden van looks en items van groot belang zijn, terwijl vragen over lievelingskleuren en gevoelsleeftijd doorgaans minder relevant worden geacht. Vrouwelijke klanten bleken zich meer aangesproken te voelen door outfits als deze liggend gefotografeerd zijn, terwijl mannelijke klanten outfits liever door een model gedragen zien. Een van de belangrijkste inzichten heeft te maken met de lengte van het styleprofiel, die een sterke invloed heeft op het vroegtijdig beëindigen van het bestelproces.
Zalon’s vernieuwde styleprofiel is tot tweederde verkort en bovendien genderspecifiek. Vragen zijn eenvoudiger geformuleerd, keuzemogelijkheden beperkt. In plaats van 14 looks heeft de klant er nu bijvoorbeeld 8 om uit te kiezen. Daarnaast ligt voor vrouwelijke klanten de focus op no go’s in het vernieuwde styleprofiel. Hen wordt niet gevraagd naar concrete wensen, maar juist naar wat zij niet willen ontvangen - dit in tegenstelling tot het kortere styleprofiel voor mannen.
De nieuwe generatie: dynamisch en gepersonaliseerd
Ook in de toekomst blijft het verder ontwikkelen van het styleprofiel een belangrijk thema binnen Zalon. Dankzij de flexibele architectuur van het nieuwe styleprofiel zal het in de toekomst eenvoudiger zijn om middels geïntegreerde A/B-testen snel verbeteringen door te voeren. Daarnaast zet het datateam Machine Learning in om de fashion dialogue tussen stylist en klant dynamischer te maken. Zo zullen gepersonaliseerde vragen en flexibiliteit in de lengte en het verloop van het styleprofiel zorgen voor waardevolle gegevensuitwisseling. Een eerste stap is al gezet: de introductievraag in het nieuwe styleprofiel leidt op dit moment al naar verschillende paden. In het verleden begonnen Zalon-klanten het styleprofiel met het kiezen uit 7 gelegenheden voor hun outfit-box, waarbij 60 procent koos voor vrije tijd. Inmiddels zien klanten deze gelegenheden via een dropdownmenu, enkel wanneer zij nadrukkelijk hebben aangegeven een outfit voor een speciale gelegenheid te willen ontvangen.
Personalisering zal in de toekomst ook worden toegepast op de mate van affiniteit die de klant met mode heeft. Modebewuste klanten die op zoek zijn naar inspiratie zullen in het styleprofiel worden gevraagd naar de opkomende trends die ze in hun outfit-box terug willen zien. Klanten die op zoek zijn naar advies zal naar meer informatie worden gevraagd middels een intensiever styleprofiel. Voor iedereen geldt echter: het aantal vragen wordt tot een minimum gereduceerd. De lengte van het styleprofiel zal per klant verschillend zijn, en hangt zowel af van de eerder gegeven antwoorden als de bestelgeschiedenis bij Zalando.
Garderobe-update op gezette tijden
Een nieuwe feature in het styleprofiel van Zalon is het style-abonnement, waarbij klanten eens in de 2, 3 of 4 maanden een nieuwe Zalon-box ontvangen. Sinds de introductie van het abonnement hebben al 50.000 klanten zich ingeschreven, waarbij bijna 70 procent voor de 3 maanden-optie kiest. Wanneer het tijd is voor de nieuwe outfit-box, krijgt de klant een herinnering om zijn of haar actuele wensen door te geven aan de stylist. Dat dergelijke langdurige klantrelaties hun vruchten afwerpen, zeker op het gebied van curated shopping, is al langer bekend. Zalon zet dan ook in op een grote stijging van het aantal abonnementen tot 2021, waarbij tot 50 procent van haar totale omzet van het style-abonnement komt.
De expansie van styling on the go
Al langer ziet Zalon dat meer dan 65 procent van alle bestellingen geplaatst wordt via smartphone of tablet. In koers met deze trend heeft Zalon succesvolle use cases doorgevoerd voor de Android en iOS app, die gratis te downloaden is in 6 landen en 4 talen. Mobile first staat dan ook centraal bij de verdere optimaliseringen die de styling service in de toekomst door zal voeren.
Hip Hip Woody : Studio BamBam teket 25ste verjaardagscollectie voor Woody
Naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag brengt Woody een capsulecollectie uit in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten.
“Deze zeer geslaagde collab brengt een frisse, nieuwe blik op de interpretatie van het Woody DNA dat gebaseerd is op beestjes, strepen én kleuren. We sluiten niet uit dat er in de toekomst nog collabs zullen volgen.”
Nathalie Deschuymer - Head of Design Woody
Woody heeft aan heel het gezin gedacht. Zo zal de verjaardagscollectie vanaf half april in de winkels verkrijgbaar zijn van maatje 2 jaar tot XXL. In januari werd de collectie al in sneak peak op het verjaardagsfeest in de Art Cube in Gent getoond. De collectie is één van de projecten die deel uitmaakt van een feestjaar vol nieuwigheden zoals een nieuw logo, de nieuwe bedrijfsnaam The Woody Group, een nieuwe wind op design niveau en een smart PJ die nog op de agenda staat voor FW19.
Carrefour en Partena Ziekenfonds geven gratis voedingsadvies via diëtisten in de winkel
• Diëtisten coachen 1000 klanten van Carrefour en Partena Ziekenfonds gratis om gezonder te winkelen. In 20 Hypermarkten Carrefour - Elke zaterdag in mei 2019
Wie gezond wil eten, moet ook de juiste aankopen doen. Maar daar wringt het schoentje, want er bestaan veel misvattingen over wat nu juist gezonde voeding is. Om dit aan te pakken, lanceren Carrefour en Partena Ziekenfonds samen een actiemaand. Elke zaterdag in mei kunnen klanten samen met een erkend diëtist hun winkelkarretje vullen.
Concreet advies
De actie start op zaterdag 4 mei. In 20 Hypermarkten van Carrefour kunnen zo’n 1000 klanten shoppen met een diëtist van de Vlaamse Beroepsvereniging van Diëtisten (VBVD). De diëtist adviseert gratis over gezonde en evenwichtige voeding en gaat ook in op concrete winkelvragen. Bijvoorbeeld: ‘Ik eet glutenvrij, wat mag ik dan wel nog eten?’ of ‘Hoe kan ik mijn kinderen een gezonde schoollunch meegeven?’
Gezond shoppen is immers geen sinecure. Elke dag zijn er tegenstrijdige berichten te lezen over wat nu wel of niet gezond is, en etiketten lezen is helemaal niet zo makkelijk. “In 2014 was 18,6% van de totale bevolking obees en we zien dit stijgen. Het probleem start ook alsmaar vroeger: 20% van de Belgische jongeren tussen 12 en 18 jaar heeft overgewicht en 7% van hen is obees. Een gezonde levensstijl kan veel chronische ziektes vermijden, daarom is het belangrijk dat consumenten goed geïnformeerd hun menu kunnen samenstellen”, zegt Lynn Pellens, expert gezondheidspromotie van Partena Ziekenfonds. “Via deze actie willen voedingsadvies ook veel concreter maken. Zo kan je meteen de juiste dingen aankopen en aan de slag gaan.”
Seizoensgebonden fruit en groenten
Tijdens de actie is er bijzondere aandacht voor groenten en fruit én voor lokale en duurzame voedingskeuzes. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) promoot 5 stukken fruit en groenten per dag, en ook in de voedingsdriehoek staan groenten centraal. Het grootste deel van je voeding zou uit plantaardige producten moeten bestaan: minstens twee keer per dag groenten eten en twee stukken fruit.
Naast het promoten van meer groenten en fruit, willen Carrefour en Partena Ziekenfonds via deze actie de consumenten ook bewust maken van het belang van een duurzame keuze door te kiezen voor lokaal geteeld seizoensfruit en –groenten. In dat kader zet Carrefour zich via Actie 4 van haar platform Act of Food in om producten van Belgische oorsprong te bevoordelen. De retailer geeft voorrang aan Belgische producenten om de lokale economie te ondersteunen, de milieu-impact te verminderen en kwaliteitsproducten te garanderen.
Carrefour heeft als doel de leider van de voedseltransitie te worden en heeft hiervoor het platform Act for Food gelanceerd. Met het programma onderneemt Carrefour concrete acties om iedereen beter te laten eten.
Waar en wanneer worden de sessies georganiseerd?
De coaching zal elke zaterdag plaatsvinden in mei 2019 in de volgende 24 Hypermarkten Carrefour: Brugge B-Park, Burcht, Drogenbos, Evere, Korbeek-Lo, Kraainem, Kuringen, Oostakker, Schoten, Sint-Denijs-Westrem, Tienen, Turnhout, Zemst, Ans, Oudergem, Sint-Agatha-Berchem, Bierges, Bomerée, Herstal, Jambes, Marche en Famenne, Mons, Waterloo en Wépion.
Praktische informatie
• Begeleiding door een diëtist(e) elke zaterdag van mei 2019 - Van 10u tot 18u - 6 winkels per zaterdag - 2 diëtisten per winkel - Individuele sessies van 20 minuten per klant per diëtist - Toegang tot de 1000 sessies is alleen mogelijk door middel van voorafgaande online registratie.
Zalando, Europa’s leidinggevende online platform voor mode en lifestyle lanceert een campagne volledig toegewijd aan zijn nieuwe – althans voor België – beautyassortiment. Met ‘Unleash your Beauty’ geeft Zalando een inclusieve blik op het concept ‘schoonheid’.
Net zoals Zalando een inclusieve en open kijk op mode heeft, focust deze nieuwe beautycampagne op waarden zoals ‘empowering’ en ‘jezelf aanvaarden’. De campagne viert het individualisme en wil klanten het vertrouwen geven om zichzelf te zijn ongeacht leeftijd, geslacht en achtergrond. Met zijn hedendaagse kijk op wie we zijn en wat we betekenen in de maatschappij, kiest Zalando voor producten die ons leven rijker maken, ons plezier opleveren en die leuk zijn om mee te experimenteren. Want: je beautyroutine moet aangenaam aanvoelen, net zoals de producten op je huid.
‘Unleash your Beauty’ is het resultaat van een verborgen camera-stunt in Londen en stelt een breed scala make-up, huidverzorging en haar- en wellnessproducten voor dat vanaf nu beschikbaar is op Zalando.be. Een aantal van de merken zijn: Clinique, Daniel Sandler, 3ina, M.A.C, Max Factor, Anthony, Baxter of California, BBB London, Curlsmith, Dr Botanicals, Dr Dennis Gross, Estée Lauder, Golden Beards, Hans de Fuko, Hej Organic, L’Oréal Paris, Lixirskin, Löwengrip, Lumene, Percy Nobleman en Pixi. De reclamespot, geregisseerd door Lauren Caris Cohan, zet de kracht van beautyrituelen in de verf.
De cast is divers en doorbreekt het klassieke schoonheidsideaal. Modellen Nadine Leopold, Anuthida Ploypetch, Cajsa Wessberg, Charli Howard en Marvin Durell werden geselecteerd via agencies of gewoonweg aangesproken op straat. Ze werden uitgenodigd voor een conventionele beautyfotoshoot en werden daar gevraagd om zelf hun make-up aan te brengen. Wat ze niet wisten is dat ze intussen stiekem werden gefilmd. De bedoeling van dit concept was om de cast in hun puurste, meest authentieke vorm aan de buitenwereld te tonen.
“Door met onze klanten te praten kwamen we te weten dat het concept schoonheid voor iedereen anders en heel uniek is. Je goed in je vel voelen kan ook elke dag een andere betekenis hebben. Met de campagne ‘Unleash your Beauty’ willen we duidelijk maken dat schoonheid begint wanneer je stopt met je aan te trekken van wat anderen van je vinden en start wanneer je het voor jezelf begint te doen.” Aldus Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns.
Het assortiment van Zalando Beauty omvat meer dan 6500 producten van meer dan 200 merken. Het is een mix van zowel gerenommeerde internationale merken als opmerkelijke nichemerken en van innovatieve huidverzorgingsproducten tot sprankelende nieuwe make-up hebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen. Deze interessante mix opgeteld bij Zalando’s vernieuwe shopervaring, de vlotte klantendienst en het makkelijke en veilige bestelproces, zet voor de klanten de deur open naar oneindig veel mogelijkheden en keuze.
“De lancering van Beauty als categorie bij Zalando is een logische volgende stap om het startpunt voor mode- en lifestyleproducten in Europa te worden. Met het beautyassortiment wordt het voor onze klanten heel makkelijk om een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en cosmetica – efficiënt en en één keer te bestellen. Het is de bedoeling om beautyproducten naadloos mee te nemen in ieders shoppingervaring. We zien ook dat hier vraag naar is. 60% van onze beautyklanten bestellen ook kleding wanneer ze aan het winkelen zijn. Dit betekent dat 3 op de 5 beauty-winkelwagentjes ook kleding, schoenen of accessoires bevatten”, zegt Pamela Wade-Lehman, Zalando Head of Beauty.
Na een succesvolle Beauty-lancering in Duitsland, Oostenrijk en Polen vorig jaar is het assortiment nu ook beschikbaar in België, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië. In Berlijn opende in 2018 zelfs een fysieke winkel, het ‘Zalando Beauty Station’, om rechtstreeks in contact te staan met beauty-hongerige klanten en om hen een tastbare productervaring te bieden, evenals evenementen en workshops.
De campagne ‘Unleash your Beauty’ gaat vanaf 14 april live in België, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië en zal te zien zijn via televisie, out of home, digitale kanalen en in print. In België zal er ook een offline activatie plaatsvinden in de steden Antwerpen, Brussel, Gent en Luik. Zalando Beauty kan je verder op de voet volgen via het Instagram-kanaal @zalando_beauty. (foto’s Zalando credits) #zalandobeauty
"There's a shade of red for every woman." - Audrey Hepburn
The mindset for spring/summer 2019 reflects our desire to face the future with empowering, vibrant colors that provide confidence and spirit. Colors that are uplifting, joyful hues that lend themselves to playful expressionism and take us down a path of creative and unexpected combinations.
The new delivery from Améline by Mayerline puts the color red in the spotlight. It’s a strong, female color that still has a refined and romantic side. Every woman can wear red in her own way, be it strong and empowered, or with a soft elegance. Another focus point of this new collection is the softness of the fabrics. No harsh silhouettes, but rather soft and feminine lines and details. Pair those soft fabrics with unique eye-catching prints and you've got the perfect combination for any woman.
In de zomer wil niemand kleding dragen die niet goed ademt. Zomerkleding hoort licht, ademend en koel te zijn. Laat die zware jeans dus maar aan de kant liggen, want BRAX heeft met Ultralight het perfecte alternatief ontwikkeld. Ultralight biedt een totaal nieuwe draagervaring en is dankzij het pluimgewicht ook ideaal voor in de reiskoffer.
Het innoverende Ultralight textiel van BRAX is ademend, huidvriendelijk, extra zacht, en bovendien zo licht als een veertje. Zo weegt de five pocket broek slechts 160 gram! Lichter wordt het niet. Door het gebruik van hoogwaardige en fijne katoenen garens biedt deze moderne five-pocket het beste draagcomfort. Ook met 30 graden in de schaduw houdt deze broek je koel!
Ultralight is verder ideaal voor reizigers die het gewicht van de bagage wensen te beperken. De stof is bovendien kreukarm en gemakkelijk te reinigen.
Beleef Leiden in een wereld va licht, magie enmuziek
Theater vanop de grachten, muziek in de hofjes en slapen in openlucht
Ontdek Leiden op een andere manier en laat je betoveren door magische theaterspektakels vanop de grachten met Leiden als Schemerstad. Geniet van een streepje muziek in alle stijlen tijdens de Hofjesconcerten. En beleef eind juni een magische nacht in het grootste openluchthotel ter wereld.
Schemerstad
‘Theater tussen dag en nacht’, zo kan je het festival Schemerstad het best omschrijven. Op 7 en 8 juni wordt de tiende editie van dit apart theaterspektakel georganiseerd. Laat je meevoeren op de Leidse grachten langs verschillende theaterstukken, lichtspektakels en dansacts, door een wereld van licht en magie tegen de schitterende achtergrond van de stad. Het publiek volgt de theaterstukken vanuit de boot. Men kan zowel meevaren in rondvaartboten als in een eigen boot. Varen op de Leidse grachten, in de invallende duisternis is betoverend en Schemerstad wordt een verbluffende ervaring.
Hofjesconcerten
De Leidse hofjes, 35 in totaal, zijn stuk voor stuk idyllische plekjes in de binnenstad, weg van het stadsrumoer. De Hofjes zijn dicht bij elkaar staande huisjes rond een gemeenschappelijke binnenplaats, een tuin of een parkje. Je kan ze vergelijken met onze Begijnhoven, maar dan compacter. Tijdens het Pinksterweekend worden concerten georganiseerd in deze hofjes waaraan 150 musici deelnemen. Er is voor elk wat wils, volksmuziek, jazz, pop, klassiek of oude muziek. Ook op andere plaatsen zijn er 'overdekte' concerten, o.a. in de Pieterskerk. Informatie over het volledige programma en over de locaties kan je hier vinden.
Openluchthotel
Van 20 tot 22 juni kunnen gasten op bijzondere wijze de dag en nacht doorbrengen op unieke locaties in het centrum van Leiden. De stad wordt namelijk omgetoverd tot het grootste openluchthotel ter wereld. Op de verschillende locaties zullen gastenkamers in openlucht worden ingericht door kunstenaars en vormgevers. Stel je voor; slapen in de tuin van de Lakenhal, in een naar lavendel geurend hofje of naar de sterren kijken vanaf een kingsize knuffelbed. Een bijzondere ervaring gevolgd door een heerlijk ontbijt op de Burcht. Ook als je niet tot de hotelgasten behoort ben je meer dan welkom en valt er genoeg te beleven. Laat je verrassen en verwonderen! Een overnachting kost € 65,- per persoon per nacht, inclusief avondprogramma, beddengoed en ontbijt.
Liever niet in de openlucht overnachten? Om de stad Leiden echt te ontdekken, moet je langer dan één dag blijven. Daar hoort dan natuurlijk een overnachting bij! Leiden heeft genoeg keuze. Overnacht je liever in een boutique hotel of hou je van meer luxe? Ontdek het zelf! Bekijk op leiden.nl de hotels en hun arrangementen.
Steeds meer reizigers kiezen voor een avontuurlijke expeditiecruise
Cruisen wordt steeds populairder en ook expeditiecruises zijn sterk in opkomst. Deze populariteit blijkt ook uit het aantal nieuwe expeditieschepen dat op de markt komt. In 2019 zijn dat er maar liefst tien en in 2020 nog eens vijf. Duikboten, helikopters, uitklapbare platforms, kajakken of volledig glazen balkons; deze nieuwe generatie schepen biedt de reiziger een optimale expeditie-ervaring.
Avontuurlijk ingestelde reizigers die graag genieten van bijzondere natuurgebieden richten hun vizier steeds vaker op bestemmingen die toegankelijk zijn met een cruiseschip, zoals de Galapagoseilanden of de poolstreken. Deze cruiseschepen zijn veel kleinschaliger dan de mainstream cruiseschepen en speciaal toegerust om de natuur te ontdekken. Vonden in het verleden expeditiecruises vaak plaats op vrij ‘basic’ schepen die bijvoorbeeld voor onderzoek waren bedoeld, de nieuwe generatie expeditieschepen kenmerkt zich door comfort en innovatieve toepassingen.
Zo heeft het gloednieuwe schip HANSEATIC inspiration van Hapag-Lloyd Cruises volledig glazen balkons, dus inclusief glazen vloeren, waardoor bijvoorbeeld walvissen en dolfijnen nog beter te zien zijn. Voor actieve gasten zijn kajaks aan boord, waarmee onder begeleiding van een ervaren kajakgids de poolstreek wordt verkend. De ware avonturier kan zelfs in een tent overnachten op het eindeloze ijs. Verder zijn er aan boord stijlvolle hutten, een Japanse en Peruviaanse keuken, een zwembad en een spa.
Het nieuwe schip van Scenic maakt in augustus dit jaar haar eerste cruise. Uitgerust met twee helikopters en een duikboot met zes zitplaatsen wordt het verkennen van de omgeving een next level ervaring. Het schip, met de naam Scenic Eclipse, beschikt daarnaast over tien verschillende eetgelegenheden en een binnenzwembad. Bovendien bezit elke hut een balkon.
In mei 2019 lanceert Celebrity Cruises haar nieuwe expeditieschip Celebrity Flora en de vernieuwde Celebrity Xpedition. De Celebrity Flora heeft uitsluitend suites die plaats geven aan slechts 100 passagiers. Het is een van de meest energie-efficiënte schepen van zijn grootte in de beschermde Galapagosarchipel. Het schip beschikt over een dynamisch positioneringssysteem waarmee het zijn positie kan behouden zonder het anker uit te gooien zodat de zeebodem gespaard blijft.
Het nieuwe schip van Aurora Expedition, Greg Mortimer, dat in de herfst in gebruik wordt genomen, is het allereerste cruiseschip met een opvallende ‘X-boeg’. De boeg zorgt voor een vlotte vaart in woelige wateren, zoals de beruchte Drake Passage naar Antarctica. Het schip bezit ook nog platforms die aan de zijkanten uitklappen om de dieren en ijsbergen beter te kunnen zien en vier uitgangen (in plaats van de gebruikelijke twee) voor de tewaterlating van de 15 zodiacs.
Seabourn kondigde recent twee ultra-luxueuze expeditieschepen aan, waarvan het eerste in juni 2021 te water wordt gelaten. Elk schip zal beschikken over 264 balkonsuites. Gasten wachten er niet alleen de verfijnde gastronomie en de vlekkeloze service, waarvoor Seabourn bekendstaat, maar ook 24 zodiacs en twee duikboten voor expeditie-excursies. Natuurexperts, wetenschappers en historici zijn aan boord om lezingen te geven over de buitengewone bestemmingen die de schepen aandoen en de dieren die onderweg te zien zijn.
Ponant, leider in luxe expedities en de enige Franse cruiseschipeigenaar, kondigt de lancering aan van het eerste hybride, elektrische, polaire ontdekkingsschip, aangedreven door LNG (liquified natural gas) voor de cruisesector. De levering van Commandant Charcot is gepland voor 2021: een wereldprimeur.
Het bereiken van de geografische noordpool, 90° noorderbreedte, wandelen op het pakijs, de Arctische Oceaan oversteken, het noordoosten van Groenland bezoeken, de Wedell Sea, De Ross Sea, het bereiken van Pierre I eiland… Ponant neemt zijn passagiers mee in de voetsporen van grote ontdekkingsreizigers, aan boord van het allereerste nieuwe generatie polaire ontdekkingsschip ooit ontworpen.
Deze nieuwe polaire odyssee belooft een prachtig avontuur te worden in een luxueuze omgeving met diensten die nog nooit eerder werden aangeboden op dit type schip dat zich richt op extreme bestemmingen: dierenriemen aan boord, grote panoramische suites, duplex suites met jacuzzi, binnenzwembad omringd door de wintertuin, gepersonaliseerde service, gastronomische keuken, spa...
Het bedrijf verdubbelde ook zijn aanbod van tropische expedities met de komst van zijn Ponant Explorers: Le Lapérouse en Le Champlain, geleverd in 2018, Le Bougainville en Le Dumont d'Urville, die in 2019 zullen toetreden tot de vloot, gevolgd door de Bellot en Jacques Cartier in 2020. Schepen met slechts 92 hutten, op het scherpst van de snede, met innovatieve apparatuur voor milieubescherming, zijn uitgerust met de exclusieve Blue Eye, een multi-sensorische onderwater lounge die passagiers in staat stelt om de onderwaterwereld zo goed mogelijk te observeren.
Een expeditiecruise staat garant voor unieke ervaringen op unieke bestemmingen. Nu dergelijke cruises meer en meer worden aangeboden met luxueuze en ultramoderne schepen, is het niet moeilijk te verklaren waarom dit cruisesegment bij de reizigers aan populariteit wint. Zowel bij ervaren cruisegasten die op zoek zijn naar een totaal ander avontuur als ook bij reizigers die niet eerder een cruise boekten en op deze manier bestemmingen kunnen ervaren die moeilijk of niet op een andere manier te bereiken zijn.
HRMA introduceert 100% vegan zonbescherming en After Sun
Het zonnetje laat zich weer wat vaker zien, belangrijk dus om je huid (en die van je kids) goed te beschermen, want hoe heerlijk het ook is, de huid krijgt flink wat te verduren door al die zonnestralen. Bij HEMA vind je vanaf nu allerlei soorten zonbescherming en aftersun om weer volop van de zon te genieten. De zonverzorging en After Sun van HEMA zijn vanaf nu ook 100% vegan.
Face stick SPF50: Zonnebrand in een stick speciaal voor het gezicht, met SPF50 en een hoge UVA/UVB-bescherming. Hierdoor wordt de dunne huid van het gezicht goed beschermd. Het fijne aan dit product is dat je het makkelijk mee kan nemen.
Sunmilk Satin SPF30 : Vegan zonnemelk met een soft shimmer met SPF30 en hoge UVA/UVB-bescherming. De zonnemelk geeft de huid een subtiele glans en beschermt de huid tegelijkertijd tegen de felle zon. Het product verzorgt en is waterbestendig.
Kids : Bij HEMA is alle zonbescherming voor kinderen vanaf nu alleen nog maar verkrijgbaar met SPF50. De producten bevatten een hoge UVA/UVB- en DNA-bescherming en zijn extra waterbestendig, hierdoor kunnen kinderen langer in het water spelen. De Sensitive Sun en Aerosol Spray zijn vrij van parfum en kleurstoffen.
Sport : Nieuw in het assortiment! De Sport Sun Cream met SPF30 blijft goed zitten, ondanks het zweten tijdens het sporten. Het product is namelijk zweet- en waterbestendig. En bevat zowel UVA, als UVB-bescherming.
After Sun ; De After Sun lijn van HEMA is 100% vegan en zorgt voor hydratatie en verkoeling. De After Sun Melk, Cooling Gel, Shimmering Oil en After Sun Sheet Mask bevatten Aloë Vera, dat ondersteunt in het herstellend vermogen en de vochtregulering van de huid. De glitters in de Shimmering Oil geven de huid een prachtige sunkissed gloed.
Vergeet je lippen niet te beschermen! Te laat? De kalmerende en hydraterende lippenbalsem voor na het zonnen heeft een muntsmaak, met een fijn verkoelend effect.
After Sun Sheet Mask : Een After Sun Sheet Mask dat de huid na een dag intensief zonnen verkoelt en hydrateert. Hoe werkt het? Vouw het gezichtsmasker voorzichtig uit en breng deze aan op een schone huid. Laat het masker 10 minuten inwerken, verwijder het dan en masseer de resterende essence in je huid. Afspoelen is niet nodig.
HEMA Sun Care is verkrijgbaar vanaf € 2 in de winkel of via hema.be.
Terra di Siena zet de klok op het zomeruur en neemt ons mee naar een exotisch en tropisch universum waar de zonnestralen iedereen instant gelukkig maken. Ontdek de nieuwe exclusieve modellen en een grote variatie aan kleuren en prints.
Spring-Summer 2019 collectie
Een aperitief op het terras? De eerste barbecue van het jaar? Of een uitstap met vrienden? Terra di Siena begeleidt ieder zomers moment met een lichte en verfrissende outfit. Wie houdt er niet van die prachtige lange jurk met bloemenmotief! Perfect voor een chique Bohemenlook. Of een tropisch getinte rok of een goudbruine broek voor een moment vol ontspanning. Het Belgische merk stelt een hele reeks vlotte en stijlvolle T-shirts en broeken voor!
Netwerk van verdelers
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Op die manier garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. Alle verkooppunten en webshops staan op de website: www.terradisiena.be
De was een paar uur laten zitten is niet langer erg
» Minder stress en minder energie- en waterverbruik - » Gekozen Product van het Jaar 2019
Wassen is plannen. Op dat uur starten met een bepaald wasprogramma, betekent x-aantal uur later paraat zijn: de was moet uit de trommel, anders ontstaan er geurtjes en kreukt de was. Toch hoeft dat niet zo te zijn. Gedaan met wasdag, stressdag: met de FreshCare+ wasmachine van Whirlpool laat je de was tot zes uur zitten. Omdat bacteriën geen kans krijgen, kunnen er geen geurtjes ontstaan.
Geen geurtjes, geen kreuken
Een vochtige omgeving is dé ideale broeihaard voor bacteriën. Een wasmachine met natte was in bijvoorbeeld. De was laten zitten, is om problemen en vooral om geurtjes vragen. Tenzij het om de nieuwe FreshCare+ van Whirlpool gaat.
Tot zes uur nadat de was klaar is, voert de FreshCare+ zachte draaibewegingen uit. Tussendoor wordt er regelmatig stoom in de trommel geblazen, waardoor bacteriën niet kunnen groeien. En dus krijgen ook geurtjes geen kans. Anders gezegd: je hoeft je activiteiten niet langer te plannen met de wasmachine in je achterhoofd.
Gekozen Product van het Jaar 2019
FreshCare + van Whirlpool is onlangs uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar 2019. Deze jaarlijkse enquête neemt de consumenten als vertrekpunt, door hen te laten oordelen over producten. De beoordelingscriteria zijn aantrekkelijkheid, innovatie en of er een aankoopintentie ontstaat.
Voor de FreshCare+ gaven uiteindelijk drie belangrijke voordelen de doorslag: het feit dat de was tot zes uur probleemloos in de trommel mag blijven, de efficiëntie op vlak van tijd-, water- en energieverbruik en de stille en duurzame motor.
De 6TH SENSE-technologie maakt van de Freshcare+ een uitermate slimme wasmachine.
Slimme wasbeurten! Ook tijdens de wasbeurt hoef je niet te piekeren over gekleurde was of tere stofjes, dankzij de 6TH SENSE- en SoftMove-technologie:
De FreshCare+ wasmachine is uitgerust met de uiterst slimme 6TH SENSE-technologie. Verschillende sensoren brengen het type en de hoeveelheid was in kaart, waarna het systeem berekent hoeveel water en energie nodig is voor de perfecte wasbeurt. Niet enkel beter voor de was, je bespaart er ook mee.
Was op 15°C met zelfde resultaat als op 40°C: dankzij het SoftMove-systeem en de 6TH SENSE technologie beweegt de was losjes in de wastrommel, waardoor de kleren het detergent beter opnemen. Zo worden vlekken even effectief verwijderd als op 40°C én zijn de kleuren beter beschermd.
Aangepast aan het soort stof: Zelfs de meest delicate stof komt heelhuids uit de trommel. Door de SoftMove-technologie past de trommel de bewegingen aan aan het soort stof. Het systeem laat tot veertien verschillende wasprogramma’s toe, van jeans en katoen tot wol en zijde. De programma’s zijn aangepast volgens bewegingen, duur van de verschillende wasfases, de hoeveelheid water en het zwieren.
Stille was: Ook vervelende achtergrondgeluiden zijn verleden tijd. De Sense-Inverter motor is een extreem stille elektrische motor, die bovendien 10 jaar garantie heeft.
Vuil, vuiler, vuilst: Met de Clean+-optie kan je de wascyclus aanpassen aan de noden van dat moment. Lees: hoe vuil zijn de kleren? Kies tussen Intensief, Dagelijks en Snel.
Het oog wil ook wat
De FreshCare+ komt met een modern en esthetisch design. Naast de traditionele witte uitvoering is er nu ook de Black Line met zwarte of zwart-zilveren deuren.
Een extra grote display, gecombineerd met een handige interface, zorgt voor een groter gebruiksgemak bij het instellen van de wasprogramma's. En de deur is van die omvang dat laden en lossen een plezier wordt.
Save the blue planet, de duurzame jeanslijn van BRAX
BRAX werkt samen met Candiani Denim
BRAX wil zijn klanten kleding van de beste kwaliteit aanbieden tegen betaalbare prijzen en tegelijk rekening houden met sociale en ecologische aspecten bij de productie van deze kleding. Enerzijds wil BRAX dat zijn klanten zich geen zorgen hoeven te maken bij de aankoop van de producten en anderzijds moet de waardeketen getuigen van humane en veilige werkomstandigheden. Daarnaast zet BRAX zich in voor het milieu en doet het voortdurend inspanningen om het gebruik van hulpbronnen te beperken.
Op het vlak van milieuverantwoordelijkheid in de toeleveringsketen spant BRAX zich in voor vijf actieterreinen: energieverbruik, waterverbruik en afvalwaterbeheer, het gebruik van chemicaliën, afvalbeheer en naleving van uitstootluchtwaarden in de productie. BRAX heeft zich dan ook aangesloten bij het Carbon Performance Improvement Initiative (CPI2) om deze aandachtsgebieden effectief vooruit te helpen. CPI2 is een organisatie van toonaangevende retail- en merkbedrijven die zich profileren als pioniers in hun sector op het gebied van milieubescherming. BRAX ontwikkelde een speciale BRAX-bedrijfsstandaard voor milieuverantwoordelijkheid gebaseerd op het platform van concepten die zijn vastgelegd in CPI2 en andere productie-eisen die werden gedefinieerd door milieudeskundigen.
BRAX - Save the Blue Planet
Blue Planet is een lijn van BRAX met spijkerstoffen (denim) die vervaardigd zijn met zo weinig mogelijk water, energie en chemische stoffen door gebruik te maken van de modernste technologieën zoals laser en ozon – het duurzaamheidsprincipe wordt ook toegepast bij de productie van denim in Italië. Water is leven!
BRAX werkt samen met Candiani Denim
The Greenest Mill in the Blue World – de groenste stoffenfabriek in de blauwe wereld, dat is het motto van het textielbedrijf Candiani Denim en meteen ook het hoogste streven van deze Italiaanse wever. Duurzaamheid is een belangrijk element van de bedrijfsfilosofie bij een van ‘s werelds beste denimwevers. Het ontwikkelingscentrum van het bedrijf is niet voor niets in een natuurpark dicht bij Milaan gelegen. Natuurlijk speelt ook het thema duurzaamheid een heel bijzondere rol bij BRAX. Dat is de reden waarom BRAX en Candiani Denim hun krachten hebben gebundeld in een wel heel bijzondere joint venture waarmee BRAX zijn Save the Blue Planet-collectie nog duurzamer kan maken.
Save the Blue Planet van BRAX vertegenwoordigt nu reeds een duurzaam productieproces dat het verbruik van water, energie en chemische reinigingsmiddelen bij het wassen van jeans aanzienlijk beperkt. Dat komt uiteraard het milieu ten goede.
Innovatieve en duurzame technologieën zullen voortaan ook prioriteit krijgen voor buitenstoffen in het samenwerkingsverband met Candiani Denim. Het gebruik van het gepatenteerde Kitotex vermindert het verbruik van water, chemicaliën en energie al tijdens het productieproces van de stof. Kitotex is gemaakt van chitosan, een natuurlijk voorkomend biologisch polymeer dat een bijproduct is van schaaldieren in de voedingsindustrie. Kitotex heeft ook het enorme voordeel dat het volledig biologisch afbreekbaar is en de kwaliteit van het afvalwater kan verbeteren. Bovendien wordt het door Candiani Denim ontwikkelde Indigo Juice gebruikt, wat extra grondstoffen uitspaart in het kleurproces.
Met de nieuwe Save the Blue Planet-collectie, ontwikkeld in samenwerking met Candiani – The Greenest Mill in the Blue World, laat BRAX zien dat een onmisbaar mode-item zoals denim ook milieuvriendelijk kan zijn.