Brussels airlines, officiële luchtvaartmaatschappij van de Rode Duivels
Brussels Airlines zal de volgende jaren de Rode Duivels op regelmatige basis aan boord verwelkomen. Vandaag werd een partnership afgesloten met de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), waardoor het nationale elftal exclusief met Brussels Airlines vliegt tot midden 2016. Hoogtepunt dit jaar is de Rode Duivels vlucht SN2014 naar Brazilië voor het WK. Brussels Airlines zet hiervoor éénmalig koers naar São Paolo met één van haar Airbus A330 toestellen, waarop ook supporters zullen kunnen meereizen.
Brussels Airlines heeft een hart voor de Belgische sporters. De voorbije jaren vloog de luchtvaartmaatschappij al Belgische atleten, basketbalspelers, mountainbikers, golfers, volleybalspelers, wielrenners en voetbalploegen uit de nationale competitie naar Europese of wereldkampioenwedstrijden in het buitenland dankzij een intense samenwerking met sportclubs en sportfederaties. Vanaf vandaag worden er aan boord van de Brussels Airlines vluchten ook zetels gereserveerd voor ’s lands meest populaire sportteam: De Rode Duivels.
Brussels Airlines vlucht SN2014: Het partnership dat werd afgesloten tussen de KBVB en Brussels Airlines houdt in dat de Rode Duivels de volgende jaren voor al hun vliegtuigverplaatsingen voor Brussels Airlines kiezen. Op 10 juni zal Brussels Airlines daarom voor de eerste keer in haar geschiedenis koers zetten naar São Paulo, om de Rode Duivels naar de aftrap van het wereldkampioenschap in Brazilië te brengen. De speciaal gecreëerde vlucht ‘SN2014’ heeft ook 150 zetels beschikbaar voor supporters, om mee naar het WK te vliegen samen met de spelers én om alle WK matchen van de Rode Duivels bij te wonen. Daarvoor werd een speciaal reispakket samengesteld, dat te koop zal zijn vanaf midden maart. Geïnteresseerden kunnen zich nu al inschrijven via brusselsairlines.com/sn2014.
Ook voor de EK kwalificatiewedstrijden in Israël, Cyprus, Andorra, Bosnië en Wales en hopelijk ook voor het EK 2016 in Frankrijk stappen de Duivels aan boord van een Brussels Airlines vlucht. De maatschappij zal ook voor deze wedstrijden de fans de kans bieden om hun ploeg te volgen en vluchten aanbieden naar de matchen.
Europese verplaatsingen: Het partnership met de Belgische Voetbalbond houdt ook in dat de talrijke Duivels die in het buitenland spelen hun verplaatsingen naar Brussel met Brussels Airlines maken. De Brussels Airlines bemanningen zullen de volgende jaren bijvoorbeeld regelmatig Thibaut Courtois en Toby Alderweireld verwelkomen op de Madrid vluchten. Radja Nainggollan zal regelmatig met Brussels Airlines tussen Rome en Brussels Airport vliegen, Steven Defour tussen Porto en Brussel, Christian Benteke tussen Birmingham en Brussel, Axel Witsel tussen Moskou en Brussel, Romelu Lukaku/Marouane Fellaini/Vincent Kompany/Simon Mignolet tussen Manchester en Brussel.
Ook de andere nationale voetbalteams zoals de Belgian Red Flames en de nationale jeugdteams van de KBVB, vliegen vanaf nu met Brussels Airlines. Om het sportieve partnership in de kijker te zetten, krijgt een derde Brussels Airlines vliegtuig (Een Airbus A330 langeafstandstoestel) een speciaal Rode Duivels kleedje met de Belgische driekleur.
Van een kleurrijk carnaval tot een nieuw blauw hotel, Blue Curaçao likeur en blauwe onderwatergrot...
Het Caribische eiland Curaçao, een all-year-round zonbestemming, heeft een sterke link met de kleur blauw. Niet alleen vanwege de blauwe lucht en helderblauw zeewater, maar ook de door de serie Breaking Bad steeds populairder wordende Blue Curaçao likeur, door nieuwe ‘blauwe’ hotels, zoals het Bij Blauw hotel en blauwe (land)huizen. De blauwe facetten van Curaçao maken het eiland tot een ideale vakantiebestemming voor elke periode van het jaar.
Blauwe baaien en een nieuw blauw hotel…Onlangs opende in de wijk Pietermaai in hoofdstad Willemstad het hotel Bij Blauw. Dit charmante boutiquehotel op loopafstand van het centrum van de stad is gevestigd in 2 prachtig gerenoveerde monumentale panden. De 9 kamers bieden uitzicht over de blauwe Caribische zee. www.bijblauw.com
Curaçao heeft ook een baai genaamd ‘Blauwbaai’. Deze baai ligt aan de westkust en dankt zijn naam aan de eigenaar van de vroegere plantage, Anno Blaauw. Er werden daar laraha sinaasappels geoogst, één van de basis ingrediënten van de likeur Blue Curaçao. Later werd er ook de luxe blauwe kleurstof indigo verbouwd. Vandaag kun je er zwemmen en genieten op de brede palmenstranden van het Blue Bay Resort. Het strand loopt geleidelijk af in zee en is daarom een aanrader voor families met kinderen.
Aan de hele zuidkust van Curaçao vind je 38 baaien met superblauw water zoals je ze in reisbrochures ziet. De ene baai is nog blauwer dan de andere. Je kan dus elke dag van je verblijf op Curaçao een andere baai verkennen. Vergeet er ook de onderwaterwereld niet, prachtige (blauwe) koralen en (blauwe) vissen wachten op jou om ontdekt te worden. Bezoek als je de tijd hebt zeker de baaien Playa Porto Marie, Grote Knip, Playa Kalki, Playa Jeremi, Cas Abao, Daaibooibaai, Jan Thiel Beach en Playa Forti.
De onderwatergrot bekend als de ‘Blauwe Kamer’ is één van de ‘Must see’s’ van het eiland. Je vaart er naartoe met de watertaxi van de prettig gestoorde Captain Goodlife, die tevens een begrip op Curaçao is. Via een kleine spleet kom je in een schitterende verborgen grot. Binnen zwemmen grote scholen piepkleine visjes die naar alle kanten uitzwermen als je er snorkelend voorbij komt. Het mooiste wonder van de Blauwe Kamer zijn de zonnestralen op het blauwe water die de grotingang oplichten. Door de weerspiegeling van het water kleuren ook de wanden van de grot blauw. Na het zwem- of snorkelgenot neemt Juni Obersie, dat is de echte naam van de kapitein, je mee naar een van de mooiste plekjes aan de blauwe baai van Santa Cruz.
The one and only Blue Curaçao Een vakantie op Curaçao is onlosmakelijk verbonden met een bezoek aan het landhuis Chobolobo, met het museum en de kleine fabriek waar de wereldberoemde en enige echte Blue Curaçao wordt gemaakt. De likeur wint aan bekendheid door de ook op Canvas uitgezonden serie Breaking Bad waar de likeur een rolletje in heeft. De likeur is gemaakt van de laraha sinaasappel, meer bepaald van de gedroogde schil van de vrucht die enkele dagen in alcohol wordt gelegd. Nadien worden kruiden toegevoegd om te destilleren. Blue Curaçao kun je puur of met ijs drinken maar is door zijn blauwe kleur bijzonder geschikt om te mixen in diverse cocktails. Hoe de likeur smaakt en in welke mixen de Blue Curaçao wordt geserveerd zal je zeker ontdekken tijdens je verblijf op het eiland, wellicht in een strandbar met uitzicht op de blauwe zee onder de blauwe lucht. www.curacaoliqueur.com
Blauwe huizen en vlag. Nog meer blauw zie je in de koloniale panden die overal op het eiland te vinden zijn, op vroegere plantages, maar ook langs de beroemde Handelskade in Willemstad die door UNESCO is toegevoegd aan de Werelderfgoedlijst. Het is niet verbazend dat ook de vlag van Curaçao overwegend blauw is. Het bovenste deel staat symbool voor de blauwe lucht, het onderste voor de blauwe zee. Beide delen zijn van elkaar gescheiden door een gele zonnestraal. Mooi toch! www.bezoekcuracao.nl
De Mas Ariel is de perfecte weerspiegeling van een historisch patrimonium gekenmerkt door de diversiteit van zijn terroirs, zijn landschappen en ruim 130 unieke percelen.
Olivier Decelle beschermt deze terroirs en laat hun identiteit op een unieke manier openbloeien. Perceel Sainte Eugenie 1900, perceel Calirole 1949, … elk van hen zorgt ervoor dat de druiventrossen op een geëigende en zorgvuldige manier kunnen worden gevinifieerd. Het resultaat zorgt voor millésimes die de genen van Mas Amiel verrijken. Het palmares van Mas Amiel werd recent met 4 nieuwe topcreaties uitgebreid, nl Alt 433m, Légende, Vers le Nord en Vol de Nuit.
Op de proeftafel: Vers le Nord, millésime 2012
Geteeld op het perceel La Devèze, 2ha met rijke en erg varieerde ondergrond, krijgen de wijnen een stevige basisstructuur en tonen ze tegelijk een enorme dynamiek. Syrah, circa 8%, vormt hier een aanvulling op de oude Grenache wijnranken en biedt de wijn extra frisheid.
In de neus ontwikkelt zich een leuk aroma van sinaasappel, zeste van pomelo, dat vrij snel naar zwart fruit evolueert. Bovendien is er een weelde aan extra toetsen van thym, laurier, eucalyptus, maar ook zijn er kruidige en florale toetsen die zorgen voor de nodige frisheid en finesse.
In de mond blijft de dynamiek overvloedig aanwezig, met een opmerkelijke frisheid waarbij men figuurlijk het fruit kan knabbelen. Aromatische overvloed zorgt voor een leuke afdronk van een grote Grenache, meteen een mooie droge Maury.
Deze wijn wordt terecht aanbevolen bij magret van eend en rosbief. Prijs TTC 19.5€
Kenmerken van de andere nieuwkomers:
Alt 433m: geteeld op de hoogste gelegen en meest spectaculaire percelen van Mas Amiel. Op een ondergrond van graniet en micachiste worden hier Grenache en Lladoner Pelut, een lokale variatie van Grenache noir verbouwd. Deze druiven bieden een ronde rode wijn vol levendigheid en harmonieuze elegantie die uitstekend past bij o.m. fazant. Millésime 2012 – TTC 25€
Légende: de percelen van Cabirou samen zowat 2 ha, op kalkachtige chistegronden bieden een perfecte voedingsbodem voor de gemengde aanplantingen Grenache noir en Carignan. Légende millésime 2012 bevat 80% Grenache noir en 20% Carignan en vormt als eerste droge Maury een complexe en harmonieuze wijn ietwat kruidige met aangename toetsen van rood fruit. Aanrader bij tajine van lam en ui en boeuf bourguignon. TTC 16.5€
Vol de nuit: een 100% Carignanwijn, de vrucht van drie oude percelen alle zuidoost gericht, Sainte Eugénie: 5280 ranken uit 1900; Mas Raphaël, 3300 ranken uit 1925 en Colle del Beou, 6500 ranken eveneens uit 1925, zijn de leveranciers voor deze wijn. Carignan werd lange tijd verwaarsloosd maar Mas Ariel beschermde deze ranken als een natuurlijk erfgoed. De 3 percelen meer dan 100 jaar oud, leveren nog steeds de druiven voor deze uniek wijn boordevol frisse levendigheid. Absolute aanrader bij wild. TTC 29€.
Vueling neemt een vliegende start in België en zoekt ambassadeurs
Luchtvaartmaatschappij zoekt gezicht voor eerste Belgische campagne
Na de eerdere aankondiging dat Vueling 7 nieuwe rechtstreekse lijnen vanaf Brussels Airport aanbiedt, doet de maatschappij er nog een schepje bovenop met de lancering van haar eerste reclamecampagne in België. Met deze 360° virale campagne wil de luchtvaartmaatschappij haar nieuwe gezicht vinden en wees gerust, je zal er niet naast kunnen kijken!
Vanaf mei 2014 biedt Vueling 7 nieuwe rechtstreekse lijnen aan vanaf Brussels Airport. Deze uitbreiding brengt het totaal aantal directe bestemmingen vanuit Brussel op 11, waarbij Vueling voor de eerste keer Brussel rechtstreeks met Italië en Portugal zal verbinden.
Vueling voorziet vanaf dit voorjaar dagelijks rechtstreekse vluchten naar Barcelona, Rome-Fiumicino en Lissabon en vliegt daarnaast vijf keer per week naar Valencia, Malaga, Alicante en Venetië, 4 keer per week naar Porto, drie keer per week naar Santiago de Compostela en twee keer per week naar Ibiza en Palma de Mallorca. De luchtvaartmaatschappij is sinds 2004 actief op Brussels Airport en bleef al die jaren onverminderd groeien. Voor het tweede jaar op rij kondigt Vueling nu een uitbreiding van het aanbod aan vanuit Brussel. In 2013 vervoerde de maatschappij in totaal 336.024 passagiers van/naar Brussels Airport. Voor 2014 voorziet ze een groei van 108% tot in totaal 698.580 passagiers met 11 rechtstreekse verbindingen.
Dankzij haar nieuwe Europese hub in Rome-Fiumicino kan Vueling passagiers die van/naar Brussel reizen een nog betere verbinding met Zuid-Europa aanbieden: het zuiden van Italië met Sardinië en Sicilië, de Griekse eilanden (Mykonos, Rhodos en Santorini) en meer dan 500 mogelijke aansluitingen.
Ambassadeurs : een grootse reclamecampagne. Vueling bevestigt de sleutelrol die Brussels Airport speelt in haar expansiestrategie en wil de zaken groots aanpakken: daarom lanceert het vandaag een wervingscampagne voor de eerste Vueling-ambassadeurs van België.
Een maand lang zal Vueling in alle media op zoek gaan naar twee ambassadeurs voor België. De winnaars krijgen 50 vliegtickets om naar de 117 Europese bestemmingen van de luchtvaartmaatschappij te reizen en worden het gezicht van Vueling in België.
Op de website www.vuelingambassadeurs.com of de Facebook-pagina van de luchtvaartmaatschappij www.facebook.com/vueling.eu kunnen deelnemers een foto van hun gezicht plaatsen, dat misschien wel het gezicht van Vueling in België wordt.
Premium low cost maatschappij: Het aanbod van voordelige tarieven in combinatie met een ruime waaier van kwaliteitsvolle diensten, werpt Vueling op als de nieuwe norm op het vlak van low cost luchtvaartmaatschappijen. Zo beantwoordt de maatschappij aan de behoeftes van allerlei reizigers, met betere en meer gevarieerde, aangepaste oplossingen. Vueling is ook helemaal mee met de laatste trends en maakt dan ook gretig gebruik van de diverse mogelijkheden van nieuwe technologieën. De maatschappij, die voor 40% zakenreizigers vervoert, staat al langer bekend om haar flexibele en uitmuntende business-aanbod met vluchten vanaf/naar de belangrijkste zakelijke bestemmingen in Europa, zoals Parijs, Londen, Milaan, Frankfurt, enz.
Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen wou het een uitmuntende service tegen zeer competitieve prijzen aanbieden. Tien jaar later vliegt de maatschappij op meer dan 260 Europese, Afrikaanse en Midden-Oosterse bestemmingen. Ze telt nu 17 basissen en vervoerde al meer dan 75 miljoen passagiers. Met een marktaandeel van 36% is Vueling, dat deel uitmaakt van de IAG-groep, de toonaangevende maatschappij op de luchthaven van Barcelona-El Prat. Vanaf deze zomer zal Vueling beschikken over een vloot van 90 Airbus-toestellen (model A319 en A320). Vueling biedt 11 rechtstreekse vluchten van Brussel naar Spanje, Italië en Portugal aan, goed voor 698.580 plaatsen. Sinds 2014 heeft de maatschappij 2 Europese hubs, nl. Barcelona en Rome-Fiumicino. Dat maakt van Vueling de enige low cost maatschappij die het hele Middellandse Zeegebied bestrijkt.
ST. PATRICK’S DAY IN IERLAND SCHRIJFT GESCHIEDENIS
Op 17 maart vieren de Ieren hun patroonheilige St. Patrick en heel Ierland zal dan weer groen kleuren. Geniet van de culturele activiteiten of leef je uit op de ‘biggest party of all’.
Het levensverhaal van St. Patrick spreekt tot de verbeelding. Hij is geboren in Wales, in de vierde eeuw, van waar hij naar Ierland trok om daar het christendom te verspreiden. St. Patrick is nu de patroonheilige van Ierland en 17 maart is de Nationale Feestdag.
Op maandag 17 maart om 12 u trekt de St. Patrick’s Day Parade door de straten van de Ierse hoofdstad, een kleurrijke optocht met duizenden muzikanten, dansers, en toneelspelers. Hoogtepunt van de dag is het skyfest, een spectaculair vuurwerk.
Het vierdaagse festival St. Patricks Festival in de hoofdstad begint al op 14 maart en het programma is historisch en cultureel gekleurd waardoor je als bezoeker nog beter Ierland en zijn gastvrije bewoners leert kennen. Onder de noemer ‘I love my city’ worden concerten, tentoonstellingen, straatanimatie, openluchtshows, workshops geprogrammeerd en belangrijke culturele en historische sites in de kijker geplaatst. Er is ook een super gezellige Beer & Food markt en de sportievelingen nemen deel aan de Road Race, een loopwedstrijd van 5 kilometer door Georgian Dublin. Zelfs de burgemeester doet mee! www.stpatricksfestival.ie
Ierland kleurt Groen: Naar aanleiding van St. Patricks Day kleurt het groene Ierland nog groener want overal in het land wordt gefeest en groen is de feestkleur. Zo ook in het graafschap Kerry, dat kan uitpakken met de oudste carnavaleske Parade. In de Derry-Londonderry wordt het Irish Language Festival georganiseerd en in Limerick, Ierland’s City of Culture, stappen de beste internationale bands door de straten en ruim 1000 muzikanten dingen mee aan de 43ste International Band Championship op 16 maart. Kortom, waar je gaat langs Ierse wegen kom je het feest van St. Patrick tegen en precies daarom is het een fantastische tijd om Ierland te ontdekken.
Veuve Clicquot & Yellow Bistro : Een tijdelijk concept van Gert De Mangeleer en Joachim Boudens.
Van 28 februari tot 31 mei 2014 werkt het champagnehuis Veuve Clicquot mee aan het Yellow Bistro-project van De Mangeleer en Joachim Boudens, respectievelijk de chef-kok (Europese Chef van het jaar 2014) en de sommelier (Eerste sommelier van België in 2005) van het beroemde driesterrenrestaurant Hertog Jan. Hertog Jan spitst zich toe op de subtiele ontdekking van smaken in een sfeer van vernieuwing.
Yellow Bistro – een tijdelijk restaurant annex champagnebar in Brugge – wordt het podium waarop deze twee gastronomische alchemisten hun gecombineerde talenten tot uitdrukking laten komen, gesteund door de knowhow van een eeuwenoud champagnehuis. De naam van deze unieke plek, ‘Yellow’, verwijst naar de typische gele kleur van het huis Veuve Clicquot.
De gebundelde talenten van Gert De Mangeleer, Joachim Boudens en Veuve Clicquot houden de fundamentele waarden van de champagne hoog met de selectie van onvergetelijke champagnes: Veuve Clicquot Brut Carte Jaune, Rosé, Vintage Blanc 2004, Vintage Rosé 2004, Demi Sec, La Grande Dame 2004, La Grande Dame Rosé 2004 en nog tal van andere parelende pareltjes.
Met Yellow Bistro, een concept uitgedacht en ontwikkeld door Gert De Mangeleer en Joachim Boudens, willen de heren voluit de nadruk leggen op hun zoektocht naar ‘eigentijds eten’, in de gezellige en gastvrije omgeving van een historisch gebouw in hartje Brugge. De gerechten dragen de signatuur van Gert, die steeds bewust kiest voor lokale, verse seizoensproducten. Joachim koppelt de smaken van de gerechten aan de intensiteit van de wijnen.
Yellow Bistro zal elke middag en elke avond open zijn voor een smakelijke en ongedwongen maaltijd, een snelle lunch, of een ontspannen avond met vrienden rond een heerlijke waaier van tapas in de ‘Yellow Bar’. Die laatste is trouwens ook dé ideale plek voor een aperitief of om jezelf te verwennen met een glas Veuve Clicquot. De ideale gelegenheid om even te ontsnappen aan het jachtige leven van alledag.
Het prestigieuze Franse wijn- en champagnehuis werd in 1772 opgericht door Philippe Clicquot. Na de dood van haar man, zeven jaar later, nam de weduwe Clicquot het bedrijf over, en gaf het haar naam. Toegewijd aan de waarden en de uitzonderlijke kwaliteit van de oprichter tilde ze het huis naar het uitmuntende niveau waarvoor het al twee eeuwen bekendstaat.
Yellow Bistro, Braambergstraat 10, Brugge. Van 28 februari tot 31 mei, van 12 u. tot 15 u. en van 18 u. tot 22 u. Voor praktische informatie en reservaties: www.yellowbrugge.be
Het nieuwe Holiday Inn hotel Monterrey geniet van een geprivilegieerde locatie in het avantgardistische hart van de San Pedro Garza Garcia wijk, een metropole zone in het Mexicaanse Monterrey.
Dit 10de IHG hotel in Monterrey biedt 198 kamers waarvan 7 suites. Verder zijn er naast het verwarmde zwembad en fitness center, ook 5 vergaderzalen die makkelijk een 80-tal gasten kunnen verwelkomen. Restaurant Los Alcatraces biedt een gevarieerde keuken van lokale specialiteiten tot internationale gerechten, terwijl ook rustig kan relaxen in Bar El Refugio del Pintor. Het design van de publieke ruimtes en kamers is trendy maar tegelijk warm en onthaalvriendelijk terwijl de kameruitrusting aan alle verwachtingen voor een comfortabel verblijf beantwoordt.
In de onmiddellijke omgeving vindt men niet alleen talrijke businessunits, maar evenzeer de exclusieve shopping centra San Augustin en Valle Oriente, evenals enkele gerenommeerde privé-schol en afdelingen van de politieschool Tecnologico en de universiteit. Even verderop kunnen gasten terecht in het Chipinque National park en de ecologische reserve. Op de flanken van de Mont Chipinque geniet men van panoramische vergezichten niet alleen over Monterrey, maar tevens over de rest van het nationaal park en het aangrenzende Cumbres national park Monterrey.
Wereldvermaarde Australische chef Mark Best vervoegt Holland America Line’s prestigieuze Culinary Council:
Holland America Line heeft sinds 2010 een Culinaire Raad (Culinary Council) die bestaat uit internationaal bekende top chefs, waaronder Jonnie Boer van het drie sterren restaurant De Librije in Zwolle. Deze raad adviseert Holland America Line omtrent haar menu’s en food concepten aan boord van haar 15 schepen. Onlangs vervoegde de Australische top chef Mark Best zich tot deze Culinaire Raad tijdens een welkom event aan boord van het ms Amsterdam in de haven van Sydney. Het ms Amsterdam is momenteel bezig met een 115 dagen durende wereldcruise. Met Best’ zijn expertise is de Culinary Council weer een stukje sterker geworden. Hij zal een selectie van zijn Frans-geïnspireerde signature gerechten toevoegen aan Holland America Line’s menu’s en met de voorzittende chef Rudi Sodamin en de andere council leden het Culinaire Concept van Holland America Line verder vormgeven.
Bouw nieuw Pinaccle Class schip Holland America Line gestart voor oplevering februari 2016: Op 4 februari jongstleden vierde Holland America Line de start van de bouw van een nieuw Pinaccle Class schip. Het schip wordt gebouwd door de Italiaanse scheepsbouwer Fincantieri in Italie. Zij bouwden eerder al 14 andere schepen voor de rederij. De laatste dateert van juli 2010 en betrof het ms Nieuw Amsterdam. Het nieuw te bouwen schip moet opgeleverd worden in februari 2016 en zal het grootste schip van Holland America Line’s vloot worden met ruimte voor 2.648 passagiers.
Het beleven van een ‘heerlijke vakantie’ wordt bij Pierre & Vacances wel heel letterlijk genomen. Het Premium label van Pierre & Vacances staat naast comfortabele residenties en ontspannende wellnessfaciliteiten ook in het teken van culinaire kwaliteitsservices. Een uitkomst voor diegenen die een gastronomisch tintje aan hun verblijf willen geven.
Welverdiend ontbijt: Ontbijten bij Pierre & Vacances wordt heel gemakkelijk gemaakt dankzij de ontbijtservice die iedere ochtend verse producten bezorgt, waaronder verse warme en koude dranken, zoete en hartige broodjes en diverse soorten beleg. Naast een klassiek Frans ontbijt kan ook voor een English breakfast worden gekozen. Een speciale bakkerij staat tevens ter beschikking voor de lekkerste vers gebakken broodjes en zoetigheden. Een dag van tevoren bestellen betekent gegarandeerd vers genieten aan de ontbijttafel.
Traiteur: Ook warme maaltijden worden door Pierre & Vacances persoonlijk bezorgd via een traiteurservice. Bestel de maaltijd een dag van tevoren aan de receptie en geniet van de vele regionale specialiteiten. In Normandië wordt bovendien een heerlijk plateau zeevruchten aangeboden voor culinair genot aan zee.
Online boodschappen doen: Voor diegenen die hun boodschappenmand graag zelf samenstellen, biedt Pierre & Vacances Premium de mogelijkheid online boodschappen te doen. Met slechts enkele muisklikken vul je de keukenkast met de heerlijkste producten. Geen gesjouw met tassen; alle boodschappen worden aan de residentie bezorgd.
Een selectie van de Pierre & Vacances Premium residenties beschikt over een eigen restaurant waarin gekozen kan worden voor een half- of volpension inclusief Amerikaans ontbijtbuffet, lunch en diner gedurende het hele verblijf. Indien maaltijden tegelijk met de accommodatie worden gereserveerd, is men altijd verzekerd van een goede plek.
De Beaujolaiswijnen werden vroeger binnen de kring Vignobles & Signatures, vertegenwoordigd door Jean Tête, maar verdwenen de voorbije jaren uit de selectie.
Sinds begin februari maken de Domaines Dominique Piron deel uit van deze belangen- en productiegroep waarvan het aantal leden thans 17 bedraagt. De wijnen Dominique Piron etaleren het dynamisme van de regio die in volle evolutie is en tonen ten overvloede dat de Beaujolaisstreek niet alleen een vluchtige Beaujolais Nouveau aanbiedt, maar vooral dat hier een aantal sterke en tegelijk charmante crus worden weergevonden.
Als 17de lid van Vignobles & Signatures brengen de Domaines Dominique Piron het productiepeil van de groep op 1660ha wijngaarden, een productie van 11.3 miljoen flessen, meer dan 400 werknemers en een zakencijfer van 74 miljoen Euro.
Domaines Dominique Piron steunen op een eeuwenoude familietraditie die maar liefst 14 generaties teruggaat. Het wijnhuis telt ruim 70 ha wijngaarden met ruime aandacht voor de appellatie Morgon, o.a. Côte du Py. De Chénaswijnen, 10 ha, worden gedeeld met de familie Lameloise, terwijl 2 ha Regnié met een 12-tal vrienden werden opgezet. De wijnen Domaines Piron worden naar een 30-tal landen geëxporteerd en staan borg voor een uitgesproken kwaliteit.
De Gamaydruif is aldus Dominique Piron uitstekend of waardeloos, zonder enige middengradatie. De ondergrond voor dit druivenras is primordiaal, de aanwezigheid van graniet, schist en ijzeroxydatie zorgt voor unieke gestructureerde wijnen boordevol leuke mineralen en subtiele kruiden. De integratie van het domein Julien Révillon, in 2013, 7ha groot en de oude familiale tradities vormt ongetwijfeld een pluspunt voor de exploitatie.
De Domaines Dominique Piron omvatten in totaal 70 ha waarvan 55 in volle exploitatie, deels in huur, deels in eigendom. Het wijnhuis zorgt voor de appellaties Morgon, Brouilly, Chénas, Moulin à Vent, Regnié, Fleurie, Beaujolais blanc, rosé en rouge en Beaujolais villages. www.domaines-prion.fr
De actie “Dag van de Makaron” vindt plaats in samenwerking met alle leden van Relais Desserts International. www.relais-desserts.net De Belgisch-Nederlandse vereniging Relais Desserts, onder het voorzitterschap van Fréderic Cassel, en het Huis Wittamer, lid van Relais Desserts International sinds 1986, en Pierre Hermé, peter van de dag van de Makaron, lanceren deze actie op 20 maart 2014. De opbrengst van deze actie zal gestort worden aan de Vereniging Muco www.muco.be
Met een aandeel van 12 % van de oppervlakte beplant met biologische druiven behoort de A.O.C. Côtes du Rhône Régionaux en Villages tot de belangrijkste productiegebieden van biologische wijnen in Frankrijk. De rode Côtes du Rhône zijn ook marktleider bij de biologische AOC’s in de Franse super- en hypermarkten en hebben daar een martkaandeel van 19,8 % (bron IRI).
Een stevig en duurzaam engagement: Het aandeel van de gecertificeerde biowijnen in het productiegebied van de Côtes du Rhône is de voorbije vijf jaar voortdurend toegenomen, waardoor de regio vandaag bij de biowijnen tot de belangrijkste appellations van Frankrijk behoort.
Geëngageerde wijnbouwers en gunstige omstandigheden. De wijngaard van de Côtes du Rhône mag tot de pioniers van de sector gerekend worden en heeft die status te danken aan de verlichte en bewuste ondernemingen en lokale initiatieven die zich al jaren inzetten voor de geïntegreerde aanpak en een milieuvriendelijkere landbouw… De overstap naar biologisch produceren ging er bijgevolg sneller dan in andere regio’s en bleek de... natuurlijke gang van zaken.
Nog een voordeel is uiteraard dat de druiven er groeien in absoluut optimale landbouwkundige en klimatologische omstandigheden: het warme en droge klimaat van de Côtes du Rhône, in combinatie met de mistral, zijn perfect voor de biologische druiventeelt.
Almaar meer biologische spelers. Na een forse stijging van het aantal spelers ligt de totale oppervlakte van de gecertificeerde domeinen nu al boven die van de domeinen in het overgangsstadium.
In de Côtes du Rhône Villages en Régionaux bedroeg de gecertificeerde oppervlakte in 2013 4.883 ha, die goed waren voor een productie van 126.250 hl (Bron Syndicat des Côtes du Rhône). Dat is ongeveer 12 % van de totale oppervlakte van de gecertificeerde AOC’s in de Côte du Rhône Régionaux en Villages.
De domeinen in het overgangsstadium waren, ook in 2013, nog eens goed voor samen 418 ha, of een bijkomend potentieel van 10.481 hl.
Aantal biologische producenten van Côtes du Rhône Régionaux – Côtes du Rhône Villages in 2013 (Bron: Syndicat des Côtes du Rhône): met biologische certificatie: 215 – een toename met 17,5 % ten opzichte van 2012; in de overgangsfase naar biologische landbouw: 31 – een verdubbeling ten opzichte van 2012
Verdeling van de spelers binnen de biologische Côte du Rhône (Régionaux en Villages) – cijfers voor 2013: ongeveer 180 particuliere domeinen of omgerekend 83 %, ongeveer 35 coöperatieve kelders of omgerekend 17 %, ongeveer 50 % van de wijnhandelaren die zijn aangesloten bij de UMVR (Union des Maisons de Vins du Rhône) antwoorden vandaag biologische wijnen in hun aanbod te hebben.
Geografisch blijkt de Vaucluse in de Côtes du Rhône en de Côtes du Rhône villages de aanvoerder te zijn. De oppervlakte biologische druiven bedraagt er 2.383 ha, tegenover 1.184 voor de Drome en 1.035 ha voor de Gard.
Een productie op maat van de ambitieuze afzetmarkten
Biologische wijnen hebben bij de consument de wind in de zeilen en daar speelt de distributie op in. Ze organiseert zich om tegemoet te komen aan een toenemende vraag, zowel op het vlak van rechtstreekse verkoop als in de super- en hypermarkten. De grote spelers (coöperatieve kelders en ondernemingen) produceren momenteel de indrukwekkende volumes waarmee kan worden ingespeeld op de aanzienlijke vraag die uitgaat van de monopolies in de Scandinavische landen, bijvoorbeeld begin december voor Noorwegen.
Van 1 mei tot 31 oktober 2015 zal Milaan de wereldtentoonstelling herbergen. Het gekozen thema is “De planeet voeden. Energie voor het leven”. Expo Milano 2015 wil zich met de dringende voedselproblemen confronteren: vandaag lijden meer dan één miljard mensen in de wereld aan honger of aan zwaarlijvigheid en in 2050 zal de wereldbevolking meer dan 9 miljard mensen halen. Deskundigen van over de hele wereld zullen samenwerken om dit thema volgens verschillende invalshoeken te ontwikkelen, economisch, wetenschappelijk, cultureel en sociaal.
De landen die aan het evenement deelnemen, stellen concrete oplossingen voor deze belangrijke uitdagingen voor: hoe aan iedereen het recht geven op gezonde, veilige en voldoende voeding, hoe een ecologische, economische en duurzame voedselketen garanderen, hoe de smaak en de voedselcultuur behouden. Het doel van de Wereldtentoonstelling van Milaan is aan de wereld gemotiveerde en gedeelde richtlijnen geven om deze uitdagingen te winnen.
Expo Milano2015 zal een materiële erfenis nalaten: de expo-site zal een smart city worden, een district waar technologie en energie op een slimme en duurzame manier worden gebruikt. Vele internationale bedrijven hebben al hun belangstelling getoond: Telecom Italia, Cisco, Accenture, Enel, Intesa SanPaolo, Finmeccanica; Came, Fiat-Chrysler, Coop, Illycaffè, Eutelsat, Fiera Milano, Samsung Electronics Italia en Eni zijn de eerste die als partners hun expertise hebben geïnvesteerd om het project mogelijk te maken.
De landenpaviljoenen zullen op een oppervlakte van ongeveer een miljoen vierkante meter, liggende langs de as van Rho-Fiera en Malpensa tot stand komen. De Expo Site ligt in een strategisch gebeid, rijk aan infrastructuren, ze wordt gebouwd in de buurt van twee snelwegen, niet ver van de luchthavens van Linate en Malpensa, en is tevens aan Milaan en het achterland gekoppeld door een hogesnelheidstrein en de metro.
Tijdens de zesmaanden tentoonstelling zullen meer dan 20 miljoen bezoekers, bedrijven en internationale organisaties uit meer dan 130 landen, naar Milaan en zijn achterland komen om de wereldtentoonstellingen te bezoeken en aan de duizenden evenementen (culturele shows en concerten) deel te nemen. De teller van het aantal landen dat officieel deelneemt staat momenteel op 141. www.expo2015.org
Binnen de nieuwe structuren van de Accorgroep verhuizen enkele belangrijke functies van de Sofitelbrand naar een nieuw hoofdkwartier in Singapore. Sofitel was aanvankelijk het enige upperscale segment binnen de groep, maar werd ondertussen aangevuld met andere brands zoals Pullman, MGallery, Grand Mercure en The Sebel.
De vergaande hervormingen moeten de toppositie van de groep versterken temeer daar ze kordaat wil inspelen op de 5 belangrijkste sleutelregio’s in de wereld. Singapore een onbetwistbare hub binnen het design en marketinggebeuren wordt het nieuwe creatieve centrum van alle upperscale brands van de Accorgroep. De verdere groei en meerwaarde van de groep zal door deze nieuwe visie ongetwijfeld aan slagkracht winnen, aldus CEO Sébastien Bazin.
Het samengaan van deze verhuis met de viering van het 50-jarig bestaan van Sofitel zal, aldus Rick Harvey Lam, Senior Vicepresident Global marketing, luxe & upperscale brands Accor, een perfecte harmonie realiseren tussen de Franse elegantie en wereldwijde luxury hospitality.
Sofitel is trouwens het enige Franse luxury label dat op alle vijf de continenten en op meer dan 120 adressen in een 40-tal landen aanwezig is. De brand biedt meer dan 30.000 kamers die o.m. worden weergevonden in het hartje van wereldsteden zoals Parijs, Londen, New York en Being, maar de hotels nestelden zich eveneens in unieke landschappen en resorts zoals Marokko, Egypte, Frans Polynesië of Thailand. Ongeacht hun locatie, weerspiegelen deze hotels onbetwistbaar het unieke Franse “art de vivre”.
Sofitel luxury hotels kregen ondertussen het gezelschap van Sofitel Legend en Sofitel So hotels. Sofitel Legend hotels vinden een onderkomen in iconische en mythische locaties, meermaals eeuwenoude historische gebouwen zoals Sofitel Legend Metropole Hanoi, Sofitel Legend The Grand Amsterdam, Sofitel Legend Santa Clara Cartagena. De Sofitel So hotels zijn nieuwe boetiekhotels met eigentijds design ontworpen door beroemde architecten die geliefd zijn door VIP’s uit de mode- en de kunstwereld zoals Sofitel So Mauritius Bel Ombre, Sofitel So Bangkok en het Sofitel So Singapore dat in de lente de deuren opent.
Zes nieuwe huizen sluiten zich aan bij de Relais & Châteaux-familie.
De grote, internationale Relais & Châteaux-familie breidt uit met zes nieuwe huizen in vijf verschillende landen: Frankrijk, Zwitserland, Griekenland, maar ook India en China. Relais & Châteaux, dat binnenkort 60 jaar bestaat, biedt zo meer dan ooit de kans om volop van de wereld te proeven via zes nieuwe, unieke en authentieke ervaringen. Het verhaal is er een van aloude, uitzonderlijke locaties en moderne, sfeervolle architectuur, sublieme natuur en buitengewone uitzichten. De sterke passie en bezieling van de hoteleigenaars, chef-koks en sommeliers laat de gasten genieten van een unieke levenskunst, getekend Relais & Châteaux.
Maison d’Uzès: beleef de geschiedenis (Gard, Frankrijk)
Uzès, gelegen tussen Avignon en Nîmes, ademt geschiedenis. De plaats kent een rijk verleden, eerst als bisschopsstad, later als burggraafschap, graafschap en uiteindelijk hertogdom. Het Maison d’Uzès laat u die rijke geschiedenis op een grootse manier beleven. Na vier jaar nauwgezet renoveren verwelkomt het complex u met een interieur dat u meeneemt naar vervlogen tijden. Een trap met authentieke zeventiende-eeuwse balustrade leidt naar de acht kamers en vier suites, stuk voor stuk verfijnd afgewerkt en badend in het licht. Via enkele verborgen treden komt u zelfs bij het dak van dit historische Franse monument. In het badhuis kunt u terecht voor wellness onder een geheel van Romaanse gewelven, waar zelfs de funderingen van Gallo-Griekse vestingmuren te vinden zijn; dat alles in een intieme en subtiel hedendaagse sfeer waarvan u als bevoorrechte gast van dit familiehuis ten volle geniet … Een uitzonderlijke reis in de tijd. www.relaischateaux.com/maisonduzes
Hotel Restaurant Mammertsberg: een haven van rust aan het Bodenmeer (Zwitserland)
Hotel Restaurant Mammertsberg wordt omringd door uitgestrekte weilanden en biedt een panoramisch uitzicht over het glinsterende water van het Bodenmeer. Het is een huis dat perfect zou passen op een prentbriefkaart van het kanton Thurgau, met houtwerk, faience en een witte gevel.
Al meer dan tien jaar lang staat chef-kok August Minikus er aan het hoofd van een zeer verfijnde, creatieve en lichte seizoenskeuken. Zijn steeds wisselende creaties zijn altijd perfect afgestemd op de rijke collectie wijnen, van bordeauxs tot Spaanse en Zwitserse wijnen, samengesteld door sommelière en Maître de Maison Luisa Minikus. Naast het tafelplezier kunt u hier genieten van de drie kamers en drie intieme, comfortabele en zeer smaakvol ingerichte suites. Voor een bijzonder rustgevend verblijf. www.relaischateaux.com/mammertsberg
Wellness Hotel Chasa Montana : Edelweiss voor skifanaten (Zwitserland)
250 km pistes, 43 skiliften, 180 kabelbaanplaatsen… De Silvretta Arena Samnaun/Ischgl biedt u het grootste skigebied van de oostelijke Alpen. Hier vindt u ook het gezellige dorpje Samnaun en Wellness Hotel Chasa Montana, een unieke plek waar ieders wensen worden vervuld dankzij de 45 kamers en tien suites, de meer dan 1500 m² grote wellnessruimte, het schoonheidssalon, de vier restaurants, twee bars en een kinderactiviteitenclub… Om zowel ’s winters als ‘s zomers na te genieten van onvergetelijke skimomenten. www.relaischateaux.com/chasamontana
Myconian Utopia Resort: genieten met uitzicht op zee (Griekenland)
Net als het Myconian Ambassador Hotel, kijkt het Myconian Utopia Resort uit over de Egeïsche Zee. De hedendaagse terrasarchitectuur met kubistische elementen en natuurstenen doorgangen pronkt boven een van de populairste stranden van Mykonos. Hier krijgt u vanzelf zin om te luieren en te genieten van de Olympische rust, de deskundige verzorging in het wellnesscenter of een siësta onder een deugddoend zeebriesje, in een van de vijftien moderne en smetteloze kamers en twintig suites. Vergeet de dagelijkse sleur in een zee van blauw. www.relaischateaux.com/myconian-utopia
Mihir Garh: amoureus genieten in de weelderige cultuur van Rajasthan (India)
Zo’n 45 minuten ten zuiden van Jodhpur ligt, in volle woestijn, Mihir Garh of het ‘Fort van de Zon’. Een zandkasteel gecreëerd door Rohet Garh. Een romantisch verblijf waar de cultuur van Rajasthan wordt geëerd.
De gastvrijheid is er legendarisch en de keuken biedt een eindeloze rijkdom aan smaken en geuren. Hier verblijven is een reis op zich, u hoeft enkel uw ogen te openen. In de negen immense suites van dit modieuze hotel kijkt u eindeloos ver uit over de natuur vanaf uw privéterras en/ of zwembad. De zonsondergangen zijn onvergetelijk, en overal in het hotel vindt u plaatselijk handwerk, antiquiteiten en spiegels … Dagdromen met z’n tweeën. www.relaischateaux.com/mihirgarh
Brilliant Resort en Spa Kunming: een wellnesspauze (China)
Een warmwaterbron gevoed door al het goede van de omringende natuur, een wellnesscenter waar u terechtkunt voor een behandeling met warme vulkanische oliën en een yoga-of tai-chisessie, terwijl u één bent met de omgeving of geniet van een traditionele Pu’er theeceremonie …
Elke ervaring die wordt aangeboden door Brilliant Resort and Spa Kunming staat garant voor welzijn. Hetzelfde geldt voor de villa’s met 23 kamers en suites, omringd door een blauwe lucht, het Yangzongmeer en het private zwembad. Om echt tot rust te komen. www.relaischateaux.com/kunming
De leuze van Relais & Châteaux is de reflectie van deze ambitie: ‘OVERAL TER WERELD, UNIEK TER WERELD’.
Met de opening van het Pullman Saigon Centre hotel in het hartje Ho Chi Minh city baat deze upper-scale brand van de Accorgroep nu drie hotels uit in Vietnam. Samen met de exploitatie in Hanoi en het idyllische Bac My An aan het strand biedt het een precieze impressie van de ‘work & play’ spirit die deze brand wil realiseren in een harmonieus samengaan van werk en ontspanning.
Het hotel bevindt zich nabij de Ben Thanh market en de meeste toeristische monumenten van de stad. De 306 kamers genieten, net als het exterieur van het gebouw van een eigentijdse invulling en bieden een hoogstaande technische infrastructuur, 4 bars en restaurants en 5 vergaderzalen.
Bars en restaurant zorgen voor een unieke culinaire ervaring waarbij wordt gewerkt met open keukens die een hulpmiddel vormen om informele, zakelijke contacten te versoepelen. Restaurant Food Connection zorgt voor een lokale keuken naast internationaal geïnspireerde menu’s. Restaurant Cobalt is de perfecte weerspiegeling van een urban loft waarbij het indoor restaurant wordt aangevuld met een outdoor terras dat een uniek panoramisch zicht over Saigon biedt. Tapastry by Pullman is hier een aanvulling op gastronomische topdegustaties.
In het meetinggebeuren staat het project Pullman co-meeting centraal, de grootste vergaderzaal 700 m² is moduleerbar en is uitgerust met een state-of-the-art technische infrastructuur. De Pullman Saigon centre’s Fit & Spa lounge staat 24/7 ter beschikking van de gasten die willen relaxen, zich ontspannen of interesse vertonen voor andere vormen van well being. www.pulmmanhotels.com
Het wijndomein Château Caroline in Moulis-en-Médoc is eigendom van de familie Chanfreau die in de regio meerdere domeinen onder haar hoede heeft.
Het domein is ruim 7 ha groot en ressorteert onder de AOC Moulis-en-Medoc en geniet van een rijke terroir met fijne gravesgronden die rusten op een kalkrijke sokkel en meteen de wijnranken een vruchtbare bodem meegeven. De aanplantingen bestaan uit 62% Medoc en 38% Cabernet Sauvignon, ze worden nauwgezet opgevolgd met respect voor het natuurlijk evenwicht tussenplant en bodem, maar evenzeer rekening houdende met het leefmilieu.
Bij de oogst vindt een nauwkeurige selectie van de trossen plaats, gevolgd door het machinaal onttrossen en een lichte pressing waarna het mout rechtstreeks naar kleine thermo-gereguleerde cuves wordt afgevoerd die een perceelsgewijze opvolging van de fermentatie mogelijk maken. Dit is een belangrijk element voor de uiteindelijke mix en smaak van de wijn, maar biedt eveneens een waardemeter voor de rijkdommen en nuances die elk perceel in zich heeft. De cuvaison van de mout neemt 20 tot 25 dagen in beslag. De rijping van de wijn vindt plaats op Franse eiken vaten, jaarlijks voor een derde vernieuwd, en duurt minimaal 12 maand. De jaarlijkse productie beloopt circa 42.000 flessen.
In het glas krijgen we een mooie dieprode kleur met lichte schitteringen, in de neus zorgt Château Caroline 2010 voor leuke tannines en aroma’s van rijp rood fruit, terwijl de inbreng van de Cabernet Sauvignon voor de typische karaktersterkte zorgt.
In de mond komen de delicate toetsen van rijp rood ruit opnieuw tot ontwikkeling, het overwicht van de Merlot bezorgt de smaakpapillen een aangenaam gevoel met accenten van laag kreupelhout en verleidelijke toetsen van hout en tabak die uitmonden in een lange, evenwichtige afdronk. Kostprijs TTC 15€.
Jumbo lanceert dubbele winnaar: een WK puzzel van Jan Van Haasteren
Hou je van striptekenaar Jan Van Haasteren? Hou je van puzzelen, maar ook van het Wereldkampioenschap voetbal? Jumbo zorgt ervoor dat je niet moet kiezen, dankzij de gloednieuwe WK-puzzel.
Niet één, niet twee, maar drie puzzels én een poster zullen de WK-fans helemaal in extase brengen. Warm op met de puzzel ‘voetbal waanzin’ van 500 puzzelstukken, geef de aftrap met tweede puzzel van 750 stuks en win de match met de voetbalpuzzel van 1000 puzzelstukjes!
En ja, zelfs tijdens de rust zorgt Jumbo voor het nodige entertainment, met zijn bierviltjesspel dat gratis is inbegrepen. Prijs: 24,95€
Thomas Cook lanceert exotische bestemmingen vanuit Keulen vanaf volgende winter
Vanaf volgende winter zal Thomas Cook ook exotische bestemmingen met vertrek vanuit Keulen aanbieden. Vanaf 4 november zet Thomas Cook via zustermaatschappij Condor een Boeing 767-300 in die Keulen met het Cubaanse Varadero zal verbinden. Thomas Cook breidt hiermee het grootste netwerk aan exotische vakanties op de Belgische markt verder uit. Hiermee zullen heel wat Belgen die ten oosten van Brussel wonen van de nabijheid van Keulen kunnen genieten. Deze route, Keulen - Varadero, wordt bovendien de kortste heen- en terugroute tussen de Benelux en de Cubaanse stranden van Varadero. Geen touroperator of luchtvaartmaatschappij in de Benelux zal zo'n korte vluchtduur aan klanten kunnén garanderen op de heen- én terugreis, als Thomas Cook en Condor.
Michaël Garvens, voorzitter van de raad van bestuur van Köln/Bonn Airport GmbH: "We zijn bijzonder blij met onze nieuwe verbinding naar Varadero. Cuba is een fascinerend eiland, en Condor is een gerespecteerde en traditioneel goede maatschappij. De condities voor succesvolle langeafstandsvluchten konden niet beter zijn."
Marktonderzoeken tonen aan dat Keulen een erg gegeerde en geschikte luchthaven is voor wie ten oosten van Brussel woont. Touroperator Thomas Cook biedt momenteel 14 bestemmingen en 36 vluchten per week met Condor aan, waarbij de klant telkens vanuit Brussel vertrekt. Op die manier geniet de klant van de grootste flexibiliteit op het vlak van vertrekdagen en duur van zijn vakantie. Zo kiest hij uit niet minder dan 11 vluchten per week naar de Dominicaanse Republiek, 4 naar Mexico, 2 naar Jamaica en 7 naar Cuba, waarvoor vanaf 4 november ook Keulen een extra mogelijkheid wordt.
Het Thomas Cook aanbod voor de Caraïben is bovendien niet alleen uniek op het vlak van het aantal vluchten, maar ook wanneer het op aantal bestemmingen aankomt. Geen andere touroperator en/of luchtvaartmaatschappij biedt zoveel bestemmingen op de Caraïben aan. Vaak wordt in Cuba alleen Varadero aangeboden, terwijl Thomas Cook 3 luchthavens aanbiedt, die erg interessant zijn voor de rondreizen.
Kortom: Belgische reizigers genieten dankzij Thomas Cook van het grootste aanbod vluchten per week naar de Caraïben; Thomas Cook biedt het grootste aanbod bestemmingen op de Caraïben aan; Thomas Cook biedt de meeste flexibiliteit als het om vertrekluchthavens aankomt: Brussel of Keulen; Thomas Cook biedt de kortste vluchtduur tussen de Benelux en Varadero (heen en terug), dankzij de nieuwe route Keulen - Varadero.
Condor maakt deel uit van de Thomas Cook Group en telt in totaal 12 langeafstands Boeing 767-300's en 13 Boeing 757-300's, 2 Airbus A321's en 12 Airbus A320's. De Thomas Cook pakketreizen met vertrek vanuit Keulen zullen boekbaar zijn vanaf de lancering van het winterprogramma, later dit voorjaar.
Koksijde-Oostduinkerke bol van activiteiten tijdens Krokusverlof
Tijdens de Krokusvakantie, van 3 tot 9 maart, is het nog iets te vroeg voor echt lenteweer. Dat is evenwel geen reden om binnen te blijven, zeker niet voor kinderen die maar al te graag uitkijken naar een verblijf aan zee. In badplaats Koksijde-Oostduinkerke doen ze er alles aan om de Krokusvakantie kind- en gezinsvriendelijk te kleuren.
Op woensdag 5 maart om 14u vertrekt op het Kerkplein in Koksijde-Bad de Kindercarnavalstoet. Iedereen wordt verwacht om mee te feesten en je trekt er de zotste kleren voor aan. Aansluitend is er een heus kinderfeest in het c.c. CasinoKoksijde. Alle kinderen welkom! Op zondag 2 maart gaan jong en oud, klein en groot uit de bol voor de Grote Carnavalstoet. Vanaf de Zeedijk in Oostduinkerke-Bad vertrekken om 14u30 dertig prachtig versierde wagens, groepen en muziekkorpsen voor wat de kijkers en feestvierders langs het parcours als een onvergetelijk evenement zullen ervaren.
Tijdens de Krokusvakantie bestaat er voor de kinderen in Koksijde-Oostduinkerke niet de minste kans op verveling want er is zoveel te doen en te beleven. Er is het Abdijmuseum Ten Duinen, waar de bezoekers terugreizen naar de Middeleeuwen, naar de tijd van de Koksijdse Duinheren. Ook kinderen komen graag naar dit museum omdat ook hen een actief en leerrijk bezoek wacht. In het gezelschap van ouders of grootouders kunnen de kinderen zich eventjes archeoloog wanen of creatieve opdrachtjes uitvoeren met een link naar de abdij (www.tenduinen.be/gezinnen). Het Visserijmuseum NAVIGO is een kraamafdeling rijker, onlangs zijn hier baby hondshaaien geboren die je kan komen bewonderen.
De natuurgebieden van Koksijde-Oostduinkerke beslaan een oppervlakte van 700 hectare en die worden doorkruist met een netwerk van bewegwijzerde wandelpaden. Kinderen stappen hier moeiteloos mee, moeten zelfs niet aangemoedigd worden door de ouders want het klimmen op de duinen, het naar beneden hollen door het zand, de smalle paadjes volgen door het groen en de verrassende uitkijkjes op strand en zee zijn zo boeiend dat ze zelfs de vermoeidheid vergeten. Wandelpaden zijn er voor iedereen zoals de Witte Burg wandelroute, zeven kilometer lang en toegankelijk voor rolstoelen en buggy’s.
Een logies vinden voor de Krokusvakantie is vlug geregeld. Logiestips vind je makkelijk op www.hotels-koksijde.be. Ook heel leuk, zeker voor de kinderen, is het verblijf in een vakantiewoning waar ze genieten van de vrijheid.
Niet alleen tijdens de voorjaarsvakantie zullen de kinderen zich in Koksijde-Oostduinkerke rot amuseren. Dat heeft in grote mate te maken met de natuur van de badstad, de uitgestrekte duin- en bosgebieden en het brede strand dat de kinderen ervaren als een gigantisch pretpark avant la lettre. De Hoge Blekker beklimmen, met zijn 33 meter de hoogste Belgische duin, is maar een van de vele fantastische belevenissen waar kinderen naar uitkijken.