Het Palais des Expositions in Perpignan wordt elke twee jaar omgetoverd in een uitzonderlijk gastronomisch decor en dit op initiatief van de Toques Blanches du Roussillon.
Dit uitzonderlijk evenement, een unicum in Frankrijk, wil de traditionele gastronomie van de Pyrenées Orientales in de kijker stellen maar onderstreept tegelijkertijd de passie en het dynamisme van vele kleine artisanale producenten die met een uitgelezen schare kwalitatieve ingrediënten de meesterkoks terzijde staan.
Het is aldus Jean Plouzennec, voorzitter van de Toques Blanches du Roussillon, een hele eer voor de chefs om een keuze te kunnen maken uit dagverse artisanale en regionale producten zoals honig, groente, fruit, kaasboeren, charcutiers, bakkers, vleesboeren en wijnbouwers. Dankzij hen is het mogelijk om en een erg rijke en savoureuse keuken aan te bieden. Dit publieksevenement is dan ook een unieke gelegenheid om de consument te laten kennismaken met de vele bereidingen maar ook met de enorme diversiteit van restaurants binnen de Toques Blanches.
Uitwaaien aan zee en tegelijk efficiënt vergaderen? De Sinterklaasstorm van eind vorig jaar heeft andermaal aangetoond dat de Nederlandse provincie Zeeland niet alleen kan bouwen maar er tevens voor zorgt dat men net door de diversiteit en veelzijdigheid van infrastructuren onvoorstelbaar avontuurlijke en toch efficiënte meetings, vergaderingen en teambuildingsessies kan opbouwen.
Zeeland is een unieke locatie voor uw bedrijfsevenement, vergadering, congres of symposium. De weidsheid van het landschap, het ritme van de golven en de zeewind die u in de hele provincie voelt zorgen voor ruimte in uw hoofd. Tijd om écht goed over dingen na te denken. Zeeland is daarmee een locatie die uitermate geschikt is voor brainstorms, nieuwe impulsen en inspiratie. Kortom, een perfecte locatie voor een vergadering.
Naar aanleiding van het vertrek uit Brussel van de heer Frederic DE DEKEN, stelt de BHA een nieuwe Voorzitter aan, mevrouw Sophie BLONDEL.
De Raad van Beheer van de BHA verkoos recentlijk mevrouw Sophie Blondel tot Voorzitter van de Raad van Beheer van de BHA. Mevrouw Blondel, die de heer De Deken opvolgt, is de eerste vrouw aan het hoofd van de BHA sinds de oprichting van deze patronale organisatie voor de hotelsector in 2008.
Een exclusief product als de Oosterscheldekreeft moet je koesteren. Daarom besloot een aantal gerenommeerde restaurants uit heel Zeeland hun expertise en ervaring te bundelen in de Kring van de Oosterscheldekreeft (www.oosterscheldekreeft.nl). Deze restaurants bieden een speciaal driegangen kreeftenmenu aan voor € 59,50, passend bij de keuken die zij voeren.
Deze biologische boerderij nabij Middelburg is tegelijkertijd zorgboerderij, restaurant maar ook vergaderlocatie en biedt op een originele manier aan aanvulling op een aantal problemen van onze moderne samenleving.
Initiatiefnemer Ard van de Kreeke was jarenlang in andere sectoren actief tot hij in 2006 het woonhuis met aanpalende gronden van zowat 5 ha aankocht en restaureerde. Het buitenleven was overweldigend in zoverre dat hij vanaf 2009 een biologische boerderij opstartte met een 60-tal producten die hij teelt in volle grond. Aanvankelijk werden deze producten rechtstreeks aan de consument verkocht en vond hij een afzetpunt in een winkel in Vlissingen. De boerderij telt ondertussen ruim 20 ha terwijl de verkoop aan particulieren meestal via een groentetas verloopt. Dit betekent dat de consument wekelijks via een abonnementenservice, een tas voor verse groenten geleverd krijgen. Bovendien zorgt Ard als zorgboerderij ervoor dat ook aan de stad voedselpakketten worden geleverd die de stad verdeeld aan de minder bedeelden.
Het leven begint op je 40ste, Feit of fabel? Naar aanleiding van haar 40-jarig bestaan trok British Airways op onderzoek uit. Zo’n 2.000 respondenten tussen 20 en 70 jaar onthulden hun reisstijl en voornaamste redenen om hun koffers te pakken. De resultaten zijn ietwat verrassend, van klassieke dertigers tot romantische zeventigers!
We vertoeven met zijn allen steeds langer op de aardbol en bovendien voelen we ons langer jong. British Airways ging in haar onderzoek na hoe leeftijd ons reisgedrag beïnvloed. Wat blijkt? In het algemeen reizen we verder dan vroeger, maar de reisvorm en het gezelschap zijn sterk afhankelijk van het aantal levensjaren. Zo zullen dertigers, fervente zonnekloppers, het vaakst kiezen voor een vakantie met klassieke ingrediënten zoals zon, zee en strand. Veertigers daarentegen, zoeken eerder het avontuur op. Zij boeken sportieve midweeks met vrienden en familie, kuieren doorheen adembenemende settings op luxueuze bestemmingen of laten zich onderdompelen in de geschiedenis van mysterieuze steden, het zogenaamde dark tourism. Vijftigers wijken dan weer af van de platgetreden paden en opteren voor unieke en stijlvolle bestemmingen. Ze hebben reeds iets moois opgebouwd in hun leven en reserveren voor hun reizen vaak een aanzienlijk bedrag. Voor zestigers is het typerend dat ze graag alleen of in beperkt gezelschap vertoeven, zonder al te veel verplichtingen van vrienden, familie of kennissen. Zeventigers, tot slot, zijn de ware romantici van alle leeftijdscategorieën. Ze willen meer dan wie ook ware romantiek (her)beleven en stemmen hun vakanties daarop af.
Life begins at…
British Airways blaast deze maand 40 kaarsjes uit. De roots van de vliegtuigmaatschappij gaan terug tot 1919, maar het huidige bedrijf ontstond in april 1974 uit de merger van BOAC (British Overseas Airways Corporation) en BEA (British European Airways Division). Reeds sinds het prille begin van het toenmalige Imperial Airways, behoort Brussel tot de vaste bestemmingen vanuit Londen.
British Airways mag trouwens op beide oren slapen. Uit hetzelfde onderzoek bleek immers dat zo’n 53% van de 50- tot 70-jarigen beaamt dat het leven effectief op je 40ste begint. Overigens telt de ‘Club 40’ geen onaardig gezelschap, ook celebrities zoals Victoria Beckham, Leonardo Di Caprio en Robbie Williams nemen tram 4 in 2014. Om deze fijne verjaardag te vieren, heeft British Airways de ‘Vintage Hardy Amies 1974’ vanonder het stof gehaald. Deze legendarische uniforms voor stewardessen werden voor de gelegenheid geshowd door de 40-jarige Britse actrice en presentatrice Denise Van Outen.
Het Brusselse Hotel BLOOM! is een samenwerking aangegaan met het biermerk Warsteiner en openen samen een Warsteiner Art Space, de Blacklight Airhockey Room, naast bar resto SmoodS.
Blacklight Airhockey Room in SmoodS. De Amsterdamse speelhal TonTon Club ontwikkelde de “Blacklight Airhockey Beerpong” (B.A.B.) met een gepersonaliseerde touch door letterdesigner en artiest Pieter Ceizer. De SmoodS bezoekers krijgen toegang tot de B.A.B. bij het bestellen van een glas Warsteiner bier.
Warsteiner Art: In Nederland steunt Warsteiner al ruim drie jaar de art & fashion scene en creatieve initiatieven onder de noemer Warsteiner Art. Warsteiner streeft altijd naar de hoogste kwaliteit en kiest daarom ook steevast voor personen en merken met dezelfde kwalitatieve uitstraling als het biermerk.
Kunst en creativiteit zijn ook voor Warsteiner twee keywords en dus is Hotel BLOOM! een perfecte match; Het hotel in het hart van Brussel waar geen twee kamers hetzelfde concept delen, en waar elke kamer beschilderd werd met een fresco van de hand van een jonge Europese kunststudent.
De Jeugd van Tegenwoordig kiest ook voor Hotel BLOOM! De Nederlandse rapband ‘De Jeugd van Tegenwoordig’ zal de komende maanden in Hotel BLOOM! een geheim project opnemen. In september organiseert muziekplatform 22Tracks een drietal events in de B.A.B. en zal een speciale Warsteiner-playlist samenstellen.
Hotel BLOOM! Koningsstraat 250 - B- 1210 Brussel - www.hotelbloom.com
BELGISCHE WK-VOETBALKRIEBELS OP AMSTERDAM AIRPORT SCHIPHOL
Dat zowel België als Nederland naar het WK-voetbal gaan in Brazilië is alom bekend. Wie weet staan ze op 13 juli tegenover elkaar in de finale in Rio de Janeiro. Het wordt hoe dan ook een sportieve rivaliteit en de luchthaven Amsterdam Airport Schiphol speelt hier graag op in: elke Belgische supporter die vanuit de Nederlandse luchthaven vertrekt, krijgt een verrassingspakket!
Deze vriendelijke geste van Amsterdam Airport Schiphol is een extraatje naast de vele voordelen die Schiphol reeds biedt. Om te beginnen is het altijd goed om vliegtuigprijzen te vergelijken en vanuit Schiphol kan je rechtstreeks naar maar liefst 323 bestemmingen vliegen. Daarenboven is Schiphol vlot bereikbaar, met auto of trein, en staat de luchthaven aangeschreven als een van de beste ter wereld.
Kortom, jouw WK-Brazilië verhaal start in Amsterdam Airport Schiphol, het begin van een reisroute waarlangs alles gesmeerd verloopt, als een voetbaldribbel van wereldniveau die wordt afgesloten met een schot in de goal. Alle Belgen die vanuit Schiphol vertrekken, tussen 1 juni en 15 juli 2014, naar eender welke bestemming in Brazilië, kunnen het verrassingspakket aanvragen.
Wat houdt het pakket juist in? een shoppingbon van 10 euro voor de See Buy Fly winkels, een bon van 7,50 euro voor een versnapering naar keuze in de Dutch Bar & Kitchen op de Holland Boulevard, het interessante Schiphol paspoort en maar liefst 25% korting op de Schiphol Smart Parking of de Schiphol Park & Travel Parking (lang parkeren). Daarenboven biedt Schiphol nog talrijke extra voordelen aan, zoals een gratis bezoek aan het Rijksmuseum Amsterdam Airport, een boek lenen van de Airport Library, genieten van de Bols Jenever Experience, 1 uur gratis internet en de kinderen kunnen genieten in het Kids Forest of de Babycare lounge.
Dankzij deze ultravriendelijke geste van Amsterdam Airport Schiphol zullen de Belgische WK-reizigers in topconditie aankomen in Brazilië!
Passagiers of reisprofessionals kunnen het pakket aanvragen via de website www.schiphol.nl/verrassingspakket
SodaStream biedt een gezond alternatief voor artificiële frisdranken
Free heet het nieuwe gamma frisdranksmaken dat SodaStream deze lente op de markt brengt. Het omvat vier frisse fruitsmaken vrij van kunstmatige kleur-, smaak-, en zoetstoffen, en bewaarmiddelen.
Free, dat zijn vier natuurlijke smaken waarmee de consument van kraantjeswater bruisende frisdranken maakt: Kiwi-peer, appel-perzik, lychee-groene thee en passievrucht-mango. Ze zijn gezoet met fructose, beter bekend als vruchtensuiker, een natuurlijke zoetstof die twee keer zo zoet is als sucrose, maar minder calorieën bevat. Dat resulteert in frisse, lichtje zoete fruitsmaken die gesmaakt worden door de volwassen consument. Een ideale zomerse dorstlesser en eveneens een prima basis voor light cocktails.
Met Free pikt SodaStream in op de stijgende vraag van de consument naar meer volwassen smaken van frisdranken. De markt voor bruisdranken met een smaakje kent een stijgende trend en omvat water met een smaakje, bruisende fruitsappen, biologische infusies en ijsthee. SodaStream is vastberaden dankzij Free hierin marktaandeel te verwerven en dit segment te claimen: Apple-Peach €7,99, Kiwi-Pear € 7,99, Green Tea - Lychee € 7,99 en Passion - Mango € 7,99
SodaStream International Ltd, producent en verdeler van toestellen om thuis zelf bruisdranken te maken, breidt met Free zijn productenlijnen uit die aansluiten bij het motto van SodaStream, Better for you. Een gezond alternatief aanbieden voor het bestaande aanbod frisdranken is immers de missie van SodaStream.
Daniel Birnbaum, CEO SodaStream: “Vandaag streven steeds meer consumenten een gezonde levensstijl na. Daarom bieden we hen nieuwe drankjes aan die ze thuis zelf kunnen maken. Wij willen hen aanmoedigen hun eigen “better for you” bruisdranken te maken, een gezond alternatief voor de reguliere frisdranken.”
SodaStream stelt de consument in staat om eenvoudig koolzuurhoudende dranken te bereiden met behulp van een SodaStream machine, aangedreven door een vervangbare CO2-cilinder. Vul de SodaStream fles met water, voeg koolzuur toe en kies een siroop naar keuze; er zijn meer dan dertig verschillende smaken beschikbaar. Met een simpele drukbeweging geniet je binnen enkele seconden van een zelfgemaakte frisdrank! SodaStream producten zijn wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 60.000 verkooppunten in 45 landen. www.sodastream.com
www.sodastream.be of 0800-74 807 (gratis nummer voor de consument in België)
“PRIMAVERA SEMPRE” : 13PULSIONS WALL EXHIBITION AT HOTEL BLOOM!
Tijdens de Art Brussels week van 25-27 april , zal de graffiti kunstenaar, Manuel Francisco Perdomo (aka 13Pulsions), in één van de vergaderzalen op de 1e verdieping van Hotel BLOOM! een permanente tentoonstelling realiseren genaamd “Primavera Sempre” 13Pulsions
Manuel Francisco Murillo Perdomo , aka 13Pulsions , werd geboren in Brussel, van een Italiaanse moeder en een Colombiaanse vader. Na zijn debuut als graffitikunstenaar, drukt hij zich momenteel uit door middels van schilderijen en het creëren van modeaccessoires of decoratie elementen, met behulp van acrylverf , spuitbussen en markers .
13Pulsions neemt deel aan talrijke tentoonstellingen, voornamelijk in Brussel, maar ook in Barcelona en Milaan . De straat is een onuitputtelijke bron van inspiratie voor de schilder Manuel Francisco Murillo . Zijn atypische personages zijn het resultaat van toevallige ontmoetingen in het alledaagse leven, in verschillende steden van de wereld. Hun gezichten, vaak met donkere huid en intense uitdrukkingen, communiceren “human interest”-verhalen. Voor zijn portretten gebruikt Manuel Francisco graffiti technieken in overeenstemming met zijn artistieke oorsprong. Met zijn passie voor de psychologie en de studie van de menselijke psyché injecteert Manuel Francisco leven in zijn geschilderde mannen en vrouwen, afgeschilderd als unieke en tegelijkertijd complexe personages. www.13pulsions.com
Op safari in eigen land: Wandelen in het Wildpark van het Domein van de Grotten van Han
Vanaf juli stelt het gigantische Wildpark van het domein van de Grotten van Han (250ha) zich helemaal open voor het publiek: het Natuurpad, een wandelpad van 2 tot 5 km slingert doorheen de prachtige fauna en flora die het gebied te bieden heeft. Bewonder de schitterende panorama's en kom dichter bij de wilde dieren die in het park in vrijheid leven.
Wie aan het domein van de Grotten van Han denkt, denkt hierbij vaak enkel aan de bekende grotten. Het domein huisvest echter nog veel meer: een museum, een interactieve tentoonstelling, restaurants, een speeltuin met miniboerderij en het Wildpark, een prachtig stuk ongerepte natuur. Om dit park extra in de kijker te zetten, werd het naar aanloop van het nieuwe seizoen vernieuwd en uitgebreid.
Het domein stelt dan ook met fierheid de mooie mogelijkheden van het park voor. Een dag in het Wildpark is uiterst geschikt voor heel het gezin en niet enkel zeer ontspannend, maar ook bijzonder leerrijk door onder meer de didactische borden langs het wandelpad en de natuurgidsen die allerlei leuke weetjes meegeven. Om de ervaring compleet te maken kan men ook het voeden van of animaties bij verschillende dieren bijwonen en een exclusief bezoek brengen aan de vergeten galerijen van de grot. Samen met een privégids worden de begane paden van de grot verlaten en zet de wandeling zich voort doorheen het magische landschap van druipstenen en kalkformaties.
Voor zij die willen genieten van een totaalpakket bestaat er ook de unieke mogelijkheid om te overnachten in het park, vlak naast het berenverblijf! Na sluitingsuur is er de gelegenheid om een privéwandeling te maken in het hart van het Wildpark. Op een ongehinderde manier kan men zo genieten van al het moois dat het domein te bieden heeft. Na dit avontuur wacht er een heerlijke maaltijd en met een volle maag slaapt men in bij het geluid van de bossen en van de bruine beren die op enkele meters van de chalet wonen. Kortom: Een multi-zintuiglijke ervaring voor grote en kleine natuurliefhebbers!
Domein van de Grotten van Han: Praktisch: met de auto bereikbaar via één van volgende richtingen: Via de autosnelweg E411(vanuit Brussel of Luxemburg): afrit 23 (Wellin), Via rijkswegen: N4 Aarlen – Luxemburg N63 vanuit Luik
Bezoekers krijgen de keuze tussen de tocht met de safaricar, het Natuurpad te voet, of een deel te voet en een deel met de safaricar, dankzij een pendel die circuleert in de ‘Chavée’, de oude bedding van de Lesse. Langs het pad zijn observatiepunten, picknicktafels, rustplaatsen en schuilplaatsen voor de regen voorzien, die geplaatst zijn met respect voor het natuurlijke aspect van het park.
Ook huisdieren, katten en goudvissen zijn welkom bij Pierre & Vacances-Center Parcs !
Ook huisdieren hebben recht op een vakantie. Dit maakt deel uit van de algemene aanpak van de Groep Pierre & Vacances-Center Parcs die een maximale tevredenheid nastreeft voor de hele familie op vakantie, ongeacht de periode.
De Groep Pierre & Vacances-Center Parcs biedt immers verhuur van vakantiehuisjes en appartementen in residenties en vakantieparken waar huisdieren zijn toegelaten. Je verblijft er in instapklare en praktisch ingerichte woningen aan zee, in de bergen of in de stad … telkens opnieuw in gezelschap van uw geliefkoosde huisdier. U moet niet meer naar opvangoplossingen zoeken wanneer u op vakantie wil vertrekken! Uw trouwe viervoeter kan u vergezellen in het merendeel van de residenties, village clubs en domeinen van de Groep.
De dieren zijn toegestaan in de gemeenschappelijke ruimten van het park indien aan de halsband gehouden, uitgezonderd bij het zwembad. Zij zijn niet toegelaten in de hotels, behalve uitzondering. De honden worden toegelaten op vertoon van een geldig bewijs van inenting tegen hondsdolheid.
Bij Pierre & Vacances, villages clubs en premium : 55 € per dier per week, voor een verblijf van 7 nachten en meer. 9€ per dier per nacht; voor een verblijf van minder dan 7 nachten. Bij Center Parcs: vanaf 16,50 € (één enkel huisdier per cottage) voor een weekend (24,50 €/week).
U rest enkel de bagage voor uw hond en kat te pakken met zijn paspoort, certificaat van goede gezondheid, inentingsboekje, halsband, hondenbrokken, speelgoed, enz. En als u met de auto reist, vergeet niet uw hond af en toe eens uit te laten en hem wat water bij te schenken!
Na de zwakke winter komt er ongetwijfeld een sterke zomer. Alvast deze tip voor chocoholics: de barbecue afronden, doe je de komende maanden in stijl, met twee nieuwe smaken marshmallows van Baru. Witte wolkjes in een knapperig laagje, luisterend naar de namen Ginger & Lime of Maple Cashew. Donkere chocolade met gember en limoen, of melkchocolade met ahornsiroop en geroosterde stukjes cashewnoot.
GINGER & LIME
De nieuwe Ginger & Lime Marshmallows zitten per 4 in een doosje van 60 gram. Zalig zoete zondes zijn het, individueel verpakt in een kleurige wrapper. Een lust voor het oog. En een must voor de fijnproever. Tussen de marshmallow en de donkere chocolade ligt een huisgemaakt laagje gember-en-limoen-confituur die een scherpe toets toevoegt. Waarom gember en limoen? Noem het traditie. Gember staat al eeuwen bekend als specerij en medicijn: efficiënt tegen keelpijn en goed voor de spijsvertering. In Aziatische landen wordt het zelfs gebruikt als afrodisiacum. Voeg er een scheut limoen aan toe en de confituur krijgt een aromatische, zure smaak. Adviesprijs: 3,25 euro.
MAPLE CASHEW
De tweede nieuwkomer is de Maple Cashew Marshmallow. In een doosje van 120 gram liggen 9 individueel verpakte marshmallows te wachten. Open de kleurige wrapper en je vindt een wit wolkje, verborgen onder een knapperige laag melkchocolade, met daarboven een decoratie van kleine stukjes in maple syrup geroosterde cashewnoten. Maple syrup – in het Nederlands ahornsiroop – is een natuurlijke zoetstof op basis van het sap van de suikeresdoorn. Heel populair in Noord-Amerika, waar de lekkernij ontdekt is door indianen. Om maar aan te geven: ook voor de twee nieuwe marshmallows gebruiken ze bij Barú geen smaakmakers, kleurstoffen of bewaarmiddelen. Adviesprijs: 5,95 euro
Te koop in trendy koffiebars en via de webshop: www.baru.be
BARÚ : Toen Gunther D’hondt, Maarten Krikken in 2007 besloten om hun vaste baan in de voedingssector vaarwel te zeggen, wisten de ondernemers één ding: het was tijd om zelf met smaken te gaan experimenteren. Met Jef Cornelissen en Jaak van Royen, voormalig algemeen directeur van Barry Callebaut, aan boord, richtten de vier partners Barú op. Hun ambitie: chocoladeproducten ontwikkelen op een manier die niemand hen eerder voordeed. De afgelopen vijf jaar wist Barú chocoladeliefhebbers in meer dan 16 exportlanden voor zich te winnen. Sinds het najaar van 2011 richt Barú zich voor het eerst op België. Benieuwd wat de traditionele truffels en pralines hiervan vinden ...
EÉN KAAS. EÉN KANS. Vanaf eind mei ligt Noord-Hollandse Graskaas een maand in de winkel
Geduld een gave? Toch als het om Noord-Hollandse Graskaas gaat. De zachte, romige smaak is natuurlijk wel het wachten waard. Dus nog even volhouden, vanaf eind mei ligt deze seizoensgebonden delicatesse in de winkel. Graskaas, een seizoensgebonden delicatesse die je kan herkennen aan het kwaliteitskeurmerk van het Rode Zegel.
Kaasliefhebbers kijken er elk jaar naar uit. En vanaf eind mei ligt hij in de winkel: de enige echte Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel. Deze seizoensgebonden kaas – maar één keer per jaar verkrijgbaar, ongeveer één maand lang – herken je aan zijn zachte, romige smaak.
Dat is te danken aan het sappige lentegras. Na een lange winter met ingedroogd gras op het menu, kunnen de Noord-Hollandse koeien straks weer volop genieten van jong, mals gras met een minder vezelige structuur. Precies dat voedzame gras zorgt voor een bijzondere weidemelk (met zachter melkvet) die de typische smaak van Graskaas geeft: lentefris.
Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel is te koop via grootwarenhuizen, kaasspeciaalzaken, slagers, bakkers…
Noord-Hollandse Gouda is een 48+ kaas in verschillende leeftijden van jong tot overjarig. Elke kaas wordt met de grootste zorg gemaakt volgens eeuwenoude methodes. En krijgt vervolgens het enige echte Rode Zegel. Dit staat garant voor topkwaliteit en traditie. Alleen kaas van een Noord-Hollandse kaasmaker, gemaakt met Noord-Hollandse weidemelk van plaatselijke koeien, mag het Rode Zegel dragen. De Beschermde Oorsprongsbenaming of l’Appellation d’Origine Protégée garandeert dat de kaas uniek is in de wereld. Als u kaas koopt, let dan op het Rode Zegel: hét kwaliteitszegel voor echte Noord-Hollandse Gouda.
Nog even en het is weer zover: tijd om de schoolboeken toe te slaan of uw job even te laten voor wat hij is want…de zomervakantie komt eraan! Dat de Belgen van organisatie houden, dat wisten we al. Ook als we op vakantie trekken, bereiden we alles tot in de puntjes voor, zeker bij het pakken van onze koffer.
Wat steekt er zoal in de reistas van de gemiddelde Belg? Een recente Facebook-enquête wijst uit dat niet alleen de zomerse benodigdheden zoals zonnecrème maar ook de noodzakelijke dingen zoals geld hoog op het lijstje staan. Daarnaast worden natuurlijk ook de communicatiemiddelen, een frisse mond.... en Napoleon snoepjes genoemd! Speciaal voor de liefhebbers van deze populaire snoepjes, lanceert het merk een nieuwe, zomerse variant: Napoleon Tropical Sweet. Deze mixverpakking met heerlijke tropische smaken werd bedacht door zo’n 19.000 enthousiaste Facebookfans.
NIEUW: Napoleon Tropical Sweet
Het succesverhaal van Napoleon, de populaire snoepjes met harde buitenkant, zure vuling en zoet laagje, duurt al meer dan 100 jaar. We hebben allemaal onze favoriete smaken en zelfs een eigen manier van eten: sommigen zuigen op het snoepje totdat de vulling eruit komt, anderen kauwen de harde buitenkant direct door. Regelmatig worden nieuwe varianten van deze welbekende snoepjes gelanceerd met Napoleon Tropical Sweet (mixverpakking met tropische smaken zoals mango, lychee, meloen, guave en grapefruit) als nieuwste telg. Leuk weetje voor wie het niet altijd té zuur wil: in tegenstelling tot de meeste andere varianten uit het Napoleon gamma zijn deze snoepjes niet gevuld met een zuur maar wel met een zoet poeder. Trekt u naar de zon en heeft u zin in iets lekkers voor onderweg? Of blijft u in eigen land en verlangt u naar een streepje zon? Met de nieuwe Napoleon Tropical Sweet snoepjes waant u zich meteen in warmere oorden.
De Belg gaat op vakantie en neemt mee: Napoleon snoepjes! In een Facebook-enquête bij Belgen en Nederlanders over de 10 dingen die sowieso meegaan in de koffer, kwamen diverse antwoorden meermaals naar voor. Wel viel op dat iedereen graag een frisse mond heeft en dus belang hecht aan tandpasta, maar minstens even belangrijk vindt men dat Napoleon Snoepjes meegaan.
Napoleon Tropical Sweet (250g) is vanaf april 2014 verkrijgbaar in de supermarkten. Aanbevolen verkoopprijs: € 1,89
Om de 7 nieuwe rechtstreekse lijnen vanaf Brussels Airport extra in de verf te zetten, startte Vueling eind februari een wervingscampagne voor de eerste Vueling-ambassadeurs van België. Maak alvast kennis met Chloë en Mathilde! Een maand lang ging Vueling via allerlei kanalen op zoek naar twee ambassadeurs voor België. Brussels Airport speelt immers een sleutelrol in de expansiestrategie van de luchtvaartmaatschappij die vanaf mei 2014 7 nieuwe rechtstreekse lijnen aanbiedt vanaf Brussels Airport.
Maar liefst 36 565 deelnemers (kandidaten en stemmers) werkten mee aan de campagne en de website ontving meer dan 200 500 bezoekers, een waar succes! Chloë Anthonis werd de Nederlandstalige ambassadrice, met in de finale 30% van de stemmen achter haar naam. In de finale versloeg zij onder andere Saskia Van Kampen (28%) en Megan Seels (16%). “Ik ben er helemaal weg van dat ik de wedstrijd gewonnen heb. Ik hou enorm veel van reizen en heb ongelooflijk zin in mijn ambassadeurschap”,aldus Chloë.
Aan Franstalige zijde trok Mathilde Remy aan het langste eind. Ze licht toe: “Ik voel me vereerd dat Vueling in België mag vertegenwoordigen. Ik doe niks liever dan op een vliegtuig te springen en mij volledig onder te dompelen in een andere stad of cultuur.” Mathilde ging met 30% voorkeursstemmen haar tegenstanders Muriel Grube (19%) en Stephane Haubecq (15%) vooraf.
Beiden jongedames ontvingen met open armen de hoofdprijs, maar liefst 50 vliegtickets naar de 11 directe bestemmingen vanuit Brussel van de luchtvaartmaatschappij. Na een professionele fotoshoot midden april, kan het ambassadeurschap dan echt van start gaan! De avonturen van de 2 Vueling-ambassadrices zullen te volgen zijn op de Facebook-pagina van de luchtvaartmaatschappij www.facebook.com/vueling.eu.
Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen wou het een uitmuntende service tegen zeer competitieve prijzen aanbieden. Tien jaar later vliegt de maatschappij op meer dan 260 Europese, Afrikaanse en Midden-Oosterse bestemmingen. Ze telt nu 17 basissen en vervoerde al meer dan 75 miljoen passagiers. Met een marktaandeel van 36% is Vueling, dat deel uitmaakt van de IAG-groep, de toonaangevende maatschappij op de luchthaven van Barcelona-El Prat. Vanaf deze zomer zal Vueling beschikken over een vloot van 90 Airbus-toestellen (model A319 en A320). Vueling biedt 11 rechtstreekse vluchten van Brussel naar Spanje, Italië en Portugal aan, goed voor 698.580 plaatsen.
Sinds 2014 heeft de maatschappij 2 Europese hubs, nl. Barcelona en Rome-Fiumicino. Dat maakt van Vueling de enige low cost maatschappij die het hele Middellandse Zeegebied bestrijkt.
Voor een vakantie dichtbij huis kunnen we niet beter wonen dan in België. In een paar uur bereiken we de mooiste vakantieregio’s van onze buurlanden. Zelfs Engeland ligt vlakbij want met de ferry van DFDS Seaways sta je in geen tijd aan de andere kant van Het Kanaal. De ferry van DFDS Seaways, vanuit Duinkerke of Calais naar Dover, is eigenlijk de meest logische weg naar Engeland. De overzet duurt minder dan twee uur waardoor de echte vakantie al tijdens de eerste reisdag kan beginnen.
Wie maximaal wil genieten van het glooiende parklandschap van Kent, de Tuin van Engeland, trekt de stapschoenen aan voor één- of meerdaagse tocht langs bewegwijzerde paden. Tijdens het voorjaar moet je beslist de North Downs Way verkennen. De wandelroute doorkruist de met bloemen versierde heuvels van Kent en Surrey. Op de route liggen de mooiste dorpen van Engeland waar je heerlijk kunt verpozen in een sfeervolle pub en logeren in een typische Bed & Breakfast. De tuinen en parken van Engeland zijn wereldberoemd en je moet ze bezoeken tijdens de maanden mei en juni want dan zijn ze op hun mooist. In Kent zijn er maar liefst 180 tuinen open voor het publiek!
Engeland is zo dichtbij maar eenmaal daar is het alsof je op een verre bestemming bent. Dat komt omdat Engeland en de Engelsen zo anders zijn dan de mensen ‘on the continent’. Precies dat cultuurverschil maakt de reis nog boeiender. Voeg daarbij dat er naast natuurschoon ook veel cultuurhistorische bezienswaardigheden zijn die je maar al te graag wil bezoeken. Wie houdt van een dagje winkelen kan zich in Engeland naar hartenlust uitleven. Aan winkelstraten, winkelcentra, unieke winkeltjes met spullen die je nergens anders vindt, is er geen gebrek. Er zijn tal van sfeervolle, meer intieme winkelbuurten in Zuid-Engeland zoals Tunbridge Wells met zijn Pantiles en stokoude terrasjes om te genieten van de typische Engelse sfeer.
Lekker eten en drinken in Engeland! Je zal verrast opkijken van het ruime aanbod streekproducten verwerkt in heerlijke gerechten. Er is altijd verse vis en de oesters zijn heerlijk, zeker met een bijhorend wijntje, lokaal geproduceerd, of een verfrissende cider. Engeland heeft niet alleen restaurants met een Michelinster maar ook knusse eetgelegenheden met verbluffende uitzichten op het groene landschap of op de zee. Bezoek de wijngaarden van Kent (Biddenden Vineyards) of de oudste brouwerij van Engeland (Shepherd Neame Brewery) en ontdek de heerlijke geuren en smaken op een van de vele markten met streekproducten.
Tarieven DFDS Seaways vanuit Calais/Duinkerke naar Dover geldig voor reizen tot 24 juli 2014: 1 dag retour ticket: auto met tot 9 personen: € 29 (boek met code E24SB), 2 daags retour ticket: auto met tot 9 personen: € 45 (boek met code E48SB) en 4 daags retour ticket: auto met tot 9 personen: € 55 (boek met code E96SB). INFO :www.dfdsseaways.be
De trend van bitter zet door. Campari geeft er een eigenzinnige twist aan, met een verrassend aperitief op basis van twee klassiekers: Campari & Tonic. Zo fris als deze nieuwkomer smaakt, zo zomers ziet hij eruit met een rebels rode kleur en pittig partje limoen. Tijd om met je vrienden te klinken!
Campari Tonic, tijdloos én trendy: Aan de typische bittere smaak van Campari – die teruggaat tot in 1860 – is nooit geraakt. Maar dat betekent niet dat het legendarische Italiaanse aperitief niet openstaat voor vernieuwing. Met Campari Tonic opent een nieuwe wereld: twee klassiekers die tekenen voor een spannende smaakervaring, met bitter in balans. Het resultaat is verrassend en verfrissend, en daarmee ook toegankelijk voor een jongere generatie. Achter Campari schuilt een wereld van smaken, uniek gelaagd door de geheime mix van tientallen kruiden. De combinatie met Tonic maakt het aperitief licht en energiek, waarbij de bittere toets je zintuigen even op scherp zet. Campari Tonic heeft dan ook alles om de nieuwe referentie van het merk te worden. Met zijn frisse bitterheid is Campari Tonic trouwens erg trendy. Want vandaag duiken er steeds meer befaamde bitters op in cocktails.
Mixologist Dave Aertgeerts: “Alle smaken zitten perfect in balans. Campari Tonic houdt het midden tussen zoet, fris en kruidig, met een lichtbittere toets. Heel toegankelijk en tegelijk heel verrassend. Campari slaagt erin om vernieuwend uit te pakken met zijn typische bittere karakter.”
Zinnenprikkelende zomer!
Campari Tonic serveer je volgens de regels van de kunst, in een groot wijnglas met lange voet. Doe een viertal grote ijsblokjes in het glas, voeg 5 cl Campari en 15 cl Premium Tonic toe, werk af met een schijfje limoen en klink in goed gezelschap!
Mixologist Dave Aertgeerts: “In no time creëer je deze Campari Tonic en verras je je vrienden. Bovendien oogt dit aperitief fris en feestelijk, het voelt zomers aan en smaakt naar meer. Dé starter dus voor een lenteterrasje, een zomerse barbecue of een zwoele septemberavond.”
144 jaar Nederlandse oester- en kreeftencultuur in boekvorm
Schaal- en schelpdieren bedrijf De Meulemeester legde in 1870 de basis
Op zaterdag 5 april nam miljardair Hans Melchers het eerste exemplaar van het jubileumboek over het roemrijke verleden van het Zeeuwse Schaal- en schelpdierenbedrijf De Meulemeester B.V. uit Yerseke in ontvangst van de heer Sas de Koeijer, eigenaar van De Meulemeester. In het boek is een boeiend stuk Zeeuwse visserij-geschiedenis vastgelegd.
Dit jaar bestaat het Zeeuwse schaal- en schelpdierenbedrijf De Meulemeester 144 jaar (een ‘gros’ van jaren). Tot op de dag van vandaag kweekt het bedrijf op eigen percelen in de Oosterschelde en het Grevelingenmeer Zeeuwse Platte Oesters en Zeeuwse Oesters (Creuses). Meulemeester importeert, exporteert en distribueert daarnaast levende kreeften uit de Oosterschelde, Europa en Canada. Het bedrijf beheert het grootste kreeftenpark van Europa.
Grondlegger Charles de Meulemeester is de pionier van de oester- en kreeftencultuur in Nederland. Hij richtte het bedrijf in 1870 op en is het enige bedrijf dat na de introductie van de gereguleerde oesterteelt nog steeds onder eigen naam opereert. De rijke geschiedenis van het bedrijf is nu vastgelegd in een prachtig jubileumboek waarin een boeiend stuk visserij-geschiedenis van Zeeland is vastgelegd. (foto Suzan fotografie Goes)
SCHUD DE ZOMER LOS...ALTIJD EEN ZOMERS DRANKJE BIJ DE HAND MET DE INNOVATIEVE BEKER 'SHAKE & GO'
Een verfrissende ijskoffie. Een zelfgemaakte smoothie. Of een onweerstaanbare milkshake met schuimlaag. De nieuwe, innovatieve beker ‘Shake & Go’ van Contigo laat de zomer op je los. Waar je ook bent, want de slimme technologie maakt de beker 100% lek- en morsvrij.
Contigo staat gekend om zijn leuke designbekers, handig in gebruik én ecologisch gemaakt. Met de nieuwe technologie Autoclose® brengt het Amerikaanse merk een knap en kleurrijk vervolg op zijn succesverhaal van lek- en morsvrije drinkbekers en waterflessen.
De nieuwe collectie ‘Shake & Go’ heeft haar naam niet gestolen: Make it! Shake it! Take it! Doe alle ingrediënten voor je ijskoffie, milkshake, smoothie, ijsthee of zelfs cocktail in de beker, draai toe en schud. Dat mag best krachtig zijn, want de speciale sluiting voorkomt elk risico op morsen of lekken. Steek het rietje erin… en geniet!
Wanneer je het rietje verwijdert, zijn de bekers volledig gesloten en dus 100% lek- en morsvrij. Handig om mee te nemen. ‘Shake & Go’ ligt ook gemakkelijk in de hand dankzij de siliconen antislipgrip. En het duurzame materiaal (TritanTM, BPA-vrij) kan tegen een stootje, is geurloos en mag in de vaatwasmachine.
Actie met NESCAFE® Frappé: Voor de introductie van Shake & Go op de Belgische markt, sloot Contigo een samenwerking met NESCAFE®. Zo krijg je bij aankoop van een Shake & Go gratis een doosje NESCAFE® Frappé erbij, met acht kant-en-klare zakjes voor een verfrissende ijskoffie. Actie geldig vanaf 18 juni 2014 tot 2 juli 2014 in de Makro-verkooppunten en online via de webshop. www.mycontigo.com