Na de zwakke winter komt er ongetwijfeld een sterke zomer. Alvast deze tip voor chocoholics: de barbecue afronden, doe je de komende maanden in stijl, met twee nieuwe smaken marshmallows van Baru. Witte wolkjes in een knapperig laagje, luisterend naar de namen Ginger & Lime of Maple Cashew. Donkere chocolade met gember en limoen, of melkchocolade met ahornsiroop en geroosterde stukjes cashewnoot.
GINGER & LIME
De nieuwe Ginger & Lime Marshmallows zitten per 4 in een doosje van 60 gram. Zalig zoete zondes zijn het, individueel verpakt in een kleurige wrapper. Een lust voor het oog. En een must voor de fijnproever. Tussen de marshmallow en de donkere chocolade ligt een huisgemaakt laagje gember-en-limoen-confituur die een scherpe toets toevoegt. Waarom gember en limoen? Noem het traditie. Gember staat al eeuwen bekend als specerij en medicijn: efficiënt tegen keelpijn en goed voor de spijsvertering. In Aziatische landen wordt het zelfs gebruikt als afrodisiacum. Voeg er een scheut limoen aan toe en de confituur krijgt een aromatische, zure smaak. Adviesprijs: 3,25 euro.
MAPLE CASHEW
De tweede nieuwkomer is de Maple Cashew Marshmallow. In een doosje van 120 gram liggen 9 individueel verpakte marshmallows te wachten. Open de kleurige wrapper en je vindt een wit wolkje, verborgen onder een knapperige laag melkchocolade, met daarboven een decoratie van kleine stukjes in maple syrup geroosterde cashewnoten. Maple syrup – in het Nederlands ahornsiroop – is een natuurlijke zoetstof op basis van het sap van de suikeresdoorn. Heel populair in Noord-Amerika, waar de lekkernij ontdekt is door indianen. Om maar aan te geven: ook voor de twee nieuwe marshmallows gebruiken ze bij Barú geen smaakmakers, kleurstoffen of bewaarmiddelen. Adviesprijs: 5,95 euro
Te koop in trendy koffiebars en via de webshop: www.baru.be
BARÚ : Toen Gunther D’hondt, Maarten Krikken in 2007 besloten om hun vaste baan in de voedingssector vaarwel te zeggen, wisten de ondernemers één ding: het was tijd om zelf met smaken te gaan experimenteren. Met Jef Cornelissen en Jaak van Royen, voormalig algemeen directeur van Barry Callebaut, aan boord, richtten de vier partners Barú op. Hun ambitie: chocoladeproducten ontwikkelen op een manier die niemand hen eerder voordeed. De afgelopen vijf jaar wist Barú chocoladeliefhebbers in meer dan 16 exportlanden voor zich te winnen. Sinds het najaar van 2011 richt Barú zich voor het eerst op België. Benieuwd wat de traditionele truffels en pralines hiervan vinden ...
|