Ah hoe romantisch het huwelijksaanzoek was, zo ontnuchterend is het Excellijstje met het kostenplaatje.. Oei nog geen Excelfile aangemaakt lieve bride-to-be? Begin er dan maar snel aan. Ja het wordt gegarandeerd de dag van je leven maar één wijze raad van een married woman: bezint, eer ge begint want trouwen kost geld. Gemiddeld: 15.887 euro om precies te zijn.
Dit was de conclusie uit de huwelijksenquête die Salino.be onlangs lanceerde. Maar liefst 1500 newly weds of verloofden namen hier aan deel en zo groeide dit uit tot het grootste trouwonderzoek in Vlaanderen.
Naast het gemiddelde bedrag dat de Vlamingen aan hun bruiloft uitgeven, kwamen we ook volgende financiële insights te weten: 1. West-Vlamingen geven het meeste budget uit aan hun huwelijk; 2. Limburgers spenderen 14% minder dan de gemiddelde Vlaming; 3. We geven als gast gemiddeld 49,96 € uit aan een cadeau. 4. De kost per gast op een trouwfeest bedraagt gemiddeld 115 €. 5. Ongeveer de helft van de koppels betaalt alles uit eigen zak, maar de andere helft krijgt toch nog wat sponsorgeld. 6. De big spenders wat betreft budget zaten vooral in de leeftijdscategorie 26-30j.
Het definitieve Excelbestandje is dus ook wel afhankelijk van de eventuele bijdrage van anderen en wat je als trouwcadeau krijgt. Maar wat kunnen we dan doen om het kostenplaatje te drukken en waar geven we best wèl geld aan uit?
Waar geef je beter wel geld aan uit?
1) Locatie: je moet als koppel een goed gevoel hebben bij de locatie. Een goede service hoort daar ook bij. Betaal liever iets meer voor een locatie die je echt wilt. Locaties die ingespeeld zijn op het trouwgebeuren kunnen ook heel wat taken van je overnemen. - 2) Fotograaf: niets zo erg als slechte foto's van je trouwfeest! - 3) DJ: de gasten herinneren zich meestal enkel het feestje achteraf, just so you know ;-) - 4) De jurk: sluit geen compromissen op vlak van je jurk. Je wilt er toch fantastisch mooi uitzien en vooral je goed in je vel voelen achteraf. En niemand kan zich daarna nog herinneren wat de bruidegom droeg. All eyes on you! - 5) Catering: het is een waarheid als een koe, maar wie slecht eet op een trouwfeest, zal dit jaren nadien nog navertellen!
Waar kan je creatief mee omspringen?
1) Decoratie: bloemen aan het plafond, bloemen in de traphal, bloemen op de wc, en voor je het weet ben je 5000 euro armer. Niets tegen mooie bloemen natuurlijk, maar als het een beetje over the top wordt, denk dan eventueel aan een streepje groen. Greenery is een blijvertje en een goedkopere oplossing.
2) Accessoires: je moet uiteraard investeren in een goed paar schoenen maar de overige accessoires kan je gerust lenen. En wie wil er nu niet die mooie oorbellen van mama lenen? Something borrowed all the way!
3) De gastenlijst: #sorrynotsorry maar de héle voetbalploeg uitnodigen van manlief is echt niet nodig!
4) Burgerlijke trouw: is het mogelijk om op je trouwdag ook voor de wet te trouwen? Doen! Niets zo leuk als een tikkeltje overdressed het districtshuis binnen te wandelen. Bovendien bespaar je zo op een extra outfit en extra uitgaven voor een etentje of drink. Win win!
5) Be true to yourself: koop en bestel niet zomaar alles wat je tegenkomt op Pinterest. Vraag jezelf af of het je het echt wel mooi vindt. Is het een meerwaarde voor je trouwfeest en past het bij jullie? Straks sta je daar onder een trouwboog met roze veren maar vind je het er op de foto's maar kitsch uitzien. Een gepersonaliseerd welkomstbord waar niemand naar kijkt? Don't do it!
Zin om zelf aan de slag te gaan en rigoureus dat Excellijstje bij te houden? Check salino.be voor prachtige locaties, de beste cateraars, muzikale toveraars en zo veel meer! Foto's: Imperish Photography & Lynn Van Baelen
Fietskriebels van Amsterdam tot Brussel voor borstkankeronderzoek
Bewegen geeft leven: daarom behoort sport – lopen, fietsen en wandelen – tot het DNA van Think Pink. Tijdens de Bike for Think Pink Cyclo van 8 tot 12 mei weet de nationale borstkankercampagne 80 enthousiaste vrouwen op de fiets te krijgen, voor het plezier én het goede doel. De deelneemsters fietsen in 4 dagen van Amsterdam naar Brussel, goed voor een tocht van 410 km. Daarnaast zamelden ze samen € 67.964,23 in voor borstkankeronderzoek via het SMART Fonds.
“Bewegen is een belangrijke preventiemaatregel tegen borstkanker én speelt een cruciale rol in herstel tijdens en na een borstkankerbehandeling. Daarom legt Think Pink al 10 jaar de nadruk op het belang van voldoende beweging. Met de Bike for Think Pink-evenementen brengen we vrouwen met liefde voor de fiets samen en moedigen we andere vrouwen aan om het plezier van de fiets te ontdekken. Elk Bike for Think Pink-evenement is voor mij puur genieten: van het leuke gezelschap én van prachtige fietsroutes.” Think Pink-voorzitter Heidi Vansevenant
Van Amsterdam naar Brussel
Van woensdag 8 tot zondag 12 mei nemen 80 BikeSters deel aan de Bike for Think Pink Cyclo. In 4 etappes van ongeveer 100 km fietsen ze via mooie fietsroutes van Amsterdam naar Brussel. “De deelneemsters leggen we uiteraard goed in de watten. Een openingsreceptie op de Amsterdamse grachten, verrassende checkpoints om even uit te blazen, professionele massages, lekker eten, gezellige avondactiviteiten én een groot slotfeest met vrienden en familie. Het wordt opnieuw een onvergetelijke editie” verklapt Heidi Vansevenant.
Van 29 mei tot 2 juni fietst een tweede groep van Parijs naar Brussel tijdens de Bike for Think Pink Challenge, terwijl een derde groep met de Bike for Think Pink Classic opnieuw van Amsterdam naar Brussel rijdt van 19 tot 23 juni. Op de fietskalender staan dit jaar nog de ŠKODA Ladies’ Classic for Think Pink op 25 augustus, een gratis rittentocht in en om het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde, en de ŠKODA Spa Cycling op het mythische circuit van Spa-Francorchamps op 8 september. Aan dit laatste evenement kunnen ook mannen deelnemen.
“Naast de evenementen sporen we vrouwen ook aan om het jaar door te fietsen dankzij de vrijblijvende fietsafspraken die onze Bike Captains in heel het land organiseren. BikeSter worden is gratis en verbonden aan mooie voordelen. Daarover lees je meer op think-pink.be/bikeforthinkpink.” Think Pink-voorzitter Heidi Vansevenant
Broodnodige steun voor het SMART Fonds
Het ingezamelde bedrag van € 67.964,23 gaat naar het SMART Fonds van Think Pink. Dat steunt innovatief onderzoek rond borstkanker. Zo geeft Think Pink beloftevolle projecten een unieke kans en kunnen deze projecten mogelijk op relatief korte termijn een verschil betekenen. En dat is van levensbelang in de strijd tegen de ziekte die nog steeds 1 vrouw op 8 treft.
Alle informatie over Bike for Think Pink-evenementen: think-pink.be/nl/acties. Meer informatie over het SMART Fonds think-pink.be/nl/missie/Smart-Fonds.
THINK PINK vraagt aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt. Think Pink heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren, sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren en zorg- en nazorgprojecten ondersteunen. Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds vrouwen bij de aankoop van een pruik. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds van Think Pink het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds van Think Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.
Hema K-beauty : ga voor een glowing skin deze zomer
De K-beauty lijn van HEMA is uitgebreid met nieuwe skin care. De lijn bestaat uit producten die passen binnen de glowing skin trend. De K-beauty producten zijn ontwikkeld in Zuid-Korea en bevatten alle innovatieve ingrediënten uit de K-beauty markt. K-Beauty staat voor Korean Beauty. Koreaanse vrouwen gebruiken wel acht tot tien skin care producten per routine. Alles draait om hydratatie. Als de huid er maar mooi, egaal en glowing uitziet.
In het najaar van 2018 kwam HEMA al met een serie sheet masks, één van de grootste trends die uit Korea is komen overwaaien naar Europa. Sheet masks zijn gemakkelijk en snel in gebruik. HEMA Beauty heeft dieren-, klei-, peel off & beauty sleep maskers voor een frisse en dewy uitstraling in de collectie. HEMA K-beauty is verkrijgbaar vanaf € 8,50 in de winkel of via hema.com/nl-be.
intensive hydro bomb
Een intensieve vochtinbrengende gel met niacinamide, hyaloronzuur en caffeïne. Helpt de hydratatie van de huid te stimuleren en maakt de huidtextuur gladder. Ook helpt deze gel de huidtint te verhelderen, zorgt voor een stralende teint en een korean-beauty dewy glow.
high moisture cream
Extra vochtinbrengende crème met hyaluronzuur, squalaan en rozenextract. De ingrediënten in de crème helpen het vochtgehalte van de huid op peil te houden en geven de huid een natuurlijke en stralende teint. De crème is heel luchtig en trekt snel in, de huid voelt superzacht aan na gebruik.
aloe cleansing cream
Een zachte reinigingscrème met aloësap en bergamotolie. Verwijdert op milde wijze make-up en onzuiverheden. Gebruik: breng de crème aan op het gezicht en voeg water toe voor een compact crèmig schuim. Afspoelen met water en droogdeppen met een schone handdoek.
clear skin pads
Een pot met 30 reinigingspads met centella asiatica, tea tree oil en allantoïne, die helpen om de huidbarrière te kalmeren en te beschermen. Verwijdert onzuiverheden, make-up en talg en zorgt voor een zachte peeling van de huid die daarna fris en zacht aanvoelt.
flower cleansing water
Reinigingswater voor het gezicht met rozen-, lotus- en bloemenwater. Verwijdert grondig maar zacht make-up en onzuiverheden en geeft geen plakkerig gevoel. Maakt de huid fris en zacht. Gebruik: aanbrengen met een wattenschijfje, zachtjes over gezicht, ogen en lippen wrijven om onzuiverheden en make-up te verwijderen. Afspoelen met water.
sleeping pack
Een intensief nachtmasker, met niacinamide, macadamia- en avocado-olie. Het masker zit boordevol voedende ingrediënten die helpen om de doffe huid op te fleuren, fijne lijntjes te verzachten voor een stralende huid. Gebruik: zachtjes een royale hoeveelheid op de gereinigde huid aanbrengen en laten intrekken.
Afspoelen voor het slapen gaan is niet nodig.Laat het masker het werk doen terwijl je slaapt. Maak de volgende ochtend je huid schoon zoals gewoonlijk. Niet gebruiken op een beschadigde geïrriteerde of gevoelige huid. Niet gebruiken rond de ogen.
fluffy matte cushion foundation
Deze lichtgewicht foundation dekt perfect en blijft lang zitten. Het is water- en zweetbestendig en talgabsorberend en zorgt voor een matte finish. Verkrijgbaar in 4 kleuren. Cushion foundation is een innovatie uit Korea. Het is een handige compacte manier om liquid foundation te gebruiken.
Leonor Greyl: de nieuwe weekend toilettas: voor haren die intense voeding nodig hebben
Elegant en Handig
Deze luxe verzorgingsset past makkelijk in uw koffer en passeert de veiligheidscontroles van de luchthaven, zodat u hem overal mee naartoe kunt nemen.
Hij bevat 3 essentiële verzorgingsproducten die speciaal bestemd zijn voor erg uitgedroogd haar:
OLIE L’HUILE DE LEONOR GREYL 25 ML: deze onmisbare verzorging voor lang haar en punten voedt en verfraait het haar het hele jaar door. In de zomer is deze olie onontbeerlijk om de haren te beschermen tegen de uitdrogende effecten van zon en zeewater.
DE SHAMPOO SHAMPOOING REVIVISCENCE 50 ML: deze is rijk aan amarant en proteïnen van lamsoor met ongelooflijk hydraterende eigenschappen. Hij zorgt voor een milde reiniging en geeft nieuwe vitaliteit aan het meest aangetaste haar.
HET MASKER MASQUE QUINTESSENCE 50 ML : dit is de allerlaatste toevlucht voor geheel uitgeput haar, en verzacht alle trauma’s die het haar in het dagelijks leven en op vakantie opgelopen heeft. Een pure nectar die rijk is aan exotische oliën met geraffineerde geurnoten.
Special Perfect TAN 2019: de zomer ... drie unieke specialiteiten
Speciaal voor de zomer van 2019 zijn drie fantastische producten ontwikkeld die de beste bescherming bieden tegen schadelijke UV-stralen:
Protective Crystal Stick SPF 50+ : IDEAAL BIJ TATOEAGES EN IMPERFECTIES
Deze 100% transparante stick is ontwikkeld om de kwetsbare delen van het gezicht en lichaam te beschermen tegen UV-stralen, vrije radicalen en schade door ozon: neus, oogcontour, jukbeenderen, voorhoofd, schouders plus imperfecties, littekens en moedervlekjes. Tegelijkertijd blijven de kleur(helderheid) en definitie van tatoeages intact. Dit superhandige en hoogwaardige product is waterproof en bevat Schisandra Chinensis, een speciaal plantenextract dat de aanmaak van collageen bevordert zodat de huid stevig en veerkrachtig blijft. Stick 25 ml - € 29,99
Supertanning Water Moisturizing anti-salt® : GOLD VERSIE MET ALOE MILK
Een zijdezachte textuur met glow kenmerkt deze speciale limited edition van de iconische SUPERTANNING WATER MOISTURIZING ANTI-SALT® MET ALOE MILK, de eerste én meest geïmiteerde bruiningsspray in de beautywereld (introductiejaar 1996). Speciaal voor de zomer van 2019 krijgt deze favoriet een gouden touch door toevoeging van speciale multireflecterende shimmers die een prachtig effect geven onder de zon, zeker bij een laag decolleté of blote armen.
Deze legendarische en verfrissende bodymist voelt fluweelzacht op de huid, elimineert doeltreffend het uitdrogende effect van zon en zeezout en geeft een sprankelende finish. De spray kan solo of over de zonbescherming worden gebruikt. Slim extraatje? Spray niet alleen op gezicht en lichaam, maar ook op het haar zodat het ondanks de zon zacht en gehydrateerd blijft. Spray Flacon 400 ml - € 26,49
Als je het hele jaar door prachtig gebruind wil zijn, is het wel een must om de huid op een veilige manier te blijven beschermen. In lijn met de toenemende vraag naar medium-hoge SPF zonbescherming die nog steeds in recordtempo een intense bruining biedt, introduceert Collistar met trots de SPF20 versie van INTENSIVE ULTRA-RAPID SUPERTANNING TREATMENT (waterresistent, voor gezicht en lichaam). Deze versie beschikt over een identieke formule; het is speciaal ontwikkeld als bruiningsversneller. Te danken aan het toegevoegde Unipertan. Bruint in no-time, zelfs tijdens de eerste zonnige dagen van het seizoen en wanneer de zon nog niet zo fel schijnt en biedt nu bijna drie keer meer bescherming zodat je veilig kunt genieten van elke minuut onder de zon. Flacon 200 ml - €34,49
Self-Tanning Face Magic Gelée DIRECT HYDRATERENDE WERKING
Een flawless en gebruinde teint, alsof je een lang weekend in de zon hebt doorgebracht. Deze belofte maakt MAGIC DROPS FACE waar, sinds 2008 de bestseller onder de zelfbruiners. De originele formule wordt nu vergezeld door een innovatieve en waanzinnig frisse gel met lichte textuur.
Deze gelée bevat hyaluronzuur en een speciaal bestanddeel dat vocht in het huidweefsel kan vasthouden voor een diepgaande en langdurige hydratatie. Het resultaat? De huid oogt direct zacht en gehydrateerd en binnen enkele minuten verschijnt een egale en stralend bruine glow. Tube 30 ml - €26,99
De Verenigde Naties hebben 20 mei uitgeroepen tot World Bee Day. Het is de Sloveense imkersbond die in 2018 hiertoe het initiatief heeft genomen. Men wil de aandacht vestigen op de bedreiging van de bijen en de gevolgen voor de mensheid. In Slovenië kan je een rondreis of een verblijf programmeren met als thema de bijenteelt. Komt tot rust tussen de bijen, geniet van een honing sauna of eet gewoon een lekker stukje honingcake.
De pionier van de moderne bijenkweek is de Sloveen Anton Jansa (1734-1773). Sloveense bijenkwekers vieren zijn geboortedag op 20 mei, vandaar de World Bee Day op deze feestdag. Slovenen zijn trots op hun bijenteelt en dit merk je in het dagdagelijkse leven, zo hard zelfs dat het ook in het toerisme niet kan ontbreken.
Bee Happy
Bijentoerisme is in Slovenië een unieke manier om via de bijenteelt ook de mooiste hoekjes van het land te ontdekken. Er worden verschillende georganiseerde bijenteelt-reizen aangeboden en de programma’s zijn veelzijdig.
Zo kan je het Museum van de Bijenteelt in Radovljica bezoeken. Rond het meer van Cerknica is er een Beekeeping Eucation Trail langs verschillende educatieve panelen. Je kan de honing proeven van de bijenhuizen langs de route. Ook een wandeling langs de Bela Krajina Beekeeping Education Trail in het Kolpa Regionaal Park is een aanrader. (www.authentic-routes.com/apiroutes).
Honing en wellness
Welzijn door bijen, dat is de essentie van het apitoerisme in Slovenië. Er zijn talloze api-arrangementen voor de versterking van lichaam en geest.
Laat je verwennen met bio-massage, honing-huidverzorging, honingbaden en kom tot rust tussen de bijen.Thermano Lasko Spa is een gereputeerd centrum voor honing wellness en in de kuuroorden van Topolsica, Banovici en Olimina word je verwend met honing massage. Wist je dat er ook honing sauna’s bestaan? Die vind je op verschillende plaatsen in de kuuroorden langs de Adriatische Zee, in het Karstgebied en de Sloveense Alpen (www.slovenia.info/spas).
Culinaire genoegens
De Sloveense bijenkwekers produceren smaakvolle honing, van bloemenhoning tot meer bittere kastanje- en pijnboomhoning. Maar de traditie van de bijenteelt komt ook terug in de verscheidenheid van de producten. Van het gele bijengoud wordt zelfs gebak, chocolade, bier en honing likeur gemaakt. Potica, een soort cake en het meest bekende Sloveense dessert, wordt ook soms met honing gevuld. Honing is trouwens een ingrediënt in talloze traditionele en moderne gerechten in de 24 Sloveense gastronomische regio’s.
Volkskunst
Tijdens je reis door Slovenië zal je geregeld kleine huisjes zien met aan de voorzijde beschilderde panelen.
Het zijn bijenwoningen en verspreid over het land staan er circa 18.000. De panelen tonen taferelen van het dagelijkse leven en de activiteiten op het land. Er zijn afbeeldingen van bijbelse taferelen of van figuren uit oude volksverhalen. Deze volkskunst bestaat al eeuwen en er is een museum waar je de mooiste bijenpanelen kan bewonderen, het Landbouwmuseum van Radovljica.
Viva Las Vegas: ontdek de Vegas modellen bij Marie's Corner
Marie's Corner en haute couture zitbanken, het is en blijft een liefdesverhaal. Het Belgische merk, bekend van de tailor made zitbank, haalt inspiratie uit onder meer de Verenigde Staten en benoemt modellen volgens grote Amerikaanse steden. Het meest recente model is de Vegas!
Vegas valt op door de gebogen lijnen en de retro chic look, een eerbetoon aan de dolle jaren 20 van de 19de eeuw. De echte Marie's Corner liefhebbers kiezen voor fluwelen stof en beukenhouten poten, een versie waarmee je zomaar eventjes Gatsby in je salon zou kunnen inbeelden!
Vegas is beschikbaar als fauteuil met armleuning (1 zitplaats) of als sofa (2 zitplaatsen). Fauteuil: vanaf 1.630€ - Sofa: vanaf 2.575€
Hunkemöller makes a global fashion statement by announcing the arrival of the new Global Design Director
Andrew Lane who has previously worked for Vera Wang, Donna Karen, Narcisco Rodriguez and Tommy Hilfiger, has been appointed as the new Global Design Director at Hunkemöller.
The word is out! The new Global Design Director of lingerie brand Hunkemöller has been announced: none other than Andrew Lane himself will be taking over the vacant position. The 41-year old Lane is definitely not a stranger within the fashion industry as he has previously worked for fashion houses such as Vera Wang, Donna Karen, Narcisco Rodriguez and Tommy Hilfiger. With his creative design and vast experience, Andrew will take Hunkemöller to a higher and even more fashionable level.
Andrew Lane “It’s an honour to start working for Hunkemöller in this new role.
This is a unique opportunity to share and apply my fashion knowledge for this remarkable brand. I think it is fantastic that Hunkemöller believes in designing products for everyone. Together we’ll be able to take Hunkemöller to a higher level with regard to inclusiveness, innovation and design, and to be able to offer all Shero’s with collections that will bring out true excitement and inspiration.”
CEO Philip Mountford has expressed great enthusiasm towards the arrival of Andrew Lane : “Andrew’s positive energy, creativity and experience in the fashion industry will strengthen the brand, the collection and the overall focus of the company. I’m looking forward to working closely together and to strengthen the design process with his fashion knowledge. His unique vision and fashion retail experience will take Hunkemöller from being known as a lingerie brand to becoming a global fashion brand.”
With over sixteen years of experience in the fashion industry at international level in New York and Tokyo among other places, Andrew will contribute to Hunkemöller's brand success with his enormous knowledge in the field of lingerie, swimwear, nightwear and women's fashion.
Andrew Lane will sit on the main Trading Board as of the 1st of May, 2019. His first collection will be available from this autumn / winter.
Nieuwe Frosch waterverzachter met aloe vera goed voor uw huid en voor de planeet'
Het merk Frosch, gespecialiseerd in ecologische onderhoudsproducten, breidt haar assortiment met aloë vera-producten, dat al bestond uit een afwasmiddel en een wasmiddel, nu uit met een wasverzachter. Een waar genot voor uw huid, en goed voor de planeet!
Om een assortiment hypoallergene producten te ontwikkelen die bovendien zorg dragen voor de gevoelige huid, is het niet meer dan logisch dat Frosch zijn ogen heeft gericht op aloë vera, een authentieke plant met een verzorgende werking die een fijne en natuurlijke geur afgeeft aan vaatwerk en linnen.
De wasverzachter met aloë vera verzacht het wasgoed en de huid en beperkt het risico op allergieën en huidirritaties. De formule combineert een kalmerende verzachtende werking met verzorgende en beschermende eigenschappen voor de gevoelige huid. Deze dermatologisch geteste formule bevat geen conserveringsmiddelen en is 100% veganistisch (bevat geen ingrediënten van dierlijke oorsprong en is niet getest op dieren). De formule vertrekt van oppervlakte-actieve stoffen van plantaardige oorsprong en hernieuwbare grondstoffen met een hoge en snelle biologische afbreekbaarheid.
Omdat Frosch denkt aan de natuur en de gezondheid van de gebruikers, bevatten de producten geen schadelijke stoffen, dus geen fosfaten, fosforzuur, EDTA, pvc, formaldehyde, bleekwater, MIT, microplastics, ...
Aloë vera heeft verzachtende eigenschappen (maakt de huid zacht en week) en een diep hydraterende werking. Het houdt bovendien het natuurlijke evenwicht van de huid in stand dankzij haar pH-waarde die bijna gelijk is aan die van onze huid. De gel wordt vaak gebruikt in dermatologische toepassingen, cosmetica en huishoudelijke schoonmaakmiddelen, maar heeft ook een heilzame werking, bijvoorbeeld wanneer u het inneemt als sap of verwerkt in een gerecht.
Aloë vera is het aangewezen bestanddeel voor wasmiddelen en wasverzachters waar het via het wasgoed direct in contact komt met de huid en voor afwasmiddelen is het eveneens ideaal, want het beschermt de handen die meermaals het afwaswater in gaan. Niet alleen is aloë vera goed voor de huid, het is ook heel nuttig in reinigingsproducten, omdat het een natuurlijk antisepticum is met een bacteriedodende en schimmeldodende werking.
De filosofie van Frosch, een engagement voor de planeet dag in dag uit...
Frosch, een merk van de Duitse fabrikant Werner & Mertz GmbH, biedt een gamma van alternatieve huishoudproducten aan die niet alleen milieuvriendelijk zijn, maar ook biologisch afbreekbaar. De productie is over de gehele lijn ecologisch en werkt uitsluitend met 100% hernieuwbare grondstoffen.
Het merk Frosch ontstond in Duitsland in 1986, in de naweeën van de ramp in Tsjernobyl. In 1990 kwam het merk naar België. Sindsdien werkt dit merk onophoudelijk aan een heel bijzondere filosofie: ecologie toegankelijk maken voor iedereen en natuurlijkere oplossingen op de markt brengen die zorg dragen voor onze gezondheid en het milieu, en toch zorgen dat de producten doen wat ze moeten doen.
Frosch-producten zijn snel biologisch afbreekbaar: binnen 28 dagen (getest volgens de beproevingsmethoden van het OESO). Bovendien zijn de flessen 100% recycleerbaar en ook zelf gemaakt van 100% gerecycleerd plastic. De meeste producten van Frosch hebben het Ecolabel, het Europese kwaliteitsmerk voor ecologische bedrijven. Met de merken Frosch en Rainett (in Frankrijk) is het bedrijf de Europese marktleider op de markt van ecologische reinigings- en onderhoudsproducten.
Amsterdam fashion label’s fragrance is designed as an alchemy
Amsterdam based fashion label Scotch & Soda is launching two new perfumes that draw on the brand’s love of authentic culture combined with its desire to hunt for the unexpected. This recipe for alchemy has resulted in scents that feel at once classic and new.
“The new Scotch & Soda perfumes for men and women typify our essence. A love of creating newness with classic elements. Of understanding the rules before you can break them. A story that is born of our heritage and from our Amsterdam-born curiosity in the world around us.” - Marlou van Engelen, Creative Director
The Scotch & Soda perfumes are issued in heavy-based glass flacons with clean, contemporary lines. The flacon finish is courtesy of a process custom-created for the brand, resulting in an elegant, hand-crafted feel. The feminine scent has a pale-rose colour, the men’s liquid a cognac-gold tint.
The two iconic scents are a result of a collaboration with Robertet Fragrance House. The much-loved fragrance creators worked with Scotch & Soda’s Creative Director, Marlou van Engelen, to exactify the scents’ blend of notes. The women’s edition comprises base notes of gaiac and sandal wood, top notes of bergamot and lemon with lotus and rose notes at its heart. For men, high notes of bergamot, cardamom and tarragon combined with the warmth of geranium, cashmere wood, nutmeg and vetiver. Tonka beans, musk and vanilla add comfort and softness.
The Scotch & Soda perfumes come in two sizes. The 40ml design retailing at €44,95 and the larger 90ml flacon at €74,95.
Scotch & Soda perfumes will be distributed through Scotch & Soda’s 150+ monobrand stores and 8000 points of sale worldwide.
LolaLiza lanceert campagne 'Celebrating Women since 2001'
5 power vrouwen, 5 inspirerende verhalen. LolaLiza: celebrating women since 2001. Met deze krachtige campagne zet LolaLiza dit seizoen de spotlight op de power van vrouwen.
Een voorzet in de campagne was de onthulling van de Women Empowering graffiti mural in het PAKT te Berchem op Internationale Vrouwendag. De jonge kunstenares Montana Engels koos er toen voor om 10 straffe madammen te vereeuwigen die andere vrouwen geraakt hebben, dingen in beweging hebben gezet en misschien zelfs voor een kentering in de geschiedenis zorgden.
Met de ‘Celebrating Women’ campagne die eind april van start gaat, zet LolaLiza 5 bijzondere vrouwen in de kijker die elk een heel ander verhaal hebben. Maar met de gemene deler dat ze andere vrouwen helpen én inspireren! Stuk voor stuk power ladies die negatieve ervaringen in het leven aangrepen om er een positief verhaal van te maken. Die geïnspireerd werden door anderen en tegelijkertijd zelf anderen inspireren.
Ontdek de vijf power ladies
Hannelore Vens (28) verloor haar beide benen toen ze viel, op het spoor terecht kwam en aangereden werd door een voorbijrijdende trein. Maar Hannelore gaf niet op, beklom de Machu Picchu en zwemt voor het Belgische paralympische team! Een echte power vrouw die zwaar verminkt werd maar elke dag de kracht vindt om het leven toe te lachen met alle ups en downs die daarbij komen.
Johanneke van Slooten koos ervoor om vrouwen uit verschillende probleemsituaties te helpen. Johanneke is oprichtster van de organisatie Cherut en KoffieKlap. Als organisatie werken zij met meisjes en vrouwen in de prostitutie, mensenhandel, gedwongen huwelijk, huiselijk geweld ... Die groep vrouwen willen ze ondersteunen zodat ze terug sterk kunnen staan. Ze gaan daarom de straat op in de prostitutiebuurten om contact op te bouwen met de vrouwen daar. Verder hebben ze ook een inloophuis waar iedereen welkom is. Je kan er in een familiale sfeer komen lunchen of deelnemen aan een brede waaier aan activiteiten zoals taalcoaching en jobtraining. Een echte inspirerende vrouw met een hart voor andere vrouwen!
Elke Jeurissen: Een vrouw die geïnspireerd werd om zelfstandige te worden en nu heel graag meer vrouwen aan de top wil zien. Elke Jeurissen wil andere vrouwen de steun en kracht bieden die ze nodig hebben om meer voor zichzelf op te komen, om het gezinsleven en hun carrières te combineren zonder hun vrijheden en rechten op te geven. Elke is oprichtster van een netwerk genaamd Straffe Madammen. Haar missie is om vrouwen zichtbaar te maken in de media, op congrespodia en in bedrijven. Ze doet dat vanuit haar eigen community, waar ze maandelijks bijeenkomsten organiseren zodat alle vrouwen kunnen samenwerken met andere leden. Ze hebben inspirerende rolmodellen die ze op het podium zetten en organiseren heel wat trainingen en workshops om vrouwen sneller te doen groeien, want er is veel te veel onontwikkeld vrouwelijk potentieel. Een echte ‘girl boss’!
Liesbeth Dillen: Jarenlang heeft ze over de hele wereld voor IKEA in een toppositie gewerkt, maar uiteindelijk opteerde ze voor een grondige carrièreswitch. Liesbeth Dillen kiest voor zelfstandig en onafhankelijk zijn, 2 normen die de klassieke waarden van de jaren ’80 doorbreken. Liesbeth eigende zich bij IKEA de pionierstaak toe om de vrouw op de kaart te zetten. Nadien is dat wereldwijd doorgetrokken. In 2007 heeft zij Ikea verlaten en is ze een eigen bedrijf begonnen, namelijk She works with women. Met dat bedrijf focussen ze zich op vrouwen in leidersposities.
Isabelle Vandevelde (Kina): Kina brak al een lans voor gekleurde vrouwen toen ze als eerste donkere model campagnes sierde in België. Bovendien richtte ze Cepia op, een organisatie die straatkinderen in Costa Rica educatie en onderdak biedt. Want de jongens en meisjes van nu zijn de mannen en vrouwen van de toekomst en Kina wil er alles aan doen om die toekomst mooi en hoopvol te maken.
Een ode aan powervrouwen
Klanten kunnen de verhalen van deze power ladies ontdekken op womenoflolaliza.com. Daarnaast krijgen ze de kans om een vrouw te nomineren die hen persoonlijk inspireert. Uit de inzendingen zal LolaLiza vijf dames uitkiezen om hen met vijf verschillende awards in de bloemetjes te zetten tijdens het grote Celebrating Women event op 28 mei die de campagne zal afsluiten.
'Celebrating Women' brand event
LolaLiza sluit de campagne af met een groots 'Celebrating Women' event op dinsdag 28 mei. De vijf powerladies zullen er hun ervaringen delen tijdens een panel discussie en op hun beurt de aanwezigen inspireren met hun levensverhaal. Verder reikt LolaLiza vijf awards uit aan inspirerende dames die door de klanten genomineerd werden. Het event zal ook tal van randactiviteiten aanbieden, van een runway show met net dat tikkeltje power extra tot het drukken van je eigen 'empowering' t-shirt.
Originele zomervakantie methet gezin: op ontdekkinsgreis naar Balimet een viermater
Stel je voor, een zomervakantie mét de kinderen aan boord van een authentieke viermaster van Star Clippers. Hijs de zeilen in Bali en zet koers naar de mooiste eilanden van Indonesië. Kies nu voor avontuur, cultuur en natuur voor het ganse gezin en profiteer van de speciale 50% korting voor kinderen tot en met 17 jaar.
Van alle cruisemaatschappijen is Star Clippers wellicht de meest eigenzinnige. De Zweedse eigenaar, gepassioneerd door de traditionele zeilvaart, heeft de mooiste en meest authentieke vier- en vijfmasters ter wereld. Het zijn moderne schepen met alle comfort, echter volledig gebaseerd op de zeilschepen van toen. Wordt er echt gezeild? Absoluut, zodra een schip het ruime sop kiest gaan de zeilen naar boven en kunnen de passagiers genieten van een unieke zeilervaring (zonder zeeziek te worden, alle schepen zijn uitgerust met stabilisatoren).
Het gelijknamige schip Star Clipper heeft deze zomer het gastvrije eiland Bali als thuishaven. Het is, van juni tot september, de vertrekbasis voor een opwindende exploratiereis langs de drie grote Indonesische eilanden, Bali, Lombok en Java.
Met zijn duizenden eilanden smeekt Indonesië om over het water ontdekt te worden, met Star Clippers natuurlijk. In plaats van gesukkel met bagage en transfers, of het nemen van gammele veerboten, brengt de kapitein u elke dag naar magische bestemmingen. De reisroutes zijn evenwichtig samengesteld, met een heerlijke mix van Indonesische cultuur en natuur. Bovendien biedt het schip heel wat sportieve mogelijkheden, zoals snorkelen en duiken, kajakken, zwemmen, mastklimmen (voor wie durft), en tot slot… zalig niets doen op exotische stranden en genieten van een leuke BBQ.
Enkele voorbeelden: Het mini-eiland Giligenteng met een paar authentieke, vredige vissersdorpjes en een prachtig strand. - De zwarte zandstranden van Lovina Beach, met het ultra-helder water en de kleurrijke traditionele vissersprauwen. - - Ga met de Zodiac (rubberboot) van het schip naar Gili Kadiz om te snorkelen bij het koraalrif. - Geniet van het een lokaal restaurant of het nachtleven in het bruisende Sengiggi, op Lombok. - Exploreer het Komodo Nationale Park op zoek naar de komodovaraan (nu het nog kan, want volgend jaar is het park gesloten). (deze uitstap is inbegrepen in de cruise met de oostelijke route) - Pink Beach of Pantai Merah is een van de zeven roze stranden op de planeet. Oorzaak is een micro-organisme. Het effect in combinatie met het azuurblauwe water is verbluffend.
De meeste cruises duren een week, en er is alternerend een westelijke en oostelijke route. Dat betekent dat twee cruises met elkaar kunnen gecombineerd worden of je de cruise gemakkelijk kan combineren met een pre of post cruise landprogramma. Er is ook een cruise van 10 en een van 11 nachten.
Promotie
Tijdens de periode van 22 juni tot eind september 2019 krijgen kinderen tot en met 17 jaar een korting van 50% op het cruisegedeelte.
Boek uw zomer 2020 Bali cruise aan boord van de Star Clipper voor 31 januari 2020 en geniet van een 10% vroegboekkorting. Programma op www.starclippers.com
Balade lanceert een nieuw platform, vol originele broodideeën, om thuis een échte Chef Boterham te worden.
Gezond of belegen, zoet of zout, de boterham heeft een prominente plaats in ons dagelijks leven. Uit onderzoek blijkt dat 7 op de 10 Belgen (Online enquête uitgevoerd door het onderzoeksbureau iVOX op vraag van Balade tussen 9 en 12 april 2019 bij 1.000 actieve Belgen die representatief zijn volgens geslacht, taal, leeftijd en opleidingsniveau.) minstens één keer per dag brood eten en dat maar liefst 1 op de 3 Belgen het zelfs bij verschillende maaltijden consumeert.
Het is dus niet altijd gemakkelijk om originele ideeën te vinden om uw favoriete boterham opnieuw te beleggen. Hiervoor bedacht Balade om een nieuw platform te lanceren, boordevol heerlijke recepten: Chef Boterham. Een sneetje brood, een lichte laag Balade boter, een paar goedgekozen ingrediënten, en genieten maar!
Herontdek de geweldige smaak van boter met Balade!
Charcuterie, kaas, groenten, alle voedingsmiddelen kunnen perfect gecombineerd worden met de knapperigheid van een mooi sneetje brood en de romigheid van Balade boter.
29% van de Belgen gebruikt goede boter als basis voor hun favoriete boterham. Dit betreft twee keer zoveel Walen als Vlamingen. Een zeer goede keuze, want boter heeft veel gezondheidsvoordelen. Het is een belangrijke bron aan vitamine A en een uitstekende antioxidant! Balade biedt een breed scala aan smakelijke boters, die het plezier van de natuur en goed eten combineren. Iets om de smaakpapillen van het hele gezin te verwennen!
De favoriete boterham van de Belgen?
Ook al is er keuze genoeg, kaas is de favoriete vulling voor de Belgen. 60% van de Belgen* vermeldt kaas in de top 3 van hun favoriete toppings. Chocoladepasta's hebben de voorkeur bij 36% van de min-30-jarigen.
WIST JE DAT?
Het gras dat de koeien eten, bepaalt de kleur en de smaak van de melk (en dus de boter) - Margarine is geen boter: boter wordt geproduceerd uit koemelk en margarine wordt gemaakt met plantaardige vetten, veel margarines bevatten ook palmolie - Echte boter is een bron aan vitamine A en D, essentieel voor de ogen, huid en darmen - De halfvolle boter van Balade bevat slechts de helft vet van een normale boter, maar is net zo lekker en gemakkelijk te smeren na het halen uit de koelkast - De boter van Balade is ook verkrijgbaar in twee lactosevrije varianten, zowel voor het smeren als koken
Een zomer vol evenementen in Koksijde-Oostduinkerke
Badplaats Koksijde-Oostduinkerke maakt zich op voor een zomer vol evenementen. Naast jaarlijks terugkerende activiteiten en vaste waarden zijn er tal van nieuwe events. Leef je uit met LEGO® blokjes, loop mee met de Beach Run of zing mee met Milow tijdens the Night of the Proms Summer Edition.
Fun voor kids
Baaldje Kids, op 6 juli in St-Idesbald, is een kinderevenement vol toffe attracties. Het wordt een dag vol speelplezier en kinderen zijn de baas, in het speeldorp, op de klimmuur en de survivalbanen, op trampoline, hangbrug en space-bikes.
Koksijde bouwt met LEGO®, van 12 juli tot 25 augustus kunnen kinderen, in het Cultuurcentrum Casino, aan de slag met duizenden LEGO® blokjes. Met een ruimte van 800 m2 is er plaats genoeg om de coolste constructies te maken en de kleinsten kunnen zich uitleven in een aparte DUPLO®-zone.
Kijk omhoog
Beleef vuurwerk aan zee op 11 juli in Oostduinkerke met het muzikaal voorprogramma 'Ontpot', coverband van Nederlandstalige hits en op 21 juli in Koksijde. Ongetwijfeld de meest feestelijke vuurwerkavond gaat door op 17 augustus in St-Idesbald. Het begint met een massazangspektakel en terwijl iedereen nog aan het swingen is wordt een muzikaal vuurwerk afgestoken !
Het Benelux Open Aerobatic Championship, op 6 en 7 juli wordt er in Koksijde veel volk verwacht voor de Benelux Open Aerobatic Championship. Voor zij die de beste luchtacrobaten aan het werk willen zien is dit the place to be.
Sportief aan Zee
Zomertijd is buitentijd. Strand, duinen en bossen van Koksijde zijn de omgeving voor talloze sportieve evenementen.
Op 17 juli zijn alle joggers present op het strand van St-Idesbald voor de Beach Run, een fantastische strandloop voor jong en oud (5 of 10 km, voor kinderen 1 of 2 km).
Tennisliefhebbers verzamelen in Koksijde voor de Flanders Ladies Trophy Koksijde (5-11 augustus) en voor de Men’s Trophy Koksijde (12-18 augustus).
Al voor de twaalfde keer wordt de Toeristische Wandelzoektocht georganiseerd. Het parcours door de mooie Noordduinen is 6 km lang. Het is een leuke activiteit voor de ganse familie (elke dag tot 15 augustus).
Zingen en shoppen
Op 1 augustus vindt de allereerste Night of the Proms Summer Edition plaats. Op het programma staan bekende nummers uit het lichtklassieke genre, afgewisseld met pop- en rockmuziek. Het muziekfeest op het Kerkplein in Koksijde-Bad start om 20u30 met onder meer Gérard Lenorman, Milow en Lady Linn.
24 augustus wordt de hoogdag van de shopping. Je kan gezellig kuieren langs de winkelkraampjes, profiteren van de eerste solden en voor de kinderen wordt het een onvergetelijke ravotdag.
Zelfs een regendag is leuk
Het kan in de zomervakantie al eens een dagje minder goed weer zijn. Geen nood, als het regent dan is er in Koksijde-Oostduinkerke ook binnen van alles te doen en te beleven.
Bouwen voor de Eeuwigheid is een boeiende tentoonstelling in het Abdijmuseum Ten Duinen. Aan de hand van archeologische vondsten wordt de bouwgeschiedenis van de abdij verteld.
NAVIGO-Museum brengt het meeslepende verhaal over de Vlaamse vissersfamilies, de IJslandvaarders, de garnaalvissers te paard. Onvergetelijk zijn de huifkartochten die vanaf het museum vertrekken. Op 24 juli en 16 augustus kan je op pad gaan met de vissers, naar het strand waar je de robuuste paarden door de golven ziet zwoegen en achteraf kan je de heerlijke garnalen proeven. Elke zomerse vrijdagavond is er vanaf 18 u een folkloreavond op het museumplein.
Ook een bezoek aan het Paul Delvauxmuseum is een aanrader bij minder goed weer. Naast de vaste collectie is er jaarlijks een tijdelijke tentoonstelling.
Wie Kunstencentrum Ten Bogaerde zegt, heeft het natuurlijk over moderne en hedendaagse kunst. Bezoek de tijdelijke tentoonstelling Lijf en Beeld, In Dialoog met George Grard. Het gaat om jong, opkomend Belgisch kunsttalent, tot 22 september.
Voor informatie over alle evenementen in Koksijde-Oostduinkerke: www.visitkoksijde.be
Vergeet Ibiza, de Côte d’Azur en Knokke. De nieuwste hippe strandbars liggen aan de Atlantische Kust in de Vendée. Met meer dan 250 kilometer aan kustlijn en prachtige fijne zandstranden is er plaats genoeg voor hippe strandbars. Wij lijsten graag onze favorieten op:
Voor de sportievelingen en avonturiers :
La Cabane in Brem-sur-Mer: Geniet van de overheerlijke lokale oesters. Nadien kan je een kajaktochtje maken of stand up paddling op het kanalennetwerk rond de bar.
Bar de Sauveterre in Olonne-sur-Mer: Deze hippe strandbar ligt vlakbij het strand en directe toegang tot verschillende fietspaden. Het is ook een favoriet bij de lokale bevolking.
Le P'tit Bar in Les Sables-d'Olonne: De geschikte strandbar om met het gezin te genieten van een hapje of een drankje na een dag zandkastelen bouwen.
Bikini Beach in Les Sables-d'Olonne: Zin om rustig een cocktail te drinken of eerder zin in een feestje? Het kan hier allemaal en je mag gerust in bikini komen!
Théo Spot in Saint-Gilles-Croix-de-Vie: Deze strandbar met verhoogd terras is dé hotspot van Saint-Gilles-Croix-de-Vie. Kijk naar de flanerende mensen op de dijk of geniet van de zonsondergang.
Voor de gastronomen
La Plage op het strand van Veillon: Hier kan je lekker eten op het mooiste strand van de Vendée zoals ze het zelf noemen. En het is er inderdaad mooi...
Le Bac à Sable in Sables-d'Olonne : Een gastronomisch hoogstandje vlak bij het water. Het restaurant staat bekend om zijn verfijnde keuken.
Café del Mar in Saint-Jean-de-Monts: De ideale plaats op het strand voor wie rustig wil genieten van een heerlijke cocktail, lekkere aperitiefschotel, frisse ijscoupe en nog zoveel meer.
Voor meer informatie: www.vendee-tourisme.com
De Vendée ligt aan de Franse Atlantische kust en maakt deel uit van de regio Pays de la Loire. Het ligt op zo’n ongeveer 750 kilometer rijden van Brussel of je kan vliegen op de luchthaven van Nantes. De toeristische hoogtepunten van deze unieke vakantiebestemming zijn de 140km lange zandstranden en de prachtige eilanden. Het lichtglooiende binnenland is een paradijs voor fietsers die op hun reisroute kennismaken met architecturale juweeltjes en waardevol erfgoed. Voor de liefhebbers van watersport is De Vendée een trekpleister van formaat, zowel voor watersportliefhebbers als voor wie zich aangetrokken voelt tot magische, onbekende en verdoken plekjes. De Vendée is een fantastisch ontspanningsgebied, gezegend met zeer veel uren zon. (illustraties j gazeau)
Gloednieuw en Belgisch: Kambukka drinkflessen klaar om de wereld te veroveren
» Kambukka drinkflessen vanaf 1 juni te verkrijgen - » Lancering in meer dan 30 landen en 4 continenten - » Belgische revolutie in de drinkflessenindustrie
Op 1 juni wordt Kambukka - een nieuw Limburgs drinkflessenmerk - gelanceerd in België en meteen ook in o.a. China, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Nederland en zelfs Dubai. Een indrukwekkende opsomming voor een nieuw merk, maar de mensen erachter zijn dan ook ervaren rotten in het vak. Kambukka verlegt de grenzen van het huidige aanbod in een steeds groeiende markt van herbruikbare drinkflessen.
Kambukka creëert drinkflessen die slim in elkaar zitten. Denk: verschillende lids voor verschillende situaties en een Snapclean technologie (patent pending) om je fles of mug makkelijk te reinigen. Dankzij het Snapclean® systeem haal je het mechanisme in één keer uit je fles. Even knijpen en trekken, meer is er niet aan. Kambukka wil iedereen overtuigen dat een koffie- of theebeker en een waterfles meer kunnen zijn dan een dagelijks gebruiksobject. Het is een statement piece dat écht bij je persoonlijke levenstijl past.
Smart design voor warme en koude dranken
Kambukka maakt drinkflessen voor zowel koude als warme dranken. Het merk gelooft in smart design: van gebruiksgemak over premium look & feel tot storytelling. Er is aan elk detail gedacht: waterflessen worden gedoopt met een rivier- of meernaam, thermische flessen krijgen de naam van een vulkaan of berg.
Niets wordt zomaar geproduceerd, er is een fles voor iedereen en elke levensstijl: instagramwaardig design voor trendsetters maar ook sportieve oplossingen met een mannelijk design en flessen met een leuke tekening voor dorstige bengels.
Etna, een fotogenieke mug met 3 in 1 systeem
De thermische mug Etna is vernoemd naar de Italiaanse vulkaan. Een leuke knipoog naar wat de mug doet: warm vanbinnen, koud vanbuiten. De mug komt in tal van verschillende trendkleuren en twee formaten mét en zonder sleeve. Etna is uitgerust met een ‘3 in 1’-lid wat inhoudt dat de mug drie posities heeft.
3 in 1-lid
Locked position: om lekken tegen te gaan onderweg. Ideaal als de fles in je rugzak zit.
Push to drink: met één druk op de knop gaat de dop open. Dit vermijdt morsen als de mug ergens staat. Handig voor de klungelaars onder ons die hun koffiemok vaak omstoten.
Always open: de dop gaat volledig open zodat je de fles kan gebruiken als mok.
Reno, een stijlvolle drinkbeker met een twist
Reno is doelbewust in het leven geroepen voor de consument die een mooie én handige waterfles zoekt. Deze drinkbeker heeft leuke prints die telkens beperkt beschikbaar zijn. Zo wordt Reno een ware collectible.
De fles is uitgerust met een twist lid die je in twee delen kan losdraaien. Verwijder de dop om te drinken en het lid om makkelijk ijsblokjes toe te voegen of de fles te reinigen.
Wist je dat?
De waterflessen zijn vervaardigd uit Tritan. Hierdoor verkleurt de fles niet en houdt het geen geuren vast.
Alle flessen zijn BPA-vrij en zijn volledig veilig om uit te drinken.
Alle lids (5) van Kambukka zijn verwisselbaar, elke lid past dus op elke Kambukka-fles.
Drie van de vijf flessen zijn uitgerust met een Snapclean technologie: een onderdeel dat eenvoudig uit de dop van de fles geklikt kan worden. Op die manier kan de Kambukka-fles makkelijk gereinigd worden en blijft de fles hygiënisch. Dit onderdeel kan in de vaatwasser.
Alle modellen thermische flessen die Kambukka op 1 juni zal lanceren, zijn beschikbaar in meerdere kleuren, evenzo alle modellen waterflessen die eveneens op 1 juni worden gelanceerd.
Kambukka ontwerpt trendy drinkoplossingen voor actieve mensen die onderweg zijn. Onze klanten kiezen bewust voor flessen die passen bij hun actieve levensstijl en persoonlijkheid. Op die manier kunnen ze hun dorst naar meer uiten - meer avonturen, meer plezier, meer actie.
Kambukka-drinkware is 100% lekvrij en gemakkelijk uit elkaar te halen voor reiniging. Met tien jaar ervaring achter de rug, weten we precies hoe we aan de behoeften van verschillende soorten gebruikers over de hele wereld kunnen voldoen.
When fashion meets technology: Zalon by Zalando optimaliseert styleprofiel
Nieuwe look en geïntegreerde features // Zalon style-abonnement // Mobile first met iOS en Android app
Met een onafgebroken focus op klanttevredenheid heeft Zalon gewerkt aan de optimalisering van haar service en de lancering van nieuwe features. Dat heeft zich vertaalt in een nieuwe generatie styleprofiel, dat klant en stylist op een efficiënte manier ondersteunt in het samenstellen van persoonlijke outfits.
Sinds de oprichting in 2015 heeft de styling service van Zalando de verbetering van haar product hoog in het vaandel. User experience en de kwaliteit van de outfits zijn daarbij van groot belang. Achter de schermen worden de Zalon-stylisten dan ook ondersteund door een tech- en data-team van 40 mensen, om de wensen van de klant nauwkeurig na te komen.
Achter de schermen van het online styleprofiel
Het team analyseerde gebruikersgedrag in het styleprofiel, de vragenlijst over de stijl en voorkeuren van de klant voordat deze een Zalon-box bestelt. Het leverde interessante inzichten op. Zo bleek dat visuele voorbeelden van looks en items van groot belang zijn, terwijl vragen over lievelingskleuren en gevoelsleeftijd doorgaans minder relevant worden geacht. Vrouwelijke klanten bleken zich meer aangesproken te voelen door outfits als deze liggend gefotografeerd zijn, terwijl mannelijke klanten outfits liever door een model gedragen zien. Een van de belangrijkste inzichten heeft te maken met de lengte van het styleprofiel, die een sterke invloed heeft op het vroegtijdig beëindigen van het bestelproces.
Zalon’s vernieuwde styleprofiel is tot tweederde verkort en bovendien genderspecifiek. Vragen zijn eenvoudiger geformuleerd, keuzemogelijkheden beperkt. In plaats van 14 looks heeft de klant er nu bijvoorbeeld 8 om uit te kiezen. Daarnaast ligt voor vrouwelijke klanten de focus op no go’s in het vernieuwde styleprofiel. Hen wordt niet gevraagd naar concrete wensen, maar juist naar wat zij niet willen ontvangen - dit in tegenstelling tot het kortere styleprofiel voor mannen.
De nieuwe generatie: dynamisch en gepersonaliseerd
Ook in de toekomst blijft het verder ontwikkelen van het styleprofiel een belangrijk thema binnen Zalon. Dankzij de flexibele architectuur van het nieuwe styleprofiel zal het in de toekomst eenvoudiger zijn om middels geïntegreerde A/B-testen snel verbeteringen door te voeren. Daarnaast zet het datateam Machine Learning in om de fashion dialogue tussen stylist en klant dynamischer te maken. Zo zullen gepersonaliseerde vragen en flexibiliteit in de lengte en het verloop van het styleprofiel zorgen voor waardevolle gegevensuitwisseling. Een eerste stap is al gezet: de introductievraag in het nieuwe styleprofiel leidt op dit moment al naar verschillende paden. In het verleden begonnen Zalon-klanten het styleprofiel met het kiezen uit 7 gelegenheden voor hun outfit-box, waarbij 60 procent koos voor vrije tijd. Inmiddels zien klanten deze gelegenheden via een dropdownmenu, enkel wanneer zij nadrukkelijk hebben aangegeven een outfit voor een speciale gelegenheid te willen ontvangen.
Personalisering zal in de toekomst ook worden toegepast op de mate van affiniteit die de klant met mode heeft. Modebewuste klanten die op zoek zijn naar inspiratie zullen in het styleprofiel worden gevraagd naar de opkomende trends die ze in hun outfit-box terug willen zien. Klanten die op zoek zijn naar advies zal naar meer informatie worden gevraagd middels een intensiever styleprofiel. Voor iedereen geldt echter: het aantal vragen wordt tot een minimum gereduceerd. De lengte van het styleprofiel zal per klant verschillend zijn, en hangt zowel af van de eerder gegeven antwoorden als de bestelgeschiedenis bij Zalando.
Garderobe-update op gezette tijden
Een nieuwe feature in het styleprofiel van Zalon is het style-abonnement, waarbij klanten eens in de 2, 3 of 4 maanden een nieuwe Zalon-box ontvangen. Sinds de introductie van het abonnement hebben al 50.000 klanten zich ingeschreven, waarbij bijna 70 procent voor de 3 maanden-optie kiest. Wanneer het tijd is voor de nieuwe outfit-box, krijgt de klant een herinnering om zijn of haar actuele wensen door te geven aan de stylist. Dat dergelijke langdurige klantrelaties hun vruchten afwerpen, zeker op het gebied van curated shopping, is al langer bekend. Zalon zet dan ook in op een grote stijging van het aantal abonnementen tot 2021, waarbij tot 50 procent van haar totale omzet van het style-abonnement komt.
De expansie van styling on the go
Al langer ziet Zalon dat meer dan 65 procent van alle bestellingen geplaatst wordt via smartphone of tablet. In koers met deze trend heeft Zalon succesvolle use cases doorgevoerd voor de Android en iOS app, die gratis te downloaden is in 6 landen en 4 talen. Mobile first staat dan ook centraal bij de verdere optimaliseringen die de styling service in de toekomst door zal voeren.
Hip Hip Woody : Studio BamBam teket 25ste verjaardagscollectie voor Woody
Naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag brengt Woody een capsulecollectie uit in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten.
“Deze zeer geslaagde collab brengt een frisse, nieuwe blik op de interpretatie van het Woody DNA dat gebaseerd is op beestjes, strepen én kleuren. We sluiten niet uit dat er in de toekomst nog collabs zullen volgen.”
Nathalie Deschuymer - Head of Design Woody
Woody heeft aan heel het gezin gedacht. Zo zal de verjaardagscollectie vanaf half april in de winkels verkrijgbaar zijn van maatje 2 jaar tot XXL. In januari werd de collectie al in sneak peak op het verjaardagsfeest in de Art Cube in Gent getoond. De collectie is één van de projecten die deel uitmaakt van een feestjaar vol nieuwigheden zoals een nieuw logo, de nieuwe bedrijfsnaam The Woody Group, een nieuwe wind op design niveau en een smart PJ die nog op de agenda staat voor FW19.
Carrefour en Partena Ziekenfonds geven gratis voedingsadvies via diëtisten in de winkel
• Diëtisten coachen 1000 klanten van Carrefour en Partena Ziekenfonds gratis om gezonder te winkelen. In 20 Hypermarkten Carrefour - Elke zaterdag in mei 2019
Wie gezond wil eten, moet ook de juiste aankopen doen. Maar daar wringt het schoentje, want er bestaan veel misvattingen over wat nu juist gezonde voeding is. Om dit aan te pakken, lanceren Carrefour en Partena Ziekenfonds samen een actiemaand. Elke zaterdag in mei kunnen klanten samen met een erkend diëtist hun winkelkarretje vullen.
Concreet advies
De actie start op zaterdag 4 mei. In 20 Hypermarkten van Carrefour kunnen zo’n 1000 klanten shoppen met een diëtist van de Vlaamse Beroepsvereniging van Diëtisten (VBVD). De diëtist adviseert gratis over gezonde en evenwichtige voeding en gaat ook in op concrete winkelvragen. Bijvoorbeeld: ‘Ik eet glutenvrij, wat mag ik dan wel nog eten?’ of ‘Hoe kan ik mijn kinderen een gezonde schoollunch meegeven?’
Gezond shoppen is immers geen sinecure. Elke dag zijn er tegenstrijdige berichten te lezen over wat nu wel of niet gezond is, en etiketten lezen is helemaal niet zo makkelijk. “In 2014 was 18,6% van de totale bevolking obees en we zien dit stijgen. Het probleem start ook alsmaar vroeger: 20% van de Belgische jongeren tussen 12 en 18 jaar heeft overgewicht en 7% van hen is obees. Een gezonde levensstijl kan veel chronische ziektes vermijden, daarom is het belangrijk dat consumenten goed geïnformeerd hun menu kunnen samenstellen”, zegt Lynn Pellens, expert gezondheidspromotie van Partena Ziekenfonds. “Via deze actie willen voedingsadvies ook veel concreter maken. Zo kan je meteen de juiste dingen aankopen en aan de slag gaan.”
Seizoensgebonden fruit en groenten
Tijdens de actie is er bijzondere aandacht voor groenten en fruit én voor lokale en duurzame voedingskeuzes. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) promoot 5 stukken fruit en groenten per dag, en ook in de voedingsdriehoek staan groenten centraal. Het grootste deel van je voeding zou uit plantaardige producten moeten bestaan: minstens twee keer per dag groenten eten en twee stukken fruit.
Naast het promoten van meer groenten en fruit, willen Carrefour en Partena Ziekenfonds via deze actie de consumenten ook bewust maken van het belang van een duurzame keuze door te kiezen voor lokaal geteeld seizoensfruit en –groenten. In dat kader zet Carrefour zich via Actie 4 van haar platform Act of Food in om producten van Belgische oorsprong te bevoordelen. De retailer geeft voorrang aan Belgische producenten om de lokale economie te ondersteunen, de milieu-impact te verminderen en kwaliteitsproducten te garanderen.
Carrefour heeft als doel de leider van de voedseltransitie te worden en heeft hiervoor het platform Act for Food gelanceerd. Met het programma onderneemt Carrefour concrete acties om iedereen beter te laten eten.
Waar en wanneer worden de sessies georganiseerd?
De coaching zal elke zaterdag plaatsvinden in mei 2019 in de volgende 24 Hypermarkten Carrefour: Brugge B-Park, Burcht, Drogenbos, Evere, Korbeek-Lo, Kraainem, Kuringen, Oostakker, Schoten, Sint-Denijs-Westrem, Tienen, Turnhout, Zemst, Ans, Oudergem, Sint-Agatha-Berchem, Bierges, Bomerée, Herstal, Jambes, Marche en Famenne, Mons, Waterloo en Wépion.
Praktische informatie
• Begeleiding door een diëtist(e) elke zaterdag van mei 2019 - Van 10u tot 18u - 6 winkels per zaterdag - 2 diëtisten per winkel - Individuele sessies van 20 minuten per klant per diëtist - Toegang tot de 1000 sessies is alleen mogelijk door middel van voorafgaande online registratie.
Zalando, Europa’s leidinggevende online platform voor mode en lifestyle lanceert een campagne volledig toegewijd aan zijn nieuwe – althans voor België – beautyassortiment. Met ‘Unleash your Beauty’ geeft Zalando een inclusieve blik op het concept ‘schoonheid’.
Net zoals Zalando een inclusieve en open kijk op mode heeft, focust deze nieuwe beautycampagne op waarden zoals ‘empowering’ en ‘jezelf aanvaarden’. De campagne viert het individualisme en wil klanten het vertrouwen geven om zichzelf te zijn ongeacht leeftijd, geslacht en achtergrond. Met zijn hedendaagse kijk op wie we zijn en wat we betekenen in de maatschappij, kiest Zalando voor producten die ons leven rijker maken, ons plezier opleveren en die leuk zijn om mee te experimenteren. Want: je beautyroutine moet aangenaam aanvoelen, net zoals de producten op je huid.
‘Unleash your Beauty’ is het resultaat van een verborgen camera-stunt in Londen en stelt een breed scala make-up, huidverzorging en haar- en wellnessproducten voor dat vanaf nu beschikbaar is op Zalando.be. Een aantal van de merken zijn: Clinique, Daniel Sandler, 3ina, M.A.C, Max Factor, Anthony, Baxter of California, BBB London, Curlsmith, Dr Botanicals, Dr Dennis Gross, Estée Lauder, Golden Beards, Hans de Fuko, Hej Organic, L’Oréal Paris, Lixirskin, Löwengrip, Lumene, Percy Nobleman en Pixi. De reclamespot, geregisseerd door Lauren Caris Cohan, zet de kracht van beautyrituelen in de verf.
De cast is divers en doorbreekt het klassieke schoonheidsideaal. Modellen Nadine Leopold, Anuthida Ploypetch, Cajsa Wessberg, Charli Howard en Marvin Durell werden geselecteerd via agencies of gewoonweg aangesproken op straat. Ze werden uitgenodigd voor een conventionele beautyfotoshoot en werden daar gevraagd om zelf hun make-up aan te brengen. Wat ze niet wisten is dat ze intussen stiekem werden gefilmd. De bedoeling van dit concept was om de cast in hun puurste, meest authentieke vorm aan de buitenwereld te tonen.
“Door met onze klanten te praten kwamen we te weten dat het concept schoonheid voor iedereen anders en heel uniek is. Je goed in je vel voelen kan ook elke dag een andere betekenis hebben. Met de campagne ‘Unleash your Beauty’ willen we duidelijk maken dat schoonheid begint wanneer je stopt met je aan te trekken van wat anderen van je vinden en start wanneer je het voor jezelf begint te doen.” Aldus Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns.
Het assortiment van Zalando Beauty omvat meer dan 6500 producten van meer dan 200 merken. Het is een mix van zowel gerenommeerde internationale merken als opmerkelijke nichemerken en van innovatieve huidverzorgingsproducten tot sprankelende nieuwe make-up hebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen. Deze interessante mix opgeteld bij Zalando’s vernieuwe shopervaring, de vlotte klantendienst en het makkelijke en veilige bestelproces, zet voor de klanten de deur open naar oneindig veel mogelijkheden en keuze.
“De lancering van Beauty als categorie bij Zalando is een logische volgende stap om het startpunt voor mode- en lifestyleproducten in Europa te worden. Met het beautyassortiment wordt het voor onze klanten heel makkelijk om een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en cosmetica – efficiënt en en één keer te bestellen. Het is de bedoeling om beautyproducten naadloos mee te nemen in ieders shoppingervaring. We zien ook dat hier vraag naar is. 60% van onze beautyklanten bestellen ook kleding wanneer ze aan het winkelen zijn. Dit betekent dat 3 op de 5 beauty-winkelwagentjes ook kleding, schoenen of accessoires bevatten”, zegt Pamela Wade-Lehman, Zalando Head of Beauty.
Na een succesvolle Beauty-lancering in Duitsland, Oostenrijk en Polen vorig jaar is het assortiment nu ook beschikbaar in België, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië. In Berlijn opende in 2018 zelfs een fysieke winkel, het ‘Zalando Beauty Station’, om rechtstreeks in contact te staan met beauty-hongerige klanten en om hen een tastbare productervaring te bieden, evenals evenementen en workshops.
De campagne ‘Unleash your Beauty’ gaat vanaf 14 april live in België, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië en zal te zien zijn via televisie, out of home, digitale kanalen en in print. In België zal er ook een offline activatie plaatsvinden in de steden Antwerpen, Brussel, Gent en Luik. Zalando Beauty kan je verder op de voet volgen via het Instagram-kanaal @zalando_beauty. (foto’s Zalando credits) #zalandobeauty