Rosa Faia launches limited edition colours Sweet Cherry, Ruby Red and Powder Rose
When temperature drops we tend to cuddle up on the sofa with hot chocolate and a book. But winter peeking around the corner doesn't mean you have to hide yourself in a big jumper. Feel extra feminine with a beautiful Rosa Faia bra underneath your soft knitwear. The FW19 collection welcomes warm limited edition colours such as Caroline in Sweet Cherry, pict 1, Grazia in Ruby Red pict 2and Emily in Powder Rose. Poct 3
Marie Méro is Belgian brand offering a total look collection for women. With a style that is perfectly suited to festive occasions, but is equally suitable for everyday situations. Marie Méro knows how to dress all women of every age for every occasion. From a shopping trip with the girl gang to an exclusive art exhibition, Marie Méro has got you covered with the following advice.
Shopping trip
We love shopping in a stylish and elegant way, without wrestling contest with your clothes every time you try something on (hello make-up stains). To avoid this, always stick to simple separates that are easy to take off—loose sweaters are a great option. Also, opt for pieces that a reasonably neutral as you'll be able to try them on with a broad range of items.
Vernissage
An all black outfit always works. Because black says host in many places. It says discretion and empowerment. It says that your work is the thing you want people to look at. But you could also choose colors and prints if you feel black does not represent yourself. Stay true to who you are and compose an outfit that stands out, yet not too much as the art and not yourself to draw the attention in the room. Well, except if this is what the art is about.
Back to work
When it comes to dressing for work we want to choose appropriate office looks that make us feel powerful yet comfortable. Build a professional wardrobe by sticking to classic tones. A black, blue or grey toned blazer is a must have for the office because a blazer goes with everything. From casual jeans to suit pants and pencil skirts, you can’t go wrong with a blazer combination. Or suit up with a blazer dress to boss your 9 to 5 and beyond.
Afterwork party
A party can pop up after work at any time, so be ready with an after-work dinner dress that easily takes you from a day at work to cocktail parties. When looking for a day-to-night dress, always look for versatility with a professional look and a dash of fun thrown in for added personality. As you leave the office, just swap out your shoes, add your favorite necklace or an armful of bangle bracelets, and you are ready for the evening! Along with the spare party dress in the closet, it’s a great idea to have a versatile statement jacket that will jazz up the look of your after-work party dress. Try layering a short leather jacket over your dress for a spicy, fun look!
City trip
In theory, your vacations are filled with handfuls of chic new outfits that are more than deserving of a few Instagrams, but the reality is that at the end of the day, your travel outfits need to be equal parts comfortable and stylish. Yes, achieving that balance is possible, and we have the incredible looks of Marie Méro to prove that looking good and dressing functional can coexist. The striped suit and jumpsuit, for instance, are both comfy as well as versatile and classy. And a dash of color in an outfit always works out well on pictures. A perfecto is your ideal travel companion to throw on any kind of outfit.
Mayertline opent vernieuwe flagshipstore in Wijngem shopping center
Modemerk Mayerline viert de opening van een gloednieuwe flagshipstore in Wijnegem Shopping Center, dé hotspot voor modebewuste klanten. De nieuwe boetiek straalt meer dan ooit uit waar de vernieuwing van het merk Mayerline voor staat: eigentijdse Belgische collecties met hoogwaardige materialen voor de dame die elegantie belangrijk vindt maar tegelijk belang hecht aan kwaliteit en comfortabele kleding.
Belgisch ontwerp en design
Het hierboven beschreven DNA van Mayerline is opnieuw duidelijk terug te vinden in de uitwerking van het winkelconcept. Er werd gewerkt met kwaliteitsmaterialen van Belgische makelij, warme kleuren en een hedendaagse ‘look and feel’. Mayerline verwelkomt graag dames die stijlvol voor de dag willen komen. Wel, in deze flagshipstore in Wijnegem Shopping Center zullen zij zich nu ook meteen thuis voelen, in een winkel die dezelfde klasse uitstraalt als waar zij voor staan.” Mimi Lamote, CEO van Mayerline
Operatie Vernieuwing in volle gang
Sinds 2017 heeft Mayerline resoluut het pad van de vernieuwing gekozen. Er werd een nieuwe CEO aangesteld, die haar strepen in de mode heeft verdiend én weet hoe ze een bedrijf moet herlanceren. De collectie kreeg een veel eigentijdser en vlottere look en de marketing werd steeds verder naar een hoger niveau getild. Ondertussen zijn ook reeds 6 winkels aan het nieuwe concept aangepast. Mimi Lamote: “Mayerline steekt haar ambities niet onder stoelen of banken. We willen vooruit en de klanten moeten dat zien en voelen.” Het kwaliteitsmerk heeft een nieuw elan gevonden en dat vertaalt zich ook in een nieuw winkelconcept. Intussen zagen de flagshipstores in Leuven en Waasland Shopping Center het daglicht, daarna was het de beurt aan de concept stores in Sint-Truiden, Kortrijk en Namen en nu is de boetiek in Wijnegem Shopping Center in een nieuw ‘kleedje’ gestoken.
Mayerline is al meer dan 60 jaar een ambitieus Brussels modebedrijf. Doorheen haar levensloop is Mayerline geëvolueerd van een specialist in damesmantels tot een modehuis dat stijlvolle en comfortabele modecollecties tekent. Mayerline ontwerpt mode voor de vrouw die weet waar ze voor staat en het leven stijlvol en elegant tegemoet wil treden. Mayerline begrijpt als geen ander dat een vrouw door de jaren heen – ietwat met tegenzin – toegiften moet doen aan de wetten der natuur, maar daarbij geen enkel compromis wil sluiten in hoe ze voor de dag komt en wat ze wil uitstralen.
When the seasons change, to fall and winter, the temperatures drop and so might your mood. The winter blues are just around the corner; but no need to worry, Betty Barclay is here to save the day.
By encorporating yellow in their collection, Betty Barclay helps you hold on to that summer feeling just a little while longer. A true winter lover? The checkered pattern, in combination with a yellow and grey color scheme, creates the cosy atmosphere of log cabines and firepits we all long for during wintertime.
BerryAlloc lanceert Spirit, een nieuwe collectie vinylplanken en -tegels. Er is voor ieder soort decor en ieder formaat een oplossing: van eenvoudige vinylplanken tot luxueuze uitvoeringen en van toegankelijke tot exclusievere versies. Het interieur van een ruimte omtoveren? Dat ging nog nooit zo snel en was nog nooit zo eenvoudig en zo personaliseerbaar. De planken en tegels uit de Spirit collectie zijn bovendien krasbestendig, waterbestendig en onderhoudsvriendelijk zodat ieder lid van het gezin in alle vrijheid kan leven en wonen.
UITERST EENVOUDIGE INSTALLATIE!
Spirit is de collectie bij uitstek voor verhuurders of eigenaars die snel een andere vloer willen. Het is niet nodig om de bestaande vloer te verwijderen! Je legt Spirit er gewoon bovenop. Dat bespaart je breekwerk, stof en heel wat poetswerk achteraf. Tegels, hout of beton? Spirit nestelt zich comfortabel bovenop elk type bestaande vloer, ook bij kleine niveauverschillen.
Met Spirit heb je geen zaag of ander professioneel materiaal nodig. Dankzij het handige kliksysteem of de zelfklevende ondervloer ligt je vloer er in een handomdraai. Of je lijmt je planken of tegels rechtstreeks op je bestaande vloer. Je vloer is de basis waarop je volledige interieur steunt.
DRIE COLLECTIES VOOR VEEL KEUZE KLEUREN EN DECORS
Spirit bestaat in verschillende gamma’s en decors. De collectie staat voor de authentieke look en feel van natuurlijke materialen met het gebruiksgemak het groot onderhoudsgemak en de stabiliteit van een vinylvloer. De decors zijn tot in de kleinste details afgewerkt, zelfs met reliëf, waardoor het bijna onmogelijk is om de vloer te onderscheiden van een echte houten of stenen vloer. Dankzij hetzelfde kliksysteem kunnen vinylplanken en -tegels naadloos in elkaar overlopen waardoor je naar believen kunt mixen en matchen! Laat je verbeelding de vrije loop en creëer een unieke lijnenspel of speel met verschillende vlakken en kleuren.
COLLECTIE HOME : De collectie Home combineert een elegant design met een comfortabel gevoel. De planken en tegels kunnen in iedere ruimte van het huis gebruikt worden en toveren ieder interieur om in een uiterst gepersonaliseerd stukje woning. Er zijn verschillende decors en kleuren beschikbaar in 12 planken en 6 tegels.
COLLECTIE PRO : De planken en tegels van de collectie Pro hebben een luxueuze afwerkingsgraad. Zelfs de kleinste nerf en het kleinste nootje zijn voelbaar, met dank aan de echte houtstructuur. Met het blote oog is Spirit Pro niet te onderscheiden van een echte parketvloer! De collectie bestaat uit 16 planken en 10 tegels: perfect voor een woning, een showroom, een winkel of kantoorruimte. Alles is mogelijk!
COLLECTIE XL : XL is de grote broer van de Pro collectie: de 8 verschillende planken zijn extra lang. De extra lange planken stralen luxe uit en zijn perfect voor grote ruimtes. De stijlvolle giganten creëren diepte en geven je vloer meteen ook extra cachet. Beter nog, hoe langer de planken, hoe minder je er moet plaatsen. Logisch toch?
STABILITEIT EN HANDIGHEID TROEF
Spirit past in alle geografische gebieden en klimaten: zowel in het warme en droge zuiden als in het koude en vochtige noorden. Deze collectie blijft stabiel bij temperatuurschommelingen in de ruimte. Maar ook in vochtige ruimtes of ruimtes met direct zonlicht garandeert de innovatieve technologie een eenvoudig onderhoud en een steeds vlakke vloer, zelfs na veelvuldig opwarmen en afkoelen. Spirit is ook geschikt voor vloerverwarming.
EENVOUDIG ONDERHOUD : Alle Spirit producten zijn 100% waterbestendig en vormvast. Je kan de vloeren zonder problemen met water poetsen. De vloeren zijn bovendien kras-en schokbestendig en hebben ook een vlekbestendige coating. Handig voor in de badkamer! De bewezen stevigheid garandeert een gebruikscomfort op lange termijn.
DRIE INSTALLATIEWIJZEN
Spirit bestaat in drie versies: • Click: klikt eenvoudig ineen en de planken kunnen eenvoudig gesneden worden met een breekmes - • Click Comfort: klikt en wordt net zo eenvoudig gesneden als de Click-versie en bevat bovendien een geïntegreerde onderlaag waardoor je geen extra onderlaag hoeft aan te schaffen. - • Gluedown: wordt aan een zelfklevende ondervloer (FastTec) bevestigd of rechtstreeks op de vloer geplakt. Met FastTec kan de vinylvloer eenvoudig verwijderd worden zonder beschadiging.
DE VOORDELEN : De Click Comfort planken dempen het loopgeluid met 20 decibel dankzij de innovatieve geïntegreerde ondervloer. Ideaal voor mensen die gevoelig zijn aan lawaai. Spirit is een 100% ftalatenvrije collectie en doet zo beter dan de huidige Europese normering. Tijdens de installatie noch tijdens het gebruik van de vloer komen er schadelijke stoffen vrij.
BerryAlloc is een wereldwijd actieve Europese onderneming en specialist in de productie en verdeling van vloerbekleding. Door het uitgebreide productgamma is het één van de bekendste huizen in de wereld van de binnenhuisinrichting en decoratie. Door zijn voortrekkersrol in de sector, komt BerryAlloc regelmatig op de proppen met nieuwigheden die beantwoorden aan de verwachtingen van vandaag op het vlak van techniek en esthetiek: oppervlaktekwaliteit, verschillende afwerkingen, weerstand, levensduur, installatiegemak, … www.berryalloc.com
As much as we love the moody days of Fall and Winter, we always look for new ways to hold on to summer as it gets colder. Summer is such a special season filled with joy, laughter, warmth and sunlight...
Seasons are changing, resulting in even warmer Autumn days and nights.
Let's take these relatively warm October days, to get together with family and relatives and realize how lucky we are to be able to sit outside at this time of year.
The only thing missing is some extra lighting: it's still warm enough to sit outside for a cocktail but it does get dark earlier in the evening. Royal Botania brings light to your Indian Summer nights.
Interhome noteert stijging van 25%! De zomer is nog in het land, maar toch dromen we stilaan ook al van de sneeuw. Heb je nog geen vakantiewoning geboekt voor je wintervakantie? Dan wacht je maar beter niet te lang. Bij Interhome steeg het aantal boekingen voor de winterperiode de afgelopen maanden met 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral Zwitserland wint aan populariteit (+25%).
Het succes van Zwitserland in cijfers
Een wintervakantie doorbrengen in een vakantiewoning van Interhome wordt steeds populairder. Momenteel is het aantal boekingen voor deze winter al gestegen met bijna 20%. Vooral Zwitserland maakt een serieuze inhaalbeweging. Vorig jaar stelde Interhome al vast dat Zwitserland helemaal terug is sinds de Zwitserse centrale bank in 2015 besloot om de Zwitserse frank los te koppelen van de euro. Dit bracht de koers tijdelijk wat uit balans, maar ondertussen is dat alweer genormaliseerd. Dat is duidelijk te zien aan de boekingen van Zwitserse vakantiewoningen bij Interhome die voor deze winter gestegen zijn met maar liefst 25%. Het groeiende succes van Zwitserland gaat gedeeltelijk ten koste van Frankrijk, het land dat in principe bij Belgen de voorkeur geniet als skibestemming.
De aantrekkingskracht van Zwitserland
“Hoe kunnen we deze stijgende cijfers voor Zwitserland verklaren? In de eerste plaats kiezen Belgen in toenemende mate voor een skivakantie in Zwitserland vanwege de authentieke beleving. In de tweede plaats valt het comfort van de ruim ingerichte Zwitserse accommodaties zeer goed in de smaak bij Belgische skiërs. Bovendien is de keuze aan charmante chalets ook groter in Zwitserland dan bij andere skibestemmingen. Voeg daar de moderne ski-infrastructuur en Zwitserse kwaliteit aan toe en het lijkt me dan ook logisch dat Zwitserland in de lift zit," aldus Thibault Van Look, Country Manager België bij Interhome.
Zwitserse vakantiewoningen in de kijker
De beste skigebieden van Zwitserland situeren zich in het kanton Wallis. In deze regio heb je dan ook een ruime keuze aan chalets. Wij presenteren je alvast onze top drie van vijf sterren chalets in Wallis, elk gelegen op een ideale locatie vlakbij skifaciliteiten, supermarkt en restaurants.
Op www.interhome.be> Wallis vind je het volledige aanbod aan vakantiewoningen en alle nodige informatie.
» Hoe blijf ik weg van dé stoel? - » Tips & tricks voor hem en haar van een professionele Camber Home Organizer
Iedereen kent de bekende stoel in de buurt van de kledingkast: schone, vuile, gedragen en ongedragen kleding stapelt zich op, totdat alles van de kast verplaatst is naar die ene populaire plek. Met deze handige tips & tricks van Camber loop je niet in de valkuil van de hotspot en ruim je je kleding op de juiste manier op met slimme en praktische opbergoplossingen.
Tips van de Camber Home Organizer
Uittrekbaar haakje : De eenvoudigste oplossing? Met een uittrekbaar haakje kan je je outfit kreukvrij klaarhangen voor de volgende dag. Het haakje zorgt er ook voor dat je maar een beperkt aantal outfits kan ophangen.
Opruimtips voor haar : 1. Een oplossing op lange termijn is werken met praktische ladecompartimenten. Afhankelijk van hoe je jouw kleding vouwt, kan je de hoogte, breedte en diepte van de legplanken aanpassen om zo alles beter te kunnen opbergen. 2. Een extra uittrekbaar legvlak als hulpmiddel voor het vouwen is daarom de slimste keuze. 3. Je kan ook best meer hangruimte dan legruimte voorzien. Zo blijft de kleding extra overzichtelijk. 4. Een langer hanggedeelte is ook praktisch voor mantels en avondkleding; een kort hanggedeelte voor blouses, broeken en korte jassen. 5. En wat doe je met alle accessoires? Die vinden hun plaats in de speciaal hiervoor ingedeelde lades met compartimenten. 6. Dankzij de uitschuifbare ophanghaak, heb je je favoriete outfit zo snel binnen handbereik, en dit elke dag opnieuw!
.... En voor hem : 1. Voor hem zijn de hangruimtes in de kast best korter en je plaatst er ook beter twee boven elkaar. Zo is het makkelijker om onderin de broeken op te hangen en bovenaan de hemden. 2. Hij kan ook kiezen voor lades van een hangruimte met Superlift-systeem, boven en onderaan, om gemakkelijker aan de opgehangen kleren te kunnen. 3. Voor de schoenen kies je voor uittrekbare legvlakken om elke schoen zijn eigen plekje te geven.
Die wankele stapel T-shirts
Het is herkenbaar: je vouwt je T-shirts netjes op en je legt het op een stapel die nooit blijft rechtstaan. Het onderste T-shirt blijft zo steeds gekreukt zitten. De beste oplossing is om alle T-shirts verticaal op te vouwen! Door verticaal op te bergen in de daarvoor voorziene lades op maat , krijg je gemakkelijker toegang tot de T-shirts die ook nog eens kreukvrij blijven en niet meer omvallen. Bovendien zorgt dit voor een beter overzicht, waardoor je kostbare tijd bespaart.
En wat met broeken?
Hoe leg je broeken makkelijk weg in de kast? Net als bij T-shirts probeer je vaak het onderste kledingstuk te nemen waarna de stapel valt en je opnieuw mag beginnen opruimen. Camber stelt een broekendrager voor: praktisch en compact, want je hebt snel zicht op alle broeken in het rijtje.
Corendon verwelkomt 250.000ste passagier vanaf Maastricht Aachen airport
Aantal Belgen vanuit Maastricht nadert kaap van de 100.000. Corendon verwelkomde 250.000ste passagier sinds de officiële start vanaf Maastricht Aachen Airport. Aan boord van de vlucht naar Corfu werd de gelukkige reizigster in de bloemetjes gezet met champagne en taart. Bovendien kreeg ze van PR Manager en woordvoerder Audrey Denkelaar een reischeque aangeboden naar een winterzonbestemming naar keuze. Ook alsmaar meer Belgen weten de Nederlandse luchthaven te appreciëren dankzij de gunstige ligging, de gratis parking voor Corendon klanten en de korte wachtrijen. Sinds de start van de operaties van Corendon op Maastricht Aachen Airport, vervoerde de touroperator al bijna 100.000 Belgische passagiers vanuit Maastricht Aachen Airport.
Meer vluchten vanaf Maastricht
Maastricht Aachen Airport zag het aantal reizigers in de eerste maanden van dit jaar met bijna 65 procent toenemen. Door de toenemende populariteit van de luchthaven vliegt Corendon deze winter dagelijks naar zonnige oorden vanaf Maastricht. Egypte, Gran Canaria en Tenerife zijn als bestemmingen toegevoegd. Vorige winter werd er al vanaf Maastricht Aachen Airport naar Turkije en Gambia gevlogen.
Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2017 verzorgt Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 700.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Dutch Airlines & Corendon International Airlines met een vloot van zestien vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Groups & Incentives, GOfun, Stip Reizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be
Timberland plant binnen vijf jaar 50 miljoen bomen
Outdoormerk lanceert ‘Nature Needs Heroes’-campagne om wereldwijd awareness te creëren.
Timberland heeft aangekondigd de komende vijf jaar wereldwijd 50 miljoen bomen te planten. Het initiatief is onderdeel van de missie van het outdoormerk om significant bij te dragen aan het creëren van een groenere wereld. Zo hecht Timberland waarde aan verantwoorde productie, sterke gemeenschappen en het beschermen en verbeteren van de natuur. Een belangrijk focusgebied is bebossing. Sinds 2001 heeft het merk wereldwijd ruim 10 miljoen bomen geplant.
Volgens recent onderzoek van de Universiteit Zürich blijft het herstellen van bossen één van de meest effectieve strategieën om klimaatverandering tegen te gaan. Een wereldwijd bebossingsprogramma kan twee derde van alle uitstootgassen waar de mens verantwoordelijk voor is, verwijderen. Bomen zuiveren en koelen bijvoorbeeld de lucht, voorkomen erosie en nemen water op. Daarom ondersteunt Timberland de komende vijf jaar verschillende initiatieven voor herbebossing om daarmee bij te dragen aan een groenere toekomst.
Tree Planting Haiti - Credit: Sebastian Petion
“Bij Timberland zijn we ons bewust van de invloed die onze moderne manier van leven heeft op de planeet. Wij weten als schoenen- en kledingbedrijf welke verantwoordelijkheid we hebben om de klimaatverandering tegen te gaan”, zegt global brand president Jim Pisani van Timberland. “Een groene omgeving verbetert zowel de kwaliteit van onze planeet als ons welzijn. Het planten van bomen is een realistische, meetbare manier om concreet vorm te geven aan onze overtuiging dat een groenere toekomst een betere toekomst is. We moedigen mensen overal aan om zich bij deze beweging aan te sluiten en eigen acties op te zetten. Iedereen kan een held voor de natuur zijn.’’
Om deze belofte in de praktijk te brengen, lanceert Timberland de internationale campagne ‘Nature Needs Heroes’. Het merk roept consumenten over de hele wereld op zich bij dit initiatief aan te sluiten door simpele acties uit te voeren voor een gezondere planeet. De campagne heeft daarvoor twaalf ‘klimaathelden’. Zij laten zien hoe we de wereld op een blijvende, positieve manier groener kunnen maken. De klimaathelden showen tevens de nieuwe najaarscollectie van Timberland, met daarbij het stadsgroen als achtergrond.
Timberland lanceert de campagne via verschillende kanalen, zowel digitaal als in print. Ook betrekt het outdoormerk burgers bij de campagne door het organiseren van duurzame evenementen, zoals: - Een driedaags pop-up park en stedelijk vergroeningsevenement in New York. Hier kunnen mensen de klimaathelden uit de campagne ontmoeten, beloften sluiten om duurzamer te gaan leven en acties ondernemen om hun lokale gemeenschap te versterken. - Een REMADE-workshop in Shanghai, samen met Timberland’s Christopher Raeburn (creatief directeur) en Will Pan (APAC eco-held). Zij willen – samen met de lokale bevolking – verantwoorde, duurzame acties uitvoeren en consumenten oproepen om zelf ook eenvoudige acties te ondernemen voor een betere toekomst. - Verschillende vergroeningsevenementen in Amsterdam, Londen, Parijs, Milaan en Berlijn. Timberland zal - samen met lokale gemeenschappen -vergroeningsprojecten uitvoeren en bovendien consumenten oproepen om zelf actie te ondernemen.
Om ervoor te zorgen dat er 50 miljoen bomen worden geplant, werkt Timberland samen met andere organisaties die het milieu ondersteunen met bebossingsprojecten: Smallholder Farmers Alliance, GreenNetwork, TREE AID, the UN Convention to Combat Desertification, Connect4Climate – Workd Bank Group, Justdiggit, Las Lagunas Ecological Park, Trees for the Future, American Forests en Treedom.
Tijdens het eerste jaar vinden de bebossingsprojecten plaats in Haïti, China, de Dominicaanse Republiek, de Verenigde Staten, Tanzania en Mali. The World Bank’s Great Green Wall ondersteunt deze projecten. Deze beweging streeft ernaar om 8000 kilometer aan bos te planten op het Afrikaanse continent; hiermee kan droogte, hongersnood en massamigratie worden voorkomen.
‘’We zijn heel blij dat Timberland zich aansluit bij the Great Green Wall-beweging: een opkomende beweging die hoop biedt voor miljoenen mensen, rekening houdend met de meest urgente uitdagingen van deze tijd’’, zegt Mr. Ibrahim Thiaw, uitvoerend secretaris van het Verdrag van de Verenigde Naties ter bestrijding van woestijnvorming.
“Ik geloof dat iedereen een bijdrage kan leveren, simpelweg door dagelijks kleine acties te ondernemen’’, aldus Inna Modja, internationaal musicus, activiste en ambassadrice voor the World Bank’s Great Green Wall. “Recycle dagelijks, schaf duurzame producten aan en zoek uit waar jouw kleding, eten en koffie precies vandaan komen. Je kunt op elk niveau actie ondernemen. Als je eenmaal beseft dat jouw kleine acties impact hebben, dan zul je ook steeds vaker iets doen.’’ Modja is één van de klimaathelden van de campagne, zij is woonachtig in Mali.
Meer informatie over het bebossingsproject en de ‘Nature Needs Heroes’-campagne is te vinden op www.timberland.be.
Op 25 oktober lanceert Veritas een exclusieve collectie met modeontwerpster Veronique Branquinho. De collectie bestaat enerzijds uit 14 zelf te maken kledingstukken en anderzijds uit een serie handtassen en panty’s, allemaal met een zuivere Veronique Branquinho-signatuur.
Het is de eerste keer dat een Belgische ontwerper van wereldniveau haar eigen patronen ter beschikking stelt van het publiek. Veritas tilt daarmee ‘open sourcing’ als designfilosofie naar een hoger niveau. Voor de campagnefoto’s van deze collectie stonden, na een speciale casting, 4 duo’s van moeders en hun dochters model.
IDEE EN SAMENWERKING
De kerngedachte die Veritas en Veronique Branquinho samenbracht is de liefde voor het maakproces van kleren, voor het métier, de handwerktechnieken en voor accessoires als middel om een subtiele vrouwelijkheid en unieke persoonlijkheid uit te drukken.
Op de poëtische stijl van deze collectie van Veronique Branquinho voor Veritas staat geen leeftijd: jonge vrouwen kunnen ermee aan de slag maar ook hun moeders of grootmoeders. Mode is van bij het ontstaan van het merk Veritas een bindmiddel geweest tussen generaties van vrouwen die elkaar hun naai- of breikennis doorgaven en die hun creatieve dromen met de hulp van Veritas konden waarmaken. In het DNA van Veritas zit verder ook, net zoals bij Veronique Branquinho, de voorliefde voor kleine details die een individuele stijl bepalen: de sensualiteit van een mooie stof, de finesse van de juiste accessoires.
ZELF MAKEN
De collectie van Veronique Branquinho for Veritas vormt een heerlijk tegengewicht in een wereld van vluchtige tendensen. Zelf naaien en breien is een trage, plezierige en zinvolle bezigheid die haast meditatief werkt. Het is letterlijk de tijd koesteren met je handen. Het inherente plezier dat het maakproces geeft en de trots over het bereikte resultaat zijn onvergelijkbaar. Dat effect laat zich meten in de nog steeds groeiende populariteit van workshops en online tutorials.
De ‘Veronique Branquinho for Veritas’ DIY-collectie wordt aangeboden in een mooie verpakking met daarin alle naaipatronen of breimodellen, een heldere werkbeschrijving en een chic innaailabel ‘Veronique Branquinho for Veritas’. De stoffen en bollen wol kunnen op stalen gekozen worden in de winkel.
Om te naaien zijn er 9 verschillende modellen: 2 jurken, 2 blouses, 1 sweater, 1 sweaterjas met capuchon, 2 rokken en 1 pantalon. De patronen kunnen naar keuze uitgevoerd worden in 5 verschillende kwaliteitsstoffen in verschillende kleuren: effen popelinekatoen, popelinekatoen in echte Liberty-print, soepele viscose, zachte sweaterstof en prachtige 100% zijde.
De breicollectie bestaat uit 5 verschillende modellen: een cardigan, een lange poncho, een truitje in ajour, een kabeltrui en een bi-color rolkraagtrui. Ze zijn uitvoerbaar in 3 hoogwaardige kwaliteiten wol met een keuze uit verschillende kleuren.
De moeilijkheidsgraad van de collectie varieert. Er zijn erg makkelijke stukken en iets moeilijkere stukken. Veritas medewerkers geven graag advies in de winkels. Bovendien zijn er online Veritas tutorials en is er een speciale Facebookgroep voor hulp, tips en tricks.
HANDTASSEN
De speciale collectie lederen handtassen die Veronique Branquinho voor Veritas ontwikkelde, is even tijdloos en herkenbaar qua signatuur. Branquinho gebruikte voor de technische ontwikkeling de expertise die ze opdeed als creatief directeur bij Delvaux. De handtassen zijn perfect om elk silhouet te vervolledigen. Ook wie de naaikunst niet beheerst en voor breien twee linkerhanden heeft, zal blij zijn met een ‘Veronique Branquinho for Veritas’ handtas voor het nieuwe seizoen (en ettelijke seizoenen erna).
De premium collectie bestaat uit 5 verschillende modellen, elk verkrijgbaar in verschillende kleuren: box-bag met ritssluiting, in cognac, zwart of bordeauxrood - mini box-bag met ritssluiting, in cognac, zwart of bordeaux - hoge compacte belt-bag, in cognac of zwart met metalen sluiting - handtas in cognac of bordeaux met metalen sluiting - clutch in zwart of bordeaux met metalen sluiting
De speciale ronde metalen sluiting (kleur: ice gold) van de laatste 3 handtassen is een knipoog naar de knoop in het Veritas logo. Het buitenleer is van mat leer, de binnenvoering is uitgevoerd in suède. Elke handtas is binnenin voorzien van een logo en wordt aangeboden met een mooie dust bag. Prijzen van 39,99 tot 89,99 euro.
BEENMODE
Een serie panty’s en kousen completeren de looks. Er zijn 2 verschillende panty’s en 1 model ajour kniekousen, elk verkrijgbaar in verschillende kleuren: panty in ajoursteek in zwart of diep donkerblauw - panty met ivoorkleurige ajoursteek op het onderbeen en blikdicht zwart op het bovenbeen, met het trompe l’oeil-effect van een onschuldige kniekous - ajour kniekousen in zwart, diep donkerblauw, ivoor of fuchsia Prijzen van 9,99 tot 16,99 euro.
CASTING EN SHOOTING
Eind juni deed Veritas een castingoproep voor de fotoshoot van deze collectie. Het idee was immers om te werken met échte moeder-dochterduo’s als modellen. Dat lag niet alleen in lijn met het concept van de collectie, maar ook met het DNA van Veritas, dat zich als merk tot alle generaties richt.
Vier moeder-dochterduo’s werden voor de fotoshoot geselecteerd: Louise (19) en mama Hilde (49) - Myrthe (18) en haar mama Kathleen (49) - Nathasja (19) en mama Nancy (55) - Nelleke (18) en mama Isabelle (45)
De campagnefoto’s werden gemaakt door kunstfotografe Isabel Miquel Arques, in een poëtische, filmische stijl die perfect aansluit bij de esthetiek van Veronique Branquinho en de collectie. Over de foto-opnames vertelt Branquinho: “Het was zo mooi om de energie, de ‘compliciteit’ van de dochters en hun moeders te voelen. Die medeplichtigheid in de liefde voor elkaar, die zichtbare wederzijdse fierheid.”
WAAR EN WANNEER TE KOOP?
De DIY-collectie, de handtassen en beenmode zijn vanaf 25 oktober verkrijgbaar in alle Veritas winkels in België en Luxemburg én via www.veritas.be. Ook Branquinho-fans in Nederland krijgen dus alles netjes thuis geleverd.
Veronique Branquinho (°1973) is een Belgische modeontwerpster met wereldfaam. Ze studeerde af aan de Modeacademie van Antwerpen en presenteerde haar allereerste vrouwencollectie in Parijs in 1997. In 2003 breidde ze haar label uit met een mannencollectie. In 2009 werd ze creatief directeur van het luxelederbedrijf Delvaux. In 2012 startte ze haar eigen vrouwenlabel terug op en bleef verschillende collecties per jaar maken tot 2017. Tegenwoordig legt ze zich toe op speciale capsulecollecties en co-creaties, zoals met Veritas. Veronique Branquinho staat bekend om haar romantische stijl met een frêle, donker randje. Ze wordt weleens de Sofia Coppola van de mode genoemd. Zelf haalt ze inspiratie uit vrouwenfiguren in films, literatuur en kunst, en uit de thematiek van de schijnbare onschuld. Veronique Branquinho kreeg in 2008 haar eigen retrospectieve tentoonstelling in het Antwerpse MoMu onder de titel “Moi, Veronique Branquinho TouTe Nue”.
Veritas is een Belgische winkelketen met 128 vestigingen in België en Luxemburg en een webshop die 24/7 open is. Veritas wil je inspireren met accessoires, kleren, materialen en ideeën om je persoonlijkheid in de verf te zetten en zelf aan de slag te gaan. Alle items bij Veritas (huis- en andere merken) werden geselecteerd op kwaliteit en originaliteit voor een betaalbare prijs. Raak je er niet uit? In de winkels krijg je hulp en gouden tips. Je kan ook een van de vele workshops volgen, ook voor absolute beginners, in onder meer naaien, breien, macramé en zelf juwelen maken. Alle info op www.veritas.be
Björn Borg in collaboration with Britain fashion designer Liam Hodges
Swedish sports fashion brand Björn Borg drop their new collaboration – a limited edition collection with hyped fashion designer Liam Hodges.
Liam has been labelled a as a designer for the mad and bad ones with influences drawn from the modern male subcultures, English Paganism, Hip-Hop, Skatewear and Post-Punk. His unique approach to fashion and his Brittish heritage has made him into of the most interesting designers today.
Since 2013, Liam Hodges has been running his own brand which is a luxury streetwear brand for those who forsake conformity each and every day. When Liam’s world and creativity collided with the Swedish sports fashion brand this limited edition collection came to life – it’s Liam’s first underwear collaboration – a collection of mens’ printed underwear.
The collection can be found in Björn Borg stores, bjornborg.com, Selfridges and other exclusive retailers. Prices start at €39,95 for two slips.
De specialist in vloerbekleding BerryAlloc stelt een gamma praktische en eenvoudig te installeren producten voor om de spatwanden in de keuken te vernieuwen.
De wandpanelen werden ontwikkeld met het oog op een vlotte renovatie van een werkvlak of een fornuis. De panelen zijn uiterst eenvoudig te installeren (lijmen of met clips) en er is voor iedere smaak en behoefte een gepaste oplossing. Het moeilijkste? Een keuze maken tussen de vele motieven, kleuren en vormen.
Vind alle producten en verdelers op de officiële website van het merk www.berryalloc.com
WITH TOMMYNOW “SEE NOW, BUY NOW” RUNWAY EVENT AND DEBUT OF THE FALL 2019 TOMMYXZENDAYA COLLABORATION
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces the Fall 2019 TOMMYNOW “See Now, Buy Now” experiential runway event featuring the TommyXZendaya collection, co-designed by Tommy Hilfiger with global TOMMY HILFIGER brand ambassador, Zendaya. The show continues the celebration of inclusion, diversity and empowerment that the American designer and actress brought to the TOMMYNOW runway in Paris for Spring 2019. Following shows in Europe and Asia, TOMMYNOW is returning to New York City for the first time since the platform first premiered there in Fall 2016. The Fall 2019 experiential runway event will take place on Sunday, September 8th at 8:30 p.m. EST at the Apollo Theater.
The legendary Apollo Theater in Harlem has hosted some of the world’s most iconic entertainers including Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Patti LaBelle, and The Supremes. The event will be infused with a cinematic ‘70s Harlem twist, bringing Zendaya’s confident sense of style and optimistic spirit to audiences onsite and virtually around the world.
“It feels full circle to bring our TOMMYNOW “See Now, Buy Now” runway event back to New York City after a worldwide tour,” said Tommy Hilfiger. “We are proud to put on a show that is always different to what our industry has seen before and the important dialogue it supports. I was immediately excited by Zendaya’s suggestion to bring TOMMYNOW to Harlem as we continue to celebrate the diversity and inclusivity at the heart of our collaboration and brand DNA.”
Following the success of the first six TOMMYNOW shows, TOMMYNOW Starring TommyXZendaya builds on Tommy Hilfiger’s signature “See Now, Buy Now” format. Premiering at the show is the Fall 2019 TommyXZendaya collaborative collection, which redefines power dressing. The collection’s tailored pieces celebrate Zendaya’s bold and empowering style infused with Tommy Hilfiger’s modern twist. Consumers can shop styles the moment they hit the runway across an ecosystem of channels in more than 70 countries, including tommy.com, TOMMY HILFIGER stores, select wholesale partners, and social media.
TOMMYNOW continues to act as an incubator for innovation to bring inspiring and unique activations to audiences on-site and globally. This season, Tommy Hilfiger is introducing an online virtual reality (V.R.) commerce experience that eliminates the need for a headset. Building on the trend of elevating the shopping experience though V.R. technology, it is the first time in the industry that such a web-based V.R. experience is introduced at such scale. The V.R. functionality is available via desktop and mobile tommy.com, and provides audiences worldwide with unparalleled access to the TOMMYNOW show at the Apollo. Users can visit a virtual pop-up merchandise shop, browse product on backstage dressing racks and shop styles worn by models. Shoppable tags on each product displayed link to product lay-down and a global redirect to shop the item in its own e-commerce environment. On the day of the show, 360-camera views placed at the location of the V.R. views at the Apollo Theater will broadcast live feeds into the experience. This will provide a real-time window into the TOMMYNOW world throughout the evening from angles including the red carpet, backstage, and front row. The V.R. experience will launch on September 8th at 8:30 pm EST/September 9th at 2:30 a.m. CEST.
As part of Tommy Hilfiger’s commitment to create exciting retail experiences to further reach and engage with the next generation of consumers, a dedicated TommyXZendaya experience bus will be located outside of the Apollo Theater on the day of the show. The Fall 2019 collaborative collection will be exclusively available for purchase ahead of its global debut that same evening, while engaging activations will bring guests into the world of TommyXZendaya. The following week, the bus will journey to a New York City hotspot for consumers to browse and shop runway styles. The bus design celebrates the seasonal collection inspiration, with the interior and exterior featuring warm burgundy tones, the “TZH” monogram logo and snake-skin inspired print.
Tommy Hilfiger has a long history of supporting philanthropic endeavors that foster healthy communities and empower young people to succeed. This season, Tommy Hilfiger is an official corporate sponsor of the Apollo, as well as Harlem-based performance training center, Vy Higginsen’s Mama Foundation for the Arts. All sales proceeds of festival-inspired TommyXApolloXZendaya T-shirts, designed exclusively for this event and sold at the TOMMYNOW show, will be donated to the Apollo. The same style will be for sale on the TommyXZendaya experience bus, with all proceeds going to the Mama Foundation. Music talent from the Mama Foundation will perform at the runway event. Nichelle Gainer, cultural historian and author of Vintage Black Glamour, will curate content for the immersive tunnel inside the Apollo that will immerse TOMMYNOW guests through Harlem’s iconic music eras.
#TOMMYNOW coverage will be accessible through the brand’s Instagram, Twitter and Facebook social media channels and online at tommy.com.
Friends and followers of the brand are invited to join the conversation on social media using #TommyHilfiger and @TommyHilfiger.
Deze winter op exotische ontdekkingsreis met All Ways cruises
We kennen het allemaal: dat gevoel na de laatste kleurrijke herfstdagen waarbij we met pijn in het hart moeten vaststellen dat er nog een donkere winter voor de boeg staat. Op een bepaald moment komt onvermijdelijk de lokroep van een zonnige en warme bestemming. Wees het wintergrijs voor en boek nu een mooie reis.
Cruises bieden heel wat interessante mogelijkheden om fascinerende landen te ontdekken en tegelijk die batterijen terug op te laden.Ideeën nodig? De Belgische touroperator All Ways Cruises heeft een aantal fantastische reispakketten samengesteld op de machtigste rivieren ter wereld.
De sterkte van All Ways is het basisconcept: met schepen op mensenmaat, met eigen begeleiding en in het gezelschap van gelijkgestemden op ontdekkingsreis gaan naar landen en regio’s met een degelijk niveau op cultureel en historisch gebied.
Het voordeel om die gebieden per schip te verkennen is veel meer dan enkel het comfort van je hotel dat meereist. De rivieren en stromen waarop gevaren wordt zijn de slagaders van de bezochtte landen.
All Ways Cruises stelt deze winter volgende reizen voor:
De koninklijke Mekong: een reis naar Vietnam en Cambodja, op de machtige Mekongrivier en het Tonlé Sap Meer. Een klein schip brengt je tot in het hart van de paaldorpen met hun drijvende markten, of naar bruisende steden als Saigon, varend langs rijstvelden en Boedhistische tempels. Na de monumentale pracht van de zeven opeenvolgende hoofdsteden van het oude Khmer-koninkrijk eindigt de reis met een apotheose in de tempels van Angkor Wat. (van 26 november tot 8 december 2019)
In het hart van Myanmar (Birma): Ontdek via een riviercruise op de Irrawaddy rivier alle highlights van dit ‘Gouden Land’. Laat het landschap traag voorbijglijden en geniet van de kleurenpracht, de duizende kloosters en gouden pagodes. Bezoek de tempels van Bagan. Dit is een gastvrij land dat zoveel te bieden heeft maar nog maar net open is voor toerisme. (januari 2020)
Indische kleuren langs de Ganges: van Calcutta tot Benares zal kleurrijk Indië geen enkele passagier onberoerd laten. Op de Ganges maak je kennis met de cultuur van het spirituele India, met het hindoeïsme en het boeddhisme. Het rivierschip brengt je in een wonderschoon landschap van savannes, jungles en theeplantages, afgewisseld met lieflijke dorpjes, tempels en koloniale architectuur. Deze authentieke reis is voorbehouden voor maximaal 56 passagiers. (februari 2020)
Laos, onbekende parel: vaar in de Gouden Driehoek, het mythisch gebied in de drie landen Thailand, Laos en Birma. Treed in de historische voetsporen van de mensen die naar Laos werden verbannen. Vaar door het landschap van bergen, rijst- en theevelden. Laos is ook onlosmakelijk verbonden met zijn opiumvelden. Laat je op de oevers van de Mekong verrassen door een diverse etnische gemeenschap met een mix van unieke klederdrachten, architectuur, ambachten en smaken. Hoogtepunten zijn de prachtige turquoise watervallen van Kuang Si en de hoofdstad Vientiane. (maart 2020)
In het Amazonewoud: Ga op avontuur en vertrek op een spectaculaire expeditie in de Ecuadoriaanse jungle. Via een tocht op de Napo rivier krijg je de unieke kans om de ongerepte natuur en de extreme biodiversiteit van het Ecuadoriaanse Amazonegebied te ontdekken, samen met een specialist. Deze heel aparte cruise brengt je ook tot bij de Quechua gemeenschap, met hun fascinerende manier van leven, en tot in de hoofdstad Quito. (maart 2020)
Wanneer je Nausicaá, het Nationaal Zeecentrum in Boulogne-sur-Mer, bezoekt wil je uiteraard het gigantische aquarium zien en de fantastische onderwaterwereld van dichtbij bewonderen. Maar Nausicaá is zoveel meer dan een aquarium. Het is een centrum waar de bezoeker kan kennismaken met de onderwaterwereld en is uniek in zijn soort. Het is speels, maar ook educatief en wetenschappelijk onderbouwd en richt zich vooral op de relatie tussen mens en zee.
Nausicaá zet zich in om het publiek bewuster te maken door hun kennis te delen. Daarom werken ze ook mee aan heel wat programma’s en onderzoeksactiviteiten, maar ook aan kweekprogramma’s tussen de Europese aquaria. Zo kunnen ook een 20-tal bezoekers per dag een exclusief kijkje nemen achter de schermen en wandelen in de voetstappen van de verzorgers.
De kweekprogramma’s
Het Nationaal Zeecentrum mocht in 27 jaar heel wat geboortes aankondigen. Veel van die jongen zijn intussen volwassen dieren en de bezoekers hebben ze bewonderd, zien groeien en bloeien. Deze geboortes vallen onder de kweekprogramma’s die NAUSICAA coördineert of waaraan het instituut deelneemt. Onder hen zijn de epaulethaai, de zwartvoetpinguïn, de zeepaardjes en de roggen.
In juli werd in Nausicaá enkele vioolroggen geboren. Meteen na hun geboorte worden de jongen in een kweekschool geplaatst en meerdere keren per dag gevoed door oplettende verzorgers. De kleintjes hebben een stevige eetlust en groeien snel. Dankzij de expertise van Nausicaá zullen de roggen binnenkort in de permanente tentoonstelling terecht komen of toevertrouwd worden aan partneraquaria in het kader van uitwisselingsprogramma’s.
Kraamafdeling voor kwallen, koraal, haaien, roggen…
Al die kweekprogramma’s zijn voor de bezoeker super boeiend want elke kweek, elke geboorte is verbonden met een interessant verhaal dat jong en oud verwondert. Er is bijvoorbeeld de kameelgarnaal die zich al dansend voortbeweegt. De jongen worden over de aquaria verspreid waar ze een goede beschermer zijn voor het koraal.
En dan zijn er ook de pinguïns. De baby’s zijn maar 15 cm groot en hebben een witte pels. Er zijn reeds zeventien jongen in Nausicaá geboren.
Nausicaá heeft ook een belangrijke rol in het kweken wat kwallen en koralen. Omdat ze het koraal niet uit hun natuurlijke omgeving willen halen hebben ze hiervoor een geraffineerde techniek ontwikkeld, het ‘stekken’. Stekjes van koraalpolliepen worden gekweekt en daarna overgeplaatst naar de stranden in de Nausicaá-tentoonstelling. Ook kwallen worden gekweekt, met succes dankzij de vakkennis die door de jaren heen is opgebouwd.
In het spoor van gepassioneerde verzorgers
De taak van de verzorgers in Nausicaá is veel ruimer dan waken over de gezondheid van de dieren en het voederen. Het is ook aan hen om de ontmoeting tussen de bezoekers en de dieren in goede banen te leiden, om het bezoek leuk en leerrijk te maken. Het is fantastisch om de verzorgers aan het werk te zien, bijvoorbeeld tijdens het voederen. Dat gebeurt op vaste tijdstippen en je krijgt er ook een pak interessante informatie bij want de verzorgers zijn zo vertrouwd met de dieren, ze kennen ze door en door. Het is ook langs deze weg dat men de bezoekers bewust maakt van het belang van de oceanen, van het feit dat we anders moeten omgaan met onze planeet en met onze natuurlijke bronnen. Om deze doelstelling te bereiken heeft Nausicaá zelfs een subsidiefonds opgericht dat projecten voor natuurbescherming wereldwijd steunt. (Illustraties d mallevoy)
Milanese street style is known for individuality, quality and a keen feel for trends. Inspired by this, BRAX blends black and camel with rose, cranberry and a lively red. Casual silhouettes join fashion-forward chino trousers.
The key looks are not to be misseed : a coloured check coat, jumbo cord chinos, denim with a checked flock print, and what's more, a knitted coat in Leo-Norwegian mix. With an eye on the colder temperatures, the colour scheme of this collection theme warms the heart, with rose, cranberry and a powerful shade of red combined with camel and natural shades.
BRAX presents 'feelluxury ' oullover; colour, merino & extra fine cotton
BRAX Feel Good FW19
Own your colour is the motto of the casual, radiant pullover with painstakingly applied details, such as the slit at the side or the embroidered tuck in the middle of the back. But its inner qualities are also impressive, since the merino wool mix has a thermoregulatory effect. Thanks to their smoots surface and radiant colour, the merino styles of the newly developed "Feel Luxury" focal theme can be combined both casually and for smarter occasions.
The pieces in the collection, which of course incorporate the raw material merino, offer a high level of comfort for the wearer as they feel pleasant and non-scratchy on the skin. The merino items are 100% cottolined, which makes them particularly suitable for those with allergies or sensitive skin. Quality details and a broad range of forms make the BRAX merino pieces of FW19 easy to combine with other items.
2019 is absoluut een zeer belangrijk jaar voor IKKS. Na de presentatie van zijn nieuwe muze: Laetitia Casta, viert het merk 20 jaar IKKS WOMEN met een speciale capsule voor dit evenement van 20 iconische revisited stukken en exclusieve tassen.
ROCK IS AN ATTITUDE !
20 jaar of de leeftijd van de ultieme vrijheid! Meer dan ooit waait er een rock-sfeer door IKKS en die willen ze steeds sterker tot uiting laten komen! Voor dit evenement is de ontwerpstudio van IKKS WOMEN in de archieven van het merk gedoken om een capsule te creëren die doordrongen is van het originele rock-DNA van het label.
20 ICONISCHE STUKKEN REVISITED
Ontdek of herontdek, in een ultravrouwelijke rocksfeer, tijdloze leren stukken, de emblematische dierenhuidprint en de onvermijdelijke military/officier knipoog die zo kenmerkend zijn voor het merk.
« Rock Is An Attitude is een revisited concentraat van instinctieve stukken van de IKKS-dressing. Als een ode aan de vrijheid, doet deze capsule de silhouetten prachtig uitkomen en worden de persoonlijkheden uitvergroot.» | Marianne Dreuilhe, Stijl-directrice van IKKS WOMEN |
De capsule ROCK IS AN ATTITUDE zal beschikbaar zijn in de IKKS-winkels en op ikks.com vanaf september 2019.
Het merk IKKS maakt zich los van de codes, en strijdt voor de vrijheid van expressie op basis van drie stijlpijlers. Denim geeft de richting aan van de collecties, die afwisselend elegant, street of bohemian zijn. De Urban Rock ademt een eigenzinnig karakter uit door stukken in leer, radicaal zwart en wilde prints. De Military stijl injecteert kaki accenten, en levert stukken op die onmisbaar zijn. Sinds 2012 is er een gamma accessoires dat de uitdaging aangaat om een lijn te bieden die zowel betaalbaar is als aantrekkelijk. Aanwezig in 45 landen, met 3 merken: IKKS WOMEN, IKKS MEN en IKKS JUNIOR en gedragen door een team gepassioneerde mensen rond hun voorzitter, Pierre-André Cauche, met meer dan 1800 medewerkers en 3600 verkooppunten. In 2019 versterkt IKKS zijn engagement voor de vrijheid in al haar vormen, met haar mantra #LESESPRITSLIBRES.