Die laatste warme zomerdagen koesteren we als grote schatten. Want willen we niet allemaal zo lang mogelijk buiten genieten? Het einde van de zomer betekent tegenwoordig gelukkig niet meer het einde van onze buitenmomenten. Met een laagje extra voor jezelf en je terrasmeubelen geniet je maximaal van je tuin ook wanneer de temperaturen zakken. Ga zalig buiten cocoonen in herfstige hygge-stijl met Overstock Garden.
Gestoffeerd outdoor
Textiel is de laatste jaren zo ontwikkeld dat zachte en duurzame materialen naast indoor nu ook outdoor bakken gezelligheid kunnen brengen. Van lopi, tundra, savane, natte en deauville – een breed gamma aan bekledingsopties voor je terrasinrichting zit in de lift. Overstock Garden biedt met All Weather Sunbrella® Luxe 8 verschillende uitvoeringen in 44 aantrekkelijke kleuropties.
Maar het allermooiste aan de All Weather Sunbrella®-stof is dat ze speciaal werd ontwikkeld om heel het jaar door buiten te worden gebruikt. De waterafstotende acrylcoating zorgt ervoor dat vloeistoffen niet tot in de vezel kunnen doordringen en bieden dus een optimale bescherming tegen water en vocht. All Weather Sunbrella®-kussens kunnen bij slechte weersomstandigheden of tijdens de winter dus in principe ook buiten blijven liggen (toch wordt er aangeraden om ze in de strenge wintermaanden veilig binnen op te bergen).
Ook op de intensiteit van de kleur werd gewerkt. Doordat pigmenten in het begin van het weefproces worden aangebracht, blijven ze stevig in de textuur zitten en vervagen ze niet. De vuilafstotende laag in combinatie met de unieke quick dry foam vulling, maakt de kussens tenslotte ook nog rot- en schimmelvrij en uiterst gemakkelijk in onderhoud. https://www.overstockgarden.be
Collectors Gallery Minimenstraat Brussel presents Giorgio Facchini – tentoonstelling van 24.09.20 - 24-10.20
Een sculptuur op de huid : Ingebedde geometrieën, kinetische bewegingen, gekleurde contrapunten, oppervlakken van een onberispelijke zuiverheid. Kleine monumenten, doordrongen van geschiedenis, uiterst kostbaar. Ontworpen voor een lichaam dat zijn verhaal wil vertellen door over kunst te praten. - Giorgio Facchini
Ter gelegenheid van de terugkeer van de antiquairs op de Zavel en van de Belgian Art Square (BAS) bieden Betty De Stefano en Ivan-Vincent Massey liefhebbers en verzamelaars de gelegenheid om het buitengewone juwelenwerk van de Italiaanse beeldhouwer en goudsmid Giorgio Facchini (1947) opnieuw te komen ontdekken.
De Collectors Gallery staat vooral bekend om de kostbare juwelen en objecten van de hedendaagse lijn van Georg Jensen, waarvoor ze in België het belangrijkste verkooppunt geworden is. Vandaag worden er echter ook juwelen voorgesteld – vintage of in beperkte oplage – van ontwerpers, beeldende en andere kunstenaars van gisteren (vanaf de jaren 1950) en morgen.
Doe mee aan Hunkemöller’s reis naar duurzaamheid: TOGETHER TOMORROW
Hunkemöller, Europa's leidende en snelst groeiende lingeriemerk met 929 winkels in 19 landen, lanceert Together Tomorrow - een initiatief gericht op het verenigen van al haar activiteiten die zorgen voor de planeet en haar mensen. Van duurzame producten tot het welzijn van medewerkers en van dierenwelzijn tot diversiteit, de ambities zijn hoog. Hunkemöller zet zich nu meer dan ooit in voor een positieve impact op de planeet en haar mensen. Beter voor de planeet, beter voor mensen en beter samen.
“We zijn trots onze reis onder de naam ‘Together Tomorrow’ te delen en onze stappen op het gebied van duurzaam ondernemen aan de wereld te presenteren. Een gezamenlijke verantwoordelijkheid van ons leiderschapsteam, ontwerpers en inkoopteam en van winkelmedewerkers tot werknemers in de gecontracteerde fabrieken die onze producten maken”, aldus Alexandra Legro, directeur Marketing & Communicatie bij Hunkemöller.
Hunkemöller’s duurzaamheidsstrategie is gebaseerd op de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling. Door een holistische en duurzame aanpak van alle bedrijfsprocessen, wordt de juiste balans gevonden voor mensen, planeet en winst. Elk jaar wordt hierover gedetailleerd gerapporteerd in het duurzaamheidsverslag van de organisatie. Concreet zijn er voor 2024 drie ambitieuze doelen vastgesteld: • Het zorgen voor eerlijke arbeidsomstandigheden voor 65.000 werknemers door het verbeteren van de gezondheid, veiligheid, gelijkheid en ontwikkeling op de werkplek; • Het verminderen van de milieu-impact van directe en indirecte activiteiten met 20%; • Het motiveren van klanten en werknemers voor het leiden van een gezonder, actiever, diervriendelijker en duurzamer leven
Met een website en een jaarlijks rapport maken we ons proces transparant, de ambities helder en onze verantwoordelijkheden inzichtelijk. Van de inkoop van duurzame materialen, het verminderen van plastic afval door het recyclen van kledinghangers en het verwijderen van plastic tassen uit onze winkels, tot het verbeteren van het leven van werknemers en hun kinderen. We zijn vastberaden om onze invloed te gebruiken om een positief verschil te maken. ", vervolgt Rebecka Sancho, CSR Manager bij Hunkemöller.
Hoe klanten kunnen meedoen via # HKM20FOR2020
Hunkemöller gelooft sterk in het creëren van een gezamenlijke verantwoordelijkheid in deze duurzaamheidsreis. Daarom staat het komende jaar in het teken van een ‘call to action’ aan iedereen, om samen de wereld te veranderen; medewerkers, partners, externe stakeholders en de Hunkemöller Sheroes (klanten). Om dit gemakkelijker te maken, werd #HKM20FOR2020 in het leven geroepen. Twintig eenvoudige tips, waaronder; minimaliseer retourneren door het kennen van jouw sexy shape, recycle, koop samen met vrienden om extra verpakking en leveringen te besparen en wees voorzichtig met het wassen van je items. Naast deze tips krijgen klanten met de handige WEAR, CARE & REPAIR-tips voorlichting over hoe kleding en lingerie langer meegaan, en hoe zij kunnen helpen de planeet te redden en met donaties anderen kunnen helpen.
The GUESS Kids FW20 collection travels to the remote corners of the universe. Explore space with futuristic all-over prints and foil detailing; visit the desert lands of a faraway red planet, filled with eye-catching detailing and a warm, enriched palette; and summit the snowy mountains of Antarctica with a striking, winter-ready theme of cozy, technical fabrics in ice tones. Eco-sustainable materials and androgynous silhouettes promise a collection of on-trend pieces for fashion-forward girls and boys alike.
Nu in je interieur : » Yin en yang voor gevorderden met Dekton® Eter en Aeris - » Dekton® Portfolio ’20 – 5 kleuren, voor elke architecturale stijl
De zoektocht naar evenwicht begint bij jezelf en je interieur is hiervan een reflectie. Maar ook het omgekeerde geldt: de juiste inrichting in je huis brengt rust in je hoofd en je leven. Dekton® by Cosentino biedt houvast in tijden van chaos en onzekerheid met de Portfolio ’20-reeks: 5 nieuwe neutrale en natuurlijke kleuren plaatmateriaal voor een yin bij elke design-yang.
Van dualiteit naar evenwicht
Zacht en vrouwelijk wit met de yin-kleur Aeris? Of liever stoer en mannelijk zwart met de yang-kleur Eter? Kies voor de twee en laat een spel van licht en donker evenwicht brengen in je interieur. De klassieke mix van zwart en wit vormt een tijdloze en solide basis voor uiteenlopende stijlen. Aeris is een lichte tint met details in crèmekleur, geïnspireerd op witte kalksteen. Eter heeft dan weer een donkere granieten structuur in zwart- en grijstinten, goed voor een subtiel intern contrast en een sterk eigentijds element in je interieur. Beide kleuren maken deel uit van de Dekton® Natural-collectie.
De natuur centraal
Waar yin en yang evenwicht brengen door dualiteit en contrast, introduceert feng shui de weldadige werking van de natuur in huis met organische vormen, natuurlijke materialen en kleuren. Om het volledige zen-spectrum te ontdekken, nam Cosentino in haar Dekton Natural-gamma nog 3 andere tinten op: Sasea, Kovik en Rem, één voor één geïnspireerd op de natuur. Met Sasea haal je de look van Sahelkalksteen in huis. Dit populair Turkse gesteente heeft een gedetailleerde structuur vol crème- en grijsnuances. Met Kovik kies je voor de kracht van eenvoud: een lichtgrijze neutrale achtergrond met subtiele dooradering in lichte tinten. De Rem-kleur is gebaseerd op de gekende natuursteen Calacatta Lincoln: één van de meest elegante witte marmersoorten wereldwijd. Bruine en grijze aderen doorkruisen het witte oppervlak en laten hier en daar toetsen goud doorkomen.
Dekton® van Cosentino is een innovatief en ultracompact materiaal voor de architectuur- en designsector. Het bestaat uit een geavanceerde mix van grondstoffen die ook gebruikt worden om glas, porselein van de nieuwste generatie en kwartsoppervlakken te produceren. Dekton® wordt vervaardigd met behulp van de exclusieve Sinterized Particle Technology (TSP), een innovatief ultracompactieproces. www.dekton.com
The Italian brand SUN68 aims to distance itself from traditional fashion. The brand does so by drawing inspiration from ordinary people and their everyday lives. Their motto: rethink everyday life. For the FW20 collection, SUN68 makes daily life more fun by working with overlays. Every outfit starts off with a formal basic, adding casual and funky pieces to create different playful and contemporary looks.
Outdoor trend
This fall/winter, SUN68 was inspired by their sport-heritage and the current outdoor trend, which is very big this season. The sporty outdoor inspiration is clearly visible, in both the materials and details. We see a lot of suède and nappa items in the shoes collection, as well as soft velvet and teddy items in the main collection. The colors used in this collection are more traditional fall tones: navy, brown and burgundy.
Build your outfit
This season, SUN68 introduces overlays to make every outfit unique. Start with a casual formal item like a basic t-shirt, a classy shirt in neutral colors or an everyday sweater.
Combine these neutrals with a funky overlay to create a contemporary look. A sleeveless sweater, a bold jacket or a teddy vest with fluo detailing will do just the trick.
Urban outdoor shoes
The outdoor trend is also very apperent in the FW shoe collection. The highlight of this season is the typical SUN68 sneaker with colourful outdoor accents, for example bright fluo laces. By integrating fluo details, SUN68 gives your look a playful twist.
The finishing touch
To complete your fall/winter outfit, SUN68 also offers cozy scarfs and hats. Choose from different fall colours or colorblocking prints to perfect your look.
met de nieuwe NL Pure verrekijker en ontdek een geheel nieuwe dimensie aan het observeren van dieren met de nieuwe NL Pure verrekijker van SWAROVSKI OPTIK.
Zie hoe mooi de wereld is - #fortheloveofnature
Genieten van het mooie dat de natuur te bieden heeft, dat doe je vanaf 1 september 2020 met de nieuwste verrekijker van SWAROVSKI OPTIK: de NL Pure. De NL Pure biedt een beleving van ongekende intensiteit - Pure Nature Love. SWAROVSKI OPTIK wil mensen inspireren om de natuur in te duiken en dieren te observeren met een verrekijker die generaties lang zal meegaan en eveneens duurzaam ontwikkeld is. Scherp je zintuigen met de NL Pure en ga helemaal op in de schoonheid van de natuur.
Zie wat het blote oog niet ziet - #onewithnature
Met de NL Pure verrekijker komt SWAROVSKI OPTIK met een nieuwe legende, een technisch meesterwerk gefocust op de noden van de gebruikers en gebaseerd op de laatste technologieën: - een ongeëvenaard groot gezichtsveld (tot 71°) en vrijwel onzichtbare randen; - contrastrijke weergave en een buitengewone kleurechtheid; een nieuwe ergonomische vorm die ervoor zorgt dat de NL Pure perfect in de hand ligt; - beter comfort met een voorhoofdsteun voor een stabieler beeld, ideaal voor brildragers.
Met deze baanbrekende verrekijker kun je de wereld in detail verkennen en adembenemende beelden zien in je eigen omgeving of op reis.
Zie de perfectie - #swarovskioptik
Een geavanceerd optisch systeem, de allerbeste materialen en een hoogwaardige afwerking kenmerken de 3 modellen van de NL Pure (vergrotende factor x diameter lens): - NL Pure 8x42 - - NL Pure 10x42 - - NL Pure 12x42
Deze kijker is niet alleen een streling voor het oog, hij is ook erg duurzaam. De field bag is gemaakt van 100% gerecycleerd polyester, de zeep- en borstelset van natuurlijke en recycleerbare materialen net als de verpakking.
Vanaf 1 september 2020 zijn de 8x42, 10x42 en 12x42 modellen van deze nieuwe verrekijker verkrijgbaar bij exclusieve speciaalzaken en online op swarovskioptik.com.
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik. SEE THE UNSEEN. - SWAROVSKIOPTIK.COM
Western style rode back into fashion this FW20 season
The influence of 18th century Western world finds its way to the latest fashion trends. Prairie dresses, cowboy boots, fringes and cow prints lead this season's runways.
The prairie dress
There's different takes on what the ultimate prairie dress looks like, but a typical item is mostly defined by a high neckline, long skirt, long sleeves and ruffled details. Typically, the dress comes in floral designs, referring to the actual flowers at a prairie, but in modern times the prints can be all kinds. The dress usually has a loose fit, making it the ultimate item to dress up yet feel comfortable.
Western boots
A Western inspired look is never fully complete without the right pair of boots. Combining the floral, loose dress with a real cowboy boot means going for the full on so-called 'yeehaw' outfit. Opting for a more neutral, high-heel boot will give the outfit a more sophitsticated look.
Petite Prairie
Even the little one's can't escape the trend. The ruffles, prints and fits make for an extremely fashionable and playful look.
» Semi-vegetarisme, vegan take-over & seizoenslekkernijen van bij ons
De fijnproever anno 2020 is een ware food nomad op zoek naar voedzame en evenwichtige recepten met ingrediënten die zo lokaal en verantwoord mogelijk zijn – het liefst in een kleurrijk smakenpalet. Dat heeft het Belgische Barbecook goed begrepen. Het merk stelt z’n favoriete recepten voor, gaande van semi-vegetarisme over vegan-friendly tot plaatselijke delicatessen. Smakelijk!
Semi-vegetarisme
Vlees mag, maar móét niet. Heel wat mensen zijn er nog altijd rotsvast van overtuigd dat barbecueën een vleesfestijn hoort te zijn. Maar niets is minder waar. Tegen een mooi stuk vlees op de grill zegt Barbecook natuurlijk geen nee (koop trouwens liever één kwaliteitsvol product dan een volledig arsenaal aan minderwaardig vlees). Maar weet dat vispapillottes, gegrilde groenten of een stukje kaas even smaakvol zijn en een mooi alternatief bieden.
Kies bijvoorbeeld eens voor de Europese zeebaars, die met zijn vast en mager vlees perfect tot zijn recht komt op houtskoolbarbecue Loewy 50. Als je een visklem gebruikt, wordt de voorbereiding kinderspel. Combineer met gegrilde groene asperges voor de ultieme healthy pleasure.
Zin in wat meer pit en uitdaging? Ga dan voor de gegrilde vis op Thaise wijze. Vul de stevige en volledige vis (geen filet dus!) met limoengras, knoflook en basilicum. Bedekt met een dikke zoutmengeling kan het gerecht op de Carlo. Maak er de traditionele nam jim-vissaus bij voor een echte smaakbom.
De vegan take-over
De veganistische levensstijl is al enkele jaren in opmars en wist naast een plekje op de menukaart ook een eigen afdeling in de supermarkt te veroveren. Barbecook wil veganisten er nu ook van overtuigen dat het mogelijk is te barbecueën zonder dierlijke producten te gebruiken.
Een recept waar de vegan-lover vast van zal smullen, is de gerookte pompoenhummus. De elektrische rookoven Otto zorgt zowel voor een unieke smaak van de groenten als voor een zomerse sfeer. Mix na het roken de pompoen fijn met kikkererwten, tahin, olijfolie en look, en klaar is Kees! Maak het gerecht extra smaakvol met een yoghurt-limoendip en een zacht Turks brood.
Een ander verfrissend recept zijn de gerookte bietjes gemarineerd in azijn met mozzarella en basilicumolie. Alleen kies je hier het best voor een plantaardige variant van de mozzarella die je eventueel zelf maakt. Met de rookoven Oskar zijn de bieten snel klaar en ready to share.
Seizoenslekkernijen van bij ons
Niet alleen eten we steeds minder vlees, we hechten ook steeds meer belang aan voedzame en verantwoorde producten. Zo kopen we meer en meer biologisch, lokaal en seizoensgebonden om het maximum aan vitaminen op te nemen uit onze maaltijden. Voor de volgende recepten stuurt Barbecook je naar de plaatselijke vee- en groenteboer.
Een eerste gewaagde en geslaagde combinatie is de kip-venkel-radijsbrochette gemarineerd in Belgische Chimay. Gebruik voor dit recept de handige tafelbarbecue Carlo en behoud dankzij de ingebouwde ventilator gemakkelijk de controle over het vuur.
Een Vlaamse klassieker die we allemaal kennen, zijn de hespenrolletjes in kaassaus op grootmoeders wijze. Met een worstengrill en houtskoolgrill Loewy krijg je de hespenrolletjes extra krokant, terwijl de hittereflector Dome ervoor zorgt dat de witloofstronken binnenin extra snel gaar zijn.
N'Neill brengt the original Californian liefstyle to the city streets
O'Neill FW20 collection presentation
O’Neill is, and always has been, the Original California Lifestyle brand. This fall/winter 2020 season, they're blazing forward with a collection that brings O’Neill’s California lifestyle to the snowy mountains and to the city streets. With a strong and unique heritage, O'Neill is inspired to challenge themselves to create a modern, high-quality snow collection that blends the latest fashion trends with the newest technical innovations and the easy Californian attitude. This FW20 collection features several key categories: O'Neill Blue, Californian lifestyle, athleisure & modernist retro.
O'Neill Blue
This season, O'Neill continues its Ocean Mission with O'Neill Blue. Alongside O’Neill’s various sustainability efforts and beach clean-ups, the O’Neill Blue line is their way of developing innovation further across design, technology and production. Its strength and impact over the past seasons has led O'Neill to make sustainability the key concept. In the FW20 collection, 70% of the lifestyle range consists of sustainable products.
California lifestyle
Inspired by O'Neill's roots, the California Lifestyle line holds the pieces they're known for. Easy-to-wear tees and sweats in comfy soft washes with California-inspired graphics and seasonal logos. Irresistibly smooth, these tactile fabrics are sure to add dimension to the modern Fall/Winter wardrobe.
Made for braving the outdoors in stylish fashion, O'Neill designed Californian inspired jackets in functional tech as well. From inner storm plackets that stop wind getting into the jacket, to audio pockets that allow easy access to that day’s playlist -this is a full range of new parka and puffer styles. Designed for those who don’t want to sacrifice style for comfort, this is a thoughtfully created functional design for the colder seasons in the city.
Athleisure
Californians are destined for active lifestyles. Designed to turn heads, the Athleisure range propels a new decade of sport-inspired streetwear for O’Neill, maximizing style and performance with these contemporary pieces.
All styles are made from recycled polyester with O’Neill Hyperdry technology that dries quickly while maintaining breathability. The fabric is anti-bacterial and leaves no odor.
Modernist Retro
With the Modernist Retro range, the future is shaped by honoring the past. Cool and contemporary city looks encapsulate the authentic O’Neill spirit and bring the O'Neill heritage into the context of now.
Not to leave you out in the cold, O’Neill’s Hybrid jackets are bursting with technical performance features. Sealed with watertight taped or laminated seams to stay dry and equipped with Firewall Magma technology to keep your core protected thanks to its thermal energy- absorbing pattern, O'Neill empowers you to stay on the mountain for longer.
» Decoratieve console of bureaumeubel? - » Boekenkast als ruimteverdeler - » Mix & match jouw perfecte bureaustoel
Zoals bij zovelen werd ook jouw job de afgelopen maanden wellicht wat hertekend. Telewerk en flexibiliteit kwamen centraal te staan en ook in de toekomst lijkt dit grotendeels zo te blijven. Overstock Home deelt daarom enkele musthaves om van jouw huis in geen tijd een home office te maken en snel te schakelen tussen werk en privé.
Van decoratieve console naar bureaumeubel
Woon je compact en heb je geen aparte bureauruimte? Of werk je maar sporadisch van thuis uit en vind je het de moeite niet om een bureauruimte te creëren? Met de Fintro-console van Overstock Home ga je flexibel weer van start in september en schakel je snel van decoratieve bijzettafel naar bureaumeubel. Het zwart metalen onderstel combineer je naar wens met een blad in marmer, gerecycleerde teak, eik natuurkleur of zwart en live edge eik natuurkleur of zwart. Je hebt bovendien de keuze uit twee verschillende formaten: B160 x D40 x H75/77 of B120 x D40 x H75. Naast het Fintro-onderstel kan je ook opteren voor de strakke en verfijne Kubo- of de robuuste Forzo-console.
Een boekenkast als ruimteverdeler
Extra opbergruimte in de buurt van je bureau komt altijd van pas! Heb je graag iets stijlvol, dan kan een losse boekenkast een handige oplossing zijn. Plaats deze centraal als accentmeubel of gebruik ze als ruimteverdeler in de woonkamer om zo een onderscheid te maken tussen je bureauruimte en je privé. Het Biblio-rek van Overstock Home geeft karakter aan je boekenverzameling en kan met z’n veelzijdige look elke interieurstijl aan. De kast is beschikbaar in drie verschillende formaten: B40 x D36 x H205 cm, B60 x D36 x H205 cm en B90 x D36 x H205 cm.
Wie het bureaustoeltje past …
Jouw home office verdient ook de juiste bureaustoel, zeker als je het grootste deel van de dag zittend achter de computer doorbrengt. Stel bij Overstock Home jouw perfecte bureaustoel samen met een onderstel en zitting naar keuze. Van een pivoterende relax tot een statische kuipstoel, met of zonder armleuning, in comfortabel leder of een velvet accentkleur. Mix en match het nieuwe school- en werkjaar naar jouw smaak. www.overstockhome.be
launches his first collection at Swedish sports fashion brand Björn Borg
After roughly a year at the company, Andreas Gran’s first collection with Björn Borg is launching for Autumn/Winter 2020. Inspired by the brands’ heritage and Scandinavian design, the collection demonstrates a stylish and long-lasting direction of the Björn Borg brand.
Andreas Gran, previously Head of Design Menswear at Tiger of Sweden, has a long background within the fashion industry. Starting out as a stylist at the age of 18, Scandinavian design runs deep in his aesthetics, where function trumps form and where he rather reduce than add. Finding smart ideas that makes training easier is one of his ambitions, such as the Running from Daylight concept, releasing along the rest of the collection in August. “Here we’ve gathered it all”, says Andreas. “- our new aesthetics using the Björn Borg heritage merged with our values. Done in clean Scandinavian design creating a collection worthy of the Swedish darkness.”.
Building on timeless fashion and products that never go out of style, Andreas – in his new role as Creative Director - is continuously working on all aspects of the Björn Borg brand. “I don’t want to change Björn Borg, I want to highlight our great heritage, strong culture and place it in a contemporary context”, says Andreas. “I want to improve and amplify, when something is done, I want to move on and see what else we can do better.”.
The AW20 collection consists of the performance BORG concept, the fashion-edgy Running from Daylight collection, the athleisure Centre concept and an underwear range with the Core collection in focus – all
these embracing the minimalistic and stylish expression that has grown to become Gran’s signum; “My job is to create a visual strategy for the brand. To make sure we are a brand that is relevant , that inspires, that rescpect the envorinment, that is inclusive and that communicates the fantastic advantages training will have in your life.”.
The AW20 collection will be released in August and will be available online, instore and at selected retailers.
This back to school season, Jeune Premier (literally) has got your child’s back with the new Ergomaxx backpacks.
Who says ergonomy ain’t cool?
A parent’s job is to always have their child’s back, but for the school moments when they can’t be there, Jeune Premier’s brand new Ergomaxx bags will. This newest member of the Jeune Premier family watches the back from the little ones from dusk till dawn. The ergonomic design supports the back and its looks delight the eye. The load-bearing system transfers 50% of the weight of the bag from the shoulders to the waist. It helps to establish healthy posture habits at a younger age and prevents future problems.
“Shoulder, neck, or back pain are a frequent complaint in young children. Carrying a heavy bag every day can lead to poor posture and even chronic back pain in children.” says Dr Thomas De Geest, an orthopaedic spine surgeon, but also father of two school-age children. “Young students often carry over 15 percent of their own body weight in their backpacks, which causes biomechanical and physiological adaptations that could increase musculoskeletal injuries. Therefore it is important to look for an ergonomic school bag. Beside padded back straps, I would strongly advise a waist strap. An added belt that can wrap around the waist will help distribute weight.”
With its adjustable, padded backstraps, high-end adjustable carrying system, adjustable, elastic chest strap and adjustable padded hip strap closing with one click, the Ergomaxx is every child’s best school partner in crime.
The Ergomaxx bags combine brains and beauty, as they are available in five cool designs: cherry pompon, unicorn gold, lady gadget blue, lion head and wingman.
Ergomaxx product details : Size: 26cm x 42cm x 16.5cm - Weight: 1100g - Volume: 18L - Price: starting from 169.90 euro
Safety first
The Ergomaxx backpacks enhance good visibility due to reflectors all around, to protect children in traffic. Additionally, Jeune Premier is also introducing LED lights that will fit right in the clasps of their bags. Ideal for the gloomy autumn and winter mornings as well as evenings. These lights will provide safety in and out of the school premises. The lights are rechargeable with usb & presented in a beautiful, funky display with 12 sets.
Wegwijs in wellness: welk tyr saunaganger ben je ?
Sinds 1 juli mogen sauna’s en wellness-centra de deuren weer openen. Eindelijk weer genieten van de weldadige effecten die warmte en de juiste luchtvochtigheid op ons lichaam hebben. Maar welke type sauna’s bestaan er nu precies en welk effect hebben deze op ons lichaam? Wij doken het wellnesswoordenboek in samen met home wellness-specialist Gervi en zetten het sauna-ABC voor je op een rij.
1/ Finse hitte voor de natuurliefhebber
Het bekendste type sauna is ongetwijfeld de klassieke Finse sauna van beukenhout of de kelosauna – een (kleine) houten blokhut buitenshuis. In zo’n sauna neemt het hout de warmte van de ingebouwde open haard op en geeft die door middel van straling weer af. De temperaturen schommelen er tussen de 60 en 120°C en daarmee behoort de kelosauna tot één van de warmste soorten. Hij wordt soms ook wel eens ‘opgietsauna’ genoemd omdat in dit type sauna regelmatig water – al dan niet verrijkt met essentiële oliën – over de kachel wordt gegoten zodat de ruimte zich met warme stoom kan vullen. Op die manier wordt er ook een onderscheid gemaakt tussen droge of vochtige sessies. De effecten bij dit type sauna zijn voornamelijk stimulatie van de bloedsomloop en afvoer van afvalstoffen. Maar daarnaast zou een regelmatig bezoek aan de kelosauna ook een positief effect op het immuunsysteem hebben. Banja, de Russische sauna, is gelijkaardig aan de Finse sauna maar heeft een iets lagere temperatuur en hogere vochtigheid (die kan oplopen tot 100%). Zet je de sauna op 70°C en en voeg je zoutkristallen toe aan de sessie bevorder je het positieve en zuiverende effect op de luchtwegen.
2/ De ultieme ontspanning in een Turks stoombad of hammam
Het zweetbad, de voorloper van de sauna zoals we die nu kennen, dateert van het stenen tijdperk. Over heel het noordelijk halfrond zijn sporen van prehistorische zweetbaden teruggevonden. De verklaring hiervoor is eenvoudig: lucht is gemakkelijker op te warmen dan water en dus gebruikten de mensen vroeger het stoombad als een alternatief voor een gewoon warm bad. Een grot, hut of tent kon eenvoudig omgetoverd worden tot een stoombad door in vuur verwarmde stenen te overgieten met een beetje water. Is een hut uit dierenhuid niet jouw ding, dan zit je met de meer hedendaagse hammam ook letterlijk in de wolken (stoom). De temperatuur in een hammam is beduidend lager (rond 45° C) dan in een droge of vochtige sauna, maar door de hoge luchtvochtigheid ga je er wel snel transpireren. Traditioneel bestaat een Turks of Arabisch bad uit een aantal ruimtes met stijgende luchtvochtigheidsniveau’s. Die hoge vochtigheid doet niet alleen wonderen voor je luchtwegen, het verzorgt ook een oneffen, droge huid en is perfect alternatief voor wie niet goed tegen hitte kan.
3/ De infraroodsauna voor de sportievelingen
De infraroodsauna is uniek in vergelijking met andere saunatypes omdat deze werkt op basis van infraroodlampen in plaats van een kachel. Bij infraroodwarmte wordt dus niet de lucht verwarmd, maar zenden de lampen infraroodstralen uit die diep in de huid binnendringen zodat spieren en gewrichten volledig kunnen opwarmen. Hierdoor voelen de spieren soepeler aan en worden door het verwarmen van gewrichten en spieren blessures verzorgd en zelfs voorkomen. Ideaal als je niet goed tegen de hitte kan, maar wel flink wilt zweten.
4/ Licht- en kleurentherapie tegen de winter blues
De licht- of kleurensauna dompelt je onder in verschillende lichtstralen – waarvan elke kleur een specifieke werking heeft – terwijl je kan genieten van een milde standaardtemperatuur. Elk kleur heeft een eigen functie met een relaxerend of juist opwekkend effect. Welke mood je ook kiest, deugd doet het zeker, want voldoende licht is essentieel voor een gezonde mentale toestand. Zeker in de winter hebben we hier wel eens een tekort aan, wat zorgt voor een instabiele energiebalans en een slecht humeur. Met een sessie in de lichtsauna ga je dit tegen.
5/ Een Japanse sauna om alle ZENtuigen aan te spreken
De traditionele Aziatische sauna doet denken aan de Finse sauna: een blokhut met warme stenen en open oven met een temperatuur van 80°C. Volgens de principes van de zen-leer zweeft de sauna boven het water en zorgt het strakke interieur voor een extra rustgevende dimensie; zwarte natuurstenen vloer en scheidingswanden in bamboo. Om alle zintuigen te prikkelen heb je vanuit de sauna een rechtstreeks zicht op de natuur, is er zachte muziek te horen en ruik je de meest heerlijke, natuurlijke aroma’s. Een uitzonderlijke ervaring dus voor wie op zoek is naar een ontspannende totaalbeleving en tegen de nodige hitte kan.
MARIE'S CORNER ingezet door WEWANTMORE bij CHÂTEAU DE VIGNEÉ. Toen WeWantMore begin 2019 bij Marie’s Corner aanklopte met een uitdagende opdracht, is er ongetwijfeld ergens in de eeuwige jachtvelden een engelenkoor beginnen zingen. De opdracht van de Antwerpse designstudio was immers op het lijf geschreven van de Belgische meubelmaker: voor de totaalrenovatie van Château de Vignée zocht de designstudio nog een partner voor handgemaakte en hoogwaardige meubelen met comfort als sleutelwoord. Helemaal de biotoop van Marie's Corner!
Château de Vignée is een historisch monument in het eigenzinnige landschap van de Ardennen. Het 17e-eeuwse kasteel was 400 jaarlang een ontmoetingsplaats voor jagers en is altijd al een trekpleister geweest in de Famenne. Château de Vignée werd getransformeerd tot een idyllisch landgoed met het gelijknamige hotel Château de Vignée (25 kamers) en ARDEN, het restaurant waar chef Kwintin Boelen het allerbeste van de natuur serveert.
Doorgedreven renovatie- en inrichtingsproject
Gedurende ruim anderhalf jaar werkten de drie partijen (Marie's Corner, WeWantMore en Château de Vignée) intensief samen om het landgoed in de provincie Namen om te toveren tot een hoogwaardig boetiekhotel en restaurant zonder afbreuk te doen aan de rijke geschiedenis van de site. De lounge, de bar, het restaurant ARDEN en de private dining room, maar ook de spa, de evenementen ruimtes en de comfortabele hotelkamers werden ingericht in functie van de verschillende doelgroepen. Château de Vignée richt zich tot jagers, wandelaars, fijnproevers, koppels, kortom levensgenieters van alle generaties die gedurende de vier seizoenen een sterke verbondenheid voelen met de natuur.
Marie’s Corner slaat al meer dan 25 jaar een brug tussen vakmanschap en moderniteit. Het Belgische merk ontwikkelt onder meer hoogwaardige en volledig personaliseerbare zitbanken, fauteuils, stoelen en poefs. De Belgische leider van de tailor made zitbank legt zichzelf dan ook hoge en strenge kwaliteitseisen op tijdens iedere stap van de productie. De klant heeft keuze uit 200 modellen, 700 referenties in stoffen en 500 afwerkingen. Ieder stuk is uniek.
Season XV - Les Ignorants: Serge Leblon & Lionel Jadot
Twee verschillende disciplines, fotografie en design, maar met dezelfde rode draad: de obsessie voor de organische en instinctieve verhouding tot rauwe materialen. Die obsessie was een voedingsbron voor hun artistieke proces en doet hen vandaag de handen in elkaar slaan voor een tentoonstellingsproject bij Spazo Nobile. Lionel en Serge wilden hun persoonlijke werk niet zomaar naast elkaar plaatsen, ze wilden een originele creatie tot stand brengen, hun eigen praktijken verenigen rond een gemeenschappelijke thematiek. Het onderwerp kwam vanzelf: de transformatie van het lichaam door er machines aan toe te voegen, diverse objecten die zowel inperken als de lichaamsenergie doen toenemen. Low-tech objecten of afval genereren vergankelijke menselijke architecturen. Het is hun doe-het-zelfversie van een soort transhumanisme. Een onvolmaakte, poëtische versie, waar de filosofie van de arte povera fijn doorheen wordt geweven.
De objecten en machines van Lionel Jadot bevinden zich op het continuüm tussen recyclage en upcycling en worden op individuen uit het dagelijks leven geënt. Achteraf worden ze op beeld vastgelegd en gefilmd door Serge Leblon, in een universum geïnspireerd op dogma95, de cinematografische beweging die in 1995 ontstond en het gelijknamige manifest dat verschillende Deense regisseurs opstelden onder leiding van Lars von Trier en Thomas Vinterberg.
Het resultaat van deze combinatie - de geüpgradede individuen van Lionel en de beelden van Serge - krijgt een resoluut poëtisch karakter, in de trant van de satirische kritiek. Samen willen ze een soort humor opwekken die aan Buster Keaton herinnert. Zo komen we op het vlak van de vorm bij de ready-made, transgressieve upcycling, Frankenstein, de film Crash van Cronenberg, de film One Week van Buster Keaton, een samenvatting van invloeden die deel uitmaken van hun gedeelde verbeelding.
Season XV - Les ignorants, Lionel Jadot & Serge Leblon, duoshow,
Spazio Nobile Gallery, Franz Merjaystraat 142, B- 1050 Brussel - 04/09 – 08/11/2020
By now we've grown accustomed to the athleisure trend, linking sportswear and high fashion. This FW season however, our wardrobe will be focussed on the outdoors and nature. Functionality, practicality, adventure,... this outdoor attire brings the best aspects of the wonderful outdoors into your closet. These styles have conquered the high street, but if needed they will get you through in the wild.
Keeping warm in the (urban) woods
When venturing into the great outdoors (or when going to work), a good jacket is imperative. As a cornerstone of the outdoor trend, these jackets are lightweight, fashionable and a pleasure to wear.
Mid layer for the inbetween season
Not quite cold enough for a big puffy jacket? Count on these mid layer pieces to protect you from the elements and perfect your outdoor/office outfit.
Mountaineer chique
When talking outdoors, we obviously can't leave flannel shirts and earth toned pieces behind. Whether you need an outfit to go hiking, or just a casual piece for the weekend, these items will channel your inner mountaineer.
Hiking or running to catch your train?
Hiking boots used to be solely for hiking trails, but now they pass as practical yet fashionable everyday shoes. Many sneakers also feature studs to help you get around on rugged terrain. These stylish shoes are the fashion-friendly answer for all urban outdoor-lovers.
Accessories for mountaineers
Any experience mountaineer will tell you to never leave without accessories to keep you warm. A fashionable hiker will choose items that lifts his/her style to the next level.
Take your outfit outdoors
Since all of these clothes are begging to be taken outdoors, may we suggest a fun (and totally hipster-proof) outdoor camping trip? Camptoo offers everything you need for that perfect outdoor, yet urban holiday.
publiceert hoopvolle financiële resultaten voor 2019
De PP Retail Group, dat het merk LolaLiza verdeelt via zijn winkelnetwerk in België, Frankrijk en Luxemburg, heeft zijn resultaten voor 2019, eindigend op 31.01.2020, gepubliceerd. Deze zijn erg hoopvol en tonen dat de nieuwe koers die het bedrijf in 2018 insloeg, zijn vruchten afwerpt. De implementatie van de nieuwe strategie die al opgestart werd in 2018 en in 2019 voortgezet werd, heeft duidelijk resultaat opgeleverd. De strategie hield vooral in om flexibeler te werken: in minder dan 6 weken van creatie van een kledingstuk naar verkoop van dat stuk in het winkelnetwerk, op de website en op de marktplaatsen. Het blijkt een winnende gok. Daarnaast heeft ook een nauwe betrokkenheid met de klant bijgedragen aan het succes. Het Belgische bedrijf wil dichter dan ooit bij hun klanten staan en hen beter leren kennen door een omnichannelstrategie op te bouwen om zo klanten offline en online te bereiken.
"Onze strategie werpt zijn vruchten af” vertelt CEO Joachim Rubin. “We hebben nu allemaal hetzelfde, duidelijke doel voor ogen en dat heeft ons in staat gesteld om de theorie om te zetten in realiteit. We proberen meer dan ooit dicht bij onze on- en offline klanten te staan om zo goed mogelijk aan hun verwachtingen te voldoen. Nu moeten we er alles aan doen om op koers te blijven en er elke dag nog sterker te staan. We blijven optimistisch, maar eveneens realistisch: retail is als een boot die op koers moet blijven ondanks het slechte weer."
De nieuwe strategie en het nieuwe team heeft gemaakt dat het bedrijfsresultaat van 2019 2,8 miljoen euro winst geeft, wat in de sector zeker positief is; vergeleken met een verlies van 1,2 miljoen euro in 2018. De PP Retail Group heeft duidelijk het tij kunnen keren en kent opnieuw een positieve en rendabele trend. Wat het beeld wat minder positief maakt, zijn uitzonderlijke elementen die het resultaat voor 2019 belast hebben, kosten veroorzaakt door de sluiting van niet-rendabele winkels en de jaarlijkse afschrijving van goodwill tbv van 2,5 miljoen euro, kosten nodig om in 2020 rendabeler te worden. Het bedrijf publiceert een geconsolideerd verlies van -2,5 miljoen euro wat een grote stap in de juiste richting aangeeft, tegenover een verlies van 18 miljoen euro in 2018. Dit geconsolideerde verlies doet in geen geval afbreuk aan de zeer positieve resultaten in 2019, die opmerkelijk zijn in de modesector.
2020 was en zal omwille van Covid-19 voor vele een moeilijk kaar zijn en dat geldt ook voor LolaLiza. Maar dankzij de goede resultaten van 2019 kan het Belgische deze moeilijke periode trotseren. “Deze tijden zijn moeilijk voor iedereen, en ook voor ons. De toekomst zal moeten aantonen dat we uit deze crisis komen dankzij onze nieuwe strategie.” vertelt CEO Joachim Rubin. “Sinds de heropening van de winkels zijn we terug actief met de LolaLiza Fashion Hunt en de collaboraties met An Lemmens en Tatiana Silva. Beiden tonen aan we als bedrijf agiel en reactief willen zijn.”
Deze zomer en in het najaar is de fiets de beste vriend in en rond Koksijde-Oostduinkerke. Met een uitgebreid aanbod fietsroutes en tal van andere activiteiten is de toon gezet voor veel fietsplezier.
Fietseluren en deelfietsen
Fietseluren is een doldwaas avontuur op de fiets voor jong en oud. Op ludieke wijze worden de fietsers op deze tocht langs weiden en bossen gestuurd en fietsen ze letterlijk door een stripboekdorp. Fietseluren is coronaveilig en de nodige maatregelen worden gerespecteerd. Wie graag in zijn bubbel fietst, kan hier genieten van 15 km gek plezier. Alle info op de website, ook informatie over fietsen huren en fietsen delen.
20 augustus: Het Belgisch Kampioenschap Tijdrijden voor heren en dames elite
Het Belgisch Kampioenschap Tijdrijden kon door het coronavirus niet doorgaan op 18 juni, maar vindt nu alsnog plaats op 20 augustus. De renners krijgen een technisch en uitdagend parcours van 13 kilometer voorgeschoteld.
Volgende wielerfeesten: 19-20 september 2020: UCI Keizer der Juniores - 22 november 2020: Wereldbeker UCI cyclocross Koksijde - 19 maart 2021: Bredene Koksijde Classic - 1 mei 2021: Belgisch Kampioenschap Tijdrijden jeugd
Flinke fietsroutes
De flinke fietsroutes van Koksijde-Oostduinkerke gaan naar alle hoeken van West-Vlaanderen: lekker korte dichtbijroutes, maar ook flinke tochten tot aan de Franse grens zijn uitgestippeld. Voor de 4 regio’s Brugse Ommeland, Leiestreek, de Westhoek en de Kust werd een kaart uitgegeven met routes via de knooppunten van het nieuwe Fietsnetwerk West-Vlaanderen. De routekaarten zijn te koop bij de dienst toerisme van Koksijde-Oostduinkerke.
Nieuwe Westkustfietsroute
Fietsen in combinatie met een bezoek aan typisch West-Vlaamse bezienswaardigheden, dat kan op de nieuwe Westkustfietsroute: langs De Panne, de natuurgebieden van Koksijde, de IJzermonding en de Nieuwpoortse jachthaven, enz. Deze route is de eerste in een reeks van 28 nieuwe West-Vlaamse fietsroutes, 48,5 km lang en ideaal voor de kusttoerist die op zoek is naar afwisseling.
Nog tot 8 november is er ook een zoektocht langs deze route met de kans op het winnen van leuke prijzen
Mountainbikeroute: Paul Herygersroute
Wie graag op de mountainbike springt, kan de Paul Herygersroute volgen, grotendeels kronkelend in het natuurgebied De Noordduinen gelegen tussen Oostduinkerke en Sint-Idesbald. De totale afstand bedraagt 28 km waarvan een 16-tal km onverhard, met prachtige single-tracks en pittige beklimmingen. Ook op deze route liggen heel wat bezienswaardigheden. De routes zijn volledig aangegeven met pijlen en beschikbaar voor gps. Alle info is te vinden op de website.
Fietsgemeente van het jaar
Koksijde heeft van haar inwoners het beste fietsrapport van Vlaanderen gekregen voor middelgrote steden en gemeenten tot 50.000 inwoners. Op 6 oktober zullen experts de uiteindelijke winnaar kiezen van de fietsstad of fietsgemeente van het jaar! Spannend!
Met vier fietsstraten: Pylyserlaan, Doornpannestraat, een deel van de Guldenzandstraat en Karthuizestraat is de fietser koning in Koksijde!
Om de ‘Big 5’ van Europa te zien, moet je het hele continent doorkruisen. Maak daarom een bucketlist van alle bestemmingen en zet die onmisbare verrekijker op je wishlist. Klaar voor een avontuurlijke roadtrip door Europa?
De Europese 'Big 5'
De wolf kun je zien in eigen land. België is goed op weg om het wolvenkruispunt van Europa te worden. Wolven uit de Zuid-Europese populatie ontmoeten hier voor het eerst sinds eeuwen hun soortgenoten van de Oost-Europese populatie. In de Ardennen heb je het meest kans om ze te zien.
De lynx is na een eeuw afwezigheid ook terug in de Ardennen. De populatie sluit aan op de populaties in de Eifel en de Vogezen.
De Europese bizon of wisent was op uitsterven na dood, maar is door fokprogramma’s voor uitsterven behoed. De vrij levende populaties bevinden zich in Polen, Wit-Rusland, Oekraïne, Rusland, Litouwen, Slowakije, Duitsland en Roemenië.
Voor de veelvraat moet je naar arctische gebieden zoals Scandinavië: Noorwegen, Zweden, Finland maar ook Estland en Rusland. Het is een forse, gespierde marterachtige en hij is zowel overdag als 's nachts actief.
De bruine beer leeft in afgelegen berggebieden, onder meer in Scandinavië en Oost-Europa (vooral in Roemenië). Vroeger waren ze talrijk in Europa, maar dat is al lang niet meer het geval.
Een verrekijker die in je jaszak past
Om deze prachtige dieren te spotten heb je een stevige dosis geduld en een goede verrekijker nodig. De CL Pocket van Swarovski Optik is een lichte en compacte kijker die je gemakkelijk met je meedraagt. De speciale CL Pocket Mountain heeft een oranje tasje, goed zichtbaar als je op pad gaat in de natuur. De dieren daarentegen kunnen deze roodtint niet onderscheiden van de kleuren uit de natuur, dus je jaagt ze er niet mee weg. Ondanks dat de kijker klein en compact is, biedt hij toch veel kwaliteit: optimaal kijkcomfort en een groot gezichtsveld.
Dieren digitaal identificeren
Nu is er ook de dG: de Digital Guide. Met deze monokijker van Swarovski Optik kun je zowel zoogdieren (met de dG Mammals app) als vogels (met de Merlin Bird app) identificeren via je smartphone. Het is het allereerste optische precisie-instrument waarmee je dieren automatisch kunt identificeren en je observaties kunt vastleggen en delen. In combinatie met de intuïtieve dG app is de dG met ingebouwde camera de ideale metgezel voor iedereen die graag meer wil weten over de natuur.
Met de kijkers van Swarovski Optik ben je voor elke ontdekking perfect uitgerust. Kijk voor meer informatie op www.swarovskioptik.com.