Inhoud blog
  • Design vakantieverblijf :.
  • Ontwerp jouw droomkeuken,
  • Let it snow
  • Interhome breidt uit aan Noordzee
  • Evenement Kerstmis Avontuur
  • Op naar de feestdagen met V-Tech
  • 5 tips om de Memphis stijl in huis (en je kleerkast) te halen
  • Home stories winter 2024
  • Het efect van schermtijd bij jonge kinderen:
  • Tsuyosa Kiniro: een nieuw icoon
  • Fresh 'n rebel
  • Kerstmis in de winterserre
  • Nieuwe Flik Flak collectie: Mystic Land
  • A Walkie Talkie Christmas
  • Chocoladehuis Boon Hasselt
  • Winterwandelingen op de Waddeneilanden
  • Circular & chic
  • Exclusieve horloges
  • Kom in de kerstsfeer
  • Punic
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    22-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het slechte weer beu?

    Vueling presenteert het ‘leve-de-zon’ pakket voor familie en vrienden-vakanties !

     

    Het pakket bestaat uit een korting van €30 voor families die met kinderen reizen of voor groepen van 3 of meer vrienden. Bovendien bevat het pakket ook een gratis check-in van baby accessoires en priority boarding. De promotie is geldig voor boekingen van 14 tot 20 juli via Vueling.com en reisbureaus.

    Vueling presenteert een pakket met “leve-de-zon” maatregelen voor alle families die alsnog op reis willen gaan tegen de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Iedereen die tussen 14 en 20 juli boekt met kinderen, krijgt een korting van €30 op zijn ticket, samen met heel wat andere gratis voordelen, zoals het inchecken van baby accessoires (buggy, kinderzitje of kinderbedje), een rolstoelservice naar de boarding gate en priority boarding. Deze voordelen blijven ook nog geldig eens de actie is beëindigd.

    Daarnaast zal er op een aantal vliegvelden waar Vueling opereert een speciale fast-track door de security worden gehanteerd. Op Barcelona is er verder een rolstoelservice voor personen met een transfervlucht. Dit initiatief is gelanceerd door Vueling en is geldig in heel Europa. Het doel van het initiatief is om familiereizen betaalbaarder te maken door geen extra kosten te rekenen voor elk aspect dat normaalgezien komt kijken bij het reizen met kinderen. Daarbij is het ook voor groepen van drie vrienden of meer mogelijk om gebruik te maken van de korting via Vueling.com of een reisbureau waar Vueling mee samenwerkt.

    www.vueling.com/nl/reserveer-je-vlucht/evenementen/vueling-voor-iedereen

    Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen wou het een uitmuntende service tegen zeer competitieve prijzen aanbieden. Tien jaar later vliegt de maatschappij op meer dan 260 Europese, Afrikaanse en Midden-Oosterse bestemmingen. Ze telt nu 21 focus airports en vervoerde al meer dan 75 miljoen passagiers. Met een marktaandeel van 36% is Vueling, dat deel uitmaakt van de IAG-groep, de toonaangevende maatschappij op de luchthaven van Barcelona-El Prat. Vanaf deze zomer zal Vueling beschikken over een vloot van 90 Airbus-toestellen (model A319 en A320).

    Vueling biedt 11 rechtstreekse vluchten van Brussel naar Spanje, Italië en Portugal aan, goed voor 684.180 plaatsen. Van 24 oktober tot 2 november 2014, vliegt Vueling rechtstreeks op Praag, Catania en Firenze. Sinds 2014 heeft de maatschappij 2 Europese hubs, nl. Barcelona en Rome-Fiumicino. Dat maakt van Vueling de enige lowcost maatschappij die het hele Middellandse Zeegebied bestrijkt.

     

    22-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pierre & vacances opent 3 nieuwe residenties in Spanje

    Pierre & Vacances breidt haar aanbod in Spanje uit en kondigt de opening aan van drie nieuwe residenties. Vorige week heeft het merk twee residenties op het eiland Mallorca geopend. Op 1 augustus a.s. opent de derde residentie haar deuren aan de Costa Dorada (de Gouden Kust).

    Mallorca: het grootste eiland van de Balearen – 2 nieuwe residenties. Het eiland Mallorca is uitgegroeid tot één van de meest toeristische bestemmingen van Spanje dankzij het prachtige, gevarieerde landschap en zachte klimaat. Bovendien wordt het eiland gekenmerkt door de mooiste baaien van de Middellandse Zee en een ideale combinatie van bergen en kust.

    Residentie Mallorca Portomar: De residentie is gelegen aan de oostkant van het eiland, in Portocolom op 500m van de mooie kreek Cala Marçal, en beschikt over een buitenzwembad en een restaurant en biedt daarnaast verschillende faciliteiten aan zoals een sauna, een fitnesszaal en een jacuzzi. De residentie bestaat uit 80 appartementen: van een 2-kamerappartement voor 2 personen tot een 4-kamerappartement voor 6 personen. Ze beschikken allen over airconditioning en zijn compleet ingericht. De haven van Portocolom is bekend om zijn pittoreske charme en om de populaire, nabijgelegen grotten van Drach en Hams. Voor sportievelingen biedt de residentie diverse watersporten en een golfterrein in de nabijheid. Tarieven (vanaf): € 625 per week voor een 3-kamerappartement voor 3 pers. in september 2014

    Residentie Mallorca Vista Alegre : Residentie Vista Alegre bestaat uit 42 2-kamerappartementen voor 3 personen die zijn uitgerust met airconditioning. Het complex is gelegen in Porto Cristo op 500m van het strand Cala Aguila en beschikt over een buitenzwembad. Dit oude vissersstadje met prachtige stranden en kristalhelder water is de ideale bestemming voor elke vakantieganger. Bovendien biedt de residentie een ruime keuze aan activiteiten: diverse watersporten, bootexcursies, fietstoerisme en de Pula golfclub, een golfbaan met 18 holes in Son Servera (17km). Tarieven (vanaf):€ 735 per week voor een 2-kamerappartement voor 3 pers. in juli en augustus 2014 - € 520 per week voor een 2-kamerappartement voor 3 pers. in september 2014

    Residentie Torredembara – Costa Dorada: De Costa Dorada, gelegen ten zuiden van Barcelona, is de ideale bestemming voor een familievakantie: lange zandstranden, verborgen kreken en activiteiten voor iedereen. Zo bevindt zich er het themapark Portaventura, dat midden in een natuurgebied gelegen is, en de stad Tarragona die dankzij Romeinse ruines is opgenomen op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. De nieuwe residentie, gelegen in Torredembara, ligt op 35m van het 4km lange zandstrand. Ze bestaat uit 36 3-kamerappartementen voor 4 of 6 personen en 4-kamerappartementen voor 6 personen.    

    Alle appartementen zijn voorzien van airconditioning en beschikken over een terras of een tuin (voor degenen die zich op de benedenverdiepingen bevinden). De residentie is omringd door groen en beschikt over een buitenzwembad en een paddle-terrein. Tarieven (vanaf):€ 665 per week voor een 3-kamerappartement voor 4 pers. in augustus 2014 - € 315 per week voor een 3-kamerappartement voor 4 pers. in september 2014

    22-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lacnache brengt pastelkleurige vintagefornuizen

    Dé eyecatcher in uw keuken

     

    Het Franse familiebedrijf Lacanche gaat terug naar de “Golden Sixties” en verovert de markt met zijn nieuwe pastelkleurige fornuizen. De fornuizen van Lacanche worden gefabriceerd met liefde en jarenlange ervaring in het vakgebied. De Vintage-reeks is dan ook een bewijs van hun inzicht voor trends in innovaties. Met een van de drie kleuren quartsroze, koraalblauw en lindegroen breng je dat onbezorgde sixties gevoel in ‘no time’ tot in je keuken. De trendy modellen passen in ieder interieur.

    Personalisatie viert hoogtij. De keuzemogelijkheden bij de Lacanche Vintage fornuizen zijn eindeloos. Een droom voor moeilijke beslissers! De kookvuren zijn beschikbaar in verschillende afmetingen (van 70cm tot 230cm) en de invulling met toestellen is vrij te kiezen. Een leuk handigheidje: de verschillende fornuizen krijgen de naam van een Frans dorpje uit de buurt van Lacanche. Zo kan de consument zijn ‘dorpje’ kiezen en de rest vrij invullen. Het toppunt van personalisatie is dat er slecht één persoon in de Lacanche fabriek één fornuis van A tot Z en met veel liefde afwerkt.

    Uniek fornuis: Liefhebbers van gasfornuizen zijn gebaat met de kwalitatieve gasvuren die naar wens geordend kunnen worden. Ook vitrokeramische of inductievuren zijn beschikbaar. Wie niet kan kiezen, kan zelfs gas en inductie combineren! Wie graag kookt is zeker gebaat met de multikoker die kan dienen als stomer, bain marie of om grote hoeveelheden te koken. Lekker krokant bakken of grillen kan dan weer met de Teppanyaki plaat of grill op vuurvaste stenen! Een stoofpotje maak je klaar op de coup de feu plaat, zoals een echte chef. Afhankelijk van de afmeting van het fornuis, kunnen er een, twee of zelfs drie ovens geïnstalleerd worden. Hierbij is er de keuze tussen een gasoven, een elektrische statische oven, een griloven, een warme lucht oven of een sudderoven. Ook de combinatie van een elektrische en een gasoven is mogelijk. Koken voor vrienden en familie wordt kinderspel!

    Edele materiaalkeuze: Wie voor Lacanche kiest, gaat honderd procent voor kwaliteit en vakmanschap. Zo gebruikt de metaalfabriek alleen edele materialen: staal, inox, gietijzer en email. Die materialen worden naar goed bewaarde knowhow zorgvuldig bewerkt. Er gaat immers niets boven de hand van de specialist en zijn product. Ieder Lacanche product wordt geassembleerd met hart en ziel en dat zie je in elk detail. Buiten de kleur van de emaillen afwerking in 24 verschillende kleuren, zijn ook de knoppen en andere details naar keuze in messing, chroom, nikkel of inox af te werken.

    Cluny 1800 - Kleur: lindegroen, breedte: 180 cm - prijs fornuis vanaf 10.793 Euro, Sully 2200 - Kleur: koraalblauw, breedte: 220 cm - prijs op aanvraag; Chagny - Kleur: quartzroze, breedte: 100 cm - prijs fornuis vanaf 6.891 Euro en Beaune - Kleur: koraalblauw, breedte: 90 cm - prijs fornuis vanaf 5.572 Euro.

    Lacanche is een Frans familiebedrijf dat bekend staat voor jarenlang vakmanschap. Sinds de 19de eeuw worden er fornuizen, kooktafels en kookuitrustingen geproduceerd. De streek rond het Bourgondische dorp staat bekend voor zijn wijn en gastronomie en dat vertaalt zich ook in de culinaire ‘kunstwerken’ die de fabriek produceert. Ieder fornuis wordt op maat afgewerkt op basis van jarenlange knowhow en liefde voor het product. Lacanche is zelfs in het bezit van het ‘Entreprise du Patrimoine Vivant’- label, een erkenning van het Franse ministerie van economie en industrie die ambachtelijke knowhow en industriële vaardigheid bekroond.

    www.lacanche-vintage.be - www.lacanche.be

     

     







    21-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heerlijke ijsjes voor een heerlijk weertje

    Niets beters bij zonnige temperaturen dan een lekker ijsje. Of het moest er eentje zijn van Häagen-Dazs, want dat is puur genieten! Maak kennis met de nieuwigheden in het gamma:

    Triple Sensations : Drie lagen in één potje: heerlijke ijs, een smeuïge karamelsaus en stukjes geroosterde amandelen. De Triple Sensations-doosjes (4 mini potjes van 86ml) zijn beschikbaar aan een richtprijs van 6,69 euro

    Vanilla Attraction : Häagen-Dazs innoveert dé klassieker onder het roomijs: vanille. Met vier nieuwe vanillevarianten wordt Vanilla Attraction deze zomer de dessertfavoriet! Kies uit de originele vanille, de Macademia Nut Brittle met crunchy macadamianoten, Cookies & Cream met stukjes chocoladekoek of Pralines & Cream met linten van gouden karamel vergezeld door zoete pecannoten. Vanilla Attraction bevat 4 MiniCups, verzameld in één box. Deze box is beschikbaar aan een richtprijs van 6,19 euro.

    Häagen-Dazs Mango & Raspberry: Hemels zacht mango-ijs overgoten met een coulis van frambozen. Dat is echt de zomer in een potje! Deze smaak is nu ook verkrijgbaar in de iconische 473 ml pints aan een richtprijs van 5,99 euro.

    Meer info: www.Häagen-Dazs.be of www.facebook.com/haagendazsbelgium

     





    20-07-2014 om 18:32 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook innoveert fors voor winter 2014-2015

     

    Thomas Cook is 173 jaar jong, maar de “grand old man” van het toerisme blijft zichzelf opnieuw uitvinden. Dat is andermaal het geval voor winter 2014-2015. Het bedrijf zet daarmee de inspanningen van de afgelopen jaren verder, waarbij het nieuw “Sunny Heart”-logo werd geïntroduceerd of waarbij resoluut wordt gekozen voor unieke hotelmerken die men louter via Thomas Cook kan boeken, zoals SENTIDO. Die innovatiefocus wordt gecombineerd met bijzondere aandacht voor de persoonlijke wensen van elke klant en voor gegarandeerde kwaliteit en telt het winterseizoen 2014-2015 belangrijke innovaties.

    De heropstanding van Thomas Cook nam een aanvang in het najaar van 2012 en gaat hand in hand met een sterke focus op unieke hotelmerken. Op die manier geven we onze klanten een unieke, persoonlijke vakantie-ervaring. Tegelijk zorgen we voor een uniek, niet-kopieerbaar product. SENTIDO Hotels & Resorts: Hotelketen gebaseerd op het principe van de 5 zintuigen met hoge kwaliteitsnormen en uitstekende service en persoonlijk onthaal, maar ook minimaal gratis wifi in de lobby. SunConnect Resorts is een innovatief hotelconcept – animatie met een digitale twist! Een belangrijke doelgroep in de winter is die van de 55-plussers. Thomas Cook introduceert daarom deze winter SENTIDO VITAL in zijn SENTIDO hotels, waar 55-plussers in Turkije en Tunesië zonder meerkost kunnen deelnemen aan activiteiten zoals aquagym, yoga, kookworkshops, taalcursussen, …

    In het Thomas Cook vakantie-aanbod zaten de rondreizen traditioneel verspreid over 3 brochures: vliegvakanties, exotische vakanties & Discover. Uit een klantenbevraging bleek echter dat klanten die een rondreis willen boeken, verwachten om het aanbod gebundeld in één brochure te krijgen. Voor winter 2014-2015 innoveert Thomas Cook resoluut door al deze rondreizen te bundelen in één brochure “Rondreizen”. Het gaat in totaal om 57 rondreizen, in 26 landen, gespreid over 5 continenten. We voorzien volgend jaar een toename van het aantal winterzonvakanties omdat enerzijds het consumentenvertrouwen zich herstelt en anderzijds een groeiende groep medioren de voordelen ontdekt van één of enkele weken winterzon. Die groei zien we plaatsvinden op vijf bestemmingen, nl Rode Zee Rivièra, Turkije: verdubbeling van het aantal vluchten, Cabo Verde, Madeira en de Canarische eilanden.

    Sinds drie jaar staan we met onze Duitse zuster- en luchtvaartmaatschappij Condor garant voor het grootste aanbod aan exotische bestemmingen en aan aantal vluchten per week op de Belgische markt. Maar ook deze winter staan er innovaties op til, want naast de vluchten vanuit Brussel en zo verder vanuit Frankfurt, bieden we nu ook lijnvluchten aan, rechtstreeks vanuit Keulen naar Varadero. Keulen ligt op ruim een uur rijden vanuit Luik en anderhalf uur vanuit Hasselt.

    Voor onze Franstalige klanten vormt deze Duitse luchtvaartmaatschappij soms een obstakel omdat er aan boord geen Frans wordt gesproken. Om aan de persoonlijke wensen van onze talrijke Franstalige klanten tegemoet te komen, innoveren we door nu ook vluchten aan te bieden met Air France. We bieden vanuit Parijs Charles de Gaulle dagelijks lijnvluchten aan naar Cuba, 5 maal per week naar de Dominicaanse Republiek en 3 maal per week naar Mexico. Deze vluchten worden standaard aangeboden inclusief Thalys ticket met vertrek vanuit Brussel-Zuid.

    Klanten willen steeds vroeger hun vakantie boeken omdat ze zo zeker zijn van de ruimste keuze en de beste tarieven. Die wens van de klanten heeft er ons toe aangezet om vorige zomer de brochures vliegvakanties reeds in oktober te lanceren, 6 weken vroeger dan het jaar voordien. En we gaan verder op dat pad. De touroperator biedt de dichtbijvakanties, de Duitsland vakanties & de citytrips reeds aan t.e.m. eind oktober 2015.

    Voor wintersportvakanties richt Thomas Cook zich traditioneel sterk op families met kinderen. Net als in winter 2013-2014 vallen ook komende winter de Belgische vakantieperiodes grotendeels samen met die van de buurlanden. Vorig jaar hebben we de klant reeds in mei-juni gecommuniceerd dat het heel belangrijk was om vroeg zijn skivakantie te boeken: een boodschap die door velen werd opgepikt, en vooral door klanten die een krokusvakantie boekten. In winter 2013-2014 innoveerden we met de lancering van Skibuzz: splinternieuwe autocars met 92 cm beenruimte, max. 4 stops in België, en voordelige tarieven voor de belangrijkste Franse en Oostenrijkse skigebieden. Voor winter 2014-2015 voorzien we nu ook de mogelijkheid om - mits supplement – een seat met extra beenruimte te boeken.

    De “brand essence” van Thomas Cook vat het DNA helemaal samen: “Inspiring personal journeys by the trusted pioneer in global travel.” Om dat waar te maken, zetten we sterk in op unieke hotelmerken en een voortreffelijke service, maar ook op talrijke extra’s die we toevoegen aan ons vakantie-aanbod. Zo mogen klanten vliegvakanties voor winter 2014-2015, maar ook voor de zomer 2015 rekenen op diverse extra’s.

    19-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe kriekenoogst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    NIEUWE KRIEKENOOGST AANGEKOMEN IN BROUWERIJ VAN BELLE-VUE

    De gunstige weersomstandigheden van de voorbije maanden hebben gezorgd voor een grote hoeveelheid Belle-Vue krieken uit de regio Tienen, van uitstekende kwaliteit.

    Traditioneel vertrokken enkele tientallen tonnen vers geplukte krieken van de variëteiten Gorsem en Kelleris in de vroege ochtend in vrachtwagens uit Tienen. De krieken werden in de brouwerij van Belle-Vue afgeladen en meteen toegevoegd aan de lambiek. Zo wordt de Kriek Lambiek gemaakt die de basis vormt voor de Belle-Vue kriekbieren: de meest populaire van het land. “Ieder jaar is het weer met spanning uitkijken naar de kriekenoogst, een belangrijk moment voor onze brouwerij. Door een goede afwisseling van zon en regen is er dit jaar een uitzonderlijk grote hoeveelheid krieken geoogst en zijn ze bovendien van perfecte kwaliteit,” aldus brouwmeester Fouad Krouchi.

    Authentieke Brusselse know-how zorgt voor Belgisch succes: De geschiedenis van Belle-Vue start in 1913 in Brussel, toen Philémon Vanden Stock begon met het “versnijden” van lambiek. Uit verschillende soorten lambiek van meerdere producenten ontwikkelde hij geuze. Ook vandaag nog worden alle Belle-Vue bieren gebrouwen op basis van lambiek, een bier van spontane gisting. Voor de Belle-Vue kriekbieren voegen onze meesterbrouwers krieken toe aan de lambiek, die spontaan gist dankzij de natuurlijke gistcellen die in de lucht aanwezig zijn. Voor de heerlijke kriekbieren van Belle-Vue worden maar liefst 80 kg krieken toegevoegd per 600 liter lambiek. Belle-Vue is tot op vandaag de nummer één van de kriekbieren op de Belgische markt.

    De kwaliteitskrieken die worden geselecteerd voor de kriekbieren van Belle-Vue komen uit de streek van Tienen. Vooraleer zij de brouwerij bereiken, hebben de krieken al een hele weg afgelegd. De dag voor de levering (er gaat zo’n twaalf uur over van het oogsten tot de levering aan de brouwerij), worden de kriekenbomen “geschud” met een mechanische “arm”. De krieken vallen bij het schudden op een dekzeil dat wordt opgerold en vervolgens wordt geledigd in grote tonnen met water. De krieken zinken dan naar de bodem van de ton, terwijl de takjes en bladeren komen bovendrijven. Deze techniek zorgt ervoor dat de krieken in optimale omstandigheden geoogst worden. Nadien worden de krieken voorzichtig vervoerd in blauwe plastieken tonnetjes, en worden ze bij levering aan de brouwerij meteen verwerkt in de lambiek. Na 6 maanden rijping ontstaat zo de Kriek Belle-Vue, met zijn prachtige robijnrode kleur en fruitige smaak.

    Over Belle-Vue : Philemon Vandenstock legde in 1913 de basis voor de huidige brouwerij Belle-Vue. Maar de geschiedenis van de Geuze bieren gaat terug tot in de middeleeuwen. Deze authentieke Lambiek bieren werden toen al in de Zennevallei gebrouwen. Kenmerkend voor Geuze bieren is het gebruik van 30% tarwe, een spontane gisting en een versnijding van jonge en oude Lambieken. De spontane gisting met de gistcellen uit de lucht rondom de Zennevallei geeft de Geuze bieren hun typische zurige smaak. Lambiek is het basisbier dat in eikenhouten vaten rijpt. Na één jaar spreekt men van een jonge Lambiek. Op basis hiervan brouwen we vier Belle-Vue bieren: Belle-Vue Kriek, Belle-Vue Kriek Extra, Belle-Vue Framboise en Belle-Vue Geuze. Deze worden geserveerd in de traditionele Belle-Vue glazen aan een temperatuur tussen 2° en 3° C. In 2013 vierde Belle-Vue haar 100 jaar bestaan. Voor meer informatie: www.ab-inbev.be.

     

    18-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amawaterways riviercruises

    Een riviercruise biedt de perfecte combinatie van gezelligheid en comfort terwijl je geniet van de natuur en van de mooiste culturele bezienswaardigheden langs de reisroute. Met AmaWaterways ontdek je het allermooiste op het gebied van riviercruises, in Europa, Rusland, Afrika, Vietnam en Cambodja.

    Ze zijn wat minder bekend dan de cruises op zee maar de reizen over rivieren en kanalen met rederij AmaWaterways zijn ronduit fantastisch. Het is niet verwonderlijk dat de mooiste toeristische plaatsen van Europa langs de rivieren liggen. Op en langs de Moezel, Donau, Seine, Wolga, Rhône, Douro, Main werd de Europese geschiedenis geschreven en de mooiste historische getuigen zijn de top toeristische bezienswaardigheden van vandaag. Zo maak je tijdens een riviercruise kennis met St-Petersburg, Lyon, Parijs, Wenen, Budapest, Amsterdam, Porto, Basel en tal van andere interessante steden. Precies hierin ligt het verschil met een zeecruise want tijdens een reis over rivieren en kanalen vaar je van de ene bezienswaardigheid naar de andere.

    AmaWaterways heeft prachtige schepen in de vaart zoals de gloednieuwe AmaSonata AmaReina, AmaPrima, AmaCerto en AmaBella. De namen van deze schepen verraden de luxe aan boord, de comfortabele accommodatie die je kunt vergelijken met een klasse hotel. De kamers en suites zijn zeer ruim (gemiddeld 25 m2) en de meeste hebben een balkon van waarop je kunt genieten van het landschap en de bezienswaardigheden langs de cruiseroute. De vloot van AmaWaterways is nog vrij jong wat maakt dat de schepen niet alleen luxueus maar ook stijlvol en attractief zijn ingericht. Voeg daarbij het comfort aan boord: zwembad, fitnessruimte, jacuzzi, beautysalon, attractieve lounges, gratis internet en een restaurant met een klasse keuken, dranken tijdens de maaltijden inclusief.

    AmaWaterways legt ook wat de excursies betreft de lat vrij hoog, de geleide bezoeken aan land, altijd inbegrepen in de prijs van de cruise, gebeuren met kleine groepen en er worden lokale gidsen ingehuurd die de stad of de regio op en top kennen. Op die manier raken de cruisereizigers vertrouwd met de cultuur en het erfgoed van het bezochte land. In St-Petersburg is er tijd voor een bezoek aan het prestigieuze Hermitage Museum en in Basel kun je rustig genieten van een verkennende wandeling door de Altstadt. www.amawaterways.co.uk

    17-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe oogst Zeeuwse mosselen heeft voortreffelijke smaak

    Vandaag gaat het mosselseizoen van start met de nieuwe oogst van Zeeuwse bodemcultuur. De mosselen kennen een mooie kwaliteit en hebben de authentieke zilte smaak die deze lekkernij zo uniek maakt. ‘De mosselschelpen zijn niet al te groot, maar rijk gevuld en de smaak van de mossel is voortreffelijk’ aldus Jos Steketee, namens de mosselkwekers.

    lees meer www.tasted4you.be









    16-07-2014 om 20:57 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natura, natuurlijk Vinaigrette

    Vinaigrette is een klassieke sladressing op basis van olijfolie, wijnazijn en specerijen, volgens Wikipedia. Natura vinaigrette van Brussel: koude saus op basis van zonnebloemolie, azijn, water, vers eigeel, mosterd en specerijen. Een koude witte emulsie op basis van olie en eierdooiers (aldus Wikipedia) Ingrediënten: zonnebloemolie, verse eierdooiers, natuurlijke mosterd, azijn zout, suiker.

    Stelt u zich even een ‘huisgemaakte’ mayonaise en vinaigrette voor die 100% natuurlijk én Belgisch zouden zijn, zonder additieven en kleurstoffen. Heel snel zou u helemaal verslaafd zijn aan hun bijzondere smaak waar bovendien een mooi verhaal achter zit.

    Het begint allemaal in de jaren 1930, als Philippe Vryghem in zijn viswinkel en ter begeleiding van zijn bereidingen zijn eigen mayonaise creëert. Die blijkt meteen een schot in de roos en de klanten zijn onmiddellijk weg van het natuurlijke karakter van het product. Dat onderscheidt zich door zijn samenstelling op basis van 100% natuurlijke ingrediënten die noch bewaarmiddelen, noch additieven noch kleurstoffen bevatten. Dat verschil zet Flup – zoals Philippe genoemd wordt – graag in de verf. Colruyt is de eerste klant die hem zijn vertrouwen schenkt en liters mayonaise bestelt voor de bereiding van zijn filet americain.

    In 1970 lanceert Flup het Natura-label en sluit hij zijn viswinkel om zich enkel toe te leggen op zijn mayonaise. Hij koopt vier bakkerijkloppers – die vandaag nog steeds gebruikt worden in het atelier waar de mayonaise gemaakt wordt – en vult zijn orderboekje met de namen van grote delicatessenwinkels als Rob (die de mayonaise verwerkt in de meeste van zijn koude bereidingen) en verschillende restaurants in Brussel en Waals-Brabant. Tegelijk diversifieert hij zijn aanbod en past de basis van zijn klassieke mayonaise toe op andalousesaus, looksaus, een pikante variant, cocktailsaus, tartaar, curry en béarnaise (om op te warmen). In 2000 introduceert hij de vinaigrette van Brussel. Ook voor deze bereiding hanteert hij dezelfde kwaliteitseisen voor de grondstoffen. Mettertijd geeft hij zijn gegeerde recepten door aan zijn zoon en vervolgens zijn kleindochter…

    Een nieuw elan… een nieuw atelier… nieuwe markten. In 2012 koopt Arthus de Bousies – na zijn studies in Engeland en zes jaar ervaring in de voedingssector – het ambachtelijke bedrijfje dat als sinds zijn ontstaan gevestigd is aan de Neerstallesteenweg in Vorst. Omdat hij gelooft in de kwaliteit van de producten en de eigenheid van dit volledig Belgische merk besluit hij het nieuw leven in te blazen. Hij vervolledigt de collectie bestaande vinaigrettes – waaronder de unieke vinaigrette van Brussel – met vinaigrette op grootmoederswijze en mayonaise met roze bessen. De bestellingen uit binnen-en buitenland (Frankrijk, Duitsland, Nederland, enzovoort) stromen binnen. Door deze permanente groei besluit het bedrijf in februari 2014 zijn intrek te nemen in een nieuwe vestiging in Tubeke.

    Voor zijn packaging surft Natura op de populariteit van eenvoudige, smakelijke versheid: de producten worden aangeboden in glazen bokalen en flessen, met een mooi etiket waarop de kwaliteiten van het product geïllustreerd worden. Centraal daarbij staat de boodschap ‘Naturally good. Made in Belgium’.

    100% Belgisch en plaatselijke leveranciers. Wie even door het spiksplinternieuwe atelier wandelt, geeft zich onmiddellijk rekenschap van de kwaliteit van de ingrediënten. De nieuwe eigenaar werkt enkel met de beste fabrikanten uit de streek. Hier wordt geen eigeelpoeder verwerkt, wel verse dooiers uit Limburg, mosterd uit de mosterdfabriek van Ronse, Luikse stroop die geselecteerd werd vanwege zijn kwaliteit, Belgische honing en Europese zonnebloemolie. Enkel de specerijen komen van elders.

    Wat de distributie betreft, is het gamma beschikbaar bij Rob, bij de betere kruidenierszaken en in een aantal vestigingen van Delhaize. Het werkt ook samen met tal van Belgische restaurants. Onlangs nam la Grande Epicerie de Paris de producten van Natura ook op in zijn assortiment. Daarnaast biedt de online verkoop een extra distributiekanaal dat Natura positioneert en het een grotere naambekendheid biedt.

    NATURA - 9, rue de l’Atelier -1480 Tubeke

     

     





    16-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deltagids Bruxelles et Péripherie 2014-2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Net als de vorige uitgave, blijft ook de 37ste editie van de Deltagids ‘Bruxelles et péripherie’ een uitsluitend Franstalige gids, dit in tegenstelling met de Deltagids België-Luxemburg die in een Nederlandstalige en een Franstalige versie wordt aangeboden. Dit neemt niet weg dat de gids een handige leidraad is en blijft voor fijnproevers en gastronomen die in de wijde Brusselse omgeving op zoek gaan naar leuke adresjes.

    Voor het eerst gepubliceerd in 1977, omvat de editie 2014-2015 meer dan 1085 adressen van restaurants, hotels, vergaderlocaties, alfabetisch gerangschikt die je in alle wijken van de stad kan terugvinden en dit in alle genres en prijscategorieën. Basiselementen voor opname in de gids blijven kwalitatieve adressen, met eerlijke keuken, inventiviteit en adressen waar de chef respect en waardering opbrengt voor zijn klanten die hem omwille van zijn dagelijkse inzet evenzeer waarderen. Maar liefst 8 verschillende indexen maken het voor het gebruiker makkelijk om zijn geliefkoosd restaurant terug te vinden, ongeacht het gewenste keukentype, Belgisch of buitenlands.

    In de editie 2014-2015 vindt de gebruiker andermaal een ‘ontdekkingspaspoort’, hierin zijn per subregio, leuke kwalitatieve adressen opgenomen waar de fijnproever het ganse jaar door, een korting van 30% krijgt aangeboden (met uitsluiting van de drank). Dit paspoort omvat 57 zorgvuldig geselecteerde adressen, 3 meer dan in de vorige editie, wat de gebruiker een bonus van 2850€ kan opleveren, bedrag dat de aankoopprijs van 27.75€ ruimschoots compenseert.

    De nieuwe gids maakt meteen ook de laureaten van de diverse Delta-awards bekend, de Gouden delta Brussel gaat naar restaurant la Tortue du Sablon van Christian Durieux, sinds vorige maand herdoopt in Le Rabassier. De Zilveren Delta valt te beurt aan Rouge Tomate in Elsene van Alex Joseph en Michel Borsy, terwijl restaurant Cécilia van Mélanie Englebien achter het Brusselse stadhuis, de Bronzen Delta verovert.

    Naar jaarlijkse traditie worden ook een aantal specialiteitenrestaurants bekroond, dit zijn in alfabetische volgorde: Araucana - Elsene (latino-amerikaanse keuken), Ispahan (Oudergem) (Iranese keuken), La Vieille Maison - Elsene (Bulgaarse keuken), Le Pou qui Tousse - Brussel (Sardeense keuken), Ma Folle de Sœur – Sint Gilles (familiale keuken) en The Lodge – Watermaal-Bosvoorde (brasseriekueken). Een speciaal palmares werd dit jaar gecreëerd voor de chefs die reeds 25 jaar de smaakpapillen van de fijnproevers weten te bekoren. Laureaten in dit onderdeel zijn: Yvette et Gérald Valenduc (La Roseraie in Wemmel), Renzo Gualazzi (L’Auberge Saint-Pierre in Wezembeek Oppem), Khaled Zoughlami (Les Petits Oignons in Brussel), Jean Rodriguez (In ’t Spinnekopke in Brussel), Leo Spagnuolo (Al Piccolo Mondo in Sint Gilles) en Jacques Buelens (Le Grilloir in Genval).

    Praktisch: Deltagids ‘Bruxelles et péripherie’: 1085 adressen in alfabetische volgorde uit de telefoonzone 02 met 52 nieuwkomers, terwijl 65 adressen om diverse redenen werden geschrapt, eveneens opgesplitst in 8 verschillende indexen.

    Kostprijs 27.75€ - uitgeverij M.I.C. sprl delta, Les Guides Delta. Elektronische versie op www.deltaweb.be ( bevat ook de adressen uit de Deltagids België-Luxemburg.

    15-07-2014 om 18:27 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines biedt consument meer keuzevrijheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanaf 1 september biedt Brussels Airlines haar klanten de keuze uit niet minder dan vier reisformules. Klanten kunnen zo, op basis van hun eigenservicewensen en budget, beter zelf bepalen hoe ze willen reizen. De goedkoopste retourtickets zullen al beschikbaar zijn vanaf 69 euro all-in. Met deze nieuwe marktstrategie positioneert Brussels Airlines zich als een luchtvaartmaatschappij die volop inspeelt op de nieuwe reistrends.

    Voor sommige passagiers is een maaltijd tijdens de vlucht een must, voor anderen is dit minder belangrijk. Sommige passagiers willen een all-inclusive product, anderen willen alleen betalen voor een beperkt aantal diensten of zijn tevreden met een basisproduct. Het consumentengedrag van wie over korte afstanden met het vliegtuig reist, is de voorbije jaren en maanden structureel gewijzigd. Brussels Airlines deed onderzoek naar haar klanten en kwam tot de conclusie dat haar commerciële strategie voortaan nog beter moet inspelen op de nieuwe, uiteenlopende behoeften van wie beroepsmatig of om vrijetijdsredenen het vliegtuig neemt.

    "De tijd dat de luchtvaartmaatschappij de keuze maakte voor de passagier is voorbij, vandaag is het de passagier zélf die wil kiezen hoe hij reist en die beslist welke serviceniveau het best past. We moeten daarom breken met de oude tradities. Meer dan ooit bestaat onze strategie erin om te differentiëren, te segmenteren en om de consument centraal te stellen in alles wat we doen. Nadat we eerder al investeerden in ons lange afstandsaanbod, een Europese vlootvernieuwing startten en ons Europese netwerk gevoelig uitbreidden, hebben we nu nieuwe productformules ontwikkeld die zijn gebaseerd op wat onze gasten écht willen.” Bernard Gustin, CEO Brussels Airlines.

    Vanaf 1 september hebben Brussels Airlines klanten die binnen Europa vliegen daarom de keuze uit vier productformules: check&go, light&relax, flex&fast en biz&class. Met check&go zal Brussels meer dan ooit de prijsgevoelige consument aanspreken die op zoek is naar een goedkope vliegreis, die reist zonder check-in bagage, bereid is om een snack of drankje aan te kopen aan boord en tevreden is met een ticket dat niet wijzigbaar is. check&go retourtickets zijn uiterst competitief en zullen beschikbaar zijn vanaf 69 euro (retourticket), taksen inbegrepen. light&relax , beschikbaar vanaf 109 euro (retourticket), is een reisformule die uitstekende prijs/kwaliteit biedt aan wie check-in bagage wil meenemen, zijn vliegtuigzetel zélf wil kiezen bij reservatie en beperkt wijzigbaar vliegticket wil.

    Met de formule flex&fast – een upgrade van het bestaande b.flex product - speelt Brussels Airlines nog meer in op de zakenreiziger die tijd wil winnen op de luchthaven (check-in priority, fast lane aan security) en aan boord (plaats vooraan in het vliegtuig), zijn ticket kan wijzigen en tijdens de vlucht wil genieten van gratis drankjes en maaltijden. biz&class is het nieuwe business class product van Brussels Airlines. Wie biz&class reserveert, geniet van een topproduct met toegang tot de binnenkort nieuwe Brussels Airlines lounges op Brussels Airport, een nieuwe gourmet & fine dining ervaring aan boord die al bij reservatie kan geselecteerd worden, meer bagage en alle andere bestaande business class voordelen zoals bijvoorbeeld een vrije stoel in het midden.

    Met deze 4 productformules die vanaf 1 september worden aangeboden op alle Europese vluchten positioneert Brussels Airlines zich als een hybride luchtvaartmaatschappij die voor alle marktsegmenten en budgetten een ‘high value for money’ oplossing biedt. Tegen het einde van dit jaar wordt ook nog een nieuw ( familie vriendelijk) frequent flyer programma gelanceerd dat het bestaande Miles & More getrouwheidsprogramma vervolledigt en zich speciaal richt op wie enkel binnen Europa vliegt.

    “Aan de productontwikkeling die we vandaag bekendmaken ging een jaar research vooraf. Onze nieuwe positionering is uniek want geen enkele andere luchtvaartmaatschappij die vanuit Brussels Airport opereert biedt zoveel keuzemogelijkheden als Brussels Airlines. Onze gasten moeten niet de keuze maken tussen prijs of kwaliteit, Brussels Airlines biedt hen een competitieve prijs én kwaliteit. We zijn ervan overtuigd dat dit keuzeaanbod ons zal toelaten om nieuwe klanten aan te trekken voor wie we vroeger niet het geschikte product hadden. Bestaande Brussels Airlines klanten zullen dan weer vanaf 1 september kunnen vaststellen dat we hen nog meer service en kwaliteit bieden tegen zeer scherpe markttarieven." Lars Redeligx, Chief Commercial Officer Brussels Airlines

    Naar aanleiding van deze nieuwe commerciële strategie lanceert Brussels Airlines ook een nieuwe slogan. Met ‘We go the extra smile’ positioneert Brussels Airlines zich als een dynamische luchtvaartmaatschappij die in al haar activiteiten de extra mijl gaat om haar gasten te plezieren. ‘We go the extra smile’ wordt ook een belangrijke interne bedrijfsfilosofie voor alle Brussels Airlines medewerkers.

    15-07-2014 om 18:07 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groentevakman 2014

    Groenteboer uit Balen en Alvo in Kortessem bekroond tot Groentevakman 2014

    Zelfstandige supermarktuitbater Alvo uit Kortessem en speciaalzaak Groenteboer uit Balen worden vandaag gehuldigd omwille van hun vakmanschap en de presentatie van hun groenterayon. Beide winnaars krijgen - na een provinciale voorronde - de titel van ‘Groentevakman 2014’ in hun categorie. De jury loofde de inzet in de groenterayon, met een ruim assortiment verse producten van topkwaliteit, waarbij de inlandse seizoensproducten extra in de kijker staan. ‘Als klant krijg je in beide zaken meteen zin om te winkelen’, klonk het.

    De Groentevakman 2014 is een gezamenlijk initiatief van Flandria, Boerenbond, All Day Long en Buurtsuper.be en kan rekenen op de steun van EPS, SBB, KBC, de Provincie Limburg en de Provinciale Landbouwkamers van West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen.

    De echte versspecialist steekt heel veel energie in zijn groenterayon. Hij beschikt over productkennis, waakt over kwaliteit en versheid en legt veel creativiteit aan de dag om in functie van het seizoen een prachtige groentekraam ten toon te stellen. Flandria, Boerenbond, All Day Long en Buurtsuper.be willen, met de steun van EPS, SBB, KBC, de Provincies Limburg en Vlaams-Brabant en de Provinciale Landbouwkamers van West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen, de inspanningen van deze rayonverantwoordelijken belonen. Daarom pakken ze voor het tweede jaar op rij uit met de uitreiking van de titel van ‘De Groentevakman’.

    Er zijn twee categorieën: zelfstandige supermarktuitbaters en speciaalzaken. De inschrijvingen verliepen via de website www.groentevakman.be. De kandidaten dienden heel wat info over te maken over hun aanpak en presentatie en stuurden ook foto’s in. De inzendingen werden afgesloten op 31 mei.

    Een professionele jury maakte op papier een eerste selectie. De jurering was in handen van vakspecialisten. Ze keurden de inschrijvingen op papier maar gingen ook ter plaatse poolshoogte nemen. Er was zowel een onaangekondigd als een aangekondigd bezoek. Twee groentespecialisten van LAVA (Logistieke en Administratieve Veilingassociatie) en de hobbykoks en rasechte foodies Claudia Allemeersch en Bram Bonamie gaven het eindoordeel. Van alle provinciale finalisten werden de Groenteboer uit Balen en Alvo uit Kortessem de algemene winnaars.

    Een perfecte groenterayon vertrekt van topproducten. Inlandse groenten uit het hoogste gamma zijn herkenbaar aan het Flandria-label. Ze zijn duurzaam geteeld bij Vlaamse bedrijven en voldoen aan de hoogste kwaliteitscriteria. Bovendien staan Flandria-producten voor smaakvolle producten.

    De Groentevakman heeft uiteraard oog voor zowel kwaliteit als presentatie. Hij gaat voor absoluut vers, onberispelijke uiterlijke kenmerken, seizoensproducten en smaak. Hij is ook gevoelig voor de winkelbeleving van zijn klanten en weet met welke producten en op welke manier hij zijn klanten kan plezieren. Zo wordt de aankoop van verse groenten een belevenis en een plezier.

    De Groenteboer uit Balen

    ‘Een mooie winkel die veel kleur uitstraalt, verzorgd en goed georganiseerd is en met veel kennis van zaken geleid wordt’ noteerde de jury over de Groenteboer uit Balen. ‘Klanten krijgen er naast een ruim assortiment aan verse topproducten een fijne winkelbeleving dankzij een aangename inrichting, receptenfolders en degustaties. Het team is bovendien zeer vriendelijk en behulpzaam. Je krijgt er echt zin om te kopen’. Marijke Gijbels en Jan Van Doninck baten al 29 jaar hun groentewinkel uit in Balen en zijn terecht trots op hun winkel en hun producten. Marijke is vooral verantwoordelijk voor de administratie en het aansturen van het personeel. Jan rijdt elke dag zelf naar de markt om inkopen te doen. Hij vindt het belangrijk dat hij zelf van alles kan proeven voor het in de winkel terecht komt. ‘Volgend jaar vieren we onze 30e verjaardag. Deze bekroning tot ‘Groentevakman’ is voor ons dan ook een mooie beloning’, aldus het koppel.

    Alvo uit Kortessem

    ‘De Alvo in Kortessem scoorde hoog in orde en netheid en gaf meteen zin om te winkelen’, was de eerste indruk van de jury. Verder was de jury ook enthousiast over het ruime assortiment en bleek het personeel zeer klantvriendelijk en gedreven. En origineel, zo hadden ze leuk ingespeeld op de wereldbeker met een driekleur van aubergine, gele en rode paprika. De jury bekroonde deze winkel dankzij hun originaliteit, creativiteit, ruim assortiment, vriendelijkheid en gedrevenheid. ‘We proberen het verschil te maken met een ruim aanbod van verse producten omdat we daar extra toegevoegde waarde kunnen geven’, luidt het bij Alvo. ‘We zitten hier trouwens in Haspengouw, de fruitstreek bij uitstek, en werken erg graag met producten uit eigen streek. Onze producten stallen we uit in een open opstelling om een “marktgevoel” te creëren. We zijn uiteraard heel fier op deze overwinning, vooral omdat het een erkenning is voor een van onze versafdelingen, waarmee wij het verschil proberen te maken’.







    15-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film Plants behaving badly

    We schrijven 1961. Charles Darwin, die samen met Spencer wordt gezien als de ‘ontdekker’ van evolutie door natuurlijke selectie, had een probleem. Twee jaar ervoor was zijn baanbrekend werk On the Origin of Species through Natural Selection gepubliceerd, maar zijn studies vertoonden een aantal hiaten die volgens collega Huxley pas konden gedicht worden als Darwin kon aantonen dat variëteiten van een plant of dier soorten konden vormen die zich niet onder elkaar kunnen voortplanten. Darwin wist dit uiteindelijk te bewijzen door orchideeën te bestuderen, maar ontdekte ook iets wat hem verbijsterde: sommige planten zijn vleesetend!

    ‘Carnivore’ planten worden meestal gevonden op plaatsen waar weinig stikstof in de bodem zit, zoals in moerassen. Die stikstof zit echter wel in de insecten en spinnen om hen heen. Daarom weten deze planten hun levende prooien te lokken, vast te houden, te doden, zelfstandig te verteren en hun voedingsstoffen op te nemen.

    Plants Behaving Badly toont ons in twee delen een wonderbaarlijke wereld die moet gezien worden om te geloven. Het oude adagium dat de ‘fictie soms vreemder is dan de realiteit’ wordt duidelijk geïllustreerd door het bestaan van planten die hun prooien vangen met kleverige afscheidingen, met twee bladhelften die snel dichtklappen, met bladeren die samen een valkuil vormen of met stevige haartjes die het insecten onmogelijk maken om weg te vluchten. Verder bestaan er zelfs waterplanten die hun bewegend voedsel naar binnen zuigen!

    Deze planten lokken hun prooien met listen en bedrog, net als een menselijke moordenaar. Sommige orchideeën torenen tientallen meters boven andere planten in een regenbos uit, kunnen voortbestaan aan de randen van stedelijke wegen of zijn in staat om zich volledig onschuldig voor te doen. Er bestaan zelfs dodelijke tomaten en moordzuchtige aardappelen!

    In het eerste deel, Murder and Mayhem, wordt onder andere een plant uit Borneo onder de loep genomen die weet te overleven dankzij een symbiotische relatie met mieren. In het tweede deel, Sex and Lies, zien we dan weer hoe sommige orchideeën zich voordoen als andere wezens (zoals bijen en wespen) om bestuifd te kunnen geraken.

    Plants Behaving Badly is een spannende dubbeldocumentaire vol prachtige beelden en verbazingwekkende weetjes. De verteller is niemand minder dan de veelvuldig bekroonde Sir David Attenborough, de wereldberoemde documentairemaker en bioloog, en broer van acteur/regisseur/producer/zakenman Richard Attenborough (o.a. Gandhi, A Chorus Line, Chaplin, Jurassic Park, Hamlet, Elizabeth, enz.). Kwaliteit en spanning verzekerd, dus!

    15-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Domaines Barons de Rothschild - slot

    Argentinië - Bodegas Caro

     

    Caro is de “Grand cru” uit Argentinië met daarachter de wereldberoemde wijnmakers van Château Lafite en de gekende Argentijnse familie Catena (3 generaties). Dit project kreeg vorm in 1988, de ervaring van de familie Catena om op de hoger gelegen terroirs in de streek van Mendoza en de Malbec-druif te werken, verenigd met de jarenlange ervaring van de oenologen van Lafite om met een blend van verschillende druivensoorten het ultieme te bereiken. Caro is zoiets als wat de Italiaanse “supertuscans” zijn voor Italië. Een blend van de fijnste lokale druivensoort met de koning van de internationale druif, de Cabernet Sauvignon.

    De eerste jaargang, met de kennis van Rothschild en de lokale expertise van Nicolas Catena, was die van 2000. Caro is het bewijs dat, in handen van een meester, het Argentijnse wijnparadijs uitzonderlijke wijnen kan produceren.

     

    Lees meer www.tasted4you.be





    14-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vive la France dankzij Croustifrance

     

    De Tour de France en ‘le quatorze juillet’ voor de deur: naast Frankrijk kijken kan bijna niet! Croustifrance doet hier ook een duit in het zakje en stelt zijn heerlijke, Franse baguettes voor. Dankzij deze knapperige lekkernijen ben je ook in ons eigen Belgenlandje als een ‘God in Frankrijk’.

    Met de Tour de France in volle actie en ‘le quatorze juillet’ voor de deur, is het één en al Frankrijk wat de klok slaat. Maar wat is dat Frankrijk-gevoel zonder die typische, Franse baguettes? Maak kennis met het assortiment stokbroden van Croustifrance en waan je als God in Frankrijk met deze knapperige lekkernijen.

    BIO stokbrood: € 1,49 - Authentiek Boerenstokbrood: € 1,70 - Stokbrood croustifit: € 1,40 - Stokbrood meergranen: € 1,05 - Wit stokbrood: €0,90 - Campagne: €1,20 - Baguette duchesse: €1,60. Bon appétit! Meer info: www.croustifrance.com





    13-07-2014 om 18:46 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transformers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Transformers Prime — Seizoen 2, Vol. 1

    Winnaar van 9 Daytime Emmy Awards tussen 2011 en 2014

     

    Het verhaal: In de laatste afleveringen van het eerste seizoen van Transformers Prime zagen we hoe Unicron, een oud en kwaadaardig wezen, na een slaap van vele millennia in het cetnrum van de aarde ontwaakte. Die gebeurtenis veroorzaakte een kettingreactie van natuurrampen die de hele wereld teisterden. Uiteindelijk werd Unicron verslagen nadat de goedaardige Autobots onder leiding van Optimus Prime een kortstondig bondgenootschap wisten te vormen met Megatron, de leider van de op verovering beluste Decepticons. De gevolgen zijn echter desastreus: na het gebruik van de Matrix van Leiderschap om Unicron onschadelijk te maken is Optimus Prime zijn geheugen als Prime kwijt. In het verleden droeg de huidige leider van de Autobots immers de naam ‘Orion Pax’. In die tijd was hij een simpele archivist en onderzoeker die over de geschiedenis van Cybertron moest waken.

    Vanzelfsprekend duurt het niet lang voor Megatron misbruik maakt van de situatie en Orion Pax ervan weet te overtuigen dat de Decepticons goed en de Autobots kwaadaardig zijn. In het verleden hadden hij en Orion Pax een broederlijke band, maar in werkelijkheid wil Megatron de voormalige Optimus Prime gebruiken om een aantal oude relikwieën te in handen te krijgen die de eigenaar enorm veel macht kunnen opleveren. Ondertussen probeert de (menselijke) organisatie MECH Trans-formertechnologie te gebruiken om haar eigen – niet al te koosjere – doelen te verwezenlijken en dreigen schermutselingen tussen Transformers die zich hebben afgescheiden van hun eigen groep het bestaan van de robots aan iedereen ter wereld te onthullen…

    De Autobots waar de hele reeks om draait vormen samen ‘Team Prime’. De verhaallijn van de reeks begint ongeveer drie jaar na de laatste confrontatie met de Decepticons. De goede Transformers hebben een uitvalsbasis gekregen van de Amerikaanse regering: een omgebouwde raketsilo in de staat Nevada. Hun contactpersoon is geheimagent William Fowler, maar toch hebben de Autobots de beste band met drie kinderen – Jack Darby, Miko Nakadai en Raf Esquivel – die ze weten te redden nadat de Decepticons weer opduiken. Dit tweede seizoen volgt onmiddellijk op de gebeurtenissen van de laatste drie afleveringen waarmee de vorige jaargang afsluit en toont daarmee nogmaals aan dat de reeks niet enkel bedoeld is voor kinderen, maar ook heel wat aantrekkingskracht heeft voor volwassenen. In tegenstelling tot de vorige tv-serie rond deze robots, Transformers: Animated, is de toon dan ook een stuk volwassener en zijn de verhaallijnen ietwat donkerder en serieuzer dan de komische plots uit die voorgaande incarnatie van de Transformers.

    De serie : Transformers Prime is een uitstekende animatiereeks die debuteerde in 2010 en drie seizoenen plus een lange tekenfilm telt. De verhalen zijn stevig genesteld in het Transformersuniversum omdat ze zich nauw houden aan de ‘Binder of Revelation’, een 400 pagina tellende ‘bijbel’ rond deze franchise die werd samengesteld door Hasbro, het speelgoedbedrijf dat eigenaar is van de hele lijn. In tegenstelling tot de eerste films, volgt Transformers Prime niet vooral de lotgevallen van een jongeman en zijn auto(‘s), maar wordt er veel meer aandacht besteed aan de cultuur van de robots en hun vriendschap met een groter groepje (jeugdige) mensen.

    De baanbrekende animatie werd ontwikkeld door Digitalscape Company Limited, een Japans bedrijf dat beroemd is geworden met tot de verbeelding sprekende titels als Soulcalibur III, Ninja Gaiden en Dead or Alive Paradise. Samen met Polygon Pictures ontwikkelde het een fantastische combinatie van 2D-animatie en CGI, waardoor de stijl van de films zeer sterk benaderd wordt. Omdat het gewoonlijk een tweetal jaar duurt voor een animatieserie als Transformers Prime kan geproduceerd worden en het animatieteam maar tien maanden had om de reeks klaar te stomen, werden er vijf afleveringen per keer afgeleverd. Dat legde Hasbro overigens geen windeieren, want gedurende de drie jaargangen werd de serie maar liefst zeventien keer genomineerd voor belangrijke animatieprijzen. Negen keer daarvan schoot Transformers Prime ook de hoofdvogel af. De serie bestreek drie seizoenen en werd onlangs afgesloten met een tv-film. Dat komt omdat er een sterke relatie is tussen de animatiereeks en de vierde ‘live-action’ film van Michael Bay, Transformers: Age of Extinction, die nu in de zalen draait. Na die prent volgt er immers een nieuwe animatiereeks rond de Transformers.

    Het team achter Transformers Prime bestaat louter uit bekende namen: Roberto Orci, Alex Kurtzman, Duane Capizzi en Jeff Kline. Orci schreef onder andere voor Hercules: The Legendary Journeys, Xena: Warrior Princess, Alias, Fringe en Hawaii Five-0 en was zelfs de bedenker van sommige van die reeksen. Momenteel houdt hij zich onder andere bezig met Sleepy Hollow. Zijn filmverwezenlijkingen zijn zo mogelijk nog indrukwekkender, met titels als The Island, The Legend of Zorro, Mission: Impossible III, Transformers, Watchmen, Star Trek, Star Trek Into Darkness en The Amazing Spider-Man-prenten op zijn conto. Sinds het begin van zijn carrière werkt hij voor de meeste van die series en films samen met Alex Kurtzman, waardoor dat duo stilaan legendarisch aan het worden is in Hollywood. Zowel Duane Capizzi als Jeff Kline zijn dan weer veteranen van uitstekende tekenfilmreeksen en animatiefilms, waaronder Superman: Doomsday, Jackie Chan Adventures, Men in Black: The Series en G.I. Joe Renegades. Niet verwonderlijk, dus, dat dit vierkoppig ‘dreamteam’ er is in geslaagd om een immens populaire reeks als Transformers Prime te creëren en om de verhaallijnen erg spannend en consistent te houden! Ook de ‘voice actors’ die de stemmen van de verschillende personages verzorgen zijn overigens niet van de minsten. Tenslotte is er nog de fantastische muziek van Robert Lydecker en Brian Tyler, die geweldig bijdraagt tot de sfeer van deze serie. Niet te missen!

    13-07-2014 om 18:45 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Domaines Barons de Rothschild - 6

    Chili - Viña Los Vascos

     

    De eerste wijnstokken op Viña Los Vascos, in de Colchagua Vallei in Midden-Chili, werden 250 jaar geleden geplant. In Chili werden omstreeks 1850 de eerste Franse druivenrassen geïntroduceerd. In 1981 kreeg de bodega definitief de naam Viña Los Vascos, een eerbetoon aan de oorspronkelijke Baskische eigenaren. Los Vascos maakt sinds 1988 maakt deel uit van Domaines Barons de Rothschild.

    De wijngaarden van Los Vascos liggen op ruim 300 meter hoogte en ongeveer 40 kilometer van de Stille Oceaan. De zeewind tempert de hitte tijdens de zomermaanden en 's winters is het gebied vorstvrij. Door de grote temperatuurverschillen tussen dag en nacht rijpen de druiven langzaam en krijgen ze alle gelegenheid om hun volledige aromapotentieel te ontwikkelen.

     

    Lees meer www.tasted4you.be





    13-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film Witching and Bitching
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 29 mei 2014 bracht Splendid Film Witching and Bitching (Spaanse titel: Las brujas de Zugarramurdi) uit. Liefhebbers konden de prent echter al zien op het Brussels International Fantastic Film Festival. Wie aanwezig was, de sfeer in de zaal op kon snuiven en het minutenlange applaus achteraf meemaakte, was wellicht niet verbaasd dat deze geweldige horrorkomedie de twee meest prestigieuze prijzen in de wacht wist te slepen op het BIFFF, toch een van de allerbelangrijkste fantastische filmfestivals ter wereld. Ook op andere festivals werden tal van prijzen veroverd: CEC AWARDS 2014 - beste vrouwelijke bijrol; FANTASPORTO 2014 - Publieksjury hoofdprijs beste film en beste speciale effecten; FONTOGRAMAS DE PLATA: Publieksprijs beste Spaanse film en TORONTO INTERNATIONAL FILM FESTIVAL: 3de plaats publiekskeuze

    Witching and Bitching is de nieuwste film van Álex de la Iglesia, een van de grootste namen in de (Spaanse) horrorcinema dankzij films als El día de la bestia en het recentere Balada triste de trompeta. Ook in Hollywood kon hij al zijn ding doen toen hij er Elijah ‘Frodo’ Wood en John Hurt mocht regisseren in The Oxford Murders. Overigens is ook de cast van de film behoorlijk ervaren, getuige de aanwezigheid van sterren als Carmen Maura en Macarena Gómez, twee van de vele bekende Spaanse namen in deze prent.

    Het verhaal : José (Hugo Silva) heeft een wel heel erg goeie reden om een juwelenwinkel te beroven: hij wil geen alimentatiegeld meer betalen aan zijn bazige ex-vrouw (Macarena Gómez). José tovert zich met behulp van wat bodypaint om tot een soort moderne Jezus en besluit om zijn zoontje mee te nemen, naar eigen zeggen omdat hij hem al maar ‘een keer per week te zien krijgt’. Ook mee: de knappe maar ietwat trage Tony (Mario Casas) en taxichauffeur Manuel (Jaime Ordóñez). Tijdens de misdaad lopen er allerlei dingen mis: Sponge Bob (echt waar) en enkele anderen worden neergeschoten en het viertal moet in de taxi van Manuel wegvluchten. Die laatste besluit om zich aan te sluiten bij de bende nadat tijdens een gesprek in de taxi blijkt dat ze allemaal een ding gemeen hebben: problemen met vrouwen! Er is echter een probleem: omdat ze op de hielen gezeten worden door een duo politieagenten (Pepón Nieto en Secun de la Rosa) moeten ze zo snel mogelijk de grens zien over te geraken en de weg leidt hen door de befaamde heksenstad Zugarramurdi. Onderweg rijden ze bovendien ook nog eens een oude vrouw aan, maar toch besluiten ze om een van de heksen naar huis te helpen. Een-maal daar, is het hek echter volledig van de dam...

    De naam ‘Zugarramurdi’ – de heksenstad -mag dan wel klinken als een fictieve plaats uit een sprookje, maar Zugarramurdi bestaat wel degelijk écht. Het gaat om een dorpje met niet meer dan 225 inwoners vlakbij de Spaans-Franse grens, op een uurtje rijden van San Sebastián. Tot de zevende eeuw vormden de imposante grotten (de grootste is maar liefst 12 meter hoog en 120 meter breed) die zich op 400 meter van het dorp bevinden nog het toneel voor ‘akelarres’, heidense rituelen waarbij mannen en vrouwen zich te goed deden aan wilde feestmalen, naakt rond vreugdevuren dansten en onder het maanlicht geregeld groepsseks bedreven. Ook vier eeuwen geleden bood Zugarramurdi nog thuis aan een coven heksen van beide geslachten. Mogelijk werden ze verguisd omdat men in die periode nog geloofde dat de duivel op bepaalde plaatsen vereerd werd, omdat het gebruik van natuurlijke geneesmiddelen werd verward met hekserij of omdat de jaloezie en vete tussen de Agramonteses en de eveneens adellijke Beaumonteses tot heel wat valse beschuldigingen leidde.

    Wat er ook van zij, de heksengemeenschap kende een onverwacht einde in 1610, toen de Spaanse inquisitie in Zugarramurdi arriveerde. Heel wat dorpelingen werden gearresteerd en een dertigtal werd gedood. Elf van hen kenden hun einde aan de brandstapel nadat ze schuldig waren bevonden aan misdaden als het weven van spreuken op oogsten, mensen en dieren, het veranderen van hun eigen vorm en de aanbidding van Satan. Zugarramurdi is nu bekend omwille van zijn heksenmuseum en om El Día de la Bruja, letterlijk ‘Heksendag’, die gevierd wordt op de langste dag van het jaar en die ook in de film wordt belicht. Op die dag komen duizenden mensen bij elkaar om presentaties bij te wonen, de toekomst te voorspellen en alternatieve geneesmiddelen te kopen. Zugarramurdi zelf lijkt dan 24 uur lang op een set van Harry Potter. Natuurlijk vindt de slotviering net als in de film plaats in de grotten.

    Bruja : ‘Bruja’ is Spaans voor een vrouwelijke heks. Mannelijke heksen worden ‘brujos’ genoemd en hekserij heet ‘brujería’. Het woord ‘Bruja’ wordt meestal gebruikt voor een beoefenaarster van ‘lage’ magie of tovenarij, binnen een culturele context. Een moderne beoefenaar van wicca of iemand die lid is van een moderne neopaganistische religie zou dus meestal niet bruja of brujo genoemd worden, maar een wijze vrouw die aan de rand van het dorp leeft en haar ‘magische’ drankjes of amuletten verkoopt, wel. Brujería is dan ook een vorm van volkstovenarij. Liefdesspreuken, traditionele kruidengeneeskunde, het voorspellen van de toekomst, het uitspreken van vloeken, het bereiden van ‘toverdrankjes’ en het creëren van magische voorwerpen zijn er allemaal typische onderdelen van. Hoewel het fantastische ‘tabletop’ rollenspel Vampire: The Masquerade een vampierenclan introduceerde die ‘Brujah’ heet, heeft dat dus weinig met de oorspronkelijke betekenis te maken.

    Technische fiche : Regie: Álex de la Iglesia; Scenario: Jorge Guerricaechevarría, Álex de la Iglesia; Productie: Enrique Cerezo; Muziek: Joan Valent; Cinematografie: Kiko de la Rica en montage: Pablo Blanco

    Artistieke fiche : Hugo Silva: José, Macarena Gómez: Silvia; Gabriel Delgado: Sergio; Mario Casas: Tony; Jaime Ordóñez: Manuel; Terele Pavez: Marichu; Carmen Maura: Graciana; Carolina Bang: Eva

    12-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Domaines Barons de Rotschild - 5

    Château d’Aussières

     

    Een uitzonderlijke geografische ligging, een unieke ligging voor de wijnbouw en een geschiedenis die terug gaat naar de tijd van het Romeinse Rijk, Château d’Aussières is zo’n uiterst mooi natuurgebied waarvan een grote kracht uitgaat.

    De wijnbouw gaat in de Languedoc inderdaad terug naar de tijd van het Romeinse Rijk. Om de hevige concurrentie met de Italiaanse wijnbouw te beperken beslist Keizer Domitus in het jaar 92 om massaal wijngaarden te rooien. De strijd tussen de Westgoten, Franken en Arabieren staat een voorspoedige toekomst in de weg van de wijnbouw in de Languedoc. In de middeleeuwen redt de kerk de wijngaarden, Château d’Aussières wordt eigendom van de abdij van Mont Laures, die op haar beurt in 1211 wordt ingepalmd door de abdij van Fontfroide. Tot de Franse revolutie zijn het de cisterciënzer monniken die wijn maken op Château d’Aussières.

    Lees meer www.tasted4you.be





    12-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Domaines Barons de Rothschild 4

    Château Rieussec, Sauternes 1er Grand Cru Classé

     

    Château Rieussec behoort tot de fijnste likoreuze wijnen van de Sauternes. Een prachtig domein waarop de Sémillon heer en meester is. De beplanting wordt vervolledigd met wat Muscadelle en Sauvignon.

    Dit domein is in de 18de eeuw eigendom van de Karmelieten van Langon maar wordt tijdens de Franse revolutie aangeslagen en in 1790 als ‘nationale eigendom’ verkocht aan de heer Marheilhac, op dat ogenblik eveneens eigenaar van Château la Louvière in Leognan.

    Bij de opmaak van de wijnclassificatie in 1855 blijkt het eigendom van een zekere Monsieur Mayne, gezien de rijkdommen in de ondergrond van Rieussec wordt het domein als Premier Cru Classé Sauternes en Barsac gecatalogeerd.

     

    Lees meer www.tasted4you.be





    11-07-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 14/11-20/11 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!