Brouwerij Den Druppel brouwt beste hobbybier der Lage Landen
"De Goedheilige Mannen" wint titel Beste Studentenbier!
De spanning steeg ten top voor de finale van de zesde Brouwland Biercompetitie. 152 teams hadden hun eigen bierbrouwsel ingediend bij organisator Brouwland na ijverig thuis schroten, maischen, mengen, gisten en bottelen. Na een eerste selectie bleven er voor elke categorie (Beste Hobbybier en Beste Studentenbier) nog vijf kandidaten over. Een professionele jury verkoos "Brouwerij Den Druppel" na een uitgebreide blinde proeftest tot Beste Hobbybier der Lage Landen; "De Goedheilige Mannen" werd bekroond met de titel Beste Studentenbier. De winnaars gaan naar huis met de hoofdprijs: 500 liter van hun eigen bierrecept. Bovendien zullen deze twee nieuwe brouwsels drie maanden lang exclusief door Delhaize verdeeld worden. Santé!
De jaarlijkse wedstrijd van Brouwland voor het brouwen van een eigen bier is dit jaar opnieuw een groot succes. Begin dit jaar werd het startschot gegeven, sindsdien zijn de deelnemers uit België en Nederland bezig met deze competitie: brouwen, gisten, bottelen, een originele naam bedenken en een subliem etiket ontwerpen; de afgelopen maanden stonden voor 152 teams uit België en Nederland in het teken van Bier! Na een grondige voorproefronde selecteerde de Brouwland vakjury begin mei per categorie uiteindelijk vijf teams. Zij namen het tegen elkaar op in de finale.
Op 23 mei verzamelden de tien finalisten tijdens de opendeurdagen van Brouwland in Beverlo. In de categorie ‘Beste Hobbybier der Lage Landen’ traden aan: Brouwerij Den Druppel, Triton, Krisis brouwers, Legia, Tomax Brewery en in de categorie ‘Beste Studentenbier der Lage Landen’: Brewgineers, The Wild Brewers, De Goedheilige Mannen, Bob De Brouwer en het Collège Saint François d'Assise.
Peter van Asbroeck zorgde voor de presentatie en de juiste sfeer en toen was het aan de deskundige jury (bestaande uit Sofie Vanrafelghem, Dirk De Kelver, Luc De Raedemaeker, Fiona De Lange, Dominik Maldoner, Yannick De Cocquéau, Jan Rumes en Hilaire Spreuwers) om na een blinde smaaktest te wikken en wegen en uit de finalisten het bier te kiezen dat aan alle strenge selectienormen voldeed inzake smaak, textuur, schuimkraag, enz.
Nieuwsgierig naar deze twee totaal nieuwe biertjes op de biermarkt? Binnenkort verdeelt Delhaize drie maanden lang exclusief het bier van "Brouwerij Den Druppel" en "De Goedheilige Mannen" in hun winkels. Laat de kroonkurken maar ploppen!
De Resultaten:
Categorie Beste Hobbybier: 1. Brouwerij Den Druppel - 2. Krisis brouwers - 3. Legia - 4. Tomax Brewery en 5. Triton
Categorie Beste Studentenbier: 1. De Goedheilige Mannen - 2. Collège Saint François d'Assise - 3. Bob De Brouwer - 4. The Wild Brewers en 5. Brewgineers
Brouwland: waar bierbrouwers thuis zijn …
De firma Brouwland in Beverlo bestaat al meer dan veertig jaar en heeft een sterke reputatie opgebouwd als de meest gespecialiseerde leverancier in Europa van ingrediënten en uitrusting voor het zelf maken van bier, wijn en likeur. Je kunt er terecht voor het kleinste waterslot tot de grootste brouwketel, zowel voor hoogwaardige basisstoffen als de bekende Beierse Weyermann (bio)mouten tot de populaire Belgische Brewferm kits voor hobbybrouwers. Alles om jouw bier net dat tikkeltje meer te geven!
Met de frisse ideeën en slimme producten van Brabantia worden wasdagen toch een beetje hoogdagen. Maak het jezelf gemakkelijk en ontdek deze handige top tien, in een stijlvol design.
1. Hangende wastas – Ruimte nodig? De nieuwe hangende wastassen van Brabantia hebben een draaibare haak zodat je ze gemakkelijk overal kan hangen: aan een rek, kapstok, deur … Bovendien zijn de tassen stevig: ze kunnen tot 35 liter was aan. Je vult en draagt ze net zo gemakkelijk als je ze leegmaakt. Nu nog kiezen uit Warm Red, Cool Grey of Pastel Mint. Richtprijs: 34,95 euro
2. Waszakjes – Hou je fijne was heel met de Brabantia-waszakjes. Een setje van één grote en twee kleine waszakjes beschermt je fragiele kledingstukken tijdens het wassen. De ritssluiting heeft zelfs een beschermkapje om het andere wasgoed en de wasmachine niet te beschadigen. Richtprijs: 6,95 euro
3. Beschermende strijkdoek – Glimmende strijksporen? Niet meer met de beschermende strijkdoek van Brabantia. Deze doek beschermt je meest kwetsbare stoffen en is transparant, zodat je altijd weet waar je strijkt. Richtprijs: 4,95 euro
4. Beschermhoes voor strijkijzer – Gehaast? Ruim je hete strijkijzer na gebruik veilig op met de hittebestendige strijkijzerhoes van Brabantia. De hoes voorkomt schroeien en houdt de onderkant van de strijkbout kras- en vuilvrij. Past op alle strijkijzers dankzij de verstelbare velcro. Richtprijs: 9,95 euro
5. Lingeriewaszakje – Wil je dat je fijne was het er zonder kleerscheuren vanaf brengt? Gebruik dan een lingeriewaszakje voor fragiel wasgoed, zoals beha’s. De roze rits heeft een beschermende afsluiting, om het andere wasgoed en je machine niet te beschadigen. Richtprijs: 5,95 euro
6. Droogtoren – Het meest ruimtebesparende droogrek ooit? Dat moet op naam van Brabantia staan! De nieuwe droogtoren biedt 23 meter waslijn op één vierkante meter vloer, goed om een hele machinelading te laten drogen. Zelfs lange kledingstukken zoals broeken of fijne was, die je uit kan spreiden op de droogplatforms. Klap de droogtoren uit, stel de vleugels in en hang je was op, binnen of buiten. Richtprijs: 99 euro
7. Drooglijnset – Simpel en strak, de drooglijnset van Brabantia met 12 meter uv-resistente waslijn en antislipprofiel. Past makkelijk en zonder knopen. Richtprijs: 9,95 euro
8. Smart-wasknijpers – En of deze wasknijpers slim zijn: 100% kunststof, dus roestvrij, en met een grote opening om stevig grip te houden op je was… zonder afdrukken achter te laten! Een set bestaat uit 8 stuks, in de kleuren Mint/Yellow. Richtprijs: 5,95 euro
9. Soft Touch-kledinghangers – Hang design in je kast met de Brabantia Soft Touch-kledinghangers. Deze veelzijdige hangers met antislip-stofcoating zijn er in Pink, Mint en Grey en passen perfect bij al je outfits. Dankzij de draaibare haak ook makkelijk op te hangen aan een handdoekrek of deur. Richtprijs: 7,50 euro
10. Kledingborstel – Spik & span in een handomdraai met de kledingborstel van Brabantia. De borstel heeft dan ook een onweerstaanbare aantrekkingskracht op pluisjes, stofjes en huisdierharen. Dankzij de dubbele velours kussentjes kan je vlot van links naar rechts en terug borstelen. Richtprijs: 4,95 euro
Over Brabantia – www.brabantia.com
Brabantia, gestart in 1919, is uitgegroeid tot een internationaal designmerk van praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Met hun verrassend ontwerp maken deze producten voor elke dag het leven mooier: ‘Designed For Living’, van ‘laundry care’ en ‘food enjoyment’ tot ‘waste management’ en ‘bathroom’. Het familiebedrijf houdt daarbij rekening met de volgende generatie, door innovatieve producten te ontwerpen die duurzaam worden gemaakt.
Probleemloos vertrekken op reis, dat is wat elke vakantieganger verlangt. In[op?] Schiphol kan je rekenen op een vlotte start van je vakantie. De luchthaven is klaar voor de grote zomeruittocht: makkelijk bereikbaar, ruime parkeermogelijkheden en een super klantvriendelijke service.
Vanaf 3 juni opereert Amsterdam Airport Schiphol met een nieuw, centraal beveiligingssysteem. Concreet betekent het dat de controle aan de tientallen gates wordt vervangen door vijf efficiënte controleposten verspreid over de luchthaven, drie voor vertrekkende reizigers en twee voor passagiers in transfer. de passagiers zullen het nieuwe systeem, met één controlepunt, als comfortabel en vlot ervaren. Met de investering in beveiliging wil Schiphol zijn concurrentiepositie versterken en zowel reizigers als luchtvaartmaatschappijen een topproduct bieden.
Vanuit Schiphol worden niet minder dan driehonderd wereldwijde bestemmingen rechtstreeks aangevlogen. Dat is handig want zo voorkom je tijdverlies bij eventuele tussenstops. Ook wat het transport vanuit België betreft, hoef je geen tijdverlies te vrezen want er zijn uitstekende verbindingen. Het treinaanbod is weer optimaal en je kan kiezen uit tal van mogelijkheden:
• 16 intercity treinen per dag: vertrek Brussel-Zuid 45 minuten na het uur, tussen 5u45 en 20u45. Opstapmogelijkheid in Mechelen en Antwerpen-Centraal. Reisduur, vanuit Brussel 3 uur, vanuit Antwerpen 2 uur.
• 12 verbindingen per dag met de Thalys: vertrek Brussel-Zuid 8 minuten voor het uur tussen 6 en 21 u. Reisduur: vanuit Brussel 1u32 minuten, vanuit Antwerpen-Centraal 1 uur.
• De trein is het snelste en meest voor de hand liggende transportmiddel naar Schiphol. Bijkomend voordeel: het station van Schiphol ligt pal onder de luchthaven en er zijn gratis bagagewagentjes naar de vertrek- en aankomsthal.
Schiphol is met de wagen vlot bereikbaar via de autosnelweg E19. De luchthaven ligt ten zuiden van Amsterdam waardoor je de meeste files kan vermijden Er zijn diverse voordelige parkeerformules zoals:
• Schiphol Smart: meest voordelig, € 49,50 voor 8 dagen.
• Holiday Valet: handig en voordelig, geen gesleep met koffers want je auto staat klaar bij terugkomst, € 69,50 voor 8 dagen.
Jimmy Choo en supermodel Georgia May Jagger creëren een sprookjesachtig moment in Kuala Lumpur ter ere van de lancering van de nieuwe British Airways route
De opening van de nieuwe British Airways route naar Kuala Lumpur is met veel glitter en glamour gelanceerd. Een sprookjesachtige fotoshoot met befaamde schoenontwerper Jimmy Choo en Georgia May Jagger brengt Assepoester tot leven in Kuala Lumpur. Het glazen muiltje wordt door Jimmy Choo aan Georgia aangereikt terwijl zij op een British Airways Club World-vliegtuigstoel is neergestreken, dit met de iconische Petronas Twin Towers die op de achtergrond de hoogte in rijzen.
De eerste directe British Airways vlucht vanaf London Heathrow op Kuala Lumpur International Airport werd uitgevoerd door een Boeing 777-200ER, een vliegtuig met keuze aan vier soorten cabines: First en Club World business cabins met het revolutionaire British Airways flat bed; World Traveller Plus premium economy cabins en World Traveller economy cabins.
Voor zijn 38e editie selecteerde de Delta Gids Brussel en omstreken 960 adressen van restaurants, hotels en seminariezalen, alfabetisch gerangschikt per wijk, per categorie en per prijssegment. De Delta Gids verscheen voor het eerst in 1977, 38 jaar geleden dus. Dit kan tellen qua garantie op kwaliteit en grondigheid!
Sinds 1977 streeft de Delta Gids naar slechts een ding: een zo eerlijk en oprecht mogelijk overzicht geven van alle goede adressen in Brussel en omstreken. Onze basiscriteria zijn, wars van trends en modes, nog steeds dezelfde: voorrang geven aan kwaliteit, eerlijkheid en inventiviteit en chefs in de kijker zetten die het door hun visie en hun werk verdienen erkend en bekend te worden. Op die manier kreeg de Delta Gids door de jaren heen, in alle discretie en zonder nutteloze stijleffecten, een echte erkenning, zowel bij zijn lezers als bij de professionals van de sector. Elke kostbare getuigenis moedigt ons aan om dit mooie avontuur met steeds meer enthousiasme voort te zetten!
Deze 38e editie die enkel in het Frans beschikbaar is, omvat 960 adressen, restaurants, hotels en seminariezalen in Brussel en omstreken (in telefoonzone 02) - 8 verschillende indexen - 37 nieuwe adressen - 160 geschrapte adressen (door sluiting of wegens niet meer conform met de selectiecriteria van de Delta Gids). Verkoopprijs: 27.75 euro – btw inbegrepen
Gratis in de gids: het Kennismakingspaspoort: 44 geselecteerde adressen per wijk en per categorie gerangschikt (gastronomisch, goede prijs-kwaliteitverhouding, hartendief en mooi kader) geeft de houder van het Kennismakingspaspoort 30% korting op de rekening (met uitzondering van de drank). Een aanbod dat tot 2200 euro besparingen kan opleveren! Ideaal om het hele jaar door lekkere adresjes te ontdekken, zonder al te diep in de portemonnee te moeten tasten.
Op de erelijst « jong en gedurfd » staan in de editie 2015-2016 de genomineerden regio Brussel: Gouden Delta - Bowery (Schaarbeek) Maxime Maziers - Zilveren Delta : Stirwen (Etterbeek) François-Xavier Lambory - Bronzen Delta : Le Wine Bar (Brussel) Vincent Thomaes
De DELTA per specialiteit (alfabetisch gerangschikt): Al Matbakh - La Cuisine (Maghrebijnse keuken); Au Cor de Chasse (Portugese keuken); Gou (bistronomie); Jack O'Shea (uitzonderlijk rood vlees); Kombijmâ (Belgische keuken); Le Fourneau Ibérique (Spaanse keuken); The Lodge (brasserie); Le Relais Saint-Job (brasserie); Mont Liban (Libanese keuken); Osteria Il Gusto Italiano (Italiaanse keuken); Rugbyman N° Two (visrestaurant); Tian Yuan House (Chinese keuken) en Villa Singha (Thai)
Ook een speciale erelijst voor de chefs die onze smaakpapillen al meer dan 25 jaar verwennen : Jean-Louis Simonet (L’Assiette au Beurre), Fabrice Collie (La Ferme du Château), Jean Ureel (La Ferme du Faubourg), Didier Delforge (Le Pré Vert), Aoki Yu (Yamayu Santatsu), Luo Jun (Le Jardin de Pékin), Santino Trovato (Paradiso) en Alain Fayt (Restobière). Op www.deltaweb.be vindt men een elektronische versie van de gids.
Corsica wordt met recht het Eiland van de Schoonheid genoemd. Het is overal mooi, zowel langs de kust als in het binnenland, maar sommige plaatsen moet je absoluut zien. Het zijn bezienswaardigheden waar je niet omheen kan tijdens een verblijf of rondreis op het eiland. Het programma van een vakantie op Corsica is meteen gevuld. In het frans zou men het omschrijven als l’ embarras du choix waarbij je moet kiezen uit onbegrensd natuurschoon en een eindeloze reeks cultuurhistorische bezienswaardigheden, zonder het culinaire en alle andere typische aspecten van La Corse te vergeten.
Stel je een reisprogramma samen dan zijn dit de toppers die er zeker bij horen.
Gorges de la Restonica: Reis je met kinderen door Corsica, neem dan vanuit Corte, de hoofdstad van het eiland, de route door de Gorges de la Restonica. Langs de schilderachtige, kronkelende weg zijn er talloze parkeerplaatsen van waar je een paadje kan volgen tot aan de rivier. Hier en daar vormt de Restonica schitterende waterbekkens met helder water waar je heerlijk kan baden en zwemmen. Deze sites zijn zo mooi dat je er makkelijk een ganse dag kan blijven, een onvergetelijke ervaring voor jong en oud.
Kalkrotsen van Bonifacio: Bij het horen van ‘the white cliffs’ denkt iedereen aan het Engelse Dover maar ook op Corsica vind je die machtige witte kalkformaties. Daarvoor moet je naar Bonifacio in het zuiden, op amper 12 km van Sardinië. Velen noemen Bonifacio een van de mooiste plekken van Corsica. De oude vestingstad ligt op een 80 meter hoge rots en sommige huizen hangen als het ware tegen de rotsen, in een breekbaar evenwicht. Maak een wandeling boven op de krijtrotsen en geniet van het spektakel van de aanrollende en beukende golven, tientallen meters onder jou.
Filitosa: In het zuiden van Corsica, in de gemeente Sollacaro, moet je alleszins de archeologische site Filitosa bezoeken. De plaats is indrukwekkend, omwille van de mooie omgeving en de menhirstandbeelden met gebeeldhouwde gezichten. Deze prehistorische, megalithische site, één van de grootste van Europa, is ingeschreven op de UNESCO werelderfgoedlijst.
Citadel van Corte: Een goede uitvalsbasis voor een verkenning van het bergachtige binnenland is de stad Corte. De hoofdstad van het eiland is trouwens een bezienswaardigheid op zich met als niet te missen bezienswaardigheid de Citadel. De burcht is zeshonderd jaar oud en vanaf de bovenste toren, de Nid d’Aigle, heb je een grandioos panorama over de dalen van de Restonica en de Tavignano.
Calanches de Piana: Op het vlak van natuurschoon zijn de grillige rotsformaties in het zuiden van de Golf van Porto een niet te missen topper. Je kan de site bezoeken langs de weg, via de D81 of met de boot. De boottocht vanuit Porto, langs prachtig rood gekleurde kliffen en grotten is een unieke belevenis. De excursie duurt 1u30 en gaat tot aan Capo Rosso. Onderweg zal je in bepaalde rotsen figuren en beelden herkennen zoals de fameuze hondenkop en het hart.
Wandeleiland: Corsica is een topbestemming voor wandelaars. Doorgewinterde stappers willen steevast de bekende GR 20 op hun palmares schrijven maar er zijn ook wandelmogelijkheden voor zij die het wat rustiger willen aandoen. Toppers zijn wandelingen op de Sanguinaires eilanden nabij Ajaccio, langs het douanier pad in St-Florent, de kustroute Sartenais en het Bonifacio-pad aan de Cap de Fenu.
100%Belgisch,100%beleving: het eerste mobiele restaurant ter wereld
Als je dacht dat je ondertussen alles al gezien had op vlak van culinaire beleving, dan heb je het mis. Stefan Kerkhofs en David Ghysels, de bedenkers van ‘Dinner in the Sky’, bundelden opnieuw hun krachten en lanceren ‘Dinner on the Road’, hun allernieuwste paradepaardje.
Futuristisch restaurant op wielen
‘Dinner on the Road’is een uniek concept waarbij gebruik gemaakt wordt van een futuristisch voertuig dat volledig is ingericht als een echt restaurant. Een professionele keuken presenteert smakelijke gerechten terwijl gasten van de ene locatie naar de andere rijden. De ongeziene serveersystemen dragen bij aan de luxe ervaring. De keuze van de bestemming is volledig aan de klant. Ook het decor kan worden aangepast naar believen. Het digitale spectrum maakt het mogelijk dat je plots vertoeft middenin de Toscaanse wijngaarden, nippend van een glaasje Chianti, of je je opRoute66 waant met een Tbone steak op je bord en een biertje in de hand.
“Niet enkel het culinair beleven is van groot belang, maar vooral de beleving is bij ons topprioriteit”, David Ghysels. ‘Dinner on the Road’ is niet alleen interessant als bijzondere familie- of vriendenuitstap maar is ook perfect geschikt voor bedrijven. Fileleed wordt zo gerelativeerd aangezien deze tijd nuttig kan ingevuld worden met een vergadering, creatieve brainstorm of productlancering bijgestaan door een hapje en een drankje. Een maximum van 16 genodigden kan plaatsnemen aan de indrukwekkende tafel.
“Hoe dineren we in 2050? Dat is de vraag die we ons stelden. Met ‘Dinner On The Road’ bieden we het publiek een culinaire beleving aan in een futuristisch jasje”, David Ghysels. De pop up restaurants schieten uit de grond als paddenstoelen. Maar ‘Dinner On The Road’ komt naar de klant toe. Waar dan ook. De tussenstop kan een leuke bezienswaardigheid zijn of een praktische halte zoals het kantoor.
Het ontwerp is geïnspireerd door Luigi Colani en geproduceerd door Marci Mobile. Een futuristisch design met strakke lijnen en een slimme kleurkeuze is het resultaat. Het ontwerp is echter niet enkel mooi om naar te kijken maar de aerodynamica zorgt er ook voor dat de truck 25% minder brandstof verbruikt in vergelijking met gelijkaardige trucks. De doelstelling tegen 2020 is het creëren van een truck die volledig elektrisch rijdt.
Een succesformule : David en Stefan werkten reeds eerder samen. Het zijn zij die negen jaar geleden op de proppen kwamen met ‘Dinner in the Sky’. Dat project werd tweemaal uitgeroepen tot één van de 10 meest ongelooflijke restaurants ter wereld (Forbes) en is ondertussen actief in maar liefst 50 landen. Onlangs nog werden Singapore en Maleisië toegevoegd aan dit lijstje. Ook ‘Dinner on the Road’ zal dus niet enkel terug te vinden zijn op de Belgische markt.
“De wereld staat niet stil en wij dus ook niet. Onze sector leent zich ertoe constant te innoveren en dat is precies wat we doen. Drie jaar lang werkten Stefan en ik achter gesloten deuren aan ‘Dinner on the Road’, aldus David Ghysels. “De echte uitdaging binnen dit project? Moeten zwijgen en mijn enthousiasme nog niet mogen delen”, Stefan Kerkhofs
De lancering van ‘Dinner on the Road’ brengt uiteraard werkgelegenheid met zich mee. Bovendien ligt de focus niet enkel op het verhuren van de truck maar deze wordt ook op de markt gebracht voor verkoop. Italië en Saoedi Arabië toonden al interesse.
‘Dinner on the Road’ is terug te vinden op Europese wegen vanaf oktober 2015. Preregistreren kan op www.dinnerontheroad.be . Snel zijn is de boodschap want de plaatsen zijn beperkt. Eigenlijk is ‘Dinner On The Road’ nog zoveel meer. Maar dat is nog even geheim…
Sodewo zet nieuwe stap in verbeteren levenskwaliteit van senioren
Sodexo huldigde het woonzorgcentrum Mandana (Menos vzw) te Genk in als eerste ‘Qualitree-woonzorgcentrum’. Sodexo en Mandana formaliseren op die manier hun samenwerking en gemeenschappelijke visie om via het maaltijdgebeuren de levenskwaliteit van senioren te verbeteren.
De overhandiging van het Qualitree-charter bekrachtigt het engagement van Sodexo en woonzorgcentrum Mandana om het maaltijdgebeuren van de bewoners vanuit een gedeelde visie te benaderen. Die visie rust op een aantal pijlers. Zo wordt er dagelijks een traditioneel menu bereid voor de bewoners, geeft Sodexo opleidingen over het belang van kruiden en organiseert het keukenteam animaties in samenspraak met het woonzorgcentrum. Ook maaltijden in aangepaste texturen, beperking van restrictieve diëten en de toepassing van Dignicare, Sodexo’s unieke benadering voor senioren met dementie, behoren tot de gemeenschappelijke werking.
Om constante kwaliteit te kunnen garanderen, verbindt Sodexo zich ertoe om twee keer per jaar een audit te doen binnen het woonzorgcentrum. Op basis van die evaluatie gaat het bedrijf over tot een actieplan, met bijvoorbeeld opleidingen voor medewerkers van Sodexo en het woonzorgcentrum.
“Met Qualitree heeft Sodexo haar visie op voeding en maaltijdgebeuren voor senioren vervlochten met onze eigen aanpak. Sodexo benadert elke bewoner met aandacht voor zijn specifieke behoeften en biedt maaltijden op maat aan. In combinatie met een continu streven naar kwaliteit en wederzijds vertrouwen maakt dat van onze samenwerking een succesverhaal”, vertelt Sigrid Haenraets, Diensthoofd Bewonerszorg woonzorgcentrum Mandana.
Sodexo is wereldleider in diensten die de Levenskwaliteit verbeteren, een essentiële factor voor individuele en bedrijfsprestaties. Actief in 80 landen, dient Sodexo dagelijks 75 miljoen consumenten met haar unieke combinatie van On-site Services, Benefits & Rewards Services en Personal & Home Services. Via haar meer dan 100 diensten bezorgt Sodexo haar klanten een geïntegreerd aanbod dat ontwikkeld werd over meer dan 45 jaar ervaring: van receptie & onthaal, safety, cleaning en onderhoud, tot catering en facilities management; van voordelen voor medewerkers zoals Lunch Pass of de Sodexo Card (elektronische maaltijdcheque), Cadeau Pass en Eco Pass tot thuiszorg en conciërgeriediensten. Sodexo’s succes en prestaties zijn gebaseerd op haar onafhankelijkheid, haar duurzaam bedrijfsbeleid en haar capaciteit om haar 419.000 medewerkers wereldwijd voortdurend te engageren.
Het is niet altijd makkelijk om met zijn tweetjes een vakantiebestemming te kiezen. Zeker niet als je bergen en zee of rust en actie wil combineren. Evenmin als er niet één maar twee landen zijn die je boeien zoals Frankrijk en Spanje of andere Europese combinaties. Pharos Reizen brengt de oplossing met een zeer gevarieerd aanbod rondreizen voor koppels.
Themareizen: Niet alleen een bestemming maar ook een reisthema kan de reiskriebels aanwakkeren. De thematische reizen van Pharos Reizen spreken aan omwille van het romantische karakter. Er is bijvoorbeeld de 8 of 11-daagse In het Spoor van de Keizer naar Venetië, een ontdekkingstocht door drie landen. Het parcours loopt langs het romantische slot Neuschwanstein en de reis eindigt in stijl, temidden de onvolprezen pracht van Venetië. Nog een Italiaanse smaakmaker, letterlijk én figuurlijk, is de 10 of 13-daagse rondreis Smaken van Italië waar je in elke streek wordt verwend met lokale specialiteiten en streekwijnen.
Met rondreizen als Parels van het Habsburgse Rijk, Parels van het Oude Joegoslavië en Verdwenen Landen en Verschoven Grenzen nodigt Pharos Reizen de reizigers uit in Slovenië, Oostenrijk, Kroatië, Montenegro, Bosnië-Herzegovina en andere landen waar de grenzen nog niet lang geleden zijn hertekend. Deze VakantieDuetten rondreizen zijn een mix van natuurpracht en culturele rijkdom, bewaard in steden en sites die als Werelderfgoed door de UNESCO zijn erkend.
Het mooiste natuurschoon: Puur natuur, daarvan kan je genieten in Noord-Europa en Pharos Reizen heeft de natuurpracht van Noorwegen, IJsland en de Faeröer Eilanden gebundeld in enkele schitterende reizen. Niets boven Noorwegen duurt 21 dagen en tijdens deze rondreis met verblijf in hotels wordt de Hurtigruten-boottocht gecombineerd met het mooiste dat er te zien is aan land, onder meer de adembenemende kustlijn van de Lofoten. Van dezelfde imponerende natuurpracht geniet je gedurende een 22-daagse Rondreis Faeröer Eilanden en IJsland. De route loopt langs fjorden, gletsjers, vulkanen, geisers en klaterende watervallen.
Vakantie Duetten: Wil je een vakantie met twee totaal verschillende facetten dan kies je uit het aanbod VakantieDuetten van Pharos Reizen. Ze zijn er voor zij die bijvoorbeeld de stilte van het strand, het bos of het platteland willen combineren met de levendigheid en de gezellige sfeer van de stad. Zo kan je tijdens één rondreis het Schotse Edinburgh bezoeken en verken je ook de Highlands. En wat te denken van eerst tot rust komen in de stille bossen van het Zwarte Woud om daarna door te reizen naar Praag, de Gouden Stad. Voor zij die uitkijken naar een kampeervakantie is er het VakantieDuet Lavendelvelden en Strandzicht, een unieke combinatie van de Provence en de Côte d’Azur. Italiëliefhebbers voelen zich beslist aangetrokken tot een combinatie Toscane-Chianti en het eiland Elba of een bezoek aan Rome afgewisseld met een rustgevend verblijf in het prachtige achterland. Kortom, met de VakantieDuetten sla je telkens twee vliegen in één klap.
Het mooiste van Groot-Brittannië en Ierland: Je hoeft niet ver te reizen om lekker met zijn tweeën te genieten van een totaal andere omgeving. Steek Het Kanaal over en in een mum van tijd ben je in Engeland dat o zo anders is dan het continent. Pharos Reizen heeft enkele fantastische autoreizen in dat dichtbije, bijzondere Europa. Voor koppels die de mooiste plekken van Wales, Ierland, Noord-Ierland en Wales willen combineren is er de fantastische 25-daagse rondreis Kroonjuwelen van de Kelten. Op de route liggen onder meer de Cliffs of Moher, de kastelen van Caernarfon en Stirling, The Highlands en The Wild Atlantic Way. Het is een reis langs een parcours dat elk moment boeit.
Zij die het spoor van Inspector Morse door Oxford willen volgen, maken met Pharos Reizen een 10-daagse rondreis met de auto door Zuidoost-Engeland. Net als in de Film heet deze reis, een tocht langs Engelands mooiste cultuurschatten. Je loopt in het spoor van de rechercheurs tot bij Stonehenge en Canterbury Cathedral. De 12-daagse rondreis Zuid-Engeland In het Spoor van King Arthur is een gelijkaardig en fascinerend reisconcept. Trek dertien dagen uit voor de Kleine Wonderen van Wales of vijftien dagen voor Ierland in Landhuizen – Op Stand door Ierland en er wacht een vakantie die je nooit meer vergeet.
Reisorganisator Pharos Reizen bestaat reeds 12 jaar en is wegens groeiende interesse uit België sinds 2014 actief op de Belgische markt waarvoor zij samenwerken met een partner in Antwerpen. Pharos Reizen is gespecialiseerd in bijzondere autovakanties in Europa en heeft een assortiment reizen speciaal voor gezinnen met kinderen alsook speciaal voor koppels. Pharos Reizen, dat is altijd met de auto er op uit, voor een vakantie in het groen of de boer op, in een vakantiepark, op een camping, in de stad, met zijn twee of juist met het hele gezin, in bijzondere logies zoals een boomhut, van de Noordkaap tot Sardinië, van Ierland tot Rusland.
De reizen van Pharos Reizen zijn te boeken via www.pharosreizen.com , via een Selectair reisagent of via het telefoonnummer 03 217 44 00 (B).
Fly in Koksijde: de zomeractiviteit voor het hele gezin
Tweede editie Fly In Koksijde wederom bol van activiteiten voor jong en oud
Op 4 en 5 juli 2015 wordt Fly In Koksijde voor de tweede keer georganiseerd. De eerste editie in augustus 2014 was alvast succesvol, niet minder dan 23.000 bezoekers kwamen een kijkje nemen, er werden 500 luchtdopen gedaan en er waren 230 oude vliegtuigen aanwezig. Ook dit jaar staat het evenement, waarvan het hoofdthema het luchtvaartgebeuren tijdens en vlak na WOI is, weer bol van de activiteiten, voor jong en oud, voor gezinnen met kinderen, vliegtuig- en oldtimerliefhebbers, alsook geïnteresseerden in de verhalen van WOI.
Het vliegveld Ten Bogaerde heeft destijds dienst gedaan als start- en landingsplaats van oorlogsvliegtuigen. De sfeer uit die bewogen jaren wordt geëvoceerd in het Wereldoorlog I Dorp, aan de hand van vliegtuigen uiteraard maar ook door attracties en bezienswaardigheden uit die tijd.
Het programma van Fly In Koksijde is bijzonder veelzijdig en het thema luchtvaart wordt via een hele resem activiteiten attractief gemaakt voor een brede waaier bezoekers. De spektakelwaarde en het amusement zijn verzekerd maar er is ook ruimte voor een serene herdenking van de slachtoffers van het oorlogsgeweld.
Fly In Koksijde wordt opgedeeld in verschillende zones die de bezoekers elk wat boeiends te bieden hebben. In de zone klassieke vliegtuigen worden toestellen uit de burger- en de militaire luchtvaart opgesteld die o.a. tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn ontworpen. Er is ook een commerciële zone waarin luchtvaartbedrijven, scholen en verenigingen die een band hebben met de luchtvaart hun werking kunnen voorstellen in een reeks infostandjes. Ook de liefhebbers van oldtimers zullen genieten op de site van Fly In! De voertuigen kleuren de toegangsweg van het evenement. Klassieke oldtimers, waaronder enkele uit WO1, worden opgenomen in de static show.
Er is echter ook plaats voor vertier met een grimestand voor kleine kinderen, een klimparcours, fanfaremuziek, vertellingen, een geïllustreerde fototentoonstelling over de geschiedenis van het militair vliegveld Ten Bogaerde… kortom, een event voor de ganse familie.
Voor meer informatie: www.flyinkoksijde.be of via Toerisme Koksijde-Oostduinkerke: Infokantoor Koksijde, Zeelaan 303, 8670 Koksijde, T 058 51 29 10, www.koksijde.be
EXKi breekt met de regels van het traditionele snelrestaurant door versbereide en natuurlijke producten aan te bieden om ter plaatse te eten of mee te nemen. De kaart biedt een ruime keuze aan gezonde en evenwichtige gerechten, op basis van verse en natuurlijke producten van de beste kwaliteit.
Rauw en fijngesneden is de venkel heerlijk in een salade. Gestoomd en in puree is het de perfecte groente bij vlees- en visgerechten. Daarnaast is venkel ook lekker in een groentesoep of gewokt en, hoe verrassend dat ook mag klinken, als dessert. Geraspt op een fruitsalade of verwerkt in een cake of taart, is deze groente verrukkelijk.
Venkel is bijzonder caloriearm (25 kcal per 100 g) en bevat veel voedende bestanddelen. Het bevat niet enkel heel wat vitamine C, maar zorgt ook voor de nodige aanbreng van vitamine B9, E, provitamine A en belangrijke antioxydanten die de strijd aangaan met de vrije radicalen en de celveroudering. Daarnaast is venkel ook een rijke bron van minerale zouten, bijvoorbeeld kalium dat broodnodig is voor het samentrekken van de spieren en een goede werking van de nieren en magnesium dat zorgt voor het behoud van het evenwicht in het spier- en zenuwstelsel. De groente bevat heel wat ijzer en zachte en licht verteerbare vezels. Kortom, de "gezondheidsgroente" bij uitstek!
EXKi stelt in juni volgende venkelrecepten voor, onder de naam van Foeniculum Vulgare : een broodje met ambachtelijk stokbrood, Vita® gebraden kip, bio venkel en wortelemulsie, een warm gerecht met MSC kabeljauw, bio venkel en een aardappelpuree, een kleine salade met bio venkel, sinaasappel en rode paprika en een soep.
EXKi onthult nog een heerlijk recept op basis van venkel om zelf te bereiden: Venkel gekonfijt met citroenschilletjes. Probeer het zeker uit!
Venkel gekonfijt met citroenschilletjes
Voor 4 personen: bereiding: 20 min – gaartijd + 1 uur
4 venkels, 1 bio- of niet behandelde sinaasappel, 1 bio- of niet behandelde citroen, 1 bio- of niet behandelde limoen, 1 koffielepel honing, 2 soeplepels olijfolie, 3 koffielepels korianderzaadjes, peper en zout
Verwijder de basis en de stengel van de venkels, spoel ze en snij ze in de lengterichting doormidden. Dompel de stukken venkel gedurende 3 minuten onder in een grote hoeveelheid kokend zout water. Laat uitlekken en schik ze in een ovenschaal.
Spoel de citrusvruchten en verwijder de schil met een dunschiller. Snij deze in lange repen. Strooi de helft van de schillen over de venkels. Pers de vruchten en vang het sap op in een kommetje. Voeg er de honing en geplette korianderzaadjes aan toe, kruid met peper en zout en giet dit over de venkels. Overgiet het geheel met de olijfolie en dek af met aluminiumfolie. Laat ongeveer een uur garen in een oven op 150-160 graden.
Iedereen weet dat Tunesië zopas een moeilijke periode achter de rug heeft. Maar nu stelt het alles in het werk om te bewijzen dat het een veilig, open en gastvrij land is. Momenteel kun je dan ook tegen heel aantrekkelijke prijzen naar Tunesië reizen, dat voor Europese reizigers bovendien tal van troeven biedt.
Onklopbare prijs-kwaliteitsverhouding: Financieel gezien, is Tunesië nog nooit zo interessant geweest. Het biedt momenteel de beste prijs-kwaliteitsverhouding van het hele Middellandse Zeegebied. De reissector levert enorme inspanningen om reizen van de beste kwaliteit tegen promotarieven aan te bieden en zo het vertrouwen dat Tunesië van de Europese vakantiegangers verdient, te herstellen.
Bestemming opnieuw ‘trendy’: Hoewel de Belgen zich nog wat terughoudend opstellen, kiezen Angelsaksische vakantiegangers voluit voor Tunesië: +19,5% boekingen uit Groot-Brittannië en +11% uit de Verenigde Staten, nochtans twee landen die heel gevoelig zijn voor veiligheidsproblemen. De andere landen zullen ongetwijfeld volgen, aangezien de Amerikanen en Britten vaak trendsetters zijn.
Ongelofelijk divers land dat je in alle veiligheid kunt verkennen
Tunesië is een veilig en open land dat de individuele vrijheden hoog in zijn vaandel draagt. Het stelt momenteel alles in het werk om de veiligheid op zijn grondgebied te garanderen. Er wachten je een warm onthaal en ‘De vrijheid om alles te beleven’, wat ook de toeristische slogan van Tunesië is. Bovendien zetten de toeristische autoriteiten en de reissector zich al jarenlang in om de bestemming voortdurend te upgraden met een ruime waaier van culturele, historische en natuurlijke rijkdommen evenals een uitgebreide evenementenkalender.
Solidair toerisme
Als je de eerste Arabische democratie in de wereld wilt steunen, als je solidair wilt zijn met een gastvrij volk voor wie het toerisme een belangrijke inkomstenbron vormt, aarzel dan niet langer: reis naar Tunesië! www.travelintunisia.be
Nieuw aquacentrum opent zijn deuren in het Land van de Meren
Les Lacs de l’Eau d’Heure is een toeristische topbestemming dichtbij huis. Met de opening van een nieuw Aquacentrum worden de recreatiemogelijkheden nog groter. Voeg daarbij een agenda vol boeiende activiteiten en je weet meteen waar naartoe in de komende maanden: met de ganse familie naar Het Land van de Meren !
Het nieuwe Aquacentrum is open sinds 1 mei, na een grondige renovatie die ruim zes maanden heeft geduurd. De grootste en meest bezochte attractie van Les Lacs de l’Eau d’Heure bestaat sinds 1999 maar was aan een grondige renovatie toe. Enerzijds moest de uitbating beantwoorden aan de hedendaagse milieunormen, anderzijds aan de verwachtingen van de gasten. Wat dat laatste betreft zal het nieuwe Aquacentrum aan groot en klein enorm veel plezier bezorgen want er is voor elk wat wils.
Fun, fun, fun !
Het aquacentrum van Les Lacs de l’Eau d’Heure bestaat uit een ludiek bassin met waterstralen en waterstromen, een kinderbad en waterspelen voor kinderen, een gigantische jacuzzi en vooral een nieuwe glijbaan. Deze ‘infinity jump’, van Zwitserse makelij en uniek in België, zal voor heel wat gezonde spanning zorgen. Er is ook nog een afzonderlijk bad waar diverse sporten kunnen beoefend worden want er worden diverse cursussen gegeven zoals aquabike, aquadance, duiken en watergymnastiek. Een verwarmd buitenbad, verbonden met het zwembad binnen, en is dus zelf open tijdens de winter. Een duik in het warme water omgeven door sneeuw, dat is eens iets anders!
Vanaf 4 juli wordt aan deze infrastructuur een totaal nieuwe recreatieve buitenruimte toegevoegd met een spray park en leuke waterfonteinen, een ligweide en een terras met bar. Het geheel beslaat een oppervlakte van 500 m2. Voeg daarbij het wellness- en balnéotherapiecentrum dat vlak naast het Aquapark ligt. Vakantiegangers genieten van een ontspanningsruimte met jacuzzi’s, sauna’s en infraroodcabines, een hammam, luminotherapie, een belevingsdouche en koudwaterbad. Kortom, het Aquacentrum van Les lacs de l’Eau d’Heure biedt vanaf dit jaar nog meer mogelijkheden om zich op een fantastische manier te ontspannen.
De Sportieve zomer agenda van Les Lacs de l’Eau d’Heure
De Ronde van België voor beroepsrenners, Baloise Belgium Tour, komt op zaterdag 30 mei e.k. naar Les Lacs de l’Eau d’Heure. Hier ligt de vertrek- en aankomstplaats van de derde rit van deze wedstrijd die over een afstand van 158 km wordt gereden.
Het weekend van 7 juni is er het Belgisch Kampioenschap Triatlon van Les Lacs de l’Eau d’Heure.
Tijdens het weekend van 20 en 21 juni vindt in het Land van de Meren de Jean-Luc Vandenbroucke classic plaats. Via de 6 bewegwijzerde routes van 20 tot 150 km doorkruisen de wielertoeristen de prachtige dorpjes in de hele regio van Het Land van de Meren. Gezinnen reizen dan naar het Land van de Meren voor het 20 km lange gezinscircuit. Iedereen is welkom en inschrijven kan de dag zelf nog.
Op 31 juli vindt het Belgisch Kampioenschap tijdrijden voor beloften en elites zonder contract plaats. Er wordt gereden voor de nationale titel op een spectaculair circuit.
Kom tijdens een van deze evenementen naar Les Lacs de l’Eau d’Heure en geniet tegelijkertijd van de gloednieuwe wellness en het vernieuwde aquacentrum. Logeer in een van de gezellige vakantiewoningen van Golden Lakes Village aan de rand van het meer, voor een rustgevend weekend en de perfecte vakantie. Geniet van voordelige tarieven voor het aquacentrum bij het huren van een vakantiewoning.
De Grote Markt en het Stadhuis in een Italiaans barok kleedje ...Flowertime 2015.
U hebt er misschien nog een mooie herinnering aan, aan die prachtige, artistieke bloementuin uit de eerste editie van Floraliëntime in de zomer van 2013 op de Grote Markt en in het Stadhuis van Brussel. Met meer dan 20.000 bezoekers op 4 dagen was het een laaiend succes. De tweede editie van deze grote tweejaarlijkse internationale artistieke bloemen- en plantenvoorstelling loopt vanaf nu met een nieuwe naam die alle bloemenliefhebbers als muziek in de oren zal klinken: Flowertime.
Deze editie gaat door van 13 tot 16 augustus 2015, op de Grote Markt en in het Stadhuis van Brussel, met als thema 'Het barokke Italië': de Italiaanse tuinen worden als het ware op magische wijze getransporteerd naar het hart van Brussel. Een ambitieus en verfrissend project!
De barok: een verhaal doorheen de tijd. Om het decor van deze editie van 2015 in perspectief te plaatsen, geven we graag een woordje uitleg bij de oorsprong van het woord 'barok'. De wortels van dit woord zijn Portugees: 'barrocco' betekent zoveel als 'dikke rots van afwisselende grootte'. De Italianen namen dit idioom over en maakten het wereldberoemd. De huidige betekenis van dit eigenaardige woord is 'extravagant', 'onverwacht', en dus ... 'onregelmatig'!
De stroming van de barok staat dus voor het afwijken van de klassieke vormen en de creatie van vrijheid, met als resultaat luister, fantasie en decoratie beladen met krullen, spiralen en het gebruik van polychroom marmer. Laat ons terugreizen in de tijd naar de oorsprong van de barok in de 2e helft van de 16e eeuw. Deze nieuwe stroming zal reflecteren in heel Europa. De architectuur van kastelen, kerken, stadsinrichting ... geen ontkomen aan de barokke invloeden! Wenen, Praag, Nancy, de Landen van de Loire, Duitsland, Engeland, Denemarken en zelfs Rusland ... ze vallen om de beurt voor de barokstijl.
Deze stroming is verzot op genereuze kromme lijnen, de Europese klokkentorens krijgen stilaan een sierlijk rond kantje, beelden van engeltjes met bolle wangen bestormen de kerken en de plafonds worden hemeldaken bij wijze van trompe-l'oeil, een zeer gegeerde frescokeuze uit die tijd. Ook het licht wordt anders. Clair-obscur wordt trendy en kunstenaars wagen zich aan de eerste special effects uit de geschiedenis. Parallel ontstaat dankzij deze nieuwe vormvrijheid de kunst van de siertuinen. Beetje bij beetje zien de tuinen er steeds creatiever uit tot ze uiteindelijk als het ware tot ‘natuurtheaters’ uitgroeien.
Landschapsarchitecten creëren vakantieoorden, met planten gedecoreerde terrassen, balkons en waterspiegels waarin gesculpteerde fonteinen hun reflectie zien. Geometrie gaat vanaf nu gepaard met ronde krullen, zorgvuldig vormgegeven planten in combinatie met bloemen die het geheel leven inblazen.
De tuin wordt een volwaardige leefruimte ... Dat staat de bezoekers op de Grote Markt vanaf 13 augustus te wachten! Vier dagen lang hebben ze de tijd om in de tuin van de Grote Markt te vertoeven en krijgen ze de exclusieve gelegenheid om de prachtige zalen van het Stadhuis te bezoeken en de bloemenarrangementen te bewonderen.
Flowertime is een tweejaarlijks evenement, met als initiatiefnemers: de Stad Brussel, de vzw Tapis de fleurs de Bruxelles, organisator van de befaamde Brusselse bloementapijten, de Gentse Floraliën, al eeuwenlang wereldberoemde pionier op het vlak van bloemen- en plantenkunst in België, de gerenommeerde bloemenkunstenaars uit onze 3 regio's die ons met hun deelname aan deze ongelofelijke uitdaging alle eer aandoen
NIEUW: Apero-nocturnes!
Dit jaar krijgen de bezoekers tussen 19.30 en 22 u. niet enkel de gelegenheid om van de bloemententoonstelling in het Stadhuis te genieten, ze worden bovendien getrakteerd op een Italiaanse aperitief met orkestbegeleiding in de prestigieuze Ogivale-zaal. (Prijs: 8 euro) Meer info: www.flowertime.brussels
WIZZair viert 11de verjaardag met opgefriste vlietuigkleuren
Wizz Air, de grootste lagekostenmaatschappij van Centraal-en Oost-Europa, viert zijn 11de verjaardag. De luchtvaartmaatschappij werd opgericht in september 2003. De allereerste Wizz Air-vlucht werd uitgevoerd vanuit het Poolse Katowice op 19 mei 2004. Wizz Air had als ambitieus plan om de grootste lagekostenmaatschappij in Centraal-en Oost-Europa te worden. Dit doel werd inmiddels bereikt. Intussen blijft Wizz Air zich ontwikkelen en stelt het bedrijf vandaag zijn nieuwe merk-en vliegtuigkleuren voor.
Tijdens de voorbije 11 jaar heeft Wizz Air 90 miljoen passagiers vervoerd. Op dit ogenblik heeft Wizz Air 59 viegtuigen. Het netwerk telt meer dan 380 routes in 38 landen. Sinds de oprichting staat de dienstverlening aan de klanten centraal. Daarom kondigt Wizz Air een reeks vernieuwingen aan die de klantenervaring nog zullen verbeteren.
WIZZ ondernam de voorbije maanden een aantal stappen om zijn merk te verjongen. De lancering van de nieuwe bedrijfs-en vliegtuigkleuren illustreren de blijvende inspanningen die de maatschappij zich getroost om aan de passagiers een positieve vliegervaring te bieden. Het WIZZ-merk heeft nu een frissere, levendigere en meer geraffineerde look & feel. Naast deze merkverjonging voert Wizz Air ook een aantal andere initiatieven door, waaronder: stoeltoewijzing op alle routes, nieuwe tariefstructuur (Basic en Plus) zodat makkelijker kan gekozen worden tussen lage basistarieven of lage tarieven in combinatie met populaire comfortdiensten.
In de loop van 2015 wort dit aangevuld met: Vernieuwingen aan de website om sneller en makkelijker reservaties te kunnen maken, de lancering van de mobiele Wizz Air-website, een laagste-tarieven-zoekfunctie op de website, Wizz Tours-vakantiepakketten zullen in 2015 in nog meer landen beschikbaar zijn, de nieuwe A320-en A321-toestellen zullen in de nieuwe kleuren geleverd worden, nieuw A321-interieur vanaf november 2015, nieuwe uniformen met de nieuwe bedrijfskleuren
József Váradi, CEO van Wizz Air, verklaarde: ”De voorbije 10 jaar heeft Wizz Air de luchtvaartsector met succes hertekend. Ons initiële doel om voor iedereen betrouwbare en betaalbare vluchten van en naar Centraal-en Oost-Europa aan te bieden, werd ruimschoots bereikt. De lancering van onze nieuwe merkkleuren is een van de vele stappen die wij nemen om de vliegervaring van onze passagiers te verbeteren. We zijn enorm verheugd dat wij vandaag de nieuwe kleuren voor zowel de A320 als onze nieuwe A321 kunnen bekendmaken. Wij zullen ons pan-Europees netwerk verder blijven ontwikkelen en we kijken ernaar uit om zowel terugkomende als nieuwe klanten aan boord van onze vliegtuigen te verwelkomen.”
Meer bezoekers van buiten de regio, een authentieke beleving van water en erfgoed en een gevarieerd en kwaliteitsvol logiesaanbod, dat zijn enkele ambities uit het nieuwe Strategisch Beleidsplan Toerisme in Scheldeland. Het ambitieuze actieplan maakt met negen ‘werven’ een dynamische toeristische regio van het Scheldeland. Toerisme Provincie Antwerpen en Toerisme Oost-Vlaanderen slaan de handen in elkaar om het plan tot uitvoer te brengen.
Het nieuwe Strategisch Beleidsplan Toerisme in Scheldeland formuleert de krijtlijnen en beleidsdoelstellingen voor de komende jaren. Het is het resultaat van intensief overleg tussen Toerisme Scheldeland, Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen en de dertig steden en gemeenten van Scheldeland.120 genodigden woonden de officiële voorstelling van het plan in het Keizershof in Aalst bij.
Sterk en authentiek profiel: Een sterke en authentieke identiteit opbouwen is de belangrijkste ambitie van het nieuwe plan. Voor Scheldeland komt het eropaan het aanbod en de beleving langs en op het water beter op elkaar af te stemmen en te ontsluiten voor de toerist. Door creatief en innovatief uit de hoek te komen, gaat Scheldeland zich onderscheiden van andere toeristische regio’s. Ook zal er gewerkt worden aan de naambekendheid, zodat potentiële bezoekers een toeristische uitstap sneller associëren met Scheldeland.
Groei verblijfstoerisme: Toerisme Scheldeland mikt vooral op bezoekers uit de grote Vlaamse steden en de aangrenzende provincies in Nederland. Kwaliteitsvolle logeeradressen moeten hen verleiden tot een korte vakantie in plaats van een daguitstap. De verbetering van het logiesaanbod in Scheldeland vormt dan ook een van de negen ‘werven’ uit het nieuwe actieplan. "Verder wil Toerisme Scheldeland onder meer inzetten op een sterke productontwikkeling, een uitgekiende marketing en een eigentijdse communicatie", aldus Antwerps gedeputeerde voor toerisme Bruno Peeters.
Wij-gevoel: Na de officiële voorstelling van het plan volgt de uitvoering. Een overtuigd wij-gevoel bij alle toeristische partners uit de publieke en private sector is daarbij cruciaal. Toerisme Scheldeland wil daarom de bestaande samenwerkingsverbanden uitbouwen en nieuwe opstarten. Overlegmomenten en een interactief sectorplatform moeten de uitwisseling van informatie en expertise vergemakkelijken. "Bovenal wil Toerisme Scheldeland partners ondersteunen en stimuleren om samen te bouwen aan een dynamische en economisch sterke toeristische regio", besluit Oost-Vlaamse gedeputeerde voor toerisme Eddy Couckuyt.
Wie binnenkort in de wandelgangen van de supermarkt rondloopt, zal het niet ontgaan: de dranken van Tönissteiner zitten in een nieuw jasje!
De appelsienlimonade Orange fit en het verfrissende water zijn vanaf nu ook beschikbaar in handige PET-flessen van 1 liter! Veel smaak in een gemakkelijk flesje voor ‘on the go’! Op warme dagen in de stad steek je zo’n flesje in je handtas, een praktische verfrisser tijdens een looptraining of een uurtje in de fitness, een welgekomen metgezel in de auto tijdens een roadtrip of een lekkere smaakmaker voor op je bureau.
Arm aan calorieën: De kwaliteit van de dranken blijft nog steeds top! De frisdranken zijn arm aan calorieën en bevatten geen toegevoegde suikers. Kleurstoffen en bewaarmiddelen zijn eveneens uit den boze! Het water is afkomstig van de Tönissteiner-bronnen in de Eifelstreek en is uitzonderlijk zuiver en rijk aan mineralen. De ideale dorstlesser om in de zomer zorgeloos te genieten van een heerlijk fris drankje! Ook de glazen flessen werden in een nieuw jasje gestoken en vind je vanaf nu terug in de supermarkt. Meer info: www.tönissteiner.be
Ongeveer één jaar na de lancering van onze allereerste verse ongezouten trommelkarneboter, verrassen we graag opnieuw met een nieuwe variant: Pur Natur gezouten karneboter fleur de sel. Fleur de sel is een speciaal soort zeezout met een fijne kristalstructuur. Naast zijn typische structuur geeft fleur de sel ook een uiterst zachte en zilte smaak aan de karneboter. Geliefd bij de gourmands, gesmaakt door iedereen.
De volle smaak van de smeuïge, biologische boter is te danken aan de traditionele werkwijze die gehanteerd wordt. De boter wordt na de rijping van de room dagelijks vers gekarnd in authentieke trommelkarnen. Zo is de boter steeds perfect smeerbaar en van onbetwistbare kwaliteit. Je proeft en ruikt het verschil! De productiemethode van de Pur Natur karneboter is dan ook uniek in de Benelux! De zachte en gezouten karneboter is verkrijgbaar in een handige verpakking van 200 gram en kan je herkennen aan het eenvoudige en stijlvolle Pur Natur-design.
Verlang jij al naar warmere lentedagen? Pur Natur ook, en daarom lanceren zij 2 smaakmakende yoghurts met méér en grotere stukjes fruit. De zoete smaak van aardbeien in ‘Boordevol Aardbeien’ prikkelt je smaakpapillen en is het ideale tussendoortje voor fruitliefhebbers. Smullen van frisse bosbessen kan met de ‘Boordevol Bosbessen’ yoghurt. Een intense smaakbeleving, voor genieters. Verkrijgbaar in een hersluitbare beker van 700g.
NV Pur Natur, een familiebedrijf gesitueerd aan de voet van de Vlaamse Ardennen, staat garant voor hoogwaardige kwaliteitsproducten onder de merken Pur Natur en Mik. De Pur Natur yoghurt en verse kazen genieten een ongeëvenaarde smaakbeleving op basis van zorgvuldig geselecteerde biologische ingrediënten.
FÏNLEY, de nieuwe frisdrank ‘voor volwassenen’ is een schot in de roos. Sinds de lancering in september 2014 heeft de Belg de fijne bubbels en natuurlijke aroma’s van FÏNLEY helemaal omarmd. Voor het vernieuwende karakter viel producent Coca-Cola zelfs internationale erkenning te beurt. Op 1 juni komt er een derde variant op de markt: sinaasappel-cranberrysmaak. In september vorig jaar verraste Coca-Cola met de lancering van FÏNLEY, een nieuwe caloriearme frisdrank met enkel natuurlijke aroma’s, fijne bubbels en een subtiel smakenpalet van pompelmoes-bloedappelsien of citroen-vlierbloesem. Met deze innovatieve nieuwkomer – volledig ontwikkeld in België – mikte Coca-Cola op een nieuwe doelgroep: volwassenen. Met succes, zo blijkt.
“Intussen heeft bijna 40% van de Belgische volwassenen kennisgemaakt met FÏNLEY, en bijna 2 op de tien Belgische huishoudens het gedegusteerd”, zegt Céline Van den Rijn, Marketing Director Belgium & Luxembourg. “FÏNLEY wordt door volwassenen gezien als een welkome afwisseling, omdat met de leeftijd de voorkeur voor fel bruisende dranken afneemt. Zo kiest amper één op de tien volwassenen frisdrank als drank tijdens een pauze. De verfijnde smaken met natuurlijke aroma’s en fijne bubbels van FÏNLEY bieden een mooi alternatief voor de meer ontwikkelde en veeleisende smaakpapillen.”
Als erkenning voor innovatieve smaak kreeg FÏNLEY 'pompelmoes-bloedappelsien' 2 gouden sterren van het iTQi (International Taste and Quality Institute). Deze onafhankelijke organisatie is een wereldautoriteit op het vlak van smaak en voedselkwaliteit. Elke erkenning is gebaseerd op een blinde proeftest van chefs, sommeliers en andere experts in smaak. Daarnaast ging FÏNLEY ook aan de haal met twee ‘best innovation’ awards: de Golden Archer en de INN’ Award. Beide worden door magazines uit de vakpers toegekend.
De nieuwe smaakvariant, sinaasappel-cranberrysmaak, gaat verder op deze succesformule: natuurlijke aroma’s die mooi het midden houden tussen zoet en bitter, caloriearm (20 kcal per 100 ml), enkel gezoet met suiker en zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (uit stevia) en zonder bewaarmiddelen. Met FÏNLEY heeft Coca-Cola sterk ingezet op de uitbreiding van het caloriearme aanbod. Beschikbaarheid: PET: 1,5l - Blik: 250 ml
De ontwikkeling van FÏNLEY, gestart in 2011, vond plaats in het R&D-centrum in Anderlecht, het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld. FÏNLEY was de derde drank met suiker en zoetstoffen uit stevia die Coca-Cola in België op de markt brengt, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013, en voor Coca-Cola life in 2015.
Seabourn start samenwerking met wereldberoemde chef Thomas Keller
Seabourn’s status als culinaire leider in de cruise industrie groeit door samenwerking met de met drie Michelin-sterren bekroonde chef. Dineren aan boord van een cruiseschip wordt door Seabourn naar nieuwe hoogten gebracht door haar samenwerking met Amerikaanse chef en restauranthouder Thomas Keller. Het culinaire genie achter de drie Michelin-sterren restaurants – The French Laundry, Per Se, and Bouchon – introduceert zijn bekroonde Franse en Amerikaanse gerechten in 2015 op de ultra-luxe cruiseschepen van Seabourn.
Chef-kok Keller zal een variatie aan gerechten ontwikkelen die vanaf komend najaar in verschillende restaurants aan boord van de Seabourn Odyssey, Seabourn Sojourn en Seabourn Quest geserveerd zullen worden. De culinaire creaties worden bereid volgens specifieke richtlijnen en met ingrediënten van hoge kwaliteit, hetgeen zorgt voor een ongeëvenaarde dinerervaring op zee. Seabourn werkt daarnaast met Keller samen aan de introductie van een nieuw restaurant van niveau. Dit restaurant wordt in het vroege voorjaar van 2016 onthuld op de Seabourn Quest, waarna het concept op de gehele vloot wordt geïntroduceerd, inclusief de twee nieuwe schepen die door Adam D. Tihany zijn ontworpen: de Seabourn Ecore en de Seabourn Ovation, die respectievelijk eind 2016 en begin 2018 in de vaart gaan. Keller zal zijn kennis en expertise eveneens gebruiken om de rederij advies te geven op het gebied van diverse aspecten van de culinaire processen.
“Er is geen chef-kok met meer talent of aanzien dan chef-kok Keller en wij zijn vereerd en verheugd dat een restauranthouder van dit kaliber ons culinaire aanbod aan boord naar een nog hoger niveau brengt”, aldus Richard Meadows, president bij Seabourn. “Zijn culinaire talent en geraffineerde gerechten zijn onvergelijkbaar en een perfecte match met onze gasten. Wij twijfelen er niet aan dat onze gasten net zo enthousiast zijn als wij om aan boord te proeven en te genieten van de gerechten van chef-kok Keller.”
“Onze wederzijdse filosofie, zorgt voor een samenwerking met Seabourn die onze restaurantgroep een enerverende nieuwe mogelijkheid biedt. Wij kijken ernaar uit om ons culinaire repertoire en beste gerechten met het uitstekende culinaire team van Seabourn te delen”, aldus Thomas Keller, chef-kok en eigenaar van de Thomas Keller Restaurant Group.
Als culinaire leider in de cruise industrie, biedt Seabourn haar gasten een culinaire ervaring die vergelijkbaar is met die van de beste restaurants in de wereld. De afgelopen twee jaar heeft Seabourn de titel “Best Culinary Cruise Line” ontvangen tijdens de SAVEUR Culinary Travel Awards van 2013 and 2014.
Thomas Keller is wereldwijd bekend vanwege zijn culinaire vaardigheden en bijzonder hoge normen. Hij heeft twaalf restaurants en bakkerijen die een nieuwe standaard hebben geïntroduceerd in de hospitality sector. Hij is de eerste en enige Amerikaanse chef-kok met 3 Michelin-sterren en ook de eerste mannelijke Amerikaanse chef-kok die is onderscheiden met de ‘Chevalier of The French Legion of Honor’, de hoogste onderscheiding in Frankrijk.
Hij heeft talloze onderscheidingen in ontvangst mogen nemen, waaronder de ‘Chef of the Year‘ Award van het Culinary Institute of America en de James Beard Foundation’s ‘Outstanding Chef’ en ‘Outstanding Restaurateur’ Awards. Zijn restaurants bevinden zich in Beverly Hills, Yountville, California, Las Vegas en New York. Chef-kok Keller is ook auteur van vijf kookboeken en uitgever van het magazine Finesse.