Het Carrefour magazine Simply you heeft voortaan ook een eigen website. Daar vindt u een interactieve versie van het magazine én heel wat inspiratie om uw smaakpapillen steeds opnieuw te prikkelen. Surf snel naar www.simplyyou.be! Voortaan leest u het magazine waar en wanneer u maar wilt – met één muisklik!
Simply you is met een oplage van bijna 600.000 exemplaren een van de meest verdeelde magazines van België. Het verschijnt negen keer per jaar. Voortaan kunt u alle artikels ook online lezen. U vindt er alles wat u zoekt: inspiratie, creatieve ideeën, tips … Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken.
Deze dynamische versie van Simply you staat dan ook bol van de nieuwigheden! Voortaan kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven voor de newsletter die om de twee weken verstuurd wordt en deelnemen aan geweldige wedstrijden. Voor een optimale navigatie is de website trouwens onderverdeeld in zes rubrieken: recepten, seizoensproducten, samen genieten, lifestyle, magazine en newsletter. Voor deze digitale versie heeft Carrefour bovendien exclusieve recepten en menu’s samengesteld.
Tot slot kunt u via de nieuwe website ook de Facebook pagina van Simply you liken en het bijbehorende virtuele prikbord op Pinterest bekijken. Voor extra interactiviteit staan er op de website ook filmpjes en kunt u alles via uw tablet en/of smartphone bekijken.
Naast een dynamisch platform is de website van Simply you ook de ideale plaats om een nieuw publiek aan te spreken, zoals jongeren die in het onlinetijdperk zijn opgegroeid. Dankzij deze website kan Carrefour trouwens ook alle edities van het magazine eenvoudig archiveren.
Deze onlineversie van het magazine is veel visueler en interactiever, zodat lezers die elke dag opnieuw kunnen raadplegen. Met één klik op de muis krijgt u een ruime waaier van mogelijkheden te zien!
Als partner van het COP21 engageert de Carrefour Groep zich elke dag opnieuw om op een duurzame en verantwoorde wijze te werken. De MVO-aanpak van de groep steunt op drie pijlers: de strijd tegen elke vorm van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van zijn bedrijfspartners.
Het Carrefour magazine Simply you heeft voortaan ook een eigen website. Daar vindt u een interactieve versie van het magazine én heel wat inspiratie om uw smaakpapillen steeds opnieuw te prikkelen. Surf snel naar www.simplyyou.be! Voortaan leest u het magazine waar en wanneer u maar wilt – met één muisklik!
Simply you is met een oplage van bijna 600.000 exemplaren een van de meest verdeelde magazines van België. Het verschijnt negen keer per jaar. Voortaan kunt u alle artikels ook online lezen. U vindt er alles wat u zoekt: inspiratie, creatieve ideeën, tips … Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken.
Deze dynamische versie van Simply you staat dan ook bol van de nieuwigheden! Voortaan kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven voor de newsletter die om de twee weken verstuurd wordt en deelnemen aan geweldige wedstrijden. Voor een optimale navigatie is de website trouwens onderverdeeld in zes rubrieken: recepten, seizoensproducten, samen genieten, lifestyle, magazine en newsletter. Voor deze digitale versie heeft Carrefour bovendien exclusieve recepten en menu’s samengesteld.
Tot slot kunt u via de nieuwe website ook de Facebook pagina van Simply you liken en het bijbehorende virtuele prikbord op Pinterest bekijken. Voor extra interactiviteit staan er op de website ook filmpjes en kunt u alles via uw tablet en/of smartphone bekijken.
Naast een dynamisch platform is de website van Simply you ook de ideale plaats om een nieuw publiek aan te spreken, zoals jongeren die in het onlinetijdperk zijn opgegroeid. Dankzij deze website kan Carrefour trouwens ook alle edities van het magazine eenvoudig archiveren.
Deze onlineversie van het magazine is veel visueler en interactiever, zodat lezers die elke dag opnieuw kunnen raadplegen. Met één klik op de muis krijgt u een ruime waaier van mogelijkheden te zien!
Als partner van het COP21 engageert de Carrefour Groep zich elke dag opnieuw om op een duurzame en verantwoorde wijze te werken. De MVO-aanpak van de groep steunt op drie pijlers: de strijd tegen elke vorm van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van zijn bedrijfspartners.
Pompoen seizoensgroente van de maand november bij EXKi
EXKi breekt met de regels van het traditionele snelrestaurant door versbereide en natuurlijke producten aan te bieden om ter plaatse te eten of mee te nemen. De kaart biedt een ruime keuze aan gezonde en evenwichtige gerechten, op basis van verse en natuurlijke producten van de beste kwaliteit. Elke maand zet EXKi een seizoensgroente in de kijker door ze te verwerken in heerlijke en unieke gerechten.
Pompoen bestaat grotendeels uit water en bevat minder dan 30 calorieën per 100 g. Het is een trouwe bondgenoot tijdens een dieet want kan zonder mate worden geconsumeerd en bevat talloze nuttige voedingsstoffen voor onze gezondheid waaronder vezels die bijdragen tot een goede darmwerking en het ontstaan van bepaalde vormen van kanker voorkomen. Een pompoen bevat veel mineralen, zoals calcium, ijzer en kalium, die uitstekend zijn voor het regelen van de bloeddruk. Door het lage zoutgehalte heeft hij ook zijn plaats in een zoutvrij dieet. Pompoen bevat naast heel wat vitaminen A, B en C, ook antioxidanten.
In november stelt EXKi volgende pompoenrecepten in zijn restaurants voor: een sandwich: Geraspte bio pompoen, verse geitenkaas, kervel, honing en mosterdvinaigrette, een maaltijdsalade: Bio pompoen, rigatoni, pecorino, een kleine salade: Bio pompoen, bio taboulé, bio wortel, koriander, een warme schotel: Chutney van bio pompoen, Vita® gebraden kip, peterselie en een soep.
Tot slot onthult EXKi nog een heerlijk recept om gezellig samen thuis te bereiden: Crème van pompoen en kastanje, in samenwerking met Béatrice Vigot-Lagandré.
Voor 4 tot 6 personen: voorbereiding: 20 minuten, bereiding: 35 minuten
Ingrediënten: 600 g pompoenvlees, 1 ui, 1 preiwit, 1 soeplepel olie, 150 g gekookte kastanjes (+ enkele voor de afwerking), 2 soeplepels room, een paar takjes platte peterselie, peper en zout.
Snijd de pompoen in blokjes. Pel de ui en snijd hem in plakjes. Was de preistengel en snijd het preiwit in stukjes. Verhit de olie in een pan en laat de prei en de ui gedurende 2 minuten al roerend slinken. Voeg de blokjes pompoen toe, kruid met peper en zout en bedek met water.
Breng aan de kook, zet het vuur lager en laat 15 minuten sudderen. Voeg de kastanjes eraan toe en kook nog gedurende 15 tot 20 minuten. Mix en roer de room eronder. Bestrooi met de opzijgelegde en verkruimelde kastanjes en enkele peterselietakjes. Dien warm op.
Foodtrucks kennen de laatste tijd een ware opmars in België. Denk maar aan het gezellige en succesvolle ‘Belgian Food Truck Festival’. Bij een trendy event hoort meestal ook een of andere hippe foodtruck. Dit concept bestaat op Curaçao al lang onder de naam ‘Truk’i pan’. Locals en toeristen ontmoeten elkaar bij zo’n Truk’i pan voor street food en een snelle hap.
Curaçao is een gedroomde vakantiebestemming voor zij die houden van couleur locale. Daarbij hoort de sympathieke Truk’i Pan die langs de kant van de weg is opgesteld. Je ziet ze steeds meer, want ze zijn zo succesvol, niet alleen omdat je er lekkere dingen kunt kopen maar ook omdat het gezellige ontmoetingsplaatsen zijn. De traditie van deze foodtrucks bestaat al langer op Curaçao. In een truck of oude caravan werden aanvankelijk alleen maar broodjes, met stoba (vlees) of kip verkocht. Maar tegenwoordig zijn het echte eethuisjes geworden met talloze meeneemgerechten zoals friet met allerlei sauzen, burgers, ribbetjes, steaks en vissoep. Het leuke er aan is dat de Truk’i pan tot laat in de nacht openblijft, zodat je er terecht kunt wanneer alle andere eetgelegenheden reeds gesloten zijn. Dit past volledig bij de Curaçaose cultuur want er wordt vaak laat gegeten.
Galiñia ku batata: Zon, warmte, zee, stranden, de prachtige natuur en heel wat cultuur maken van Curaçao een onvergetelijke tropische vakantiebestemming. Laten we het culinaire niet vergeten, want voor zij die van een lekkere keuken weten te genieten, is Curaçao een topbestemming. Bij de Truk’i pan zijn er heel wat verschillende gerechten te koop. Karkó, een schelpvis, en garnalen zijn heel populair. In een lokale Truk’i pan op Caracasbaai, genaamd BBQ Express, kun je ook genieten van een heerlijke oestersoep en bij vele andere ook ‘sopi marisko’ (gemengde vissoep). En wat verkiezen de locals? ‘Galiñia ku batata’ (kip met frietjes)!
Batido’s! Nog meer lekkers langs de wegen in Curaçao vind je in de trucks die Batido’s verkopen. Elke ochtend begint met zo’n verfrissende én gezonde shake die je naar eigen keuze kunt samenstellen met soorten fruit zoals watermeloen, banaan, mango, ananas, papaja en noem maar op. Lang hoef je niet te zoeken voor zo’n heerlijke smoothie, want de stalletjes zie je werkelijk overal. Proef er zeker eentje met vers geperst fruit en ijs of nog beter, eentje met suiker en gecondenseerde melk. Ronduit heerlijk !
Curaçao is een zon zeker eiland in het Caribisch gebied, dat elke reiziger verrast.
Naast de constante tropische temperatuur en de parelwitte stranden heeft het eiland tal van bezienswaardigheden. Ontdek het historisch interessante Willemstad, de oude landhuizen en proef de unieke Curaçaose gerechten met invloeden van over heel de wereld.
Curaçao is, met meer dan 35 stranden, de perfecte bestemming om de batterijen op te laden en te relaxen. Actieve reizigers kunnen zwemmen, snorkelen, duiken en zo de wondere onderwaterwereld ontdekken. Maar denk ook aan activiteiten zoals de Christoffelberg beklimmen of mountainbiken door bijzondere vegetatie. Vergeet de feesten en evenementen niet: het kleurrijke Carnaval (februari-maart), Curaçao North Sea Jazz (september) en de Curaçao Marathon (november).
Curaçao ligt buiten de orkaanzone en heeft het ganse jaar een temperatuur van minimum 28 graden. Er zijn dagelijks vluchten vanuit Amsterdam (reisduur 9 uur) en een keer per week vanuit Düsseldorf (reisduur 10,5 uur). Curaçao is door Zoover uitgeroepen tot populairste vliegvakantieland buiten Europa, met een grote variëteit aan logiesmogelijkheden. Curaçao Tourist Board Europa (CTBE) is het aanspreekpunt voor reizen vanuit Europa naar het zonovergoten eiland.
Deze Belgische modeketen is op amper 14 jaar tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de belangrijkste winkelstraten van grote en kleinere Belgische steden. Sinds een paar jaar is dit Belgische familiebedrijf ook aan zijn internationale expansie bezig, met succes. Binnenkort opent de keten zijn honderdste boetiek. LolaLiza werd opgericht in 2001 en maakt deel uit van de PP Retail Group, het bedrijf van de dynamische familie Appelstein die een jarenlange ervaring in de textielwereld heeft.
Het verhaal LolaLiza startte in 2001 met 7 winkels, toen nog onder de naam L&L. Vijf jaar later telde de keten al 26 winkels. In 2012 stonden er 74 boetieks op de teller en groeide het bedrijf uit zijn voegen. Een verhuis van het hoofdkantoor naar het prestigieuze Markiesgebouw in hartje Brussel drong zich op. In 2013 opende de eerste LolaLiza store in Nederland volgens het nieuwste winkelconcept. In 2014 volgde de eerste boetiek in Frankrijk. Eind 2015 zal de honderdste boetiek een feit zijn.
Het nieuwe winkelconcept wil de klant een aangename shopping ervaring bieden. De winkels ogen heel eigentijds, met warme accenten en een aangename verlichting. Naast de inrichting, is ook de persoonlijke service belangrijk. Het deskundige verkooppersoneel begeleidt de klant en geeft stijladvies. Dit resulteert in een trouw cliënteel.
LolaLiza: er schuilt méér dan één vrouw in jou: LOLALIZA, twee meisjesnamen in één adem uitgesproken. Lola staat voor extravert en een tikje frivool, Liza staat voor natuurlijke elegantie. Ze symboliseren enerzijds de verschillende vrouwen die in één persoon kunnen schuilen en anderzijds de brede groep vrouwen die dit Belgische modebedrijf bereikt. Het aanbod van LolaLiza omvat dan ook verschillende stijlen, van tijdloze outfits en een jonge preppy stijl over vintage jurken tot outfits met een vleugje glamour.
Togetherness en positieve vibes: Geen uitdagende modellen die sensueel flirten voor de lens, maar vlotte vriendinnen die genieten van elk vrij moment samen. Dat is de toon van de campagnes van LolaLiza. Zoek de funny side of live and enjoy. LolaLiza wil vrouwen een goed gevoel meegeven. Alleen al de aanblik van de etalages maakt je vrolijk. LolaLiza staat voor kleur en voor mooie prints. In die zin is het label atypisch Belgisch. Geen effen zwart of grijs, maar intense of subtielere schakeringen die één en al levenslust uitstralen. Dit maakt LolaLiza heel herkenbaar en tegelijk universeel. Geen wonder dat LolaLiza ook heel positief onthaald wordt in het buitenland.
Women only: LolaLiza is een modeverhaal dat enkel draait rond vrouwen, hun moeders en dochters, hun zussen en vriendinnen. Leeftijd speelt geen rol: kleine meisjes, modebewuste mama’s en oma’s vinden outfits waarin ze zich goed voelen en die hen mooier maken. Wie twijfelt, wordt geholpen door de verkoopsters die er een erezaak van maken om hun klanten tot in de puntjes te kleden, ongeacht hun maat. De hoofdcollectie reikt van maat 36 tot maat 46 terwijl Studio L focust op vrouwen met maat 42 tot 52. Plus-size topmodel Stéphanie Van den Bergh is de ambassadrice van Studio L.
Bench:
Bench heeft een uitgebreid assortiment jassen ontworpen met de urban explorer in het achterhoofd. Doordat de functionele stijl met comfort en bewegingsvrijheid gecombineerd is, biedt de collectie stijlvolle oplossingen voor de 24-uurs, stedelijke levensstijl van de drager. De OneStop jacket met grafische print is de ideale bondgenoot om de stad te verkennen!
Le Temps des Cerises
De lijn ‘Modern Bohemian’ van Le Temps des Cerises is gesofisticeerd, vrouwelijk en uitgesproken. Geïnspireerd door de wereld van de ontwerpers, luxe en de baroktrend, levert Le Temps des Cerises een collectie af die rijk is aan details en opsmuk. Pailletten, juwelen, details in metaal, kant en visnet: geen enkel ontwerp ontsnapt aan deze trend. De snit is tijdloos en flirt met etnische en geometrische patronen. De kleuren zijn sober en onderkoeld.
Gaastra
Met een blouse ben je altijd stijlvol gekleed. De collectie Gaastra blouses is enorm veelzijdig en geeft een creatieve knipoog aan de “Maritime Sportswear” collectie. Alle blouses zijn gemaakt van hoogwaardige en moderne materialen. Gaastra heeft voor ieder wat wils!
Caroline Biss
Nog op zoek naar een leuk eindejaarscadeau? Heeft u nog geen bijpassende accessoires gevonden voor uw little black dress? Neem gerust een kijkje op www.carolinebiss.com.
Je kan er 7 dagen op 7 shoppen, de klok rond. En terwijl je shopt, krijg je stijladvies zodat je met één muisklik helemaal gekleed bent, schoenen en accessoires incluis. Online shoppen met de persoonlijke service die je krijgt in de boetieks van Caroline Biss, de eyecatchers voor je feestoutfit!
Giovane
Een little black dress of een jurk met glamoureuze accenten: met een Giovane jurk kom je gegarandeerd goed voor de dag tijdens de Feesten. Rijke materialen, fijne boho details en een luxueuze afwerking domineren de collectie. Zwierige jurken verenigen een warm kleurenpalet met halfedelstenen en een seventiesflair. A-lijnjurken met fotoprints van bloemige edelstenen zorgen ervoor dat je je in de lens van een caleidoscoop waant.
De lancering van Marie’s Corner Project Store in oktober 2015 vindt plaats in het kader van de nieuwe wind die Serge Silber, de nieuwe CEO van de marktleider van de zetel en de canapé met het label “Made in Belgium”, doet waaien.
In de Brusselse flagshipstore zet Marie’s Corner de deuren wagenwijd open voor design, mode, cultuur en lifestyle en reikt daarbij de hand naar nieuwe creaties, een mix van stijlen en naar nieuwe tendensen, steeds vanuit een geest van geven, delen en wederzijdse beïnvloeding. De 150 m² grote oppervlakte van de Marie’s Corner Project Store werd speciaal ingericht om jonge designers, artiesten, exclusieve collecties enz. te verwelkomen.
De ruimte werd ingericht om de iconische creaties van Marie’s Corner volledig tot hun recht te laten komen, naast de onontbeerlijke elementen voor de binnenhuisinrichting: verlichting, plaids, kussens, vazen en accessoires die zorgvuldig uitgekozen werden door Laetitia Zichy-Low en Sophie van Melckebeke. De herfst-wintercollectie voor 2016 bevat creaties van Normann Copenhagen, Tom Dixon, Menu, Artemide, Tradition, La Boutique Scandinave, Maison de vacances, Ethnicraft, L’Objet, Private0204 (exclusief bij Marie’s Corner), Teixidoors, Guaxs…
Het team van deze Project Store is een echt Project Team: Benoit Riche, binnenhuisarchitect en de nieuwe directeur van deze site, Valérie Lagrange draagt haar expertise bij op het vlak van groothandel, decoratie- en meubelretail, Sophie van Melckebeke, ‘inhouse’ binnenhuisarchitect bij Marie’s Corner volgt iedere realisatie op de voet. Het hele proces, van het voorontwerp tot het eindresultaat, is een kwalitatief hoogstaand project met een persoonlijke benadering van de klant. Inbegrepen zijn het beheer van de realisatie, meubelen op maat en de productie.
Marie’s Corner is meer dan ooit een belangrijke speler in het universum van de design en de lifestyle. Eerst is er de selectie van bekende modellen en bestsellers om naar de essentie terug te keren, dan zijn er de samenwerkingen en afspraken met klanten en dealers. Vervolgens zijn er de partnerships met iconische merken zoals BMW Brand Store, David Lloyd, Bellerose, etc. Marie’s Corner schroeft bovendien de leveringstijd van de BestOf-collectie terug tot vier weken.
Een exotische reis of een boeiende citytrip gepland voor het nieuwe jaar? Reis in stijl en neem je feestoutfit- en accessoires mee in een Rimowa koffer. Alessandra Ambrosio geeft het goede voorbeeld, jaren 20 stijl.
Madame So DIM
Voor het nieuwe herfst-/winterseizoen presenteert DIM opnieuw een prachtige collectie "Madame so...", een lijn met verschillende fantasiepanty's voor ieder moment van de dag. Madame so daily: fantasiepanty's voor elke dag en elke gelegenheid, Madame so cosy: extra zachte, dikke panty's, helemaal winter proof, Madame so chic: geraffineerde, chique, elegante en vrouwelijke panty's, ideaal voor party's en feestdagen en Madame so fashion: trendy panty's met een origineel motief of materiaal of in een speciale kleur.
DIM Nude Support - Zo verfijnd, maar zo stevig! DIM presenteert haar nieuwste innovatie: Nude Support, een ultra-verfijnde revolutionaire beha die de boezem steun geeft in alle vrouwelijkheid. De beha is zo dun en comfortabel dat je hem niet voelt onder kledij. Het revolutionaire materiaal combineert verfijndheid met comfort. De "Magic Galbe"-technologie blokkeert het materiaal onderin de cups om een optimale ondersteuning te verzekeren, en geeft dankzij de fraaie vorm ook nog een extra vrouwelijke touch aan de beha. De Nude Support is beschikbaar in de kleuren nude en zwart, met bijhorend slipje.
Ongekende stevigheid zonder beugel, met de DIM Osmose-lijn. DIM speelt in op de behoeften van de moderne vrouw, die bij de keuze van haar lingerie niet alleen het esthetische belangrijk vindt, maar ook het comfort. Een beha moet in de eerste plaats goed zitten en mag haar activiteiten niet verstoren. Daarom herwerkte DIM voor het seizoen herfst/winter 2015 haar lijn Osmose. Deze volledig vernieuwde lijn van voorgevormde beha’s biedt stevigheid zonder beugel, wat in combinatie met de zachte satijnen cups en fluwelen bandjes zorgt voor een ultiem draagcomfort. De Osmose-lijn van DIM bevat twee types beha’s: een voorgevormde beugelloze beha met transparante fantasie bovenaan en een volledig nieuw model: een effen push-up beha, eveneens zonder beugel.
Het nieuwste product van de Conserverie la belle-Iloise zal de fijnproevers doen watertanden! Smeer de Rillettes van Koolvis met Szechuan Bessen op een goed stuk brood om de sublieme smaak van deze heerlijke vis perfect te kunnen waarderen.
De mosterdzaadjes en de gerookte en bruin gebakken uien versterken de ervaring, de citroenschillen geven een fris gevoel in de mond en de fruitige smaak van de Sichuan bessen zorgen voor een zacht en pikant slotakkoord. Een bijzonder fijne aanvulling voor een echt geslaagd aperitief! Adviesprijs per pakket van drie blikjes: 5,80€
Om de eindejaarsfeesten te vieren, plaatst het beroemde Bretoense huis nog 8 andere recepten in de spotlights. Ze worden aangeboden in kleine, mooi gekleurde dozen met speciale grafische afwerking die onder meer de Sardinecrème met whisky, Kreeftenmousse en Zalmcrème met dragon bevatten. De Conserverie la belle-Iloise heeft bovendien een reeks van nieuwe kistjes ontworpen voor alle smaken, voor alle voorkeuren en voor alle beurzen!
De grote Sélection kist met haar indrukwekkende keuze van meer dan twintig verbluffend smaakvolle producten blijft natuurlijk de ster van het gamma. Maar de liefhebbers zullen dit jaar ook het kleine Sélection Prestige kistje willen proeven. De elegante doos met gouddruk en logo in reliëf bevat sardine, tonijn, makreel en kreeft - de vier vedetten van de conservenwereld – voor een festival van recepten voor fijnproevers en een extract van befaamde knowhow sinds 1932! Adviesprijs: 35,55€
Een huwelijk?
Bij de voorstelling van de twee nieuwe Dans la Famille kistjes, kondigt Mijnheer Makreel zijn huwelijk aan met Mevrouw Sardine onder het stelsel van scheiding van goederen. Het patrimonium bevat Sardines in olijfolie en citroen, Makreelfilets in witte wijn, grof gehakte artisjokken met Makreel, de absoluut onmisbare Sardines St-Georges in olijfolie, verkruimelde Sardines met aubergines, look en basilicum, Sardinecrème met whisky, verkruimelde Makreel met kruidenmengsel en Menton citroen en tenslotte Makreelrillettes met groene citroen.
Het Dans la Famille gamma stelt een tweede kistje voor met alleen de topproducten met tonijn en kreeft. Te proeven zonder mate! Adviesprijs: 24,95€ voor het klein model
Zeg nooit zomaar conserven tegen alle verduurzaamde levensmiddelen! De Conserverie la belle-Iloise is sinds het begin altijd resoluut trouw gebleven aan de "Kwaliteit voor alles" filosofie van haar oprichter Georges Hilliet. Ze heeft nooit de moeilijke wegen vermeden om conserven van topkwaliteit te kunnen aanbieden op basis van de pure Franse traditie van de edele gastronomie.
De Conserverie la belle-Iloise is gevestigd in Quiberon. Ze telt 290 medewerkers en een netwerk van 63 winkels aan de west- en zuidwestkust van Frankrijk, en 2 winkels in België. De Conserverie la belle-Iloise is zowel producent als verdeler in een eigen netwerk, en is sinds 3 generaties gespecialiseerd in de marktniche van de gastronomische viskwaliteit. Haar bereidingen zijn gebaseerd op een uitzonderlijke versheid, een grondige productenselectie, handwerk en de troeven van een uitzonderlijke knowhow die jarenlang onderhouden en verrijkt werd via innovatie en creativiteit.
MADE.COM zet voet aan wal in België. De Britse webshop biedt kwaliteitsvol design aan scherpe prijzen. Het aanbod is tot 70% goedkoper dan in het reguliere winkelaanbod. De formule? Geen tussenschakels of fysieke winkels, maar een rechtstreekse verkoop aan de consument. MADE.COM maakt kwalitatief design voor een groot publiek bereikbaar. Het innovatieve e-concept startte in 2010 in Engeland. De afgelopen drie jaar kon het een groei van 100% voorleggen. MADE.COM trok het kanaal over en veroverde intussen Frankrijk, Italië, Duitsland en Nederland. Dit najaar is het de beurt aan ons land. De webshop telt intussen meer dan 200.000 klanten.
Wat maakt MADE.COM zo bijzonder? De succesformule ontrafeld: Schoon gerief
Bij MADE.COM vind je alles om je huis mooi in te richten en aan te kleden: een groot aanbod sofa’s en fauteuils, bedden, tafels en stoelen, tapijten tot kussens en lampen toe. Meer dan 50 gerenommeerde ontwerpers, zoals Studio Putman en John Stefanidis, werken mee aan het aanbod. De gebruikte materialen komen van over de hele wereld: tapijten uit India, leer uit Italië en gestoffeerde meubels uit het Verenigd Koninkrijk.
Cut out the middleman: Het businessmodel is eenvoudig: MADE.COM heeft geen fysieke winkels. Je koopt als consument meubels, accessoires en verlichting, rechtstreeks aan bij de designers en fabrikanten. Ning Li, co-founder en CEO legt uit: “Door alle tussenstappen in het productieproces zoals agenten, importeurs en de winkels betaal je als klant vaak onnodig veel geld. Wij willen klanten dit deel besparen en bieden origineel design aan voor betaalbare prijzen.” Door deze online aanpak heeft MADE.COM lage voorraadkosten (80% van de containers die toekomen zijn al verkocht) en zijn bijgevolg ook de vaste kosten laag. Het budget dat zo vrijkomt, investeert Made.com in de fabricage en de kwaliteit van de producten.
Snelle speler : Als e-tailer is MADE.COM ontzettend snel. Twee keer per week ontdek je nieuwe items op de site. Terwijl het in de meubelsector gemiddeld twee jaar duurt vooraleer een nieuw product op de markt komt, kan MADE.COM de klus op z’n snelst in vier maanden klaren. Met andere woorden: MADE.COM houdt de vinger aan de pols en doet er alles aan om het aanbod te optimaliseren. Nieuwe trends worden snel opgepikt, stukken die het minder goed doen, verdwijnen uit het assortiment. De producten van MADE.COM zijn nergens anders op de markt te vinden. Het zijn stuk voor stuk ontwerpen uit de eigen design studio, waar meer dan 60 ontwerpers werken onder leiding van head of design Ruth Wasserman.
Gluren bij de buren
Vooraleer je een meubel koopt, wil je dat stuk ook in een realistische situatie zien en niet louter en alleen in een steriele online-omgeving. Dankzij het platform Unboxed (www.made.com/unboxed) kan je de stukken die jij wil kopen in echte interieurs zien, gefotografeerd bij mensen bij jou in de buurt. Unboxed is de social showroom van MADE.COM. “Unboxed geeft ons de kans om via onze producten contact te leggen met onze klanten in een virtuele showroom,” zegt Ning Li, medeoprichter en CEO van Made.com. “Meer zelfs, het stimuleert het communitygevoel bij buurtbewoners doordat klanten bij elkaar inspiratie zoeken. Unboxed bemoedigt en vergemakkelijkt mond-tot-mondreclame, wat sowieso altijd al een van onze sterkste marketingkanalen was.” Het systeem is meer dan een jaar online en het werkt: klanten stellen elkaar vragen over de producten en wisselen tips uit.
Sterke start
In 2010 richtten Ning Li (CEO) en Brent Hoberman, co-founder van Lastminute.com, samen MADE.COM op in de UK. Ning’s oude schoolvriend Julien Callede werd COO en voormalig architecte Chloe Macintosh werd Creative Director. Samen kregen ze de financiering rond om van start te gaan. Made.com bleek al snel een hit. In 2013 landde Made.com met succes in Frankrijk en Italië. Vorig jaar ging er een Nederlandstalige website online om MADE.COM in Nederland te lanceren. Dit najaar richt MADE.COM zijn pijlen op België. Damien Poelhekke, Head of Marketing & Business Development Benelux, staat aan het roer van deze operatie. Het bedrijf is gevestigd in Soho en stelt meer dan 200 mensen te werk.
De kerstperiode is in aantocht en bij menige Belg staat dan een bezoekje aan de kerstmarkt steevast op het programma. Zij die aan een dagje kerstmarkten niet genoeg hebben, kunnen er ook een weekendarrangement van maken. Vakantiewoningspecialist Interhome selecteerde alvast 5 unieke vakantiewoningen die vlakbij de kerstmarkt gelegen zijn. Van een historische rijwoning in het centrum van Brugge tot een gezellig appartement in de buurt van de ondergrondse kerstmarkt in Traben Trarbach. Can you hear the sleighbells ring?
Beeldschoon Brugge: Brugge is al idyllisch op zich, maar wordt nog magischer als het in een gezellige kerstsfeer wordt ondergedompeld. Zowel op de grote markt als op het Simon Stevinplein worden tijdens de wintermaanden heel wat kerstkraampjes opgezet. Daarnaast zet de stad een heus sneeuw- en ijssculpturenfestival op aan het station. Interhome selecteerde uit haar grote aanbod een historisch rijhuis in het centrum van Brugge, dat ideaal is als vertrekpunt om de vele kerstactiviteiten van de stad te verkennen. “Het Kattepoortje” ligt centraal in het stadscentrum en stelt daarenboven 6 fietsen ter beschikking. Het appartement is beschikbaar vanaf € 361 voor 2 nachten.
Grootste kerstmarkt van Frankrijk in Colmar: Voor de grootste en meest gezellige kerstmarkt van Frankrijk moet je in Colmar zijn. De stad zet maar liefst 5 kerstmarkten op en de verlichte middeleeuwse vakwerkhuizen brengen een feeërieke sfeer met zich mee. Colmar, gelegen in de Elzas, voorziet in de wintermaanden ook een grote schaatsbaan en een reusachtige “brievenbus van de kerstman” waar kinderen hun brieven en wensen kwijt kunnen. Interhome verhuurt tijdens de wintermaanden een gezellig appartement in de typische Elzasser stijl in het centrum van Colmar, vlakbij alle kerstmarkten. “Home Petite Venise” is een comfortabele vakantiewoning die beschikbaar is vanaf € 229 voor 2 nachten.
Ondergronds Kerst vieren in Traben Trarbach: Uiteraard mag Duitsland niet ontbreken in dit kerstlijstje: het aanbod aan kerstmarkten is er immens, maar de sfeer altijd en overal even authentiek. Interhome koos voor een appartement dat op wandelafstand ligt van een wel héél unieke Duitse kerstmarkt. In het Moezelstadje Traben Trarbach speelt de kerstmarkt zich namelijk ondergronds af! De historische wijnkelders zijn aan het eind van het jaar het toneel voor heel wat kerstkraampjes, culinaire specialiteiten en kwaliteitsvolle wijnstandjes. Voor zij die dit jaar eens iets anders willen zien, maar toch de typische Duitse kerstsfeer willen proeven, is Traben Trarbach het antwoord. Je kunt er verblijven in een modern appartement voor twee personen op wandelafstand van het ondergrondse kerstspektakel. Voor slechts € 234 kun je er 7 nachten verblijven.
Durbuy in feeëriek jasje: Naast Brugge is de kerstmarkt van Durbuy ongetwijfeld een van de mooiste van België. Het kleine stadje in de Ardennen heeft zijn middeleeuwse glorie volledig bewaard en zet dat tijdens de kerstperiode extra in de verf. De kerstmarkt die er in december wordt opgezet is dan misschien niet de grootste, maar wel enorm gezellig. Feestelijke decoraties en een gezellige kerstverlichting zorgen voor een warme sfeer, terwijl je van de lokale culinaire specialiteiten kunt genieten. Op een kleine 10 kilometer van het centrum van de stad kun je er in een 5-sterren villa van Interhome overnachten. “Il Premio” is beschikbaar voor 8 personen, is zeer luxueus en beschikbaar vanaf € 849 voor 3 nachten.
Winter Londonland: Van 20 november tot 3 januari kun je in London van een Winter Wonderland ervaring genieten. Het centraal gelegen Hyde Park wordt dan volledig omdergedompeld in een kerstsfeer, met een ijsspektakel, circusshows, attracties, eetgelegenheden en een ijsbar. Op amper vijf minuten wandelen van Hyde Park, kun je overnachten in een comfortabele rijwoning. “Cheval Place” ligt trouwens op twee minuten van shoppingcenter Harrods en al het kerstshopgedruis in Old Brompton Road en Kings Road. Ideaal dus om nog een paar kerstcadeautjes in te slaan. Je kunt deze vakantiewoning van Interhome boeken vanaf € 582 euro voor 3 nachten. Meer informatie: http://www.interhome.be
Op maandag 19 oktober vond de officiële prijsuitreiking plaats van de 10de editie van de nationale wedstrijd Ambacht in de Kijker. De uitgekeken kans voor de minister voor Middenstand, Zelfstandigen en KMO’s Willy Borsus om deze sector extra aan te moedigen.
Sinds 10 jaar maakt Ambacht in de Kijker de diversiteit en rijkdom van de ambachtelijke beroepen bekend bij het grote publiek en jongeren. Voor zijn verjaardagseditie verzamelden talrijke genodigden in de Club van Lotharingen te Brussel om de 10 laureaten van deze wedstrijd te belonen. Uit de 193 dossiers, werden 10 laureaten geselecteerd voor de kwaliteit van hun werk maar eveneens voor hun parcours en management. 10 ambassadeurs uit de sector, 10 voorbeelden van een succesverhaal. Na een uitwisseling met de Minister van Middenstand, Zelfstandigen en KMO’s Willy Borsus, die aan éénieder toeliet bedenkingen en vragen uit te wisselen, vond de officiële ceremonie plaats onder voorzitterschap van de prestigieuze hoedenontwerpster van talrijke koningshuizen Fabienne Delvigne.
De Minister van Middenklasse, Zelfstandigen en KMO’s Willy Borsus overhandigde een cheque van €3000 aan de grote winnaar van de dag, orgelmaker Guido Schumacher, die de jury overtuigde door zijn minutieus werk en de verschillende expertises die vereist zijn om de klank van een orgel te creëren. Artisanale slager - verfijner Thierry Depuydt uit Péruwelz sleept de publieksprijs van €1000 in de wacht dankzij 22% van de voorkeurstemmen.
Van 10 tot 17 oktober werd een oproep gedaan aan het publiek om aan de hand van de verschillende presentatievideo’s op de website van de wedstrijd om voor hun favoriete laureaat te stemmen. Om zijn 10de verjaardag te vieren, schenkt de wedstrijd een bon van €50 aan 10 willekeurige stemmers voor een aankoop bij een ambachtsman op de website www.ambachtindekijker.be. Het is eveneens Thierry Depuydt die de prijs webmarketing van €1000 in de wacht sleept dankzij zijn online communicatie. Dit jaar won Bespoke Tailor Aravinda Rodenburg uit Gent het hart van de jury door zijn stijlvolle op maat gemaakte kostuums en won een cheque van €1000.
Willy Borsus sprak tijdens de prijsuitreiking: “Ik feliciteer alle laureaten van Ambacht in de Kijker voor hun enthousiasme en voor hun liefde voor schoonheid die ze dagelijks tentoonstellen bij het uitoefenen van hun passie. Ik bewonder vooral het werk van Guido Schumacher voor de exceptionele kwaliteit van zijn werk en zijn zin om zijn buitengewone expertise door te geven.
De expertise van onze ambachtslieden verdient het van in de kijker gezet te worden, maar bovenal ook om beschermd te worden. Het is daarom dat op 1 januari 2016 een nieuwe wettelijke definitie van een ambachtsman in werking zal treden. Met deze wettelijke definitie zien de ambachtslieden eindelijk hun werk beschermd en erkend! Het vastleggen van een wettelijke definitie van een ambachtsman, is het erkennen en appreciëren van hun talent en het beschermen van hun werk. Een grote proficiat aan Ambacht in de Kijker en het dynamisch team van ASBL Besace, dat sinds 10 jaar het land doorkruist om onze ambachtslieden in de kijker te zetten.”
Sinds 10 jaar heeft de wedstrijd Ambacht in de Kijker als doel de ambachtelijke sector te promoten in België. Een sector waar ons land fier op mag zijn. De passie en expertise van mannen en vrouwen die uw leven verrijken.
Icelandair start codeshare overeenkomst met Jetblue
Gunstige verbindingen tussen de Verenigde Staten, IJsland en Europa. Icelandair en JetBlue starten met een codeshare partnership: de eerder dit jaar ondertekende overeenkomst is goedgekeurd door de autoriteiten. Met deze samenwerking kunnen reizigers profiteren van betere verbindingen tussen de vliegroutes van beide luchtvaartmaatschappijen. De focus ligt op de vliegvelden van Boston, New York (JFK) en Reykjavik.
Van interlining naar codeshare
De luchtvaartmaatschappijen werken al sinds 2011 samen op basis van interlining. Vanaf nu biedt Icelandair ook codeshare vluchten aan op de aansluitende connecties van JetBlue. Hierdoor kan JetBlue vanuit haar hubs in Boston en New York (JFK) de volgende connecties aan haar passagiers aanbieden: Austin, Texas (AUS), Detroit, Michigan (DTW), Orlando, Florida (MCO), Pittsburgh, Pennsylvania (PIT), Raleigh-Durham, North Carolina (RDU) en Washington D.C. (DCA)
Passagiers van zowel Icelandair als JetBlue profiteren nu van gecombineerde ticketing en bagagetransfers wanneer ze overstappen op een van de twee luchtvaartmaatschappijen. Daarnaast hebben ze aan boord toegang tot Wi-Fi, een individueel entertainmentsysteem, lederen bekleding, hoge servicekwaliteit en kan men twee gratis koffers inchecken.
“Dit is een belangrijke mijlpaal voor Icelandair en brengt nieuwe mogelijkheden voor reizigers die naar IJsland en verder reizen. Onze gelijkgestemde business modellen en klantvoorzieningen bieden een uniforme service in onze netwerken. We zijn erg blij om JetBlue te mogen verwelkomen aan boord”, aldus Birkir Hólm Guðnason, CEO van Icelandair.
“JetBlue’s versterkte samenwerking met Icelandair herbevestigt onze inzet om klanten te voorzien van de beste service naar de beste bestemmingen over de hele wereld. Het is nu makkelijker dan ooit voor reizigers om naadloze verbindingen te boeken tussen het netwerk van JetBlue en daarbuiten”, zegt Marty St. George, Executive Vice President Commercial and Planning bij JetBlue.
EEN PRACHTKANS OM KENNIS TE MAKEN MET EEN MOOIE REGIO RIJK AAN CONTRASTEN EN AVONTUREN
Vanaf de zomer van 2016 zal Brussels Airlines vijf keer per week vanuit de luchthaven van Brussel de luchthaven van Belfast City aandoen. De vluchten vinden plaats op maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zondag, het hele jaar lang. Dat is een uitgelezen kans om op verkenning te trekken naar Noord-Ierland, een uiterst charmante en innemende regio! U maakt er kennis met Belfast, de geboortestad van de Titanic, en haar prachtig museum. U kunt u laten verleiden door de prachtige kustroute en de adembenemende landschappen die als decor dienden voor de beroemde reeks Game of Thrones. Volg de Giant’s Causeway, test uw evenwicht op de touwbrug van Carrick-a-Rede, slaap in een vuurtoren of een kasteel… Voor elk wat wils! Ook de gastronomie is een sterk punt van deze regio, dat volgend jaar extra wordt belicht tijdens het Northern Ireland Year of Food and Drink 2016.
Belfast en zijn vele gezichten : Een uitstekende muziekscène, drukke restaurants en authentieke pubs met een leuke sfeer maken van de hoofdstad van Noord-Ierland één van de mooiste bestemmingen voor citytrips in Europa. Op elke straathoek is hier wel geschiedenis op te snuiven. Of het nu gaat over het Victoriaanse tijdperk met de Queen’s university of de overdekte markten, de post-industriële periode in de Titanicwijk, de geschiedenis die afgelezen kan worden van de “murals” (historische en politieke fresco’s uit de 20ste eeuw). Belfast is een stad vol geschiedenis en verhalen. Het is niet zo’n grote stad waardoor een bezoek best te voet kan of met de handige zwarte taxi’s. Om Belfast te bezoeken, kunt u ook door de stad fietsen met de Belfast City Bike Tour.
De musts van Belfast in 3 dagen
• Ga voor de Titanic Belfast ervaring, rij voorbij de fresco’s in een zwarte taxi en maak kennis met de andere niet te missen bezienswaardigheden van Belfast.
• Wandel naar de markt van St-George en geniet er van een brunch of lunch op zondag, opgeluisterd met een vleugje live muziek
• Festivals – samen met sessies traditionele muziek, kunstfestivals…
• En in de omgeving? De Giant’s Causeway ligt op 1u45 (met de bus, de trein of de auto) en talrijke daguitstappen zijn mogelijk vanuit Belfast, zoals een bezoek aan de oude distilleerderij Bushmills of de plaats waar Game of Thrones werd opgenomen…. www.ireland.com/nl-be/campaign/nl-be/stedentrip-ontdek-belfast/ of www.visit-belfast.com/
Titanic Belfast: een niet te missen ervaring
Hier, en meer dan overal elders ter wereld, zit de legende van de Titanic verankerd in de stad. Bezoek het bruisende Titanic Belfast-museum waar sinds de opening in 2012 al meer dan een miljoen bezoekers op afgekomen zijn. Neem deel aan de Titanic Walking Tour in de buurt en stap aan boord van het laatste resterende schip van de White Star Line, de SS Nomadic.
Buiten Belfast: Een reusachtige trip langs de kustroute van de Giant’s Causeway
Verken een unieke kustlijn: die van de Giant’s Causeway, tussen Belfast en Derry~Londonderry. Laat u onderweg verleiden door het kasteel van Carrickfergus uit de 12de eeuw en de prachtige tempel van Mussenden die is opgetrokken op de rand van een duizelingwekkende klif boven het strand van Downhill dat wel 10 kilometer lang is.
Het hoogtepunt van uw tocht wordt zeker de Giant’s Causeway. Een rit heen en terug naar de Causeway is mogelijk vanuit Belfast, reken ongeveer anderhalf uur rijden. Deze site werd door de UNESCO geklasseerd als werelderfgoed en bestaat uit 40.000 zuilen van basalt, afkomstig van gesmolten lava. Na afkoeling bleef er een trap van donkere hoekige stenen achter, tot in de oceaan. Een wonder van de natuur! Vier wandelpaden bieden een prachtig zicht op het gebied van de Giant’s Causeway. Een ervan leidt naar het bruggetje in Carrick-a-Rede dat op meer dan 30 meter boven een spectaculaire klif hangt met zicht op het deinende water. Wilt u nog wat strafs beleven? Zet dan koers naar het pad van The Gobbins, op 30 minuten van Belfast. Dit parcours werd in 1902 aangelegd en werd ondertussen volledig gerenoveerd. Het wandelpad slingert zich 3 km lang voorbij kliffen, over hangbruggen en door uit de rotsen gehouwen tunnels, op enkele meter boven de zee. Een rijke ervaring gegarandeerd!
Trek op weg voor een moment van rust tussen de romantische overblijfselen van het kasteel van Dunluce aan de rand van een scherp voorgebergte. Een prachtig schouwspel wacht u op langs deze pittoreske en fascinerende route. Ontdek de vuurtorens van het graafschap Antrim die dit pad verlichten. Bezoek ook Rathlin West Light op het eiland Rathlin of breng de nacht door in één van de gerestaureerde huizen van de vuurtorenwachter in Blackhead. Ga mee op pad met een natuurkenner die u vogelkolonies toont en misschien ziet u zelfs wel een walvis?
- Wintersport met het hele gezin in Hemsedal, Skeikampen, Trysil en Fjord-Noorwegen
Er zijn er weinig die zo gepassioneerd zijn over skiën als de Noren. Wintersport is een ‘way of life’ in Noorwegen. Kinderen worden er geboren met ski’s aan hun voeten, leren de piste afdalen zodra ze kunnen lopen en gaan vaak skiënd naar school. Nooit is het te koud voor de Noren om naar buiten te gaan. Het land ademt “Friluftsliv” – Noors voor buitenleven. Deze skicultuur maakt Noorwegen een ideale wintersportbestemming voor families. Geheel in lijn met de trend ‘do as the locals do’ treden skiërs van alle leeftijden en niveaus in het skispoor van de Noren. Nu de wisselkoers van de Noorse kroon aantrekkelijker wordt en de Alpen minder strenge winters krijgen, bieden sneeuwzekere Noorse wintersportgebieden als Hemsedal, Skeikampen, Trysil en Voss in Fjord-Noorwegen een kindvriendelijk alternatief voor de meer traditionele Europese skiresorts.
Winterwonderland voor families: Noorwegen staat bekend om haar sneeuwzekerheid, ongerepte natuur, kindvriendelijke skiresorts en rustige ruime pistes van alle moeilijkheidsgraden. Kinderen tot acht jaar skiën er gratis. Ook zijn er veel accommodaties met zelfcatering waarmee je gemakkelijk de kosten laag houdt. De skiresorts zijn voorzien van kinderfaciliteiten als crèches, spelactiviteiten en afgebakende gebieden waar kinderen in alle rust hun ski-skills kunnen oefenen. De wintersportgebieden Hemsedal, Skeikampen, Trysil en Voss bieden zowel met Kerst als Pasen goede skicondities met een winterseizoen van tot zes maanden. Activiteiten als honden- of paardensleetochten, culinair genieten en relaxen in de spa maken de Noorse winterbeleving helemaal compleet.
Hemsedal: skiën in de Scandinavische Alpen: Hemsedal ligt tussen Oslo en Bergen in. Het is één van de meest sneeuwzekere wintersportgebieden van Noorwegen, vanwege een hoge ligging op 620 tot 1450 meter boven zeeniveau. Hemsedal kent dan ook een lang winterseizoen: van november tot begin mei halen skiërs en snowboarders hier hun hart op. Het gebied staat ook wel bekend als de Scandinavische Alpen, omdat de berg van 1450 meter hoogte Noord-Europa’s hoogste skipunt markeert. Hemsedal heeft een groot en gevarieerd aanbod en is geschikt voor alle niveaus. Speciaal voor kinderen zijn er uitgebreide kinderpistes met kinderliftjes en spelactiviteiten. Fanatiekelingen leven zich uit bij de zogenaamde funparks voor gevorderden.
Sinds kort kun je vanaf Hemsedal’s skicenter helemaal naar beneden skiën naar de winkeltjes in het dorpscentrum. ’s Avonds kun je hier eten in een van de restaurants met traditionele Noorse keuken en op z’n Noors après-skiën in lokale cafeetjes en nachtclubs. Slapen kan in luxe accommodaties naast de piste, of in het centrum.
Skeikampen: familievakantie in de sneeuw : Ook Skeikampen biedt met haar hoge ligging (800m) sneeuwzekerheid van eind november tot begin mei. Skeikampen ligt in de buurt van de Olympische stad Lillehammer en op drie uur rijden van Oslo. Er zijn groene, blauwe, rode en zwarte afdalingen en met gemiddeld twee tot vier meter verse sneeuw per jaar zijn goede skicondities gegarandeerd. Ook beschikt Skeikampen over speciaal aangelegde pistes en liften voor de kleintjes en is daarmee een van de meest gezinsvriendelijke wintersportbestemmingen. Behalve skiën en snowboarden, kun je in Skeikampen goed langlaufen. Al meer dan 100 jaar wordt de regio geroemd om haar uitgestrekte netwerk van geprepareerde langlaufroutes. Het afwisselende langlauflandschap tussen de bergen en bossen is geschikt voor zowel korte als lange tochten, en zowel beginners als gevorderden. Na een dag op de piste vind je in Skeikampen ontspanning bij de Skeikampen Spa. Ga voor een massage met warme oliën, een duik in het zwembad of een paar saunasessies en je voelt je weer als herboren.
Trysil: het grootste skigebied van Noorwegen: Trysil is het grootste wintersportgebied van Noorwegen met het meest gevarieerde aanbod, voor jong en oud. Kinderen kiezen voor een groene of blauwe piste, freestyle skiërs of snowboarders voor één van de beste en meest uitgebreide funparks van Noorwegen om hun nieuwste tricks te oefenen. Ook in Trysil begint het wintersportseizoen vroeg. Skiën kun je er van begin november tot eind april. Mocht het toch niet op tijd echt winter worden, dan biedt Trysil daadwerkelijk sneeuwgarantie en krijg je je geld terug. Komend seizoen geeft Trysil het ‘early’ en ‘late evening’ skiën een extra boost, waarmee je nog voor het ontbijt vanaf 7:00 uur en ’s avonds laat onder de sterrenhemel de pistes kunt trotseren.
Ook zonder ski’s of snowboard is er veel te doen in Trysil. Een must-do als je op wintersport bent in Noorwegen is een honden- of paardensleetocht. Ook voor après-ski met live muziek ben je in Trysil aan het juiste adres. Bijzonder in Trysil is dat bijna 80 procent van de accommodaties “ski in/ski out” is, wat betekent dat je de auto niet nodig hebt om bij de piste te komen, en na de après-ski dus ook gemakkelijk weer thuis komt.
Voss: wintersport in de fjorden: Op zo’n 1,5 uur rijden van Bergen ligt Voss, midden tussen de unieke Noorse fjorden. Voss, ook wel de winterhoofdstad van Fjord-Noorwegen genoemd, is één van de meest bekende Alpine-skibestemmingen van Noorwegen en één van de meest sneeuwzekere. Voss is populair bij zowel gezinnen met kinderen als bij ervaren wintersporters. Regelmatig worden hier zelfs Wereldkampioenschappen georganiseerd. Voss heeft twee skicentra, Voss Resort Bavallen en Voss Fjellandsby Myrkdalen. Hier vind je pistes geschikt voor alle niveaus en alle leeftijden, diverse skischolen, en accommodaties variërend van authentieke berghutten tot luxe appartementen. Voss Resort Bavallen bevindt zich net buiten het centrum van Voss. Voss Fjellandsby Myrkdalen is gelegen op 25 minuten rijden vanaf Voss. Fjord-Noorwegen kent nog meer wintersportgebieden, waaronder Ålesund-Stranda en de Sognefjord regio. Met name Stranda staat bekend als uitdagende skibestemming, met veel mogelijkheden voor off-piste- en toerskiën. In heel Fjord-Noorwegen kenmerkt het landschap zich door hoge berghellingen, besneeuwde bergwouden en de meest indrukwekkende vergezichten. Dit nodigt niet alleen uit tot skiën en snowboarden, maar ook tot langlaufen en sneeuwschoenwandelen.
Een wintersportvakantie in Voss/Fjord-Noorwegen kan goed gecombineerd worden met het verkennen van de natuurrijke omgeving per Fjord Safari in een RIB boot. Ook een tripje met de Flåm Railway vanaf de Aurlandsfjord de bergen in en indoor skydiven behoren tot de mogelijkheden. Slapen doe je in Voss in moderne hutten, hotels en lodges, die grotendeels pas een paar jaar geleden zijn gebouwd.
Touroperator zet cruises op de Volga, Mekong, Yangtze, Saint-Laurent en het Caledonia kanaal centraal
In 2016 pakt niche touroperator Expair Tours uit met een aantal unieke riviercruises. Zo kan je de Volga afvaren tussen Moskou en Sint-Petersburg of maak je een cruise op de Saint-Laurent in het oosten van Canada. Ook de Schotse Highlands kunnen via het Caledonia kanaal vanop het water bewonderd worden. Wie niet tot volgend jaar wil wachten, kan komende winter al een cruise op de Mekong of de Yangtze maken. Ideaal voor wie de winterse koude wilt ontvluchten. Alle cruises onderscheiden zich door hun kleinschalig en charmant karakter. Meer info en boeken: www.expairtours.be
Het cruise-aanbod van Expair Tours in 2016-2017 is er eentje om duimen en vingers bij af te likken. Zo biedt de niche touroperator kleinschalige riviercruises aan, waarbij natuur en cultuur centraal staan. 95% van hun riviercruises vertrekken met een vlucht vanuit Brussel, de overige 5% vertrekt vanuit Parijs. Vervolgens ga je aan boord van een charmant en karaktervol cruiseschip dat je iedere dag naar een andere plaats zal voeren.
Varen door de geschiedenis van Rusland: Cultuur, stadsleven en geschiedenis ontmoeten elkaar tijdens de cruise op de Volga. Vertrekken doe je naar keuze vanuit Moskou of Sint-Petersburg, twee fascinerende Russische steden. Je stopt tijdens deze riviercruise onder andere in Ouglitch, een oud stadje met een levendige cultuur en geschiedenis. In Goritzy bezoek je het klooster van St.Cyriel, dat een van de grootste erfenissen van 15de eeuwse religieuze architectuur herbergt. Vervolgens bezoek je ook Kizhi, een klein eilandje dat tot het UNESCO-werelderfgoed behoort. Tijdens de vaartocht naar het heropgebouwde Mandrogui, zie je vanuit je slaapkamer de mooie gebouwen en oude kerken aan de oever overgaan in de Russische toendra. Hier geniet je van een gezellige picknick op het platteland. De riviercruise eindigt vervolgens opnieuw in Moskou of Sint-Petersburg, afhankelijk van de vertrekstad die je koos. Deze 11-daagse riviercruise is boekbaar vanaf 2035 euro, inclusief vluchten, transfers en verblijf in volpension in een buitenkajuit.
Panoramisch overwinteren op de Mekong : De riviercruise bij uitstek tijdens de koude wintermaanden is de 13-daagse vaart op de Mekong. De Mekong Prestige voert je van Siem Reap in Cambodja tot Saigon in Vietnam of andersom. Eén van de hoogtepunten van deze reis is een bezoek aan de tempels van Angkor Wat. De reis gaat dan verder richting Kampong Chhnang, waar je kennis maakt met het Cambodjaans plattelandsleven. Na een tussenstop in een klein schooltje in het dorpje Koh Chong, gaat de reis verder naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Eens de grens over met Vietnam, staan er stadsritten in Sa Dec, panoramische uitzichten in My Tho en traditionele viskwekerijken in Tan Chau op het programma. Een zeer gevarieerd programma, waarbij je verschillende aspecten van het Aziatische leven te zien krijgt. Dat in combinatie met een perfect winterklimaat – 22 tot 30 graden – levert een ontspannen, culturele reis op! Deze 13-daagse cruise is boekbaar vanaf 3090 euro/pp, inclusief vluchten en verblijf in een buitenkajuit op basis van volpension. Enkel visumkosten zijn niet inbegrepen.
Riviercruise op de Yangtse: De Yangtse rivier is de 3e grootste ter wereld en mag daarmee niet ontbreken in het riviercruise-aanbod van Expair Tours. De M/S Yangzi Explorer vaart maximum 124 passagiers 15 dagen lang rond tussen Peking en Shanghai en laat op die manier de mooiste stukjes Chinese cultuur en natuur zien. Naast de twee wereldsteden bezoek je tijdens deze riviercruise ook Xian, waar je de site van een terracotta leger bezoekt en prachtige kloosters ontdekt. De reis gaat verder richting Fendu, een spookstad die lang de inspiratie is geweest voor de Chinese literatuur. Op deze plek word je ook omver geblazen door de mooie boeddhistische tempels met uitzicht over hun rivieren en pittoreske tuinen. Vervolgens staan de landschappen van Badong, de grootste hydro-elektrische dam ter wereld in Yichang en adembenemende watervallen aan de Lushan berg op het programma. Deze riviercruise geeft je een zeer gevarieerd beeld van het leven in China. Je kan er zelf op uit trekken vanaf 4770 euro pp, inclusief binnenlandse vluchten, hotelverblijven, alle activiteiten en verblijf in een binnenkajuit op basis van volpension.
Canada per boot doorkruisen: De riviercruise op de Saint-Laurent laat je 11 dagen lang met Canada’s mooiste troeven kennismaken. Niet alleen staan wereldsteden als Montréal, Toronto en Québec op het programma, je bezoekt ook de Niagara-watervallen en UNESCO-werelderfgoed in Fort Henry. Een zeer gevarieerd programma, dat je naar eigen wens met extra activiteiten kunt aanvullen. Zo biedt Expair Tours een optionele helikoptervlucht aan boven de Niagarawatervallen, kun je een bijkomend bezoek aan Ottawa brengen of voeg je nog iets meer natuur toe aan je reis door naar de Saint-Anna canyon te gaan. De Saint Laurent Prestige heeft plaats voor 216 passagiers en beschikt over een panorama- en promenadedek. Deze cruise is boekbaar vanaf 3105 euro/pp, inclusief vluchten en verblijf in een binnenkajuit op basis van volpension.
Tussen mythes en legendes in de Schotse Highlands: Wie het liever niet te ver zoekt kan ook een cruise maken langs de Schotse Highlands. Je vaart over het Caledonia kanaal en gaat met zo’n 50 anderen in Inverness of Kyle aan boord op de M/V Lord of the Glens, een speciaal aangepast jacht dat voor de gelegenheid een Schots jasje aantrekt. Tijdens de 8-daagse riviercruise doe je onder andere Fort Augustus en het Cawdor kasteel aan, dat de geschiedenis in ging dankzij Shakespeare’s “Macbeth”. Je passeert onderweg ook de trap van Neptunus, een doorgang van maar liefst 8 sluizen. Later bezoek je het Duart kasteel, ga je per autocar naar de Fionnphort jachthaven en breng je een bezoekje aan het eiland Eigg, dat omringd is door prachtige kliffen. Eindigen doe je opnieuw in Inverness of Kyle, afhankelijk van de vertrekplaats die je koos. De vluchten voor deze riviercruise vertrekken vanuit Parijs en zijn te boeken vanaf 3425 eur pp, inclusief vluchten, transfers en verblijf in een buitenkajuit op basis van volpension.
KWALITEITSVOLLE WIJN MET ANTI-OX : Een geopende fles wijn bewaren klinkt praktisch onmogelijk. Want eens geopend oxideert wijn al snel, als gevolg van blootstelling aan zuurstof. Maar dat is buiten Anti-Ox gerekend. Deze stop van silicone sluit hermetisch af en beschikt over een actieve koolstoffilter die de chemische reactie tussen wijn en zuurstof neutraliseert en zo oxidatie tegengaat. Bovendien heeft de Anti-Ox een ring die kan ingesteld worden op de datum van de opening van de fles. Handig, toch?!
Deze eenvoudige, trendy en bovendien goedkope tool weet een fles wijn tot 10 dagen te bewaren en is verkrijgbaar in 3 kleuren. €19,95
DE KURKENTREKKER OPENT DE FLES. OPTIWINE OPENT DE WIJN. De unieke – en bovendien gepatenteerde – methode van Optiwine opent uw wijn met precisie en subtiliteit. De aroma’s die de proever niet waarneemt als hij een fles traditioneel opent en de wijn uitschenkt, openbaren zich nu door de ‘nano beluchting’methode. Deze weet het zuurstofgehalte tot 100 keer minder te reduceren. Er mag immers maximum 10-40 µg/l aanwezig zijn.
Hoe werkt het? Verwijder de kurk en plaats onmiddellijk de Optiwine in de flessennek. Beweeg vervolgens de fles zachtjes heen en weer. De wijn wordt versterkt, de neus onthult alle aroma’s en het smaakpallet komt optimaal tot expressie. Optiwine is de onmisbare aanvulling op de klassieke kurkentrekker.
SCHENK(T)UIT! : Gedaan met bibberen en beven tijdens het uitschenken van wijn. De Uranus Stopper & Pourer Blister zorgt ervoor dat er deze Kerst geen rode wijnvlekken op het chique tafelkleed zijn. Dit gadget met een trendy kleuraccent past op alle mogelijke wijnflesformaten. €7,95
SCHITTEREND AAN TAFEL : De Pulltap’s Classic Crystal wijnflesopener is dit eindejaar dé ster aan tafel. Ontkurk op galante wijze je wijnfles in twee simpele stappen. De dubbele hefboom maakt het mogelijk de kurk makkelijk en zonder breken te verwijderen. De Swarovski kristallen zijn de ‘finishing touch’ op deze schitterende kurkentrekker! €59,00 Verkrijgbaar in meerdere kleuren.
UIT HET GOEDE HOUT GESNEDEN : Op zoek naar een wijnaccessoire met karakter? De Pulltap’s Wood kurkentrekker oogt classy, is superhandig in gebruik en is thuis in elk interieur. €12,90
MAKE IT PERSONAL : Ben je van plan dit eindejaar iemand te verrassen met een heerlijk wijntje? ‘Make it personal’ en kies voor de juiste verpakking! Het zit ‘m immers in de details… Voor de fashionista binnen je vrienden- of familiekring is er het zakje met Burberry motief. Geef je liever nog een persoonlijke boodschap mee met je wijn? Kies dan voor het mat zwarte zakje. Het materiaal laat toe met krijt iets neer te kribbelen.
TREK IN EEN WIJNTJE? De BOJ wandkurkentrekker helpt je een handje. Zoals de naam verraadt, wordt deze kurkentrekker aan de wand of kast bevestigd. Hij is geschikt voor alle soorten ondergrond, met of zonder houten standaard. Dankzij het functionele en intuïtieve ontwerp van de wandkurkentrekker is slechts een minimale inspanning nodig om een fles te ontkurken. De lange levensduur van het product is een duidelijk pluspunt.
De wandkurkentrekker is in 1954 ontworpen door David Olaneta (ES). Een primeur! Vanaf het ontwerp en de eerste productie in de jaren ’50 is veel zorg en aandacht besteed aan de afwerking en de materiaalkeuze. Een echte weerspiegeling van de kwaliteit van het merk. Naast de meesterlijke functionaliteit van dit product integreert het zich ook naadloos, respectvol en toch nadrukkelijk zowel in de huiselijke als professionele omgeving. De pure vormen weten de ruimte subtiel te verrijken. Hij is een tijdloze eyecatcher in elk interieur.
Afgezien van de rijke kleurkeuze is er ook een breed spectrum aan materialen en afwerkingen mogelijk. Gaande van chroom tot koper, nikkel, satijn, etc, … Ontdek de verschillende uitvoeringen van dit prachtproduct, in al zijn kleuren en in volle glorie. Vanaf €165,00
Tijdens de Global Wave Conference in Cornwall, Verenigd Koninkrijk, kondigde O'Neill vorige week aan dat ze in zee gaan met Parley for the Oceans. Deze organisatie houdt zich bezig met de bewustmaking rond de fragiele conditie waarin onze oceanen zich momenteel bevinden door de plastiekvervuiling.
Via deze samenwerking gaan O'Neill en Parley for the Oceans hun steentje bijdragen om een einde te maken aan plastiek afval in de oceanen en consumenten bewust maken van de nood aan onmiddellijke actie. De samenwerking gaat van start met een capsulecollectie voor zomer 2016 vervaardigd uit ecologisch garen (Bionic Yarn) gemaakt van plastiek afval uit de oceanen. De collectie zal vanaf januari in de winkels liggen. Daarnaast zal O'Neill fundamenteel haar steentje bijdragen door het inzetten van Team O'Neill atleten en communicatie met de surf- en snowgemeenschappen.
Skinny:
Het Oostenrijkse label Skinny brengt deze winter binnen het gamma nachtkledij de lijn Winter Romance. Deze collectie is de perfecte partner voor een romantisch weekend in een berghut met een pannekoekenontbijt. Zachte taupe tinten met prints van vallende herfstbladeren en grote bloemen worden gecombineerd met een ivoren achtergrond en ruitpatronen in warm bordeaux.
Bereiding : Scheidt de eierdooiers van het eiwit. Meng het eigeel met de bloem, het bakpoeder, de suiker en de karnemelk tot dat het glad, smeuig deeg wordt. Klop het eiwit stijf met het zout en voeg vervolgens het deeg toe en laat het enkele minuten rusten. Giet een soeplepel deeg in een licht ingevette pan en laat het bakken tot de pannekoek mooi goudgeel ziet. In de Verenigde Staten worden pannekoeken traditioneel geserveerd met ahornsiroop. Laat het smaken!
Sleepy
Sleepy® brengt fashion van de catwalk tot in je slaapkamer. De exclusieve "Destinations" textielcollectie biedt ook dit seizoen weer voor elke smaak een passende "bestemming".
Nazomeren in Somerset: Somerset is het paradijs voor de tuinliefhebbers, met ontelbare inspirerende tuinen die elk seizoen verrassen. Sleepy® wijdde er een prachtig motief aan met nostalgische bloemen.
Wintersport in Calgary: De koele tinten van deze collectie brengen ons meteen naar Calgary, een populair wintersportoord dichtbij de Rocky Mountains. Een op en top winters thema dat door zijn discrete kleuren rust brengt.
De kleuren van Paramaribo: Zuiderse kleuren, ritmische motieven in een eigentijdse, etnische mix: Paramaribo brengt wat zon tijdens de donkerste maanden van het jaar. De overtrek schittert ook echt dankzij het accent in brons dat zorgt voor een warme glans.
Witte Kerst in Trondheim: Trondheim is de kroningsstad van Noorwegen, bekend om zijn houten huizen. Je denkt ook meteen aan het traditionele Noorse breiwerk. De fotoprints van het beddengoed lijken echt breiwerk en zorgen altijd voor een beetje Kerstmis in de slaapkamer.
Boni, het huismerk van Colruyt Group, lanceert een nieuw én exclusief artikel, om tegemoet te komen aan het dalende aardappelgebruik bij volwassenen. De standaard 5kg verpakkingen sluiten niet altijd aan bij de verbruiksgewoontes van deze groep en daarom lanceren ze een aardappelbewaarbox!
De aardappelbewaarbox is een bewaarbox die onderverdeeld is in aparte compartimenten, waarin je telkens 2,5 kg aardappelen kan bewaren. In het ene compartiment vind je de zachtkokende aardappel, in het andere de vastkokende variant.
Deze box heeft tal van voordelen: het is een hersluitbare doos die een optimale bescherming biedt tegen groenverkleuring dankzij de minimale lichtinval, waardoor de aardappelen langer te bewaren zijn. De stevige doos zorgt eveneens voor een betere bescherming tegen schokken en beschadigingen, heeft een handvat om hem gemakkelijk te transporteren en is compact om op te bergen. Bovendien kom je geen inspiratie te kort en heb je meteen een voorraad aardappelen voor verschillende toepassingen. Op elke box staan namelijk twee recepten, om zowel met je vast- als zachtkokende aardappel respectievelijk een heerlijke gratin dauphinois en rosti of de perfecte frietjes en een smeuïge puree te maken.
Het concept van de duoboxen is een exclusiviteit van Colruyt. De box is inhouse ontworpen, in samenwerking met de cartonier en de aardappelleverancier.
Van 16 november t/m 7 december staat Center Parcs Erperheide geheel in het teken van Sinterklaas ! Een buitengewoon verblijf, een uniek welkomstpakket, deelname aan de Pietenbingo, een pannenkoekenfestijn, een workshop en zo veel meer.
Weet je nog hoe het was toen je als kind Sinterklaas mocht ontmoeten ? De grootsheid van de Sint, de vrolijke en speelse Pieten, de foto die je elk jaar meekreeg,...
Dat gevoel gun je je kinderen ook, maar dan in een overtreffende trap want tijdens een mid-week of een week-end arrangement van Sinterklaas wordt die droom werkelijkheid voor jouw kinderen. Dit wordt de meest bijzondere Sinterklaasviering die je ooit met je (klein)kinderen mee zult maken. Eén om nooit te vergeten !
Van 16 november tot en met 7 december 2015 staat Center Parcs Erperheide dan ook geheel in het teken van Sinterklaas en zijn Pieten!
Sinterklaas-arrangement: Weekend- of midweekverblijf op Center Parcs Erperheide, Gebruik van alle parkfaciliteiten : Aqua Mundo subtropisch zwemparadijs, de grote kinderboerderij,...Uniek welkomstpakket inclusief cadeau voor uw kind (alle kinderen van 3 tot 12 jaar, in de cottage, Deelname aan de Pietenbingo, Mee-eten tijdens het pannenkoekenfestijn, Deelname aan een Workshop of Wannabe passend bij het thema Sinterklaas.
"Boost your day"n vanaf november blaast EXKi het ontbijt nieuw leven in
De winter staat voor de deur... het wordt koud en ’s morgens hebben we het soms wat moeilijker om wakker te worden. Om je ’s morgens weer helemaal op te laden heeft EXKi een heerlijk ontbijt bedacht, boordevol vitamines en lekker gezonde producten: de "BOOST YOURDAY'" formule.
Een energieke ochtendkuur waarmee je je dag een vliegende start geeft. Vanaf 2 november waait er een nieuwe wind over de EXKi ontbijttafels. Onder de noemer "BOOST YOUR DAY" laat EXKi een gamma overheerlijke en vitaminerijke innovaties op zijn klanten los. Ideaal om ’s ochtends van te genieten, de dag vol energie aan te vatten en in vorm te blijven tot de lunch. Iedereen weet hoeveel belang voedingsspecialisten hechten aan de eerste maaltijd van de dag, en zeker tijdens de winter. Vanaf nu is het gedaan met het 'vermoeidheidsdipje van 11uur' ! Droog of vers fruit, lokaal geteelde groenten en granen, bio kwaliteits melkproducten...het is maar een greep uit de ingrediënten voor de ontbijtrecepten die EXKi met dezelfde zorg selecteert als voor de andere recepten op de kaart.
Seizoensproducten hebben allemaal een plaats gekregen. Aan de bezoeker om de verscheidenheid te ontdekken aan tafel...EXKi biedt een ruim aanbod afwisselende ontbijtformules: Heerlijke groentesappen: Beken kleur en kies uit de verse en koud geperste groentesappen: oranje (wortel, sinaasappel, appel), violet (rode biet, wortel, appel) of groen (spinazie, komkommer, appel). Ze barsten van de vitamines en oligo-elementen, bevatten geen toegevoegde suikers en smaken op elk moment van de dag.
Porridge: Een warme lekkernij die niet alleen voedzaam is, maar ook rijk aan vezels en eiwitten en waarmee je een flitsende start neemt. 100% bio, op basis van haver, gedroogde abrikozen en honing… Warm opgediend met bio sojamelk of water naar keuze, en boordevol vezels. De slimme “Jumper”: Hij slaagt erin om in één recept de vitamines van lekker fruit te combineren met de frisheid van bioyoghurt, en de honigzoete zachtheid van frambozencoulis te linken met het krokante van bio crunchy. Het «Scottish Breakfast»: Een overheerlijk recept dat rijk is aan eiwitten en Omega3 (gerookte zalm, roerei en koolzaadolie), voor zij die ’s ochtends al zoute aroma’s kunnen smaken.
Het vernieuwende “Boost Your Day” aanbod heeft ook aandacht voor de twee sterren van de dieetleer: Budwigpapje: Biologe Johanna Budwig uit Duitsland ontwikkelde het Budwigpapje, Dokter Kousmine zorgde voor de grote doorbraak. Dit papje bestaat uitsluitend uit rauwe voedingsbestanddelen (bioyoghurt, bio en Fairtrade bananen, appels, cashewnoten bio boekweit, citroensap, lijnzaadjes en zaadjes van bio zonnebloemen). Het Budwigpapje wordt wel eens het «100-jarigen papje» genoemd, omdat de samenstelling ervan zo goed beantwoordt aan onze noodzakelijke voedingsbehoeften. Haar zachte structuur zorgt voor een heerlijke smaak en een perfect evenwicht. De versie die bij EXKi op het menu staat bevat geen gluten. Bircher müesli: Dit tussendoortje boordevol vitamines en mineralen is geïnspireerd op het gekende recept van Dr Bircher. EXKi biedt deze müesli aan in een versie zonder lactose, op basis van bio sojamelk en bio havervlokken, rijkelijk bestrooid met gedroogde bessen (rode en blauwe bosbessen en witte moerbei bessen). Een heerlijke portie antioxidanten die bovendien rijk is aan vezels. Wat fijn om afhankelijk van je humeur of eetlust te kunnen kiezen uit zoveel originele recepten! Of je nu een suiker-of zoetebek bent, grote of kleine honger hebt, zin hebt in iets vernieuwends of iets klassieks, op het ontbijtuur is "Boost Your Day" er voor elke honger en elke eetlust. En ook als je gehaast bent, kom je helemaal aan je trekken. Want de vooraf bereide recepten kunnen ook meegenomen worden in handige schaaltjes. Ideale kans om een echt gezonde smulpauze in te lassen en je klaar te maken voor een winter boordevol energie!
Met de nieuwe grillpannen van Staub – in vierkant formaat en met twee grepen – serveer je straks extra feestelijk je steak of gegrilde aubergines aan tafel. Van goudbruine grilllijnen tot een rokerig aroma, ontdek deze nieuwkomer in geëmailleerd gietijzer.
Het Franse designmerk Staub, bekend om zijn gietijzeren cocottes, brengt zijn nieuwe vierkante grillpannen in twee formaten en twee kleuren uit, zwart en kersrood. Het materiaal, geëmailleerd gietijzer, houdt de hitte optimaal vast en verspreidt langzaam en gelijkmatig de warmte.
Het resultaat proef je én zie je. Want Staub-grillpannen hebben meer uitgesproken groeven dan gemiddeld, waardoor groenten, vlees of vis heel mooie goudbruine grilllijnen krijgen. Naast het specifieke rokerige aroma is grillen trouwens ook een snelle en caloriearme manier van koken omdat je weinig vetstof nodig hebt.
Praktische info: materiaal: geëmailleerd gietijzer, kleur: zwart, kers, afmetingen: 23 x 23 cm – 28 x 28 cm, richtprijs: 89,95 euro – 129 euro
Staub, een Frans merk in Duitse handen, gedistribueerd door Demeyere Herentals
Het merk, dat in 1974 in de Elzas werd opgericht door Francis Staub, wordt wereldwijd verdeeld in ruim 50 landen. Het bedrijf is vandaag uitgegroeid tot een belangrijke speler in geëmailleerd gietijzeren kookgerei. Alle producten en subtiele kleurtinten zijn bedacht door Francis Staub en worden in Frankrijk vervaardigd volgens een aloud savoir-faire.
Want sinds de creatie van de eerste ‘cocottes’ in 1974, heeft Staub maar één ambitie: perfectie nastreven. Staub ontwerpt hoogwaardige keukenartikelen die aanleunen bij het traditionele én het moderne, met een vooruitstrevende technologische kennis. Kortom, een internationaal voorkeurmerk dat perfect past bij de kwaliteitsproducten in roestvrij staal van Demeyere.
De onberispelijke kwaliteit én het eigentijdse design hebben van Staub ook een vast merk van wereldvermaarde chef-koks gemaakt, onder wie Paul Bocuse, ambassadeur van de Franse keuken. De chefs gebruiken de cocottes zowel in de keuken als in hun prestigieuze restaurants om de gerechten in te serveren. Staub-kookproducten zijn dan ook exclusief: ze worden individueel gegoten in een zandvorm die maar één keer gebruikt wordt. Zo bezit elk stuk nuances en subtiele verschillen.