Holland America Line's Koningsdam brengt zomerseizoen 2019 door op Middellandse zee
Op 7 april 2019 verlaat de Koningsdam na een seizoen in het Caribisch gebied de haven van Fort Lauderdale om koers te zetten naar Europa, waar zij het zomerseizoen zal doorbrengen. Met cruises variërend van 9 tot 25 nachten genieten reizigers van al het moois dat de Middellandse Zee te bieden heeft.
Van schilderachtig Santorini, dromerige kustdorpen in de Baai van Kotor tot bruisend Barcelona: de Middellandse Zee is een cruisebestemming bij uitstek. Van 7 april t/m 31 oktober is Civitavecchia (Rome) de thuishaven van het moderne schip de Koningsdam. Vanuit Civitavecchia doet zij iconische havens aan zoals Monte Carlo, Napels, Dubrovnik, Valletta (Malta) en Piraeus (Athene). Nieuw dit jaar is dat Kusadasi in Turkije weer wordt bezocht.
Mediterrane Legendes
Tijdens cruises van tenminste 9 nachten ontdekken cruisereizigers de legendes van het Middellandse Zeegebied. De Koningsdam vaart van Rome naar Dubrovnik, om daar de hele dag door te brengen. De reis wordt voortgezet naar de havens van Kotor, Split, Korcula en Kerkira op het prachtige Griekse eiland Corfu. Na een bezoek aan Catania op Sicilië keert de Koningsdam weer terug naar haar thuishaven. Tijdens langere afvaarten worden ook de havens van Ravenna (Italië) en Valletta (Malta) bezocht. Gasten krijgen tot ’s avonds laat de tijd om het bijzondere eiland Malta te verkennen.
Oude Keizerrijken
Passagiers die van historie houden, zullen de Oude Keizerrijken-cruise ervaren als een droomreis. Na het verlaten van de haven van Civitavecchia (Rome) zet het schip koers naar de havens van Katakolo (Olympia), Piraeus (Athene) en Mykonos. Passagiers brengen een bezoek aan Kudasi in Turkije, de toegangspoort naar één van de meest legendarische steden in de oudheid: Efeze. Na cultuur gesnoven te hebben in Rhodos, Thira (Santorini) en Napels (Pompeï) keren de gasten weer terug naar Rome.
Mediterrane Riviera
Met cruises van 11 of 13 dagen verkennen passagiers de Mediterrane Rivièra. Het schip komt na een dag op zee aan in het Spaanse Cartagena, om haar weg te vervolgen naar het Britse eiland Gibraltar. Ook worden de havens van Malaga, Barcelona, Marseille, Monte Carlo (Monaco) en Livorno aangedaan. Tijdens de 13-daagse reis wordt er ook een bezoek gebracht aan de haven van het karakteristieke Cádiz. De cruises kunnen met elkaar gecombineerd worden tot cruises van 26 dagen.
De Koningsdam
Het Pinnacle-class-schip Koningsdam biedt plek aan 2650 gasten. Dit elegante en eigentijdse schip biedt innovatieve concepten, openbare ruimtes en diverse eet- en entertainment gelegenheden, die nog werden uitgebreid in december 2018. Met de bruisende Music Walk die alle muziekgenres live aanbiedt, worden gasten getrakteerd op entertainment van het hoogste niveau. Onderdeel hiervan is de Rolling Stone Rock Room, waar een live-band rockgeschiedenis brengt door het spelen van iconische hits van populaire rocksterren. In het Crow’s Nest is het ‘Explorations Central’ (EXC) geïmplementeerd. Hier wordt uitgebreide informatie getoond door digitale storytelling en interactieve video’s over onderwerpen zoals reizen, gastronomie en kunst. Ook is Nami Sushi toegevoegd, een nieuwe sushi ervaring binnen het Aziatische specialiteitenrestaurant Tamarind. Er zijn diverse type accommodaties met ook staterooms voor alleenreizende gasten en voor families van maximaal vijf personen. De Koningsdam vaart van april tot en met oktober 2019 vanuit Civitavecchia (Rome) op de Middellandse Zee.
Voor meer informatie en boekingen: www.HollandAmerica.com
Frosch laat een frisse wind door uw lenteschoonmaak waaien
De grote lenteschoonmaak kan echt een therapeutisch effect hebben door een nieuwe dynamiek te geven aan uw interieur, en bij uitbreiding aan uw mentale gezondheid. Waar moet u op letten? De juiste huishoudproducten kiezen zodat u – met respect voor onze planeet – de lucht niet belast met vervuilende stoffen of allergenen. Maar vooral ook: de vergeten hoekjes schoonmaken!
We kennen ze natuurlijk allemaal, onze grijze zones: van de lades vol spulletjes “die altijd van pas kunnen komen”, over de torenhoge boekenstapels tot de met kalk en stof bedekte hygiëneproducten. Maar wat met de onzichtbare zones die te hoog of te laag liggen, of te weinig gebruikt worden? Bent u ervan overtuigd dat u een schoonmaakkampioenbent? Doe de test!
De 7 blinde vlekken van elk huishouden:
1. We gebruiken ze dagelijks, houden ze vast met onze – soms zeer vuile – handen: de deurklinken worden al te vaak vergeten tijdens het schoonmaken terwijl ze even vaak als de vloer gepoetst zouden moeten worden. Dat geldt trouwens ook voor de schakelaars, computermuizen, koptelefoons, telefoons en alle andere afstandsbedieningen die regelmatig en voorzichtig schoongemaakt moeten worden, d.w.z. zonder ze al te nat te maken.
Uw Frosch “Plus”: de Frosch ruitenspray op basis van alcohol die in een handomdraai grondig schoonmaakt. Let erop dat u het product op een doek of spons spuit en niet rechtstreeks op het schoon te maken oppervlak.
2. Andere dagelijkse gebruiksvoorwerpen die zicht uw zicht bevinden en die door de warmte kleine insecten en stof aantrekken en vasthouden: lampen moeten regelmatig gereinigd worden. En dat geldt in het algemeen voor alles wat in de hoogte hangt of staat. Ga op een krukje staan voor een ander perspectief. U zal verrast zijn!
Uw Frosch “Plus”: de keukenreinigerspray met natriumbicarbonaat verwijdert het stof in een oogwenk. Schakel wel eerst uw lampen uit voor u begint.
3. We wassen regelmatig onze kleding, maar zelden de planken waar de kledij op ligt. Onze dressing trekt echter evenveel stof aan als alle andere plekken in huis en dat stof wordt vastgehouden tussen de mazen van onze kostbare kledingstukken. Daarom wordt het sterk aanbevolen om uw kleedkamer regelmatig schoon te maken, vooral als u er ook uw schoenen opbergt!
Uw Frosch “Plus”: de allesreiniger met Marseillezeep. Een kleine hoeveelheid geconcentreerde vloeistof volstaat: ontdek zelf welke kleur ze heeft!
4. Hoewel ze moeilijk af te nemen zijn, moeten gordijnen regelmatig gereinigd worden, zeker in een gezin waar men gevoelig is voor stof, want telkens de gordijnen open- of dichtgeschoven worden, komt er stof vrij in de lucht. Denk trouwens ook aan uw douchegordijn, uw vloermatten, donsdekens en kussens.
Uw Frosch “Plus”: het vloeibaar wasmiddel met Aloë Vera dat niet alleen uw gordijnen schoonmaakt maar uw interieur ook een aangename frisse geur bezorgt.
5. Alles errond wordt het hele jaar door schoongemaakt maar nooit de plek zelf: de toiletbril moet regelmatig verwijderd worden om de aanslag rond de schroefjes en uiteinden te kunnen reinigen.
Uw Frosch “Plus”: de Lemon badkamerspray verwijdert in één haal met de spons kalk, kalkaanslag en alle vlekken.
6. We gebruiken hem elke dag om ons haar te borstelen maar we maken hem maar heel zelden schoon. Bekijk uw haarborstel van heel dichtbij en u zal er stof en pluisjes zien die moeilijk met de hand te verwijderen zijn.
Uw Frosch “Plus”: Laat uw borstel ongeveer 1 uur in warm water weken in antikalkmiddel op basis van azijn voor u de overblijvende vuildeeltjes verwijdert met een nagelborstel of een kam.
7. Een ander dagelijks gebruiksvoorwerp dat we bijna niet meer zien staan omdat het zo onmisbaar is: ook de vuilnisbak moet regelmatig gereinigd worden om bacteriën en geurtjes te vermijden.
Uw Frosch “Plus”: de Green Lemon allesreiniger die vet en vuil verwijdert én die voor een frisse geur zorgt. Stop uw lege Frosch-flessen in de blauwe PMD-zak. Zo kan Frosch 100% nieuwe verpakkingen maken op basis van het ingezamelde plastic.
Frosch is uw merk voor biologische en duurzame onderhoudsproducten voor het huishouden. Alle ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en zijn biologisch afbreekbaar. De flessen zijn gemaakt van 100% gerecycleerd plastic en zijn 100% recycleerbaar. Bovendien garandeert de kwaliteit van de Frosch-producten u een zuivere binnenlucht. Goed voor uw gezondheid én die van uw gezin.
LolaLiza onthult Women Empowering mural in het PAKT!
Tien iconische vrouwen vereeuwigd in LolaLiza graffiti mural . Laat je inspireren door LolaLiza en hun 10 iconische powervrouwen. Op 8 maart, International Women's Day, gaat alle aandacht naar die straffe madammen die andere vrouwen geraakt hebben, dingen in beweging hebben gezet en misschien zelfs voor een kentering in de geschiedenis zorgden.
Met de graffiti muurschildering in PAKT in Antwerpen liet modemerk LolaLiza 10 iconische powervrouwen afbeelden door artieste Montana Engels, met speelse verwijzingen naar actuele sterke vrouwen. Vier dagen lang heeft ze eraan gewerkt, door weer en wind. Als kunstenaar - herinner je je haar speed painting act in Belgium's Got Talent nog? - , graphic designer en websitebouwer is deze artieste gewoon van zich als vrouw in een mannenwereld te begeven.
Montana: “Van elk portret dat ik op de muur in PAKT neergezet heb, heb ik het meeste voeling met dat van Frida Kahlo. Een kunstenares die haar hele leven vocht voor haar passie en haar mannetje moest staan.”
De powervrouwen
LolaLiza koos ervoor om enkele fantastische vrouwen te verwerken in de mural én te verbinden met andere vrouwen. “Women Empowerment draait niet enkel om sterke vrouwen, maar evengoed om vrouwen die elkaar aanmoedigen. Door voor elkaar te supporteren verrichten we pas echt baanbrekend werk.”
In de muurschildering herken je vast boegbeeld in de modewereld Coco Chanel -mét Beyoncé shirt-, it-girl avant la lettre en actrice Audrey Hepburn. Grace Kelly, die ging acteren tegen de wil van haar ouders en Marie Curie, de eerste vrouwelijke Nobelprijswinnaar, vormen samen een hart. Kunstenares en feministe Frida Kahlo toont voor de gelegen haar liefde voor Oprah. Boven haar spot je een andere uitgesproken feministe: de Japanse suffragette Komako Kimura. Stijlicoon en presidentsvrouw Jackie Kennedy neemt een selfie met Virginia Woolf, terwijl deze voormalig Britse schrijfster zich verdiept in het werk van opvolgster J.K. Rowling. Ook Queen of Jazz, Ella Fitzgerald mocht niet ontbreken, net zo min als Marilyn Monroe die samen met jou een hartje maakt als je voor de mural gaat staan.
Stuk voor stuk hebben ze hun stempel op de geschiedenis gedrukt. Door ergens voor te staan en niet bang te zijn om dat te laten zien. Door hun uitzonderlijk talent en de vaak bijbehorende strijd om daar effectief iets mee te doen. Meer dan door hun schoonheid en elegantie alleen zijn deze vrouwen een blijvende bron van inspiratie. Hun talent en wilskracht zijn onmiskenbaar.
Deel (van) de Girlgang
LolaLiza wil vrouwen verbinden. Maak deel uit van de community door deel uit te maken van de mural. Vervolledig het halve hart, neem een foto en draag de boodschap van Women Empowerment mee uit! Want ook al is er een lange weg afgelegd, anno 2019 is er nog heel wat werk aan de winkel.
Mode voor veelzijdige vrouwen
LolaLiza staat voor stijlvolle silhouetten met een twist, die vrouwen op eender welk moment in hun drukke dagelijkse leven kunnen dragen. Vrouwen die onafhankelijk zijn en genieten van de kleine dingen, samen met familie en vrienden. Het zijn de unieke details die het verschil maken bij de comfortabele outfits van dit Belgische merk. Als je (mode)bewust in het leven staat, zal de stijl van LolaLiza je altijd als gegoten zitten.
De muurschildering, een nieuwe landmark in de stad, is permanent en dus vrij te bezoeken. Adres: PAKT, Regine Beerplein 1, 2018 Antwerpen
Van zitten tot rollen, tijgeren, kruipen naar de eerste stapjes, jouw kleine avonturier wilt op ontdekking gaan. Geen betere partner in crime voor deze uitdaging dan de Italiaanse schoenenmerken Naturino en Falcotto. Zij werken al meer dan 40 jaar samen met een team van experten om op en top comfortabele kinderschoenen te ontwikkelen. Naast de technische vereisten is ook de esthetiek van de schoentjes erg belangrijk zoals bijvoorbeeld de trendy luipaardprint voor de snelste stappers.
Falcotto by Naturino
In 2016 ontwikkelde Naturino het model Cocoon, dé must have binnen de First Steps collectie. Het 'Sand Effect' zorgt ervoor dat de zool zich, net zoals zand, aanpast aan elk kindervoetje en optimaal ondersteunt bij de groei. Extra handig aan dit model is de beschermde tip vooraan. Perfect voor peuters die bij de overgang van kruipen naar stappen de tip van de schoen zwaar op de proef stellen. Kortom dé bestseller van Naturino op dit moment!
Af en toe is het tijd voor een verandering van omgeving. Wanneer de dagen stilaan langer worden en de lente om de deur komt kijken, kunnen onze geest en ons lichaam wel een kleine opsteker gebruiken. Op minder dan 1 uur van Parijs en 3 uur van Brussel kun je weer op krachten komen in de charmante dorpjes en de grandioze bossen van de Oise. Wij planden alvast drie dagen om van de eerste zonnestralen te genieten!
Dag 1: richting Chantilly, gourmandische stad vol kunst en geschiedenis
Alleen al voor de koninklijke uitstraling, het sublieme kasteel en de verzorgde natuur, is het domein van Chantilly een ervaring op zich. Wie al eens van een drafje houdt, kan een halve dag te paard op verkenning gaan. Eenmaal terug op vaste grond, moet je zeker ook een kleine omweg maken langs de Potager des Princes. Hier vind je niet minder dan 25 verschillende tuinen en een dierenpark! Sluit je dag af in het restaurant Le Vertugadin, waar je de beste crème chantilly kunt proeven. Nu we het toch over crème (de la crème) hebben, raden we je meteen ook hotel Le Chantilly aan voor je eerste nacht. Pal in het historische centrum van de stad vind je deze voormalige pleisterplaats die in 1722 werd opgetrokken. De grootste troef van dit knusse adres is het evenwicht in het tegelijk antieke en hedendaagse decor.
Dag 2: richting Chaalis, in het spoor van de Franse schrijvers
Chaalis, nog een stad die de moeite waard is. Ze ligt op slechts dertig minuten rijden van Chantilly en is vooral gekend voor haar schrijversroute. Deze tocht verbindt het Parc Jean-Jacques Rousseau met de abdij van Chaalis en haar opmerkelijke rozentuin. Laat je leiden door de teksten van Gérard de Nerval, Etienne Pivert de Senancour en Rousseau, terwijl je de architectuur en de bloemen bewondert en spring ook even binnen in het musée Jacquemart-Andre, midden in het park van de abdij. Laat je verrassen door een heerlijk middagmaal in de lieflijke Auberge de la Fontaine, waar elk gastronomisch menu vernoemd is naar een schrijver uit de regio. Zodra het donker wordt, kun je volop genieten van het luxueuze hotel met verwarmd zwembad. L’Aunette Cottage is een van de mooiste adresjes van de regio, aan de rand van het bos van Ermenonville, vlak bij Senlis. Hier kun je kiezen uit 14 kamers en 5 huisjes, allemaal met zicht op de tuin, de koer of het zwembad.
Dag 3: richting Gerberoy, op ontdekking in de tuinen
Begin bij de tuin van ifs, een weelderige, klassieke, groene tuin – een favoriet van Hendrik IV door zijn Théâtre de l’Agriculture et Mesnages des Champs, bron van inspiratie voor Le Nôtre (tuinman van Louis XIV). Voor een biologische lunch met kwaliteitsvolle streekproducten kun je je richting het Restaurant des ‘If’s begeven, vooral als je ervan houdt om Franse culinaire klassiekers een mediterrane twist te geven. En dat allemaal in een unieke setting. De tuin van schilder Henri le Sidaner biedt dan weer een heel ander zicht. Dit rustige toevluchtsoord onderscheidt zich door monochrone tuinen: de witte tuin, de rozentuin met het zomeratelier en de unieke geel-blauwe tuin zijn kleine wonders. Er wordt weleens gezegd dat de schilder zelf de inwoners zou hebben aangemoedigd om rozen te planten voor hun huis. Voor je zelf ook weer naar huis toegaat, kun je nog een zoete tussenstop maken in het Atelier Gourmand de Sarah. Midden in het dorp, op slechts een boogscheut van de tuinen van Henri le Sidaner, ligt dit idyllische cafeetje met taarten en cakes waar je van achterover valt. www.oisetourisme.com
TOMMY HILFIGER ANNOUNCES 100% RECYCLED TOMMY JEANS DENIM STYLES PRODUCED THROUGH PVH DENIM CENTER
With a strong focus on innovation, sustainability and a genuine love of product, Tommy Hilfiger is leveraging the PVH Denim Center to launch a new era of denim styles. The Denim Center concept supports Tommy Hilfiger’s ambition to become a global leader in denim.
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces 100% recycled cotton denim styles, that will be featured in the Spring 2019 TOMMY JEANS global collection. The innovative products include mom jeans, a unisex oversized trucker jacket and modern tapered jeans. These result from leveraging the PVH Denim Center in Amsterdam, the Netherlands, the first hub in Europe dedicated to setting new standards for producing denim in a faster, more consistent and more environmentallyfriendly way. The PVH Denim Center supports Tommy Hilfiger’s ambition to become a global leader in denim through innovation, sustainability and by providing best practices within the industry.
“I first got into the fashion business selling bell-bottoms from a basement boutique we called People’s Place when I was 18 years old, and today denim continues to be at the heart of our classic American cool style,” said Tommy Hilfiger. “We have a responsibility to future generations to manufacture products in a more thoughtful way to protect our environment. Starting with how we design and produce some of our denim styles, we want to inspire consumers to make sustainable changes.”
To produce the 100% recycled cotton Spring 2019 TOMMY JEANS styles, leftover cotton that may otherwise have been lost was salvaged from cutting tables and factory floors and recycled using an innovative, entirely mechanical process that uses less water and fewer chemicals, reduces waste and generates less carbon dioxide. Until now, creating a completely recycled cotton yarn, at scale, to the Tommy Hilfiger quality standard was nearly impossible. The sewing thread used is made from 100% recycled plastic bottles, buttons come from unused stock from previous seasons and the hangtags will be made from recycled paper. Each denim style will be finished using less water and energy by employing innovative laser technology to apply the final wash. Moving forward, the 100% recycled cotton TOMMY JEANS styles will be part of the collection each season.
“The PVH Denim Center addresses unique opportunities in our rapidly-growing TOMMY JEANS business, reimagining the traditional production process in terms of innovation and sustainability,” said Daniel Grieder, CEO Tommy Hilfiger Global and PVH Europe. “We share a responsibility to find solutions to preserve our world’s resources and drive our industry forward for good. Fueled by our pioneering spirit, and through closer collaboration with our partners, we will continue to create best-in-class denim designs that follow a more sustainable approach and celebrate our “Product is King” philosophy.”
The PVH Denim Center consists of four centralized units that support the production of denim styles through deeper expertise. Specialist teams innovate using high-end machinery and state-ofthe- art technology to create the recipe for the perfect jeans, leading to cost efficiencies and a perfect fit every time. The Denim Atelier is dedicated to achieving the perfect denim fit, with prototypes developed in-house within 48 hours instead of the traditional four to six weeks when outsourced to external vendors. This reduces the environmental impacts of sample creation, from manufacturing to international shipping.
With more than 1,300 swatches, the Denim Fabric Library acts as a powerful database of core fabrics with which designers can work. The Denim Lab is designed as a test center for cuttingedge and sustainable finishing techniques. This includes ozone technology, which reduces water and chemical consumption by up to 70%, and laser machines that reduces the need for hand-scrapping and supports the creation of denim finishes unique to the TOMMY HILFIGER brand. The Denim Academy trains wholesale and retail teams as well as wholesale buyers on the ingredients behind the perfect pair of jeans, with a focus on product stories, technology, sustainability and innovation.
Spring dress season has arrived! And that means it’s time to swap out cold-weather wardrobe with fresh styles like breezy spring dresses. Floral details, feminine prints and flattering fits are what every woman needs in her springtime closet. Whether going for a festive look for a garden party, a sweet and girly look to wear to brunch with the besties or something more casual and flowy to wear on-the-go—the perfect spring dress you’ll want to wear all season can be found at LolaLiza.
LolaLiza's newest delivery will give you a lot of options to dress up or down for all of your garden parties. Garden parties are the ultimate opportunity to escape from your daily routines and give you an instant vacation-feeling. Beautiful weather, delicous food and drinks, lovely friends and family... what do we need more? Look fabulous in a (maxi) dress with floral prints. Or go for a sophisticated silhouette in pastels. Soft colors, dazzling white or florals - everything is possible!
Vier een groene Saint-Patrick's Day in Hard Rock cafe Antwerp & Brussels
St. Paddy’s Guinness Burger, ‘St. -Paddy's Shake’ en live muziek. Geen enkele nationale feestdag wordt wereldwijd zo enthousiast gevierd als die van Ierland. Op 17 maart is het Saint Patrick’s Day en dan herdenken de Ieren de patroonheilige van het land en hullen zich in het groen. Hard Rock Cafe Antwerp en Brussels vieren graag mee met een Instagram waardige St. Paddy's Shake, St. Paddy's Guinness Burgers en live muziek!
St. Paddy’s Guinness and bacon cheeseburgers: Speciaal voor deze gelegenheid staat er van 13 t.e.m. 17 maart de St. Patty’s Guinness Burger op het menu. Laat je verleiden door een smakelijke hamburger met versgemalen rundsvlees, Jameson bacon jam & cheese. De saus op basis van Guinness bier maakt het burgerfeest compleet. Dit moet je geproefd hebben om de Ieren te eren.
St. Paddy’s Shake: En geen betere manier om de Ierse feestdag te vieren dan met een groen drankje, dachten ze bij Hard Rock Cafe, dus op 17 maart kan je zowel in Antwerpen als in Brussel genieten van een heerlijke groene vanille wodka shake. Deze is gemixt met vanille ijs, oreo koekjes, een vleugje munt en homemade witte chocolade crème fraîche. Jummie! Bovendien zal de sfeer ook meer dan goed zitten!
TIP: wie Saint Patrick’s Day groots wil vieren, moet in Brussel zijn. Op zaterdagavond 17 maart kleurt de Grote Markt volledig groen. Aanschouw de ‘groene’ Grote Markt vanop de eerste rij vanuit Hard Rock Cafe Brussels. Ook Manneken Pis trekt opnieuw zijn beste (groene) kostuum aan op 17 en 18 maart. Feestvierders die niet uit te toon willen vallen, trekken best ook zelf een groene outfit aan.
Hard Rock International (HRI) is met etablissementen verdeeld over 76 landen, waaronder 185 cafe’s, 27 hotels en 12 casino’s, een van de meest gekende merken ter wereld. Hard Rock beschikt over de grootste collectie van muzikale souvenirs, zoals een gitaar van Eric Clapton en nog zoveel meer. Al deze mythische stukken worden in alle hoeken van de wereld in de Hard Rock etablissementen tentoongesteld. Hard Rock is ook bekend voor zijn populaire kledij en muziekproducten, de spectaculaire concertzalen van Hard Rock Live en zijn bekroonde website. De organisatie bezit eigen en franchise cafe’s in iconische steden zoals Londen, New York, San Francisco, Sydney en Dubai. HRI heeft wereldwijd hotels/casino’s waarvoor het een licentie heeft en/of beheert deze volledig zelf. De meest succesvolle bestemmingen zijn het hotel en casino in Tampa en Hollywood. Beide zijn eigendom van en worden uitgebaat door de moedermaatschappij van HRI, de Seminole Tribe of Florida, maar ook op andere spannende locaties zoals Atlantic City, Bali, Cancun, Daytona Beach, Ibiza, Las Vegas en San Diego. Hard Rock Cafe voorziet ook nieuwe etablissementen in Malediven, Manila, Malaga, Georgetown, Fortaleza, Casablanca en Chengdu. En in Atlanta, Berlijn, Boedapest, Desaru Coast, Dublin, Londen, Los Cabos, Malediven, New York, Ottawa, Sacramento, Dalian en Haikou in China heeft Hard Rock Hotel, Casino en Hotel-Casino nieuwe projecten gepland. In 2018 werd Hard Rock Cafe International erkend als een Forbes Magazine Top Werkgever voor Vrouwen en Land Operator of the Year bij de Global Gaming Awards. Meer informatie over Hard Rock International vindt u op www.hardrock.com
Gezinnen met kinderen kiezen mssaal Canada voor camperreis
Gezinnen met kinderen die een camperreis maken op een verre bestemming, kozen in 2018 massaal voor Canada. Bij online camperverhuurder Worldwide Campers koos bijna 70% van alle gezinnen Canada als bestemming voor hun camperreis. ‘Australië en Nieuw-Zeeland maken de top 3 compleet als kindvriendelijke camperbestemming’, vertelt Andrea van Velzen, manager customer service Worldwide Campers.
Ouders die voor een campervakantie kozen, hadden in de meeste gevallen twee kinderen bij zich (38%). Toch waren 23% van de gezinsboekingen grote gezinnen met minimaal drie kinderen. ‘Men denkt vaak dat veel mensen in een camper onpraktisch is, maar het is juist ideaal voor gezinnen’, licht Andrea toe. ‘Kinderen kunnen tijdens het reizen spelletjes spelen aan de keukentafel, waardoor de verveling minder snel toeslaat dan op de achterbank van de auto. Daarnaast zijn de huurcampers in Canada voorzien van slide outs, waarbij de zijkanten van de camper uitschuifbaar zijn en er plaats is voor wel 8 personen. En je mag zelfs de grootste campers besturen met een standaard rijbewijs B.’
Starten in Vancouver en eindigen in Calgary
Worldwide Campers schat aan de hand van de gehuurde periodes in dat veel van de reizende gezinnen nog zeer jonge kinderen hebben. ‘Ongeveer de helft van de gezinsboekingen vallen in de schoolvakanties, maar mei en juni zijn de meest populaire maanden.’ En wat is dan de populairste bestemming in Canada? Een ruime meerderheid kiest voor het hippe Vancouver om hun camper op te halen. ‘Veel klanten beginnen hun reis in Vancouver en eindigen in Calgary, zodat ze de bekende nationale parken als Banff en Jasper ook kunnen bezoeken.'
Amerika voor koppels
Van de vakantiegangers die zonder kinderen op camperreis gingen, koos bijna 40% voor Amerika. ‘Onze klanten halen hun camper het liefst op in het westen van Amerika, zoals Los Angeles, Las Vegas en Denver. Deze steden liggen op goede reisafstand van de nationale parken, waardoor je afwisseling van natuur en stad hebt', legt Andrea uit.
De bestemmingen van Worldwide Campers
Worldwide Campers is een Nederlandse online camperverhuurder, die samenwerkt met bijna 40 camperverhuurders in Noord- en Zuid-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland, Japan, zuidelijk Afrika en Europa. Op worldwidecampers.com kan men eenvoudig een vrijblijvende offerte samenstellen en het aanbod vergelijken. Ook geeft deze site uitgebreide informatie over de verhuurlocaties, campertypen, tarieven en verzekeringen.
» Bohemian, kleurrijke gebruiksvoorwerpen met een luxueuze toets - » Fluwelen swivel chair als pronkstuk - » Beschikbaar in zachtroze of goud
Notre Monde ademt bohemian. Hun meubels en decoratie trekken meteen de aandacht, zij het met felle kleuren of luxueuze accenten. Met name de fluwelen swivel chair is één van de pronkstukken van het merk.
Fluwelen luxe
De swivel chair werd geïnspireerd door mid-century moderne fauteuils. Met andere woorden: een zetel die puur comfort uitstraalt, waarin je maar al te graag wil wegzakken én die ook nog eens eyecatcher van dienst is in elke ruimte.
En daar slaagt de swivel chair blindelings in. Beschikbaar in roze of goud: rijke kleuren die de aandacht trekken. Al speelt het zachte fluweel daar zeker ook een rol in. Voeg daar nog eens een 360° draaiende metalen basis aan toe in rosé goud en je waant je op een echte wolk.
NOTRE MONDE werd opgericht door de Amerikaanse Dawn Sweitzer in 1997. Geïnspireerd door de natuur en verre reizen, creëert zij stuk voor stuk unieke en functionele interieurobjecten, gaande van dienbladen over spiegels tot meubels.
Elke NOTRE MONDE print wordt tot op de dag van vandaag ontworpen door Dawn en vervolgens met de hand gemaakt. Dit uitzonderlijke proces draagt bij aan de unieke kwaliteit en authenticiteit van het merk. Sinds 2013 werkt NOTRE MONDE dicht samen met Belgisch meubelmerk Ethnicraft voor de productie.
Op zoek naar een bijzondere belevenis voor het ganse gezin?
De hotels van Puy du Fou kunnen iedereen bekoren
Nu de voorjaarszon de dagen in België lijkt te gaan vullen, ontwaakt ook de consument uit zijn winterslaap. Met een aantal lange voorjaarsweekends en vakanties in het vooruitzicht gaan veel ouders op zoek naar leuke uitstapjes voor het hele gezin. De belevenis staat centraal, en het atypische park Puy du Fou - het tweede grootste themapark van Frankrijk - beantwoordt perfect aan deze vraag. Het derde beste park ter wereld volgens de TripAdvisor Travellers' Choice Awards biedt niet alleen een dagbeleving vol historie aan zijn bezoekers met Hollywood-waardige shows, maar ook bijzondere overnachtingsmogelijkheden in de thema hotels. Zo duurt de reis terug in de tijd nog langer. Vijf thema's komen in vijf verschillende hotels tot leven.
1. EEN VERBLIJF IN HET OUDE ROME
Bezoekers reizen 2 000 jaar terug in de tijd en belanden in in ‘Villa Gallo-Romaine’ in de sfeer van het oude Rome. De architectuur is geïnspireerd op een Romeins forum met okerkleurige gevels, Korinthische zuilen en bas-reliëfs. De 100 comfortabele familiekamers zijn aangekleed met Romeinse werpspiesen en meubels. Villa Gallo-Romaine is omringd door 62 monumentale zuilen en bezit een mediterrane tuin vol olijfbomen, cipressen, rozemarijn en lavendel.
2. OVERNACHTEN OP HET WATER
De ‘Îles de Clovis’ nemen de bezoeker mee naar de vroege middeleeuwen. De 50 paalwoningen met rieten daken en vakwerk zijn ecologisch ontworpen om de authentieke sfeer van een dorp uit het eerste millennium op te roepen. De inrichting combineert authenticiteit met optimaal comfort: granieten wastafels, eiken bedden, houten meubilair. Meer dan 80 000 planten, een voor een geplant, sieren de ‘Îles de Clovis’ en in de 9 waterplassen leven een soort karpers die dol zijn op muggenlarven.
3. TERUG NAAR DE RENAISSANCE
‘Camp du Drap d’Or’ nodigt zijn gasten uit om te genieten van een verblijf in de voetsporen van koningen Frans I van Frankrijk en Hendrik VIII van Engeland, in een van de 100 extravagante ‘logeries’, versierd met de wapenschilden van de koningen. Hemelbedden, gedraaide kolommen van massief eikenhout, geborduurde wandtapijten, metalen wastafels en badkamers in gouden aardewerk zorgen voor een echt koninklijk verblijf met alle moderne comfort, in een prachtig decor.
Alle decoratieve elementen van de ‘logeries’ van Camp du Drap d'Or, zoals de bakstenen, natuursteen of houten pilaren en balusters, zijn op maat gemaakt en gebaseerd op toenmalige schilderijen en gravures om het geheel zo authentiek mogelijk te maken.
4. WAAN JE IN DE MIDDELEEUWEN
Het allernieuwste themahotel van Puy du Fou, ‘La Citadelle’ nodigt je uit voor een unieke ervaring. De drie verdiepingen van geplaveide galerijen, de wirwar van gangen, de indrukwekkende toegangspoort en de moestuin met geneeskrachtige planten dompelen je meteen onder in het hartje van de middeleeuwen. De kamers zijn versierd met luxestoffen, sierlijke eikenhouten bedden, met de hand geschilderde muurschilderingen, met kalk bedekte muren, glas-in-loodramen en lantaarns, die een heldere, gezellige sfeer creëren, waar je heerlijk kunt uitrusten.
La Citadelle biedt 74 ‘klassieke’ kamers met 5 bedden en 26 ‘comfort’-kamers met 3 bedden. Er is roomservice beschikbaar voor het ontbijt.
5. HERBERG UIT DE 18e EEUW
‘Logis de Lescure’ ligt dicht bij de directe toegang tot het Grand Parc en beschikt over 4 suites met een etage, van 43 tot 77 m², in een authentiek 18de-eeuws gebouw uit de Vendéestreek. Elke suite biedt een andere ervaring dankzij de originele en zorgvuldig uitgekozen decoratie: de Salle des Miroirs voor gepassioneerde dromers, het Planetarium voor liefhebbers van astronomie, het Cabinet des Curiosités voor ontdekkingsreizigers en de Salon de Musique voor romantische muziekliefhebbers.
Praktische info: Seizoen 2019 : van 6 april tot 3 november 2019 - Tarief: Ticket volwassenen vanaf 36€, tickets kinderen vanaf 26€ - Verblijven: Toegang park + hotel: vanaf 61€. Meer informatie en reserveringen: via telefoon op 0 820 09 10 10 (0,12 €/mn vanaf een vaste lijn) of op de website www.puydufou.com
90's sneakers a little less 'ugly', a little more classy
Floris van Bommels launches a very wearable 90’s sneaker. 2019 will not be the end of the ugly sneaker! That is good news for everyone investing in that fashionable chunkiness we have now come to appreciate so much.
But eh, does one feel a little uncomfortable buying the latest model from brand x or trying that high-fly sample from brand y? Floris van Bommel comes to the rescue with a light step-in model for men that reeks 90's grandeur but does not dwell on extremes. A very welcome alternative to the over the top sneaker madness.
Side note: going for a city break in the Netherlands anytime soon? Watch out for the pink 'Autodrop' (famous Dutch candy) boxes you can get at the local gas station or super market. If you are the happy finder of a cute blue Floris van Bommel sneaker among those pink Cadillacs, you are the winner of an exclusive Autodrop limited edition pair of shoes!
In 2019 is het precies 350 jaar geleden dat de wereldberoemde schilder Rembrandt van Rijn overleed. Dit wordt in het Rembrandtjaar op verschillende plaatsen herdacht, ook in Leiden waar Rembrandt in 1606 werd geboren. Ontdek het geheime atelier van Rembrandt, bewonder zijn vroegste werken en leer meer over zijn speciale schildertechnieken.
Leiden herdenkt Rembrandt door in 2019 allerlei activiteiten te organiseren, zoals tentoonstellingen, wandelingen, een cultureel festival en volop andere evenementen. Leiden is doordrongen van Rembrandt en de Gouden Eeuw is er nog voelbaar en tastbaar. Genoeg redenen dus om Leiden tijdens het Rembrandt jaar te bezoeken.
Op stap met Rembrandt door Leiden
Mocht Rembrandt 350 jaar na zijn overlijden terug in Leiden komen dan zou hij probleemloos de weg vinden. Heel wat plekken zien er nog uit zoals in zijn tijd. Dat zal je merken tijdens een stadswandeling langs de plaatsen waar Rembrandt woonde, school liep en werkte. Hij werd in de Weddesteeg geboren, als negende kind van een molenaar en een bakkersdochter. Hij woonde 26 jaar in Leiden waar hij zijn talent ontwikkelde om later één van de grootste schilders in de Europese kunst te worden. Je kan ook kiezen voor een Rembrandt bierwandeling. De route gaat langs zes cafés in de Leidse binnenstad die allemaal een ander ambachtelijke bier serveren gebaseerd op 17de eeuwse brouwrecepten met een bijpassend 17e eeuws hapje.
Tentoonstelling Jonge Rembrandt 1624-1634
Eén van de hoogtepunten van het Rembrandt jaar in Leiden is de tentoonstelling “Jonge Rembrandt 1624-1634” in het vernieuwde Museum De Lakenhal (van 3 november 2019 tot 9 februari 2020). Deze overzichtstentoonstelling is gewijd aan het vroegste werk van Rembrandt. De bezoeker kijkt als het ware over de schouders van de jonge schilder mee en ziet hoe zijn talent tot bloei kwam. Sommige tentoongestelde werken keren voor het eerst in 400 jaar terug naar zijn geboortestad.
Het geheime atelier van Rembrandt
Tijdens je verblijf in Leiden moet je beslist volgende locaties bezoeken. In het Rembrandtpark wordt een Rembrandttuin aangelegd. De bloementuin is een fantastisch schilders-kleurenpakket met meer dan 200 bij- en vogelvriendelijke planten in oranje, geel, wit, blauw, paars, rood en roze. Het Kruithuisje, een oude waltoren, zou een geheim atelier van Rembrandt zijn geweest waar nog altijd een groot geheim is verstopt. Aan jou om samen met je vrienden dat geheim te ontdekken in een escaperoom. Ga je in de zomer naar Leiden dan kan je op 13 en 14 juli de Leidse Rembrandt dagen meemaken. Bezoek de St-Pieterswijk die helemaal wordt omgetoverd tot een 17de-eeuwse omgeving. Ook op andere plaatsen zal de Rembrandt sfeer niet ontbreken want “de schilder moet in de hele stad terug te vinden zijn”, zo willen het de organisatoren.
Een uniek kijkje in Rembrandts jeugd
Nog een Rembrandt locatie in Leiden die je niet mag overslaan is de Young Rembrandt studio. In dit 17e eeuwse pand leerde Rembrandt in zijn beginjaren (1606 – 1630) schilderen, tekenen en etsen van zijn leermeester Jacob van Swanenburgh. In een indrukwekkende zeven minuten durende ‘video experience’ maak je kennis met de jonge Rembrandt, de belangrijkste figuren in zijn leven en zijn eigenwijze schildertechnieken (Langebrug 89, wo. t.e.m. zo. van 12 tot 17 u, gratis).
neubau eyewear launches limited edition collection Walter & Wassily. neubau eyewear is celebrating the 100th anniversary of Bauhaus, the influential school of design, with the limited edition collection Walter & Wassily. Bau how? Here's what you need to know about the history and ideas promoted by the Bauhaus in 5 key words.
It all started with a school (1*) ,the Staatliches Bauhaus in Weimar, a new institution merging the former Grand Ducal School of Arts and Crafts and the Weimar Academy of Fine Art. Even though Walter Gropius (2*) , who directed the school of design in 1919, was an architect, there was no architecture department until 1927. Gropius wanted to create a new guild of craftsmen without the class distinctions, saying no to arts class' snobbery.
The most basic principle of the movement of the Bauhaus school was 'form follows function' (3*). According to this idea, simple but elegant geometric shapes were designed based on the intended function or purpose of a building or an object.
The school had many major influencial artists (4*) among its teachers; Wassily Kandinsky, Paul Klee, Lyonel Feininger, Gunta Stölzl and Oskar Schlemmer. Political tensions led to different closures of the school with a permanent closure in April 1933. Its ideals nevertheless spread worldwide and still influences designers today.
Germany's major celebratory program for Bauhaus' centenary (5*) not only involves exhibitions in the three German museums housed in the former schools in Weimar, Dessau and Berlin, but many other initiatives such as the young Austrian spectacles manufacturer neubau eyewear celebrating an era with a homage to Bauhaus founder Walter Gropius and the painter Wassily Kandinsky. Through the shape of this new model neubau eyewear is creating a dialogue between design and the human being, applying the Bauhaus style to the here and now.
"While nowadays a lot of the iconic Bauhaus objects may be confined to the world of collections and museums, these sunglasses by neubau eyewear are a design object for everyday use, rekindling the original ideal of merging art and artisanship in a modern way."
Walter & Wassily design and material choices are directly inspired by Bauhaus: the titanium frame is a reference to the bent steel tubes used in Bauhaus furniture while the round shape pays homage to the circle as one of the period's defining elements. Fade tint mirror lenses recall the facade of Walter Gropius' famous Bauhaus school building in Dessau. The 3D-printed applications at the front of the frame interrupt the round outlines of the glasses, adding exciting detail to the model. Brass, black and shiny silver, those colors and contrasts so typical of the Bauhaus style, are represented in three different color finishes.
Walter & Wassily is a unisex pair of sunglasses from the high-end segment of the neubau eyewear range available in snow-white / black matte, black coal / eclectic silver as well as black coal / brass matte for 399 Euros each. The frames are equipped with adjustable and easily shortened temples, a subtle logo at the end of the left temple as well UV 400 protection. Available in stores starting from April.
Een familiegeschiedenis: Maison Armand Jonckers verhuist zijn ateliers naar Zaventem. Voortaan zullen deze gevestigd zijn op een vroegere industriële site die onlangs werd gerenoveerd. Een ideale gelegenheid meteen om de geschiedenis van dit gerenommeerde huis en zijn oprichter nog even te overlopen, maar ook en vooral om een bijzonder sterke familieband in de kijker te zetten.
Armand en zijn kinderen Alexandra en Grégoire Jonckers werken al ruim vijf jaar in perfecte synergie. Samen vormen ze de artistieke directie van Maison Armand Jonckers en ontwerpen ze exclusieve stukken die uitblinken door hun kwaliteit en herkenbaarheid. Ze zijn experts in de materialen waar ze mee werken en combineren het raffinement van de metalen en edele mineralen met de gesofistikeerde techniciteit van gekleurd hars. Het resultaat is een origineel geheel, een poëtische wereld in voortdurende verandering.
Na lange tijd in een oud atelier in Elsene te hebben geresideerd, verhuist Maison Armand Jonckers nu naar een plek in de Brusselse rand die voorbestemd is om dé place to be te worden voor al wie creatief met kunsten bezig is: Zaventem Ateliers. Armand, Alexandra en Grégoire hebben er zonet hun werkruimte en showroom geïnstalleerd op een oppervlakte van meer dan 500 vierkante meter, en stellen er hun recente creaties tentoon in een inspirerende ruimte die kan bogen op een rijke geschiedenis. Deze nieuwe werkplek, waar ambachtslui, kunstenaars en designers apart en tegelijk ook samen werken, werd door interieurarchitect en duivel-doet-al Lionel Jadot ingericht in een voormalige 19de-eeuwse papierfabriek, die onlangs werd gerenoveerd
Het is uiteraard onmogelijk om op de artistieke duizendpoot Armand Jonckers, die dit jaar zijn 80ste verjaardag viert, een etiket te plakken: hij is tegelijk beeldhouwer, graveerder, binnenhuisarchitect, mineraloog en antiquair. Om deze artistieke alleskunner toch te definiëren, kunnen we hem nog het best omschrijven als een nieuwsgierige geest die houdt van ruwe materialen die hij op zijn eigenzinnige manier wil temmen en onderbrengen in het harmonieuze geheel van zijn creaties.
Eén naam, drie ontwerpers
Armand Jonckers werd in 1939 geboren in Lyon. Hij studeerde aan de Ecole des beaux-arts in Lausanne, de toekomstige ECAL, vandaag beroemd voor haar gerenommeerde designopleidingen. Indertijd (aan het eind van de jaren vijftig) was deze school de enige waar een cursus design met neon en plexiglas kon worden gevolgd. De toen nog jonge kunstenaar raakte gefascineerd door dit materiaal na de eerste experimenten die ermee werden uitgevoerd door Naum Gabo, Day Schnabel en Barbara Hepworth.
In 1962 realiseert Armand Jonckers zijn eerste sculpturen, die het midden houden tussen design en kunst, in zijn atelier in de Beaujolais. Zijn creaties zijn al gauw te vinden in privécollecties in Parijs, Brussel, Antwerpen en New York. In 1964 trekt hij naar Brussel, om er in de toen nog spiksplinternieuwe Louizagalerij onder de naam La Calade een boetiek te openen waar hij zijn allereerste sculpturen tentoonstelt. Vanuit zijn nieuwe stek legt hij contacten met binnenhuisarchitecten die fan zijn van zijn exclusieve, geraffineerde en ambachtelijke werk. Zo wordt hem de inrichting toevertrouwd van de ‘Banque Nationale du Zaïre’ in Kinshasa. Hij gebruikt hiervoor messing, een legering van koper en zink, metalen die in overvloed te vinden zijn in de mijnen van Katanga. Voor de gelegenheid begint de artiest ook te experimenteren met de techniek van gravure op metaal.
Eén naam, drie ontwerpers
In 2013 besluiten Alexandra en Grégoire het werk van hun vader nog meer in de spotlights te zetten door hun eigen steentje bij te dragen. Samen hebben ze gezorgd voor een nieuwe creatieve dynamiek en hun eigen stempel weten te drukken, zonder te verzaken aan het typische DNA van het huis. De gravures en primitieve esthetiek zijn gebleven, en krijgen nieuwe invullingen door deze volgende generatie die op haar beurt werkt met een gegraveerde ‘metalen huid’ die verschillende volumes combineert tot sculpturen en bas-reliëfs die samen geraffineerde meubelstukken vormen.
Alexandra Jonckers begon haar opleiding aan de Académie des beaux-arts van Lyon, studeerde juweelontwerp aan het Institut des Arts et Métiers in Brussel en industrieel design aan La Cambre, waarna ze haar carrière startte als scenograaf in de evenementensector. Haar inbreng in het creatieve erfgoed van het huis is haar frisse blik en vrouwelijke insteek die de kijk van haar twee ‘collega’s’ perfect vervolledigt. Ze werkt in Maison Armand Jonckers vooral aan experimentele projecten, en doet dat aan de hand van oude technieken die ze op haar eigen manier moderniseert. Die persoonlijke touch vormt haar sterkte.
Haar broer Grégoire houdt van het verkennen van nieuwe domeinen. Hij is gevoelig voor volumes en heeft een technische aanpak, waarbij vooral de zintuiglijkheid van de originele materie hem kan boeien. Hij volgde eerst een opleiding zeefdruk, vooraleer zich als pure autodidact te gaan wijden aan binnenhuisarchitectuur. Een activiteit die hij helemaal zelf heeft ontwikkeld, zonder daarom de band te verbreken met zijn vader waarmee hij ook zijn creatieve aanpak deelt. Zijn bijdrage tot Maison Armand Jonckers is heel fysiek en sculpturaal. Met zijn driedimensionale producties stapt ook hij mee in het DNA van het huis, en streeft zo naar een voortzetting van de knowhow en die experimentele en inventieve dimensie, die unieke ‘Jonckers touch’ die de kracht van het huis vormt.
Het werk van Maison Armand Jonckers is tijdloos, veelzijdig en exclusief. Hun unieke creaties worden volledig met de hand gemaakt. Ze kunnen prat gaan op een sterke identiteit en zijn zeer herkenbaar, en worden dan ook bijzonder geapprecieerd door de meest befaamde binnenhuisarchitecten en verzamelaars.
Maison Armand Jonckers zal aanwezig zijn op Collectible, van 14 tot 17 maart in het Vanderborghtgebouw in Brussel. www.armandjonckers.com
Zonder twijfel: De alom geprezen, allereerste favoriete meidengroep, The Supremes zijn een cultureel icoon. Glamour, stijl, charme en elegantie typeren hen.
Scherrie Payne werd in 1973 lid van The Supremes en werkte mee van 1973 tot 1977 aan drie Supremes LP’s. “He’s My Man”, “I’m Gonna Let My Heart Do The Walking”, “You’re My Driving Wheel” & “Let Yourself Go” waren de singles die Scherrie Payne inzong voor The Supremes. Scherrie Payne wordt officieel erkend als de laatste hoofdvocalist van The Supremes en is over de ganse wereld bekend als "The Little Lady With The Big Voice".
Voordat Susaye Greene bij The Supremes kwam, zong ze bij Ray Charles en Stevie Wonder. In 1973 zong ze als gastvocalist op de hit “Until It’s Time for You to Go” van The New Birth. Susaye Greene is niet alleen een succesvolle zangeres maar ook een songwriter die verschillende hits heeft geschreven voor Michael Jackson, Deniece Williams en vele anderen. Susaye Greene schitterde als lead én als backing vocals van 1976 tot 1977 met The Supremes. Met Susaye aan boord bracht de groep de veelgeprezen LP 'The Supremes, High Energy' uit.
In 1977 brachten The Supremes hun laatste studio-LP uit: "Mary, Scherrie & Susaye." Susaye is bekend als "The Last Supreme", aangezien zij het laatste lid was dat zich officieel aansloot bij het Motown-trio. Na het afscheidsoptreden van The Supremes op 12 juni 1977 gingen Scherrie en Susaye verder als duo op het Motown-label en namen ze een album op met de titel 'Partners'. In 1986 besloten ze om een nieuwe groep te starten. Hun visie was om de glamour, stijl en muziek van The Supremes nieuw leven in te blazen. De naam voor het trio was een natuurlijke evolutie ..... "The Former Ladies of The Supremes."
Na het vertrek van Jean Terrell in 1993 ging het trio verder en vandaag worden ze vergezeld door Joyce Vincent. In de jaren zestig was Joyce een zeer gerespecteerde back-up zangeres, en nam zelfs backing vocals op in Motown's beroemde Studio A! Joyce Vincent wordt het meest erkend als één van de oorspronkelijke leden van de groep "Tony Orlando & Dawn." Ze werd een internationale beroemdheid in de vroege jaren 70 en verzamelde drie # 1 records, 14 top 40-singles en ze was de gastvrouw van een wekelijks zeer populair CBS-TV programma.
Diana Ross kwam in 1998 backstage bij één van hun optredens in Las Vegas. Ze was vol lof voor hun glamoureuze show en voor het levend houden van de erfenis van The Supremes! Motown-biograaf Sharon Davis van het Blues and Soul-magazine vertelt: "Dit trio houdt op authentieke wijze de Motown-legende levend ...". In april 2016 vierden de dames de 30e verjaardag van The Former Ladies of The Supremes met een speciale uitvoering in Hollywood. In de zomer van 2017, na 31 jaar optreden naast Scherrie Payne, besloot Lynda Laurence om de groep te verlaten. Maar het gezegde luidt: "The Show Must Go On". Scherrie riep de voormalige Supreme Susaye Greene op om Lynda te vervangen.
Opmerkelijk : de huidige line-up van Scherrie Payne, Susaye Greene en Joyce Vincent zou eigenlijk de line-up geweest zijn van The Supremes uit 1977, maar plannen veranderden en Motown koos ervoor om The Supremes te ontbinden, de line-up kreeg nooit een kans om samen op te treden ... Tot nu toe!
Deze klassedames treden exclusief voor België op in het Kursaal van Oostende op 21 juni 2019! Stop in The Name of Love!
World Water Day - Friday March 22nd. Every year the United Nations focuses on the importance of water on World Water Day. This year’s theme, ‘Leaving no one behind’, is a reference to the central declaration of the '2030 Agenda for Sustainable Development'. In this declaration the United Nations promise that as sustainable development progresses, everyone must benefit.
On this years' World Water Day we want to highlight the beautiful mission and sustainable actions O'Neill is undertaking.
Being born from the Pacific Ocean in 1952, O'Neill is a brand that 'breathes', lives in and even walks on water. Since its very beginnings the brand aknowledges the importance of our oceans. With O'Neill Blue they help reduce the amount of plastic in the world's seas, producing sustainable surfwear using high performance eco-threads by Bionic, which contains recycled beach plastic. It’s O'Neill's goal to leave the ocean as clean as they once found it in 1952 and help preserve it for future generations to come. Because everyone must benefit...
O'Neill Active: For Summer 19, O’Neill Blue products appear heavily across swimwear, activewear and lifestyle. O’Neill works in conjunction with Bionic, Econyl and Repreve, with even the total collection of Mix and Match to be 99% O'Neill Blue.
La Redoute supports new, young talent. Since last year, La Redoute has been awarding the La Redoute x HEAD Prize for new Bachelor and Master graduates from the Fashion Design and Accessories Department of the HEAD in Geneva. This gives the laureate the opportunity to develop a capsule collection for La Redoute. Supporting new talent is always a good idea.
Do you remember the work of Flore Girard de Langlade, winner last year? It was a real commercial success. This year, Quynh Bui has caught the attention of Sylvette Boutin-Lepers, Creative Partners and Brand Image Manager.
“I like the world of Quynh, its architectural approach to clothing, its enormous sense of volume, which brings uniqueness to its creations” Sylvette Boutin-Lepers.
The capsule collection is inspired by the work clothes of gold miners. It's a subtil reference on how they used to wear it. It is translated in a strong attitude for the modern La Redoute woman. Her architectural approach to the garment and her feel for oversized volumes give a unique quality to her designs. Yes, these looks have Power Lady written all over them!
De eerste erkenningsronde van Vlaamse streekproducten in 2019 levert vijf producenten het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE op: Vlaamse streekhoning van BIJ De Honingmaker uit Gistel, Boerenpaté uit de Westhoek van De Beauvoorder uit Veurne, Oost-Vlaamse graanjenever van Stokerij-Eenvoud uit Zelzate, Oost-Vlaamse lekstok van Confiserie Thijs uit Sint-Niklaas en Trappistenkaas uit Westmalle van Kaasmakerij Abdij der Trappisten Westmalle.
Drie keer per jaar komt de Beoordelingscommissie streekproducten samen om de Vlaamse erkenningsaanvragen voor traditionele streekproducten te evalueren. Wie een erkenning bekomt, mag het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE gebruiken op zijn verpakking en in zijn communicatie. Zo is duidelijk voor de consument dat dit product aan alle erkenningscriteria voldoet en bijgevolg een traditioneel Vlaams streekproduct is. Voor de producent is deze erkenning een hart onder de riem.
De eerste erkenningsronde van 2019 gaf groen licht aan de dossiers van vijf producten. Het is een mengelmoes van tradities: zowel bedrijven met lange tradities dienden een dossier in als bedrijven die een oude traditie opnieuw oppikten. Ook een abdij diende een dossier in.
Vlaamse streekhoning: Aangeboden door BIJ De Honingmaker uit Gistel
Daniël De Rycker heeft met “Bij De Honingmaker” een mooi project om zich bezig te houden na zijn pensionering. Na het doorlopen van een imkeropleiding heeft hij nu een 19-tal productieve bijenvolken. De bijenkasten worden vanaf de lente uitgezet. De bijen zorgen dan onder andere voor een zachte, vrij donkere lentehoning van bloeiende bomen uit de Houtlandse bossen, Praatbos en Koekelaere bos. Later volgt de zomerhoning van bijvoorbeeld zomerlinde en liguster uit de Snaaskerkse polders. Duinenhoning oogst Daniël in het provinciaal domein van Raversijde met bijvoorbeeld bloeiende duindoorn, egelantier, enz.
Boerenpaté uit Westhoek: Aangeboden door De Beauvoorder uit Veurne
Reeds in de jaren ’20 van de vorige eeuw was paté een favoriet in de Westhoek. De Beauvoorder boerenpaté of paté van te Boere zag het daglicht in Wulveringem en heeft de typische kenmerken van een paté uit de Westhoek: grof en toch smeuïg, rijkelijk gekruid en met een duidelijke leversmaak. Het productieproces is gemoderniseerd maar volgt de traditionele werkwijze met lokaal varkensvlees.
Oost-Vlaamse graanjenever : Aangeboden door Stokerij-Eenvoud uit Zelzate
Stokerij-Eenvoud is een jonge warme stoker in het Meetjesland. De Zelzaatse jenever bevat een ruim deel moutwijn, namelijk 20%, aangelengd met graanalcohol en water. Hij heeft een alcoholgehalte van 38° en heeft heel wat pit. Frederik Buyens maakt zijn moutwijn op basis van rogge, gerst en spelt.
Oost-Vlaamse lekstok : Aangeboden door Confiserie Thijs uit Sint-Niklaas
Confiserie Thijs, opgericht in 1931, specialiseerde zich in Sint-Niklaas in de productie van lekstokken. Grootvader Arthur Thijs ontwikkelde in 1952 zelfs de allereerste “lollyproductiemachine”, waarbij stokje en snoep automatisch werden samengevoegd. Arthur Thijs creëerde ook een eigen lekstok die uitgroeide tot een Oost-Vlaamse lekkernij te vinden in de meeste dorpswinkels van Oost-Vlaanderen.
Trappistenkaas uit Westmalle: Aangeboden door Kaasmakerij Abdij der Trappisten Westmalle
De trappistenabdij van Westmalle heeft binnen haar muren, en dit sinds de stichting in 1794, een boerderij. Sinds 1932 concentreren de paters zich op de veeteelt met als summum de huidige volledig vernieuwde stal met plaats voor 400 dieren. De melk voor de trappistekaas komt dan ook 100% van eigen koeien die mogen grazen rondom de abdij. De trappistenkaas van Westmalle is een harde kaas die zowel jong als belegen verkocht wordt.
DE ZALANDO-CAMPAGNE VOOR LENTE/ZOMER 2019 IS EEN LOFZANG OM VOORAL JEZELF TE ZIJN EN TE BLIJVEN.
Vrijheid, echtheid en zelfbewustzijn: Zalando’s campagne voor Lente/Zomer 2019 viert authenticiteit en moedigt iedereen aan om vooral zichzelf te zijn en zich niets aan te trekken van vooroordelen. Zalando maakt deze boodschap duidelijk via tv, digitale kanalen en out-of-home. Europa’s grootste online mode- en lifestyleplatform focust verder op gemak en betrouwbaarheid, en wil zo iedereen inspireren om te genieten van online shoppen waarbij stijl kan worden vormgegeven zonder toegevingen.
"Te lui. Te besluiteloos. Te voorzichtig. En dan?”: Zalando vertrekt vanuit een paar pittige kritieken en nodigt iedereen uit om sterk in zijn schoenen te staan en trouw te zijn aan zichzelf. Met het grootste mode-assortiment van Europa, gratis en makkelijk retourneren, veilige betaling en meer dan 2500 merken, wil Zalando een unieke shopervaring aanbieden waarbij iedereen volop zichzelf kan zijn en alles kan vinden om zijn/haar stijl vorm te geven.
Zalando focust volledig op zijn klanten en wil een shopervaring op maat presenteren, op een manier die zo praktisch is dat online shoppen veilig, makkelijk en plezierig aanvoelt.
Spontaniteit typeert de tv-spot die werd geregisseerd door Jan Gleie. De camera brengt mensen in allegdaagse situaties in beeld: onderweg in de bus, thuis relaxend en tijdens het passen van allerlei items voor de spiegel. Het resultaat is een levendige mix van verschillende types personen, stijlen en internationale merken.
Stereotypes doorbreken en innovatieve waarden uitdragen is wat Zalando wil met deze campagne. Of zoals Johny NG, Director Marketing Strategy & Campaign bij Zalando, zegt: “Sinds de laatste tien jaar helpt Zalando zijn klanten hun stijl te creëren en zich goed te voelen. Met deze campagne willen we nog een stap verder gaan en iedereen inspireren om zijn/haar identiteit te vieren”.
De campagne zal zowel op televisie, digitale kanalen als out-of-home te zien zijn. De foto’s werden gemaakt door Sacha Maric. Er volgen ook nog persevenementen en lokale activaties. Informatie hierover volgt later. De campagne promoot het idee van mode als een manier om jezelf te uiten, de eigen identiteit te onderzoeken, te veranderen en te verklaren. Stijl gaat verder dan het uiterlijk en wordt een demonstratie van eigenheid die geen goedkeuring nodig heeft.
“En dan?” gaat live op zalando.be vanaf 24 februari 2019.