Het International Taste and Quality Institute (iTQi) maakte zopas de resultaten bekend van de Superior Taste Awards editie 2014. Vier bieren van Brouwerij Haacht kregen hier de hoogst mogelijke beoordeling, zijnde drie sterren. Voor het Ommegang Keizer Karel-bier is dit de derde Superior Taste Award op rij.
Het speciaalbier Ommegang Keizer Karel kreeg kort na zijn lancering in maart 2012 reeds een eerste keer drie Superior Taste Award sterren toegekend. Dit jaar, in 2014, behaalt het die beoordeling voor het derde jaar op rij. Dat is meteen goed voor een Crystal Taste Award, de absolute erkenning van zijn constante ‘superior’ kwaliteit.
Naast Ommegang behaalden de twee andere Keizer Karel-varianten, Robijn Rood en Goud Blond, drie sterren op deze Superior Taste Awards. Zij werden in 2011 reeds met drie sterren bekroond maar namen de voorbije twee jaar niet aan de wedstrijd deel. Dit jaar staan de drie Keizer Karel-bieren dus voor het eerst samen op het ereschavot.
Tot slot behaalde Mystic Perzik, een verfrissend en onweerstaanbaar fruitbier op basis van witbier met 26 % perzikensap en 3,7% vol.alc., de maximum beoordeling van drie sterren. Hiermee scoort Brouwerij Haacht op deze editie een vier op vier met de door haar ingeschreven merken.
De Superior Taste Award is een unieke erkenning. Een 200-tal internationaal gerenommeerde chefs en sommeliers, beoordelen jaarlijks de smaak van honderden inzendingen. Voedingsmiddelen die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren. Op 5 juni worden de Superior Taste Awards 2014 officieel overhandigd tijdens een prestigieuze uitreikingsceremonie in het Concert Noble in Brussel.
Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen. Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal.
Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en in supermarkten van de groep Colruyt. In Frankrijk opereert zij onder de naam Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
Isio 4, de oliƫn de plezier en gezondheid combineren
Als bondgenoten voor een gezonde en evenwichtige voeding werden de ISIO 4-oliën al snel een vaste waarde in de keuken. Ondertussen zijn ze dankzij hun evenwicht en hun ronde, verfijnde smaak zo goed als onmisbaar geworden.
De oliën ISIO 4 en ISIO 4 Olive zijn de perfecte bondgenoot voor de bereiding van seizoensgerechten, de gerechten die we gepassioneerd bereiden omdat we er gek op zijn, naargelang wat er beschikbaar is op de markt, waar we zin in hebben op dat moment, …
Een van hun belangrijke kenmerken is immers dat ze de originele smaken van ingrediënten perfect respecteren. Ze zijn ideaal voor het braden of roosteren van vlees of vis, in de pan of in de stoofpan. Ze zijn zowel uitermate geschikt voor trage bereidingen op lage temperaturen, als voor het snel roerbakken van groenten in een hete wok. Nog een kenmerk dat perfect is aangepast aan de ‘smaak van de Belgen’? De ISIO 4-oliën kunnen gebruikt worden voor alles wat gefrituurd wordt, van de bereiding van frieten, over beignets tot gepaneerde vis.
Koud vormt ISIO 4 olie het ideale ingrediënt voor uw vinaigrettes, maar ook voor uw mayonaises, emulsies, marinades,… De mogelijkheden zijn even talrijk als de recepten, met andere woorden oneindig.
Zorgeloos genieten van Lignavita's chocoladekoekjes
Je wil in de zomer stralen in bikini, maar toch nog lekker snacken? Dat kan met de chocoladekoekjes van Lignavita. Trouw aan hun voedingsconcept, rijk aan eiwitten maar arm aan calorieën, is dit het ideale tussendoortje!
Een knapperig koekje overgoten met chocolade. Heerlijk bij de koffie! Snacken en toch je gewicht op peil houden, daar staat Lignavita voor. Liever een andere smaak? Probeer dan de koekjes met sinaasappel, rode vruchten of appelkaneel eens! Prijs: €15.50 (1doos met 7 pakjes van 4 koekjes)
Lignavita is de specialist die jou helpt om op een gemakkelijke en gezonde manier gewicht te verliezen. Het eenvoudig te volgen programma en het uitgebreide gamma smaakvolle producten helpen dagelijks mensen om zonder zorgen het ideale gewicht te bereiken en te onderhouden. Bovendien investeert Lignavita continu in Research & Development en gaan ze steeds op zoek naar de meest innovatieve producten. Het resultaat is dat Lignavita regelmatig nieuwe producten en nieuwe smaken kan presenteren. Ze combineren daarbij alle voordelen van dieetvoeding met de smaak en looks van onze dagdagelijkse voeding. Lignavita gaat trouwens nog een stap verder, en creëert ook eigen recepten. Diëten en creatief koken kunnen immers best samengaan. www.lignavita.be
Deze zomer bestaat Tomorrowland 10 jaar en dat moet gevierd worden. Daarom brengt MAES Pils tien blikken op de markt in een exclusief Tomorrowland-design. 10 jaar Tomorrowland – 10 unieke MAES Pils blikken. Fans van het 'meest populaire festival ter wereld’ vinden de collector’s items vanaf nu tot en met eind augustus in de supermarkt.
MAES Pils, dat muziek sinds jaar en dag in zijn DNA heeft en sinds het prille begin trotse partner is van Tomorrowland, viert de tiende verjaardag van het festival met de lancering van de MAES Limited Edition Tomorrowland blikken. In samenwerking met het creatief team van het 'meest populaire festival ter wereld’ tekende het tien unieke designs die de vertrouwde MAES 33cl-blikken deze zomer een absolute madness-look geven. Elk design blikt terug op een editie van het festival, vanaf de start in 2005 tot en met de nu al legendarische dubbel-editie van 2014. Zo krijgt elk jaartal een eigen design, geïnspireerd op de main stages van dat specifieke jaartal. Voor de fans van het eerste uur voorziet MAES Pils bovendien een exclusieve verzamelbox die uitsluitend te winnen is op maes.be.
Tomorrowland startte in 2005 als een ééndagsfestival in De Schorre in Boom. Dit jaar viert het zijn 10e verjaardag met een dubbelfestival. Het festival breidt niet uit, maar wordt twee weekends na elkaar georganiseerd. Zo kunnen dubbel zoveel bezoekers live het beste festival ter wereld mee maken. Vanuit heel de wereld zakken fans af naar de ultieme fantasiewereld met 15 podia en 400 dj’s, gecreëerd op het prachtig natuurdomein De Schorre. Met heel wat oog voor detail en extra’s zoals een betoverend decor, fascinerende acts & randanimatie, is dit een onvergetelijk en onvergelijkbaar spektakel. Tomorrowland won het afgelopen jaar verschillende awards, waaronder twee maal de IDMA award voor ‘Beste Muziek Event ter wereld’ in Miami, de DJ Award in Ibiza voor ‘Beste Festival’ en de Eurosonic Award voor ‘Beste Grote Festival in Europa’.
De MAES Limited Edition Tomorrowland blikken zullen vanaf nu tot eind augustus beschikbaar zijn in de supermarkten en drinkcenters. Elke 2 weken komt er een nieuw design uit. De fans kunnen dus een hele zomer lang hun favoriete blikken verzamelen. De aanbevolen consumentenprijs voor 1 clip (8 x 33cl) bedraagt €5.69 euro en voor 1 clip (12 x 33cl) €8.49.
MAES en muziek is een ‘match made in heaven’. Als partner van verschillende muziekfestivals zoals Tomorrowland en Pukkelpop en partner van gekende concerthuizen zoals Paleis 12 en de Botanique in Brussel, de Vooruit in Gent of de Trix in Antwerpen houdt MAES de vinger aan de pols bij al wat reilt en zeilt op muziekvlak. Want op en top genieten van een goed concert, doe je samen met vrienden EN met een frisse MAES pils binnen handbereik. www.maes.be
Deze zomer bestaat Tomorrowland 10 jaar en dat moet gevierd worden. Daarom brengt MAES Pils tien blikken op de markt in een exclusief Tomorrowland-design. 10 jaar Tomorrowland – 10 unieke MAES Pils blikken. Fans van het 'meest populaire festival ter wereld’ vinden de collector’s items vanaf nu tot en met eind augustus in de supermarkt.
MAES Pils, dat muziek sinds jaar en dag in zijn DNA heeft en sinds het prille begin trotse partner is van Tomorrowland, viert de tiende verjaardag van het festival met de lancering van de MAES Limited Edition Tomorrowland blikken. In samenwerking met het creatief team van het 'meest populaire festival ter wereld’ tekende het tien unieke designs die de vertrouwde MAES 33cl-blikken deze zomer een absolute madness-look geven. Elk design blikt terug op een editie van het festival, vanaf de start in 2005 tot en met de nu al legendarische dubbel-editie van 2014. Zo krijgt elk jaartal een eigen design, geïnspireerd op de main stages van dat specifieke jaartal. Voor de fans van het eerste uur voorziet MAES Pils bovendien een exclusieve verzamelbox die uitsluitend te winnen is op maes.be.
Tomorrowland startte in 2005 als een ééndagsfestival in De Schorre in Boom. Dit jaar viert het zijn 10e verjaardag met een dubbelfestival. Het festival breidt niet uit, maar wordt twee weekends na elkaar georganiseerd. Zo kunnen dubbel zoveel bezoekers live het beste festival ter wereld mee maken. Vanuit heel de wereld zakken fans af naar de ultieme fantasiewereld met 15 podia en 400 dj’s, gecreëerd op het prachtig natuurdomein De Schorre. Met heel wat oog voor detail en extra’s zoals een betoverend decor, fascinerende acts & randanimatie, is dit een onvergetelijk en onvergelijkbaar spektakel. Tomorrowland won het afgelopen jaar verschillende awards, waaronder twee maal de IDMA award voor ‘Beste Muziek Event ter wereld’ in Miami, de DJ Award in Ibiza voor ‘Beste Festival’ en de Eurosonic Award voor ‘Beste Grote Festival in Europa’.
De MAES Limited Edition Tomorrowland blikken zullen vanaf nu tot eind augustus beschikbaar zijn in de supermarkten en drinkcenters. Elke 2 weken komt er een nieuw design uit. De fans kunnen dus een hele zomer lang hun favoriete blikken verzamelen. De aanbevolen consumentenprijs voor 1 clip (8 x 33cl) bedraagt €5.69 euro en voor 1 clip (12 x 33cl) €8.49.
MAES en muziek is een ‘match made in heaven’. Als partner van verschillende muziekfestivals zoals Tomorrowland en Pukkelpop en partner van gekende concerthuizen zoals Paleis 12 en de Botanique in Brussel, de Vooruit in Gent of de Trix in Antwerpen houdt MAES de vinger aan de pols bij al wat reilt en zeilt op muziekvlak. Want op en top genieten van een goed concert, doe je samen met vrienden EN met een frisse MAES pils binnen handbereik. www.maes.be
Het sultanaat Oman, de veilige en aantrekkelijke vakantiebestemming op het Arabisch schiereiland, heeft ook tijdens de zomermaanden heel wat te bieden. Te warm? Zeker niet want de zeewind zorgt voor aangename temperaturen en in de bergen, tot 3000 meter hoog, is het heerlijk vertoeven. Oman is een veelzijdige reisbestemming, niet alleen maar een woestijnland. Integendeel, de natuur is super gevarieerd. Voeg daarbij het grote cultureel erfgoed, de prachtige steden met hun musea en historische monumenten, de gastvrije mensen en de ontelbare mogelijkheden voor een actieve en avontuurlijke vakantie.
Ook tijdens de zomer reis je naar Oman want er zijn onvoorstelbaar mooie plekjes waar je een topvakantie kunt beleven. Enkele voorbeelden. Geheimtip voor kiteboarders en genieters: Masirah is een eiland 15 km voor de kust van Oman en het is de beste kiteboarding bestemming van het Midden-Oosten. Dat is zeker bekend in de surfwereld maar het betekent niet dat Masirah overrompeld wordt door de toeristen. Integendeel, het is rustig paradijsje, met een Arabische cultuur en adembenemende landschappen. Zelfs tijdens de hoogzomer wordt het niet warmer dan 33°C. Surfers houden overigens van de zomermaanden omwille van de uitstekende winden waardoor ze hun geliefde sport optimaal beoefenen. Kortom, Masirah is de zomerse geheimtip van Oman, een hot spot voor de sportieve genieters.
Tijdens de zomer kun je aan de kust van Oman profiteren van tal van special offers. Reisorganisatoren pakken uit met voordelige aanbiedingen in fantastische resorts. Er is keuze te over zoals het Millennium Hotel, Chedi, Crowne Plaza, Shangri la, Al Bustan en Sifawi, allemaal met luxe voor een betaalbare prijs. De kust van Oman is meer dan 3000 km lang en er zijn talloze zandstranden. Er waait een windje vanuit de zee en de temperaturen zijn aangenaam. De zee is rijk aan planten en dieren en dus ideaal om te snorkelen en te duiken. De witte stranden zijn subliem, niet alleen om te zonnen maar ook om de zeeschildpadden te zien. Ze zijn met ruim 20.000 en komen aan land om hun eieren te leggen. Heel wat resorts liggen in de buurt van de hoofdstad Muscat en zijn dus een prima uitvalsbasis voor dagexcursies, naar de musea, de forten, de levendige markten en ook het Royal Opera House in Muscat.
In het noordoosten van Oman ligt het Hajargebergte met het prachtige massief Djebel Akhbar, een fantastisch wandelgebied. Het is een onvergetelijke ervaring om te stappen in de bergwereld rond het dorp Bilad Sayt. Je kunt er kamperen en er is ook goede hotelaccommodatie. Begin mei opent Alila Hotel zijn deuren, op 2000 meter hoogte in een spectaculaire omgeving (www.alilahotels.com/jabalakhdar). Nog in deze streek is ook Sahab Hotel een aanrader (www.sahab-hotel.com). Vanuit Jabel Shams Resort, mét zwembad, kun je wandelingen maken, onder meer door de ‘Grand Canyon van Oman’ (www.jebelshamsresort.com).
Het sultanaat Oman, met als hoofdstad Muscat, maakt deel uit van het Arabisch schiereiland. Het is een veilige reisbestemming die aangenaam verrast, met een onvoorstelbare en gevarieerde natuurpracht, een culturele rijkdom zonder weerga en daar bovenop een gastvrije bevolking en een degelijke toeristische infrastructuur. Oman is één woord: GEWELDIG ! www.visitoman.be
Engeland is een leuke dichtbije reisbestemming, ideaal voor een korte break of een tussendoor vakantie. Dat komt goed uit want er dienen zich in de komende weken verschillende feestdagen aan, met verlengde weekends. Met de ferry van DFDS Seaways ben je snel aan de andere kant van Het Kanaal. DFDS Seaways is de aangewezen ferrymaatschappij om naar Engeland te reizen. Er zijn tot 22 overtochten per dag, vanuit Duinkerke of Calais naar Dover.
Het leuke aan een vakantie in Engeland is dat je zo dichtbij huis toch de indruk hebt in een ver land te vertoeven, zeker voor wie van shoppen houdt. Dat ervaar je in de Ashford Designer Outlet, in het fantastische winkelcentrum Bluewater in Dartford en in de Pantiles in Royal Tunbridge Wells. Al deze plaatsen liggen niet ver van Dover en je vindt er ongetwijfeld toffe spullen en antiquiteiten.
Voor auto- en motorliefhebbers is het Brands Hatch Race Circuit een begrip in de racewereld. Het circuit ligt in Kent en heeft een bewogen geschiedenis. Er werden veertien wedstrijden voor Formule 1 gereden en beroemde piloten zoals Jo Siffert en Craig Jones lieten er het leven. Het is een unieke belevenis om een event bij te wonen in Brands Hatch. Zowat elk weekend van juni tot oktober is er een wedstrijd met diverse types racewagens (www.brandshatch.co.uk/calender.aspx).
‘The Ultimate Adventure Park”, zo wordt Diggerland genoemd dat er een beetje uitziet als een grote werf met kranen en graafmachines. Al die gigantische toestellen mag je zelf besturen. Het is een onvergetelijke en avontuurlijke belevenis, bijvoorbeeld op de modderwegen met een 4X4 driver die alle hindernissen overwint, met jou achter het stuur (www.diggerland.com/kent).
Een dagje Engeland, zeker na een autorace of een unieke rit met een heuse digger, eindigt steevast in een pub. Het is de plek om nieuwe vrienden te maken en uiteraard om het heerlijke bier te proeven, van een pint of lager tot een special bitter. Nog meer heerlijke smaken tijdens een bezoek aan Shepherd Neame, de oudste brouwerij van Engeland. De rondleiding door het prachtig gerestaureerde middeleeuwse gildenhuis eindigt met een fascinerende proefsessie. En voor de vrienden thuis koop je in de Brewery Shop enkele van de beste biertjes (www.shepherdneame.co.uk).
Een dagje, of twee dagen, naar Engeland? Dat kan voor respectievelijk € 29 en € 45! Er zijn ook prijsgunstige aanbiedingen voor de lange weekends van OH. Hemelvaart en Pinksteren. INFO :www.dfdsseaways.be
Van april tot en met september 2015 biedt Holland America Line diverse cruise rondreizen aan vanuit Rotterdam. De cruises worden uitgevoerd met het ms Rotterdam en volgen op de 90-nachten ‘Naar het Verre Oosten’ cruise, die 7 januari 2015 vertrekt vanuit Rotterdam en hier na 90 dagen ook weer terugkeert. Voordeel van deze rondreis is voor de reiziger het besparen van de kosten van een vliegticket en minder bagage restricties.
Met vijftien afvaarten van 7- en 14-daagse cruises vanuit Rotterdam naar Noorwegen en de Baltische Staten hebben gasten tal van mogelijkheden om dichtbij huis in te schepen voor een cruisevakantie die interessante plaatsen in deze regio aandoet. Voor 2015 heeft Holland America Line het aantal cruises van een week naar Noorwegen verhoogd, waardoor meer cruise passagiers deze populaire bestemming kunnen bezoeken.
Het Rotterdam rondreis seizoen start op 21 april 2015 met een 18-daagse ‘Ontdekkingsreis naar de Canarische Eilanden’ cruise aan boord van het ms Rotterdam (1.404 passagiers), die de mooiste eilanden in de Atlantische Oceaan bezoekt. Gasten kunnen genieten van een overnachting in de haven van Santa Cruise de Tenerife en diverse late vertrektijden zorgen voor de mogelijkheid om meer tijd aan wal door te brengen. Het schip bezoekt ook havens in Spanje, Portugal en Marokko.
De 14-daagse ‘Noorse Ontdekkingscruise’ met vertrek op 12 september is ook nieuw voor Rotterdam. De route passeert de poolcirkel en blijft een nacht in de haven van Alta, in het noorden van Noorwegen, waar gasten wellicht het adembenemende noorderlicht kunnen zien. Naast een bezoek aan Harwich (Londen, Engeland) en Alta (Noorwegen), bezoekt het schip nog zes andere havens in Noorwegen.
Het ms Ryndam (1.260 passagiers) vertrekt in 2015 ook eenmaal vanuit Rotterdam. Op 13 september vertrekt een nieuwe 20-daagse ‘Mediterraan Avontuur’ cruise naar Venetië (Italië). Op weg naar de Middellandse Zee doet de route maar liefst vijftien havens aan in Portugal, Spanje, Italië, Griekenland, Montenegro en Kroatië.
Van mei tot september zal het ms Rotterdam een serie van 7- en 14-daagse routes naar de fjorden van Noorwegen en de Baltische staten varen. Twee 7-daagse cruises varen rond Noorwegen naar havens die het prachtige landschap van deze regio tonen. Gasten die op zoek zijn naar een langere vakantie kunnen een 14-daagse cruise naar de Baltische Staten maken met overnachtingen in St. Petersburg (Rusland) en Stockholm (Zweden) of kiezen voor een 14-daagse uitgebreide cruise naar Noorwegen en de poolcirkel. De 7-daagse reizen zijn te boeken vanaf 849 euro per persoon bij een verblijf van 2 personen in een tweepersoons stateroom.
Voorafgaand aan de start van het Rotterdam rondreis seizoen richting Noorwegen en de Baltische Staten, vaart het ms Rotterdam een ‘90-nachten cruise naar het Verre Oosten’ welke 35 havens in 19 landen aan doet. Het schip vaart van en naar Azië via het Suezkanaal, en oostwaarts tot Komodo Island (Indonesië), de thuisbasis van de beroemde Komodo draak. Hoogtepunten van deze afvaart zijn Thilawa (Rangoon, Birma), Bali (Indonesië), Singapore, Colombo (Sri Lanka) en Mumbai (Bombay, India). Diverse late vertrektijden in havens als Muscat (Oman), Dubai (U.A.E), Java (Indonesië), Barcelona (Spanje) en Southampton (Londen, Engeland), bieden gasten de mogelijkheid om meer tijd aan wal door te brengen om te genieten van de lokale cultuur, de geschiedenis en de lokale keuken. Cruise tarieven voor de hele 90-daagse cruise zijn te boeken vanaf € 9.399,00 per persoon in een tweepersoons stateroom. Ook kortere segmenten zijn beschikbaar. www.hollandamerica.nl
Vinaigrette is een klassieke sladressing op basis van olijfolie, wijnazijn en specerijen, volgens Wikipedia. Natura vinaigrette van Brussel : koude saus op basis van zonnebloemolie, azijn, water, vers eigeel, mosterd en specerijen.
Een koude witte emulsie op basis van olie en eierdooiers (aldus Wikipedia), ingrediënten: zonnebloemolie, verse eierdooiers, natuurlijke mosterd, azijn zout, suiker.
Stelt u zich even een ‘huisgemaakte’ mayonaise en vinaigrette voor die 100% natuurlijk én Belgisch zouden zijn, zonder additieven en kleurstoffen. Heel snel zou u helemaal verslaafd zijn aan hun bijzondere smaak waar bovendien een mooi verhaal achter zit.
75 jaar geleden : Het begint allemaal in de jaren 1930, als Philippe Vryghem in zijn viswinkel en ter begeleiding van zijn bereidingen zijn eigen mayonaise creëert. Die blijkt meteen een schot in de roos en de klanten zijn onmiddellijk weg van het natuurlijke karakter van het product. Dat onderscheidt zich door zijn samenstelling op basis van 100% natuurlijke ingrediënten die noch bewaarmiddelen, noch additieven noch kleurstoffen bevatten. Dat verschil zet Flup – zoals Philippe genoemd wordt – graag in de verf. Colruyt is de eerste klant die hem zijn vertrouwen schenkt en liters mayonaise bestelt voor de bereiding van zijn filet americain.
In 1970 lanceert Flup het Natura-label en sluit hij zijn viswinkel om zich enkel toe te leggen op zijn mayonaise. Hij koopt vier bakkerijkloppers – die vandaag nog steeds gebruikt worden in het atelier waar de mayonaise gemaakt wordt – en vult zijn orderboekje met de namen van grote delicatessenwinkels als Rob (die de mayonaise verwerkt in de meeste van zijn koude bereidingen) en verschillende restaurants in Brussel en Waals-Brabant. Tegelijk diversifieert hij zijn aanbod en past de basis van zijn klassieke mayonaise toe op andalousesaus, looksaus, een pikante variant, cocktailsaus, tartaar, curry en béarnaise (om op te warmen). In 2000 introduceert hij de vinaigrette van Brussel. Ook voor deze bereiding hanteert hij dezelfde kwaliteitseisen voor de grondstoffen. Mettertijd geeft hij zijn gegeerde recepten door aan zijn zoon en vervolgens zijn kleindochter…
Een nieuw elan… een nieuw atelier… nieuwe markten : In 2012 koopt Arthus de Bousies – na zijn studies in Engeland en zes jaar ervaring in de voedingssector – het ambachtelijke bedrijfje dat als sinds zijn ontstaan gevestigd is aan de Neerstallesteenweg in Vorst. Omdat hij gelooft in de kwaliteit van de producten en de eigenheid van dit volledig Belgische merk besluit hij het nieuw leven in te blazen. Hij vervolledigt de collectie bestaande vinaigrettes – waaronder de unieke vinaigrette van Brussel – met vinaigrette op grootmoederswijze en mayonaise met roze bessen. De bestellingen uit binnen-en buitenland (Frankrijk, Duitsland, Nederland, enzovoort) stromen binnen. Door deze permanente groei besluit het bedrijf in februari 2014 zijn intrek te nemen in een nieuwe vestiging in Tubeke. Voor zijn packaging surft Natura op de populariteit van eenvoudige, smakelijke versheid: de producten worden aangeboden in glazen bokalen en flessen, met een mooi etiket waarop de kwaliteiten van het product geïllustreerd worden. Centraal daarbij staat de boodschap ‘Naturally good. Made in Belgium’.
Wie even door het spiksplinternieuwe atelier wandelt, geeft zich onmiddellijk rekenschap van de kwaliteit van de ingrediënten. De nieuwe eigenaar werkt enkel met de beste fabrikanten uit de streek. Hier wordt geen eigeelpoeder verwerkt, wel verse dooiers uit Limburg, mosterd uit de mosterdfabriek van Ronse, Luikse stroop die geselecteerd werd vanwege zijn kwaliteit, Belgische honing en Europese zonnebloemolie. Enkel de specerijen komen van elders.
Wat de distributie betreft, werkt het merk nog steeds samen met Colruyt en ROB, net zoals met diverse Belgische restaurants. Onlangs selecteerde ‘La grande épicerie de Paris’ de Natura-producten. Het merk is ook online verkrijgbaar; dat kanaal staat garant voor een grotere naambekendheid
Het gloednieuwe VISITFLANDERS Visitor Information Centre, in hartje Brussel, is een toeristisch onthaalcentrum maar bovenal een vernieuwende concept store met de klemtoon op service, beleving en de ‘State of the Art’-branding van Vlaanderen als bestemming.
“Toerisme Vlaanderen creëerde een trekpleister vlakbij de Grote Markt waar internationale toeristen (maar ook de binnenlandse bezoeker) op een ongedwongen manier kunnen ontdekken wat Vlaanderen en Brussel te bieden hebben,” aldus minister Bourgeois. Dit totaalconcept inspireert, informeert en brand awareness creëert: Vlaanderen is een bestemming van baanbrekend vakmanschap.
In het nieuwe concept verwelkomen ‘bestemmingscoaches’ de internationale bezoekers om hen warm te maken voor een bezoek aan de Vlaamse kunststeden en Brussel, de Vlaamse regio’s en de kust. Gratis wifi, ipads, interactieve schermen en kaarten geven de bezoeker veel zelfstandigheid, maar hij kan zich uiteraard evengoed op maat laten adviseren door een van de bestemmingscoaches. In de open ruimte vloeien functies als shoppen en de bestemming ‘beleven’ vlot samen met informatie zoeken en inspiratie opdoen. Toerisme Vlaanderen biedt met zijn onthaalcentrum tal van partners een fysiek platform aan in Brussel om hun bestemming en hun product te presenteren aan de internationale bezoeker. De installatie van bijvoorbeeld een pop-up bar en een shop illustreren die faciliterende rol. De shop geeft trouwens een nieuwe invulling aan het woord ‘souvenir’, met een unieke reeks producten ‘made in Flanders’ van Vlaamse ontwerpers. Met zijn gele design-zetel en lange tafel nodigt het onthaalcentrum de bezoekers ook uit om even de tijd te nemen om de vele troeven van Vlaanderen op te zuigen. De kwaliteitsvolle vormgeving en inrichting versterkt de ‘State of the Art’-identiteit van de bestemming, ook is er maximaal rekening gehouden met toegankelijkheid en duurzaamheid.
“Het VISITFLANDERS Visitor Information Centre is een volgende stap die Toerisme Vlaanderen zet om het toeristisch onthaal in Vlaanderen en Brussel naar een hoger niveau te tillen,” zegt Peter De Wilde, administrateur-generaal van Toerisme Vlaanderen. “Door te mikken op een verhoogde klantentevredenheid willen Toerisme Vlaanderen en zijn partners met het internationaal toeristisch onthaal bijdragen aan een langere verblijfsduur, meer herhalingsbezoek, hogere bestedingen en een versterkte reputatie.”
VISITFLANDERS Visitor Information Centre - Grasmarkt 61 - 1000 Brussel - www.visitflanders.com
Donau delta: ronddobberen in een uniek natuurgebied slot
Letea een kleine woonkern, 80-tal inwoners, in het noorden van Roemenië nabij de grens met Oekraïne, ligt aan de rand van een immens woud met tal van wilde planten en bomen. Dit woud is sinds 1930 een absoluut beschermd natuurgebied en is enkel met een erkende gids toegankelijk, maar de dorpsbewoners zijn meer dan onderlegde begeleiders. De bewoners leven van de kweek van koeien die hen melk en vlees bezorgen, leiden de wilde paarden op en zorgen voor rondritten per paardenkar.
Tsjechië is meer dan een vakantiebestemming voor wintersporters en verliefde stelletjes. Ook voor gezinnen met kinderen heeft het land heel wat te bieden. Van slapen in kastelen tot outdoor avonturen beleven in Sušice, en van een bezoekje aan de Pilsen Zoo tot spelletjes doen in kinderstad Mirakulum. Als familie haal je je hart op tijdens een multigeneratievakantie in Tsjechië.
Koninklijk overnachten : Altijd al een dag als koning of koningin door het leven willen gaan? Tsjechië is rijk aan historische en vorstelijke accommodaties waar je je in een sprookje waant. Gezinnen met kinderen, maar ook geschiedenisliefhebbers kunnen bijvoorbeeld terecht in hotel Hrádek u Sušice. Dit hotel is gebouwd in een kasteel uit de 14e eeuw en is ingericht in dezelfde stijl als het kasteel van koning Lodewijk XV.
De Tsjechische stad Sušice kent een groot recreatiepark dat voor zowel jong als oud een breed scala aan avontuurlijke activiteiten aanbiedt. Dare devils kunnen in Offpark hun energie kwijt in activiteiten als touwslingeren, klimmen en klauteren, raften, kajakken en paintballen. Alle activiteiten worden begeleid door ervaren instructeurs. Bij de nieuwste attractie, de Three Hills, race je met een cross-country scooter over de heuvels van het Tsjechische landschap.
De Pilsen Zoo is niet zomaar een dierentuin, maar een dierennatuurpark midden in de botanische tuinen van de stad Pilsen. Er zijn dan ook veel zeldzame dieren te vinden, die je niet gauw tegenkomt in een dierentuin. Onderdeel van de Pilsen Zoo is het Dinopark, waar levensgrote modellen van allerlei prehistorische dieren worden tentoongesteld. Al lerend kijken kinderen hun ogen uit in het park en de 3D bioscoop en verkennen ze spelenderwijs de natuur.
Terug in de geschiedenis in het Bítov en Karlštejn kasteel: Het Bítov kasteel, gelegen tussen Dyje en Āeletavka, is een grote bezienswaardigheid in Tsjechië. Je wordt er meegenomen in een donkere reis door de geschiedenis, langs de gevangenis, kerker en grimmige martelkamer van het kasteel. Voor de kinderen die het aandurven, is er een angstaanjagende tentoonstelling te zien met onder andere monsters en draken die ze kennen uit sprookjes. Het Karlštejn kasteel ligt op een 345 meter hoge kalkrots, zo’n 20 kilometer ten zuiden van Praag. Het goed bewaarde gebouw werd in 1348 gebouwd voor het bewaren van kroonjuwelen, heilige relikwieën en de rijksschatkist. Vandaag de dag kun je nog steeds veel van de bewaarde stukken en een groot aantal van de vertrekken zien. Ook vind je er een 80 meter diepe waterput.
Mirakulum, een stad speciaal voor kinderen : Wie met de kids naar de plaats Nymburk gaat, mag het amusementspark Mirakulum niet overslaan. Dit park profileert zich als een stad speciaal voor kinderen. Kinderen brengen er klimmend, glijdend, springend en schommelend de dag door in de diverse houten kastelen en speelhuizen. Ook worden er spellen georganiseerd, waarbij kinderen bijvoorbeeld hun eigen kasteel kunnen veroveren. In het amfitheater van Mirakulum zijn regelmatig voorstellingen te zien. Voor wie even tot rust wil komen tussen het spelen door, zijn er diverse relaxruimtes.
Het Internationale Film Festival Zlín, dat dit jaar tussen 30 mei en 6 juni plaatsvindt, is speciaal gericht op kinderen. Je kunt er wegdromen bij films van over de hele wereld, geschikt voor alle leeftijden. Ook staan er tijdens deze feestelijke lenteweek diverse concerten, wedstrijden en workshops op het programma. Echte liefhebbers stappen op een bioscooptrein die, als voorproefje, veertien dagen voor het festival door het Tsjechische landschap trekt.
Donau Dalta: ronddobberen in een uniek natuurgebied 2
Onze uitvalsbasis om het gebied te ontdekken was het Danube Delta Resort tegenover het stadje Crisan. Dit 4-sterren resort in het hartje van de Donaudelta werd in 2010 geopend en is vooral een trefpunt voor natuurliefhebbers, vissers en jagers, die rust en verpozing zoeken in een uniek natuurreservaat.
De Donaudelta is het grootste Europees natuurreservaat en biedt een unieke fauna en flora met talloze zeldzame exemplaren. Het Danube Delta Resort werd ingeplant tegenover het vissersdorpje Crisan dat in 1856 werd gesticht door de Britse koningin Elisabeth als eerbetoon aan Carmen Sylva, lid van de Roemeense koninklijke familie die er in hun buitenverblijf naar nieuwe adem zocht.
Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel houdt WK-actie met Jean-Marie Pfaff
Noord-Hollandse Gouda grijpt het Wereldkampioenschap in Brazilië aan om te scoren… in smaak. De kwaliteitskaas met het Rode Zegel schakelde gewezen wereldkeeper Jean-Marie Pfaff in voor enkele sportieve winkelacties. Zo kunnen handelaars via een voetbalpakket hun kaas promoten bij de consument. Ook komt Jean-Marie Pfaff signeren tijdens het jaarlijkse Rode Zegel Club-event, op 1 juni in Groot-Bijgaarden, waar Noord-Hollandse Gouda haar ‘Winkel van het Jaar’ bekendmaakt.
Om Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel in de kijker te zetten, werkte het merk enkele winkelacties uit. Handelaars kunnen een ‘voetbalpakket’ aanvragen, waarbij Jean-Marie Pfaff de verschillende kwaliteitskazen promoot. In totaal zet Noord-Hollandse Gouda 800 speciale WK-pakketten in de markt, met bijhorend POS-materiaal zoals kartonnen maskers van Jean-Marie Pfaff. Winkeliers die deelnemen aan de consumentenactie, maken bovendien kans om voor hun klanten een signeersessie met El Sympatico te winnen. De consumenten kunnen ook een bezoek van Pfaff bij hun thuis winnen. De gewezen keeper gaat op zoek naar het gezelligste ‘Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel’-moment in de huiskamer. De actie staat vermeld op de achterkant van de kartonnen maskers en loopt vanaf 19 mei via sociale media. Hou dus zeker facebook.com/rodezegel in de gaten.
Ook tijdens het jaarlijkse Rode Zegel Club-evenement, op 1 juni in Hoeve Waerboom in Groot-Bijgaarden, is Jean-Marie Pfaff van de partij. De ‘Winkel van het Jaar’ wint dit jaar als extraatje een signeersessie voor haar klanten. Alle deelnemers krijgen ook een quiz over voetbal en kaas én kunnen hun Rode Zegel-bal ter plaatse laten signeren door Jean-Marie Pfaff. Senior Brand Manager Bettina Vanderstraeten: “Ook Noord-Hollandse Gouda mist de WK-hype niet. We zijn heel blij om met Jean-Marie Pfaff te kunnen samenwerken. Hij is niet alleen een bekend sportief gezicht, hij kan ook op veel sympathie rekenen bij de consument. Leuk voor onze dealers dus om met zo’n WK-actie te kunnen uitpakken.”
Donau Delta ronddobberen in een uniek natuurgebied
Roemenië is een veelbesproken vakantiebestemming met mooie zandstranden aan de zwarte zee, zandstranden die worden gekoppeld aan modderbaden en diverse behandelingen tegen allerlei aandoeningen.
Het binnenland biedt een ruim aureool met de hoofdstad Boekarest als centraal interessepunt, musea en bezienswaardigheden maar ook diverse culturele aspecten verwelkomen de bezoekers. Ook de Karpaten met een eigen biosfeer zorgen voor een leuk oponthoud. Een van de merkwaardigste toeristische trekpleister is en blijft alleszins Europa’s grootste natuurreservaat, de Donau Delta, een doolhof van moerassen, meren, duinen en kanalen met weelderige en wilde flora en een unieke fauna.
Je wilt (met het hele gezin) op vakantie naar Corsica en dat zo prijsgunstig mogelijk. Ga je dan vliegen en een auto huren of neem je dan eerder de ferry met eigen auto?
Wanneer een gezin met hun kinderen met het vliegtuig naar Corsica reizen en bijgevolg een auto moeten huren ter plaatse zal het reisbudget vaak hoger uitkomen dan als zij die de combinatie eigen auto/ferry maken. Niet alleen vanwege de vliegticketkost per persoon, maar ook omdat reizen met de eigen auto betekent dat je veel spulletjes van thuis kan meenemen en dus niet meer ter plaatse moet aanschaffen = wederom voordeliger. Denk maar aan strandbenodigdheden, boodschappen of als je gaat kamperen moet je sowieso met de auto. Op l’Ile de Beauté is het openbaar vervoer niet zodanig goed georganiseerd dat je er gemakkelijk uitstappen mee maakt. Een auto heb je beslist nodig om excursies te maken, naar mooie dorpen en steden, tot bij een verdoken baai waar je het strand en de zee helemaal voor jou alleen hebt. Kortom, met de ferry de oversteek maken is nog niet zo’n slecht gedacht. De tarieven voor een overvaart (met bijvoorbeeld SNCM) van Zuid-Frankrijk naar Corsica zijn betaalbaar, vooral als je tijdig boekt en er zijn regelmatig promoties (zoals Prima Corsa) die je kan raadplegen via de reisagent.
Corsica heeft een ruim aanbod aan kindvriendelijke en prijsgunstige logies. Langs de kust en in het binnenland is er keuze uit honderden campings, met zwem- en speelgelegenheid (www.campingcorse.com). Ook een vakantiewoning is een leuke en voordelige formule met rond de woning veel groene speel- en ontspanningsruimte. Belvilla, specialist in vakantiewoningen, heeft op l’Ile de Beauté een 65tal vakantiewoningen. Misschien reis je met SNCM naar Ajaccio en vandaar met de auto naar het Sagone Resort met zijn camping en vakantiebungalows. Je logeert er aan zee in een mooie omgeving en met alle nodige sportieve voorzieningen om een unieke vakantie te beleven, zoals een zwembad, golf, tennis, beach volley en kinderspelen (www.villagevacances-sagone.fr).
Corsica heeft zijn bijnaam l’Ile de Beauté allesbehalve gestolen. Het is het mooiste eiland van de Middellandse Zee omdat het zo gevarieerd is en dus elke vakantieganger wat te bieden heeft. De schitterende kust uiteraard maar ook het bergachtige binnenland waarvan je elk hoekje op de foto wil. Ook de steden zijn aantrekkelijk, rijk aan bezienswaardigheden, en vooral zeer levendig. In Ajaccio, Bastia, Calvi, Porto Vecchio – allemaal plaatsen waar je met de ferry van SNCM aanmeert – kun je fantastische momenten beleven, in buurten die de echte mediterrane sfeer uitstralen, op terrasjes in de zon, in restaurantjes waar je kennismaakt met de rijke gastronomie van Corsica.
Brussels Airlines sloot zopas een structureel akkoord af met het Belgisch Olympisch & Interfederaal Committee (BOIC). Dankzij het partnership wordt Brussels Airlines de officiële luchtvaartmaatschappij van het BOIC en kunnen Belgische topsporters die zich voorbereiden op de kwalificaties van de Olympische Spelen 2016 (‘Road to Rio’) voortaan in de meest comfortabele omstandigheden reizen.
Brussels Airlines zet haar inspanningen voor de Belgische sportwereld onverminderd verder. Nadat onlangs al een samenwerkingsakkoord met de Rode Duivels werd bekendgemaakt, worden vanaf vandaag ook alle Belgische sporters die zich voorbereiden op de Olympische Spelen aan boord van Brussels Airlines verwelkomd én verwend. Brussels Airlines sloot immers zopas een uitgebreid akkoord af met het Belgisch Olympisch & Interfederaal Committee (BOIC) waardoor Brussels Airlines de officiële vliegpartner wordt van de Belgische Olympiërs. Dankzij het partnership en het grote vluchtaanbod van Brussels Airlines (de maatschappij biedt de grootste keuze aan bestemmingen en vluchtfrequenties vanuit Brussel) kunnen het BOIC en de topsporters genieten van de beste service en comfort aan boord én op de grond (lounge toegang op de luchthaven)
De samenwerking is ook goed nieuws voor de Belgische sportfans. De volgende maanden gaat Brussels Airlines talrijke voordelige reispakketten (vlucht + toegangsticket) uitwerken voor supporters die Belgische topsporters willen aanmoedigen in buitenlandse competitietornooien en wedstrijden
Gezonder leven met TAO, StarMeal en Curaçao! - ‘5 days of health campagne’ helpt gezonder te leven (én te reizen)
TAO, StarMeal en Curaçao slaan de handen ineen voor een gezondheidscampagne genaamd 5 days of health. Het ‘5 days of health’ gezondheidsprogramma van TAO en StarMeal bestaat uit van een uitgebalanceerd weekmenu met alle voedingselementen die het lichaam nodig heeft en een bewegingsprogramma waar je minstens 5 dagen zoet mee bent. Tijdens de periode van 5 tot en met 17 mei 2014 begeleiden Tao en StarMeal je naar een gezonder leven. Als kers op de taart kan je een reis naar Curaçao winnen waar je je gezonde levensstijl kan voortzetten.
Tao en StarMeal onderzochten afgelopen maand bij 100 studenten van KU Leuven het effect van een gezondere levensstijl op lichaam en geest. Ze deden dat door de testgroep te onderwerpen aan een programma van 5 dagen waarbij de deelnemers dagelijks 3 vitale maaltijden en dranken en een aangepast bewegingsprogramma kregen. De vragenlijst die voor en na de testperiode werd ingevuld toonde opmerkelijke resultaten. De algemene conclusie wees uit dat 60% van de studenten zich aanzienlijk gelukkiger en beter in hun vel voelden na een week bewust bezig te zijn met hun gezondheid. Het is dit programma dat nu ook wordt toegepast voor deze consumenten campagne. http://www.5daysofhealth.com/nl/page/research
Meedoen voor een gezonder lichaam en geest. Op de Facebook pagina van 5 days of health kan je vanaf 5 mei het programma meevolgen en voor jezelf werken aan een gezondere levensstijl die hopelijk zo goed bevalt, dat je daarna niet meer anders wilt. Ook kan je via de website www.5daysofhealth.com een gratis startpakket aanvragen en zo korting krijgen op gezonde maaltijden en drankjes verkrijgbaar in 800 Carrefour en Delhaize winkels. Daarnaast vind je op elk StarMeal slaatje uit de 5daysofhealth actie een unieke code die je kan ingeven op de campagne website www.5daysofhealth.com. Hiermee maak je kans op een reis voor twee personen naar het Caribische eiland Curaçao inclusief vlucht en verblijf van een week.
Ook Curaçao is goed voor jou! De gelukkige die de reis naar Curaçao wint kan de gezonde leefstijl voortzetten op dit tropische eiland.
Op Caribisch Curaçao is het altijd zomer. Het hele jaar door vind je er een zonnig en tropisch klimaat. Parelwitte zandstranden, prachtig blauw, warm water en een gemiddelde temperatuur van 27 graden kunnen je 365 dagen per jaar bekoren. Aan zonne-energie en vitamine C heb je hier dus geen gebrek. Is goed voor jou! Het eiland telt meer dan 38 prachtige zandstranden en meer dan 65 internationaal erkende duikplaatsen. Naast duiken kan je op verschillende plaatsen ook wakeboarden, surfen, snorkelen, zeilen, stand up paddling, kayakken en zoveel meer. Sporten in en op het water à volonté = gezond = goed voor jou.
Lekker eten en drinken is belangrijk voor de inwoners van Curaçao en gelijken wat dat betreft veel op ons Bourgondische Belgen. Je vindt er een breed aanbod van restaurants en strandtentjes met een lokale, fusion of fine dine keuken tot aan sterrenniveau toe! Vrijwel overal kan je verse vis krijgen, rechtstreeks uit de wateren rondom Curaçao. Op de floating market in Willemstad kan je verse groenten en fruit kopen en ook aan fruitjuice kraampjes waar je een vers geperst fruitsapje kan halen, geen gebrek. Gevarieerd en vers eten en drinken = goed voor je gezondheid = check 3! Belangrijk in het dagelijks leven op Curaçao is het gebruik van kruiden, zowel in keuken, maar ook als medicijn. Over helende kruiden weet het kruidenvrouwtje Dinah Veeris werkelijk alles door haar jarenlange onderzoek hiernaar. In haar eigenste kruidentuin ‘Den Paradera’ heeft ze over de jaren allerlei kruiden verzameld. Je kan deze tuin bezoeken en haar producten kopen in de shop. Helende natuurlijke kruiden = goed voor jou! Curaçaoënaars houden van muziek, dansen en zijn niet vies van een feestje. Curaçao bundelt dan ook wekelijks in de K-Pasa (verkrijgbaar in hotels en restaurants) een uitgebreide kalender aan live optredens, festiviteiten en evenementen, dit voor zowel de lokale bevolking als toeristen. De natuur van Curaçao is het ontdekken waard. Op het eiland vind je maar liefst 500 verschillende soorten planten en bomen, met in het bijzonder veel cactussoorten. Van sommige cactussoorten wordt kadushi soep gemaakt, die zou heel gezond zijn (check!). Het in het noordwesten gelegen Christoffel Nationaal park daagt je uit om de Christoffelberg te beklimmen (372m) waarna je een prachtig uitzicht krijgt op het groene park en de zee. Natuur = belangrijk om in te zijn als mens en om in te sporten= goed voor body en mind = goed voor jou .
Wie droomt er niet van een heerlijke massage op het strand, je ogen dicht, een zacht briesje en het geluid van de zee. Bij vele hotels aan het strand heb je die mogelijkheid. Ontspanning van lichaam én geest. Ook yoga op het strand is op veel plaatsen een optie tijdens je vakantie. In de verschillende (hotel)spa’s kan je jezelf even helemaal laten verwennen, van beautybehandeling tot een lichaamsmassage. In het Yoga Centrum Curaçao kan je ook terecht voor allerlei cursussen op vlak van meditatie, mindfulness tot zelfs retraite dagen. Een gezonde geest = goed voor jou. En zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan natuurlijk, maar hopelijk is het ondertussen duidelijk waarom een reis naar Curaçao absoluut verantwoord en goed voor jou is.
Na de zwakke winter komt er ongetwijfeld een sterke zomer. Alvast deze tip voor chocoholics: de barbecue afronden, doe je de komende maanden in stijl, met twee nieuwe smaken marshmallows van Baru. Witte wolkjes in een knapperig laagje, luisterend naar de namen Ginger & Lime of Maple Cashew. Donkere chocolade met gember en limoen, of melkchocolade met ahornsiroop en geroosterde stukjes cashewnoot.
GINGER & LIME: De nieuwe Ginger & Lime Marshmallows zitten per 4 in een doosje van 60 gram. Zalig zoete zondes zijn het, individueel verpakt in een kleurige wrapper. Een lust voor het oog. En een must voor de fijnproever. Tussen de marshmallow en de donkere chocolade ligt een huisgemaakt laagje gember-en-limoen-confituur die een scherpe toets toevoegt.
Waarom gember en limoen? Noem het traditie. Gember staat al eeuwen bekend als specerij en medicijn: efficiënt tegen keelpijn en goed voor de spijsvertering. In Aziatische landen wordt het zelfs gebruikt als afrodisiacum. Voeg er een scheut limoen aan toe en de confituur krijgt een aromatische, zure smaak. Adviesprijs: 3,25 euro.
MAPLE CASHEW: De tweede nieuwkomer is de Maple Cashew Marshmallow. In een doosje van 120 gram liggen 9 individueel verpakte marshmallows te wachten. Open de kleurige wrapper en je vindt een wit wolkje, verborgen onder een knapperige laag melkchocolade, met daarboven een decoratie van kleine stukjes in maple syrup geroosterde cashewnoten.
Maple syrup – in het Nederlands ahornsiroop – is een natuurlijke zoetstof op basis van het sap van de suikeresdoorn. Heel populair in Noord-Amerika, waar de lekkernij ontdekt is door indianen. Om maar aan te geven: ook voor de twee nieuwe marshmallows gebruiken ze bij Barú geen smaakmakers, kleurstoffen of bewaarmiddelen. Adviesprijs: 5,95 euro
Te koop in trendy koffiebars en via de webshop: www.baru.be
All Day Long bindt de strijd aan tegen ongezonde snackgerechten en lanceert een alternatief: de Happy Snackbox. Op www.alldaylong.be kan je je eigen gezonde menu samenstellen en vind je tal van snelle en makkelijke manieren om meer te doen met groenten en fruit. De All Day Long-campagne zit op kruissnelheid tijdens de Week van Groenten en Fruit (5 tot 11 mei) en is zichtbaar op de verkooppunten, in magazines, kranten en online.
All Day Long is de nationale campagne die de Belg wil stimuleren om meer groenten en fruit te eten, zeker tijdens de klassieke maaltijden maar ook als tussendoortje. Waarom grijpen naar die calorierijke candybar of dat ongezond fastfood als er ook frisse en lekkere tussendoortjes beschikbaar zijn die wél gezond zijn? De campagnebeelden tonen klassieke snacks in een groenten- en/of fruit-jasje. Ze verschijnen als advertentie in kranten en magazines om iedereen hiervoor warm te maken. In enkele grote Belgische stations zullen de campagnebeelden verschijnen op de elektronische reclameborden.
Ook online zal de campagne volop aanwezig zijn. Uiteraard zal de consument de campagne ook kunnen voelen op de winkelvloer. Er werd geïnvesteerd in promotiemateriaal, te gebruiken door de verantwoordelijken voor de groente- en fruitrayon in hun winkel. De verschillende ketens voorzien bovendien eigen acties om de All Day Long-campagne tastbaar te maken. Denk maar aan proeverijen en speciale promoties.
All Day Long lanceert de Happy Snackbox: Lekker genieten van een gezonde snack. Het kan en het is leuk. Op www.alldaylong.be vind je tientallen recepten om je groente- en fruitverbruik aan te zwengelen. Stel je eigen Happy Snackbox samen op happysnackbox.alldaylong.be en begin al maar te watertanden van die Sweet Berry Boost, de Fruit Rocket of de Tutti Frutti con Chocolate.
Door je Happy Snackbox samen te stellen maak je bovendien kans op een All Day Long-pretpakket waarmee je zelf aan de slag kan. In het pakket zitten een KitchenAid-foodprocessor, een exclusieve keukenschort en het kookboek van All Day Long. De wedstrijd loopt van 5 mei t.e.m 1 juni.
De klok rond genieten met groenten en fruit: De All Day Long-campagne is een gezamenlijk initiatief van de Belgische telers van groenten en fruit (veilingen) en de binnenlandse handel en wordt gevoerd in heel België. De campagne wordt gecoördineerd door VLAM en kan rekenen op steun vanuit Europa en de binnenlandse handel.
Gewezen atletiekkampioene Kim Gevaert is al vijf jaar de ambassadrice van de campagne. Zij straalt de positieve en activerende boodschap van de All Day Long-campagne ten volle uit, nl. “Groenten en fruit, da’s de klok rond genieten”. Bij het ontbijt, het 10-uurtje, de lunch, het vieruurtje, het avondmaal en de laatavondsnack. Vooral de snackmomenten krijgen binnen de campagne extra aandacht omdat op deze momenten voor groenten en fruit nog veel terrein te winnen valt. De campagne is gericht op alle Belgen. Bijzondere aandacht gaat evenwel naar de singles, de koppels onder 44 jaar en de gezinnen met jonge kinderen. Uit verbruiksgegevens blijkt namelijk dat ze wat achteroplopen in het consumeren van groenten en fruit.