Het International Taste and Quality Institute (iTQi) maakte zopas de resultaten bekend van de Superior Taste Awards editie 2014. Vier bieren van Brouwerij Haacht kregen hier de hoogst mogelijke beoordeling, zijnde drie sterren. Voor het Ommegang Keizer Karel-bier is dit de derde Superior Taste Award op rij.
Het speciaalbier Ommegang Keizer Karel kreeg kort na zijn lancering in maart 2012 reeds een eerste keer drie Superior Taste Award sterren toegekend. Dit jaar, in 2014, behaalt het die beoordeling voor het derde jaar op rij. Dat is meteen goed voor een Crystal Taste Award, de absolute erkenning van zijn constante ‘superior’ kwaliteit.
Naast Ommegang behaalden de twee andere Keizer Karel-varianten, Robijn Rood en Goud Blond, drie sterren op deze Superior Taste Awards. Zij werden in 2011 reeds met drie sterren bekroond maar namen de voorbije twee jaar niet aan de wedstrijd deel. Dit jaar staan de drie Keizer Karel-bieren dus voor het eerst samen op het ereschavot.
Tot slot behaalde Mystic Perzik, een verfrissend en onweerstaanbaar fruitbier op basis van witbier met 26 % perzikensap en 3,7% vol.alc., de maximum beoordeling van drie sterren. Hiermee scoort Brouwerij Haacht op deze editie een vier op vier met de door haar ingeschreven merken.
De Superior Taste Award is een unieke erkenning. Een 200-tal internationaal gerenommeerde chefs en sommeliers, beoordelen jaarlijks de smaak van honderden inzendingen. Voedingsmiddelen die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren. Op 5 juni worden de Superior Taste Awards 2014 officieel overhandigd tijdens een prestigieuze uitreikingsceremonie in het Concert Noble in Brussel.
Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen. Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal.
Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en in supermarkten van de groep Colruyt. In Frankrijk opereert zij onder de naam Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
|