Nutella & Snoopy wkken samen je enthousiasme deze winter!
Ontdek midden november 2 splinternieuwe potten om te verzamelen!
Op 23 december brengt Twentieth Century Fox in België de eerste tekenfilm van Snoopy en zijn vrienden uit, “Snoopy en de Peanuts – De Film”. Midden november geeft Nutella je een voorproefje van deze grote filmpremière en liggen er 2 verzamelpotten met Snoopy’s portret in de winkel! Niet te missen dus, want deze winter zorgen Nutella en Snoopy voor een enthousiaste start bij het ontbijt! Tegen de bruine achtergrond van de beroemde smeerpasta, met een sneeuwvlok hier en daar, brengen deze Snoopy potten ons al helemaal in Kerststemming. Ze zijn het ideale geschenk om onder de Kerstboom te plaatsen.
Wie kent Snoopy niet, een van de populairste stripfiguurtjes ter wereld! In 1950 werd Snoopy gecreëerd om samen met zijn baasje Charlie Brown en hun vriendenkliekje de Peanuts allerlei avonturen te beleven. Snoopy heeft nog altijd een plaatsje in ieders hart, door zijn menselijke trekjes, gekke gewoontes, maar vooral door zijn humor en filosofische kijk op het leven.
Deze winter, na het succes van de Nutella collector potten “Pinguin” en “Bunny”, maken Nutella en Snoopy er een vrolijke boel van, zodat jij enthousiast aan de dag kan beginnen. Midden november lanceert Nutella 2 verzamelpotten van 825g met 2 Snoopy-filmbeelden. Tegen de bruine achtergrond van de beroemde smeerpasta, met een sneeuwvlok hier en daar, tovert Snoopy’s slimme schelmenkopje een lach op je gezicht. De twee potten zijn in beperkte oplage beschikbaar in alle verkooppunten. Wees er dus snel bij!
Nutella’s Snoopy-pot is een hebbeding volgende winter, om nog meer te genieten van jouw boterham met de beroemde smeerpasta! Waargenomen gemiddelde prijs: 4,62€.
Nutella ® werd in 1964 gecreëerd door Michele Ferrero. Het recept is geïnspireerd op dat van Giandujot ontwikkeld in 1946 door zijn vader, Pietro Ferrero - banketbakker en oprichter van Ferrero - in de regio van Piëmont in Italië. Tegenwoordig, is de befaamde hazelnootpasta met cacao beschikbaar in ongeveer 160 landen. Nutella® vierde in 2014 haar 50ste verjaardag.
Vandaag de dag is Nutella de favoriete chocoladepasta van de Belgen die plezier en enthousiasme brengt in het dagelijks leven van meer dan 1,7 miljoen Belgische gezinnen. Met meer dan 500.000 fans in België, is de Facebook pagina van Nutella® de eerste foodpagina van het land. www.nutella.be
Deze winter is romantiek troef bij Lords&Lilies, het Belgische nachtmodemerk voor vrouwen die hun avonden en nachten graag in alle zachtheid en stijl willen doorbrengen. De wintercollectie straalt een zekere nostalgie uit, gekruid met een dosis fashion. Voor de nacht zijn er slaapkleedjes met een ronde halsuitsnijding en een grote rozenprint in contrast of modellen met een nostalgische col claudine en knoopsluiting en een print in toon op toon op de rug. Nachtponnen met kanten mouwen combineren eenvoudige belijningen en een luxueuze materialenmix. Pyjamalovers hebben de keuze tussen een kleurig en discreet rozenmotief, van doorknoopmodellen tot tops met ronde of V-uitsnijding en tunieken in oosterse stijl. Heel vrouwelijk zijn de pyjama’s met kant aan de mouwen en de zakken.
DIM opent eerste boetiek in België
Het Parijse label DIM opende dit najaar haar allereerste boetiek in ons land. De nieuwe winkel bevindt zich in de Galerie “Gare du Midi” in Brussel, waar dagelijks meer dan 60.000 reizigers per dag passeren. DIM is al 50 jaar succesvol actief op de Belgische markt, maar gaat met deze eigen DIM Boetiek nog een stapje verder om haar consumenten in al hun behoeften te voorzien. In de nieuwe boetiek zijn alle verschillende DIM-producten beschikbaar:
Panty’s - Het gamma panty’s en kniekousen van DIM bestaat uit een zeer complete waaier van producten voor elke gelegenheid en elke type vrouw. Het meest gekende gamma panty’s is ontegensprekelijk DIAM’s, een chique matglanzende panty met perfecte pasvorm die zorgt voor een zeer natuurlijke uitstraling van de benen en de vrouwelijkheid extra in de kijker zet. Het gamma Body Touch is een andere bestseller: een gamma panty’s die de taille omsluit zonder spannen. Voor vrouwelijkheid en elegantie is er het gamma Sublim, een transparante, ultra-blinkende panty.
Lingerie en losse slips - Door de jaren heen lanceerde DIM verschillende innovaties in lingerie en een zeer uitgebreid gamma losse slips waartussen iedereen haar gading vindt. Een onmisbaar gamma is Pockets, dé referentie van DIM: trendy slips voor elke dag. Maar ook voor wie van effen slips houdt heeft DIM verschillende producten in het Coton Plus gamma. DIM biedt dan ook meer technische producten, zoals Diam’s, of de collectie Invisidims met naadloze afwerking voor een perfecte onzichtbaarheid.
Herenondergoed – De collectie herenondergoed bij DIM wordt gegroepeerd onder drie verschillende polen. Zo zijn er klassiekers, waarvan de Coton Stretch ongetwijfeld het belangrijkste product is. Daarnaast heeft DIM een brede waaier sportieve producten, zoals de innovatie 3D Flex, ondergoed dat in alle richtingen rekbaar is en zorgt voor ongekend comfort. Tot slot is er het gamma fashion, dat zich aanpast aan de laatste trends.
“DIManche” – zondagse kousen: In 1953 richt Bernard Giberstein een kleine zaak in breigoederen op. Vijf jaar later beslist hij elegante en goedkope kousen te produceren en zoekt hij een naam die dit alledaagse product een feestelijk cachet verleent. Waarom niet DIMANCHE (zondag)? Ja, het worden “Bas Dimanche”, zondagse kousen: de kwaliteit en de look van een buitengewoon product tegen een alledaagse prijs. In 1965 raadt de oprichter van Publicis Bernard Giberstein aan de “-anche” te laten vallen en zo ontstaat ‘DIM’. Deze drie letters zullen het merk voortaan een nieuw elan geven. Door de jaren heen werden de activiteiten uitgebreid naar een brede lingeriecollectie enerzijds en een aanbod in herenondergoed anderzijds. Daarmee is DIM een waar begrip geworden in de sector van kousen, ondergoed en lingerie.
DIM vandaag: DIM is meer dan een merk, het is een mythe. Het is een cultmerk, het symbool van vrouwelijkheid en mannelijkheid. Dankzij haar expertise van het lichaam en van de materialen kan DIM constant innoveren en producten creëren waarin we ons goed en mooi voelen. DIM, een merk over de generaties heen, bondgenoot van al wie houdt van vrijheid, creativiteit, durf, doorzettingsvermogen en mode. Adres DIM boetiek - Galerie "Gare du Midi" – 1000 Brussel - (0)2 521 66 62
Reebok Classic en Wood Wood lanceren splinternieuwe capsulecollectie
Herfst/Winter 2015: Het hedendaagse streetwearmerk Wood Wood bundelde de krachten met Reebok Classic. Samen ontwikkelden ze een capsulecollectie, geïnspireerd op de Britse street culture. De collectie bestaat uit een reeks iconische silhouetten van Reebok, geüpdatet met de stijlvolle streetwear look van Wood Wood. De capsulecollectie zal op 14 november in de Wood Wood winkels gepresenteerd worden. De wereldwijde lancering volgt twee weken later, op 28 november 2015.
Met McGregor opwintersport
De lijn Prep Lodge uit de McGregor-collectie is gebaseerd op de posh en preppy levensstijl van de meest exclusieve skiplekken ter wereld. De designs hebben een iconisch gevoel dat past bij het lange verblijf op een winterse locatie als Aspen en Deer Valley. Dat alles met een tijdloze twist die deze lijn geschikt maakt voor het moderne stadse leven.
adidas eyewear presenteert wildcharge en whipstart
Nieuwe modellen laten grens tussen sport en lifestyle vervagen
De nieuwe modellen wildcharge en whipstart van adidas eyewear combineren stijl en technologie in een bril die geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als een actieve levensstijl. Daarmee vervaagt de grens tussen sport en lifestyle. De brillen zijn verkrijgbaar in meerdere kleuren en met geavanceerde spiegelglazen, waarmee ze de perfecte look en een helder zicht garanderen in elke situatie.
Een heuvel afdalen, duizelingwekkend hoge bergen beklimmen, eindeloze sneeuwvlaktes verkennen op ski's, joggen tussen wolkenkrabbers in de stad of ontspannen koffie drinken in de tuin: de wildcharge en whipstart maken in elke situatie indruk met een stijlvolle look. De functionele spiegelglazen zijn verkrijgbaar in diverse kleuren die een uitstekende lichtabsorptie garanderen en het contrast verhogen. De getinte glazen zijn voorzien van de patenteerde Light Stabilizing Technology™ van adidas eyewear in actif silver om lichtschommelingen te vervagen.
De sportieve modellen beschikken over handige technologieën, zoals geribbelde veren voor stabiliteit op het hoofd en een geavanceerde neusbrug. Bij hoge impact laten de veren los om schade te voorkomen.
Beide modellen zijn compatibel met glazen op sterkte die meteen in het montuur gemonteerd of via een kliksysteem geplaatst kunnen worden. De wildcharge is verkrijgbaar in acht kleur- en filtercombinaties, de whipstart in acht uitvoeringen. Verkoopadviesprijs vanaf € 99,-.
De ster van het feestje draagt TopVintage
Met een retro party-outfit van TopVintage straal je net dat beetje meer tijdens al je eindejaarsfeestjes. Een mooie jurk voor het kerstdiner, een glitterend broekpakje of sexy little black dress om dansend het nieuwe jaar in te zetten, en een stijlvolle mantel om met een glaasje champagne naar het vuurwerk te gaan kijken. Combineer met mooie accessoires en je bent de ster van ieder feestje!
Spelt Dream™ Calcium
Hain Celestial voegt een drank toe aan zijn gamma 'Dream Drinks': de Spelt Dream™ Calcium. Het is een heerlijke, volledig biologische, plantaardige drank die geen toegevoegde suikers bevat, maar enkel natuurlijke suikers die ontstaan zijn door de speltfermentatie.
Spelt is één van de oudste bekende granen en wordt weleens een 'oergraan' genoemd. De laatste jaren werd het opnieuw ontdekt en inmiddels heeft het een vaste plaats veroverd bij de productie van brood.
IN de Spelt Dream™ Calcium is ook het zeewier lithothamium calcareum verwerkt, wat deze drank tot een echte calciumbron maakt: een glas van 200 ml is goed voor 30% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid voor calcium.
De Spelt Dream™ Calcium samengevat: 100% plantaardig en biologisch, Vetarm (slechts 1% vet!), Geen toegevoegde suikers; zoet dankzij natuurlijke suikers afkomstig van speltfermentatie, Bron van calcium, Vrij van melkproteïne en lactose, en daarom licht verteerbaar. Spelt Dream™ Calcium is verkrijgbaar in verpakkingen van 1L en kost 2,19 €. Verkooppunten op www.ricedream.eu.
Lee Cooper kleurt kerst
De kleuren rood en groen staan garant voor een ultiem kerstgevoel. Die traditionele kleuren van de meest feestelijke periode van het jaar maken hun opwachting in de Lee Cooper wintercollectie, en ook de kerstroos is aanwezig. Help je graag een ander de winter door, dan scoor je vast en zeker met de heerlijk warme trui met schotse ruit onder de kerstboom.
Le temps des cerises
Tijdens de eindejaarsperiode willen we er feestelijk en op ons best uitzien. Een beetje indruk maken op de schoonfamilie of vriendinnen kan nooit kwaad toch? Die verbluffende indruk maak je met een Le Temps des Cerises outfit! Dames die voor een op en top vrouwelijke look willen gaan, hebben de keuze tussen een maxijurk met diep rugdecolleté, romantische jurkjes met details in kant of verleidelijke minijurkjes. Wie liever in een broek gekleed gaat, kiest voor een (simi-)lederen exemplaar in combinatie met een gekleed topje of hemd met verrassende doorkijkelementen. Vestjes met pailletten houden je in stijl warm en zorgen voor de nodige schittering.
Kleur en pit … Met de gele Nespresso Inissia en Blender krijgt de herfst een ‘boost’ boordevol ‘vitamines’ en zorgen ze voor een streepje ‘zon’ in onze keukens.
Kleurrijk ! Kleur is veel meer dan een eenvoudige tint, het staat voor emoties en heeft een doel, het drukt gevoelens uit en geeft zin aan de dingen ... De Inissia Canary (limited edition) geeft zijn geheimen niet meteen prijs. Meer dan dat hij overal kan staan en het kleinste model is van alle Nespresso-machines, bezit hij dezelfde technologie die de uitzonderlijke kwaliteiten van de Nespresso Grands Crus doen schitteren. (Richtprijs € 100)
De geel gelakte BlenderMix (limited edition) zorgt op zijn beurt voor de zachte en smeuïge textuur van al onze smoothies, soepen, pannenkoekendeeg ... maar is ook ideaal voor gemalen ijs en ijsgekoelde desserts! Een fantastische keukenhulp! (Richtprijs € 200)
5 voordelen van een tweede verblijf aan een golfresort
Als je een tweede verblijf overweegt, waarom dan niet kiezen voor eentje gelegen aan een golfresort? Want golfspeler of niet, een verzorgde golfbaan in je tuin is altíjd een goed idee. Zo kan je in de nabijheid van een golfresort steeds volop genieten van absolute rust, een groen uitzicht en de aanwezigheid van topgastronomie. Daarnaast zorgt een uitgestrekt groen veld in je achtertuin er ook voor dat de drempel om zelf een balletje te slaan volledig verdwijnt. Nog niet overtuigd? Wij zetten de 5 voordelen voor jou op een rijtje.
1) Een perfect onderhouden tuin: Je tuin zelf onderhouden is voltooid verleden tijd als je aan een golfresort woont. Een gekwalificeerde “Greenkeeper” staat fulltime in dienst om je uitgestrekte pelouse steeds piekfijn in orde te houden. Daarnaast wordt elke dag het veld gecheckt en wanneer het gras iets teveel zijn best doet met groeien, komt een professioneel team het gras maaien. En dat alles zonder ernaar te moeten vragen! De uren die je normaal met het wieden van onkruid zou spenderen, kun je nu voor andere activiteiten gebruiken.
2) Een groen uitzicht, ongeacht seizoen of klimaat: Van kale bomen of dor gras heb je geen last als je aan een golfbaan woont. Prioriteit nummer één is om toe te zien op de kwaliteit en de lengte van het gras, óók tijdens de wintermaanden. Wanneer er periodes van vorst voorkomen, zorgt een onderhoudsteam ervoor dat de groene vlakte direct terug op punt wordt gesteld. De villa’s en appartementen van het Abama Resort in Tenerife hoeven daar echter weinig tot geen rekening mee te houden, omdat de temperaturen ter plekke een heel jaar lang tussen de 23 en 32 graden liggen. Een fris, groen tapijt tijdens de winter is met andere woorden gegarandeerd.
3) Een oase van rust (buiten het gezoem van enkele golfkarretjes) Wonen aan een golfresort staat ook gelijk aan stilte en verademing. De golfbaan is namelijk enkel toegankelijk voor golfspelers en golfkarretjes: rust en privacy verzekerd! Doordat golfbanen doorgaans erg uitgestrekt zijn en de spelers zich over een grote oppervlakte kunnen verspreiden, zal er nooit een groot aantal mensen op dezelfde plek spelen. Meer dan het getik tegen een golfbal of het gezoem van passerende golfkarretjes zul je er niet horen.
4) Topgastronomie in de onmiddellijke nabijheid: Golf mag dan misschien een elitaire sport zijn. Het imago van welgestelde golfspelers heeft zo ook zijn voordelen. Zo kan je in de nabijheid van een golfresort vaak uitstekende restaurants terugvinden. Voorbeeld bij uitstek is het Abama Resort in Tenerife. Het luxueuze complex bezit maar liefst acht restaurants op zijn terrein, waarvan er zelfs twee een Michelin-ster in hun bezit hebben. “M.B.” en “Kabuki” zijn restaurants die respectievelijk gekarakteriseerd zijn door pure smaken en de combinatie tussen de Japanse en Westerse keuken. De overige zes eetgelegenheden bezitten een aangename mix tussen gezelligheid, kwaliteit en design. En dat alles op wandelafstand van je eigen tweede verblijf.
5) Zelf een balletje slaan was nog nooit zo makkelijk : Uiteraard is een golfbaan langs je tweede verblijf ook gewoon ideaal omdat je onbeperkt je golfkunsten kunt bovenhalen. Gevorderde speler of onervaren beginner, golfen heeft voor iedereen een ontspannende werking. En de drempel om je te verplaatsen verdwijnt volledig, want je stapt gewoon je huis uit om een balletje te slaan!
Zin gekregen om een tweede verblijf aan een golfresort te kopen of huren? Het Abama Resort is een gloednieuw vijfsterren golfresort aan de westkust van Tenerife, met prachtige vistas over het eiland La Gomera en de Atlantische oceaan. Het resort mikt op Europeanen die een tweede verblijf wensen in een exclusieve omgeving. Hierbij heeft men de keuze tussen volledig afgewerkte appartementen en villas of een woning op maat. Alle verblijven liggen aan een 18-hole golfterrein dat ontworpen is door Ryder-cup kampioen Dave Thomas. Eigenaars kunnen daarnaast gebruik maken van de faciliteiten van het Ritz Carlton Hotel dat eveneens deel uitmaakt van het resort, inclusief 8 restaurants (waaronder twee met een Michelin-ster), een spa en tal van luxe boetieks. Meer info: www.abamahotelresort.com
De eindejaarsperiode staat voor de deur en dat betekent traditioneel: veel feesten en etentjes in aantocht. En wat past uitstekend in een feestmenu? Lamsstoofpotjes! We zetten enkele heerlijke gerechtjes op rij.
Een lamsstoofpotje: hoe begin je eraan? Een lamsstoofpotje of lamsragout maken hoeft zeker niet moeilijk of veel werk te zijn. Je kan het op veel verschillende manieren bereiden. Allereerst dien je de keuze maken van soort versnijding. Je kan zowel het vlees van de bout, de schouder, de nek als de borst of schenkel van het lam gebruiken. Het stuk vlees dat je gebruikt, zal mee je bereidingstijd bepalen. Lamsnek moet je ongeveer 3 uur laten garen, terwijl schenkel al na anderhalf uur gaar is. Een lamsstoofpotje bereiden is makkelijk, al is de gaartijd essentieel. Hoe langer je de ragout laat garen, hoe meer smaak je vlees zal vrijgeven en hoe smeuïger het zal zijn.
Engels lamsvlees : Engeland staat bekend om zijn uitmuntend lamsvlees. Een stukje lamsvlees uit Engeland geeft je de garantie dat je vlees van topkwaliteit hebt. De dieren worden allen gevoed in de Engelse heuvels en weilanden, met veel ruimte en een grote beschikbaarheid aan natuurlijke voeding. Deze grassen, klavers en kruiden, in combinatie met een stressvrij bestaan, geven het vlees zijn uiterst malse en verfijnde smaak. Het vlees is prima geschikt voor de meest diverse bereidingen, zoals ook voor stoofpotjes. We geven je enkele bereidingswijzen mee, aan jou om je tafelgasten ermee te verrassen! Wens je de lamsragout een extra gezonde toets geven, kies dan voor een bereiding met veel groenten. Engels lamsvlees is verkrijgbaar in de supermarkt, maar ook bij je (keur)slager.
Vind meer recepten en info over Engels lam op de website www.lekkerlam.be.
Recept 1: Lamsstoofpotje met chipsaardappelen
Ingrediënten (4 personen): 1 kg lamsschouder, 2 uien, 2 aardappelen, 6 dl bruine lamsfond, Snuifje suiker, Enkele druppels azijn, Peper en zout
Bereiding
Snij de lamsschouder in blokjes, en kruid met peper en zout. Kleur kort aan in een hete pan. Bevochtig het vlees vervolgens met de lamsfond, en laat dat gedurende1.5 à 2 uur sudderen op een zacht vuurtje. Halveer de uien en snij ze daarna in fijne plakken. Kleur de uien in de pan tot ze gaar zijn. Voeg en snuifje suiker toe, en karamelliseer lichtjes. Blus met enkele druppels azijn. Bewaar enkele eetlepels ui voor de garnituur, en voeg de rest toe aan het stoofpotje. Schil de aardappelen en snij ze in flinterdunne plakjes. Spoel die af met koude water, en droog ze tussen een propere handdoek. Bak de aardappelchips in een friteuse op 170°C. Kruid met zout. Dresseer het gerechtje in een diep bord en schik het stoofvlees met daarop afwisselend ui en chips.
Recept 2: Winterse lamsragout
Ingrediënten (4 personen): 800 g schouder van Engels lam, in blokjes gesneden, 2 l bruine lamsfond, 1 wortel, 1 ui, 1 takje selder, 1 takje rozemarijn, 1 takje tijm, 2 teentjes knoflook en 2 klontjes boter
Voor de garnituur: 2 buitenste bladeren van een groene kool, 4 jonge loofwortelen, 2 raapjes, 1 bussel pijpajuin, Peper en zout
Bereiding
Laat een pot warm worden op het vuur. Laat er een klontje boter in uitsmelten. Bak de blokjes lamsschouder op in de boter tot ze langs alle kanten dichtgeschroeid zijn. Voeg grof gesneden ui, wortel, selder, tijm, rozemarijn en knoflook toe. Overgiet met bruine lamsfond tot alles onderstaat. Daarvoor is in principe een liter nodig. Peper en zout. Breng aan de kook. Laat zachtjes sudderen gedurende een uur. Maak de groenten voor het garnituur schoon en snijd in stukjes. Breng de resterende liter lamsfond aan de kook. Leg de kool in de fond. Laat 2 minuut koken en schep de kool uit de fond. Spoel af onder koud water. Doe de rapen en de worteltjes in de fond. Laat 18 minuten koken. Voeg dan de pijpajuin toe. Laat nog 2 minuten verder koken. Schep de groenten uit het vocht. Schep het vlees uit de saus. Laat de saus inkoken tot een derde van het volume is verdampt. Laat een klontje boter uitsmelten in een braadpan. Warm vlees en groenten zachtjes op in de boter. Schep het dan in warme diepe borden. Schik het vlees en de groenten op een smakelijke manier. Giet er een paar lepels van de ingekookte van de ingekookte saus rond. Serveer.
Het Belgische bedrijf Libeert, specialist in premium Belgische chocolade, presenteert met trots haar nieuwe luxelijn: prachtige pronkstukken voor eindejaar, onder de vorm van holle figuren, pralines en tabletten.
Want wie houdt niet van een lekker chocoladegeschenk tijdens de feestdagen?! Libeerts luxe chocolade is niet alleen een streling voor het oog, maar ook voor de tong! De chocolade kerstboom, opgebouwd uit kerstballen, en de kerstman zijn verpakt in een exclusieve, stijlvolle geschenkverpakking en gedecoreerd met een label om een persoonlijke boodschap mee te geven.
Het Carrefour magazine Simply you heeft voortaan ook een eigen website. Daar vindt u een interactieve versie van het magazine én heel wat inspiratie om uw smaakpapillen steeds opnieuw te prikkelen. Surf snel naar www.simplyyou.be! Voortaan leest u het magazine waar en wanneer u maar wilt – met één muisklik!
Simply you is met een oplage van bijna 600.000 exemplaren een van de meest verdeelde magazines van België. Het verschijnt negen keer per jaar. Voortaan kunt u alle artikels ook online lezen. U vindt er alles wat u zoekt: inspiratie, creatieve ideeën, tips … Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken.
Deze dynamische versie van Simply you staat dan ook bol van de nieuwigheden! Voortaan kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven voor de newsletter die om de twee weken verstuurd wordt en deelnemen aan geweldige wedstrijden. Voor een optimale navigatie is de website trouwens onderverdeeld in zes rubrieken: recepten, seizoensproducten, samen genieten, lifestyle, magazine en newsletter. Voor deze digitale versie heeft Carrefour bovendien exclusieve recepten en menu’s samengesteld.
Tot slot kunt u via de nieuwe website ook de Facebook pagina van Simply you liken en het bijbehorende virtuele prikbord op Pinterest bekijken. Voor extra interactiviteit staan er op de website ook filmpjes en kunt u alles via uw tablet en/of smartphone bekijken.
Naast een dynamisch platform is de website van Simply you ook de ideale plaats om een nieuw publiek aan te spreken, zoals jongeren die in het onlinetijdperk zijn opgegroeid. Dankzij deze website kan Carrefour trouwens ook alle edities van het magazine eenvoudig archiveren.
Deze onlineversie van het magazine is veel visueler en interactiever, zodat lezers die elke dag opnieuw kunnen raadplegen. Met één klik op de muis krijgt u een ruime waaier van mogelijkheden te zien!
Als partner van het COP21 engageert de Carrefour Groep zich elke dag opnieuw om op een duurzame en verantwoorde wijze te werken. De MVO-aanpak van de groep steunt op drie pijlers: de strijd tegen elke vorm van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van zijn bedrijfspartners.
Het Carrefour magazine Simply you heeft voortaan ook een eigen website. Daar vindt u een interactieve versie van het magazine én heel wat inspiratie om uw smaakpapillen steeds opnieuw te prikkelen. Surf snel naar www.simplyyou.be! Voortaan leest u het magazine waar en wanneer u maar wilt – met één muisklik!
Simply you is met een oplage van bijna 600.000 exemplaren een van de meest verdeelde magazines van België. Het verschijnt negen keer per jaar. Voortaan kunt u alle artikels ook online lezen. U vindt er alles wat u zoekt: inspiratie, creatieve ideeën, tips … Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken.
Deze dynamische versie van Simply you staat dan ook bol van de nieuwigheden! Voortaan kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven voor de newsletter die om de twee weken verstuurd wordt en deelnemen aan geweldige wedstrijden. Voor een optimale navigatie is de website trouwens onderverdeeld in zes rubrieken: recepten, seizoensproducten, samen genieten, lifestyle, magazine en newsletter. Voor deze digitale versie heeft Carrefour bovendien exclusieve recepten en menu’s samengesteld.
Tot slot kunt u via de nieuwe website ook de Facebook pagina van Simply you liken en het bijbehorende virtuele prikbord op Pinterest bekijken. Voor extra interactiviteit staan er op de website ook filmpjes en kunt u alles via uw tablet en/of smartphone bekijken.
Naast een dynamisch platform is de website van Simply you ook de ideale plaats om een nieuw publiek aan te spreken, zoals jongeren die in het onlinetijdperk zijn opgegroeid. Dankzij deze website kan Carrefour trouwens ook alle edities van het magazine eenvoudig archiveren.
Deze onlineversie van het magazine is veel visueler en interactiever, zodat lezers die elke dag opnieuw kunnen raadplegen. Met één klik op de muis krijgt u een ruime waaier van mogelijkheden te zien!
Als partner van het COP21 engageert de Carrefour Groep zich elke dag opnieuw om op een duurzame en verantwoorde wijze te werken. De MVO-aanpak van de groep steunt op drie pijlers: de strijd tegen elke vorm van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van zijn bedrijfspartners.
Pompoen seizoensgroente van de maand november bij EXKi
EXKi breekt met de regels van het traditionele snelrestaurant door versbereide en natuurlijke producten aan te bieden om ter plaatse te eten of mee te nemen. De kaart biedt een ruime keuze aan gezonde en evenwichtige gerechten, op basis van verse en natuurlijke producten van de beste kwaliteit. Elke maand zet EXKi een seizoensgroente in de kijker door ze te verwerken in heerlijke en unieke gerechten.
Pompoen bestaat grotendeels uit water en bevat minder dan 30 calorieën per 100 g. Het is een trouwe bondgenoot tijdens een dieet want kan zonder mate worden geconsumeerd en bevat talloze nuttige voedingsstoffen voor onze gezondheid waaronder vezels die bijdragen tot een goede darmwerking en het ontstaan van bepaalde vormen van kanker voorkomen. Een pompoen bevat veel mineralen, zoals calcium, ijzer en kalium, die uitstekend zijn voor het regelen van de bloeddruk. Door het lage zoutgehalte heeft hij ook zijn plaats in een zoutvrij dieet. Pompoen bevat naast heel wat vitaminen A, B en C, ook antioxidanten.
In november stelt EXKi volgende pompoenrecepten in zijn restaurants voor: een sandwich: Geraspte bio pompoen, verse geitenkaas, kervel, honing en mosterdvinaigrette, een maaltijdsalade: Bio pompoen, rigatoni, pecorino, een kleine salade: Bio pompoen, bio taboulé, bio wortel, koriander, een warme schotel: Chutney van bio pompoen, Vita® gebraden kip, peterselie en een soep.
Tot slot onthult EXKi nog een heerlijk recept om gezellig samen thuis te bereiden: Crème van pompoen en kastanje, in samenwerking met Béatrice Vigot-Lagandré.
Voor 4 tot 6 personen: voorbereiding: 20 minuten, bereiding: 35 minuten
Ingrediënten: 600 g pompoenvlees, 1 ui, 1 preiwit, 1 soeplepel olie, 150 g gekookte kastanjes (+ enkele voor de afwerking), 2 soeplepels room, een paar takjes platte peterselie, peper en zout.
Snijd de pompoen in blokjes. Pel de ui en snijd hem in plakjes. Was de preistengel en snijd het preiwit in stukjes. Verhit de olie in een pan en laat de prei en de ui gedurende 2 minuten al roerend slinken. Voeg de blokjes pompoen toe, kruid met peper en zout en bedek met water.
Breng aan de kook, zet het vuur lager en laat 15 minuten sudderen. Voeg de kastanjes eraan toe en kook nog gedurende 15 tot 20 minuten. Mix en roer de room eronder. Bestrooi met de opzijgelegde en verkruimelde kastanjes en enkele peterselietakjes. Dien warm op.
Foodtrucks kennen de laatste tijd een ware opmars in België. Denk maar aan het gezellige en succesvolle ‘Belgian Food Truck Festival’. Bij een trendy event hoort meestal ook een of andere hippe foodtruck. Dit concept bestaat op Curaçao al lang onder de naam ‘Truk’i pan’. Locals en toeristen ontmoeten elkaar bij zo’n Truk’i pan voor street food en een snelle hap.
Curaçao is een gedroomde vakantiebestemming voor zij die houden van couleur locale. Daarbij hoort de sympathieke Truk’i Pan die langs de kant van de weg is opgesteld. Je ziet ze steeds meer, want ze zijn zo succesvol, niet alleen omdat je er lekkere dingen kunt kopen maar ook omdat het gezellige ontmoetingsplaatsen zijn. De traditie van deze foodtrucks bestaat al langer op Curaçao. In een truck of oude caravan werden aanvankelijk alleen maar broodjes, met stoba (vlees) of kip verkocht. Maar tegenwoordig zijn het echte eethuisjes geworden met talloze meeneemgerechten zoals friet met allerlei sauzen, burgers, ribbetjes, steaks en vissoep. Het leuke er aan is dat de Truk’i pan tot laat in de nacht openblijft, zodat je er terecht kunt wanneer alle andere eetgelegenheden reeds gesloten zijn. Dit past volledig bij de Curaçaose cultuur want er wordt vaak laat gegeten.
Galiñia ku batata: Zon, warmte, zee, stranden, de prachtige natuur en heel wat cultuur maken van Curaçao een onvergetelijke tropische vakantiebestemming. Laten we het culinaire niet vergeten, want voor zij die van een lekkere keuken weten te genieten, is Curaçao een topbestemming. Bij de Truk’i pan zijn er heel wat verschillende gerechten te koop. Karkó, een schelpvis, en garnalen zijn heel populair. In een lokale Truk’i pan op Caracasbaai, genaamd BBQ Express, kun je ook genieten van een heerlijke oestersoep en bij vele andere ook ‘sopi marisko’ (gemengde vissoep). En wat verkiezen de locals? ‘Galiñia ku batata’ (kip met frietjes)!
Batido’s! Nog meer lekkers langs de wegen in Curaçao vind je in de trucks die Batido’s verkopen. Elke ochtend begint met zo’n verfrissende én gezonde shake die je naar eigen keuze kunt samenstellen met soorten fruit zoals watermeloen, banaan, mango, ananas, papaja en noem maar op. Lang hoef je niet te zoeken voor zo’n heerlijke smoothie, want de stalletjes zie je werkelijk overal. Proef er zeker eentje met vers geperst fruit en ijs of nog beter, eentje met suiker en gecondenseerde melk. Ronduit heerlijk !
Curaçao is een zon zeker eiland in het Caribisch gebied, dat elke reiziger verrast.
Naast de constante tropische temperatuur en de parelwitte stranden heeft het eiland tal van bezienswaardigheden. Ontdek het historisch interessante Willemstad, de oude landhuizen en proef de unieke Curaçaose gerechten met invloeden van over heel de wereld.
Curaçao is, met meer dan 35 stranden, de perfecte bestemming om de batterijen op te laden en te relaxen. Actieve reizigers kunnen zwemmen, snorkelen, duiken en zo de wondere onderwaterwereld ontdekken. Maar denk ook aan activiteiten zoals de Christoffelberg beklimmen of mountainbiken door bijzondere vegetatie. Vergeet de feesten en evenementen niet: het kleurrijke Carnaval (februari-maart), Curaçao North Sea Jazz (september) en de Curaçao Marathon (november).
Curaçao ligt buiten de orkaanzone en heeft het ganse jaar een temperatuur van minimum 28 graden. Er zijn dagelijks vluchten vanuit Amsterdam (reisduur 9 uur) en een keer per week vanuit Düsseldorf (reisduur 10,5 uur). Curaçao is door Zoover uitgeroepen tot populairste vliegvakantieland buiten Europa, met een grote variëteit aan logiesmogelijkheden. Curaçao Tourist Board Europa (CTBE) is het aanspreekpunt voor reizen vanuit Europa naar het zonovergoten eiland.
Deze Belgische modeketen is op amper 14 jaar tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de belangrijkste winkelstraten van grote en kleinere Belgische steden. Sinds een paar jaar is dit Belgische familiebedrijf ook aan zijn internationale expansie bezig, met succes. Binnenkort opent de keten zijn honderdste boetiek. LolaLiza werd opgericht in 2001 en maakt deel uit van de PP Retail Group, het bedrijf van de dynamische familie Appelstein die een jarenlange ervaring in de textielwereld heeft.
Het verhaal LolaLiza startte in 2001 met 7 winkels, toen nog onder de naam L&L. Vijf jaar later telde de keten al 26 winkels. In 2012 stonden er 74 boetieks op de teller en groeide het bedrijf uit zijn voegen. Een verhuis van het hoofdkantoor naar het prestigieuze Markiesgebouw in hartje Brussel drong zich op. In 2013 opende de eerste LolaLiza store in Nederland volgens het nieuwste winkelconcept. In 2014 volgde de eerste boetiek in Frankrijk. Eind 2015 zal de honderdste boetiek een feit zijn.
Het nieuwe winkelconcept wil de klant een aangename shopping ervaring bieden. De winkels ogen heel eigentijds, met warme accenten en een aangename verlichting. Naast de inrichting, is ook de persoonlijke service belangrijk. Het deskundige verkooppersoneel begeleidt de klant en geeft stijladvies. Dit resulteert in een trouw cliënteel.
LolaLiza: er schuilt méér dan één vrouw in jou: LOLALIZA, twee meisjesnamen in één adem uitgesproken. Lola staat voor extravert en een tikje frivool, Liza staat voor natuurlijke elegantie. Ze symboliseren enerzijds de verschillende vrouwen die in één persoon kunnen schuilen en anderzijds de brede groep vrouwen die dit Belgische modebedrijf bereikt. Het aanbod van LolaLiza omvat dan ook verschillende stijlen, van tijdloze outfits en een jonge preppy stijl over vintage jurken tot outfits met een vleugje glamour.
Togetherness en positieve vibes: Geen uitdagende modellen die sensueel flirten voor de lens, maar vlotte vriendinnen die genieten van elk vrij moment samen. Dat is de toon van de campagnes van LolaLiza. Zoek de funny side of live and enjoy. LolaLiza wil vrouwen een goed gevoel meegeven. Alleen al de aanblik van de etalages maakt je vrolijk. LolaLiza staat voor kleur en voor mooie prints. In die zin is het label atypisch Belgisch. Geen effen zwart of grijs, maar intense of subtielere schakeringen die één en al levenslust uitstralen. Dit maakt LolaLiza heel herkenbaar en tegelijk universeel. Geen wonder dat LolaLiza ook heel positief onthaald wordt in het buitenland.
Women only: LolaLiza is een modeverhaal dat enkel draait rond vrouwen, hun moeders en dochters, hun zussen en vriendinnen. Leeftijd speelt geen rol: kleine meisjes, modebewuste mama’s en oma’s vinden outfits waarin ze zich goed voelen en die hen mooier maken. Wie twijfelt, wordt geholpen door de verkoopsters die er een erezaak van maken om hun klanten tot in de puntjes te kleden, ongeacht hun maat. De hoofdcollectie reikt van maat 36 tot maat 46 terwijl Studio L focust op vrouwen met maat 42 tot 52. Plus-size topmodel Stéphanie Van den Bergh is de ambassadrice van Studio L.
Bench:
Bench heeft een uitgebreid assortiment jassen ontworpen met de urban explorer in het achterhoofd. Doordat de functionele stijl met comfort en bewegingsvrijheid gecombineerd is, biedt de collectie stijlvolle oplossingen voor de 24-uurs, stedelijke levensstijl van de drager. De OneStop jacket met grafische print is de ideale bondgenoot om de stad te verkennen!
Le Temps des Cerises
De lijn ‘Modern Bohemian’ van Le Temps des Cerises is gesofisticeerd, vrouwelijk en uitgesproken. Geïnspireerd door de wereld van de ontwerpers, luxe en de baroktrend, levert Le Temps des Cerises een collectie af die rijk is aan details en opsmuk. Pailletten, juwelen, details in metaal, kant en visnet: geen enkel ontwerp ontsnapt aan deze trend. De snit is tijdloos en flirt met etnische en geometrische patronen. De kleuren zijn sober en onderkoeld.
Gaastra
Met een blouse ben je altijd stijlvol gekleed. De collectie Gaastra blouses is enorm veelzijdig en geeft een creatieve knipoog aan de “Maritime Sportswear” collectie. Alle blouses zijn gemaakt van hoogwaardige en moderne materialen. Gaastra heeft voor ieder wat wils!
Caroline Biss
Nog op zoek naar een leuk eindejaarscadeau? Heeft u nog geen bijpassende accessoires gevonden voor uw little black dress? Neem gerust een kijkje op www.carolinebiss.com.
Je kan er 7 dagen op 7 shoppen, de klok rond. En terwijl je shopt, krijg je stijladvies zodat je met één muisklik helemaal gekleed bent, schoenen en accessoires incluis. Online shoppen met de persoonlijke service die je krijgt in de boetieks van Caroline Biss, de eyecatchers voor je feestoutfit!
Giovane
Een little black dress of een jurk met glamoureuze accenten: met een Giovane jurk kom je gegarandeerd goed voor de dag tijdens de Feesten. Rijke materialen, fijne boho details en een luxueuze afwerking domineren de collectie. Zwierige jurken verenigen een warm kleurenpalet met halfedelstenen en een seventiesflair. A-lijnjurken met fotoprints van bloemige edelstenen zorgen ervoor dat je je in de lens van een caleidoscoop waant.
De lancering van Marie’s Corner Project Store in oktober 2015 vindt plaats in het kader van de nieuwe wind die Serge Silber, de nieuwe CEO van de marktleider van de zetel en de canapé met het label “Made in Belgium”, doet waaien.
In de Brusselse flagshipstore zet Marie’s Corner de deuren wagenwijd open voor design, mode, cultuur en lifestyle en reikt daarbij de hand naar nieuwe creaties, een mix van stijlen en naar nieuwe tendensen, steeds vanuit een geest van geven, delen en wederzijdse beïnvloeding. De 150 m² grote oppervlakte van de Marie’s Corner Project Store werd speciaal ingericht om jonge designers, artiesten, exclusieve collecties enz. te verwelkomen.
De ruimte werd ingericht om de iconische creaties van Marie’s Corner volledig tot hun recht te laten komen, naast de onontbeerlijke elementen voor de binnenhuisinrichting: verlichting, plaids, kussens, vazen en accessoires die zorgvuldig uitgekozen werden door Laetitia Zichy-Low en Sophie van Melckebeke. De herfst-wintercollectie voor 2016 bevat creaties van Normann Copenhagen, Tom Dixon, Menu, Artemide, Tradition, La Boutique Scandinave, Maison de vacances, Ethnicraft, L’Objet, Private0204 (exclusief bij Marie’s Corner), Teixidoors, Guaxs…
Het team van deze Project Store is een echt Project Team: Benoit Riche, binnenhuisarchitect en de nieuwe directeur van deze site, Valérie Lagrange draagt haar expertise bij op het vlak van groothandel, decoratie- en meubelretail, Sophie van Melckebeke, ‘inhouse’ binnenhuisarchitect bij Marie’s Corner volgt iedere realisatie op de voet. Het hele proces, van het voorontwerp tot het eindresultaat, is een kwalitatief hoogstaand project met een persoonlijke benadering van de klant. Inbegrepen zijn het beheer van de realisatie, meubelen op maat en de productie.
Marie’s Corner is meer dan ooit een belangrijke speler in het universum van de design en de lifestyle. Eerst is er de selectie van bekende modellen en bestsellers om naar de essentie terug te keren, dan zijn er de samenwerkingen en afspraken met klanten en dealers. Vervolgens zijn er de partnerships met iconische merken zoals BMW Brand Store, David Lloyd, Bellerose, etc. Marie’s Corner schroeft bovendien de leveringstijd van de BestOf-collectie terug tot vier weken.
Een exotische reis of een boeiende citytrip gepland voor het nieuwe jaar? Reis in stijl en neem je feestoutfit- en accessoires mee in een Rimowa koffer. Alessandra Ambrosio geeft het goede voorbeeld, jaren 20 stijl.
Madame So DIM
Voor het nieuwe herfst-/winterseizoen presenteert DIM opnieuw een prachtige collectie "Madame so...", een lijn met verschillende fantasiepanty's voor ieder moment van de dag. Madame so daily: fantasiepanty's voor elke dag en elke gelegenheid, Madame so cosy: extra zachte, dikke panty's, helemaal winter proof, Madame so chic: geraffineerde, chique, elegante en vrouwelijke panty's, ideaal voor party's en feestdagen en Madame so fashion: trendy panty's met een origineel motief of materiaal of in een speciale kleur.
DIM Nude Support - Zo verfijnd, maar zo stevig! DIM presenteert haar nieuwste innovatie: Nude Support, een ultra-verfijnde revolutionaire beha die de boezem steun geeft in alle vrouwelijkheid. De beha is zo dun en comfortabel dat je hem niet voelt onder kledij. Het revolutionaire materiaal combineert verfijndheid met comfort. De "Magic Galbe"-technologie blokkeert het materiaal onderin de cups om een optimale ondersteuning te verzekeren, en geeft dankzij de fraaie vorm ook nog een extra vrouwelijke touch aan de beha. De Nude Support is beschikbaar in de kleuren nude en zwart, met bijhorend slipje.
Ongekende stevigheid zonder beugel, met de DIM Osmose-lijn. DIM speelt in op de behoeften van de moderne vrouw, die bij de keuze van haar lingerie niet alleen het esthetische belangrijk vindt, maar ook het comfort. Een beha moet in de eerste plaats goed zitten en mag haar activiteiten niet verstoren. Daarom herwerkte DIM voor het seizoen herfst/winter 2015 haar lijn Osmose. Deze volledig vernieuwde lijn van voorgevormde beha’s biedt stevigheid zonder beugel, wat in combinatie met de zachte satijnen cups en fluwelen bandjes zorgt voor een ultiem draagcomfort. De Osmose-lijn van DIM bevat twee types beha’s: een voorgevormde beugelloze beha met transparante fantasie bovenaan en een volledig nieuw model: een effen push-up beha, eveneens zonder beugel.
Het nieuwste product van de Conserverie la belle-Iloise zal de fijnproevers doen watertanden! Smeer de Rillettes van Koolvis met Szechuan Bessen op een goed stuk brood om de sublieme smaak van deze heerlijke vis perfect te kunnen waarderen.
De mosterdzaadjes en de gerookte en bruin gebakken uien versterken de ervaring, de citroenschillen geven een fris gevoel in de mond en de fruitige smaak van de Sichuan bessen zorgen voor een zacht en pikant slotakkoord. Een bijzonder fijne aanvulling voor een echt geslaagd aperitief! Adviesprijs per pakket van drie blikjes: 5,80€
Om de eindejaarsfeesten te vieren, plaatst het beroemde Bretoense huis nog 8 andere recepten in de spotlights. Ze worden aangeboden in kleine, mooi gekleurde dozen met speciale grafische afwerking die onder meer de Sardinecrème met whisky, Kreeftenmousse en Zalmcrème met dragon bevatten. De Conserverie la belle-Iloise heeft bovendien een reeks van nieuwe kistjes ontworpen voor alle smaken, voor alle voorkeuren en voor alle beurzen!
De grote Sélection kist met haar indrukwekkende keuze van meer dan twintig verbluffend smaakvolle producten blijft natuurlijk de ster van het gamma. Maar de liefhebbers zullen dit jaar ook het kleine Sélection Prestige kistje willen proeven. De elegante doos met gouddruk en logo in reliëf bevat sardine, tonijn, makreel en kreeft - de vier vedetten van de conservenwereld – voor een festival van recepten voor fijnproevers en een extract van befaamde knowhow sinds 1932! Adviesprijs: 35,55€
Een huwelijk?
Bij de voorstelling van de twee nieuwe Dans la Famille kistjes, kondigt Mijnheer Makreel zijn huwelijk aan met Mevrouw Sardine onder het stelsel van scheiding van goederen. Het patrimonium bevat Sardines in olijfolie en citroen, Makreelfilets in witte wijn, grof gehakte artisjokken met Makreel, de absoluut onmisbare Sardines St-Georges in olijfolie, verkruimelde Sardines met aubergines, look en basilicum, Sardinecrème met whisky, verkruimelde Makreel met kruidenmengsel en Menton citroen en tenslotte Makreelrillettes met groene citroen.
Het Dans la Famille gamma stelt een tweede kistje voor met alleen de topproducten met tonijn en kreeft. Te proeven zonder mate! Adviesprijs: 24,95€ voor het klein model
Zeg nooit zomaar conserven tegen alle verduurzaamde levensmiddelen! De Conserverie la belle-Iloise is sinds het begin altijd resoluut trouw gebleven aan de "Kwaliteit voor alles" filosofie van haar oprichter Georges Hilliet. Ze heeft nooit de moeilijke wegen vermeden om conserven van topkwaliteit te kunnen aanbieden op basis van de pure Franse traditie van de edele gastronomie.
De Conserverie la belle-Iloise is gevestigd in Quiberon. Ze telt 290 medewerkers en een netwerk van 63 winkels aan de west- en zuidwestkust van Frankrijk, en 2 winkels in België. De Conserverie la belle-Iloise is zowel producent als verdeler in een eigen netwerk, en is sinds 3 generaties gespecialiseerd in de marktniche van de gastronomische viskwaliteit. Haar bereidingen zijn gebaseerd op een uitzonderlijke versheid, een grondige productenselectie, handwerk en de troeven van een uitzonderlijke knowhow die jarenlang onderhouden en verrijkt werd via innovatie en creativiteit.
MADE.COM zet voet aan wal in België. De Britse webshop biedt kwaliteitsvol design aan scherpe prijzen. Het aanbod is tot 70% goedkoper dan in het reguliere winkelaanbod. De formule? Geen tussenschakels of fysieke winkels, maar een rechtstreekse verkoop aan de consument. MADE.COM maakt kwalitatief design voor een groot publiek bereikbaar. Het innovatieve e-concept startte in 2010 in Engeland. De afgelopen drie jaar kon het een groei van 100% voorleggen. MADE.COM trok het kanaal over en veroverde intussen Frankrijk, Italië, Duitsland en Nederland. Dit najaar is het de beurt aan ons land. De webshop telt intussen meer dan 200.000 klanten.
Wat maakt MADE.COM zo bijzonder? De succesformule ontrafeld: Schoon gerief
Bij MADE.COM vind je alles om je huis mooi in te richten en aan te kleden: een groot aanbod sofa’s en fauteuils, bedden, tafels en stoelen, tapijten tot kussens en lampen toe. Meer dan 50 gerenommeerde ontwerpers, zoals Studio Putman en John Stefanidis, werken mee aan het aanbod. De gebruikte materialen komen van over de hele wereld: tapijten uit India, leer uit Italië en gestoffeerde meubels uit het Verenigd Koninkrijk.
Cut out the middleman: Het businessmodel is eenvoudig: MADE.COM heeft geen fysieke winkels. Je koopt als consument meubels, accessoires en verlichting, rechtstreeks aan bij de designers en fabrikanten. Ning Li, co-founder en CEO legt uit: “Door alle tussenstappen in het productieproces zoals agenten, importeurs en de winkels betaal je als klant vaak onnodig veel geld. Wij willen klanten dit deel besparen en bieden origineel design aan voor betaalbare prijzen.” Door deze online aanpak heeft MADE.COM lage voorraadkosten (80% van de containers die toekomen zijn al verkocht) en zijn bijgevolg ook de vaste kosten laag. Het budget dat zo vrijkomt, investeert Made.com in de fabricage en de kwaliteit van de producten.
Snelle speler : Als e-tailer is MADE.COM ontzettend snel. Twee keer per week ontdek je nieuwe items op de site. Terwijl het in de meubelsector gemiddeld twee jaar duurt vooraleer een nieuw product op de markt komt, kan MADE.COM de klus op z’n snelst in vier maanden klaren. Met andere woorden: MADE.COM houdt de vinger aan de pols en doet er alles aan om het aanbod te optimaliseren. Nieuwe trends worden snel opgepikt, stukken die het minder goed doen, verdwijnen uit het assortiment. De producten van MADE.COM zijn nergens anders op de markt te vinden. Het zijn stuk voor stuk ontwerpen uit de eigen design studio, waar meer dan 60 ontwerpers werken onder leiding van head of design Ruth Wasserman.
Gluren bij de buren
Vooraleer je een meubel koopt, wil je dat stuk ook in een realistische situatie zien en niet louter en alleen in een steriele online-omgeving. Dankzij het platform Unboxed (www.made.com/unboxed) kan je de stukken die jij wil kopen in echte interieurs zien, gefotografeerd bij mensen bij jou in de buurt. Unboxed is de social showroom van MADE.COM. “Unboxed geeft ons de kans om via onze producten contact te leggen met onze klanten in een virtuele showroom,” zegt Ning Li, medeoprichter en CEO van Made.com. “Meer zelfs, het stimuleert het communitygevoel bij buurtbewoners doordat klanten bij elkaar inspiratie zoeken. Unboxed bemoedigt en vergemakkelijkt mond-tot-mondreclame, wat sowieso altijd al een van onze sterkste marketingkanalen was.” Het systeem is meer dan een jaar online en het werkt: klanten stellen elkaar vragen over de producten en wisselen tips uit.
Sterke start
In 2010 richtten Ning Li (CEO) en Brent Hoberman, co-founder van Lastminute.com, samen MADE.COM op in de UK. Ning’s oude schoolvriend Julien Callede werd COO en voormalig architecte Chloe Macintosh werd Creative Director. Samen kregen ze de financiering rond om van start te gaan. Made.com bleek al snel een hit. In 2013 landde Made.com met succes in Frankrijk en Italië. Vorig jaar ging er een Nederlandstalige website online om MADE.COM in Nederland te lanceren. Dit najaar richt MADE.COM zijn pijlen op België. Damien Poelhekke, Head of Marketing & Business Development Benelux, staat aan het roer van deze operatie. Het bedrijf is gevestigd in Soho en stelt meer dan 200 mensen te werk.
De kerstperiode is in aantocht en bij menige Belg staat dan een bezoekje aan de kerstmarkt steevast op het programma. Zij die aan een dagje kerstmarkten niet genoeg hebben, kunnen er ook een weekendarrangement van maken. Vakantiewoningspecialist Interhome selecteerde alvast 5 unieke vakantiewoningen die vlakbij de kerstmarkt gelegen zijn. Van een historische rijwoning in het centrum van Brugge tot een gezellig appartement in de buurt van de ondergrondse kerstmarkt in Traben Trarbach. Can you hear the sleighbells ring?
Beeldschoon Brugge: Brugge is al idyllisch op zich, maar wordt nog magischer als het in een gezellige kerstsfeer wordt ondergedompeld. Zowel op de grote markt als op het Simon Stevinplein worden tijdens de wintermaanden heel wat kerstkraampjes opgezet. Daarnaast zet de stad een heus sneeuw- en ijssculpturenfestival op aan het station. Interhome selecteerde uit haar grote aanbod een historisch rijhuis in het centrum van Brugge, dat ideaal is als vertrekpunt om de vele kerstactiviteiten van de stad te verkennen. “Het Kattepoortje” ligt centraal in het stadscentrum en stelt daarenboven 6 fietsen ter beschikking. Het appartement is beschikbaar vanaf € 361 voor 2 nachten.
Grootste kerstmarkt van Frankrijk in Colmar: Voor de grootste en meest gezellige kerstmarkt van Frankrijk moet je in Colmar zijn. De stad zet maar liefst 5 kerstmarkten op en de verlichte middeleeuwse vakwerkhuizen brengen een feeërieke sfeer met zich mee. Colmar, gelegen in de Elzas, voorziet in de wintermaanden ook een grote schaatsbaan en een reusachtige “brievenbus van de kerstman” waar kinderen hun brieven en wensen kwijt kunnen. Interhome verhuurt tijdens de wintermaanden een gezellig appartement in de typische Elzasser stijl in het centrum van Colmar, vlakbij alle kerstmarkten. “Home Petite Venise” is een comfortabele vakantiewoning die beschikbaar is vanaf € 229 voor 2 nachten.
Ondergronds Kerst vieren in Traben Trarbach: Uiteraard mag Duitsland niet ontbreken in dit kerstlijstje: het aanbod aan kerstmarkten is er immens, maar de sfeer altijd en overal even authentiek. Interhome koos voor een appartement dat op wandelafstand ligt van een wel héél unieke Duitse kerstmarkt. In het Moezelstadje Traben Trarbach speelt de kerstmarkt zich namelijk ondergronds af! De historische wijnkelders zijn aan het eind van het jaar het toneel voor heel wat kerstkraampjes, culinaire specialiteiten en kwaliteitsvolle wijnstandjes. Voor zij die dit jaar eens iets anders willen zien, maar toch de typische Duitse kerstsfeer willen proeven, is Traben Trarbach het antwoord. Je kunt er verblijven in een modern appartement voor twee personen op wandelafstand van het ondergrondse kerstspektakel. Voor slechts € 234 kun je er 7 nachten verblijven.
Durbuy in feeëriek jasje: Naast Brugge is de kerstmarkt van Durbuy ongetwijfeld een van de mooiste van België. Het kleine stadje in de Ardennen heeft zijn middeleeuwse glorie volledig bewaard en zet dat tijdens de kerstperiode extra in de verf. De kerstmarkt die er in december wordt opgezet is dan misschien niet de grootste, maar wel enorm gezellig. Feestelijke decoraties en een gezellige kerstverlichting zorgen voor een warme sfeer, terwijl je van de lokale culinaire specialiteiten kunt genieten. Op een kleine 10 kilometer van het centrum van de stad kun je er in een 5-sterren villa van Interhome overnachten. “Il Premio” is beschikbaar voor 8 personen, is zeer luxueus en beschikbaar vanaf € 849 voor 3 nachten.
Winter Londonland: Van 20 november tot 3 januari kun je in London van een Winter Wonderland ervaring genieten. Het centraal gelegen Hyde Park wordt dan volledig omdergedompeld in een kerstsfeer, met een ijsspektakel, circusshows, attracties, eetgelegenheden en een ijsbar. Op amper vijf minuten wandelen van Hyde Park, kun je overnachten in een comfortabele rijwoning. “Cheval Place” ligt trouwens op twee minuten van shoppingcenter Harrods en al het kerstshopgedruis in Old Brompton Road en Kings Road. Ideaal dus om nog een paar kerstcadeautjes in te slaan. Je kunt deze vakantiewoning van Interhome boeken vanaf € 582 euro voor 3 nachten. Meer informatie: http://www.interhome.be
Op maandag 19 oktober vond de officiële prijsuitreiking plaats van de 10de editie van de nationale wedstrijd Ambacht in de Kijker. De uitgekeken kans voor de minister voor Middenstand, Zelfstandigen en KMO’s Willy Borsus om deze sector extra aan te moedigen.
Sinds 10 jaar maakt Ambacht in de Kijker de diversiteit en rijkdom van de ambachtelijke beroepen bekend bij het grote publiek en jongeren. Voor zijn verjaardagseditie verzamelden talrijke genodigden in de Club van Lotharingen te Brussel om de 10 laureaten van deze wedstrijd te belonen. Uit de 193 dossiers, werden 10 laureaten geselecteerd voor de kwaliteit van hun werk maar eveneens voor hun parcours en management. 10 ambassadeurs uit de sector, 10 voorbeelden van een succesverhaal. Na een uitwisseling met de Minister van Middenstand, Zelfstandigen en KMO’s Willy Borsus, die aan éénieder toeliet bedenkingen en vragen uit te wisselen, vond de officiële ceremonie plaats onder voorzitterschap van de prestigieuze hoedenontwerpster van talrijke koningshuizen Fabienne Delvigne.
De Minister van Middenklasse, Zelfstandigen en KMO’s Willy Borsus overhandigde een cheque van €3000 aan de grote winnaar van de dag, orgelmaker Guido Schumacher, die de jury overtuigde door zijn minutieus werk en de verschillende expertises die vereist zijn om de klank van een orgel te creëren. Artisanale slager - verfijner Thierry Depuydt uit Péruwelz sleept de publieksprijs van €1000 in de wacht dankzij 22% van de voorkeurstemmen.
Van 10 tot 17 oktober werd een oproep gedaan aan het publiek om aan de hand van de verschillende presentatievideo’s op de website van de wedstrijd om voor hun favoriete laureaat te stemmen. Om zijn 10de verjaardag te vieren, schenkt de wedstrijd een bon van €50 aan 10 willekeurige stemmers voor een aankoop bij een ambachtsman op de website www.ambachtindekijker.be. Het is eveneens Thierry Depuydt die de prijs webmarketing van €1000 in de wacht sleept dankzij zijn online communicatie. Dit jaar won Bespoke Tailor Aravinda Rodenburg uit Gent het hart van de jury door zijn stijlvolle op maat gemaakte kostuums en won een cheque van €1000.
Willy Borsus sprak tijdens de prijsuitreiking: “Ik feliciteer alle laureaten van Ambacht in de Kijker voor hun enthousiasme en voor hun liefde voor schoonheid die ze dagelijks tentoonstellen bij het uitoefenen van hun passie. Ik bewonder vooral het werk van Guido Schumacher voor de exceptionele kwaliteit van zijn werk en zijn zin om zijn buitengewone expertise door te geven.
De expertise van onze ambachtslieden verdient het van in de kijker gezet te worden, maar bovenal ook om beschermd te worden. Het is daarom dat op 1 januari 2016 een nieuwe wettelijke definitie van een ambachtsman in werking zal treden. Met deze wettelijke definitie zien de ambachtslieden eindelijk hun werk beschermd en erkend! Het vastleggen van een wettelijke definitie van een ambachtsman, is het erkennen en appreciëren van hun talent en het beschermen van hun werk. Een grote proficiat aan Ambacht in de Kijker en het dynamisch team van ASBL Besace, dat sinds 10 jaar het land doorkruist om onze ambachtslieden in de kijker te zetten.”
Sinds 10 jaar heeft de wedstrijd Ambacht in de Kijker als doel de ambachtelijke sector te promoten in België. Een sector waar ons land fier op mag zijn. De passie en expertise van mannen en vrouwen die uw leven verrijken.
Icelandair start codeshare overeenkomst met Jetblue
Gunstige verbindingen tussen de Verenigde Staten, IJsland en Europa. Icelandair en JetBlue starten met een codeshare partnership: de eerder dit jaar ondertekende overeenkomst is goedgekeurd door de autoriteiten. Met deze samenwerking kunnen reizigers profiteren van betere verbindingen tussen de vliegroutes van beide luchtvaartmaatschappijen. De focus ligt op de vliegvelden van Boston, New York (JFK) en Reykjavik.
Van interlining naar codeshare
De luchtvaartmaatschappijen werken al sinds 2011 samen op basis van interlining. Vanaf nu biedt Icelandair ook codeshare vluchten aan op de aansluitende connecties van JetBlue. Hierdoor kan JetBlue vanuit haar hubs in Boston en New York (JFK) de volgende connecties aan haar passagiers aanbieden: Austin, Texas (AUS), Detroit, Michigan (DTW), Orlando, Florida (MCO), Pittsburgh, Pennsylvania (PIT), Raleigh-Durham, North Carolina (RDU) en Washington D.C. (DCA)
Passagiers van zowel Icelandair als JetBlue profiteren nu van gecombineerde ticketing en bagagetransfers wanneer ze overstappen op een van de twee luchtvaartmaatschappijen. Daarnaast hebben ze aan boord toegang tot Wi-Fi, een individueel entertainmentsysteem, lederen bekleding, hoge servicekwaliteit en kan men twee gratis koffers inchecken.
“Dit is een belangrijke mijlpaal voor Icelandair en brengt nieuwe mogelijkheden voor reizigers die naar IJsland en verder reizen. Onze gelijkgestemde business modellen en klantvoorzieningen bieden een uniforme service in onze netwerken. We zijn erg blij om JetBlue te mogen verwelkomen aan boord”, aldus Birkir Hólm Guðnason, CEO van Icelandair.
“JetBlue’s versterkte samenwerking met Icelandair herbevestigt onze inzet om klanten te voorzien van de beste service naar de beste bestemmingen over de hele wereld. Het is nu makkelijker dan ooit voor reizigers om naadloze verbindingen te boeken tussen het netwerk van JetBlue en daarbuiten”, zegt Marty St. George, Executive Vice President Commercial and Planning bij JetBlue.
EEN PRACHTKANS OM KENNIS TE MAKEN MET EEN MOOIE REGIO RIJK AAN CONTRASTEN EN AVONTUREN
Vanaf de zomer van 2016 zal Brussels Airlines vijf keer per week vanuit de luchthaven van Brussel de luchthaven van Belfast City aandoen. De vluchten vinden plaats op maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zondag, het hele jaar lang. Dat is een uitgelezen kans om op verkenning te trekken naar Noord-Ierland, een uiterst charmante en innemende regio! U maakt er kennis met Belfast, de geboortestad van de Titanic, en haar prachtig museum. U kunt u laten verleiden door de prachtige kustroute en de adembenemende landschappen die als decor dienden voor de beroemde reeks Game of Thrones. Volg de Giant’s Causeway, test uw evenwicht op de touwbrug van Carrick-a-Rede, slaap in een vuurtoren of een kasteel… Voor elk wat wils! Ook de gastronomie is een sterk punt van deze regio, dat volgend jaar extra wordt belicht tijdens het Northern Ireland Year of Food and Drink 2016.
Belfast en zijn vele gezichten : Een uitstekende muziekscène, drukke restaurants en authentieke pubs met een leuke sfeer maken van de hoofdstad van Noord-Ierland één van de mooiste bestemmingen voor citytrips in Europa. Op elke straathoek is hier wel geschiedenis op te snuiven. Of het nu gaat over het Victoriaanse tijdperk met de Queen’s university of de overdekte markten, de post-industriële periode in de Titanicwijk, de geschiedenis die afgelezen kan worden van de “murals” (historische en politieke fresco’s uit de 20ste eeuw). Belfast is een stad vol geschiedenis en verhalen. Het is niet zo’n grote stad waardoor een bezoek best te voet kan of met de handige zwarte taxi’s. Om Belfast te bezoeken, kunt u ook door de stad fietsen met de Belfast City Bike Tour.
De musts van Belfast in 3 dagen
• Ga voor de Titanic Belfast ervaring, rij voorbij de fresco’s in een zwarte taxi en maak kennis met de andere niet te missen bezienswaardigheden van Belfast.
• Wandel naar de markt van St-George en geniet er van een brunch of lunch op zondag, opgeluisterd met een vleugje live muziek
• Festivals – samen met sessies traditionele muziek, kunstfestivals…
• En in de omgeving? De Giant’s Causeway ligt op 1u45 (met de bus, de trein of de auto) en talrijke daguitstappen zijn mogelijk vanuit Belfast, zoals een bezoek aan de oude distilleerderij Bushmills of de plaats waar Game of Thrones werd opgenomen…. www.ireland.com/nl-be/campaign/nl-be/stedentrip-ontdek-belfast/ of www.visit-belfast.com/
Titanic Belfast: een niet te missen ervaring
Hier, en meer dan overal elders ter wereld, zit de legende van de Titanic verankerd in de stad. Bezoek het bruisende Titanic Belfast-museum waar sinds de opening in 2012 al meer dan een miljoen bezoekers op afgekomen zijn. Neem deel aan de Titanic Walking Tour in de buurt en stap aan boord van het laatste resterende schip van de White Star Line, de SS Nomadic.
Buiten Belfast: Een reusachtige trip langs de kustroute van de Giant’s Causeway
Verken een unieke kustlijn: die van de Giant’s Causeway, tussen Belfast en Derry~Londonderry. Laat u onderweg verleiden door het kasteel van Carrickfergus uit de 12de eeuw en de prachtige tempel van Mussenden die is opgetrokken op de rand van een duizelingwekkende klif boven het strand van Downhill dat wel 10 kilometer lang is.
Het hoogtepunt van uw tocht wordt zeker de Giant’s Causeway. Een rit heen en terug naar de Causeway is mogelijk vanuit Belfast, reken ongeveer anderhalf uur rijden. Deze site werd door de UNESCO geklasseerd als werelderfgoed en bestaat uit 40.000 zuilen van basalt, afkomstig van gesmolten lava. Na afkoeling bleef er een trap van donkere hoekige stenen achter, tot in de oceaan. Een wonder van de natuur! Vier wandelpaden bieden een prachtig zicht op het gebied van de Giant’s Causeway. Een ervan leidt naar het bruggetje in Carrick-a-Rede dat op meer dan 30 meter boven een spectaculaire klif hangt met zicht op het deinende water. Wilt u nog wat strafs beleven? Zet dan koers naar het pad van The Gobbins, op 30 minuten van Belfast. Dit parcours werd in 1902 aangelegd en werd ondertussen volledig gerenoveerd. Het wandelpad slingert zich 3 km lang voorbij kliffen, over hangbruggen en door uit de rotsen gehouwen tunnels, op enkele meter boven de zee. Een rijke ervaring gegarandeerd!
Trek op weg voor een moment van rust tussen de romantische overblijfselen van het kasteel van Dunluce aan de rand van een scherp voorgebergte. Een prachtig schouwspel wacht u op langs deze pittoreske en fascinerende route. Ontdek de vuurtorens van het graafschap Antrim die dit pad verlichten. Bezoek ook Rathlin West Light op het eiland Rathlin of breng de nacht door in één van de gerestaureerde huizen van de vuurtorenwachter in Blackhead. Ga mee op pad met een natuurkenner die u vogelkolonies toont en misschien ziet u zelfs wel een walvis?
- Wintersport met het hele gezin in Hemsedal, Skeikampen, Trysil en Fjord-Noorwegen
Er zijn er weinig die zo gepassioneerd zijn over skiën als de Noren. Wintersport is een ‘way of life’ in Noorwegen. Kinderen worden er geboren met ski’s aan hun voeten, leren de piste afdalen zodra ze kunnen lopen en gaan vaak skiënd naar school. Nooit is het te koud voor de Noren om naar buiten te gaan. Het land ademt “Friluftsliv” – Noors voor buitenleven. Deze skicultuur maakt Noorwegen een ideale wintersportbestemming voor families. Geheel in lijn met de trend ‘do as the locals do’ treden skiërs van alle leeftijden en niveaus in het skispoor van de Noren. Nu de wisselkoers van de Noorse kroon aantrekkelijker wordt en de Alpen minder strenge winters krijgen, bieden sneeuwzekere Noorse wintersportgebieden als Hemsedal, Skeikampen, Trysil en Voss in Fjord-Noorwegen een kindvriendelijk alternatief voor de meer traditionele Europese skiresorts.
Winterwonderland voor families: Noorwegen staat bekend om haar sneeuwzekerheid, ongerepte natuur, kindvriendelijke skiresorts en rustige ruime pistes van alle moeilijkheidsgraden. Kinderen tot acht jaar skiën er gratis. Ook zijn er veel accommodaties met zelfcatering waarmee je gemakkelijk de kosten laag houdt. De skiresorts zijn voorzien van kinderfaciliteiten als crèches, spelactiviteiten en afgebakende gebieden waar kinderen in alle rust hun ski-skills kunnen oefenen. De wintersportgebieden Hemsedal, Skeikampen, Trysil en Voss bieden zowel met Kerst als Pasen goede skicondities met een winterseizoen van tot zes maanden. Activiteiten als honden- of paardensleetochten, culinair genieten en relaxen in de spa maken de Noorse winterbeleving helemaal compleet.
Hemsedal: skiën in de Scandinavische Alpen: Hemsedal ligt tussen Oslo en Bergen in. Het is één van de meest sneeuwzekere wintersportgebieden van Noorwegen, vanwege een hoge ligging op 620 tot 1450 meter boven zeeniveau. Hemsedal kent dan ook een lang winterseizoen: van november tot begin mei halen skiërs en snowboarders hier hun hart op. Het gebied staat ook wel bekend als de Scandinavische Alpen, omdat de berg van 1450 meter hoogte Noord-Europa’s hoogste skipunt markeert. Hemsedal heeft een groot en gevarieerd aanbod en is geschikt voor alle niveaus. Speciaal voor kinderen zijn er uitgebreide kinderpistes met kinderliftjes en spelactiviteiten. Fanatiekelingen leven zich uit bij de zogenaamde funparks voor gevorderden.
Sinds kort kun je vanaf Hemsedal’s skicenter helemaal naar beneden skiën naar de winkeltjes in het dorpscentrum. ’s Avonds kun je hier eten in een van de restaurants met traditionele Noorse keuken en op z’n Noors après-skiën in lokale cafeetjes en nachtclubs. Slapen kan in luxe accommodaties naast de piste, of in het centrum.
Skeikampen: familievakantie in de sneeuw : Ook Skeikampen biedt met haar hoge ligging (800m) sneeuwzekerheid van eind november tot begin mei. Skeikampen ligt in de buurt van de Olympische stad Lillehammer en op drie uur rijden van Oslo. Er zijn groene, blauwe, rode en zwarte afdalingen en met gemiddeld twee tot vier meter verse sneeuw per jaar zijn goede skicondities gegarandeerd. Ook beschikt Skeikampen over speciaal aangelegde pistes en liften voor de kleintjes en is daarmee een van de meest gezinsvriendelijke wintersportbestemmingen. Behalve skiën en snowboarden, kun je in Skeikampen goed langlaufen. Al meer dan 100 jaar wordt de regio geroemd om haar uitgestrekte netwerk van geprepareerde langlaufroutes. Het afwisselende langlauflandschap tussen de bergen en bossen is geschikt voor zowel korte als lange tochten, en zowel beginners als gevorderden. Na een dag op de piste vind je in Skeikampen ontspanning bij de Skeikampen Spa. Ga voor een massage met warme oliën, een duik in het zwembad of een paar saunasessies en je voelt je weer als herboren.
Trysil: het grootste skigebied van Noorwegen: Trysil is het grootste wintersportgebied van Noorwegen met het meest gevarieerde aanbod, voor jong en oud. Kinderen kiezen voor een groene of blauwe piste, freestyle skiërs of snowboarders voor één van de beste en meest uitgebreide funparks van Noorwegen om hun nieuwste tricks te oefenen. Ook in Trysil begint het wintersportseizoen vroeg. Skiën kun je er van begin november tot eind april. Mocht het toch niet op tijd echt winter worden, dan biedt Trysil daadwerkelijk sneeuwgarantie en krijg je je geld terug. Komend seizoen geeft Trysil het ‘early’ en ‘late evening’ skiën een extra boost, waarmee je nog voor het ontbijt vanaf 7:00 uur en ’s avonds laat onder de sterrenhemel de pistes kunt trotseren.
Ook zonder ski’s of snowboard is er veel te doen in Trysil. Een must-do als je op wintersport bent in Noorwegen is een honden- of paardensleetocht. Ook voor après-ski met live muziek ben je in Trysil aan het juiste adres. Bijzonder in Trysil is dat bijna 80 procent van de accommodaties “ski in/ski out” is, wat betekent dat je de auto niet nodig hebt om bij de piste te komen, en na de après-ski dus ook gemakkelijk weer thuis komt.
Voss: wintersport in de fjorden: Op zo’n 1,5 uur rijden van Bergen ligt Voss, midden tussen de unieke Noorse fjorden. Voss, ook wel de winterhoofdstad van Fjord-Noorwegen genoemd, is één van de meest bekende Alpine-skibestemmingen van Noorwegen en één van de meest sneeuwzekere. Voss is populair bij zowel gezinnen met kinderen als bij ervaren wintersporters. Regelmatig worden hier zelfs Wereldkampioenschappen georganiseerd. Voss heeft twee skicentra, Voss Resort Bavallen en Voss Fjellandsby Myrkdalen. Hier vind je pistes geschikt voor alle niveaus en alle leeftijden, diverse skischolen, en accommodaties variërend van authentieke berghutten tot luxe appartementen. Voss Resort Bavallen bevindt zich net buiten het centrum van Voss. Voss Fjellandsby Myrkdalen is gelegen op 25 minuten rijden vanaf Voss. Fjord-Noorwegen kent nog meer wintersportgebieden, waaronder Ålesund-Stranda en de Sognefjord regio. Met name Stranda staat bekend als uitdagende skibestemming, met veel mogelijkheden voor off-piste- en toerskiën. In heel Fjord-Noorwegen kenmerkt het landschap zich door hoge berghellingen, besneeuwde bergwouden en de meest indrukwekkende vergezichten. Dit nodigt niet alleen uit tot skiën en snowboarden, maar ook tot langlaufen en sneeuwschoenwandelen.
Een wintersportvakantie in Voss/Fjord-Noorwegen kan goed gecombineerd worden met het verkennen van de natuurrijke omgeving per Fjord Safari in een RIB boot. Ook een tripje met de Flåm Railway vanaf de Aurlandsfjord de bergen in en indoor skydiven behoren tot de mogelijkheden. Slapen doe je in Voss in moderne hutten, hotels en lodges, die grotendeels pas een paar jaar geleden zijn gebouwd.
Touroperator zet cruises op de Volga, Mekong, Yangtze, Saint-Laurent en het Caledonia kanaal centraal
In 2016 pakt niche touroperator Expair Tours uit met een aantal unieke riviercruises. Zo kan je de Volga afvaren tussen Moskou en Sint-Petersburg of maak je een cruise op de Saint-Laurent in het oosten van Canada. Ook de Schotse Highlands kunnen via het Caledonia kanaal vanop het water bewonderd worden. Wie niet tot volgend jaar wil wachten, kan komende winter al een cruise op de Mekong of de Yangtze maken. Ideaal voor wie de winterse koude wilt ontvluchten. Alle cruises onderscheiden zich door hun kleinschalig en charmant karakter. Meer info en boeken: www.expairtours.be
Het cruise-aanbod van Expair Tours in 2016-2017 is er eentje om duimen en vingers bij af te likken. Zo biedt de niche touroperator kleinschalige riviercruises aan, waarbij natuur en cultuur centraal staan. 95% van hun riviercruises vertrekken met een vlucht vanuit Brussel, de overige 5% vertrekt vanuit Parijs. Vervolgens ga je aan boord van een charmant en karaktervol cruiseschip dat je iedere dag naar een andere plaats zal voeren.
Varen door de geschiedenis van Rusland: Cultuur, stadsleven en geschiedenis ontmoeten elkaar tijdens de cruise op de Volga. Vertrekken doe je naar keuze vanuit Moskou of Sint-Petersburg, twee fascinerende Russische steden. Je stopt tijdens deze riviercruise onder andere in Ouglitch, een oud stadje met een levendige cultuur en geschiedenis. In Goritzy bezoek je het klooster van St.Cyriel, dat een van de grootste erfenissen van 15de eeuwse religieuze architectuur herbergt. Vervolgens bezoek je ook Kizhi, een klein eilandje dat tot het UNESCO-werelderfgoed behoort. Tijdens de vaartocht naar het heropgebouwde Mandrogui, zie je vanuit je slaapkamer de mooie gebouwen en oude kerken aan de oever overgaan in de Russische toendra. Hier geniet je van een gezellige picknick op het platteland. De riviercruise eindigt vervolgens opnieuw in Moskou of Sint-Petersburg, afhankelijk van de vertrekstad die je koos. Deze 11-daagse riviercruise is boekbaar vanaf 2035 euro, inclusief vluchten, transfers en verblijf in volpension in een buitenkajuit.
Panoramisch overwinteren op de Mekong : De riviercruise bij uitstek tijdens de koude wintermaanden is de 13-daagse vaart op de Mekong. De Mekong Prestige voert je van Siem Reap in Cambodja tot Saigon in Vietnam of andersom. Eén van de hoogtepunten van deze reis is een bezoek aan de tempels van Angkor Wat. De reis gaat dan verder richting Kampong Chhnang, waar je kennis maakt met het Cambodjaans plattelandsleven. Na een tussenstop in een klein schooltje in het dorpje Koh Chong, gaat de reis verder naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Eens de grens over met Vietnam, staan er stadsritten in Sa Dec, panoramische uitzichten in My Tho en traditionele viskwekerijken in Tan Chau op het programma. Een zeer gevarieerd programma, waarbij je verschillende aspecten van het Aziatische leven te zien krijgt. Dat in combinatie met een perfect winterklimaat – 22 tot 30 graden – levert een ontspannen, culturele reis op! Deze 13-daagse cruise is boekbaar vanaf 3090 euro/pp, inclusief vluchten en verblijf in een buitenkajuit op basis van volpension. Enkel visumkosten zijn niet inbegrepen.
Riviercruise op de Yangtse: De Yangtse rivier is de 3e grootste ter wereld en mag daarmee niet ontbreken in het riviercruise-aanbod van Expair Tours. De M/S Yangzi Explorer vaart maximum 124 passagiers 15 dagen lang rond tussen Peking en Shanghai en laat op die manier de mooiste stukjes Chinese cultuur en natuur zien. Naast de twee wereldsteden bezoek je tijdens deze riviercruise ook Xian, waar je de site van een terracotta leger bezoekt en prachtige kloosters ontdekt. De reis gaat verder richting Fendu, een spookstad die lang de inspiratie is geweest voor de Chinese literatuur. Op deze plek word je ook omver geblazen door de mooie boeddhistische tempels met uitzicht over hun rivieren en pittoreske tuinen. Vervolgens staan de landschappen van Badong, de grootste hydro-elektrische dam ter wereld in Yichang en adembenemende watervallen aan de Lushan berg op het programma. Deze riviercruise geeft je een zeer gevarieerd beeld van het leven in China. Je kan er zelf op uit trekken vanaf 4770 euro pp, inclusief binnenlandse vluchten, hotelverblijven, alle activiteiten en verblijf in een binnenkajuit op basis van volpension.
Canada per boot doorkruisen: De riviercruise op de Saint-Laurent laat je 11 dagen lang met Canada’s mooiste troeven kennismaken. Niet alleen staan wereldsteden als Montréal, Toronto en Québec op het programma, je bezoekt ook de Niagara-watervallen en UNESCO-werelderfgoed in Fort Henry. Een zeer gevarieerd programma, dat je naar eigen wens met extra activiteiten kunt aanvullen. Zo biedt Expair Tours een optionele helikoptervlucht aan boven de Niagarawatervallen, kun je een bijkomend bezoek aan Ottawa brengen of voeg je nog iets meer natuur toe aan je reis door naar de Saint-Anna canyon te gaan. De Saint Laurent Prestige heeft plaats voor 216 passagiers en beschikt over een panorama- en promenadedek. Deze cruise is boekbaar vanaf 3105 euro/pp, inclusief vluchten en verblijf in een binnenkajuit op basis van volpension.
Tussen mythes en legendes in de Schotse Highlands: Wie het liever niet te ver zoekt kan ook een cruise maken langs de Schotse Highlands. Je vaart over het Caledonia kanaal en gaat met zo’n 50 anderen in Inverness of Kyle aan boord op de M/V Lord of the Glens, een speciaal aangepast jacht dat voor de gelegenheid een Schots jasje aantrekt. Tijdens de 8-daagse riviercruise doe je onder andere Fort Augustus en het Cawdor kasteel aan, dat de geschiedenis in ging dankzij Shakespeare’s “Macbeth”. Je passeert onderweg ook de trap van Neptunus, een doorgang van maar liefst 8 sluizen. Later bezoek je het Duart kasteel, ga je per autocar naar de Fionnphort jachthaven en breng je een bezoekje aan het eiland Eigg, dat omringd is door prachtige kliffen. Eindigen doe je opnieuw in Inverness of Kyle, afhankelijk van de vertrekplaats die je koos. De vluchten voor deze riviercruise vertrekken vanuit Parijs en zijn te boeken vanaf 3425 eur pp, inclusief vluchten, transfers en verblijf in een buitenkajuit op basis van volpension.