Maar is Comté niet altijd een culinair hoogstandje? Op ieder moment van het jaar? Sprankelend, krokant, gesmolten en zelfs puur kan hij iedere tafelgast laten smelten voor zijn heerlijke smaaknuances.
Z’n diversiteit aan geuren en smaken, z’n complexiteit in de mond en de vele textuurvariaties zijn het gevolg van drie factoren: Omgeving: de grootse weiden, boordevol rijke en gevarieerde flora, waar de rustige Montbéliarde koeien in vrijheid kunnen grazen. Knowhow : de kaasmakers en affineurs beïnvloeden, door hun ervaring en kennis, de transformatie van rauwe melk tot heerlijke kaas. De eersten voegen een persoonlijke toets toe aan de rauwe melk die ze dagelijks ontvangen. De affineurs weten vervolgens welke rijpingskelders geschikt zijn om de optimale rijping te bekomen.
Tijd : de rijpingstijd bepaalt de kenmerkende smaak- en textuurverschillen waar Comté om bekend staat. Deze blijven immers evolueren zo lang de kazen in de kelders liggen. De oorsprong van de melk, zijn transformatie in de fruitières en de zorg die eraan gewijd wordt in de rijpingskelders bepalen dus de aroma’s van Comté. Je moet maar eens 2 stukjes Comté vergelijken die afkomstig zijn van 2 verschillende affineurs -met elk hun eigen werkwijze-, van 2 fruitières –uit 2 verschillende microgebieden in het Juragebergteof simpelweg 2 stukjes met een verschillende leeftijd en je zal de aromaverschillen meteen opmerken.
Het resultaat? Een bijna oneindige verscheidenheid aan aroma’s … Bepaalde Comtés doen denken aan hazelnoot, rijp fruit, brioche en gekookte melk. Terwijl anderen de smaak van walnoot, pure chocolade en geroosterde aroma’s oproepen. Nog anderen suggereren de unieke combinatie van witte chocolade en getinte citruscrème of sterke kruiden, verzacht door boterkaramel en honing. Deze aromatische rijkdom, deze originaliteit, deze karakteristieken maken van Comté een onvergelijkbare tafelpartner. Puur, in sneetjes op een plateau, gesmolten in een fonduepot of gegratineerd op een heerlijk dikke boterham. Hij doet steeds weer het water in de mond lopen… Ook in de onderstaande recepten.
EEN BEKENDE KLASSIEKER, FONDUE VAN COMTÉ
Voor 4 personen 400g melkachtige Comté van 8 maanden, geraspt, 400g fruitige Comté van 12 maanden, geraspt, 35 cl witte Côtes du Jura wijn, 1 theelepel aardappelzetmeel, 200g Frans brood, 2 cl Marc du Jura of kirch, 1 teentje knoflook, Gemalen peper en nootmuskaat
Het recept : Wrijf de fonduepot in met de geplette knoflook. Plaats de geraspte kaas hierin. Verwarm op een middelmatig vuur en laat smelten met de witte wijn. Roer met een houten lepel tot de Comté helemaal gesmolten is en breng op smaak met wat peper.
Meng het aardappelzetmeel met een beetje witte wijn en roer dit onder de gesmolten kaas. Vergeet niet voortdurend te blijven roeren om het geheel te laten binden. De fondue moet een gladde homogene massa worden. De fondue is klaar om op de fonduebrander geplaatst te worden. Serveer met het Frans brood om te dippen.
COMTÉ KROKETTEN
Voor een twintigtal kroketten : 800g fruitige Comté van 10 maanden, 100g boter, 200g bloem, 1/2 liter melk , 3 eierdooiers (hou het eiwit bij), gemalen peper, 1 theelepel nootmuskaat , 200g paneermeel, 3 eieren + het eiwit van de bovenstaande eieren
Het recept : Eerst maken we een bechamelsaus. Smelt de boter in een pan op een middelhoog vuur. Zodra deze gesmolten is voegt u de bloem toe. Ondertussen onophoudelijk roeren met een garde, tot het geheel zijn kookpunt bereikt heeft. Voeg de koude melk in scheutjes toe. Haal de pan van het vuur en voeg al roerend de eierdooiers en de geraspte Comté toe. Kruid af met nootmuskaat en peper.
Leg wat bakpapier op een bakplaat, met een boord van minstens 2 cm hoog, en giet hier voorzichtig het mengsel op. Laat dit in de koelkast afkoelen tot het mengsel gestold is. Als het kaasmengsel hard genoeg is kan het in kubusjes gesneden worden of cilindervormig opgerold worden. Leg de vormen in een mengsel van geklopte eieren, afgekruid met peper, en rol ze vervolgens in het paneermeel. Laat de kroketjes even rusten voor het bakken.
DIKKE BOTERHAMMEN MET GEGRATINEERDE COMTÉ EN PLAKJES ARDENNER WORST
Voor 4 personen : Boerenbrood, Comté met geroosterde noten van 14 maanden, 1 Ardenner worst, 1 verse tomaat, 1 klontje boter
Het recept : Snij 4 sneetjes brood van 3 cm dik. Leg ze even onder de grill, zodat ze wat krokanter worden. Besmeer met boter en leg dunne plakjes Comté op de boterhammen. Snij de Ardenner worst (je kan ook Morteu of Montbéliard worst gebruiken) in smalle plakjes en schik deze op de Comté. Doe hetzelfde voor de tomaat. Indien gewenst kan u nog gefrituurde uiringen toevoegen als extraatje. Kruid af met peper en leg onder de grill tot de kaas gesmolten is. Serveer met een fris groen slaatje.
Het recept : Neem een kom en plaats hierin de basilicumblaadjes, peterselie, geraspte Comté, walnoten, olijfolie en de geplette knoflookteentjes. Kruid dit alles af met goed wat peper en verfris het met het citroensap. Ciseleer de zeste van de citroen en voeg dit toe. Mix het geheel. Serveer met pasta naar keuze.
EÉN PLANK, 3 COMTÉS
De jongste is een Comté de Bief du Fourg van September 2014 Een zomerse Comté, die herkenbaar is aan zijn ivoorgele kleur. De kaas is nog zeer elastisch, als u erin knijpt neemt hij meteen opnieuw zijn oude vorm aan. Ook dit is een teken van jeugdigheid. Een jeugdig uiterlijk staat echter niet synoniem voor een organoleptische zwakte: de geur is vernieuwend. Zo geurt deze Comté naar de tweede oogst van hooi, kruiden, gedroogde bloemen en gekonfijte citrusvruchten. In de mond wordt u verrast door zijn romigheid, minerale reliëf en geroosterde aroma’s die beelden van zonovergoten zomerse weilanden oproepen. Hazelnoot en kastanje zorgen voor een verfrissende toets naast de citroengelei. Deze smaak weerspiegelt de geur die de kaas oorspronkelijk opriep.
De Labergement Sainte Marie Comté van mei 2014 is een paar maanden ouder. Deze kaas heeft een gemengde kleur: parelwit, dat een reflectie is van de winter, en lichtgoud, dat de nakende lente aankondigt. De kaas bevat een kleine hoeveelheid tyrosine kristallen, die zorgen voor een interessante verrassing in deze relatief jonge, romige Comté. De kaas smaakt wat zuur, wat de geur van gekonfijt fruit niet had laten vermoeden. De smaak van opgeklopte melk, citroenschil en rabarbermarmelade verklaren echter de unieke frisheid die we oorspronkelijk roken.
De Labergement Sainte Marie Comté van mei 2013 is nog een jaartje ouder. Meer wit dan geel. De kleur van deze Comté geeft weer dat de winter van 2013 eindeloos was. In mei hadden de Montbéliarde koeien immers nog geen vers gras om te eten. Dit is een duidelijk bewijs dat het uitzicht en de smaak van Comté bepaalt wordt door omgevingsfactoren en grondstoffen. Comté weerspiegelt, net als een goede wijn, het klimaat waarin hij geteeld werd. De kaas verliest wat van zijn romige buigzaamheid en wordt breekbaar. Het aantal tyrosine korrels neemt immers toe. Deze Comté behoudt echter z’n frisse smaak, enkel het evenwicht verandert. De smaak van vanille, witte chocolade en amandel verschijnt en wordt opgevolgd door aroma’s die doen denken aan leder en spar. De laatste smaak die je papillen in de watten legt is de unieke, maar elegante smaak van bittere appelsien.
BRUSSELSE WAFEL MET COMTÉ
Laat het wafelijzer opwarmen. Rasp 50 g Comté van 8 maanden. Giet deeg voor een halve wafel in het wafelijzer, strooi hierover wat kaas en giet er nog wat beslag over. Nog even laten bakken en uw Brusselse wafel à la Comté is klaar.
Douchen is nu nog leuker geworden dankzij de nieuwe Aquatunes Bluetooth speaker van GROHE en Philips. Premium badkamerdesign gecombineerd met uitstekende geluidskwaliteit: Aquatunes zorgt voor een muzikale ervaring onder de douche.
Aquatunes is simpel maar geniaal. Druk op de Bluetooth knop van de Aquatunes om verbinding te maken met een smartphone of tablet en het genieten kan beginnen. De speaker heeft een bereik van tien meter waardoor de smartphone of tablet op een veilige afstand kan liggen waar deze droog blijft. De speaker is stof- en waterdicht en kan daarom in de douche gebruikt worden. Aquatunes past op alle glijstangen met een diameter van 20-25 mm. De ingebouwde oplaadbare batterij biedt maar liefst 8 uur speeltijd, genoeg voor tal van ontspannende en verkwikkende douchebeurten voordat deze weer moet worden opgeladen.
Dankzij de waterbestendige oplader kan de speaker opgeladen worden op de wastafel. Uiteraard kan men naar de muziek blijven luisteren, terwijl de speaker oplaadt. Het design van de oplader, uitgevoerd in glanzend Moon White, sluit naadloos aan bij de speaker. Het ontwerp is geïnspireerd op zowel de laatste trends in consumentenelektronica als op een van de meest populaire GROHE handdouches.
Het gebruik van Aquatunes kan bijna niet eenvoudiger. De bediening bestaat uit een aan/uit knop, volumeregeling, een Bluetooth knop om te streamen naar Bluetooth apparaten en een knop om het vorige of volgende nummer af te spelen. Twee LED lampjes tonen de Bluetooth-status en de batterijstatus. GROHE premium design gecombineerd met Philips geluidstechniek. Twee grote merken bundelen hun krachten met als resultaat een zeer innovatieve speaker voor onder de douche: Aquatunes.
Als producent van toonaangevende producten legt GROHE de nadruk op kwaliteit. Die kwaliteitszorg vertaalt zich in optimaal comfort voor de gebruiker en respect voor het milieu. Vanuit deze overtuiging brengt GROHE innoverende concepten op de markt die de gebruiker de mogelijkheid bieden om het waterverbruik drastisch te beperken, zonder in te boeten aan comfort of hygiëne. GROHE staat voor innovatie en design in de badkamer en de keuken: van modulaire wandsystemen en uiterst zuinige spoelsystemen tot intelligente douches en schitterende kranen. Met perfecte harmonie tussen vormgeving en techniek opent GROHE nieuwe mogelijkheden voor flexibele badkamerarchitectuur. www.grohe.be
Op=op, het puur geperste appelsap van Boni Selection vloog vorig jaar de deur uit bij Colruyt. Dit succes willen ze dit jaar verderzetten door heerlijk appelsap van Belgisch fruit in de winkelrekken te zetten. Nieuw dit jaar is de lancering van een appel-peer variant. Boni Selection, het huismerk van Colruyt Group, staat voor lekkere producten met een sterke prijs-kwaliteitsverhouding en dat is nu niet anders. De nieuwe oogst Jonagold appels en Conference peren komt van twee Limburgse telers waar Colruyt Group al jaren mee samenwerkt voor fruit van Boni Selection. De nieuwe sappen zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt.
100% puur geperst
De keuze voor de jonagoldappelen was snel gemaakt gezien hun zoetzure smaak en sappigheid –ideaal om te persen. Voor het appel-perensap kozen ze voor de Conferencepeer, de meest gekende soort. Zo krijgt het verse sap een frisse zoetzure smaak. Colruyt werkt al jaren samen met de Limburgse familiebedrijven ‘Bangels’ en ‘Neven’ die ook vorig jaar het fruit voor het appelsap aanleverden. Deze Haspengouwse fruitboeren telen hun fruit met respect voor het milieu.
Aantal verviervoudigd
Vanwege het grote succes vorig jaar werd er ditmaal drie keer zoveel appelsap geperst én 1 lading appel-perensap: meer dan 630 ton appels en 60 ton peren. Het sap is beschikbaar in glazen flessen van 75cl en is in de koelkast 35 dagen houdbaar. Het is momenteel te koop bij Colruyt, Okay en Spar, zolang de voorraad strekt. Prijs: 1.59 EURO/fles. www.boniselection.be www.colruyt.be
Extra voordelen dankzij vroegboekacties Sunny Cars
Gratis FlexService in periode 16 nov – 31 jan 2016;
Reisbureauklanten die vroeg een huurauto reserveren voor hun zomervakantie profiteren van gratis FlexService en andere voordelen. Dankzij de FlexService kan de klant tot vier uur voor huuringang kosteloos annuleren, zonder een reden te hoeven opgeven. Vroegboekers zijn bovendien zeker van het gewenste type auto en hebben ook nog volop keuze uit ophaal- en afleverlocaties en tijdstippen. Vooral voor reserveringen in het hoogseizoen of als de klant bijvoorbeeld specifiek een cabrio, een stationwagen of een minivan wil, kan vroeg boeken veel verschil maken.
De vroegboekactie geldt van 16 november 2015 t/m 31 januari 2016 voor alle klanten die bij een reisagent een huurauto reserveren voor een huurperiode tussen 1 april en 31 oktober 2016.
Hans Knottnerus, General Manager Nederland & België, over de vroegboekactie: “Met de gratis FlexService actie bieden we de reisagent een extra verkoopargument om hun klanten te overtuigen de huurauto nu al vast te leggen. Je weet dan zeker dat de door de klant gewenste auto voorradig is. Als zijn plannen alsnog wijzigen, kan de klant dankzij de FlexService kosteloos van de boeking afzien tot vier uur voor huuringang. Flexibel toch?”
Ter ondersteuning van de actie is promotiemateriaal ontwikkeld dat reisagenten kunnen gebruiken om de gratis FlexService en andere voordelen van vroeg boeken onder de aandacht van hun klanten te brengen. Er zijn banners en teksten beschikbaar voor op de website of Facebook pagina. b2b.sunnycars.be
helloFresh en Jamie Oliver werken samen om koken gemakkelijker ...
HelloFresh en Jamie Oliver Limited werken samen om koken gemakkelijker en nóg lekkerder te maken - Jamie biedt de extra inspiratie voor de recepten - HelloFresh levert de ingrediënten om de maaltijden te koken
Jamie Oliver Limited en HelloFresh hebben de handen ineengeslagen om het nog gemakkelijker te maken om lekkere, gezonde en voedzame maaltijden thuis te koken. Zowel Jamie Oliver als HelloFresh wil mensen stimuleren om betere en gezondere voedingskeuzes te maken en meer te koken met verse ingrediënten. Beide partijen zijn enthousiast om deze visie samen uit te dragen.
HelloFresh heeft in de afgelopen jaren een geheel nieuwe markt aangeboord in de voedingsindustrie: een maaltijdbox waarbij zelf koken, zonder boodschappen te doen en zonder eten weg te gooien centraal staat. “We willen iedereen – ongeacht de tijd die ze tot hun beschikking hebben of hun kookvaardigheden – de kans geven om het plezier van het koken van een gezonde en lekkere maaltijd te ontdekken.” Zegt Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh Global. “In Jamie hebben we een betrouwbare en betrokken partner gevonden om deze missie uit te dragen.”
Twee merken – één missie
“Vanaf het begin is er een creatieve verbinding tussen onze bedrijven en bestaat het gevoel dat we samen mensen kunnen inspireren. Jamie Oliver Limited en HelloFresh hebben dezelfde visie als het gaat om gezond eten en producten van hoge kwaliteit. We zijn het erover eens dat koken leuk moet zijn en dat dit plezier het beste tot zijn recht komt als het gedeeld wordt met vrienden en familie. Het is dus niet zo gek dat we de krachten bundelen. Wij kijken erg uit naar de samenwerking met Jamie.”
Jamie voegt toe: “Te weinig tijd hebben is een van de grootste uitdagingen in het dagelijks leven en dit heeft vaak impact op wat we eten. Dit probleem probeer ik aan de kaak te stellen en HelloFresh biedt hiervoor een slimme en gemakkelijke oplossing. Eten en koken biedt plezier en zijn een gedeelde passie. Daarom kan ik niet wachten om te beginnen met HelloFresh te werken en een aantal van mijn favoriete recepten met hen te delen.”
Jamie’s recepten in de HelloFresh Box
De samenwerking tussen Jamie Oliver Limited en HelloFresh strekt zich uit over zes landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, de Verenigde Staten en Oostenrijk. Vanaf januari 2016 kunnen HelloFresh-klanten recepten van Jamie Oliver in de HelloFresh Box verwachten. Deze recepten zijn niet opeens heel anders: ze voldoen aan de wensen van de HelloFresh-klanten. Bovendien schenkt HelloFresh per box die verkocht wordt tijdens de samenwerking een donatie aan de Jamie Oliver Food Foundation en biedt zij ondersteuning aan andere activiteiten van de Foundation.
HelloFresh is momenteel actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Australië en de Verenigde Staten. HelloFresh heeft in de maanden juli t/m september 13,2 miljoen maaltijden geleverd. In oktober leverde het bedrijf 5.5m maaltijden in zeven verschillende landen op 3 continenten. HelloFresh is in november 2011 opgericht en is gevestigd in Berlijn. Daarnaast zijn er kantoren in New York, Londen, Amsterdam en Sydney. Huidige investeerders zijn Baillie Gifford, Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet, en Vorwerk Direct Selling Ventures.
Omdat fruit aanwezig moet zijn in elke keuken, ontdek snel de nieuwe design waterfilterkannen van BRITA met fruitprints! Water drinken met een gerust geweten.
Steeds meer mensen ontdekken gefilterd water als alternatief voor flessenwater. U kunt ervoor kiezen om het gefilterde water zo te drinken, of het gebruiken als basis voor warme en koude dranken. Gefilterd water smaakt niet alleen lekker, ook uw portemonnee heeft er baat bij als u elke dag door BRITA gefilterd water drinkt. Een gezin van 4 mensen die elk 2L water per dag zouden drinken, betaalt gemiddeld 1.400 euro per jaar meer aan flessenwater dan aan gefilterd water (inclusief de kost van een kan en de maandelijks te vernieuwen filters).
Ook gaat u zo verantwoordelijk om met de natuurlijke hulpbronnen van de aarde en voorkomt u plastic afval. Bovendien zijn bijna alle BRITA filterpatronen recycleerbaar. In België bestaat al jaren de mogelijkheid om gebruikte filterpatronen bij de meeste verkooppunten in te leveren voor hergebruik. De ecologische voetafdruk van BRITA gefilterd water is dan ook maar liefst 27x kleiner dan flessenwater *: 7g CO2 eq voor 1 liter gefilterd water versus 194g CO2 eq voor 1 liter mineraalwater.
Met de nieuwe Navelia waterfilterkannen –Peach, Cherry en Lime– zijn niet alleen een lust voor het oog. U kunt nu ook zonder schuldgevoel over het milieu van gefilterd water genieten.
Elk soort fruit heeft zijn eigen specifieke karakter. Consumenten willen graag kunnen kiezen uit diverse kleuren en dessins.
Peach, Cherry en Lime – elk met een veelkleurig fruitmotief op het deksel – zijn de nieuwe aanwinsten die BRITA aan het assortiment van de Navelia waterfilterkannen heeft toegevoegd. De klant kan nu een kleur kiezen die het beste bij zijn of haar keuken of eethoek past. Of men maakt een keuze op basis van de symboliek van een specifiek dessin.
De perzik, bijvoorbeeld, staat symbool voor onsterfelijkheid en een lang leven. De kers symboliseert goede smaak, schoonheid, vreugde en erotiek. De limoen, tot slot, staat voor leven, gezondheid, puurheid en frisheid.
Elk model uit dit assortiment is verkrijgbaar in een standaardformaat (inhoud 2,3 liter totaal, waarvan 1,3 liter gefilterd water) en past, dankzij de speciale hoekige vorm, perfect in zelfs de kleinste koelkastdeur. Deze nieuwe 'fruit'-edities zijn verkrijgbaar bij de BRITA verkooppunten en in de webshop van BRITA aan de aanbevolen verkoopprijs van 23,50 euro.
BRITA is een Duits familiebedrijf opgericht door Heinz Hankammer in 1966. BRITA is gespecialiseerd in water-filter-oplossingen voor huishoudelijk en professioneel gebruik. De producten van BRITA omvatten waterfilterkannen, -karaffen, -flessen en-kranen. De ontwikkeling van de originele BRITA filterpatronen ligt aan de basis van het succes van het bedrijf. Deze filters bestaan namelijk uit een combinatie van een ionenwisselaar en actieve kool die vooral chloor en kalk uit kraanwater maximaal reduceren, maar ook tal van andere metalen zoals lood en zink, die mogelijk aanwezig zijn in de leidingen van kraanwater. De producten van BRITA worden in meer dan 60 landen verdeeld. Er werken wereldwijd 1.430 mensen bij de BRITA groep en de omzet wereldwijd bedroeg 362 miljoen euro in 2014.
Seabourn onthult exterieur nieuwe luxeschip 'Seabourn Encore'
Het nieuwste luxeschip van Seabourn, Seabourn Encore, vaart binnenkort naar ’s werelds mooiste bestemmingen. De bekroonde cruisemaatschappij van kleine luxeschepen doet de spanning nog stijgen in de aanloop naar de lancering in december 2016 en officiële eerste cruise in januari 2017. Seabourn maakt haar gasten nu wel heel nieuwsgierig door te onthullen hoe het luxeschip er aan de buitenkant uitziet.
“Het is heel spannend om te zien en met elkaar te delen hoe Seabourn Encore langzamerhand concreet vorm krijgt. Nieuwe beelden van de buitenkant van het schip zijn nu op de speciale microsite over het schip gepost. Ze laten Seabourns nieuwkomer zien in perspectief en maken duidelijk dat dit een nieuwe mijlpaal wordt in de geschiedenis van kleine cruiseschepen,” zegt John Delaney, Senior Vice President, Marketing & Sales bij Seabourn.
Met Seabourn Encore breidt Seabourn haar populaire en hoog aangeschreven Odyssey-klasse schepen uit. Toen de schepen tussen 2009 en 2011 in gebruik werden genomen, bracht de Odyssey-klasse een omwenteling teweeg in de wereld van de luxecruises dankzij de grensverleggende accommodatie en innovatieve voorzieningen. Seabourn Encore behoudt de hoge ratio aan ruimte per gast die Seabourn eigen is, evenals de persoonlijke service met bijna één personeelslid per gast. De vloot wordt in 2018 opnieuw uitgebreid met een zusterschip, Seabourn Ovation.
Topdesigner Adam D. Tihany ontwierp het eigentijdse interieur van Seabourn Encore met trendy designelementen en innovaties, die passen bij de ingetogen elegantie waarom Seabourn bekendstaat. Het schip van 40.350 BRT krijgt een extra dek en grotere gemeenschappelijke ruimtes. Het biedt plaats aan 600 gasten (op basis van tweepersoonsbezetting). Elke suite aan boord beschikt over een eigen veranda.
Seabourn heeft nieuwe beelden en informatie over Seabourn Encore vrijgegeven via http://encore.seabourn.com. Je vindt er alle details, het allerlaatste nieuws, beeldmateriaal en zelfs een aftelklok ‘Sunsets until launch’. Zo krijg je een blik achter de schermen van de meest spannende lancering van een Seabournschip in jaren. De site wordt voortdurend geüpdatet met leuke weetjes, nieuws en beelden.
Voor meer informatie over de bekroonde vloot van Seabourn of het cruiseaanbod van Seabourn, kunt u contact opnemen met een professionele reisadviseur, of surfen naar www.seabourn.com.
Seabourn staat al jaar en dag gerangschikt onder ’s werelds top reisopties door professionele criticasters en lezers van prestigieuze reispublicaties zoals Departures, Travel + Leisure en Condé Nast Traveler. De stijlvolle, onderscheidende cruisevakanties staan bekend om: Intieme schepen met niet meer dan 300 suites, Unieke routes langs ‘must-see’ steden en geheimplekken die ontoegankelijk zijn voor de grotere schepen, Intuïtieve, gracieuze service door een gepassioneerde staf die er alles aan doen om de gasten in de watten te leggen, Ruime all-suite accommodaties met zeezicht, vaak met veranda, Culinaire dinerervaringen die zich kunnen meten met de betere restaurants, Open bars overal op het schip en eersteklas wijn tijdens de lunch en het diner.
Seabourn is een trots lid van de World’s Leading Cruise Lines. Deze exclusieve alliantie omvat ook Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Princess Cruises, Cunard Line, Costa Cruises, AIDA, P&O Cruises UK en P&O Cruises Australia. Seabourn is een merk van Carnival Corporation and plc (NYSE/LSE: CCL en NYSE: CUK). De cruisemaatschappij heeft een partnership aangegaan met UNESCO om het werelderfgoed te helpen te beschermen en ondersteunt de Ocean Conservation & Tourism Alliance, die focust op opleiding en best practices ter bescherming van de marine omgeving
Nutella & Snoopy wkken samen je enthousiasme deze winter!
Ontdek midden november 2 splinternieuwe potten om te verzamelen!
Op 23 december brengt Twentieth Century Fox in België de eerste tekenfilm van Snoopy en zijn vrienden uit, “Snoopy en de Peanuts – De Film”. Midden november geeft Nutella je een voorproefje van deze grote filmpremière en liggen er 2 verzamelpotten met Snoopy’s portret in de winkel! Niet te missen dus, want deze winter zorgen Nutella en Snoopy voor een enthousiaste start bij het ontbijt! Tegen de bruine achtergrond van de beroemde smeerpasta, met een sneeuwvlok hier en daar, brengen deze Snoopy potten ons al helemaal in Kerststemming. Ze zijn het ideale geschenk om onder de Kerstboom te plaatsen.
Wie kent Snoopy niet, een van de populairste stripfiguurtjes ter wereld! In 1950 werd Snoopy gecreëerd om samen met zijn baasje Charlie Brown en hun vriendenkliekje de Peanuts allerlei avonturen te beleven. Snoopy heeft nog altijd een plaatsje in ieders hart, door zijn menselijke trekjes, gekke gewoontes, maar vooral door zijn humor en filosofische kijk op het leven.
Deze winter, na het succes van de Nutella collector potten “Pinguin” en “Bunny”, maken Nutella en Snoopy er een vrolijke boel van, zodat jij enthousiast aan de dag kan beginnen. Midden november lanceert Nutella 2 verzamelpotten van 825g met 2 Snoopy-filmbeelden. Tegen de bruine achtergrond van de beroemde smeerpasta, met een sneeuwvlok hier en daar, tovert Snoopy’s slimme schelmenkopje een lach op je gezicht. De twee potten zijn in beperkte oplage beschikbaar in alle verkooppunten. Wees er dus snel bij!
Nutella’s Snoopy-pot is een hebbeding volgende winter, om nog meer te genieten van jouw boterham met de beroemde smeerpasta! Waargenomen gemiddelde prijs: 4,62€.
Nutella ® werd in 1964 gecreëerd door Michele Ferrero. Het recept is geïnspireerd op dat van Giandujot ontwikkeld in 1946 door zijn vader, Pietro Ferrero - banketbakker en oprichter van Ferrero - in de regio van Piëmont in Italië. Tegenwoordig, is de befaamde hazelnootpasta met cacao beschikbaar in ongeveer 160 landen. Nutella® vierde in 2014 haar 50ste verjaardag.
Vandaag de dag is Nutella de favoriete chocoladepasta van de Belgen die plezier en enthousiasme brengt in het dagelijks leven van meer dan 1,7 miljoen Belgische gezinnen. Met meer dan 500.000 fans in België, is de Facebook pagina van Nutella® de eerste foodpagina van het land. www.nutella.be
Deze winter is romantiek troef bij Lords&Lilies, het Belgische nachtmodemerk voor vrouwen die hun avonden en nachten graag in alle zachtheid en stijl willen doorbrengen. De wintercollectie straalt een zekere nostalgie uit, gekruid met een dosis fashion. Voor de nacht zijn er slaapkleedjes met een ronde halsuitsnijding en een grote rozenprint in contrast of modellen met een nostalgische col claudine en knoopsluiting en een print in toon op toon op de rug. Nachtponnen met kanten mouwen combineren eenvoudige belijningen en een luxueuze materialenmix. Pyjamalovers hebben de keuze tussen een kleurig en discreet rozenmotief, van doorknoopmodellen tot tops met ronde of V-uitsnijding en tunieken in oosterse stijl. Heel vrouwelijk zijn de pyjama’s met kant aan de mouwen en de zakken.
DIM opent eerste boetiek in België
Het Parijse label DIM opende dit najaar haar allereerste boetiek in ons land. De nieuwe winkel bevindt zich in de Galerie “Gare du Midi” in Brussel, waar dagelijks meer dan 60.000 reizigers per dag passeren. DIM is al 50 jaar succesvol actief op de Belgische markt, maar gaat met deze eigen DIM Boetiek nog een stapje verder om haar consumenten in al hun behoeften te voorzien. In de nieuwe boetiek zijn alle verschillende DIM-producten beschikbaar:
Panty’s - Het gamma panty’s en kniekousen van DIM bestaat uit een zeer complete waaier van producten voor elke gelegenheid en elke type vrouw. Het meest gekende gamma panty’s is ontegensprekelijk DIAM’s, een chique matglanzende panty met perfecte pasvorm die zorgt voor een zeer natuurlijke uitstraling van de benen en de vrouwelijkheid extra in de kijker zet. Het gamma Body Touch is een andere bestseller: een gamma panty’s die de taille omsluit zonder spannen. Voor vrouwelijkheid en elegantie is er het gamma Sublim, een transparante, ultra-blinkende panty.
Lingerie en losse slips - Door de jaren heen lanceerde DIM verschillende innovaties in lingerie en een zeer uitgebreid gamma losse slips waartussen iedereen haar gading vindt. Een onmisbaar gamma is Pockets, dé referentie van DIM: trendy slips voor elke dag. Maar ook voor wie van effen slips houdt heeft DIM verschillende producten in het Coton Plus gamma. DIM biedt dan ook meer technische producten, zoals Diam’s, of de collectie Invisidims met naadloze afwerking voor een perfecte onzichtbaarheid.
Herenondergoed – De collectie herenondergoed bij DIM wordt gegroepeerd onder drie verschillende polen. Zo zijn er klassiekers, waarvan de Coton Stretch ongetwijfeld het belangrijkste product is. Daarnaast heeft DIM een brede waaier sportieve producten, zoals de innovatie 3D Flex, ondergoed dat in alle richtingen rekbaar is en zorgt voor ongekend comfort. Tot slot is er het gamma fashion, dat zich aanpast aan de laatste trends.
“DIManche” – zondagse kousen: In 1953 richt Bernard Giberstein een kleine zaak in breigoederen op. Vijf jaar later beslist hij elegante en goedkope kousen te produceren en zoekt hij een naam die dit alledaagse product een feestelijk cachet verleent. Waarom niet DIMANCHE (zondag)? Ja, het worden “Bas Dimanche”, zondagse kousen: de kwaliteit en de look van een buitengewoon product tegen een alledaagse prijs. In 1965 raadt de oprichter van Publicis Bernard Giberstein aan de “-anche” te laten vallen en zo ontstaat ‘DIM’. Deze drie letters zullen het merk voortaan een nieuw elan geven. Door de jaren heen werden de activiteiten uitgebreid naar een brede lingeriecollectie enerzijds en een aanbod in herenondergoed anderzijds. Daarmee is DIM een waar begrip geworden in de sector van kousen, ondergoed en lingerie.
DIM vandaag: DIM is meer dan een merk, het is een mythe. Het is een cultmerk, het symbool van vrouwelijkheid en mannelijkheid. Dankzij haar expertise van het lichaam en van de materialen kan DIM constant innoveren en producten creëren waarin we ons goed en mooi voelen. DIM, een merk over de generaties heen, bondgenoot van al wie houdt van vrijheid, creativiteit, durf, doorzettingsvermogen en mode. Adres DIM boetiek - Galerie "Gare du Midi" – 1000 Brussel - (0)2 521 66 62
Reebok Classic en Wood Wood lanceren splinternieuwe capsulecollectie
Herfst/Winter 2015: Het hedendaagse streetwearmerk Wood Wood bundelde de krachten met Reebok Classic. Samen ontwikkelden ze een capsulecollectie, geïnspireerd op de Britse street culture. De collectie bestaat uit een reeks iconische silhouetten van Reebok, geüpdatet met de stijlvolle streetwear look van Wood Wood. De capsulecollectie zal op 14 november in de Wood Wood winkels gepresenteerd worden. De wereldwijde lancering volgt twee weken later, op 28 november 2015.
Met McGregor opwintersport
De lijn Prep Lodge uit de McGregor-collectie is gebaseerd op de posh en preppy levensstijl van de meest exclusieve skiplekken ter wereld. De designs hebben een iconisch gevoel dat past bij het lange verblijf op een winterse locatie als Aspen en Deer Valley. Dat alles met een tijdloze twist die deze lijn geschikt maakt voor het moderne stadse leven.
adidas eyewear presenteert wildcharge en whipstart
Nieuwe modellen laten grens tussen sport en lifestyle vervagen
De nieuwe modellen wildcharge en whipstart van adidas eyewear combineren stijl en technologie in een bril die geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als een actieve levensstijl. Daarmee vervaagt de grens tussen sport en lifestyle. De brillen zijn verkrijgbaar in meerdere kleuren en met geavanceerde spiegelglazen, waarmee ze de perfecte look en een helder zicht garanderen in elke situatie.
Een heuvel afdalen, duizelingwekkend hoge bergen beklimmen, eindeloze sneeuwvlaktes verkennen op ski's, joggen tussen wolkenkrabbers in de stad of ontspannen koffie drinken in de tuin: de wildcharge en whipstart maken in elke situatie indruk met een stijlvolle look. De functionele spiegelglazen zijn verkrijgbaar in diverse kleuren die een uitstekende lichtabsorptie garanderen en het contrast verhogen. De getinte glazen zijn voorzien van de patenteerde Light Stabilizing Technology™ van adidas eyewear in actif silver om lichtschommelingen te vervagen.
De sportieve modellen beschikken over handige technologieën, zoals geribbelde veren voor stabiliteit op het hoofd en een geavanceerde neusbrug. Bij hoge impact laten de veren los om schade te voorkomen.
Beide modellen zijn compatibel met glazen op sterkte die meteen in het montuur gemonteerd of via een kliksysteem geplaatst kunnen worden. De wildcharge is verkrijgbaar in acht kleur- en filtercombinaties, de whipstart in acht uitvoeringen. Verkoopadviesprijs vanaf € 99,-.
De ster van het feestje draagt TopVintage
Met een retro party-outfit van TopVintage straal je net dat beetje meer tijdens al je eindejaarsfeestjes. Een mooie jurk voor het kerstdiner, een glitterend broekpakje of sexy little black dress om dansend het nieuwe jaar in te zetten, en een stijlvolle mantel om met een glaasje champagne naar het vuurwerk te gaan kijken. Combineer met mooie accessoires en je bent de ster van ieder feestje!
Spelt Dream™ Calcium
Hain Celestial voegt een drank toe aan zijn gamma 'Dream Drinks': de Spelt Dream™ Calcium. Het is een heerlijke, volledig biologische, plantaardige drank die geen toegevoegde suikers bevat, maar enkel natuurlijke suikers die ontstaan zijn door de speltfermentatie.
Spelt is één van de oudste bekende granen en wordt weleens een 'oergraan' genoemd. De laatste jaren werd het opnieuw ontdekt en inmiddels heeft het een vaste plaats veroverd bij de productie van brood.
IN de Spelt Dream™ Calcium is ook het zeewier lithothamium calcareum verwerkt, wat deze drank tot een echte calciumbron maakt: een glas van 200 ml is goed voor 30% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid voor calcium.
De Spelt Dream™ Calcium samengevat: 100% plantaardig en biologisch, Vetarm (slechts 1% vet!), Geen toegevoegde suikers; zoet dankzij natuurlijke suikers afkomstig van speltfermentatie, Bron van calcium, Vrij van melkproteïne en lactose, en daarom licht verteerbaar. Spelt Dream™ Calcium is verkrijgbaar in verpakkingen van 1L en kost 2,19 €. Verkooppunten op www.ricedream.eu.
Lee Cooper kleurt kerst
De kleuren rood en groen staan garant voor een ultiem kerstgevoel. Die traditionele kleuren van de meest feestelijke periode van het jaar maken hun opwachting in de Lee Cooper wintercollectie, en ook de kerstroos is aanwezig. Help je graag een ander de winter door, dan scoor je vast en zeker met de heerlijk warme trui met schotse ruit onder de kerstboom.
Le temps des cerises
Tijdens de eindejaarsperiode willen we er feestelijk en op ons best uitzien. Een beetje indruk maken op de schoonfamilie of vriendinnen kan nooit kwaad toch? Die verbluffende indruk maak je met een Le Temps des Cerises outfit! Dames die voor een op en top vrouwelijke look willen gaan, hebben de keuze tussen een maxijurk met diep rugdecolleté, romantische jurkjes met details in kant of verleidelijke minijurkjes. Wie liever in een broek gekleed gaat, kiest voor een (simi-)lederen exemplaar in combinatie met een gekleed topje of hemd met verrassende doorkijkelementen. Vestjes met pailletten houden je in stijl warm en zorgen voor de nodige schittering.
Kleur en pit … Met de gele Nespresso Inissia en Blender krijgt de herfst een ‘boost’ boordevol ‘vitamines’ en zorgen ze voor een streepje ‘zon’ in onze keukens.
Kleurrijk ! Kleur is veel meer dan een eenvoudige tint, het staat voor emoties en heeft een doel, het drukt gevoelens uit en geeft zin aan de dingen ... De Inissia Canary (limited edition) geeft zijn geheimen niet meteen prijs. Meer dan dat hij overal kan staan en het kleinste model is van alle Nespresso-machines, bezit hij dezelfde technologie die de uitzonderlijke kwaliteiten van de Nespresso Grands Crus doen schitteren. (Richtprijs € 100)
De geel gelakte BlenderMix (limited edition) zorgt op zijn beurt voor de zachte en smeuïge textuur van al onze smoothies, soepen, pannenkoekendeeg ... maar is ook ideaal voor gemalen ijs en ijsgekoelde desserts! Een fantastische keukenhulp! (Richtprijs € 200)
5 voordelen van een tweede verblijf aan een golfresort
Als je een tweede verblijf overweegt, waarom dan niet kiezen voor eentje gelegen aan een golfresort? Want golfspeler of niet, een verzorgde golfbaan in je tuin is altíjd een goed idee. Zo kan je in de nabijheid van een golfresort steeds volop genieten van absolute rust, een groen uitzicht en de aanwezigheid van topgastronomie. Daarnaast zorgt een uitgestrekt groen veld in je achtertuin er ook voor dat de drempel om zelf een balletje te slaan volledig verdwijnt. Nog niet overtuigd? Wij zetten de 5 voordelen voor jou op een rijtje.
1) Een perfect onderhouden tuin: Je tuin zelf onderhouden is voltooid verleden tijd als je aan een golfresort woont. Een gekwalificeerde “Greenkeeper” staat fulltime in dienst om je uitgestrekte pelouse steeds piekfijn in orde te houden. Daarnaast wordt elke dag het veld gecheckt en wanneer het gras iets teveel zijn best doet met groeien, komt een professioneel team het gras maaien. En dat alles zonder ernaar te moeten vragen! De uren die je normaal met het wieden van onkruid zou spenderen, kun je nu voor andere activiteiten gebruiken.
2) Een groen uitzicht, ongeacht seizoen of klimaat: Van kale bomen of dor gras heb je geen last als je aan een golfbaan woont. Prioriteit nummer één is om toe te zien op de kwaliteit en de lengte van het gras, óók tijdens de wintermaanden. Wanneer er periodes van vorst voorkomen, zorgt een onderhoudsteam ervoor dat de groene vlakte direct terug op punt wordt gesteld. De villa’s en appartementen van het Abama Resort in Tenerife hoeven daar echter weinig tot geen rekening mee te houden, omdat de temperaturen ter plekke een heel jaar lang tussen de 23 en 32 graden liggen. Een fris, groen tapijt tijdens de winter is met andere woorden gegarandeerd.
3) Een oase van rust (buiten het gezoem van enkele golfkarretjes) Wonen aan een golfresort staat ook gelijk aan stilte en verademing. De golfbaan is namelijk enkel toegankelijk voor golfspelers en golfkarretjes: rust en privacy verzekerd! Doordat golfbanen doorgaans erg uitgestrekt zijn en de spelers zich over een grote oppervlakte kunnen verspreiden, zal er nooit een groot aantal mensen op dezelfde plek spelen. Meer dan het getik tegen een golfbal of het gezoem van passerende golfkarretjes zul je er niet horen.
4) Topgastronomie in de onmiddellijke nabijheid: Golf mag dan misschien een elitaire sport zijn. Het imago van welgestelde golfspelers heeft zo ook zijn voordelen. Zo kan je in de nabijheid van een golfresort vaak uitstekende restaurants terugvinden. Voorbeeld bij uitstek is het Abama Resort in Tenerife. Het luxueuze complex bezit maar liefst acht restaurants op zijn terrein, waarvan er zelfs twee een Michelin-ster in hun bezit hebben. “M.B.” en “Kabuki” zijn restaurants die respectievelijk gekarakteriseerd zijn door pure smaken en de combinatie tussen de Japanse en Westerse keuken. De overige zes eetgelegenheden bezitten een aangename mix tussen gezelligheid, kwaliteit en design. En dat alles op wandelafstand van je eigen tweede verblijf.
5) Zelf een balletje slaan was nog nooit zo makkelijk : Uiteraard is een golfbaan langs je tweede verblijf ook gewoon ideaal omdat je onbeperkt je golfkunsten kunt bovenhalen. Gevorderde speler of onervaren beginner, golfen heeft voor iedereen een ontspannende werking. En de drempel om je te verplaatsen verdwijnt volledig, want je stapt gewoon je huis uit om een balletje te slaan!
Zin gekregen om een tweede verblijf aan een golfresort te kopen of huren? Het Abama Resort is een gloednieuw vijfsterren golfresort aan de westkust van Tenerife, met prachtige vistas over het eiland La Gomera en de Atlantische oceaan. Het resort mikt op Europeanen die een tweede verblijf wensen in een exclusieve omgeving. Hierbij heeft men de keuze tussen volledig afgewerkte appartementen en villas of een woning op maat. Alle verblijven liggen aan een 18-hole golfterrein dat ontworpen is door Ryder-cup kampioen Dave Thomas. Eigenaars kunnen daarnaast gebruik maken van de faciliteiten van het Ritz Carlton Hotel dat eveneens deel uitmaakt van het resort, inclusief 8 restaurants (waaronder twee met een Michelin-ster), een spa en tal van luxe boetieks. Meer info: www.abamahotelresort.com
De eindejaarsperiode staat voor de deur en dat betekent traditioneel: veel feesten en etentjes in aantocht. En wat past uitstekend in een feestmenu? Lamsstoofpotjes! We zetten enkele heerlijke gerechtjes op rij.
Een lamsstoofpotje: hoe begin je eraan? Een lamsstoofpotje of lamsragout maken hoeft zeker niet moeilijk of veel werk te zijn. Je kan het op veel verschillende manieren bereiden. Allereerst dien je de keuze maken van soort versnijding. Je kan zowel het vlees van de bout, de schouder, de nek als de borst of schenkel van het lam gebruiken. Het stuk vlees dat je gebruikt, zal mee je bereidingstijd bepalen. Lamsnek moet je ongeveer 3 uur laten garen, terwijl schenkel al na anderhalf uur gaar is. Een lamsstoofpotje bereiden is makkelijk, al is de gaartijd essentieel. Hoe langer je de ragout laat garen, hoe meer smaak je vlees zal vrijgeven en hoe smeuïger het zal zijn.
Engels lamsvlees : Engeland staat bekend om zijn uitmuntend lamsvlees. Een stukje lamsvlees uit Engeland geeft je de garantie dat je vlees van topkwaliteit hebt. De dieren worden allen gevoed in de Engelse heuvels en weilanden, met veel ruimte en een grote beschikbaarheid aan natuurlijke voeding. Deze grassen, klavers en kruiden, in combinatie met een stressvrij bestaan, geven het vlees zijn uiterst malse en verfijnde smaak. Het vlees is prima geschikt voor de meest diverse bereidingen, zoals ook voor stoofpotjes. We geven je enkele bereidingswijzen mee, aan jou om je tafelgasten ermee te verrassen! Wens je de lamsragout een extra gezonde toets geven, kies dan voor een bereiding met veel groenten. Engels lamsvlees is verkrijgbaar in de supermarkt, maar ook bij je (keur)slager.
Vind meer recepten en info over Engels lam op de website www.lekkerlam.be.
Recept 1: Lamsstoofpotje met chipsaardappelen
Ingrediënten (4 personen): 1 kg lamsschouder, 2 uien, 2 aardappelen, 6 dl bruine lamsfond, Snuifje suiker, Enkele druppels azijn, Peper en zout
Bereiding
Snij de lamsschouder in blokjes, en kruid met peper en zout. Kleur kort aan in een hete pan. Bevochtig het vlees vervolgens met de lamsfond, en laat dat gedurende1.5 à 2 uur sudderen op een zacht vuurtje. Halveer de uien en snij ze daarna in fijne plakken. Kleur de uien in de pan tot ze gaar zijn. Voeg en snuifje suiker toe, en karamelliseer lichtjes. Blus met enkele druppels azijn. Bewaar enkele eetlepels ui voor de garnituur, en voeg de rest toe aan het stoofpotje. Schil de aardappelen en snij ze in flinterdunne plakjes. Spoel die af met koude water, en droog ze tussen een propere handdoek. Bak de aardappelchips in een friteuse op 170°C. Kruid met zout. Dresseer het gerechtje in een diep bord en schik het stoofvlees met daarop afwisselend ui en chips.
Recept 2: Winterse lamsragout
Ingrediënten (4 personen): 800 g schouder van Engels lam, in blokjes gesneden, 2 l bruine lamsfond, 1 wortel, 1 ui, 1 takje selder, 1 takje rozemarijn, 1 takje tijm, 2 teentjes knoflook en 2 klontjes boter
Voor de garnituur: 2 buitenste bladeren van een groene kool, 4 jonge loofwortelen, 2 raapjes, 1 bussel pijpajuin, Peper en zout
Bereiding
Laat een pot warm worden op het vuur. Laat er een klontje boter in uitsmelten. Bak de blokjes lamsschouder op in de boter tot ze langs alle kanten dichtgeschroeid zijn. Voeg grof gesneden ui, wortel, selder, tijm, rozemarijn en knoflook toe. Overgiet met bruine lamsfond tot alles onderstaat. Daarvoor is in principe een liter nodig. Peper en zout. Breng aan de kook. Laat zachtjes sudderen gedurende een uur. Maak de groenten voor het garnituur schoon en snijd in stukjes. Breng de resterende liter lamsfond aan de kook. Leg de kool in de fond. Laat 2 minuut koken en schep de kool uit de fond. Spoel af onder koud water. Doe de rapen en de worteltjes in de fond. Laat 18 minuten koken. Voeg dan de pijpajuin toe. Laat nog 2 minuten verder koken. Schep de groenten uit het vocht. Schep het vlees uit de saus. Laat de saus inkoken tot een derde van het volume is verdampt. Laat een klontje boter uitsmelten in een braadpan. Warm vlees en groenten zachtjes op in de boter. Schep het dan in warme diepe borden. Schik het vlees en de groenten op een smakelijke manier. Giet er een paar lepels van de ingekookte van de ingekookte saus rond. Serveer.
Het Belgische bedrijf Libeert, specialist in premium Belgische chocolade, presenteert met trots haar nieuwe luxelijn: prachtige pronkstukken voor eindejaar, onder de vorm van holle figuren, pralines en tabletten.
Want wie houdt niet van een lekker chocoladegeschenk tijdens de feestdagen?! Libeerts luxe chocolade is niet alleen een streling voor het oog, maar ook voor de tong! De chocolade kerstboom, opgebouwd uit kerstballen, en de kerstman zijn verpakt in een exclusieve, stijlvolle geschenkverpakking en gedecoreerd met een label om een persoonlijke boodschap mee te geven.
Het Carrefour magazine Simply you heeft voortaan ook een eigen website. Daar vindt u een interactieve versie van het magazine én heel wat inspiratie om uw smaakpapillen steeds opnieuw te prikkelen. Surf snel naar www.simplyyou.be! Voortaan leest u het magazine waar en wanneer u maar wilt – met één muisklik!
Simply you is met een oplage van bijna 600.000 exemplaren een van de meest verdeelde magazines van België. Het verschijnt negen keer per jaar. Voortaan kunt u alle artikels ook online lezen. U vindt er alles wat u zoekt: inspiratie, creatieve ideeën, tips … Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken.
Deze dynamische versie van Simply you staat dan ook bol van de nieuwigheden! Voortaan kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven voor de newsletter die om de twee weken verstuurd wordt en deelnemen aan geweldige wedstrijden. Voor een optimale navigatie is de website trouwens onderverdeeld in zes rubrieken: recepten, seizoensproducten, samen genieten, lifestyle, magazine en newsletter. Voor deze digitale versie heeft Carrefour bovendien exclusieve recepten en menu’s samengesteld.
Tot slot kunt u via de nieuwe website ook de Facebook pagina van Simply you liken en het bijbehorende virtuele prikbord op Pinterest bekijken. Voor extra interactiviteit staan er op de website ook filmpjes en kunt u alles via uw tablet en/of smartphone bekijken.
Naast een dynamisch platform is de website van Simply you ook de ideale plaats om een nieuw publiek aan te spreken, zoals jongeren die in het onlinetijdperk zijn opgegroeid. Dankzij deze website kan Carrefour trouwens ook alle edities van het magazine eenvoudig archiveren.
Deze onlineversie van het magazine is veel visueler en interactiever, zodat lezers die elke dag opnieuw kunnen raadplegen. Met één klik op de muis krijgt u een ruime waaier van mogelijkheden te zien!
Als partner van het COP21 engageert de Carrefour Groep zich elke dag opnieuw om op een duurzame en verantwoorde wijze te werken. De MVO-aanpak van de groep steunt op drie pijlers: de strijd tegen elke vorm van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van zijn bedrijfspartners.
Het Carrefour magazine Simply you heeft voortaan ook een eigen website. Daar vindt u een interactieve versie van het magazine én heel wat inspiratie om uw smaakpapillen steeds opnieuw te prikkelen. Surf snel naar www.simplyyou.be! Voortaan leest u het magazine waar en wanneer u maar wilt – met één muisklik!
Simply you is met een oplage van bijna 600.000 exemplaren een van de meest verdeelde magazines van België. Het verschijnt negen keer per jaar. Voortaan kunt u alle artikels ook online lezen. U vindt er alles wat u zoekt: inspiratie, creatieve ideeën, tips … Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken.
Deze dynamische versie van Simply you staat dan ook bol van de nieuwigheden! Voortaan kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven voor de newsletter die om de twee weken verstuurd wordt en deelnemen aan geweldige wedstrijden. Voor een optimale navigatie is de website trouwens onderverdeeld in zes rubrieken: recepten, seizoensproducten, samen genieten, lifestyle, magazine en newsletter. Voor deze digitale versie heeft Carrefour bovendien exclusieve recepten en menu’s samengesteld.
Tot slot kunt u via de nieuwe website ook de Facebook pagina van Simply you liken en het bijbehorende virtuele prikbord op Pinterest bekijken. Voor extra interactiviteit staan er op de website ook filmpjes en kunt u alles via uw tablet en/of smartphone bekijken.
Naast een dynamisch platform is de website van Simply you ook de ideale plaats om een nieuw publiek aan te spreken, zoals jongeren die in het onlinetijdperk zijn opgegroeid. Dankzij deze website kan Carrefour trouwens ook alle edities van het magazine eenvoudig archiveren.
Deze onlineversie van het magazine is veel visueler en interactiever, zodat lezers die elke dag opnieuw kunnen raadplegen. Met één klik op de muis krijgt u een ruime waaier van mogelijkheden te zien!
Als partner van het COP21 engageert de Carrefour Groep zich elke dag opnieuw om op een duurzame en verantwoorde wijze te werken. De MVO-aanpak van de groep steunt op drie pijlers: de strijd tegen elke vorm van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van zijn bedrijfspartners.
Pompoen seizoensgroente van de maand november bij EXKi
EXKi breekt met de regels van het traditionele snelrestaurant door versbereide en natuurlijke producten aan te bieden om ter plaatse te eten of mee te nemen. De kaart biedt een ruime keuze aan gezonde en evenwichtige gerechten, op basis van verse en natuurlijke producten van de beste kwaliteit. Elke maand zet EXKi een seizoensgroente in de kijker door ze te verwerken in heerlijke en unieke gerechten.
Pompoen bestaat grotendeels uit water en bevat minder dan 30 calorieën per 100 g. Het is een trouwe bondgenoot tijdens een dieet want kan zonder mate worden geconsumeerd en bevat talloze nuttige voedingsstoffen voor onze gezondheid waaronder vezels die bijdragen tot een goede darmwerking en het ontstaan van bepaalde vormen van kanker voorkomen. Een pompoen bevat veel mineralen, zoals calcium, ijzer en kalium, die uitstekend zijn voor het regelen van de bloeddruk. Door het lage zoutgehalte heeft hij ook zijn plaats in een zoutvrij dieet. Pompoen bevat naast heel wat vitaminen A, B en C, ook antioxidanten.
In november stelt EXKi volgende pompoenrecepten in zijn restaurants voor: een sandwich: Geraspte bio pompoen, verse geitenkaas, kervel, honing en mosterdvinaigrette, een maaltijdsalade: Bio pompoen, rigatoni, pecorino, een kleine salade: Bio pompoen, bio taboulé, bio wortel, koriander, een warme schotel: Chutney van bio pompoen, Vita® gebraden kip, peterselie en een soep.
Tot slot onthult EXKi nog een heerlijk recept om gezellig samen thuis te bereiden: Crème van pompoen en kastanje, in samenwerking met Béatrice Vigot-Lagandré.
Voor 4 tot 6 personen: voorbereiding: 20 minuten, bereiding: 35 minuten
Ingrediënten: 600 g pompoenvlees, 1 ui, 1 preiwit, 1 soeplepel olie, 150 g gekookte kastanjes (+ enkele voor de afwerking), 2 soeplepels room, een paar takjes platte peterselie, peper en zout.
Snijd de pompoen in blokjes. Pel de ui en snijd hem in plakjes. Was de preistengel en snijd het preiwit in stukjes. Verhit de olie in een pan en laat de prei en de ui gedurende 2 minuten al roerend slinken. Voeg de blokjes pompoen toe, kruid met peper en zout en bedek met water.
Breng aan de kook, zet het vuur lager en laat 15 minuten sudderen. Voeg de kastanjes eraan toe en kook nog gedurende 15 tot 20 minuten. Mix en roer de room eronder. Bestrooi met de opzijgelegde en verkruimelde kastanjes en enkele peterselietakjes. Dien warm op.
Foodtrucks kennen de laatste tijd een ware opmars in België. Denk maar aan het gezellige en succesvolle ‘Belgian Food Truck Festival’. Bij een trendy event hoort meestal ook een of andere hippe foodtruck. Dit concept bestaat op Curaçao al lang onder de naam ‘Truk’i pan’. Locals en toeristen ontmoeten elkaar bij zo’n Truk’i pan voor street food en een snelle hap.
Curaçao is een gedroomde vakantiebestemming voor zij die houden van couleur locale. Daarbij hoort de sympathieke Truk’i Pan die langs de kant van de weg is opgesteld. Je ziet ze steeds meer, want ze zijn zo succesvol, niet alleen omdat je er lekkere dingen kunt kopen maar ook omdat het gezellige ontmoetingsplaatsen zijn. De traditie van deze foodtrucks bestaat al langer op Curaçao. In een truck of oude caravan werden aanvankelijk alleen maar broodjes, met stoba (vlees) of kip verkocht. Maar tegenwoordig zijn het echte eethuisjes geworden met talloze meeneemgerechten zoals friet met allerlei sauzen, burgers, ribbetjes, steaks en vissoep. Het leuke er aan is dat de Truk’i pan tot laat in de nacht openblijft, zodat je er terecht kunt wanneer alle andere eetgelegenheden reeds gesloten zijn. Dit past volledig bij de Curaçaose cultuur want er wordt vaak laat gegeten.
Galiñia ku batata: Zon, warmte, zee, stranden, de prachtige natuur en heel wat cultuur maken van Curaçao een onvergetelijke tropische vakantiebestemming. Laten we het culinaire niet vergeten, want voor zij die van een lekkere keuken weten te genieten, is Curaçao een topbestemming. Bij de Truk’i pan zijn er heel wat verschillende gerechten te koop. Karkó, een schelpvis, en garnalen zijn heel populair. In een lokale Truk’i pan op Caracasbaai, genaamd BBQ Express, kun je ook genieten van een heerlijke oestersoep en bij vele andere ook ‘sopi marisko’ (gemengde vissoep). En wat verkiezen de locals? ‘Galiñia ku batata’ (kip met frietjes)!
Batido’s! Nog meer lekkers langs de wegen in Curaçao vind je in de trucks die Batido’s verkopen. Elke ochtend begint met zo’n verfrissende én gezonde shake die je naar eigen keuze kunt samenstellen met soorten fruit zoals watermeloen, banaan, mango, ananas, papaja en noem maar op. Lang hoef je niet te zoeken voor zo’n heerlijke smoothie, want de stalletjes zie je werkelijk overal. Proef er zeker eentje met vers geperst fruit en ijs of nog beter, eentje met suiker en gecondenseerde melk. Ronduit heerlijk !
Curaçao is een zon zeker eiland in het Caribisch gebied, dat elke reiziger verrast.
Naast de constante tropische temperatuur en de parelwitte stranden heeft het eiland tal van bezienswaardigheden. Ontdek het historisch interessante Willemstad, de oude landhuizen en proef de unieke Curaçaose gerechten met invloeden van over heel de wereld.
Curaçao is, met meer dan 35 stranden, de perfecte bestemming om de batterijen op te laden en te relaxen. Actieve reizigers kunnen zwemmen, snorkelen, duiken en zo de wondere onderwaterwereld ontdekken. Maar denk ook aan activiteiten zoals de Christoffelberg beklimmen of mountainbiken door bijzondere vegetatie. Vergeet de feesten en evenementen niet: het kleurrijke Carnaval (februari-maart), Curaçao North Sea Jazz (september) en de Curaçao Marathon (november).
Curaçao ligt buiten de orkaanzone en heeft het ganse jaar een temperatuur van minimum 28 graden. Er zijn dagelijks vluchten vanuit Amsterdam (reisduur 9 uur) en een keer per week vanuit Düsseldorf (reisduur 10,5 uur). Curaçao is door Zoover uitgeroepen tot populairste vliegvakantieland buiten Europa, met een grote variëteit aan logiesmogelijkheden. Curaçao Tourist Board Europa (CTBE) is het aanspreekpunt voor reizen vanuit Europa naar het zonovergoten eiland.
Deze Belgische modeketen is op amper 14 jaar tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de belangrijkste winkelstraten van grote en kleinere Belgische steden. Sinds een paar jaar is dit Belgische familiebedrijf ook aan zijn internationale expansie bezig, met succes. Binnenkort opent de keten zijn honderdste boetiek. LolaLiza werd opgericht in 2001 en maakt deel uit van de PP Retail Group, het bedrijf van de dynamische familie Appelstein die een jarenlange ervaring in de textielwereld heeft.
Het verhaal LolaLiza startte in 2001 met 7 winkels, toen nog onder de naam L&L. Vijf jaar later telde de keten al 26 winkels. In 2012 stonden er 74 boetieks op de teller en groeide het bedrijf uit zijn voegen. Een verhuis van het hoofdkantoor naar het prestigieuze Markiesgebouw in hartje Brussel drong zich op. In 2013 opende de eerste LolaLiza store in Nederland volgens het nieuwste winkelconcept. In 2014 volgde de eerste boetiek in Frankrijk. Eind 2015 zal de honderdste boetiek een feit zijn.
Het nieuwe winkelconcept wil de klant een aangename shopping ervaring bieden. De winkels ogen heel eigentijds, met warme accenten en een aangename verlichting. Naast de inrichting, is ook de persoonlijke service belangrijk. Het deskundige verkooppersoneel begeleidt de klant en geeft stijladvies. Dit resulteert in een trouw cliënteel.
LolaLiza: er schuilt méér dan één vrouw in jou: LOLALIZA, twee meisjesnamen in één adem uitgesproken. Lola staat voor extravert en een tikje frivool, Liza staat voor natuurlijke elegantie. Ze symboliseren enerzijds de verschillende vrouwen die in één persoon kunnen schuilen en anderzijds de brede groep vrouwen die dit Belgische modebedrijf bereikt. Het aanbod van LolaLiza omvat dan ook verschillende stijlen, van tijdloze outfits en een jonge preppy stijl over vintage jurken tot outfits met een vleugje glamour.
Togetherness en positieve vibes: Geen uitdagende modellen die sensueel flirten voor de lens, maar vlotte vriendinnen die genieten van elk vrij moment samen. Dat is de toon van de campagnes van LolaLiza. Zoek de funny side of live and enjoy. LolaLiza wil vrouwen een goed gevoel meegeven. Alleen al de aanblik van de etalages maakt je vrolijk. LolaLiza staat voor kleur en voor mooie prints. In die zin is het label atypisch Belgisch. Geen effen zwart of grijs, maar intense of subtielere schakeringen die één en al levenslust uitstralen. Dit maakt LolaLiza heel herkenbaar en tegelijk universeel. Geen wonder dat LolaLiza ook heel positief onthaald wordt in het buitenland.
Women only: LolaLiza is een modeverhaal dat enkel draait rond vrouwen, hun moeders en dochters, hun zussen en vriendinnen. Leeftijd speelt geen rol: kleine meisjes, modebewuste mama’s en oma’s vinden outfits waarin ze zich goed voelen en die hen mooier maken. Wie twijfelt, wordt geholpen door de verkoopsters die er een erezaak van maken om hun klanten tot in de puntjes te kleden, ongeacht hun maat. De hoofdcollectie reikt van maat 36 tot maat 46 terwijl Studio L focust op vrouwen met maat 42 tot 52. Plus-size topmodel Stéphanie Van den Bergh is de ambassadrice van Studio L.
Bench:
Bench heeft een uitgebreid assortiment jassen ontworpen met de urban explorer in het achterhoofd. Doordat de functionele stijl met comfort en bewegingsvrijheid gecombineerd is, biedt de collectie stijlvolle oplossingen voor de 24-uurs, stedelijke levensstijl van de drager. De OneStop jacket met grafische print is de ideale bondgenoot om de stad te verkennen!
Le Temps des Cerises
De lijn ‘Modern Bohemian’ van Le Temps des Cerises is gesofisticeerd, vrouwelijk en uitgesproken. Geïnspireerd door de wereld van de ontwerpers, luxe en de baroktrend, levert Le Temps des Cerises een collectie af die rijk is aan details en opsmuk. Pailletten, juwelen, details in metaal, kant en visnet: geen enkel ontwerp ontsnapt aan deze trend. De snit is tijdloos en flirt met etnische en geometrische patronen. De kleuren zijn sober en onderkoeld.
Gaastra
Met een blouse ben je altijd stijlvol gekleed. De collectie Gaastra blouses is enorm veelzijdig en geeft een creatieve knipoog aan de “Maritime Sportswear” collectie. Alle blouses zijn gemaakt van hoogwaardige en moderne materialen. Gaastra heeft voor ieder wat wils!
Caroline Biss
Nog op zoek naar een leuk eindejaarscadeau? Heeft u nog geen bijpassende accessoires gevonden voor uw little black dress? Neem gerust een kijkje op www.carolinebiss.com.
Je kan er 7 dagen op 7 shoppen, de klok rond. En terwijl je shopt, krijg je stijladvies zodat je met één muisklik helemaal gekleed bent, schoenen en accessoires incluis. Online shoppen met de persoonlijke service die je krijgt in de boetieks van Caroline Biss, de eyecatchers voor je feestoutfit!
Giovane
Een little black dress of een jurk met glamoureuze accenten: met een Giovane jurk kom je gegarandeerd goed voor de dag tijdens de Feesten. Rijke materialen, fijne boho details en een luxueuze afwerking domineren de collectie. Zwierige jurken verenigen een warm kleurenpalet met halfedelstenen en een seventiesflair. A-lijnjurken met fotoprints van bloemige edelstenen zorgen ervoor dat je je in de lens van een caleidoscoop waant.
De lancering van Marie’s Corner Project Store in oktober 2015 vindt plaats in het kader van de nieuwe wind die Serge Silber, de nieuwe CEO van de marktleider van de zetel en de canapé met het label “Made in Belgium”, doet waaien.
In de Brusselse flagshipstore zet Marie’s Corner de deuren wagenwijd open voor design, mode, cultuur en lifestyle en reikt daarbij de hand naar nieuwe creaties, een mix van stijlen en naar nieuwe tendensen, steeds vanuit een geest van geven, delen en wederzijdse beïnvloeding. De 150 m² grote oppervlakte van de Marie’s Corner Project Store werd speciaal ingericht om jonge designers, artiesten, exclusieve collecties enz. te verwelkomen.
De ruimte werd ingericht om de iconische creaties van Marie’s Corner volledig tot hun recht te laten komen, naast de onontbeerlijke elementen voor de binnenhuisinrichting: verlichting, plaids, kussens, vazen en accessoires die zorgvuldig uitgekozen werden door Laetitia Zichy-Low en Sophie van Melckebeke. De herfst-wintercollectie voor 2016 bevat creaties van Normann Copenhagen, Tom Dixon, Menu, Artemide, Tradition, La Boutique Scandinave, Maison de vacances, Ethnicraft, L’Objet, Private0204 (exclusief bij Marie’s Corner), Teixidoors, Guaxs…
Het team van deze Project Store is een echt Project Team: Benoit Riche, binnenhuisarchitect en de nieuwe directeur van deze site, Valérie Lagrange draagt haar expertise bij op het vlak van groothandel, decoratie- en meubelretail, Sophie van Melckebeke, ‘inhouse’ binnenhuisarchitect bij Marie’s Corner volgt iedere realisatie op de voet. Het hele proces, van het voorontwerp tot het eindresultaat, is een kwalitatief hoogstaand project met een persoonlijke benadering van de klant. Inbegrepen zijn het beheer van de realisatie, meubelen op maat en de productie.
Marie’s Corner is meer dan ooit een belangrijke speler in het universum van de design en de lifestyle. Eerst is er de selectie van bekende modellen en bestsellers om naar de essentie terug te keren, dan zijn er de samenwerkingen en afspraken met klanten en dealers. Vervolgens zijn er de partnerships met iconische merken zoals BMW Brand Store, David Lloyd, Bellerose, etc. Marie’s Corner schroeft bovendien de leveringstijd van de BestOf-collectie terug tot vier weken.
Een exotische reis of een boeiende citytrip gepland voor het nieuwe jaar? Reis in stijl en neem je feestoutfit- en accessoires mee in een Rimowa koffer. Alessandra Ambrosio geeft het goede voorbeeld, jaren 20 stijl.
Madame So DIM
Voor het nieuwe herfst-/winterseizoen presenteert DIM opnieuw een prachtige collectie "Madame so...", een lijn met verschillende fantasiepanty's voor ieder moment van de dag. Madame so daily: fantasiepanty's voor elke dag en elke gelegenheid, Madame so cosy: extra zachte, dikke panty's, helemaal winter proof, Madame so chic: geraffineerde, chique, elegante en vrouwelijke panty's, ideaal voor party's en feestdagen en Madame so fashion: trendy panty's met een origineel motief of materiaal of in een speciale kleur.
DIM Nude Support - Zo verfijnd, maar zo stevig! DIM presenteert haar nieuwste innovatie: Nude Support, een ultra-verfijnde revolutionaire beha die de boezem steun geeft in alle vrouwelijkheid. De beha is zo dun en comfortabel dat je hem niet voelt onder kledij. Het revolutionaire materiaal combineert verfijndheid met comfort. De "Magic Galbe"-technologie blokkeert het materiaal onderin de cups om een optimale ondersteuning te verzekeren, en geeft dankzij de fraaie vorm ook nog een extra vrouwelijke touch aan de beha. De Nude Support is beschikbaar in de kleuren nude en zwart, met bijhorend slipje.
Ongekende stevigheid zonder beugel, met de DIM Osmose-lijn. DIM speelt in op de behoeften van de moderne vrouw, die bij de keuze van haar lingerie niet alleen het esthetische belangrijk vindt, maar ook het comfort. Een beha moet in de eerste plaats goed zitten en mag haar activiteiten niet verstoren. Daarom herwerkte DIM voor het seizoen herfst/winter 2015 haar lijn Osmose. Deze volledig vernieuwde lijn van voorgevormde beha’s biedt stevigheid zonder beugel, wat in combinatie met de zachte satijnen cups en fluwelen bandjes zorgt voor een ultiem draagcomfort. De Osmose-lijn van DIM bevat twee types beha’s: een voorgevormde beugelloze beha met transparante fantasie bovenaan en een volledig nieuw model: een effen push-up beha, eveneens zonder beugel.
Het nieuwste product van de Conserverie la belle-Iloise zal de fijnproevers doen watertanden! Smeer de Rillettes van Koolvis met Szechuan Bessen op een goed stuk brood om de sublieme smaak van deze heerlijke vis perfect te kunnen waarderen.
De mosterdzaadjes en de gerookte en bruin gebakken uien versterken de ervaring, de citroenschillen geven een fris gevoel in de mond en de fruitige smaak van de Sichuan bessen zorgen voor een zacht en pikant slotakkoord. Een bijzonder fijne aanvulling voor een echt geslaagd aperitief! Adviesprijs per pakket van drie blikjes: 5,80€
Om de eindejaarsfeesten te vieren, plaatst het beroemde Bretoense huis nog 8 andere recepten in de spotlights. Ze worden aangeboden in kleine, mooi gekleurde dozen met speciale grafische afwerking die onder meer de Sardinecrème met whisky, Kreeftenmousse en Zalmcrème met dragon bevatten. De Conserverie la belle-Iloise heeft bovendien een reeks van nieuwe kistjes ontworpen voor alle smaken, voor alle voorkeuren en voor alle beurzen!
De grote Sélection kist met haar indrukwekkende keuze van meer dan twintig verbluffend smaakvolle producten blijft natuurlijk de ster van het gamma. Maar de liefhebbers zullen dit jaar ook het kleine Sélection Prestige kistje willen proeven. De elegante doos met gouddruk en logo in reliëf bevat sardine, tonijn, makreel en kreeft - de vier vedetten van de conservenwereld – voor een festival van recepten voor fijnproevers en een extract van befaamde knowhow sinds 1932! Adviesprijs: 35,55€
Een huwelijk?
Bij de voorstelling van de twee nieuwe Dans la Famille kistjes, kondigt Mijnheer Makreel zijn huwelijk aan met Mevrouw Sardine onder het stelsel van scheiding van goederen. Het patrimonium bevat Sardines in olijfolie en citroen, Makreelfilets in witte wijn, grof gehakte artisjokken met Makreel, de absoluut onmisbare Sardines St-Georges in olijfolie, verkruimelde Sardines met aubergines, look en basilicum, Sardinecrème met whisky, verkruimelde Makreel met kruidenmengsel en Menton citroen en tenslotte Makreelrillettes met groene citroen.
Het Dans la Famille gamma stelt een tweede kistje voor met alleen de topproducten met tonijn en kreeft. Te proeven zonder mate! Adviesprijs: 24,95€ voor het klein model
Zeg nooit zomaar conserven tegen alle verduurzaamde levensmiddelen! De Conserverie la belle-Iloise is sinds het begin altijd resoluut trouw gebleven aan de "Kwaliteit voor alles" filosofie van haar oprichter Georges Hilliet. Ze heeft nooit de moeilijke wegen vermeden om conserven van topkwaliteit te kunnen aanbieden op basis van de pure Franse traditie van de edele gastronomie.
De Conserverie la belle-Iloise is gevestigd in Quiberon. Ze telt 290 medewerkers en een netwerk van 63 winkels aan de west- en zuidwestkust van Frankrijk, en 2 winkels in België. De Conserverie la belle-Iloise is zowel producent als verdeler in een eigen netwerk, en is sinds 3 generaties gespecialiseerd in de marktniche van de gastronomische viskwaliteit. Haar bereidingen zijn gebaseerd op een uitzonderlijke versheid, een grondige productenselectie, handwerk en de troeven van een uitzonderlijke knowhow die jarenlang onderhouden en verrijkt werd via innovatie en creativiteit.