:wink:
TravelBird
wil Belgische markt veroveren met innovatief reisaanbod
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, gaat van start met thematische
trendreizen. Hierbij wil TravelBird haar vinger aan de pols houden over de laatste
reistrends en consumentenvoorkeuren en vervolgens haar aanbod hierop afstemmen.
Een eerste voorbeeld hiervan zijn de Babymoon-vakanties.
Koppels die een kind verwachten kunnen dan samen, in alle
rust, een laatste keer genieten van hun kinderloze periode. En dit in een kader,
aangepast aan de wensen en noden van een zwangere vrouw. Later dit jaar zullen een
aantal extra themareizen aan het gamma toegevoegd worden. Boeken kan heel eenvoudig
via www.travelbird.be.
All
inclusive, fly and drive, citytripping,
..het zijn maar een paar reisformules die
bij de meeste mensen ondertussen gemeengoed geworden zijn. Maar bij babymooning,
Glamping of
digital detoxing kan men zich niet altijd een beeld vormen.
Logisch ook, zegt Erik Kuijpers, Country Manager België
bij TravelBird. Er zijn maar weinig sectoren die zo trendgevoelig zijn als de reissector.
Mensen zijn steeds op zoek naar nieuwe belevingen, ver weg van het alledaagse. Reizen
is een basis behoefte geworden, maar helaas
voor de consument is het aanbod eveneens vaak basic. De all‐in vakantie naar Italië, de autovakantie naar Zuid‐Frankrijk, de citytrip naar Londen. Stuk voor stuk klassiekers
in het aanbod van heel wat reisaanbieders.
En ook met TravelBird bieden we dergelijke formules aan (bv.Bella Italia en Douce
France). Maar daarnaast willen we ook een stap verdergaan en heel bewust op zoek
gaan naar datgene wat leeft bij de consument.
Babymoon is een prima voorbeeld van de weg die TravelBird
in wil slaan. Waar de meeste reisaanbieders vertrekken van hun eigen aanbod, willen
wij binnentreden in de leefwereld van onze consument. Iedere levensfase wordt gekenmerkt
door andere prioriteiten, wensen en verlangens.
Daarnaast kunnen er binnen bepaalde doelgroepen ook nieuwe behoeften en trends ontstaan.
Wij wensen hier met ons aanbod op in
te spelen ,zegt Erik Kuijpers.
De reden waarom TravelBird zo kort op de bal kan spelen,
heeft alles te maken met haar internetstructuur. Vanuit de hoofdzetel in Amsterdam
zijn er een viertal landenteams actief. Die gaan zeer gericht op zoek naar hotels en activiteiten die passen binnen
een bepaald thema. Vervolgens stellen ze voor iedere verblijfplaats een arrangement
samen en verkopen dit aan de meest
voordelige prijs op de markt. Het grote voordeel voor de klant is dat hij de beschikbaarheid
rechtstreeks bij TravelBird kan checken en vervolgens kan boeken. TravelBird zorgt
voor de verdere afhandeling wat vouchers en tickets betreft. Dit maakt van TravelBird
één van de eerste touroperators op de Belgische markt die 100% online werkt.
TravelBird
is lid van de VVR, is vergund door Toerisme
Vlaanderen en verzekerd tegen financieel onvermogen en biedt aan haar klanten dezelfde
garanties als andere touroperators actief op de Belgische markt. TravelBird werkt
ook met tijdelijke aanbiedingen, aan haarscherpe prijzen. Wie ingeschreven is op
de TravelBird nieuwsbrief ontvangt dagelijks een selectie van 5 topaanbiedingen,
die slechts 24 u beschikbaar zijn voor boeking. Op die manier wil TravelBird haar
klanten dagelijks inspireren voor een deugddoend weekendje in de natuur, een spannende
citytrip of een weekje naar de zon. www.travelbird.be
|