Brouwerij PALM bekroont de creatieve jonge crafter van 2012
Brouwerij PALM reikte in Antwerpen voor de tweede maalde Urban Crafts Award uit. De UC award 2012 ging dit jaar naar Bruggeling Stefaan De Croock, die als Strook met zijn eigenzinnige lijntekeningen op canvassen en vensters de jury wist te overtuigen van zijn kunnen. Met de Urban Crafts Award geeft de brouwerij een jonge crafter erkenning die zich met zijn stedelijk ambacht op een innovatieve en creatieve wijze weet te onderscheiden.
40 jonge crafters dongen dit jaar naar het fel begeerde ticket voor het Burning Man festival in de Nevada woestijn deze zomer.Strook kan dus deze zomer naar Burning Man, de hoogmis van de internationale makers scene waar hij Urban Crafts voor PALM zal vertegenwoordigen.
De jury was niet alleen onder de indruk van de hoogstaande kwaliteit van zijn werk maar ook over de manier waarop zijn lijntekeningen met stift op canvas, papier, muren of vensters ontstaan. De jury bekroont zijn kunde en toont veel respect voor de wijze waarop hij die ontwikkelde en uitpuurde. Zijn werk is meer dan enkel een kunstwerk, het is vaak ook een performance waarin hij de energie en de emotie van een moment probeert te grijpen en vast te leggen en zich hierbij ondermeer liet inspireren door de Dadaïsten. Zijn werk ontstaat zowel in zijn atelier als op events en happenings waar hij live aan de slag gaat. Al dan niet toevallige voorbijgangers maken dan deel uit van dat moment.
Strook schoof intussen zijn job in een reclamebureau aan de kant om zich volledig toe te leggen op zijn lijntekeningen waar hij naast zijn creatief talent ook zijn zakelijke kant laat zien en open staat voor co-creaties met andere disciplines zoals meubelontwerp.
De jury had ook lovende woorden voor QT factory die tweede werd en voor Steve Locatelli en Tim Duerinck die de derde plaats deelden.
De QT factory is een crafty T-shirt zeefdrukkerij, waarachter de broeders Kevin en Collin Celis uit Tessenderlo zitten. Deze crafters drukken hoogstaande kwalitatieve T-shirts, hebben aandacht voorhet eco-verhaal en hebben intussen een grote enthousiaste online community opgebouwd. Ze hadden al hun ontwerp voor een Burning Man T-shirt klaar met de opdruk Normaly I would show my Boobs but a man give me this awasome T-shirt
Steve Locatelli is in de graffiti wereld geen onbekende en wordt zowel in binnen- als buitenland gerespecteerd voor zijn werk. Artifex is de graffiti shop die hij in Antwerpen samen met zijn vrouw uitbaat.
Tim Duerinck was de enige instrumentenbouwer die zich wist te selecteren voor deze wedstrijd.De jury was onder de indruk van dit jonge ambitieuze talent en maakte veel indruk door zijn passie en gedrevenheid waarmee hij dit authentiek ambacht bedrijft.
Krokusvakantie!Sneeuw, ski en après-ski .... met Tom Dice!
Avoriaz trakteert op Valentijnsdag 2013 op een gratis concert!
De inmiddels Bekende Vlaming Tom Dice en zijn gitaar, reizen tijdens de krokusvakantie af naar het hartje van de Alpen voor een gratis Valentijnsconcert in Avoriaz.
Het legendarisch wintersportoord werd 45 jaar geleden gesticht en is nog steeds een trendsetter.Dit autovrije station ligt op 1800 meter hoogte en de architectuur wordt gekenmerkt door piramidale vormen, trapsgewijze daken en voorgevels van rood cederhout. Je kan er niet alleen al skiënd- het hele gebied van Les Portes du Soleil ontdekken, maar ook, sinds juli 2012, genieten van Aquariaz, het grootste waterparadijs in de bergen, een exotisch landschap, met een totale oppervlakte van 2.400 m². In de Residentie vind je eveneens de 300m² grote "Deep Nature Spa" van Algotherm en bovendien een wellnesszone met een verwarmd zwembad, peuterbad, sauna, hammam en fitness studio. Gasten hebben gratis toegang tot al deze faciliteiten.
Sinds zijn ontstaan heeft Avoriaz altijd sneeuwvakanties boordevol feest en gezelligheid vooropgesteld. Zo wordt men op Valentijnsdag 2013 getrakteerd op een gratis concert van Tom Dice, de singer-songwriter van Me and my guitar, waar hij menig hartje sneller zal doen kloppen.
Vanaf 926,00 voor een studio 4 personen van 10/02/2013 tot 17/02/2013
De Groep Pierre & Vacances-Center Parcs verhuurt in Avoriaz zowat 1.254 appartementen onder het merk Pierre & Vacances (691 appartementen), Pierre & Vacances premium (100 appartementen) en Maeva (463 appartementen).
Winnaars 2012 van het eco-keurmerk Green Key voor accommodaties en
evenementlocaties in het Brussels Gewest
Om aan de wens te beantwoorden van de hotelsector en van andere toeristische locaties lanceerde Christos Doulkeridis, minister-president van de Franstalige Regering van Brussel in 2010 het internationale Green Key eco-keurmerk. Het draagt bij aan de positionering van Brussel als duurzame bestemming.
Dit jaar ontvangen nieuwe accommodaties en, voor het eerst, ook enkele special venues (zalen voor evenementen)dit prestigieuze keurmerk.Het is de derde keer dat de prijzen worden toegekend.
15 nieuwe accommodaties hebben het certificaat met het keurmerk ontvangen. 6 hotels : Park Inn by Radisson Brussels Midi, Thon Hotel EU, Stanhope, hotel Le Plaza, Dolce La Hulpe Brussels, NH Atlanta; twee B&B-locaties : La Chambre de Plume et le BiHome; 2 jeugdherbergen: Jacques Brel en Auberge des 3 Fontaines; tenslotte ook 3 locaties in de nieuwe categorie Special Venues: The Event Lounge, Le Concert Noble, Tour&Taxis. Dit betekent dat Brussel op dit moment reeds over 19 accommodaties (13 hotels, 4 B&B en 2 jeugdherbergen) en 3 evenementlocaties beschikt die het 22 Green Key keurmerk mogen dragen.
Wereldwijd behaalden reeds meer dan 2.000 instellingen het Green Key certificaat in 36 landen: België (Vlaanderen bijna 90, 22 inBrussel, 5 in Wallonië), Nederland (+ /- 500), Frankrijk (+/- 700), en in andere landen in Europa (Oost en West), Azië, Midden-Oosten, Midden-Amerika en Noord-Afrika.
Meteen na mijn aantreden als minister van toerisme, heb ik besloten om het keurmerk Green Key te ondersteunen en aan te moedigen. Het keurmerk is exclusief voor de toeristische sector en streeft ernaar om de ecologische voetafdruk van de sector te verminderen. Daarmee draagt het keurmerk bij aan de positionering van Brussel als duurzame bestemming, aldus Christos Doulkeridis.
De kandidaten moeten voldoen aan verschillende criteria op het gebied van algemeen duurzaam management, betrokkenheid van het personeel, informatie over duurzaamheid aan de klanten (documentatie, aangepaste signalering, ), beheer op het gebied van water, huishouding en schoonmaak, energiebeheer, afvalbeheer, voeding, administratie en kantoorwerk, binnenklimaat en groene ruimtes. Het keurmerk brengt dus de criteria samen van duurzame prestaties en duurzaam beheer. Het keurmerk bestaat sinds 1994 en is onafhankelijk en neutraal (het wordt verdedigd door een netwerk van NGOs).
Op dit moment heeft bijna 16% van alle Brusselse hotelkamers (erkend door de Cocof) het Clé Verte/Green Key/Groene Sleutel keurmerk. Als men rekening houdt met de belangrijke andere bestaande keurmerksystemen in het Brussels Gewest (EMAS, Green Globe en het keurmerk Entreprise éco-dynamique), dan komt Brussel aan een totaal van 30% hotelkamers met een duurzaam keurmerk. Daarmee positioneert Brussel zich op het niveau van de hotels bij de meest groene Europese bestemmingen. In milieutermen is dat effect niet te verwaarlozen aangezien het jaarlijks toegekende keurmerk een constante verbetering vraagt aan de bedrijven.
Center Parcs brochure 2013: voor én door consumenten
Center Parcs brochure 2013 is een unieke co-creatie in samenwerking met consumenten. Het nieuwe project zal ook als app voor iPad verkrijgbaar zijn en is een enorme evolutie op vlak van de marketing- en communicatiestrategie van de groep.
Dat Center Parcs naar haar gasten luistert is geen nieuws meer, maar deze keer gaat de groep nog een stapje verder door de consumenten nauw te betrekken in de creatie van haar belangrijkste marketingsupport : haar jaarlijkse brochure.
De gezinnen die hebben meegewerkt aan dit concept, een primeur in Europa, konden zich via Facebook kandidaat stellen. Uit meer dan 600 enthousiaste reacties werd een selectie gemaakt waarbij rekening werd gehouden met de sfeer en de doelgroep van de verschillende Center Parcs parken in België, Nederland,Duitsland en Frankrijk. In ruil voor hun medewerking mochten de families zich een lang weekend bij Center Parcs vermaken en, op basis van een uitgebreide briefing, verslag doen van hun ervaringen. Zo konden ze de meest representatieve fotos uitkiezen om de paginas van hun favoriete park vorm te geven. Het resultaat, een brochure boordevol persoonlijke ervaringen en interessante tips, laat duidelijk zien wat het verschil maakt tussen een gewone vakantie en een Center Parcs vakantie.
Wij zagen veel enthousiasme bij de geselecteerde gezinnen en het creatieve team, een mooie chemie. Het is daardoor een brochure geworden met een echt verhaal van echte mensen. Een primeur waar we trots op zijn. Paul Geraeds, Marketing Directeur Center Parcs Europe, geeft aan dat het grooste deel van de beschrijvingen in de brochure anders is dan wat Center Parcs zelf zou hebben geschreven. De input van de consument is dus enorm. Geraeds beschrijft het proces als volgt: Het was voor ons een spannend maar ook heel logisch experiment, want wie kan een park beter aan iemand anders uitleggen dan onze gasten vanuit hun eigen ervaring? De samenwerking met de gasten zorgde voor verschillende voorkeuren, waardoor de cover van de brochure niet in elk land gelijk is.
Center Parcs wil -dankzij de positieve ervaring met de co-creatie- het hele project niet enkel herhalen, maar wil het concept user generated content nog een extra dimensie geven. Zo zouden de fotos van de gasten zelf in de brochure opgenomen worden en via sociale netwerken zoals Flickr verspreid worden.
Voor het groeiend aantal consumenten dat hun vakanties online voorbereidt en reserveert, zal Center Parcs haar nieuwe brochure 2013 ook aanbieden in digitale vorm voor de iPad, verkrijgbaar in de App Store vanaf januari. Center Parcs hoopt met het aanbieden van Center Parcs brochure App, met onder andere Youtube filmpjes, videos met impressies van de parken, extra fotos en de mogelijkheid tot doorlinken, de huidige doelgroepen nog beter te bedienen. Potentiële gasten kunnen dankzij de app nog eenvoudiger parken vergelijken en een voorselectie maken. Het is zelfs mogelijk direct te boeken met behulp van de app.
VOOR U OOK FISH EN CHEAPS? Eurostar-tickets beschikbaar vanaf 79 H/T in Standard- Reserveren vanaf 3 januari tot en met 14 januari 2013 voor een reis naar Londen tussen 17 januari en 27 maart 2013
Het eerste goede voornemen van 2013? Herontdek Londen! Eurostar lanceert een uitzonderlijk promotietarief vanaf 79 heen en terug in Standard vanuit Brussel. Reserveren kan van 3 januari tot en met 14 januari 2013 voor reizen tussen 17 januari en 27 maart 2013. Inlichtingen en reserveringen op www.eurostar.com, in alle NMBS-stations met internationale ticketverkoop (dossierkosten 7), in reisbureaus of via 070 79 79 89 ( 0,30/min.).
Londen barst van de goede ideeën voor het voorjaar
> De solden in Londen lopen tot eind januari. Shoppingverslaafden kunnen winkelen naar hartenlust en uitzonderlijke koopjes strikken in de bekende Londense warenhuizen zoals Harrods, Fortnum & Mason, John Lewis, Liberty en Selfridges.
> 2013 is het jaar van de slang in China. Chinees Nieuwjaar wordt zoals elk jaar uitbundig gevierd in de West End in Londen met unieke feestelijkheden en een uitbundige mix van muziek, dans en acrobatie. Chinees Nieuwjaar, 10 februari 2013, Chinatown, Leicester Square en Trafalgar Square.
> 2013 wordt een jaar voor cultuurraven. Nieuwe culttentoonstellingen staan op het programma in Londen zoals de tentoonstelling over Roy Lichtenstein in de Tate Modern, de eerste grote retrospectieve rond deze kunstenaar in twintig jaar. Een andere niet te missen tentoonstelling is die over David Bowie in het Victoria and Albert Museum. De uitzonderlijke carrière van David Bowie wordt belicht met meer dan 300 persoonlijke voorwerpen (kostuums, fotos, videos, instrumenten, teksten)
Eurostar Plus, veel meer dan een treinticket
Om van het beste van Londen te genieten, heeft Eurostar een exclusief voordeelprogramma ontwikkeld: Eurostar Plus. Op eenvoudig vertoon van hun Eurostarticket, kan elke klant genieten van 2 toegangstickets voor de prijs van 1 voor de betalende tentoonstellingen in acht van de grootste musea in Londen.
Responsible Young Drivers en Europcar wensen u een veilig 2013
Europcar ondersteunt de Nieuwjaarsactie die je veilig thuis brengt !
Responsible Young Drivers (RYD), de stichting van openbaar nut die jonge automobilisten stimuleert om verantwoord te rijden, heeft Europcar Europees leider in autoverhuur gekozen als structurele partner om een aantal sensibiliseringsacties te organiseren omtrent verkeersveiligheid in België.
Europcar België wil zich positioneren als maatschappelijk verantwoorde onderneming in de brede zin van het woord. Het bedrijf was al heel betrokken op het vlak van milieubescherming, maar werkt nu dus ook mee aan acties van Responsible Young Drivers om jonge bestuurders bewust te maken van een verantwoord rijgedrag. De mobiliteit van morgen berust niet alleen op het bevorderen van oplossingen voor een vlotter verkeer en op nieuwe technologieën die de impact van verplaatsingen op het milieu verlagen, maar ook op veranderingen in de houding en mentaliteit van de automobilisten, meent Didier Fénix, Algemeen Directeur van Europcar België.
De Responsible Young Drivers organiseren zoals elk jaar hun Nieuwjaarsactie in de nacht van 31 december 2012 op 1 januari 2013. Dan voeren zij duizenden jonge automobilisten in alle veiligheid naar huis. Europcar ondersteunt deze acties door klassieke en elektrische wagens ter beschikking te stellen aan de vereniging, door aangepaste formules en voorkeurstarieven aan te bieden aan de 19- tot 21-jarigen en door sensibiliseringsacties te organiseren, onder andere op de eigen Facebook-pagina.
Met Air Europa kan je zeer vlot naar Madrid. Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij, lid van de luchtvaartalliantie Skyteam en heeft elke dag twee vluchten vanuit Brussel. Madrid is het hele jaar door een aantrekkelijke stad om te winkelen maar in januari is er nog méér winkelplezier want dan zijn er uitzonderlijke rebajas.
De koopjes in Madrid zijn zo voordelig dat je het vliegticket van Air Europa snel terugverdient. Een reisje naar Madrid om te winkelen tijdens de koopjesweken hoef je dus helemaal niet te laten omwille van het budget maar er is wel een ander probleem, of beter een luxe probleem. De keuze aan shoppingmogelijkheden is zo groot dat je nauwelijks weet waar te beginnen!
Hoe dan ook moet je selecteren want de keuze aan winkels is enorm. Bijvoorbeeld langs de Gran Via en de Puerta del Sol waar alle internationale winkelketens een filiaal hebben, bijvoorbeeld in het super grootwarenhuis El Corte Ingles dat altijd uitpakt met fabelachtige kortingen, op kledij en cosmetica maar ook op muziek cds en boeken.
Je kunt maar beter een stadsplan ophalen bij de toeristische dienst en de winkelwijken aanduiden die je zeker wilt bezoeken. Niet te missen is de buurt Chueca, dé plek voor de meest originele koopjes, in excentrieke, kosmopolitische winkeltjes, in brandstores en zeker in Fuencarral. Dit warenhuis is een buitenbeentje in winkelstad Madrid, met super koopjes en leuke winkels, gespecialiseerd in piercing en tattooing, met surrealistische kapsalons.
De koopjesmaand januari in Madrid moet je ooit eens beleven, wandelend door gezellige straatjes en brede boulevards, tot in Casa del Libro waar je in een gebouw van vijf hoog alles op de kop kunt tikken én afgeprijsd! In Madrid vind je in januari makkelijk een goed en prijsgunstig hotel en hoe meer mensen er naartoe reizen hoe beter voor de Spaanse economie. Dat zal alvast de Madrilenen een hart onder de riem steken!
Met Air Europa kun je elke dag van de week vertrekken, twee keer per dag, metvertrekuren, om 11u05 en 17u45. De luchtvaartmaatschappij heeft aantrekkelijke tarieven in economy en business class.
Steeds meer comfort en innovaties om ten volle van uw zwembad en tuin te genieten. Een buitenzwembad in ons koude en regenachtige landje, dat is niet altijd een sinecure.
Om er toch het hele jaar door, en dus ook tijdens de koudste maanden, ten volle van te kunnen genieten, is een zwembadoverdekking de ideale oplossing. Met een zwembadoverdekking van Abrisud is het in uw zwembad immers 8°C warmer. Een extra troef waarmee u best wel rekening houdt tijdens de aanleg van een buitenzwembad.
Op Batibouw 2013 stelt de Europese leider op het vlak van zwembadoverdekkingen 3 nieuwe producten voor: de hoge gebogen overdekking met rotonde, de 100% uitschuifbare lage overdekking en de Easy Vis stuk voor stuk innovatieve producten die de verwachtingen van eigenaars van zwembaden helemaal inlossen.
Met de hoge zwembadoverdekking kunt u een gezellige leefruimte boordevol licht creëren waarin u een open zicht hebt op alles wat er zich buiten afspeelt. Een rotonde zorgt er bovendien voor dat alles mooi in het geheel geïntegreerd wordt en hebt u ook nog eens een zwembadoverdekking die net dat tikkeltje anders is dan al die klassieke vormen.
Valt u voor een hedendaags design? Kuezemogelijkheden : de zuivere lijn en de finesse van de aluminium profielen. Natuurlijke stijl? Geen enkel probleem, de hoge zwembadoverdekkingen met een houten geraamte passen perfect bij oude gebouwen, karaktervolle huizen en bosrijke omgevingen. De knopen en houttinten geven de structuur meer reliëf en gaan helemaal op in het decor.
De lage, semi-openrollende overdekking het succesnummer binnen Abrisud (meest verkocht in Europa) is nu een volledig openrollende versie. Zo kan je echt van elke vierkante centimeter van je zwembad genieten. De modules kunnen gemakkelijk over elkaar schuiven dankzij een slim systeem van geïntegreerde wieltjes in de grondbevestiging.
De zwembadoverdekkingen bevatten gemiddeld 24 bevestigingswieltjes die je vast of los moet schroeven om de overdekking goed te openen of te sluiten. Om dit karweitje nog net iets eenvoudiger te maken is er nu een ergonomische schroevendraaier : de Easy Vis.
Een zwembadoverdekking is de ideale oplossing om uw buitenzwembad duurzaam en in alle seizoenen te bedekken, te beschermen, te verwarmen en te onderhouden. Bovendien kunt u er aanzienlijke besparingen mee doen op het vlak van waterverbruik en waterbehandelingsproducten. Er komt ook minder onderhoud bij kijken (algen, verstopte filters, vuile vlekken, onregelmatigheden in de Ph-waarde van het water, ). Kortom, een zwembadoverdekking is een duurzame investering die uw zwembad, woning en tuin duidelijk een meerwaarde biedt.
Een hellend dak met kleidakpannen van Wienerberger
Duurzaam, technisch betrouwbaar en geschikt voor alle bouwstijlen, van beschermd monument tot hedendaagse villa: een hellend dak met kleidakpannen van Wienerberger schikt zich naar elk gebouw en elke wens. Hellende daken bieden meer ruimte op eenzelfde bouwoppervlakte. Zij zijn uitstekend te isoleren en luchtdicht te maken. Zij maken deel uit van onze bouwtraditie, zodat men kan rekenen op een vlotte, snelle en kwaliteitsvolle uitvoering. Kortom, een hellend vlak komt tegemoet aan de steilste ambities.
Met een hellend vlak is er geen plaats voor saaiheid en verveling. De veelheid aan vormen, gaande van het gekende zadeldak over het mansardedak tot heel hedendaagse toepassingen als het gebogen of lessenaarsdak, maken elke stilistische keuze haalbaar. Voor de afwerking met Koramic kleidakpannen kan men kiezen uit een quasi eindeloos palet aan vormen, kleuren en texturen. Om het even of men nieuw wil bouwen, de voorkeur geeft aan renoveren of een parel van historische architectuur gaat restaureren, met een hellend dak zit men altijd goed.
De Koramic kleidakpannen van Wienerberger vormen een uiterst duurzame oplossing. Ze worden op een ecologische wijze vervaardigd uit natuurlijke materialen. Ze hebben een lange levensduur dankzij hun gegarandeerde unieke eigenschappen inzake vorst- en brandbestendigheid, waterdichtheid, vorm- en kleurbestendigheid, UV-resistentie en onderhoudsvriendelijkheid. Bovendien zijn ze herbruikbaar en recycleerbaar.
Het hellende dak maakt deel uit van de Belgische bouwtraditie. Daardoor kan men rekenen op een vlotte, snelle en betrouwbare uitvoering, met aandacht voor een naadloze isolatie, een geschikt onderdak en een prima luchtdichtheid.
Stedenbouwkundig zijn er zelden of nooit problemen met een hellend dak. Integendeel, meestal wordt deze oplossing aanbevolen. Men kan meer zuiver regenwater opvangen en hergebruiken, hetgeen de waterfactuur drukt en het gevaar op overstromingen in de omgeving aanzienlijk verkleint. Bouwen met een hellend dak is ook financieel voordelig. Onder de dakvlakken beschikt men over extra ruimte voor één of meerdere slaapkamers of kinderkamers, een hobbykamer of een technische ruimte.
Plezier, thuisgevoel en trouw verenigd bij Logis !
Hotel-restaurantketen Logis lanceert het programma OLogis, een pan-Europese campagne voor klantenbinding, in het kader van zijn strategie om de competitiviteit van zijn netwerk te verhogen, zich verder te ontwikkelen en de hotelhouders opnieuw in het hart van het merk te plaatsen. Daarnaast beantwoordt het concept van PlezieroLogis aan de zoektocht naar plezier van hun hedonistisch cliënteel.
De Logis, het eerste netwerk van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa, lanceert in januari 2013 zijn nieuw programma voor klantenbinding, dat zich uitstrekt over alle Europese Logis. Hierbij richt het zich op zowel zakelijke als vrijetijdsklanten, tijdens de week of in het weekend. Vanaf een aankoopbedrag van 20 per persoon, kunnen de gasten voortaan punten verzamelen in het hotel, maar bovendien ook in het restaurant. Op deze manier kunnen loyaliteitscheques verdiend worden die uitnodigen tot nog meer plezier in de Logis.
Naast de magnetische kaart OLogis, zullen de klanten ook een persoonlijk profiel kunnen activeren op o-logis.com. Dit stelt hen bijgevolg in staat om hun puntensaldo of de geschiedenis van hun verschillende verblijven te bekijken, alsook hun loyaliteitscheques te downloaden die ze uiteraard ook aan vrienden kunnen schenken. Deze website, speciaal ontworpen voor verschillende digitale formaten (smartphone, tablet, pc, ), laat de gebruikers toe om hun klantenkaart te raadplegen
eender waar ze zich bevinden.
«Dit nieuwe programma omvat de meest ambitieuze stap uit ons strategisch plan, dat voornamelijk een verbetering van onze competitiviteit beoogt en een vooruitgang verzekert voor de komende drie jaar», beklemtoont Thierry Amirault, Voorzitter van de Internationale Federatie van Logis. «OLogis kadert zich in de persoonlijke aanpak die trouwens al onze hotels karakteriseert.» De Logis positioneren zich bovendien meer dan ooit als plezierige bestemmingen, die zich richten op een hedonistisch cliënteel dat nood heeft aan een uitstapje, herbronning en kwaliteit. Deze levensgenieters vormen het doelpubliek voor deze klantenbindingsactie en kenmerken zich door een gezonde nieuwsgierigheid, een verlangen om te genieten van het moment en zichzelf een rustpauze te gunnen, evenals hun ontdekkingszin en hun belang aan waarden. Om zich duidelijk te onderscheiden van hotelketens, gastenkamers of herbergen, heeft dit netwerk de PlezieroLogis ontwikkeld. Dit gaat veel verder dan een simpel concept, en promoot een authentieke denkwijze, die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.
Elke hoteluitbater verzekert een gepersonaliseerde, aandachtige en spontane ontvangst, met een permanente zorg om zijn gasten momenten van rust, welzijn en ontdekking te garanderen, zijn kennis van de omgeving te delen, de mooiste nabijgelegen plaatsjes aan te raden en onvergetelijke ervaringen voor te stellen. De 2.600 etablissementen verdeeld over 8 landen verschillen sterk en beroepen zich elk op een uniek karakter, maar toch delen ze allen eenzelfde klantgerichtheid en creëren ze zo een unieke relatie met elke gast.
DE BELGEN GAAN VOOR TRADITIE TIJDENS DE EINDEJAARSFEESTEN
Traditioneel, met de familie, gezellig en bereid op voorhand: dat zijn de sleutelbegrippen voor de feestmaaltijden van de Belgen met eindejaar.
De resultaten van de enquête die Delhaize recent bij 2000 personen gehouden heeft rond de tendensen voor de feestmaaltijden van het eindejaar 2012 zijn duidelijk: dit jaar kiezen de Belgen voor de traditionele waarden om hun feesten voor te bereiden. Zo blijkt dat het belangrijkste voor de Belgische consument is dat hij zelf een traditionele maaltijd kan klaarmaken met de familie erbij, maar dat hij ondertussen ook bij zijn gasten kan blijven. Bovendien wilt hij dit alles binnen een democratisch budget. Delhaize merkt ook dat de meeste consumenten hun boodschappen voor de eindejaarsmaaltijd in een supermarkt zullen doen (ook via e-commerce), dat de mensen die toch een originele maaltijd willen klaarmaken eerder naar de wereldkeuken neigen om hun gasten te verbazen en dat heel wat mensen de feestdagen thuis vieren met een tête-à-tête.
De eerste grote tendens die Delhaize vaststelt bij deze enquête is dat meer dan 80% van de Belgische consumenten van plan is om een traditioneel gerecht klaar te maken voor de eindejaarsfeesten, een tendens die kan verklaard worden door een terugkeer naar vaste waarden in deze tijden van economische onzekerheid. De meest populaire traditionele gerechten zijn de schotels die samen aan tafel worden klaargemaakt zoals fondue, steengrill, raclette en de klassiekers kalkoen en wild.
Voor de bubbels blijft de Belg de voorkeur geven aan champagne (48%), gevolgd door cava (33%).
De tweede grote tendens die Delhaize vaststelt, is dat meer dan 65% van de Belgen de eindejaarsfeesten met de familie wil doorbrengen, thuis of bij iemand anders. Deze tendens wordt bevestigd voor zowel kerstavond, kerstdag als nieuwjaarsdag. Opmerkelijk is dat toch ook meer dan 42% oudejaarsavond met de familie zal doorbrengen.
De derde grote tendens die blijkt uit deze enquête is dat meer dan 58% van de ondervraagde personen vindt dat bij de gasten kunnen zijn het belangrijkste criterium is voor een geslaagd feestmaal. Ook al wil de consument zelf koken, toch wil hij tijd doorbrengen met zijn gasten. Hij zal dus kiezen voor praktische producten waarmee hij tijd kan winnen in de keuken om gezellig bij zijn gasten te kunnen zijn.
Naast deze 3 grote tendensen stelt Delhaize ook enkele andere opvallende zaken vast. Wanneer het gaat om de belangrijkste criteria voor een geslaagd feestmaal, staat de gasten trakteren op een feestmaal op de tweede plaats. De kwaliteit van de maaltijd blijft dus heel belangrijk, drie vierden van de consumenten zal bovendien zijn eigen kooktalenten aanspreken en zelf een feestmaal bereiden. Het derde belangrijkste criterium is een evenwichtig budget (+25%). Wat de uitgaven betreft, voorzien de Belgen een gemiddeld budget van 35 per persoon voor een feestmaal, ofwel een stijging met 2 in vergelijking met 2011.
Delhaize stelt ook nog vast dat 91% van de consumenten de producten voor hun feestmaal zal kopen in een supermarkt. Ze gaan doorgaans een week op voorhand naar de winkel voor de droge voeding en de dranken, en één of twee dagen op voorhand voor de verse producten. We merken ook dat zij die niet kiezen voor traditie maar een origineel feestmenu willen klaarmaken eerder voor de wereldkeuken, en dan vooral voor de Aziatische keuken, kiezen om hun gasten te verbazen.
Ten slotte brengt 12% van de Belgische consumenten de feesten door met zn tweeën. Een maaltijd klaarmaken voor weinig mensen is een tendens die we al het hele jaar door merken.
Boretti presenteert innovatie op Batibouw: BPOL-60 liftoven
Daar waar anderen stoppen gaat Boretti verder. Kijk maar naar de manier waarop het Italiaanse merk van luxe keukenapparatuur het begrip inbouwoven op een zeer eigen manier heeft geïnterpreteerd. Ze hebben inbouwen wel heel letterlijk genomen. Deze oven kan met één druk op de knop volledig verzinken in het werkblad of aanrecht, waardoor een glad werkoppervlak wordt behouden. De mantelkoeling van de oven verzekert bovendien dat het werkblad niet alleen glad, maar ook koel blijft.
Het geheel is praktisch, veilig én ruimtebesparend. Een hoogstandje qua techniek en design dat niet ten koste gaat van functionaliteit, want met maar liefst 13 verschillende functies is deze BPOL-60 een heuse multitasker te noemen. Het volledig digitale weergavedisplay met tiptoets bediening verhoogt daarbij aanzienlijk het gebruiksgemak. Op Batibouw is deze unieke oven voor het eerst in België te bewonderen. Richtprijs: 2.535 inclusief BTW
ONLINE SOMMELIER EN INTERACTIEVE EINDEJAARSKALENDER
De vernieuwde Delhaizewebsite maakt de voorbereiding van de feesten nog makkelijker en smakelijker
Met de feestdagen in het vooruitzicht lanceert Delhaize een feestelijke versie van haar website met enkele nieuwigheden. Een herziening die zich richt op het tafelplezier, zowel voor elke dag als voor speciale gelegenheden, met heel wat suggesties voor alle smaken en alle budgetten. Naast deze vernieuwing stelt de Delhaize-site twee originele diensten voor om klanten te helpen bij het bereiden van hun eindejaarsfeesten : gratis en persoonlijk advies van een online sommelier en een eindejaarskalender die iedere dag nieuwe promoties, recepten, ideeën en tips geeft voor geslaagde feesten.
Delhaize.be wil een extra service aanbieden aan haar klanten. Zo stelt Delhaize aan de internauten nieuwe oplossingen voor om ten volle zonder de geringste stress van deze periode te genieten ! Zo werden nieuwe online diensten special feesten op punt gesteld om de voorbereidingen van de Delhaize-klanten van thuisuit te vergemakkelijken.
Hoe de juiste wijn kiezen bij de feestmaaltijd wanneer je geen kenner bent ? Ieder jaar kunnen de klanten, naast de wijnraadgevers aanwezig in iedere Delhaize-winkel, eveneens genieten van gepersonaliseerde tips van een sommelier met enkele muisklikken. Met de online sommelier biedt Delhaize de mogelijkheid een beroep te doen op een professional en positioneert ze zich als een echte wijnspecialist. Het menu, de soorten schotels, de voorkeuren, het budget, alles wordt in rekening genomen bij de selectie. De Sommelier antwoordt gratis op de vragen van de internauten binnen de 48 werkuren en stelt hen een wijnselectie voor die perfect past bij hun menu en hun budget. Een dienst die de maaltijden van de Delhaize-klanten zal doen schitteren en hun genodigden volledig versteld zal doen staan! Afspraak op http://nl.delhaize.be/acties/onlinesommelier
Delhaize innoveert deze winter door een online eindejaarskalender te creëren. Iedere dag informeert deze kalender de klanten van de laatste promoties en exclusiviteiten in de winkel. Bovendien geeft dit middel heel wat tips om de organisatie van de eindejaarsmaaltijden en heel wat feestelijke recepten te plannen.
Afspraak op http://nl.delhaize.be/eindejaar.
De website van Delhaize werd in een nieuw kleedje gestoken. Er zijn verschillende nieuwigheden zodat de klantenservice van Delhaize nog verbeterd en er nog meer culinaire tips en inspiratie voor elke beschikbaar zijn. Dankzij deze verbeteringen hebben de klanten van Delhaize de mogelijkheid zich te inspireren op de verschillende seizoensthemas, waarmee promoties, exclusiviteiten en heel wat recepten gepaard gaan. Een onmisbare website om de tafel dag na dag op te vrolijken en genodigden te verrassen ! www.delhaize.be
Jupiler NA wenst iedereen een veilig eindejaar toe!
Jupiler NA, de alcoholvrije variant van het favoriete bier van de Belgen, zal tijdens de laatste week van het jaar een nationale abribus-campagne uitrollen om chauffeurs er extra op wijzen dat het belangrijk is om verantwoord om te gaan met alcohol in het verkeer.
De beste keuze is daarom : geen alcohol drinken als je rijdt. Tegelijkertijd betekent Bob zijn echter niet dat je niet meer mee kan genieten met je vrienden van een gezellig glas bier tijdens de eindejaarsperiode.
Jupiler NA biedt bijvoorbeeld een perfect alternatief. De boodschap is dus : verantwoord genieten om mooie feestdagen tegemoet te gaan door jezelf en je medereizigers veilig thuis te brengen!
AB InBev droomt ervan het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn. Als brouwer van een breed assortiment aan bieren, hecht het bedrijf veel belang aan verantwoorde consumptie. Zo zijn er ook momenten waarop een glas alcohol minder of helemaal niet gepast is, bijvoorbeeld als men nog moet autorijden of op het werk. AB InBev heeft zich geëngageerd om tegen 2014 wereldwijd minstens een half miljard volwassen consumenten extra bewust te maken van het feit dat drinken en rijden niet samengaan. En natuurlijk dragen ook de merken hun steentje bij: na de Drink 0,0, Blaas 0,0 campagne van Hoegaarden eerder dit jaar, promoot Jupiler NA tijdens deze feestperiode verantwoord rijgedrag via de opvallende Chauffeurs weten
Volgend jaar zijn alle ogen gericht op Derry/Londonderry want dan wordt deze Noord-Ierse reisbestemming tot UK City of Culture gekroond. Daarenboven zet Lonely Planet de stad in de Top 10 van te bezoeken plaatsen in 2013.
Laat er geen twijfel over bestaan, Derry/Londonderry is een stad met een groot en boeiend verhaal, met een unieke geschiedenis en met gastvrije inwoners. Deze mix resulteert in een fantastisch toeristisch product: cultuurhistorische bezienswaardigheden die getuigen van 1400 jaar geschiedenis en een evenementenkalender die het jaar, van januari tot december, helemaal vult. Met andere woorden, het is een stad die iedereen wat te bieden heeft, een plek waar je zeker langs moet.
Reizigers kunnen Derry/Londonderry kiezen als uitvalsbasis voor tal van excursies want het mooiste natuurschoon en de historische sites van Noord-Ierland zijn van hieruit makkelijk en snel bereikbaar.
Er is meer reden dan ooit om Derry/Londonderry in te schrijven op je reisroute want als UK City of Culture 2013 wordt de vestingstad als het ware herboren, zeker als je ziet hoeveel boeiende culturele evenementen er in 2013 zullen plaatsvinden. In Derry/Londonderry vindt het grootste Halloween feest van Europa plaats en ook Fleadh Ceoil na HEireann het grootste Ierse cultuur festival dat van 12 tot 18 augustus 2013 doorgaat- mag je zeker niet missen.
Lonely Planet, wereldwijd bekend van de gelijknamige reisgidsen, oordeelt dat Derry/Londonderry in 2013 een must is om te bezoeken. Deze Best in Travel 2013 werd toegekend op basis van de culturele agenda, omwille van het feit dat de stadswallen precies 400 jaar oud zijn en omdat de prestigieuze Turner Prize hier zal worden uitgereikt.
Het alpiene wintertoerisme in Graubünden is ooit in 1864 in St Moritz begonnen met een weddenschap. Inmiddels behoort het vakantiegebied nr 1 van Zwitserland met vakantieplaatsen als Davos, Laax en Lenzerheide tot de topwintersportgebieden van de wereld- en is nog altijd zo innovatief als 140 jaar geleden.
Graubünden beslaat een zesde deel van de oppervlakte van Zwitserland. Het grootste kanton van Zwitserland is toeristisch in 18 bestemmingen onderverdeeld waarin Duits, Italiaans en zeer exclusief Reto-Romaans wordt gesproken.
Wereldprimeur: Porsche-skilift.
Het skiresort Laax biedt komende winter een wereldprimeur: liftstoeltjes in Porsche-design op zonne-energie. Het ontwerp van de koppelbare zespersoonsstoeltjeslift komt uit de koker van Porsche, de techniek is van de Flumser kabelbaanbouwer Bartholet Maschinenbau AG. Behalve door het futuristische design overtuigen de mobiele zitoases ook met unieke technische innovaties. Verwarming op zonne-energie, een hogere snelheid en de wellness-stoel kan bovendien 45°worden gedraaid in de panoramamodus. Zo kunt u optimaal genieten van de prachtige vergezichten.
Hotelopening: Hilton Garden Inn in Davos.
Davos is een topklassehotel rijker: aan het begin van het winterseizoen opent het nieuwe Hilton Garden Inn in Davos zijn deuren. Het eigentijdse hotel heeft 146 moderne designkamers, een restaurant, lounge, fitness en wellness faciliteiten met service van de hoogste klasse. Dit smaakt naar meer. In de winter 2013/14 wordt ook het Intercontinental Stilli Park geopend, een extra highlight in Davos.
Gewoon echt: tradities en gebruiken.
Graubünden met de hoofdstad Chur kijkt terug op een geschiedenis van meer dan 11.000 jaar. Tijd genoeg om gebruiken en tradities te laten ontstaan. De «Chalandamarz» in het Engadin of «Pschuuri» in Splügen: gebruiken die het bergvolk mede hebben gevormd. Daarnaast worden in Graubünden ook het traditionele handwerk en de unieke keuken in ere gehouden. In het Unterengadin laat Josin Neuhäusler de gasten bijvoorbeeld zien hoe sgraffito in de façades van huizen wordt gekrast en de lokale slagers presenteren de kunst van het vleesdrogen.
Treinfans opgelet: treinmuseum Albula.
In Bergün, direct aan de Albulalijn van de Rhätische Bahn, staat het in juni 2012 geopende Bahnmuseum Albula. Een heerlijke plek voor families en treinliefhebbers. Aan de hand van expositieruimtes, originele tentoonstellingsobjecten en één van de laatste krokodillocomotieven presenteert het museum historische en hedendaagse feiten over de spectaculairste spoorbaan van Zwitserland, die tot het UNESCO-Werelderfgoed behoort. Op een oppervlakte van meer dan 1.300 m2 worden de bezoekers op ruim 400 objecten van 100 jaar en ouder getrakteerd.
Net iets meer dan 10 jaar na de oprichting zet Thomas Cook Airlines voor zomer 2013 een nieuwe en grote stap voorwaarts.
Thomas Cook airlines: lijnvluchten en directe vluchten. Met focus op de meer verkoop van vliegtuigtickets wijzigt de luchtvaartmaatschappij van Thomas Cook Belgium haar statuut. Vooral gekend om de vakantievluchten (chartervluchten) stijgt Thomas Cook Airlines (Belgium) voortaan op als volwaardige commerciële luchtvaartmaatschappij met lijnvluchten.
Het nieuwe statuut levert tal van voordelen op : meer vluchten: vanaf deze zomer (april 2013) plant Thomas Cook Airlines het aantal vluchten per bestemming drastisch te verhogen. Rechtstreekse vluchten, eveneens vanaf april 2013 zal Thomas Cook Airlines nog slechts een minimum aan driehoek vluchten opereren, het aantal vluchten met tussenlanding daalt hierdoor drastisch. Gekende vertrekuren: Thomas Cook Airlines communiceert voortaan de vertrekuren van haar vluchten al maanden op voorhand en geniet van klokvaste vertrekuren: voor een groot aantal vluchten liggen de vluchturen vast en zullen dus niet meer na reservatie wijzigen. Ook de IATA code werd gewijzigd, voortaan geniet Thomas Cool van de HQ-code wat staat voor High quality en wordt de maartschappij in het internationale systeem voor GDS reserveringen opgenomen.
In juli en augustus wordt Nice 3 maal per week vanuit Brussel én Luik aangevlogen, Bastia krijgt 2 luchten per week, Biarritz 1 vlucht en Reykjavik 2 vluchten per week, telkens vanuit Brussel.
Ondanks de lage prijs behoudt de maatschappij haar high level service met 20 kg bagage, 6kg handbagage en kunnen maaltijden worden bijgeboekt. De maatschappij biedt eveneens een premium service van 30 of 40 per vlucht met inbegrip van aparte check-in, 22 kg bagage, champagne en maaltijd aan boord.
Om de commerciële activiteiten van Thomas Cook Airlines naar een succes te brengen, heeft de luchtvaartmaatschappij een afzonderlijke commerciële cel van luchtvaartprofessionals uitgebouwd. Dit departement zal haar activiteiten runnen naast het operationeel departement van Thomas Cook Airlines. De activiteiten van Thomas Cook Airlines Belgium blijven deel uitmaken van de toeristische groep Thomas Cook Belgium.
BatiBouw startschot voor lancering nieuw zonnescherm
Rond Batibouw mogen we stilaan weer beginnen te dromen van de zon. En dat brengt heel wat mensen naar hét jaarlijkse bouwevenement om de geknipte oplossing voor schaduw en verkoeling te vinden. Niet toevallig dus dat HAROL zijn nieuwigheden voorstelt, en niet alleen in het zonweringgamma. Bij de hoogtepunten noteren we enerzijds de nieuwe designmijlpaal BX270, anderzijds de technologische
innovatie en energie-efficiëntie van een nieuwe garagepoortaandrijving en van het discrete opbouwscreen SC900 met unieke isolatiewaarde.
Hét paradepaardje waarmee HAROL dit jaar uitpakt is het gloednieuwe zonnescherm BX270. De kast van het zonnescherm definieert voor een groot stuk de esthetische aanblik van de gevel, stelt Jo Beerden, Marketing Manager van HAROL. Met het ontwerp van het BX270 zonnescherm hebben we voluit ingezet op een strak en stijlvol design. Dit is de innovatie waar iedereen die houdt van een moderne en minimalistische woning en dito zonwering op gewacht heeft.
Strak zet de toon: met zijn strakke vormgeving en beschikbaarheid in alle ral- en structuurlakken met verschillende glansgraad, staat de BX270 borg voor een harmonieus gevelbeeld. de vertrouwde functionele en technische troeven van BX260 werden behouden, maar de aanblik van de volledig gesloten kast verandert compleet. Dat is te danken aan een splinternieuwe zijconsole in aluminium gietwerk, een stijlvol inox geborsteld logo en een bijzonder strakke lijn van de voorlijst met geïntegreerde waterafvoer.
Kortom, in een tijd waar energie meer dan ooit de leidraad van zowat alle woonaspecten vormt, neemt HAROL ook in zijn sector het voortouw, en dat doorheen het hele gamma.
Het mag gerust als revolutionair omschreven worden: premium touroperator Pegase lanceert voor zomer 2013 een revolutionaire indeling van haar aanbod vliegvakanties en vertrekt daarbij volledig van de vakantiebehoefte van de reiziger! In het reisboek Vliegvakanties krijgt de Pegase klant meer vrijheid en keuzemogelijkheden. Daarbij heeft Pegase meer dan ooit aandacht voor dat andere niet onbelangrijke element voor de veeleisende Pegase klant, nl. convenience.
Niet zonder enige fierheid pakt Pegase uit met de nieuwe labels Pegase Pure en Pegase Collection. Wie zn vakantie aan Pegase toevertrouwt kan voortaan genieten van de mooiste plekken op deze planeet met een service die hij/zij helemaal zelf kiest: Pegase Pure of Pegase Collection!
Pegase Pure serveert een ruim aanbod van exclusieve hotels en laat de klant genieten van de Pegase Service Garantie, de vele privileges die Pegase uniek maken!
Kwaliteit, service en flexibiliteit staan voorop, maar ook het reisbudget blijft voor de klant beheersbaar. Naast de standaard Pegase Service Garantie kan de klant er in alle vrijheid voor kiezen om al dan niet bijkomende,- te betalen,- optionele services, zoals bvb. Premium service aan boord bij Thomas Cook Airlines vluchten of een rechtstreekse transfer op de bestemming.
Nieuw: Pegase Cruises 2013
Met een cruise-aanbod waar zelfs de meest veeleisende Pegase klant duimen en vingers bij zal aflikken voegt Pegase voor zomer 2013 een extra vakantieformule aan zn gamma toe! Het Pegase aanbod van luxe-cruises zal erg ruim zijn, je kan de hele wereld rond en intussen ook genieten van topgastronomie! Bij een selectie van rederijen mag je zelfs rekenen op een verzorgde All Inclusive formule aan boord!
Pegase klanten kunnen zowel opteren voor een weekcruise als echt all the way gaan met een wereldcruise van 90 dagen of meer! Van de Middellandse Zee of de Griekse Eilanden, over de Noorse Fjorden of Scandinavië en Rusland, Pegase biedt het straks allemaal aan en steeds met de beste rederijen.
Pegase Citytrips: nu ook Gent en Stockholm in het aanbod!
Het Pegase citytrips aanbod wordt voor zomer 2013 uitgebreid met Stockholm en - iets dichter bij huis - Gent! Voor beide steden vindt de Pegase klant 2 fijne hotels in de nieuwe brochure: Stockholm: Hotel Diplomat en Hotel Radisson Blu Waterfront enGent: naast het inmiddels genoegzaam bekende Marriott hotels werd ook het recent geopende Grand Hotel Reylof opgenomen. Verder werd ook behoorlijk wat Pegase waardige vernieuwing gebracht in het bestaande steden-aanbod met in quasi elke stad nieuwe hotels!
Quick & Clean maakt komaf met de dagelijkse doucheschoonmaak
Hebt u een hekel aan het telkens opnieuw kuisen van uw douche na gebruik? Dan is de Quick & Clean die waterbehandelingsspecialist BWT (Best Water Technology) op Batibouw lanceert u op het lijf geschreven. Het toestel maakt, na een simpele druk op de knop, uw douche volledig schoon. Tijdbesparend, hygiënisch, economisch én ecologisch verantwoord. En dat voor amper 59,99 euro (excl. btw).
Waterbehandelingsspecialist Best Water technology (BWT), lanceert met Quick & Clean dé democratische waterbehandelingsoplossing bij uitstek. De Quick & Clean is een compact en discreet toestel dat een lokale oplossing biedt tegen kalk in de douche en met één druk op de knop uw douche volledig schoonmaakt. Na één sproeibeurt met dit handige toestel schitteren het glas, de armatuur en het kraanwerk van uw douche als nooit tevoren. Kalkresten en strepen zijn verleden tijd. Handig voor iedereen die belang hecht aan weinig onderhoud, tijdswinst en hygiëne. Maar ook voor iedereen die ecologie en financiënbelangrijk vindt. Dankzij de Quick & Clean spaart u immers zowel kuisproducten voor de douche.
De Quick & Clean is eenvoudig te installeren tussen de mengkraan en de doucheslang. Door de filter in het toestel wordt de kalk uit het water gehaald. Ideaal voor senioren, jonge gezinnen met weinig tijd of personen die veel belang hechten aan hygiëne. En voor de prijs hoeft u het zeker niet te laten. De Quick & Clean is verkrijgbaar aan de gunstige prijs van 59,99 euro (exclusief btw) bij de betere sanitaire groothandels.
Let wel, dit product lost een lokaal probleem op in de douche en is geen vervanging voor globale waterbehandeling. Het is dus nog steeds wenselijk een waterverzachter te plaatsen. Een Quick & Clean in combinatie met een waterverzachter kan perfect. Meer zelfs, het zal het effect van de waterverzachter lokaal versterken.