Steeds meer comfort en innovaties om ten volle van uw zwembad en tuin te genieten. Een buitenzwembad in ons koude en regenachtige landje, dat is niet altijd een sinecure.
Om er toch het hele jaar door, en dus ook tijdens de koudste maanden, ten volle van te kunnen genieten, is een zwembadoverdekking de ideale oplossing. Met een zwembadoverdekking van Abrisud is het in uw zwembad immers 8°C warmer. Een extra troef waarmee u best wel rekening houdt tijdens de aanleg van een buitenzwembad.
Op Batibouw 2013 stelt de Europese leider op het vlak van zwembadoverdekkingen 3 nieuwe producten voor: de hoge gebogen overdekking met rotonde, de 100% uitschuifbare lage overdekking en de Easy Vis stuk voor stuk innovatieve producten die de verwachtingen van eigenaars van zwembaden helemaal inlossen.
Met de hoge zwembadoverdekking kunt u een gezellige leefruimte boordevol licht creëren waarin u een open zicht hebt op alles wat er zich buiten afspeelt. Een rotonde zorgt er bovendien voor dat alles mooi in het geheel geïntegreerd wordt en hebt u ook nog eens een zwembadoverdekking die net dat tikkeltje anders is dan al die klassieke vormen.
Valt u voor een hedendaags design? Kuezemogelijkheden : de zuivere lijn en de finesse van de aluminium profielen. Natuurlijke stijl? Geen enkel probleem, de hoge zwembadoverdekkingen met een houten geraamte passen perfect bij oude gebouwen, karaktervolle huizen en bosrijke omgevingen. De knopen en houttinten geven de structuur meer reliëf en gaan helemaal op in het decor.
De lage, semi-openrollende overdekking het succesnummer binnen Abrisud (meest verkocht in Europa) is nu een volledig openrollende versie. Zo kan je echt van elke vierkante centimeter van je zwembad genieten. De modules kunnen gemakkelijk over elkaar schuiven dankzij een slim systeem van geïntegreerde wieltjes in de grondbevestiging.
De zwembadoverdekkingen bevatten gemiddeld 24 bevestigingswieltjes die je vast of los moet schroeven om de overdekking goed te openen of te sluiten. Om dit karweitje nog net iets eenvoudiger te maken is er nu een ergonomische schroevendraaier : de Easy Vis.
Een zwembadoverdekking is de ideale oplossing om uw buitenzwembad duurzaam en in alle seizoenen te bedekken, te beschermen, te verwarmen en te onderhouden. Bovendien kunt u er aanzienlijke besparingen mee doen op het vlak van waterverbruik en waterbehandelingsproducten. Er komt ook minder onderhoud bij kijken (algen, verstopte filters, vuile vlekken, onregelmatigheden in de Ph-waarde van het water, ). Kortom, een zwembadoverdekking is een duurzame investering die uw zwembad, woning en tuin duidelijk een meerwaarde biedt.
Een hellend dak met kleidakpannen van Wienerberger
Duurzaam, technisch betrouwbaar en geschikt voor alle bouwstijlen, van beschermd monument tot hedendaagse villa: een hellend dak met kleidakpannen van Wienerberger schikt zich naar elk gebouw en elke wens. Hellende daken bieden meer ruimte op eenzelfde bouwoppervlakte. Zij zijn uitstekend te isoleren en luchtdicht te maken. Zij maken deel uit van onze bouwtraditie, zodat men kan rekenen op een vlotte, snelle en kwaliteitsvolle uitvoering. Kortom, een hellend vlak komt tegemoet aan de steilste ambities.
Met een hellend vlak is er geen plaats voor saaiheid en verveling. De veelheid aan vormen, gaande van het gekende zadeldak over het mansardedak tot heel hedendaagse toepassingen als het gebogen of lessenaarsdak, maken elke stilistische keuze haalbaar. Voor de afwerking met Koramic kleidakpannen kan men kiezen uit een quasi eindeloos palet aan vormen, kleuren en texturen. Om het even of men nieuw wil bouwen, de voorkeur geeft aan renoveren of een parel van historische architectuur gaat restaureren, met een hellend dak zit men altijd goed.
De Koramic kleidakpannen van Wienerberger vormen een uiterst duurzame oplossing. Ze worden op een ecologische wijze vervaardigd uit natuurlijke materialen. Ze hebben een lange levensduur dankzij hun gegarandeerde unieke eigenschappen inzake vorst- en brandbestendigheid, waterdichtheid, vorm- en kleurbestendigheid, UV-resistentie en onderhoudsvriendelijkheid. Bovendien zijn ze herbruikbaar en recycleerbaar.
Het hellende dak maakt deel uit van de Belgische bouwtraditie. Daardoor kan men rekenen op een vlotte, snelle en betrouwbare uitvoering, met aandacht voor een naadloze isolatie, een geschikt onderdak en een prima luchtdichtheid.
Stedenbouwkundig zijn er zelden of nooit problemen met een hellend dak. Integendeel, meestal wordt deze oplossing aanbevolen. Men kan meer zuiver regenwater opvangen en hergebruiken, hetgeen de waterfactuur drukt en het gevaar op overstromingen in de omgeving aanzienlijk verkleint. Bouwen met een hellend dak is ook financieel voordelig. Onder de dakvlakken beschikt men over extra ruimte voor één of meerdere slaapkamers of kinderkamers, een hobbykamer of een technische ruimte.
Plezier, thuisgevoel en trouw verenigd bij Logis !
Hotel-restaurantketen Logis lanceert het programma OLogis, een pan-Europese campagne voor klantenbinding, in het kader van zijn strategie om de competitiviteit van zijn netwerk te verhogen, zich verder te ontwikkelen en de hotelhouders opnieuw in het hart van het merk te plaatsen. Daarnaast beantwoordt het concept van PlezieroLogis aan de zoektocht naar plezier van hun hedonistisch cliënteel.
De Logis, het eerste netwerk van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa, lanceert in januari 2013 zijn nieuw programma voor klantenbinding, dat zich uitstrekt over alle Europese Logis. Hierbij richt het zich op zowel zakelijke als vrijetijdsklanten, tijdens de week of in het weekend. Vanaf een aankoopbedrag van 20 per persoon, kunnen de gasten voortaan punten verzamelen in het hotel, maar bovendien ook in het restaurant. Op deze manier kunnen loyaliteitscheques verdiend worden die uitnodigen tot nog meer plezier in de Logis.
Naast de magnetische kaart OLogis, zullen de klanten ook een persoonlijk profiel kunnen activeren op o-logis.com. Dit stelt hen bijgevolg in staat om hun puntensaldo of de geschiedenis van hun verschillende verblijven te bekijken, alsook hun loyaliteitscheques te downloaden die ze uiteraard ook aan vrienden kunnen schenken. Deze website, speciaal ontworpen voor verschillende digitale formaten (smartphone, tablet, pc, ), laat de gebruikers toe om hun klantenkaart te raadplegen
eender waar ze zich bevinden.
«Dit nieuwe programma omvat de meest ambitieuze stap uit ons strategisch plan, dat voornamelijk een verbetering van onze competitiviteit beoogt en een vooruitgang verzekert voor de komende drie jaar», beklemtoont Thierry Amirault, Voorzitter van de Internationale Federatie van Logis. «OLogis kadert zich in de persoonlijke aanpak die trouwens al onze hotels karakteriseert.» De Logis positioneren zich bovendien meer dan ooit als plezierige bestemmingen, die zich richten op een hedonistisch cliënteel dat nood heeft aan een uitstapje, herbronning en kwaliteit. Deze levensgenieters vormen het doelpubliek voor deze klantenbindingsactie en kenmerken zich door een gezonde nieuwsgierigheid, een verlangen om te genieten van het moment en zichzelf een rustpauze te gunnen, evenals hun ontdekkingszin en hun belang aan waarden. Om zich duidelijk te onderscheiden van hotelketens, gastenkamers of herbergen, heeft dit netwerk de PlezieroLogis ontwikkeld. Dit gaat veel verder dan een simpel concept, en promoot een authentieke denkwijze, die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.
Elke hoteluitbater verzekert een gepersonaliseerde, aandachtige en spontane ontvangst, met een permanente zorg om zijn gasten momenten van rust, welzijn en ontdekking te garanderen, zijn kennis van de omgeving te delen, de mooiste nabijgelegen plaatsjes aan te raden en onvergetelijke ervaringen voor te stellen. De 2.600 etablissementen verdeeld over 8 landen verschillen sterk en beroepen zich elk op een uniek karakter, maar toch delen ze allen eenzelfde klantgerichtheid en creëren ze zo een unieke relatie met elke gast.
DE BELGEN GAAN VOOR TRADITIE TIJDENS DE EINDEJAARSFEESTEN
Traditioneel, met de familie, gezellig en bereid op voorhand: dat zijn de sleutelbegrippen voor de feestmaaltijden van de Belgen met eindejaar.
De resultaten van de enquête die Delhaize recent bij 2000 personen gehouden heeft rond de tendensen voor de feestmaaltijden van het eindejaar 2012 zijn duidelijk: dit jaar kiezen de Belgen voor de traditionele waarden om hun feesten voor te bereiden. Zo blijkt dat het belangrijkste voor de Belgische consument is dat hij zelf een traditionele maaltijd kan klaarmaken met de familie erbij, maar dat hij ondertussen ook bij zijn gasten kan blijven. Bovendien wilt hij dit alles binnen een democratisch budget. Delhaize merkt ook dat de meeste consumenten hun boodschappen voor de eindejaarsmaaltijd in een supermarkt zullen doen (ook via e-commerce), dat de mensen die toch een originele maaltijd willen klaarmaken eerder naar de wereldkeuken neigen om hun gasten te verbazen en dat heel wat mensen de feestdagen thuis vieren met een tête-à-tête.
De eerste grote tendens die Delhaize vaststelt bij deze enquête is dat meer dan 80% van de Belgische consumenten van plan is om een traditioneel gerecht klaar te maken voor de eindejaarsfeesten, een tendens die kan verklaard worden door een terugkeer naar vaste waarden in deze tijden van economische onzekerheid. De meest populaire traditionele gerechten zijn de schotels die samen aan tafel worden klaargemaakt zoals fondue, steengrill, raclette en de klassiekers kalkoen en wild.
Voor de bubbels blijft de Belg de voorkeur geven aan champagne (48%), gevolgd door cava (33%).
De tweede grote tendens die Delhaize vaststelt, is dat meer dan 65% van de Belgen de eindejaarsfeesten met de familie wil doorbrengen, thuis of bij iemand anders. Deze tendens wordt bevestigd voor zowel kerstavond, kerstdag als nieuwjaarsdag. Opmerkelijk is dat toch ook meer dan 42% oudejaarsavond met de familie zal doorbrengen.
De derde grote tendens die blijkt uit deze enquête is dat meer dan 58% van de ondervraagde personen vindt dat bij de gasten kunnen zijn het belangrijkste criterium is voor een geslaagd feestmaal. Ook al wil de consument zelf koken, toch wil hij tijd doorbrengen met zijn gasten. Hij zal dus kiezen voor praktische producten waarmee hij tijd kan winnen in de keuken om gezellig bij zijn gasten te kunnen zijn.
Naast deze 3 grote tendensen stelt Delhaize ook enkele andere opvallende zaken vast. Wanneer het gaat om de belangrijkste criteria voor een geslaagd feestmaal, staat de gasten trakteren op een feestmaal op de tweede plaats. De kwaliteit van de maaltijd blijft dus heel belangrijk, drie vierden van de consumenten zal bovendien zijn eigen kooktalenten aanspreken en zelf een feestmaal bereiden. Het derde belangrijkste criterium is een evenwichtig budget (+25%). Wat de uitgaven betreft, voorzien de Belgen een gemiddeld budget van 35 per persoon voor een feestmaal, ofwel een stijging met 2 in vergelijking met 2011.
Delhaize stelt ook nog vast dat 91% van de consumenten de producten voor hun feestmaal zal kopen in een supermarkt. Ze gaan doorgaans een week op voorhand naar de winkel voor de droge voeding en de dranken, en één of twee dagen op voorhand voor de verse producten. We merken ook dat zij die niet kiezen voor traditie maar een origineel feestmenu willen klaarmaken eerder voor de wereldkeuken, en dan vooral voor de Aziatische keuken, kiezen om hun gasten te verbazen.
Ten slotte brengt 12% van de Belgische consumenten de feesten door met zn tweeën. Een maaltijd klaarmaken voor weinig mensen is een tendens die we al het hele jaar door merken.
Boretti presenteert innovatie op Batibouw: BPOL-60 liftoven
Daar waar anderen stoppen gaat Boretti verder. Kijk maar naar de manier waarop het Italiaanse merk van luxe keukenapparatuur het begrip inbouwoven op een zeer eigen manier heeft geïnterpreteerd. Ze hebben inbouwen wel heel letterlijk genomen. Deze oven kan met één druk op de knop volledig verzinken in het werkblad of aanrecht, waardoor een glad werkoppervlak wordt behouden. De mantelkoeling van de oven verzekert bovendien dat het werkblad niet alleen glad, maar ook koel blijft.
Het geheel is praktisch, veilig én ruimtebesparend. Een hoogstandje qua techniek en design dat niet ten koste gaat van functionaliteit, want met maar liefst 13 verschillende functies is deze BPOL-60 een heuse multitasker te noemen. Het volledig digitale weergavedisplay met tiptoets bediening verhoogt daarbij aanzienlijk het gebruiksgemak. Op Batibouw is deze unieke oven voor het eerst in België te bewonderen. Richtprijs: 2.535 inclusief BTW
ONLINE SOMMELIER EN INTERACTIEVE EINDEJAARSKALENDER
De vernieuwde Delhaizewebsite maakt de voorbereiding van de feesten nog makkelijker en smakelijker
Met de feestdagen in het vooruitzicht lanceert Delhaize een feestelijke versie van haar website met enkele nieuwigheden. Een herziening die zich richt op het tafelplezier, zowel voor elke dag als voor speciale gelegenheden, met heel wat suggesties voor alle smaken en alle budgetten. Naast deze vernieuwing stelt de Delhaize-site twee originele diensten voor om klanten te helpen bij het bereiden van hun eindejaarsfeesten : gratis en persoonlijk advies van een online sommelier en een eindejaarskalender die iedere dag nieuwe promoties, recepten, ideeën en tips geeft voor geslaagde feesten.
Delhaize.be wil een extra service aanbieden aan haar klanten. Zo stelt Delhaize aan de internauten nieuwe oplossingen voor om ten volle zonder de geringste stress van deze periode te genieten ! Zo werden nieuwe online diensten special feesten op punt gesteld om de voorbereidingen van de Delhaize-klanten van thuisuit te vergemakkelijken.
Hoe de juiste wijn kiezen bij de feestmaaltijd wanneer je geen kenner bent ? Ieder jaar kunnen de klanten, naast de wijnraadgevers aanwezig in iedere Delhaize-winkel, eveneens genieten van gepersonaliseerde tips van een sommelier met enkele muisklikken. Met de online sommelier biedt Delhaize de mogelijkheid een beroep te doen op een professional en positioneert ze zich als een echte wijnspecialist. Het menu, de soorten schotels, de voorkeuren, het budget, alles wordt in rekening genomen bij de selectie. De Sommelier antwoordt gratis op de vragen van de internauten binnen de 48 werkuren en stelt hen een wijnselectie voor die perfect past bij hun menu en hun budget. Een dienst die de maaltijden van de Delhaize-klanten zal doen schitteren en hun genodigden volledig versteld zal doen staan! Afspraak op http://nl.delhaize.be/acties/onlinesommelier
Delhaize innoveert deze winter door een online eindejaarskalender te creëren. Iedere dag informeert deze kalender de klanten van de laatste promoties en exclusiviteiten in de winkel. Bovendien geeft dit middel heel wat tips om de organisatie van de eindejaarsmaaltijden en heel wat feestelijke recepten te plannen.
Afspraak op http://nl.delhaize.be/eindejaar.
De website van Delhaize werd in een nieuw kleedje gestoken. Er zijn verschillende nieuwigheden zodat de klantenservice van Delhaize nog verbeterd en er nog meer culinaire tips en inspiratie voor elke beschikbaar zijn. Dankzij deze verbeteringen hebben de klanten van Delhaize de mogelijkheid zich te inspireren op de verschillende seizoensthemas, waarmee promoties, exclusiviteiten en heel wat recepten gepaard gaan. Een onmisbare website om de tafel dag na dag op te vrolijken en genodigden te verrassen ! www.delhaize.be
Jupiler NA wenst iedereen een veilig eindejaar toe!
Jupiler NA, de alcoholvrije variant van het favoriete bier van de Belgen, zal tijdens de laatste week van het jaar een nationale abribus-campagne uitrollen om chauffeurs er extra op wijzen dat het belangrijk is om verantwoord om te gaan met alcohol in het verkeer.
De beste keuze is daarom : geen alcohol drinken als je rijdt. Tegelijkertijd betekent Bob zijn echter niet dat je niet meer mee kan genieten met je vrienden van een gezellig glas bier tijdens de eindejaarsperiode.
Jupiler NA biedt bijvoorbeeld een perfect alternatief. De boodschap is dus : verantwoord genieten om mooie feestdagen tegemoet te gaan door jezelf en je medereizigers veilig thuis te brengen!
AB InBev droomt ervan het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn. Als brouwer van een breed assortiment aan bieren, hecht het bedrijf veel belang aan verantwoorde consumptie. Zo zijn er ook momenten waarop een glas alcohol minder of helemaal niet gepast is, bijvoorbeeld als men nog moet autorijden of op het werk. AB InBev heeft zich geëngageerd om tegen 2014 wereldwijd minstens een half miljard volwassen consumenten extra bewust te maken van het feit dat drinken en rijden niet samengaan. En natuurlijk dragen ook de merken hun steentje bij: na de Drink 0,0, Blaas 0,0 campagne van Hoegaarden eerder dit jaar, promoot Jupiler NA tijdens deze feestperiode verantwoord rijgedrag via de opvallende Chauffeurs weten
Volgend jaar zijn alle ogen gericht op Derry/Londonderry want dan wordt deze Noord-Ierse reisbestemming tot UK City of Culture gekroond. Daarenboven zet Lonely Planet de stad in de Top 10 van te bezoeken plaatsen in 2013.
Laat er geen twijfel over bestaan, Derry/Londonderry is een stad met een groot en boeiend verhaal, met een unieke geschiedenis en met gastvrije inwoners. Deze mix resulteert in een fantastisch toeristisch product: cultuurhistorische bezienswaardigheden die getuigen van 1400 jaar geschiedenis en een evenementenkalender die het jaar, van januari tot december, helemaal vult. Met andere woorden, het is een stad die iedereen wat te bieden heeft, een plek waar je zeker langs moet.
Reizigers kunnen Derry/Londonderry kiezen als uitvalsbasis voor tal van excursies want het mooiste natuurschoon en de historische sites van Noord-Ierland zijn van hieruit makkelijk en snel bereikbaar.
Er is meer reden dan ooit om Derry/Londonderry in te schrijven op je reisroute want als UK City of Culture 2013 wordt de vestingstad als het ware herboren, zeker als je ziet hoeveel boeiende culturele evenementen er in 2013 zullen plaatsvinden. In Derry/Londonderry vindt het grootste Halloween feest van Europa plaats en ook Fleadh Ceoil na HEireann het grootste Ierse cultuur festival dat van 12 tot 18 augustus 2013 doorgaat- mag je zeker niet missen.
Lonely Planet, wereldwijd bekend van de gelijknamige reisgidsen, oordeelt dat Derry/Londonderry in 2013 een must is om te bezoeken. Deze Best in Travel 2013 werd toegekend op basis van de culturele agenda, omwille van het feit dat de stadswallen precies 400 jaar oud zijn en omdat de prestigieuze Turner Prize hier zal worden uitgereikt.
Het alpiene wintertoerisme in Graubünden is ooit in 1864 in St Moritz begonnen met een weddenschap. Inmiddels behoort het vakantiegebied nr 1 van Zwitserland met vakantieplaatsen als Davos, Laax en Lenzerheide tot de topwintersportgebieden van de wereld- en is nog altijd zo innovatief als 140 jaar geleden.
Graubünden beslaat een zesde deel van de oppervlakte van Zwitserland. Het grootste kanton van Zwitserland is toeristisch in 18 bestemmingen onderverdeeld waarin Duits, Italiaans en zeer exclusief Reto-Romaans wordt gesproken.
Wereldprimeur: Porsche-skilift.
Het skiresort Laax biedt komende winter een wereldprimeur: liftstoeltjes in Porsche-design op zonne-energie. Het ontwerp van de koppelbare zespersoonsstoeltjeslift komt uit de koker van Porsche, de techniek is van de Flumser kabelbaanbouwer Bartholet Maschinenbau AG. Behalve door het futuristische design overtuigen de mobiele zitoases ook met unieke technische innovaties. Verwarming op zonne-energie, een hogere snelheid en de wellness-stoel kan bovendien 45°worden gedraaid in de panoramamodus. Zo kunt u optimaal genieten van de prachtige vergezichten.
Hotelopening: Hilton Garden Inn in Davos.
Davos is een topklassehotel rijker: aan het begin van het winterseizoen opent het nieuwe Hilton Garden Inn in Davos zijn deuren. Het eigentijdse hotel heeft 146 moderne designkamers, een restaurant, lounge, fitness en wellness faciliteiten met service van de hoogste klasse. Dit smaakt naar meer. In de winter 2013/14 wordt ook het Intercontinental Stilli Park geopend, een extra highlight in Davos.
Gewoon echt: tradities en gebruiken.
Graubünden met de hoofdstad Chur kijkt terug op een geschiedenis van meer dan 11.000 jaar. Tijd genoeg om gebruiken en tradities te laten ontstaan. De «Chalandamarz» in het Engadin of «Pschuuri» in Splügen: gebruiken die het bergvolk mede hebben gevormd. Daarnaast worden in Graubünden ook het traditionele handwerk en de unieke keuken in ere gehouden. In het Unterengadin laat Josin Neuhäusler de gasten bijvoorbeeld zien hoe sgraffito in de façades van huizen wordt gekrast en de lokale slagers presenteren de kunst van het vleesdrogen.
Treinfans opgelet: treinmuseum Albula.
In Bergün, direct aan de Albulalijn van de Rhätische Bahn, staat het in juni 2012 geopende Bahnmuseum Albula. Een heerlijke plek voor families en treinliefhebbers. Aan de hand van expositieruimtes, originele tentoonstellingsobjecten en één van de laatste krokodillocomotieven presenteert het museum historische en hedendaagse feiten over de spectaculairste spoorbaan van Zwitserland, die tot het UNESCO-Werelderfgoed behoort. Op een oppervlakte van meer dan 1.300 m2 worden de bezoekers op ruim 400 objecten van 100 jaar en ouder getrakteerd.
Net iets meer dan 10 jaar na de oprichting zet Thomas Cook Airlines voor zomer 2013 een nieuwe en grote stap voorwaarts.
Thomas Cook airlines: lijnvluchten en directe vluchten. Met focus op de meer verkoop van vliegtuigtickets wijzigt de luchtvaartmaatschappij van Thomas Cook Belgium haar statuut. Vooral gekend om de vakantievluchten (chartervluchten) stijgt Thomas Cook Airlines (Belgium) voortaan op als volwaardige commerciële luchtvaartmaatschappij met lijnvluchten.
Het nieuwe statuut levert tal van voordelen op : meer vluchten: vanaf deze zomer (april 2013) plant Thomas Cook Airlines het aantal vluchten per bestemming drastisch te verhogen. Rechtstreekse vluchten, eveneens vanaf april 2013 zal Thomas Cook Airlines nog slechts een minimum aan driehoek vluchten opereren, het aantal vluchten met tussenlanding daalt hierdoor drastisch. Gekende vertrekuren: Thomas Cook Airlines communiceert voortaan de vertrekuren van haar vluchten al maanden op voorhand en geniet van klokvaste vertrekuren: voor een groot aantal vluchten liggen de vluchturen vast en zullen dus niet meer na reservatie wijzigen. Ook de IATA code werd gewijzigd, voortaan geniet Thomas Cool van de HQ-code wat staat voor High quality en wordt de maartschappij in het internationale systeem voor GDS reserveringen opgenomen.
In juli en augustus wordt Nice 3 maal per week vanuit Brussel én Luik aangevlogen, Bastia krijgt 2 luchten per week, Biarritz 1 vlucht en Reykjavik 2 vluchten per week, telkens vanuit Brussel.
Ondanks de lage prijs behoudt de maatschappij haar high level service met 20 kg bagage, 6kg handbagage en kunnen maaltijden worden bijgeboekt. De maatschappij biedt eveneens een premium service van 30 of 40 per vlucht met inbegrip van aparte check-in, 22 kg bagage, champagne en maaltijd aan boord.
Om de commerciële activiteiten van Thomas Cook Airlines naar een succes te brengen, heeft de luchtvaartmaatschappij een afzonderlijke commerciële cel van luchtvaartprofessionals uitgebouwd. Dit departement zal haar activiteiten runnen naast het operationeel departement van Thomas Cook Airlines. De activiteiten van Thomas Cook Airlines Belgium blijven deel uitmaken van de toeristische groep Thomas Cook Belgium.
BatiBouw startschot voor lancering nieuw zonnescherm
Rond Batibouw mogen we stilaan weer beginnen te dromen van de zon. En dat brengt heel wat mensen naar hét jaarlijkse bouwevenement om de geknipte oplossing voor schaduw en verkoeling te vinden. Niet toevallig dus dat HAROL zijn nieuwigheden voorstelt, en niet alleen in het zonweringgamma. Bij de hoogtepunten noteren we enerzijds de nieuwe designmijlpaal BX270, anderzijds de technologische
innovatie en energie-efficiëntie van een nieuwe garagepoortaandrijving en van het discrete opbouwscreen SC900 met unieke isolatiewaarde.
Hét paradepaardje waarmee HAROL dit jaar uitpakt is het gloednieuwe zonnescherm BX270. De kast van het zonnescherm definieert voor een groot stuk de esthetische aanblik van de gevel, stelt Jo Beerden, Marketing Manager van HAROL. Met het ontwerp van het BX270 zonnescherm hebben we voluit ingezet op een strak en stijlvol design. Dit is de innovatie waar iedereen die houdt van een moderne en minimalistische woning en dito zonwering op gewacht heeft.
Strak zet de toon: met zijn strakke vormgeving en beschikbaarheid in alle ral- en structuurlakken met verschillende glansgraad, staat de BX270 borg voor een harmonieus gevelbeeld. de vertrouwde functionele en technische troeven van BX260 werden behouden, maar de aanblik van de volledig gesloten kast verandert compleet. Dat is te danken aan een splinternieuwe zijconsole in aluminium gietwerk, een stijlvol inox geborsteld logo en een bijzonder strakke lijn van de voorlijst met geïntegreerde waterafvoer.
Kortom, in een tijd waar energie meer dan ooit de leidraad van zowat alle woonaspecten vormt, neemt HAROL ook in zijn sector het voortouw, en dat doorheen het hele gamma.
Het mag gerust als revolutionair omschreven worden: premium touroperator Pegase lanceert voor zomer 2013 een revolutionaire indeling van haar aanbod vliegvakanties en vertrekt daarbij volledig van de vakantiebehoefte van de reiziger! In het reisboek Vliegvakanties krijgt de Pegase klant meer vrijheid en keuzemogelijkheden. Daarbij heeft Pegase meer dan ooit aandacht voor dat andere niet onbelangrijke element voor de veeleisende Pegase klant, nl. convenience.
Niet zonder enige fierheid pakt Pegase uit met de nieuwe labels Pegase Pure en Pegase Collection. Wie zn vakantie aan Pegase toevertrouwt kan voortaan genieten van de mooiste plekken op deze planeet met een service die hij/zij helemaal zelf kiest: Pegase Pure of Pegase Collection!
Pegase Pure serveert een ruim aanbod van exclusieve hotels en laat de klant genieten van de Pegase Service Garantie, de vele privileges die Pegase uniek maken!
Kwaliteit, service en flexibiliteit staan voorop, maar ook het reisbudget blijft voor de klant beheersbaar. Naast de standaard Pegase Service Garantie kan de klant er in alle vrijheid voor kiezen om al dan niet bijkomende,- te betalen,- optionele services, zoals bvb. Premium service aan boord bij Thomas Cook Airlines vluchten of een rechtstreekse transfer op de bestemming.
Nieuw: Pegase Cruises 2013
Met een cruise-aanbod waar zelfs de meest veeleisende Pegase klant duimen en vingers bij zal aflikken voegt Pegase voor zomer 2013 een extra vakantieformule aan zn gamma toe! Het Pegase aanbod van luxe-cruises zal erg ruim zijn, je kan de hele wereld rond en intussen ook genieten van topgastronomie! Bij een selectie van rederijen mag je zelfs rekenen op een verzorgde All Inclusive formule aan boord!
Pegase klanten kunnen zowel opteren voor een weekcruise als echt all the way gaan met een wereldcruise van 90 dagen of meer! Van de Middellandse Zee of de Griekse Eilanden, over de Noorse Fjorden of Scandinavië en Rusland, Pegase biedt het straks allemaal aan en steeds met de beste rederijen.
Pegase Citytrips: nu ook Gent en Stockholm in het aanbod!
Het Pegase citytrips aanbod wordt voor zomer 2013 uitgebreid met Stockholm en - iets dichter bij huis - Gent! Voor beide steden vindt de Pegase klant 2 fijne hotels in de nieuwe brochure: Stockholm: Hotel Diplomat en Hotel Radisson Blu Waterfront enGent: naast het inmiddels genoegzaam bekende Marriott hotels werd ook het recent geopende Grand Hotel Reylof opgenomen. Verder werd ook behoorlijk wat Pegase waardige vernieuwing gebracht in het bestaande steden-aanbod met in quasi elke stad nieuwe hotels!
Quick & Clean maakt komaf met de dagelijkse doucheschoonmaak
Hebt u een hekel aan het telkens opnieuw kuisen van uw douche na gebruik? Dan is de Quick & Clean die waterbehandelingsspecialist BWT (Best Water Technology) op Batibouw lanceert u op het lijf geschreven. Het toestel maakt, na een simpele druk op de knop, uw douche volledig schoon. Tijdbesparend, hygiënisch, economisch én ecologisch verantwoord. En dat voor amper 59,99 euro (excl. btw).
Waterbehandelingsspecialist Best Water technology (BWT), lanceert met Quick & Clean dé democratische waterbehandelingsoplossing bij uitstek. De Quick & Clean is een compact en discreet toestel dat een lokale oplossing biedt tegen kalk in de douche en met één druk op de knop uw douche volledig schoonmaakt. Na één sproeibeurt met dit handige toestel schitteren het glas, de armatuur en het kraanwerk van uw douche als nooit tevoren. Kalkresten en strepen zijn verleden tijd. Handig voor iedereen die belang hecht aan weinig onderhoud, tijdswinst en hygiëne. Maar ook voor iedereen die ecologie en financiënbelangrijk vindt. Dankzij de Quick & Clean spaart u immers zowel kuisproducten voor de douche.
De Quick & Clean is eenvoudig te installeren tussen de mengkraan en de doucheslang. Door de filter in het toestel wordt de kalk uit het water gehaald. Ideaal voor senioren, jonge gezinnen met weinig tijd of personen die veel belang hechten aan hygiëne. En voor de prijs hoeft u het zeker niet te laten. De Quick & Clean is verkrijgbaar aan de gunstige prijs van 59,99 euro (exclusief btw) bij de betere sanitaire groothandels.
Let wel, dit product lost een lokaal probleem op in de douche en is geen vervanging voor globale waterbehandeling. Het is dus nog steeds wenselijk een waterverzachter te plaatsen. Een Quick & Clean in combinatie met een waterverzachter kan perfect. Meer zelfs, het zal het effect van de waterverzachter lokaal versterken.
Renoveer duurzaam met de bouwoplossingen van Wienerberger
Wie verbouwingswerken overweegt die raken aan het dak of de gevel van zijn woning, zit goed bij Wienerberger. Deze fabrikant van hoogwaardige keramische bouwmaterialen en concepten beschikt immers over een ruime waaier van duurzame, energiezuinige en esthetische renovatieoplossingen. Op Batibouw kan men deze intelligente oplossingen ontdekken en dankzij doorlopende demonstraties zien hoe ze worden toegepast.
Een gevel met pit
Voor de vernieuwing van de gevel zijn er tal van mogelijkheden. Een vernieuwde gevel met Terca en Desimpel gevelstenen bereikt gemakkelijk een levensduur van 150 jaar. De gevelstenen zijn stootvast, vragen weinig onderhoud en verouderen mooi. Ze zijn verkrijgbaar in een brede waaier aan formaten, kleuren en aspecten.
Wil men de isolatiedikte van een bestaande gevel verhogen? Dan kan men terugvallen op de Eco-brick gevelsteen, die met zijn smaller formaat 30% minder ruimte inneemt dan andere bakstenen. Of men kan gebruikmaken van het StoTherm Brick systeem met dunne, op kleefmortel bevestigde steenstrippen. Een derde mogelijkheid is een gevelbekleding met Koramic kleipannen die een onregelmatige of niet-vlakke ondergrond aan het oog onttrekken. Streeft men naar een vlak en hedendaags resultaat? Dan is de vlakke Façatile kleipan de logische keuze.
Een dak voor het leven
Wie renoveert, pakt meestal eerst het dak aan. In dat geval zijn Koramic kleidakpannen de absolute nummer een. Koramic kleidakpannen bereiken gemakkelijk een levensduur van 150 jaar, ontwikkelen in de loop der jaren een mooi patina en zijn vorstbestand. Ook op andere eigenschappen scoren ze uitstekend. De pannen zijn bovendien perfect herbruikbaar, vergen weinig of geen onderhoud en kunnen indien nodig in een mum van tijd per stuk worden vervangen. Ook kunnen ze met geïntegreerde zonnepanelen worden gecombineerd.
Gevel en dak versmelten
Bij een renovatie worden dak en gevel vandaag steeds vaker bekleed met eenzelfde kleipan, waardoor de woning een sterke, uniforme uitstraling krijgt. Omdat slechts een aannemer deze werken uitvoert, wint men tijd, vermijdt men coördinatieproblemen en is men zeker van een vlekkeloze plaatsing.
Doorlopend demonstraties op Batibouw
Tijdens Batibouw 2013 kan men met eigen ogen ontdekken hoe een aantal toepassingen in de praktijk verloopt. Met name de verwerking van de extra dunne Eco-Brick gevelsteen en de plaatsing van de vlakke Façatile kleipan worden metterdaad getoond.
Batibouw-beurs, Brussels Expo, 21 februari-3 maart 2013
Vakantiehuizen met eigen sauna, jacuzzi of stoombad
Wel wellness, geen vreemden. Dat is wat een steeds groter wordende groep Belgen wenst. Vakantiehuizenspecialist Belvilla ziet dat terug in de populariteit van haar vakantiewoningen met wellness-faciliteiten. Zeker met de wintermaanden op komst is een sauna of jacuzzi letterlijk een warm welkom in een vakantiehuis, bijvoorbeeld tijdens een wintersportvakantie, maar ook tijdens een weekendje dichtbij.
Op de nieuwe themapagina wellness biedt Belvilla suggesties voor een verblijf in een vakantiewoning met bijvoorbeeld een sauna, jacuzzi of Turks stoombad. Door te kiezen voor een vakantiehuis dat deze faciliteiten privé aanbiedt, kun je in de jacuzzi bubbelen met uitsluitend bekenden. Voor mensen met blootvrees is dat extra prettig.
Uit onderzoek blijkt dat wellness vaak wordt ondernomen met partner, gezin of familie, waarbij vooral de sauna populair is. Ontspanning, uitrusten en beleving staan voorop en combineren perfect met een (korte) vakantie. Alhoewel wellness bij het boeken van een vakantie vaak niet het hoofddoel is, wordt dit ontspanningselement wel gezien als een aanvulling die meer dan welkom is. De sauna of het stoombad vormen een ideale locatie om tot rust te komen na de vele indrukken van een vakantiedag.
Weekendje wellness
Onderzoek toont aan dat vooral vrouwen waarde hechten aan wellness. Voor bijvoorbeeld een vriendinnenweekend is een vakantiehuis met wellnessfaciliteiten dan ook zeer populair. Een mooie suggestie daarvoor is Ostend Guesthouse, een stadswoning in Oostende aan de Belgische kust, waar in het souterrain een ontspanningsruimte is ingericht. Stad, strand en wellness geven zo de mogelijkheid voor een gezellig weekend of weekje.Wellnessvoorzieningen zijn veel te vinden in groepswoningen, bijvoorbeeld in de Ardennen. Zo biedt Belvilla in het charmante stadje Durbuy een luxueus, vrijstaand groepshuis met wellnessruimte.
Wellness op wintersport: De komende maanden vertrekken weer vele Belgen op wintersport. Ook in wintersportchalets zie je steeds meer (privé)wellnessfaciliteiten terug. Overdag actief op de piste en s avonds ontspannen in de jacuzzi met uitzicht op witgetopte bergen of in de sauna in met een afkoelrondje in de sneeuw.
Blanco Hot heetwatersysteem: kokendheet water in een handomdraai
Multifunctionele kraan zorgt voor kokend heet water vanaf de eerste druppel
Wil je snel genieten van een heerlijk warm soepje of een kopje kruidige thee? Of ga je voluit voor geblancheerde groentjes? Blanco introduceert het multifunctioneel heetwatersysteem Blanco Hot, dat meteen van bij de eerste druppel kokendheet water levert. In een handomdraai stroomt het water uit de kraan. Nooit meer wachten tot het water heet wordt, en ook water-kokers mogen definitief de deur uit.
Snelle bediening, eenvoudig in gebruik, en bovenal ongezien comfortabel. Blanco Hot staat op elk moment van de dag klaar om jouw ingrediënten van kokend water te voorzien. Spaghetti koken, een chocoladedessert maken of heerlijke noedels eetklaar maken, Blanco Hot zorgt ervoor.
Hotlock beveiliging
Natuurlijk is aan de veiligheid gedacht bij de productie van Blanco Hot. Door de kinderbeveiliging HotLock kan de bedieningshendel van het heet water enkel opengedraaid worden als de veiligheidsknop ingeduwd wordt en tegelijk aan de knop wordt gedraaid. Beide handen blijven steeds vrij, gezien je - en dit is uniek in de markt - de bediening voor heet water niet aanhoudend ingeduwd dient te houden. Bovendien voorkomt het gepatenteerde antidrupsysteem dat er stilstaand water in de leidingen van de kraan achterblijft. Ziektekiemen, zoals legionella, krijgen zo geen kans om zich te ontwikkelen.
Kokendheet water à la minute
Blanco Hot is zeer eenvoudig en snel te installeren. Innovatieve technologie en onnavolgbare functionaliteit, dat is waar de Blanco Hot boiler (i.s.m. Stiebel Eltron) voor staat. Bij de installatie wordt het systeem automatisch op zijn maximumtemperatuur gekalibreerd, waarna de temperatuur wordt ingesteld op net onder het kookpunt.
Behalve praktisch - er stroomt meteen kokendheet water door de kraan - krijgt Blanco Hot ook een strak en stijlvol design mee. Elke keuken krijgt zo een elegant extra cachet, en niet te vergeten heet water, à la minute!
NIEUWE KITCHENAID SPEEDOVEN: DE MEEST COMPACTE STERRENCHEF
Nieuws heet van de naald in keukenland? KitchenAid presenteert zijn nieuwe Speedoven, de meest complete oven voor de veeleisende thuiskok. Ultieme precisie
en flexibiliteit verenigd, in een professionele oven met volwaardige magnetronfunctie
of magnetroninjecties. Kortom, deze alleskunner zal moeiteloos zijn plaatsje veroveren in elke kwaliteitskeuken. Want zo slank als hij is in omvang, zo breed zijn de culinaire mogelijkheden.
Als koken kunst is, dan is KitchenAid wetenschap, zoals ook de Speedoven van het merk illustreert. Een traditionele oven, met magnetronfunctie, gecombineerde hetelucht/magnetronfuncties of pure heteluchtfuncties. Dit biedt een ongeëvenaarde flexibiliteit om het perfecte stukje vlees, vis, brood of patisserie te serveren. En dat alles in een compact en aantrekkelijk design van slechts 45 cm hoog.
De 16 professionele functies zijn doordacht gekozen: 5 braadfuncties (kalfs, rund, varken, kip, kalkoen), 5 bakkerij - en 6 patisseriefuncties. Die kan je dan weer combineren met zes traditionele functies (snel voorverwarmen, boven/onderwarmte, luchtcirculatie, hetelucht, grill, turbogrill, magnetron) en zes speciale functies, waaronder (jet-)ontdooien, warmhouden, deeg rijzen en de nieuwe Slow Cooking-functie.
Dankzij het temperatuurbereik van de Speedoven - van 35 tot 250°C - beschik je over de precisie om aan slow cooking te doen. KitchenAid heeft dit procedé geperfectioneerd om op lagere maar uiterst precieze temperatuur malsheid en sappigheid optimaal te bewaren. Anderzijds maken de magnetroninjecties het mogelijk de kooktijd met 50% te verminderen. Kortom, te zorgen voor het gewenste resultaat voor elk gerecht.
De Speedoven wordt geleverd met een kerntemperatuurmeter die de temperatuurgegevens naar het digitale display van de KitchenAid-oven stuurt. De oven valt automatisch uit als het middelpunt van een stuk vlees of vis de ingestelde temperatuur heeft bereikt. Zo ben je zeker dat je gerecht niet te gaar zal zijn, met een optimaal behoud van smaak, aroma en textuur. Op het display verschijnt de melding dat de gewenste kerntemperatuur is bereikt.
KitchenAid bouwde op basis van zijn legendarische staande mixer/keukenrobot uit 1919 en zijn eerste vaatwasser uit 1949 een volledige productlijn uit, die zich uitstrekt
van keukengerei tot kleine en grote huishoudtoestellen. Alle producten uit deze lijn leveren professionele prestaties en zijn ontworpen voor de gepassioneerde fijnproever. In 2009 vierde KitchenAid zijn 90ste verjaardag.
Recent onderzoek heeft aangetoond dat klanten nog steeds denken dat Last Minute reserveringen de meest prijsgunstige zijn. Niets is echter minder waar! Intern onderzoek bij Thomas Cook leert immers dat in meer dan 75% van de gevallen niet laat maar juist vroeg boeken de scherpste prijs oplevert!
En voor zomer 2013 maakt Thomas Cook daar zelfs 100% van, dankzij de prijsgarantie voor vroege boekers, de talrijke vroegboekkortingen én omruilgarantie !
Bij Thomas Cook boeken, is kwaliteit boeken! In deze economisch uitdagende tijden hebben mensen nood aan een geslaagde vakantie! Maar daarbij willen ze geen enkel risico nemen (kwaliteit troef!) en geen eurocent te veel betalen ( de beste prijs-kwaliteitsverhouding, no more no less!). In crisistijden gaan mensen altijd op zoek naar zekerheden.
In de zomervakantie biedt Thomas Cook met Madeira en Noord-Portugal nieuwe bestemmingen terwijl de touroperator ook twee nieuwe concepten introduceert en verder werkt aan de kwaliteit en het aanbod van de bestaande concepten. Nieuw is Thomas Cook Explore: een nieuwe vakantieformule die de perfecte mix tussen ontdekken en ontspannen biedt op vakantie in Tunesië! Ook nieuw het Thomas Cook Zen Breaks concept, een gloednieuw wellnessconcept, ideaal voor klanten die verwend willen worden met heel wat gratis extras. In de leuke 4- en 5-sterrenhotels vinden de klanten heerlijk eten, uitgebreide spa- en wellnessmogelijkheden en het eindeloze genot van betaalbare luxe in Tunesië en in Cyprus.
Bij de autovakanties maar liefst 137 nieuwe hotels in Frankrijk, hotels van hoge kwaliteit en in topregios. In het aanbod autovakanties Europa, 207 nieuwe producten met Italië als een sublieme vakantiebestemming. Na de investeringen van vorig jaar ligt nu de focus op het Gardameer, Toscane en de Venetiaanse Riviera! Oostenrijk blijft een kindvriendelijke bestemming, terwijl de belangstelling voor Kroatië als vakantiebestemming toeneemt, ook met de auto gaan erg veel mensen erheen, het land heeft veel te bieden en niet in het minst een zonnig klimaat en aantrekkelijke prijzen op erg haalbare afstand. Een fijne toevoeging voor zomer 2013 is het eiland Rab, het vernieuwde 4-sterrenhotel Caroline ligt er op 5km vandaan in een schitterende omgeving. Tot slot nog even meegeven dat je bij Thomas Cook ook terecht kan voor een autovakantie richting Tsjechië:
Ook bij Thomas Cook Citytrips zit de vernieuwing voor zomer 2013 van de citytrips veeleer in een uitbreiding in het hotelaanbod in bepaalde steden (Rome met 4 nieuwe hotels, Parijs 6, Berlijn 6 en Istanbul 5) en de uitwerking van exclusieve pakketten, dan in de lancering van nieuwe bestemmingen.
In het nieuwe Thomas Cook USA, Canada& Bahamas aanbod valt in eerste instantie het New York aanbod op en verder ook de vele handige combinatiemogelijkheden en self drives!
Thomas Cook is inmiddels uitgegroeid tot de grootste cruise verdeler in België en ook voor de komende zomer heeft de touroperator het grootste aanbod klaar! Het cruisesegment blijft gestaag groeien, steeds meer mensen gaan het uitproberen en raken aan de troeven van de formule verknocht. Het is evenwel ook een erg prijs-en promotie-gevoelige markt! Daarom stapte Thomas Cook ook af van de klassieke brochure formule, die blijkt immers onvoldoende flexibiliteit te kunnen bieden voor wat deze markt vraagt. Drie keer per jaar zal de touroperator daarom een Cruise-krant lanceren, waarin ruimte gecreëerd kan worden voor nieuwe aanbiedingen en waar altijd de laatste en scherpste prijsaanbiedingen in zullen steken. Het cruise-aanbod wordt ook inhoudelijk verder aangevuld en het aanbod van rederijen uitgebreid.
Het aanbod van Thomas Cook Sport is tweeledig, je kan zowel zelf actief sporten en dat dan doen in een prettige vakantie-omgeving in het kader van een van de Thomas Cook sportreizen, als gaan kijken naar andere sporters op grote populaire sportevenementen! In het aanbod om zelf te sporten: fietsen, mountainbike, triatlon en atletiek. Op www.thomascooksport.be en bij een selectie van gespecialiseerde reisagenten staat ook voor zomer 2013 een compleet aanbod voor sportfanaten klaar!
Bordeaux, dé partner voor een glamoureus nieuwjaarsfeest
Een frisse noot, een robuuste toets of een glamoureus accent toevoegen aan je feestmenu? Met de Coups de Coeur van Bordeaux kan het allemaal. Deze rijke selectie wijnen, blind geproefd door een professionele jury, is de uitgelezen partner voor een geslaagd menu, van amuse tot dessert.
Bordeaux omvat immers meer dan de vertrouwde rode wijn. In het assortiment vind je net zo goed witte wijnen (droog en zoet), roséwijnen en zelfs schuimwijnen, allemaal verkrijgbaar op de Belgische markt voor zachte prijzen van 4 tot 20 euro per fles.
Wie zijn gasten dit eindejaar een inventief menu wil voorschoten, laat zich dus inspireren door de Coups de Coeur. Net als Maxime Collard, sterrenchef en een van de Coups de Coeurs-ambassadeurs van 2012. Maxime was vijf jaar sous-chef in het Brugse De Karmeliet en tovert tegenwoordig topgerechten op tafel in zijn eigen restaurant, La Table de Maxime in Our. Hij stelde een feestmenu samen van vijf gangen, die telkens harmonieus samengaan met een van de Coups de Coeur-wijnen. Met nieuwjaar kan je zelf je gasten verrassen met dit imposante menu.
Tongfilet met bloemkoolpuree en een emulsie van gepocheerde platte oester op een toast met olijfolie - Serveren met Château Villa Bel Air 2010 Graves
Gebakken eendenlever, crumble van kruiden en pistache, salade van raap, cranberry en limoen - Serveren met Château 1ère Brumes de Closiot 2009 Sauternes
Patrijs in de braadpan met wijnstokbladeren, gekarameliseerd witloof met eekhoorntjesbrood - Serveren met Château Savoie 2009 Castillon Côtes de Bordeaux
Hertenkalffilet uit de Ardennen, puree van zoete aardappelen en kleine herfstgroenten en boschampignons - Serveren met Château Rollan de By 2009 Médoc
Mandarijn en mango met peperkoek en een grand cru van chocolade - Serveren met Château Roumieu 2009 -Sauternes
Poëzie en lichtspel in de Bovenstad, Stefaniaplein
Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten onthaalt het Stefaniaplein 'Bül', een artistieke licht- en geluidsinstallatie recht uit Montréal, Québec. Elke avond bij het vallen van de nacht zullen er gigantische lichtbellen aangestoken worden en een groots spektakel plaatsvinden voor jong en oud. Elke avond van 13 december 2012 tot 7 januari 2013 bij het vallen van de nacht zullen er gigantische bellen - waarvan er sommige wel 7 meter groot zijn - het Stefaniaplein verlichten.
Het is een dromerig spektakel waarbij de bellen van kleur veranderen en een licht- en geluidschoreografie vormen, geleid door Bernard Duguay en zijn team van Lucion Media, een bedrijf uit Montréal. Het hoogtepunt van het spektakel zijn ongetwijfeld de
schaduwspelen:een mise-en-scène in het teken van de buurt, Brussel, elegantie, kinderdromen... BÜL biedt een dromerig universum waarbij je je in één-twee-drie in het verhaal laat meeslepen. Het is een vernieuwendd concept dat uitnodigt tot reizen en dromen.
Een sterk project voor de Bovenstad
Al jaren droomde de Bovenstad van een pilootproject voor de Bovenstad.Voor de eindejaarsfeesten bieden de grote wereldsteden een waaier aan schitterende lichtspelen aan hun bezoekers aan, en Brussel als hoofdstad van Europa moet dus absoluut in dat rijtje passen.Daarom organiseert Winterpret al verschillende jaren een programma waarin verlichting en winteranimaties centraal staan in het stadscentrum. De Bovenstad bleef nog aan te pakken. In de lijn van Montréal, Lyon en Gent, Brussels Louise, de vzw die instaat voor de activering van de Bovenstad - en die onder andere ook de Louise Night en de Vendanges Louise organiseert -wenste voor de Louizabuurt en voor Brussel een klank- en lichtspel te organiseren, een gezellige ontmoetingsplaats voor de passanten.
Voor de organisatie van BÜL heeft Brussels Louise zich omringd met partners uit de openbare en privésector. Op regionaal niveau hebben VisitBrussels en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (dat al 5 jaar lang de heropleving van de sector ondersteunt) zich bij het project gevoegd om onze hoofdstad te laten schitteren. BÜL wist ook het elegante champagnehuis Laurent-Perrier als grootste partner bij zich te scharen, om de bubbels in de hele buurt te laten bruisen. Maar ook talrijke andere partners omkaderen het project. Onder andere, en niet van de minste, de Algemene Delegatie van Québec in Brussel, die haar 40 jaar van aanwezigheid in onze regionen viert, en op nog veel meerdere jaren van vriendschap klinkt. "Samen maken al deze partners BÜL tot een geheel: een internationaal project in het hart van Brussel dat openstaat voor iedereen met een elegante en dynamische identiteit, die net zo specifiek is voor de Bovenstad", legt Valérie Fourneau, coördinatrice van de vzw Brussels Louise ons uit.
Een afspraak...Die helemaal gratis is: kom het spektakel elke dag van 13 december tot en met 7 januari bekijkenvan 16 uur tot middernacht.