Vanaf 3 juni vliegt Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij,drie keer per week van Brussel naar Montevideo via Madrid en verruimt hiermee haar netwerk richting Zuid-Amerika.
Air Europa is specialist in Spaanse en Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Door de groeiende belangstelling kan Air Europa haar netwerk uitbreiden en de nieuwe lijn Madrid-Montevideo openen. Makkelijk bereikbaar vanaf Brussel dankzij de goede verbinding. Met deze nieuwe trans-Atlantische vlucht wordt de lijst van de reeds bestaande bestemmingen met vertrek vanaf Brussel, via de Spaanse hoofdstad, vergroot. Vanaf Madrid kan je met Air Europa naar Lima, Havana, Buenos Aires, Cancun, Salvador de Bahia (Brazilië), Santa Cruz de la Sierra (Bolivië), Caracas, Santo Domingo en nu ook naar Montevideo (Uruguay) vliegen.
De vlucht vanaf Brussel zal drie maal per week (maandag, woensdag, vrijdag) worden aangeboden met een Embraer 195 (BRU-MAD) en daarna (MAD-MVD) een Airbus A330-200, die een capaciteit heeft voor 299 passagiers. Het vertrek in de luchthaven Madrid Barajas is savonds voorzien, handig voor wie vanuit Brussel vertrekt. Air Europa opereert sinds 3 december 2012 de lijn Brussel-Madrid met twee verbindingen per dag. De vertrekuren, 11u05 en 18u05, zijn ideaal voor de connecting flights via Madrid richting Latijns Amerika.
Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappijen heeft aantrekkelijke tarieven in Economy Class en Club Business. Air Europa is lid van Skyteam en de passagiers kunnen hun gevlogen mijlen sparen via Flying Blue, het frequent flyer-programma.
Silversea neemt in 2013 de Silver Galapagos in gebruik
Sedert 2008 combineert het expeditieschip Silver Explorer luxe met exotische, interessante reisroutes. Deze staan garant voor een totaal nieuwe cruise-ervaring. Eind 2013 neemt Silversea een tweede expeditieschip in gebruik, de Silver Galapagos. De romp van dit schip zal net zoals die van zijn zusterschip in opvallend donkerblauw worden geschilderd. Het nieuwe schip kan tot 100 passagiers meenemen.
Silver Galapagos zal het enige luxe-expeditieschip zijn dat maatschappelijk en milieuverantwoorde ecotoerisme-reizen onderneemt naar de Galápagos eilanden. Deze archipel werd uitgeroepen tot UNESCO-werelderfgoed. Vanaf september 2013 zullen met de Silver Galapagos het hele jaar rond 7-daagse reizen worden georganiseerd. Er zijn twee routes:
Westelijke route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de westelijke, zuidelijke en oostelijke eilanden, waaronder Santiago, Bartolomé, Isabela, Fernandina, Floreana, San Cristóbal en Santa Cruz.
Noord-centrale route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de noordoostelijke, centrale en zuidoostelijke eilanden Santa Cruz, Genovesa, Seymour Norte, San Cristóbal, Española en Plazas Sur.
Silversea baat schepen uit in het ultra-luxueuze cruisesegment. Het bedrijf, waarvan de hoofdzetel gevestigd is in Monaco, werd begin jaren 90 opgericht door de Romeinse Lefebvre-familie, de gewezen eigenaars van Sitmar Cruises. De vloot bestaat uit kleinere cruiseschepen - Silver Cloud, Silver Wind, Silver Shadow, Silver Whisper en Silver Spirit - die gemakkelijk in mooie, kleinere havens kunnen aanmeren. Deze elitevaartuigen, die van 296 tot 540 passagiers kunnen aan boord nemen, werden speciaal ontworpen om meer ruimte te bieden aan minder passagiers, en dit in combinatie met een persoonlijke service van topkwaliteit. Alle dranken, ook wijnen, champagne en sterke dranken, zijn inbegrepen in de prijs.
Daarnaast telt de vloot ook twee expeditieschepen: de Silver Explorer en de Silver Galapagos (vanaf eind 2013). Silversea Cruises stippelt luxe reizen uit langs alle zeven continenten gaande van de Middellandse Zee, de Caraïben, Noord- en Zuidpoolgebied en meer dan 450 fascinerende bestemmingen daartussen.
60e gedenkdag van tewaterlating van koninklijk jacht Britannia,16 april, en 60e gedenkdag van kroning van de koningin,2 juni
Na het diamanten jubileum van de koningin in 2012, waarmee haar 60 jaar lange bewind werd gevierd, kijkt de Britannia in 2013 uit naar een andere bijzondere 60e gedenkdag. Op 16 april 1953 werd het koninklijk jacht de Britannia te water gelaten bij de Clydebank Shipyard van John Brown in Glasgow. Dat was het begin van een lange en vermaarde staat van dienst, waarin het jacht de hele wereld bevoer en talloze koninklijke hoogheden aan boord had. Het hele jaar door zal de Britannia in het teken van deze gebeurtenis staan. Aan boord heerst een feestsfeer, terwijl bezoekers een kijkje kunnen nemen in de op persoonlijke (en heel aparte) wijze ingerichte slaapkamers van de koningin en prins Philip, de Duke of Edinburgh, en aan dek van een afternoon tea kunnen genieten.
Deze gedenkdag valt samen met de 60e gedenkdag van de kroning van de koningin. Het diamanten jubileum, dat in 2012 werd gevierd, markeerde het feit dat de koningin 60 jaar geleden de troon overnam na de dood van haar vader, koning George VI. Maar zij werd pas een jaar later officieel gekroond, op 2 juni 1953. Deze gebeurtenis zal van 11 tot 14 juli in Buckingham Palace worden gevierd met het Coronation Festival, waarbij ruim 200 Royal Warrant Holders, ofwel hofleveranciers betrokken zullen zijn. Royal Warrant Holders zijn bedrijven die koninklijke goedkeuring hebben van de koningin, prins Philip of prins Charles. De hofleveranciers die hun waren uitstallen, variëren van de kleermakers Gieves & Hawkes van Savile Row en de chocolatier Prestat tot aan de Apollo Fire Detectors en leverancier van hooi voor de paarden RJ Tompkins. s Avonds worden er galaconcerten gehouden, die behalve personen van de koninklijke familie kunnen worden bijgewoond door het publiek. De kaartjes hiervoor, die van 30 tot 90 pond lopen, zijn vanaf 16 december 2012 verkrijgbaar. Naast dit festival zijn er andere festiviteiten gepland, waarvan de bijzonderheden begin 2013 bekendgemaakt zullen worden.
Op 20 juni zal de 175e gedenkdag van het bewind van koningin Victoria worden gevierd. Zij zat 63 jaar en 7 maanden op de troon, langer dan welke andere Britse koning of koningin dan ook, en het langst van elke koningin in de geschiedenis.
Nationale Selectie voor de « Trophées Internationaux des Calvados Nouvelle Vogue » :
De UBB organiseerde voor de 6de maal in het hotel Amigo Brussel, de nationale selectie georganiseerd voor de « Trophées Internationaux des Calvados Nouvelle Vogue » die te Deauville zullen plaatsvinden op 7 en 8 april ek.
Deze wedstrijd waaraan barmen, leden van de vereniging, en studenten van de belgische hotelscholen kunnen deelnemen, stelt een barman en een student vergezeld door een journalist in staat de UBB te vertegenwoordigen tijdens de internationale finale te Deauville.
Dit jaar hebben Julien Métrot (Steigenberger Grand Hotel Brussels) en Anis Jguirim (Institut Saint Vincent de Paul te Brussel) zich onderscheiden door de eerste prijs in hun respectievelijke categoriën weg te kapen.
Cocktail Contrario van Julien Métrot behaalde de1ste prijs Barmen UBB:
Dit cocktail bestaat uit 3cl Calvados Drouin, 1.5 cl Mandarine Napoleon, 1.5 cl aardbeisap Caraïbos, 1,5 cl Cranberry sap Caraïbos, 1 cl Siroop van caramel Giffarden een scheutje Bitter Old Fashioned.
De 2de prijs Barmen UBB ging naar Bruno Simons (Hof van Eden te Antwerpen) en de 3de prijs Barmen UBB ging naar Renaud Masse (Sofitel Brussels Le Louise).
De 1ste prijs studenten werd in de wacht gesleept door Anis Jguirim met zijn cocktail Edith bestaande uit 3 clCalvados Lecompte, 2cl Witte Porto, 6cl Aloë sap Si Caraïbos, 0.5 cl Nootjessiroop Giffard, 0,5 cl vers sap van groene citroenen enkele blaadjes verse basilicum.
De Europese hotel-restaurantketen Logis lanceert het nieuwe boekje «RelaxoLogis», dat vol staat met praktische tips en eenvoudige relaxatieoefeningen. Deze werden speciaal voor Logis hedonistische cliënteel ontworpen, met het oog op een verkwikkende ontspanning waar, wanneer en hoe men dat zelf wenst. Dit handig vademecum sluit naadloos aan bij de campagne van «PlezieroLogis», waarbij Logis een authentieke denkwijze promoot die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.
Het actieve leven raast als een wervelwind voorbij en de dagelijkse beslommeringen van ons bestaan stapelen vaak stress en spanning op, wat zich vertaalt in een soms prangende nood aanwelverdiende rust. Deze zeldzame en nochtans zo belangrijke momenten van adempauze laten zowel lichaam als geest toe om zich te ontspannen, wat helpt om complicaties te vermijden, zoals bijvoorbeeld de burn-out die tegenwoordig aan een heuse opmars bezig is. Dit is waarom Logis nu met de «RelaxoLogis» op de proppen komt, een bundeling van tips en trucs die hun klanten uitnodigen om ondanks een drukke agenda toch de nodige tijd uit te trekken voor ontspanning en om werkelijk van het leven te genieten.
Door middel van deze handleiding tot herbronning kan de lezer op ieder moment van de dag de rust en sereniteit terugvinden. De behandelde onderwerpen variëren en gaan onder andere over de gunstige effecten van meditatie, de relaxerende kracht van muziek, het begrip automassage, het verbeteren van de kwaliteit van de slaap, de voordelen van het leren controleren van de ademhaling, Doorheen het boekje maakt de lezer kennis met uiteenlopende en gemakkelijke oefeningen gericht op het losmaken van alle mogelijke spanning die zich ergens tussen het hoofd en de voeten, op ons lichaam vastzetten.
Dit initiatief is op zijn minst innovatief en origineel te noemen en kadert perfect binnen het concept van de PlezieroLogis, dat speciaal voor het netwerk van hotel-restaurantuitbaters ontwikkeld werd. Hiermee onderscheiden die laatste zich duidelijk van hotelketens, gastenkamers of herbergen, en positioneren ze zich als echte bestemmingen van plezier, waar hun klanten ware momenten van ontdekking en ontspanning kunnen beleven. In deze oases van rust vormen kalmte, comfort, nabijheid van de natuur, alsook de plaatselijke keuken de ideale balans om de gasten met opgeladen batterijen terug huiswaarts te sturen.
«Hoteluitbater zijn impliceert in de eerste plaats gastvrijheid, en dat vormt ook net de reden waarom de term ontvangst geen hol begrip is in onze etablissementen» , vertelt Michel Son, Voorzitter van Logis België. «De personen die hierheen komen doen veel meer dan simpelweg logeren en een hapje eten; ze willen zichzelf een werkelijke, deugddoende pauze gunnen.»
NOSTALGIE TROEF MET HOUTEN WOONWAGENS EN CABANES VAN LUST4LIFE
Authentieke charme gecombineerd met hedendaags comfort. Nooit eerder waren de mogelijkheden om paradijselijke oorden in de hele wereld te bezoeken, groter dan vandaag. Echter, nooit eerder gaven mensen ook zoveel geld uit aan het creëren van een eigen stukje paradijs bij hen thuis of in hun tuin. De exclusieve houten woonwagens en cabanes van Lust4Life kunnen alvast meehelpen om die droom te creëren. Ze combineren immers de charme van een stukje nostalgie met hedendaags comfort en bieden op die manier een perfect antwoord op de vraag van consumenten die op zoek zijn naar een uniek plekje om een hobby te beoefenen, als speelruimte voor kinderen, of simpelweg als extra gastenkamer. Flexibiliteit en unieke ontwerpen op maat zijn dan ook dé kernwoorden van Lust4Life.
Houten woonwagens of roulottes - hebben altijd tot de verbeelding gesproken. Ze staan voor een zekere vrijheid en escapisme en ze doen zonder twijfel dromen. De woonwagens van Lust4Life brengen die nostalgie en romantiek perfect tot leven, weliswaar met een hedendaagse toets en voorzien van modern comfort. De woonwagens hebben allemaal een dubbelwandige houtconstructie met tussenliggende isolatie, er is dubbele beglazing en er ligt elektriciteit.
De woonwagens hebben een maximale hoogte van 3m61 en breedte van 2m57. Qua lengte kan je standaard kiezen uit 5m60, 6m10, 6m60, 7m10 of 7m60, maar andere afmetingen zijn ook absoluut mogelijk. De inrichting en de afwerking kunnen eveneens volledig naar eigen wens uitgevoerd worden.
Zeg strandcabine of cabane en je fantasie voert je meteen weer mee naar je kindertijd aan zee. Ook hier is nostalgie troef. Je kan kiezen voor de uitvoering met of zonder wielen en naargelang de functie opteer je voor een stalen of houten chassis.
Lust4Life staat voor unieke realisaties, geïnspireerd op het verleden, maar gebouwd voor de toekomst. Door duurzame materialen als hout te gebruiken en een brede waaier aan opties te bieden, presenteert Lust4Life je een wereld en het gevoel van ver reizen - maar toch dichtbij.
Gepassioneerd, voluptueus, vrijgevig, geraffineerd, zacht, levendig, smakelijk, vol: wijn laat zich vlot beschrijven aan de hand van het repertoire waarmee je ook een vrouw zou kunnen becomplimenteren.
Een lofzang van elegantie, verfijning en authenticiteit, daarmee eren de wijnen van Bordeaux de vrouw. Oenologes, wijnboerinnen, wijnmaaksters, sommelières, wijnkelderspecialistes, recensentes, ... Vrouwen drukken steeds vaker en luider hun passie uit voor wijn. De tijd waarin vrouwen werden afgeschermd van de wereld van wijn ligt onherroepelijk achter ons. Vrouwen eisen hun plek op in deze markt, en terecht!
Volgens gerenommeerd oenologe en specialiste in bordeauxwijnen Isabelle Audoin-Wastin proeven vrouwen anders, maar daarom niet beter dan mannen. Vrouwen zijn gevoeliger voor aromas, en dan meer bepaald het vlot herkennen en identificeren van aromas. Maar voordat we hervallen in een discussie over de verschillen tussen mannen en vrouwen, wil ik benadrukken dat wijn in de eerste plaats een liefdesverklaring is tussen bodem en vrucht, in kracht bijgestaan door de wijnmaker en zijn know-how, nuanceert Isabelle.
Vrouwelijke meningen over wijn zijn vaak oprecht, wars van vaag en clichérijk oenlogisch taalgebruik. Als vrouwen van een wijn houden, zullen ze dat spontaan en op een no-nonsense manier laten blijken, een aanpak die helemaal past in in de sfeer van ongedwongen samen wijn proeven.
Vrouwen beleven wijnconsumptie anders. Ze willen minder maar kwalitatiever drinken en vertonen een consumptiegdrag dat de nadruk legt op plezier, speciale gelegenheden en feestelijkheden, evenwel zonder hun gezondheid op het spel te zetten. De marketing en communicatie rond wijn moet dus niet proberen om vrouwen te overtuigen met mooi gedecoreerde flessen, roze etiketten of fruitige boeketten. Integendeel, want wanneer het gaat over wijnselectie gaan vrouwen actief op zoek naar argumenten die er echt toe doen: de druivensoort, de oorsprong, de prijs of respect voor het milieu.
Wijn wordt een synoniem van genieten en dat tekent zich ook af in de soorten wijn die worden geconsummeerd. Bijna 8 op 10 vrouwen stellen dat ze een bepaald soort wijn drinken omdat ze van de smaak houden. Ze drinken minder vaak en zoeken doelbewust naar kwalitatieve wijnen, aromas die ook buiten de maaltijd kunnen standhouden.
Met deze gegevens in het achterhoofd stelt Bordeaux de Coup de Coeurs voor: een selectie die wordt samengesteld op basis van een blinde degustatie door professionals. De wijnen die de selectie halen zijn een weergave van Bordeaux het beste, het gevarieerdste en het fijnste uit Bordeaux dat er op de Belgische markt te verkrijgen is in de prijsklasse van 4 tot 20 euro.
De Bordeaux Coup de Coeurs zijn dé ambassadeurs van de diversiteit en de toegankelijkheid van de Bordelese wijngaarden. Ze zijn het levende bewijs toegespitst op de Belgische markt van het nieuwe imago van de wijnen van Bordeaux: jong, casual, geschikt voor elke gelegenheid en geschikt voor een plezierige avond in goed gezelschap. Bordeaux luistert aandachtig naar zijn publiek dat steeds vrouwelijker wordt en blijft zich steeds opnieuw heruitvinden.
In een door mannen gedomineerde wereld, weten enkele vrouwen toch hun mannetje te staan. Op slecht 35-jarige leeftijd beheert de Belgische Carmen Onclin al een gerennomeerd Médoc-domein. Zonder de typische kennisoverdracht van vader op zoon, moeten vrouwen in het wijnvak terugvallen op gezond verstand en kennis, opgedaan op de schoolbanken van een oenologische universiteit.
Aan de universiteit van Bordeaux staan er steeds meer vrouwen op de inschrijvingslijsten. Meer en meer vrouwen willen wijn produceren of een domein beheren; als het ware hun terrein afbakenen in het wijnuniversum, stelt Carmen.
Het Médocaines-collectief bestaat uit vier vrouwelijke wijnmakers uit Médoc die u graag begeleiden! Behalve fantastische wijnen ontwikkelen zij ook rondleidingen voor toeristen en workshops onder welluidende titels als assemblage, oogst of schoonheid. Zo krijgt iedereen de kans om de wereld van de wijn te leren kennen vanuit een vrouwelijk perspectief.
Ideale reisformule voor gezinsvakanties op Corsica: reizen met de ferry en verblijven in een vakantiewoning
Corsica is een gevarieerd eiland met prachtige natuur, smakelijke gastronomie en prachtige kust. Een ideale bestemming voor gezinsvakanties. Zelfs de reis ernaar toe spreekt tot de verbeelding voor menig kind. Begint de vakantie immers vaak niet reeds aan boord? Corsica telt tevens talrijke mooie vakantiewoningen die gezinnen het nodige comfort bieden. De voordelen op een rijtje:
Voordelen van reizen met de ferry naar Corsica
Het voordeel van een reis met de auto is dat je alle spullen kunt meenemen die voor een gezin van belang zijn zonder limieten op gewicht of vloeistoffen zoals bij reizen met het vliegtuig. Komt daarbij dat kinderen veel plezier beleven aan die avontuurlijke overtocht op de Middellandse Zee. De vakantie begint immers al aan boord van de ferry!
Met een volgestouwde wagen rij je via de Franse autoroutes vlot naar Marseille, Toulon of Nice in Zuid-Frankrijk waar je kunt inschepen richting diverse havens op Corsica. Ferrymaatschappij SNCM vaart op Ajaccio, Ile Rousse, Bastia, Calvi, Propriano en Porto Vecchio. Dat is super handig want er is dus altijd een aankomsthaven in de buurt van je vakantieverblijf. Wie een rondreis door Corsica maakt kan aankomen in de ene haven en de terugreizen vanuit een andere. Aan boord zijn er comfortabele hutten, goede restaurants en voldoende entertainment voor het hele gezin.
Wie snel is met reserveren van de ferry, gaat tevens goedkoper op vakantie dankzij de Prima Corsa formule die het hele jaar door kortingen tot -55 % kan opleveren!
Ideaal voor een gezin is het verblijven in een vakantiewoning. Een verblijfsvorm die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Belvilla heeft voor Corsica maar liefst 64 woningen in de aanbieding met voor elk wat wils, midden in de bergen of op loopafstand van het strand. Boek je bij hen een vakantiewoning, dan krijg je tevens 5% korting op de overtocht met SNCM (www.belvilla.be).
Nog een aanrader is het Sagone Resort, ten zuiden van Ajaccio. Dit fantastische sportieve complex ligt in een schitterende omgeving en de vakantiegangers kunnen er tientallen gezinsvriendelijke sporten beoefenen. Men kan er een comfortabele bungalow huren of logeren op een viersterren camping (www.sagoneresort.com).
Ook in de Belambra clubs kan men maximaal genieten van de pracht van lIle de Beauté, bijvoorbeeld in Hotel Arena Bianca in Propriano, aan een van de mooiste stranden in het zuiden van het eiland (www.belambra.fr/Corse).
Wie een reis naar Corsica plant, kan het zich bijzonder makkelijk maken door een beroep te doen op Via Corsa Reizen. Deze partner van SNCM heeft een fantastisch aanbod vakantieformules, in alle streken van Corsica en op maat van elk type vakantieganger. In het aanbod zitten rondreizen, verblijfsvakanties en een brede waaier logiesmogelijkheden, ook kindvriendelijke verblijven op de boerderij of vakantiewoningen aan zee. Boeken kan via SNCM waardoor transport en verblijf in één keer worden geregeld. www.sncm.be
Silversea biedt luxecruises aan vanuit Antwerpen en Zeebrugge
De Monegaskische luxecruisemaatschappij Silversea heeft in samenwerking met Silversea Sales Benelux dit jaar een paar luxecruises gepland waarin de havens van Antwerpen en Zeebrugge werden opgenomen. Bovendien neemt het vijfsterrencruisemerk Silversea in het najaar van 2013 een tweede expeditieschip in gebruik.
Rony H. Broun, Silversea Sales Benelux & Middle East, is bijzonder verheugd met de geplande bezoeken aan de Belgische havens: Onze klanten uit de Benelux kunnen in- of ontschepen in de havens van Zeebrugge of Antwerpen voor een trip met één van de meest luxueuze cruiseschepen die de oceanen bevaren. De zopas volledig gerenoveerde Silver Cloud meert op 12 juni aan in Antwerpen. Daarna vertrekt het schip voor een 7-daagse reis naar Noord-Europa. De 296 passagiers bezoeken achtereenvolgens Amsterdam, Hamburg, Warnemunde, Helsinborg en Kopenhagen. Onderweg kan men volop genieten van de uitzonderlijk hoge luxestandaard aan boord.
Wie nog nooit een bezoek heeft gebracht aan de Baltische hoofdsteden kan van 2 tot 11 september meereizen met de Silver Whisper. 382 passagiers varen tijdens deze fantastische 10-daagse cruise van Stockholm naar Zeebrugge. Onderweg wordt aangemeerd in Tallinn, Sint-Petersburg, Helsinki, Warnemunde en Amsterdam.
Daarnaast organiseert Silversea voor de eerste maal ook een reeks minicruises van drie tot vijf dagen. Ideaal dus om er eens tussenuit te knijpen en te genieten van een cruiseproduct dat zijn gelijke niet kent. Zelfs de butler, die zorgt voor een gepersonaliseerde service is inbegrepen, aldus Rony Broun. Deze minicruises vinden plaats in april, mei en juni. www.silversea-experience.be
Neckermann stunt met ruim aanbod en grote kortingen tijdens Franse Weken.
Reisorganisatie Neckermann stunt met een verrassend groot aanbod en hoge kortingen tijdens de Franse Weken. In maart kunnen liefhebbers van Frankrijk genieten van kortingen tot maar liefst 50 % op meer dan 100 accommodaties voor zomervakanties in Frankrijk.
Frankrijk is en blijft de vakantiebestemming bij uitstek voor de Belgen tijdens de zomermaanden. De historische charmes, gastronomische bistros, mooie kust en prachtige natuur maken de Belg nog steeds warm om te kiezen voor deze bestemming. Neckermann komt daarom met een speciaal en uitzonderlijk groot aanbod tijdens de actie Franse Weken.
Vakantieliefhebbers die bij Neckermann een zomervakantie in Frankrijk boeken tussen 1/3 en 22/3 kunnen genieten van kortingen tot 50 %. Hierbij hebben ze de keuze uit het ruime aanbod van 109 accommodaties. Hoofdpartner van de actie wordt de Franse regio Elzas, de bekende wijnstreek in hartje Europa.
WALLONIE IN VLAANDEREN VIERT TIENDE VERJAARDAG IN BRUGGE
De vakantiebeurs Wallonië in Vlaanderen is dit jaar toe aan haar tiende editie. Om dat te vieren, vindt ze opnieuw plaats in de Beurshalle in Brugge, waar ook de allereerste editie doorging. De toegang tot de beurs die loopt op zaterdag 9 en zondag 10 maart, telkens van 10 tot 18 uur, is gratis.
Verspreid over meer dan 60 stands bieden toerismebureaus en toeristische attracties uit alle Waalse provincies informatie aan over hun streek. De Waalse gastronomie staat centraal, want het toeristisch thema Wallonië voor lekkerbekken van 2012 wordt in 2013 verdergezet. Het publiek kan proeven van een uitgebreid aanbod aan streekproducten, waaronder de typische Ardense ham, bier en kaas van Orval en speciale ambachtelijke taarten uit Waals-Brabant. Daarnaast heeft organisator Idee Productions nv. grote namen uit de Belgische gastronomie weten te strikken, die aan de slag gaan met Waalse streekproducten. Zo laat chocolatier Dominique Persoone op zaterdag de bezoeker proeven van zijn bereidingen en op zondag kan het publiek dan weer genieten van de kookkunsten van sterrenchef Roger van Damme.
Wie graag wat meer actie heeft, kan zich uitleven op het indoor avonturenparcours van Natura Parc. Ook de traditionele jaarlijkse tombola blijft niet uit. De deelnemers maken kans op een weekendje of een gastronomisch arrangement in Wallonië.
Gelijktijdig met de opening van het Vakantiesalon van Brussel introduceerde Thomas Cook een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant, met actuele prijzen en scherpe aanbiedingen. Wie de komende maanden op cruise wenst, kan genieten van Thomas Cooks nieuwe actie: de 2de persoon gaat mee aan 1!
Touroperator Thomas Cook heeft de afgelopen jaren een sterke positie verworven in de cruise markt door zijn samenwerking met meer dan 20 cruiserederijen en het aanbieden van scherpe, exclusieve aanbiedingen.
In een voortdurend streven om de klant een optimale dienstverlening te bieden, introduceert Thomas Cook nu een nieuwe viermaandelijkse cruisekrant. Deze vervangt de klassieke jaarbrochure. Die cruisekrant bestaat uit 24 paginas, gedrukt op hoogwaardig, glanzend papier en in ruime oplage verdeeld bij alle reisagenten in België en Noord-Frankrijk.
Met deze krant biedt Thomas Cook op vier vlakken een betere dienstverlening aan de klant. Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om actuelere prijzen te publiceren, dan het geval is bij een eenmalige, jaarlijkse publicatie. Dat is een bijzonder relevant voordeel in een cruisesegment, waar prijszetting sterk bepaald wordt door permanente yielding.
Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe toe om in te spelen op de scherpe aanbiedingen. Zo werden in de huidige cruisekrant de volgende topaanbiedingen meegenomen: 2e persoon aan 1 op een aantal cruises van MSC Cruises en Costa Cruises. Deze cruises hebben klassieke vaarroutes in de Middellandse Zee, maar ook de Noorse Fjorden, de Zwarte Zee of de Atlantische Kust zijn mogelijk met de 2e persoon aan 1 euro-aanbieding. 2 kinderen t.e.m 17 jaar verblijven gratis in vol pension op een aantal cruises tijdens de paasvakantie (Costa Cruises)of tijdens juli-augustus (MSC Cruises). Dranken zijn inbegrepen op een aantal Middellandse Zee cruises van Costa Cruises.
Het viermaandelijkse publicatieritme laat toe om veel beter in te spelen op de afreizen de komende maanden: in de zomer worden veel cruises naar de Middellandse Zee en naar de Noorse Fjorden geboekt, terwijl in de winter de Caraïben de koploper zijn. Thomas Cook kan nog beter op de specifieke wensen van de Nederlandstalige en Franstalige klanten inspelen. In het aanbod voor Nederlandstalige klanten introduceert Thomas Cook de Duits getinte AIDA cruises. Franstaligen vinden dan weer hun ding bij Croisières de France dat zich op en top tot een Franstalig publiek leent.
Thomas Cook verlaagt massaal prijzen citytrips bij boeking in maart
Wie de komende 6 maanden op citytrip plant te gaan, boekt zijn vakantie best in de maand maart. Thomas Cook negotieerde uitzonderlijke kortingen bij heel wat hotel- en transportpartners en bundelt ze in de maand maart allemaal samen.
Touroperator Thomas Cook is sinds jaar en dag marktleider in de georganiseerde markt van de citytrips. Dankzij zijn ongeëvenaard marktaandeel en sterke internationale inbedding, zijn hotel- en transportpartners dan ook gemakkelijk bereid om aan Thomas Cook uitzonderlijke kortingen toe te staan.
Thomas Cook streeft er traditioneel naar om die leverancierskortingen maximaal te bundelen tijdens één boekingsperiode, en zo tijdelijk een algemene prijsverlaging voor citytrips in de markt te zetten. Dat is opnieuw het geval voor boekingen tijdens de reservatieperiode van maandag 4 tot maandag 25 maart, geldig voor afreizen de komende 6 maand. Zowel transportleveranciers zoals Brussels Airlines, Thalys of Eurostar, als hotelpartners verlagen tijdelijk hun prijzen voor boekingen die via Thomas Cook zijn gemaakt. Zo lopen de kortingen wel tot 50% op.
Op die manier worden populaire steden als Parijs (3 dagen citytrip, incl. transport vanaf 119 per persoon) of Barcelona (4 dagen citytrip incl. transport vanaf 261 per persoon) nog meer bereikbaar. Binnen het grote aanbod, twee bijzonderheden: London is na een moeilijk 2012, waar de Olympische Spelen zorgden voor beddenschaarste en hoge hoteltarieven, bezig aan een spectaculaire remonte. Anderzijds wordt Reykajvik gelanceerd als nieuwe bestemming, hier pakt Thomas Cook uit met een bijzonder scherp geprijsd lanceringsaanbod.
MOULINEX VINDT HET KOKEN OPNIEUW UIT MET COOKEO: de 1ste intelligente en interactieve multikoker die u stap voor stap begeleidt
Sinds haar ontstaan is Moulinex een absolute trendzetter op de markt van keukenhulpmiddelen en is het niet meer weg te denken uit onze keukens. Steeds weer zet het merk in op de nieuwste keukentrends. Met de lancering van Cookeo, zijn 1ste intelligente en interactieve multikoker wenst Moulinex een ware revolutie te ontketenen in de culinaire wereld. Nooit eerder was koken zo eenvoudig en speels! Inventief, praktisch, fun de Cookeo is het allemaal en doet een nieuwe wind waaien door de keuken!
Cookeo is een intelligente, interactieve partner die als een echte professional tal van verse voedingsmiddelen bereidt zonder uw hulp. Hij begeleidt u stap voor stap bij het bereiden van uw favoriete gerechten. Deze intelligente hightech multikoker werd uitgerust met een gemakkelijk te hanteren interactief systeem. Een praktische keukenhulp die echt alles kan! U dient enkel uw favoriete gerecht te selecteren en het aanraakscherm vertelt u meteen welke ingrediënten u nodig hebt, hoe u de groenten moet snijden, enz. Echt alles wordt uitgelegd!
Het avant-gardistische merk Moulinex weet eveneens dat smaak en authenticiteit van een gerecht een succes maken. De Cookeo bevat dan ook 7 recepten van Belgische klassiekers. Nooit eerder was het zo eenvoudig om bij u thuis te smullen van gastronomische toppers! Bijzonder eenvoudig te hanteren: klik, selecteer, wacht en klaar!
Bye bye denkwerk of uitvoerige handleidingen die u urenlang moet lezen om ze te begrijpen! Zodra u de Cookeo inschakelt, begeleidt hij u stap voor stap en dankzij zijn 4 menus menu ingrediënten, menu recepten, menu favorieten en menu manueel - is hij bovendien bijzonder gemakkelijk te hanteren.
De hoogtechnologische Cookeo speelt in op de dagelijkse keukenbehoeften van de consumenten. Met de Cookeo kunt u voortaan werkelijk ieder gerecht snel en eenvoudig bereiden zonder enig denkwerk of hulp.
Met zijn innovatieve design en zijn unieke culinaire aanpak is deze intelligente multikoker de eerste van een nieuwe generatie interactieve keukenhulpmiddelen. Achter zijn trendy design schuilt een intuïtieve, futuristische keukenhulp die al snel een plekje zal veroveren in onze keukens
De 1ste intelligente en interactieve multikoker van Moulinex die u stap voor stap begeleidt.
Touroperator Corendon lanceert gratis cursus om vliegangst te overwinnen
Touroperator lanceert cursus om vliegangst te overwinnen! Touroperator Corendon heeft een unieke cursus ontwikkeld. In 1 dag worden cursisten van hun vliegangst afgeholpen. Heel wat Belgen komen niet verder dan een vakantie met de auto, trein en boot of zien hun carrière beperkt worden door de angst om te reizen met het vliegtuig. De angst kan recent ontwikkeld zijn door een slechte vliegervaring, maar kan ook al 40 jaar aanwezig zijn. Alle vormen worden door Corendon in de 1 daagse cursus aangepakt en met succes: 98% van de cursisten is na deze dag van zijn of haar vliegangst af.
Corendon, Onbezorgdvliegen.nl en het Aviation Medical Center (AMC) verzorgden een eerste gratis minicursus vliegangst. Op deze dag werden er diverse workshops gegeven door piloten, psychologen en stewardessen. Daarnaast waren er de hele dag psychologen, gezagvoerders, co-piloten, en stewardessen aanwezig om in een persoonlijk gesprek de oorzaak en mogelijke aanpak te bespreken om van de vliegangst af te komen.
Het doel van de minicursus is vooral om mensen met een lichte vorm van vliegangst verder te helpen. De zwaardere gevallen kunnen door middel van de cursus een eerste belangrijke stap zetten om er vanaf te komen. Vliegangst heeft verschillende oorzaken en Corendon gaat met behulp van workshops zo gericht mogelijk om met de vliegangst. De meest voorkomende oorzaken zijn claustrofobie, hoogtevrees, sociale angst, controledrang en angst voor controleverlies. Workshops hebben inhoud zoals: Wat hoor, zie en voel ik?, turbulentie, psychologische achtergronden en hoe het best te ontspannen tijdens de vlucht.
De volgende cursus staat gepland op 12 maart. Dan zal er ook een therapeutische vlucht worden gemaakt in een Boeing 737 van Corendon Dutch Airlines. Vanaf 12.30 uur is iedereen welkom op deze open dag.
Park Plaza Hotel, Melbournestraat 1, 1175 RM te Lijnden, nabij Schiphol.
Premiumtouroperator Pegase lanceert een nieuw aanbod met maar liefst 9 cruiserederijen. Met een cruise-aanbod waar zelfs de meest veeleisende Pegase klant duimen en vingers bij zal aflikken, voegt Pegase alweer een extra vakantieformule aan zn gamma toe.
Wie zin heeft om het eens over een andere boeg te gooien is bij premiumtouroperator Pegase aan het juiste adres. In de 32 pagina tellende minibrochure kiest men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend droomresort.
Pegase klanten zetten koers naar het beste van de Middellandse Zee, de Griekse eilanden, de Noorse Fjorden of naar verdere uithoeken van de aardbol. Pegase klanten kunnen zowel opteren voor een weekcruise als echt all the way gaan met een wereldcruise van 90 dagen of meer!
Als men bovendien de boeking van zijn vlucht naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwt, geniet men dankzij de Pegase Airport Service van een gratis privétransfer van bij zich thuis naar de luchthaven en terug, of van gratis parking met valet-service aan de luchthaven. Bovendien heeft men toegang tot de lounges op Brussels Airport, met een hapje en een drankje, en toegang tot de Fast Lane voor een snelle doorgang aan de douane.
Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen: Seabourn, Seadream Yacht Club, Silversea, Star Clipper, Cunard, Azamara Cruises, Crystal Cruises, Compagnie du Ponant en Hapag-Lloyd Cruises
Autoverhuurder Alamo.be kan 2013 niet beter beginnen: de groeiende autoverhuurder sluit namelijk de eerste maand van het nieuwe jaar af met een record aantal boekingen.
Dat het goed gaat met de autoverhuurder is duidelijk want nooit eerder heeft Alamo.be zulke hoge resultaten behaald als tijdens de afgelopen maand. Met name Curaçao blijkt aantrekkelijk te zijn onder de Nederlandse en Belgische vakantiegangers en noteert een enorme stijging. Ook de eerste dag van het Vakantiesalon in Brussel bewijst dat de autoverhuurder erg populair is onder de bezoekers.
Autoverhuurder Alamo.be, van oudsher sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse markt, noteert in januari 2013 een stijging van ruim 39%ten opzichte van dezelfde maand in 2012. "Ondanks de huidige economische crisis en de verontrustende berichten over autoverhuurders in het algemeen, is Alamo.be uiterst tevreden met de behaalde resultaten van de afgelopen periode", aldus General Manager Marjolein Fraanje.
Na de groeiende vraag van huurauto's in Europese bestemmingen als Spanje en Frankrijk zien ook de Cariben het aantal boekingen sterk stijgen. Alleen op Curaçao al zijn er afgelopen maand drie keer zoveel boekingen bij Alamo.be gemaakt ten opzichte van januari 2012.Een verklaring voor de stijging van het aantal boekingen op het Caribische eiland kan gevonden worden in de gunstige prijsstellingen die Alamo.be heeft ingevoerd. Naast Curaçao blijft ook Amerika, met gelijke boekingen als vorig jaar, onverminderd populair bij de Nederlandse en Belgische reizigers.
125e gedenkdag van Jack the Ripper-moorden, en nieuwe London Dungeon
In 2013 zijn de natuur en festivals niet al wat de klok slaat. Dit jaar is het ook 125 jaar geleden dat Jack the Ripper de Londense straten onveilig maakte, en angst in de stad zaaide. Wie wel van griezelige dingen houdt, zal in Groot-Brittannië diverse enge, spookachtige attracties vinden, vooral in de London Dungeon, die in maart naar een nieuw pand verhuist.
In de gigantische ondergrondse gewelven van County Hall, vlak naast London Eye, brengt de London Dungeon 1000 jaar aan geschiedenis tot leven met angstaanjagende voorstellingen, speciale effecten, overrompelende verrassingen en spannende spookritten. Hier leert u niet alleen Jack the Ripper en zijn slachtoffers kennen, maar ook andere bekende engerds, zoals Sweeney Todd en Guy Fawkes. www.thedungeons.com
Op 9 januari vierde de oudste metro ter wereld zijn 150-jarige bestaan, terwijl er het hele jaar door speciale evenementen gepland zijn om deze historische gebeurtenis te gedenken en ook naar de toekomst van The Tube vooruit te blikken. De eerste ritten met stoomtreinen worden opnieuw in scène gezet, in het London Transport Museum worden iconische posters getoond, terwijl er in niet meer in gebruik zijnde stations theater en filmvertoningen te zien zijn. Er zijn talloze vreemde verhalen te vertellen rond de ondergrondse (vaak draaien ze om de afdeling Gevonden Voorwerpen, waar zich de meest eigenaardige dingen hebben bevonden, zoals dode vleermuizen, kunstgebitten, en een vergeten bruidsjurk), en dan zijn er ook nog heel wat onbezongen plekken te verkennen aan het eind van de lijn
The View from the Shard,en de opening van het Shangri-La Hotel.
Maar liefst 310 meter hoog! Het hoogste gebouw van Europa, en de enige plek waar men Londen helemaal, maar dan ook helemaal, in één keer kan zien. The View from the Shard wordt op 1 februari voor het publiek geopend, vlak voor Valentijnsdag. Waarschijnlijk zullen er daarboven in de zevende hemel aardig wat huwelijksaanzoeken worden gedaan. Vanaf maart kunt u ook in dit 310 meter hoge gebouw overnachten, want dan opent het luxe Shangri-La Hotel haar deuren op de 34e tot 53e verdieping van deze wel heel iconische, door Renzo Piano ontworpen wolkenkrabber. De 185 luxe kamers, elk met een oppervlak van 42 m², behoren tot de grootste hotelkamers in Londen. www.theviewfromtheshard.com
Noord-Ierse Derry, allereerste cultuurstad van het Verenigd Koninkrijk, het hele jaar door
Lonely Planet heeft Derry in Noord-Ierland uitgeroepen tot een van de vijf topbestemmingen ter wereld voor het jaar 2013, en Derry is er klaar voor om in het zonnetje te worden gezet. Hiermee wordt Derry de allereerste cultuurstad van het Verenigd Koninkrijk, en 2013 is dus een perfect moment om een van de verborgen schatten van het land te ontdekken.
De evenementenagenda dit jaar is van wereldklasse, met onder meer de uitreiking van de beroemdste Britse kunstprijs, de Turner Prize, die voor het eerst niet in Engeland plaatsvindt, maar in Noord-Ierland, en verder valt er het hele jaar door van alles te beleven: muziek, dans, theater en nog veel meer.