De nieuwe EVZero Path van Oakley is de ultieme multisportzonnebril voor tijdens het trainen, hardlopen en meer. De EVZero Path is het lichtste prestatieframe van Oakley met strakke, randloze torische bescherming. Gemaakt voor snelheid!
Belangrijkste kenmerken
PRIZM-technologie: Verkrijgbaar met Oakley Prizm-lenstechnologie waarmee het zicht wordt verbeterd en kleuren worden benadrukt op plekken waar het oog het meest gevoelig is voor detail
Lichtgewicht: Het lichtgewicht ontwerp (22g) weegt 15% minder dan de meeste sportzonnebrillen
Verbeterd zicht: Vervaardigd met Polaric Ellipsoid-geometrie voor maximaal zicht in de periferie van het brede gezichtsveld
Comfort: Three-Point Fit zorgt ervoor dat de lenzen in de goede positie ten opzichte van elkaar staan en dat de bril niet klemt
Flexibiliteit: Flexibel om op alle gezichtsvormen te passen
Goud voor Rimowa
De Bossa Nova van RIMOWA verdient goud in Rio de Janeiro! Deze exclusieve koffer in polycarbonaat heeft immers alles mee. Wie het model nauwkeurig bekijkt, ziet onmiddellijk waarom Bossa Nova een ereplaats verdient. De hoeken in beige leder en gepolsterde handvaten vormen een verfijnd contrast met de diepgroene schelp. De hoogwaardige materialen en de knowhow waarmee de koffers zijn vervaardigd is ook binnenin zichtbaar. De binnenkant is immers gevoerd met een stof die doet denken aan Amerikaanse quilts. Het model, dat exclusief in Brazilië gemaakt wordt, is de lieveling van alle atleten, managers en sportliefhebbers. RIMOWA wenst alle atleten de beste scores in Rio de Janeiro!
VANREUSEL WINT ITQI SUPERIOR TASTE AWARD
Vanreusel, de Hamontse snackfabrikant tegenwoordig opererend onder de naam Beltaste Hamont N.V., valt opnieuw in de prijzen. Zowel hun Frikandel BESTBITE als hun gekende Gehaktbal (boulet) kregen een ster toegekend van de kritische, internationale iTQIjury. Dit is uniek en de eerste keer dat een snackfabrikant bekroond wordt met deze award.
iTQi Superior Taste Award: De Superior Taste Award van het International Taste en Quality Institute is het enige label op gebied van smaak dat door opinieleiders, nl. Michelin chefs en sommeliers toegekend wordt. Niet alleen keurt de jury of het product lekker is, maar ook of het wel kwaliteitsvol is en dat is exact waar Vanreusel telkens op inspeelt. Het R&D team bewaakt met veel passie haar kwaliteitsniveau en daardoor zijn de genoemde producten nog steeds van optimale kwaliteit.
Tijdens de iTQI sessies wordt elk product blind getest volgens een strikte zintuigelijke procedure en krijgt het een individuele evaluatie (sensorische analyse).De juryleden moeten de producten testen alsof ze in familiekring worden gebruikt en dus niet in hun restaurant. Voor elk getest product wordt er een sensorische analys verslag gemaakt. Criteria zoals geur, smaak, ervaring in de mond, nasmaak, textuur enz. worden door elk jurylid zorgvol onderzocht.
Internationalejury : De juryleden van iTQi komen uit maar liefst 17 verschillende landen. Stuk voor stuk zijn ze lid van de meest prestigieuze Europese culinaire verenigingen. www.itqi.com - www.vanreusel.eu
De Belgische snackfabrikant Vanreusel is een in 1953 opgericht familiebedrijf en is in België tevens marktleider op het gebied van snacks. Ook in Nederland krijgt het familiebedrijf steeds meer voet aan de grond. De familie wil blijvend inspelen op trends en ontwikkelingen in de samenleving zonder de noden van de klant uit het oog te verliezen. Vanreusel onderscheidt zich in de markt door hun hoogwaardige kwaliteitsniveau en haar familiale karakter.
Waarom het BK wielrennen 2016 de mooiste editie wordt
Dat de komende editie van het Belgisch kampioenschap wielrennen onvergetelijk wordt, is een zekerheid. Dat heeft alles te maken met het selectieve parcours, een schitterend circuit in het natuurgebied rond Les Lacs de l’Eau d’Heure.
Zondag 26 juni 2016 is een grote dag voor de wielerliefhebbers want dan rijden de eliterenners voor de Belgische driekleur. Renners en duizenden supporters trekken dan naar het Land van de Meren. Het parcours, iets meer dan 15 km lang, is volgens oud-profrenner Jean Luc Vandenbroucke bijzonder geschikt voor deze wedstrijd dankzij de vele troeven: “De unieke omgeving te midden van de natuur en dicht bij de grootste meren van België, met brede wegen en dus geen stedelijke infrastructuur, zorgt ervoor dat dit parcours perfect is voor wielerwedstrijden”. Er zijn ook drie hellingen over circa 900 meter met een stijgingspercentage van 9 %. Op het parcours rond Les Lacs de l’Eau d’Heure is er zelfs een beklimming die de ‘Petit Poggio’ wordt genoemd, uiteraard verwijzend naar de wielerklassieker Milaan-San Remo. Wie weet wordt daar de beslissende demarrage geplaatst. Kortom, volgens Jean Luc Vandenbroucke is dit het mooiste parcours voor Belgische kampioenschappen.
Een weekendje naar Les Lacs de l’Eau d’Heure tijdens het BK wielrennen
Het is de ideale kans voor wielerfans om er een weekendje op uit te trekken want Het Land van de Meren is een geweldige dichtbij bestemming. Vanuit de meeste Vlaamse steden sta je er op minder dan twee uur. Les Lacs de l’Eau d’Heure is een vakantiegebied met tientallen recreatiemogelijkheden. Fietsers kunnen er hun hart op halen met de verschillende fietsroutes, maar ook wandelaars en liefhebbers van watersporten zullen maar al te graag afzakken naar Les Lacs de l’Eau d’Heure. Voeg daarbij dat je er kunt logeren in sfeervolle, comfortabele en kindvriendelijke vakantievilla’s met uitzicht op de meren.
Met andere woorden, niet alleen de renners wacht eind juni een uitzonderlijk Belgisch kampioenschap maar ook voor de wielerliefhebbers is er in het Land van de Meren heel wat weggelegd. Info: www.lacsdeleaudheure.be
Het Land van de Meren ligt in de provincie Henegouwen en Namen. Het is een vakantiebestemming voor het hele jaar, voor jong en oud en omvat de hele omgeving rond Les Lacs de l’Eau d’Heure, het grootste merengebied van België. De infrastructuur is fantastisch met comfortabele vakantiewoningen en bungalows, mogelijkheden om te zeilen, windsurfen, duiken, waterskiën, wandelen, fietsen. Het Land van de Meren is een goede uitvalsbasis om de verscholen hoekjes in het zuiden van Wallonië te ontdekken. Kortom, het is een uitgelezen dichtbij huis bestemming met een aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhouding.
Het hele jaar door zullen verschillende grote evenementen ritme en kleur geven aan MIXITY.brussels 2017. Ze schetsen telkens een ander beeld van de diversiteit die in al haar aspecten aan bod komt: cultureel, religieus, seksueel, historisch, artistiek,… Het eerste evenement, ‘MEET MIXITY.brussels’, geeft alvast een voorsmaakje van wat er in de loop van 2017 nog op stapel staat.
Enerzijds creëerde MIXITY.brussels 2017 zes blikvangers voor het themajaar: eclectische projecten, veelal in samenwerking met de (socio)culturele sector in Brussel. Enkele maanden vóór de officiële lancering van het themajaar wil een eerste initiatief alle inwoners en internationale bezoekers alvast warm maken voor MIXITY.brussels 2017. Onder de naam ‘MEET MIXITY.brussels’ trakteert het evenement op vrijdag 30 september 2016 vanaf 18u30 uur op een concert met een veelbelovende affiche. Ongeacht culturele, religieuze, etnische en seksuele achtergrond brengt deze smaakmaker iedereen samen tijdens een bruisende nacht vol invloeden uit de hele wereld.
Na de start van het themajaar voorziet de kalender nóg vijf grote evenementen. Zo komt een reuzenfresco op een grote muur in Brussel. Gespreid over meerdere maanden zullen koren van allerlei horizonten samen, door en met elkaar weerklinken op uiteenlopende ritmes. Een veelzijdig programma laat het publiek kennismaken met de wereld van de hiphop in al haar facetten. Een ander kunstwerk zal de 183 in Brussel vertegenwoordigde nationaliteiten in beeld brengen. Tot slot wordt de diversiteit in Brussel tastbaar op Tram 44, die richting van het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika in Tervuren uitrijdt.
Anderzijds worden zes bestaande en geplande evenementen, die weerklank geven aan de diversiteit in Brussel, aan MIXITY.brussels 2017 gekoppeld om extra te kunnen schitteren: het festival Couleur Café, de opening van het Huis van de Europese geschiedenis, de tentoonstelling ‘Islam, dit is ook onze geschiedenis’, de Belgian Pride, de heropening van het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika en een tentoonstelling in het Joods Museum van België.
De promotiecampagne rond het themajaar wil de link leggen tussen al die projecten in het teken van diversiteit en wil alle gemeenschappen samenbrengen rond de gemeenschappelijke waarden in Brussel.
De wijken: de verschillende identiteiten van Brussel
Een wijk zouden we kunnen omschrijven als ‘een deel van de stad met een eigen fysionomie en een bepaalde eenheid.’ Kenmerkend voor Brussel is dat de stad haar identiteit baseert op verschillende van elkaar te onderscheiden eenheden die onderling verbonden zijn en die haar een eigen gezicht geven. Sommige wijken zijn al langer een toonbeeld van diversiteit, andere herbergen nog heel wat verborgen schatten die wachten om te worden ontdekt. Die uitdaging gaat MIXITY.brussels 2017 in het komende jaar aan! Daarom worden uiteenlopende initiatieven georganiseerd: thematische kaarten en originele routes, rondleidingen voor individuele bezoekers en groepen, wandelingen in het gezelschap van een Greeter,…
Rondleidingen: Te voet, met de fiets, op de segway of met de bus: op de kalender staan op vaste data de meest uiteenlopende rondleidingen voor het brede publiek genoteerd. Bezoekers op doorreis in de stad én nieuwsgierige Brusselaars kunnen inschrijven voor die geleide wandelingen en zo kennismaken met bepaalde facetten van diversiteit, die door een professionele gids worden toegelicht. Die bezoeken zijn eveneens beschikbaar voor privégroepen.
Oproep aan de Brusselaars en het Brusselse middenveld
In Brussel is diversiteit een zaak van iedereen. Daarom wil visit.brussels in de loop van het themajaar projecten van inwoners en plaatselijke verenigingen in de kijker zetten. Zo krijgen alle Brusselaars de kans om te netwerken en constructieve ideeën met bezoekers uit te wisselen. Twee belangrijke initiatieven vragen extra aandacht voor deze dynamiek: de MIXITY Awards en de zoektocht naar MIXITY Greeters.
Met de uitreiking van de MIXITY Awards wil visit.brussels de beste initiatieven rond diversiteit bekronen die op het vlak van verenigingsleven, cultuur en sport bijdragen aan de nationale en internationale uitstraling van Brussel.
MIXITY Greeters: Naast het traditioneel toeristisch aanbod, willen de Brusselse Greeters aan bezoekers een gepersonaliseerde ervaring bezorgen. Ze vormen een netwerk van Brusselse vrijwilligers die hun gasten op sleeptouw nemen langsheen bijzondere plekjes in het Gewest. Het gaat om gepassioneerde inwoners die hun liefde voor hun wijk en hun favoriete adresjes delen, wars van de natuurlijke barrières tussen bewoners en toeristen. Een verrijkend menselijk avontuur dat alternatief en duurzaam toerisme promoot om basis van rechtstreekse interactie tussen inwoners en bezoekers.
MIXITY.brussels 2017 is actief op zoek naar nieuwe, vrijwillige ambassadeurs die Duits, Italiaans, Spaans, Arabisch, Turks, Russisch, Mandarijn, Zweeds, Tsjechisch, Hebreeuws, Griek, Portugees of een andere internationale taal spreken om het bestaande Greeters- netwerk uit te breiden. Omdat er bijna net zo veel verhalen rond diversiteit als inwoners in Brussel circuleren, laten zij de troeven van de Brusselse diversiteit door hun eigen ogen ervaren.
Wie wil aansluiten bij de grote familie van Brusselse Greeters en een MIXITY Greeter wil worden, kan terecht op: www.brusselsgreeters.be/word-greeter.php (Vul het formulier in en vink bij de interesses ‘het Jaar van de Diversiteit’ in Brussel’ aan).
Nieuwe GOLD® ananas van Del Monte is goudgeel en zoeter dan ooit
Goud groeit niet aan planten? GOLD® ananas van Del Monte komt aardig in de buurt. Deze goudgele ananas wordt speciaal door Del Monte gekweekt en is van nature extra zoet van smaak. En dan hebben we het nog niet eens over de vitaminen en mineralen gehad. De Del Monte GOLD® ananas bevat heeeel veeeel Vitamine C en is daarnaast ook een goede bron van mineralen, vezels, enzymen en antioxidanten. Die, jawel, ook in blik gewoon nog volop in de ananas te vinden zijn. GOLD® ananas van Del Monte is er in schijven en stukjes en de blikjes zijn er in groot en klein formaat.
Yes we can
Een verse ananas doet er twee weken over om van zijn stukje land in de tropen naar Nederland te komen. Del Monte blikt de vrucht ter plekke in Kenia in, waardoor de vitaminen en mineralen waar de ananas bol van staat, beter behouden blijven. Dankzij de lage ph waarde van de ananas zijn conserveringsmiddelen bovendien niet nodig. Omdat de GOLD® ananas van Del Monte van nature al zo zoet smaakt, worden er ook geen suikers of siroop toegevoegd. Alleen goeds in dat blik dus! En dan het grootste voordeel: je hoeft niet zelf te schillen. Met een blik Ananas GOLD® van Del Monte heb je altijd een kant en klaar stuk fruit in huis. Een blik Del Monte GOLD® ananas van 560gr bevat trouwens net zoveel vruchtvlees als een schoongemaakte hele verse ananas.
Veelzijdige vrucht
Dankzij de zoetzure smaak en stevige structuur is ananas een dankbaar ingrediënt in tal van gerechten. Om maar even wat ideeën te geven: een frisse ananas salsa voor op je burger of een stuk gegrild vlees. Een ananas smoothie met yoghurt en munt. Een karbonade met gegrilde ananas. Gekaramelliseerde ananas met ijs. Een spiesje van ananas in Ganda ham gewikkeld. Een pittige Thaise curry met garnalen en ananas. En vergeet de klassiekers niet: tosti en pizza Hawaii. Open dat blik en sla aan het kokkerellen!
Velden vol goud
Velden vol stekelig groen beschermen de gouden schat die eronder verborgen ligt: de ananas. Deze vitaminebom is van het soort ruwe bolster, blanke pit. Want de buitenkant mag dan wat grillig zijn, vanbinnen is de ananas goudgeel, suikerzoet en sappig. Wat Del Monte betreft is ananas het goud der natuur. Om dit te promoten maken Del Monte GOLD®lovers vanaf juni ook kans op een stukje ananas van echt goud.
Het Srvische alternatief voor de Belgische festivalzomer
5 topfestivals die je absoluut een keertje moet meegemaakt hebben. Menig Belg maakt zich op voor een gevulde festivalzomer. Maar wie de (dure) Belgische festivals beu is heeft in Servië alvast heel wat alternatieven voorhanden. Zo behoort Exit Festival al een aantal jaren tot de top van de Europese muziekfestivals. Maar ook Lovefest, Nisville, Belgrade Calling en het Belgrade Beer Festival zijn goed op weg om een vast plaatsje te verwerven in de Europese festivalkalender. Zonnige omstandigheden, goedkope ticket- en consumptieprijzen en een uitgelaten festivalsfeer zijn zondermeer de belangrijkste ingrediënten van de Servische muziekfestivals. Wij zetten alvast 5 niet te missen festivals op een rijtje.
1. Exit Festival, Novi Sad (7-10 juli)
Ongetwijfeld het bekendste festival van Servië en al meermaals uitgeroepen tot beste festival in Europa. Dit heeft Exit vooral te danken aan haar unieke locatie. Het fort van Petrovaradin in Novi Sad (op een uurtje rijden van hoofdstad Belgrado) ligt hoog op een heuvel en is de gedroomde festivallocatie. De main stage biedt een prachtig uitzicht op de stad, terwijl de vele kleine stages verscholen zitten in de doorgangen en catacomben van het fort. Ook de line-up mag er ieder jaar wezen, met dit jaar ondermeer Bastille, Ellie Goulding, The Prodigy, The Vaccines, David Guetta en onze eigenste Dimitri Vegas & Like Mike op het programma. Wat Exit ook bijzonder maakt is het feit dat het festival pas in de vroege avond start en doorgaat tot in de ochtend. Op die manier kan je letterlijk feesten van zonsondergang tot zonsopkomst. Meer info en tickets: www.exitfest.org
2. Lovefest, Vrnjacka Banja (5-6 augustus)
Lovefest is een relatief jong festival dat zich uitsluitend richt op elektronische muziek. Het festival wordt georganiseerd in Vrnjacka Banja, het belangrijkste kuuroord van Servië aan de Morava rivier, op zo’n 200 km van Belgrado. Een van de stages is aan een groot zwemcomplex gelegen met uitzicht op de omliggende bergen. Techno deejays als Sven Väth, Ben Klock en Pan-Pot staan alvast geprogrammeerd op de komende editie. Daarnaast heel wat plaats voor Oost-Europese deejays en beginnend talent. Een ticket kost 27 euro voor een dag, wat wel zeer democratisch is in vergelijking met de meeste Belgische dancefestivals. Meer info: www.lovefest.rs
3. Nisville International Jazz Festival, Nis (11-14 augustus)
Liefhebbers van jazz muziek moeten van 11 tot 14 augustus beslist hun tenten opslaan in de charmante Servische stad Nis in het zuiden van Servië. De vroegere Romeinse nederzetting heeft een gezellig centrum en wordt ook wel een beetje de culturele hoofdstad van Servië genoemd. Niet toevallig dat net hier het Internationale Jazzfestival doorgaat, dat met zijn 100.000 bezoekers het grootste jazzfestival van Oost-Europa is. Naast de main stage zijn er ook heel wat zijpodia, zoals een movie, youth en jam session stage. Deze zijn gratis, terwijl een ticket voor de main stage amper 10 euro kost. Op het programma dit jaar optredens van ondermeer Joss Stone, Bill Evans, Cyrus Chestnut en Al di Meola. Meer info: www.nisville.com
4. Belgrade Beer Fest, Belgrado (17-21 augustus)
Bestaat er een betere combinatie dan muziek en bier? Bij de organisatie van het Belgrade Beer Fest hebben ze dit duidelijk begrepen en brengen ze beide samen in een 5 dagen durend festival. 36 groepen en artiesten treden er op in biertenten en -stages. Die serveren een keur van de beste bieren ter wereld. In totaal zijn zo’n 400 verschillende biermerken vertegenwoordigd. Het Belgrade Beer Fest lokt jaarlijks zo’n half miljoen bezoekers en is daarmee het grootste bierfestival van Oost-Europa. Dat de inkom gratis is, is hier ongetwijfeld niet vreemd aan. Meer info: www.belgradebeerfest.com
5. Belgrade Calling, Belgrado (22-23 juni)
Ieder jaar opent Belgrado de festivalzomer met twee concerten van internationale topartiesten die doorgaan in het Tasmaidan stadion. Dit jaar staan niet minder dan John Newman en Simply Red geprogrammeerd. Het tweedaagse gebeuren kan je al bijwonen vanaf 16 euro voor John Newman en 24 euro voor Simply Red. Meer info: www.facebook.com/belgradecalling
Dagelijks van Brussel naar Belgrado met Air Serbia: Alle festivals zijn makkelijk met de auto of het openbaar vervoer te bereiken vanuit Belgrado. Air Serbia heeft dagelijkse vluchtconnecties tussen Brussel en Belgrado. Van daaruit kan je de rest van het land makkelijk bereizen door middel van een huurwagen. Belgrado is 1.680 km verwijderd van Brussel. Meer info: www.airserbia.com en www.serbia.travel
De chocoladeliefhebbers onder de supporters kunnen de wedstrijden van het EK 2016 volgen terwijl ze smullen van een chocolade voetbal van Neuhaus en heerlijke Smurfenpralines.
NIEUW! Een voetbal uit chocolade
De Smurf Chocolatier is druk bezig geweest in de ateliers van Neuhaus en creëerde een bal uit melkchocolade en eentje uit pure chocolade. Een perfect dessert voor na de wedstrijd! De voetbal weegt ongeveer 300g en wordt aangeboden in een doorschijnende doos met Belgische kleuren. Prijs: € 18
Smurfenkoffertje
Dit koffertjes bevat 24 Smurfenpralines in krokante melkchocolade met cookies. Vuurwerk in je mond! Het koffertje kan achteraf gebruikt worden als lunchbox of gewoon als opbergdoos. Prijs: € 22. De Smurf Chocolatier in pluche, vergezeld van de Smurfin Prijs: € 10/pluche.
Les Smurfen zullen de boetieks van Neuhaus overrompelen vanaf midden juni 2016.
Brussel, een geschiedenis van diversiteit die in de genen zit
Brussel werd eerst de residentie van de Hertogen van Brabant, vervolgens hoofdstad van de Spaanse en nadien Oostenrijkse Nederlanden en ten slotte hoofdstad van de Belgische Staat en zetel van de Europese Unie. De stad wordt dus al sinds haar ontstaan gekleurd door een mix van nationaliteiten en een openheid van geest. Al van in het begin was Brussel de bevoorrechte getuige van de migratiestromen die die mee het gezicht bepaald hebben van het Oude Continent en de waarden die uitgedragen worden door Europa. Al in de 15de eeuw wist Brussel zich op te werpen als hoofdverblijf van de vorst dankzij een doortastend beleid en zware investeringen. In de 19de eeuw was België de 2de industriële mogendheid van de wereld.
Vanaf de jaren 50 liet de industriële geschiedenis een nieuwe wind van multiculturalisme over Brussel waaien die sindsdien alleen maar toegenomen is. Italianen en Spanjaarden en vervolgens Marokkanen, Turken en nog andere nationaliteiten vestigden zich grotendeels in de hoofdstad en hebben deze mix nog groter gemaakt. Ondertussen werden in 1957 de bouwstenen voor de Europese Unie gelegd en werd Brussel de plek die zou uitgroeien tot de feitelijke hoofdstad van deze Unie. Naast een wereldstad werd Brussel nu ook de stad van alle Europeanen. Als gevolg van de uitbreiding van de Europese Unie in verschillende opeenvolgende golven is het internationale karakter van Brussel alsmaar blijven toenemen. Vandaag werken meer dan 120.000 mensen in Brussel binnen de context van internationale organisaties.
Deze unieke mix heeft beetje bij beetje vormgegeven aan het handelsmerk Brussel. Door haar geschiedenis en geografische ligging nam Brussel dus al snel de rol van kruispunt van de wereld op zich. Ook vandaag nog is de stad een belangrijke ontmoetingsplaats voor mensen van alle landen van de wereld.
Het hart van de wereld klopt in Brussel In aansluiting op haar geschiedenis en de veelzeggende cijfers, heeft Brussel op cultureel en toeristisch vlak heel wat te bieden. Het hart van de wereld klopt in Brussel, en dat in vele opzichten. Die slogan zal centraal staan in de communicatie rond MIXITY.brussels 2017.
Het hart van de gastronomie klopt in Brussel. De kwalitatieve en authentieke gastronomie weerspiegelt het kosmopolitische karakter van de bevolking. Tal van sterrenrestaurants, een eindeloze variatie en niet te missen evenementen (Culinaria, Feest van het Bier, eat! BRUSSELS). Het zijn maar enkele voorbeelden van het Brussels aanbod voor lekkerbekken.
Het hart van de cultuur klopt in Brussel. Met festivals als Kunst en festival des arts en Europalia, beurzen als Art Brussels, tientallen topgalerijen en centra met een heel internationaal getinte programmatie (bv. Bozar, Flagey, Théâtre National, Kaaitheater…) kan Brussel bogen op een cultureel aanbod dat in niets moet onderdoen voor dat in andere Europese cultuursteden.
Het hart van de mode klopt in Brussel. Met name dankzij de aanwezigheid van een academie met wereldfaam – La Cambre – is Brussel al jaren een magneet voor modeontwerpers. Na hun studies vestigen heel wat klinkende namen uit de modewereld zich in het hart van de Europese hoofdstad om hun beroepscarrière te lanceren.
Het hart van de muziek klopt in Brussel. Met festivals als Couleurs Café, Brussels Jazz Marathon, gereputeerde concertzalen (AB, Botanique,..), iconische bars, internationale ambassadeurs en een inspirerende geschiedenis klinkt het aanbod in Brussel letterlijk als muziek in de oren.
Het hart van de moderne dans klopt in Brussel. Brussel wordt op wereldvlak beschouwd als een van de hoofdsteden van de moderne dans. Met name de reputatie van gezelschappen als Rosas en het P.A.R.T.S. Instituut brengen jonge dansers uit de hele wereld naar Brussel.
Ook andere culturele troeven verlenen Brussel die aantrekkingskracht en zetten de stad op de kaart in Europa en in de rest van de wereld. Denk maar aan de Art Nouveau, de Art Deco of het stripverhaal. Die talloze gezichten van Brussel werden ook in het verleden al belicht (met name in het kader van themajaren rond mode, strips en gastronomie). MIXITY.brussels brengt ze voor het eerst samen in een grensoverschrijdende kijk op diversiteit, meteen het gemeenschappelijk uitgangspunt van alles wat in Brussel reilt en zeilt.
Simpelweg overheelrijk-Denk je aan speculoos, dan denk je aan Lotus
Lotus, het gerenommeerde bedrijf met een passie voor speculoos, weet als geen ander dat het juiste tussendoortje gelijk staat aan pure verwennerij. Hun unieke recept werd eerder al vertaald naar Lotus Speculoos schepijs: een absolute topper in het segment, naast de vanillesmaken. Nu lanceert het Belgische bedrijf IJssticks met de iconische Lotus Speculoossmaak. Een variant in dit snelgroeiende segment kon immers niet uitblijven.
THE ORIGINAL SPECULOOS IJSSTICKS: OM DUIMEN EN VINGERS BIJ AF TE LIKKEN. LETTERLIJK.
De Lotus IJssticks zijn simpelweg overheerlijk. De verschillende dimensies versterken elkaar en weten je smaakpapillen keer op keer te verrassen. Het hart van de Speculoos IJssticks bestaat uit heerlijk Lotus Speculoos roomijs van topkwaliteit. Deze lekkernij wordt omhuld door de authentieke smaak van een laagje Lotus Speculoospasta. De Speculoos Crumble versterkt de Lotus speculoossmaak des te meer en de crunchiness geeft een extra dimensie aan de sticks. Rondom bevindt zich een laag krakende, Belgische chocolade. Van een intense smaakbeleving gesproken!
Opnieuw weet Lotus Bakeries de consument te verrassen met hun geliefde speculoos. 4 x 90 ml € 3,99 (aanbevolen verkoopprijs). Nu al verkrijgbaar bij de meeste supermarkten en sinds 01/06/2016 ook bij Delhaize.
LOTUS BAKERIES in een notendop
Lotus Bakeries is wereldwijd actief in het traditionele en gezonde segment van tussendoortjes met de merken Lotus, Lotus Biscoff, Lotus Dinosaurus, Lotus Suzy, Peijnenburg, Snelle Jelle, Annas, Nakd, Trek, BEAR en Urban Fruit. Lotus Bakeries, met hoofdzetel in België, is een dynamische en internationaal georiënteerde onderneming met productievestigingen in België, Nederland, Frankrijk en Zweden, en zeventien eigen verkooporganisaties in Europa, Amerika en Azië. Verder werkt Lotus Bakeries samen met commerciële partners in een veertigtal landen wereldwijd. Lotus Bakeries telt ongeveer 1.350 medewerkers. Door een gezond evenwicht te bewaren tussen traditie en innovatie verwent het Lotus merk de consument met een uniek gamma van kwaliteitsvolle en lekkere producten. Met Peijnenburg en Snelle Jelle is de onderneming marktleider in ontbijtkoek in Nederland.
Onder de merken Nakd, Trek, BEAR en Urban Fruit biedt Lotus Bakeries lekkere tussendoortjes aan, gemaakt van volledig natuurlijke ingrediënten, onbewerkt en zonder toegevoegde suikers.
- Nieuwe Geldhof cuberdons in frisse kleuren en smaken
Geldhof breidt haar assortiment cuberdons deze zomer opnieuw uit. De confiserie lanceert én produceert namelijk verschillende cuberdons op basis van vruchtenconcentraat. Zo kan je binnenkort smullen van een cuberdon op basis van sinaas vruchtenconcentraat, overgoten met een laagje Belgische fondant chocolade. Of je verkiest misschien een kleurrijk alternatief op de originele zoetigheid in geel, zwart, rood of groen? Dan zal een citroen-, braambes-, aardbei- of appelcuberdon je wellicht bekoren! Geldhof gaat de zomer alvast kleurrijk, fris én smaakvol tegemoet!
Overheerlijke combinatie sinaas-fondant
De chocolade cuberdon – een orginele cuberdon overgoten met een laagje melk- of fondant chocolade - krijgt er amper 6 maand na de lancering al een broertje bij. Confiserie Geldhof ging aan het experimenteren met een combinatie van appelsien en chocolade – al langer geliefd als een overheerlijk duo. Zo is er nu de sinaas-fondant cuberdon, op basis van vruchtenconcentraat van appelsien, overgoten met een laagje Belgische fondant chocolade. advies verkoopprijs € 14.50 voor 650 g - 100% Natural Fruit Juice
Cuberdons in Belgische driekleur
Naar aanleiding van het Europees Kampioenschap dat deze zomer van start gaat, brengt Geldhof nu ook cuberdons in de Belgische kleuren op de markt. Deze zijn allemaal varianten op de originele cuberdon, nu op basis van vruchtenconcentraat.
Naast een rode aardbeicuberdon bestaat er zo een gele citroen- én zwarte braambessencuberdon. Kies voor een mix van cuberdons met braambes-, citroen- of aardbeiconcentraat om deze zomer onze Rode Duivels op het EK aan te moedigen! Of gewoon om de zenuwen weg te snoepen. advies verkoopprijs € 2.20 voor 100 g
Appel”neuzekes”
Confiserie Geldhof trekt werkelijk alle registers open deze zomer, want bovenop al deze nieuwe smaken lanceert de “neuzekes”-producent nog een vierde kleurrijke cuberdon. De nieuwe groene appelcuberdon is dan ook nóg een variant op de traditionele cuberdon. Met een appelconcentraat krijgt het bekende “neuzeke” een lekkere zoete, maar tegelijkertijd frisse en fruitige appelsmaak. advies verkoopprijs € 2.20 voor 100 g
100% Natural Fruit Juice: alle nieuwigheden zijn te koop bij lokale geldhof marktkramers, bakkers en snoepwinkels, alsook via geldhofs gloednieuwe e-shop www.geldhofcuberdons.be
MIXITY.brussels 2017: een themajaar dat het hart van de wereld in Brussel laat kloppen
Als wereldstad associëren velen Brussel met openheid, gezelligheid en vrijheid. Een kosmopolitische stad waarop de inwoners van 183 nationaliteiten fier zijn en waar de hartslag van Europa en de hele wereld voelbaar is.
Je loopt er vooral Zinnekes tegen het lijf: kleurrijke hoofden uit de vier windstreken die allerlei talen beheersen. De niet-aflatende heterogeniteit die daaruit spreekt, ligt mee aan de basis van de waarden en de identiteit van de stad. “Zinneke is de naam die de Brusselaars aan de kleine Zenne gaven, de rivier die rond de stad stroomde en haar zo beschermde tegen overstromingen. Maar in het Brussels is een zinneke ook een straathond… en die werden indertijd wel eens in de Zenne gegooid. En zo komen we bij ons Zinneke: iemand van ongedefinieerde afkomst als symbool van het kosmopolitische en multiculturele Brussel.” (www.zinneke.org)
Die oase van diversiteit wil MIXITY.brussels doorheen 2017 in de kijker zetten. Een gelegenheid om hulde te brengen aan de gemeenschappelijke waarden die de uiteenlopende identiteiten in Brussel delen. Een buitenkans om iedereen aan het woord te laten en een ruimte te creëren waarbinnen die smeltkroes in al haar vormen tot uiting komt.
MIXITY.brussels is een grootschalig project dat zich richt tot alle burgers, bezoekers en liefhebbers van het Brussels Gewest. Het gaat om een gezamenlijk initiatief van ministers uit vier Belgische overheden: het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Federatie Wallonië-Brussel, de Vlaamse Gemeenschap en de Franse Gemeenschapscommissie (COCOF). Het themajaar wordt gedragen door minister- president Rudi Vervoort en minister Guy Vanhengel van de Brusselse regering, de ministers Rachid Madrane en Sven Gatz (verantwoordelijk voor o.m. de promotie van Brussel in de Gemeenschapsregeringen) en minister Fadila Laanan, minister- presidente van de COCOF.
Een dergelijk gemeenschappelijk initiatief in de hoofdstad van ons land is geleden van het jaar 2000 toen Brussel Europese Culturele Hoofdstad was. Tussen januari en december 2017 zal visit.brussels heel wat Brusselse projecten coördineren en ondersteunen én dit in actieve samenwerking met de (socio)culturele sector in Brussel. Stuk voor stuk getuigen al die actoren van de rijke, veelzijdige dynamiek dat de hoofdstad van Europa kenmerkt. Het themajaar stuurt ook aan op participatie van de bevolking, zodat het ambitieuze project in regionale trots zou kunnen uitmonden.
Het project MIXITY.brussels: geïnspireerd door en voor Brusselaars
Volgens het World Migration Report 2015 is Brussel de tweede meest kosmopolitische stad ter wereld, en de eerste in Europa. Dat hoeft niemand te verbazen: meer dan de helft van de Brusselse bevolking is van buitenlandse origine. Er leven 183 nationaliteiten en op openbare plaatsen zijn zowat alle talen te horen. Die multiculturele smeltkroes getuigt van de ‘superdiversiteit’ van Brussel, de resultante van een complexe versmelting. Het prototype van ‘de’ Brusselaar bestaat niet. Ieder heeft zijn of haar eigen wortels, verrijkt door de multiculturele wisselwerking in deze stedelijke omgeving.
Diversiteit is lang niet alleen een kwestie van nationaliteiten. De stad staat bekend om haar openheid van geest, en pleit dan ook voor vrijheid op het vlak van seksuele geaardheid, met een LGBT-gemeenschap die zich in alle autonomie uit. Ook de toegankelijkheid voor minder mobiele bezoekers, de intergenerationele context en het samenleven van verschillende religies duiden eens te meer op die alomtegenwoordige diversiteit. Brussel is zo van nature een stad van ontmoetingen. De mengelmoes, de melting pot die Brussel is, stemt velen trots.
Die typisch Brusselse karaktertrekken worden zowel in de openbare ruimte als in het toeristisch en cultureel aanbod weerspiegeld. De culturele centra, festivals en artistieke manifestaties spelen hierbij als vanzelf een prominente rol. Tegelijk zijn ze ook terug te vinden in wijken, winkels, restaurants, religieuze gebouwen, cafés, enz. Wie op de bus van een willekeurige lijn in Brussel het aantal verschillende talen dat te horen is wil tellen, staat voor een hele uitdaging. De Brusselaars zijn die context gewoon.
Op artistiek niveau is creativiteit met respect voor verschillen de motor van een gevarieerde en onbegrensde ambitie. Brussel hoort dan ook ontegensprekelijk thuis in het rijtje van kunststeden, waar zowel hedendaagse kunst als Art Nouveau, Art Deco en etnische kunsten aan bod komen. Dansliefhebbers kunnen hier net zo makkelijk een moderne voorstelling in de Muntschouwburg meepikken of een geïmproviseerd hiphopconcert.
In een wereld die soms struikelt over de controverse rond verschillen, is het goed te beseffen dat samenleven met respect voor de ander – iets wat Brussel al jaren waarmaakt – meer dan ooit een bron van trots kan zijn. Het moet een onaantastbare leidraad zijn om het imago van een boeiende regio die samenbrengt en verleidt verder uit te dragen. Brussel hanteert niet één cultureel model, maar put kracht uit haar (super)diversiteit! Precies dát zal MIXITY.brussels 2017 doorheen het themajaar benadrukken.
Enkele kerncijfers uit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 2015: 1.175.173 inwoners, 183 nationaliteiten, meer dan 100 gesproken talen, 1 op 3 Brusselaars heeft een buitenlandse nationaliteit (33,9 %). De vijf belangrijkste buitenlandse nationaliteiten zijn de Franse (15,2 %), Marokkaanse (9,6 %), Roemeense (8,4 %), Italiaanse (7,9 %) en Spaanse (6,9 %) nationaliteit. ( Bron: BISA, Brussels Instituut voor Statistiek en Analyse).
Het einde van de lente betekent voor Delacre de niet te missen lancering van van de koninklijke Delacre koekjesdoos editie 2016.
"De productie van een koekjesdoos met daarop ons koningshuis is een echte Delacre traditie,” zegt Julie Pierre, marketing manager bij Delacre. “Jaar na jaar houden we deze traditie in stand en dit zeker in 2016 waarin we onze 125ste verjaardag vieren. Met deze koninklijke doos bekoren we niet alleen de liefhebbers van heerlijke koekjes op zoek naar een gevarieerd aanbod maar ook de verzamelaars. We ontvangen jaarlijks net na de winter al vragen over de lanceringsdatum van onze klanten. Er wordt vol verwachting naar uitgekeken!”
Het gekende ‘Delacre groen’ vinden we ook terug op deze doos. Koning Filip, Koningin Mathilde en hun 4 kinderen werden speciaal voor deze nieuwe limited edition in een groene omgeving gefotografeerd. Prinses Elisabeth staat centraal op de foto.
Deze stijlvolle blikken doos bevat 10 verschillende soorten heerlijke koekjes die symbool staan voor de Belgische koekjesspecialist : Marquisettes, Biarritz, Cigarettes Russes, Cœur Blanc, Brazil, Caracas, Nordica, Délichoc Melkchocolade, Suprême en Délichoc Puurchocolade. Vanaf 11 juni is de koninklijke Delacre doos editie 2016 beschikbaar in de supermarkt voor een adviesprijs van 7.99 euro.
Het Huis Delacre is opgericht in 1891 door Charles Delacre en vereeuwigt al meer dan 120 jaar traditionele recepten en artisanale knowhow. Het Huis Delacre is benoemd tot Gebrevetteerde Hofleverancier en heeft een plaatsje als Belgische ster veroverd in de harten van alle lekkerbekken. Iconische Delacrekoekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette, de Matadi en de Biarritz maken deel uit van de alom bekende Tea Time-collectie. Die bevatten een assortiment van maar liefst 16 verschillende koekjes en geven het merk een gerenommeerde positie. Daarnaast opende Delacre een exclusieve koekjeswinkel in hartje Brussel. Daar stelt het merk originele lekkernijen voor, die ter plaatse in een warme en authentieke sfeer door de meester-patissier gebakken worden.
De derde editie van het parcours Uptown Design vindt plaats van 15 september tot 1 oktober 2016. Dit exclusieve parcours in de Brusselse bovenstad zal voortaan vertrekken van het BIP, Brussels Information Point. Kunty Moureau, curatrice van Uptown Design en initiatiefneemster van dit concept, stelt onuitgegeven creaties van designers verspreid over 18 prestigieuze adressen voor aan het grote publiek. De partnerlocaties van vorige edities tekenen ook dit jaar present maar deze 3de editie telt ook nieuwkomers die Uptown Design nog meer reikwijdte geven (Marie’s Corner, Project Store, Philippe Lescrenier, BMW BrandStore, Pop-Up Store Modesign Academy…). Dit evenement wordt zo een onmisbare afspraak rond creatie en cultuur in de hoofdstad. Bovendien mag Uptown Design rekenen op het peterschap van Xavier Lust, bekende designer, en op het meterschap van Marion Lemesre, Schepen van Economische Zaken van de stad Brussel.
Het concept van deze designafspraak van het jaar: zowel bekende als beloftevolle getalenteerde designers strijken gedurende 2 weken neer in galerijen, hotels en op prestigieuze locaties van de Brusselse bovenstad: Waterloolaan, Naamsestraat, Guldenvlieslaan, Grotehertstraat en Herdersstraat. “ De bovenstad van de hoofdstad staat al bekend als bakermat voor grote winkelketens maar moet nu ook de plaats worden waar het grote publiek creatieve realisaties kan ontdekken” benadrukt Kunty Moureau.
Iedere designer werd uitgekozen met veel zorg en nauwkeurigheid, het getoonde werk moet immers in perfecte harmonie zijn met de plaats waar het tentoongesteld wordt. Het parcours Uptown Design is in volle ontwikkeling en krijgt stilaan de allures van het nieuwe uitstalraam voor design in Brussel waar het werk van Europese en Belgische designers de nodige aandacht krijgt!
De designers worden uitgenodigd om een reeks limited editions van hun nieuwe en reeds bekende objecten voor te stellen, maar dan herwerkt met luxueuze materialen: leder, glas, corian, metaal, kostbare houtsoorten, steen. De stukken zullen rechtstreeks bij de designer te koop zijn gedurende de ganse duur van het parcours.
Daarnaast kunnen zowel het grote publiek als bedrijven tijdens deze nieuwe editie genieten van rondleidingen in drie talen (FR, NL en ENG). Gidsen voor een groep van maximaal 15 personen kunnen geboekt worden via E-Guides (http:// www.e-guides.be/nl/home/) gedurende de ganse duur van het parcours. Deze rondleidingen vertrekken aan het Brussels Information Point (BIP).
18 UITZONDERLIJKE TENTOONSTELLINGSRUIMTES VOOR 20 DESIGNERS
Dit jaar belicht Uptown Design het werk van 20 getalenteerde designers onder wie Ghyzcy, Mala Leche Design, RJ Luxe Furniture, Thien VO of Falluce in 18 uitzonderlijke tentoonstellingsruimtes. De volledige is binnenkort beschikbaar.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Vernissage: woensdag 14 september 2016 van 19u tot 21u op alle partnerlocaties - Parcours: van donderdag 15 september 2016 tot zaterdag 1 oktober 2016 - Evenement “Meet the designer’’: zaterdag 17 september 2016 van 14u tot 18u
Unieke bewegwijzerde zwemroutes langs de Vies Braves, watersporten in het Olympisch kanaal en een kustlijn van 100km lang
Wie een keertje een bestemming wil ontdekken vanop het water door middel van bewegwijzerde zwemroutes moet beslist naar de Costa Barcelona. De 100km lange kustlijn die zich uitstrekt van Vilanova i la Geltru tot Malgrat de Mar, ten zuiden en noorden van wereldstad Barcelona, is een van de mooiste en meest gevarieerde in Europa. De Vies Braves zijn vier bewegwijzerde zwemroutes die je niet alleen de fauna en flora onderwater laten ontdekken, maar ook de prachtige natuur en pittoreske dorpjes die de streek zo typeren. Daarnaast kan je er deelnemen aan tal van activiteiten zoals begeleide zwem- en snorkelsessies, een 14 kilometer lange zwemmarathon en beach parties. Ben je de drukte van Barcelona even beu, dan is de Costa Barcelona jouw ideale toevluchtsoord.
Barcelona staat al jaar en dag in de top 3 van meest populaire citytripbestemmingen in Europa. Maar de meeste bezoekers beperken hun bezoek tot flaneren op de Ramblas, genieten van de prachtige architectuur van Gaudi of de kabellift naar Montjuic nemen. Ten onrechte, zo blijkt. Want de omliggende Costa Barcelona heeft zoveel te bieden dat je je verblijf makkelijk met een week kunt verlengen. Vooral de 100km lange kuststrook ten noorden en ten zuiden van Barcelona is zondermeer indrukwekkend. De combinatie van brede zandstranden, pittoreske baaien, helblauw water en culturele kustdorpjes maakt van de Costa Barcelona een gedroomde vakantiebestemming.
Meer naar het binnenland vind je het Pedraforca massief en het El Cadi natuurpark. De regio heeft naast 100km fijn zandstrand en tal van gezellige kustdorpjes ook heel wat culinaire troeven. Tot slot kan je de regio perfect bereiken door middel van het openbare vervoer vanuit Barcelona. Zo zijn er tal van trein- en busverbindingen, zowel naar de steden aan de kust als de dorpjes in het binnenland.
De Vies Braves
Om de unieke kustlijn van de Costa Barcelona in de kijker te zetten ontwikkelde de toeristische dienst 4 unieke zwemroutes, de zogenaamde ‘Vies Braves’. Alle zijn ze duidelijk bewegwijzerd door middel van boeien in het water en lopen ze langs stranden of kustpaden, waardoor het steeds makkelijk is om je ook terug aan land te begeven. De meeste Vies Braves zijn tussen de 1 en 2 km lang en je doet er gemiddeld 30 tot 60 minuten over om de hele Via Brava af te zwemmen. De beste periode om de Vies Braves af te zwemmen is van juli tot en met september wanneer de temperatuur van het water aangenaam warm is.
Van Sitges tot Calella
3 van de 4 Vies Braves zijn gesitueerd rond de kustdorpjes Sitges en Calella. Sitges is een artistiek en fotogeniek dorpje dat ook wel de bakermat van de Catalaanse Art Nouveau wordt genoemd. Met zijn architecturele pareltjes, mooie zandstranden en meer dan 320 dagen zon per jaar is het een gedroomde vakantiebestemming. Volg je de Via Brava Anquines – Home Mort dan passeer je langs enkele mooie en afgelegen baaitjes, zoals de Platja de les Coves en de Platja de Santa Margarida. Wie de Via Brava Garraf – Port Ginesta afzwemt vertrekt in de baai van Garraf, dat met zijn houten hutten op het strand een bijzonder beeld biedt.
De 1km lange Via Brava Calella aan de Costa Maresme biedt dan weer een prachtig uitzicht op het omliggende groene heuvellandschap. Het brede strand en de vele wateractiviteiten die van hieruit georganiseerd worden maakt van Calella een zeer populaire vakantiebestemming. Absoluut aan te bevelen is Cala Roca Pins, enkele smalle baaitjes aan de voet van het Montnegre natuurpark met prachtig helblauw water en fijn zandstrand.
Zwemmen in het meer van La Baells
Een bijzondere Via Brava is die van La Baells. Hier zwem je namelijk niet langs de kust, maar wel in een natuurlijk waterreservoir. Je zwemt er tussen de dorpjes Cercs, bekend voor zijn mijnverleden, en Vilada, met zijn kleinschalige boerderijen en Romaans dorpscentrum een waar architecturaal pareltje. Beide dorpjes liggen in het binnenland van de Costa Barcelona, waar het groene heuvellandschap en authentieke bergdorpjes de bovenhand nemen.
Olympisch watersportplezier in Castelldefels
Wie het heerlijke water na al dat zwemmen nog niet beu is, kan zich nog een keertje volledig uitleven in het kustdorpje Castelldefels, zo’n 18km onder Barcelona. De jachthaven is onderdeel van het Olympisch Kanaal en werd tijdens de Spelen van 1992 gebruikt voor de kano- en windsurfcompetities. Deze sporten kan je er momenteel nog steeds beoefenen, net zoals andere watersporten als roeien, zeilen en kitesurfen. Het 5km lange zandstrand van Castelldefels is een zogenaamde ‘Blue Flag beach area’, een soort van keurmerk voor de veiligste en best uitgeruste stranden.
Andere interessante strandbestemmingen zijn Mataro aan de Costa Maresme en Vilanova I la Geltru. Beide staan bekend om hun brede zandstranden, watersportmogelijkheden en culinair aanbod.
Salalah, de nieuwste topbestemming voor strandvakanties
Salalah, de nieuwste topbestemming voor strandvakanties
Oman is geliefd omwille van zijn diversiteit en authenticiteit. Duizend kilometer ten zuiden van Muscat, de hoofdstad van Oman, ligt Salalah, in de provincie Dhofar. In deze regio is de typische Arabische sfeer nóg beter bewaard gebleven. Er is geen sprake van massetoerisme. Wees één van de eerste om deze nieuwste hotspot voor strandvakanties te bezoeken. Wij geven alvast de 7 troeven van deze bestemming.
1. Witte stranden: Langs de Arabische Zee, vooral rond de hoofdplaats Salalah, liggen uitgestrekte stranden. De mooiste zijn Al Mugsayl, Raysut en Al Haffa. Ze zijn ongerept en je kunt er op vele plaatsen duiken, paardrijden, vissen of gewoon heerlijk relaxen in de zon. Heel bijzonder, maar in Salalah is het mogelijk: wandelende kamelen op het strand!
2. Gastvrijheid: Oman is bekend om zijn gastvrijheid en dat geldt zeker voor het zuiden waar je met open armen en een glimlach wordt ontvangen. De gastvrijheid is trouwens al eeuwen oud, van in de tijd toen de Venetiaanse handelaar en ontdekkingsreiziger Marco Polo hier voet aan land zette.
3. Top hotelinfrastructuur: Oman slaagt er in om een perfecte balans te vinden tussen oude tradities en moderne toeristische voorzieningen.. Aan het strand van Salalah liggen een reeks fantastische vijfsterren hotels met uitstekende restaurants. Tophotels zijn Rotana Resort, Crowne Plaza Resort, Marriott, Juweira Boutique Hotel en Al Baleed Resort dat komende zomer wordt geopend.
4. Natuurrijkdom: Langs de zuidkant van het Dhofar gebergte zijn er veel bronnen zoals die van Ain Razat, Ain Tabruk en Ain Athum. De zomerse khareef of moessonregen, laat de omgeving omtoveren in groene kleuren en zorgt zelfs voor heuse watervallen. Een heel aparte attractie zijn de Blow Holes, nabij het strand van Mugsayl, waar door de sterke branding het water tot tien meter omhoog spuit.
5. Cultureel erfgoed: Vanuit je hotelresort aan zee kun je prachtige dagexcursies maken naar tal van cultuurhistorische bezienswaardigheden. Naar Mirbat bijvoorbeeld, een charmante stad aan zee met een machtig fort, of naar het graf van profeet Job, gelegen op een fantastische locatie in de bergen met uitzicht op de zee en kustvlakte. Er zijn ook archeologische sites zoals die rond het dorp Khor Rori. Of je kan een tocht maken langs de tweeduizend jaar oude Wierookroute, erkend als werelderfgoed en aansluitend het ‘Frankinsence museum’ bezoeken.
6. Vlot bereikbaar : De meest zuidelijke regio van Oman is vlot bereikbaar. Met Qatar Airways vanuit Brussel via Doha naar Salalah en met Oman Air vanuit Parijs via Muscat naar Salalah.
7. Zonnig klimaat : Van een strandvakantie mét zon en warmte ben je in Dhofar verzekerd. Tijdens de jaarlijkse moesson, van juli tot september, verandert de regio in een tropische oase, ronduit schitterend! de beste reisperiode is van eind september tem juni.
Het sultanaat Oman, met als hoofdstad Muscat, maakt deel uit van het Arabisch schiereiland. Het is een veilige reisbestemming die aangenaam verrast, met een onvoorstelbare en gevarieerde natuurpracht, een culturele rijkdom zonder weerga en daar bovenop een gastvrije bevolking en een degelijke toeristische infrastructuur.
Jos Kwaspen:nieuwe general manager Sunparks Ardennen
Jos Kwaspen, de huidige Country Development Director België, is sinds 1 april benoemd tot General Manager Sunparks Ardennen.
Jos Kwaspens loopbaan startte als leraar Lichamelijke Opvoeding in 1984, waarna hij aan de slag ging als sportinstructeur / entertainer in 1987 bij Center Parcs Erperheide. In 2004 maakte hij de overstap naar Center Parcs Europe waar hij eerst als Recreation & Security manager, dan als Product Manager Leisure werkte om daarna terug te gaan naar Center Parcs Erperheide als General Manager. Vanuit deze laatste functie stapte Jos dan weer over naar Strategic Touristic Projects Director voor de Groupe PVCP, en als laatste, Development Director Belgium.
Als General Manager van Sunparks Ardennen zal hij zich met name focussen op de renovatie van het park en de transformatie van Sunparks Ardennen in Center Parcs Les Ardennes. Tevens zal Jos ook de coördinatie opnemen van de ontwikkeling van het nieuw te bouwen park, Terhills, in Dilsen-Stokkem, Limburg.
Center Parcs Europe – Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties – is onderdeel van de Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 45 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid en bezit 21 Europese parken. Jaarlijks overnachten ruim 3,6 miljoen mensen in een van de vakantieparken. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 14.041 appartementen en cottages in Europa. In 2014/2015 realiseerde Center Parcs een omzet van 586,2 miljoen euro. www.centerparcs.be
Unieke klean Kanteen drinkflessen voor groot en klein
Ga je op kamp? Op uitstap? Of gewoon naar school? Deze limited edition drinkflessen van Klean Kanteen maken drinken onderweg voor kinderen voortaan nog leuker. Het drinkflessenmerk sloeg de handen in elkaar met Emma Thyssen, illustrator van onder andere kinderboeken. Zij voorziet een aantal Kid Kanteen modellen van een leuke, abstracte kindertekening.
Je kan voortaan ook kiezen tussen een helderwitte Kid Kanteen Sippy drinkfles (12oz – 355 ml) met een kat, beer of konijn of Kid Kanteen Sport drinkfles (18oz – 532 ml) met een dorstig meisje, jongen of konijn. Drinken uit een drinkfles was nog nooit zo leuk! Bovendien krijg je er bij deze kidsflesjes een extra loopcap bij, zo wordt dit sympathieke flesje nóg gebruiksvriendelijker.
De Kid Kanteen Sippy drinkfles is ontworpen voor kleine handjes. Ze wordt geleverd met een polypropylenen beschermdop en is voorzien van een handige lus, waardoor je hem makkelijk kan vasthouden en aan een rugzak of kinderwagen kan bevestigen. Een veilige drinkfles, ideaal om met de kinderen op pad of avontuur te gaan. De Kid Kanteen Sport drinkfles is voorzien van een sport cap, voor de iets grotere kindjes.
Ook de bestseller onder de Klean Kanteen drinkflessen voor volwassenen, de Classic (27oz – 800 ml), is nu in limited edition verkrijgbaar in een opvallend grafisch jasje. Alexander Tolaro, Antwerps typografisch designer, creëerde een leuk, creatief design op vier Classic drinkflessen in de kleuren wit, blauw, mint of kaki. De lekvrije Loop Cap houdt je rugzak of handtas veilig droog. Een absolute musthave voor als je veel onderweg bent!
#BRINGYOUROWN
Klean Kanteen hoopt met deze opvallende exemplaren in België nog meer de aandacht te kunnen vestgigen op de nood aan het gebruik van herbruikbare RVS drinkflessen ipv plastic alternatieven. Een uniek exemplaar zet hopelijk nog meer mensen aan om altijd én overal een eigen drinkfles bij te hebben.
Onder de hashtag #bringyourown deelt Klean Kanteen wereldwijd de foto’s van de vele volgers op Instagram. Zie www.instagram.com/kleankanteen/. Daarnaast is Klean Kanteen lid van One Percent for the Planet (1% FTP) en doneert het elk jaar 1% van haar omzet aan verschillende projecten die bijdragen tot een betere wereld.
Feelgood Designs introduceert nieuwe kleurcombinatioes barkrukken
Het Australische merk Feelgood Designs staat bekend om zijn heruitgaven van klassiekers. Vorig jaar kwam het bedrijf volop in de publiciteit met de Basket Chair van Gian Franco Legler. Nu presenteert Feelgood Designs twee rotan barkukken van de Japanse ontwerper Yuzuru Yamakawa in nieuwe, verrassende kleurcombinaties.
Leven in de keuken: De keuken is tegenwoordig veel meer dan alleen een plek om eten te bereiden. Het is een ontmoetingsplaats waar iedereen gezellig aan kan schuiven. Niet zelden is er bij of aan het kookeiland zitgelegenheid en ook die verdient een stijlvolle inrichting. Reden voor Feelgood Designs om twee elegante barkrukken in nieuwe kleuren uit te brengen. Door de tijdloze combinatie van staal en rotan passen ze in elk interieur, van strak modern tot landelijk.
Warm in huis, sterk voor buiten : Rotan is een natuurlijk materiaal met een warme uitstraling: het ‘voelt goed’ en zit comfortabel. Daarnaast is rotan zeer duurzaam. Om verkleuring en uitdroging tegen te gaan, krijgt het nog een PU-coating. De barkrukken zijn er ook voor buitengebruik, in een uitvoering in polyrotan. Deze degelijke kunststof is weer-, water- en UV-bestendig en kleurecht. Eventuele aanslag is met een sopje of een hogedrukreiniger zo weer verdwenen. Het weven van de rotan op het gepoederlakte stalen frame is 100% handwerk.
Modellen, hoogtes en kleuren : De C603 stool heeft een ronde rugleuning met een heerlijk relaxte zit. Maar ook op het iets strakkere model C607 kun je moeiteloos uren doorbrengen. Beide modellen zijn er in twee zithoogtes: 66 cm (standaard) en 75 cm (op aanvraag). De nieuwe kleurcombinaties zijn - C603 stool indoor: zwart frame/naturel of antraciet rotan; - C603 stool outdoor: zwart frame/honingkleur of zwart polyrotan; - C607 stool indoor: zwart frame/naturel of antraciet rotan - C607 stool outdoor: zwart frame/zwart polyrotan of wit frame/wit polyrotan
Productkenmerken C603 stool Gepoederlakt stalen frame met rotan of kunststof (PE) zitting- Adviesprijs: € 435,-
Productkenmerken C607 stool: Gepoederlakt stalen frame met rotan of kunststof (PE) zitting - Adviesprijs: € 458,-
De Feelgood collectie
Feelgood Designs combineert klassieke en hedendaagse ontwerpen met traditioneel vakmanschap en natuurlijke materialen. De doordachte collectie wordt gekenmerkt door een hoge kwaliteit, aandacht voor de ergonomie en veel oog voor detail. Feelgood Designs is sinds 2013 aanwezig op de Europese markt.
Importeur en verdeler voor Europa: Marta b.v., www.martaonline.eu.
Centraal op het festivalterrein van WECANDANCE zullen bezoekers dit jaar de Experience Dome kunnen vinden, een plek waar ze een allround ervaring kunnen beleven op culinair vlak en modegebied. Naast een vintage shop en make-up & hair corners kan je er kwalitatieve thee, koffie, cocktails en desserts vinden. Voor de Experience Dome werkt het festival samen met enkele grote namen.
Bernard Gavilan is al lang geen onbekende meer in de Brusselse fashion scene. Wat hij precies doet, kan je moeilijk in enkele woorden omschrijven. Hij is visionair, hergebruikt beelden en trends en vernielt vaststaande ideeën. Naast zijn passie voor mode, is hij ook DJ en zanger. Op de festivalsite stelt hij zijn vintage fashion shop voor, waar je items kan scoren die geselecteerd werden door deze Belgische modelegende.
Florence Teerlinck is een jonge, getalenteerde make-up artieste die tussen Londen en België woont en werkt. Ze deed haar ervaring op bij enkele bekende Londense make-up artiesten en assisteerde al grote namen als Lisa Butler, Inge Grognard, Isamaya Ffrench en Lynsey Alexander. Florence staat bekend voor de energie die ze in haar werk steekt en waar ze anderen mee inspireert. Ze heeft een eigenzinnige stijl en deinst er niet voor terug nieuwe technieken te gebruiken. Op WECANDANCE maakt ze van jou een echte space trooper.
M·A·C Cosmetics biedt sinds 1984 een uitzonderlijke collectie make-up aan, die gebruikt en bejubeld wordt door make-up artiesten wereldwijd. Het merk wil de individualiteit van elke persoon in de verf zetten en werkt al jaar en dag samen met bekende make-up artiesten, modellen, fotografen en journalisten die het merk de nodige credibiliteit geven. Deze sterke community zorgt ervoor dat er elk seizoen nieuwe trends gecreëerd worden en dat er een hele nieuwe generatie make-up artiesten klaargestoomd wordt voor de toekomst.
Redken: De laboratoria van Redken werden in 1960 in New York opgericht. Het merk staat voor energie, innovatie en high-end inspiratie. Hun missie is om te blijven verrassen door middel van inspiratie, mode en innovatie. En dat is exact wat ze ook zullen doen op WECANDANCE. Redken zal er in de Experience Dome voor zorgen dat jouw look onberispelijk blijft tijdens het festival. Denk aan metallic vlechten, geometrische snits en kosmische glitters.
Curiosithee: Tijdens haar opleiding als herboriste ontdekte Ann Vansteenkiste een grenzeloze passie voor thee. Ondertussen reist ze elk jaar naar de verste uithoeken van China om de beste kwaliteit thee uit te zoeken. Het is voor haar van groot belang dat de thee biodynamisch gekweekt is, zonder gebruik van pesticiden en herbiciden. Er staan ook al twee boeken op haar naam en ze kroonde zichzelf tot Eerste Theesommelier in de Benelux.
Voor WECANDANCE ontwikkelde Ann twee soorten thee: Into Space en Back to Earth. De eerste is een vrouwelijke thee met als basis rode bessen en toetsen van jasmijnparels en rozenblaadjes. Back to Earth is een groene thee met citroen en ijskoude munt. Beide thees kunnen koud gedronken worden tijdens een zonnige dag op het strand of warm tegen het moment dat de lucht begint af te koelen. De thees zullen in aanloop naar het festival ook verkocht worden in Ann's eigen winkel.
Het Moment: Valentine Wanders is de kracht achter Het Moment, een nieuw concept dat het licht zal zien op het einde van dit jaar. Valentine's passie voor koffie ontstond 8 jaar geleden in Londen, toen ze daar een goddelijk bereide espresso dronk. Sindsdien is die passie alleen maar gegroeid en ontdekte ze hoe divers en bewerkelijk koffie eigenlijk is. Het Moment zal een plek zijn waar je jouw koffiemoment kan kiezen: een snelle verfrissing on-the-go of een uitgebreide ochtendkoffie, dat kies je helemaal zelf. WECANDANCE is trots een preview te kunnen tonen van dit vernieuwende concept.
Valentine creëerde maar liefst vijf manieren om van je koffie te genieten op het festival: 'Your Daily Dose of Caffeine Poison' (een koffiecapsule), 'Discovery Drink' (een koffiesoda), 'Cold Coffee' (een gekoelde filterkoffie), 'Fumoccino' (een koffie in een vaporizer) en 'Astronaut Coffee' (een exclusief drankje dat je gegarandeerd een opkikker geeft). Dankzij Valentine hebben de festivalgangers de hele dag door energie!
Jigger’s opende vier jaar geleden de deuren in Gent en groeide al snel uit tot een referentie in de nationale en internationale cocktailscene. Het sterke Jigger's-team is constant op zoek naar manieren om hun gasten een onvergetelijke ervaring te bezorgen, steeds met respect voor het milieu. Op WECANDANCE serveren ze twee soorten cocktails. 'Mad Love' is een licht-alcoholische spritz met huisgemaakte ingrediënten en 'Elderflower Power' is een frisse longdrink op basis van Belgische producten.
Joost Arijs: Patissier en chocolatier Joost Arijs werkte na zijn studies in Brugge een tijdlang in driesterrenrestaurant Hof van Cleve, waarna hij besloot zijn eigen weg te gaan. Perfectie en innovatie staan steeds centraal bij Joost. Hij werkt het liefst met pure ingrediënten om fijne smaken en texturen te creëren die alle zintuigen prikkelen.
Voor WECANDANCE maakte hij spacey pralines die al te koop zijn in zijn winkels in Gent en Antwerpen. Maar op het festival zelf zal hij ook een heerlijke frambozenmacaron serveren.
Rio Mare breidt zijn meeneemassortiment Insalatissime uit
tot groot genoegen van al wie dol is op de Italiaanse smaken! Gezond, lekker en klaar om van te genieten.
Drie nieuwe verleidelijke recepten in een formaat van 220g. Op vraag van 60% van de consumenten, breidt Rio Mare vanaf mei 2016 zijn assortiment Insalatissime uit met drie nieuwe heerlijke recepten in een verpakking van 220g. In een handige verpakking stelt Rio Mare drie Italiaanse recepten voor zonder conserveermiddelen, die de unieke smaak van Rio Mare-tonijn combineren met die van heerlijke groenten: een traditionele Niçoise-slaatje (Insalatissime Niçoise), een couscous waarin het Middellandse-zeegebied en het Oosten in harmonie samensmelten (Insalatissime Couscous) en de altijd populaire pasta (Insalatissime Pasta).
Een gezonde, smakelijke en handige maaltijd, klaar om van te genieten. Je hoeft je lunch niet de avond tevoren te bereiden of nog snel naar de winkel te hollen. De productlijn Insalatissime in formaat 220g is een volledige, gezonde en heerlijke maaltijd die je makkelijk overal mee naartoe neemt. Een portie stemt overeen met een evenwichtige maaltijd waarin de proteïnen van een kwaliteitstonijn worden gecombineerd met zetmeelproducten en heerlijke groenten. Dankzij een stevige verpakking met een hersluitbaar deksel en een geïntegreerde vork voor extra gebruikscomfort, kan je genieten van de drie nieuwe Insalatissime-recepten op het werk, in het park, op het strand of onderweg naar je vakantiebestemming.
De salades Insalatissime Pole &Line (met de hengel gevist)
Met respect voor het engagement van het merk kunnen de Insalatissime van Rio Mare prat gaan op de erkenning als product van ‘verantwoorde kwaliteit’. De vismethode Pole & Line (met de hengel gevist) is een bijna artisanale vismethode, die meestal dicht bij de kust wordt toegepast. De vissers gebruiken geen grote netten, maar laten hun hengels neer in het water, waardoor ze niet onnodig andere vissoorten vangen. Het teruggrijpen naar deze manier van vissen verzekert bovendien de tewerkstelling van een groot aantal lokale vissers op de Malediven en de Salomonseilanden.
Dankzij Rio Mare is de activiteit in de ‘Pole & Line’ visgebieden verhoogd en wordt de stabiliteit van de sector verzekerd, waardoor kleine, lokale, industriële structuren een nieuw elan krijgen.
Zuid-Europese reisbestemmingen zitten in de lift. Vooral Slovenië scoort goed. Het land aan de zuidrand van de Alpen noteert trouwens al enkele jaren een forse stijging van het aantal toeristen.
Slovenië is een klein land en vanuit de hoofdstad Ljubljana kunnen tal van excursies worden gemaakt naar de belangrijkste bezienswaardigheden: bijvoorbeeld naar het pittoreske middeleeuwse stadje Piran, de Skocjan grotten van Karst of de meren van Bled of Bohinj nabij de Julische Alpen.
Naast de bezienswaardigheden en de prachtige natuur, heeft Ljubljana ook op culinair vlak veel te bieden. Slovenië staat bekend voor zijn uitstekende wijnen en voor zowel zijn traditionele als hedendaagse keuken. Kortom: geniet, ontdek en proef de groene hoofdstad van Europa.
Antiq Palace Hotel & Spa
Een hotel in de hoofdstad is een aangewezen uitvalsbasis om Slovenië te ontdekken. Reizigers die willen genieten van rust en luxe, kunnen best overnachten in Antiq Palace Hotel & Spa. Het is een charmant luxe hotel in een residentieel paleis uit de 16e eeuw. Muurschilderingen en architecturale details zijn geïntegreerd in de individueel ontworpen kamers. Het hotel ligt in het oude stadscentrum, in een rustige straat en op wandelafstand van de historische bezienswaardigheden én dichtbij de gezellige caféterrasjes langs de rivier. Info en tarieven: www.antiqpalace.com