De winterbrochure van Costa Croisières promoot de Caraïben en Dubai als sterbestemmingen, maar biedt evenzeer de mogelijkheid om Kerst of Nieuwjaar op een heel andere manier op een onvergetelijke bestemming te beleven.
De Caraïben en Zuid-Amerika zijn geknipt voor liefhebbers van kristalhelder water, uitgestrekte zandstranden, kleuren en kruiden. Dubai en de Emiraten bieden dan weer een caleidoscoop van panoramas tussen oost en west, tussen verleden en toekomst. Dit is een sprookjeswereld met een unieke ervaring tussen droom en werkelijkheid.
Ook de Middellandse zee wordt niet vergeten, naast de Canarische eilanden en Madeira bieden ook Cyprus, Turkije, Egypte en Marokko mogelijkheden voor sublieme ontdekkingen onder een weldoende en zachte winterzon.
De brochure van Costa Croisières bevat nog tal van andere suggesties zoals de parels van de Indische Oceaan, de schatten van Azië en transatlantische reizen voor wie het niet weids genoeg kan zijn. RVH.
De winterbrochure is nu beschikbaar bij je reisagent.
Frankrijk is zonder twijfel het nummer één vakantieoord van de wereld. In 2009 zijn hier 76,8 miljoen toeristen verwelkomd, waaronder 5,7 miljoen Belgen. Op slechts enkele uren rijden van België, kunt u in Frankrijk genieten van een groot aanbod aan cultuur en gastronomie, en een uitzonderlijke natuur omgeving.
Met meer dan 100 bestemmingen in de mooiste regio's van het land, aan de zee, in de bergen en op het platteland, nodigt Pierre & Vacances u uit om Frankrijk in de beste omstandigheden te ontdekken. Een verblijf boeken bij de Leider van vakantieverhuur in Europa, geeft u de garantie op een comfortabel en kwaliteitsvol verblijf in een appartement of vakantiehuisje.
Tevens geniet u de keuze om wel of niet deel te nemen aan activiteiten, de vrijheid om een weekend, een midweek of een langere periode te blijven in eender welke periode. Ideaal gelegen in de buurt van handelszaken en animatie, en aan de voet van de skipistes voor de bergbestemmingen, beschikken de residenties van Pierre & Vacances over ruime en comfortabele appartementen.
De accommodaties zijn telkens volledig ingericht van de keuken tot de badkamer met
verzorgd interieur; perfect instapklaar en gemaakt om er zich meteen thuis te voelen.
Deze winter stelt Pierre & Vacances 45 residenties ter beschikking in het hart van de
Franse Alpen, waarvan 70% op meer dan 1800m hoogte liggen in de mooiste skigebieden van Europa: Les Portes du Soleil, Paradiski, de Drie Valleien, Espace Killy... Op het programma: skitrips en Welness in grandioze landschappen
Aanbod van Pierre & Vacances Winter 2012: 45 residenties in de bergen : 31 residenties aan zee, 2 in het binnenland (op het platteland) en 3 in Spanje. RVH
Sofitel Brussels Le Louise steunt de strijd tegen AIDS
Naar aanleiding van de Wereld Aids Dag nodigt het Sofitel Brussels Le Louise u uit op de tentoonstelling « Sint-Sebastiaan, le corps triomphant ». De beelden van fotograaf Robin zijn gewijd aan de slachtoffers van de ziekte. De tentoonstelling zal tot 12 maart 2012 te bezoeken zijn in de salons van het hotel.
De sobere beelden van mannenlichamen verwijzen naar de martelaar Sint-Sebastiaan, patroonheilige van de boogschutter en beschermer tegen de pest. Het is een thematiek die reeds verschillende kunstenaars en schrijvers inspireerde. Het personage van Sint- Sebastiaan wordt daarenboven regelmatig in verband gebracht met homoseksualiteit. Deze tentoonstelling plaats deze twee grote pandemieën aids en de pest naast elkaar.
Robin is een Franse fotograaf die we hoofdzakelijk kennen van zijn beelden van internationale rock-en popartiesten : van Amy Winehouse tot David Bowie, van Lady Gaga en REM tot Jacques Dutronc en Henri Salvador.
Om de strijd tegen aids te steunen en het publiek verder te sensibiliseren, wordt 20% van de opbrengst van de verkoop van de beelden geschonken aan Ex Aequo, een vereniging die zich inzet voor de HIV/AIDS-preventie van de homo- en biseksuele gemeenschap. Bovendien reflecteert de organisatie ook over vraagstukken rond de identiteit en de sociale kwetsbaarheden van homoseksuelen en seropositieven. De vereniging wil de kennis rond HIV/aids en seksueel overdraagbare ziekten vergroten en mensen betere toegang geven tot voorbehoedsmiddelen.
Twee Belgische ontwerpers, Elvis Pompilio en Jean-Paul Lespagnard, steunen dit doel door te poseren voor de lens van Robin. Hun portretten maken deel uit van de werken die de muren van het hotel gedurende enkele maanden bekleden. RVH.
Sofitel Brussels Le Louise - Guldenvlieslaan 40 - 1050 Brussel Tel (0)2 541 22 00
Campari lanceert beperkte editie met label van kunstenaar Romero Britto
Met een vrolijke designfles klinkt Campari goedgezind op het nieuwe jaar. Het legendarische merk brengt voor de eindejaarsfeesten een beperkte editie van zijn aperitief op de markt: Campari Limited Edition by Romero Britto. Met een kleurrijk etiket, in de gekende neo-popstijl van de Braziliaanse kunstenaar, illustreert Campari nogmaals zijn hart voor kunst.
De nieuwe Campari-flessen worden in beperkte oplage verdeeld voor de eindejaarsfeesten. Romero Britto tekende het label, gebaseerd op zijn beroemde meesterwerk A New Day. Het ontwerp zet een rood hart centraal, het symbool bij uitstek voor de passie van Campari. Tegelijk illustreert dit kloppende hart de band die het merk heeft met Campari-liefhebbers over de hele wereld.
Britto staat wereldwijd bekend om zijn opgewekte kunst in neo-popstijl, met felle kleuren en prettige patronen. Hij roept een warme, hoopvolle wereld tot leven met lachende katten, vliegende vissen, dansende koppels en kussende geliefden. Kortom, een wereld met liefde voor het levenwaarbinnen Campari perfect past.
Het nieuwe flessenetiket zet de liefdesgeschiedenis tussen Campari en kunst verder. Tom Broeckx, marketing manager bij Campari Benelux: Campari heeft altijd al een hart voor kunst gehad. Via exclusieve etiketten willen we het imago van Campari versterken en tegelijk kunst breed toegankelijk maken. Brittos ontwerp brengt de leefwereld van Campari alvast perfect in beeld.
De rode, bittere drank Campari werd in 1860 in Itali uitgevonden door Gaspare Campari. Vandaag wordt het aperitief wereldwijd gesmaakt. Aan de typische smaak is nooit geraakt: Campari wordt nog altijd op dezelfde manier gemaakt als in de beginjaren. Het recept is een goed bewaard familiegeheim. De kruidige, bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en naar schatting 70 kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water. RVH.
Europcar kiest Plug to Drive-netwerk van Total voor de promotie van zijn elektrische voertuigen
Total Belgium, toonaangevend speler in de verkoop van brandstoffen in België, en Europcar België, Belgisch leider in de autoverhuur, hebben een partnerakkoord gesloten om elektrische voertuigen en het snel opladen ervan in servicestations te promoten.
Europcar-klanten kunnen voortaan het laadpaalnetwerk van Total België gebruiken om hun elektrische wagen op te laden. Om dit snel opladen nog te vergemakkelijken, bieden de twee bedrijven de voorafbetaalde Plug to Drive-kaart aan, waarmee gebruikers voor de prijs van 4 euro hun wagen in tien minuten kunnen opladen en genieten van ongeveer 50 kilometers extra autonomie.
Dit partnerschap stelt ons in staat om, dankzij de feedback van Europcar-klanten, de snellaaddiensten van Total te laten evolueren om zo nog beter te beantwoorden aan
de noden van de elektrische mobiliteitsgebruikers, verklaart Patrice Brès, algemeen directeur bij Total Belgium.
Met dit partnerschap biedt Europcar zijn klanten een totaaloplossing voor hun verplaatsingen met een elektrische wagen, ongeacht of die louter als test van de technologie gebeuren of al deel uitmaken een groene mobiliteitsreflex; als baanbrekend verhuurbedrijf nemen wij die rol op ons, stelt Didier Fenix, algemeen directeur bij Europcar België. Total Belgium, dat een proefnetwerk van 12 elektrische
laadpalen heeft, koos Europcar als partner voor het experimenteren, analyseren en anticiperen in de elektrische mobiliteitsmarkt.
De twee bedrijven willen samen het gedrag van klanten analyseren om zo hun respectievelijk aanbod van elektrische producten te blijven ontwikkelen. Total Belgium heeft ervoor geopteerd de evolutie van de vraag vóór te zijn, door vanaf nu het snelladen toe te voegen aan zijn assortiment brandstoffen. Europcar, dat zich al vele jaren positioneert op de elektrische mobiliteitsmarkt, heeft van zijn kant partnerakkoorden gesloten met verschillende autoconstructeurs om de eerste elektrische wagens in het verkeer te brengen in België. RVH.
Natuurpunt, Natagora en VinoMundo slaan de handen in elkaar. Ze ontwikkelden een stijlvolle geschenkbox met twee heerlijke biologische wijnen van uitmuntende kwaliteit. Beide wijnsoorten wonnen prijzen op internationale concours. Voor iedere verkochte wijnbox kunnen Natuurpunt en Natagora8m² Belgische natuur aankopen en beschermen voor de toekomst. Deze unieke wijnbox koppelt dus als geen ander het nuttige aan het aangename.
Een logische combinatie: VinoMundo is dé referentie als het gaat om biologische en fairtrade wijnen. Oprichter-sommelier Vincent De Coninck: 'Ik was meteen gewonnen voor een samenwerking met de grootste Vlaamse natuurvereniging Natuurpunt en haar Franstalige tegenhanger Natagora. Voor mij is duurzame en milieuvriendelijke landbouw erg belangrijk als het gaat om wijnen. Wijn drinken en tegelijk de natuur helpen beschermen lijkt mij dan ook een logische combinatie.'
Dat VinoMundo zorg besteedt aan het selecteren van zijn wijnaanbod lijdt geen twijfel. Ook de twee biologische wijnen in deze geschenkbox werden met de grootste zorg uitgekozen. Het is dan ook geen toeval dat de witte wijn door Gault&Millau geselecteerd werd voor zijn wijngids van 2011. De rode wijn won dit jaar de zilveren medaille op het internationale wijnconcours. Wijnmaker Gilles Louvet produceert wijnen met respect voor traditie en met passie voor zijn terroir. 'Het harde werk in de wijngaard met respect voor de natuur geeft een extra dimensie aan onze wijnen', zegt Gilles Louvet overtuigd.
Een fles rood, een fles wit
De Cabernet Sauvignon-Merlot heeft een mooie donkerrode kleur en een geurig boeket van zoete specerijen, kruidnagel en braambessen. De wijn is rijk in de mond, met zachte tannine en een goede structuur. Het is een volfruitige en ronde wijn met aroma's van zwarte bessen en bosvruchten met lichte toetsen van gebrande koffie. Deze rode smaakt heerlijk bij gegrild vlees of rijpe kazen.
De Sauvignon Blanc heeft een lichtgele kleur met groene tinten. Het is een volfruitige en evenwichtige witte wijn met uitbundige verwijzingen naar citrus en vegetale toetsen. De wijn eindigt met aroma's van vers fruit en bloemige toetsen. Ze vormt een ideale match met schaaldieren, gegrilde vis of geitenkaas.
Het unieke wijnpakket kost 20 euro (incl. BTW) en zal exclusief te koop zijn via de webshop van VinoMundo en via de websites van Natuurpunt en van Natagora. Per box kunnen deze natuurverenigingen 8 m² natuur aankopen. Het aankopen van natuur is dan ook de beste garantie op de bescherming ervan. RVH.
ibis Brussels Centre Gare du Midi vernieuwd: een verrassende combinatie van design, comfort en aantrekkelijke prijzen
ibis Brussels Centre Gare du Midi, sinds 2001 gevestigd tegenover het treinstation van Brussel-Zuid, is de pionier onder de hotels die gevestigd zijn rondom het treinstation van Brussel-Zuid.
ibis Brussels Centre Gare du Midi beschikt over de nieuwste generatie ibis-kamers met een innovatief design en kwalitatief hoogwaardige voorzieningen: heerlijk zachte dekbedden, flatscreen lcd-tv, royale douchecabine en een parketvloer voor optimale hygiëne.
Efficiënt ruimtegebruik, intelligente functies en eco-oplossingen vormden de basis bij de renovatie van de 225 hotelkamers. De parketvloer en het nieuwe lichthouten meubilair stralen warmte en functioneel comfort uit. De driedubbele in sommige kamers zelfs vierdubbele beglazing reduceert niet alleen het geluid van buitenaf, maar voorkomt eveneens warmteverlies, waardoor de verwarming in de winter en de airconditioning in de zomer geen overuren hoeven te draaien. Zoals overal in het hotel is de traditionele verlichting vervangen door leds; een must voor het milieu.
ibis Brussels Centre Gare du Midi beschikt over 180 driepersoonskamers en is dus zeer geschikt voor gezinnen. Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen gratis overnachten en voor de helft van de prijs genieten van een heerlijk ontbijt. Het hotel is goed toegankelijk voor personen met een lichamelijke beperking. Voor deze mensen zijn er 7 speciaal ingerichte kamers die een zorgeloos verblijf garanderen.
De lobby en de publieke ruimten van ibis Brussels Centre Gare du Midi zijn ook compleet vernieuwd. De inrichting is modern, eenvoudig en comfortabel. Deze ruimten hebben ook een interactief karakter gekregen: multimediaschermen bij de receptie, een web corner met twee computers voor de gasten evenals gratis high speed internet en wifi in de lobby en de bar vanaf 2012. RVH.
Een beetje hulp om er perfect uit te zien in je nieuwe jurkje is toch altijd handig? De nieuwe Shapewear Collection van Primark kan je hierbij helpen. En dat natuurlijk voor een Primark prijsje.De nieuwe verbeterde Shapewear Collection geeft je gegarandeerd een Hollywood-figuur zonder Hollywood-prijskaartje.
Shapewear zorgt voor vrouwelijke contouren van buste tot dijen en geeft je zo een mooi zandloperfiguur. Of je nu je billen wilt liften of je taille wilt benadrukken, met Primark Shapewear heb je het onder controle. De collectie is verkrijgbaar in maten 34 tot 46. Het feestseizoen nadert met rasse schreden. Waarom Moeder Natuur dan geen handje helpen wanneer je die trendy feestjurk aantrekt? Zorg dat je er nog beter uitziet met Primark's Shapewear Collection! RVH.
De bezoeker komt de tentoonstelling binnen via een donkere gang die smaller wordt en zo een perspectiefindruk opwekt; hij komt uit op een zeer lichtgevende, brede ruimte. In het centrum staat een gedekte tafel met plaats voor veel genodigden maar ze lijkt in de grond te zinken. Boven hangt er een aardbol die geschild is als een stuk fruit. Op de tafel ligt er een teller met cijfergegevens: de bevolkingsgroei die elke dag met ongeveer 220.000 personen toeneemt.
Vanuit deze centrale plek heeft de bezoeker de keuze tussen vier ruimtes. Elke ruimte wordt aangeduid aan de hand van een titel en een grote afbeelding van handen die een activiteit uitvoeren overeenstemmend met de ruimte: telen, eten, transformeren en dromen. De bezoeker kan zich naar eender welke ruimte begeven, er is geen opgelegd parcours.
Deze ruimtes worden gescheiden door drie gangen. Ze zijn gewijd aan eten, gastronomie en gulzigheid. In de eerste ziet men schilderijen over het thema, in de tweede vindt men uitreksels van cinematografische werken en in de derde menus die opmerkelijk zijn omwille van hun vormgeving, geschiedenis of inhoud.
De bezoeker verlaat de tentoonstelling via het cooking theater en de ruimte gewijd aan de gastronomie. Het cooking theater is een amfitheater waar chefs (maar ook sprekers) voor een zittend publiek uitleg of demos kunnen geven. Een groot scherm zal de mogelijkheid bieden voor heruitzendingen van evenementen die reeds hebben plaatsgevonden in dit theater.
In het tweede deel van de ruimte wordt de bezoeker onthaald door gigantische fotos van een dertigtal Belgische chefs. In de centrale ruimte zullen er drie van hen een recept uitleggen dat speciaal voor de tentoonstelling uitgekozen werd. Deze recepten zullen de bezoekers uiteraard mogen meenemen. De bezoekers zullen ook het boek De chefs van België, uitgegeven door Lannoo, kunnen raadplegen.
Deze tentoonstelling met een bezoektyijd van 1u30 tot 2 uur, loopt van 11 november 2011 tot 3 juni 2012 in de Site van Tour & Taxis, Havenlaan 86C -1000 Brussel en is elke dag te bezoeken. Reservatie voor scholen en groepen is verplicht (vrije en geleide groepen) en kan van maandag tot vrijdag van 9u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u00. Van juli 2012 tot november 2012 is de tentoonstelling te bezoeken in het Exhibition & Congress center in Libramont.
Nieuwe doosjes die doen reizen voor onder de kerstboom!
Zowat een goed jaar na de lancering komt reisorganisator Thomas Cook alweer met 3 leuke, nieuwe Travelboxen op de markt. Het bestaande aanbod van 21 doosjes die doen reizen werd recent aangevuld met een Travelbox Parijs (99.90 euro), een Travelbox Barcelona (199.90 euro) en een Travelbox Discover Europe (199.90 euro). Perfecte aanraders voor de eindejaarsfeesten!
Thomas Cook lanceerde in oktober vorig jaar 21 Travelboxen, opgedeeld volgens prijs en thema. 21 Inspirerende doosjes' met een voucher voor een dagtrip of een verblijf voor 2 personen, een handig boekje en - goed gezien - een leuk postkaartje.
De Bed & Breakfast box, waarmee je jezelf of een ander 1 overnachting voor 2 ( incl. ontbijt) cadeau doet in een van de 60 door Thomas Cook geselecteerde hotels is by far de best lopende Travelbox tot hiertoe. Maar de 3 nieuwe boxen, die de reisorganisator na een grondige analyse nu lanceert, zouden die snel naar de kroon kunnen steken
Travelbox Parijs
Goed voor 1 nacht Parijs, met zn tweeën, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 20 geselecteerde hotels in Parijs. Kies daaruit bvb het hotel Aida Marais *** : een charmant en kleurrijk driesterrenhotel, aan de hippe Marais-wijk.
Travelbox Barcelona
Goed voor 2 nachten, met 2 personen, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 15 geselecteerde hotels in Barcelona. Opteer hier bijvoorbeeld voor hotel Tryp Condal Mar ****, één van de meest moderne en innovatieve hotels van de Catalaanse hoofdstad, op enkele minuten van het strand Mar Bella en het winkelcentrum Diagonal Mar en met een dakterras met zwembad van waar je een adembenemend uitzicht over de stad hebt.
Travelbox Discover Europe
Met deze Travelbox verblijf je met 2 personen gedurende 2 nachten, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 55 geselecteerde hotels in een Europese stad. Of je nu kiest voor de gezelligheid van Dublin of voor het mediterrane klimaat van Athene, met deze Travelbox ontdek je Europa in no-time!
Wie graag wat langer blijft kan dat snel zelf regelen, een extra overnachtingbijboekenkan in een handomdraai. Uniekaan de 24 Thomas Cook Travelboxen is ook dat elk doosje steeds een cadeau voor 2 is. Of je het voor jezelf koopt of weg schenkt, je doet er altijd 2 personen een groot plezier mee.
Het is ook mogelijk om Travelbox waardebonnen van 25, 50 of 75 euro in een charmant doosje te kopen, waarmee je bestemmeling zelf zn keuze uit het ruime Thomas Cook Travelbox aanbod kan maken! RVH.
Thomas Cook Travelshop, website (www.travelbox.be) of contact center (070/ 750 244), bij Fnac, Club, De Standaard of Dreamland.
DELHAIZE BRENGT 9 MICHELINSTERREN NAAR UW FEESTTAFEL
Cook 2 Celebrate: 4 topchefs in een uniek en gelimiteerd concept
Delhaize stelt dit jaar in exclusiviteit een uniek product voor aan haar klanten. De topchefs van het moment, Peter Goossens, Sergio Herman, Yves Mattagne en Roger van Damme hebben samen met Delhaize het Taste of Inspirations Cook 2 Celebrate-concept ontwikkeld. In deze stijlvolle doos bevinden zich de ingrediënten van één recept voor twee personen van de hand van één van de chefs. De klant moet het enkel nog klaarmaken en serveren om te kunnen genieten van een echte sterrenmaaltijd. Klanten kunnen deze doos vanaf 9 december bestellen voor de feestdagen. Er wordt slechts een beperkte oplage van 8000 dozen aangeboden.
Delhaize biedt met dit product een primeur aan in de Belgische distributie. Het is een unicum dat 4 chefs van dit niveau samen dit product aanbieden. Delhaize heeft niemand minder dan Peter Goossens (Hof van Cleve- 3 Michelinsterren), Sergio Herman (Oud Sluis- 3 Michelinsterren), Yves Mattagne (Sea Grill- 2 Michelinsterren en Roger Van Damme (Het Gebaar- 1 Michelinster) rond de keukentafel verzameld. Het spreekt voor zich dat Delhaize dit product lanceert in zijn Taste of Inspirations-gamma.
Het concept is dan ook revolutionair: de klant kan de gerechten zelf bereiden op basis van het recept en de uitleg die door de chefs zelf zijn ontwikkeld. De bereiding is eenvoudig uitgelegd in een stappenplan en neemt tussen de 15 en 45 minuten in beslag. Dankzij de verse kwaliteitsproducten in de doos kunnen de klanten genieten van een echte culinaire maaltijd.
Elke doos bevat de ingrediënten voor één gerecht voor twee personen, samen met een brochure waarin het recept en de bereiding worden uitgelegd. Deze exclusieve maaltijden worden aangeboden aan de democratische prijs van 30 euro per doos. Voor het topdessert betaalt de klant 18 euro.
Elke chef heeft speciaal voor Cook 2 Celebrate een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Yves Mattagne stelt de klanten een gebraden zeebaarsfilet met kreeftenbearnaise voor, samen met gekonfijte tomaat, groene asperges en zeekraal. Sergio Herman presenteert een kalfsribeye, bereid op 2 manieren, samen met triangolini, crème van aardpeer, shimeji en papadum. Peter Goossens heeft een recept van Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt gecreëerd. Roger van Damme, tot slot, ontwikkelde een verrassend dessert op basis van Belgische chocolade.
Het is geen toeval dat de Cook 2 Celebrate.-dozen enkel beschikbaar zijn in de winkels van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de Cook 2 Celebrate.-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.
De Cook2Celebrate-doos wordt ongetwijfeld een gegeerd product aangezien er maar 8000 dozen in totaal zullen aangeboden worden aan de klanten, dat wil zeggen 2000 dozen per chef. Klanten kunnen de doos bestellen vanaf 9 december tot en met 31 december, tenzij het gelimiteerd aantal dozen voor deze einddatum al gereserveerd zijn. Klanten kunnen hun bevestigde bestellingen dan afhalen op 31 december in de Delhaizewinkel waar ze de bestelling hebben gedaan.
Omdat alle creaties van deze chefs een delicaat smakenpallet hebben, is er een deskundig wijnadvies nodig om deze bereidingen perfect te begeleiden. Dit zijn de wijnen die de wijnspecialisten van Delhaize hebben geselecteerd en die perfect bij ieder recept passen.
Voor de Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens Château Cambon de la Pelouse 2009 (Bordeaux), 16,49. Voor de gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), 6,99. Voor de kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman Whale Pod 2010 (Zuid-Afrika) 9,99. Voor de Belgische chocolade van Roger Van Damme is er een Domaine Barrère 2009 (Jurançon), 9,99.
Begin november 2011 bestond het netwerk van Delhaize België uit 817 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop .n Go, Tom&Co en Red Market) realiseerde Delhaize België in 2010 een omzet van 4,8 miljard euro. In 2010 had Delhaize België een marktaandeel in België van 26,3%. De onderneming heeft meer dan 17.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 11 landen op 3 continenten. Begin november 2011 telde het netwerk van Delhaize Groep 3.362 winkels. De groep stelt ongeveer 154.000 mensen te werk. RVH.
Blikvangers op tafel: set van gietijzeren cocotte met 4 minicocottes in keramiek
Voor lekkerbekken die elk jaar op zoek zijn naar het perfecte feestrecept, heeft Staub goed nieuws. Het bekende merk van de kleurrijke cocottes heeft speciaal voor het najaar een leuke set ontwikkeld: een gietijzeren cocotte met vier minicocottes in keramiek. Dat smaakt naar een geslaagde avond onder vrienden of familie! Of naar het perfecte cadeau onder de kerstboom natuurlijk...
Met de gietijzeren cocottes van Staub maak je de heerlijkste stoof- en suddergerechten. Dat komt door de unieke combinatie van geëmailleerd gietijzer en de picots onderaan het deksel. De hitte wordt optimaal vastgehouden en gelijkmatig verspreid, terwijl de spikes zorgen voor een continue besprenkeling met condensatiedruppels.
Het resultaat? Lekker mals vlees en sappige groentjes! Bovendien worden niet alleen de aromas en smaken in hun intensiteit bewaard, ook de voedingswaarde blijft behouden. De gietijzeren cocottes zijn geschikt voor alle warmtebronnen, inclusief inductie en gebruik in de oven.
Speciaal voor de feestperiode heeft Staub voor een extraatje bij deze cocotte gezorgd: vier keramische minicocottes. Ideaal om te gebruiken voor een bijgerecht zoals gratin of om de avond in stijl af te sluiten met een crumble bijvoorbeeld.
Want geen gast die het zal ontkennen: met Staub teken je voor een blikvanger op tafel, in stijl en in smaak. De minicocottes in keramiek zijn verkrijgbaar in dezelfde aantrekkelijke kleuren als de gietijzeren versie. Ze zijn geschikt voor gebruik in de oven, diepvriezer en microgolfoven.
De promotieset van Staub bestaat uit 1 gietijzeren cocotte (Ø 24 cm 3,8 l) en 4 keramische cocottes (Ø 10 cm 0,215 l). Verkrijgbaar in 4 kleuren (zwart, kers, grafietgrijs, intens blauw). RVH.
Staub wordt in de Benelux exclusief verdeeld door Demeyere.
Alle chocoladeliefhebbers kunnen deze kerst een mooi cadeau verwachten. De chocoladefabrikant uit Tain lHermitage is namelijk een nieuwe doos Grands Crus bonbons aan het samenstellen om het jaar 2011 glansrijk af te sluiten.
In een doos die exclusief ontworpen is voor de feestdagen zijn vier Grand Cru ganaches samengebracht, waarin we de kracht van Abinao, de fruitigheid van Manjari, de fondant van Macaé en de zachte kruiden van Nyangbo terug vinden: Grand Cru Ganache Manjari 64%, Grand Cru Ganache Abinao 85%, Grand Cru Ganache Macae 62% en de Grand Cru Ganache Nyangbo 68%
Doos van 16 Grands Crus ganaches pure chocolade
Voor de allergrootste liefhebbers zal er onder de kerstboom tevens een assortiment van fijne bonbons te vinden zijn.
De praliné, de Grands Crus ganaches en de omhulsels van pure, melk of witte chocolade zijn een genot voor de smaakpapillen en worden geleverd in een prachtige doos: Grand Cru Ganache Guanaja 70%, Grand Cru Ganache Jivara Lactée 40%, Amandel- en hazelnootpraliné omhuld met witte chocolade en Ganache van Moka-koffie uit Ethiopië
Doos van 16 zorgvuldig geselecteerde fijne bonbons
Voor de onvoorwaardelijke aanbidders heeft Valrhona zijn beroemde truffelrecept opnieuw uitgevonden: Een ganache van melkcrème, zacht en vol, met tonen van een fruitige chocolade, een doos van 16 chocoladetruffels. RVH.
Sinds jaar en dag wordt het biermerk Export van Brouwerij Haacht genoemd naar het gelijknamige type lagerbier gretig gesmaakt in bepaalde regios van Oost-Vlaanderen.
Dit type bier benadert zowel smaaktechnisch als op visueel vlak zijn soortgenoot pils, maar staat in Oost-Vlaanderen voor een net iets lichter alcoholgehalte en voor een typische conditionering in een fles van 33cl, verkocht in kratten van 24x33 cl.
Tussen pakweg 1925 en 1975 was dit type lagerbier in België erg populair bij de arbeidersklasse. Dankzij een iets lager alcoholgehalte (4,7%) verkoos de werkende man, die verfrissing zocht tijdens de werkdag, deze dorstlesser boven een klassieke pils (rond de 5%)
.
Bovendien kwam dit bier door zijn verlaagde alcoholgehalte in een lagere accijnscategorie terecht, waardoor ook de verkoopprijs voordeliger uitkwam. Dat maakte een export toegankelijker voor het grote publiek. Het werd dan ook vaak geschonken op volksfeesten en kermissen.
Tijdens Horeca Expo (Gent) dat aanstaande zondag van start gaat, zal het bierkunnen geproefd worden onder de naam Export 8. Het cijfer 8 verwijst niet naar een alcoholpercentage (immers slechts 4,7% vol.alc.!) maar naar de vroegere symboliek en historiek die dit getal draagt voor de Brouwerij. De 8 was fonetisch immers voldoende neutraal om als symbool te staan voor het woord Haacht (Haacht klinkt in
spreektaal als Acht in beide landstalen) en stond halverwege vorige eeuw dan ook vaak op flesetiketten van dit Belgische familiebedrijf. Vandaag staan zowel een vernieuwd etiket en een originele kroonkurk, als een specifiek glas dat de beleving een extra duw geeft, garant voor de gezochte retro look&feel.
Het bijpassende pos-materiaal in de stijl van het merk kan een gemengd publiek van
jong en oud aanspreken. De senior die het merk al sinds jaren lust, net zozeer als de
jonge, hippe kerel die zich een eigen stijl wenst aan te meten en daartoekiest voor een retro-merk met moderne toets, vindt zijn gading in deze Export 8.
Export 8 is momenteel verkrijgbaar in de horeca en bij bepaalde bierhandelaars. RVH.
De Beaujolaiswijnen lanceren traditioneel de derde week van november de nieuwe oogst in de vorm van de Beaujolais nouveau. Een traditioneel jonge wijn die behoorlijk fris wordt gedronken, circa 11°, die ondanks enige kritiek, toch elk jaar opnieuw een massale belangstelling meekrijgt.
Carrefour, een sterkhouder inzake wijnen in de grootdistributie, heeft andermaal een selectie gemaakt en zorgt met de Beaujolais Nouveau 2011, 2.99, de Beaujolais Villages Nouveau 2011, 3.29 en Château de la Palud Beaujolais Villages Nouveau 3.79 voor een leuk assortiment.
Deze jonge wijnen alle het product van de Gamaydruif, gebotteld door Louis Vincent voor Vignes et Terroirs hebben een mooie rood purperen kleur, zijn mooi rond en fris en weten talloze wijnliefhebbers te bekoren.
De Beaujolais Nouveau, 12.5% alc heeft de geur van rode bessen en vruchten, is niet alleen evenwichtig van structuur maar zorgt voor een fruitige elegantie. Ook de Beaujolais Village, 12.5% alc., houdt deze fruitige elegantie aan en heeft een mooie dieprode kleur.
De Château de la Palud, 12% alc., werd op het domein gebottelden geniet van de wilde landerijen die tegelijk van een sober maar toch aangenaam klimaat genieten en zich rondom de rivier Samsons uitstrekken. Hier ontpopt de Gamaystruik zich tot een milde en vruchtbare druif. Het zijn aantrekkelijke wijnen die bij een huisbereiding van wild en rood vlees, maar ook bij charcuterie en pittige, aromarijke kaasschotelseen perfecte aanvulling vormen voor een gezellige maaltijd onder vrienden of met familie. RVH.
Voor kerst verwent Leonidas de brave, maar toch ook ongeduldige kinderen, die verzot zijn op lekkers!
Schenk hen een adventskalender, volgestopt met chocolaatjes en cadeautjes.
Wanneer Kerstmis nadert, staan er heel wat kinderen te popelen om de kerstboom te versieren en daarna hun cadeautjes uit te pakken. Meester-chocolatier Leonidas heeft daarom een adventskalender ontworpen om de nieuwsgierigheid van de allerjongsten en hun bijhorende snoeplust te bevredigen.
De ietwat ongewone kalender in de vorm van een kerstboom heeft mooie laatjes die genummerd zijn van 1 tot 24. Overheerlijke chocolaatjes van Leonidas worden telkens uitgelicht en worden dag na dag onthuld door de kleine handjes en de verwonderde oogjes van onze peuters, die dol zijn op zoetigheden en ontdekkingen.
Zijn uw jonge spruiten nog onervaren chocoladeproevers of al fijne kenners? Allemaal zullen ze verwend worden want de kalender kan ook gepersonaliseerd worden volgens hun eigen smaak. Kies voor ontdekking en afwisseling! Als je weet dat ze als een blok vallen voor melkchocolade, kun je misschien ook een witte praline of een stukje marsepein toevoegen, zodat hun smakenpalet uitgebreid wordt.
Omdat Leonidas niets aan het toeval heeft overgelaten, kan de prachtige met rood en goud versierde kalender na gebruik op zolder opgeborgen worden tussen de kerstverlichting en de kleurige kerstballen. Het jaar nadien kan de magische kalender opnieuw gevuld worden met suikergoed en prachtige verrassingen, en zo je kinderen telkens opnieuw in vervoering brengen. Een origineel en tijdloos cadeau. Om van te genieten, dag na dag! RVH.
De 13e editie van de Campari kalender, werd voorgesteld in Milaan. De titel verklapt voor een stuk al waar de kalender dit jaar om draait: met Its the end of the world, baby baseerde Campari zich op de voorspelling van de Mayas dat de wereld op 21 december 2012 zou eindigen en helemaal zou veranderen.
Campari treedt tegen deze neerslachtige voorspelling op met een positieve aanpak: vol positivisme kijken naar de intrigerende theorieën en ze vervolgens visueel voorstellen in een serie krachtige, inspirerende fotos met Hollywoodactrice en topmodel Milla Jovovich.
Om het publiek mee te nemen op een adembenemende visuele reis, stelt Campari zijn nieuwste protagoniste voor in levendige shots die een mogelijk einde van de wereld uitbeelden. De kalender is opgebouwd uit opmerkelijke gebeurtenissen die gaan van dramatische Woestijnvorming en Orkanen tot Alien invasies en meteorieten. De scenarios zijn zowel gebaseerd op de moderne film als mythische en bijbelse taferelen.
Poserend in prachtige outfits, weet Jovovich het publiek alvast te bekoren; ze neemt een zelfzekere houding aan, straalt kracht uit en heeft daarbij controle over het onwetende. Met haar co-star Campari, brengt ze letterlijk een toost uit op het leven.
Dimitri Daniloff, één van de meest gerenommeerde internationale fotografen, bracht de 13e editie van de kalender in beeld. Een vanzelfsprekende keuze voor dit betoverend verhaal: de Parijse fotograaf brengt de scènes stuk voor stuk perfect in beeld, alsof fantasie werkelijkheid wordt. Toch was het een complex en lang proces, want de productie werd gefinaliseerd met special effects die de doorslaggevende factor waren om de scènes tot leven te brengen.
De Campari kalender, waar er wereldwijd maar 9.999 exemplaren van gedrukt worden, zal niet verkocht worden, maar zal internationaal verdeeld worden onder vrienden en fans van het merk. RVH.
Dat Ierland bekoort met natuurschoon, cultureel erfgoed, oude tradities en legenden is algemeen bekend. Dat er in de Ierse Republiek verschillende steden zijn die in aanmerking komen voor een leuke en boeiende citytrip is minder geweten. Ook in het najaar en tijdens de jaarwisseling is Ierland een goede reisbestemming voor een city break.
Dublin: Veelzijdige hoofdstad
Een bezoek aan de Ierse hoofdstad is een aaneenschakeling van aangename verrassingen. Dublin is één van de vriendelijkste steden van de wereld. Je wordt er met open armen ontvangen, in de pubs waar je zomaar aan de praat raakt met de lokale mensen, op straat, als je in het spoor loopt van schrijvers, dichters, acteurs, muzikanten en andere kunstenaars die sinds eeuwen deze kosmopolitische stad doen vibreren.
Dublin is door de UNESCO uitgeroepen tot Stad van de Literatuur (www.dublincityofliterature.ie) . Drie van de vier Ierse Nobelprijswinnaars Literatuur zijn met de stad verbonden: Bernard Shaw, Samuel Becket en de dichter Yeats ( dichter Seamus Heaney komt dan weer uit de andere bruisende hoofdstad Belfast). Ook bekende namen zoals Joyce, Swift, Wilde en Behan zijn synoniemen voor Dublin. Je kunt dus een citytrip Dublin helemaal in het teken stellen van de literatuur, een ontmoeting methet literaire erfgoed in musea, woonplaatsen van schrijvers en hun favoriete pubs.
Naast literatuur zijn nog tal van andere thematische bezoeken aan Dublin mogelijk. Dublin is de perfecte mix van oud en nieuw, een stad waar je reist naar het verleden maar ook een moderne, hedendaagse en trendy plek.
Belfast : Muzikale sfeer
Het Noord Ierse Belfast is misschien wel de meest verrassende citytrip reisbestemming van Ierland. De stad is bekend om zijn fantastische muziekscène die zijn hoogtepunt beleeft tijdens de jaarlijkse Belfast Music Week en bij de uitreiking van MTV European Music Awards. Dit glamour event vindt plaats in de Odyssey Arena waar 14.000 toeschouwers de show met wereldsterren zoals Lady Gaga, Justin Bieber en Rihanna zullen bijwonen.
Tijdens een citytrip naar Belfast ga je niet alleen naar live concerten van pop, beat, folk, jazz, maar bezoek je ook Belfast Music Exhibition en neem je deel aan de Belfast Music Tour. (www.gotobelfast.com , www.belfastmusic.org)
Cork: Gastronomische klasse
Helemaal in het zuiden van Ierland ligt Cork, hoofdstad van het gelijknamige graafschap. De geschiedenis gaat terug tot de dertiende eeuw, vandaar de vele historische bezienswaardigheden zoals de twee grote kathedralen. Eigenlijk kan het oude stadscentrum van Cork zich meten met de historische kern van Dublin. Het is een sfeervolle stad met ook moderne gebouwen zoals het Opera House en aantrekkelijke winkelstraten zoals St. Patricks Street.
Voor een citytrip met de nadruk op gastronomie is Cork een uitgelezen bestemming. Er zijn excellente restaurants, chique bars en levendige pubs. Overal in Ierland wordt Cork geassocieerd met een rijke gastronomie en wie zich daarvan wil overtuigen hoeft maar een bezoek te brengen aan The English Market die je het beste kunt omschrijven als a delight (www.corkenglishmarket.ie). (www.corktourist.com)
Citytrip Tour Ierland: Makkelijk bereikbaar
Met Dublin, Belfast en Cork zijn we wat Ierse citytrip reisbestemmingen betreft helemaal niet rond. Een tour langs boeiende Ierse steden voert eveneens naar Derry/Londonderry, Galway en andere plaatsen die altijd verrassingen inhouden, die een city break in Ierland naar een hoog niveau tillen waarvan je de mooiste herinneringen bewaart.Derry/Londonderry is bovendien de cultuurhoofdstad van het Verenigd Koninkrijk in 2013.RVH.
Wat ooit begon als een toemaatje op het professionele gamma van Robotcoupe om ook de huismoeder tot een meer variabele keuken te stimuleren, is de voorbije decennia uitgegroeid tot een assortiment toestellen, dat met elk professioneel gamma kan wedijveren.
Magimix bestaat inderdaad al 40 jaar waardoor de uitvinding van de multifunctionele keukenmachine, meer dan oneerbiedwaardig robot genoemd, gestalte gaf aan een trend die de wereld van de restauratie op ingrijpende wijze zou veranderen.
Magimix in een notendopje:
1984: de introductie van de eerste eiwitklopper
1985: de machine krijgt kleur
1986: de eerste editie van het gama Le Grand Chef
1988: de robot krijgt meerdere kuipen waardoor een snelle aaneenschakeling van opeenvolgende bereidingen mogelijk wordt
1994: creatie van de eerste compacttoestellen met een plaatswinst tot 25%
2005: een nieuw assortiment met de XL toevoergoot en een bakkenskneedmes
2008: uitbreiding mogelijk via een aantal optonele setes
2009: de blendermix geeft perfecte emulsies
2010: toevoeging van een blokjesset
Het multifunctionele toestel is dus in de loop der jaren uitgegroeid tot een apparaat dat ook de dagelijkse keuken de mogelijkheid biedt om complexe en ingewikkelde bereidingen op een snelle en makkelijke manier tot een goed einde te brengen. Het toestel is niet aleen robuust en effeciënt maar kijrgt bovenden 20 jaar garantie op het motorblok mee.
De 40ste verjaardag krijgt des te meer allure nu het CS5200XL premium assortiment beschikbaar is. Dit multifunctioneel apparaat, beschikbaar in 9 kleuren met de échte klassiekers maar ook moderne tinten zoals roze en nachtblauw beschikt naast de traditionele bereidingen en accessoires ook over een sapcentrifuge en smoothies mix, een extra gietvorm en een groentepureepers. RVH.
Vlaamse dagtoeristen hebben een voorkeur voor bestemmingen in Vlaanderen.
Uit het Onderzoek Dagtoerisme 2010-2011 blijkt dat een kwart van de Vlamingen minstens één maal per maand op daguitstap gaat. Bijna 70% onder hen blijft tijdens deze daguitstap binnen Vlaanderen.
De provinciale toeristische organisaties, het Steunpunt Toerisme en Recreatie en Toerisme Vlaanderen zijn de opdrachtgevers van het allereerste onderzoek waarin de activiteiten van Vlamingen, Walen en Brusselaars tijdens daguitstappen uitgebreid onder de loep worden genomen. Tijdens het onderzoek, uitgevoerd door Idea Consult en Ivox, werden 2.000 panelleden wekelijks bevraagd over hun dagtoeristisch gedrag. Daarbij werd onder andere gepolst naar frequentie, bestemming, activiteiten, vervoerswijze enhun uitgaven.
Het onderzoek toont aan dat ruim 25% van de Vlamingen minstens één keer per maand een daguitstap maakt. Tijdens deze trips, blijven ze meestal binnen het Vlaams Gewest (68%). Andere belangrijke bestemmingen zijn Wallonië (11%), Brussel (8%) en Nederland (6%). Uit het onderzoek blijkt tevens dat een persoon tijdens een daguitstap gemiddeld 37,9 uitgeeft. Gezien de populariteit van Vlaanderen als bestemming, betekent dit dat Vlaamse dagtoeristen een niet te onderschatten economische impuls geven aan het toerisme in hun eigen regio.
Het rapport over de resultaten van dit pilootonderzoek is te raadplegen via de websites van de provinciale toeristische organisaties, het Steunpunt Toerisme en Recreatie en via www.toerismevlaanderen.be RVH.