De voorbije winter hebben we met z'n allen lichaamsonvriendelijke stoffen opgestapeld. Hoog tijd om te herbronnen en onze body weer te ontgiften: het Logis-netwerk van hoteliers-restaurateurs pakt uit met een gevarieerde waaier van voorjaarsbestemmingen: ideaal om er eens uit te zijn en te ontspannen. Massage, sauna, bodycare, Welkom in DetoxoLogis!
Nu het grauwe en grijze weer stilaan verdwijnt, is het belangrijk om onszelf te verwennen met enkele momenten van wellness zodat ons organisme klaar is om totaal ontspannen en opgeknapt de lente tegemoet te gaan. De Logis zijn uw ideale partner om uw topvorm terug te vinden: uitgelezen adressen waar bezoekers genieten van een welverdiende en verkwikkende pauze.
"Ons lichaam heeft de neiging om in de winter op waakvlam te draaien en daardoor allerlei toxische stoffen vast te houden die onze energie lijken weg te vreten. Een ontgiftingskuur is dus ideaal om onze body te prikkelen", verduidelijkt Michel Son, voorzitter van Les Logis België. "Onze vestigingen combineren een kleine structuur en een knusse wellnessruimte tot een echte oase van rust; onze gasten komen er weer helemaal tot zichzelf. Dit is dé basis voor een verkwikkend herstel."
Hotel Glenmore ligt ideaal, dicht bij de zee en dicht bij het centrum van Oostende. U ontdekt er de weldaden van gelaatsverzorging, een algenpakking of een hotstone massage. Sauna, jacuzzi, hammam, alle ingrediënten zijn verenigd om te genieten van unieke ontspannings- en comfortmomenten.
In het hartje van het Luxemburgse "Klein Zwitserland" presenteert Hotel Dimmer massages met warme chocolade of essentiële oliën voor een absoluut ontspannend pauzemoment. Ideaal om even wég te zijn en alle zintuigen opnieuw scherp te stellen!
Hostellerie de La Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne verwelkomt u in een groen stukje paradijs, ideaal voor verademing ... De privésauna vlak bij het terras biedt momenten van rust en sereniteit. Bezoekers genieten er van de weldadige warmte van de sauna en van de louterende Ardense lucht, terwijl ze nippen aan een verfrissing.
In het charmante stadje St. Vith, is Hotel Pip Margraff het adres voor gasten die op zoek zijn naar relaxatie: het hotel beschikt over een complete infrastructuur om de dagelijkse ratrace even te vergeten.
Een sfeer van rust en welbehagen vindt u in hotel Bütgenbacher Hof in Bütgenbach (Oostkantons). Het nieuwe zwembad met bubbelbad, de infraroodcabine, de hydrojetmassagebank en het fitnesscenter bieden de gasten de gelegenheid om te onthaasten en weer tot rust te komen.
IDILLYUM - Een natuurlijk & zeldzaam genoegen met een laag caffeine gehalte !
Een chocolade aroma met karamel nuances, een perfecte balans tussen zure en zoete ondertonen en een natuurlijk laag cafeïne gehalte; dit zijn de karakteristieken van Idillyum. De eerste mono origine koffie van en door illy. Deze Arabica Bourbon koffie (Coffea Arabica Laurina) wordt gecultiveerd in El Salvador en is het resultaat van meer dan twintig jaar onderzoek.
De ontwikkeling van Idillyum begon in Brazilië, echter na tegenvallende resultaten werd de productie naar ElSalvadorverplaatst.Devulkanischegrond,rijkevegetatieenhetgroeieninnatuurlijke schaduw bleken de juiste ingrediënten voor deze kwaliteitskoffie. In 1999 begon illy daarom een samenwerking met een lokale teler. Samen werd gezocht naar de ideale dichtheid van de koffieplanten op het veld en de perfecte snoeitechnieken. Het resultaat is een exclusieve koffie met een natuurlijk laag cafeïne gehalte. De oogst is nu gelimiteerd verkrijgbaar als capsules voor illys Iperespresso Systeem.
De prijs van Idillyum is 10,29 per blik à 21 capsules en is exclusief verkrijgbaar op shop.illy.com.
Dit is de 4de single origin die illy introduceert in België & Luxemburg. De 3 andere single origin arabicas van illy hebben elk hun eigen karakter en kosten 9,45 per blik à 21 capsules.
Kaasliefhebbers opgelet! Zet met rode stip deze uitstap in je agenda, want vanaf 5 april kan je weer elke vrijdag naar de traditionele kaasmarkt in Alkmaar. Een belevenis op zich, met kaas boren, proeven, onderhandelen met handjeklap, wegen en kaasdragers die met een berrie uit de maat lopen. In de hoofdrol de enige echte Noord-Hollandse Gouda met het Rode Zegel, een karaktervolle kaas van de weidemelk van zwartbonte koeien. Say cheese!
Noord-Hollandse Gouda, kaas met een verhaal
De echte kaasmeesters wonen in Noord-Holland, waar sinds de 15e eeuw met veel liefde en gevoel voor vakmanschap kaas gemaakt wordt. De enige echte Noord-Hollandse Gouda, erkend door de Europese Unie, herken je aan het Rode Zegel. Deze karaktervolle kaas wordt vandaag nog altijd natuurlijk gerijpt op houten planken, volgens de oorspronkelijke receptuur.
Noord-Hollandse Gouda smaakt lekker romig en natuurlijk zilt. Deze kaas van Jong tot Overjarig is dan ook voor 100% gemaakt van weidemelk, opgehaald bij boeren die zorg dragen voor dier en natuur. De zwartbonte Holsteinkoeien staan van voorjaar tot najaar minstens 120 dagen, minimaal 6 uur per dag, in de weide. En dat vertaalt zich naar een unieke melk en een unieke smaak. Net zoals topwijn een speciaal keurmerk krijgt, herken je de enige echte Noord-Hollandse Gouda aan het geregistreerde Rode Zegel.
Op de kaasmarkt in Alkmaar goed voor 2.200 kaaswielen of 30 ton kaas kom je alles te weten over deze kaas met een verhaal. Duizenden bezoekers vanuit de hele wereld komen speciaal naar Alkmaar voor dit plein vol kaas en sjouwende kaasdragers. Het is dan ook een belevenis op zich. Keurmeesters bekloppen de kaas en halen er met een speciale kaasboor stukjes uit. De kaas wordt tussen de vingers verkruimeld: om te ruiken, te proeven en de verhouding tussen smaak, vet- en vochtgehalte te beoordelen. Het onderhandelen over een partij kaas gebeurt nog altijd via handjeklap. Zodra de koop is gesloten en de kaas is gewogen, dragen de kaasdragers de kazen de markt over. Het lopen met een berrie, al snel 130 kg, is een hele kunst. De kaasdragers hebben daarvoor een speciale dribbel uitgevonden, een loopritme uit de maat om de berrie zo stil mogelijk te houden.
De Kaasmarkt Alkmaar (Waagplein) start vanaf 5 april en loopt tot en met 30 augustus 2013, elke vrijdag van 10 tot 12.30 uur.
Delacre krijgt een nieuw gezicht. In 2013 moderniseert de koekjesfabriek, die ruim 120 jaar geleden door Charles Delacre werd gesticht, haar imago. Terwijl het trouw blijft aan de erfenis van zijn oprichter, verrijkt het Huis Delacre zijn assortiment met maar liefst drie nieuwe creaties en hult het twee van zijn overheerlijke klassiekers in een nieuw jasje.
Een trio van toekomstige beroemdheden
Sinds 1891 brengt Delacre tijdloze lekkernijen op de markt die eindeloos gesmaakt worden door klein en groot. Ditmaal wendde Delacre zijn mix van expertise en authentieke recepten aan om enkele unieke creaties in verschillende smaken en vormen uit te werken.
Drie nieuwe koekjes maken voortaan deel uit van de bekende Tea Time-dozen, die in de loop van de jaren het gevierde embleem van het merk geworden zijn. Ontdek de nieuwe Maltao, Tango en Bélize: heerlijk krokant en onweerstaanbaar lekker!
De nieuwe Maltao is een rond, knapperig koekje met een heerlijke smaak van mout en karamel, overgoten met melkchocolade en bestrooid met pure chocoladevlokken. Laat je je verleiden door de rechthoekige Tango? Maak kennis met een onweerstaanbare lekkernij. Een hemels evenwicht tussen een koekje van zanddeeg en een bedje van melkchocolade met een verrukkelijke cacao- en amandelsmaak. Scrunch!
Benieuwd naar de nieuwe Bélize? Dit koekje draagt letterlijk de zegel van het Huis Delacre. Een fijn, goudomrand koekje met een verleidelijk laagje melkchocolade en een hemels fijne botersmaak. Wauw!
en een bejubeld duo!
In zijn eindeloze zoektocht naar het volmaakte koekje zet het Huis Delacre twee van zijn geliefde klassiekers opnieuw in de schijnwerpers: de Dôme Truffé en de Obsession. De Dôme Truffé is knapperig, heeft een intense smeuïge vulling van pure chocolade en is overgoten met smeuïge karamel. De Obsession is een fijn koekje met een verrukkelijk laagje van intens pure chocolade.
Maltao, onweerstaanbaar...
Terwijl de nieuwe Tango en Bélize deel uitmaken van het beroemde Tea Time-assortiment, is de nieuwe Maltao apart verkrijgbaar in een verpakking van 115 g (richtprijs: 1,89).
Brazil, een zalig zacht zandkoekje...
Ook de Brazil het heerlijk fijne zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade is afzonderlijk verkrijgbaar in een verpakking van 140 g (richtprijs: 1,89). Twee onweerstaanbare nieuwigheden om met iedereen te delen... of om lekker voor jezelf te houden!
Het Belgische Huis Delacre moderniseert zijn imago op een erg geraffineerde manier. Het nieuwe logo is eigentijds en levendig. De ronde vormen doen meteen denken aan een greep uit het assortiment Delacrekoekjes en knallen letterlijk als vuurwerk uit hun doos. Voortaan zijn de koekjes te verkrijgen in beige en goudkleurige verpakkingen, die doen denken aan heerlijk krokante boterkoekjes, vers uit de oven. Ook het nieuwe design van het lettertype versterkt de moderne identiteit van het merk. En de vermelding van het oprichtingsjaar legt de nadruk op de authenticiteit, de knowhow en de erfenis van het merk.
Voor Gunther Deckers, Marketing Manager bij Delacre, drukt het nieuwe logo meer dan ooit het plezier uit, dat een Delacrekoekje te bieden heeft: « Met plezier kijken mensen uit naar dat moment van lekkernij of ze nu alleen van onze koekjes genieten of ze delen met familie of vrienden. Het merk Delacre is onlosmakelijk verbonden met die dagelijkse, kleine lekkernijen. Dat heeft zich voor ons ook vertaald in onze nieuwe slogan: Geniet van de leuke momenten met Delacre. »
Het Huis Delacre is opgericht in 1891 door Charles Delacre en vereeuwigt al meer dan 120 jaar traditionele recepten en artisanale knowhow. Het Huis Delacre is benoemd tot Gebrevetteerde Hofleverancier en heeft een plaatsje als Belgische ster veroverd in de harten van alle lekkerbekken. Iconische Delacrekoekjes zoals de Cigarette Russe, de Marquisette, de Matadi en de Biarritz maken deel uit van de alom bekende Tea Time-collectie. Die bevatten een assortiment van maar liefst 16 verschillende koekjes en geven het merk een gerenommeerde positie.
Daarnaast opende Delacre een exclusieve koekjeswinkel in hartje Brussel. Daar stelt het merk originele lekkernijen voor, die ter plaatse in een warme en authentieke sfeer door de meester-patissier gebakken worden
Rijke eetcultuur met foodfestivals, wijnroutes en haute cuisine
Niet alleen voor de 12 werelderfgoederen van UNESCO, maar ook voor de gastronomie ga je naar Tsjechië. Geniet van haute cuisine in Praag of probeer een vers gebrouwen streekbiertje met traditionele goulash in Pilsen. Fietsliefhebbers fietsen langs de rijke wijnakkers en maken kennis met de grootste en oudste wijnkelders van Zuid-Moravië.
De Tsjechische keuken is een samensmelting van tradities en culturen. Je vindt veel invloeden uit de Hongaarse, Poolse en Duitse keuken terug in authentieke recepten. Fijnproevers maken kennis met de Tsjechische keuken via CzechSpecials, een initiatief van het verkeersbureau van Tsjechië. Op deze website vind je de beste restaurants en maak je kennis met de voornaamste streekgerechten.
De Tsjechische hoofdstad richt zich steeds meer op bezoekers met een voorliefde voor gastronomie. Dit voorjaar organiseert Praag diverse culinaire festivals waar je kennis maakt met de moderne én de traditionele Tsjechische keuken. Jaarlijks terugkerend is het Praagse Restaurant Festival waar gasten voor een prikkie bij een luxe restaurant eten. In mei organiseert de hoofdstad het Praagse Food Festival. Tijdens dit festijn kun je niet alleen genieten van Tsjechische gerechten maar ook maaltijden uit de Franse en de Aziatische keuken. Praag kent uiteraard ook haute cuisine. Restaurants La Degustation Bohême Bourgeoise en Alcron werden vorig jaar voor het eerst beloond met een Michelinster.
Zowel in Bohemen als in Moravië worden al eeuwenlang wijnen geproduceerd. Zuid-Moravië is de streek van historische stadjes, authentieke dorpjes en een zeer uitgebreide wijncultuur. Populaire wijngebieden zijn Mikoluv en Znojmo, waar met name witte wijnen zoals Gruner Veltliner, Rijn Riesling, Pálava, Sauvignon Blanc en Muller Thurgau populair zijn. In deze Tsjechische variant van Toscane zijn ontzettend veel wijnroutes die je per fiets kunt ontdekken: de Brno wijnroute (130 km), de Mikulov wijnroute (55 km) en de Greenway wijnroute (425 km in totaal) die zich uitstrekt van Praag tot Wenen. Deze route doet ruim 70 wijnstadjes aan. Zuid-Moravië is gezegend met prachtige natuur en heeft zelfs een UNESCO monument: het schilderachtige landschap Lednice-Valtice op de grens met Oostenrijk.
Met ruim 170 duizend inwoners is Pilsen de vierde grootste stad van Tsjechië. Zeg je Pilsen (Plzen in het Tsjechisch), dan zeg je bier. Toeristen vanuit de hele wereld komen naar de hoofdstad van de regio om het bekende Pilsner Urquell bier te proeven. In augustus wordt er een grootschalig Pilsner Bier Fest georganiseerd. Wie niet van bier houdt, kan zich tegoed doen aan alcoholvrije drankjes, zoals limonades op basis van het zuivere water uit de bossen van umava. De Pilsener keuken heeft haar eigen streekgerechten zoals forel en goulash, op smaak gebracht met biersauzen en geserveerd met hluchec (aardappelkoekjes).
Na Versailles en New York hebben de Grands Chefs van Relais & Châteaux nu Londen gekozen voor hun 3de jaarlijkse Dîner des Grands Chefs All the Worlds a Kitchen by the Thames
Op 22 april is het zover: dan komen de grootste sterren uit de culinaire wereld opnieuw samen, deze keer om het allerbeste van Britse bodem te bezingen in het thema All the Worlds a Kitchen by the Thames. Vanuit het prestigieuze Old Billingsgate, vroeger de grootste vismarkt ter wereld, hebben de genodigden een vrij uitzicht over Londen, de Theems en de London Bridge terwijl ze genieten van een unieke gastronomische ervaring.
45 Grands Chefs uit de hele wereld verenigen hun virtuositeit per team van 3 om volkomen originele menus uit te werken, die worden begeleid door de beste vintage champagnes van het huis Pommery.
Zo ontstaan er 15 unieke menus, gepersonaliseerd en gehandtekend door 3 Grands Chefs, die op maat en voor het oog van de gasten worden bereid. De vertegenwoordigers van het Verenigd Koninkrijk worden aangevoerd door Raymond Blanc en Gary Jones (Le Manoir aux Quat Saisons), Andrew Fairlie (Restaurant Andrew Fairlie) en Claude Bosi (Hibiscus). Zij geven het tempo aan voor de hele meute Grands Chefs, om hun genodigden opnieuw te verrassen en te betoveren op de melodie van food Britannia, geïnspireerd door de Londense spirit. Ze laten zich hierbij vergezellen door talenten uit de hele wereld: Patrick OConnell (The Inn at Little Washington, VS), Emmanuel Renaut (Flocons de Sel, Frankrijk) en Lanshu Chen (Le Moût Restaurant, Taiwan).
Grand Chef Raymond Blanc: Relais & Chateaux koos Londen als locatie om de uitzonderlijke evolutie van de Britse gastronomie in de kijker te zetten. Aan de bron van deze vernieuwing ligt enerzijds de hoge kwaliteit van de producten, en anderzijds de betrokkenheid en het verantwoordelijkheidsgevoel van de hedendaagse generatie chef-koks. Steeds meer wordt Londen een culinaire bestemming van wereldformaat, waar de creaties van de chef-koks de multiculturele essentie van de wereldstad weerspiegelen. Ik werk nu 30 jaar in Groot-Brittannië en heb altijd al een zwak gehad voor deze eigenheid én eigenwijsheid, net zoals ik ook volledig achter de waarden van Relais & Châteaux kan staan, LArt de Vivre en het respect voor het milieu en voor biodiversiteit.
In samenwerking met Action against Hunger zal er een gesloten veiling worden georganiseerd voor de genodigden. De opbrengst gaat integraal naar deze liefdadigheidsorganisatie die de Chefs nauw aan het hart ligt.
Of je er nu alleen, met twee, met de hele familie of met al je vrienden van geniet: een Delacrekoekje maakt deel uit van de kleine pleziertjes des levens. In het ruime assortiment van Delacre kan iedereen een stukje puur geluk naar eigen smaak vinden. En omdat geluk in de kleine dingen zit, maakt Delacre het leven elke dag een beetje mooier. Geniet van de leuke momenten met Delacre!
Ontdek de geschiedenis van het Huis Delacre. Een verhaal over meer dan 120 jaar passie voor de creatie van unieke patisseriekoekjes, die jong en oud bekoren. In de Rue Montagne de la Cour in Brussel, dichtbij het Koninklijk Paleis, opende apotheker Charles Delacre (°1826), zijn eerste farmacie.
Chocolade werd in die eeuw vooral voorgeschreven als oppepper of geneesmiddel. Beetje bij beetje veroverde het cacaoproduct echter de harten van vele zoetekauwen, waaronder ook dat van Charles Delacre. De apotheker opende al gauw een tweede zaak op de Rue de La Madeleine, dicht bij de Grand Place. Daar vestigde hij een chocolaterie, die al snel een groot succes bleek.
Om te kunnen meedraaien met het ongekende succes van zijn nieuwe zaak verhuisde Charles Delacre zijn onderneming in 1872 naar een grotere vestiging in Elsene. Een jaar later tilde hij de chocolaterie naar een nog hoger niveau en liet hij de eerste merknamen registreren. Vanaf dan was de Chocolat Delacre officieel eigendom van Charles Delacre, net zoals de Chocolat Roi et Reine (met koning Leopold II en koningin Marie-Henriette op de verpakking), de Chocolat Duchesse, de Chocolat des Navigateur en de Chocolat Vénitien.
Omdat er regelmatig leden van de koninklijke familie op de dozen van Delacre verschenen, kreeg Charles Delacre in 1879 de titel van Hofleverancier. Die prestigieuze titel is vandaag nog steeds te zien op de Delacreverpakkingen.
Al gauw was ook de fabriek in Elsene te klein om aan de groeiende vraag te kunnen beantwoorden. In 1880 kwam Charles Delacre met de oplossing: een nieuwe fabriek in Vilvoorde. De nieuwe vestiging in Vilvoorde kende een gunstige groei, maar Charles Delacre mikte op meer. Als koekjesfabrikant bracht hij in 1891 het eerste Delacrekoekje uit, dat als Pacha Delacre in de winkels te vinden was.
In 1906 droeg Charles Delacre de fakkel definitief over aan zijn zoon, Pierre Delacre. Die besliste in 1945 om zich vanaf dan te richten op het maken van verfijnde patisseriekoekjes van de allerhoogste kwaliteit. Alle ingrediënten werden uiterst precies gedoseerd en de meesterbakkers gebruikten enkel nog de allerbeste, natuurlijke producten. Daaruit ontstond een nieuw assortiment verfijnde koekjes, zoals de Cigarettes Russes, de Suprêmes Sablés en de Biarritz.
De nieuwe koekjes vormden een waar succes. Europa liep helemaal warm voor Delacre (de koekjes werden en worden verkocht in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Zwitserland,...) en al gauw zwichtte ook Noord-Amerika voor de Belgische lekkernijen. De grote oversteek was mogelijk dankzij een samenwerking met Pepperidge Farm Inc, een lokale fabrikant van bakkerijmateriaal, die niet lang daarna overgenomen werd door de Amerikaanse groep Campbell Soup Inc. In 1998 werd Delacre opgekocht door de groep United Biscuits, die op dat moment ook andere merken onder haar hoede had, zoals Mc Vities, Sultana, Verkade en BN (Biscuiteries Nantaise).
Vandaag kan je in hartje Brussel de enige echte Delacre koekjeswinkel, waar authenticiteit en knowhow - twee waarden waar het merk prat op gaat - centraal staan, terugvinden. Voor Delacre is de winkel een stap terug in het verleden, want de zaak bevindt zich in dezelfde buurt als die waar het voor Charles Delacre en zijn allereerste chocolaterie destijds allemaal begon. Je kan er originele producten vinden, die enkel in de Delacrewinkel te koop zijn en die ter plaatse worden gemaakt door de meesterbanketbakker van Delacre. Bovendien kan je er ook je eigen assortiment samenstellen door je favoriete doos uit te kiezen.
Dit jaar vervoegen drie nieuwe, heerlijke varianten van smaken en sensaties het Delacre-assortiment. Ontdek met de nieuwe Maltao, de Tango en de Bélize een waar smaakgenot!
Voor echte lekkerbekken is de Maltao in een individuele doos te verkrijgen. Ook de Brazil - een heerlijk, fijn zandkoekje met een intens laagje Belgische chocolade - is vanaf nu verkrijgbaar in zijn eigen individuele verpakking! « Geniet van de leuke momenten met Delacre »
Brabantia vertaalt populaire modetrend naar drie afvalemmers met pit
Brabantia zet saaie keukens voorgoed buitenspel. En daar hebben de drie nieuwe kleuren voor de Touch Bin® alles mee te maken. Caribbean Blue, Pansy Purple en Radiant Rose lijken zo van de catwalk weggelopen en geven je keuken een vrolijke vonk. Met deze drie pittige tinten speelt Brabantia eigentijds in op de trend van colour blocking én straalt je afvalemmer een en al gedurfde klasse uit!
Kleur, kleur en nog eens kleur, bij voorkeur in de meest opvallende combinaties. De modetrend van de laatste seizoenen verschuift langzaam maar zeker naar het interieur. En dus ook naar de keuken dankzij Brabantia. De gekende Touch Bin® zet haar eigentijdse design nog meer in de verf met de drie nieuwe flashy kleuren Pansy Purple, Caribbean Blue en Radiant Rose. Voor interieurliefhebbers met lef!
Zo kan je je keuken instant een cool accent geven. Of een colour block-contrast creëren met wanden en meubilair. Inspiratie genoeg alvast voor een trendy look. Tegelijk ben je zeker van de vertrouwde Brabantia-kwaliteit.
Alle Touch Bins® zijn uitgerust met de unieke soft touch-techniek van Brabantia, waardoor ze moeiteloos openen en sluiten. De afvalemmers zijn gemaakt van roestbestendige materialen en hebben een duurzame deksel in glanzend staal, voor een gemakkelijke reiniging ook. De beschermende bodem van de Touch Bin® voorkomt schade aan de vloer en dankzij de stevige handgreep aan de achterkant kan je de afvalemmer vlot verplaatsen. Elke Touch Bin® wordt geleverd met bijpassende afvalzakken met trekbandsluiting.
MICHELIN ENERGYTM Saver+ als beste beoordeeld in ADAC zomerbandentest 2013
De MICHELIN ENERGYSaver+ heeft de eerste plaats behaald in de nieuwe zomerbandentest van de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club). Er werden 19 verschillende zomerbanden getest in de bandenafmeting 185/60 R 15 H, die veel wordt gebruikt voor kleine, compacte en middenklasse autos.
Hij is bijvoorbeeld geschikt voor de Volkswagen Polo, de Peugeot 208 en de Renault Clio. De prestaties van de verschillende zomerbanden werden getest op onder meer grip op droog en nat wegdek, brandstofverbruik en slijtage. Met een totaalscore van 2,0 punten behaalde de MICHELIN ENERGYTM Saver+ het hoogste resultaat goed. De MICHELIN ENERGYTM Saver+ wordt in 59 verschillende afmetingen aangeboden: van 165/60 R 14 t/m 215/60 R 16.
Bij het testonderdeel slijtage liet de MICHELIN ENERGYTM Saver+ de concurrenten heel duidelijk achter zich. In deze test werd de geringe slijtage en de daaruit voortvloeiende lange levensduur beloond met het droomcijfer 0,8. De op één na beste band die in het totaalklassement goed scoorde, haalde op dit onderdeel een cijfer van slechts 1,8.
Verder noteerden de ADAC-experts: Een zeer evenwichtige band die ook goed is op nat wegdek. De uitstekende prestatie van de Michelin band in deze uitgebreide ADAC test is een voorbeeld van de hoge eisen die het bedrijf stelt aan haar producten: steeds meer prestatie-eigenschappen op een zo hoog mogelijk niveau verenigen in één band. Deze productfilosofie, Michelin Total Performance genoemd, hanteert de bandenproducent zowel bij de ontwikkeling van banden voor serieproductie als in de autosport.
Ook de MICHELIN Pilot Sport 3 wordt beoordeeld met het resultaat goed.
Met het eindoordeel goed realiseerde de voor sportieve wagens ontwikkelde MICHELIN Pilot Sport 3 een topresultaat. Er werden 19 banden getest. Hij is bijzonder goed op nat wegdek, maar ook goed op droge ondergrond, zeer evenwichtig, zo luidde het oordeel van de ADAC over de MICHELIN Pilot Sport 3.
Deze uitstekende band is ontwikkeld voor een breed spectrum wagens dat van middenklasse modellen tot aan sportwagens en de allerhoogste klasse reikt. De MICHELIN Pilot Sport 3 wordt in 45 afmetingen, van 195/45 R 16 t/m 285/30 R 20 aangeboden. De test werd uitgevoerd met banden in de afmeting 225/45 R 17.
De ADAC let bij het testen vooral op evenwichtige eigenschappen. Alleen banden die op alle criteria voldoen aan zware minimumeisen kunnen een goed eindoordeel behalen. Daarmee worden ze aangeduid als zeer aanbevelenswaardig. Deze uitgebreide zomerbandentest wordt gepubliceerd in verschillende automotive vakbladen en consumentenbladen in de Benelux.
Vanaf 3 juni vliegt Air Europa, de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappij,drie keer per week van Brussel naar Montevideo via Madrid en verruimt hiermee haar netwerk richting Zuid-Amerika.
Air Europa is specialist in Spaanse en Zuid-Amerikaanse bestemmingen. Door de groeiende belangstelling kan Air Europa haar netwerk uitbreiden en de nieuwe lijn Madrid-Montevideo openen. Makkelijk bereikbaar vanaf Brussel dankzij de goede verbinding. Met deze nieuwe trans-Atlantische vlucht wordt de lijst van de reeds bestaande bestemmingen met vertrek vanaf Brussel, via de Spaanse hoofdstad, vergroot. Vanaf Madrid kan je met Air Europa naar Lima, Havana, Buenos Aires, Cancun, Salvador de Bahia (Brazilië), Santa Cruz de la Sierra (Bolivië), Caracas, Santo Domingo en nu ook naar Montevideo (Uruguay) vliegen.
De vlucht vanaf Brussel zal drie maal per week (maandag, woensdag, vrijdag) worden aangeboden met een Embraer 195 (BRU-MAD) en daarna (MAD-MVD) een Airbus A330-200, die een capaciteit heeft voor 299 passagiers. Het vertrek in de luchthaven Madrid Barajas is savonds voorzien, handig voor wie vanuit Brussel vertrekt. Air Europa opereert sinds 3 december 2012 de lijn Brussel-Madrid met twee verbindingen per dag. De vertrekuren, 11u05 en 18u05, zijn ideaal voor de connecting flights via Madrid richting Latijns Amerika.
Air Europa is de grootste Spaanse private luchtvaartmaatschappijen heeft aantrekkelijke tarieven in Economy Class en Club Business. Air Europa is lid van Skyteam en de passagiers kunnen hun gevlogen mijlen sparen via Flying Blue, het frequent flyer-programma.
Silversea neemt in 2013 de Silver Galapagos in gebruik
Sedert 2008 combineert het expeditieschip Silver Explorer luxe met exotische, interessante reisroutes. Deze staan garant voor een totaal nieuwe cruise-ervaring. Eind 2013 neemt Silversea een tweede expeditieschip in gebruik, de Silver Galapagos. De romp van dit schip zal net zoals die van zijn zusterschip in opvallend donkerblauw worden geschilderd. Het nieuwe schip kan tot 100 passagiers meenemen.
Silver Galapagos zal het enige luxe-expeditieschip zijn dat maatschappelijk en milieuverantwoorde ecotoerisme-reizen onderneemt naar de Galápagos eilanden. Deze archipel werd uitgeroepen tot UNESCO-werelderfgoed. Vanaf september 2013 zullen met de Silver Galapagos het hele jaar rond 7-daagse reizen worden georganiseerd. Er zijn twee routes:
Westelijke route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de westelijke, zuidelijke en oostelijke eilanden, waaronder Santiago, Bartolomé, Isabela, Fernandina, Floreana, San Cristóbal en Santa Cruz.
Noord-centrale route: van zaterdag tot zaterdag, een rondreis vanuit het eiland Baltra langs de noordoostelijke, centrale en zuidoostelijke eilanden Santa Cruz, Genovesa, Seymour Norte, San Cristóbal, Española en Plazas Sur.
Silversea baat schepen uit in het ultra-luxueuze cruisesegment. Het bedrijf, waarvan de hoofdzetel gevestigd is in Monaco, werd begin jaren 90 opgericht door de Romeinse Lefebvre-familie, de gewezen eigenaars van Sitmar Cruises. De vloot bestaat uit kleinere cruiseschepen - Silver Cloud, Silver Wind, Silver Shadow, Silver Whisper en Silver Spirit - die gemakkelijk in mooie, kleinere havens kunnen aanmeren. Deze elitevaartuigen, die van 296 tot 540 passagiers kunnen aan boord nemen, werden speciaal ontworpen om meer ruimte te bieden aan minder passagiers, en dit in combinatie met een persoonlijke service van topkwaliteit. Alle dranken, ook wijnen, champagne en sterke dranken, zijn inbegrepen in de prijs.
Daarnaast telt de vloot ook twee expeditieschepen: de Silver Explorer en de Silver Galapagos (vanaf eind 2013). Silversea Cruises stippelt luxe reizen uit langs alle zeven continenten gaande van de Middellandse Zee, de Caraïben, Noord- en Zuidpoolgebied en meer dan 450 fascinerende bestemmingen daartussen.
60e gedenkdag van tewaterlating van koninklijk jacht Britannia,16 april, en 60e gedenkdag van kroning van de koningin,2 juni
Na het diamanten jubileum van de koningin in 2012, waarmee haar 60 jaar lange bewind werd gevierd, kijkt de Britannia in 2013 uit naar een andere bijzondere 60e gedenkdag. Op 16 april 1953 werd het koninklijk jacht de Britannia te water gelaten bij de Clydebank Shipyard van John Brown in Glasgow. Dat was het begin van een lange en vermaarde staat van dienst, waarin het jacht de hele wereld bevoer en talloze koninklijke hoogheden aan boord had. Het hele jaar door zal de Britannia in het teken van deze gebeurtenis staan. Aan boord heerst een feestsfeer, terwijl bezoekers een kijkje kunnen nemen in de op persoonlijke (en heel aparte) wijze ingerichte slaapkamers van de koningin en prins Philip, de Duke of Edinburgh, en aan dek van een afternoon tea kunnen genieten.
Deze gedenkdag valt samen met de 60e gedenkdag van de kroning van de koningin. Het diamanten jubileum, dat in 2012 werd gevierd, markeerde het feit dat de koningin 60 jaar geleden de troon overnam na de dood van haar vader, koning George VI. Maar zij werd pas een jaar later officieel gekroond, op 2 juni 1953. Deze gebeurtenis zal van 11 tot 14 juli in Buckingham Palace worden gevierd met het Coronation Festival, waarbij ruim 200 Royal Warrant Holders, ofwel hofleveranciers betrokken zullen zijn. Royal Warrant Holders zijn bedrijven die koninklijke goedkeuring hebben van de koningin, prins Philip of prins Charles. De hofleveranciers die hun waren uitstallen, variëren van de kleermakers Gieves & Hawkes van Savile Row en de chocolatier Prestat tot aan de Apollo Fire Detectors en leverancier van hooi voor de paarden RJ Tompkins. s Avonds worden er galaconcerten gehouden, die behalve personen van de koninklijke familie kunnen worden bijgewoond door het publiek. De kaartjes hiervoor, die van 30 tot 90 pond lopen, zijn vanaf 16 december 2012 verkrijgbaar. Naast dit festival zijn er andere festiviteiten gepland, waarvan de bijzonderheden begin 2013 bekendgemaakt zullen worden.
Op 20 juni zal de 175e gedenkdag van het bewind van koningin Victoria worden gevierd. Zij zat 63 jaar en 7 maanden op de troon, langer dan welke andere Britse koning of koningin dan ook, en het langst van elke koningin in de geschiedenis.
Nationale Selectie voor de « Trophées Internationaux des Calvados Nouvelle Vogue » :
De UBB organiseerde voor de 6de maal in het hotel Amigo Brussel, de nationale selectie georganiseerd voor de « Trophées Internationaux des Calvados Nouvelle Vogue » die te Deauville zullen plaatsvinden op 7 en 8 april ek.
Deze wedstrijd waaraan barmen, leden van de vereniging, en studenten van de belgische hotelscholen kunnen deelnemen, stelt een barman en een student vergezeld door een journalist in staat de UBB te vertegenwoordigen tijdens de internationale finale te Deauville.
Dit jaar hebben Julien Métrot (Steigenberger Grand Hotel Brussels) en Anis Jguirim (Institut Saint Vincent de Paul te Brussel) zich onderscheiden door de eerste prijs in hun respectievelijke categoriën weg te kapen.
Cocktail Contrario van Julien Métrot behaalde de1ste prijs Barmen UBB:
Dit cocktail bestaat uit 3cl Calvados Drouin, 1.5 cl Mandarine Napoleon, 1.5 cl aardbeisap Caraïbos, 1,5 cl Cranberry sap Caraïbos, 1 cl Siroop van caramel Giffarden een scheutje Bitter Old Fashioned.
De 2de prijs Barmen UBB ging naar Bruno Simons (Hof van Eden te Antwerpen) en de 3de prijs Barmen UBB ging naar Renaud Masse (Sofitel Brussels Le Louise).
De 1ste prijs studenten werd in de wacht gesleept door Anis Jguirim met zijn cocktail Edith bestaande uit 3 clCalvados Lecompte, 2cl Witte Porto, 6cl Aloë sap Si Caraïbos, 0.5 cl Nootjessiroop Giffard, 0,5 cl vers sap van groene citroenen enkele blaadjes verse basilicum.
De Europese hotel-restaurantketen Logis lanceert het nieuwe boekje «RelaxoLogis», dat vol staat met praktische tips en eenvoudige relaxatieoefeningen. Deze werden speciaal voor Logis hedonistische cliënteel ontworpen, met het oog op een verkwikkende ontspanning waar, wanneer en hoe men dat zelf wenst. Dit handig vademecum sluit naadloos aan bij de campagne van «PlezieroLogis», waarbij Logis een authentieke denkwijze promoot die zich richt op het versterken van het merk op vlak van communicatie, diensten en waarden.
Het actieve leven raast als een wervelwind voorbij en de dagelijkse beslommeringen van ons bestaan stapelen vaak stress en spanning op, wat zich vertaalt in een soms prangende nood aanwelverdiende rust. Deze zeldzame en nochtans zo belangrijke momenten van adempauze laten zowel lichaam als geest toe om zich te ontspannen, wat helpt om complicaties te vermijden, zoals bijvoorbeeld de burn-out die tegenwoordig aan een heuse opmars bezig is. Dit is waarom Logis nu met de «RelaxoLogis» op de proppen komt, een bundeling van tips en trucs die hun klanten uitnodigen om ondanks een drukke agenda toch de nodige tijd uit te trekken voor ontspanning en om werkelijk van het leven te genieten.
Door middel van deze handleiding tot herbronning kan de lezer op ieder moment van de dag de rust en sereniteit terugvinden. De behandelde onderwerpen variëren en gaan onder andere over de gunstige effecten van meditatie, de relaxerende kracht van muziek, het begrip automassage, het verbeteren van de kwaliteit van de slaap, de voordelen van het leren controleren van de ademhaling, Doorheen het boekje maakt de lezer kennis met uiteenlopende en gemakkelijke oefeningen gericht op het losmaken van alle mogelijke spanning die zich ergens tussen het hoofd en de voeten, op ons lichaam vastzetten.
Dit initiatief is op zijn minst innovatief en origineel te noemen en kadert perfect binnen het concept van de PlezieroLogis, dat speciaal voor het netwerk van hotel-restaurantuitbaters ontwikkeld werd. Hiermee onderscheiden die laatste zich duidelijk van hotelketens, gastenkamers of herbergen, en positioneren ze zich als echte bestemmingen van plezier, waar hun klanten ware momenten van ontdekking en ontspanning kunnen beleven. In deze oases van rust vormen kalmte, comfort, nabijheid van de natuur, alsook de plaatselijke keuken de ideale balans om de gasten met opgeladen batterijen terug huiswaarts te sturen.
«Hoteluitbater zijn impliceert in de eerste plaats gastvrijheid, en dat vormt ook net de reden waarom de term ontvangst geen hol begrip is in onze etablissementen» , vertelt Michel Son, Voorzitter van Logis België. «De personen die hierheen komen doen veel meer dan simpelweg logeren en een hapje eten; ze willen zichzelf een werkelijke, deugddoende pauze gunnen.»
NOSTALGIE TROEF MET HOUTEN WOONWAGENS EN CABANES VAN LUST4LIFE
Authentieke charme gecombineerd met hedendaags comfort. Nooit eerder waren de mogelijkheden om paradijselijke oorden in de hele wereld te bezoeken, groter dan vandaag. Echter, nooit eerder gaven mensen ook zoveel geld uit aan het creëren van een eigen stukje paradijs bij hen thuis of in hun tuin. De exclusieve houten woonwagens en cabanes van Lust4Life kunnen alvast meehelpen om die droom te creëren. Ze combineren immers de charme van een stukje nostalgie met hedendaags comfort en bieden op die manier een perfect antwoord op de vraag van consumenten die op zoek zijn naar een uniek plekje om een hobby te beoefenen, als speelruimte voor kinderen, of simpelweg als extra gastenkamer. Flexibiliteit en unieke ontwerpen op maat zijn dan ook dé kernwoorden van Lust4Life.
Houten woonwagens of roulottes - hebben altijd tot de verbeelding gesproken. Ze staan voor een zekere vrijheid en escapisme en ze doen zonder twijfel dromen. De woonwagens van Lust4Life brengen die nostalgie en romantiek perfect tot leven, weliswaar met een hedendaagse toets en voorzien van modern comfort. De woonwagens hebben allemaal een dubbelwandige houtconstructie met tussenliggende isolatie, er is dubbele beglazing en er ligt elektriciteit.
De woonwagens hebben een maximale hoogte van 3m61 en breedte van 2m57. Qua lengte kan je standaard kiezen uit 5m60, 6m10, 6m60, 7m10 of 7m60, maar andere afmetingen zijn ook absoluut mogelijk. De inrichting en de afwerking kunnen eveneens volledig naar eigen wens uitgevoerd worden.
Zeg strandcabine of cabane en je fantasie voert je meteen weer mee naar je kindertijd aan zee. Ook hier is nostalgie troef. Je kan kiezen voor de uitvoering met of zonder wielen en naargelang de functie opteer je voor een stalen of houten chassis.
Lust4Life staat voor unieke realisaties, geïnspireerd op het verleden, maar gebouwd voor de toekomst. Door duurzame materialen als hout te gebruiken en een brede waaier aan opties te bieden, presenteert Lust4Life je een wereld en het gevoel van ver reizen - maar toch dichtbij.
Gepassioneerd, voluptueus, vrijgevig, geraffineerd, zacht, levendig, smakelijk, vol: wijn laat zich vlot beschrijven aan de hand van het repertoire waarmee je ook een vrouw zou kunnen becomplimenteren.
Een lofzang van elegantie, verfijning en authenticiteit, daarmee eren de wijnen van Bordeaux de vrouw. Oenologes, wijnboerinnen, wijnmaaksters, sommelières, wijnkelderspecialistes, recensentes, ... Vrouwen drukken steeds vaker en luider hun passie uit voor wijn. De tijd waarin vrouwen werden afgeschermd van de wereld van wijn ligt onherroepelijk achter ons. Vrouwen eisen hun plek op in deze markt, en terecht!
Volgens gerenommeerd oenologe en specialiste in bordeauxwijnen Isabelle Audoin-Wastin proeven vrouwen anders, maar daarom niet beter dan mannen. Vrouwen zijn gevoeliger voor aromas, en dan meer bepaald het vlot herkennen en identificeren van aromas. Maar voordat we hervallen in een discussie over de verschillen tussen mannen en vrouwen, wil ik benadrukken dat wijn in de eerste plaats een liefdesverklaring is tussen bodem en vrucht, in kracht bijgestaan door de wijnmaker en zijn know-how, nuanceert Isabelle.
Vrouwelijke meningen over wijn zijn vaak oprecht, wars van vaag en clichérijk oenlogisch taalgebruik. Als vrouwen van een wijn houden, zullen ze dat spontaan en op een no-nonsense manier laten blijken, een aanpak die helemaal past in in de sfeer van ongedwongen samen wijn proeven.
Vrouwen beleven wijnconsumptie anders. Ze willen minder maar kwalitatiever drinken en vertonen een consumptiegdrag dat de nadruk legt op plezier, speciale gelegenheden en feestelijkheden, evenwel zonder hun gezondheid op het spel te zetten. De marketing en communicatie rond wijn moet dus niet proberen om vrouwen te overtuigen met mooi gedecoreerde flessen, roze etiketten of fruitige boeketten. Integendeel, want wanneer het gaat over wijnselectie gaan vrouwen actief op zoek naar argumenten die er echt toe doen: de druivensoort, de oorsprong, de prijs of respect voor het milieu.
Wijn wordt een synoniem van genieten en dat tekent zich ook af in de soorten wijn die worden geconsummeerd. Bijna 8 op 10 vrouwen stellen dat ze een bepaald soort wijn drinken omdat ze van de smaak houden. Ze drinken minder vaak en zoeken doelbewust naar kwalitatieve wijnen, aromas die ook buiten de maaltijd kunnen standhouden.
Met deze gegevens in het achterhoofd stelt Bordeaux de Coup de Coeurs voor: een selectie die wordt samengesteld op basis van een blinde degustatie door professionals. De wijnen die de selectie halen zijn een weergave van Bordeaux het beste, het gevarieerdste en het fijnste uit Bordeaux dat er op de Belgische markt te verkrijgen is in de prijsklasse van 4 tot 20 euro.
De Bordeaux Coup de Coeurs zijn dé ambassadeurs van de diversiteit en de toegankelijkheid van de Bordelese wijngaarden. Ze zijn het levende bewijs toegespitst op de Belgische markt van het nieuwe imago van de wijnen van Bordeaux: jong, casual, geschikt voor elke gelegenheid en geschikt voor een plezierige avond in goed gezelschap. Bordeaux luistert aandachtig naar zijn publiek dat steeds vrouwelijker wordt en blijft zich steeds opnieuw heruitvinden.
In een door mannen gedomineerde wereld, weten enkele vrouwen toch hun mannetje te staan. Op slecht 35-jarige leeftijd beheert de Belgische Carmen Onclin al een gerennomeerd Médoc-domein. Zonder de typische kennisoverdracht van vader op zoon, moeten vrouwen in het wijnvak terugvallen op gezond verstand en kennis, opgedaan op de schoolbanken van een oenologische universiteit.
Aan de universiteit van Bordeaux staan er steeds meer vrouwen op de inschrijvingslijsten. Meer en meer vrouwen willen wijn produceren of een domein beheren; als het ware hun terrein afbakenen in het wijnuniversum, stelt Carmen.
Het Médocaines-collectief bestaat uit vier vrouwelijke wijnmakers uit Médoc die u graag begeleiden! Behalve fantastische wijnen ontwikkelen zij ook rondleidingen voor toeristen en workshops onder welluidende titels als assemblage, oogst of schoonheid. Zo krijgt iedereen de kans om de wereld van de wijn te leren kennen vanuit een vrouwelijk perspectief.
Ideale reisformule voor gezinsvakanties op Corsica: reizen met de ferry en verblijven in een vakantiewoning
Corsica is een gevarieerd eiland met prachtige natuur, smakelijke gastronomie en prachtige kust. Een ideale bestemming voor gezinsvakanties. Zelfs de reis ernaar toe spreekt tot de verbeelding voor menig kind. Begint de vakantie immers vaak niet reeds aan boord? Corsica telt tevens talrijke mooie vakantiewoningen die gezinnen het nodige comfort bieden. De voordelen op een rijtje:
Voordelen van reizen met de ferry naar Corsica
Het voordeel van een reis met de auto is dat je alle spullen kunt meenemen die voor een gezin van belang zijn zonder limieten op gewicht of vloeistoffen zoals bij reizen met het vliegtuig. Komt daarbij dat kinderen veel plezier beleven aan die avontuurlijke overtocht op de Middellandse Zee. De vakantie begint immers al aan boord van de ferry!
Met een volgestouwde wagen rij je via de Franse autoroutes vlot naar Marseille, Toulon of Nice in Zuid-Frankrijk waar je kunt inschepen richting diverse havens op Corsica. Ferrymaatschappij SNCM vaart op Ajaccio, Ile Rousse, Bastia, Calvi, Propriano en Porto Vecchio. Dat is super handig want er is dus altijd een aankomsthaven in de buurt van je vakantieverblijf. Wie een rondreis door Corsica maakt kan aankomen in de ene haven en de terugreizen vanuit een andere. Aan boord zijn er comfortabele hutten, goede restaurants en voldoende entertainment voor het hele gezin.
Wie snel is met reserveren van de ferry, gaat tevens goedkoper op vakantie dankzij de Prima Corsa formule die het hele jaar door kortingen tot -55 % kan opleveren!
Ideaal voor een gezin is het verblijven in een vakantiewoning. Een verblijfsvorm die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Belvilla heeft voor Corsica maar liefst 64 woningen in de aanbieding met voor elk wat wils, midden in de bergen of op loopafstand van het strand. Boek je bij hen een vakantiewoning, dan krijg je tevens 5% korting op de overtocht met SNCM (www.belvilla.be).
Nog een aanrader is het Sagone Resort, ten zuiden van Ajaccio. Dit fantastische sportieve complex ligt in een schitterende omgeving en de vakantiegangers kunnen er tientallen gezinsvriendelijke sporten beoefenen. Men kan er een comfortabele bungalow huren of logeren op een viersterren camping (www.sagoneresort.com).
Ook in de Belambra clubs kan men maximaal genieten van de pracht van lIle de Beauté, bijvoorbeeld in Hotel Arena Bianca in Propriano, aan een van de mooiste stranden in het zuiden van het eiland (www.belambra.fr/Corse).
Wie een reis naar Corsica plant, kan het zich bijzonder makkelijk maken door een beroep te doen op Via Corsa Reizen. Deze partner van SNCM heeft een fantastisch aanbod vakantieformules, in alle streken van Corsica en op maat van elk type vakantieganger. In het aanbod zitten rondreizen, verblijfsvakanties en een brede waaier logiesmogelijkheden, ook kindvriendelijke verblijven op de boerderij of vakantiewoningen aan zee. Boeken kan via SNCM waardoor transport en verblijf in één keer worden geregeld. www.sncm.be
Silversea biedt luxecruises aan vanuit Antwerpen en Zeebrugge
De Monegaskische luxecruisemaatschappij Silversea heeft in samenwerking met Silversea Sales Benelux dit jaar een paar luxecruises gepland waarin de havens van Antwerpen en Zeebrugge werden opgenomen. Bovendien neemt het vijfsterrencruisemerk Silversea in het najaar van 2013 een tweede expeditieschip in gebruik.
Rony H. Broun, Silversea Sales Benelux & Middle East, is bijzonder verheugd met de geplande bezoeken aan de Belgische havens: Onze klanten uit de Benelux kunnen in- of ontschepen in de havens van Zeebrugge of Antwerpen voor een trip met één van de meest luxueuze cruiseschepen die de oceanen bevaren. De zopas volledig gerenoveerde Silver Cloud meert op 12 juni aan in Antwerpen. Daarna vertrekt het schip voor een 7-daagse reis naar Noord-Europa. De 296 passagiers bezoeken achtereenvolgens Amsterdam, Hamburg, Warnemunde, Helsinborg en Kopenhagen. Onderweg kan men volop genieten van de uitzonderlijk hoge luxestandaard aan boord.
Wie nog nooit een bezoek heeft gebracht aan de Baltische hoofdsteden kan van 2 tot 11 september meereizen met de Silver Whisper. 382 passagiers varen tijdens deze fantastische 10-daagse cruise van Stockholm naar Zeebrugge. Onderweg wordt aangemeerd in Tallinn, Sint-Petersburg, Helsinki, Warnemunde en Amsterdam.
Daarnaast organiseert Silversea voor de eerste maal ook een reeks minicruises van drie tot vijf dagen. Ideaal dus om er eens tussenuit te knijpen en te genieten van een cruiseproduct dat zijn gelijke niet kent. Zelfs de butler, die zorgt voor een gepersonaliseerde service is inbegrepen, aldus Rony Broun. Deze minicruises vinden plaats in april, mei en juni. www.silversea-experience.be
Neckermann stunt met ruim aanbod en grote kortingen tijdens Franse Weken.
Reisorganisatie Neckermann stunt met een verrassend groot aanbod en hoge kortingen tijdens de Franse Weken. In maart kunnen liefhebbers van Frankrijk genieten van kortingen tot maar liefst 50 % op meer dan 100 accommodaties voor zomervakanties in Frankrijk.
Frankrijk is en blijft de vakantiebestemming bij uitstek voor de Belgen tijdens de zomermaanden. De historische charmes, gastronomische bistros, mooie kust en prachtige natuur maken de Belg nog steeds warm om te kiezen voor deze bestemming. Neckermann komt daarom met een speciaal en uitzonderlijk groot aanbod tijdens de actie Franse Weken.
Vakantieliefhebbers die bij Neckermann een zomervakantie in Frankrijk boeken tussen 1/3 en 22/3 kunnen genieten van kortingen tot 50 %. Hierbij hebben ze de keuze uit het ruime aanbod van 109 accommodaties. Hoofdpartner van de actie wordt de Franse regio Elzas, de bekende wijnstreek in hartje Europa.
WALLONIE IN VLAANDEREN VIERT TIENDE VERJAARDAG IN BRUGGE
De vakantiebeurs Wallonië in Vlaanderen is dit jaar toe aan haar tiende editie. Om dat te vieren, vindt ze opnieuw plaats in de Beurshalle in Brugge, waar ook de allereerste editie doorging. De toegang tot de beurs die loopt op zaterdag 9 en zondag 10 maart, telkens van 10 tot 18 uur, is gratis.
Verspreid over meer dan 60 stands bieden toerismebureaus en toeristische attracties uit alle Waalse provincies informatie aan over hun streek. De Waalse gastronomie staat centraal, want het toeristisch thema Wallonië voor lekkerbekken van 2012 wordt in 2013 verdergezet. Het publiek kan proeven van een uitgebreid aanbod aan streekproducten, waaronder de typische Ardense ham, bier en kaas van Orval en speciale ambachtelijke taarten uit Waals-Brabant. Daarnaast heeft organisator Idee Productions nv. grote namen uit de Belgische gastronomie weten te strikken, die aan de slag gaan met Waalse streekproducten. Zo laat chocolatier Dominique Persoone op zaterdag de bezoeker proeven van zijn bereidingen en op zondag kan het publiek dan weer genieten van de kookkunsten van sterrenchef Roger van Damme.
Wie graag wat meer actie heeft, kan zich uitleven op het indoor avonturenparcours van Natura Parc. Ook de traditionele jaarlijkse tombola blijft niet uit. De deelnemers maken kans op een weekendje of een gastronomisch arrangement in Wallonië.