Ecologisch
logeren, consumeren en soigneren in Zuid-Tirol /1
Bijzondere
geografische en klimatologische omstandigheden maken van Zuid-Tirol een regio
waar de natuur centraal staat. En dat willen de bewoners graag zo houden, want
Zuid-Tirol is vandaag een van de provincies met de hoogste levenskwaliteit van
heel Italië. De Zuid-Tirolers investeerden de afgelopen jaren volop in duurzame
energie en bouwden met tal van ecocampings, agriboerderijen en passiefhotels
een ijzersterke reputatie op in het ecotoerisme. Tel daar nog de rijke waaier
aan ambachtelijk gekweekte lokale producten bij en je begrijpt dat de streek
een waar paradijs is voor (bio)toeristen. Ecologisch verantwoord logeren,
consumeren en soigneren in Zuid-Tirol: een (kleine) greep uit het (grote)
aanbod.
Een
nieuwe aanwinst op de lijst van ecologische boederijen is Sandwiesen, een
appelboerderij in Gargazzone/Gargazon. Het woonhuis en gastenappartementen
werden voorzien van alle mogelijke ecologische snufjes. Sandwiesen ademt bovendien
niet alleen rust uit, het IS rust. Niet alleen voor geitenwollensokkenfans,
maar voor iedereen die de kalmte wil opzoeken. Gasten kunnen er bovendien
genieten van het beste dat de Zuid-Tiroolse landbouw te bieden heeft, want de
boerderij kweekt behalve appels ook peren, abrikozen, pruimen, vijgen,
aardbeien, frambozen en bosbessen! www.sandwiesenhof.it.
Ook
de uitbaters van de in 2012 geopende boerderij St. Quirinus (Caldaro/Kaltern)
kozen resoluut voor eco. Deze bioboerderij onderscheidt zich van de rest door het
originele concept: een moderne, ecologische woning in een traditionele
bouwstijl. St. Quirinus is bovendien ook een wijndomein, dus wie ter plekke
helemaal verknocht raakt aan de plaatselijke wijn, kan een voorraadje inslaan
in de boerderijwinkel. Verblijven doe je er in een van de vier ruime en zonnige
appartementen, die natuurlijk ook helemaal zelfvoorzienend zijn wat betreft
energie.
St.
Quirinus is een Rode Haan-boerderij, wat wil zeggen dat kids er helemaal thuis
zijn! Terwijl mama en papa genieten van de biologische wijn, smult het hele
gezin van fruit en kruiden van eigen kweek. www.st-quirinus.it
Vanaf
14 mei is de Tram Experience er weer voor nieuwe gastronomische avonturen.
Vorig jaar was dit project ongetwijfeld het belangrijkste evenement van
Brusselicious, dit jaar wordt Tram Experience nog aantrekkelijker, nog lekkerder
en nog emblematischer.
Vorig
jaar werden de Belgische tweesterrenkoks aangezocht om hun interpretatie te
geven aan gerechten uit onze nationale gastronomie. Dit jaar worden de
Brusselse sterrenkoks in de kijker geplaatst. Tijdens één enkele maaltijd kunnen
de passagiers
de keuken van twee of drie verschillende koks ontdekken, in een
vaak verrassende combinatie. Dankzij het principe van de quatre-mainskeuken
wordt de Tram Experience, waarvan het basisconcept al uniek is, dubbel uniek. Een andere vernieuwing: de Tram Experience
is niet meer alleen voorbehouden aan koks, van bepaalde menus worden de
desserts toevertrouwd aan onze beste banketbakkers en chocolatiers.
Brussel
is rijk aan culinair talent met zeer uiteenlopende stijlen en invloeden. Zich
beperken tot een handjevol koks zou dus jammer zijn. Elk seizoen wordt het menu
gecreëerd door een nieuw team van sterrenkoks, volgens het principe van de quatre-mainskeuken.
Een kok staat in voor de hapjes en het voorgerecht terwijl de andere het
hoofdgerecht verzorgt. En om de zes weken worden de rollen omgedraaid, voor
meer variatie en plezier. De kok van het hoofdgerecht legt zich dan toe op het
voorgerecht en zijn collega neemt het hoofdgerecht voor zijn rekening.
De
eerste tram rijdt uit op 14 mei, net zoals in 2012 worden het hele jaar lang
acht ritten georganiseerd, op dinsdag-, woensdag- en donderdagavond om 20 uur,
op vrijdag- en zaterdagavond om 18u30 en 21u30, op zondag om 12 uur. In de
zomer wordt ook een menu op zondag om 19 uur geserveerd. De prijs bedraagt 89
per persoon en omvat het driegangenmenu, de hapjes, de champagne, de wijn en
het water.
Online
reserveren via de websitewww.tramexperience.be of bij de
toeristische dienst Visitbrussels.
De
winter is achter de rug en de lente laat zich opmerken. Met de lente kondigen
zich mooie weekends aan, verlengde weekends en heuse vakanties. Nu nog naar
buiten en naar zee, naar Koksijde-Oostduinkerke waar je al die vrije dagen
heerlijk kunt vullen met beleven en bezoeken, van een fascinerende natuur tot
een boeiende cultuur!
Koksijde-Oostduinkerke
is de meest veelzijdige badplaats van de Kust, met een gigantisch en gevarieerd
toeristisch product, op maat van iedereen, met voor elk wat wils. Dit zijn de
lentekriebels van Koksijde-Oostduinkerke.
Wat
is er heerlijker dan de
natuur te zien ontluiken tijdens een weekend actief genieten!
Dat kan in Koksijde-Oostduinkerke als op geen andere plek omdat de oppervlakte
beschermd natuurgebied bijzonder groot is. Het natuurgebied Ter Yde bijvoorbeeld is 100 hectare groot en de
landschappelijke verscheidenheid is een unicum aan onze kust. Deze botanische
parel heeft een uitzonderlijke plantenrijkdom en de grote duinenpannen geven de
wandelaar/fietser een idee van hoe het kustgebied er een eeuw geleden uitzag.
In
Koksijde-Oostduinkerke heb je het programma voor een lente weekend of een
voorjaarsvakantie makkelijk klaar omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Uiteraard
wil je de garnaalvissers te paard aan het werk zien. Ze zijn tot ver over onze
grenzen bekend. Ook het schitterende Abdijmuseum
Ten Duinen 1138 staat op het programma. Het bezoek aan de archeologische
site en aan het eigentijds museum is als een boeiende duik in het verleden
waarbij je als bezoeker kennis maakt met het dagelijkse leven in een
middeleeuwse cisterciënzerabdij.
Om
te wandelen ga je uiteraard naar het brede zandstrand maar ook in het boeiende
achterland en in de badstad zelf waar het Koksijdse erfgoedpatrimonium enorm verrast. Er zijn diverse wandelroutes, zelfs een iPod tocht, langs vissershuisjes,
cottages en art deco gebouwen.
Ergonomische
wasknijpers en inklapbaar wanddroogrek zijn innovatieve hulp
De concurrentie knijpt ze! Dat weet Brabantia wel
zeker, want met de nieuwe wasknijpers hang je de was in een mum van tijd op
zonder risico van wegwaaien, knijpafdrukken of zelfs roestvlekken. Om nog te
zwijgen van het feit dat je was in alle stijl wappert! Waar je wilt trouwens,
want met het inklapbare wanddroogrek van Brabantia kan je de was in de tuin
laten drogen, maar evengoed op het balkon, onder het dakterras of in de garage.
Zachtjes knijpen mag
De
was ophangen wordt een stuk gemakkelijker én leuker met de nieuwe wasknijpers
van Brabantia. Deze ergonomisch knijpers hebben een soft touch-design met
glad oppervlak vanbuiten en antisliplaag vanbinnen. Zo houden ze je wasgoed
stevig vast, zonder afdrukken achter te laten. Ook roestvlekken zijn verleden
tijd, want de wasknijpers zijn gemaakt van 100% weerbestendig kunststof.
Uitgevoerd in de kleurenmix lavendel/grijs, laten ze je was er stijlvol bij
wapperen.
Om je wasknijpers netjes op te bergen en toch bij de hand te hebben, ontwierp
Brabantia een handig wasknijpertasje. Compleet met trekbandsluiting en
ophanghaak, zodat je het makkelijk kan vasthaken aan een waslijn, droogmolen,
droogrek of zelfs je broeksriem. Verkrijgbaar in vijf kleuren: aubergine,
mosterdgeel, turkoois, paars en zwart.
en af en toe regenen ook
Even
slim ontworpen als de nieuwe wasknijpers, is het inklapbare wanddroogrek van
Brabantia. In je tuin, op het balkon of onder je dakterras, de WallFix is met
één handbeweging te openen en onthult uitgeklapt 24 meter drooglijn
genoeg voor een volledige machinelading. Uiteraard kan je het droogrek ook in
de garage, berging of wasplaats aan de muur bevestigen. Met buitenlijnen van 120 cm lang is de WallFix
geschikt voor grote stukken wasgoed.
Wanneer je het wanddroogrek niet gebruikt, kan je het compact inklappen. Om de
waslijnen droog en schoon te houden én het droogrek een stijlvol design mee te
geven, ontwikkelde Brabantia ook een beschermbox in mat geborsteld roestvast
staal. Makkelijk te openen (met een simpele druk op de knop) en eenvoudig te
monteren.
Hij
heeft alles al en toch wil je hem op Vaderdag graag met iets origineels
verwennen? Wat dacht je van een stoere porto van 10 (15.05), 20 (43.50), 30
(76.95) of zelfs 40 jaar oud (124.45) in zon strakke, robuuste fles? De
Twanys van Grahams, zijn ongetwijfeld hét cadeau voor stoere papas.
En
een open fles blijft zeker 6 weken goed, dus zet hem in de koelkast en je hebt
er wekenlang plezier van. Grahams wordt in België verdeeld door The Nectar en
het assortiment is o.a. te koop bij Delhaize, Makro en de betere wijnhandelaar.
Het
lente-zomerseizoen staat voor lekkers op ons bord Het is dé tijd van het jaar
om even lichte als heerlijke gerechten te bereiden. De oliën van Isio 4 zijn de
partner van uw gezondheid en laten u gezond genieten. Ze zijn de ideale gezel
voor al uw culinaire bereidingen.
De
dagelijkse consumptie van Isio 4-olie en/of Isio 4-olijfolie biedt u immers:
omega 3 en 6 , vetzuren die onmisbaar zijn voor de goede werking van het
organisme, vitamine E die ons beschermt tegen antioxidanten en vitamine D die
bijdraagt tot de natuurlijke weerstand.
Naast
hun voedingseigenschappen respecteren de Isio 4-oliën, die kunnen worden
gebruikt in koude, in warme of voor gefrituurde bereidingen, perfect de
natuurlijke smaak van de voedingsmiddelen, ongeacht het soort bereiding. Hun
delicate smaken maken ze tot de perfecte gezel in de meest heerlijke
bereidingen.
Zo
worden ze koud in het bijzonder aanbevolen voor het bereiden van vinaigrettes
(om salades en rauwkost op smaak te brengen), maar ook in marinades en
uiteraard voor de bereiding van emulsiesauzen zoals mayonaise en al haar
varianten
Wat
de warme bereidingen betreft, zijn de Isio 4-oliën geschikt voor verschillende
bereidingswijzen: in de braadpan of stoofpan om zowel groenten als vlees,
gevogelte of vis te stoven, te smoren of te sauteren of in de oven om te braden
of te roosteren, maar ook voor de bereiding van gebak Bovendien kan de Isio
4-olie perfect worden gebruikt in de friteuse voor elke bereiding, van frietjes
tot hartige of zoete beignets.
Verleid
door de voedings- en culinaire kwaliteiten van de Isio 4-oliën bedacht Patrick
Vandecasserie, welbekend bij de Belgische gastronomen, drie seizoensgebonden
recepten waarin de seizoensproducten extra worden opgewaardeerd aan de hand van
de Isio 4-oliën.
Topchef
Patrick Vandecasserie volgde zijn vader Freddy op aan het roer van de keuken
van de prestigieuze Villa Loraine, en beoefent nu zijn kunsten achter het
fornuis van restaurant De Mayeur in Ruysbroeck. Hij laat zich graag
inspireren door de waaier van aanlokkelijke producten die op de markt
verschijnen met de terugkeer van het zomerseizoen, en stelt het volgende menu
voor : Gebakken Mechelse asperges met smaakmakers, ribstuk van melkkalf met een
aromatische emulsie en uitgelekte kwark met rode vruchten en kruidensorbet .
Voor
Patrick Vandecasserie brengt het subtiele aroma van de Isio 4-olie
het rijke smakenpalet van deze lentebereiding extra tot zijn recht.
Dit
seizoen op het programma: nieuwe themas, nieuwe bars en nieuwe wijnen uit de
Bordeaux Coups de Coeur selectie om te ontdekken. Maar het idee blijft
hetzelfde: een glas Bordeauxwijn in een ontspannen en feestelijke sfeer.
In
2013 kunnen we wijnliefhebbers de unieke sfeer van de Apéros Bordeaux komen
opsnuiven volgens de themas food, music& art. Deze keer is het in Brussel en Antwerpen dat alles beweegt,
steden waar alle animatie splaatsvinden.
De
Apéros zijn bovenal een uitnodiging om Bordeaux te (her)ontdekken en de
vooroordelen omver te werpen dankzij een divers gamma van toegankelijke wijnen.
Met de Apéros Bordeaux linkt Bordeaux zich aan een culinaire workshop, onverwacht
hippe consumptiemomenten, een modeshow, een muzikale showcase of een
tentoonstelling.
Met
deze themas bewijzen de Apéros Bordeaux, dat Bordeuax, ver van het
traditionele gebeuren, innoveert en dat er voor elk moment een ideale Bordeauxwijn
bestaat. De Bordeaux Coups de Coeur is een unieke wijnselectie, blind geproefd
door een jury van wijnkenners, het is het bewijs van de diversiteit en de
toegankelijkheid van Bordeaux op de Belgische markt. De aangeboden wijnen zijn
allemaal verkrijgbaar voor prijzen tussen 4 en 20 euro per fles.
Apéros
Bordeaux, nieuwe wijnen met voor elk wat wils, een afwisseling van rood, droog
wit, zoet wit, rosé en bubbels, een assortiment te proeven in de laatste nieuwe
hotspots.
Wie voelt er zich niet aangetrokken tot
een exotische bestemming aan de andere kant van de wereld?! Wie zou er niet
graag één keer in zijn leven naar Tahiti reizen, in het midden van de Stille
Oceaan?! Zelfs Jacques Brel en Paul Gauguin konden aan dit droomland niet
weerstaan. Ze vonden er zelfs de eeuwige rust.
De
schilder Gauguin vertrok in 1891 naar Tahiti omdat hij genoeg had van de
Europese beschaving en wellicht ook omdat hij in Frankrijk maar weinig
erkenning genoot. Zijn absolute topwerken schilderde hij trouwens pas na
aankomst in Frans-Polynesië en hij werd geïnspireerd door de indringende
blikken van de Polynesische vrouwen. Paul Gauguin stierf er op 9 mei 1903,
precies 110 jaar geleden en men kan zijn graf bezoeken op het eiland Hiva Oa
dat tot de Markiezeneilanden behoort.
Op
enkele stappen van het graf van Gauguin werd zangerJacques Brel begraven. Hij die op een
overweldigende manier zijn Plat Pays bezong, kon evenmin weerstaan aan de
aantrekkingskracht van Tahiti en zijn eilanden. Na zijn artistieke carrière
trok hij met een zeilboot over de wereldzeeën en toen er bij hem longkanker
werd vastgesteld, vestigde hij zich definitief op Hiva Oa. Hij stierf op 9
oktober 1978, en werd in zijn geliefde Polynesië begraven. Dat is precies 35
jaar geleden.
De
verjaardagen van het overlijden van Gauguin en Brel zijn een goede aanleiding
om in hun spoor naar Tahiti en zijn eilanden te reizen.
Tahiti
behoort samen met de eilanden Moorea en Bora Bora tot Frans-Polynesië, een
grote groep van 118 eilanden. Er zijn verschillende archipels waartussen men
zich met vliegtuig of boot kan verplaatsen. De Markiezeneilanden, met Hiva Oa,
het eiland van Brel en Gauguin, zijn op verschillende wijzen bereikbaar.
Air
Tahiti vliegt meerdere keren per week vanuit Tahiti (hoofdstad Papeete) naar en
van Hiva Oa (www.airtahiti.com) . De reis duurt circa
drie uur. Elke vliegreis in Frans-Polynesië is adembenemend met de panoramas
over de atollen en vulkanische bergketens.
De
Paul Gauguin Cruises zorgen voor een heel andere manier van reizen (www.pgcruises.com) . Aan boord geniet je van
exclusief comfort en van Polynesische gastvrijheid. Een belevenis die je nooit
vergeet is de tocht vanuit Papeete naar de Markiezeneilanden met op de
reisroute tal van fascinerende eilanden: Fatu Hiva, Ua Huka, Huahine, Bora
Bora, Tahaa Motu Mahana, Moorea en natuurlijk ook Hiva Oa.
Ook
de reis met de Aranui 3,
een mix van passagier- en cruiseschip, is een aanrader (www.aranui.com) . De vaart tussen Tahiti en de
Markiezeneilanden is continu puur genieten, van relaxen op het dek tot proeven
van het lokale leven. Je gaat ook aan land inHiva Oa waar je de graven van Gauguin en Brel gaat bezoeken op de kleine
Calvary begraafplaats. Er is daar ook een bescheiden Gaugain Museum en een
Jacques Brel Space.
Restaurant Day - Een culinair carnaval voor iedereen!
Een nieuw internationaal concept komt op 18 mei 2013 naar
Brussel. Restaurant Day is een burgerinitiatief opgebouwd rond het delen en
elkaar ontmoeten in het kader van gastronomie.
Restaurant Day is een evenement dat deelnemers de kans en de
vrijheid biedt om gedurende één dag, hun eigen eet- en/of drinkgelegenheid te
runnen. Iedereen die dat wenst kan die dag namelijk zelf een restaurant , een
bar of een café openen. Thuis, in een atelier of bij vrienden. Een juice bar,
een cookiesbakkerij, een zes-gangen maaltijd Het kan die dag allemaal.
Reeds enkele jaren vindt dit culinaire carnaval
spontaan plaats in de straten van Helsinki. Waar het als eenmalig
initiatief begon, wordt het vandaag eenmaal per seizoen georganiseerd en
groeide het al vanaf zijn tweede editie uit tot een internationale
happening, met vandaag bijna 20 deelnemende landen. Van Tokyo tot New York, van
Helsinki over Parijs alle deelnemers staan vermeld op dezelfde website beschikbaar
in 15 talen.
Gezien de overeenkomst tussen de door dit evenementen en het
Brussels Hoofdstedelijk Gewest verdedigde waarden, besloot VISITBRUSSELS
de handen uit de mouwen te steken om van Brussel een van de meest
betrokken steden te maken bij dit project. Zo moedigt VISITBRUSSELS alle
aspirant-koks die willen deelnemen aan dit avontuur aan om zich te registreren
op de site www.restaurantday.org.
Dat
koken hotis, hoeven we u niet meer te vertellen. Tegenwoordig vindt iedereen
zn weg naar het fornuis. Met de Neo 5-PLY wok + stoominzet en de Eclipse
snelkookpan van BergHOFF zijn nu ook stomen en snelkoken een fluitje van een
cent. En het smaakt bovendien een stuk lekkerder.
De
Neo 5-PLY wok met deksel en stoominzet is dé norm qua design en kwaliteit. Door
de handige stoominzet blijven de pure smaken van je ingrediënten bewaard. Een garantie
op een heerlijke maaltijd, als het ware. De zilveren look van de
roestvrijstalen wok staat bovendien heel erg elegant op elk fornuis. In het
deksel is een draaiend stoomventiel verwerkt. Geschikt voor alle fornuizen.
Prijs:
175,8
Wat
dan gezegd van de vernieuwende Eclipse snelkookpan? Eenvoudige innovaties zijn
vaak de beste. Het deksel van de snelkookpan schuif je heel eenvoudig zowel op
als van de pan in de handige handvaten die niet warm worden. Veilig afgieten
wordt zo kinderspel. Ook hier werd roestvrijstaal gebruikt, met een matte
binnenzijde en glanzende buitenkant. Het deksel bestaat ook uit roestvrijstaal,
maar dan met silicone ring en een nylon ventiel. Verkrijgbaar in 4L en 6L.
Geschikt voor alle fornuizen.
SNCM dé ideale reispartner voor fietsvakanties op Corsica
De deelnemers aan de Ronde van Frankrijk trekken dit jaar naar Corsica, voor de eerste drie ritten van de Tour 2013. Fietsliefhebbers weten al langer dat Corsica een fantastische bestemming is. Voor de reis neem je de ferry van SNCM, handiger dan het vliegtuig, want fiets en alle toebehoren kunnen makkelijk mee!
Ferrymaatschappij SNCM is de specialist voor reizen naar Corsica. Vanuit de Zuid-Franse havens Marseille, Nice en Toulon zijn er geregelde verbindingen met het mediterrane eiland. SNCM bedient verschillende Corsicaanse havens zoals Calvi, Ajaccio, Bastia, Propriano, Ile Rousse en Porto Vecchio. Dat is super handig voor een fietsrondreis waarbij de startplaats niet dezelfde hoeft te zijn als de aankomstplaats.Vanuit elke haven waar SNCM aanmeert kun je fantastische fietstochten maken en op die manier de mooiste hoekjes van Corsica ontdekken. Er is voor elk wat wils, van zeer makkelijke, gezinsvriendelijke tochten tot aartsmoeilijke ritten met kuitenbijters die een ware uitdaging vormen voor de sportieve fietser.
Reis je met SNCM naar Ajaccio dan kun je van daaruit heerlijk fietsen over vlakke wegen tot bij de mooiste stranden langs de Golf van Ajaccio. Kies je voor Bastia dan ga je zeker fietsen rond de Cap Corse, door schilderachtige vissersdorpen en langs prachtige baaien waar het heerlijk is om te zwemmen. Ook het wijngebied van Patrimonio is een haalbare kaart vanuit Bastia. Je moet wel een paar hellingen overwinnen eer je de rode of witte kwaliteitswijnen kunt proeven in een van de vele wijnkelders.
De aankomsthavens Calvi en Ile Rousse liggen langs de westkant van Corsica en het zijn ideale uitvalsbasissen om te fietsen langs de grillige kust met zijn vele verscholen strandjes of door de imponerende bergen van het binnenland, door de regio Balagne. Let wel, dit zijn eerder parcours voor geoefende fietsers maar het is altijd mogelijk om je tot op grote hoogte te laten voeren met de auto om daarna heerlijk te genieten, te zweven op de fiets terug tot op zeeniveau. Dit zijn fietservaringen om nooit te vergeten.
Om door het heerlijke zuiden van Corsica te fietsen reis je met de ferry van SNCM naar Propriano of Porto Vecchio. Het zuidelijke deel van lIle de Beauté is een geliefd vakantiegebied met tal van fietsroutes, makkelijk en moeilijk, en een hoogstaande toeristische infrastructuur met uitstekende hotels, vakantiewoningen en campings.
Vanaf eind mei ligt Noord-Hollandse Graskaas een maand in de winkel
Geduld een gave? Toch als het om Noord-Hollandse Graskaas gaat. De zachte, romige smaak is natuurlijk wel het wachten waard. Dus nog even volhouden, vanaf eind mei ligt deze seizoensgebonden delicatesse in de winkel. Graskaas, een seizoensgebonden delicatesse die je kan herkennen aan het kwaliteitskeurmerk van het Rode Zegel.
Kaasliefhebbers kijken er elk jaar naar uit. En vanaf eind mei ligt hij in de winkel: de enige echte Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel. Deze seizoensgebonden kaas maar één keer per jaar verkrijgbaar, ongeveer één maand lang herken je aan zijn zachte, romige smaak.
Dat is te danken aan het sappige lentegras. Na een lange winter met ingedroogd gras op het menu, kunnen de Noord-Hollandse koeien straks weer volop genieten van jong, mals gras met een minder vezelige structuur. Precies dat voedzame gras zorgt voor een bijzondere weidemelk (met zachter melkvet) die de typische smaak van Graskaas geeft: lentefris.
Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel is te koop via grootwarenhuizen, kaasspeciaalzaken, slagers, bakkers
Noord-Hollandse Gouda is een 48+ kaas in verschillende leeftijden van jong tot overjarig. Elke kaas wordt met de grootste zorg gemaakt volgens eeuwenoude methodes. En krijgt vervolgens het enige echte Rode Zegel. Dit staat garant voor topkwaliteit en traditie. Alleen kaas van een Noord-Hollandse kaasmaker, gemaakt met Noord-Hollandse weidemelk van plaatselijke koeien, mag het Rode Zegel dragen. De Beschermde Oorsprongsbenaming of lAppellation dOrigine Protégée garandeert dat de kaas uniek is in de wereld. Als u kaas koopt, let dan op het Rode Zegel: hét kwaliteitszegel voor echte Noord-Hollandse Gouda.
Center Parcs lanceert uniek concept in 4 landen: Pack&Go Vakanties.
Center Parcs lanceert een innovatie voor wie zijn vakantie extra bijzonder wil maken. Bijvoorbeeld voor wie voor het eerst met zijn baby op vakantie gaat. Of speciaal voor
vissers. Of wie iets te vieren heeft. Dat zijn de Pack&Go Vakanties een compleet pakket voor elke denkbare vakantie. Aan alles is gedacht: speciaal geselecteerde accomodaties, services en leuke extras, samengesteld voor 8 types gasten. En dat voor een aantrekkelijke prijs.
Als dé expert op het gebied van korte vakanties en short breaks merkte Center Parcs dat verschillende doelgroepen steeds meer op zoek zijn naar verschillende types vakantie. Onderzoek leerde echter dat bestaande elementen van een Center Parcs-vakantie niet altijd bekend zijn bij deze doelgroepen, terwijl ze heel goed bij hen zouden passen. Daarnaast bleek nog eens duidelijk dat de vakantiebehoeftes sterk verschillen van groep tot groep. Met grootouders en kleinkinderen op vakantie gaan vraagt bijvoorbeeld ook een heel andere organisatie ter plaatse preciseert Paul Geraeds, Marketing Director Center Parcs. Met de Pack&Go Vakanties spelen we naadloos op deze behoeftes in. Elke Pack&Go bestaat daarom uit een unieke combinatie van cottage, services en leuke extras.
Vanaf nu verkrijgbaar : Pack&Go Baby vakantie
Een voorbeeld hiervan zijn jonge gezinnen met een pasgeboren baby. Door goed te luisteren naar deze gasten weten we dat het grootste obstakel om op vakantie te gaan het gesjouw is met alle babyspullen. Daarom zijn er bij Center Parcs veel zaken al standaard aanwezig: gratis babyvoeding in de restaurants en magnetrons om potjes en flesjes op te warmen, een stoeltje en babybedje in de cottage en boxen in de Aqua Mundo. De Pack&Go Baby vakantie gaat nog verder. Daarmee neemt Center Parcs de praktische organisatie uit handen van jonge ouders én zorgen we ervoor dat baby, mama én papa volop genieten van hun eerste vakantie samen. Naast gratis babyzwemmen vóór de Aqua Mundo opengaat voegt de Pack&Go Baby Vakantie extras toe als een verwen-zonnebank voor mama en gratis wi-fi en tijdschriften voor papa. Zo kunnen de ouders ook lekker relaxen.
Dit succes zet Center Parcs ertoe aan om in totaal 8 pakketten samen te stellen. Vanaf half april zijn de eerste 3 extra pakketten al verkrijgbaar. Het gaat om de Pack&Go Kids Vakantie, de Pack&Go Visvakantie en de Pack&Go Drie generatie vakantie. Telkens wordt de interesse van de gast centraal gesteld, om daar omheen een totaalbeleving uit te werken.
Doelstelling is om tegen eind september 2013 alle 8 packages beschikbaar te hebben. Alle informatie is te vinden op http://www.centerparcs.be/pack-go
Sinds 35 jaar zetten de culinaire Deltagidsen een aantal uitgelezen restaurants in de kijker. Hierbij gaat heel wat aandacht naar die horecazaken die het leven aangenamer maken en via creatieve en inventieve bereidingen, een brede schare van fijnproevers laten kennismaken met streekproducten en internationale gerechten.
De culinaire Delta box bevat een selectie van 38 restaurant waar gasten met zn tweeën kunnen genieten van een 4-gangen menu. De lanceringprijs van deze box bedraagt 99.90 (4 gangenmenu zonder dranken), prijs die nadien tot 129.90 wordt verhoogd. De bon uit deze giftbox moet bij de afrekening na de maaltijd worden aangeboden. Slechts twee van de 38 geselecteerde restaurants bevinden zich in Vlaanderen, nl Brugge.
Hotel Dolce La Hulpe Brussels : groepslessen die uw geest en lichaam een winnende combinatie van cardio-en krachttraining bieden.
Hotel Dolce La Hulpe Brussels verhoogt verder haar inzet voor het welzijn van uw lichaam en geest met een nieuw programma van groepslessen, een « challenging » weekend, en afslankende & versterkende rituele behandelingen.
De meeste goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn vroegtijdig afgebroken door de lange koude winter, die enkel deed verlangen naar zachtere momenten. De lente is dus nu de perfecte tijd om u zelf weer in de hand te nemen en levenslust en kracht op te doen voor een sublieme zomer.
Het rijke en gevarieerde programma ontdekt u volgens uw wensen: Addicted to Sweat is geïnspireerd door de training die werd door de coaches van Madonna bedacht. Lichaam en geest versterken en verfrissen met de Aqua Burner die de weldaden van aqua gym combineert met een intensieve cardiovasculaire training. Dynamische cursussen die bouwen aan het uithoudingsvermogen en de ademhaling, Aqua Yoga herinterpreteert de klassieke yoga bewegingen en past ze aan het water aan. In het water kan het lichaam zich optimaal stretchen. Gebruikmakend van het ritme van de ademhaling werkt Barre à terre aan de soepelheid en lichaamshouding door klassieke grondoefeningen totdat een intense staat van ontspanning bereikt wordt. In de Dans Studio kan u elke maand de basis ontdekken van een nieuwe dans, ...een grote selectie aan activiteiten maar hier slechts een klein voorbeeld van alle beschikbare programma's.
Groepslessen in Dolce La Hulpe Brussels onderscheiden zich door de kleine groepen die een optimale coaching en bewegingscorrectie garandeert. Als lid van de club, en afhankelijk van de gekozen formule, geniet u van vele voordelen: 10% korting op behandelingen in Spa Cinq Mondes en het restaurant, conditietesten, gezichtsbehandelingsritueel voor elk lid en zijn vriendenkring, toegang tot de tennisbanen en mountainbike paden, uitnodigingen om te delen ... waardevolle attenties die uw welzijn garandeert.
Hotel Dolce La Hulpe Brussels stelt u een compleet sportief initiatief voor. Op 1 en 2 juni vindt het Dolce Fitness Challenge Weekend 2013 plaats, dit is beschikbaar vanaf 110 euro per persoon in tweepersoonskamer, 75 euro voor de twee dagen zonder overnachting en 25 euro voor het dagprogramma op zondag.
Om de sportieve sessies nog dieper te laten inwerken stelt Spa Cinq Mondes het Afslankend en Versterkend Braziliaanse Ritueel « Crème de Café® » en het Afslankend en Drainerend Indisch Ritueel « Afslankcrème Udvartana® » voor.
De nieuwe vierwielige koffer van Louis Vuitton sluit zich aan bij de iconische Pegasse familie, waarbij flair en functionaliteit elkaar ontmoeten voor een optimale gebruiksvriendelijkheid tijdens het reizen.
De trolley op vier wielen is de nieuwe ster onder de koffers van het huis Louis Vuitton. Deze reistas in Monogram Canvas straalt een subtiele retrolook uit, met ronde afwerkingen en vier wielen. De Zéphyr blijft trouw aan de traditie en combineert vakmanschap met gedurfde moderniteit.
Elegant en ergonomisch belichaamt het Monogram Canvas de tijdloze elegantie en de legendarische stevigheid waar de bagage van Louis Vuitton om bekend staat.
Dolce Hotels and Resorts - Spring and Summer Break
De hotelketen Dolce Hotels and Resorts lanceert Spring Break en Summer Break. Ter gelegenheid van de lente en de zomer, biedt de hotelketen een korting aan tot en met 50%, inclusief ontbijt voor twee volwassenen en hun kinderen tot en met 12 jaar.
Een ideale gelegenheid om u gedurende een kort verblijf te ontspannen en te genieten van de natuur in een groen kader en dit steeds op enkele kilometers van de grote steden.
De Spring Break offerte is geldig voor elk verblijf tot 15 mei 2013, terwijl de Summer Break offerte geldig is voor elk verblijf tussen 15 mei 2013 en 30 september 2013. Deze actie loopt in Dolce Bad Nauheim, Duitsland, Dolce Chantilly en Dolce Frégate Provence, beide in Frankrijk, Dolce La Hulpe Brussel, Dolce Sitges in Spanje en Dolce The Alexander in de Verenigde Staten.
Met gepaste trots kondigt Grahams Port aan dat het 2011 als Vintage gedeclareerd heeft. De familie Symington, eigenaar van Graham's, is overtuigd van de uitstekende kwaliteit van deze jaargang.
Het is de vierde declaratie in twaalf jaar tijd. Een combinatie van voldoende regen in de winter en ideale weersomstandigheden zowel in de aanloop naar als tijdens de oogst, zorgde voor klassieke Vintage condities. Hierdoor konden opmerkelijke Vintage Ports worden geproduceerd die nog vele decennia uitstekend kunnen rijpen op fles.
De Graham's 2011 Vintage Port is uitzonderlijk te noemen en is het resultaat van een
streng selectieproces. In totaal worden er slechts 8.000 dozen van 9 liter op de markt gebracht, een zeer beperkte hoeveelheid, die aanzienlijk lager is dan eerdere jaren. Hiervan zullen 7.000 dozen in 75cl flessen worden gebotteld.
De familie Symington heeft alleen de allerbeste wijnen van Graham's vijf Quintas (wijngaarden) in de Upper Douro geselecteerd voor de 2011 Vintage Port. Het karakter en de kwaliteit van Grahams Port is verbonden aan deze vijf Categorie A Quintas, die door hun verschillende ligging en terroir elk hun unieke bijdrage leveren aan de karakteristieke Grahams stijl. Quinta dos Malvedos, het kloppend hart van Grahams, levert de belangrijkste bijdrage (iets meer dan een derde) aan de 2011 Vintage Port. De andere vier Quintas : Tua, Lages, Vila Velha en Vale de Malhadas, zorgen voor balans.
De totale productie in 2011 van deze vijf Quintas bestond uit 1.454 vaten (88.855 dozen van 9 liter), en na maanden van intensieve proeverijen heeft de familie slechts 131 vaten (8.000 dozen van 9 liter) geselecteerd voor de Graham's 2011 Vintage Port. De Graham's 2011 is dus de optelsom van de allerbeste wijnen gemaakt op deze verschillende Quintas, en vertegenwoordigt slechts 9% van hun totale productie.
Graham's 'The Stone Terraces' 2011 Vintage Port: Voor de eerste keer ooit bottelde de familie Symington naast de klassieke Vintage Port een zeer kleine hoeveelheid (250 dozen van 9 liter, oftewel 3.000 75 cl flessen) Vintage Port van twee zeer bijzondere wijngaardpercelen met traditionele steenhoudende terrassen op Quinta dos Malvedos. Vandaar de naam Graham's 'The Stone Terraces' Vintage Port. Deze twee 18e eeuwse terrasvormige wijngaarden hebben consequent buitengewone ports voortgebracht. Een van de twee percelen kreeg oorspronkelijk de naam Port Arthur en bestaat uit elf terrassen met leisteen, waarvan tien met slechts een enkele rij wijnstokken. De andere wijngaard staat bekend als Vinha dos Cardenhos en samen beslaan ze slechts een fractie (1,8 hectare) van de totale wijngaard op Malvedos (89 hectare). De laatste ligt overwegend op het zuiden, terwijl de Port Arthur en Vinha dos Cardenhos wijngaarden op het oosten en noorden liggen.
Graham's 'The Stone Terraces' 2011 Vintage Port is een zeer bijzondere en uitgesproken Vintage Port van buitengewone intensiteit en kwaliteit. Het Grahams assortiment is o.a.te koop bij Delhaize, Macro en de betere wijnhandelaar en wordt verdeeld door The Nectar.
-Een nieuwe slogan voor het merk: Moving your way
-Een nieuw websiteontwerp: europcar.be
Europcar, Europees leider op het vlak van autoverhuur, onthult een nieuwe slogan: Moving your way. Daarmee wil Europcar een nieuwe visie op autoverhuur overbrengen aan de klanten. De diensten, processen en communicatie van Europcar zullen voortaan perfect aan alle mobiliteitsbehoeften van elke klant beantwoorden. Moving your way vertaalt de ambitie van Europcar om in de komende jaren een belangrijke speler te worden op het vlak van mobiliteitsontwikkeling.
Dankzij verschillende marketingcampagnes en via de website www.europcar.be kunnen de klanten kennis maken met Moving your way, de nieuwe identiteit van Europcar, en het vernieuwde, intuïtieve en meer complete reservatiesysteem.
De nieuwe slogan van het merk Europcar weerspiegelt het engagement van de onderneming om vandaag en morgen aan alle mobiliteitsbehoeften van haar klanten te voldoen. Met Moving your way willen we ons dienstenaanbod, dat de klanten voortaan meer vrijheid biedt, in de kijker plaatsen. Meer vrijheid betekent immers meer plezier. Europcar staat voortaan altijd voor u klaar, ongeacht het tijdstip, de plaats of het vervoermiddel, aldusDidier Fenix, Algemeen Directeur van Europcar België.
De nieuwe slogan Moving your way gaat gepaard met een nieuw logo, dat niet alleen de mobiliteit en toegankelijkheid symboliseert, maar ook een kwaliteitsgarantie vormt voor alle dochterbedrijven en diensten van Europcar. De nieuwe identiteit van het merk wordt in de grootste Europese steden doorgevoerd via marketing- en reclamecampagnes en ook op alle utilitaire voertuigen van het merk zullen de veranderingen te zien zijn. De nieuwe kantoren krijgen alvast de nieuwe kleuren mee, terwijl de bestaande kantoren geleidelijk aan in een nieuw kleedje zullen worden gestopt.
Een nieuwe website die de boodschap Moving your way weerspiegelt
Vanaf vandaag kunnen de klanten de nieuwe website europcar.be ontdekken.
Op de vernieuwde website werd het reservatieproces sterk vereenvoudigd en het grafisch ontwerp laat de klanten toe om de website op een intuïtieve manier te raadplegen:
-Via een drag button kan de gewenste wagen snel gekozen worden.
-Een geavanceerde zoekfunctie moet de klanten helpen de wagen te vinden die het best aan hun noden voldoet.
-De klanten kunnen hun favoriete zoekopdrachten bewaren (maximaal 10) en ze op elk moment terug opvragen.
-Dankzij de vereenvoudigde toegang tot de persoonlijke pagina My Europcar kunnen klanten hun profiel aanmaken en beheren, waardoor ze heel wat tijd kunnen besparen wanneer ze de wagen van hun keuze ophalen.
-Bovendien kunnen klanten een vouchercode invoeren waarmee ze een korting kunnen krijgen vóór ze hun reservatie bevestigen.
-Tot slot kan vanaf eender welke pagina een reservatie worden gestart, waardoor de klant in slechts één minuut tijd zijn ideale wagen kan reserveren.
Het nieuwe ontwerp werd op 16 april 2013 op de vijftien belangrijkste websites van de Groep doorgevoerd.
Belvilla: aanzienlijke plus mei-boekingen en Elite Collection
Vakantiewoningenspecialist Belvilla ziet in de eerste maanden van 2013 een omzetgroei van +8% op de vakantieboekingen van Belgen. Opvallend in deze economisch mindere tijden zijn de vele boekingen voor mei, de populariteit van vakantiewoningen voor de zomermaanden en de groei op de Belvilla Elite Collection. In 2012 realiseerde Belvilla een omzetgroei op de Belgische markt van ruim 9%. Dat jaar kende voor de vakantiewoningenspecialist een sterke start en vooral ook een goed najaar, grotendeels door de vele wintersportboekingen. Dat is een voordeel van een vier-seizoenen-aanbieder als Belvilla.
Belvilla ziet vanuit de Belgische markt een aanzienlijke groei van +40% in verblijven tijdens de maand mei. Deze maand biedt door de lange weekends van Hemelvaart en Pinksteren extra goede mogelijkheden voor een (korte) vakantie. Vakantie in eigen land is dan veruit de favoriet, gevolgd door Nederland en Frankrijk. Bijna 40% van alle meiboekingen tot nu toe is relatief last minute vastgelegd in maart en april.
Vakantiewoningen zijn ook voor de zomer in trek. Belvilla noteert tot nu toe een groei van 12% op de zomerboekingen. Bestemmingen Frankrijk, België en Italië zijn voor de komende zomer koplopers. Grootste groeiers zijn Oostenrijk (+33%), België (+25%), Portugal (+24%) en Italië (+23%).
Opmerkelijk in deze economische tijden is de zeer sterke groei op het luxe aanbod van Belvilla. De Belvilla Elite Collection laat in 2013 tot nu toe een omzetgroei zien van ruim +50%. De wens naar zeer exclusieve vakantiewoningen is blijkbaar nog steeds actueel. Deze zeer strikte selectie van superdeluxe huizen lanceerde Belvilla begin 2012 om tegemoet te komen aan de behoefte van een ultiem luxe vakantiebeleving. De woningen hebben niet alleen zeer uitgebreide faciliteiten, maar zijn daarnaast ook tot in de puntjes afgewerkt en beschikken veelal over extra service, zoals een kok of babysit.
Belvilla verklaart deze groeicijfers mede uit de consumentenbehoefte naar zekerheid, vrijheid en de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding van vakantiewoningen. De vakantiehuizenmarkt maakte de laatste jaren een sterke ontwikkeling door, van een nichemarkt naar een volwassen markt. www.belvilla.be/zekerheden.
Belvilla is specialist in de online verhuur van vakantiehuizen. De reisorganisatie is marktleider in de Benelux en één van de grootste Europese spelers in de vakantiehuizenverhuur en bestaat ruim 30 jaar. www.belvilla.be.