Inhoud blog
  • 111 jaar VZUG
  • Muyu collectie
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    20-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belvilla: Frankrijk blijft topbestemming

    Belvilla: Frankrijk blijft meest favoriete zomerbestemming

     

     

     

    Uit cijfers van Belvilla, specialist in verhuur van vakantiewoningen, blijkt dat Frankrijk ook deze zomer de absolute nummer één reisbestemming blijft. Frankrijk wordt nog nadrukkelijker koploper met 28,24 % van de boekingen in vergelijking met de 24,39 % van 2011.

     

    Onze zuiderburen staan met grote voorsprong op die eerste plaats, want België haalt als bestemming de nummer twee van de ranglijst met maar liefst 17,09 % van de boekingen voor een verblijf in een vakantiewoning tijdens de maanden juli en augustus.

     

    Voorts zitten in de cijfers van Belvilla geen grote verrassingen, maar kunnen we veeleer van een constante spreken met een duidelijke belangstelling voor de Zuid-Europese landen. Italië staat op plaats drie en Spanje op plaats vijf met respectievelijk 14,57 % (+ 1,92%) en 8,44 % (+ 0,65 %) van de boekingen. Tussen de beide mediterrane landen staat Duitsland op plaats vier met 11,08 % en ook dat is een vaste waarde gezien het vrij lichte verlies van -0,81 % tegenover 2011. Tenslotte toont Nederland met zijn zesde plaats en met 6,40 % dat de dichtbij huis bestemmingen zich makkelijk kunnen handhaven op ranglijst.

     

    Belvilla noteert ook dat ruim 20 % van de boekingen voor de zomervakantie de afgelopen zes weken is vastgelegd. Uit andere onderzoeken blijkt ook dat veel Belgen nog steeds niet hebben geboekt en dat in afwachting van super deals. Ook de weersvoorspelling zou in belangrijke mate het laat boeken beïnvloeden. In dit verband adviseert Belvilla om niet te lang te wachten en dit om teleurstelling te vermijden.

    www.belvilla.be/vakantiehuis-lastminute

     

     

    20-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines en Thai airways

    Brussels Airlines en Thai Airways sluiten samenwerkingsakkoord voor route Brussel-Bangkok

     

     

    Brussel Airlines biedt haar passagiers voortaan de mogelijkheid aan om comfortabel en rechtstreeks tussen Brussels Airport en Bangkok te vliegen. Het nieuwe vluchtaanbod is het resultaat van een samenwerkingsakkoord tussen Brussels Airlines en haar Star Alliance partner Thai Airways dat de vluchten uitvoert.

     

    Thailand is één van de populairste Aziatische vakantiebestemmingen op de Belgische reismarkt. De hoofdstad Bangkok, de voornaamste internationale toegangspoort tot het land, is voortaan ook voor de Brussels Airlines passagiers vlot bereikbaar. Thai Airways en Brussels Airlines sloten een codeshare akkoord af waardoor Brussels Airlines voortaan in de distributiekanalen haar SN code op de vluchten van Thai Airways kan zetten en dus ook tickets kan verkopen. 

    Thai Airways voert sinds vorig jaar 3 rechtstreekse vluchten per week uit van Brussels Airport naar Bangkok (dinsdag, donderdag, zaterdag). Alle vluchten worden door Thai Airways uitgevoerd met Boeing 777 toestellen en passagiers kunnen aan boord genieten van de hoogstaande Thaise gastvrijheid. Brussels Airlines passagiers kunnen Miles & More mijlen sparen of uitgeven telkens ze gebruik maken van deze Thai Airways/Brussels Airlines codeshare lijndienst.

      

    Brussels Airlines en Thai Airways zijn beiden lid van het wereldwijde samenwerkingsverband Star Alliance. “Sinds Brussels Airlines in 2009 lid werd van de Alliantie bouwen we onze thuisbasis Brussels Airport uit tot een echte Star Alliance hub”, zegt Brussels Airlines’ Chief Commercial Officer Erik Follet. “Deze nieuwe samenwerking met onze Star Alliance partner Thai Airways is daar andermaal een duidelijke illustratie van.”

    "Het is met groot plezier dat we met deze codeshare vluchten met Brussels Airlines van start gaan. De codeshare overeenkomst tussen beide maatschappijen zal de passagier meer keuze bieden om te reizen tussen Brussel en Bangkok en vice versa met toegang tot andere delen van de Europese Unie en delen van Zuidoost-Azië", zegt THAI Executive Vice President, Commercial Mr. Pandit Chanapai. 

     

     

    20-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sodastream landt op Zaventem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SodaStream versus Coke landt op Zaventem

     

     

     

    Sinds SodaStream op acht juni werd afgedreigd door Coca-Cola’s advocaten in Zuid-Afrika, is drankverpakkingsafval een issue geworden in de media. Daarom zet SodaStream de steen des aanstoots van Coca-Cola, een kooi met drankverpakkingsafval genaamd „the cage” ook op onze nationale luchthaven. SodaStream voert al meer dan een jaar promotie voor z.n milieuvriendelijke drankenmakers met kooien waarin consumenten de afvalberg zien die ze op enkele jaren creëren. Elke dag worden wereldwijd één miljard (neen, geen tikfout) flesjes en blikjes weggeworpen of gestort. De milieuschade is verschrikkelijk.

     

    ‘Unbottling the World Day’

    Een dergelijke cage op de Zuid-Afrikaanse luchthaven was oorzaak van het dispuut tussen de frisdrankmogul en SodaStream. “Niemand zal ons het zwijgen opleggen, het is onze missie de wereld PET-flessenvrij te maken en iedereen bewust te maken over de milieu-impact ervan. Voor elke cage die verdwijnt, komen er nieuwe in de plaats. Er zullen deze maand wereldwijd 20 nieuwe cages onthuld worden in het kader van “Unbottling the World Day. op 16 juli. Deze dag staat in het teken van de strijd tegen drankenafval.” aldus Dirk Uyttenhove, General Manager van SodaStream. De cages worden geplaatst op luchthavens, treinstations en andere toplocaties wereldwijd, zoals in Amerika, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Australië, Italië, Zwitserland, Zuid-Afrika, Noorwegen, Tsjechië, Israël, Slovakije, Zweden, Ierland, Brazilië en Canada. Down under, in Nieuw-Zeeland, gaat men nog verder, daar gaat een televisiestation een documentaire draaien over de houding van Coke in deze zaak en de milieu-impact van wegwerpbare drankverpakkingen.

     

    Cage heeft Belgische roots

    Voor ons land is de cage een comeback visit: hier werd de eerste cage in 2010 succesvol gelanceerd. Enkele scholen verzamelden gedurende een aantal weken alle drankverpakkingsafval, een indrukwekkende berg. Als vervolg op die actie organiseerde SodaStream in juni 2011 de „World Without Bottles” parade in Brussel. Toen overhandigde SodaStream-ambassadrice Geena Lisa een enquête aan minister-president Kris Peeters. Ondertussen zijn er al een dertigtal cages opgedoken wereldwijd, onder andere in Chicago, waar Sigourney Weaver haar steun verleende, en recent nog op Times Square in New York.

     

    Facebook-Cage

     

    Wat als … dachten ze bij SodaStream en daarom richtten ze alvast een virtuele kooi op bij Facebook (www.facebook.com/TheCageChallenge), eentje die je niet kan laten weghalen. In nauwelijks twee weken staat de teller er op 110.000 likes: een megasucces. Bezoekers kunnen foto.s van vervuilende drankverpakkingen en alles wat daarmee te maken heeft uploaden. Daar zitten hele mooie plaatjes bij, zoals een immense vis op een idyllisch strand, opgebouwd uit ontelbaar veel PET-flesjes. De Facebookactie wordt ook aangekondigd op de verschillende Cage locaties in juli.

     

    Bewezen duurzaamheid

     

    SodaStream drankenmakers maken van gewoon kraanwater direct frisdrank en spuitwater. Zonder energie te verbruiken en zonder wegwerpflessen. De bubbels komen uit een hervulbare koolzuurgascilinder die courant verkrijgbaar is, ook online (net als alle andere SodaStream producten). De speciale drukbestendige PET-flessen gaan ongeveer drie jaar mee en de siroopconcentraten zitten in miniflesjes die goed zijn voor 6 tot 12 liter frisdrank. Uit Carbon Trust-certificatie blijkt dat SodaStream een CO2-voetafdruk heeft die 65 tot 80% lager ligt dan die van vergelijkbare dranken verkocht in plastic flessen.

     

    19-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Origins ... authentieke luxe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    De Nieuwe Collectie ‘Origins’ … Authentieke luxe …

     

     

    In september onthult de beroemde meesterchocolatier Godiva zijn nieuwe collectie chocoladecarrés en ganaches onder de naam “Origins”. Een intens en sensationeel smakenpalet met één grote ambitie: liefhebbers “de ultieme chocolade-ervaring” bieden …

     

    Laten we duidelijk zijn: “Origins” is  een collectie als geen ander, het is een evenement op zich. Haar authenticiteit en puurheid geeft haar een uitzonderlijke kwaliteit die tot op vandaag zelden geëvenaard is. Met “Origins” biedt Godiva pralines die elk uitsluitend met één cacaosoort van unieke herkomst bereid zijn. Dat geldt zowel voor de omhulling als voor de ganachevulling binnenin.

    Vier geselecteerde landen die befaamd zijn om hun cacaobonen geven elke praline een eigen aroma, voor kenners een bron van unieke smaaksensaties. Om nog maar te zwijgen van de verfijnde, smeuïge texturen en de even aantrekkelijke als elegante koffertjes.

     

    De Ganaches en Carrés “Origins” worden bereid met exclusieve cacaobonen die geteeld worden in enkele zeldzame wereldstreken waar het klimaat en de bodem hun onvergelijkbare smaken volop en natuurlijk tot hun recht laten komen: Costa Rica, Ecuador, Oeganda en Venezuela. Zeldzame en pure ingrediënten die, in combinatie met het kostbare talent van de meesterchocolatiers en de legendarische kennis van Godiva, de meest geraffineerde, diepe, complexe en evenwichtige chocolade opleveren …

     

    Met “Origins” wordt elke nieuwe degustatie een ervaring op zich. Elke ganache streelt het gehemelte met intense smaken: nu eens hout- of plantaardig genot , dan weer karamel –en bloementoetsen … De “Origins”-collectie is ook geïnspireerd op de culturele rijkdom van de verschillende herkomstlanden van de cacaosoorten. Ze verwent de kenners met een reis door de zintuigen, op zoek naar de allerbeste chocolade … Sensatie gegarandeerd!

    Oeganda: subtiele rooksmaak en toetsen van paddenstoelen en onderhout

    Ecuador: aangename bloementoetsen

    Venezuela: krachtige gebrande toetsen

    Costa Rica: romige hout- en olijftoetsen

     

    Vanaf september bieden de Godiva-winkels exclusief twee Origins-koffertjes aan – een assortiment ganaches en een selectie carrés – op basis van deze vier cacaosoorten van unieke oorsprong. Kwestie van niet alleen de echte chocoladefanaten te verrukken, maar ook de authentieke fijnproevers op zoek naar nieuwe smaakervaringen en -sensaties …

     

     

     

     

     

    19-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook en Pegassus naar kenia

    Thomas Cook en Pegase deze winter rechtstreeks naar Kenia

     

     

     

     

    Thomas Cook en Pegase bevestigen deze winter hun product- en markleiderschap op Kenia. Beide touroperators komen met een bijzonder sterk aanbod op de markt én bevestigen een akkoord met Brussels Airlines te hebben.

     

    Precies een maand geleden kondigden de touroperators Thomas Cook en Pegase aan dat zij hun long haul programma zwaar zouden uitbreiden. Vanaf het winterseizoen zullen zij met eigen toestellen van zustermaatschappij Condor naar 11 exotische bestemmingen vliegen. Daarmee introduceert Thomas Cook 4 nieuwe bestemmingen op de Belgische markt - Havanna (Cuba), Puerto Plata en Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) en Rio De Janeiro (Brazilië) – en een ongeëvenaarde flexibiliteit dankzij 29 wekelijkse vluchten.

     

    Thomas Cook en premium touroperator Pegase gaan op hetzelfde elan verder en kondigen aan een goed akkoord voor hun vluchten naar Kenia getekend te hebben, met Brussels Airlines. Thomas Cook en Pegase zullen een belangrijk aantal plaatsen van de nieuwe wekelijkse vlucht (op vrijdag) naar Mombasa bij de luchtvaartmaatschappij afnemen en zo hun klanten een uiterst comfortabele en prijsaantrekkelijke vlucht aanbieden.

     

    Men kijkt bij Thomas Cook en Pegase ook uit naar het nieuwe in-flight product dat Brussels Airlines deze winter zal invoeren. De klanten van de touroperators zullen namelijk al in economy van een uitstekend comfort met ergonomische zetels en veel beenruimte genieten.

     

    Eenmaal in Mombasa aangekomen, zullen de klanten van Thomas Cook en Pegase plezier beleven aan het aangenaam klimaat, de hagelwitte zandstranden en de prachtige hotelinfrastructuur, al dan niet voorafgegaan door één van de 5 safari’s die zij er voorstellen: Tsavo en Taita Hills: 2 daagse safari op een steenworp van de Zuidkust van Mombasa;  Jambo Kenia Safari: 4 daagse safari in vol pension met kennismaking van schitterende wildlife van Tsavo East & West en Amboseli; Kenia Highlights: 7 daagse topsafari met alle beroemde parken van Kenia; Tanzania Safari: 7 daagse beklijvende safari in volpension in een ongerept safarigebied of een Masai Mara: 3 daagse safari waarin het mooiste nationale park gen in vol pension.

     

    Verder zijn in de (Sentido) Neptune hotels in het Thomas Cook en Pegase aanbod dé hotels met de beste prijs-kwaliteitsverhouding in Kenia; met als absolute hoogvliegers: Sentido Neptune Paradise Village & Spa 4* en Sentido Neptune Palm Beach Resort 4,5*: een kleinschalig, verfijnd en kindvriendelijk strandhotel met persoonlijke service, ruime kamers en een mooie exotische tuin. Nieuw is het Sandies Coconut Village 3,5*.

     

    Wie het na een schitterende safari eerder heeft voor een strandverblijf in Zanzibar, zal via Thomas Cook en Pegase niet teleurgesteld zijn. Deze combinatie blijft uiteraard mogelijk. Dankzij Thomas Cook wordt 1 week in all inclusive al mogelijk vanaf €1.255 per persoon, met verblijf in het comfortabele Tropical Village (4,5*).

    18-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nutcase helmen

    Nutcase, de Tour de France en de Olympische Spelen – de ideale combinatie

     

     

    Nutcase en Eddy Merckx slaan de handen in elkaar. Het legendarische wielerfenomeen en koning van de Tour de France (en eigenlijk eender welke wielerwedstrijd), is helemaal weg van de trendy, kleurrijke Nutcasehelmen. Het resultaat van de samenwerking: de Nutcase-Merckx Limited Edition! Signed by Legends. Ook de Olympische Spelen zijn een kolfje naar de hand van Nutcase. Met de Union Jack op je hoofd ben je pas echt helemaal into de komende Olympische Spelen in Londen.

     

    Nutcase-Merckx Limited Edition

    Het kleurrijke design van deze coole fietshelm is een ode aan de 525 overwinningen van de kannibaal. Het extra lintje verwijst naar de eindzeges in de Ronde van Frankrijk, de Giro, de ronde van Spanje én zijn drie wereldtitels. Dat de beste wielrenner aller tijden in zee gaat met fietshelmspecialist Nutcase mag niemand verbazen. Zelfs voor de jongeren is deze wielrenner verre van een onbekende. Deze hippe fietshelm past dan ook op ieders hoofd, jong en oud . De helm is geschikt voor een hoofdomtrek van 52-60 cm. Kussentjes van diverse diktes om de helm perfect passend te maken zijn meegeleverd. Verder beschikt hij, zoals alle Nutcase helmen, over de unieke handige magnetische fidlock sluiting.

     

    Union Jack

    2012, een Olympisch jaar. Iedereen is in de ban van het grootste sportevenement ter wereld: de Olympische Spelen. Ook Londen is intussen helemaal omgevormd tot een Olympische stad, met Union Jacks op elke vlaggenstok. Nutcase zorgt er met de reeks nieuwe fietshelmen (met een heuse Union Jack) voor dat iedereen ook op de fiets zijn Olympisch steentje bijdraagt. Veilig en op en top actueel… en we waren kleurrijk en hip nog vergeten. Voor de allerkleinsten is er de Little Nutty Union Jack. Voor jongeren en volwassenen de grote broer ‘Union Jack’. De Union Jack-helm is beschikbaar in S-M en LXL. De Little Nutty-fietshelmen zijn er voor € 64,90 (kids 1 tot 4/5 jaar). De Street-modellen voor jongeren en volwassenen kosten € 69,90. 

    www.nutcase.be



    17-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Pilot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN Pilot Super Sport, hoogtechnologische banden voor de nieuwe BMW M6

     

     

    BMW heeft de MICHELIN Pilot Super Sport gehomologeerd voor haar nieuwe M6. Op het circuit1 heeft hij zich bewezen als de snelste wegband (dus toegestaan op de openbare weg) ter wereld. De MICHELIN Pilot Super Sport is voortgekomen uit de ervaringen die Michelin in de wedstrijdsport, en met name in de 24 uur van Le Mans, heeft opgedaan.

     

    Een unieke combinatie van drie technologieën. Vanaf de marktintroductie in de zomer van 2012 wordt elke BMW M6 uitgerust met de hoog technologische MICHELIN Pilot Super Sport banden. De toegepaste technologie bestaat uit een unieke combinatie van drie elementen: een Twaron® gordel, een Bi-Compound loopvlak en een Variable Contact Patch 2.0.

     

    De Twaron® gordel is gemaakt van een vezel met een hoge dichtheid die ook wordt gebruikt in de luchtvaart en in militaire uitrustingen. De belangrijkste eigenschap van deze sterke en tegelijkertijd lichte vezel, is zijn bestendigheid tegen trekkrachten. Twaron® is vijf maal sterker dan een qua gewicht gelijke hoeveelheid staal. Door zijn variabele spanning, sluit de gordel vaster om het loopvlak dan om de schouders. Zo worden centrifugaalkrachten beter beheerst en wordt de druk gelijkmatiger verdeeld.

     

    De Bi-Compound technologie is oorspronkelijk ontwikkeld voor wedstrijdbanden. Hij voorziet in verschillende rubbercompounds voor de linker en de rechter zijde van het loopvlak. Aan de buitenzijde heeft de band een elastomeer dat heel goed bestand is tegen scherpe bochten. En aan de binnenzijde een elastomeer met een andere samenstelling dat, samen met het speciale loopvlakprofiel, zorgt dat de band op een natte weg de waterfilm kan breken en grip houdt op alle oneffenheden in het wegdek.

     

    De Variable Contact Patch 2.0, ontworpen dankzij de recentste digitale simulatiesoftware die wordt gebruikt in de luchtvaart en auto-industrie, worden de krachten en temperaturen gelijkmatiger over het contactvlak van de band verdeeld. Hoewel in de bochten de vorm van het contactvlak verandert, vermindert de hoeveelheid rubber in contact met de weg niet, wat een totale beheersing van de auto garandeert.

     

    Deze unieke combinatie zorgt voor een rijdynamiek die voldoet aan alle eisen van BMW M, met name als het gaat om stuurprecisie, sportiviteit en veiligheid. Zowel op de weg als op het circuit. En aan deze eigenschappen voegt Michelin ook nog eens een lange levensduur in kilometers toe. Dat is immers een kenmerk van alle Michelin banden. Michelin realiseert dit evenwicht in prestaties door het overzetten van technologieën voor circuitbanden naar banden voor de openbare weg en door nauwe samenwerking met de automobielconstructeurs. De samenwerking voor het BMW M5 project is een aantal jaar geleden al gestart.

     

     

    16-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines naar Mombasa

    Brussels Airlines lanceert lijndienst naar Mombasa

     

     

    Vanaf het winterseizoen vliegt Brussels Airlines wekelijks op vrijdag naar Mombasa. De toeristische kuststad met haar prachtige zandstranden en hotelinfrastructuur is na Nairobi de tweede Brussels Airlines bestemming in Kenia.

     

    Met Mombasa, een kuststad van bijna 1 miljoen inwoners gelegen in het zuidoosten van Kenia langsheen de Indische Oceaan, voegt Brussels Airlines één van de belangrijkste  toeristische trekpleisters van de Afrikaanse Oostkust aan haar netwerk toe. Het aangename klimaat, de hagelwitte zandstranden en prachtige hotelinfrastructuur nodigen uit tot een relaxvakantie.  Wie actiever wil zijn vindt zeker zijn gading in de vele watersportmogelijkheden of talrijke excursies. Mombasa is ook een ideale uitvalsbasis voor een safari in één van de prachtige nationale parken.

     

    Brussels Airlines vliegt vanaf 2 november elke week op vrijdagochtend naar Mombasa. De terugvlucht naar Brussels Airport is op vrijdagavond, met aankomst in Brussel op zaterdagochtend. Dankzij de goede uurregeling kan er vlot doorgereisd worden naar of vanuit andere Europese landen (Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Scandinavië, Rusland, Verenigde Staten...).

     

    Passagiers kunnen een heenreis naar Mombasa combineren met een terugreis vanuit Nairoibi of vice versa zodat wie een safari doet geen lange landverplaatsingen meer hoeft te maken.  Deze combinatiemogelijkheid laat ook een flexibele verblijfsduur toe. Brussels Airlines vliegt elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag naar Nairobi.

     

    Brussels Airlines is verheugd dat de Belgische toerismegroep Thomas Cook / Neckermann/ Pegase haar klanten met deze nieuwe lijnvlucht comfortabel naar Kenia laat vliegen.







    15-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietslussen Leuven

    Vier nieuwe fietslussen verbinden Leuven met de regio

     

     

     

     

    Fietsen is ‘in’. Meer en meer bezoekers zijn geïnteresseerd om een stad en omgeving te verkennen met een fiets. Op deze trend wil Toerisme Leuven samen met Toerisme Vlaams-Brabant inspelen door een reeks aantrekkelijke fietsroutes vanuit Leuven aan te bieden.

     

    De 4 fietslussen hebben Leuven als centraal vertrekpunt en worden gebundeld in een handige brochure in 5 talen (Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans). De lussen liggen op het fietsnetwerk Vlaams-Brabant en verbinden Leuven met de omliggende regio’s in de provincie, namelijk de Groene Gordel en het Hageland.

     

    De lus Leuven- Zoet Water, 31 km, biedt de kinderen o.m. de mogelijkheid om in de bossen van de klim- en klautertuigen te genieten. De lus Hageland, 36 km biedt een brok geschiedenis met o.m. het kasteel van Horst. De lus Leuven-Tervuren voert langs prachtige parken en kastelen en brengt de bezoeker naar het Koninklijk Afrikamuseum, terwijl de laatste lus Werchter als bestemming heeft, 42 km. Het kanaal Leuven-Dijle, de geschiedenis van Rock Werchter en het geboortehuis van Pater Damiaan staan hier op het programma.

     

    14-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Total Performance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN Total Performance

    De strategische visie van de Michelin Groep

     

     

     

    “Michelin verkoopt geen rubber, maar prestaties” . Deze uitspraak geeft weer waar het bedrijf zich voor inzet! Michelin ontwikkelt en produceert banden die verschillende prestaties tegelijk leveren. Dat maakt deze banden speciaal, geeft ze een eigen identiteit en draagt bij aan hun kwaliteit. En dat is waar de reputatie van het merk MICHELIN op gebaseerd is.

     

    “Michelin verkoopt geen rubber, maar prestaties” is een uitspraak die echt betekenis krijgt als men zich realiseert hoe belangrijk banden zijn: zij zijn immers het enige onderdeel van de auto dat contact met de weg heeft.

     

    MICHELIN Total Performance, de strategische visie van de Groep

    Door plaats te nemen achter het stuur, neemt men de verantwoordelijkheid op zich niets aan het toeval over te laten. Alles moet goed functioneren. De band heeft daarbij drie belangrijke rollen: hij draagt het gewicht, hij brengt bewegingen over en hij stuurt de auto. Grip en weggedrag van het voertuig zijn de belangrijkste missies van de band. Daarom streeft Michelin systematisch naar de beste prestaties. Michelin zet zich heel sterk in om de veiligheid van mensen te garanderen: van de bestuurders, hun passagiers, voetgangers en andere weggebruikers.

     

    Michelin banden bieden, behalve veiligheid, ook brandstofbesparing en de langste levensduur in kilometers. Michelin verbetert alle eigenschappen die de prestaties van een band bepalen. "MICHELIN Total Performance", is een eigenschap van Michelin banden. Het is een resultaat van de strategie die de Michelin Groep volgt. Het is de rode draad van het Research & Development werk dat de Groep verricht.

     

    De strategie van Michelin is gericht op het ontwikkelen van banden die meerdere prestaties tegelijk kunnen leveren. Alle banden van het merk Michelin combineren veiligheid met minder brandstofverbruik (dus minder CO2-emissie), en een lange levensduur in kilometers. Gebruikers van Michelin banden kunnen daardoor profiteren van alle kwaliteiten die ze wensen; daarbij maakt het niet uit of het gaat om een personenwagen dan wel een lichte bestelwagen.

     

    Bepaalde prestaties conflicteren met elkaar. Om ze in één band te kunnen verenigen zijn geavanceerde technologieën, evenals speciale test-en productiecapaciteiten nodig.

    Prestaties kunnen met elkaar conflicteren. Dat noemt men “designconflicten”. De twee belangrijkste zijn: Veiligheid: er is een tegenstelling tussen grip op droog en op nat wegdek. Als het droog is, moet zo veel mogelijk rubber in contact zijn met de weg, zoals bijvoorbeeld het geval is bij een “slick band” in de wedstrijdsport. Maar als het nat is moet het loopvlak echter beschikken over een profielontwerp om het water af te kunnen voeren, en profielranden die de waterfilm kunnen breken zodat het rubber contact kan maken met het wegdek. Energie-efficiëntie: er is een conflict tussen brandstofbesparing en een langere levensduur in kilometers. Een eenvoudige oplossing om de levensduur te maximaliseren is meer rubber aanbrengen op het loopvlak want dan duurt het langer voordat al het rubber is versleten. Maar deze optie leidt tot meer energieverbruik omdat er dan meer rubber vervormt bij iedere omwenteling van het wiel.

     

    Michelin is, dankzij haar innovatievermogen en geavanceerde technologieën, in staat

    om deze conflicten op te lossen. Tussen 2010 en eind 2012 heeft Michelin, mbt. de  personenwagenbanden voor Europa, meer dan 80 % van haar bandengamma’s vernieuwd. Het gaat om 11 verschillende bandengamma’s waaronder grote productfamilies zoals de MICHELIN Energy, de MICHELIN Primacy, de MICHELIN Pilot, de MICHELIN Agilis, enzovoort. Ze worden dus vervangen, aangepast of vernieuwd.

     

    In deze context presenteert Michelin twee nieuwe banden die hun commerciële carrière beginnen op de Europese vervangingsmarkt: de nieuwe MICHELIN Energy Saver+, bestemd voor een groot aantal personenwagens (van compacte stadswagens tot familiesedans) en de nieuwe MICHELIN Agilis+, voor bestelwagens.

     

     

     

    13-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Energy saver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN ENERGY Saver+ & MICHELIN Agilis+

     

     

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ en de MICHELIN Agilis+, twee nieuwe bandengamma’s die hun gebruikers de beste combinatie van veiligheid, levensduur en brandstofbesparing bieden, maken hun intrede op de Europese markten.

     

    2012 is een belangrijk jaar. Dit is het jaar waarin de Europese labelling van banden wordt ingevoerd. Vanaf 1 juni 2012 wordt de labelling geleidelijk uitgerold en per 1 november 2012 is hij verplicht. Dit nieuwe Europese labellingsysteem wordt met open armen ontvangen, want het biedt consumenten toegang tot informatie over kwaliteiten waar ze wellicht tot nu toe niet van op de hoogte waren.

     

    Wat zegt zo een label op banden? Het geeft consumenten objectieve informatie over drie belangrijke prestaties van de band: grip op nat wegdek, energie-efficiëntie en het geluidsniveau.

    Wat zegt zo een label niet? Het zegt niets over grip op droog wegdek, en het geeft evenmin informatie over de levensduur in kilometers.

     

    Michelin zet zich in om alle prestaties te leveren die voor automobilisten en bestuurders van bestelwagens essentieel zijn; ook de prestaties die niet op het label staan: MICHELIN banden zijn onder alle omstandigheden veilig. Dus niet alleen op natte wegen, maar ook op droge wegen; MICHELIN banden zijn ook in bochten veilig; MICHELIN banden geven ook de zekerheid van een ongekend lange levensduur in kilometers en behoud van prestaties totdat de banden echt aan hun einde zijn gekomen.

     

    Een band van meerdere voordelen tegelijk voorzien, zoals dat is gebeurd bij de nieuwe MICHELIN Energy Saver+ en MICHELIN Agilis+, is heel lastig.

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ optimaliseert de veiligheid : Michelin heeft het profiel van haar nieuwe MICHELIN ENERGY Saver+ verder ontwikkeld om tot een optimale voetafdruk te komen. Doordat het contactvlak 10 % groter is dan dat van de vorige generatie, heeft het meer grip op droge en natte wegen. Dat resulteert voor de MICHELIN Energy Saver+ in een bijna 16 meter kortere remweg op nat wegdek dan een band die net voldoet aan de minimale eisen van de Europese bandenlabelling.

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ gaat meer kilometers mee: Michelin heeft extra moleculaire verbindingen toegevoegd aan deze nieuwe generatie MICHELIN Energy Saver+ banden om de cohesie van alle chemische rubbercomponenten (en daarmee ook de slijtagebestendigheid) verder te verbeteren. Het MICHELIN ENERGY Saver+ bandengamma zal beschikbaar zijn in 14, 15 en 16 inch. Het matenpakket omvat 58 verschillende afmetingen en is dus geschikt voor de meeste wagens op de Europese markt.

     

    Focus op de MICHELIN Agilis+ : de vakman waarmee het bedrijf goed functioneert. Een goed functioneren van een professioneel bedrijf wordt vaak bepaald door de wagen. Verkopers, vaklieden en professionals uit allerlei sectoren moeten net zo goed op hun banden kunnen vertrouwen als op hun andere gereedschappen.

     

    Voor deze zeer veeleisende gebruikers, heeft Michelin de nieuwe MICHELIN Agilis+

    ontwikkeld. Bijzonder aan deze band is dat hij prestaties in zich verenigt die normaal moeilijk samengaan. Daardoor draagt deze nieuwe band niet alleen bij aan een goed en veilig verloop van de professionele werkzaamheden, maar ook aan lagere operationele kosten. Hij levert immers een dubbele besparing op: hij verbruikt minder energie en gaat meer kilometers mee.

     

     

     

     

    12-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Côtes du Rhône

    Wijnen Côtes du Rhône en Plancha!

     

     

     

    De zomer komt er aan en iedereen kijkt er naar uit om buiten te eten, rond de welvertrouwde barbecue of nog beter, bij een plancha ! Gezellige momenten ideeal om de kleuren van de Rhône te verkennen…

     

    De plancha is een oude Spaanse uitvinding, ontstaan langs de wegen naar Compostela in de 19de eeuw. Grote bakplaten werden op gloeiende houtskool geplaatst om de boetelingen te voeden. Het eten werd rechtstreeks op het metaal gebakken. Een eenvoudig en doeltreffend materiaal, dat ook werd gebruikt voor grote bijeenkomsten bij religieuze feesten. De plancha raakte vervolgens in onbruik, maar dook in de jaren ‘70 weer op in Baskenland waar het een ongekend succes had bij sportevenementen.

    Vandaag de dag vervangt de gasbrander de houtskool en de kookplaat werd verfijnd. Gebruiksvriendelijkheid, de gezondere kookmethode, geen contact met de vlam, snelheid, uitgebreide mogelijkheden en tenslotte het feestelijk karakter maken dat de plancha met groeiend enthousiamse wordt onthaald. Gezellige momenten vragen uiteraard ook om aangepaste wijnen, de ‘gulle’ Côtes du Rhône-wijnen passen dan ook perfect in dit plaatje.

     

    Het assortiment omvat minerale en fleurige witte wijnen, frisse en fruitige rosé-wijnen, soepele en strakke rode wijnen, waardoor het in zijn totaliteit uitgroeit tot een aangename partner voor de maaltijd!

    Witte wijnen: Sint-Jacobsspiesjes vragen om het Marsanne en Roussane duo, de eerste vanwege zijn rondborstigheid en de tweede voor zijn elegantie; John Dory filets hullen zich graag in het parfum van Viognier. Glaasjes romige courgettensoep frissen op met Clairette, net zoals ander bereide groenten en bereiken ongekende hoogten met gevarieerde combinaties van deze wijnsoorten.

     

    Rosé-wijen: een uitstekende keuze bij alle artisjokbereidingen, maar de rosé-wijn verdoezelt bovendien de metaalsmaak van vette vis. Rauwe, gerookte of gebakken zalm voelt zich prima bij de licht, zure smaak van Cinsault, Grenache en Syrah. Een rosé-wijn bij roze gamba-spiesjes, met jodium en rode vruchten, roept herinneringen op aan maritieme gastvrijheid.

     

    Rode wijnen: fluwelen tannines, veel fruit, volume en vlezig, perfecte wijnen voor zacht vlees. Een rundscarpaccio, kip met morieltjes en lamskotelletjes met rozemarijn vinden er het ideale gezelschap. Het is een oneindige kruisbestuiving van smaken. Ook qua druivensoorten zijn er veel mogelijkheden. Daar waar de Grenache en Syrah als hoofdrolspelers fungeren, voegen ook de Mourvèdre, Carignan, Cinsault en Counoise, structuur, karakter, frisheid, aroma’s, finesse en kruidigheid toe.

     

    De meer dan 70.000 hectare wijngaarden van de Rhônevallei in het zuid-oosten van Frankrijk,  strekken zich uit over een lengte van meer dan 200 km en worden in zes verschillende departementen weergevonden. De ruim 5000 wijnbouwers zorgden vorig jaar voor iets meer dan  drie miljoen hectoliter wijn die kan bogen op een enorme diversiteit. Naast 16 Crus Côtes du Rhône worden hier o.m. Côtes du Rhône régionaux, AOC’s de la Vallée du Rhône, Côtes du Rhône Village en VDN Vins Doux naturels weergevonden.  

    www.vins-rhone.com

    12-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luchtvaart blijft 'het echte' netwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ‘Luchtvaart blijft het echte wereldwijde netwerk want Facebook zal persoonlijke contacten nooit helemaal vervangen’

     

     

    Grootschalig onderzoek wijst uit in welke mate vliegen voor de passagiers voor verbetering vatbaar is. Aan de vooravond van de Farnborough International Airshow, onthulde Airbus de resultaten van een peiling die over een periode van twee jaar liep en antwoorden verzamelde van meer dan 1,75 miljoen mensen wereldwijd. Dit onderzoek focuste op wat reizigers in de toekomst van de luchtvaart verwachten: ze willen vaker, groener en met minder stress reizen, en dit ondanks de omwenteling die de sociale netwerksites teweegbrachten in de manier waarop mensen met elkaar contact houden.

     

    63% van de mensen zegt  tegen 2050 vaker het vliegtuig te zullen nemen

    60% is van mening dat sociale netwerken de nood om elkaar persoonlijk te ontmoeten, niet zullen vervangen

    96% is ervan overtuigd dat vliegtuigen duurzamer of eco-efficiënter moeten worden

    Bijna 40% ervaart het luchtvervoer (van deur tot deur) als steeds stresserender

     

    Volgens Charles Champion, Executive Vice President Engineering bij Airbus, is de luchtvaart het echte 'world wide web': “De resultaten van het onderzoek tonen aan dat er niets beter is dan face-to-face contacten. De wereld bestaat uit een web van luchtverbindingen dat sociale en economische netwerken creëert, die voortdurend uitbreiden. Dit web is goed voor 2200 miljard euro van het wereldwijde BBP, 57 miljoen jobs en 35% van de internationale handel".


    "Sinds de lancering van ‘The Future by Airbus’, zijn we met een aantal mensen uit 92 landen een dialoog over de toekomst van de luchtvaart begonnen. Dit revolutionaire programma ligt aan de basis van het Concept Plane en de Concept Cabin van Airbus, die een overzicht bieden van de innovaties op basis van de verwachtingen van de passagiers en milieuoverwegingen. Het is duidelijk dat veel mensen zich heel betrokken voelen bij de toekomst van een duurzame luchtvaart. Wij willen graag dat ze hieraan ook actief deelnemen."

     

    86% van de respondenten is van mening dat een daling van het brandstofverbruik met 85% van essentieel belang is en dat de CO2-uitstoot moet dalen

    66% wil stillere vliegtuigen

    65% wil volledig recycleerbare vliegtuigen

               
    Charles Champion merkt daarnaast op dat wanneer meer mensen vaker vliegen, de verwachtingen in verband met reiscomfort van deur tot deur ook toenemen. Het onderzoek van Airbus toont een voorspelbare lijst van grieven: wachtrijen aan de veiligheidscontroles, oponthoud aan de check-in, vertragingen bij de bagagelevering, file bij het taxiën en rondcirkelen voor de landing kan worden ingezet. "In Londen, bijvoorbeeld, zagen we problemen met wachtrijen op luchthavens. De mensen zijn dan natuurlijk ontevreden. Maar de realiteit is dat deze capaciteitsbeperkingen slechts het topje van de ijsberg zullen vormen, tenzij de actoren van de luchtvaartindustrie in staat zijn om door samenwerking deze wachtproblemen te verminderen. Dat is onze doelstelling want het volume van het luchtvervoer zal in 15 jaar tijd verdubbelen", aldus Charles Champion.

     

    Meer dan 90% van de jaarlijkse investering van 2 miljard euro door Airbus in Onderzoek & Ontwikkeling gaat naar het verbeteren van de milieuprestaties van vliegtuigen. De nieuwste generatie van Airbus-vliegtuigen bestaat uit: de A380, het vlaggenschip van de commerciële luchtvaart, dat tegelijk het grootste en het stilste is;

    de A320neo met brandstofzuinigere motoren; en tenslotte de A350 XWB, die zal zorgen voor een daling van het brandstofverbruik met 25% terwijl er aan boord meer ruimte voor de passagiers zal zijn.

     

     

    11-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brusseliciouis diners

    Originele Brusselicious-diners

     

     

     

    Deze zomer bekokstooft Brusselicious twee originele diners, telkens in het kader van een Brussels evenement, waarop het publiek terecht kan voor een gezellig en origineel moment.

     

    NATIONAAL FEESTDINER - Zaterdag 21.07.2012 - Vossenplein

    Een gezellig samenzijn naar aanleiding van de Nationale Feestdag rond een gerecht waarvoor onze gastronomie wereldwijd bekend staat. Een gigantische mossel-friet waarvoor midden op het Vossenplein een reuzegrote tafel staat gedekt. Brusselaars en toeristen zullen zij aan zij genieten van heerlijke mosselen met frietjes. Gezelligheid, gezinsvriendelijke sfeer en culinaire kwaliteit zullen alvast van de partij zijn. Ook op de terrasjes van de talloze restaurants kunt u terecht om te ontdekken wat ze aan gastronomisch talent in huis hebben.

     

    DINER VAN HET STRIPVERHAAL - Zaterdag 08.09.2012 - MOOF (Museum Of Original Figurine) Het Belgisch stripverhaal komt pas echt op dreef  in 1929, als Hergé de jonge reporter Kuifje de wereld rondstuurt... en zelfs naar de Maan. Vandaag telt ons land ruim 650 professionele stripauteurs, dat is wereldwijd de grootste concentratie van striphelden per vierkante kilometer!

    Een heel aantal van deze auteurs nodigt u uit voor een top-evenement in het MOOF : in uw bijzijn gaan ze aan het werk met fresco's waarin ze hun inspiratie rond een aantal gastronomische thema's tot leven wekken. Het evenement wordt opgeluisterd met "streetfood", ... maar dan herzien en bewerkt. Culinaire producten die doorgaans geassocieerd worden met junkfood worden voor deze gelegenheid in een kwaliteitsjasje gestoken : hotdogs, hamburgers, bagles, cup cakes, noem maar op. Kom langs of trommel de rest van je gezin op om het talent van onze stripauteurs te komen bewonderen... en te proeven van een keuken die surft op een trend die we voor het gemak “Quality junk food” hebben genoemd ! Als klap op de vuurpijl bent u bovendien getuige van het klank en lichtspel naar aanleiding van het stripfeest.

    www.brusselicious.be

     

     

    11-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jethopper

    Jethopper biedt intercontinentale vluchten met luxe privéjets

     

     

     

    Sinds twee jaar kan je voor verplaatsingen binnen Europa bij Jethopper een privéjet huren aan een aanzienlijk lagere prijs. Doorgaans verplaatsen enkel CEO’s, bankiers en toppolitici zich met dergelijke toestellen. Omwille van het succes van deze formule gaat The Aviation Factory, initiatiefnemer van Jethopper en marktleider in de Benelux inzake het organiseren van vluchten op maat, nog een stapje verder. Voortaan biedt Jethopper ook intercontinentale vluchten met luxe privéjets aan. De prijzen voor deze ‘lege vluchten’ met een privéjet liggen zowat de helft lager dan wat je normaal zou betalen.

     

    De Jethopper-database telt op dit ogenblik 235 beschikbare lege vluchten. Dankzij de handige zoekmachine kan je je voorkeuren ingeven inzake de periode wanneer je wilt vertrekken, het aantal zitplaatsen, de vluchtafstand en zelfs de weersomstandigheden op de plaats van bestemming. Op die manier weet The Aviation Factory welk type vlucht je zoekt. Het systeem houdt je automatisch op de hoogte wanneer er een vlucht beschikbaar is, die aan je wensen voldoet. 

    www.jethopper.net

    10-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lignavita ijs

    Het nieuwe Lignavita ijs:  laat het niet smelten

     

     

     

    Op je lijn letten en toch genieten van een heerlijk smeuïg ijsje? Het lijkt onmogelijk maar dat is het niet. Geniet dankzij Lignavita probleemloos van een verfrissend ijsje, zonder je achteraf schuldig te voelen.

     

    Het Lignavita ijs is rijk aan eiwitten maar arm aan calorieën, koolhydraten en vetten. Het bevat enkel natuurlijke kleur- en smaakstoffen, geen bewaarmiddelen en is eenvoudig te bereiden.

    Shake 40 gr ijspoeder (ongeveer 2 afgestreken maatlepels) met 75 ml water (of ongezoete sojamelk) tot alles goed opgelost is, en voldoende is gedikt (15 seconden). Giet dit in een vorm en plaats het in de diepvriezer gedurende 4 uur of langer. Voor een heerlijk romige textuur haal je je ijsje best 15 min. vóór gebruik uit de diepvriezer.

    Lignavita ijs is verkrijgbaar in 3 heerlijke smaken en handig verpakt in potten van 400 gr: chocolade met chocoladeschilfer, vanille met stukjes hazelnoot, en aardbei.

    www.lignavita.be





    09-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chavroux

    Chavroux met Tijm & Rozemarijn, een zomerse smaak die naar vakantie geurt

     

     

    Zin om culinair weg te dromen? Zin in nieuwe smaken die aan vakantie doen denken? Dan zal u gek zijn op Chavroux met Tijm en Rozemarijn!

    Net zoals de ‘natuur’-versie is de piramide Chavroux Tijm & Rozemarijn een verse, romige geitenkaas. Deze zomerse, subtiel op smaak gebrachte versie met Provençaalse accenten zal fijnproevers in vervoering brengen. Hij is perfect voor op brood en voor in de keuken. Deze harmonieuze combinatie van verse geitenkaas, met fruitige en florale toetsen, tijm en rozemarijn is meer dan geslaagd.

    Waar u ook voor kiest, natuur of met kruiden, Chavroux is meer dan ooit de bevoorrechte partner voor uw ontbijt, uw frisse aperitiefjes, uw creatieve en eenvoudige gerechten of uw overheerlijke, uitgewerkte bereidingen ... De lichte, smeuïge textuur maakt alle hoogstandjes en creaties mogelijk. Laat uw verbeelding de vrije loop en geniet! 

    Chavroux  Piramide Tijm & Rozemarijn (150g) is verkrijgbaar in de supermarkt.  

    Topgerechten met Chavroux

    Chavroux combinaties met vele zoete en hartige smaken

    Om de mogelijkheden in een creatieve en gastronomische keuken aan te tonen, hebben Chavroux en de chefs van Foodpairing een aantal nieuwe recepten ontwikkeld op basis van Chavroux. Ze bevatten verbazingwekkende combinaties van ingrediënten met gemeenschappelijke aroma’s voor een verbluffend resultaat.

    Chavroux heeft een lichte fruitige en florale smaak die heel goed samengaat met Spaanse ham, tarbot, makreel, appel, citroenschil, passievrucht, aardbei, citroengras, gruyère en champagne.

    Het recept "makreel en gemarineerde komkommer, crème van Chavroux met citroen, mosterdzaadjes" kan verrassend lijken ... maar is om duimen en vingers bij af te likken. Proef ook zeker de "tomaat-garnaal met Chavroux", de "kort gebakken zalm, crème van Chavroux met algen, komkommer en jus van groene appel", de "gegrilde entrecote en crème van Chavroux met postelein, bloemkool en zwarte tarwe" of de "espuma van Chavroux met een salade van aardbeien en spongecake met chocolade".

    Doordachte combinaties die zorgen voor de meest subtiele gerechten, een grote chef waardig. Of recepten voor elke dag, gemakkelijk en verrukkelijk! U vindt ze nu allemaal op de site van Chavroux: www.chavroux.be.





    08-07-2012 om 21:05 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begonia's

    Begonia’s stelen opnieuw de show in binnen- en buitenland

     

     

    Naar goede gewoonte brengen de Vlaamse begoniatelers hun fel beminde veelbloeier tijdens de zomermaanden onder de aandacht. In Brussel, Sint-Niklaas en Genk zijn er begoniatapijten te bewonderen:. Ook op de internationale tuinbouwtentoonstelling Floriade in het Nederlandse Venlo krijgt de begonia ruim plaats in het Belgisch paviljoen.


    Begoniatapijten zijn een terugkerend jaarlijks fenomeen. De beroepvereniging AVBS zorgt elk jaar met de hulp van tientallen vrijwilligers voor prachtige begoniatapijten in een paar Belgische steden. Dit jaar zijn er 3 begoniatapijten gepland: in Brussel (14-19 augustus), in Sint-Niklaas (17-19 augustus) en Genk (14-16 september).


    De internationale tuinbouwtentoonstelling Floriade in het Nederlandse Venlo (5 april tot 7 oktober) is een gedroomde locatie om de Vlaamse knolbegonia te promoten.
    Aan de paviljoenuitgang krijgt de prachtige geurende Odorata Angelique een ereplaats. De witte begonia is nog maar 2 jaar op de markt en is perfect geschikt voor hogere terraspotten en hangpotten. Hij wordt gecombineerd met de zalmroze Superba. Een typische Belgische knolbegonia die geschikt is voor bloemperken en lagere terraspotten.


    De bloemen en planten op de stand worden regelmatig vernieuwd opdat verschillende soorten planten en bloemen van het rijke Vlaamse aanbod getoond kunnen worden. Eind juni wordt overgeschakeld van witte, roze en paarse tinten naar zomerse kleuren als geel, oranje en rood. Ook daar zullen nog tal van begonia’s (Begonia semperflorens) bij zijn.


    Hou je van weelderige bloemenpracht, dan verdienen begonia’s beslist aanbeveling. België is wereldmarktleider in productie en export van begonia’s. De inlandse begonia’s staan voor kwaliteit en een rijke bloei.


    Begonia’s zijn onderhoudsvriendelijk en bloeien bij elk weertype. Om er maximaal van te genieten, is het belangrijk dat je de wortelkluit vochtig houdt. Begonia’s in potten en bakken begiet je best ’s avonds. Verwijder regelmatig de verwelkte bloemen, dat bevordert de vorming van nieuwe bloemen. Bemesting om de 2 à 3 weken draagt eveneens blij tot de groei en de bloei.

     

     





    08-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regatta

    Jonge Belgische chef van 21 jaar verbaast het kruim van de

    Internationale gastronomie tijdens kookwedstrijd in Venetië

     

     

    12de editie van de San Pellegrino Cooking Cup bracht het kruim van de mondiale hedendaagse gastronomie samen tijdens een culinaire regatta. De uitdaging was eenvoudig: een zeeregatta combineren met hoogstaande kookkunst aan boord van een zeilschip…

     

    De dag voor de wedstrijd startten de chefs op vrijdagavond met een delicate opdracht: voor de 160 deelnemers aan dit internationale evenement een uitzonderlijk gerecht bereiden in een op voorhand ongekende hotelkeuken.

    Het publiek bestond uit 150 foodies uit de hele wereld, die na de maaltijd konden stemmen voor het beste gerecht van de 10 deelnemende landen. Hier heeft de Belgische deelnemer, Martin Volkaerts (die momenteel werkt bij l’Amandier in Genval) zijn eerste prachtige resultaat geboekt. De jongste chef van het gezelschap (de gemiddelde leeftijd was 28 jaar) behaalde namelijk de derde plaats met een bewerking van de klassieker “tomaat-garnaal”.

     

    De klaargemaakte gerechten werden eveneens geproefd door een internationale jury die bestond uit top-chefs uit de hele wereld, zoals Mauro Colagreco, de Argentijnse chef van Mirazur, het restaurant met twee Michelinsterren in Menton (Frankrijk) en 24ste op de lijst van de 50 Beste Restaurants ter wereld in 2012; Massimo Bottura, vijfde op diezelfde lijst met zijn restaurant Osteria Francescana in Modène (Italië), en vorig jaar bekroond met 3 Michelinsterren, en Sergio Herman, 3 Michelinsterren en 20/20 in de Gids Gault&Millau.

     

    Zelfde stad, andere context: zaterdagochtend ging het richting markt van Rialto, waar

    de chefs inkopen deden volgens de lijst die hen vooral was opgedragen in een “mysteriemandje”. Nadien stapten de chefs op de zeilboten voor een winderige regatta, meer dan 4 Beaufort, tijdens dewelke zij een gerecht dienden te bereiden op basis van de producten uit het mysterieuze mandje. Geen sinecure als je zeeziek bent!

    Bij de aankomst werden de gerechten voorgesteld aan de jury van top-chefs. En ook hier een geslaagde prestatie voor Martin, met zijn gerecht op basis van sardienen, een compote van kerstomaten, een kruidenjus, en een krokantje van getoaste rijst. Dit alles werd bereid op de boot in minder dan anderhalf uur navigatie…

    Op het algemeen klassement van het hele weekend, heeft Martin de 4de plaats behaald een prestatie waarvoor verschillende chefs hem persoonlijk feliciteerden. Het laat geen twijfel dat S.Pellegrino een toekomstig kooktalent heeft ontdekt, die zeker te volgen is!

     

    07-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walibi Connect
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WALIBI CONNECT : een wereldprimeur die de reële en virtuele wereld van een pretpark samenbrengt

     

     

    Walibi Belgium is een pionier binnen de pretparkwereld. Met de wereldprimeur « Walibi Connect » versterkt het pretpark deze positie. Deze unieke ervaring nodigt iedereen met een Facebook account uit om hun favoriete attracties in het park LIVE te delen met hun vrienden op Facebook. Het is de eerste keer ter wereld dat een pretpark de reële en virtuele wereld op dergelijke manier aan elkaar koppelt !

     

    Deelnemen is zeer eenvoudig én gratis. De bezoeker gaat voor zijn bezoek naar www.walibiconnect.be om zijn of haar persoonlijke barcode te verkrijgen. Eens in het park kan deze barcode ingeruild worden tegen een Walibi Connect armbandje dat RFID technologie bevat. Aan de totems in de wachtrijen van acht verschillende attracties kan de bezoeker de armband « swipen ». Op deze manier weten vrienden, via een prikbordbericht op Facebook, meteen welke attractie de bezoeker zal doen. De attracties waar er « geswipet » kan worden, zijn: Vampire, Dalton Terror, Flash Back, Radja River, Cobra, Calamity Mine, Buzzsaw en Weerwolf.

     

    Voor de bezoekers die graag willen deelnemen, maar zich niet op voorhand hebben ingeschreven op walibiconnect.be, heeft Walibi een gratis WIFI-zone voorzien waar men alsnog kan inschrijven via de eigen smartphone of een vaste computer.

     

    Walibi Connect is de eerste ervaring in een pretpark die toelaat om de reële wereld te linken aan de virtuele wereld van Facebook. Zo kan de bezoeker vanuit het park meteen een reeks leuke acties delen met de thuisblijvers, zonder hiervoor een smartphone of computer nodig te hebben. Walibi Connect is niet enkel het linken van de reële aan de virtuele wereld, maar ook een interactief spel. Zo kan men na 5 attracties « Walibi Pro » worden en na 8 attracties « Walibi Master ».

     

    Gemiddeld heeft de Belgische Facebook gebruiker ongeveer 240 vrienden. Walibi schat dat er 5 « swipes » per gebruiker zullen worden gezien door een 15-tal « beste » Facebook vrienden. Deze nieuwigheid is vanaf nu enkel uit te proberen in Walibi Belgium.

     

    « Het is super ! » legt één van de jongeren uit. « Ik heb nog nooit zoiets gezien en ik vind het een leuke manier om te delen wat ik in het park doe. » Een andere student voegt toe: « Het is echt iets vernieuwend. Ik heb er zelfs geen smartphone voor nodig. Een Facebook-account volstaat om deel te nemen. » Dit project is ontwikkeld met de hulp van Getyoo, een innoverende start-up gespecialiseerd in vernieuwende technologieën en OpenGraphy, een Preferred Marketing Developer van Facebook. Het project is op regelmatige wijze opgevolgd door Facebook voor validatie en is in 6 maanden ontwikkeld.

     

     

    06-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!