Inhoud blog
  • Vier de festivalzomer in stijl
  • Maak kennis met ReBelle Antwerp
  • Mission Blue en MSC Foundation
  • Een reis rond de wereld(keuken) mrt Beka
  • Aqualex Circulo, les je dorst naar duurzaamheid
  • BR03 White steel & Gold
  • Kunstenares Julie Loeckx
  • Interhome ondersteunt trouwers
  • MSC Yacht club
  • Corendon start met eigen vluchten naar Bonair
  • Josh V opent allereerste brandstore
  • Bourgondië op een andere manier ontdekken
  • Musthaves voor de zomer
  • CKS SS24
  • Van een koffiedate tot ...
  • Yiko collectie
  • Le monde est-il 'comic'
  • 111 jaar VZUG
  • Muyu collectie
  • Litouwse tradities
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    17-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nutcase helmen

    Nutcase, de Tour de France en de Olympische Spelen – de ideale combinatie

     

     

    Nutcase en Eddy Merckx slaan de handen in elkaar. Het legendarische wielerfenomeen en koning van de Tour de France (en eigenlijk eender welke wielerwedstrijd), is helemaal weg van de trendy, kleurrijke Nutcasehelmen. Het resultaat van de samenwerking: de Nutcase-Merckx Limited Edition! Signed by Legends. Ook de Olympische Spelen zijn een kolfje naar de hand van Nutcase. Met de Union Jack op je hoofd ben je pas echt helemaal into de komende Olympische Spelen in Londen.

     

    Nutcase-Merckx Limited Edition

    Het kleurrijke design van deze coole fietshelm is een ode aan de 525 overwinningen van de kannibaal. Het extra lintje verwijst naar de eindzeges in de Ronde van Frankrijk, de Giro, de ronde van Spanje én zijn drie wereldtitels. Dat de beste wielrenner aller tijden in zee gaat met fietshelmspecialist Nutcase mag niemand verbazen. Zelfs voor de jongeren is deze wielrenner verre van een onbekende. Deze hippe fietshelm past dan ook op ieders hoofd, jong en oud . De helm is geschikt voor een hoofdomtrek van 52-60 cm. Kussentjes van diverse diktes om de helm perfect passend te maken zijn meegeleverd. Verder beschikt hij, zoals alle Nutcase helmen, over de unieke handige magnetische fidlock sluiting.

     

    Union Jack

    2012, een Olympisch jaar. Iedereen is in de ban van het grootste sportevenement ter wereld: de Olympische Spelen. Ook Londen is intussen helemaal omgevormd tot een Olympische stad, met Union Jacks op elke vlaggenstok. Nutcase zorgt er met de reeks nieuwe fietshelmen (met een heuse Union Jack) voor dat iedereen ook op de fiets zijn Olympisch steentje bijdraagt. Veilig en op en top actueel… en we waren kleurrijk en hip nog vergeten. Voor de allerkleinsten is er de Little Nutty Union Jack. Voor jongeren en volwassenen de grote broer ‘Union Jack’. De Union Jack-helm is beschikbaar in S-M en LXL. De Little Nutty-fietshelmen zijn er voor € 64,90 (kids 1 tot 4/5 jaar). De Street-modellen voor jongeren en volwassenen kosten € 69,90. 

    www.nutcase.be



    17-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Pilot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN Pilot Super Sport, hoogtechnologische banden voor de nieuwe BMW M6

     

     

    BMW heeft de MICHELIN Pilot Super Sport gehomologeerd voor haar nieuwe M6. Op het circuit1 heeft hij zich bewezen als de snelste wegband (dus toegestaan op de openbare weg) ter wereld. De MICHELIN Pilot Super Sport is voortgekomen uit de ervaringen die Michelin in de wedstrijdsport, en met name in de 24 uur van Le Mans, heeft opgedaan.

     

    Een unieke combinatie van drie technologieën. Vanaf de marktintroductie in de zomer van 2012 wordt elke BMW M6 uitgerust met de hoog technologische MICHELIN Pilot Super Sport banden. De toegepaste technologie bestaat uit een unieke combinatie van drie elementen: een Twaron® gordel, een Bi-Compound loopvlak en een Variable Contact Patch 2.0.

     

    De Twaron® gordel is gemaakt van een vezel met een hoge dichtheid die ook wordt gebruikt in de luchtvaart en in militaire uitrustingen. De belangrijkste eigenschap van deze sterke en tegelijkertijd lichte vezel, is zijn bestendigheid tegen trekkrachten. Twaron® is vijf maal sterker dan een qua gewicht gelijke hoeveelheid staal. Door zijn variabele spanning, sluit de gordel vaster om het loopvlak dan om de schouders. Zo worden centrifugaalkrachten beter beheerst en wordt de druk gelijkmatiger verdeeld.

     

    De Bi-Compound technologie is oorspronkelijk ontwikkeld voor wedstrijdbanden. Hij voorziet in verschillende rubbercompounds voor de linker en de rechter zijde van het loopvlak. Aan de buitenzijde heeft de band een elastomeer dat heel goed bestand is tegen scherpe bochten. En aan de binnenzijde een elastomeer met een andere samenstelling dat, samen met het speciale loopvlakprofiel, zorgt dat de band op een natte weg de waterfilm kan breken en grip houdt op alle oneffenheden in het wegdek.

     

    De Variable Contact Patch 2.0, ontworpen dankzij de recentste digitale simulatiesoftware die wordt gebruikt in de luchtvaart en auto-industrie, worden de krachten en temperaturen gelijkmatiger over het contactvlak van de band verdeeld. Hoewel in de bochten de vorm van het contactvlak verandert, vermindert de hoeveelheid rubber in contact met de weg niet, wat een totale beheersing van de auto garandeert.

     

    Deze unieke combinatie zorgt voor een rijdynamiek die voldoet aan alle eisen van BMW M, met name als het gaat om stuurprecisie, sportiviteit en veiligheid. Zowel op de weg als op het circuit. En aan deze eigenschappen voegt Michelin ook nog eens een lange levensduur in kilometers toe. Dat is immers een kenmerk van alle Michelin banden. Michelin realiseert dit evenwicht in prestaties door het overzetten van technologieën voor circuitbanden naar banden voor de openbare weg en door nauwe samenwerking met de automobielconstructeurs. De samenwerking voor het BMW M5 project is een aantal jaar geleden al gestart.

     

     

    16-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines naar Mombasa

    Brussels Airlines lanceert lijndienst naar Mombasa

     

     

    Vanaf het winterseizoen vliegt Brussels Airlines wekelijks op vrijdag naar Mombasa. De toeristische kuststad met haar prachtige zandstranden en hotelinfrastructuur is na Nairobi de tweede Brussels Airlines bestemming in Kenia.

     

    Met Mombasa, een kuststad van bijna 1 miljoen inwoners gelegen in het zuidoosten van Kenia langsheen de Indische Oceaan, voegt Brussels Airlines één van de belangrijkste  toeristische trekpleisters van de Afrikaanse Oostkust aan haar netwerk toe. Het aangename klimaat, de hagelwitte zandstranden en prachtige hotelinfrastructuur nodigen uit tot een relaxvakantie.  Wie actiever wil zijn vindt zeker zijn gading in de vele watersportmogelijkheden of talrijke excursies. Mombasa is ook een ideale uitvalsbasis voor een safari in één van de prachtige nationale parken.

     

    Brussels Airlines vliegt vanaf 2 november elke week op vrijdagochtend naar Mombasa. De terugvlucht naar Brussels Airport is op vrijdagavond, met aankomst in Brussel op zaterdagochtend. Dankzij de goede uurregeling kan er vlot doorgereisd worden naar of vanuit andere Europese landen (Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Scandinavië, Rusland, Verenigde Staten...).

     

    Passagiers kunnen een heenreis naar Mombasa combineren met een terugreis vanuit Nairoibi of vice versa zodat wie een safari doet geen lange landverplaatsingen meer hoeft te maken.  Deze combinatiemogelijkheid laat ook een flexibele verblijfsduur toe. Brussels Airlines vliegt elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag naar Nairobi.

     

    Brussels Airlines is verheugd dat de Belgische toerismegroep Thomas Cook / Neckermann/ Pegase haar klanten met deze nieuwe lijnvlucht comfortabel naar Kenia laat vliegen.







    15-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietslussen Leuven

    Vier nieuwe fietslussen verbinden Leuven met de regio

     

     

     

     

    Fietsen is ‘in’. Meer en meer bezoekers zijn geïnteresseerd om een stad en omgeving te verkennen met een fiets. Op deze trend wil Toerisme Leuven samen met Toerisme Vlaams-Brabant inspelen door een reeks aantrekkelijke fietsroutes vanuit Leuven aan te bieden.

     

    De 4 fietslussen hebben Leuven als centraal vertrekpunt en worden gebundeld in een handige brochure in 5 talen (Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans). De lussen liggen op het fietsnetwerk Vlaams-Brabant en verbinden Leuven met de omliggende regio’s in de provincie, namelijk de Groene Gordel en het Hageland.

     

    De lus Leuven- Zoet Water, 31 km, biedt de kinderen o.m. de mogelijkheid om in de bossen van de klim- en klautertuigen te genieten. De lus Hageland, 36 km biedt een brok geschiedenis met o.m. het kasteel van Horst. De lus Leuven-Tervuren voert langs prachtige parken en kastelen en brengt de bezoeker naar het Koninklijk Afrikamuseum, terwijl de laatste lus Werchter als bestemming heeft, 42 km. Het kanaal Leuven-Dijle, de geschiedenis van Rock Werchter en het geboortehuis van Pater Damiaan staan hier op het programma.

     

    14-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Total Performance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN Total Performance

    De strategische visie van de Michelin Groep

     

     

     

    “Michelin verkoopt geen rubber, maar prestaties” . Deze uitspraak geeft weer waar het bedrijf zich voor inzet! Michelin ontwikkelt en produceert banden die verschillende prestaties tegelijk leveren. Dat maakt deze banden speciaal, geeft ze een eigen identiteit en draagt bij aan hun kwaliteit. En dat is waar de reputatie van het merk MICHELIN op gebaseerd is.

     

    “Michelin verkoopt geen rubber, maar prestaties” is een uitspraak die echt betekenis krijgt als men zich realiseert hoe belangrijk banden zijn: zij zijn immers het enige onderdeel van de auto dat contact met de weg heeft.

     

    MICHELIN Total Performance, de strategische visie van de Groep

    Door plaats te nemen achter het stuur, neemt men de verantwoordelijkheid op zich niets aan het toeval over te laten. Alles moet goed functioneren. De band heeft daarbij drie belangrijke rollen: hij draagt het gewicht, hij brengt bewegingen over en hij stuurt de auto. Grip en weggedrag van het voertuig zijn de belangrijkste missies van de band. Daarom streeft Michelin systematisch naar de beste prestaties. Michelin zet zich heel sterk in om de veiligheid van mensen te garanderen: van de bestuurders, hun passagiers, voetgangers en andere weggebruikers.

     

    Michelin banden bieden, behalve veiligheid, ook brandstofbesparing en de langste levensduur in kilometers. Michelin verbetert alle eigenschappen die de prestaties van een band bepalen. "MICHELIN Total Performance", is een eigenschap van Michelin banden. Het is een resultaat van de strategie die de Michelin Groep volgt. Het is de rode draad van het Research & Development werk dat de Groep verricht.

     

    De strategie van Michelin is gericht op het ontwikkelen van banden die meerdere prestaties tegelijk kunnen leveren. Alle banden van het merk Michelin combineren veiligheid met minder brandstofverbruik (dus minder CO2-emissie), en een lange levensduur in kilometers. Gebruikers van Michelin banden kunnen daardoor profiteren van alle kwaliteiten die ze wensen; daarbij maakt het niet uit of het gaat om een personenwagen dan wel een lichte bestelwagen.

     

    Bepaalde prestaties conflicteren met elkaar. Om ze in één band te kunnen verenigen zijn geavanceerde technologieën, evenals speciale test-en productiecapaciteiten nodig.

    Prestaties kunnen met elkaar conflicteren. Dat noemt men “designconflicten”. De twee belangrijkste zijn: Veiligheid: er is een tegenstelling tussen grip op droog en op nat wegdek. Als het droog is, moet zo veel mogelijk rubber in contact zijn met de weg, zoals bijvoorbeeld het geval is bij een “slick band” in de wedstrijdsport. Maar als het nat is moet het loopvlak echter beschikken over een profielontwerp om het water af te kunnen voeren, en profielranden die de waterfilm kunnen breken zodat het rubber contact kan maken met het wegdek. Energie-efficiëntie: er is een conflict tussen brandstofbesparing en een langere levensduur in kilometers. Een eenvoudige oplossing om de levensduur te maximaliseren is meer rubber aanbrengen op het loopvlak want dan duurt het langer voordat al het rubber is versleten. Maar deze optie leidt tot meer energieverbruik omdat er dan meer rubber vervormt bij iedere omwenteling van het wiel.

     

    Michelin is, dankzij haar innovatievermogen en geavanceerde technologieën, in staat

    om deze conflicten op te lossen. Tussen 2010 en eind 2012 heeft Michelin, mbt. de  personenwagenbanden voor Europa, meer dan 80 % van haar bandengamma’s vernieuwd. Het gaat om 11 verschillende bandengamma’s waaronder grote productfamilies zoals de MICHELIN Energy, de MICHELIN Primacy, de MICHELIN Pilot, de MICHELIN Agilis, enzovoort. Ze worden dus vervangen, aangepast of vernieuwd.

     

    In deze context presenteert Michelin twee nieuwe banden die hun commerciële carrière beginnen op de Europese vervangingsmarkt: de nieuwe MICHELIN Energy Saver+, bestemd voor een groot aantal personenwagens (van compacte stadswagens tot familiesedans) en de nieuwe MICHELIN Agilis+, voor bestelwagens.

     

     

     

    13-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Energy saver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MICHELIN ENERGY Saver+ & MICHELIN Agilis+

     

     

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ en de MICHELIN Agilis+, twee nieuwe bandengamma’s die hun gebruikers de beste combinatie van veiligheid, levensduur en brandstofbesparing bieden, maken hun intrede op de Europese markten.

     

    2012 is een belangrijk jaar. Dit is het jaar waarin de Europese labelling van banden wordt ingevoerd. Vanaf 1 juni 2012 wordt de labelling geleidelijk uitgerold en per 1 november 2012 is hij verplicht. Dit nieuwe Europese labellingsysteem wordt met open armen ontvangen, want het biedt consumenten toegang tot informatie over kwaliteiten waar ze wellicht tot nu toe niet van op de hoogte waren.

     

    Wat zegt zo een label op banden? Het geeft consumenten objectieve informatie over drie belangrijke prestaties van de band: grip op nat wegdek, energie-efficiëntie en het geluidsniveau.

    Wat zegt zo een label niet? Het zegt niets over grip op droog wegdek, en het geeft evenmin informatie over de levensduur in kilometers.

     

    Michelin zet zich in om alle prestaties te leveren die voor automobilisten en bestuurders van bestelwagens essentieel zijn; ook de prestaties die niet op het label staan: MICHELIN banden zijn onder alle omstandigheden veilig. Dus niet alleen op natte wegen, maar ook op droge wegen; MICHELIN banden zijn ook in bochten veilig; MICHELIN banden geven ook de zekerheid van een ongekend lange levensduur in kilometers en behoud van prestaties totdat de banden echt aan hun einde zijn gekomen.

     

    Een band van meerdere voordelen tegelijk voorzien, zoals dat is gebeurd bij de nieuwe MICHELIN Energy Saver+ en MICHELIN Agilis+, is heel lastig.

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ optimaliseert de veiligheid : Michelin heeft het profiel van haar nieuwe MICHELIN ENERGY Saver+ verder ontwikkeld om tot een optimale voetafdruk te komen. Doordat het contactvlak 10 % groter is dan dat van de vorige generatie, heeft het meer grip op droge en natte wegen. Dat resulteert voor de MICHELIN Energy Saver+ in een bijna 16 meter kortere remweg op nat wegdek dan een band die net voldoet aan de minimale eisen van de Europese bandenlabelling.

     

    De MICHELIN ENERGY Saver+ gaat meer kilometers mee: Michelin heeft extra moleculaire verbindingen toegevoegd aan deze nieuwe generatie MICHELIN Energy Saver+ banden om de cohesie van alle chemische rubbercomponenten (en daarmee ook de slijtagebestendigheid) verder te verbeteren. Het MICHELIN ENERGY Saver+ bandengamma zal beschikbaar zijn in 14, 15 en 16 inch. Het matenpakket omvat 58 verschillende afmetingen en is dus geschikt voor de meeste wagens op de Europese markt.

     

    Focus op de MICHELIN Agilis+ : de vakman waarmee het bedrijf goed functioneert. Een goed functioneren van een professioneel bedrijf wordt vaak bepaald door de wagen. Verkopers, vaklieden en professionals uit allerlei sectoren moeten net zo goed op hun banden kunnen vertrouwen als op hun andere gereedschappen.

     

    Voor deze zeer veeleisende gebruikers, heeft Michelin de nieuwe MICHELIN Agilis+

    ontwikkeld. Bijzonder aan deze band is dat hij prestaties in zich verenigt die normaal moeilijk samengaan. Daardoor draagt deze nieuwe band niet alleen bij aan een goed en veilig verloop van de professionele werkzaamheden, maar ook aan lagere operationele kosten. Hij levert immers een dubbele besparing op: hij verbruikt minder energie en gaat meer kilometers mee.

     

     

     

     

    12-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Côtes du Rhône

    Wijnen Côtes du Rhône en Plancha!

     

     

     

    De zomer komt er aan en iedereen kijkt er naar uit om buiten te eten, rond de welvertrouwde barbecue of nog beter, bij een plancha ! Gezellige momenten ideeal om de kleuren van de Rhône te verkennen…

     

    De plancha is een oude Spaanse uitvinding, ontstaan langs de wegen naar Compostela in de 19de eeuw. Grote bakplaten werden op gloeiende houtskool geplaatst om de boetelingen te voeden. Het eten werd rechtstreeks op het metaal gebakken. Een eenvoudig en doeltreffend materiaal, dat ook werd gebruikt voor grote bijeenkomsten bij religieuze feesten. De plancha raakte vervolgens in onbruik, maar dook in de jaren ‘70 weer op in Baskenland waar het een ongekend succes had bij sportevenementen.

    Vandaag de dag vervangt de gasbrander de houtskool en de kookplaat werd verfijnd. Gebruiksvriendelijkheid, de gezondere kookmethode, geen contact met de vlam, snelheid, uitgebreide mogelijkheden en tenslotte het feestelijk karakter maken dat de plancha met groeiend enthousiamse wordt onthaald. Gezellige momenten vragen uiteraard ook om aangepaste wijnen, de ‘gulle’ Côtes du Rhône-wijnen passen dan ook perfect in dit plaatje.

     

    Het assortiment omvat minerale en fleurige witte wijnen, frisse en fruitige rosé-wijnen, soepele en strakke rode wijnen, waardoor het in zijn totaliteit uitgroeit tot een aangename partner voor de maaltijd!

    Witte wijnen: Sint-Jacobsspiesjes vragen om het Marsanne en Roussane duo, de eerste vanwege zijn rondborstigheid en de tweede voor zijn elegantie; John Dory filets hullen zich graag in het parfum van Viognier. Glaasjes romige courgettensoep frissen op met Clairette, net zoals ander bereide groenten en bereiken ongekende hoogten met gevarieerde combinaties van deze wijnsoorten.

     

    Rosé-wijen: een uitstekende keuze bij alle artisjokbereidingen, maar de rosé-wijn verdoezelt bovendien de metaalsmaak van vette vis. Rauwe, gerookte of gebakken zalm voelt zich prima bij de licht, zure smaak van Cinsault, Grenache en Syrah. Een rosé-wijn bij roze gamba-spiesjes, met jodium en rode vruchten, roept herinneringen op aan maritieme gastvrijheid.

     

    Rode wijnen: fluwelen tannines, veel fruit, volume en vlezig, perfecte wijnen voor zacht vlees. Een rundscarpaccio, kip met morieltjes en lamskotelletjes met rozemarijn vinden er het ideale gezelschap. Het is een oneindige kruisbestuiving van smaken. Ook qua druivensoorten zijn er veel mogelijkheden. Daar waar de Grenache en Syrah als hoofdrolspelers fungeren, voegen ook de Mourvèdre, Carignan, Cinsault en Counoise, structuur, karakter, frisheid, aroma’s, finesse en kruidigheid toe.

     

    De meer dan 70.000 hectare wijngaarden van de Rhônevallei in het zuid-oosten van Frankrijk,  strekken zich uit over een lengte van meer dan 200 km en worden in zes verschillende departementen weergevonden. De ruim 5000 wijnbouwers zorgden vorig jaar voor iets meer dan  drie miljoen hectoliter wijn die kan bogen op een enorme diversiteit. Naast 16 Crus Côtes du Rhône worden hier o.m. Côtes du Rhône régionaux, AOC’s de la Vallée du Rhône, Côtes du Rhône Village en VDN Vins Doux naturels weergevonden.  

    www.vins-rhone.com

    12-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luchtvaart blijft 'het echte' netwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ‘Luchtvaart blijft het echte wereldwijde netwerk want Facebook zal persoonlijke contacten nooit helemaal vervangen’

     

     

    Grootschalig onderzoek wijst uit in welke mate vliegen voor de passagiers voor verbetering vatbaar is. Aan de vooravond van de Farnborough International Airshow, onthulde Airbus de resultaten van een peiling die over een periode van twee jaar liep en antwoorden verzamelde van meer dan 1,75 miljoen mensen wereldwijd. Dit onderzoek focuste op wat reizigers in de toekomst van de luchtvaart verwachten: ze willen vaker, groener en met minder stress reizen, en dit ondanks de omwenteling die de sociale netwerksites teweegbrachten in de manier waarop mensen met elkaar contact houden.

     

    63% van de mensen zegt  tegen 2050 vaker het vliegtuig te zullen nemen

    60% is van mening dat sociale netwerken de nood om elkaar persoonlijk te ontmoeten, niet zullen vervangen

    96% is ervan overtuigd dat vliegtuigen duurzamer of eco-efficiënter moeten worden

    Bijna 40% ervaart het luchtvervoer (van deur tot deur) als steeds stresserender

     

    Volgens Charles Champion, Executive Vice President Engineering bij Airbus, is de luchtvaart het echte 'world wide web': “De resultaten van het onderzoek tonen aan dat er niets beter is dan face-to-face contacten. De wereld bestaat uit een web van luchtverbindingen dat sociale en economische netwerken creëert, die voortdurend uitbreiden. Dit web is goed voor 2200 miljard euro van het wereldwijde BBP, 57 miljoen jobs en 35% van de internationale handel".


    "Sinds de lancering van ‘The Future by Airbus’, zijn we met een aantal mensen uit 92 landen een dialoog over de toekomst van de luchtvaart begonnen. Dit revolutionaire programma ligt aan de basis van het Concept Plane en de Concept Cabin van Airbus, die een overzicht bieden van de innovaties op basis van de verwachtingen van de passagiers en milieuoverwegingen. Het is duidelijk dat veel mensen zich heel betrokken voelen bij de toekomst van een duurzame luchtvaart. Wij willen graag dat ze hieraan ook actief deelnemen."

     

    86% van de respondenten is van mening dat een daling van het brandstofverbruik met 85% van essentieel belang is en dat de CO2-uitstoot moet dalen

    66% wil stillere vliegtuigen

    65% wil volledig recycleerbare vliegtuigen

               
    Charles Champion merkt daarnaast op dat wanneer meer mensen vaker vliegen, de verwachtingen in verband met reiscomfort van deur tot deur ook toenemen. Het onderzoek van Airbus toont een voorspelbare lijst van grieven: wachtrijen aan de veiligheidscontroles, oponthoud aan de check-in, vertragingen bij de bagagelevering, file bij het taxiën en rondcirkelen voor de landing kan worden ingezet. "In Londen, bijvoorbeeld, zagen we problemen met wachtrijen op luchthavens. De mensen zijn dan natuurlijk ontevreden. Maar de realiteit is dat deze capaciteitsbeperkingen slechts het topje van de ijsberg zullen vormen, tenzij de actoren van de luchtvaartindustrie in staat zijn om door samenwerking deze wachtproblemen te verminderen. Dat is onze doelstelling want het volume van het luchtvervoer zal in 15 jaar tijd verdubbelen", aldus Charles Champion.

     

    Meer dan 90% van de jaarlijkse investering van 2 miljard euro door Airbus in Onderzoek & Ontwikkeling gaat naar het verbeteren van de milieuprestaties van vliegtuigen. De nieuwste generatie van Airbus-vliegtuigen bestaat uit: de A380, het vlaggenschip van de commerciële luchtvaart, dat tegelijk het grootste en het stilste is;

    de A320neo met brandstofzuinigere motoren; en tenslotte de A350 XWB, die zal zorgen voor een daling van het brandstofverbruik met 25% terwijl er aan boord meer ruimte voor de passagiers zal zijn.

     

     

    11-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brusseliciouis diners

    Originele Brusselicious-diners

     

     

     

    Deze zomer bekokstooft Brusselicious twee originele diners, telkens in het kader van een Brussels evenement, waarop het publiek terecht kan voor een gezellig en origineel moment.

     

    NATIONAAL FEESTDINER - Zaterdag 21.07.2012 - Vossenplein

    Een gezellig samenzijn naar aanleiding van de Nationale Feestdag rond een gerecht waarvoor onze gastronomie wereldwijd bekend staat. Een gigantische mossel-friet waarvoor midden op het Vossenplein een reuzegrote tafel staat gedekt. Brusselaars en toeristen zullen zij aan zij genieten van heerlijke mosselen met frietjes. Gezelligheid, gezinsvriendelijke sfeer en culinaire kwaliteit zullen alvast van de partij zijn. Ook op de terrasjes van de talloze restaurants kunt u terecht om te ontdekken wat ze aan gastronomisch talent in huis hebben.

     

    DINER VAN HET STRIPVERHAAL - Zaterdag 08.09.2012 - MOOF (Museum Of Original Figurine) Het Belgisch stripverhaal komt pas echt op dreef  in 1929, als Hergé de jonge reporter Kuifje de wereld rondstuurt... en zelfs naar de Maan. Vandaag telt ons land ruim 650 professionele stripauteurs, dat is wereldwijd de grootste concentratie van striphelden per vierkante kilometer!

    Een heel aantal van deze auteurs nodigt u uit voor een top-evenement in het MOOF : in uw bijzijn gaan ze aan het werk met fresco's waarin ze hun inspiratie rond een aantal gastronomische thema's tot leven wekken. Het evenement wordt opgeluisterd met "streetfood", ... maar dan herzien en bewerkt. Culinaire producten die doorgaans geassocieerd worden met junkfood worden voor deze gelegenheid in een kwaliteitsjasje gestoken : hotdogs, hamburgers, bagles, cup cakes, noem maar op. Kom langs of trommel de rest van je gezin op om het talent van onze stripauteurs te komen bewonderen... en te proeven van een keuken die surft op een trend die we voor het gemak “Quality junk food” hebben genoemd ! Als klap op de vuurpijl bent u bovendien getuige van het klank en lichtspel naar aanleiding van het stripfeest.

    www.brusselicious.be

     

     

    11-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jethopper

    Jethopper biedt intercontinentale vluchten met luxe privéjets

     

     

     

    Sinds twee jaar kan je voor verplaatsingen binnen Europa bij Jethopper een privéjet huren aan een aanzienlijk lagere prijs. Doorgaans verplaatsen enkel CEO’s, bankiers en toppolitici zich met dergelijke toestellen. Omwille van het succes van deze formule gaat The Aviation Factory, initiatiefnemer van Jethopper en marktleider in de Benelux inzake het organiseren van vluchten op maat, nog een stapje verder. Voortaan biedt Jethopper ook intercontinentale vluchten met luxe privéjets aan. De prijzen voor deze ‘lege vluchten’ met een privéjet liggen zowat de helft lager dan wat je normaal zou betalen.

     

    De Jethopper-database telt op dit ogenblik 235 beschikbare lege vluchten. Dankzij de handige zoekmachine kan je je voorkeuren ingeven inzake de periode wanneer je wilt vertrekken, het aantal zitplaatsen, de vluchtafstand en zelfs de weersomstandigheden op de plaats van bestemming. Op die manier weet The Aviation Factory welk type vlucht je zoekt. Het systeem houdt je automatisch op de hoogte wanneer er een vlucht beschikbaar is, die aan je wensen voldoet. 

    www.jethopper.net

    10-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lignavita ijs

    Het nieuwe Lignavita ijs:  laat het niet smelten

     

     

     

    Op je lijn letten en toch genieten van een heerlijk smeuïg ijsje? Het lijkt onmogelijk maar dat is het niet. Geniet dankzij Lignavita probleemloos van een verfrissend ijsje, zonder je achteraf schuldig te voelen.

     

    Het Lignavita ijs is rijk aan eiwitten maar arm aan calorieën, koolhydraten en vetten. Het bevat enkel natuurlijke kleur- en smaakstoffen, geen bewaarmiddelen en is eenvoudig te bereiden.

    Shake 40 gr ijspoeder (ongeveer 2 afgestreken maatlepels) met 75 ml water (of ongezoete sojamelk) tot alles goed opgelost is, en voldoende is gedikt (15 seconden). Giet dit in een vorm en plaats het in de diepvriezer gedurende 4 uur of langer. Voor een heerlijk romige textuur haal je je ijsje best 15 min. vóór gebruik uit de diepvriezer.

    Lignavita ijs is verkrijgbaar in 3 heerlijke smaken en handig verpakt in potten van 400 gr: chocolade met chocoladeschilfer, vanille met stukjes hazelnoot, en aardbei.

    www.lignavita.be





    09-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chavroux

    Chavroux met Tijm & Rozemarijn, een zomerse smaak die naar vakantie geurt

     

     

    Zin om culinair weg te dromen? Zin in nieuwe smaken die aan vakantie doen denken? Dan zal u gek zijn op Chavroux met Tijm en Rozemarijn!

    Net zoals de ‘natuur’-versie is de piramide Chavroux Tijm & Rozemarijn een verse, romige geitenkaas. Deze zomerse, subtiel op smaak gebrachte versie met Provençaalse accenten zal fijnproevers in vervoering brengen. Hij is perfect voor op brood en voor in de keuken. Deze harmonieuze combinatie van verse geitenkaas, met fruitige en florale toetsen, tijm en rozemarijn is meer dan geslaagd.

    Waar u ook voor kiest, natuur of met kruiden, Chavroux is meer dan ooit de bevoorrechte partner voor uw ontbijt, uw frisse aperitiefjes, uw creatieve en eenvoudige gerechten of uw overheerlijke, uitgewerkte bereidingen ... De lichte, smeuïge textuur maakt alle hoogstandjes en creaties mogelijk. Laat uw verbeelding de vrije loop en geniet! 

    Chavroux  Piramide Tijm & Rozemarijn (150g) is verkrijgbaar in de supermarkt.  

    Topgerechten met Chavroux

    Chavroux combinaties met vele zoete en hartige smaken

    Om de mogelijkheden in een creatieve en gastronomische keuken aan te tonen, hebben Chavroux en de chefs van Foodpairing een aantal nieuwe recepten ontwikkeld op basis van Chavroux. Ze bevatten verbazingwekkende combinaties van ingrediënten met gemeenschappelijke aroma’s voor een verbluffend resultaat.

    Chavroux heeft een lichte fruitige en florale smaak die heel goed samengaat met Spaanse ham, tarbot, makreel, appel, citroenschil, passievrucht, aardbei, citroengras, gruyère en champagne.

    Het recept "makreel en gemarineerde komkommer, crème van Chavroux met citroen, mosterdzaadjes" kan verrassend lijken ... maar is om duimen en vingers bij af te likken. Proef ook zeker de "tomaat-garnaal met Chavroux", de "kort gebakken zalm, crème van Chavroux met algen, komkommer en jus van groene appel", de "gegrilde entrecote en crème van Chavroux met postelein, bloemkool en zwarte tarwe" of de "espuma van Chavroux met een salade van aardbeien en spongecake met chocolade".

    Doordachte combinaties die zorgen voor de meest subtiele gerechten, een grote chef waardig. Of recepten voor elke dag, gemakkelijk en verrukkelijk! U vindt ze nu allemaal op de site van Chavroux: www.chavroux.be.





    08-07-2012 om 21:05 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begonia's

    Begonia’s stelen opnieuw de show in binnen- en buitenland

     

     

    Naar goede gewoonte brengen de Vlaamse begoniatelers hun fel beminde veelbloeier tijdens de zomermaanden onder de aandacht. In Brussel, Sint-Niklaas en Genk zijn er begoniatapijten te bewonderen:. Ook op de internationale tuinbouwtentoonstelling Floriade in het Nederlandse Venlo krijgt de begonia ruim plaats in het Belgisch paviljoen.


    Begoniatapijten zijn een terugkerend jaarlijks fenomeen. De beroepvereniging AVBS zorgt elk jaar met de hulp van tientallen vrijwilligers voor prachtige begoniatapijten in een paar Belgische steden. Dit jaar zijn er 3 begoniatapijten gepland: in Brussel (14-19 augustus), in Sint-Niklaas (17-19 augustus) en Genk (14-16 september).


    De internationale tuinbouwtentoonstelling Floriade in het Nederlandse Venlo (5 april tot 7 oktober) is een gedroomde locatie om de Vlaamse knolbegonia te promoten.
    Aan de paviljoenuitgang krijgt de prachtige geurende Odorata Angelique een ereplaats. De witte begonia is nog maar 2 jaar op de markt en is perfect geschikt voor hogere terraspotten en hangpotten. Hij wordt gecombineerd met de zalmroze Superba. Een typische Belgische knolbegonia die geschikt is voor bloemperken en lagere terraspotten.


    De bloemen en planten op de stand worden regelmatig vernieuwd opdat verschillende soorten planten en bloemen van het rijke Vlaamse aanbod getoond kunnen worden. Eind juni wordt overgeschakeld van witte, roze en paarse tinten naar zomerse kleuren als geel, oranje en rood. Ook daar zullen nog tal van begonia’s (Begonia semperflorens) bij zijn.


    Hou je van weelderige bloemenpracht, dan verdienen begonia’s beslist aanbeveling. België is wereldmarktleider in productie en export van begonia’s. De inlandse begonia’s staan voor kwaliteit en een rijke bloei.


    Begonia’s zijn onderhoudsvriendelijk en bloeien bij elk weertype. Om er maximaal van te genieten, is het belangrijk dat je de wortelkluit vochtig houdt. Begonia’s in potten en bakken begiet je best ’s avonds. Verwijder regelmatig de verwelkte bloemen, dat bevordert de vorming van nieuwe bloemen. Bemesting om de 2 à 3 weken draagt eveneens blij tot de groei en de bloei.

     

     





    08-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regatta

    Jonge Belgische chef van 21 jaar verbaast het kruim van de

    Internationale gastronomie tijdens kookwedstrijd in Venetië

     

     

    12de editie van de San Pellegrino Cooking Cup bracht het kruim van de mondiale hedendaagse gastronomie samen tijdens een culinaire regatta. De uitdaging was eenvoudig: een zeeregatta combineren met hoogstaande kookkunst aan boord van een zeilschip…

     

    De dag voor de wedstrijd startten de chefs op vrijdagavond met een delicate opdracht: voor de 160 deelnemers aan dit internationale evenement een uitzonderlijk gerecht bereiden in een op voorhand ongekende hotelkeuken.

    Het publiek bestond uit 150 foodies uit de hele wereld, die na de maaltijd konden stemmen voor het beste gerecht van de 10 deelnemende landen. Hier heeft de Belgische deelnemer, Martin Volkaerts (die momenteel werkt bij l’Amandier in Genval) zijn eerste prachtige resultaat geboekt. De jongste chef van het gezelschap (de gemiddelde leeftijd was 28 jaar) behaalde namelijk de derde plaats met een bewerking van de klassieker “tomaat-garnaal”.

     

    De klaargemaakte gerechten werden eveneens geproefd door een internationale jury die bestond uit top-chefs uit de hele wereld, zoals Mauro Colagreco, de Argentijnse chef van Mirazur, het restaurant met twee Michelinsterren in Menton (Frankrijk) en 24ste op de lijst van de 50 Beste Restaurants ter wereld in 2012; Massimo Bottura, vijfde op diezelfde lijst met zijn restaurant Osteria Francescana in Modène (Italië), en vorig jaar bekroond met 3 Michelinsterren, en Sergio Herman, 3 Michelinsterren en 20/20 in de Gids Gault&Millau.

     

    Zelfde stad, andere context: zaterdagochtend ging het richting markt van Rialto, waar

    de chefs inkopen deden volgens de lijst die hen vooral was opgedragen in een “mysteriemandje”. Nadien stapten de chefs op de zeilboten voor een winderige regatta, meer dan 4 Beaufort, tijdens dewelke zij een gerecht dienden te bereiden op basis van de producten uit het mysterieuze mandje. Geen sinecure als je zeeziek bent!

    Bij de aankomst werden de gerechten voorgesteld aan de jury van top-chefs. En ook hier een geslaagde prestatie voor Martin, met zijn gerecht op basis van sardienen, een compote van kerstomaten, een kruidenjus, en een krokantje van getoaste rijst. Dit alles werd bereid op de boot in minder dan anderhalf uur navigatie…

    Op het algemeen klassement van het hele weekend, heeft Martin de 4de plaats behaald een prestatie waarvoor verschillende chefs hem persoonlijk feliciteerden. Het laat geen twijfel dat S.Pellegrino een toekomstig kooktalent heeft ontdekt, die zeker te volgen is!

     

    07-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walibi Connect
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WALIBI CONNECT : een wereldprimeur die de reële en virtuele wereld van een pretpark samenbrengt

     

     

    Walibi Belgium is een pionier binnen de pretparkwereld. Met de wereldprimeur « Walibi Connect » versterkt het pretpark deze positie. Deze unieke ervaring nodigt iedereen met een Facebook account uit om hun favoriete attracties in het park LIVE te delen met hun vrienden op Facebook. Het is de eerste keer ter wereld dat een pretpark de reële en virtuele wereld op dergelijke manier aan elkaar koppelt !

     

    Deelnemen is zeer eenvoudig én gratis. De bezoeker gaat voor zijn bezoek naar www.walibiconnect.be om zijn of haar persoonlijke barcode te verkrijgen. Eens in het park kan deze barcode ingeruild worden tegen een Walibi Connect armbandje dat RFID technologie bevat. Aan de totems in de wachtrijen van acht verschillende attracties kan de bezoeker de armband « swipen ». Op deze manier weten vrienden, via een prikbordbericht op Facebook, meteen welke attractie de bezoeker zal doen. De attracties waar er « geswipet » kan worden, zijn: Vampire, Dalton Terror, Flash Back, Radja River, Cobra, Calamity Mine, Buzzsaw en Weerwolf.

     

    Voor de bezoekers die graag willen deelnemen, maar zich niet op voorhand hebben ingeschreven op walibiconnect.be, heeft Walibi een gratis WIFI-zone voorzien waar men alsnog kan inschrijven via de eigen smartphone of een vaste computer.

     

    Walibi Connect is de eerste ervaring in een pretpark die toelaat om de reële wereld te linken aan de virtuele wereld van Facebook. Zo kan de bezoeker vanuit het park meteen een reeks leuke acties delen met de thuisblijvers, zonder hiervoor een smartphone of computer nodig te hebben. Walibi Connect is niet enkel het linken van de reële aan de virtuele wereld, maar ook een interactief spel. Zo kan men na 5 attracties « Walibi Pro » worden en na 8 attracties « Walibi Master ».

     

    Gemiddeld heeft de Belgische Facebook gebruiker ongeveer 240 vrienden. Walibi schat dat er 5 « swipes » per gebruiker zullen worden gezien door een 15-tal « beste » Facebook vrienden. Deze nieuwigheid is vanaf nu enkel uit te proberen in Walibi Belgium.

     

    « Het is super ! » legt één van de jongeren uit. « Ik heb nog nooit zoiets gezien en ik vind het een leuke manier om te delen wat ik in het park doe. » Een andere student voegt toe: « Het is echt iets vernieuwend. Ik heb er zelfs geen smartphone voor nodig. Een Facebook-account volstaat om deel te nemen. » Dit project is ontwikkeld met de hulp van Getyoo, een innoverende start-up gespecialiseerd in vernieuwende technologieën en OpenGraphy, een Preferred Marketing Developer van Facebook. Het project is op regelmatige wijze opgevolgd door Facebook voor validatie en is in 6 maanden ontwikkeld.

     

     

    06-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quorn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Quorn serveert de hele zomer red hot chili peppers

     

     

    … en niet alleen op Werchter! Festivals zijn meer dan ooit hot. Ze vormen enkele dagen lang  een dorp op zich. De bezoekers leven op het ritme van beats en dans, van gezellig eten en drinken met vrienden. De festivals evolueren naar een totaalervaring en zijn veel meer dan een muziekhappening.

     

    Quorn speelt reeds jaren in op de groeiende vraag naar maaltijden zonder vlees. Ze brengen dit op meerdere festivals deze zomer ook in de praktijk. Op Rock Werchter, Les Ardentes en Pukkelpop, om er maar enkele te noemen, wil Quorn het publiek iets anders bieden dan de traditionele frieten of burgers. De festivalganger is ook op zoek naar een gezonde en lekkere afwisseling. Met een authentieke Chili con Quorn brengt het Quorn team de hele zomer een stukje exotiek op de festivalweides. Een maaltijd zonder vlees kan ook hip zijn!

     

    De Lokerse Feesten was vorig jaar het eerste festival dat een veggiedag organiseerde, naar aanleiding van het optreden van Morrissey. De respons die het Quorn  team ontving, was overweldigend, van “Het lijkt op vlees, lekker” (Koen), over “het smaakt als een echte chili” (Helga) tot “ik vind dit een leuk initiatief, geweldig” (Kathleen). Het succes overtuigde Quorn om in 2012 volop de muzikale kaart te trekken. De Chili con Quorn bevat veel minder vet dan een chili con carne (met rundsgehakt), bevat veel vezels en is vooral lekker en hot. Festivalgangers kunnen de hele zomer genieten van red hot chili peppers, met Quorn. Thank you veggie much!

     

    Quorn stukjes, gehakt of filets zijn vetarm, vezelrijk en cholesterolvrij. De basis van Quorn™ is een plantje van de familie van de paddenstoelen. De Quorn producten worden verkocht in het koelvak van de supermarkten.

    De volledige kalender van festivals waar Chili con Quorn te proeven zal zijn, staat op de website www.evyquorn.be

    05-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte goud

    De comeback van het zwarte goud

     

     

    De torenhoge energieprijzen doen mensen uitkijken naar alternatieven. “Sinds Batibouw merken we een sterk hernieuwde interesse in kolenstook,” luidt het bij FLAM in Sint-Truiden, producent van onder andere vastebrandstofhaarden. Maar de prijs is niet de enige reden waarom stoken met (antraciet)kolen vandaag weer interessant wordt, benadrukt FLAM. Het bedrijf ontwikkelde een unieke verbrandingtechnologie die deze verwarming in elke woning perfect integreerbaar maakt.

     

    Gaan we met z’n allen terug in de tijd? “Juist niet”, zegt Jan Bellis van FLAM. “Het is niet onlogisch dat verwarmen met antracietkolen terug in beeld komt. Zowel op het vlak van prijs, rendement als gebruiksgemak is kolenstook niet meer te vergelijken met vroeger. Met een moderne vastebrandstofhaard haal je een zuinige, propere en gezellige warmte in huis.”

     

    Dit is te danken aan een unieke, gepatenteerde verbrandingstechnologie die FLAM ontwikkelde. Als enige producent van het Multi-Turbo verbrandingssysteem ontstaat er in een FLAM-haard een zeer hoge vlamtemperatuur en een ‘secundaire verbranding’ van de verbrandingsgassen. De voordelen van die technologie ontkrachten meteen ook een aantal vooroordelen rond kolenstook. De hoge vlamtemperatuur in de FLAM vastebrandstofkachel zorgt dat het antraciet quasi roet- en rookvrij verbrandt. Zwarte aanslag en vuilaanhechting worden zo beperkt tot een absoluut minimum.

     

    Stoken met kolen is niet meer te vergelijken met vroeger. Antracietkolen zijn tegenwoordig beschikbaar in handige, schone zakken van 15 of 25 kg. Dat komt het gebruiksgemak ten goede maar heeft ook zo zijn voordelen voor je budget: je moet namelijk niet, zoals bijvoorbeeld bij stookolie, in één keer een half maandloon spenderen om je ton te laten bijvullen.

    Aanbevolen zijn ‘antracietkolen’. Die zijn van de zuiverste soort en afkomstig van dezelfde kolenader. Zij leveren ook het beste rendement. Ter vergelijking: 1 kg antracietkolen verbranden komt overeen met ongeveer 2 kg kwaliteitshout. Door dit extreem hoge rendement zal je bovendien weinig moeten bijvullen. Concreet betekent dit dat je niet elk uur uit je zetel moet om het vuur brandende te houden.

     

    Vaste brandstoffen zijn een ‘slimme’ manier van verwarmen. De prijs van antracietkolen is sinds 2006 met slechts 15% gestegen, tegenover 50% voor aardgas of huisbrandolie. Met een FLAM kan je de verwarmingskost halveren. Ook hout of alternatieve biomassa (zoals houtpellets of kersenpitten) is mogelijk, dus je kan op elk ogenblik omschakelen naar de goedkoopste vaste brandstof op de markt. 

     

    Last but not least: het oog wil ook wat. Het vlammenspel in de vastebrandstofkachels is natuurlijk en gezellig. Wie houdt van vuur en het sfeerbeeld van vlammen, kan in de vastebrandstofhaard naar hartenlust verschillende vaste brandstoffen combineren: kolen, hout, pellets, kersenpitten,…

    www.flam.be



    05-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne Jacquart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verfijnde frisheid van Blanc de Blancs Jacquart voor gezellige zomermomenten

     

     

     

    De Champagne Blanc de Blancs van Jacquart hoort perfect thuis op zomerse terrasjes, bij gezellige maaltijden buiten, op zachte of warme zomeravonden.

    Samengesteld uit verfijnde Chardonnay-druiven draagt de  millésime 2006 Blanc de Blancs van Jacquart een zweem van mineralen en verfijning in zich.  De champagne heeft een frisse  zilverwitte kleur en een pittig aroma van witte peper en citrusvruchten. Hij laat zich op elk moment degusteren, maar hij sluit vooral harmonieus aan bij een schotel met zeevruchten, een witte vis of bij het dessert.

    www.champagne-jacquart.com  

     

     

    05-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filfestival Oostende

    Filmfestival Oostende en Nederlands Film Festival van Utrecht slaan de handen in elkaar

     

     

     

    Het filmfestival Oostende (FFO) en het Nederlands Film Festival te Utrecht (NFF) zijn bijzonder opgetogen over de toekomstige samenwerking, die deze week werd overeengekomen. Beide filmfestivals, die producties van eigen bodem als centraal thema hebben, hopen dat deze samenwerking tot een grotere belangstelling voor het eigen talent zal leiden in beide landen. Concreet zullen beide festivals jaarlijks een aantal films uitwisselen. Zo wordt er op donderdagavond 13 september een Nederlandse avond georganiseerd in Oostende en op donderdag 4 oktober een Vlaamse avond in Utrecht.

     

    Sinds de oprichting van het Filmfestival Oostende zes jaar geleden, is één van de belangrijkste troeven van het festival geweest de uitgesproken ondersteuning voor talent van eigen bodem. Inmiddels weet FFO als jong festival jaarlijks ruim 25.000 bezoekers naar de Koningin der Badsteden te halen om er zowel nationale als internationale filmproducties te ontdekken.  Het Filmfestival van Oostende vindt dit jaar plaats van 7 tot en met 15 september.  Het hoogtepunt van het festival is de uitreiking van de Vlaamse Filmprijzen op zaterdag 15 september 2012.

     

    Het NFF is dit jaar aan zijn tweeëndertigste editie toe en heeft dus al een lange traditie om de Nederlandse Film te presenteren. Jaarlijks wordt tijdens het NFF de Nederlandse filmproductie in kaart gebracht en op een slotfeest, het Gala van de Nederlandse Film, gelauwerd met de Gouden Kalveren.  Het NFF trekt jaarlijks ongeveer 150.000  bezoekers. Het festival is een voorbeeldfestival voor Peter Craeymeersch, algemeen directeur van het FFO.  Het Nederlands Film Festival vindt plaats van  26 september tot en met 5 oktober 2012 in Utrecht.

    www.filmfestivaloostende.be en www.filmfestival.nl

     

     

    04-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thomas Cook naar Gazipasai

    Thomas Cook verbindt Brussels Airport met Gazipasa!

     

     

     

    Vanaf zaterdag 30 juni verbindt Thomas Cook Brussel met Gazipasa en introduceert de touroperator een nieuwe lijn in ons land. De dichtstbijzijnde luchthaven van de kustplaats Alanya was tot dusver Antalya, meer dan anderhalf uur rijden.  

     

    Gazipasa wordt de 5de Turkse luchthaven die Thomas Cook in België aanbiedt. Met vertrek uit Brussel stelt Thomas Cook al vakanties in de regio rond de luchthavens van Antalya, Bodrum, Dalaman en Izmir voor. De eerste vlucht vondt zaterdag 30 juni, plaats en werd door Thomas Cook’s partner Tailwind voor de eerste maal uit België aangevlogen. Thomas Cook biedt voortaan 2x per week vluchten naar Gazipasa aan, op dinsdag en op zaterdag, dit met met een Boeing 737-400 met 168 plaatsen. Klanten kunnen 20kg bagage en 6kg handbagage gratis inchecken.

     

    Dat is vooral goed nieuws voor reizigers die de streek rond Alanya willen ontdekken; een ongerepte en vooral familiegunstige regio met een interessant prijs-kwaliteitsaanbod aan hotels. Buiten Thomas Cook gerekend hoor je anders op Antalya te vliegen en een transfer van 130km te aanvaarden.

     

    Eerder dit jaar breidde Thomas Cook in de regio van Antalya al zijn hotelaanbod fors uit. De touroperator ging van 4 naar 11 hotels dit jaar en biedt vooral nieuwe all-inclusive hotels aan met een uitgebreide waaier aan faciliteiten. Alanya is bovendien een bestemming die als last-minute bijzonder gunstig geprijsd is. Een week naar Alanya is al mogelijk vanaf €500 per persoon, in een 4* hotel in all inclusive.

    www.thomascook.be

     

     

     

     

    04-07-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!