Inhoud blog
  • Efteling opent Danse Macabre
  • Dries Criel opent The Vault
  • Weleda opent Cradle Campus
  • MSC World America: innvatieve bar- en loungeconcepten
  • Sodastream lanceert enso :
  • Schouwen-Duiveland lanceert nieuwe 'van haven tot haven' -fietsroute
  • Schenk deze feestdagen een dosis warmte met Mepal
  • Kom deze winter opladen in Friesland
  • De renaissance van rustiek
  • BR-X5 Blue lum
  • Jean Paul Gaultier
  • Het leukste houten speelgoed voor onder de kerstboom
  • Het leukste houten speelgoed voor onder de kerstboom
  • Week van de Belgische Mode
  • Bang & Olufsen en Ferrari
  • Citizen viert 100ste verjaardag
  • Weleda: Glowy skin in de winter
  • Bio-Planet wordt nog groener
  • Free Swatch heeft de Coole Moves
  • De badkamer als natuurlijke oase
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    02-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oxbow

    Het totaal vernieuwde Oxbow stelt nieuwe lente-zomercollectie 2013 voor

     

     

     

     

    Gewaagd, creatief en innovatief, dat is de Oxbow lente- en zomercollectie van 2013. Die collectie legt de link naar het grote aanbod glijsporten en vond binnen die wereld meteen ook de nodige inspiratie. Oxbow kiest daarmee voor een combinatie tussen functioneel en stijlvol, en bewijst meteen over de nodige inspiratie en... innovatie te beschikken! Bovendien werkte Oxbow voor deze zomerse collectie samen met de Franse kunstenares Pauline Beugniot, vooral bekend voor haar fantasierijke en originele composities. Het resultaat is een jonge, dynamische collectie die absoluut de moeite waard is om te ontdekken!

     

    Een nieuwe look, van kop tot teen!

    Dat Oxbow besliste om zijn identiteit te vernieuwen, was een natuurlijk proces. Het merk kan al jaren op groot succes rekenen en is dan ook een gerenommeerde naam onder de vele glijsporten. Vergeet de slogan “You can’t cheat nature” en kies resoluut voor  “Designed for the waterman”. Daarmee legt het merk nog meer de nadruk op durf, elegantie, plezier, openheid, perfectie en authenticiteit. Het logo en het embleem van het merk krijgen een vintage look & feel die verwijst naar het historische begin van Oxbow in 1985. Het logo neemt de vorm aan van een boog, die enerzijds een golf uitbeeldt en anderzijds symbool staat voor het spoor dat het uitoefenen van extreme sporten vaak nalaat. Het embleem krijgt op zijn beurt opnieuw de symboliek van de vier bloemen mee. Die verwijzen naar de vier windstreken en vertegenwoordigen water, aarde, lucht en sneeuw: de natuurlijke elementen die essentieel zijn voor alle riders.

     

    Duurzame ontwikkeling blijft voor Oxbow een belangrijk engagement. Voor het sportieve merk spelen deze vier criteria een belangrijke rol: de materiaalkeuze, de tijdsduur om het product te produceren, de transportimpact en de mate waarin recycleren mogelijk is. Producten die tot het eco-assortiment van Oxbow behoren, krijgen een “Naturally Committed”-label opgeplakt.

     

    Hoewel ze in de eerste plaats een surfster in hart en nieren is, is Pauline Beugniot ook een veelzijdig kunstschilder en illustrator. In samenwerking met Oxbow heeft zij enkele items voor de collectie ontworpen, die gebaseerd zijn op de surfwereld, op haar ervaringen en op haar reizen. De kunstenares ontwierp een collectie met harmonieuze explosieve kleuren en originele kledingstukken die trouw blijven aan de Oxbowwaarden.

     

    Dit seizoen valt de zomercollectie op door te kiezen voor authentieke patches, borduurwerk en een vormgeving die op Oxbows passie voor de oceaan is gebaseerd. 

     

    Voor mannen vormen deze zomer afgewerkte broekzakken, verschillende stoftexturen, mengelingen van stoffen en contrasterende stiksels de opvallendste details. Op grafisch vlak, zijn er onder andere overbelichte foto’s - alsof ze door de zon verbleekt zijn - en andere aparte effecten, die stuk voor stuk de contrasterende kleuren tussen aarde en zee weerspiegelen. De aardse kleuren doen dat door hun warme rood-, oranje- en kastanjetinten (o.a. ‘Earthy red’) en de zee wordt vertolkt door blauw- (o.a. ‘Faded blue’), groen- en grijstinten.

     

    Deze zomer vond men voor de damescollectie de nodige inspiratie bij de creativiteit en diversiteit van de typische Oxbowvrouw. Dat type vindt haar inspiratie in de natuur en  combineert verschillende stijlen om voor zichzelf een artistieke, maar tegelijk trendy look te creëren. Dit seizoen bestaat de vrouwencollectie uit soepel linnen, streepjes, drukke patronen en texturen. Artieste Pauline Beugniot ontwierp voor Oxbow creaties met poëtische en vlotte opdrukken die hun inspiratie vinden bij Moeder Natuur. Maar ook  overbelichte foto’s (alsof ze door de zon verbleekt zijn), natuurlijke effecten, bloemenaccenten en stoffen met typische kasjmiermotieven of microbedrukkingen maken hun opwachting deze zomer. Op vlak van kleurencombinaties vond Oxbow inspiratie bij drie paradijselijke landen. Het exotische Cuba inspireert blauw-, perzik- en beigetinten. Miami weerspiegelt het frisse tropische door lichtgroene tinten en ‘tea rose’-kleuren. Ten slotte is er nog het zwoele Australië, dat doet denken aan warme en rode aarde, in combinatie met flamboyante oranje- en geeltinten.

     





    02-04-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrienden van de smaak

    Vrienden van de Smaak lanceert zomertour 2013

     

     

     

    Een zomer vol  onvergetelijke diners op nieuwe unieke locaties. Voor het tweede jaar trekt Vrienden van de Smaak tijdens de zomer met zijn uniek dinerconcept door België. Deze editie trekken we van Kinrooi tot De Panne, en ook in Wallonië zetten we voor het eerst onze lange tafel op. Voor de Zomertour 2013 hebben we acht prachtige, unieke locaties uitgezocht. De ontdekkingstocht naar authentieke smaken, pure producten en prachtige plekken kan beginnen.

     

    “Dit moet je beleven!” – “Terug naar de basis, hier draait het om.” – “Pure verwennerij!” – “Vrienden maken, en ondertussen smullen: topconcept!” – “Een fantastische ervaring in een uniek kader!” De reacties na onze Zomertour 2012 waren unaniem: wie mee aan tafel schoof bij Vrienden van de Smaak, was een unieke ervaring rijker en keerde als een ander mens weer naar huis. Moe, voldaan, en vooral verbluft over hoe vlot het allemaal liep, dat dineren in openlucht met zo’n zeventig wildvreemden.

     

    Initiatiefnemer Didier Bastiaens: “Ik geef toe, voor de start van ons eerste seizoen waren we niet 100% zeker of de Vlaming het zag zitten om een hele avond met wildvreemden aan één grote, lange tafel te gaan zitten. Maar na een succesvol eerste zomerseizoen, met in totaal zo’n 600 gasten aan onze tafel, wisten we: dit dinerconcept brengt gewoon het beste in de mensen naar boven. We hebben onze gasten dichter bij het eten op hun bord en bij de natuur gebracht. We zagen hoe wildvreemden binnen het uur vriendschap sloten. En we voelden dat onze gasten ongedwongen en oprecht van elkaars gezelschap genoten. Hoe geweldig is dat?”

     

    In de buitenkeuken

    Een aantal straffe sterrenchefs hebben hun medewerking voor de Zomertour 2013 al toegezegd, maar hun namen houden we nog even geheim. Eén klepper willen we alvast verklappen, en dat is Alex Clevers van restaurant Vivendum. Bekroond met één Michelinster en 16/20 van Gault Millau, zweert deze chef bij een lichte, verfijnde en innovatie keuken, waarin zoveel mogelijk streekproducten gebruikt worden. We kijken alvast uit naar het menu van deze grote meneer!

     

    Vrienden van de Smaak :: Zomertour 2013

    1 juni  - Kasteel Trockaert in Ulbeek   (Haspengouw – Limburg); 15 juni              Landlopershoeve in Wortel-Kolonie  Kempen – Antwerpen); 22 juni              Aspergeboerderij in Kinrooi (Maasland – Limburg); 6 juli   Het strand in De Panne                         (Kust – West-Vlaanderen); 13 juli Bio-zelfpluktuin PurFruit in Oeselgem   (Leiestreek – West-Vlaanderen); 17 augustus Wijndomein van Chenoy in Emines   (Ardennen – Namen); 24 augustus brouwerij van La Chouffe in Achouffe (Ardennen – Luxemburg)

    14 september   Beddermolen in Tongerlo  (Kempen – Antwerpen)

     

    Praktisch

    Van af 28 maart kan je op www.vriendenvandesmaak.be een plekje reserveren aan één van de tafels. Eén vijfgangendiner, inclusief rondleiding op de unieke locatie, kost 119 euro.

     

    Vrienden van de Smaak organiseert bijzondere buitendiners op unieke locaties in heel België. Aan één lange tafel, samen met een zeventigtal disgenoten geniet je van een vijfgangendiner in openlucht. Seizoensproducten vinden hun weg, recht van het land naar je bord. Lokale producenten zitten naast je en vertellen het verhaal achter hun ingrediënt. Een regionale topchef met gevoel voor avontuur zorgt voor verrassingen op het menu.

    Vrienden van de Smaak is een sharing diner concept dat geïnspireerd werd door Jim Denevans ‘Outstanding in the field’ (VS) en Buitengewoon in het Land (Nederland).

     

     

    02-04-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ierland!

    Ireland.com: nieuwe website en nieuwe domeinnaam voor uw vakantie naar Ierland.

     

     

     

    Dé plaats om Ierland te ontdekken, om veelzijdige informatie te verzamelen en  je vakantie naar Ierland te plannen is “Ireland.com” - de nieuwe website van Tourism Ireland.

     

    De omschakeling van discoverireland.com naar Ireland.com maakt deel uit van een nieuwe, hedendaagse website-ontwikkeling en design. Het is een antwoord op het steeds groter wordend belang van het internet bij de planning van reizen en vakantie, van de fenomenale groei van de sociale media.

     

    Het bezoek aan Ireland.com is een fantastische belevenis, het is als een reis door het land dankzij 1700 prachtige foto’s. De website is vlot toegankelijk via een makkelijke navigatie en met een veelheid van rijke en originele informatie die allesbehalve zwaar overkomt. Men kan op informatiejacht vanuit diverse thema’s zoals een bepaalde reisbestemming in Ierland of vanuit persoonlijke interesses. De sociale media en de sharing tools zijn op elke pagina geïntegreerd zodat men ook info kan delen wat in de toekomst naar schatting 1 miljard contacten per jaar zal opleveren. Ireland.com is zonder meer een wervelende nieuwkomer, het is een veelheid aan Ierse wonderen!

     

    De nieuwe website van Tourism Ireland is wereldwijd te consulteren in elf verschillende talen in meer dan dertig individuele markten. De opstart van Ireland.com valt samen met het begin van een fantastisch jaar voor het Ierse toerisme. In 2013 wordt tot in de verste uithoeken van Ierland een gigantisch feest gevierd. Iedereen maakt zich nu reeds op voor The Gathering Ireland 2013 met meer dan 400 evenementen. Alle informatie hierover op www.ireland.com .

     

    Tourism Ireland – Louizalaan 66 -1050 Brussel – tel 02-275 01 71

    Email: info.be@tourismireland.com

    Website: www.ireland.com, de officiële website van Tourism Ireland

     

    01-04-2013 om 18:44 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuin van het jaar!

    Tuin van het jaar: de Zuid-Tiroolse tuin van het Trauttmansdorff-kasteel!

     

     

     

    De Trauttmansdorff-tuinen van Merano/Meran werden deze week bekroond met een International Garden of the Year 2013-award tijdens de Garden Tourism Conference in Toronto.

     

    Eerder haalde de Trauttmansdorff-tuin al de titel ‘mooiste tuin van Italië(2005) en een zesde plaats in de ranking van ‘Europa’s mooiste tuinen’ (2006) binnen, en nu mag de weelderige tuin zich dus een jaar lang de mooiste op aarde noemen. Een hele eer, zeker als je in aanmerking neemt dat de tuin pas werd opengesteld voor het grote publiek in 2001. Met 400.000 bezoekers per tuinseizoen is de bloemen-en plantenpracht rond het Trauttmansdorff-kasteel vandaag een van de belangrijkste toeristische attracties in Zuid-Tirol.

     

    De tuin is zo’n 12 hectaren groot en bestaat uit meer dan 80 landschappen, onderverdeeld in vier thema’s. In ‘Forest of the world’ werd een exotisch en wild boslandschap uit het Amerikaanse continent omzoomd door aziatische bomen, in ‘The sun gardens’ geniet je van geurige mediterraanse panorama’s, ‘Landscape of South Tyrol’ toont de lokale natuurlijke atmosfeer van de streek en in ‘The water and terraced gardens’ baan je je een weg tussen de mooiste waterpartijen en hoogte-elementen van het hedendaagse tuindesign. Elf paviljoenen, uitgetekend door kunstenaars en her en der verspreid in de tuin, zorgen voor een toets van moderne kunst én voor schaduw. De ‘Botanical underworld’-grot, enkele uiterst zeldzame bloemen en planten en een hele resem Experience Stations maken van je bezoek een unieke ervaring.

     

    Je kan de tuinen van Trauttmansdorff bezoeken van eind maart tot midden november, zeven dagen per week. Voor een bezoek trek je best tussen 2,5 en 6 uur uit. Meer informatie op www.trauttmansdorff.it, waar je ook kan checken welke bloemen er momenteel in bloei staan (tulpen!).

     

     

     

    01-04-2013 om 18:33 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Cruises jarig!

    Costa Cruises, Europa’s nr. 1 cruise maatschappij, bestaat op zondag 31 maart 2013 precies 65 jaar! Deze mijlpaal in de geschiedenis van de Maatschappij zal met veel luister worden gevierd.

     

    Het is op 31 maart, dag op dag 65 jaar geleden dat de “Anna C” vertrok uit de haven van Genua met als eindbestemming Buenos Aires. Er waren 768 passagiers aan boord. Het was het allereerste passagiersschip van Costa, meteen het begin van de zeer rijke geschiedenis van Costa’s grote cruisereizen.

     

    De verjaardag is een belangrijke dag voor de Maatschappij, het is een veelzeggende getuigenis van de buitengewoon grote ervaring en traditie in de wereldwijde cruise industrie. Tijdens al die jaren heeft Costa Cruises onvergetelijke en fantastische momenten gekend, dag na dag, samen met miljoenen gasten die telkens het allerbeste hebben ervaren. Costa Cruises dankt iedereen voor elke waardering en gaat met grote energie en met vernieuwd enthousiasme de toekomst tegemoet, om zoveel mogelijk gelukkige momenten te delen tijdens de komende jaren.

     

    31 maart is niet alleen dé verjaardag maar het is ook de start van een reeks speciale initiatieven gedurende het hele jaar. Er zal in stijl worden gevierd, op elk van de 14 schepen van Costa Cruises, varend over de hele wereld, op de Middellandse Zee, in Azië, het Caraïbisch gebied, Zuid-Amerika, de Emiraten en Oman. Gasten aan boord zullen genieten van speciale 65ste verjaardag evenementen, van cocktail party’s en shows, van gala diners, herinneringskaarten en –foto’s. Sommige havens waar de schepen van Costa op 31 maart aanmeren worden in een feestelijk kleedje gestoken.

    Uiteraard worden ook het personeel van Costa, de partner organisaties en de plaatselijke gemeenschap in Genua, de stad waar het allemaal begon, in de feestelijkheden betrokken.

     

    “Sinds 1948, altijd met u, beter dan ooit”! Dat wordt de slogan waarmee Costa Cruises naar aanleiding van de 65ste verjaardag zal uitpakken.

    www.costacruises.be

     

     

    01-04-2013 om 18:32 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walibi klaar voor pretparkseizoen 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Een combinatie van fun en muziek, hevige hartkloppingen, stevige adrenalinestoten en vooral veel ‘good vibrations’… dat is het recept voor het nieuwe pretparkseizoen van Walibi Belgium in 2013.

     

    Het 39ste seizoen van Walibi Belgium zal gekenmerkt worden door de terugkeer van

    één van de meest iconische attracties van het park (juni 2013). Boek alvast je zitje ! Vanaf de start van het seizoen gaat er al een eerste nieuwe attractie open, Walibi Fun House. Voorts zullen Walibi en zijn tweelingbroer Squad het seizoen inluiden op hun eigenste manier met vooral veel rockmuziek, een goede generale repetitie voor de Music Battle Show tijdens de zomer. En tenslotte zal Walibi Connect, een Facebook innovatie, ervoor zorgen dat de bezoekers verbonden blijven met de buitenwereld.

     

    Juni 2013 : terugkeer van de mythe. Opgepast ! Gevaar voor adrenalinestoten … In de diepe donkere onderwereld van SHIMMERIA (cfr. Shimmeria is de naam van de mysterieuze wereld van Walibi en Squad), zullen de treinpassagiers tegen 80km per uur worden gelanceerd doorheen een donkere tunnel. Ze zullen een heuse looping moeten trotseren om dan te eindigen in een stalen buis op 45 meter hoogte. Eens boven wordt de trein achterwaarts opnieuw over de sporen gejaagd. Iedereen staat te springen om deze attractie te ontdekken. Het is de wereldberoemde SIROCCO/TURBINE die in juni opnieuw herrijst uit zijn as. Nog extremer, nog straffer, nog sensationeler. Binnen een maand wordt de nieuwe naam bekend gemaakt. Stay tuned !

     

    Walibi Fun House is een nieuwigheid voor groot en klein. Voorzien van een speciaal 3D brilletje wandelt de bezoeker doorheen een fluorescerend en fascinerend doolhof.

    Puur gezichtsbedrog natuurlijk, maar wel plezier gegarandeerd.

    In 2013 zal het park meer dan ooit de kleuren van de nieuwe wereld van Walibi aannemen. De zone vanaf de ingang van het park tot aan de Western zone wordt aangepakt en in een nieuw kleedje gestopt. Squad en Walibi zullen meer dan ooit vertegenwoordigd zijn in de attracties. De kinderzone wordt zelfs volledig gethematiseerd als SkunX zone. W.A.B en The SkunX vechten elke dag een muziekaal duel uit in een openlucht studio. Gedurende het zomerseizoen komt er dan nog eens een nieuwe show bij in de FABULOUS ARENA.

     

    WALIBI goes digital : Walibi Connect en 2 smartphone applicaties ! Het digitale luik is niet meer weg te denken tijdens een bezoek aan Walibi. Vorig jaar werd Walibi Connect gelanceerd. Een systeem om LIVE te communiceren vanuit het park naar de buitenwereld via Facebook, zonder dat daar een smartphone of ander toestel voor nodig is. Aan dit succesverhaal wordt een vervolg gebreid. In 2013 zullen de Walibi Connect fans ook LIVE foto’s kunnen versturen vanuit het park. Daarnaast brengt Walibi 2 gratis smartphone applicaties op de markt. Een eerste applicatie helpt de bezoeker de dag te plannen (parkplan, praktische info, …) en een tweede applicatie die de bezoekers van het park zal entertainen (spelletjes, videos, …).

     

     

    Walibi Belgium is sinds 1975 een gevestigde waarde voor meer dan 1.200.000 bezoekers. Een frisse boottocht op de Radja River, een ritje op de enige houten achtbaan van België, rillingen krijgen op de Dalton Terror, rondvliegen op de Vampire, op zoek naar de schat van Tutankhamon … Walibi Belgium heeft met zijn 40 topattracties voor elk wat wils! Ook voor de allerkleinsten heeft Walibi een twintigtal attracties in het aanbod: van Walibi Playland tot de nieuwe SkunX zone.

     

     

     

    30-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palm Hop select

    PALM Hop Select: geboren uit eigen, Steenhuffelse hop.

    Het nieuwe paradepaardje van de PALM-brouwers.

     

     

     

     

    In oktober 2011 plantte Brouwerij PALM, in haar eigen hoptuin, 800 hopplanten van de Hallertau Mittelfrüh-variëteit. Op 5 september 2012, werd de eerste oogst binnengehaald. In het ochtendschemer ging het plukwerk van start en nog voor de middag werd de hop voor verwerking richting Poperinge verscheept. Met deze eigen geteelde hop creëerden de PALM-brouwers PALM Hop Select, een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc.

     

    Met de komst van de lente zijn de brouwmeesters van brouwerij PALM fier hun nieuwe telg, met hop van eigen teelt, te kunnen voorstellen! Voor de creatie van PALM Hop Select gingen de brouwers niet over één nacht ijs. Dit mooi gebalanceerde degustatiebier ondergaat een hopping in 3 fasen. Traditioneel voegen de brouwers een eerste maal hop toe in de kookketel van de brouwzaal. In deze fase wordt de karakteristieke bitterheid gevormd. In een tweede fase komt de Hallertau Mittelfrüh in beeld, een variëteit met een zeer fijn hoppig en lichtgroen aroma. Deze hop wordt op het einde van het kookproces toegevoegd. In het brouwersjargon heet deze fase  ‘late hopping’. Hier blijft het niet bij, want het bier krijgt ook nog een ‘finishing touch’! Op het einde van de hoofdgisting ondergaat het nog een laatste hopgave. Tijdens deze fase, ‘dry hopping’ genaamd, wordt de eigen geteelde Hallertau Mittelfrüh gebruikt.

     

    PALM Hop Select is een complex maar gebalanceerd degustatiebier met een alcoholvolume van 6% vol./alc. Speciale Belge Ale diende als basis voor de moutsamenstelling en de gistkeuze. Daar haalt het bier zijn subtiele karameltoets, malsheid en fruitigheid vandaan. Om het hopkarakter optimaal te behouden en om het bier extra te laten parelen, hebben de brouwmeesters ervoor gekozen om het bier te laten hergisten op fles. De rijkelijke hopdosering en de hergisting zorgen voor een goede doordrinkbaarheid, een prima verteerbaarheid, een schitterende schuimkraag én daarbovenop een uitstekende bewaring. 

     

    Om de geboorte van hun jongste telg te vieren, deelt Brouwerij PALM 1.000 gratis bakken PALM Hop Select uit.

    Deze actie loopt vanaf 1 april via www.palmhopselect.be

     

     

     







    28-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.140 jaar Holland America Line

    Om haar aankomende 140e verjaardag te vieren op 18 april 2013, over 1 maand dus, biedt Holland America Line nu ‘historische’ aanbiedingen op een brede selectie aan 2013 cruises en Cruise Tours alsook het 2014 winter en voorjaarsprogramma Exotic Voyages. De aanbieding is inclusief een $140 boordtegoed per stateroom op een aantal afvaarten en op de uitgebreide Collectors’ Voyages, verleidelijke cruisetarieven voor derde en vierde personen die samen een stateroom delen. Hét moment dus om voor Holland America Line te kiezen als cruisemaatschappij.

     

    “Holland America Line kent een rijk historisch erfgoed en we vieren deze historie op verschillende  manieren inclusief speciale aanbiedingen”, zegt Richard Meadows, Executive Vice President, Marketing & Sales voor Holland America Line. “We willen graag zowel onze trouwe gasten als gasten die voor het eerst een cruise maken aan boord verwelkomen om samen onze verjaardag te vieren. Deze aanbiedingen maken het nu wel heel aantrekkelijk om een Holland America Line cruise te boeken.”

     

    Cruisegebieden die vallen binnen de viering van het 140 jarige bestaan zijn onder meer de Alaska cruises en Cruise Tours, Europa, het Caribisch Gebied, Mexico, Canada/New England, het Panama kanaal, Azië, Australië/Nieuw Zeeland, Hawaï/Tahiti en Zuid Amerika. Boekingen moeten gemaakt zijn voor 21 april 2013 om zo optimaal gebruik te maken van de aanbiedingen.

     

    Driegeneratie cruises worden in toenemende mate populair en gasten die op zoek zijn naar gezinsvriendelijke vakanties kunnen aantrekkelijk geprijsde zevendaagse cruises naar Alaska of Canada/New England boeken. Alternatief is een 14-daagse Europese cruise, waarbij kortingen gelden op de derde en vierde persoon. Een leuke manier om met de gehele familie idyllische regio’s te ontdekken en kennis te maken met verschillende culturen door het boeken van een van de vele landexcursies. 

     

    Met deze aanbieding kan een gezin van vier personen de prachtige kustlijn van Canada en New England ontdekken deze zomer op een zevendaagse cruise voor maar €599 per persoon op basis van de eerste twee gasten in een state room met zeezicht. De twee kinderen in dezelfde state room betalen dan slechts €149 per kind. Families die voor een magische reis naar de middernachtszon in Noord Europa kiezen, kunnen deze zomer een 14-daagse cruise boeken, waar de eerste twee gasten €1.749 per persoon boeken op basis van een stateroom met zeezicht. De twee meereizende kinderen betalen bij verblijf in diezelfde state room dan €499 per kind. Zo komt cruisen ook voor gezinnen binnen handbereik!

     

    Holland America Line is opgericht in 1873 als de Nederlandsch-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (NASM), een scheepvaart – en passagiers lijn. Aangezien het hoofdkantoor in Rotterdam gehuisvest was met een directe lijn naar Amerika, werd het al snel bekend als ‘de’ Holland America Line. Binnen 25 jaar beschikte het bedrijf over een vloot van zes cargo en passagiers schepen, actief tussen Holland en Nederlands-Indië. De lijn was in de eerste instantie gericht op het vervoeren van immigranten van Europa naar de Verenigde Staten tot na het begin van de eeuw en bracht 850.000 starters naar de Nieuwe Wereld.   

     

    Ondanks het feit dat vervoer en scheepvaart de belangrijkste inkomstenbron was, begon het bedrijf in 1895 met het aanbieden van de eerste cruisevakanties. In 1973 werd de cargo divisie verkocht. Vandaag de dag vaart de belangrijkste cruisemaatschappij met 15 elegante schepen naar zeven continenten en bezorgt het jaarlijks bijna 800.000 passagiers een droomvakantie.

    nl.hollandamerica.com of bel 00800-1873 1873

    www.hollandamerica.com.

     

     

    28-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hopus Primeur

    Hopus Primeur : Een uniek verhaal over een uniek bier

     

     

     

    Het verhaal van Hopus gaat terug tot 2008. Paul Lefebvre, reeds zesde generatie in de familiebrouwerij, wilde voor zijn huwelijk een uniek bier brouwen. Hij creëerde een « Cuvée de marriage » die op zijn huwelijksfeest geschonken werd. Het bier werd zo goed onthaald dat de familie Lefebvre reeds snel na het huwelijk besliste om het nieuwe bier te commercialiseren. Zes maanden later was de lancering van Hopus een feit.

     

    De naam Hopus is een fusie tussen de woorden Hop en Opus, wat werk betekent in het Latijn. De brouwmeester selecteerde en doseerde met de grootste zorg vijf hopvariëteiten en creëerde zo een mooie harmonie tussen de uitgesproken bitterheid en de delicate smaken. Het originele diep blonde bier hergist in de typische beugelfles volgens het proces van de zuiverste Belgische brouwtraditie. De overblijvende restgisten bezinken op de bodem van de fles en worden apart in een gistglaasje geschonken. Zo kan de consument kiezen hoe hij zijn Hopus wil: samen met de restgist voor een bittere maar rondere smaak of zonder om een drogere smaak te bekomen. Er zijn ook liefhebbers die het bezinksel puur nuttigen, goed voor drie smaken in hetzelfde flesje. Het traditionele beugelflesje draagt ook bij tot het authentieke karakter van de Hopus. Het is doorheen de jaren uitgegroeid tot een waar herkenningspunt voor de ware bierfanaat.

     

    De vertrouwde Hopus wordt ondertussen vijf jaar gebrouwen volgens het oorspronkelijke recept. Ondanks het seizoensgebonden karakter van een aantal van de grondstoffen, tracht brouwerij Lefebvre jaar na jaar een bier te creëren dat dezelfde karakteristieken heeft. Nochtans kunnen uit nieuwe combinaties van goed geselecteerde en vers geoogste ingrediënten nieuwe smaken ontspruiten die de bierbeleving naar een hoger niveau tillen.

     

    Voor de Hopus Primeur ging de brouwerij op zoek naar een hopsoort die specifieke aromatische kwaliteiten heeft. Bovendien moest er ook nog een perfecte alchemie ontstaan met de traditionele Hopus, die reeds zeer complex is door de gebruikte gist en hop. Er werden acht hopvariëteiten uitgekozen en onder verschillende doseringen gemengd met 30 liter bier. Een groep van bierkenners en hopexperten onderwierp de 16 verkregen testbieren aan een professionele tasting en weerhield 3 bieren omwille van hun specificiteit en originaliteit. De traditionele hergisting op fles, de laatste stap in het brouwproces, liet ons toe nog één hop uit te sluiten en ook de toe te voegen hoeveelheid te bepalen. De twee overgebleven proefbrouwsels werden voorgesteld aan 450 bierkenners die mee bepaalden welke hopvariëteit uiteindelijk werd gebruikt

    voor de Hopus Primeur.

     

    Voor de toevoeging van deze zorgvuldig geselecteerde hop bij de vers gegiste Hopus voerden we een extra handeling uit in het brouwproces, nl. Dry Hopping. Hierbij dringen de aroma’s geleidelijk aan in het koude bier, met behoud van al de versheid die we herkennen aan de parfums van citrus en exotisch fruit, de kenmerken van de geselecteerde hop. Trouw blijvend aan ons brouwproces maakten wij ook hier geen gebruik van filtering tussen de Dry Hopping en het eindproduct. Dit geeft ons de bijkomende garantie dat de verkregen aroma’s zoveel mogelijk worden behouden. Dit verklaart waarom Hopus Primeur, net zoals de andere bieren van de Brouwerij Lefebvre, een troebele schijn kan vertonen indien het koud en zonder de restgisten wordt geserveerd. Het brouwproces beëindigen doen we met de traditionele hergisting in de typische beugelfles. Op die manier bekomen we een bier met de juiste verzadiging, ideaal om de verkregen parfums vrij te geven. Hierdoor ontstaat een fris bier met complexe karakteristieken en een sterke blijvende bitterheid.

     

    De Hopus Primeur zal beschikbaar zijn vanaf 21 maart, het begin van de lente, tot 30 juni of tot uitputting van de voorraad. Om ten volle te genieten van de Primeur bevelen wij aan deze jong te drinken, dit garandeert intense en pure aroma’s. Door zijn smaakeigenschappen is het een ideaal bier om te degusteren tijdens de lente.

     

    De brouwerij Lefebvre, gesticht in 1876 door Jules Lefebvre, is gelegen in de vallei van de Zenne in Quenast, Waals Brabant. Eertijds gebeurde de distributie van het bier enkel lokaal, in de cafés gelegen rond de steengroeve van Quenast die in die tijd ongeveer 4.000 steenkapers tewerkstelde. Door de jaren heen groeide het familiebedrijf uit tot een gedegen speler op de markt van vooral de speciaal bieren. Zes generaties volgden elkaar reeds op en telkens bleven ze trouw aan de traditie en ondernemingszin. Vandaag exporteren wij ongeveer 80% van het geproduceerde volume en blijft het totaal volume groeien.

     

    De brouwerij Lefebvre biedt een compleet gamma aan speciaal bieren (Hopus, Barbãr, Barbãr Bok, Moeder Overste), abdijbieren (Floreffe Blond, Floreffe Bruin, Floreffe Triple et Floreffe Prima Melior), fruitbieren (Newton, Belgian Kriek, Belgian Pêches, Belgian Framboises) en enkele lichtere bieren (Blanche de Bruxelles, Saison 1900 et Manneken Pils).

     

     

     







    27-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Engelse tuinen

    MET DFDS SEAWAYS NAAR DE LENTE  IN ENGELSE TUINEN

     

     

     

    Waar kun je de allermooiste lente beleven? Ongetwijfeld in Engeland. Met de ferry van DFDS Seaways is de andere kant van Het Kanaal niet ver weg en dus ideaal voor een verlengd weekend of een short break. Voor de prijs van een comfortabele overzet mét auto hoef je het zeker niet te laten.

     

    Vanuit Duinkerke of Calais vaar je met DFDS Seaways in pakweg twee uur richting Dover, de poort naar Kent. Er zijn tot 22 afvaarten per dag in beide richtingen, de klok rond, waardoor zelfs een dagtrip tot de mogelijkheden behoort. Om het mooiste van de Engelse lente te beleven hoef je helemaal niet ver te rijden. Al meteen bij het buitenrijden van Dover doorkruis je het idyllische parklandschap van Kent, getooid met honderdduizenden narcissen die hun kelken opengooien naar de zon.

     

    Wist je dat tulpen geïmporteerd zijn uit Perzië? Dat gebeurde vier eeuwen geleden en naar aanleiding hiervan wordt sinds enkele jaren een Tulip Festival georganiseerd in Pashley Manor Gardens. Er worden daar 20.000 tulpenbollen geplant, in honderd variaties. Pashley Manor is daarenboven een prachtig voorbeeld van Engels tuinieren. Het Tulpenfestival vindt plaats van 24 april tot 6 mei maar ook buiten deze periode is een bezoek ten zeerste aanbevolen.

     

    De regio met als hoofdplaats het historische Hastings is tijdens het voorjaar bijzonder aantrekkelijk (www.visitcountry1066.com). Het is een streek met een rijk erfgoed, met burchten en kasteelruïnes waar de meest heroïsche strijd uit de Engelse geschiedenis werd geschreven. Je raakt er in de ban van oude smokkelaarsverhalen zoals tijdens een bezoek aan de Smuggler’s Cove. Onderweg geniet je van het golvende landschap en de tuinen met hun voorjaarspracht. Battle Abbey is een hoogtepunt op de reisroute en speciaal voor tuinliefhebbers is er de Victoriaanse ommuurde tuin waar nu nog met valken wordt geoefend maar waar binnenkort 68 verschillende soorten fruitbomen worden gepland. De officiële opening is voorzien tijdens de eerste week van juni wanneer de National Garden Week wordt georganiseerd. Nog in 1066-country staat het Great Dixter House met zijn uitgestrekte tuinen. Hier woonde tot in 2006 Christopher Lloyd die talloze boeken publiceerde over tuinieren en waarin hij voorbeelden uit zijn eigen tuin beschreef.

     

    Over het bewogen leven van Anna Boleyn zijn veel boeken geschreven en films gemaakt. Zij was koningin van Engeland en werd op beschuldiging van overspel en hekserij onthoofd in de Tower van Londen. Zij bracht haar kinderjaren door in Hever Castle, een prachtig kasteel in Kent. Rond het 700 jaar oude kasteel liggen grote parken en tuinen. Midden het groen wordt hier tijdens het weekend van 25/27 mei een Big Edwardian Picnic georganiseerd waarbij het leven uit het begin van de 20ste eeuw wordt geëvoceerd. (www.hevercastle.co.uk).

     

    Met DFDS Seaways reis je naar deze en naar nog veel andere Engelse bezienswaardigheden, DFDS Seaways biedt met het oog op verlengde weekends of korte vakanties tijdens het voorjaar handige shortbreak tickets.

    www.dfdsseaways.be

     

    27-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voedselveiligheid

    Galactic en Quality Partner, zij aan zij in de strijd voor de kwaliteit en de veiligheid van voeding

     

     

     

    Galactic en Quality Partner werken voortaan samen voor een betere kwaliteit en veiligheid van voedingsmiddelen. Galactic is marktleider in de productie van melkzuur en andere fermentatieproducten die de levensduur van levensmiddelen kunnen verlengen. Gecombineerd met de DNA-techniek metagenomica van Quality Partner, specialist in kwaliteitscontrole voor voeding en cosmetica, openen zich volledig nieuwe wegen voor de voedingsmarkt.

     

    In een tijd waarin consumenten zich zorgen maken over de inhoud van hetgeen op hun bord komt, trachten bedrijven uit de voedingssector de kwaliteit en veiligheid van hun producten te waarborgen. Daarom zijn ze voortdurend op zoek naar de beste analysetechnieken en oplossingen. Galactic en Quality Partner willen optimaal aan deze behoefte in de sector tegemoetkomen door de handen in elkaar te slaan.

     

    Als pionier in Europa heeft Quality Partner via metagenomica een innoverende technologie ontwikkeld, die het mogelijk maakt om in één analyse het volledige DNA van de aanwezige micro-organismen in een ecosysteem te identificeren. Oorspronkelijk bestemd voor de medische wereld, wordt deze revolutionaire techniek nu toegepast op de studie van voedingsmiddelen. Metagenomica maakt het onder meer mogelijk om de micro-organismen, verantwoordelijk voor het bederf van een product, te identificeren. Daarnaast geeft de techniek professionelen uit de voedingsmiddelensector de mogelijkheid om op potentiële problemen te anticiperen en om de houdbaarheid van producten te verlengen.

     

    Galactic speelt dan weer een belangrijke rol in de volgende fase van het proces. Met jarenlange ervaring op het gebied van bewaring van voeding, biedt deze Belgische vennootschap een volledige reeks producten aan om de groei van de bacteriën te bestrijden, voedingsmiddelen beter te conserveren of hun levensduur te verlengen. Het gericht gebruik van deze organische componenten is een voortreffelijk middel om een eventuele bacteriologische besmetting te voorkomen. Melkzuur en lactaten hebben immers hun deugdelijkheid bewezen in talrijke voedseltoepassingen, zoals bijvoorbeeld vlees, brood, zuivelproducten, groenten en fruit.

     

     

     

     

    26-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlees
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vlees met het logo Meritus, Certus of BCV, gegarandeerd veilig en streng gecontroleerd.

     

     

     

    Vanaf 18 maart brengt VLAM de kwaliteitslabels Meritus (rundvlees), Certus (varkensvlees) en BCV (kalfsvlees) onder de aandacht. Deze inlandse vleeslabels garanderen de consument een mals en lekker stukje vlees dat volledig traceerbaar en extra gecontroleerd is.


    Als kritische consument wil je weten wat je eet. Genieten van een stukje vlees begint met de zekerheid dat de kwaliteit van wat op je bord ligt, gewaarborgd is. Dat kan alleen door een integrale ketenbewaking en integrale kwaliteitszorg, van diervoeder tot eindproduct.


    België staat aan de absolute wereldtop wanneer het over traceerbaarheid en voedselveiligheid gaat. Het FAVV (Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen) voert controles uit in veebedrijven en slachthuizen om de voedselveiligheid te garanderen. Zo kan je met een gerust gevoel van je stukje vlees genieten.

    Voor inlands rundvlees, varkensvlees en kalfsvlees bestaan kwaliteitslabels. Meritus-rundvlees, Certus-varkensvlees en BCV-kalfsvlees ondergaan extra controles, uitgevoerd door externe onafhankelijke controleorganen, bovenop de wettelijke controles die het FAVV uitvoert. Deze controles worden uitgevoerd bij de verschillende schakels in de keten: de veehouders, de slachthuizen, de uitsnijderijen en de verkooppunten. Voor Certus bijvoorbeeld ging het in 2012 om 3.938 controles, bij Meritus om 3.051 controles.


    De kwaliteitslabels Meritus, Certus en BCV hebben bijzondere aandacht voor de kwaliteit van het voeder, het dierenwelzijn en de hygiëne. Die extra aandacht komt de kwaliteit van het vlees ten goede. Immers, een dier dat in optimale omstandigheden wordt gehuisvest, zo weinig mogelijk stress ondervindt en onder strikte hygiënische omstandigheden wordt geslacht en versneden, levert kwaliteitsvol vlees op dat mals en sappig is. Ook de rassenkeuze en leeftijd van de dieren, die streng afgebakend zijn in het lastenboek, hebben een positieve invloed op de vleeskwaliteit. En dat het vlees op Belgische bodem werd geproduceerd en dus maar weinig voedselkilometers heeft afgelegd, is mooi meegenomen.

    Info over de specifieke kwaliteitslabels en de controles: www.kwaliteitsvlees.be 

     

    26-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Montagne Alternative

    PAASVAKANTIE OF VOORJAARSBREAK IN “MONTAGNE ALTERNATIVE” !

     

     

     

    De lentemaanden komen er aan met paasvakantie, verlengde weekends en voorjaarsvakanties. Ben je op zoek naar een reisbestemming om die mooiste tijd van het jaar in te vullen dan is het Zwitserse MONTAGNE ALTERNATIVE een uitstekende keuze!

     

    Droom je van een rustige, unieke shortbreak vakantie midden de pracht van de Alpen en wil je als extraatje genieten van een luxueus verblijf dan kies je voor Montagne Alternative. Het dorpje Commeire ligt in het kanton Valais, niet zo ver van Genève, handig voor wie met vliegtuig reist (goedkoop met Brussels Airlines en Easyjet + autohuur of trein). Ook met de auto kom je er makkelijk en snel. Commeire was nog niet zo lang geleden een actief boerendorp maar is nu een reisbestemming die je zonder overdrijven als een geheimtip kunt bestempelen. De oude Valaisiaanse huizen zijn met duurzame materialen prachtig gerestaureerd. Het resultaat is een hotel – enig in zijn soort – met alle moderne comfort.

     

    Sublieme natuur – Luxe - Exploratiemogelijkheden

    In Montagne Alternative kan men de lente en het voorjaar op een fantastische, intense manier beleven. Eenmaal de sneeuw van de bergflanken verdwenen is het alsof de natuur ontploft, in geen tijd zijn de Alpenweiden getooid met een indrukwekkende bloemenpracht. Zo kun je in de lentemaanden wandelen door uitgestrekte velden met tienduizenden krokussen. Aan wandelpaden geen gebrek want rond Montagne Alternative is er een uitgebreid netwerk van bewegwijzerde wandelroutes en ook voor fietsers/mountainbikers zijn er tal van mogelijkheden.

     

    Na elke tocht geniet je verder in Montagne Alternative. Het luxe hotel heeft in totaal 16 kamers, verdeeld over vijf woningen. Het is daar dus allesbehalve druk en wie in groep reist kan ook een volledige woning huren en zelfs het volledige dorp. Via www.montagne-alternative.com krijg je een goed beeld van de pracht en de luxe van het hotel en van de kamerverdeling per woning.

    Gasten kunnen zich ook inschrijven voor ateliers zoals yoga en koken en er worden diverse massagebehandelingen aangeboden. In Montagne Alternative beleef je tijdens de paasvakantie en voorjaarsweekends de short break waarvan je al lang droomt. Speciale aanbieding 3 nachten package in april, mei, juni.

    www.montagne-alternative.com

     

     

     

    26-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook & Gigatour

     

    De reisbureaugroepen Thomas Cook Travel Shops en Gigatour slaan de handen in elkaar en zullen voortaan onder 1 dak opereren. Hiervoor gaan beide organisaties een belangrijk partnership aan. Thomas Cook Travel Shop treedt ook in het bestuur van Gigatour.

     

    De reisbureauketens Gigatour en Thomas Cook Travel Shop slaan in België de handen in elkaar en vormen voortaan één van België’s belangrijkste organisaties op dat niveau. Omzetmatig wordt Thomas Cook Travel Shop - Gigatour de grootste reisbureauketen in België. Thomas Cook Travel Shop en Gigatour zijn overtuigd dat beide organisaties samen een nog sterker consortium zullen vormen en de klant in de toekomst nog beter zullen kunnen dienen en bereiken door samen één te worden.

     

    Philippe Hagelstein: “Dankzij deze sterke samenwerking met Thomas Cook Travel Shop en het lidmaatschap in Gigatour zullen de bestaande Gigatour kantoren genieten van de sterke voordelen die touroperator Thomas Cook en zijn reisbureaus bieden.”

    “Anderzijds geloven we in de naamsbekendheid van Gigatour in Franstalig België, en zien we heel wat voordelen in een vergevorderde samenwerking”, stelt Alain Brossé, sales director bij Thomas Cook Belgium.

     

    Concreet behouden de TCTS kantoren hun naam én krijgt Thomas Cook in de bestaande Gigatour kantoren een vergevorderde visibiliteit. Alle distributie- en marketingacties van Thomas Cook Travel Shop en Gigatour zullen voortaan ook onder de gezamenlijke koepel  gebeuren. In totaal telt de nieuwe organisatie 186 kantoren in België.

     

     

     

    25-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Thaise Nieuwjaar

    HET THAISE NIEUWJAAR: EEN WATERFESTIJN !

     

     

     

    Thailand is een geliefde toeristische bestemming. Het komt door de exotische sfeer en omdat er ontzettend veel te zien en te beleven is. Denk maar aan het Thaise Nieuwjaar in de maand april. Dat feest moet je minstens één keer in je leven meemaken, omdat het zo uitbundig wordt gevierd, met zeer veel water, en omdat gans Thailand dan feestelijk op zijn kop staat!

     

    Songkran, zo heet het Thaise Nieuwjaar, vindt plaats op 13, 14 en 15 april. De naam Songkran komt uit het Sanskriet en betekent ‘verplaatsen’ waarbij verwezen wordt naar de zon die van positie verandert. Aanvankelijk was Songkran vooral een religieus feest maar in het moderne Thailand is het ook een wereldlijk gebeuren, een gigantische happening waaraan jong en oud deelnemen.

     

    Toeristen die met Songkran in Thailand verblijven of er speciaal voor naartoe reizen leren zeer veel over de Thaise cultuur en zullen aan die feestdagen onnoembaar veel plezier beleven. Het meest kenmerkende van Songkran is het kwistig gooien met water naar elkaar. Langs de weg staan families met emmers water, tuinslangen, waterpistolen om voorbijgangers nat te maken. Anderen rijden rond met een pick-up of een vrachtwagen met grote tonnen water waarbij ook iedereen wordt nat gegooid. Nog anderen mengen een soort kalkpoeder – Din Saw Phong – met water en smeren dat in het gezicht van voorbijgangers, ook van de toeristen.

     

    Thailand heeft indrukwekkende boeddhistische tempels die je beslist moet bezoeken tijdens Songkran. In Bangkok bijvoorbeeld waar je in Wat Phra Kaeo, Wat Pho, Wat Saket en in andere tempels ziet hoe naar aanleiding van het Thaise Nieuwjaar de boeddha’s door de monniken worden gewassen om een goede rijstoogst af te smeken. Overal in het land zie je bijzondere rituelen die niet zelden een godsdienstige betekenis hebben. Er worden vogels en vissen vrijgelaten als symbool van komend geluk. Uit respect voor de ouderen wordt water over hun handpalmen gegoten. Kortom, tijdens de feestdagen van Songkran maak je op een heel bijzondere en unieke manier kennis met Thailand.

     

    In alle grote steden is er een driedaags Songkran Festival. Dat van Chiang Mai, in het noorden van het land, is bijzonder populair. Er gaan processies door de stad waarin zelfs de olifanten water spuiten, er wordt een Miss Songkran gekozen en naarmate de uren verstrijken wordt er alsmaar meer water gegoten. Niet alleen in het noorden wordt gefeest maar bijvoorbeeld ook op het strand in het zuidelijke Phuket. In zowat iedere toeristische plaats is er ook Songkran feest zoals in Sukhothai, Phitsanulok en Nakhon Phanom aan de Mekong. Er zijn volksspelen en op grote markten met tientallen eetstalletjes kun je het beste van de Thaise keuken proeven.

     

    Toeristen opgelet! Doe met Songkran niet je mooiste pak aan, stop je camera en andere waardevolle zaken in een plastiek tas, gooi altijd met zuiver water want het is een religieus ritueel, toon in alles wat je doet respect voor de Thai en hun cultuur.

     

    Thailand, feesten en tradities

     

    Bekijk de feestkalender van Thailand en je stelt vast dat er het ganse jaar, verspreid over alle regio’s van het land, boeiende feestelijke evenementen zijn die je als reiziger best in je programma opneemt, niet alleen voor de fun maar omdat die feesten je zoveel leren over de Thaise eigenheid en cultuur. Op 30 juli wordt Asalha Puja gevierd. Het is de dag van de volle maan in de achtste maand van de  hindoe kalender. Op 17 november is het Loi Krathong, het feest van het licht. Op deze en nog vele andere momenten van de traditionele feestkalender worden prachtige festivals georganiseerd die je vakantie in Thailand en grote meerwaarde geven.

    www.toerismethailand.be

    25-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomertrends Eider


    Eider, progressive outerwear - sinds 1962! Dit is het motto voor de nieuwe zomercollectie 2013 van Eider. Het Franse bedrijf met passie en knowhow in de bergsport presenteert voor de zomer een vooruitstrevende en prestatiegerichte collectie. Het moderne en innovatieve design valt helemaal buiten het traditionele outdoorkader.  De nieuwe collectie van Eider laat het hart van elke outdoorliefhebber sneller slaan, dankzij de modieuze snit, de doordachte styles en het maximum aan comfort.

     

    In de zomercollectie 2013 zijn de thema’s ‘ademend vermogen’ en ‘lichtheid’ zeer belangrijk! Eider zet deze zomer een grote stap voorwaarts als het gaat om vochttransport: Met Polartec® NeoShell®, Gore-Tex® Active Shell en Defender® Cocona beroept Eider zich op de beste en meest geavanceerde Breathability-concepten ter wereld en komt met een collectie die aan de meest uiteenlopende verplichtingen en strengste eisen voldoet.

     

    De OUTDOOR-lijn richt zich op alle outdoorsporters die veel belang hechten aan flexibiliteit en functionaliteit. De producten uit deze collectie zijn geschikt een hele reeks van activiteiten: van avonturen in de vrije natuur over tripjes naar de stad tot verre buitenlandse reizen. De outdoorstijlen scoren met hun modieuze snit, comfortabele pasvorm en een pittig design.

     

    De materialen van de Outdoor-lijn zijn technisch en functioneel, elastisch, sneldrogend en bieden bovendien UV-bescherming. De stoffen voelen aan als katoen en scoren naast  absoluut gevoelscomfort met hun actieve uitstraling en functionaliteit. Ook hier spelen lichtgewichtproducten een belangrijke rol!

    Eider introduceert in zijn zomercollectie van 2013 een nieuwe lijn van T-shirts uit biologisch katoen, voorzien van het GOTS-label (Global Organic Textile Standard). Met dit label, een wereldwijd erkend label voor textielproducten, bevestigt het bedrijf dat alle stadia van de productie en de verwerking van het door GOTS gecertificeerde textiel maatschappelijk verantwoord en milieuvriendelijk zijn. De Thyria Tee W, Savio Tee M en de Savio Spirit Tee M zijn Eiders ‘groene’ highlights van de zomercollectie van 2013.

     

    Trendy kleuren geven de outdoorlijn voor mannen en vrouwen een modieus tintje. Bij de mannen, overheersen de klassieke kleuren zoals Outdoor Mink (licht camel), Faint Brown, Kaki, Silverstone, Dark Shadow, Night Blue en Pearl Grey en worden ze aangevuld met contrasterende kleuren zoals Chili Red, Orange, Sun en Blueberry. Bij de vrouwen gaat het er veel kleurrijker aan toe! Hier domineren felle kleuren zoals Ice Green, Fresh Emerald (donker turquoise), Fresh Coral en Hot Coral. Ze kunnen perfect worden gecombineerd met Dark Shadow, Pearl Grey, Simply Taupe, Mink, Night Blue en White.

    www.eider-world.com
     

     





    24-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gastronomisch Corsica

    Gastronomisch Corsica, op vakantie én thuis

    Ik heb mijn wagen volgeladen…vol met Corsicaanse specialiteiten!

     

     

     

    Als er één eiland is in de Middellandse Zee dat de naam ‘toeristische allrounder’ verdient dan is het wel Corsica. Van de natuurpracht en de culturele rijkdom van l’Ile de Beauté wisten we al maar dat het eiland daarenboven uitmunt in eerlijke gastronomische producten is misschien minder geweten.

    Met SNCM, ferryspecialist op Corsica, kun je van al dat lekkers maximaal profiteren al was het maar omdat je je wagen kunt volstouwen met zoveel Corsicaanse lekkernijen als je maar wilt zonder beperkingen op gewicht of vloeistoffen. En ook aan boord heeft SNCM de menu’s een Corsicaans tintje gegeven…

     

    Corsicaanse gastronomie aan boord

    Aan boord van de SNCM ferries kun je reeds de Corsicaanse gerechten proeven, een voorsmaakje van wat je tijdens je reis in tal van leuke eethuisjes en marktjes zal ervaren. Hoe kom je beter in de vakantiestemming door gedurende je overtocht Corsicaanse specialiteiten te degusteren. Bijvoorbeeld middels het ‘Menu Corse’ te verkrijgen in zowel het restaurant ‘Les Saveurs du sud’ vanaf €22,50, het self-service restaurant vanaf € 18,50 of de Bar vanaf € 5. Indien je die maaltijden meteen bij de reservatie van je reis boekt, geniet je ook nog eens van een korting.

     

    Een reis naar Corsica is makkelijk geregeld. Via de Franse autoroutes raak je snel in Marseille, Toulon of Nice van waar talloze ferryboten van SNCM uitvaren richting diverse havens op Corsica. Als je tijdig kan boeken reis je goedkoper, dankzij de Prima Corsa formule van SNCM waarbij je tot -55% korting kan opstrijken en zo dus meer vakantiebudget overhoudt. Bij Via Corsa Reizen, een partner van SNCM, kan je terecht voor de reservatie van zowat elk type vakantie op Corsica. Dat is handig want dankzij de combinatie SNCM-Via Corsa Reizen is in één klap je transport en je verblijf geregeld.

     

    Gastronomie op het eiland

    Puur genieten, echt vakantie beleven, dat doe je op de talloze levendige voedingsmarkten die in zowat ieder Corsicaans dorp worden gehouden. De marktkramers hebben producten uit eigen regio mee, zelfs de oogst uit hun eigen moestuin. Er is een overaanbod aan kruiden, charcuterie (coppa en figatellu), geiten- of schapenkazen, honing, kastanjemeel, vijgen, olijfolie van de Festa de l’OliuNovu en tal van andere producten die lang bewaren en die je terug thuis doen herinneren aan die heerlijke vakantie op Corsica maar waar je uiteraard ook van geniet op je vakantieadres zelf. Ook niet te vergeten is dat L’Ile de Beauté bekend staat om zijn wijnen, bijvoorbeeld uit de Propriano streek. Die smaakvolle drank kun je kopen bij de wijnboer zelf of op een van de vele markten.

    www.lesamoureuxdelacorse/tour-des-saveurs-corses.

    www.sncm.be

     

     

     

     

    23-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pur Natur

    Nieuw bij Pur Natur: heerlijk roomijs en gezonde plattekaas

     

     

     

    Pur Natur is helemaal klaar om er een zonnige lap op te geven. De lente is in zicht, hoog tijd dus om opnieuw te denken aan heerlijk roomijs of smaakvolle plattekaas. Als hapje, dessert, of gewoon omdat je ‘goesting’ hebt. Doe gerust, want Pur Natur lanceert ze allebei, in april. Hmmmm…

     

    Roomijs : Heerlijk, kwalitatief Belgisch roomijs. Het is een primeur voor Pur Natur. In 2 verschillende verpakkingen, en gemaakt van de allerbeste biologische koemelk. Smaakvol en smeuïg, en vooral niet te vergeten op zomerse tafels, als dessert of vieruurtje. 450 ml (320 gram) - met hersluitbaar deksel - 145 ml (100 gram) - in mooie doosjes per 6

     

    Plattekaas : In 2 verschillende verpakkingen stelt Pur Natur de plattekaas voor, een volle roomkaas - gemaakt met Belgische biomelk - die essentiële voedingstoffen en bouwstenen bevat voor ieders lichaam. Zo levert plattekaas een belangrijke bijdrage in de opname van hoogwaardige eiwitten (goed voor het onderhoud van de lichaamsweefsels) en bevat het een belangrijke hoeveelheid calcium. Calcium is op zijn beurt van essentieel belang in zowel de botontwikkeling als in het onderhoud van de botstructuren. Zo draagt plattekaas dus meer dan zijn steentje bij aan de algemene gezondheid. Om 1 liter plattekaas te maken, heb je al snel 3 liter melk nodig. : 450 gram natuur - met hersluitbaar deksel - 150 gram natuur, vanille, rode vruchten (ingemengd fruit)

     

     





    22-03-2013 om 21:42 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariteam atelier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het Maritiem Atelier : een succesvol initiatief tegen de stroom in !

     

     

     

    De vzw Maritiem Atelier, welke vorig jaar werd opgericht met als doel boten te bouwen en te renoveren om ze ter beschikking te stellen van jeugdorganisaties, heeft tijdens haar eerste werkingsjaar meer dan 600 man-dagen zeilplezier kunnen schenken aan minder gegoede jongeren.

     

    Het werkingsprincipe van de vereniging is eenvoudig: ze stelt haar boten gratis ter beschikking van de jongeren; in tegenprestatie komen ze een handje helpen voor het onderhoud van de boten en stellen ze wat van hun vrije tijd ter beschikking als skipper voor andere jongeren.

     

    Het idee werd ontwikkeld door Nicolas Joschko, een zeilvijftiger die reeds lang begaan is met zeilen, scheepsbouw en sociale actie. Vaststellend dat jongeren geen toegang hebben tot het zeilen met zeiljachten en dat anderzijds dergelijke boten met mos begroeid in de achterhavens liggen te slapen, stichtte hij het Maritiem Atelier met 7 andere zeilvijftigers met de doelbewuste wil minder gegoede jongeren toe te laten zich te ontplooien rond een verantwoord nautisch project.

     

    “Als je een boot kan beheren, dan kan je ook je leven beheren” verklaart de enthousiaste voorzitter van het Maritem Atelier. Je moet leren je reisproject voor te bereiden, in team leren werken, anticiperen, verantwoorde beslissingen nemen, projecten hebben en ze verwezenlijken, en vooral : leren om op hun beurt tijd en energie te schenken aan andere en minder gelukkige jongeren. “We zijn vorig jaar beginnen werken met de verschillende Brusselse Sea Scouts eenheden, gelet op het feit dat deze reeds over zeilervaring beschikken en ze een cultuur van delen en beschikbaarheid hebben. Zodra ze het hanteren van de boten onder de knie hadden, hebben ze deelgenomen aan activiteiten die gericht waren naar jongeren uit de sociale woonwijken. De volgende stap is Kinderen van de Rechter mee in de bemanningen te integreren en wij hopen vanaf 2015 over gebrevetteerde skippers uit hun midden te kunnen beschikken, die op hun beurt minder gegoede jongeren toegang zullen geven tot het zeilen”. Het doel is dus een opwaartse spiraal te hebben, welke de jongeren zelf ontwikkelen en versterken.

     

    Sinds het opstarten van het initiatief kon de vereniging rekenen op de actieve steun van de Haven van Brussel, de BRYC, het Hoofdstedelijk Gewest…en eigenaars van boten. Naast de twee boten die ter beschikking werden gesteld kreeg de vereniging een Zodiac, een zeiljacht van 7m50 en meer recent, een zeewaardig zeiljacht van 10m, dat reeds een decennium lang op de kade lag te slapen. Telkens worden de jongeren actief betrokken bij de vernieuwingswerken van de boten waarmee ze zelf zullen varen. Een ander project dat de vzw op stapel zette is de bouw van een 11m60 lange houten ‘Bantry Bay Yawl’, voorzien voor een bemanning van 13 man.

    Alle hens aan dek, licht de ankers en behouden vaart !

    www.maritiematelier.be

     

    22-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vertigo , kunst van het koelen

    VERTIGO, DE KUNST VAN HET KOELEN

    KitchenAid innoveert met flexibele combinatie van koelkast en wijnkoeler

     

     

     

    KitchenAid heeft het nieuwe jaar ambitieus ingezet met Vertigo, een flexibele oplossing om voedsel en wijn uitstekend te bewaren. Multifunctionele lades die je kan inzetten om te koelen of in te vriezen. Verstelbare draagplateaus om je koelkast perfect op maat in te delen. En een klimaatbeheersing die knipoogt naar een ondergrondse wijnkelder.

     

    Flexibiliteit is de rode draad van Vertigo. Dit modulaire systeem van KitchenAid biedt het allernieuwste op het vlak van koelkasten en wijnkoelers. Daarbij kan je alle kanten uit, wat design en installatie betreft. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een dubbele koelkast, een vrijstaande wijnkoeler of een combinatie van koelkast en wijnkoeler. Volledig geïntegreerd, als vrijstaande modellen of als inbouw – uiteraard volgens de stijlvolle KitchenAid-normen met een strakke en luxueuze uitstraling.

     

    Met Vertigo teken je voor de beste bewaaromstandigheden. De koelkasten zijn dan ook uitgerust met slimme functies. Erg vernieuwend is bijvoorbeeld de ‘Multi Temperatuur-lade’, die dienst kan doen als extra koelruimte, als vriezer of als ‘Dynamic 0°’-compartiment. Deze functie creëerde KitchenAid speciaal om specifieke ingrediënten te bewaren, zoals verse groenten & fruit, vlees, vis en zuivelproducten. Het geheim zit hem in de lage temperaturen (in te stellen tussen -2 en +2°C) en de automatisch aangepaste luchtvochtigheid.

     

    De verstelbare draagplateaus maken de indeling van je koelkast flexibeler dan ooit. Zo creëer je in een handomdraai alle ruimte die je nodig hebt – voor je wekelijkse grote aankopen of voor borden vol met culinaire hapjes. De volautomatische ijsmachine met waterfiltering geeft je altijd zuivere, geurloze en smaakloze ijsblokjes. Terwijl de ledverlichting ervoor zorgt dat je alles vlot vindt en de vernuftige lades met één lichte aanraking zachtjes sluiten. Het spreekt voor zich dat Vertigo ook is uitgerust met de functie ‘snel koelen en vriezen’ en met het handige ‘Total No Frost’-systeem.

     

    Daarnaast is Vertigo een wijnkoeler van formaat – goed voor ruim 80 flessen op de legplanken. Met een precisiecontrole van de temperatuur en de luchtvochtigheid leent het compartiment zich bij uitstek voor het bewaren en laten verouderen van rode wijnen, net alsof ze liggen te rusten in je eigen ondergrondse wijnkelder. De efficiënte isolatie van de compressor garandeert volledige bescherming tegen trillingen. De wijnkoelers zijn voorzien van een deur met driedubbele, bronskleurige beglazing: een maximale bescherming tegen schadelijke uv-stralen en plotse schommelingen van de omgevingstemperatuur.

    www.KitchenAid.be

     





    21-03-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!