't Kwam aan als een mokerslag vorig jaar: Een Nederlands biertje werd verkozen tot beste Hobbybier der Lage Landen. Tijd voor de Belgen om in 2014 de titel te heroveren!
De Brouwland Biercompetitie is reeds aan zijn vijfde editie toe. Vorig jaar verkoos een professionele jury ‘Barliman’s Best’ als beste hobbybier. Het bier, gebrouwen en gebotteld door het team ‘Jan en Herman’ uit Rotterdam verraste de kenners en haalde het voor 124 andere ploegen. ‘Eden Quadruppel’ kreeg de titel van Beste Studentenbier der Lage Landen. De Lustige Brouwers’ uit Weelde konden dankzij die winst hun vrienden en medestudenten trakteren met 500 liter gratis bier.
Brouwland, Europa's meest gespecialiseerde leverancier voor bierbrouwers, organiseert voor de vijfde maal de Brouwland Biercompetitie. Nu de Nederlanders vorig jaar, tijdens hun eerste deelname, aan de haal zijn gegaan met de titel van Beste Hobbybrouwer is de honger naar succes bij de Belgen groot. Daarom is het tijd voor een nieuwe ‘Bierbattle der Lage Langen.’ Wij Belgen hebben dan wel één veldslag verloren, de strijd om het beste bier is nog lang niet gestreden en dat zullen we de Nederlanders in de twee categorieën aan de lijve laten ondervinden. Op 7 juni 2014 weten we wie de winnaar is.
Ook dit jaar mogen studenten opnieuw hun kans wagen en dingen ze mee naar de titel van beste studentenbier. De winnende teams krijgen naar goede gewoonte 500 liter van hun bier mee naar huis. Schol!
NIEUW dit jaar is een samenwerking met Delhaize. Voor het eerst zal een supermarktketen de winnende biertjes commercialiseren en gedurende drie maanden verkopen in zijn winkels. Op die manier krijgt het grote publiek de kans om de bieren te proeven.
Brouwen is voor iedereen, dus mannen en vrouwen, net 18 of al een meer gevorderde leeftijd, iedereen is welkom om een team samen te stellen van 2 tot 8 personen en deel te nemen aan de wedstrijd. En heb je nog geen ervaring, geen probleem. Deelnemers kunnen zich inschrijven voor een gratis brouwopleiding. In deze theoretische cursus legt Brouwland je het volledige brouwproces uit. De deelnemers moeten ouder zijn dan 18 jaar en professionele bierbrouwers worden uitgesloten van de competitie. Inschrijven kan via www.mijnbier.be en dit uiterlijk voor 5 maart 2014
Thomas Cook stunt met "2e persoon gratis" voor cruises
Spectaculaire actie doet klanten cruisevakanties ontdekken. Sinds 5 jaar staat de februari maand bij Thomas Cook in het teken van cruises: in die maand pakt het ieder jaar opnieuw uit met sterke promo's. Absolute eyecatcher dit jaar is de actie "2e persoon gratis" bij Costa Cruises en MSC Cruises. Dankzij deze actie zullen ook dit jaar alweer heel wat Belgen voor de eerste maal op cruise vertrekken, dankzij Thomas Cook.
Op de meeste recente editie van de Travel Magazine Travel Awards ontving Thomas Cook de fel begeerde Cruising Excellence- Award: een bekroning van de expertise en het ruime productaanbod van Thomas Cook Cruises. Die twee troeven, samen met de zeer sterke promo's, zullen opnieuw heel wat klanten overtuigen. Daarbij zitten traditioneel veel "repeaters", maar ook een grote groep nieuwkomers: klanten die voor het eerst van een unieke - en voordelige! - cruisevakantie dankzij Thomas Cook willen proeven. Thomas Cook doet met deze actie de klanten cruisevakanties echt ontdekken.
Bij Costa Cruises geldt deze unieke actie op 11 vaarroutes. Die vaarroutes zijn zeer divers, en gaan van de Noorse Fjorden en het Balticum over de Atlantische Oceaan tot de Middellandse Zee. De prijzen zijn bijzonder scherp. Zo kan de 8-daagse vaarroute Balearen, Tunesië en Italië met de Costa Mediterranea**** reeds vanaf €499 voor de eerste persoon (afreizen 2, 9, 16 november), terwijl de 2e persoon gratis vaart. En de 8-daagse vaarroute Noorse Fjorden, Denemarken en Duitsland met de Costa Fortuna**** kan reeds vanaf 739€ voor de eerste persoon (afreis 25 mei), terwijl ook hier de 2e persoon gratis vaart.
Bij MSC cruises is deze actie geldig op 2 spectaculaire cruises in de Caraïben. 8 dagen in de Caraïben aan boord van de MSC Divina**** - geïnspireerd door niemand minder dan filmdiva Sophia Loren - kan reeds vanaf €849 (afreis 11 oktober), de 2e persoon vaart gratis. Klanten houden halt in Miami, Jamaica, de Cayman Eilanden en Mexico. Een cruise is in een dergelijke omgeving schitterend om de bestemming voor het eerst te ontdekken.
Zowel bij MSC en Costa betaalt de 2de persoon wel de verplichte havengelden. Wie in de cruisemaand februari voor een andere cruise kiest, geniet alsnog van bijzonder sterke voordelen dankzij Thomas Cook: kinderen tem 17 jaar gratis op een selectie afreizen van MSC Cruises, Costa Cruises en AIDA Cruises. Deze actie geldt ook tijdens de paasvakantie! Gratis drankenpakket & fooien op de Europese cruises van Celebrity Cruises, een rederij die bekendstaat om haar ongeëvenaarde service (gemiddeld 1 bemanningslid voor 2 gasten!), aandacht voor details en de uitstekende keuken. Minicruises Costa Cruises vanaf €99: een 4-daagse cruise waarbij je voor een spotprijsje 2 citytrips (Barcelona & Marseille) in 1 cruise combineert (afreis 14 april). (2de persoon gratis is bij een dergelijke cruise niet mogelijk.
Dit jaar richt Cupido zijn pijlen op het Îlot Sacré, meer bepaald op het knusse en luxueuze Hotel Amigo. In het romantische kader van het vijftiende eeuwse historische centrum laat Hotel Amigo zijn tortelduifjes een feeërieke avond beleven.
Wie voor het valentijnsarrangement kiest, verblijft in een van de chiqueste kamers van het hotel. De kamers zijn beschikbaar vanaf 14 uur. In de kamer staat een rozenboeket dat door een prestigieuze bloemist gemaakt werd, maar ook een halve fles champagne, een schoteltje met verse aardbeien en een doosje pralines. Dankzij de uitstekende ligging van het hotel kunnen de bezoekers de mooiste plaatsen van Brussel te voet ontdekken. Ze kunnen rondkuieren op de Grote Markt, algemeen beschouwd als een van de mooiste marktplaatsen ter wereld, of gaan shoppen in de A. Dansaertstraat en de aanpalende straatjes, met een ruim aanbod van designershops en vintagewinkels. Om een verlengstuk te breien aan dit moment van pure ontspanning kunnen de geliefden naar het Ristorante Bocconi afzakken. In Ristorante Bocconi, bekroond met 3 vorken, kunnen de gasten in een aangenaam en gezellig kader genieten van het driegangenmenu samengesteld door Fulvio Pierangelini, de Italiaanse tweesterrenchef.
In de keuken maakt de gereputeerde chef-kok Marco Visinoni de gerechten klaar. Op dat eigenste moment wordt de kamer klaargemaakt voor de nacht en worden er rozenblaadjes op het bed gestrooid. De volgende ochtend is er een ontbijtbuffet en kunnen de geliefden hun kamer nog tot 16 uur houden, afhankelijk van de beschikbaarheid. Prijs: € 454, in de Classic King Room (verblijfsbelasting en dranken niet inbegrepen)
Wie voor het valentijnsarrangement met ster kiest, verblijft in de luxueuze Royal Blaton Suite met een oppervlakte van 180 m². In de suite staat een rozenboeket klaar voor de gasten en een fles roséchampagne en een schoteltje met verse aardbeien. Vanaf 14 uur kunnen de geliefden vanuit hun appartement genieten van het adembenemende zicht op de historische buurt, voor ze – als ze dat willen – het centrum van de stad intrekken. In de vooravond wordt de suite klaargemaakt en wordt het bed bestrooid met rozenblaadjes. De avond zelf is het toppunt van luxe en gezelligheid: het privédiner, dat bedacht werd door de Italiaanse chef-kok met twee sterren Fulvio Pierangelini, wordt uitzonderlijk in de kamer opgediend.
Fulvio Pierangelini die voor de gelegenheid uitzonderlijk aanwezig is, zal al zijn talenten aanspreken om van deze dag een onvergetelijke herinnering te maken. De volgende ochtend wordt het ontbijt in de kamer geserveerd. Prijs: € 5000, in de Royal Suite, inclusief keuze van de sommelier (excl. verblijfsbelasting) Het is aanbevolen om het valentijnsarrangement met ster één week op voorhand te boeken. De betaling moet vooraf gebeuren en wordt niet terugbetaald.
Eurostar pakt uit met een nieuw uniform, het derde in Eurostars geschiedenis sinds de start van de treindiensten in 1994. Het enorme kussende standbeeld ‘The Meeting Place’ in St Pancras International in Londen werd aangekleed in een extra groot exemplaar van Eurostars nieuwe uniform, de nieuwe uniformen luiden een symbolisch jaar in voor Eurostar, z’n 20-jarig bestaan.
De Eurostar-reizigers kregen een verrassing vanmorgen: ze werden verwelkomd in de Eurostar-stations en in de treinen door trotse medewerkers die voor de eerste keer hun nieuwe uniform droegen... en in St Pancras International werd het bekende negen meter hoge standbeeld ‘The Meeting Place’ aangekleed in een extra groot exemplaar van Eurostars nieuwe uniform.
Het XXXXL-uniform werd gemaakt met meer dan 95 meter stof. Er is vijf nachten aan gewerkt door Maggie Cooke, een Britse styliste bekend voor haar werk voor tv-programma’s en allerlei voorstellingen uit de opera- en cinemawereld. Het extra groot exemplaar is identiek aan het nieuwe uniform van Eurostar en werd deze ochtend om 6 u. CET onthuld.
De nieuwe uniformen luiden een bijzonder feestelijk jaar in voor Eurostar want het bedrijf viert z’n 20-jarig bestaan dit jaar. Het nieuwe uniform is het resultaat van honderden gesprekken met het personeel en de klanten om niet alleen elegant en vernieuwend te zijn, maar ook geschikt voor verschillende functies. De nieuwe uniformen kondigen ook de komst aan van de nieuwe Eurostar-treinen. Het design van de nieuwe uniformen werd sterk geïnspireerd door de nieuwe treinen.
Ontdek de speelsteden van de Belgen tijdens WK in Brazilië
Unieke rondreis combineert WK‐wedstrijden met verblijf in Rio, Sao Paulo en Belo Horizonte. Reisaanbieder Upgraded lanceert naar aanleiding van het WK voetbal in Brazilië een unieke combinatiereis.
Gedurende twee weken toer je doorheen dit immense land en volg je onze Belgische nationale ploeg tijdens hun jacht op WK succes. Je woont alle eerste rondewedstrijden van de Belgen bij en verblijft in alle drie de speelsteden: Belo Horizonte, Rio de Janeiro en Sao Paulo. Op die manier word je niet alleen ondergedompeld in de overweldigende WK‐sfeer, maar ontdek je tegelijk de drie belangrijkste steden van Brazilië. Sport en cultuur, voetbalgekte en couleur locale, kortom: het beste van twee werelden!
Deze unieke all-in rondreis boek je voor 5.812 euro per persoon, vluchten, verblijf, transport ter plaatse én WK tickets inbegrepen. Het WK voetbal bijwonen in Brazilië is voor velen een droom. Maar gezien het kostenplaatje beperken de meeste aanbieders zich tot het bijwonen van een wedstrijd in combinatie met een verblijf op een camping. De Belgische reisaanbieder Upgraded, gespecialiseerd in de organisatie van incentive reizen, vond dit zonde en ontwikkelde een 14-daagse combinatiereis waarbij men niet alleen de drie wedstrijden van onze nationale ploeg bijwoont, maar tegelijk ook een groot deel van Brazilië leert kennen. En dit op de meest comfortabele manier. Want zeg nu zelf, Brazilië bezoek je niet elke dag.
Je vliegt met Lufthansa van Brussel naar Sao Paulo. Bij aankomst reis je per luxe touringcar naar het noordelijk gelegen Belo Horizonte, met zijn 2,5 miljoen inwoners de derde grootste stad van het land. Je verblijft er drie dagen in het luxueuze 4*-hotel Mercure Lourdes in het centrum van de stad. Tijdens de tweede dag van je verblijf woon je de wedstrijd België-Algerije bij in het schitterende stadion Mineirao, dat plaats biedt aan 72.000 toeschouwers. Na 3 dagen Belo Horizonte reis je opnieuw per touringcar naar de bakermat van de samba, Rio de Janeiro. Hier verblijf je maar liefst 5 dagen in het centraal gelegen 4*-hotel Mercure Nova Iguazu, zodat je ruim de tijd hebt om een van de meest indrukwekkende steden ter wereld te ontdekken.
Tussendoor ga je naar de wedstrijd België-Rusland, in het legendarische Maracana stadion. Op de tiende dag van je verblijf reis je door naar Sao Paulo, de grootste en meest multiculturele stad van het land. Je neemt er je intrek in het Mercure Sao Paulo Pauleta, opnieuw een 4*-hotel gelegen vlakbij het stadstheater. Hier woon je de laatste wedstrijd van de Belgen bij, tegen Zuid-Korea, in het Corinthians stadion. De dag na de wedstrijd is er de terugvlucht van Sao Paulo naar Brussel.
Deze unieke reis is zowat het meest volledige WK arrangement dat je kan boeken en bied je dus de kans om naast het WK ook dit bijzondere land te ontdekken.
In de prijs van 5.821 euro per persoon zijn vluchten, 11 nachten verblijf op basis van kamer met ontbijt, transport ter plaatse met luxetouringcar en Nederlandstalige reisleiding en tickets voor de drie wedstrijden van de Belgen (cat.II) inbegrepen. De afreisdatum is 15 juni 2014, terugkeer is voorzien op 28 juni 2014.
Bijkomende informatie: info@upgraded.be of 015/27 71 77 - www.upgraded.be
VINCENT'S GARDEN, EEN STUKJE GROEN PARADIJS - Vincent Sheppard introduceert nieuw merk voor buitenmeubelen
Met een nostalgische knipoog gaat Vincent’s Garden straks de zomer in. Het nieuwe merk van Vincent Sheppard straalt eenzelfde vakmanschap uit als de gekende Lloyd Loom-meubelen, maar verkent andere duurzame materialen. Ontdek de comfortabele retrodesigns en creëer je eigen stukje paradijs op je terras. Met Vincent’s Garden komt er een sfeervolle aanvulling op de buitenmeubelen. Het merk kiest voor duurzame materialen die bijzonder weerbestendig zijn. Voor een authentieke collectie, die elegantie én gebruiksgemak uitstraalt.
Lucy Modular & Lucy Sunlounger: Zachte, afgeronde vormen geven de loungecollectie Lucy van Vincent’s Garden een hoog relaxgehalte. Lucy duikt de seventies in, maar brengt tegelijk retrodesign met alle comfort van vandaag. Laatste nieuwkomers – de collectie telt al een chaise longue, lounge chair, footrest en bijzettafel – zijn de modulaire sofa en het ligbed. De sofa nodigt je uit tot relaxen op maat. Je kan de verschillende elementen apart gebruiken of knap samenvoegen tot een grote loungezetel. Ook de Sunlounger staat voor uitstekend zitcomfort, met een frame in gepoederlakt aluminium en een zitting in stevige kunststof. Lucy is speciaal ontworpen om het hele jaar buiten te blijven staan.
Gipsy Cocoon & Gipsy Dining Chair: Dineren in stijl? De Gipsy-lijn van Vincent’s Garden schept een gracieuze setting! De eetstoelen garanderen een zalig zitcomfort met een retrogetint kuipje in handgeweven kunststofdraad. Heel elegant gecombineerd met een frame in aluminium. Ook de Gipsy Cocoon heeft zijn naam niet gestolen: nestel je geborgen in een schaduwrijk plekje en geniet van de zomer!
In Vincent’s Garden, een merk van Vincent Sheppard, ontdek je het authentieke buitenleven. De ‘all weather’ outdoorcollectie staat voor elegante en gebruiksvriendelijke buitenmeubelen in weerbestendig materiaal, zoals aluminium en recycleerbaar polypropyleen. De collecties stralen stuk voor stuk gezelligheid uit en nodigen uit tot ontspannen genieten. www.vincentsheppard.com
Te ontdekken op het Vakantiesalon:Languedoc-Roussillon
Te ontdekken op het Vakantiesalon 2014: Languedoc-Roussillon, goed leven op z'n zuiders
Languedoc-Roussillon is met haar duizend kleuren een echte schattenoase. Naast schitterende historische dorpen, verbluffende natuur en rijkelijke gastronomie, biedt deze Zuid-Franse regio een waaier aan culturele en sportieve activiteiten aan betaalbare prijzen. De regio is een paradijs voor elke leeftijd, afgeboord door Spanje en de Pyreneeën en badend in de Middellandse-Zee – om zo snel mogelijk te ontdekken!
Mythische steden : Montpellier, Nîmes, Carcassonne, Narbonne, Perpignan … en nog zoveel andere roemruchte steden in dit zonnige zuiden liggen klaar om ontdekt te worden. Languedoc-Roussillon telt bovendien tientallen bloemrijke, gerestaureerde dorpen, waarvan er velen mogen uitpakken met het label ‘Plus beau village de France’. Met andere woorden: het mooiste wat Frankrijk te bieden heeft. En dat vindt u ook terug in het zuiders accent én temperament.
Uitgestrekte natuur : Languedoc-Roussillon is ideaal gelegen en beschikt naast een gevarieerde geografie en weelderige natuur over zowel kusten als bergen. Behalve dierenparken, feeërieke tuinen en mysterieuze grotten, is de regio fier op haar achttien wintersportstations in de Catalaanse Pyreneeën, de Cevennen, de Margeride en de Aubrac, waar de zon altijd schijnt.
Rijk cultuurpatrimonium : Niet minder dan zes sites zijn erkend als Unesco-werelderfgoed. Languedoc-Roussillon herbergt talrijke architectuurschatten. De kastelen van Katharenland, het museum van Ephèbe voor onderwaterarcheologie, het museum van Tautavel, de arena’s van Nîmes, de abdij van Fontfroide … en nog zoveel andere prestigieuze sites waar het historisch erfgoed haar geheimen prijs geeft.
Streekgastronomie : De regio is ook bekend om haar wijn, onder het label ‘Sud de France’, dat dertig appellaties verenigt en zich uitstrekt over de oudste en grootste wijngaard ter wereld, van niet minder dan 290 000 hectaren. Maar ook de culinaire specialiteiten bezorgen je het water in de mond. Van tielle sétoise tot caussolet van Castelnaudary. En van brandade nîmoise tot de Catalaanse specialiteit anchois de Collioure. Om nog maar te zwijgen van de foie gras – populair tijdens de eindejaarsfeesten – en van de truffel, een van dé culinaire troeven van deze regio en haar 22 sterrenchefs.
Traditie en folklore: Stieren die door de straten briezen, traditionele stierenspelen (courses camarguaises) in de arena’s, middeleeuwse steektoernooien, de feria’s van Nîmes en Béziers, bal- en tamboerijnspelen, carnavals, het Feest van de Transhumance (het verplaatsen van schapen naar de zomerweiden). Languedoc-Roussillon is doordrongen van geschiedenis. Een wereld waar je leeft op het ritme van tradities.
Hoe geraakt u er?
Met de wagen : Autoroute du soleil via Lyon tot Orange, vervolgens A9-E15 richting Nîmes : +/- 10u onderweg.
Met het vliegtuig : Vlucht Charleroi-Nîmes : +/- 1u40 onderweg.
"Sud de France Développement” stelt de regio Languedoc-Roussillon voor op het Vakantiesalon, van 6 tot 10 februari 2014 in Brussels Expo.
De grote trend voor 2014 zijn korte vakanties. Uit studies is gebleken dat reizigers vandaag eerder voor korte vakanties kiezen (tegenover lange vakanties vroeger). Dat komt natuurlijk de dichtbij-bestemmingen ten goede. Die spelen nu al in op deze trend en komen naar het Vakantiesalon met een aanbod dat ruimer dan ooit is, aan de hand van themaroutes en reistypes: actief, city trip, natuuruitstap & wellness.
Cultuurschatten, natuurlijke rijkdommen en gevarieerde landschappen, geraffineerde gerechten en uitstekende wijnen, feestelijke tradities en een bruisende cultuur… het Groot-Hertogdom Luxemburg is heel het jaar door de ideale bestemming voor een ongewone reis. Luxemburg mag dan klein zijn, het oefent een grote toeristische aantrekkingskracht uit en biedt een ruime waaier van activiteiten (golf, trektochten, klimmen, enz.). (Paleis 6, stand 250)
In 2014 is Duitsland weer helemaal terug op het Vakantiesalon. Als een van de favoriete bestemmingen van de Belgen zal onze oosterbuur laten zien wat het land te bieden heeft, van gastronomie via cultuur tot openluchtactiviteiten. Nieuw dit jaar op het Salon: het attractiepark Europapark - winnaar van de “Traveller’s Choice 2013”-prijs van Tripadvisor - het Zwarte Woud en Rheinland-Pfalz, met zijn betoverende natuur en cultuursteden Trier, Mainz, Koblenz en Speyer. (Paleis 5, stand 234)
Het is een vaste gewoonte geworden op het Vakantiesalon van Brussel: diverse Italiaanse streken zetten er hun beste beentje voor, met hun gastronomie, cultuuraanbod of activiteiten. Laat u verleiden door de charme van la Dolce Vita op de stand van Italië. (Paleis 4, stand 440)
Kom een kijkje nemen op de stand van Nederland en laat u verrassen door het gevarieerde toeristische aanbod van onze noorderburen: tussen de Nederlandse tulpenvelden doen ze meer dan alleen maar fietsen! Steeds meer grote steden breiden hun toeristische aanbod uit met rondleidingen per fiets en ook na het feestjaar 2013 blijft Amsterdam bruisen. Dat naast een nieuwe gastronomische impuls die het land al een tijdje karakteriseert.
Spanje (Paleis 5, stand 250) is terecht een van de favoriete bestemmingen van de Belgen (na Frankrijk, volgens de laatste cijfers van de ABTO – december 2013): een aangenaam klimaat heel het jaar door, een ruime waaier van mogelijke activiteiten en de gemakkelijke bereikbaarheid dankzij frequente vluchten van diverse luchtvaartmaatschappijen naar tal van Spaanse bestemmingen. Kom de Spaanse charme (her)ontdekken op het Vakantiesalon!
Vakantiesalon Brussel: Exposanten in de schijnwerpers
Zoals ieder jaar is het Vakantiesalon ook deze keer enorm gegroeid. Ondanks het moeilijke economische klimaat zijn steeds meer bestemmingen en organisaties vertegenwoordigd. Het succes van het Vakantiesalon is dan ook het beste bewijs dat Belgen blijven reizen.
Naast Japan en Peru – twee van de nieuwe bestemmingen – worden ook de dichtbij-bestemmingen in de schijnwerpers gezet, waaronder Duitsland dat weer helemaal terug is.
Peru: Als gastland van deze editie van het Vakantiesalon zal Peru in 2014 volop in de belangstelling staan. Met zijn ruim 6.000 jaar geschiedenis is het een van de meest contrastrijke landen van onze planeet, goed voor talloze bestemmingen en activiteiten. Peru is een paradijs voor natuurliefhebbers, die er zowel fauna en flora kunnen bewonderen als onontdekte en afgelegen natuurlandschappen kunnen verkennen.
Ook voor cultuurliefhebbers staat Peru garant voor een unieke ervaring; op allerlei manieren houdt het land immers zijn duizenden jaren oude culturen in ere. Tot slot zullen ook avonturiers er hun gading vinden; de bijzondere geografie van Peru nodigt immers uit tot allerlei extreme belevenissen. Een warme woestijnkust, imposante bergen en een dichtbegroeid oerwoud maken activiteiten mogelijk zoals bergbeklimmen, sandboarden op de kustduinen, kanovaren op rivieren of trekking langs het Incapad. En speciaal voor de fijnproevers: voor het tweede jaar op rij werd Peru tijdens de World Travel Awards in november 2013 in Doha uitgeroepen tot « World’s Leading Culinary Destination ». (Paleis 7, stand 340)
Japan
Tijdens deze editie wordt ook Japan niet vergeten. Bezoek het Land van de Rijzende Zon en ontdek alles wat Japan te bieden heeft… Tokyo, met zijn drukke stadsleven. Kyoto, de oude keizerlijke hoofdstad en stad van de kunsten, geisha’s en thee. Nara, de artistieke en religieuze wieg. Nikko, hoog in de bergen, of Kamakura aan de kust en Hakone aan de voet van de berg Fuji. (Paleis 7, stand 370)
Vakantiesalon Brussel: Frankrijk: nog altijd een favoriete bestemming van de Belgen
Frankrijk blijft een enorme aantrekkingskracht uitoefenen op Belgische toeristen. Zowel in de winter als in de zomer blijft onze zuiderbuur een populaire bestemming voor een autovakantie. City trips, natuuruitstapjes, skivakanties, sportreizen, gastronomische verblijven of zonvakanties... Frankrijk blijft een van de Europese toplanden en een favoriete bestemming van de Belgen, en dat in alle reis-segmenten.
Ook het herdenkingstoerisme komt aan bod. In 2014 wordt immers de 100ste verjaardag van het begin van de Eerste Wereldoorlog herdacht. Naar aanleiding daarvan nodigt Atout France u uit om tal van bestemmingen te komen ontdekken waar herdenkingen zullen plaatsvinden. Tijdens de Grote Oorlog werden talloze veldslagen uitgevochten in Frankrijk, van Picardië tot Nord-Pas-de-Calais en Champagne-Ardenne. Het Carrière Wellingtonmuseum, de slagvelden van Argonne of het nationaal monument voor de overwinning aan de Marne in Mondement zijn maar enkele voorbeelden. Deze bezinningsplekken bevinden zich op amper 3 uur van Brussel.
Het is dan ook niet meer dan logisch dat het land rijkelijk vertegenwoordigd is op het Vakantiesalon; naar goede gewoonte vult Frankrijk in zijn eentje het hele Paleis 4. De Franse overzeese gebieden zoals Martinique, Île de la Réunion, Nieuw-Caledonië en Guadeloupe zijn ook vertegenwoordigd, maar dan wel bij de verre bestemmingen (Paleis 7).
Het Vakantiesalon van Brussel is ook uniek in zijn soort: het is de enige toeristische beurs ter wereld waar bijna alle regio’s van Frankrijk vertegenwoordigd zijn. Op alle andere beurzen is Frankrijk met steeds kleinere stands aanwezig, maar Atout France blijft investeren in het Vakantiesalon van Brussel. De Belgische toerist houdt van Frankrijk en dat werpt zijn vruchten af! Voor meer informatie over Frankrijk en voor het volledige animatieprogramma kunnen bezoekers terecht in Paleis 4.
Elektronische kaart: DE grote nieuwigheid van 2014: bij de ingang ontvangen alle bezoekers een chipkaart waarmee ze de gewenste informatie kunnen downloaden via terminals op elke stand. Het enige wat ze dan nog moeten doen, is thuis alles uploaden naar hun computer. Met deze e-card kunnen bezoekers genieten van een eenmalige registratie, snelle deelname aan wedstrijden, geen zware tassen meer, link naar de sociale netwerken en informatie raadplegen op een rustig moment.
Boeken op het Salon: Reizigers die tijdens hun bezoek aan het Salon smoorverliefd raken op een bestemming, kunnen op de stand van Jetair Center (Paleis 5 stand 470) onmiddellijk een reis boeken. In 2014 zullen ook Neckerman (Paleis 6 stand 270) en Sunjets (Paleis 5 stand 150) de mogelijkheid van een onmiddellijke boeking aanbieden. Op die manier is het Vakantiesalon nog meer synoniem met kwaliteit. Het contact met de exposanten blijft immers niet beperkt tot het verzamelen van informatie, maar boezemt bovendien vertrouwen in en zet de bezoekers ertoe aan hun volgende vakantie te boeken. En zoals altijd zullen de twee reisorganisatoren Corendon en Gigatour ook aanwezig zijn.
De Villages van het Vakantiesalon
Sinds 2011 bundelen verschillende exposanten hun krachten in diverse Villages. Naast de Caribbean Village, de Asia-Pacific Village, de Nordic Village en De African Village kwamen er al gauw de Cruise Village, de Latin-American Village en de North-American bij. Vorig jaar werd de lijst nog uitgebreid met de Walloon Village en de Flanders Village, naast een gezellige informatiestand over de stad Brussel. Die bieden tal van mogelijkheden, zowel voor exposanten als voor (professionele) bezoekers. Dit jaar kunt u opnieuw genieten van deze ruime waaier van stands met hun exotisch tintje en gezellige sfeer.
Dankzij deze groepsdynamiek kunnen de exposanten hun zichtbaarheid vergroten en kunnen bezoekers snel en gemakkelijk vinden wat ze zoeken. Bovendien organiseren de dorpen afwisselend animaties. De muziek, traditionele dansen, cocktails, hapjes en tal van andere zaken dompelen de bezoekers onder in de couleur locale van de diverse bestemmingen. En wat is er beter dan een voorsmaakje van een mogelijke toekomstige reis?
Het Vakantiesalon pakt voor de eerste keer uit met 3 themaroutes: golfen, duiken en wandelen & fietsen. Deze uitgestippelde routes voeren de bezoekers langs verschillende stands die mooie vakanties aanbieden, waar ze hun passie en verbeelding de vrije loop kunnen laten. Zo kan de consument op een andere manier in contact komen met de exposanten en profileert het Salon zich als “trendsetter”. Tegenwoordig zijn steeds meer reizigers immers op zoek naar een echte belevenis; met deze nieuwe themaroutes en bijbehorende animaties voorziet het Vakantiesalon in die behoefte. Bezoekers kunnen de themaroutes ontdekken aan de hand van een kleurcode en 3 verschillende parcours langs de Paleizen.
THEMAROUTE GOLFEN: Nu Belgische spelers steeds hoger eindigen in de internationale klassementen, wordt golfen almaar populairder. Bovendien wordt golfen officieel een Olympische sport vanaf de Olympische Spelen van 2016. Historisch gezien was golf een elitaire sport, maar ze wordt stilaan toegankelijk voor een steeds breder publiek. Die trend is ook de organisatie van het Vakantiesalon niet ontgaan. Daarom worden dit jaar enkele landen met een prachtig golfaanbod in de schijnwerpers gezet.
Momenteel profileert Marokko (Paleis 5 stand 540) zich als een topbestemming omwille van zijn golfinfrastructuur en omdat het land zijn toeristisch aanbod wil verdubbelen tegen 2020. En dat terwijl de Belgen nu al op de vijfde plaats staan van alle buitenlandse bezoekers! In het kielzog volgt Turkije (Paleis 5 stand 450) dat zich opwerpt als internationaal golfcentrum, met een combinatie van gastvrijheid, kwaliteit en prestige. Het bewijs is geleverd: in 2012 vond het wereldkampioenschap golf plaats in de Turkse stad Belek. Wie op luxe gesteld is, zal ongetwijfeld zijn gading vinden op de stand van de Dominicaanse Republiek (Paleis 7 stand 420); andere bestemmingen zullen u eerder verbazen, zoals Luxemburg (Paleis 6 stand 250), dat prachtige terreinen heeft op amper enkele kilometers van elkaar. Daar kunt u terecht voor een gevarieerde golfvakantie, met een minimum aan verplaatsingen.
De reisorganisatoren ATC (All Travel Consultants, Fox Vakanties en Cruise Travel) vindt u langs het golfparcours, om u door hun ruime en aantrekkelijke golfaanbod te loodsen. Proef nu al van uw vakantie op de putting green van de Luxemburgse stand!
THEMAROUTE WANDELEN & FIETSEN: Wandelingen of trektochten met de fiets of te voet? Aan u de keuze... Er is voor ieder wat wils, volgens uw zin op dat moment en uw ontdekkingsdrang! Tal van bestemmingen zullen u verbazen met hun aanbod aan trektochten, te voet of met de fiets. Geef toe, bij Bangkok, een stad die beter bekend staat om zijn verkeersopstoppingen dan om zijn fietspaden, denkt u niet meteen aan fietsen… Toch kunt u op de stand van Thailand (Paleis 7 stand 556) ontdekken dat deze wereldstad ook met een tweewieler te bezoeken is! Californië (Paleis 7 stand 140) een paradijs voor zonnekloppers en surfers? Ja, maar niet alleen dat! En Nederland (Paleis 6 stand 150), een favoriete bestemming van fietsliefhebbers, stelt zijn toeristisch aanbod voor, met routes langs de grote steden. De Canarische Eilanden van hun kant, waar er het hele jaar door een tropisch klimaat heerst, zullen u zin geven om de archipel eens door een andere bril te bekijken.
We mogen ook Polen (Paleis 5 stand 210), Peru (Paleis 7 stand 535) en Malta (Paleis 5 stand 477) niet vergeten, die ook met hun troeven uitpakken, en de reisorganisatoren Vancansoleil, Zuiderhuis en Pasar bij wie u tal van mooie bestemmingen voor wandel- en fietstochten kunt ontdekken! Absoluut niet te missen op de Jokerstand: een 100% adrenaline-animatie!
THEMAROUTE DUIKEN: Absolute rust, mysterieuze onderwatertaferelen, een buitengewone kleurenpracht en een volkomen uniek gevoel; redenen genoeg om te gaan duiken! Van een duikdoop voor beginners tot een volledig verzorgd verblijf voor gevorderden of vervolmakingsstages – u kunt deze sport beoefenen in tal van landen, goed voor een ruim toeristisch aanbod.
Zo is Malta (Paleis 5 stand 477) met zijn helder water en ideale temperatuur, rijk zeeleven en sensationele onderwaterlandschappen een van de beste bestemmingen om te gaan duiken in de Middellandse Zee, op een paar uur vliegen van bij ons.
Aan de liefhebbers van diepzeeduiken hoeven we de Caraïben niet meer voor te stellen! Het Dorp van de Caraïben (Paleis 7 stand 420), waar de Dominicaanse Republiek een prominente plaats inneemt, zal er in 2014 opnieuw bij zijn. Daar kunt u dromen van de mooiste onderwatertaferelen ter wereld.
Een vakantie is een ideale gelegenheid om nieuwe ervaringen op te doen; waag dus de sprong en bezoek de stand van BEFOS (de Belgische Duikfederatie), de stand van ATC of neem een duik in de duiktank op het Salon !
Van 6 tot en met 10 februari 2014 opent het Vakantiesalon 2014 zijn deuren in Brussels Expo. Drie themaroutes zullen de bezoekers door deze 56ste editie gidsen: golfen, duiken, wandelen & fietsen. Het Vakantiesalon is meer dan ooit tot een belevenis en dat voor het hele gezin!
Eén van de nieuwigheden in 2014 is een elektronische kaart die de bezoekers aan de ingang van het Salon zullen ontvangen. Daarmee kunnen ze dan de gewenste informatie downloaden via de terminals op de verschillende stands. Zo speelt het Vakantiesalon in op de vraag van de bezoekers naar meer digitale mogelijkheden, die men trouwens al in heel de toeristische sector terugvindt.
Zoals elk jaar kunnen op ontdekkingen beluste reizigers terecht in vier Paleizen. Paleis 4 is volledig aan Frankrijk gewijd, terwijl Paleis 5 aan Europese bestemmingen en de Middellandse Zee is voorbehouden. In Paleis 6 zijn de Benelux-landen te vinden. Voor verre bestemmingen moet u in Paleis 7 zijn; daar garanderen de Villages van het Vakantiesalon een optimale herkenbaarheid voor de bezoeker en zorgen ze voor de algemene sfeer van het Salon.
In 2014 zijn de vaste waarden van het Salon er weer bij, tot groot genoegen van iedereen; Frankrijk, Italië en Spanje zijn immers nog altijd de favoriete bestemmingen van de Belgen. En die liefde is wederzijds. Het Vakantiesalon van Brussel is dan ook de enige beurs waar bijna alle Franse streken vertegenwoordigd zijn! Naast drie themaroutes die een parcours langs de vier Paleizen uitstippelen, zal het herdenkingstoerisme een prominente plaats innemen in het Franse aanbod. Luxemburg en Duitsland zullen ook op de afspraak zijn, met meer uitgebreide stands. Wat verre bestemmingen betreft, zullen Peru en Japan de nieuwkomers zijn op het Salon. Peru is trouwens het gastland voor de editie van 2014.
2014 is ook een keerpunt in de reissector, door de afschaffing van de vergunningsplicht in Vlaanderen. Nu meer dan ooit biedt een reis georganiseerd door een Belgische reisagent of touroperator niets dan voordelen: reizigers hebben de keuze uit een enorm aanbod van reizen op maat en dit tegen de beste prijs. Een reisagent of touroperator blijft dus van cruciaal belang voor een zorgeloze reis. Bezoekers van het Vakantiesalon kunnen met al hun vragen terecht bij de beroepsfederaties (Paleis 5).
Praktische informatie: Vakantiesalon Brussel van donderdag 6 februari tot en met maandag 10 februari 2014, open van 10u tot 18u, dit op Brussels Expo, Paleis 4, 5, 6en 7. Bijna 800 deelnemers, waaronder Belgische en buitenlandse toeristische diensten, hotels, luchtvaartmaatschappijen en touroperators. Toegang: kinderen onder de 12 jaar, vergezeld door een volwassene: gratis, volwassenen 8€. www.vakantiesalon.eu - www.brusselstraveltop.eu
Chocoladesalon: de bekroning van de Belgische chocolade
België is een land van tradities en wereldwijd al sinds mensenheugenis gerenommeerd als het op chocolade aankomt. Brussel is dan ook de fiere gaststad van het 1ste Chocoladesalon op Belgisch grondgebied, van vrijdag 7 tot zondag 9 februari 2014 in Tour & Taxis (Shed 1).
Zowel liefhebbers als professionals uit de sector kijken reikhalzend uit naar de beurs die als internationaal label geldt. Met meer dan 20 edities over de hele wereld verspreid (van Parijs en New York tot Salvador de Bahia, Tokyo, Seoul, Londen,…) ontbrak er nog één naam op de lijst: de hoofdstad van Europa. Tijdens deze 1e Brusselse uitgave zullen een 100-tal, voornamelijk Belgische maar ook internationale exposanten hun talenten tonen op maar liefst 4 000 m² tentoonstellingsruimte.
In welke mate u ook aan chocolade verknocht bent, van beginnend of gepassioneerd liefhebber tot professional, er is voor elk wat wils. U vindt er uw favoriete merken en vaklui, u kunt met vooraanstaande figuren van gedachten wisselen, nieuwe producten of specialiteiten ontdekken en proeven, een extra dosis cultuur opdoen, de kneepjes van het vak aangeleerd krijgen door de grootste chef-patissiers en jonge talenten. En uiteraard de Belgische chocolade vieren!
In het hart van de beurs staat een smakelijke en zelfs existentiële vraag centraal: ‘wat maakt chocolade zo magisch? Van magische cacaobron tot sprookjesachtige wereld: chocolade heeft mensen altijd al geïntrigeerd en gefascineerd door de vele mogelijkheden die hij biedt en de kracht die ervan uitgaat. Het Brusselse Salon van de Chocolade probeert de enorme kracht van dat wereldwijd geliefde “wondermiddel” te ontcijferen via tentoonstellingen, een beroemd defilé van jurken in chocolade, smakelijke demonstraties door chefs en chocolatiers en het onthullen van nieuwe creaties. Vaklui die weten waar smaak voor staat, ambachtelijke chocolatiers, auteurs, chef-patissiers, … Zij zullen hun ervaring met u delen en de symboliek van die lekkernij uit de doeken doen.
Chocolade: wie smelt daar nu niet voor? Chocolade is fascinerend, magisch, zelfs heilig en kent geen grenzen, beperkingen of taboes. Van goddelijk wondermiddel bij de Azteken tot de medische en therapeutische krachten die vandaag erkend worden, maar ook gewoon omdat het zo lekker is: chocolade heeft de hele wereld altijd al betoverd. Chocolade blijft het wondermiddel van de XXIe eeuw… Het 1ste Salon van de Chocolade in België zal ook u betoveren!
Op het vlak van chocoladeconsumptie komt België op wereldvlak met ongeveer 10 kilo per jaar per persoon na Zwitserland op de tweede plaats. De wereldwijde consumptie van chocolade lag altijd al erg hoog, maar kent momenteel een stijging door de toenemende interesse in landen als China of India. Die explosieve groei qua verkoop (20% per jaar) zet de grote, voornamelijk Belgische spelers aan tot vernieuwing om de behoefte van die veeleisende klanten in te vullen.
De magie van het Chocoladesalon is een sprookjeswereld van chocoladejurken. Een alchemie van talent en kunde van weleer. De schitterende schetsen van gerenommeerde ontwerpers en jonge modegenieën en de knowhow van de beste chocolatiers smelten met bijzonder veel passie samen. Hun gezamenlijke creaties zijn allemaal even betoverend en worden op hun mooist dankzij een onuitgegeven en sprookjesachtige show. De schijnwerpers worden gericht op de moderne magie en de ontelbare metamorfoses van cacao in prachtige creaties.
In de “Choco Demo” tonen beroemde Belgische chefs, chef-patissiers en chocolatiers ieder uur hun uitzonderlijke recepten aan een gepassioneerd publiek en delen ze hun professionele tips & tricks. De techniek en kunst van lekkernijen maken. Om letterlijk en figuurlijk van te smullen. De Belgische gastronomie is op de afspraak en tilt het bruine goud naar topniveau.
“Chocoland” is elke dag vanaf 11u open voor kinderen van 4 tot 10 jaar. Er worden speelse en recreatieve workshops rond verschillende thema’s georganiseerd. Studentenhaver, lolly’s, makarons en maskers in chocolade maken: de chefs in wording zullen lekker weten wat doen! Hier dompelt elke jonge snaak zich onder in een wereld van chocolade en ontpopt hij zich tot artiest van de smaak. Het is de bedoeling dat kinderen op een andere manier naar patisserie en chocolade kijken, dat ze de nodige kennis opdoen en persoonlijke kunstwerkjes maken om er nadien hun tanden in te zetten! De workshops worden georganiseerd in samenwerking met La Route du Chocolat Belge, moeten zin geven om te proeven en aanzetten tot culinaire creativiteit.
Culinaire design: de jonge generatie wordt in de bloemetjes gezet. Door de zeer sterke symbolische waarde, is chocolade het materiaal bij uitstek in het domein van culinaire design. Het Chocoladesalon van Brussel stelt de creaties en ideeën van de studenten van het Executive Master Food Design voor. Uniek in Europa en aangeboden in het Koninklijk Academie van Schone Kunsten in Brussel sinds 2012, heeft de Executive Master Food Design interesse voor de chocolade in al haar facetten van de esthetische vormgeving en de smaak, van de boodschap tot de culinaire boodschap. www.salon-du-chocolat.com
Beautea is een internationaal theemerk met aansluitende huidverzorgingsproducten van Nederlandse bodem, dat opgericht werd door de zussen Amber en Chantal. Na een carrière in de zakelijke dienstverlening besloten ze hun hart te volgen en tastbare producten te ontwikkelen die de gebruikers een goed gevoel geven. Beautea richt zich in het bijzonder op de eigentijdse drukbezette man en vrouw die binnen de hectiek van de ‘urban lifestyle’ toch graag een moment voor zichzelf willen creëren.
Witte thee is de rode draad van deze lijn, witte thee is een natuurlijke antioxidant met een krachtige werking gemaakt van jonge bladeren die nog in hun knoppen zitten. De thee bevat meer antioxidanten dan vitamine C en E en helpt je immuunsysteem te versterken en bevordert de spijsvertering. Ook beschermt witte thee je huid waardoor deze langer jong blijft. Bij Beautea is hij een basis voor een goede gezondheid in perfecte harmonie met jezelf en je omgeving. Hij biedt de gebruikers een moment voor zichzelf, een moment van genot zodat men zich weer sterk voelt om de hele wereld aan te kunnen. De huidverzorgingsproducten sluiten perfect aan bij de met zorg geselecteerde theesmaken, zijn uniek van samenstelling en hebben een heerlijke herkenbare geur.
Beautea biedt rustmomenten in een wereld van hectiek, deze werden in zes moods vormgegeven. Iedere mood staat voor een specifiek moment waarbij verzorging, rust en het drinken van thee samenkomen. Of je nu op zoek bent naar comfort, vitaliteit, ontspanning, verfrissing, verwennerij of verrast wil worden, voor elk moment is er een mood. Smaaksensatie werd afgestemd op beautyrituelen, het resultaat van een zorgvuldige selectie en combinatie van echte theeblaadjes, fruit, bloemen, bloesems en kruiden.
Een theebeleving is genieten van de luxe van een ontspannende massage en/of schoonheidsbehandeling, het beleven van een gevoel van rust en balans. De basis van weldadige huidverzorging ligt in het goed reinigen en verzorgen van de huid en dat is precies wat de door Beautea ontwikkelde beautyproducten doen. Ze zijn figuurlijk op je lijf geschreven en zijn gebaseerd op fijne natuurlijke ingrediënten met heerlijke, herkenbare geur. Het toegevoegde extract van witte thee maakt hen speciaal door de sterke antioxidanten. Ze hebben een krachtige antirimpelwerking kalmeren en versterken de huid en de aderen, stimuleren de huidcelstofwisseling, zijn ontstekeningswerend en voorkomen huidveroudering.
Tussen de Beauteabelevingen in, kunt u in de vorm van moods naar hartenlust genieten van de theecreaties. Het bijzondere van Beautea is het feit dat de smaaksensatie van iedere van deze hoogwaardige theeën en beautyrituelen op elkaar werden afgestemd, hierdoor zie, ruik, proef en voel je Beautea.
De uitgewerkte moods bestaan uit ‘comfort me’: rust en ruimte voor je gedachten, er moet even helemaal niets, comfort me werd verwerkt in het gezichtsmasker; ‘dazzle me’: blij verrast door het voelen, ruiken en beleven, verwerkt in 24h gezichtscrème, ‘energize me’: een duwtje in de rug voor nieuwe energie, terug te vinden in de oogcrème; ‘refresh me’: verfrissing, men kan er weer tegenaan. Refresh me zit in reinigingsmelk, reinigingslotion en gezichtscrub; ‘relax me’: laat de wereld maar even wachten, nu eerst ontspannen via de massageolie en ‘spoil me’: laat je verwennen en geniet van het moment voor jezelf, verborgen in de handcrème. www.lavita-distribution.be
Voor Valentijnsdag is hotel Dolce La Hulpe Brussels afgestemd op alle geliefden
Voor iedereen die door Cupido zijn pijl is geraakt, voor onvoorwaardelijke minnaars, voor stellen die hun leven delen zonder soms de woorden er voor te vinden om uiting te geven aan de vlam die hen bezielt, voor ouders die een voorwendsel zoeken om zich te onttrekken aan hun dagelijkse werkelijkheid en om eindelijk met zijn tweeën samen te zijn voor de duur van een avond gekenmerkt door romantiek, ...voor deze gelegenheid heeft hotel Dolce La Hulpe Brussels magische momenten gecreëerd, momenten om met zijn tweeën te beleven ver van het lawaai en de drukte. Een bucolische onderbreking waarin alleen de ander telt, de tijd van een avond en een nacht.
Soms is het genoeg om er een beetje vorm aan te geven, enkel wat roze bubbels – en, het is een feit – het comfort van een hotelkamer om evocatieve herinneringen op te roepen, een diner waarbij de ogen verdrinken in de verliefde ogen van de beminde en de plezier gewoon maar te leven voor het geluk van de emoties.
De tijd opschorten, de vlam tot een gloeiend vuur doen branden in een omgeving die uitnodigt tot hereniging en uitwisseling. Gelegen in het hart van het Zoniënwoud, op slechts enkele kilometers van Brussel, is de tijd stopgezet, neemt de natuur het over en nodigt de kalmte u uit tot sereniteit. Een bezoek aan Dolce La Hulpe Brussels past perfect in de gezochte sfeer voor Valentijnsdag. Er worden twee onvergetelijke arrangementen voor het verblijf aangeboden, simpelweg voor het plezier.
Valentijnsarrangement inclusief een 5-gangenmenu in het restaurant ‘Brasserie 135’: ontbijtbuffet, halve fles rosé champagne in de kamer, weldadige Cinq Mondes-massageolie formaat 200ml in de kamer, speciaal Valentijnsmenu van 5 gangen, inbegrepen dranken zijn het aperitief, ½ fles wijn per persoon, water en koffie of thee, toegang tot het overdekte zwembad, sauna, hammam en fitnesszaal, kamerjas en sloffen beschikbaar in de kamer, gratis wifi-verbinding en parking. En voor de meest romantische sfeer begeleidt een pianist uw diner op 14, 15 en 22 februari. Vanaf €185 per persoon in een tweepersoonskamer Superieur, aangeboden op 14, 15, 16 en 21, 22 en 23 februari 2014.
Valentijnsarrangement inclusief een 4-gangenmenu in het restaurant ‘Argan’: ontbijtbuffet, halve fles rosé champagne in de kamer, weldadige Cinq Mondes-massageolie formaat 200ml in de kamer, speciaal Valentijnsmenu van 4 gangen, inbegrepen dranken zijn het aperitief, ½ fles wijn per persoon, water en koffie of thee, toegang tot het overdekte zwembad, sauna, hammam en fitnesszaal, kamerjas en sloffen beschikbaar in de kamer, gratis wifi-verbinding en parking. Vanaf €165 per persoon in een tweepersoonskamer Superieur, aangeboden op 15 en 22 februari 2014. En opdat alles perfect zal zijn biedt de Cinq Mondesspa cadeaucheques en onweerstaanbare geschenkverpakkingen aan: www.dolcelahulpegifts.be
SodaStream introduceert Scarlett Johansson als zijn allereerste Global Brand Ambassador
SodaStream International Ltd. (NASDAQ: SODA) wist actrice Scarlett Johansson te strikken als Global Brand Ambassador. Daarmee wordt ze meteen ook de allereerste internationale ambassadeur van het merk. Johansson, winnares van een Tony en vier keer genomineerd voor een Golden Globe, wordt het gezicht van een nieuwe marketingcampagne van ‘s werelds nummer één op het vlak van ‘doe-het-zelf’-koolzuursystemen. De meerjarige samenwerking start met de lancering van SodaStreams advertentie tijdens de Super Bowl XLVIII, de finale van het American football, op zondag 2 februari 2014. Johansson speelt daarin een prominente rol.
“We zijn erg blij met de komst van de buitengewoon getalenteerde Scarlett Johansson,” aldus Daniel Birnbaum, CEO van SodaStream. “Scarlett is al heel lang een enthousiast gebruiker van onze producten, een rolmodel voor het plaatje van een gezond lichaam en verantwoord omgaan met het milieu. Zij is dan ook geknipt als internationaal ambassadeur. Zij belichaamt de waarden van ons merk en het is een eer haar aan boord te mogen verwelkomen.”
Johansson is ervan overtuigd dat gezond zijn alles te maken heeft met inzet, vastberadenheid en de kracht van positief denken. Deze kernwaarden sluiten aan bij het voornemen van SodaStream om een revolutie te ontketenen in de drankenindustrie: mensen middelen aanreiken om gebruiksvriendelijke en fijne bruisende drankjes te bereiden die beter zijn voor henzelf en het milieu.
De actrice was als kind al dol op bruisend water. Zo ontdekte zij SodaStream jaren geleden al. Johansson heeft een frisdrankmaker in huis en zweert bij het merk. “Ik gebruik de producten van SodaStream al jaren en doe ze ook vaak cadeau,” zegt Johansson. “De onderneming streeft naar een gezondere levensstijl en een gezondere planeet, en daar kan ik me perfect in vinden. Je kan het product aanpassen aan ieders stijl en smaak. Geweldig toch? Ik hoefde dan ook niet lang na te denken over een samenwerking met SodaStream. Ik ben gek op SodaStream en de hele wereld mag het weten!”
SodaStream stelt de consument in staat om thuis bruisende drankjes te maken naar eigen smaak. SodaStream biedt sodamixes in meer dan 100 smaken; zij bevatten in het algemeen 2/3 minder suiker, 2/3 minder calorieën, geen maïssiroop met een hoog fructosegehalte en geen aspartaam. Dankzij de innovatieve herbruikbare fles vermindert het SodaStream-systeem de afvalberg van plastic flessen en blikjes aanzienlijk – een ware revolutie in onze consumptie van koolzuurhoudende dranken. Het bedrijf gelooft stellig dat Johansson als Global Ambassador heel wat mensen zal kunnen overtuigen om voortaan ook thuis frisdrank te maken. Het is de toekomst van de drankenindustrie. www.sodastream.com
La Butte aux Bois doneert € 6500,- ten gunste van Kankeronderzoekfonds Limburg !
Zaterdag 11 januari vond het 3e Wiener Neujahr Gala plaats in de Relais & Châteaux Hostellerie la Butte aux Bois te Lanaken. Ruim 150 gasten werden getrakteerd op 3 Limburgse sterren: Marjon Lambriks, Martin Hurkens & Janine Kitzen. Zij brachten de mooiste liederen uit Wenen van de Strauss – familie, Franz Léhar & Robert Stolz ten gehore. Chef Ralf Berendsen verwende de gasten met een exquise 4 gangen diner.
Tijdens de avond werd ‘Baby Elefant Decha’ geveild, belangeloos aangeboden door de Vlaamse kunstenaar Swa van Dael. ‘Decha’, samen met diverse ontplooide initiatieven van het team van La Butte aux Bois in de feestmaand december ( o.a. van elke factuur werd € 1,- gedoneerd ), brachten een totaalbedrag bijeen van € 6500,-. De opbrengst wordt voor 100 % ingezet voor noodzakelijke research in Limburg in de strijd tegen deze vreselijke ziekte. La Butte aux Bois heeft gemeend juist in de feestmaand op deze manier eens stil te staan bij wensen van mensen die in hun bestaan minder voorspoed hebben.
Naar de sneeuw of naar de zon in de paasvakantie? Vars combineert het beste van twee werelden.
Met nog iets minder dan drie maand te gaan, kunnen we al uitkijken naar de paasvakantie. Zin in een zonnig weekje weg, of ga je liever voor een frisse neus in de bergen? In Vars kan het allebei!
Welkom in zonovergoten Vars. Vaak wordt gezegd dat eens de krokusvakantie ten einde loopt, ook het skiseizoen gedaan is. Want de temperaturen stijgen, dus de sneeuw smelt weg. Maar is dat wel zo?
Vars bewijst het tegendeel. Het skistation, dat zich in het hart van Hautes-Alpes bevindt, verwelkomt zelfs enkele weken na het sluiten van andere skidomeinen nog steeds heel wat sneeuwliefhebbers. En dat heeft het te danken aan de hoge ligging... Niet enkel ligt er van bij het traditionele begin van het seizoen sneeuw van hoge kwaliteit, Vars La Forêt Blanche heeft ook nog een fijn extraatje dat nu al doet wegdromen naar de vakantie: op twee uur rijden van de Middellandse Zee en ondergedompeld in een mediterraans klimaat, schijnt de zon er gemiddeld 300 dagen per jaar!
De zon volgen op de latten: "De combinatie van sneeuw en het aangename klimaat geeft onze bezoekers een ervaring die wij « Ski Lumière » noemen: ten volle genieten van het mooie licht en skiën in een zonovergoten wit landschap" zegt Anna Fréjus van l’Office du Tourisme van Vars. «Skiërs kunnen op onze pistes de zon 360° rond te volgen. Een mooi kleurtje opdoen in april én terwijl skiën ? Het kan in Vars ! » Mooi meegenomen, en dit dankzij de hoge ligging van skidomein La Forêt Blanche : 83% ligt op 2.000 meter hoogte, en de bergtoppen reiken zelfs tot 2.750 meter hoog!
“Ski Lumière” aan zachte prijsjes. De skiliftuitbaters bieden tijdens de periode van zaterdag 5 tot zondag 27 april 2014 speciale tarieven aan: 6 dagen skiën voor de prijs van 4 : 134 euro in plaats van 187,50 euro. Aanbieding voor 6 opeenvolgende dagen, op het domein La Forêt Blanche (enkel op publieke tarieven); 4 dagen skiën voor de prijs van 2 : 71,50 euro in plaats van 134 euro. Aanbieding voor 4 opeenvolgende dagen, op het domein La Forêt Blanche (enkel op publieke tarieven) en 20% korting tijdens de laatste openingsweek, geldig op de publieke tarieven van 19 tot 27 april 2014.
Skistation Vars La Forêt Blanche denkt ook aan…’Culinaire liefhebbers’ : Crousetons zijn een echte specialiteit van Vars. Deze pasta, gemaakt met bloem, eieren, zout en water, wordt meestal gegratineerd met regionale blauwe kaas en gebruinde boter gegeten. Vars organiseert op 15 april voor de laatste keer dit seizoen « Full Moon », waarbij het licht van de volle maan centraal staat. Skiën in een pikzwart decor op een wit sneeuwtapijt: sfeer gegarandeerd! Ambiance in de sneeuw – Op 12 april (voorziene datum) komen tijdens de Urban Jib Arena freeride, muziek en kunst samen voor het grootste freestyle event van het moment. Dit gebeuren gaat door in een van de mooiste snowparks, opgezet in een stedelijke omgeving aan de voet van het skigebied. De Urban Jib Arena kleurt dit jaar helemaal ‘western’, verkleedkleren zijn een must voor een onvergetelijke ervaring!
Weetjes: Vars : gemeente in het departement Hautes-Alpes, in de regio Provence-Côte d'Azur , afstand van Brussel : 990 km. De inwoners worden ‘Varsincs’ genoemd het dorp telt 116 pistes (185 km), waarvan 10 zwarte, 40 rode, 21 groene, 45 blauwe, 10 km langlaufpistes, 34 km (sneeuwschoen)wandelroutes door bossen en valleien, 52 skiliften: 32 sleepliften, 18 stoeltjesliften, 1 “télénacelle”, 1 gondel, 8 snowparks en 10 restaurants in de bergen op de pistes maar ook 900.000 lorken (bij benadering…). www.vars.com
Veel voordeel met nieuw ‘Vaar & Bespaar’ programma Holland America Line
Holland America Line lanceert het nieuwe ‘Vaar & Bespaar’ programma waarmee gasten kunnen profiteren van drie speciale aanbiedingen. Het ‘Vaar & Bespaar’ programma is beschikbaar op geselecteerde afvaarten met vertrek tussen juni en december 2014 en is van toepassing op verschillende bestemmingen. Met het programma moedigt Holland America Line haar gasten aan eerder te boeken om zo de beste hut te krijgen en te profiteren van vele voordelen.
De ‘Vaar & Bespaar’ aanbiedingen bestaan uit verlaagde tarieven op bepaalde zomerexcursies bij boekingen vóór 28 februari 2014, een verlaagd tarief voor de derde en vierde gast en flexibele boekingsvoorwaarden voor alle hutcategorieën. Gasten ontvangen de aanbiedingen bij het boeken van geselecteerde afvaarten in 2014 en bij een gecombineerde Alaska land- en zeereis.
‘Het nieuwe ‘Vaar & Bespaar’ programma biedt diverse voordelen waardoor het extra interessant wordt om nu alvast een cruise te boeken voor 2014’, zegt Richard Meadows, executive vice president marketing & sales bij Holland America Line. ‘Cruisen behoort al tot één van de beste manieren om vakantie te vieren en met deze extra aanbiedingen komt een cruise in Europa of Alaska nog dichterbij. Nu is het moment om een cruise voor aankomende zomer te boeken.’
Het ‘Vaar & Bespaar’ programma is van toepassing op de volgende routes: Alaska cruises en Alaska land- en zeereizen, Afrika, Azië, Australië/Nieuw-Zeeland, Canada/New England, het Caribisch gebied, Europa, Hawaï/Tahiti, Mexico, het Panamakanaal en Zuid-Amerika. Juist gezinnen profiteren van de voordelen van het ‘Vaar & Bespaar’ programma met het verlaagde tarief voor de derde en vierde gast naar verschillende cruisebestemmingen. Daarnaast kunnen gasten tegen verlaagde tarieven genieten van vele interessante excursies indien geboekt vóór 28 februari 2014.