De
wijngaard verandert van kleur. Goud, brons en rode tinten gaan overheersen. Het
oogsten zit erop. Vorige jaargangen rusten en rijpen en maken plaats voor de
nieuwe wijn die nu onstuimig tekeergaat in de gistkuipen. Het weer is nog mild
en geknipt voor uitstapjes van kelder naar kelder, van kelder naar museum, van
het museum naar het bos, van het bos naar het restaurant en van daar weer naar
je gastenkamer. De dag zit erop en het is goed geweest: mooie landschappen,
aangename ontmoetingen en lekkere Côtes du Rhône.
Wijn en
toerisme buiten het seizoen De Rhônevallei telt 74.000 hectare druiven. Ze is
daarmee Frankrijks op een na grootste AOC-wijngebied, qua oppervlakte dan toch.
De Rhônevallei is ook een fascinerende streek die elk jaar ruim 14 miljoen toeristen
verwelkomt en dat niet alleen tijdens de zomer. Levensgenieters, smulpapen,
wandelaars, meerwaardezoekers, allemaal vinden ze de weg naar dit leuke en
lekkere stukje Frankrijk. Dankzij het wijnpatrimonium en de uitzonderlijke
natuur en cultuur valt hier het hele jaar door voor elk wat wils te beleven.
Wie zich op
weg wil begeven, te voet, te paard, met de fiets of de auto, kan kiezen uit 9
wijnroutes door de Côtes du Rhône en de Côtes du Rhône Villages. Ze brengen je
langs de Rhôneoevers van noord naar zuid en wijzen je de verborgen adresjes
waar het goed toeven en genieten is voor gezinnen, geliefden en vrienden. De
kleuren zijn prachtig in dit seizoen, je hebt een uitzicht tot aan de einder en
de verleiding om dit tableau vivant te doorkruisen wordt onweerstaanbaar.
Met de
Côtes du Rhône als rode draad valt in de streek bijzonder veel te beleven. Een
artistiek parcours brengt ons van het Museum voor Schone Kunsten van Valence,
dat in december opnieuw de deuren opent, langs de Rhône zuidwaarts naar het
Palais des Papes in Avignon. Met halten onderweg voor het kasteel van
Montélimar waar hedendaagse kunst te zien is en Suze-La-Rousse, waar zich de
plaatselijke wijnuniversiteit bevindt en ook een nieuw museum over het
wijnerfgoed van de streek. De mogelijkheden zijn eindeloos.
http://chateaux.ladrome.fr/
Fijnproevers
weten nog minder waar te beginnen. Vanaf het einde van de herfst beleven de
Drôme en de Vaucluse een explosie van truffelmarkten. Profiteer ervan om van de
zwarte diamant te genieten, vergezeld van een goede Côtes du Rhône, wit of
rood, al naargelang het gerecht. Ook veel chambres dhôtes bieden
verblijfsformules aan, waarbij de truffel centraal staat en laten je
bijvoorbeeld met een truffelboer mee op cavage of truffeloogst trekken.
In de buurt
van Nyons, komen we in de streek van de olijven, met de bekende tanche, of
olijf van Nyons en de verdale, die veel voorkomt rond Beaumes-de- Venise.
Halverwege de herfst begint ook in de olijfgaarden de pluk. Truffels, olijven
en olijfolie en Côtes du Rhône, wat een heerlijk trio, toch Na al dat genieten
vormt wat beweging geen overbodige luxe. Wie op sportschoenen de streek wil
verkennen kan dat perfect. Er zijn weinig activiteiten die in de Côtes du Rhône
niet worden aangeboden.
Honderden
kilometer bewegwijzerde paden, om te beginnen. Verscheidene golfterreinen,
paardensport... De Côtes du Rhône is een waar paradijs voor de sportieve
bezoeker die de wijn houdt voor na de inspanningen. Veel domeinen verhuren
overigens (elektrische) fietsen om door de wijngaarden te peddelen en enkele
van Frankrijks schilderachtigste dorpen te verkennen. En als je je fiets terug
inlevert is het vast tijd om enkele mooie flesjes te proeven. De Côtes du Rhône
is veel meer dan wijn alleen. Cultuur, gastronomie, charmante
overnachtingsmogelijkheden, sporten... het is er allemaal en het geeft je een
andere kijk op deze verrassende streek. www.vins-rhone.com rubriek visiter.
Een vooruitblik op het oogstjaar 2013 In de
zuidelijke Côtes du Rhône zien we bij de eerste syrahs heel veel fruit en
kleur. Ook de witte en de rosé zijn trouwens bijzonder geslaagd en zeer
aromatisch. In de noordelijkere Côtes du Rhône, verloopt het oogsten zeer
gespreid, maar de wijngaard en de druiven zijn perfect gezond. Syrah en
mourvèdre brengen de volumes gelukkig in evenwicht en verlenen een bijzonder
karakter aan een oogstjaar dat zich alvast fruitig en kruidig aankondigt. En
van de toekomstige witte Côtes du Rhône mag verwacht worden dat hij zijn aromatische enthousiasme zal weten
illycaffè: Een kerst in
het teken van design met de nieuwe Y5 & Y3!
Onder alle omstandigheden
de beste espresso serveren dat is wat illycaffè beoogt. Nu kerst zich weer
aankondigt, is het weer volop samen genieten van een lekker kopje.
Y5, de nieuwste machine
van illy verleidt door zijn compacte design, die zelfs zijn plekje vindt in de
kleinste ruimtes. Daarbovenop is hij zeer makkelijk te gebruiken: Men kan
kiezen tussen twee volumes koffie en twee niveaus om de tasjes te plaatsen.
Deze automatische machine werkt met de capsules illy Iperespresso (een
exclusief systeem gebaseerd op een illy capsule, beschermd door 5 patenten) en
kan langs boven geladen worden. De nieuwe Y5 combineert technologie, design en
gebruiksgemak.
Een kerst met kleur met
de Y3 !
De illy Y3 machine -
bekend om zijn minimalistisch en contemporain ontwerp - is nu beschikbaar in
twee nieuwe kleuren, en biedt het plezier om ook thuis de perfecte koffie te
zetten. Hyper-compact en minimalistisch, deze machine is past in alle kleine
ruimtes en verleid door zijn aantrekkelijke prijs.
Bij illy wordt design
altijd gelinkt aan gebruiksvriendelijkheid, niets is dus eenvoudiger dan jezelf
een koffie aan te bieden volgens de regels van de kunst: de touch-toetsen en
Iperespresso systeem verzekeren een uitstekende koffie.
Iperespresso : Unieke
capsules van illy
Alle illy Y3 en Y5
machines beschikken over het illy Iperespresso systeem. Hun werking als
extractiekamer, zorgt ervoor dat deze capsules de koffie laten trekken en
emulgeren in het hart voor een onevenaarbare zachtheid en een uitzonderlijke
doordringendheid van de crème. Als aanvulling op zijn machines verkoopt illy
ook een grote keuze aan capsules, die 7 verschillende smaakervaringen bieden:
De beroemde illy blend
voor een perfecte espresso : rood (klassiek geroosterd), zwart (donker
geroosterd), blauw(dubbele espresso), groen (décaféiné).
illy Monoarabica voor een
reis door 3 smaken: Monoarabica Guatemala (zacht en evenwichtig), Monoarabica
Ethiopie (delicaat en aromatisch), Monoarabica Brésil (intens en romig).
illy
koopt zijn groene koffie rechtstreeks bij de Arabica productiehuizen, en zet zo
partnerrelaties op poten gebaseerd op duurzame ontwikkeling. Met de beste
cultivators in de wereld van Braziliëtot de landen van Centraal Amerika, Indië en Afrika - ontwikkeld het
bedrijf uit Triëste lange-termijn smaenwerkingsrapporten, door kennis en
savoir-faire door te geven en door het toekennen van hogere prijzen in
vergelijking met de rest van de markt.
Op zondag 3 november wordt
op initiatief van huiskamerrestaurant De postelein uit Keerbergen, net als
vorig jaar, een culinaire brunch georganiseerd ten voordele van de actie KOTK
(kom op tegen kanker).
Leven in kleur is een nieuw
werk van keramiste Frieda Vaes dat een reis zal maken door het horecalandschap
om zo uiteindelijk te proberen de Leuvense brandweer in 2014 weer op de fiets
te krijgen voor de 1000 km van KOTK. Een belangrijk project dat KOTK steunt is
Kinderen en kanker.
Het werk van Frieda beeldt
op een onschuldige, kinderlijke manier uit wat kinderen en jongeren het meeste
missen als ze in een ziekenhuiskamer vechten tegen kanker.De combinatie van het sobere kleiwerk en de
kleurige graffiti staat voor het trieste van de ziekte tegenover de hoop en de
ongelooflijke vechtlust die kinderen kenmerken.De graffiti is het werk van graffitikunstenaar Pieterjan Boone.
Bedoeling is dat het werk
een reis maakt door de Leuvense horeca en uiteindelijk per opbod verkocht zal
worden.De reis van het beeld start dus
op 03 november 2013 met de culinaire brunch in de brandweerkazerne van Leuven.
Spontaan werd er zelfs door
Thijs Velthuizen (http://thijsvelthuizen.com/wie-ik-ben/) volgend gedicht
geschreven dat bij het werk past en waarvan we even stil werden: Ik wil niet
langer kijken - Naar de witte jassen - De groene schorten - De kale muren Ik
wil leven - Ik wil spelen - Zonder zorgen - Leven in kleur.
Huiskamerrestaurant
Postelein speelt hierin mee de hoofdrol, gezien het vorig jaar als eerste in
zee gingen met Frieda Vaes om de Leuvense brandweer op de fiets te
krijgen.Een initiatief waarbij een
restaurateur op een of nadere manier iets nuttigs wil terugdoen aan de
samenleving. Dit jaar anticiperen ook het Park Inn by Radisson Leuven, De
Clijne Taefel en Trente.Het project
breidt dus uit Er werden zelfs ook
mooie contacten gelegd met o.a. fotograaf Koert Michiels, Merlin Spie (beeldend
kunstenares, die een extra tentoonstelling zal organiseren op de brunch zelf),
Plaats van afspraak:
Brandweerkazerne Leuven Terbankstraat 20 3001 Heverlee Leuven. Ontbijt
volwassene 13, kinderen tot 12 jaar 7, culinaire brunch hapjes: 2.5 per
stuk.
Een bron
van warmte op koude winterdagen. Grimbergen Winter is terug. Deze variant die
slechts tijdelijk op de markt verschijnt, wordt enkel en alleen gebrouwen voor
het najaar, wanneer de dagen korter worden en het tijd wordt om het binnen
extra gezellig te maken. Dit abdijbier heeft een ronde zoet-bittere smaak en
zorgt voor een heerlijk en vol smaakgevoel, ideaal om een lange werkdag in alle
rust af te sluiten of om je lekker op te warmen tijdens een gure herfstdag.
Het
seizoensbier van het Grimbergenassortiment heeft een volle, zoet-bittere smaak
met toetsen van kruiden, karamel en zeste. Grimbergen Winter heeft een
alcoholpercentage van 6.5% en is speciaal gemaakt voor de lange, koude
winterperiode. Dit zacht sprankelend bier doet je genieten van een warm en
aangenaam smaakgevoel, ideaal om in alle rust te degusteren op een gezellige
winteravond...
Grimbergen,
smaakt net zo rijk als zijn geschiedenis. Grimbergen Winter weerspiegelt, net
als de andere Grimbergenbieren, de symboliek van de feniks. Zoals de abdij van
Grimbergen tot drie keer toe verwoest werd en drie keer herrees, zo staat ook
de feniks voor wederopstanding en hergeboorte. Met een heerlijk glas Grimbergen
Winter in de hand kan je genieten van een welverdiende rustpauze.
Grimbergen
Winter is verkrijgbaar in zowel de supermarkt, de
drankenhandel alsook op vat in de betere brasserie. In de winkel bedraagt de
consumentenadviesprijs 5.19 voor één clip Grimbergen Winter (5 + 1 flesjes
van 33 cl). Het bier zal tot eind februari 2014 beschikbaar zijn of in de
brasseries zolang de voorraad strekt.
Twee
nieuwigheden voor het ideale en smaakvolle tegenwicht van al wat lekker is!
Het is weer
tijd voor wild en terrines. Om te genieten van ganzenlever en feestmaaltijden.
De perfecte gelegenheid dus om op uw tafel deze overheerlijke konfijten van
Didden terug te vinden. Ze vormen immers het ideale tegengewicht van alle
gastronomische lekkernijen. Met hun subtiele combinaties van vier fundamentele
smaken, bespelen deze unieke bereidingen op een ideale manier het zoete, het
zure, het zoute en het bittere. Zo komen de meest uitzonderlijke smaken van
karaktervolle bereidingen volledig tot hun recht.
Gaande van
het voorgerecht tot het dessert, hebben de konfijten van Didden met de jaren
een bewonderenswaardige reputatie opgebouwd inzake uitzonderlijke
productcombinaties. Tot nu toe waren deze bijzonder lekkere en toegankelijke
producten verkrijgbaar in 11 variëteiten. Elke met een eigen karakter, elk met
de mogelijkheid om gewone maar ook gedurfde samenstellingen te creëren.
Laten we ze
nog s allemaal op een rijtje zetten: Uienkonfijt: op smaak gebracht door
toetsen van roze peper en rozijnen; Ardense uienkonfijt: combineert de
zachtheid en het fruitige van de framboos; Uienkonfijt met sinaasappel: met een
subtiele bittere toets dankzij sinaasappelschilletjes; Uienkonfijt met
peperkoek: zacht en tegelijk geparfumeerd; Sjalotkonfijt met speculaas: met
volle kaneel-en kruidnageltoetsen; Vijgenkonfijt: subtiel op smaak gebracht
door een scheutje azijn; Bosvruchtenkonfijt: aardbeien, blauwe bosbessen en
braambessen met een scheutje Xérès-azijn; Sinaasappelkonfijt: lichtjes bitter
maar op smaak gebracht met een toets van Grand Marnier; Bereide veenbessen:
authentiek en traditiegetrouw.
Appel-peerkonfijt
met kaneel: zowel voor vlees als voor blauwe schimmelkazen. De perfect
evenwichtige combinatie van appels-perenkaneel vergezelt op een bijzonder
smaakvolle manier subtiel vlees of blauwe kazen. Mangokonfijt: dankzij de
subtiele en exotische toetsen van goedgerijpte mangos en een lekker
gemberaccent, past dit konfijt onder andere bij gevogelte.
Naast dit
gamma dat ondertussen een klassieker is geworden, is Didden fier u vier
nieuwigheden voor te stellen die op een uitzonderlijke manier deze rijke
collectie komen aanvullen.
Konfijt van
1001 nachten : een uitzonderlijk evenwicht tussen vijgen en dadels. Het geheel
wordt op smaak gebracht door een subtiele kaneeltoets. Dit geeft tegelijk een
exotische en volle toets. Zonder overdaad aan smaken, neemt deze specerij uw
smaakpapillen op een comfortabele manier mee naar onbekende oorden. Perfect met
ganzenlever omdat de smaak wordt versterkt en niet verstopt. Dit konfijt gaat
ook ideaal samen met alle soorten koud vlees door er textuur en subtiliteit aan
te verlenen.
Konfijt
Sweet Chili : Alle fruitige subtiliteit van rode peper verleent aan deze
bereiding frisheid die langzaam evolueert naar een pittige toets. En dit alles
in een licht azijnachtige context die doet denken aan de lekkerste zoutzure
smaken van het Verre Oosten. Dit konfijt past perfect bij terrines met een
uitgesproken smaak. Door zijn subtiele structuur waarbij de ui een bepaalde textuur
behoudt, vergezelt het op een uitgelezen manier een resem specialiteiten van
land en zee. Door zijn lichtzure toets die frisheid verleent, past dit konfijt
perfect bij gepaneerde garnalen of in een beignet. Ook een gebraden kip vindt
hier een unieke smaakkameraad.
Het vegetarische merk
Quorn is in de Benelux partner van de nieuwe Start 2 Run applicatie met Evy
Gruyaert, specialist in het vak. De nieuwe mobiele app biedt lopers
trainingsprogrammas op maat en instructies om gezond te sporten en resultaat
te boeken. De Start2Run app geeft ook informatie over gezonde voeding naast het
sporten, over de voordelen van vegetarische voeding en elke twee weken een
nieuw Quorn recept.
Quorn past perfect bij
een sportieve levensstijl en bij de groeiende populariteit van het hardlopen.
Hardlopen verbetert je conditie en stimuleert je vetverbranding, zeker als je
daarnaast kiest voor een gezonde en gevarieerde voeding. Door hun plantaardige
basis (de mycoproteïne) zijn Quorn producten rijk aan hoogwaardige eiwitten.
Ze zijn een goede bron van voedingsvezels en bevatten weinig vet en calorieën.
Omdat het opnemen van voldoende eiwitten en het zuinig zijn met vetten
belangrijk is bij duursporten, is Quorn ideaal voor hardlopers en sporters in
het algemeen.
Door kip of vlees te
vervangen door Quorn, geef je al je favoriete gerechten een extra gezond
tintje zonder toegevingen te doen aan smaak. Zo bevat het Quorn gehakt maar
liefst 80% minder verzadigd vet dan mager rundergehakt. Bovendien is Quorn
gemakkelijk en snel te bereiden. Door al deze eigenschappen en hun stevige
beet zijn Quorn producten al jaren populair als vervanging van vlees. Daarenboven
is een of meerdere keren per week Quorn eten goed voor het milieu. Quorn
producten zijn in België verkrijgbaar in verschillende varianten.www.quorn.be .
Center Parcs lanceert 5
vernieuwende horecaconcepten in zijn Belgische parken
Een geslaagde vakantie
voor de hele familie, daar hoort ook lekker tafelen bij. Daarom bedacht Center
Parcs in samenwerking met Albron- Nederlands grootste onafhankelijke
foodservice-organisatie- vijf nieuwe horecaconcepten, die zorgen voor
bijzondere en niet alledaagse ervaringen. Een bezoek aan de vernieuwde bars en
restaurants in De Market Dome (de centrale plek op ieder vakantiepark) maakt
het verblijf compleet en creëert een mooie en blijvende herinnering aan Center
Parcs.
Center Parcs lanceert in
samenwerking met zijn horeca- en retailpartner, Albron, vijf nieuwe
horecaconcepten die elk bezoek aan De Market Dome voor de hele familie een
unieke en verrassende belevenis maken. Elk van de nieuwe
bars en restaurants serveert aan jong en oud de lekkerste gerechten in een
bijzonder thema. Tussen 23 september en 9 december 2013 openen alle nieuwe bars
en restaurants hun deuren in de Belgische Center Parcs vakantieparken
Erperheide en De Vossemeren. Dit is tevens het begin van een groot aantal
toekomstige vernieuwingen in de Nederlandse Center Parcs parken. Met deze
nieuwe culinaire verleidingen prikkelt Center Parcs ieders zintuigen, of het nu
gaat om eerste bezoekers of om trouwe gasten. Elk bezoek aan één van de parken
biedt tal van verrassingen.
In het Grand Café, in het
hart van de Market Dome, kan iedereen op elk moment van de dag terecht. Dat
maakt het dé ideale ontmoetingsplaats. Met een behaaglijke inrichting straalt
het Grand Café rust uit in een Britse koloniale sfeer.
In het Evergreenz Family
Buffet heerst een ontspannen, gezellige sfeer waar men de drukte van het
moderne leven even achter zich laat. In dit all you can eat restaurant
schuiven onze gasten met de hele familie aan lange tafels aan om in een
landelijke omgeving fijne herinneringen op te halen, anekdotes te delen en mooie
momenten te beleven. Het uitgebreide buffetassortiment weet jong en oud
ongetwijfeld te verleiden.
In het themarestaurant
Fuego Adventure Grill beleven gasten een buitengewone ervaring in een
avontuurlijke omgeving. Midden in het restaurant staat een grote grill met
reusachtige spiezen met heerlijk gegrild vlees. Wanneer gasten rond het vuur
zitten te eten, waant men zich in een Zuid-Amerikaanse, door de jungle
overwoekerde vuurtempel. Een waarschuwing is wel op zijn plaats, tijdens het
diner kunnen er onverwachte dingen gebeuren
Huiselijk tafelen tegen
een onklopbare kwaliteit-prijsverhouding! Elke dag serveren we een
driegangenmenu tegen een vaste lage prijs. Kinderen betalen 1 per levensjaar.
Het eten is eenvoudig en vertrouwd, maar bovenal heel erg lekker. De potten en
pannen worden op tafel gezet en iedereen bedient zichzelf. In het huis van
Nonna proeft men de sfeer van het Italiaanse zuiden. De vrouw des huizes,
Nonna, laat onze gasten smelten met haar Italiaanse charmes en bereidt met
liefde haar traditionele Italiaanse gerechten: van verse - op houtvuur gebakken
- pizzas tot zelfbereide pastas. Weer of geen weer bij Nonna is het altijd
heerlijk genieten.
Wie plannen heeft om tijdens de Herfstvakantie met
het vliegtuig te reizen doet er goed aan de vluchten vanuit Amsterdam Airport
Schiphol te bekijken. Er is altijd kans dat je van daaruit prijsgunstiger kunt
vertrekken.
De reden is eenvoudig. De vakantiespreiding in
België is anders dan die in Nederland, zo ook voor de Herfstvakantie. Als wij
voor een herfstbreak vertrekken dan hebben de Nederlanders die vakantie al
achter de rug. Gevolg, op de vluchten vanuit Schiphol is er een grote
beschikbaarheid en dat kan zich vertalen in goedkopere vluchten.
Overigens is een verplaatsing naar Amsterdam
Airport Schiphol in een handomdraai geregeld. Er zijn verschillende
mogelijkheden. Er is de snelle verbinding langs de autosnelweg vanuit Antwerpen
(161 km) met uitstekende parkeermogelijkheden op wandelafstand van de
vertrekhal. Parkeren kan al vanaf 5 EUR per dag via Smart Parking. Hier kan je
per shuttlebus naar de vertrekhal. Op de Schiphol website kan men berekenen wat
de kosten zijn op de diverse parkeermogelijkheden voor een bepaalde duur. Sinds
7 oktober zijn er twee extra Thalys treinen ingelegd. De reisduur vanuit
Brussel bedraagt 1u38 en vanuit Antwerpen slechts 56 minuten. Bus2airport (www.bus2airport.eu) verzorgt 10 keer per
dag, 7 dagen in de week, een busdienst vanuit Vlaanderen naar luchthaven
Schiphol. KLM heeft tevens een splinternieuwe busdienst tussen Antwerpen en
Schiphol voor zowel individuele- als groepsreizen. Er zijn twee verbindingen
per dag, de eerste bus is al in Schiphol om 8u30, handig voor vroege vluchten.
Nog enkele weken te gaan en dan is het
Herfstvakantie, goed voor een week ontspannen in de zon, voor een citytrip,
voor een actieve vakantie. Bekijk het vluchtaanbod vanuit Amsterdam Airport
Schiphol en profiteer van de aantrekkelijke promoties die je ongetwijfeld zal
ontdekken in het grote vluchtenaanbod.
En wie niet zelf op vakantie gaat, kan een vriend
of familie digitaal uitzwaaien. Hoe dat te doen staat op de website beschreven.
Vakantie
dat voel je, dat proef je, dat ruik je, dat zie je en daar luister je naar. Met
dit in het achterhoofd, stelt Neckermann het vernieuwde Sentido concept voor.
Met dit
vernieuwde concept richten Neckermann en Sentido zich tot reizigers die met al
hun zintuigen willen genieten. Een heerlijke geur in de lobby, lounge muziek in
de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel, hoogstaande kwaliteit bedden-en
linnengoed en een heerlijke keuken die voornamelijk verse- en regionale
producten serveert, dit zijn de kernwaarden.
Bij
aankomst heet de holiday concierge de gasten onmiddellijk welkom wat het verblijf
met de juiste toon doet starten. Bovendien maakt de gratis wifi in de lobby het
ook mogelijk om onmiddellijk het thuisfront te laten weten dat de vlucht goed
verlopen is. Voor de langslapers is er een laatontbijt mogelijk en voor
reizigers die houden van wat entertainment is er het animatieprogramma
"Holiday Plus" Daarnaast bieden Neckermann en Sentido ook de
mogelijkheid om vroeg in te checken en laat uit te checken zodat iedereen
optimaal van zijn hotelverblijf kan genieten.
Het is het
ook mogelijk om leuke extra's te verkrijgen, die tegemoet komen aan de wensen
van de hedendaagse vakantiegangers: Plus Pakket : voor 5 p.p.p.n. geniet de
reiziger van leuke extra's op de kamer (badjas, slippers, fruitmand, keuze van
tijdstip van schoonmaken...) én een gereserveerd ligbed in de Sun Lounge
tijdens het volledige verblijf. Feel Good Pakket : voor 125 per koppel per
verblijf genieten ze van een romantisch diner, een massage voor 2, een ipod
docking station op de kamer en fruit en cava bij aankomst op de kamer. Baby
Cosy Pakket : voor 80 per week is het gebruik van een buggy, babybed,
flessenverwarmer, luierkussen, luieremmer en kastbeschermers ook mogelijk.
In totaal
heeft Neckermann 33 Sentido hotels op 22 bestemmingen in zijn aanbod. Reizigers
kunnen een verblijf in een Sentido hotel louter via Neckermann (en
zustermerken) reserveren. Deze hotels worden op geen andere manier aangeboden,
en zijn eigendom van Neckermann's moederbedrijf. Sentido hotels stralen
kwaliteit uit en staan garant voor een voortreffelijke service. Alle hotels
hebben 4 of 5 sterren.
Op 11 november
verschijnt de nieuwe Campari-kalender Worldwide Celebration met Uma Thurman
in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook
lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de
cover.
Op de nieuwe
Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige
rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema
Worldwide Celebration, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker
staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende
cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden stijl, passie &
charisma.
Fotograaf
van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve
modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op
9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.
Keizer
Karel Robijn Rood behaalt brons op de World Beer Awards 2013
Op de World Beer Awards
2013 werd Keizer Karel Robijn Rood bekroond met een bronzen medaille in de
categorie Europe Dark Beer Belgian Style Strong.
De jury van de World Beer
Awards beoordeelt jaarlijks, via blinde proeftesten, bieren in de meest
uiteenlopende stijlen uit alle hoeken van de wereld. De beoordeling gebeurt
eerst op continentaal niveau: in Azië, Europa en Amerika worden telkens drie
medailles per bierstijl uitgereikt. Deze winnaars worden onderling opnieuw
getest om zo de Worlds Best per stijl te bepalen.
De World Beer Awards
staan als bierwedstrijd zeer hoog aangeschreven. De bronzen medaille voor
Keizer Karel Robijn Rood is dan ook een waardevolle erkenning van zijn smaak en
kwaliteit. Eerder dit jaar vielen nog meer bieren van Brouwerij Haacht in de
prijzen. Op de recentste Superior Taste Awards werden zowel Primus als Ommegang
Keizer Karel bekroond met drie sterren. Mystic Perzik behaalde goud op de Asia
Beer Awards in de categorie Flavoured Beer World, en tot slot werd Prior
Tongerlo tweede in de nationale tripeltest van Het Nieuwsblad.
Brouwerij Haacht is een
onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht staat
ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
In het kader van de fotowedstrijd Made in Belgium gaven
meer dan duizend Belgen met hun ingezonden foto een persoonlijke invulling aan
het begrip Belgitude
In het Brusselse Flageygebouw, werden in het kader van de
fotowedstrijd Made in Belgium de CEWE Photo Awards uitgereikt. Uit een totaal
van 1700 fotos over België, werden de tien beste beelden gelauwerd door een
professionele jury.
Stel dat je België
in één foto zou moeten vervatten, waarop zou je dan je focus richten ?
Met deze vraag lanceerde CEWE Color België, het Belgische
filiaal van de Europese marktleider in het afdrukken van digitale fotos en
fotoboeken, midden augustus de onuitgegeven fotowedstrijd Made in Belgium. Deze wedstrijd waszowelgericht naar het
grote publiek als naar de beginnende en geoefende hobbyfotograaf. Via deze
wedstrijd ging CEWE Color België op zoek naar onontgonnen fotografisch talent,
ruwe diamanten en eigenzinnige interpretaties van de wereld om ons heen. De
wedstrijd liep over een periode van 6 weken en was meteen een schot in de roos,
met niet minder dan 1700 ingezonden fotos. In eerste instantie werden 120 fotos
geselecteerd door een professionele jury. De jury werd voor de finale selectie
van de tien allerbeste beelden nog bijgestaan door professionele fotografen.
Het Atomium, de Belgische friet, chocolade, de Belgische
kust, van typische Belgische gebouwen tot de natuur, van het eten tot de
sport, geen enkele van de alombekende typisch Belgische symbolen ontbreekt in
de inzendingen die door de vakjury van de wedstrijd Made in Belgium
beoordeeld werden. Voor Baudouin Verschueren, Managing Director van CEWE Color
Belgium, ,zet de wedstrijd in de eerste plaats de veelzijdigheid van het land
in de verf : Het heel hoge aantal
deelnemers, de gemiddelde hoge kwaliteit van de ingezonden fotos en de
creativiteit van de deelnemers aan deze eerste editie tonen in de eerste plaats
aan dat het thema heel inspirerend heeft gewerkt aldus Baudouin
Verschueren.
Aan de wedstrijd waren heel wat mooie prijzen verbonden:
de hoofdprijs, een reischeque ter waarde van 3.500 gaat naar Daniel Orban,
die twee typisch Belgische zaken in één foto wist te vervatten: het Atomium en
de regen. De jury prees vooral het opvallende lichtspel en het aparte karakter
van de foto door de regen die als een sluier over het beeld hangt. Stefaan
Willaert kaapte de tweede prijs weg - een Galaxy NX camera ter waarde van 1.499
- met zijn oer-Vlaamse tafereel: een volkscafé zoals je er in elk dorp nog
wel één vindt. Ook voor de andere 8 winnaars waren er mooie prijzen weggelegd.
CEWE Color België is vast van
plan om de wedstrijd verder te zetten. Gezien
het enthousiasme van zowel het grote publiek als de talrijke leden van
fotoclubs en fotografiescholen, zijn wij vast overtuigd van het succes van de
CEWE Photo Awards op langere termijn, bevestigt Verschueren. Eerstdaags
wordt binnen het bedrijf en met de juryleden grondig gebrainstormd over de
editie 2014.
WEEK VAN DE FRIET -
VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER
Eind november geeft
VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt
van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om
eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo
typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren
centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen
als immaterieel cultureel erfgoed.
Navefri nam het
initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds
in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de
Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een
stevige duw in de rug geven.
VLAM kondigt de
Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait
rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de
frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf
een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan
worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be,
waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die
frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook
heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via
advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van
een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving
te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een
sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.
Na afloop van de
Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur
Joke Schauvliege.
Volgende zomer
verbindt Thomas Cook Airlines Brussels Airport met het Kroatische Split . Het
is de eerste Belgische luchtvaartmaatschappij die deze route aanvliegt. Thomas
Cook Airlines zal vanaf eind juni 2x per week, op woensdag en zaterdag,
lijnvluchten opereren tussen Brussels Airport en Split. Vluchten van Brussels
Airport naar Split worden vanaf 49 pp aangeboden. Thomas Cook Airlines zal
Split ook 1x per week vanuit Rijsel aanvliegen.
Tijdens de zomer
vliegt Thomas Cook Airlines al 2 maal per week tussen Brussel en Dubrovnik.
Volgend op de beslissing van luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines, stelt
touroperator Thomas Cook voor zomer 2014 Dalmatië als nieuwe bestemming voor.
Met deze nieuwe bestemming komt Thomas Cook tegemoet aan de groeiende vraag
naar de vakantiebestemming Kroatië . Thomas Cook klanten vliegen vandaag al met
Thomas Cook Airlines naar Dubrovnik. Vanaf volgende zomer wordt ook Split in
het aanbod opgenomen. Het centrum van Split is UNESCO werelderfgoed en heeft
onmiskenbaar een Italiaanse touch, met smalle steegjes en veel terrasjes.
Touroperator Thomas
Cook bergt zijn logo, de bol, op en gaat resoluut voor het nieuwe embleem
"Sunny Heart". Die omslag is véél meer dan een logoverandering. Het
hart symboliseert de klant als hart van het bedrijf, en Thomas Cook als hart
van de toeristische sector. Het is een sterk symbool, voor een bedrijf dat
zichzelf heeft heruitgevonden en zich voortaan wil onderscheiden op drie assen:
betrouwbaarheid - persoonlijk contact - innovatie.
Om dat vertrouwen
te verdienen, heeft Thomas Cook de afgelopen jaren unieke en duidelijke
garanties ingevoerd: de prijsgarantie voor vroege boekers , de skigarantie , en
de omruilgarantie. Thomas Cook zet volop in op innovatie, om aan de wensen van
onze klanten te blijven voldoen. Zowel in 2010, 2011 als in 2012 mocht het de
prestigieuze Travel Magazine Innovation Award in ontvangst nemen, zeg maar de
Oscars van de reisindustrie. Thomas Cook wilt unieke ervaringen op maat
brengen, voor koppels, families met kinderen, jongeren, senioren.
Deze nieuwe
richting die Thomas Cook inslaat, is tegelijk een heel oud en vertrouwd pad .
Want het was in 1841 stichter mister Thomas Cook die de basis legde van de
huidige toeristische sector. Hij was een visionair en een pionier, die de klant
vooropstelde en steeds streefde naar verbetering. Die weg slaat Thomas Cook
vandaag ook in! Thomas Cook introduceert zijn nieuwe huisstijl uiteraard op
alle mediadragers (Thomas Cook Travel Shops, website, brochures, bestemmingen,
.). 20 kantoren worden vanaf 1 oktober, al aangepakt. Ook de vliegtuigen van
Thomas Cook Airlines zullen de Sunny Hart op hun staarten en zullen de nieuwe
huisstijl krijgen: grijs, wit en zonnig geel.
VALRHONA LANCEERT
DE NIEUWE CRU MILLÉSIMÉ LOMA SOTAVENTO
In 2013 eert
Valrhona de Dominicaanse Republiek. De nieuwe Cru Millésimé Loma Sotavento is
afkomstig van de plantage Loma Sotavento, die afgelopen mei feestelijk is geopend,
en nodigt uit tot een unieke zintuiglijke ervaring.
Een domeinchocolade
van Valrhona is vooral een uiting van een plantage. Het betreft een bijzondere
partij, net zoals bij wijnen, met een zeer kenmerkend aromatisch, puur
potentieel. Uitzonderlijke chocolade, het resultaat van een jaarlijkse oogst
van zeer zeldzame cacaobonen, die door gepassioneerde planters zijn gekweekt.
Grand Cru Millésimé is de beste cru van het jaar.
Op de plantage van
Loma Sotavento, in de schaduw van de grote fruitbomen en in een bodem rijk aan
zon en regen, is de Domeinchocolade Loma Sotavento geboren. De ronde en lichte
noten van rijp fruit hebben een lange nasmaak, zijn zeer evenwichtig en vol
chocolade en krijgen langzaam aan een geroosterd aroma en het kruidige aroma van
bruine suiker voor een finale van lichte bitterheid.
De Domeinchocolades
Millésimés zijn een uitnodiging om zeldzame en fijne smaken te ontdekken, die
door Valrhona geselecteerd zijn voor een unieke zintuiglijke ervaring. Dankzij
de selectie van beschermde plantages in speciale gebieden kan Valrhona deze
uitzonderlijke pure domeinchocolades aanbieden. Er wordt door de makers en de
grote liefhebbers vol verwachting uitgekeken naar de Domeinchocolades en als ze
niet van kortstondige aard zouden zijn, zou het chocolade voor verzamelaars
zijn.
Loma Sotavento
vervolledigt het aanbod van domeinchocolades met drie Grand Crus met
uitzonderlijke aromatische profielen uit 2013: El Pedegral (Venezuela): de
millésime El Pedegral 2013 is evenwichtig en onthult prachtige noten van
geroosterde gedroogde vruchten, omhuld door subtiele noten van honing en rijp
fruit. Ampamakia (Madagascar): de millésime Ampamakia 2013 biedt een
zuurachtige frisheid van gele vruchten en de geroosterde noten zorgen voor
momenten van wegdromen. Gran Couva (Trinidad): de millésime Gran Couva 2013
heeft een uitzonderlijk aromatisch profiel. Het biedt een betoverende kracht
van rijke chocolade, verlevendigd met gemengde geroosterde aroma's van intense
noten van gedroogde munt en verse kruiden.
Chaudfontaine ziet duurzame
inspanningen waterbeleid beloond met European Water Stewardship--certificaat
Als referentie voor
natuurlijk mineraal water tekent Chaudfontaine voor een duurzame primeur. De mineraalwaterproducent
ontvangt als eerste in de sector het gouden European Water Stewardship-certificaat.
Een bekroning voor de jarenlange inspanningen en investeringen om het waterverbruik
terug te dringen. Tegelijk koppelt Chaudfontaine een duurzaam watermanagement aan
een doordacht energiebeleid én maatregelen voor de bescherming van de bron. Als
je weet dat ons natuurlijk mineraalwater 60 jaar onder grond reist en van een unieke
kwaliteit is, dan is denken op lange termijn de enige juiste keuze.
Het waterbeleid in Chaudfontaine
is een parel in onze duurzaamheidsstrategie, aldus Jean-Louis Cornet, hydrogeoloog
en productiedirecteur van de site van Coca-Cola Enterprises dat 1 jaar geleden de
mineraalwaterbottelarij overnam.
Chaudfontaine is de
allereerste mineraalwaterbottelarij die erkend wordt voor haar duurzaam watermanagement.
Concreet bekroont het gouden EWS-certificaat de jarenlange inspanningen om de thermale
bron te beschermen en het watergebruik tot het strikte minimum te beperken. De
afgelopen 10 jaar sinds Chaudfontaine deel uitmaakt van Coca-Cola Enterprises
heeft de plant haar waterefficiëntie dan ook sterk verbeterd. Terwijl er in 2005
nog 4,53 liter water nodig was voor het bottelen van 1 liter Chaudfontaine, is dat
vandaag nog maar 1,56 liter. Het zuiniger omspringen met water is het gevolg van
technologische innovaties, efficiëntere productieprocessen, een grondige monitoring
én het dagelijkse engagement van de medewerkers.
Coca-Cola Enterprises
wordt in zijn duurzame aanpak ondersteund door de lokale gemeenschap van Chaudfontaine
en werkt nauw samen met het Waalse Gewest. Zo werkt de onderneming sinds 2008 aan
een grootschalig project om de natuurlijke bron en de zuiverheid van het water te
beschermen. Dit engagement kwam er met de hulp van de lokale inwoners en de steun
van de Universiteit van Luik en de gemeente Chaudfontaine.
Stevig, duurzaam,
stijlvol en mét antiaanbaklaag, dat zijn de belangrijkste eigenschappen van de
collecties Geminis en Scala van BergHOFF.Of u nu een sappig stukje vlees wil braden, een gezonde wokmaaltijd op
het menu heeft staan, een warm stoofpotje wil delen met uw gasten of samen met
de kids een lekkere pannenkoek als vieruurtje maakt, BergHOFF serveert u met
Geminis en Scala de perfecte tools. En zonder uw creatie te laten aanbakken
De Geminis-collectie is
volledig uit gietijzer vervaardigd, al dan niet in combinatie met een glazen
deksel. Zowel de pannenkoekenpan als de wok van Geminis hebben bovendien een
energiebesparende bodem, goed voor elk type fornuis.
De kookpot, wok en
braadpan uit de Scala-collectie is dan weer vervaardigd uit gegoten aluminium,
dat een snelle en gelijkmatige warmteverdeling garandeert. De lange, afneembare
handgrepen blijven steeds koel. Ook hier zorgt de antiaanbaklaag ervoor dat
mislukken geen optie meer is.
VLAM lanceert een
nieuwe varkensvleesversnijding: Fettini di Coppa. Dit zijn gemarineerde
sneetjes van de varkensspiering.
Lekker, hapklaar en
veelzijdig: Fettini di Coppa speelt in op de toenemende interesse voor
producten die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Lekker, hapklaar en
veelzijdig zijn de 3 troeven van Fettini di Coppa. De nieuwe versnijding laat
zeer uiteenlopende bereidingswijzen toe: bakken, braden of grillen in reepjes,
sneetjes, stukjes of plakjes in slaatjes, pastas, tussen een broodje,
gewikkeld in een wrap of bij een heerlijk wokgerecht. Deze veelzijdigheid maakt
van Fettini di Coppa een product dat zowel jong als oud kan bekoren.
Varkensvlees van
bij ons: In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Fettini di Coppa
een echt Belgisch product. Het is momenteel te verkrijgen bij de zelfstandige
slagerijen en in de supermarkten van Colruyt, Makro, Okay en Spar. Tijdens de
eerste twee weekends van oktober vinden er overigens speciale proeverijen
plaats bij de zelfstandige slagers om Fettini di Coppa te introduceren. Naast
een online campagne en diverse media-acties voorziet VLAM promotiemateriaal
voor de winkelpunten.
Receptideeën met
Fettini di Coppa vind je op www.vlees.be
Winnaar 'Beste
Mossel-hobbykok van België 2013' bekend
Eddy Lamy uit Dinant mag
zich één jaar lang de beste Mossel-hobbykok van België noemen. Hij haalde het
van 8 andere finalisten in de tweede editie van deze nationale kookwedstrijd.
De jury met VTM-beste hobbykok Johan Engelen was unaniem positief over zijn
bereiding Mosselen van de Lage Landen.
Mosselen, dat associëren
we vooral met snel en makkelijk. Maar met mosselen kan je zo veel meer doen
dan we denken, zegt Johan Engelen. Een stevige pot mosselen met friet of
brood blijft een heerlijke en inderdaad simpele klassieker, maar in deze
wedstrijd en tijdens de nationale mosselweek appelleren we vooral aan de
creativiteit van onze foodies.
Eddy had dit het best
begrepen en kwam op de proppen met Mosselen van de Lage Landen. Johan Engelen
namens de jury: De creatie is zowel naar smaak, compositie als presentatie de
meest verrassende. De combinatie van de Belgische dragon en witloof, Zeeuwse
mosselen en witte wijn kwamen volledig tot zijn recht in deze bereiding. Eddy
Lamy mag zich nu voor één jaar de beste Mossel-hobbykok van België noemen en
wint naast heel wat keukentoebehoren een gastronomisch arrangement bij Inter
Scaldes. Ben Croonenborghs uit Hasselt werd verdienstelijk tweede met het
recept van het jaar: Thaise Mosselen. De derde plaats werd gedeeld door Kevin
Desmet uit Wezembeek met zijn Clafoutis van Mosselen, zalm en courgette. De
andere derde plaats ging naar Florence Atlas uit Brussel met haar recept Mosselen
met groene Curry.
De wedstrijd Beste Mossel-hobbykok is een
initiatief van het Mosselkantoor in Yerseke, de officiële instantie voor de
Zeeuwse mosselsector. En hoewel mosselen razend populair blijven bij de Belgen
liefst 2/3de van de Zeeuwse mosseloogst is bestemd voor de Belgische markt
willen zij toch ook oproepen te experimenteren. Tijdens de nationale mosselweek
proberen we de consument te inspireren om creatieve gerechten klaar te maken.
Dit om aan te tonen dat mosselen een creatief product zijn passend in
gevarieerde bereidingen
Parmentier
zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de
herfst-wintercollectie
Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en
ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met
afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort,
elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice en
ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die stylisten van het
Huis Parmentier creëerden.
De nieuwe
collectie bestaat uit vier kleurtinten camel, parelkleur, grijs en bruin - en
combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends.
De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie
gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en
veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een
tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan
Moeder Natuur. Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en
straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of
de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze
collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en
chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.
De tweede
trend, Modern Vintage, bouwt
verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie
van de jaren 40 en 50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote
voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie
van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de
kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de
zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont.
Parmentier
werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een
referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het
grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en
regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten
afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die
luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve
vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met
elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van
het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor
een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn
de ontwerpen aangenaam om te dragen.
Voor
Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de
schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen,
omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste
kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen
die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert
dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie
onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.