Inhoud blog
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    20-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de friet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WEEK VAN DE FRIET - VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER

     

    Eind november geeft VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen als ‘immaterieel cultureel erfgoed’.

    Navefri nam het initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een stevige duw in de rug geven.

    VLAM kondigt de Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be, waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.

    Na afloop van de Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur Joke Schauvliege.

     

    20-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook naar Split

    Thomas Cook naar Split

     

    Volgende zomer verbindt Thomas Cook Airlines Brussels Airport met het Kroatische Split . Het is de eerste Belgische luchtvaartmaatschappij die deze route aanvliegt. Thomas Cook Airlines zal vanaf eind juni 2x per week, op woensdag en zaterdag, lijnvluchten opereren tussen Brussels Airport en Split. Vluchten van Brussels Airport naar Split worden vanaf €49 pp aangeboden. Thomas Cook Airlines zal Split ook 1x per week vanuit Rijsel aanvliegen.

    Tijdens de zomer vliegt Thomas Cook Airlines al 2 maal per week tussen Brussel en Dubrovnik. Volgend op de beslissing van luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines, stelt touroperator Thomas Cook voor zomer 2014 Dalmatië als nieuwe bestemming voor. Met deze nieuwe bestemming komt Thomas Cook tegemoet aan de groeiende vraag naar de vakantiebestemming Kroatië . Thomas Cook klanten vliegen vandaag al met Thomas Cook Airlines naar Dubrovnik. Vanaf volgende zomer wordt ook Split in het aanbod opgenomen. Het centrum van Split is UNESCO werelderfgoed en heeft onmiskenbaar een Italiaanse touch, met smalle steegjes en veel terrasjes.

    Touroperator Thomas Cook bergt zijn logo, de bol, op en gaat resoluut voor het nieuwe embleem "Sunny Heart". Die omslag is véél meer dan een logoverandering. Het hart symboliseert de klant als hart van het bedrijf, en Thomas Cook als hart van de toeristische sector. Het is een sterk symbool, voor een bedrijf dat zichzelf heeft heruitgevonden en zich voortaan wil onderscheiden op drie assen: betrouwbaarheid - persoonlijk contact - innovatie.

    Om dat vertrouwen te verdienen, heeft Thomas Cook de afgelopen jaren unieke en duidelijke garanties ingevoerd: de prijsgarantie voor vroege boekers , de skigarantie , en de omruilgarantie. Thomas Cook zet volop in op innovatie, om aan de wensen van onze klanten te blijven voldoen. Zowel in 2010, 2011 als in 2012 mocht het de prestigieuze Travel Magazine Innovation Award in ontvangst nemen, zeg maar de Oscars van de reisindustrie. Thomas Cook wilt unieke ervaringen op maat brengen, voor koppels, families met kinderen, jongeren, senioren.

    Deze nieuwe richting die Thomas Cook inslaat, is tegelijk een heel oud en vertrouwd pad . Want het was in 1841 stichter mister Thomas Cook die de basis legde van de huidige toeristische sector. Hij was een visionair en een pionier, die de klant vooropstelde en steeds streefde naar verbetering. Die weg slaat Thomas Cook vandaag ook in! Thomas Cook introduceert zijn nieuwe huisstijl uiteraard op alle mediadragers (Thomas Cook Travel Shops, website, brochures, bestemmingen, .). 20 kantoren worden vanaf 1 oktober, al aangepakt. Ook de vliegtuigen van Thomas Cook Airlines zullen de Sunny Hart op hun staarten en zullen de nieuwe huisstijl krijgen: grijs, wit en zonnig geel.

    14-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona lanceert cru millesime

    VALRHONA LANCEERT DE NIEUWE CRU MILLÉSIMÉ LOMA SOTAVENTO

     

    In 2013 eert Valrhona de Dominicaanse Republiek. De nieuwe Cru Millésimé Loma Sotavento is afkomstig van de plantage Loma Sotavento, die afgelopen mei feestelijk is geopend, en nodigt uit tot een unieke zintuiglijke ervaring.

    Een domeinchocolade van Valrhona is vooral een uiting van een plantage. Het betreft een bijzondere partij, net zoals bij wijnen, met een zeer kenmerkend aromatisch, puur potentieel. Uitzonderlijke chocolade, het resultaat van een jaarlijkse oogst van zeer zeldzame cacaobonen, die door gepassioneerde planters zijn gekweekt. Grand Cru Millésimé is de beste cru van het jaar.

    Op de plantage van Loma Sotavento, in de schaduw van de grote fruitbomen en in een bodem rijk aan zon en regen, is de Domeinchocolade Loma Sotavento geboren. De ronde en lichte noten van rijp fruit hebben een lange nasmaak, zijn zeer evenwichtig en vol chocolade en krijgen langzaam aan een geroosterd aroma en het kruidige aroma van bruine suiker voor een finale van lichte bitterheid.

    De Domeinchocolades Millésimés zijn een uitnodiging om zeldzame en fijne smaken te ontdekken, die door Valrhona geselecteerd zijn voor een unieke zintuiglijke ervaring. Dankzij de selectie van beschermde plantages in speciale gebieden kan Valrhona deze uitzonderlijke pure domeinchocolades aanbieden. Er wordt door de makers en de grote liefhebbers vol verwachting uitgekeken naar de Domeinchocolades en als ze niet van kortstondige aard zouden zijn, zou het chocolade voor verzamelaars zijn.

    Loma Sotavento vervolledigt het aanbod van domeinchocolades met drie Grand Crus met uitzonderlijke aromatische profielen uit 2013: El Pedegral (Venezuela): de millésime El Pedegral 2013 is evenwichtig en onthult prachtige noten van geroosterde gedroogde vruchten, omhuld door subtiele noten van honing en rijp fruit. Ampamakia (Madagascar): de millésime Ampamakia 2013 biedt een zuurachtige frisheid van gele vruchten en de geroosterde noten zorgen voor momenten van wegdromen. Gran Couva (Trinidad): de millésime Gran Couva 2013 heeft een uitzonderlijk aromatisch profiel. Het biedt een betoverende kracht van rijke chocolade, verlevendigd met gemengde geroosterde aroma's van intense noten van gedroogde munt en verse kruiden.







    13-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chaudfontaine

     

    Chaudfontaine ziet duurzame inspanningen waterbeleid beloond met ‘European Water Stewardship’-­-certificaat

     

    Als referentie voor natuurlijk mineraal water tekent Chaudfontaine voor een duurzame primeur. De mineraalwaterproducent ontvangt als eerste in de sector het gouden ‘European Water Stewardship’-certificaat. Een bekroning voor de jarenlange inspanningen en investeringen om het waterverbruik terug te dringen. Tegelijk koppelt Chaudfontaine een duurzaam watermanagement aan een doordacht energiebeleid én maatregelen voor de bescherming van de bron. “Als je weet dat ons natuurlijk mineraalwater 60 jaar onder grond reist en van een unieke kwaliteit is, dan is denken op lange termijn de enige juiste keuze.

    Het waterbeleid in Chaudfontaine is een parel in onze duurzaamheidsstrategie”, aldus Jean-Louis Cornet, hydrogeoloog en productiedirecteur van de site van Coca-Cola Enterprises dat 1 jaar geleden de mineraalwaterbottelarij overnam.

    Chaudfontaine is de allereerste mineraalwaterbottelarij die erkend wordt voor haar duurzaam watermanagement. Concreet bekroont het gouden EWS-certificaat de jarenlange inspanningen om de thermale bron te beschermen en het watergebruik tot het strikte minimum te beperken. De afgelopen 10 jaar – sinds Chaudfontaine deel uitmaakt van Coca-Cola Enterprises – heeft de plant haar waterefficiëntie dan ook sterk verbeterd. Terwijl er in 2005 nog 4,53 liter water nodig was voor het bottelen van 1 liter Chaudfontaine, is dat vandaag nog maar 1,56 liter. Het zuiniger omspringen met water is het gevolg van technologische innovaties, efficiëntere productieprocessen, een grondige monitoring én het dagelijkse engagement van de medewerkers.

    Coca-Cola Enterprises wordt in zijn duurzame aanpak ondersteund door de lokale gemeenschap van Chaudfontaine en werkt nauw samen met het Waalse Gewest. Zo werkt de onderneming sinds 2008 aan een grootschalig project om de natuurlijke bron en de zuiverheid van het water te beschermen. Dit engagement kwam er met de hulp van de lokale inwoners en de steun van de Universiteit van Luik en de gemeente Chaudfontaine.

     





    12-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berghoff

    Niet plakken, maar bakken!

    BergHOFF Geminis en Scala mét antiaanbaklaag

     

    Stevig, duurzaam, stijlvol en mét antiaanbaklaag, dat zijn de belangrijkste eigenschappen van de collecties Geminis en Scala van BergHOFF.  Of u nu een sappig stukje vlees wil braden, een gezonde wokmaaltijd op het menu heeft staan, een warm stoofpotje wil delen met uw gasten of samen met de kids een lekkere pannenkoek als vieruurtje maakt, BergHOFF serveert u met Geminis en Scala de perfecte tools. En zonder uw ‘creatie’ te laten aanbakken…

    De Geminis-collectie is volledig uit gietijzer vervaardigd, al dan niet in combinatie met een glazen deksel. Zowel de pannenkoekenpan als de wok van Geminis hebben bovendien een energiebesparende bodem, goed voor elk type fornuis.

    De kookpot, wok en braadpan uit de Scala-collectie is dan weer vervaardigd uit gegoten aluminium, dat een snelle en gelijkmatige warmteverdeling garandeert. De lange, afneembare handgrepen blijven steeds koel. Ook hier zorgt de antiaanbaklaag ervoor dat mislukken geen optie meer is.

    www.berghoffworldwide.com

    11-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fettina di Coppa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FETTINI DI COPPA, VARKENSSPIERING OP Z’N FIJNST

     

    VLAM lanceert een nieuwe varkensvleesversnijding: Fettini di Coppa. Dit zijn gemarineerde sneetjes van de varkensspiering.

    Lekker, hapklaar en veelzijdig: Fettini di Coppa speelt in op de toenemende interesse voor producten die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Lekker, hapklaar en veelzijdig zijn de 3 troeven van Fettini di Coppa. De nieuwe versnijding laat zeer uiteenlopende bereidingswijzen toe: bakken, braden of grillen in reepjes, sneetjes, stukjes of plakjes in slaatjes, pasta’s, tussen een broodje, gewikkeld in een wrap of bij een heerlijk wokgerecht. Deze veelzijdigheid maakt van Fettini di Coppa een product dat zowel jong als oud kan bekoren.

    Varkensvlees van bij ons: In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Fettini di Coppa een echt Belgisch product. Het is momenteel te verkrijgen bij de zelfstandige slagerijen en in de supermarkten van Colruyt, Makro, Okay en Spar. Tijdens de eerste twee weekends van oktober vinden er overigens speciale proeverijen plaats bij de zelfstandige slagers om Fettini di Coppa te introduceren. Naast een online campagne en diverse media-acties voorziet VLAM promotiemateriaal voor de winkelpunten.

    Receptideeën met Fettini di Coppa vind je op www.vlees.be

    10-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beste hobbykok mosselen

    EDDY LAMY MAAKT LEKKERSTE MOSSELEN

    Winnaar 'Beste Mossel-hobbykok van België 2013' bekend

    Eddy Lamy uit Dinant mag zich één jaar lang de ‘beste Mossel-hobbykok van België’ noemen. Hij haalde het van 8 andere finalisten in de tweede editie van deze nationale kookwedstrijd. De jury met VTM-beste hobbykok Johan Engelen was unaniem positief over zijn bereiding “Mosselen van de Lage Landen”.

    Mosselen, dat associëren we vooral met snel en makkelijk. “Maar met mosselen kan je zo veel meer doen dan we denken”, zegt Johan Engelen. “Een stevige pot mosselen met friet of brood blijft een heerlijke en inderdaad simpele klassieker, maar in deze wedstrijd en tijdens de nationale mosselweek appelleren we vooral aan de creativiteit van onze ‘foodies’”.

    Eddy had dit het best begrepen en kwam op de proppen met ‘Mosselen van de Lage Landen’. Johan Engelen namens de jury: “De creatie is zowel naar smaak, compositie als presentatie de meest verrassende. De combinatie van de Belgische dragon en witloof, Zeeuwse mosselen en witte wijn kwamen volledig tot zijn recht in deze bereiding.” Eddy Lamy mag zich nu voor één jaar de beste Mossel-hobbykok van België noemen en wint naast heel wat keukentoebehoren een gastronomisch arrangement bij Inter Scaldes. Ben Croonenborghs uit Hasselt werd verdienstelijk tweede met het recept van het jaar: “Thaise Mosselen”. De derde plaats werd gedeeld door Kevin Desmet uit Wezembeek met zijn “Clafoutis van Mosselen, zalm en courgette”. De andere derde plaats ging naar Florence Atlas uit Brussel met haar recept “Mosselen met groene Curry”.

    De wedstrijd ‘Beste Mossel-hobbykok’ is een initiatief van het Mosselkantoor in Yerseke, de officiële instantie voor de Zeeuwse mosselsector. En hoewel mosselen razend populair blijven bij de Belgen – liefst 2/3de van de Zeeuwse mosseloogst is bestemd voor de Belgische markt – willen zij toch ook oproepen te experimenteren. Tijdens de nationale mosselweek proberen we de consument te inspireren om creatieve gerechten klaar te maken. Dit om aan te tonen dat mosselen een creatief product zijn passend in gevarieerde bereidingen



    10-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parmentier verwent dames

    Parmentier zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de herfst-wintercollectie

     

     

    Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort, elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice –  en ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die  stylisten van het Huis Parmentier creëerden. 

     

    De nieuwe collectie bestaat uit vier kleurtinten – camel, parelkleur, grijs en bruin - en combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends. De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan Moeder Natuur.  Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.

    De tweede trend, Modern Vintage, bouwt verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie van de jaren ’40 en ’50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont. 

     

    Parmentier werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn de ontwerpen aangenaam om te dragen. 

     

    Voor Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen, omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.

     

    09-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis naar de Alpen

    REIS NAAR DE ALPEN IN DE HERFST

     

    Veel Zwitsers zien de herfst als de mooiste tijd van het jaar. De natuur tooit zich met prachtige kleuren en in de bergen heerst een gespannen rust, een geduldig wachten op de eerste sneeuw.

    Een fantastische plek om het najaar in de Alpen te beleven is Montagne Alternative, een luxueus verblijf in het Zwitserse dorpje Commeire, in het kanton Wallis. Nog niet zo lang geleden was Commeire een doodgewoon boerendorp, nu is het een fantastische vakantiebestemming. De oude Valaisiaanse huizen zijn prachtig gerestaureerd en vormen een hotel met zestien luxueuze kamers.

    Reis in oktober en november naar Montagne Alternative om er de herfst op een unieke manier te beleven. Er zijn tijdens deze periode speciale aanbiedingen. Je kunt fantastische wandelingen maken door de bossen met hun sublieme kleurenpracht, genieten van panorama’s over de omringende bergen waarvan de toppen al met een laagje sneeuw zijn bedekt. Alleen in deze periode van het jaar hoor je het burlen, het lokroepen van de bronstige herten. Luisteren naar ‘Le Brâme du Cerf’ die weergalmt tussen de bergen is een onvergetelijke ervaring.

    Na een dag in de natuur kun je genieten van de gezelligheid en de warmte van Montagne Alternative, bij een lekker avondmaal en een kwaliteitswijn, aan het haardvuur met een spannend boek, in een super comfortabele omgeving. Speciaal voor de liefhebbers van gastronomie is er een Séjour Cuisine Alternative. Het driedaags programma loopt van donderdag 7 november (check-in vanaf 16 u) tot zondag 10 november. Op het programma: culinaire hoogstandjes, geleide wandelingen, yoga les én genieten van het comfort van Montagne Alternative!

    Montagne Alternative is vlot bereikbaar vanaf de luchthaven Genève. De rit duurt anderhalf uur, transfers op aanvraag. www.montagne-alternative.com

    09-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witte uit het zuiden

    Witte uit het zuiden, witte Côtes du Rhône...

     

    Het zijn lang miskende wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd, vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.

    En of het nu om een noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in het rond.

    Uitstekende wijnen voor aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven… De diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, … en tal van nog zeldzamere soorten.

    Ook qua vinificatie gaat het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.

    Al die troeven bieden de liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.

    Wit voor elke gelegenheid. Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen. Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint- Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.

    Een glas witte Côtes du Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen…

     





    08-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witte uit het zuiden

    Witte uit het zuiden, witte Côtes du Rhône...

     

    Het zijn lang miskende wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd, vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.

    En of het nu om een noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in het rond.

    Uitstekende wijnen voor aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven… De diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, … en tal van nog zeldzamere soorten.

    Ook qua vinificatie gaat het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.

    Al die troeven bieden de liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.

    Wit voor elke gelegenheid. Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen. Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint- Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.

    Een glas witte Côtes du Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen…

     





    08-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lake Annecy ski resorts

    Unieke momenten in de Lake Annecy Ski Resorts

    Charme en authenticiteit aan de rand van het meer van Annecy

     

     

    Lake Annecy Ski Resorts is de verzamelnaam van vier skioorden in het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en Saint Jean de Sixt. De wintersportbestemming heeft een gevarieerd ski-aanbod, er zijn dan ook 1001 manieren om eropuit te trekken in de natuur!

    In La Clusaz zijn er sportieve activiteiten voor jong en oud, maar deze winter worden vooral kinderen verwend. La Clusaz heeft voor hen twee nieuwigheden in huis; zo is er een heus nordic skipark opgetrokken waar het jonge sneeuwliefhebbers op een ludieke manier kunnen kennismaken met het skiën. Toegang hiervoor is gratis voor kinderen jonger dan zes en is inbegrepen in het pakket voor volwassenen. Op het programma: spannende sprongen, speelse slaloms, tunnels, hobbels, bochten, enz. Daarbovenop organiseert skischool Evolution 2 van La Clusaz in het kader van de bekende Freeride World Tour freeride stages voor 8- tot 18-jarigen. De titel van ‘Nationaal Freeride World Tour Kampioen bij de Junioren 2014’ zal beslecht worden tijdens de finale in La Clusaz van 29 tot 30 maart. 

    Om de dag in schoonheid te eindigen bieden La Clusaz en Manigod de mogelijkheid om een avond of nacht op een wel heel unieke manier door te brengen. De Dôme de l’Etoile des Neiges in La Clusaz, gelegen in het plateau van Beauregard, kan gehuurd worden voor een gezellige avond fonduen met vrienden of een vernachting. Deze iglo is gegarandeerd het decor van heel wat prachtige herinneringen! In Manigod werd de Chalet Refuge Vé la Marie à Noré, die gebouwd werd in 1810, volledig –maar authentiek- gerenoveerd en uitgerust met autonome apparaten die voor 100% op zonne-energie draaien. Groepen van 15 tot 75 personen kunnen hier te midden van 7 hectare natuur gedurende een avond, nacht of weekend verblijven. Deze beide originele accommodaties zijn bereikbaar op de authentieke manier: te voet of met sneeuwschoenen.

    In Le Grand Bornand (Chinaillon), richtte chalet-hotel Les Cimes **** 3 suites in, goed voor 8 kamers. Deze werden vergroot en zijn nu uitgerust met een nieuwe open badruimte die ingericht werden volgens het « nest »-concept. Ook een nieuwe wellnessruimte met spa, sauna en hammam is nu ter beschikking. Nog in Le Grand Bornand kreeg chalet-hotel Les Saytels haar vierde ster te pakken. Al drie generaties lang combineert deze grote bergchalet traditie, comfort en charme met de uitrusting van een familiehotel. Dit hotel beschikt over een wellness met jacuzzi, sauna en verwarmd zwembad (+ 30°C). In Manigod kunnen lokale specialiteiten ontdekt en geproefd worden in het nieuwe restaurant van Marc Veyrat. De meermaals bekroonde chef (twee keer 3 Michelin-sterren en twee keer 20/20 in Gault & Millaut) maakt zijn terukeer met een nieuw restaurant langs de col van La Croix Fry. Het restaurant veegt de vloer aan met junkfood en is een internationale gastronomische school die slechts drie dagen per week haar deuren opent  (op vrijdag, zaterdag en zondag). www.hotel-les-cimes.com

    Deze winter verzorgt Grand Bornand een « erfgoedparcours ». De vijftien etappes waaruit deze wandeling bestaat hebben aandacht voor monumenten, natuurlijke sites en andere bezienswaardigheden. Via QR-codes die op panelen werden aangebracht geven foto’s, audio commentaar en videobeelden meer uitleg bij elke site. Het nordic skigebied van het station werd uitgerust met Timtoo Timing chronometers. Deze bieden kandidaten de kans om hun tijd op de 9 kilometer lange rode skipiste van Peteys vast te leggen. De verhuur en verkoop van de timing chips zijn in handen van de toeristische dienst van Le Grand Bornand.

    Lake Annecy Ski Resorts vertegenwoordigt en verzamelt de 4 skistations van het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en Saint Jean de Sixt. Deze skioorden, gesitueerd in het hart van Europa en op minder dan een uur van de luchthaven van Genève, vormen een exclusieve bestemming. De 220 kilometer aan pistes, gegarandeerde sneeuw, charmante dorpjes in authentieke architectuur, het erfgoed en behouden tradities, de met sterren bekroonde gastronomie en de wellnessmogelijheden in de vele spa’s verleiden elk jaar heel wat toeristen. Met het hele gezin of alleen, jong of oud, iedereen vindt er zijn gading.

     





    08-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurostar

    EUROSTAR : DIRECTE TREINEN TUSSEN LONDEN EN AMSTERDAM

     

    Eurostar heeft een akkoord ondertekend met de Nederlandse Spoorwegen (NS) om een directe treinverbinding te lanceren tussen Londen en Amsterdam vanaf december 2016.

    Het nieuws werd door de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu bekend gemaakt als onderdeel van een pakket van maatregelen om de diensten op de Nederlandse hogesnelheidslijn te verbeteren. De maatregelen zullen worden goedgekeurd door het Nederlandse parlement in de komende maanden. De Eurostar-verbinding zal worden uitgevoerd met de nieuwe e320-treinen die interoperal zijn (d.i. ze kunnen worden ingezet op de verschillende spoornetwerken van de verschillende landen) en die compatibel zijn met de seingeving op het Nederlandse hogesnelheidsnet.

    Eurostar werd een eengemaakt privaat bedrijf in september 2010 en heeft sindsdien een duidelijke ambitie naar voren gebracht om het bedrijf te doen groeien met treinverbindingen die verder gaan dan de huidige bestemmingen en om zo meer mensen aan te zetten om de hogesnelheidstrein te nemen voor korteafstandsreizen in Europa. In het afgelopen jaar heeft Eurostar nieuwe verbindingen gelanceerd naar de Zwitserse Alpen en naar de Provence in het zuiden van Frankrijk. De aankondiging vandaag is een grote stap voorwaarts in deze plannen.

    De route Londen-Amsterdam is de grootste internationale luchtvaartmarkt in Europa met meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers per jaar. Met de komst van een directe treinverbinding op hoge snelheid tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk en vlot alternatief voor het vliegtuig.

    Eurostar zal twee verbindingen per dag invoeren tussen Londen en Amsterdam met een reistijd van ongeveer vier uur. Deze diensten zullen vanuit Londen via Brussel naar Amsterdam rijden met stops in Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam Centraal. Deze verbinding vergemakkelijkt ook de reis voor reizigers die naar verdere bestemmingen op het Europese vasteland willen reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk. 

    Nicolas Petrovic, directeur-generaal van Eurostar: “We hebben sinds lange tijd de ambitie gehad om uit te breiden naar nieuwe bestemmingen. De aankondiging vandaag is een belangrijke mijlpaal in onze groeiplannen. Deze route is een van de populairste in Europa met meer dan 3 miljoen reizigers per jaar die het vliegtuig nemen tussen Londen en Amsterdam. Onze snelle, comfortabele verbinding van stadscentrum naar stadscentrum zal de relaties tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland verbeteren, en zal een ommekeer teweeg brengen in reizen tussen deze belangrijke financiële en toeristische hoofdsteden.”

    08-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keizer Karel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Keizer Karel verbant jeugdig taalgebruik.

     

    Ommegang van Keizer Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets: zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak ‘jongerenwoorden’. Om hen toch de kans te geven van een Ommegang te genieten werd ‘de Slok’ gelanceerd, maar natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.

    Ommegang van Keizer Karel is een speciaalbier dat op z’n best is als ook de drinker al een beetje heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen gebruiken nog al te vaak ‘jongerenwoorden’ zoals kids, vet, chillen, yolo,… wat duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel degelijk al van een Ommegang genieten.

    Om dit te verhelpen werd “De Slok” gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een Ommegang te genieten. Maar om zo’n Slok te verdienen moeten ze wel onrijp taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de NIET-lijst.

    Op de Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.

    Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.

    Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com

    07-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ski republic
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SKI REPUBLIC: de meerkleurige partner van uw wintersporten!

     


    Vele fans van de wintersporten huren liever hun ski's/snowboards. In Frankrijk alleen al huurt meer dan 60% van de vakantiegangers zijn materiaal. Huren biedt immers vele voordelen: geen eigen investering, geen transportzorgen, de zekerheid dat u altijd recent materiaal hebt, de huur van het materiaal is inbegrepen in het pakket van het hotel of van de verblijfplaats… U moet natuurlijk een goede verhuurder vinden. In de meeste stations is er immers zeer veel keuze.

     

    Als expert in de verhuring van ski's en snowboards sinds 2007, is het SKI REPUBLIC netwerk vandaag aanwezig in 38 stations in de Alpen, de Pyreneeën en ook in Zwitserland. Sinds de oprichting van het merk werd de nadruk gelegd op een "low cost"-aanpak die echter alleen geldt voor de prijs. Het materiaal voor de klanten wordt inderdaad niet alleen geselecteerd uit de beste merken, maar wordt bovendien vooraf grondig geëvalueerd tijdens jaarlijkse skitests. En er is geen beroep mogelijk tegen het vonnis: de selectie van het materiaal van SKI REPUBLIC – elk seizoen een voorraad van meer dan 10.000 ski's en snowboards – behoort tot de best geklasseerde op de markt.

     

    Tijdens het volledige winterseizoen krijgt het materiaal elke week een onderhoudsbeurt. Het schoonmaken, polijsten, waxen en opknappen van de onderkant en van de zijkanten met volautomatische slijprobotten zorgen ervoor dat er geen slijpresten aanwezig zijn op de zijkanten. Deze slijpresten veroorzaken afwijkingen en maken het bochtenwerk moeilijker. De kwaliteit van het onderhoud van het verhuurde materiaal zorgt voor een perfecte afwerking en vermindert op die manier het valrisico.

     

    Skiën tegen een minimale prijs door maximaal te besparen… het credo van SKI REPUBLIC. Het aanbod is dus eenvoudig: als u een pack huurt, is de tweede gratis. Dit historische principe van het merk is vandaag aangepast aan de verschillende types van sporters. 

     

    De kleur van de ski's is aangepast aan het skipak. Deze winter heeft Ski Republic voor het materiaal een overeenkomst getekend met het Franse skimerk COREUPT waarbij in de winkel twee nieuwe skimodellen worden aangeboden (een man en een vrouw). De twee merken zijn zelfs nog verder gegaan in hun partnership: bij "Up&Down" wordt een "color block" skigamma (6 beschikbare kleuren) voorgesteld voor fashion victims die absoluut ski's willen hebben die aangepast zijn aan de kleur van hun pak. 

    www.ski-republic.com.


    07-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.S.Pellegrino - Pavarotti

    S. Pellegrino eert operajaar met Pavarotti-fles

     

    Dit najaar heft S.Pellegrino het glas op Luciano Pavarotti (1935 – 2007), een van de grootste tenoren die Italië gekend heeft. Het Italiaanse merk lanceert in het Italian Talents Project een derde limited edition-fles, waarop Pavarotti de show steelt. Vanaf oktober vind je de fles in selecte Belgische horecazaken waar het mineraalwater op het menu staat.

    2013 is een belangrijk jaar voor de opera. Operagezelschappen wereldwijd vieren onder meer het 200ste geboortejaar van twee iconen voor de opera, Verdi en Wagner. Ook de Arena van Verona, een populaire plek voor opera, viert dit jaar zijn 100ste verjaardag. S.Pellegrino koos er dan ook voor om, na Missoni en Bulgari, Luciano Pavarotti als icoon van de Italiaanse opera tijdelijk z'n waterflessen te laten sieren.

    Luciano Pavarotti heeft een onuitwisbare stempel op de operawereld gedrukt. Hij is erin geslaagd om het grote publiek een stapje dichter bij de opera te brengen en om, net als wat de waters van S.Pellegrino en Acqua Panna doen, de Italiaanse levensstijl wereldwijd een gezicht te geven. Sinds zijn overlijden leeft de visie en het werk van de tenor voort via de Luciano Pavarotti-stichting, die zijn vrouw Nicoletta Mantovani in het leven riep. Enerzijds wil die de gedachtenis aan Pavarotti levendig houden, anderzijds steunt de stichting jonge zangers die hun eerste stappen in de operawereld zetten.

    Ik ben heel trots op deze ode aan de opera en aan Maestro Pavarotti, vooral in dit symbolische operajaar”, zegt Nicoletta. “Luciano heeft opera bekend en geliefd gemaakt over de hele wereld. Zoals S.Pellegrino dat voor de haute cuisine heeft gedaan, was Luciano ook elke dag ambassadeur voor de Italiaanse levensstijl en finesse. Hij bracht die op een krachtige en enthousiaste manier over door zijn liefde voor muziek en de lyrische Italiaanse opera.”

     “Met ons Italian Talents Project, gelanceerd in 2010, willen we synergieën creëren tussen de belangrijkste bedrijven, beroemdheden en stijlsymbolen van Italië", zegt Stefano Agostini, CEO van S.Pellegrino. Na de special edition met Missoni en Bulgari brengen we nu een ode aan Pavarotti. Hij droeg met zijn grootse persoonlijkheid en prachtige stem een sterk, positief beeld van Italië en de Italiaanse levensstijl wereldwijd uit, net zoals we dat ook doen met onze merken S.Pellegrino en Acqua Panna.”

    De nieuwe Pavarotti-flessen kun je in België ontdekken in de beste horecazaken vanaf begin oktober. Ze zullen beschikbaar zijn voor S.Pellegrino-flessen van 1 liter en 50 cl en voor Acqua Panna-flessen van 50 cl.





    07-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lady chef
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WIE WINT DE TITEL VAN LADY CHEF OF THE YEAR 2014?

    STEMMEN KAN TOT EN MET 30 NOVEMBER OP www.ladychef.be

    De jaarlijkse zoektocht naar de nieuwe Lady Chef is opnieuw van start gegaan. Tot 30 november middernacht kan iedereen via www.ladychef.be zijn of haar stem uitbrengen voor de vrouwelijke chef-kok die hem of haar het meeste kan bekoren. Wie stemt, maakt bovendien kans op een etentje voor 4 personen in het restaurant van de winnares!

    Welke vrouwelijke chef door het publiek en een vakjury van culinaire recensenten tot winnares verkozen is en zo de opvolgster wordt van onder andere Ann De Roy (2013 – Pand 19, Geraardsbergen), Ingrid Neven (2010 – Pazzo, Antwerpen) en Sofie Dumont (2009 – Les Eleveurs, Halle), wordt eind januari 2014 bekend gemaakt.

    De huidige Lady Chef kijkt alvast met trots op haar overwinning terug. “Het is een gek jaar geweest voor mij, maar de titel van Lady Chef of the Year heeft me echt enorm geïnspireerd. Ik voel me nu elke dag aangezet om het beste uit mezelf naar boven te halen”, aldus een enthousiaste Ann De Roy. Dat belooft nog veel goeds voor de toekomst.

    De verkiezing Lady Chef of the Year is een initiatief van Green Seed Belgium en wordt dit jaar voor de 24ste keer georganiseerd.

     

    06-10-2013 om 10:11 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 jaar Paradiski

    10 jaar Paradiski - Een verjaardag vol kleur en sensatie

     

     

    Sinds 20 december 2003 kunnen skiërs met de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express, zo’n 425 kilometer aan pistes ontdekken tussen Les Arcs, Peisey-Vallandry en La Plagne. De Vanoise Express verbond zo drie domeinen, die sindsdien gezamelijk onder de naam Paradiski door het leven gaan. Deze winter viert het skigebied zijn tiende verjaardag en het is niet van plan dit ongemerkt voorbij te laten gaan. Een kort overzicht van de hoogtepunten van het seizoen en de belangrijkste nieuwigheden!

    Het skidomein Paradiski is het geslaagde resultaat van een uitdaging uit 2003 : twee valleien en drie stations met hun eigen verhaal, identiteit en USP’s met elkaar verbinden. Vandaag zorgen communicatie en een sterk commercieel aanbod voor de samenhang tussen de drie stations, maar nog meest van al worden ze met elkaar verenigd door de Vanoise Express. Deze brengt de skiërs van het ene massief naar het andere in minder dan vier minuten! De aaneenschakeling van de drie stations maakt van Paradiski het op één na grootste verbonden skigebied ter wereld met 425 kilometer aan pistes die verdeeld zijn over zo’n 15.000 hectare. Paradiski staat ook voor meer dan 1.000 personen die tijdens het winterseizoen op en voor het domein werken, voor 10 jaar aan investeringen -ter waarde van 210 miljoen euro- die het domein optimaliseerden, en voor een netwerk van skiliften dat voor 100% op groene stroom werkt (TUV-SUD certificaat).

    De Franse modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac viert mee met Paradiski en steekt de twee cabines van de Vanoise Express in een uniek nieuw kleedje. Zijn creatie is te bewonderen vanaf 21 december tot het einde van het seizoen. Voor de liefhebbers van intense sensaties staat Gravity Day op het programma. Op 16 december zullen Julien Millot en Tancrède Melet, twee van de beste highliners ter wereld, zich wagen aan de slackline van 1.824 meter over het dal die de twee cabines van de Vanoise Express op een hoogte van 380 meter met elkaar verbindt.

    Paradiski grijpt met deze tiende verjaardag ook de kans om een nieuwe communicatiecampagne te lanceren. Deze legt de link naar de bijbelse symboliek van de appel en nodigt de wintersporter uit om te bezwijken voor de verleiding van de uitgestrektheid van de bergen, de charme en de magie van het domein.

    Liefhebbers van wintersport worden in Paradiski op hun wenken bediend. In La Plagne wachten de 19 bochten van de olympische Bobsleepiste je op, kan je per airboard de piste afdalen of met een sneeuwruimer een gesloten circuit onveilig maken. In Arc 2000, dat uitgerust is voor zowel beginners als sporters van hoog niveau, zorgt speed riding (parapente met aangebonden skiën) voor een extreem gevoel van vrijheid.  In Peisey-Vallandry ligt één van Frankrijk’s mooiste biatlonpistes die voorzien is van laserkarabijn en doelwit op 10 meter. Tenslotte kunnen klimmers van alle niveaus in Champagny en Vanoise de unieke Tour de Glace beklimmen van midden december tot half maart.

    Dit jaar nog staan bij de stations van Paradiski een heel aantal openingen van nieuwe verblijfsmogelijkheden die luxe, comfort en bergsfeer uitademen op het programma. Zo kunnen nog meer mensen genieten van de sfeervolle bergomgeving van Paradiski.

    Hotel L’Aiguille Grive*** in Arc 1800 combineert het huiselijke van een chalet met de luxe van een hotel. Zijn architectuur en moderne interieur dragen een warme en gezellige sfeer uit.  Hotel Le Cocoon**** in La Plagne 1800 werd geopend in december 2012 en kreeg net zijn vierde ster toegewezen. De residentie Carlina, gelegen in Belle-Plagne, opent een nieuwe aangrenzende eenheid met 5 appartementen. Le Dahu, de centrale chalet van de voetgangerszone « Les Chalets de Vallandry » in Peisey-Vallandry, werd volledig gerenoveerd. Gesitueerd in het midden van het bos en aan de voet van de pistes, biedt hij vijf kamers op drie verdiepingen. Het Igloo Village komt terug, en hoe ! Deze winter herbergt Les Arcs het grootste iglodorp van Frankrijk met een oppervlakte van meer dan 400 m². In het dorp zal een ijssculpturengallerie te vinden zijn en meerdere kamers waar vrienden, gezinnen of geliefden kunnen overnachten.

    De Coolski-formule geeft beginners de kans om het skiën onder de knie te krijgen in een speciaal daarvoor uitgeruste ruimte, dichtbij hun verblijf. Deze ruimte is voorzien van beveiligde en afgesloten leerzones, aangepaste pistes, specifieke signalisatie en rustplaatsen. Het voordeel van dit aanbod is dat het de skiër toelaat een programma te kiezen en het naar zijn of haar behoefte uit te breiden (vier uur of een dag in la Plagne). Vijf Coolski-ruimtes zijn reeds in gebruik.

    Maanlicht in Peisey-Vallandry ! Deze winter organiseert het dorp één avond per week en tijdens de schoolvakanties sneeuwschoenwandelingen bij maanlicht. De wandeling start aan de lagere hellingen van Plan-Peisey en voert naar de noordelijke site, langs de gehuchten Pracompuis en La Chapelle des Vernettes. Bij aankomst wachten warme soep, verhalen en muzikale animatie de deelnemers op. Bij volle maan wordt, na een avond op restaurant, de afdaling bij maanlicht ingezet begeleid door professionals.

    In het hart van de Savoie in de Franse Alpen ligt Paradiski, het op één na grootste skigebied ter wereld. Het domein bestaat uit de stations Peisey-Vallandry, La Plagne en Les Arcs en bevindt zich op een hoogte tussen 1.200 en 3.250 meter. Naast de 169 moderne mechanische liften die aanwezig zijn op het domein, worden de drie skistations onderling in minder dan 4 minuten tijd met elkaar verbonden door de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express. Wintersportliefhebbers kunnen zo nóg sneller nóg meer hellingen opzoeken. Het domein herbergt 2 snowparks, 5 boardercross- en 4 boarderglissparcours, 2 half pipes, 2 sleepistes, beginnerszones, en pistes waar zowel in alle rust en stilte kan geskied worden als uitdagende tracks voor gevorderde skiërs. In totaal heeft Paradiski zo’n 425 kilometer aan pistes voor wintersporters van elk niveau in huis.

     






    06-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Globevents

    GLOBEVENTS LANCEERT NIEUWE REISWEBSITE

     

    De Belgische reisaanbieder GlobEvents lanceert haar nieuwste reismerk Holidayblend. Op de bijhorende website www.holidayblend.com kan je voortaan wekelijks terecht voor 4 kwalitatieve en exclusieve vakantie- en vrijetijdsaan-biedingen. Kwalitatief door een strenge selectie uit het aanbod van gerenommeerde partners en exclusief door de goedkoopste prijs of een uniek aanbod dat enkel bij Holidayblend te reserveren is. Met deze nieuwe reiswebsite wenst GlobEvents in te spelen op het gewijzigde boekingsgedrag van een consument die zich steeds meer bewust is van alternatieve kanalen als ‘social buying’ en kortingssites.

    De wekelijkse reisaanbiedingen van Holidayblend gaan van hotel- en citytrips tot vlieg- en autovakanties, cruises en vele andere droomreizen. Het vrijetijdsaanbod van Holidayblend varieert van wellness- en pretparkaanbiedingen tot ballonvaarten, cultuurevenementen en leuke dagtrips voor jong en oud. Holidayblend werkt met kortingen op het standaard aanbod van 40% tot 70% of met unieke pakketten die enkel en alleen bij Holidayblend worden aangeboden.

    Op televisiezender VTM komt er dagelijks een videoloop van een 12-tal minuten met het exclusieve en unieke aanbod van Holidayblend. Deze loop zal in eerste instantie worden uitgezonden na de avondprogrammatie en ’s nachts worden herhaald. De video’s worden ook online verspreid via een eigen YouTube-kanaal om zo extra inspirerend te werken voor de reizigers en tegelijk te tonen wat je kan verwachten als je één van de deals reserveert.

    “Met deze creatieve mediamix van online en offline kanalen wensen we in te spelen op emotie en word of mouse”, zegt Tim Van den Bergh, General manager bij GlobEvents. “Dankzij deze vorm van social tv zal elke aanbieding nog beter in beeld worden gebracht en nog makkelijker gedeeld kunnen worden. In een digitale wereld waar de consument overspoeld wordt met aanbiedingen is het dan ook belangrijk om voldoende stopkracht te genereren en de drempel zo laag mogelijk te maken. Wij denken met deze aanpak én ons duidelijk omlijnd aanbod alvast aan deze voorwaarden te voldoen.”

    Holidayblend richt zich primair op de Belgische en secundair op de Nederlandse en Franse markt. De eerste inspirerende filmpjes kan je alvast bekijken via: www.youtube.com/holidayblend

    GlobEvents is een gevestigde waarde in zowel de Belgische, Nederlandse als Duitse reis- en evenementensector. Alle vakantiemerken samen leveren jaarlijks meer dan 120.000 tevreden reizigers op. Vakantiemerken van GlobEvents: Weekendjeweg.be, Xperience, Snowblend, Surfblend, Gobali en Snowjam. www.globevents.com

     

    06-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Odlo

    ODLO: Dicht op de huid van de Olympiërs met de ‘Sotchi’ softshell

     

    De Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van een atleet of atlete: het beleven van de olympische spirit en op dag X de beste prestatie afleveren – dat zijn onvergetelijke momenten. Topatleten van de Noordse disciplines zoals Olympisch kampioen langlaufen Dario Cologna of biatlonlegende en meervoudig Olympisch kampioen Ole Einar Bjørndalen liggen bij ODLO onder contract. Voor deze elitesporters en de teams van Zwitserland, Noorwegen en Finland heeft ODLO een Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen van 2014 in Sotchi voor het eerst zullen worden gedragen. Opdat ook niet-professionals en fans van de Spelen dit olympisch vuur kunnen meebeleven, heeft ODLO een merchandisingcollectie van deze Olympische lijn ontwikkeld. Zo geeft het merk de fans ook het gevoel dat ze heel close zijn met de olympische spirit. Deze Olympische collectie komt 100% overeen met de producten die de langlauf- en biatlonatleten in het Olympisch dorp dragen.

    De highlight van deze collectie is de softshelljas Sotchi in een onmiskenbaar ruitjesdesign, in de landskleuren van Zwitserland, Noorwegen en Finland, zowel voor dames als heren. Een verwijderbare en verstelbare capuchon, zachte manchetten, verstelbare zoom, kinbescherming, steekzakken met ritssluiting zijn de details van dit softshelljack. Deze collectie is reeds vanaf 15 oktober 2013 in de winkel verkrijgbaar. De softshelljassen Sotchi voor haar en voor hem hebben een richtprijs van €200.

    ODLO is de uitvinder van het functionele sportondergoed. Als markt- en technologisch leider, wil ODLO de beste functionele sportkleding ontwikkelen voor iedereen die van bewegen houdt – onder welke weersomstandigheden en met welke intensiteit dan ook. Bij ODLO start het welzijn vanaf de huid. ODLO staat voor compromisloos hoge eisen als het gaat om functionaliteit, draagcomfort en kwaliteit. Op de Europese markt is ODLO met zijn SPORTS UNDERWEAR marktleider in het segment van de functionele sportkleding. Daarnaast overtuigt ODLO met succesvolle collecties in OUTDOOR, RUNNING, BIKE, X-COUNTRY, TEC SHIRTS en KIDS. ODLO heeft eigen verkoopbedrijven in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, België, Nederland, Oostenrijk en Noorwegen. Het merk ODLO wordt wereldwijd verkocht in meer dan 20 landen. www.odlo.com

     

     

     





    05-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!