WEEK VAN DE FRIET -
VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER
Eind november geeft
VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt
van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om
eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo
typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren
centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen
als immaterieel cultureel erfgoed.
Navefri nam het
initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds
in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de
Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een
stevige duw in de rug geven.
VLAM kondigt de
Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait
rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de
frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf
een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan
worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be,
waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die
frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook
heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via
advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van
een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving
te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een
sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.
Na afloop van de
Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur
Joke Schauvliege.
Volgende zomer
verbindt Thomas Cook Airlines Brussels Airport met het Kroatische Split . Het
is de eerste Belgische luchtvaartmaatschappij die deze route aanvliegt. Thomas
Cook Airlines zal vanaf eind juni 2x per week, op woensdag en zaterdag,
lijnvluchten opereren tussen Brussels Airport en Split. Vluchten van Brussels
Airport naar Split worden vanaf 49 pp aangeboden. Thomas Cook Airlines zal
Split ook 1x per week vanuit Rijsel aanvliegen.
Tijdens de zomer
vliegt Thomas Cook Airlines al 2 maal per week tussen Brussel en Dubrovnik.
Volgend op de beslissing van luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines, stelt
touroperator Thomas Cook voor zomer 2014 Dalmatië als nieuwe bestemming voor.
Met deze nieuwe bestemming komt Thomas Cook tegemoet aan de groeiende vraag
naar de vakantiebestemming Kroatië . Thomas Cook klanten vliegen vandaag al met
Thomas Cook Airlines naar Dubrovnik. Vanaf volgende zomer wordt ook Split in
het aanbod opgenomen. Het centrum van Split is UNESCO werelderfgoed en heeft
onmiskenbaar een Italiaanse touch, met smalle steegjes en veel terrasjes.
Touroperator Thomas
Cook bergt zijn logo, de bol, op en gaat resoluut voor het nieuwe embleem
"Sunny Heart". Die omslag is véél meer dan een logoverandering. Het
hart symboliseert de klant als hart van het bedrijf, en Thomas Cook als hart
van de toeristische sector. Het is een sterk symbool, voor een bedrijf dat
zichzelf heeft heruitgevonden en zich voortaan wil onderscheiden op drie assen:
betrouwbaarheid - persoonlijk contact - innovatie.
Om dat vertrouwen
te verdienen, heeft Thomas Cook de afgelopen jaren unieke en duidelijke
garanties ingevoerd: de prijsgarantie voor vroege boekers , de skigarantie , en
de omruilgarantie. Thomas Cook zet volop in op innovatie, om aan de wensen van
onze klanten te blijven voldoen. Zowel in 2010, 2011 als in 2012 mocht het de
prestigieuze Travel Magazine Innovation Award in ontvangst nemen, zeg maar de
Oscars van de reisindustrie. Thomas Cook wilt unieke ervaringen op maat
brengen, voor koppels, families met kinderen, jongeren, senioren.
Deze nieuwe
richting die Thomas Cook inslaat, is tegelijk een heel oud en vertrouwd pad .
Want het was in 1841 stichter mister Thomas Cook die de basis legde van de
huidige toeristische sector. Hij was een visionair en een pionier, die de klant
vooropstelde en steeds streefde naar verbetering. Die weg slaat Thomas Cook
vandaag ook in! Thomas Cook introduceert zijn nieuwe huisstijl uiteraard op
alle mediadragers (Thomas Cook Travel Shops, website, brochures, bestemmingen,
.). 20 kantoren worden vanaf 1 oktober, al aangepakt. Ook de vliegtuigen van
Thomas Cook Airlines zullen de Sunny Hart op hun staarten en zullen de nieuwe
huisstijl krijgen: grijs, wit en zonnig geel.
VALRHONA LANCEERT
DE NIEUWE CRU MILLÉSIMÉ LOMA SOTAVENTO
In 2013 eert
Valrhona de Dominicaanse Republiek. De nieuwe Cru Millésimé Loma Sotavento is
afkomstig van de plantage Loma Sotavento, die afgelopen mei feestelijk is geopend,
en nodigt uit tot een unieke zintuiglijke ervaring.
Een domeinchocolade
van Valrhona is vooral een uiting van een plantage. Het betreft een bijzondere
partij, net zoals bij wijnen, met een zeer kenmerkend aromatisch, puur
potentieel. Uitzonderlijke chocolade, het resultaat van een jaarlijkse oogst
van zeer zeldzame cacaobonen, die door gepassioneerde planters zijn gekweekt.
Grand Cru Millésimé is de beste cru van het jaar.
Op de plantage van
Loma Sotavento, in de schaduw van de grote fruitbomen en in een bodem rijk aan
zon en regen, is de Domeinchocolade Loma Sotavento geboren. De ronde en lichte
noten van rijp fruit hebben een lange nasmaak, zijn zeer evenwichtig en vol
chocolade en krijgen langzaam aan een geroosterd aroma en het kruidige aroma van
bruine suiker voor een finale van lichte bitterheid.
De Domeinchocolades
Millésimés zijn een uitnodiging om zeldzame en fijne smaken te ontdekken, die
door Valrhona geselecteerd zijn voor een unieke zintuiglijke ervaring. Dankzij
de selectie van beschermde plantages in speciale gebieden kan Valrhona deze
uitzonderlijke pure domeinchocolades aanbieden. Er wordt door de makers en de
grote liefhebbers vol verwachting uitgekeken naar de Domeinchocolades en als ze
niet van kortstondige aard zouden zijn, zou het chocolade voor verzamelaars
zijn.
Loma Sotavento
vervolledigt het aanbod van domeinchocolades met drie Grand Crus met
uitzonderlijke aromatische profielen uit 2013: El Pedegral (Venezuela): de
millésime El Pedegral 2013 is evenwichtig en onthult prachtige noten van
geroosterde gedroogde vruchten, omhuld door subtiele noten van honing en rijp
fruit. Ampamakia (Madagascar): de millésime Ampamakia 2013 biedt een
zuurachtige frisheid van gele vruchten en de geroosterde noten zorgen voor
momenten van wegdromen. Gran Couva (Trinidad): de millésime Gran Couva 2013
heeft een uitzonderlijk aromatisch profiel. Het biedt een betoverende kracht
van rijke chocolade, verlevendigd met gemengde geroosterde aroma's van intense
noten van gedroogde munt en verse kruiden.
Chaudfontaine ziet duurzame
inspanningen waterbeleid beloond met European Water Stewardship--certificaat
Als referentie voor
natuurlijk mineraal water tekent Chaudfontaine voor een duurzame primeur. De mineraalwaterproducent
ontvangt als eerste in de sector het gouden European Water Stewardship-certificaat.
Een bekroning voor de jarenlange inspanningen en investeringen om het waterverbruik
terug te dringen. Tegelijk koppelt Chaudfontaine een duurzaam watermanagement aan
een doordacht energiebeleid én maatregelen voor de bescherming van de bron. Als
je weet dat ons natuurlijk mineraalwater 60 jaar onder grond reist en van een unieke
kwaliteit is, dan is denken op lange termijn de enige juiste keuze.
Het waterbeleid in Chaudfontaine
is een parel in onze duurzaamheidsstrategie, aldus Jean-Louis Cornet, hydrogeoloog
en productiedirecteur van de site van Coca-Cola Enterprises dat 1 jaar geleden de
mineraalwaterbottelarij overnam.
Chaudfontaine is de
allereerste mineraalwaterbottelarij die erkend wordt voor haar duurzaam watermanagement.
Concreet bekroont het gouden EWS-certificaat de jarenlange inspanningen om de thermale
bron te beschermen en het watergebruik tot het strikte minimum te beperken. De
afgelopen 10 jaar sinds Chaudfontaine deel uitmaakt van Coca-Cola Enterprises
heeft de plant haar waterefficiëntie dan ook sterk verbeterd. Terwijl er in 2005
nog 4,53 liter water nodig was voor het bottelen van 1 liter Chaudfontaine, is dat
vandaag nog maar 1,56 liter. Het zuiniger omspringen met water is het gevolg van
technologische innovaties, efficiëntere productieprocessen, een grondige monitoring
én het dagelijkse engagement van de medewerkers.
Coca-Cola Enterprises
wordt in zijn duurzame aanpak ondersteund door de lokale gemeenschap van Chaudfontaine
en werkt nauw samen met het Waalse Gewest. Zo werkt de onderneming sinds 2008 aan
een grootschalig project om de natuurlijke bron en de zuiverheid van het water te
beschermen. Dit engagement kwam er met de hulp van de lokale inwoners en de steun
van de Universiteit van Luik en de gemeente Chaudfontaine.
Stevig, duurzaam,
stijlvol en mét antiaanbaklaag, dat zijn de belangrijkste eigenschappen van de
collecties Geminis en Scala van BergHOFF.Of u nu een sappig stukje vlees wil braden, een gezonde wokmaaltijd op
het menu heeft staan, een warm stoofpotje wil delen met uw gasten of samen met
de kids een lekkere pannenkoek als vieruurtje maakt, BergHOFF serveert u met
Geminis en Scala de perfecte tools. En zonder uw creatie te laten aanbakken
De Geminis-collectie is
volledig uit gietijzer vervaardigd, al dan niet in combinatie met een glazen
deksel. Zowel de pannenkoekenpan als de wok van Geminis hebben bovendien een
energiebesparende bodem, goed voor elk type fornuis.
De kookpot, wok en
braadpan uit de Scala-collectie is dan weer vervaardigd uit gegoten aluminium,
dat een snelle en gelijkmatige warmteverdeling garandeert. De lange, afneembare
handgrepen blijven steeds koel. Ook hier zorgt de antiaanbaklaag ervoor dat
mislukken geen optie meer is.
VLAM lanceert een
nieuwe varkensvleesversnijding: Fettini di Coppa. Dit zijn gemarineerde
sneetjes van de varkensspiering.
Lekker, hapklaar en
veelzijdig: Fettini di Coppa speelt in op de toenemende interesse voor
producten die eenvoudig en snel te bereiden zijn. Lekker, hapklaar en
veelzijdig zijn de 3 troeven van Fettini di Coppa. De nieuwe versnijding laat
zeer uiteenlopende bereidingswijzen toe: bakken, braden of grillen in reepjes,
sneetjes, stukjes of plakjes in slaatjes, pastas, tussen een broodje,
gewikkeld in een wrap of bij een heerlijk wokgerecht. Deze veelzijdigheid maakt
van Fettini di Coppa een product dat zowel jong als oud kan bekoren.
Varkensvlees van
bij ons: In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Fettini di Coppa
een echt Belgisch product. Het is momenteel te verkrijgen bij de zelfstandige
slagerijen en in de supermarkten van Colruyt, Makro, Okay en Spar. Tijdens de
eerste twee weekends van oktober vinden er overigens speciale proeverijen
plaats bij de zelfstandige slagers om Fettini di Coppa te introduceren. Naast
een online campagne en diverse media-acties voorziet VLAM promotiemateriaal
voor de winkelpunten.
Receptideeën met
Fettini di Coppa vind je op www.vlees.be
Winnaar 'Beste
Mossel-hobbykok van België 2013' bekend
Eddy Lamy uit Dinant mag
zich één jaar lang de beste Mossel-hobbykok van België noemen. Hij haalde het
van 8 andere finalisten in de tweede editie van deze nationale kookwedstrijd.
De jury met VTM-beste hobbykok Johan Engelen was unaniem positief over zijn
bereiding Mosselen van de Lage Landen.
Mosselen, dat associëren
we vooral met snel en makkelijk. Maar met mosselen kan je zo veel meer doen
dan we denken, zegt Johan Engelen. Een stevige pot mosselen met friet of
brood blijft een heerlijke en inderdaad simpele klassieker, maar in deze
wedstrijd en tijdens de nationale mosselweek appelleren we vooral aan de
creativiteit van onze foodies.
Eddy had dit het best
begrepen en kwam op de proppen met Mosselen van de Lage Landen. Johan Engelen
namens de jury: De creatie is zowel naar smaak, compositie als presentatie de
meest verrassende. De combinatie van de Belgische dragon en witloof, Zeeuwse
mosselen en witte wijn kwamen volledig tot zijn recht in deze bereiding. Eddy
Lamy mag zich nu voor één jaar de beste Mossel-hobbykok van België noemen en
wint naast heel wat keukentoebehoren een gastronomisch arrangement bij Inter
Scaldes. Ben Croonenborghs uit Hasselt werd verdienstelijk tweede met het
recept van het jaar: Thaise Mosselen. De derde plaats werd gedeeld door Kevin
Desmet uit Wezembeek met zijn Clafoutis van Mosselen, zalm en courgette. De
andere derde plaats ging naar Florence Atlas uit Brussel met haar recept Mosselen
met groene Curry.
De wedstrijd Beste Mossel-hobbykok is een
initiatief van het Mosselkantoor in Yerseke, de officiële instantie voor de
Zeeuwse mosselsector. En hoewel mosselen razend populair blijven bij de Belgen
liefst 2/3de van de Zeeuwse mosseloogst is bestemd voor de Belgische markt
willen zij toch ook oproepen te experimenteren. Tijdens de nationale mosselweek
proberen we de consument te inspireren om creatieve gerechten klaar te maken.
Dit om aan te tonen dat mosselen een creatief product zijn passend in
gevarieerde bereidingen
Parmentier
zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de
herfst-wintercollectie
Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en
ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met
afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort,
elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice en
ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die stylisten van het
Huis Parmentier creëerden.
De nieuwe
collectie bestaat uit vier kleurtinten camel, parelkleur, grijs en bruin - en
combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends.
De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie
gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en
veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een
tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan
Moeder Natuur. Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en
straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of
de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze
collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en
chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.
De tweede
trend, Modern Vintage, bouwt
verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie
van de jaren 40 en 50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote
voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie
van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de
kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de
zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont.
Parmentier
werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een
referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het
grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en
regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten
afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die
luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve
vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met
elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van
het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor
een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn
de ontwerpen aangenaam om te dragen.
Voor
Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de
schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen,
omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste
kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen
die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert
dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie
onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.
Veel Zwitsers zien
de herfst als de mooiste tijd van het jaar. De natuur tooit zich met prachtige
kleuren en in de bergen heerst een gespannen rust, een geduldig wachten op de
eerste sneeuw.
Een fantastische
plek om het najaar in de Alpen te beleven is Montagne Alternative, een luxueus
verblijf in het Zwitserse dorpje Commeire, in het kanton Wallis. Nog niet zo
lang geleden was Commeire een doodgewoon boerendorp, nu is het een fantastische
vakantiebestemming. De oude Valaisiaanse huizen zijn prachtig gerestaureerd en
vormen een hotel met zestien luxueuze kamers.
Reis in oktober en
november naar Montagne Alternative om er de herfst op een unieke manier te
beleven. Er zijn tijdens deze periode speciale aanbiedingen. Je kunt
fantastische wandelingen maken door de bossen met hun sublieme kleurenpracht,
genieten van panoramas over de omringende bergen waarvan de toppen al met een
laagje sneeuw zijn bedekt. Alleen in deze periode van het jaar hoor je het
burlen, het lokroepen van de bronstige herten. Luisteren naar Le Brâme du
Cerf die weergalmt tussen de bergen is een onvergetelijke ervaring.
Na een dag in de
natuur kun je genieten van de gezelligheid en de warmte van Montagne Alternative,
bij een lekker avondmaal en een kwaliteitswijn, aan het haardvuur met een
spannend boek, in een super comfortabele omgeving. Speciaal voor de liefhebbers
van gastronomie is er een Séjour Cuisine Alternative. Het driedaags programma
loopt van donderdag 7 november (check-in vanaf 16 u) tot zondag 10 november. Op
het programma: culinaire hoogstandjes, geleide wandelingen, yoga les én
genieten van het comfort van Montagne Alternative!
Montagne
Alternative is vlot bereikbaar vanaf de luchthaven Genève. De rit duurt
anderhalf uur, transfers op aanvraag. www.montagne-alternative.com
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Charme en authenticiteit aan de rand van het meer van
Annecy
Lake Annecy Ski Resorts is de verzamelnaam van vier
skioorden in het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en
Saint Jean de Sixt. De
wintersportbestemming heeft een gevarieerd ski-aanbod, er zijn dan ook 1001
manieren om eropuit te trekken in de natuur!
In La Clusaz zijn er sportieve activiteiten voor jong
en oud, maar deze winter worden vooral kinderen verwend. La Clusaz heeft voor
hen twee nieuwigheden in huis; zo is er een heus nordic skipark opgetrokken
waar het jonge sneeuwliefhebbers op een ludieke manier kunnen kennismaken met
het skiën. Toegang hiervoor is gratis voor kinderen jonger dan zes en is
inbegrepen in het pakket voor volwassenen. Op het programma: spannende
sprongen, speelse slaloms, tunnels, hobbels, bochten, enz. Daarbovenop
organiseert skischool Evolution
2 van La Clusaz in het kader van de bekende Freeride World
Tour freeride stages voor 8- tot 18-jarigen. De titel van Nationaal Freeride
World Tour Kampioen bij de Junioren 2014 zal beslecht worden tijdens de finale in
La Clusaz van 29 tot 30 maart.
Om de dag in schoonheid te eindigen bieden La Clusaz
en Manigod de mogelijkheid om een avond of nacht op een wel heel unieke manier
door te brengen. De Dôme de
lEtoile des Neiges in La Clusaz, gelegen in het plateau van
Beauregard, kan gehuurd worden voor een gezellige avond fonduen met vrienden of
een vernachting. Deze iglo is gegarandeerd het decor van heel wat prachtige
herinneringen! In Manigod werd de Chalet Refuge Vé la Marie à Noré, die gebouwd
werd in 1810, volledig maar authentiek- gerenoveerd en uitgerust met autonome
apparaten die voor 100% op zonne-energie draaien. Groepen van 15 tot 75
personen kunnen hier te midden van 7 hectare natuur gedurende een avond, nacht of
weekend verblijven. Deze beide originele accommodaties zijn bereikbaar op de
authentieke manier: te voet of met sneeuwschoenen.
In Le Grand Bornand (Chinaillon), richtte
chalet-hotel Les Cimes **** 3 suites in, goed voor 8 kamers. Deze werden
vergroot en zijn nu uitgerust met een nieuwe open badruimte die ingericht
werden volgens het « nest »-concept. Ook een nieuwe wellnessruimte met spa,
sauna en hammam is nu ter beschikking. Nog in Le Grand Bornand kreeg
chalet-hotel Les Saytels haar vierde ster te pakken. Al drie generaties lang
combineert deze grote bergchalet traditie, comfort en charme met de uitrusting
van een familiehotel. Dit hotel beschikt over een wellness met jacuzzi, sauna
en verwarmd zwembad (+ 30°C).
In Manigod kunnen lokale specialiteiten ontdekt en geproefd worden in het
nieuwe restaurant van Marc Veyrat. De meermaals bekroonde chef (twee keer 3
Michelin-sterren en twee keer 20/20 in Gault & Millaut) maakt zijn terukeer
met een nieuw restaurant langs de col van La Croix Fry. Het
restaurant veegt de vloer aan met junkfood en is een internationale
gastronomische school die slechts drie dagen per week haar deuren opent(op vrijdag, zaterdag en zondag).
www.hotel-les-cimes.com
Deze winter verzorgt Grand Bornand een «
erfgoedparcours ». De vijftien etappes waaruit deze wandeling bestaat hebben
aandacht voor monumenten, natuurlijke sites en andere bezienswaardigheden. Via
QR-codes die op panelen werden aangebracht geven fotos, audio commentaar en
videobeelden meer uitleg bij elke site. Het nordic skigebied van het station
werd uitgerust met Timtoo Timing chronometers. Deze bieden kandidaten de kans
om hun tijd op de 9
kilometer lange rode skipiste van Peteys vast te leggen.
De verhuur en verkoop van
de timing chips zijn in handen van de toeristische dienst van
Le Grand Bornand.
Lake Annecy Ski Resorts vertegenwoordigt en verzamelt
de 4 skistations van het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand,
Manigod en Saint Jean de
Sixt. Deze skioorden, gesitueerd in het hart van Europa en op
minder dan een uur van de luchthaven van Genève, vormen een exclusieve
bestemming. De 220
kilometer aan pistes, gegarandeerde sneeuw, charmante
dorpjes in authentieke architectuur, het erfgoed en behouden tradities, de met
sterren bekroonde gastronomie en de wellnessmogelijheden in de vele spas
verleiden elk jaar heel wat toeristen. Met het hele gezin of alleen, jong of
oud, iedereen vindt er zijn gading.
EUROSTAR : DIRECTE
TREINEN TUSSEN LONDEN EN AMSTERDAM
Eurostar heeft een
akkoord ondertekend met de Nederlandse Spoorwegen (NS) om een directe
treinverbinding te lanceren tussen Londen en Amsterdam vanaf december 2016.
Het nieuws werd
door de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu bekend gemaakt
als onderdeel van een pakket van maatregelen om de diensten op de Nederlandse
hogesnelheidslijn te verbeteren. De maatregelen zullen worden goedgekeurd door
het Nederlandse parlement in de komende maanden. De Eurostar-verbinding zal
worden uitgevoerd met de nieuwe e320-treinen die interoperal zijn (d.i. ze
kunnen worden ingezet op de verschillende spoornetwerken van de verschillende
landen) en die compatibel zijn met de seingeving op het Nederlandse
hogesnelheidsnet.
Eurostar werd een
eengemaakt privaat bedrijf in september 2010 en heeft sindsdien een duidelijke
ambitie naar voren gebracht om het bedrijf te doen groeien met
treinverbindingen die verder gaan dan de huidige bestemmingen en om zo meer
mensen aan te zetten om de hogesnelheidstrein te nemen voor korteafstandsreizen
in Europa. In het afgelopen jaar heeft Eurostar nieuwe verbindingen gelanceerd
naar de Zwitserse Alpen en naar de Provence in het zuiden van Frankrijk. De
aankondiging vandaag is een grote stap voorwaarts in deze plannen.
De route
Londen-Amsterdam is de grootste internationale luchtvaartmarkt in Europa met
meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers per jaar. Met de komst van een
directe treinverbinding op hoge snelheid tussen het Verenigd Koninkrijk en
Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk en vlot alternatief
voor het vliegtuig.
Eurostar zal twee
verbindingen per dag invoeren tussen Londen en Amsterdam met een reistijd van
ongeveer vier uur. Deze diensten zullen vanuit Londen via Brussel naar Amsterdam
rijden met stops in Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam Centraal. Deze
verbinding vergemakkelijkt ook de reis voor reizigers die naar verdere
bestemmingen op het Europese vasteland willen reizen vanuit het Verenigd
Koninkrijk.
Nicolas Petrovic,
directeur-generaal van Eurostar: We hebben sinds lange
tijd de ambitie gehad om uit te breiden naar nieuwe bestemmingen. De
aankondiging vandaag is een belangrijke mijlpaal in onze groeiplannen. Deze
route is een van de populairste in Europa met meer dan 3 miljoen reizigers per
jaar die het vliegtuig nemen tussen Londen en Amsterdam. Onze snelle,
comfortabele verbinding van stadscentrum naar stadscentrum zal de relaties
tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland verbeteren, en zal een ommekeer
teweeg brengen in reizen tussen deze belangrijke financiële en toeristische
hoofdsteden.
Ommegang van Keizer
Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets:
zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden. Om hen toch
de kans te geven van een Ommegang te genieten werd de Slok gelanceerd, maar
natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.
Ommegang van Keizer
Karel is een speciaalbier dat op zn best is als ook de drinker al een beetje
heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op
basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen
gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden zoals kids, vet, chillen, yolo, wat
duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds
hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel
degelijk al van een Ommegang genieten.
Om dit te verhelpen
werd De Slok gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een
Ommegang te genieten. Maar om zon Slok te verdienen moeten ze wel onrijp
taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt
opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de NIET-lijst.
Op de
Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig
een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer
Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury
van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een
weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.
Brouwerij Haacht is
een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht
staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
SKI
REPUBLIC: de meerkleurige partner van uw wintersporten!
Vele fans van de wintersporten huren liever hun ski's/snowboards. In Frankrijk
alleen al huurt meer dan 60% van de vakantiegangers zijn materiaal. Huren biedt
immers vele voordelen: geen eigen investering, geen transportzorgen, de
zekerheid dat u altijd recent materiaal hebt, de huur van het materiaal is
inbegrepen in het pakket van het hotel of van de verblijfplaats U moet
natuurlijk een goede verhuurder vinden. In de meeste stations is er immers zeer
veel keuze.
Als
expert in de verhuring van ski's en snowboards sinds 2007, is het SKI REPUBLIC
netwerk vandaag aanwezig in 38 stations in de Alpen, de Pyreneeën en ook in
Zwitserland. Sinds de oprichting van het merk werd de nadruk gelegd op een
"low cost"-aanpak die echter alleen geldt voor de prijs. Het
materiaal voor de klanten wordt inderdaad niet alleen geselecteerd uit de beste
merken, maar wordt bovendien vooraf grondig geëvalueerd tijdens jaarlijkse
skitests. En er is geen beroep mogelijk tegen het vonnis: de selectie van het
materiaal van SKI REPUBLIC elk seizoen een voorraad van meer dan 10.000 ski's
en snowboards behoort tot de best geklasseerde op de markt.
Tijdens
het volledige winterseizoen krijgt het materiaal elke week een onderhoudsbeurt.
Het schoonmaken, polijsten, waxen en opknappen van de onderkant en van de
zijkanten met volautomatische slijprobotten zorgen ervoor dat er geen
slijpresten aanwezig zijn op de zijkanten. Deze slijpresten veroorzaken
afwijkingen en maken het bochtenwerk moeilijker. De kwaliteit van het onderhoud
van het verhuurde materiaal zorgt voor een perfecte afwerking en vermindert op
die manier het valrisico.
Skiën
tegen een minimale prijs door maximaal te besparen het credo van SKI REPUBLIC.
Het aanbod is dus eenvoudig: als u een pack huurt, is de tweede gratis. Dit
historische principe van het merk is vandaag aangepast aan de verschillende
types van sporters.
De kleur van de ski's is aangepast aan het skipak. Deze winter heeft Ski Republic voor het materiaal een
overeenkomst getekend met het Franse skimerk COREUPT waarbij in de winkel twee
nieuwe skimodellen worden aangeboden (een man en een vrouw). De twee merken
zijn zelfs nog verder gegaan in hun partnership: bij "Up&Down"
wordt een "color block" skigamma (6 beschikbare kleuren) voorgesteld
voor fashion victims die
absoluut ski's willen hebben die aangepast zijn aan de kleur van hun pak.
Dit najaar heft
S.Pellegrino het glas op Luciano Pavarotti (1935 2007), een van de grootste
tenoren die Italië gekend heeft. Het Italiaanse merk lanceert in het Italian
Talents Project een derde limited edition-fles, waarop Pavarotti de show
steelt. Vanaf oktober vind je de fles in selecte Belgische horecazaken waar het
mineraalwater op het menu staat.
2013 is een
belangrijk jaar voor de opera. Operagezelschappen wereldwijd vieren onder meer
het 200ste geboortejaar van twee iconen voor de opera, Verdi en Wagner. Ook de
Arena van Verona, een populaire plek voor opera, viert dit jaar zijn 100ste
verjaardag. S.Pellegrino koos er dan ook voor om, na Missoni en Bulgari,
Luciano Pavarotti als icoon van de Italiaanse opera tijdelijk z'n waterflessen
te laten sieren.
Luciano Pavarotti
heeft een onuitwisbare stempel op de operawereld gedrukt. Hij is erin geslaagd
om het grote publiek een stapje dichter bij de opera te brengen en om, net als
wat de waters van S.Pellegrino en Acqua Panna doen, de Italiaanse levensstijl
wereldwijd een gezicht te geven. Sinds zijn overlijden leeft de visie en het
werk van de tenor voort via de Luciano Pavarotti-stichting, die zijn vrouw
Nicoletta Mantovani in het leven riep. Enerzijds wil die de gedachtenis aan
Pavarotti levendig houden, anderzijds steunt de stichting jonge zangers die hun
eerste stappen in de operawereld zetten.
Ik ben heel trots
op deze ode aan de opera en aan Maestro Pavarotti, vooral in dit symbolische
operajaar, zegt Nicoletta. Luciano heeft opera bekend en geliefd gemaakt over
de hele wereld. Zoals S.Pellegrino dat voor de haute cuisine heeft gedaan, was
Luciano ook elke dag ambassadeur voor de Italiaanse levensstijl en finesse. Hij
bracht die op een krachtige en enthousiaste manier over door zijn liefde voor
muziek en de lyrische Italiaanse opera.
Met ons Italian Talents Project, gelanceerd in 2010, willen we synergieën creëren tussen de
belangrijkste bedrijven, beroemdheden en stijlsymbolen van Italië", zegt
Stefano Agostini, CEO van S.Pellegrino. Na de special edition met Missoni en
Bulgari brengen we nu een ode aan Pavarotti. Hij droeg met zijn grootse
persoonlijkheid en prachtige stem een sterk, positief beeld van Italië en de
Italiaanse levensstijl wereldwijd uit, net zoals we dat ook doen met onze
merken S.Pellegrino en Acqua Panna.
De nieuwe
Pavarotti-flessen kun je in België ontdekken in de beste horecazaken vanaf
begin oktober. Ze zullen beschikbaar zijn voor S.Pellegrino-flessen van 1 liter
en 50 cl en voor Acqua Panna-flessen van 50 cl.
De jaarlijkse
zoektocht naar de nieuwe Lady Chef is opnieuw van start gegaan.Tot 30 november middernacht kan iedereen
via www.ladychef.be zijn of haar stem
uitbrengen voor de vrouwelijke chef-kok die hem of haar het meeste kan bekoren.
Wie stemt, maakt bovendien kans op een etentje voor 4 personen in het
restaurant van de winnares!
Welke vrouwelijke chef door het publiek en een vakjury van culinaire
recensenten tot winnares verkozen is en zo de opvolgster wordt van onder andere
Ann De Roy
(2013 Pand 19, Geraardsbergen), Ingrid Neven (2010 Pazzo, Antwerpen) en Sofie Dumont (2009 Les
Eleveurs, Halle), wordt eind januari 2014 bekend gemaakt.
De huidige Lady Chef kijkt alvast met trots op haar overwinning terug. Het is een gek jaar geweest voor mij, maar
de titel van Lady Chef of the Year heeft me echt enorm geïnspireerd. Ik voel me
nu elke dag aangezet om het beste uit mezelf naar boven te halen, aldus
een enthousiaste Ann De Roy.
Dat belooft nog veel goeds voor de toekomst.
De verkiezing Lady Chef of the Year is een initiatief van Green Seed
Belgium en wordt dit jaar voor de 24ste keer georganiseerd.
10
jaar Paradiski - Een verjaardag vol kleur en sensatie
Sinds
20 december 2003 kunnen skiërs met de grootste skilift ter wereld, de Vanoise
Express, zon 425
kilometer aan pistes ontdekken tussen Les Arcs,
Peisey-Vallandry en La
Plagne. De Vanoise Express verbond zo drie domeinen, die
sindsdien gezamelijk onder de naam Paradiski door het leven gaan. Deze winter
viert het skigebied zijn tiende verjaardag en het is niet van plan dit
ongemerkt voorbij te laten gaan. Een kort overzicht van de hoogtepunten van het
seizoen en de belangrijkste nieuwigheden!
Het
skidomein Paradiski is het geslaagde resultaat van een uitdaging uit 2003 :
twee valleien en drie stations met hun eigen verhaal, identiteit en USPs met
elkaar verbinden. Vandaag zorgen communicatie en een sterk commercieel aanbod
voor de samenhang tussen de drie stations, maar nog meest van al worden ze met
elkaar verenigd door de Vanoise Express. Deze brengt de skiërs van het ene
massief naar het andere in minder dan vier minuten! De aaneenschakeling van de
drie stations maakt van Paradiski het op één na grootste verbonden skigebied
ter wereld met 425
kilometer aan pistes die verdeeld zijn over zon 15.000 hectare.
Paradiski staat ook voor meer dan 1.000 personen die tijdens het winterseizoen
op en voor het domein werken, voor 10 jaar aan investeringen -ter waarde van
210 miljoen euro- die het domein optimaliseerden, en voor een netwerk van
skiliften dat voor 100% op groene stroom werkt (TUV-SUD certificaat).
De
Franse modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac viert mee met Paradiski en
steekt de twee cabines van de Vanoise Express in een uniek nieuw kleedje. Zijn
creatie is te bewonderen vanaf 21 december tot het einde van het seizoen. Voor
de liefhebbers van intense sensaties staat Gravity Day op het programma. Op 16
december zullen Julien Millot en Tancrède Melet, twee van de beste highliners
ter wereld, zich wagen aan de slackline van 1.824 meter over het
dal die de twee cabines van de Vanoise Express op een hoogte van 380 meter met elkaar
verbindt.
Paradiski
grijpt met deze tiende verjaardag ook de kans om een nieuwe
communicatiecampagne te lanceren. Deze legt de link naar de bijbelse symboliek
van de appel en nodigt de wintersporter uit om te bezwijken voor de verleiding
van de uitgestrektheid van de bergen, de charme en de magie van het domein.
Liefhebbers
van wintersport worden in Paradiski op hun wenken bediend. In La Plagne wachten
de 19 bochten van de olympische Bobsleepiste je op, kan je per airboard de
piste afdalen of met een sneeuwruimer een gesloten circuit onveilig maken. In
Arc 2000, dat uitgerust is voor zowel beginners als sporters van hoog niveau,
zorgt speed riding (parapente met aangebonden skiën) voor een extreem gevoel van
vrijheid.In Peisey-Vallandry ligt één
van Frankrijks mooiste biatlonpistes die voorzien is van laserkarabijn en
doelwit op 10 meter.
Tenslotte kunnen klimmers van alle niveaus in Champagny en Vanoise de unieke
Tour de Glace beklimmen van midden december tot half maart.
Dit
jaar nog staan bij de stations van Paradiski een heel aantal openingen van
nieuwe verblijfsmogelijkheden die luxe, comfort en bergsfeer uitademen op het
programma. Zo kunnen nog meer mensen genieten van de sfeervolle bergomgeving
van Paradiski.
Hotel
LAiguille Grive*** in Arc 1800 combineert het huiselijke van een chalet met de
luxe van een hotel. Zijn architectuur en moderne interieur dragen een warme en
gezellige sfeer uit.Hotel Le Cocoon****
in La Plagne 1800 werd geopend in december 2012 en kreeg net zijn vierde ster
toegewezen. De residentie Carlina, gelegen in Belle-Plagne, opent een nieuwe
aangrenzende eenheid met 5 appartementen. Le Dahu, de centrale chalet van de
voetgangerszone « Les Chalets de Vallandry » in Peisey-Vallandry, werd volledig
gerenoveerd. Gesitueerd in het midden van het bos en aan de voet van de pistes,
biedt hij vijf kamers op drie verdiepingen. Het Igloo Village komt terug, en
hoe ! Deze winter herbergt Les Arcs het grootste iglodorp van Frankrijk met een
oppervlakte van meer dan 400
m². In het dorp zal een ijssculpturengallerie te vinden
zijn en meerdere kamers waar vrienden, gezinnen of geliefden kunnen
overnachten.
De
Coolski-formule geeft beginners de kans om het skiën onder de knie te krijgen
in een speciaal daarvoor uitgeruste ruimte, dichtbij hun verblijf. Deze ruimte
is voorzien van beveiligde en afgesloten leerzones, aangepaste pistes,
specifieke signalisatie en rustplaatsen. Het voordeel van dit aanbod is dat het
de skiër toelaat een programma te kiezen en het naar zijn of haar behoefte uit
te breiden (vier uur of een dag in la Plagne). Vijf Coolski-ruimtes zijn reeds
in gebruik.
Maanlicht
in Peisey-Vallandry ! Deze winter organiseert het dorp één avond per week en
tijdens de schoolvakanties sneeuwschoenwandelingen bij maanlicht. De wandeling
start aan de lagere hellingen van Plan-Peisey en voert naar de noordelijke
site, langs de gehuchten Pracompuis en La Chapelle des Vernettes. Bij aankomst
wachten warme soep, verhalen en muzikale animatie de deelnemers op. Bij volle
maan wordt, na een avond op restaurant, de afdaling bij maanlicht ingezet
begeleid door professionals.
In
het hart van de Savoie in de Franse Alpen ligt Paradiski, het op één na
grootste skigebied ter wereld. Het domein bestaat uit de stations
Peisey-Vallandry, La Plagne en Les Arcs en bevindt zich op een hoogte tussen
1.200 en 3.250 meter.
Naast de 169 moderne mechanische liften die aanwezig zijn op het domein, worden
de drie skistations onderling in minder dan 4 minuten tijd met elkaar verbonden
door de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express. Wintersportliefhebbers
kunnen zo nóg sneller nóg meer hellingen opzoeken. Het domein herbergt 2
snowparks, 5 boardercross- en 4 boarderglissparcours, 2 half pipes, 2
sleepistes, beginnerszones, en pistes waar zowel in alle rust en stilte kan
geskied worden als uitdagende tracks voor gevorderde skiërs. In totaal heeft
Paradiski zon 425
kilometer aan pistes voor wintersporters van elk niveau
in huis.
De Belgische
reisaanbieder GlobEvents lanceert haar nieuwste reismerk Holidayblend. Op de
bijhorende website www.holidayblend.com kan je voortaan wekelijks terecht voor
4 kwalitatieve en exclusieve vakantie- en vrijetijdsaan-biedingen. Kwalitatief
door een strenge selectie uit het aanbod van gerenommeerde partners en
exclusief door de goedkoopste prijs of een uniek aanbod dat enkel bij
Holidayblend te reserveren is. Met deze nieuwe reiswebsite wenst GlobEvents in
te spelen op het gewijzigde boekingsgedrag van een consument die zich steeds
meer bewust is van alternatieve kanalen als social buying en kortingssites.
De wekelijkse
reisaanbiedingen van Holidayblend gaan van hotel- en citytrips tot vlieg- en
autovakanties, cruises en vele andere droomreizen. Het vrijetijdsaanbod van
Holidayblend varieert van wellness- en pretparkaanbiedingen tot ballonvaarten,
cultuurevenementen en leuke dagtrips voor jong en oud. Holidayblend werkt met
kortingen op het standaard aanbod van 40% tot 70% of met unieke pakketten die
enkel en alleen bij Holidayblend worden aangeboden.
Op televisiezender
VTM komt er dagelijks een videoloop van een 12-tal minuten met het exclusieve
en unieke aanbod van Holidayblend. Deze loop zal in eerste instantie worden
uitgezonden na de avondprogrammatie en s nachts worden herhaald. De videos
worden ook online verspreid via een eigen YouTube-kanaal om zo extra
inspirerend te werken voor de reizigers en tegelijk te tonen wat je kan
verwachten als je één van de deals reserveert.
Met deze creatieve
mediamix van online en offline kanalen wensen we in te spelen op emotie en word
of mouse, zegt Tim Van den Bergh, General manager bij GlobEvents. Dankzij
deze vorm van social tv zal elke aanbieding nog beter in beeld worden gebracht
en nog makkelijker gedeeld kunnen worden. In een digitale wereld waar de
consument overspoeld wordt met aanbiedingen is het dan ook belangrijk om
voldoende stopkracht te genereren en de drempel zo laag mogelijk te maken. Wij
denken met deze aanpak én ons duidelijk omlijnd aanbod alvast aan deze
voorwaarden te voldoen.
Holidayblend richt
zich primair op de Belgische en secundair op de Nederlandse en Franse markt. De
eerste inspirerende filmpjes kan je alvast bekijken via: www.youtube.com/holidayblend
GlobEvents is een
gevestigde waarde in zowel de Belgische, Nederlandse als Duitse reis- en
evenementensector. Alle vakantiemerken samen leveren jaarlijks meer dan 120.000
tevreden reizigers op. Vakantiemerken van GlobEvents: Weekendjeweg.be,
Xperience, Snowblend, Surfblend, Gobali en Snowjam. www.globevents.com
ODLO:
Dicht op de huid van de Olympiërs met de Sotchi softshell
De
Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van een atleet of atlete:
het beleven van de
olympische spirit en op dag X de beste prestatie afleveren
dat zijn onvergetelijke momenten. Topatleten van de Noordse disciplines zoals
Olympisch kampioen langlaufen Dario Cologna of biatlonlegende en meervoudig
Olympisch kampioen Ole Einar Bjørndalen liggen bij ODLO onder contract. Voor
deze elitesporters en de teams van Zwitserland, Noorwegen en Finland heeft ODLO
een Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen van 2014 in Sotchi voor het
eerst zullen worden gedragen. Opdat ook niet-professionals en fans van de
Spelen dit olympisch vuur kunnen meebeleven, heeft ODLO een
merchandisingcollectie van deze Olympische lijn ontwikkeld. Zo geeft het merk
de fans ook het gevoel dat ze heel close zijn met de olympische spirit. Deze
Olympische collectie komt 100% overeen met de producten die de langlauf- en
biatlonatleten in het Olympisch dorp dragen.
De
highlight van deze collectie is de softshelljas Sotchi in een onmiskenbaar
ruitjesdesign, in de landskleuren van Zwitserland, Noorwegen en Finland, zowel
voor dames als heren. Een verwijderbare en verstelbare capuchon, zachte
manchetten, verstelbare zoom, kinbescherming, steekzakken met ritssluiting zijn
de details van dit softshelljack. Deze collectie is reeds vanaf 15 oktober 2013 in de winkel
verkrijgbaar. De softshelljassen Sotchi voor haar en voor hem hebben een
richtprijs van 200.
ODLO
is de uitvinder van het functionele sportondergoed. Als markt- en technologisch
leider, wil ODLO de beste functionele sportkleding ontwikkelen voor iedereen
die van bewegen houdt onder welke weersomstandigheden en met welke
intensiteit dan ook. Bij ODLO start het welzijn vanaf de huid. ODLO staat voor
compromisloos hoge eisen als het gaat om functionaliteit, draagcomfort en
kwaliteit. Op de Europese markt is ODLO met zijn SPORTS UNDERWEAR marktleider
in het segment van de functionele sportkleding. Daarnaast overtuigt ODLO met
succesvolle collecties in OUTDOOR, RUNNING, BIKE, X-COUNTRY, TEC SHIRTS en
KIDS. ODLO heeft eigen verkoopbedrijven in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk,
België, Nederland, Oostenrijk en Noorwegen. Het merk ODLO wordt wereldwijd
verkocht in meer dan 20 landen. www.odlo.com