ODLO:
Dicht op de huid van de Olympiërs met de Sotchi softshell
De
Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van een atleet of atlete:
het beleven van de
olympische spirit en op dag X de beste prestatie afleveren
dat zijn onvergetelijke momenten. Topatleten van de Noordse disciplines zoals
Olympisch kampioen langlaufen Dario Cologna of biatlonlegende en meervoudig
Olympisch kampioen Ole Einar Bjørndalen liggen bij ODLO onder contract. Voor
deze elitesporters en de teams van Zwitserland, Noorwegen en Finland heeft ODLO
een Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen van 2014 in Sotchi voor het
eerst zullen worden gedragen. Opdat ook niet-professionals en fans van de
Spelen dit olympisch vuur kunnen meebeleven, heeft ODLO een
merchandisingcollectie van deze Olympische lijn ontwikkeld. Zo geeft het merk
de fans ook het gevoel dat ze heel close zijn met de olympische spirit. Deze
Olympische collectie komt 100% overeen met de producten die de langlauf- en
biatlonatleten in het Olympisch dorp dragen.
De
highlight van deze collectie is de softshelljas Sotchi in een onmiskenbaar
ruitjesdesign, in de landskleuren van Zwitserland, Noorwegen en Finland, zowel
voor dames als heren. Een verwijderbare en verstelbare capuchon, zachte
manchetten, verstelbare zoom, kinbescherming, steekzakken met ritssluiting zijn
de details van dit softshelljack. Deze collectie is reeds vanaf 15 oktober 2013 in de winkel
verkrijgbaar. De softshelljassen Sotchi voor haar en voor hem hebben een
richtprijs van 200.
ODLO
is de uitvinder van het functionele sportondergoed. Als markt- en technologisch
leider, wil ODLO de beste functionele sportkleding ontwikkelen voor iedereen
die van bewegen houdt onder welke weersomstandigheden en met welke
intensiteit dan ook. Bij ODLO start het welzijn vanaf de huid. ODLO staat voor
compromisloos hoge eisen als het gaat om functionaliteit, draagcomfort en
kwaliteit. Op de Europese markt is ODLO met zijn SPORTS UNDERWEAR marktleider
in het segment van de functionele sportkleding. Daarnaast overtuigt ODLO met
succesvolle collecties in OUTDOOR, RUNNING, BIKE, X-COUNTRY, TEC SHIRTS en
KIDS. ODLO heeft eigen verkoopbedrijven in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk,
België, Nederland, Oostenrijk en Noorwegen. Het merk ODLO wordt wereldwijd
verkocht in meer dan 20 landen. www.odlo.com
Eventjes weg
tijdens de herfstvakantie voor een zachte prijs ?
Als hoofdstad van
de Côte Fleurie' is Deauville één van de meest bekende badplaatsen in Normandië.
Omgeven door zowel een bouwkundig als natuurlijk erfgoed, is Deauville een stad
vol verrassingen en ontdekkingen. Met onder meer het strand en de bekende
Planches'promenade op wandelafstand, het casino, luxe boetiekjes, golf, de
haven die wordt aanzien als grootste jachthaven van Normandië. La Résidence du
Golf is opgetrokken in typisch Normandische stijl en is gelegen in een rustige
en groene omgeving.
In Houlgate kunnen
de amateurs van grote oppervlaktes zich ophalen aan de mooiste Franse kustlijnen.
Houlgate is de ideale bestemming voor een gezonde weekenduitstap, een midweek
of een week. In familieverband, met vrienden of onder geliefden, zon vakantie
is ongetwijfeld de perfectie manier om zich te herbronnen in het
welzijnscentrum Résidence&Spa. Deze kwaliteitsvolle kustresidentie, ideaal
gesitueerd tussen Deauville en Cabourg, ligt aan de Butte van Caumont, op 700m
van het strand en heeft een unieke ligging : aan haar voeten ligt het kleine
dorpje Houlgate met haar klokkentoren, aan de horizon de baai van Deauville die
reikt tot aan de landtong van Antifer. In het park hebt u de keuze uit diverse
appartementen en vakantiehuizen, geheel gebouwd in Normandische stijl, die
beschikken over een terras of balkon. De « Deep Nature Spa® » by Algotherm biedt
600 m² aan ruimte met een verwamd binnenzwembad, saunas, hammam, sensor-
douches, hydro-massagebaden en verzorgingscabines.
In de Somme-baai,
temidden van 250 hectare duingebied, tussen meren, dennenbossen en een 18-holes
golfbaan, ligt Belle Dune. Dit vakantiepark is in samenwerking met WWF gekozen
als pilootproject voor duurzaam natuurbehoud. De appartementen en gedeelde
vakantiehuizen zijn met ecologische materialen gebouwd volgens typische
Picardische architectuur uit het begin van de twintigste eeuw. Het park
beschikt over een openlucht zwemparadijs en kinderclubs voor kinderen vanaf 3 maanden tot 17 jaar.
Culturele bezoeken
zijn talrijk in de hoofdstad van Andalusië, zoals het Alcázar, de kathedraal en
de Giralda, de straten van het oude Sevilla en het culinaire erfgoed met zijn
unieke smaken en boottochten op de rivier, de Guadalquivir. De Costa Dorada
heeft een droog en zonnig klimaat het grootste deel van het jaar. Het gebied
van Salou heeft 34 stranden, de meest bekende is die van Llevant met zijn
boulevard met palmbomen. De stranden bieden een volledige waaier van
activiteiten: duiken in het kristalheldere zeewater, golf, twee on-site
zwembaden met jets, paardrijden, tennis en themaparken, waaronder Port
Aventura. De appartementen zijn ruim en de kinderen hebben een speeltuin in de
residentie. Residentie Salou biedt een uitstekend compromis tussen stedelijke
en vakantieresorts dicht bij het centrum en 700 m van het
strand. www.pierreetvacances.be
Sun
Valley wintercollectie 2013-2014 legt nadruk op vrijheid, reizen en freeride
Felle kleuren en technisch
design voor de 30ste verjaardag van SUN VALLEY!
Deze winter stippelt SUN VALLEY haar pad verder uit, voortbouwend en steeds
terugvallend op haar grote passie: de bergen. Geïnspireerd door vrijheid, skiën
en hoge bergtoppen ontwikkelt SUN VALLEY al 30 jaar lang hoogwaardige
skikledij. Het merk heeft door haar jarenlange ervaring een onberispelijke
reputatie op vlak van ski- en freeridekleding.
De
samenwerking tussen het merk en enkele van de beste atleten, loopt samen met de
prestaties van de sporters en de techniek die het merk in huis heeft. Sinds
1995 is rider Seb Michaud het uithangbord van SUN VALLEY. Een relatie die heel
wat skitrips en visibiliteit over de hele wereld voortbrengt. Ook Guilbaut
Colas, wereldkampioen freestyleskiën in 2011, is ambassadeur van het merk. Hij
mikt op een podiumplaats op de Olympische Winterspelen in Sotchi. Verder is SUN
VALLEY partner van de Wereldbeker skiën voor dames in Courchevel en de Wereldbeker
skiën in Mégève.
De
mannencollectie bestaat zowel uit kledij met GORE TEX®-membraan als stretch of
geruite jacquard of zelfs gewaxte jeans. Kleuren zijn dit seizoen niet weg te
denken: dennengroen, geel en terracottarood, oranje en lichtblauw sieren de
piste.
De
vrouwencollectie heeft heel wat verschillende stoffen in huis : stretch,
soft shell of GORE TEX®, gewaxte jeans met verschillende motieven en geruite
jacquard-print. Ook hier is het aanbod bijzonder kleurrijk: groen, fuchsia,
blauw, rood, en de klassiekers als donkergrijs, zwart en wit.
Hoe meer zielen,
hoe meer vreugde, klinkt het bij Pur Natur. Vanaf nu geen vier, maar zes
potjes heerlijke yoghurt natuur om de hele familie te plezieren. Pur Natur
beantwoordt hiermee de vraag naar een familiepakket.
De verpakking
verandert dan wel, maar het authentieke recept blijft bewaard. De roeryoghurt
wordt gemaakt op basis van biologische melk en smaakt heerlijk mild en zacht.
Het natuurlijke vetgehalte zorgt voor een volle smaak.
Zes maal lekker,
gezond én puur natuur! NV Pur Natur, een familiebedrijf gesitueerd aan de voet
van de Vlaamse Ardennen, staat garant voor hoogwaardige kwaliteitsproducten
onder de merken Pur Natur en Mik. De Pur Natur yoghurt en
verse kazen genieten een ongeëvenaarde smaakbeleving op basis van zorgvuldig
geselecteerde biologische ingrediënten. www.purnatur.be
De
Poivre Blanc wintercollectie 2013/2014: Vrouwelijkheid ten top !
De
nieuwe wintercollectie 2013/2014 van Poivre Blanc bestaat uit ski- en
donskledij die geïnspireerd werd op juwelen. Alles draait om vrouwen en
meisjes!
Het winterseizoen nadert met rasse schreden en binnenkort kunnen we tot grote
vreugde van skiliefhebbers de eerste sneeuw verwachten. Het vrouwelijke
deel van de wintersporters werd lang over het hoofd gezien door verschillende
merken. Toch maken zij ongeveer de helft uit van de bezoekers van de
skistations. Poivre Blanc legt voor de winter van 2013/2014 vrouwen in de
watten (of eerder in dons!) door hen silhouetten aan te bieden die speciaal
ontworpen werden met oog voor vrouwelijke details!
De
Stretch-collectie is er voor vrouwen en meisjes (van 8 tot 16 jaar) en bestaat
uit fluweelzachte aansluitende stoffen, de bekende stretchbroek, zeer
vrouwelijk stukken zoals het skipak, en rock n roll-items zoals de perfecto
met twee grote ritsen. Een collectie vol kledij die ideaal is voor het skiën of
bergwandelen, maar evengoed gebruikt kan worden voor uitjes naar de stad!
De
collectie Nylon mengt sportieve flashy en felle kleuren (oranje, limoengroen, paars,
...) met elegante details zoals drukknopen en gouden of zilveren borduurwerk
(verkrijgbaar in 10 kleuren). Het mooiste voorbeeld van deze combinatie is de
donsjas 1003 met meerdere borduursels, waardoor de jas een hedendaagse
Azteek-look krijgt. Voor de allerkleinste meisjes zijn er afbeeldingen van een
geborduurd hertje dat een kroon draagt, de prinses van de skipiste!
Elk
stuk is gevoerd met echt of synthetisch bont, en heeft enkele handige
extraatjes die het comfort ten goede komen: afneembare kap, verstelbare riemen,
extra afneembare kraag in fleece, zakjes voor de skipas, verschillende
binnenzakken, polsbescherming... Naast dit oog voor detail biedt Poivre Blanc
ook een uitstekende thermische isolatie en ademende en waterdichte stoffen, die
deze collectie een technische dimensie verlenen.
De
legendarische donsjassen die al 10 jaar lang spontaan beschreven worden als
comfortabel en lekker warm (20% veren en 80% dons), zijn er dit jaar in
herfstkleuren als oranje, bordeaux, bruin, beige,... De glans van de gebruikte
stoffen zorgt voor leuke effecten. De accessoires van Poivre Blanc maken je outfit
compleet ! Coltruien in fleece,
mutsen, bontmutsen, handschoenen, sjaals, wanten, schoenen, slippers, sokken,
... Om je warme outfit tot in de puntjes af te werken en bovendien verkrijgbaar
in verschillende kleuren. Zowel voor op de piste als in de stad!
Hoewel
vrouwen de plak zwaaien in deze nieuwe collectie, worden de jongens niet
vergeten! In de Stretch-lijn zijn ook de officiële Swiss Ski cross-tenues
gesponsord door Poivre Blanc opgenomen, met kleuren en snits die door de meest
ervaren freeriders gesmaakt worden! De Nylon-lijn bestaat in een gamma van 10
intense kleuren, en werd versierd met patches en badges, vlaggen en andere
vintage symbolen (helikopter, kompas, breedtegraad) uit het leven van
bergavonturiers. De Duvet-lijn bestaat uit preppy donsjassen met badges, en
is ideaal voor ijskoude dagen op de piste of om dagelijks de weg naar school
mee af te leggen tijdens de winter. Uiteraard zijn alle accessoires ook
verkrijgbaar voor jongens.
Corendon
International Travel/ Stip Reizen en KLM Royal Dutch Airlines maakten bekend
dat zij vanaf 2 januari 2014 een unieke samenwerking aangaan. De twee partijen
gaan elkaar versterken op de route Amsterdam-Curaçao. Vanaf 2 januari worden
daarbij ook drie keer per week stoelen ingezet voor klanten van Corendon. Zowel
KLM als Corendon vinden het een uitstekende aanvulling op hun huidige aanbod.
Belgische klanten die met Corendon naar Curaçao wensen te reizen krijgen gratis
parking aangeboden op de luchthaven van Schiphol.
Corendon voegt met
Curaçao een parel toe aan haar huidige aanbod. Het is de eerste long haul
bestemming die Corendon gaat aanbieden. Vanaf 2 januari 2014 worden er door
Corendon volledig verzorgde pakketreizen vanaf 639 euro aangeboden waarvan de
vlucht uitgevoerd wordt door KLM Royal Dutch Airlines. Corendon heeft de beste
hotels, bungalows en appartementen voor haar klanten geselecteerd, van all
inclusive tot logies/ ontbijt, allemaal 4 sterren tot 5 sterren. Voor haar
Belgische klanten biedt Corendon daarenboven gratis parking aan (ter waarde van
60 euro) op de parking Allure, vlakbij de luchthaven van Schiphol, wanneer ze
een reis naar Curaçao boeken voor 30 september. Dit introductieaanbod op
Curaçao is nu reeds boekbaar via corendon.be.
Atilay Uslu,
oprichter Corendon Vliegvakanties, laat weten: Het is tijd voor Curaçao. Uit
onze eigen klantenkring van Stip en Corendon, goed voor ongeveer 820.000
klanten, komt veel vraag naar de Nederlandse Antillen. Wij hopen dat er nu
eindelijk gezonde concurrentie ontstaat op Curaçao, en dat we het toerisme naar
een nòg hoger niveau kunnen tillen. De samenwerking tussen Corendon en KLM
biedt onze klanten een ongeëvenaarde toegang tot eindeloze mogelijkheden. De
ambitie van Corendon is om de komende jaren te blijven groeien en hierbij in te
zetten op zowel nieuwe (long haul) bestemmingen als meer nicheproducten zoals
stedentrips en exclusieve reizen. KLM is een geschikte partner in het
realiseren van onze groeiambitie op long haul bestemmingen in de komende jaren.
Corendon Holding is
de snelst groeiende touroperator van de Benelux met naar verwachting 280
miljoen omzet in 2013 bij een volume van 650.000 passagiers / vakantiegangers.
Corendon heeft merken als Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon
Groups & Incentives, GoMundo, GoFun jongerenreizen, Kids & Co en
Karins choice. Corendon Airlines International/ Corendon Dutch Airlines. Met
28 aanvlieghavens in 91 steden vertrekken er vluchten vanuit Amsterdam,
Eindhoven, Rotterdam, Maastricht, Groningen en Brussel naar een keur aan
verschillende (winter) zonbestemmingen in Europa, Noord Afrika en het Midden
Oosten. De vloot van Corendon Airlines bestaat uit tien moderne vliegtuigen van
het type B-737/800. www.corendon.be
DELHAIZE LANCEERT
ONLINE WHISKYWINKEL MET UNIEK ASSORTIMENT
Delhaize start met
de online verkoop van single malt en blended premium whiskys op zijn website www.delhaizewineworld.com, er
zijn meer dan 65 producten beschikbaar waaronder een dertigtal nieuwigheden en
een vijftiental exclusieve producten.
Whisky is een
geliefde drank in België, dat is zeker. Het is zelfs het eerste type
sterkedrank dat werd verkocht in het land. Gewapend met een expertise die
opgebouwd is doorheen de jaren, van de botteling van scotch whiskys tot de
verkoop van single malts vanuit alle hoeken van de wereld, kan Delhaize met
trots aankondigen dat het start met de verkoop van premium en exclusieve whiskys
op zijn site www.delhaizewineworld.com. Het is de website bij uitstek voor de
liefhebbers van het genre die er bijna 80 verschillende whiskys kunnen
ontdekken en die hun kennis kunnen uitbreiden dankzij de gedetailleerde site.
Een erkende
expertise. De sterke band tussen Delhaize en whisky gaat al een tijdje terug.
Aan het begin van de eeuw was Delhaize namelijk een van de enige distributeurs
in Europa die gemachtigd was om Schotse single malts te bottelen buiten
Schotland. Dit was een teken van erkenning van de Schotten die eerder
terughoudend stonden tegenover het idee om hun nationaal brouwsel in de
handen van vreemden te laten. Delhaize is deze expertise blijven ontwikkelen
doorheen de jaren en de klanten profiteren daarvan mee. Vandaag biedt de
winkelketen een assortiment van meer dan 50 whiskys aan: blended, single
malts, pure malts en bourbon uit Schotland, Ierland, België, Japan, de
Verenigde Staten, enz. Wat Delhaize onderscheidt en onontbeerlijk maakt voor de
liefhebbers is dat het enerzijds een twintigtal blended whiskys aanbiedt en
anderzijds een dertigtal single malts! Die naamsbekendheid wordt bevestigd door
de talrijke whiskyclubs die regelmatig naar onze winkels komen om te kopen en
om nieuwe producten te suggereren.
Een nieuwe online
whiskywinkel. In het licht van de evoluerende kennis en smaak van de klanten,
die steeds op zoek zijn naar specifieke en zeldzame producten, kan Delhaize
vandaag met veel genoegen aankondigen dat er een volledig nieuwe online winkel
voor whiskys opent op zijn site www.delhaizewineworld.com. Het lijkt wel een
heuse schatkamer van Ali Baba waar de whiskyliefhebbers hun keuze kunnen maken
uit 65 zorgvuldig geselecteerde producten! Bovenop een deel van het assortiment
van single malts en blended premium dat beschikbaar is in de winkel biedt de
website een dertigtal nieuwe producten aan waaronder vijftien exclusieve
whiskys in de grootdistributie. De website is handig en intuïtief en begeleidt
deklant via verschillende criteria:
regio, smaak (houtachtig, bloemig, met turfsmaak, ) en type (single malt, pure
malt, bourbon, ) en toont gedetailleerde fiches per product. Ideaal voor
beginnelingen of personen die op zoek zijn naar een origineel geschenk. Om de
lancering van deze nieuwe winkel te vieren, biedt Delhaize een korting aan van
15% op een twintigtal producten tot 23 oktober. En omdat de whiskywereld
constant evolueert, zijn er regelmatig nieuwigheden te ontdekken op de website,
waaronder een uitzonderlijk originele aanbieding voor de eindejaarsfeesten.
http://nl.delhaizewineworld.com/whisky
Twee nieuwigheden
die je absoluut moet ontdekken
Voor de lancering
van zijn nieuwe webshop heeft Delhaize de eer om exclusief twee nieuwe producten
aan te bieden die de kenners ongetwijfeld gelukkig zullen maken: de Schotse
single malt whisky Bruichladdich Scottish Barley en de Tennessee whisky Jack
Daniels Master Distillers (beperkte oplage).
Bruichladdich
Scottish Barley is afkomstig van het Schotse eiland Islay dat gekend is om zijn
whiskys met turfsmaak. Deze single malt is het tegenovergestelde van de
whiskys die op het eiland gedistilleerd worden. De distilleerderij van
Bruichladdich staat bekend om zijn onafhankelijk karakter en beantwoordt
slechts aan twee regels: smaak en lokale afkomst. De meester-distilleerder, Jim
McEwan, een superster in whisky die al meerdere malen bekroond is voor zijn
werk, omschrijft zijn filosofie als volgt: We zijn ons altijd blijven
verzetten tegen het stevig verankerde idee dat leeftijd een kwaliteitscriterium
zou zijn. Wij maken alleen gebruik van Schotse gerst die langzaam wordt
gedistilleerd in hoge distilleerkolven voordat het wordt gegoten in
hoogwaardige eiken vaten die worden bewaard in magazijnen die zijn blootgesteld
aan de stofregen van de Atlantische Oceaan. Waarom wachten tot het product
mettertijd milder wordt? Want [...] als de perfectie zich aanbiedt, kun je niet
anders dan eraan toegeven.
Deze whisky is
gecreëerd door Jim McEwan om het klassieke, bloemige en elegante karakter van
Bruichladdich aan te tonen. Hij is gemaakt van 100% Schotse gerst en bronwater
van het eiland, heeft geen turfsmaak en is volledig natuurlijk (gewoon
gefilterd en zonder kleurstoffen). Een whisky om gezellig te drinken met
vrienden, als kennismaking met de Schotse terroir. Exclusief beschikbaar bij
Delhaize tegen 49,99 .
De liefhebbers en
verzamelaars van Amerikaanse whisky, in dit geval van Tennessee, kunnen bij
Delhaize terecht voor een volledig andere ervaring: Jack Daniels Master
Distillers #1, enkel beschikbaar bij Delhaize in beperkte oplage. Dit
collectors item is gelanceerd ter ere van de 160ste verjaardag van de geboorte
van de oprichter van de bekende Amerikaanse whisky, Jasper Newton Jack
Daniel, en is het eerste in een reeks van 7 flessen. Het is dus logisch dat
deze eerste fles wordt opgedragen aan zijn maker om het gouden tijdperk van
Jack Daniel te eren. Iedere fles wordt verkocht in een geschenkverpakking met
een portret van Jack Daniel himself en is afgewerkt met gouden versieringen.
Ideaal om cadeau te geven aan de liefhebbers. Exclusief beschikbaar bij
Delhaize tegen 24,99 .
Of
het nu om de Class Shadow, de Lifestyle of de Stealth gaat, de helmen uit de
nieuwe KASK-wintercollectie stellen alledrie comfort, innovatie, veiligheid en
elegantie centraal. Het zijn dan ook de waarden die het Italiaanse merk sinds
haar ontstaan uitdraagt en waar het mee uitpakt voor 2013-2014. Voorzien van
een panoramisch vizier, een uitmuntend ventilatiesysteem of
Swarovski-diamanten? Kask heeft voor ieder wat wils!
De
Class Shadow werd op de voorbije ISPO awards bekroond met een gouden medaille
in de categorie skihelmen. Deze prijs is een belangrijke internationale
erkenning voor kask. De ISPO-jury verantwoordde haar keuze als volgt : « Kask
combineert de hoogste veiligheidsstandaarden en een perfecte zichtprestatie in
één pakket. Het panoramische vizier, de uitstekende ventilatie en de zachte
oorpads maken van de Class Shadow een innoverende helm op vlak van comfort en
elegantie.
De
Stealth-helm beantwoordt dankzij twee grote innovaties aan de noden van de
meest veeleisende skiërs. Zo is de helm voorzien van een verschuifbare bril,
zodat het vizier makkelijk en snel aangepast kan worden. Het vizier bestaat in
verschillende tinten (oranje, spiegel, transparant of verzilverd), zodat het
zicht tijdens alle weersomstandigheden optimaal blijft. Het tweede snufje is
het actief ventilatiesysteem dat toelaat om makkelijk de luchttoevoer in de
helm aan te passen. De ergonomische oorpads, het comfortabel en ademend binnenwerk
en de band met micrometrisch verstellingssysteem maken deze helm af. De helmen
uit deze collectie bestaan in verschillende kleuren. Verkrijgbaar in zwart,
wit, zwart en wit, of antraciet.
De
Lifestyle-collectie toont het unieke karakter van de Italiaanse mode. De
elegantie van de collectie wordt benadrukt door de SWAROVSKI-elementen die
manueel op de helm werden aangebracht. De lederen voering aan de kin en de
oorpads uit ecologisch bont maken de helm nog unieker. Bij dit exclusieve
ontwerp hoort de beste technologie. Het uitneembare binnenwerk in zijdefluweel
en een speciaal ventilatiesysteem maken de helm uitzonderlijk comfortabel,
licht en ademend. De helm is uitgerust met een spiegelvizier zodat het zicht
bij de meest uiteenlopende weersomstandigheden perfect blijft. Verkrijgbaar in
twee versies: Lifestyle Lady (in zwart of wit), met een bijhorende tas en
zakje. De Lifestyle in zwart wordt geleverd met paar zwarte
Lifestyle-handschoenen.
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
TRAVELBIRD VIERT
WERELDDIERENDAG MET DIERVRIENDELIJK AANBOD
Online
reisaanbieder TravelBird lanceert naar aanleiding van Werelddierendag op 4
oktober een thema-aanbod met diervriendelijke hotels. De selectie bevat dan ook
uitsluitend hotels waar honden welkom zijn. Zo kan je met je viervoeter gaan
uitwaaien aan de kust, in het unieke natuurlandschap van de Luneburger Heide of
tussen de wijngaarden in de Moezel. Met dit aanbod wil TravelBird mensen die
graag hun huisdier meenemen op reis inspireren voor een weekendje weg zonder
zorgen. Zeer bijzonder is ook het aanbod om een dagje de dieren in het SeaLife
center in Blankenberge te verzorgen. Het aanbod Diervriendelijk is boekbaar vanaf
27 september om 18u00. Boeken kan via www.travelbird.be.
Op 4 oktober is het
zover. Dan mogen we onze geliefde viervoeter weer in de bloemetjes zetten. Bij
de meeste mensen blijft het verwennen van hun huisdier beperkt tot het serveren
van zijn lievelingseten. Maar wie een hond in huis heeft weet maar al te goed
dat je hem niet meer plezier kan doen dan met een stevige wandeling. En omdat
het baasje ook graag eens in een andere omgeving wandelt, selecteerde
TravelBird 6 speciale hondvriendelijke arrangementen.
Mensen die hun
hond graag meenemen op reis worden vaak geconfronteerd met een beperkt aanbod
of vinden hondvriendelijke hotels maar moeilijk terug, zegt Erik Kuijpers,
Country Manager België bij TravelBird. Wij willen het hen makkelijk maken met
ons aanbod Diervriendelijk en zorgen ervoor dat zowel hond als baasje
optimaal aan hun trekken komen. De hotels die we selecteerden zijn rustig
gelegen, zodat je meteen kunt vertrekken voor urenlange wandelingen in de vrije
natuur. Bij terugkeer in het hotel kan jij genieten van een heerlijke maaltijd
of wellnessbehandeling, terwijl je trouwe viervoeter zich uitrust. Zowel jij
als je hond zullen als herboren terug thuis komen.
Dierenverzorger
voor één dag: Speciaal voor de kleinsten heeft TravelBird
ook nog een bijzonder dierenarrangement opgenomen. Voor amper 49,50 pp kunnen
kinderen tussen 6 en 12 jaar een halve dag meelopen als dierenverzorger in
SeaLife Blankenberge. Samen met het verzorgingsteam van SeaLife maken ze onder
andere de kooien schoon, geven ze de pinguïns eten en leren ze zeehonden te
dresseren. Een dagje die je kleine kapoen alvast niet snel zal vergeten.
Osprey,
dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte rugzakken en draagtassen, hecht veel
belang aan de kwaliteit van zijn producten. Ook voor terug naar school en de
wintercollectie is dit het geval. Bovendien worden comfort, toegankelijkheid en
innoverende details aan alle creaties toegevoegd, zodat de producten stuk voor
stuk een modern en uitgekiend design krijgen. Het vernieuwde gamma
Kode-rugzakken werd speciaal ontworpen voor het wintersporten. De nieuwe
Portal-lijn is dan weer de ideale metgezel voor verplaatsingen in en door de
stad.
In
augustus lanceerde Osprey de nieuwe Portal-lijn, vol innoverende zakken en
tassen. Portal is een slimme oplossing om (kantoor)spullen en werkbenodigdheden
mee op pad te nemen en heeft een fris en uniek design. De Cyber Port, Pixel
Port en Beta Port hebben eigenschappen die helemaal nieuw zijn op de markt.
Zo zijn ze uitgerust met een Port-venster, dat toelaat om je tablet te
bekijken en te gebruiken zonder deze uit je rugzak te moeten halen. Hij is dus
ideaal voor gebruik onderweg en tijdens het pendelen met het openbaar vervoer.
Vanaf nu kan iedereen zijn of haar tablet makkelijk en discreet gebruiken. Meer
zelfs, sommige apps op de tablet, zoals het fietslicht, toveren de tas om tot
een multifunctioneel gadget.
Kode,
het wintersportgamma van Osprey, werd opnieuw ontworpen en daarmee nog
verbeterd. De tassen zijn nu uitgerust met gloednieuwe snufjes zoals een
innoverend ski/snowboard-draagsysteem. Uiteraard is er ook een makkelijke en
snelle toegang tot de inhoud voorzien: de zak kan gewoon naar voor worden
gedraaid zonder de riem te moeten losmaken. Het is dus de ideale rugtas om mee
te nemen op de stoeltjeslift en zeer praktisch voor zij die hun prestaties op
de piste willen fotograferen of filmen.
De
tassen zijn beschikbaar met een capaciteit van 22, 32 of 42 liter. Ze werden
ontworpen op basis van hoogwaardige materialen, en beschikken over nylon 420D
van hoge dichtheid, wat de tassen sterk en robuust maakt, klaar voor intensief
gebruik. Alle Kode-tassen bieden snelle toegang tot de binnenkant via de achterkant van
de rugzak en hebben een draagsysteem voor de helm. Ze zijn beschikbaar in
groen, rood en zwart.
Met de driedimensionale
pannen van GreenPan varieer je makkelijk, lekker en gezond. Een stevige steak,
een malse moot zalm, beetgare groentjes of een omelet baveuse We houden van
variatie in de keuken en toveren het liefst elke dag iets anders op ons bord.
Maar hoe we ook variëren met smaken en ingrediënten, voor de bereiding grijpen
we meestal naar één en dezelfde pan. Maar het kan beter, lekkerder én gezonder,
met de nieuwe 3D-pannen van GreenPanTM. Ontdek de collectie Milan, met telkens
een aangepaste bodem voor een optimale vetverdeling!
GreenPanTM is vandaag
wereldwijd een referentie voor gezond koken. Dit jaar riep Test-Aankoop de
Belgische potten en pannen met hun revolutionaire antikleeflaag trouwens voor
de tweede keer uit tot Beste Koop. Vandaag doet GreenPanTM de culinaire
wereld opnieuw watertanden met de driedimensionale pannen Milan 3D op maat van
wat je kookt: I LOVE Meat and Poultry! - - I LOVE Fish and Veggies! - - I LOVE
Eggs and Pancakes!
Zo is de bodem specifiek
aangepast aan het product en zijn bereidingswijze. Geribd, met kuiltjes of
glad: elk oppervlak garandeert een optimale verdeling van de vetstof en draagt
zo bij tot een beter bakresultaat en een langere levensduur van de pan. Nieuw
ook is de inductiebodem Magneto. In traditionele inductiepannen wordt een
speciale roestvrij-stalen plaat in de bodem aangebracht. De body van de Milan
3D-pannen daarentegen is één geheel, omdat de magnetische inductielaag erop
wordt gesprayd. Daardoor is de pan niet alleen licht, maar beschikt hij ook
over een uiterst stabiele bodem, milieuvriendelijk geproduceerd.
De Milan 3D-pannen zijn
verder uitgerust met een opvallende aluminium rand die deel uitmaakt van de
nieuwe look & feel van GreenPanTM. Deze getrimde rand oogt elegant en
beschermt de pan tegen mogelijke beschadigingen. Zo blijven de pannen in
topvorm, zelfs na veelvuldig koken, afwassen en stapelen.
Geribd voor vlees en
gevogelte : Leg een T-bone of een flinke kippenbil in de pan en je merkt het
meteen: de vetstof wordt door het gewicht naar de randen van de pan geduwd. Zo
kan vlees of gevogelte in het midden nog rauw zijn, terwijl de rest wel perfect
gaar is. Het geribde oppervlak van de I LOVE Meat and Poultry!-pan zorgt
ervoor dat de vetstof zich over de hele pan kan verspreiden zodat elk stuk
gelijkmatig bakt en een lekker bruin korstje krijgt.
Kuiltjes voor vis en
groenten : Vis met de perfecte cuisson in één stuk uit de pan halen? Groenten
beetgaar wokken? Niet altijd evident, maar met de extra dimensie van GreenPanTM
lukt het probleemloos. De kuiltjes in de I LOVE Fish and Veggies!-pan zorgen
dat er overal in de pan voldoende vetstof aanwezig blijft, ook tijdens het
roerbakken. Resultaat: een sappig stuk vis en perfect gegaarde groentjes, netjes
van de pan op het bord, mét smaak en zonder krassen.
Glad voor eieren en pannenkoeken : Vloeibare,
eiwitrijke ingrediënten vragen om een vlakke pan die 100% contact met de
antikleeflaag mogelijk maakt. Alleen zo krijgen we die spiegeleitjes, omeletten
en pannenkoeken mooi gebakken en zonder geknoei uit de pan. De I LOVE Eggs and
Pancakes!-pan heeft een glad, effen oppervlak met een krasbestendige
antikleeflaag. Dé garantie voor 100% bakgemak
Sodexo moedigt
duurzame en gezonde voeding verder aan dankzij een samenwerking met EVA vzw, de
organisatie die vegetarisch eten stimuleert. Gesteund door EVA zal Sodexo
Donderdag Veggiedag invoeren in verschillende sectoren. Dat betekent dat er
elke donderdag naast het gewone aanbod nu ook een vegetarische maaltijd
klaargemaakt wordt die bij de klanten actief gepromoot wordt.
Sodexo engageert
zich om Donderdag Veggiedag te promoten in zowel scholen, bedrijven als
rusthuizen. Sodexo heeft hiervoor een samenwerking ondertekend met EVA vzw, een
sterke organisatie die gedurende meer dan tien jaar kennis en expertise
verworven heeft op het gebied van plantaardige voeding en dankzij haar Donderdag
Veggiedagcampagne intussen een gekende naam is geworden. Het doel van de
Donderdag Veggiedag-campagne is om de mensen te stimuleren om een dag per
week vegetarisch te eten en zo een gezonde, duurzame én lekkere keuze te maken.
Sodexo en EVA, een
sterke samenwerking: Momenteel nemen een aantal Sodexo-restaurants al deel aan
Donderdag Veggiedag, maar door de samenwerking met EVA vzw kan dit verder
uitgebreid worden. Na de lancering van de actie in de woonzorgcentra, springen
ook scholen en bedrijven op de kar. In de restaurants zal het veggie- aanbod
uitgebreid en gepromoot worden en zal de consument geïnformeerd worden over de
voordelen van minder vlees eten. Donderdag Veggiedag blijft echter een vrije
keuze. Wie dat echt wil, kan nog altijd een maaltijd met vlees of vis krijgen.
HUB en ULB doen
vanaf 26 september ook mee aan Donderdag Veggiedag. In de Nederlandstalige
hogeschool en de Franstalige universiteit worden de restaurants door Sodexo
uitgebaat. De vegetarische schotels zijn in samenwerking met EVA vzw getest en
goedgekeurd en vanaf het begin van dit nieuwe academiejaar zal elke donderdag
de dagschotel lekker en gezond vegetarisch zijn!
De
samenwerking tussen Sodexo België en EVA vzw is weer een belangrijke stap
binnen het duurzame beleid van de Sodexo Groep. Sinds 2009 heeft de organisatie
zich verbonden aan het Better Tomorrow Plan; een plan dat duurzame
ontwikkeling stimuleert. Het Better Tomorrow Plan is van toepassing op de
34.300 sites in de 80 landen waarin de Groep aanwezig is en omvat 18 concrete
engagementen, waarvan duurzame voeding een belangrijk onderdeel is.
Steek de
oceaan over met de Star Flyer en behaal je yachtmanbrevetten
De kans om op volle oceaan de theoretische kennis van het navigeren te
combineren met de praktijk is uniek. De Hogere Zeevaartschool Antwerpen, ATC
Cruise Travel en Star Clippers gaan samen scheep op de Star Flyer. Die ontvangt
de trainees die een negentien dagen lange opleiding willen volgen bij de hoogst
gekwalificeerde lesgevers tijdens de zeilreis van St. Maarten naar Lissabon.
Deze
oceaanoversteek nodigt twee groepen zeilliefhebbers uit. Zij die hun kennis en
ervaring willen boosten. En zij die van de weidsheid van de Atlantic houden.
Deze zeemijlenvreters komen samen op de Star Flyer, een zeilend passagiersschip
dat in België werd gebouwd.
Zeven
lesgevers, verbonden aan de Hogere zeevaartschool van Antwerpen en
gespecialiseerd in zowel de professionele als de pleziervaartmaterie, geven
tijdens de oversteek lessen. De onderwerpen zijn navigatie, terminologie,
manoeuvres, astronavigatie, weerkunde op zee, veiligheid, reglementen en
maritieme radiocommunicatie nl. global maritime distress safety
system (GMDSS) voor de beroepsvaart restricted of general operator
certificaten. In de stopover op de Azoren en in de aankomsthaven
Lissabon worden bootmaneuvers aangeleerd en getest op schaal van de pleziervaart. De
sloepen van de Star Flyer zijn daar uitermate voor geschikt.
Op de
voorlaatste dag van de reis worden er aan boord proeven afgenomen waarmee de
trainees een brevet Yachtman of Yachtnavigator kunnen behalen. Frisser van de lever
examens afleggen is onmogelijk. Bovendien is de Star Flyer een te duchten
zeilschip. Het is luxe ingericht voor de passagiers, maar voor de aspirant
navigatoren wacht een volledig ingerichte navigatiehut en de beste, modernste
apparatuur op vlak van positiebepaling, ontvangst van meteo-data, communicatie
en veiligheid.
Pleziervaarders
die deze reis willen meemaken hoeven geen vaarbrevet te hebben. Door de
modulaire aanpak is dit concept geschikt voor beginners zowel als voor
brevethouders die hun kennis willen vervolmaken.
De 20-daagse
reis start op 8 april 2014 met vlucht Amsterdam-St Maarten en eindigt op 28
april in Lissabon met vlucht terug naar Brussel.
Deze
winter blijft Little Marcel trouw aan zijn stijl. Speels en tijdloos zijn de
kernwoorden van deze collectie, boordevol kleurrijke streepjes, aansluitende
modellen en een persoonlijke marine look. Mannen, vrouwen en kinderen hebben
allemaal recht op een kleurrijke winter.
Voor
zijn wintercollectie koos Little Marcel Femme voor een brede waaier aan kleur :
gaande van warme herfstkleuren tot pastels en zelfs erg levendige kleuren om de
koude winterdagen op te fleuren. Dit seizoen koos Little Marcel voor een
marinestijl met ludieke details als oranje, gele of blauwe lederen knopen,
geborduurde en kleurrijke army pins of de voering in een contrasterende
print.
Met
Little Marcel Femme lanceert Little Marcel een chique en tijdloze
capsulecollectie die tegelijkertijd stedelijk en vrouwelijk is. De strakke
lijnen maken van de uitgesproken vrouwelijke silhouetten een look die niet
alleen sober maar ook glamoureus en modern is. De kleuren en stoffen vormen samen
een elegante en vlotte cocooning-stijl. Deze winter gaat Little Marcel Femme
gehuld in delicate stoffen als kasjmier, zijde, katoen en linnen.
De
wintercollectie 2013-2014 van Petit Marcel zit boordevol kleur en ideeën ! Je
vindt er alles wat je nodig hebt voor originele en comfortabele outfits. Dit
jaar kan je combineren met de stijlen Preppy London, Héritage, American Life of
Marin Rock. Uiteraard zijn de typische streepjes, de bekende marine
stijl en sterretjes ook van de partij ! Ieder kledingstuk beschikt over een
klein detail (borduurwerk, patch, print, ) die de stijl typeert. De materialen
zijn zacht en erg aangenaam om te dragen. Perfect om onze schatten deze winter
vrolijk warm te houden.
²De
Mister Marcel wintercollectie bestaat uit tijdloze kledingstukken: basistukken
in mooie materialen en een overvloed aan details voor elk deel van de
collectie. Met 80% wol in ieder stuk uit deze kledinglijn, vormen draagcomfort
en materiaalkwaliteit de rode draad. De typische blauw-wit-rode touch bevestigt
de Frenchy inspiratie van Mister Marcel voor deze casual chique-stijl met een
vleugje vintage. Mister Marcel zet de marine look weer op een moderne manier in
Killy,
een stijl met evenveel durf als de ontwerper
Terug
naar de bron, naar het hart van de Alpen dat de nieuwe wintercollectie
2013-2014 van Killy geïnspireerd heeft. De nieuwe wintercollectie 2013-2014 van
Killy verwijst naar de waarden van de atleet Jean-Claude Killy en van zijn
merk: durf, prestaties, engagement, uitmuntendheid en passie. Maar ze
symboliseert vooral zijn techniek van de "katapult"-start. Hij was
immers de enige die deze techniek beheerste aan het begin van zijn carrière. Hij
had twee tot drie jaar nodig om de "katapult"-start te ontwikkelen.
Bij deze aanpak stuwde hij zich vooruit, zowel met de benen als met de armen en
stuurde daarbij zo goed mogelijk de mechaniek van het deurtje dat zijn tijd
startte aan het einde van zijn omwenteling. Dankzij deze techniek won hij toen
een seconde en talrijke wedstrijden. Vandaag kent iedereen deze techniek. Ze
wordt hier gesymboliseerd door de diagonalen die men terugvindt in de volledige
wintercollectie 2013-2014.
Voor mannen heeft Killy
winterkleding ontworpen die de prestaties, de innovatie, de perfectie en het
engagement van het merk en van zijn stichter weergeeft.
De elegantie, de durf, de
uitmuntendheid en de passie van Killy, ook in de collectie voor vrouwen.
Al
meer dan 60 jaar levert Millet kleding en uitrustingen voor fans van het
hooggebergte. En voor ieder wat wils, of je nu houdt van alpinisme, bergsport,
lange-afstandwandeltochten, trekking, skiën of zelfs fast hiking ! De
wintercollectie 2013-2014 staat helemaal in het teken van durf. Je bent een
ware waaghals als je helemaal solo de alpentrilogie beklimt dankzij het
Mountaineering gamma of samen met het limited edition Trilogie gamma, of twee
cols overwint dankzij de Ski-touring selectie of bovendien het aandurft om te
riden langs de mythische Couloir des Cosmiques met de Ride-On collectie. Om dit
allemaal aan te kunnen, heeft Millet verschillende maatschappelijk
verantwoorde, duurzame, innovatieve en design producten ontworpen om iedereen
zijn of haar overwinning te gunnen deze winter!
De
drie mythische Alpenpieken (de Eiger, de Matterhorn, Les Grandes Jorasses)
helemaal solo beklimmen: Eric Escoffier is erin geslaagd. Om deze immense
uitdaging tot een goed einde te brengen, had hij nood aan de juiste dosis
innovatie, prestatie en moed. Millet heeft deze waardes verenigd en waargemaakt
met het mountaineering gamma en de limited edition Trilogie serie. Deze
collectie maakt gebruik van exclusieve materialen als de nieuwe Gore-Tex®Pro,
die uitzonderlijk duurzaam en ademend is. Deze alpinismejassen voor extreme
omstandigheden, de thermische bescherming en de schoenen uit deze collectie
werden vervaardigd in de iconische kleuren die Eric Scoffier droeg tijdens zijn
heroïsche klim.
Dankzij
de Gore-Tex® Pro 3L, is de beschermende jas Trilogy GTX Pro erg duurzaam en
zeer ademend.
De
col du Chardonnet en col du Saleina zijn berucht voor steeds veranderende
weercondities. De Ski-touring is ideaal voor lange afstandswandeltochten omdat
ze nog lichter, vlot en ademend zijn.
De
mannelijke beschermingsvest Touring Neo biedt een 3-lagenstructuur. De
sportieve snit biedt volledige vrijheid van beweging. Deze bestaat uit
NeoShell®3L Stretch van Polartec® voor een uitzondelijke ademend resultaat.
De
mannelijke beschermingsvest Touring Shield ontworpen voor ski touring biedt een
Polartec® Powershield light en stretch bescherming. Deze vest is zeer ademend
en tegelijkertijd biedt hij een perfecte bescherming tegen alle weerelementen.
De
Matrix 30 MBS ski-touring rugzak won de gouden medaille tijdens de ISPO awards
2013. Hij wijkt totaal af van alle regels : zijn asymmetrisch design zorgt
ervoor dat hij in perfect evenwicht is tijdens het diagonaal dragen van skis.
De
mythische couloir des Cosmiques is het embleem van de collectie Ride On. Deze
collectie staat voor extra gewicht, garantie om weerstand te bieden aan de
elementen en bewegingsvrijheid. De mannelijke Cosmic Couloir radicale vest
bestaat uit Gore-tex® 3 lagen en werd ontworpen voor ski mountaineering. Deze
jas beschikt over verstevendige bescherming aan de schouders, ellebogen en
onderkant van de vest.
De Gakona is een vrouwelijke freerider vest vervaardigd uit
Gore-Tex® Soft Shell 3L. Deze jas biedt een ideale temperatuursregeling dankzij
het geborsteld fleece aan de binnenkant.
De
Steep 30 Safety Pack is dé ideale rugzak voor modern ski-mountaineering. Hij
biedt een makkelijk te bereiken veiligheidskit voor lawines met daarin
verschillende onontbeerlijke alpinismefunctionaliteiten.
De
consument van vandaag is op zoek naar authentieke, eerlijke producten, bij
voorkeur van eigen bodem. En toch blijken vele Belgen de delicatessen van eigen
bodem niet altijd te kennen. Zoals de Belgische truffel, de enige echte truffel
met een jasje van chocolade schilfers.
Dat
het begrip Belgische truffel niet zo bekend is, blijkt uit een onderzoek van
het bureau Why5 dat in opdracht van de Belgische truffelfabrikant Duc dO werd
gevoerd. De resultaten brachten aan het licht dat de Belg verlekkerd is op de
schilfertruffel, zonder te weten dat deze truffel behoort tot onze nationale
trots. Uit de antwoorden bleek ook waarom de consument deze truffel zo lekker
vindt, wie hem eet en wanneer en hoe hij genuttigd wordt. Een smakelijke
enquête met verrassende resultaten.
Op
de vraag wat een Belgische truffel is, bleef driekwart van de ondervraagden het
juiste antwoord schuldig. Bij nader inzien had 97 % al een Belgische truffel
geproefd en lekker bevonden. 43 % verwarde hem met de Franse truffel, de
truffel met een laagje cacaopoeder. Drie zaken maken de Belgische truffel zo
bijzonder: het feit dat hij gemaakt is van Belgische chocolade, zijn zachte
romige textuur die smelt in de mond en zijn jasje van chocoladeschilfers.
Dankzij het proces waarbij de truffel gerold wordt in chocoladeschilfers, is
geen enkele Belgische truffel identiek. Dat maakt hem zo uniek.
Gemiddeld
eet de Belg 6,2 keer per jaar Belgische truffels, 46% houdt het dan per
smulmoment bij een paar truffels, beheerste fijnproevers hebben zelfs de
discipline om hun zoete zonde tot één exemplaar te beperken. 15 % eet er naar
eigen zeggen net genoeg en evenveel respondenten vinden dat ze net iets
teveel eten beide uitspraken zijn uiteraard persoonlijk en relatief en 6 %
weet eenmaal begonnen van geen ophouden en kan gerust een hele doos aan.
De
belangrijkste momenten waarop truffels gegeten worden concentreren zich rond
familiemomenten zoals familiefeesten, de feestdagen en familiebezoeken. Er
hoeft ook niet meteen een aanleiding te zijn: velen vinden een gezellig
winteravond al een gedroomd excuus om de truffels boven te halen en 63 %
begeeft zich zomaar aan de truffel, bij wijze van pure zelfverwennerij.
Truffels worden geschonken bij wijze van kleine attentie (61 %), als cadeautje
voor een informele gelegenheid (71 %), bij een formele gelegenheid (58 %) en bij
een verjaardag of moeder/vaderdag (53 %).
Conclusie:
de Belgische truffel is pure emotie
Geven,
delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels. De Belgische
truffel mag dan ook als naam te weinig bekend zijn, het product zelf wordt
algemeen gewaardeerd om zijn authentieke smaak, zijn zachte vulling, zijn
heerlijke chocoladeschilfers en ook omwille van zijn imago: een Belgische
truffel staat voor een nobel, chic en ambachtelijk product. Geven, delen,
genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels.
Consumenten
zijn steeds meer op zoek naar producten die hen een goed gevoel geven. Dankzij dit
gamma verse soepen waait er voortaan een nieuwe, natuurlijke wind door de
Belgische markt. Vanaf september kunnen lekkerbekken smullen van de verfijnde
smaak en smeuïge textuur van de verse soepen van Cully & Sully.
De
bedenkers Cullen Allen en Colum OSullivan uit Ierland werden al van kleins af
ondergedompeld in de wondere wereld van lekker eten. Ze willen maar één ding:
authentieke soepen bereiden die liefhebbers van lekker eten doen watertanden.
Deze veloutés bestaan uit een heerlijke mix van zorgvuldig uitgekozen verse
groenten en kruiden. Die geven elk product zijn typische smaak en
uitzonderlijke textuur.
Het
gamma bestaat uit zes overheerlijke verse soepen: de Velouté met Wortel, Honing
en Koriander, de Romige Velouté met Tomaat en Basilicum, de Velouté met
Groenten, de Velouté met Kip en Groenten, de Champignonsoep en de Thaise
kippensoep zullen heel wat lunchpauzes op kantoor of lichte maaltijden thuis
opvrolijken. De soepen zijn zo samengesteld dat ook vegetariërs of consumenten
met een glutenintolerantie van deze lekkernij kunnen genieten.
Ze
zijn verpakt in leuke zwarte herbruikbare potten van 400g. Je kunt ze dus gewoon
in de microgolfoven opwarmen, wanneer je er maar zin in hebt. Bovendien krijg
je bij één soep alvast 2 van de
5 aanbevolen porties fruit en groenten per dag binnen!
Cully
& Sully heeft Delhaize al overtuigd, deze heerlijke soepen zullen exclusief
verkrijgbaar zijn in alle Delhaize winkels. Wacht dus niet langer en laat u
verleiden door deze smaakvolle soepen die al heel wat Europese smaakprijzen in
de wacht hebben gesleept!
Eider
werd opgericht in 1962, niet ver van het meer van Annecy in de Franse Alpen.
Geen wonder dus, dat het merk gespecialiseerd is in (berg)sport- en
outdoorkledij. Alle Eider-collecties worden ontworpen en vervaardigd in het
atelier in Annecy. De passie voor de bergen gecombineerd met de meer dan 50 jaar ervaring
van het merk zorgen elk seizoen opnieuw voor de meest innoverende collecties,
uitgerust met de beste technologie.
Deze
winter lanceert Eider haar nieuwe kledinglijn « Annecy Living ». Deze staat
voor een authentieke outdoorlevensstijl met een hedendaagse, stedelijke toets.
De collectie met verfijnde snit werd ontworpen vertrekkende van technische
materialen, die de kledij een innoverende look geven.
De
SNOWSPORTS-collectie bestaat uit drie lijnen, en is er voor skiërs van elk
niveau. Het nieuwe en meest exclusieve gamma heet Cross Over Series, een lijn
met de meest veelzijdige skikleding ooit. Ze brengt de noodzakelijke snufjes
voor het skiën samen met een stijlvol design waarmee je zo de winterkou van de
stad in kan. De Kanda-jas en broek zijn hier de perfecte voorbeelden van.
Freeriders en ervaren skiërs die graag grote vlaktes, steile hellingen en verse
sneeuw opzoeken, vinden zeker hun gading in de Wide Anglelijn. De uitrusting
die deze lijn biedt, zoals de Spencer-jas en broek, heeft een ademende werking
en zorgt tegelijk voor een maximale bescherming dankzij de Gore-Tex Pro 3
layers. De Focuslijn is er voor skiërs die van snelheid en slides houden. De
Nagako-jas en Courmayeur-broek, uitgerust met de Defender® Stretch-technologie,
beantwoorden aan de verwachtingen van de meest veeleisende skiërs.