Inhoud blog
  • Van New york naar landbouw op kasteeldomein
  • Michael Kors
  • Franke ziet het glas halfvol .. warm en gefilterd
  • Parador vakantieparken
  • Beosysteem 9000C
  • DEBA meubelen trekt alles uit de kast!
  • Het combi-shirt van Mayerline
  • Arte en Moooi openen deuren van Green House
  • Own Your Glow
  • La Biennale di Venezia
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duc d'O

    Duc d’O breekt een lans voor de Belgische truffel

     

     

    De consument van vandaag is op zoek naar authentieke, eerlijke producten, bij voorkeur van eigen bodem. En toch blijken vele Belgen de delicatessen van eigen bodem niet altijd te kennen. Zoals de Belgische truffel, de enige echte truffel met een jasje van chocolade schilfers.

     

    Dat het begrip “Belgische truffel” niet zo bekend is, blijkt uit een onderzoek van het bureau Why5 dat in opdracht van de Belgische truffelfabrikant Duc d’O werd gevoerd. De resultaten brachten aan het licht dat de Belg verlekkerd is op de schilfertruffel, zonder te weten dat deze truffel behoort tot onze nationale trots. Uit de antwoorden bleek ook waarom de consument deze truffel zo lekker vindt, wie hem eet en wanneer en hoe hij genuttigd wordt. Een smakelijke enquête met verrassende resultaten.

     

    Op de vraag wat een Belgische truffel is, bleef driekwart van de ondervraagden het juiste antwoord schuldig. Bij nader inzien had 97 % al een Belgische truffel geproefd en lekker bevonden. 43 % verwarde hem met de Franse truffel, de truffel met een laagje cacaopoeder. Drie zaken maken de Belgische truffel zo bijzonder: het feit dat hij gemaakt is van Belgische chocolade, zijn zachte romige textuur die smelt in de mond en zijn jasje van chocoladeschilfers. Dankzij het proces waarbij de truffel gerold wordt in chocoladeschilfers, is geen enkele Belgische truffel identiek. Dat maakt hem zo uniek.

     

    Gemiddeld eet de Belg 6,2 keer per jaar Belgische truffels, 46% houdt het dan per smulmoment bij een paar truffels, beheerste fijnproevers hebben zelfs de discipline om hun zoete zonde tot één exemplaar te beperken. 15 % eet er naar eigen zeggen “net genoeg” en evenveel respondenten vinden dat ze “net iets teveel” eten – beide uitspraken zijn uiteraard persoonlijk en relatief – en 6 % weet eenmaal begonnen van geen ophouden en kan gerust een hele doos aan.

     

    De belangrijkste momenten waarop truffels gegeten worden concentreren zich rond familiemomenten zoals familiefeesten, de feestdagen en familiebezoeken. Er hoeft ook niet meteen een aanleiding te zijn: velen vinden een gezellig winteravond al een gedroomd excuus om de truffels boven te halen en 63 % begeeft zich zomaar aan de truffel, bij wijze van pure zelfverwennerij. Truffels worden geschonken bij wijze van kleine attentie (61 %), als cadeautje voor een informele gelegenheid (71 %), bij een formele gelegenheid (58 %) en bij een verjaardag of moeder/vaderdag (53 %).

     

    Conclusie: de Belgische truffel is pure emotie

    Geven, delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten…het zijn allemaal positieve emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels. De Belgische truffel mag dan ook als naam te weinig bekend zijn, het product zelf wordt algemeen gewaardeerd om zijn authentieke smaak, zijn zachte vulling, zijn heerlijke chocoladeschilfers en ook omwille van zijn imago: een Belgische truffel staat voor een nobel, chic en ambachtelijk product. Geven, delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten…het zijn allemaal positieve emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels.

     





    26-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cully & Sully
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cully & Sully, zalige soep

     

     

    Consumenten zijn steeds meer op zoek naar producten die hen een goed gevoel geven. Dankzij dit gamma verse soepen waait er voortaan een nieuwe, natuurlijke wind door de Belgische markt. Vanaf september kunnen lekkerbekken smullen van de verfijnde smaak en smeuïge textuur van de verse soepen van Cully & Sully.

     

    De bedenkers Cullen Allen en Colum O’Sullivan uit Ierland werden al van kleins af ondergedompeld in de wondere wereld van lekker eten. Ze willen maar één ding: authentieke soepen bereiden die liefhebbers van lekker eten doen watertanden. Deze veloutés bestaan uit een heerlijke mix van zorgvuldig uitgekozen verse groenten en kruiden. Die geven elk product zijn typische smaak en uitzonderlijke textuur.

     

    Het gamma bestaat uit zes overheerlijke verse soepen: de Velouté met Wortel, Honing en Koriander, de Romige Velouté met Tomaat en Basilicum, de Velouté met Groenten, de Velouté met Kip en Groenten, de Champignonsoep en de Thaise kippensoep zullen heel wat lunchpauzes op kantoor of lichte maaltijden thuis opvrolijken. De soepen zijn zo samengesteld dat ook vegetariërs of consumenten met een glutenintolerantie van deze lekkernij kunnen genieten.

     

    Ze zijn verpakt in leuke zwarte herbruikbare potten van 400g. Je kunt ze dus gewoon in de microgolfoven opwarmen, wanneer je er maar zin in hebt. Bovendien krijg je bij één soep alvast 2 van de 5 aanbevolen porties fruit en groenten per dag binnen!

    Cully & Sully heeft Delhaize al overtuigd, deze heerlijke soepen zullen exclusief verkrijgbaar zijn in alle Delhaize winkels. Wacht dus niet langer en laat u verleiden door deze smaakvolle soepen die al heel wat Europese smaakprijzen in de wacht hebben gesleept!

     

     

    26-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van het meer van Annecy naar de skipiste

    Eider, van het meer van Annecy naar de skipiste!

     

     

    Eider werd opgericht in 1962, niet ver van het meer van Annecy in de Franse Alpen. Geen wonder dus, dat het merk gespecialiseerd is in (berg)sport- en outdoorkledij. Alle Eider-collecties worden ontworpen en vervaardigd in het atelier in Annecy. De passie voor de bergen gecombineerd met de meer dan 50 jaar ervaring van het merk zorgen elk seizoen opnieuw voor de meest innoverende collecties, uitgerust met de beste technologie.

     

    Deze winter lanceert Eider haar nieuwe kledinglijn « Annecy Living ». Deze staat voor een authentieke outdoorlevensstijl met een hedendaagse, stedelijke toets. De collectie met verfijnde snit werd ontworpen vertrekkende van technische materialen, die de kledij een innoverende look geven.

     

    De SNOWSPORTS-collectie bestaat uit drie lijnen, en is er voor skiërs van elk niveau. Het nieuwe en meest exclusieve gamma heet “Cross Over Series”, een lijn met de meest veelzijdige skikleding ooit. Ze brengt de noodzakelijke snufjes voor het skiën samen met een stijlvol design waarmee je zo de winterkou van de stad in kan. De Kanda-jas en broek zijn hier de perfecte voorbeelden van. Freeriders en ervaren skiërs die graag grote vlaktes, steile hellingen en verse sneeuw opzoeken, vinden zeker hun gading in de “Wide Angle”lijn. De uitrusting die deze lijn biedt, zoals de Spencer-jas en broek, heeft een ademende werking en zorgt tegelijk voor een maximale bescherming dankzij de Gore-Tex Pro 3 layers. De “Focus”lijn is er voor skiërs die van snelheid en slides houden. De Nagako-jas en Courmayeur-broek, uitgerust met de Defender® Stretch-technologie, beantwoorden aan de verwachtingen van de meest veeleisende skiërs.

     





    25-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Martinhal

    PORTUGEES VIJFSTERRENRESORT WINT TWEE “WORLD TRAVEL AWARDS”

    Martinhal blinkt uit in luxe familievakanties

     

     

    Het Portugese Martinhal Beach Resort & Hotel heeft twee World Travel Awards gewonnen voor “Europe’s leading villa resort” en ‘Portugal’s leading family resort’. Het is het tweede jaar op rij dat Martinhal in de prijzen valt bij deze prestigieuze verkiezingen. Het Portugese vijfsterrenresort biedt families en koppels hoge vakantiekwaliteit met haar ruim opgezette hotel, vakantiehuisjes, wellness, outdooractiviteiten, gastronomie én gastvrijheid.

     

    De World Travel Awards, ook wel de “Oscars van de reisbranche” genoemd, vonden dit jaar plaats in het Turkse Antalya. Elk jaar worden er 100 onderscheidingen uitgereikt aan de koplopers van Europa’s reisindustrie. De jury bestaat uit de reisindustrie en het publiek. De World Travel Awards zijn in 1993 opgericht om uitmuntende prestaties in de toeristische industrie te erkennen, te belonen en te vieren. De “award-show” bestaat dit jaar 20 jaar en een WTA wordt beschouwd als de hoogste prestatie die een reisproduct kan ontvangen. 

     

    Aan een 700 meter lang strand in de Algarve ligt het luxueuze Martinhal Beach Resort & Hotel. Met 300 zondagen, veel luxe en persoonlijke aandacht is dit hotel een oase van ontspanning. Martinhal beschikt over 37 luxe hotelkamers, 132 stijlvolle huizen in Martinhal Village opgedeeld in 4 verschillende types: Ocean Houses, Bay Houses, Garden Houses en Pinewoods Houses, 45 luxe villa’s met privézwembaden en 23 Vilas Mimosa huisjes in een meer Portugese traditionele stijl. Het resort is winnaar van de TripAdvisor Traveller’s Choice Award 2013 in de categorie ‘luxehotels in Portugal’ én winnaar van de World Travel Award 2012 in de categorie ‘Europe’s Leading Villa Resort’. Het resort ligt in het nationale natuurpark Costa-Vicentina en heeft drie restaurants: O Terraço, As Dunas en Os Gambozinos waar (kindvriendelijke) gerechten uit de Portugese keuken evenals versgevangen vis en zeevruchten worden geserveerd. Er zijn vijf grote zwembaden waaronder het familiezwembad Village Pool en het sportzwembad Club 98, een eigen spa, talloze sportvelden, strand van 700 meter en een unieke baai Martinhal Bay speciaal voor (water)sportliefhebbers om te kajakken, snorkelen, zeilen of windsurfen. Surfen kan dan weer op één van de 22 andere stranden in een omgeving. Sagres is ook een trekpleister voor cultuur, met het Fort van de historische ontdekkingsreiziger Hendrik de Zeevaarder. www.martinhal.com





    25-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verstelbaar wc

    Verstelbaar WC biedt comfort voor elke leeftijd

     

     

     

    Viega heeft als eerste een in de hoogte verstelbaar wc-element ontwikkeld met voorwandmontage. ‘Eco Plus’ is een grote troef voor ziekenhuizen of rusthuizen, maar past ook perfect bij de in opmars zijnde ‘meergeneratiewoningen’. Al die verschillende noden vragen om flexibele oplossingen in de woninginrichting. Het toilet kan telkens met één druk op de knop traploos en zonder elektronische aandrijving in de hoogte worden versteld.


    Een te laag toilet is voor lange mensen al erg oncomfortabel, maar omgekeerd is het nog een stuk problematischer. Het nieuwe wc-element Eco Plus van Viega past hier op een elegante manier perfect een mouw aan. Net zoals een bureaustoel kan de hoogte door middel van een gasveer aangepast worden. Met behulp van het eigen – zelfs heel lichte - lichaamsgewicht kan de gebruiker zelf de hoogte tussen 40 cm en 48 cm aanpassen. Het element kan trouwens met alle gangbare keramiek worden gecombineerd, en dankzij de gladde binnenzijde van de flexibele afvoerbuis is de afvoer obstructievrij.


    Vertrouwde en eenvoudige montage: De installatie van het wc-element verloopt volgens hetzelfde principe als bij andere Viega Eco Plus-modules. Ook de bekende systeemmaat met een breedte van 490 mm en een hoogte van 1.130 mm is hetzelfde. Nadat het wc-element is gemonteerd, kan de tegelzetter met een speciaal meegeleverde afdekking tot aan de opening voor de bedieningsplaat doorwerken. De installateur plaatst vervolgens de kunststof dekplaat met afdichting en brengt vervolgens de glasplaat aan.

     

    De in hoogte verstelbare WC werkt met de vertrouwde Viega inbouwspoelkasttechnologie, die met alle gangbare keramiek kan worden gecombineerd.  Met één druk op de knop kan de zithoogte van de wc individueel worden ingesteld op een hoogte tussen 40 en 48 cm.








    24-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warme olympische zomer

    ODLO zorgt voor een warme en Olympische winter !

     

     

    Deze winter heeft Odlo zich laten inspireren door zijn atleten, die zich tijdens hun training en in wedstrijden, ongeacht het weer, hun grenzen verleggen om hun sportieve passie te kunnen beleven. Odlo weet dat de passie voor die beweging niet alleen zijn atleten motiveert om ongeacht de winterse omstandigheden uitgebreid in de stad te gaan lopen of in de bergen te gaan skiën tot zonsondergang. Voor dit seizoen heeft Odlo daarom een nieuwe en richtinggevende technologie ontwikkeld, die het voor actieve mensen mogelijk maakt hun passie nog langer te beleven. Achter Odlo staan mensen die weten waar het bij de ontwikkeling van kleding om draait. Mensen die actief onderweg zijn, vol passie voor de sport en ook graag zelf hun grenzen opzoeken. Dat is de beste voorwaarde voor een authentiek merk.

     

    Wanneer de passie oplaait, wanneer de dag niet lang genoeg kan zijn om de skipiste nog één keertje meer af te dalen, dan komt Muscle Force in het spel. Want langer skiën is vanaf nu mogelijk. Dankzij doelgerichte spierondersteuning, efficiënte klimaatregeling en effectieve isolatie. Dit is wat het nieuwe spierondersteunende ondergoed Muscle Force belooft. Muscle Force is het nieuwe hightechondergoed, dat ODLO speciaal voor alpineskiën heeft ontwikkeld. De spieren blijven langer veerkrachtig voor veel langer skiplezier. Het skiondergoed beschikt over drie specifieke functies, in duidelijk gedefinieerde lichaamszones: spierondersteuning, een snelle droogtijd en temperatuurregeling. Enkel op plekken waar het lichaam ze nodig heeft. De doelgerichte spierondersteuning bevindt zich aan de dijen en aan de boven- en onderarmen.

    De nieuwe Muscle Force collectie bestaat uit een shirt met lange mouwen, een tight met lange pijpen en een ¾ tight, telkens voor dames en heren, in telkens 2 kleuren. Voor het optimale functioneren door een perfecte pasvorm bestaat ervoor Muscle Force een eigen maattabel.

     

    ‘Reach out and feel the Games’ – Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van een atleet of atlete: het voelen van deze olympische spirit en op dag X de beste prestatie afleveren – dat zijn onvergetelijke momenten. Opdat de atleten zich ongestoord kunnen concentreren op hun wedstrijd, heeft Odlo een uniek renpak en een eigen Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen van 2014 in Sochi voor het eerst zullen worden gedragen: de best mogelijke uitrusting voor de Spelen.

     

    De highlights van deze lijn zijn het winddichte langlaufjas Frequency X en de bijbehorende microvezelbroek Energy X met elastische inzetstukken en de Sochi softshelljas. De lijn wordt aangevuld door bijbehorend naadloos Evolution ondergoed in een cool ruitjesdesign, tussenlagen en accessoires. De producten van deze collectie liggen vanaf 15 oktober 2013 bij de winkelier en biedt een tastbare merkbeleving dat de fans en de consumenten dichter bij de Olympische Spelen en de atleten brengt.

     

    Ongeacht de weersomstandigheden of de intensiteit van de beweging, met het tec shirt-concept biedt ODLO het perfecte antwoord op elke situatie. De basis is het temperaturecontrol-system, dat zijn doeltreffendheid reeds bewezen heeft voor de ondergoedlijn.

     

    Midlayers (tussenlagen) hebben een klimaatregulerende functie en zijn als tweede laag een belangrijk onderdeel van het functionele meerlagenprincipe. De Active-lijn werd ontwikkeld voor wintersporters die naast functionaliteit veel belang hechten aan kwaliteit. De highlight van deze lijn is de ENERGETIC, een stretch fleece met opstaande kraag en een halve zip in warm-kwaliteit. De zip is schuin weggewerkt om meer comfort te geven onder de kin en is voorzien van een pocket op de borst.

     

    Accessoires zijn klein van formaat, maar hebben een groot effect. Ze maken een sportuitrusting niet alleen visueel volledig af. Ze zorgen er ook voor dat de atleet op vlak van warmteregulatie steeds in zijn ideale comfortzone blijft. Functionele accessoires voorkomen warmteverlies en beschermen tegen de grillen van het weer zoals sneeuw, koude, wind, regen en zon. Toppers deze winter zijn de INTENSITY gloves en hats, en de hat POLYKNIT.

     

     





    23-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huisdier op vakantie

    Steeds meer Belgen nemen huisdier mee op vakantie

    Huisdieren welkom in vakantiewoningen Belvilla

     

     

    Een huisdier meenemen op reis, is niet altijd evident, zeker niet als je in een hotel logeert. Belvilla, specialist in vakantiewoningen, heet de huisdieren welkom, want in niet minder dan achtduizend vakantiewoningen mogen de viervoeters hun baasjes vergezellen. Naar aanleiding van Werelddierendag op 4 oktober aanstaande nam Belvilla het reisgedrag van de Belgen onder de loep en kwam tot een interessante conclusie.

     

    Huisdieren gaan vooral in de zomermaanden massaal mee met hun Belgische baasjes die vooral een vakantiewoning boeken in België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Oostenrijk. 46 % van de huisdieren verblijft in een vakantiewoning in België. Op internationaal vlak zien we in 2013 een groei van 7% (t.o.v. 2012) van reizigers die hun hond of kat meenemen. Voor de Belgen gaat het zelfs om een groei van 15%! Een opmerkelijk verschil. Bij één op de vijf boekingen van een vakantiewoning gaat een huisdier mee.

     

    Of Werelddierendag bovenstaande cijfers beïnvloedt? Zeker, want dan gaat zelfs bij één op vier boekingen een huisdier mee. Met andere woorden, dieren krijgen op 4 oktober een fantastisch geschenk: een verblijf in een vakantiewoning van Belvilla. Dit jaar valt 4 oktober bovendien op een vrijdag, het mogelijke begin van een leuk weekend aan zee, in de Ardennen, in binnen- of buitenland. 

     

    Het vinden van een geschikte vakantiewoning is eenvoudig via de door Belvilla speciaal hiervoor ontwikkelde themapagina www.belvilla.be/vakantiehuis-met-hond. Hier krijgt de bezoeker een overzicht te zien van vakantiewoningen waar niet één, maar ook twee of drie huisdieren het weekend van hun dromen gerealiseerd zien.

     

    Honden en wie weet katten, zijn graag bij ‘hun mensen’. Wellicht doet het er niet toe naar waar en voor hoelang ze mee gaan op vakantie. Alhoewel, het warme haardvuur of het groen rond een vakantiewoning van Belvilla weten ze wel te appreciëren. En dus blijft je trouwe viervoeter niet thuis maar hij gaat gezellig mee om samen te genieten, te rennen, wandelen, stoeien. En je kat, die zal als nooit voorheen spinnen, met dank aan Belvilla.

     

    23-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wout Bru

    Holland America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef

     

     

    Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een kookdemonstratie en workshop zal geven in het ‘Culinary Arts Center’ aan boord van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.

     

    Wout Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en diverse televisieprogramma’s, zal op de cruises ’10 nachten Heilig land Sojourn’ van 20-30 november 2013 en op de ‘11 nachten Iberisch avontuur’ van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45 minuten geven in het Culinary Arts Center, een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een 120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29 per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.

     

    De tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam ‘10 nachten Heilig Land Sojourn’ starten vanaf € 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus. Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije), Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).

    De ‘11 nachten Iberisch Avontuur,’ eveneens met ms Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor deze cruise start vanaf € 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en geniet je van idyllische landschappen.

     

    De workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer, ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.

    Binnen de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor de keuken van Holland America Line.

     

    Eén avond per cruise worden decor, menu’s, wijnen en tafeldecoratie in het fine dine restaurant ‘Pinnacle Grill’ zodanig veranderd dat de gasten de echte sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.

    22-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spa Monopole

    Spa Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:

    Het Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa

     

     

     

    Spa Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd. Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de regio verrijken.

     

    Twee jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van werkgelegenheid en milieubescherming.

     

    Op een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa Monopole.

     

    Met dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20 personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.

     

    Spa Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000 bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.

     

    Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 - 4900 Spa

    www.eaudysseedespa.be





    22-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin op IAA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Michelin op de 65e IAA Frankfurt

     

     

     

    Tijdens de 65e IAA Frankfurt, staat innovatie van banden wederom centraal op de Michelin stand. De filosofie van de R&D teams van de Groep omvat het omzetten van de ontwikkelde technologieën voor de autosport naar producten voor het grote publiek.

     

    De Michelin Groep heeft aangekondigd actief deel te nemen aan de FIA Formula E. Het belang van technologie tijdens deze raceklasse (waar uitsluitend volledig elektrische wagens aan deelnemen), het feit dat deze races in stadscentra worden gehouden, en de introductie van 18 inch banden op eenzitters, vormen technische uitdagingen voor de ontwikkeling van nieuwe banden. Michelin’s betrokkenheid daarbij laat zien dat autoraces concrete antwoorden kunnen bieden op problemen rond de mobiliteit van mensen en goederen.

     

    Michelin’s nieuwe band voor ultrahoge prestaties, de MICHELIN Pilot Sport Cup 2, is als enige gehomologeerd voor twee bijzondere nieuwe wagens die op de IAA worden gepresenteerd, namelijk de Ferrari 458 Speciale en de Porsche 918 Spyder.

    In het kader van de MICHELIN Total Performance strategie, waardoor meer prestaties in één band kunnen worden samengebracht, zal de nieuwe Peugeot 308 worden uitgerust op MICHELIN Energy Saver + en MICHELIN Pilot Sport 3 banden. Deze auto wordt daardoor energiezuiniger, terwijl hij ook qua veiligheid, handling en levensduur uitstekend presteert.

     

    Deze MICHELIN Total Performance strategie is ook toegepast bij een conceptauto zoals de Peugeot 208 HYbrid FE. Daarvoor heeft Michelin een gamma banden in nieuwe afmetingen ontwikkeld: ze zijn hoger en tegelijkertijd smaller (met een grote hieldiameter). Op die manier kunnen meerdere, ogenschijnlijk tegenstrijdige, prestaties tegelijk worden verbeterd.

    22-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smakelijke dressings

    De zonnevarianten van Didden: een smakelijk gamma dressings…

     

     

    Didden… Een naam die in het hart van de Belgen onlosmakelijk verbonden is met kwaliteitsvolle sauzen en specerijen. Een merk dat door zijn historische aanwezigheid in de kleinhandel, maar nu eveneens in grootwarenhuizen, haar voortreffelijkheid veroverde door van in het begin haar kaarten van knowhow en klantentevredenheid uit te spelen.

     

    Nu voeding steeds meer synoniem wordt van gezondheid, biedt Didden een mooi gamma saladedressings aan dat een perfect antwoord biedt op de eisen van een lekkernij die zowel licht als hedendaags is.

    In hun elegante verpakking en ontstaan uit volkomen natuurlijke producten zonder bewaarmiddelen of kleurstoffen, passen de dressings van Didden perfect in het leven van consumenten die geraffineerde smaken vragen maar niet altijd de nodige tijd of kennis hebben om deze combinatie van gezondheid en plezier te verenigen.

     

    Pestodressing met olijfolie

    Bijzonder rijk aan basilicum, een lichte dressing met smaakvolle mediterrane accenten (niet te verwarren met pesto alla Genovese…) die zowel groene slaatjes, groentemengelingen als pastasalades verrijkt.

    Als natuurlijke bondgenoot van tomaat en mozzarella past deze zeer evenwichtige specerij ook perfect bij een foccacia, een gegarneerde ciabatta, een slaatje van koude linguini, hesp en kaas, maar geeft eveneens een extra dimensie aan verschillende soorten koud of warm vlees, gegrilde vis of scampibrochetten!

     

    Sinaasappel-rozemarijndressing met olijfolie

    Met haar subtiel gefruite noot, verzacht met een vleugje smeuïge honing, gekruid met een snuifje rozemarijn en een toets van sinaasappelzeste is deze dressing beslist even verfijnd als lekker.

    Met haar zowel uitgesproken als genuanceerde smaak past deze zeer originele dressing perfect bij veel gevogelte, van kip, kalkoen en duif tot gerookte eend, zonder de bereidingen op basis van foie gras te vergeten. De dressing begeleidt ook harmonieus gerookte zalm en kan worden gebruikt om viscarpaccio op smaak te brengen.

     

    Balsamicodressing met olijfolie

    Never change a winning team : met haar harmonieuze combinatie van de bittere smaak van olijfolie en de perfecte zoetzure balans van balsamicoazijn brengt deze dressing de meeste salades perfect op smaak.

    Voortreffelijk bij salades met kaas, charcuterie en, waarom niet, zeevruchten… Maar ook in de traditionele Italiaanse keuken, op rijpe aardbeien met een snuifje zwarte peper uit de molen : net zo verrassend als heerlijk!

     

    Dressings Didden : verkrijgbaar in flessen van 250ml in de kruidenierswinkel, de slagerij en bij traiteurs en nu ook in grote verpakkingen van 950ml.

    Consumentenprijs voor de dressings in flessen van 250 ml: van 2,09 € tot 2,20 €.

     

     







    22-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy Corsica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    EEN TRENDY VAKANTIE OP CORSICA

     

     

     

    Omwille van de schitterende natuur wordt Corsica ook l’Ile de Beauté genoemd. Als je de pracht van het eiland combineert met een verblijf in het nieuwe en trendy viersterrenhotel Mariosa en je maakt de reis met het comfortabele schip Paglia Orba van ferrymaatschappij SNCM dan mag je gerust spreken van een unieke luxe vakantie.

     

    Corsica is tijdens de maanden september/oktober een fantastische reisbestemming. De zon is nog altijd van de partij, de drukkende zomerwarmte heeft plaats gemaakt voor aangename temperaturen, van massatoerisme is er geen sprake meer en je komt rond met een kleiner reisbudget, een reden te meer om een lekker luxueus te genieten.

     

    Bij ferrymaatschappij SNCM kun je niet alleen de overzet vanuit de Zuid-Franse havens richting Corsica boeken maar ook het logement op Corsica. Hotel Mariosa bijvoorbeeld, dichtbij de aanlegsteiger in de haven van Porto Vecchio is een partner van SNCM, vandaar de mogelijkheid om reis en verblijf in één keer te reserveren. De 27 kamers van viersterrenhotel Mariosa bieden alle comfort (WiFi, Airco, mini-bar, douche, bad..), King-Size bedden van 180 x 200 én uitzicht op zee of op het mediterraan sparrenbos. Het hotel ligt in een rustige, groene omgeving, te midden van het golfterrein Ponto Vecchio. De tuin gaat over in een zandstrand en aan het buitenzwembad is het heerlijk om te ontspannen. Ook als uitvalsbasis voor excursies door het zuidelijke deel van Corsica wordt dit nieuwe logiesadres aanbevolen.

    Langs de zuidkust worden mooie stranden afgewisseld met steile kliffen. Het is gezellig om te zonnen en te baden in de kleine, beschutte baaien. De natuur van het binnenland is adembenemend mooi, met bergketens en bossen. Je rijdt er van het ene pittoreske dorp naar het andere en altijd langs schilderachtige routes.

     

    Deze luxueuze droomvakantie op Corsica is in een handomdraai geregeld. Reserveer bij SNCM de ferry van Marseille naar Porto Vecchio. SNCM is de enige maatschappij die op deze havenstad vaart! Boek een comfortabele cabine op het schip Paglia Orba, met douche, lavabo en toilet. Geniet van het à la carte restaurant aan boord en proef van de beste (Corsicaanse gerechten). Na een heerlijke nacht kom je uitgerust aan in Porto Vecchio. Tien minuten na het uitschepen sta je reeds een de deur van je hotel.

     

    Opgelet! Reizen met SNCM kan op een prijsgunstige manier door gebruik te maken van de Prima Corsa formule: hoe sneller je boekt hoe goedkoper de reis!

    Hotel Mariosa: www.hotelmariosa.com

     

    21-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meribel Vallée

    Méribel Vallée – Een skigebied met allure

     

     

    Méribel Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam “Méribel Vallée”.

     

    Méribel Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.

     

    Méribel Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale educatieve programma’s en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.

     

    Kwaliteit en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.

     

    Deze herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.

    www.meribel.net

     

    20-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recht van bij de boer

    Www.rechtvanbijdeboer.be bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop

     

     

     

    Hoevewinkels, boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams. Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een verkooppunt in je buurt.

    De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking. Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels, boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en voedselteams.


    Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM, Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be. De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000 verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode, product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.

     





    19-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recht van bij de boer

    Www.rechtvanbijdeboer.be bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop

     

     

     

    Hoevewinkels, boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams. Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een verkooppunt in je buurt.

    De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking. Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels, boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en voedselteams.


    Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM, Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be. De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000 verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode, product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.

     





    19-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Brussels Airlines serveert beste wijn en champagne

     

     

     

    Brussels Airlines serveert de beste champagne en wijn in Business Class. Dat is het oordeel van een internationale wijnjury tijdens de jaarlijkse ‘Wines on the Wing’ competitie van het Amerikaanse professionele reismagazine Global Traveler. Zowel in de categorieën Business Class champagnes als wijnen behaalde Brussels Airlines de eerste prijs.

     

    De wijnkeuze die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt valt opnieuw in de prijzen. Nadat vorig jaar Brussels Airlines al de eerste prijs haalde in de categorie ‘beste Business Class wijnselectie’ wordt ook dit jaar dat resultaat bevestigd tijdens de bekende Wines on the Wing competitie van Global Traveler. Daarnaast sleepte Brussels Airlines met haar Laurent Perrier Brut champagne ook de eerste prijs in de wacht in de categorie beste Business Class champagnes.

     

    Aan de jaarlijkse wijnwedstrijd van Global Traveler namen dit jaar 34 internationale luchtvaartmaatschappijen deel.  Brussels Airlines won van bekende concurrenten uit Azië, het Midden-Oosten, Europa en de States. De 25 juryleden – allemaal wijnexperts die actief zijn in gerenommeerde restaurants, hotels, wijnkelders en de gespecialiseerde media  - waren vol lof over de wijnen die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt tijdens de lange afstandsvluchten naar de States en Afrika. 

     

    De wijnkaart die Brussels Airlines aan haar passagiers aanbiedt wordt samengesteld door cateringmanagers Philip Mortier en Johan Duwijn die zélf een someiller opleiding volgden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Belgische Master of Wine Fiona Morisson en een proefpanel dat is samengesteld uit personeelsleden en passagiers die vaak vliegen. In het wijnaanbod zit steevast een bekend Frans chateau, een wijn uit de nieuwe wereldlanden en een wijn van de maand.  Zo serveren de Brussels Airlines crews momenteel ondermeer de Franse Bourgondische Château des Jaques Clos de Loyse (2011), Chateau la Grangère (2009) uit de St-Emilion, de Californische Kendall Jackson (2011), Ken Forrester Chenin Blanc van de Zuid-Afrikaanse Kaap regio, Chileense Mones Alfa Syrah (2010) en  El Albar Barricas (2008) uit het Spaanse Castilla y León.

    Daarnaast neemt Brussels Airlines sinds enkele jaren ook Belgische wijnen mee aan boord, wat zeer gesmaakt wordt door de passagiers.  In het najaar worden onder andere Entre Deux Monts (2011), Aldeneycke Pinot Gris (2011) en De Kluizen Kerner (2010) geserveerd.

     

    “We besteden veel zorg aan de selectie van onze wijnen die zowel met de gerechten als met de gewijzigde smaakervaring in de lucht moeten matchen”, zeggen Philip Mortier en Johan Duwijn.  “Daarnaast is ook de feedback van onze passagiers zeer belangrijk in onze wijnselectie. De twee Wines on the Wing Awards zijn een bekroning voor onze inspanningen maar ook een uitdaging om ook in de toekomst een kwalitatief hoogstaande en gevarieerde wijnkaart samen te stellen.”

     





    18-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ierland per fiets

    ONTDEK IERLAND PER FIETS

     

    Het groene Ierland is een fantastische reisbestemming om met de fiets te ontdekken, niet alleen het idyllische en gevarieerde platteland maar ook de steden met hun fietsvriendelijk imago.  Je vindt er fietsroutes voor iedereen en overal zijn er duidelijk bewegwijzerde routes.

     

    Voor de recreatieve fietser die rustig wil genieten is het graafschap Leitrim een uitgelezen reisbestemming. Vanuit een vaste verblijfplaats kun je makkelijk fietsen langs de Shannon-Erne waterweg, tot bij levendige plaatsen als Carrick-on-Shannon of tot bij het vissersdorpje Dromod. In Leitrim is elke fietstocht een topper, temeer omdat je kunt verpozen op de mooiste plekjes, bijvoorbeeld in een pub langs de rivier waar je ook een hengel kunt uitwerpen.

     

    Ierland heeft zoveel goede fietsregio’s dat het moeilijk is om te kiezen. Een van de favorieten is het Shannon gebied, vanwege het gevarieerde landschap een topbestemming voor fietsers. Het graafschap Clare werd door Lonely Planet in de Top 10 van ’s werelds beste fietsbestemmingen geplaatst. Hoogtepunt is het traject tussen Miltown Malbay en Doolin, langs gouden stranden tot bij de machtige Cliffs of Moher.

     

    Ierse steden bezoeken met de fiets! Dat is heerlijk en je ziet veel in korte tijd, in Dublin, Derry-Londonderry en Belfast die alsmaar fietsvriendelijker worden. Dublinbikes is een handig verhuursysteem, een zelfbediening van huurfietsen in 44 fietsstations, verspreid over de stad. De fiets kan ook gratis mee met het openbaar vervoer van de Ierse hoofdstad.

      

    Voor een meerdaagse fietsreis over een lange afstand fietspad reis je naar Noord-Ierland. Een tocht langs de Kingfisher Trail is een onvergetelijke belevenis. De route door het graafschap Fermanagh is circa 400 km lang en voert over rustige, verkeersarme landwegen door een betoverend landschap en langs tal van bezienswaardigheden zoals Marble Arch Caves, Belleek Pottery en Crom Estate.

     

    Met zijn bergketens, bosgebieden en adembenemende kustlandschappen biedt het noorden van Ierland een fantastisch decor om te mountainbiken. Daarom zijn recent nieuwe mountainbike routes aangelegd, maar liefst 100 kilometer lang. Neusje van de zalm is het netwerk van routes in Davagh Forest, volgens insiders het beste dat ooit voor mountainbikers werd ontworpen, avontuurlijk, spectaculair en onvergetelijk!

     

    Ook voor de meer sportieve fietser die een moeilijk parcours, mét stevige kuitenbijters, niet vreest zijn er tal van mogelijkheden. Fietsen door de Antrim Glens of langs de Giant’s Causeway is inspannend maar onvoorstelbaar mooi. En wat te denken van een tocht door Connemara, langs de spectaculaire Twelve Bens, de hoogste toppen van West-Ierland.

    www.ireland.com

    17-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dames in de schijnwerper

    Parmentier zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de herfst-wintercollectie

     

     

    Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort, elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice –  en ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die  stylisten van het Huis Parmentier creëerden. 

     

    De nieuwe collectie bestaat uit vier kleurtinten – camel, parelkleur, grijs en bruin - en combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends. De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan Moeder Natuur.  Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.

    De tweede trend, Modern Vintage, bouwt verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie van de jaren ’40 en ’50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont. 

     

    Parmentier werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn de ontwerpen aangenaam om te dragen. 

     

    Voor Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen, omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.

     





    16-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puressentiel verzorgende massageoliën

    Puressentiel® verzorgende massageoliën

     

     

     

    De Puressentiel bio verzorgende massageoliën bieden de kracht van de essentiële oliën en de mildheid van plantaardige oliën. Alle ingrediënten komen uit de biologische landbouw en deze massageoliën zijn op cosmetisch, ecologisch en biologisch vlak gecertificeerd met het Ecocert-label, een extra garantie voor wie houdt van puur natuur! 

     

    Puressentiel® spierinspanning is geschikt voor zowel de occasionele als de beroepssporter. Voor de inspanning via een stimulerende massage voor de opwarming, om de spieren zo al te ‘verwarmen” en het risico op spierverrekkingen te voorkomen, na de inspanning via een meer diepgaande massage om spieren te ontgiften en te ontspannen en spierpijn te beperken en bij pijn via een grondige massage op de pijnlijke zone.

    Puressentiel® prachtige huid : de essentiële oliën van rozenhout, geranium, kerrieplant, lavendel en ylang ylang, mild voor de gevoelige verzwakte en droge huid, bundelen hun krachten met de plantaardige oliën van muskusroos, teunisbloem, bernagie en sesam. De vochtinbrengende en verzachtende eigenschappen helpen de gevolgen van veroudering en huiduitdroging tegen te gaan. Deze herstellende olie wordt gebruikt in een dagelijkse massage van gezicht, bovenlichaam en lichaam. Dit ware schoonheidsserum verfraait en verstevigt, en laat de slappe en vermoeide huid weer stralen, niet irriterend voor de ogen.

     

    Puressentiel® afslanker: de desinfiltrerende en verstevigende essentiële oliën van citroen,  pompelmoes, mandarijn, niaouli, petit grain, rozemarijn en ylang ylang werken in synergie met de verzachtende en vochtinbrengende plantaardige oliën van jojoba, macadamia, sesam, venkel en kamille om zo cellulitis te verminderen, de huid te verstevigen en de microcirculatie te bevorderen. De modellerende en drainerende massage maakt de huid glad, stimuleert de uitwisselingen van het huidweefsel om de futloze huid weer elasticiteit en energie te geven en gaat tekenen van verslapping en striemen tegen.

    Puressentiel® ontspanning: deze massageolie koppelt de weldaden van een massage aan de eigenschappen van lavendel, neroli, romeinse kamille, marjolein, petit grain en ylang ylang. Ze verzacht dagelijkse spanningen, maakt  u rustig en bevordert de nachtrust. De kracht van een unieke combinatie van essentiële en plantaardige oliën. De voedende en verzachtende plantaardige oliën van sesam en zoete amandel staan garant voor een zachte en ontspannende massage, voor groot en klein de meest aangename manier om stress te verdrijven!

     

    Puressentiel® haar: de stimulerende kracht van de essentiële oliën van atlasceder, niaouli, citroen, rozemarijn, sinaasappel, lavendel en tijm werken samen met de plantaardige oliën van argan en sesam. Deze rijkdommen revitaliseren en beschermen de haarvezel en versterken zo de schoonheid en glans van vermoeid, beschadigd, futloos, gespleten, vettig en dof haar. Deze voedende haarolie is een ideale bondgenoot in de strijd tegen haaruitval.

    Puressentiel® zinnenstreling: een delicaat, heerlijk geurend elixir voor puur zintuiglijk genot, dat elke aanraking nog sensueler maakt. De geneugten van de essentiële oliën van rozenhout, benzoë, gember en ylang ylang geven de massage een strelende en stimulerende kracht. De opwekkende en stimulerende eigenschappen van gember, gekoppeld aan de ontspannende werking van ylang ylang, prikkelen werkelijk alle zintuigen. De voedende en verzachtende plantaardige sesamolie bevordert een vlotte en relaxerende massage, die de huid zo de ideale ontspanning belooft.

    Puressentiel® biologische verzorgende massageoliën, doeltreffendheid in alle puurheid.

    www.puressentiel.be

     

     

     

     

     





    15-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puressentiel gewrichten

    Puressentiel gewrichten: de pijn verlichten, de spieren ontspannen

     

     

     

    Thermotherapie is en oude methode om pijn tegen te gaan met warmte en de effecten zijn ontelbaar. Ze verlicht de gewrichtspijn van mensen met artrose, discushernia, spierspasmen. Tijdens de herstelfase van de sportman, kan thermotherapie sneller de vrijgekomen toxines afvoeren.

     

    Blikvangers in dit assortiment zijn de verwarmende pleisters en de kalmerende balsem. De nieuwe Puressentiel® verwarmende pleisters zijn de eerste pleisters die in hun formule zowel de pijnwerende, bewezen doeltreffende werking door de 14 essentiële oliën hebben, als het natuurlijk verwarmende effect van de capsicum.

    De Capsicum is een natuurlijk extract van rode peper waarvan de actieve molecule, capsaïcine, een sterk alkaloïde, zorgt voor het verwarmende en pijnstillende effect. De capsaïcine stimuleert de TRPV1 receptoren, ter hoogte van de huidcellen, die zorgen voor het verplaatsen van pijnprikkels. Dit plaatselijk warmte gevoel gaat de pijnreceptoren hinderen en een natuurlijk pijnstillend effect geven.

     

    De Puressentiel® verwarmende pleisters kunnen in de gewenste grootte worden gesneden en door hun rekbaarheid passen ze zich aan aan alle lichaamsdelen ( nek, knieën, enkel, polsen, rug, kuiten) en aan alle bewegingen. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen zonder geur en comfortabel. Gedurende 8 uur verlicht de pijnwerende werking van de14 essentiële oliën en het natuurlijk verwarmende effect, en ontspannen en kalmeren de gespannen of pijnlijke spieren. Ideaal om pijngevoelens te verlichten van artrose, gewrichtsontsteking, spierpijn, peesontsteking, reuma, spierspasmen, stijfheid, stijve nek, lendenpijn en rugpijn.

     

    De nieuwe Puressentiel® gewrichten kalmerende balsem heeft een unieke en 100% natuurlijk formule met een pijnwerende werking van 14 essentiële oliën. De kamfer en natuurlijke menthol geven een warm/koud effect, ze verlichten de pijn van gevoelige zones en maken gespannen spieren losser.

    Deze balsem is ideaal voor massage voor en na de inspanning – dit dankzij de voedende bestanddelen (o.m. karitéboter, bijenwas, zonnebloemolie), het verlichten van spier- en gewrichtspijnen, voor sporters en senioren en verbeteren de alledaagse activiteit. De balsem getest onder dermatologische omstandigheden is zeer huidvriendelijk, heeft een ideale textuur voor een zachte massage en aangename geur.

    Het hele gamma van Puressentiel® is beschikbaar in de apotheek. www.puressentiel.be

     

     





    14-09-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!