Méribel
Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het
resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt
vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen
en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel
Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam Méribel
Vallée.
Méribel
Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het
grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan
skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied
blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer
twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel
Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast
heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede
restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.
Méribel
Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een
uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende
sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale
educatieve programmas en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel
Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten
georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt
ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.
Kwaliteit
en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort
twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil
onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en
gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil
het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in
de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.
Deze
herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe
merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort
benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van
Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van
Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van
het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.
Brussels
Airlines serveert beste wijn en champagne
Brussels
Airlines serveert de beste champagne en wijn in Business Class. Dat is het
oordeel van een internationale wijnjury tijdens de jaarlijkse Wines on the
Wing competitie van het Amerikaanse professionele reismagazine Global
Traveler. Zowel in de categorieën Business Class champagnes als wijnen behaalde
Brussels Airlines de eerste prijs.
De
wijnkeuze die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt valt
opnieuw in de prijzen. Nadat vorig jaar Brussels Airlines al de eerste prijs
haalde in de categorie beste Business Class wijnselectie wordt ook dit jaar
dat resultaat bevestigd tijdens de bekende Wines on the
Wing competitie van Global Traveler. Daarnaast sleepte Brussels Airlines
met haar Laurent Perrier Brut champagne ook de eerste prijs in de wacht in de
categorie beste Business Class champagnes.
Aan
de jaarlijkse wijnwedstrijd van Global Traveler namen dit jaar 34
internationale luchtvaartmaatschappijen deel. Brussels Airlines won van
bekende concurrenten uit Azië, het Midden-Oosten, Europa en de States. De 25
juryleden allemaal wijnexperts die actief zijn in gerenommeerde restaurants,
hotels, wijnkelders en de gespecialiseerde media - waren vol lof over de
wijnen die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt tijdens de
lange afstandsvluchten naar de States en Afrika.
De
wijnkaart die Brussels Airlines aan haar passagiers aanbiedt wordt samengesteld
door cateringmanagers Philip
Mortier en Johan Duwijn die zélf een someiller opleiding
volgden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Belgische Master of Wine
Fiona Morisson en een proefpanel dat is samengesteld uit personeelsleden en
passagiers die vaak vliegen. In het wijnaanbod zit steevast een bekend Frans
chateau, een wijn uit de nieuwe wereldlanden en een wijn van de maand. Zo
serveren de Brussels Airlines crews momenteel ondermeer de Franse Bourgondische
Château des Jaques Clos de Loyse (2011), Chateau la Grangère (2009) uit de
St-Emilion, de Californische Kendall Jackson (2011), Ken Forrester Chenin Blanc
van de Zuid-Afrikaanse Kaap regio, Chileense Mones Alfa Syrah (2010) en
El Albar Barricas (2008) uit het Spaanse Castilla y León.
Daarnaast
neemt Brussels Airlines sinds enkele jaren ook Belgische wijnen mee aan boord,
wat zeer gesmaakt wordt door de passagiers. In het najaar worden onder
andere Entre Deux Monts (2011), Aldeneycke Pinot Gris (2011) en De Kluizen
Kerner (2010) geserveerd.
We
besteden veel zorg aan de selectie van onze wijnen die zowel met de gerechten
als met de gewijzigde smaakervaring in de lucht moeten matchen, zeggen Philip Mortier en Johan
Duwijn. Daarnaast is ook de feedback van onze passagiers zeer belangrijk
in onze wijnselectie. De twee Wines on the Wing Awards zijn een bekroning voor
onze inspanningen maar ook een uitdaging om ook in de toekomst een kwalitatief
hoogstaande en gevarieerde wijnkaart samen te stellen.
Het groene Ierland is een fantastische
reisbestemming om met de fiets te ontdekken, niet alleen het idyllische en
gevarieerde platteland maar ook de steden met hun fietsvriendelijk imago.Je vindt er fietsroutes voor iedereen en
overal zijn er duidelijk bewegwijzerde routes.
Voor
de recreatieve fietser die rustig wil genieten is het graafschap Leitrim een
uitgelezen reisbestemming. Vanuit een vaste verblijfplaats kun je makkelijk
fietsen langs de Shannon-Erne waterweg, tot bij levendige plaatsen als
Carrick-on-Shannon of tot bij het vissersdorpje Dromod. In Leitrim is elke
fietstocht een topper, temeer omdat je kunt verpozen op de mooiste plekjes,
bijvoorbeeld in een pub langs de rivier waar je ook een hengel kunt uitwerpen.
Ierland
heeft zoveel goede fietsregios dat het moeilijk is om te kiezen. Een van de
favorieten is het Shannon gebied, vanwege het gevarieerde landschap een
topbestemming voor fietsers. Het graafschap Clare werd door Lonely Planet in de
Top 10 van s werelds beste fietsbestemmingen geplaatst. Hoogtepunt is het
traject tussen Miltown Malbay en Doolin, langs gouden stranden tot bij de
machtige Cliffs of Moher.
Ierse
steden bezoeken met de fiets! Dat is heerlijk en je ziet veel in korte tijd, in
Dublin, Derry-Londonderry en Belfast die alsmaar fietsvriendelijker worden.
Dublinbikes is een handig verhuursysteem, een zelfbediening van huurfietsen in
44 fietsstations, verspreid over de stad. De fiets kan ook gratis mee met het
openbaar vervoer van de Ierse hoofdstad.
Voor
een meerdaagse fietsreis over een lange afstand fietspad reis je naar
Noord-Ierland. Een tocht langs de Kingfisher Trail is een onvergetelijke
belevenis. De route door het graafschap Fermanagh is circa 400 km lang en voert over
rustige, verkeersarme landwegen door een betoverend landschap en langs tal van
bezienswaardigheden zoals Marble Arch Caves, Belleek Pottery en Crom Estate.
Met
zijn bergketens, bosgebieden en adembenemende kustlandschappen biedt het
noorden van Ierland een fantastisch decor om te mountainbiken. Daarom zijn
recent nieuwe mountainbike routes aangelegd, maar liefst 100 kilometer lang.
Neusje van de zalm is het netwerk van routes in Davagh Forest, volgens insiders
het beste dat ooit voor mountainbikers werd ontworpen, avontuurlijk,
spectaculair en onvergetelijk!
Ook
voor de meer sportieve fietser die een moeilijk parcours, mét stevige
kuitenbijters, niet vreest zijn er tal van mogelijkheden. Fietsen door de
Antrim Glens of langs de Giants Causeway is inspannend maar onvoorstelbaar
mooi. En wat te denken van een tocht door Connemara, langs de spectaculaire
Twelve Bens, de hoogste toppen van West-Ierland.
Parmentier
zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de
herfst-wintercollectie
Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en
ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met
afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort,
elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice en
ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die stylisten van het
Huis Parmentier creëerden.
De nieuwe
collectie bestaat uit vier kleurtinten camel, parelkleur, grijs en bruin - en
combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends.
De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie
gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en
veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een
tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan
Moeder Natuur. Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en
straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of
de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze
collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en
chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.
De tweede
trend, Modern Vintage, bouwt
verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie
van de jaren 40 en 50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote
voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie
van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de
kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de
zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont.
Parmentier
werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een
referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het
grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en
regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten
afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die
luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve
vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met
elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van
het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor
een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn
de ontwerpen aangenaam om te dragen.
Voor
Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de
schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen,
omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste
kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen
die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert
dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie
onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.
De Puressentiel bio verzorgende
massageoliën bieden de kracht van de essentiële oliën en de mildheid van
plantaardige oliën. Alle ingrediënten komen uit de biologische landbouw en deze
massageoliën zijn op cosmetisch, ecologisch en biologisch vlak gecertificeerd
met het Ecocert-label, een extra garantie voor wie houdt van puur natuur!
Puressentiel® spierinspanning is geschikt voor zowel de occasionele
als de beroepssporter. Voor de inspanning
via een stimulerende massage voor de opwarming, om de spieren zo al te
verwarmen en het risico op spierverrekkingen te voorkomen, na de inspanning via een meer
diepgaande massage om spieren te ontgiften en te ontspannen en spierpijn te
beperken en bij pijn via een grondige massage op de pijnlijke
zone.
Puressentiel® prachtige huid : de essentiële oliën van rozenhout,
geranium, kerrieplant, lavendel en ylang ylang, mild voor de gevoelige
verzwakte en droge huid, bundelen hun krachten met de plantaardige oliën van muskusroos,
teunisbloem, bernagie en sesam. De vochtinbrengende en verzachtende
eigenschappen helpen de gevolgen van veroudering en huiduitdroging tegen te
gaan. Deze herstellende olie wordt gebruikt in een dagelijkse massage van
gezicht, bovenlichaam en lichaam. Dit ware schoonheidsserum verfraait en
verstevigt, en laat de slappe en vermoeide huid weer stralen, niet irriterend
voor de ogen.
Puressentiel® afslanker: de desinfiltrerende en verstevigende
essentiële oliën van citroen,pompelmoes, mandarijn, niaouli, petit grain, rozemarijn en ylang ylang
werken in synergie met de verzachtende en vochtinbrengende plantaardige oliën
van jojoba, macadamia, sesam, venkel en kamille om zo cellulitis te
verminderen, de huid te verstevigen en de microcirculatie te bevorderen. De
modellerende en drainerende massage maakt de huid glad, stimuleert de
uitwisselingen van het huidweefsel om de futloze huid weer elasticiteit en
energie te geven en gaat tekenen van verslapping en striemen tegen.
Puressentiel® ontspanning: deze massageolie koppelt de weldaden van
een massage aan de eigenschappen van lavendel, neroli, romeinse kamille, marjolein,
petit grain en ylang ylang. Ze verzacht dagelijkse spanningen, maaktu rustig en bevordert de nachtrust. De kracht
van een unieke combinatie van essentiële en plantaardige
oliën. De voedende en verzachtende plantaardige oliën van sesam en zoete
amandel staan garant voor een zachte en ontspannende massage, voor groot en
klein de meest aangename manier om stress te verdrijven!
Puressentiel® haar: de stimulerende kracht van de essentiële oliën
van atlasceder, niaouli, citroen, rozemarijn, sinaasappel, lavendel en tijm
werken samen met de plantaardige oliën van argan en sesam. Deze rijkdommen
revitaliseren en beschermen de haarvezel en versterken zo de schoonheid en
glans van vermoeid, beschadigd, futloos, gespleten, vettig en dof haar. Deze
voedende haarolie is een ideale bondgenoot in de strijd tegen haaruitval.
Puressentiel® zinnenstreling: een delicaat, heerlijk geurend elixir
voor puur zintuiglijk genot, dat elke aanraking nog sensueler maakt. De geneugten
van de essentiële oliën van rozenhout, benzoë, gember en ylang ylang geven de massage
een strelende en stimulerende kracht. De opwekkende en stimulerende eigenschappen
van gember, gekoppeld aan de ontspannende werking van ylang ylang, prikkelen
werkelijk alle zintuigen. De voedende en verzachtende plantaardige sesamolie
bevordert een vlotte en relaxerende massage, die de huid zo de ideale
ontspanning belooft.
Puressentiel® biologische
verzorgende massageoliën, doeltreffendheid in alle puurheid.
Puressentiel gewrichten: de pijn
verlichten, de spieren ontspannen
Thermotherapie is en oude methode
om pijn tegen te gaan met warmte en de effecten zijn ontelbaar. Ze verlicht de gewrichtspijn
van mensen met artrose, discushernia, spierspasmen. Tijdens de herstelfase van
de sportman, kan thermotherapie sneller de vrijgekomen toxines afvoeren.
Blikvangers in dit assortiment
zijn de verwarmende pleisters en de kalmerende balsem. De nieuwe Puressentiel® verwarmende
pleisters zijn de eerste pleisters die in hun formule zowel de pijnwerende,
bewezen doeltreffende werking door de 14 essentiële oliën hebben, als het
natuurlijk verwarmende effect van de capsicum.
De Capsicum is een natuurlijk
extract van rode peper waarvan de actieve molecule, capsaïcine, een sterk
alkaloïde, zorgt voor het verwarmende en pijnstillende effect. De capsaïcine
stimuleert de TRPV1 receptoren, ter hoogte van de huidcellen, die zorgen voor
het verplaatsen van pijnprikkels. Dit plaatselijk warmte gevoel gaat de
pijnreceptoren hinderen en een natuurlijk pijnstillend effect geven.
De Puressentiel® verwarmende
pleisters kunnen in de gewenste grootte worden gesneden en door hun rekbaarheid
passen ze zich aan aan alle lichaamsdelen ( nek, knieën, enkel, polsen, rug,
kuiten) en aan alle bewegingen. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen zonder geur
en comfortabel. Gedurende 8 uur verlicht de pijnwerende werking van de14
essentiële oliën en het natuurlijk verwarmende effect, en ontspannen en
kalmeren de gespannen of pijnlijke spieren. Ideaal om pijngevoelens te
verlichten van artrose, gewrichtsontsteking, spierpijn, peesontsteking, reuma,
spierspasmen, stijfheid, stijve nek, lendenpijn en rugpijn.
De nieuwe Puressentiel®
gewrichten kalmerende balsem heeft een unieke en 100% natuurlijk formule met
een pijnwerende werking van 14 essentiële oliën. De kamfer en natuurlijke
menthol geven een warm/koud effect, ze verlichten de pijn van gevoelige zones
en maken gespannen spieren losser.
Deze balsem is ideaal voor
massage voor en na de inspanning dit dankzij de voedende bestanddelen (o.m.
karitéboter, bijenwas, zonnebloemolie), het verlichten van spier- en
gewrichtspijnen, voor sporters en senioren en verbeteren de alledaagse
activiteit. De balsem getest onder dermatologische omstandigheden is zeer
huidvriendelijk, heeft een ideale textuur voor een zachte massage en aangename
geur.
Het hele gamma van Puressentiel®
is beschikbaar in de apotheek. www.puressentiel.be
Puressentiel® ontstaat in 2005,
uit de passie die Isabelle en Marco Pacchioni hebben voor natuurlijke producten
en voor aromatherapie. Het merk was amper op de Franse markt en het gooide
reeds de gewoontes in de war en maakte de slapende atomen van de aromatherapie
wakker. Zij zoeken doeltreffende natuurlijke producten die veilig en
gebruiksvriendelijk zijn en toegankelijk voor iedereen. Het wordt tijd om te
vernieuwen en, in de eerste plaats, om essentiële oliën beschikbaar te maken
voor iedereen.
Het assortiment Puressentiel®,
verkrijgbaar bij de apotheker, biedt een oplossing voor de dagelijkse kwaaltjes
van het hele gezin dankzij gebruiksklare, praktische producten, die niet moeten
worden bereid en waarvoor men geen gebruiksdeskundige nodig heeft. Dit alles
door producten aan te bieden die ons echt plezier doen door hun aangename geur,
textuur en praktisch gebruik.
Puressentiel® haalt op een
verantwoorde, ecologische manier het beste uit de natuur, om zo de natuur op de
meest zuivere en essentiële wijze aan de gebruikers terug te geven.
Aromatherapie beschikbaar maken voor iedereen is het credo van Puressentiel®.
Wij zijn de eersten die complexe producten samenstellen met innoverende en
praktische galenische middelen, zoals de rollers, en zorgen voor een aangename
geur. We maken aromatherapie toegankelijker door onze gebruiksrichtlijnen
waarop het toepassingsgebied duidelijk vermeld is. Elk product is een zuivere
concentratie van natuurlijke actieve bestanddelen en bevat geen nutteloze stof
voegt Isabelle eraan toe.
De producten van Puressentiel®
zijn bestemd voor het merendeel van de mensen, voor het hele gezin: vrouwen,
kinderen, sportbeoefenaars Ze bereiken zelfs mensen die niet weten wat
aromatherapie of essentiële oliën zijn, maar die de producten waarderen en op
een natuurlijke en doeltreffende wijze zorg dragen voor hun gezondheid weet
Marco Pacchioni.
Het geheim van Puressentiel® gaat
deels schuil in een formule van heel wat ingrediënten waarvan passie het
belangrijkste is. Op natuurlijke wijze voor zichzelf zorgen is een filosofie.
Isabelle en Marco kennen de eigenschappen van de verschillende essentiële oliën
bijzonder goed en willen hunkennis in
dienst stellen van zoveel mogelijk mensen. Het doel is duidelijk: synergieën
van essentiële oliën aanbieden voor de dagelijkse noden. Praktische galenische
middelen, formules met wetenschappelijk geteste en gevalideerde formules,
verpakkingen aangepast aan iedere behoefte, duidelijk beantwoorden aan de verwachtingen
van de gebruikers. Kwaliteit van de producten, respect voor het milieu,
gebruiksgemak van het gamma. Kortom een luisterend oor en betrouwbaarheid
hebben de markt van de aromatherapie, die we te lang hebben laten slapen en die
tot nu toe was voorbehouden aan de ingewijden, wakker geschud
Kwaliteit maakt deel uit van het
fabrieksmerk Puressentiel®. Alle schakels van de ketting dragen bij tot het
bekomen van het best mogelijk eindproduct. De producten kunnen in volgende
categorieën worden opgesplitst: biologische verzorgende massageoliën,
ademhaling, luchtzuivering, slaap en ontspanning, gewrichten, anti-luisen,
afslanken en alledaagse kwaaltjes. Puressentiel® biedt dus een compleet gamma
dat alle segmenten van de dagelijkse gezondheid omvat. Een totale inzet voor de
kwaliteit van de producten met het kwaliteitshandvest Puressentiel® voor
producten. Evenzeer een totale inzet voor de bescherming van het milieu door
het gebruik van 100% natuurlijke of biologische actieve bestanddelen en een
bewezen natuurlijke doeltreffendheid vormen de basis van deze producten.
Puressentiel: het beste van de
essentiële oliën en de natuurlijke en biologische cosmetica voor de gezondheid,
de schoonheid en het welzijn van iedereen. www.puressentiel.com
Bratislava vormt een echte grensregio die gelegen is aan
Hongarije, Oostenrijk en Tsjechië. Hoewel het de kleinste Slowaakse regio is,
met een oppervlakte van 2.053 km² en iets meer dan 600.000 inwoners vormt het
de economische motor van het land. Geografisch gezien verdelen de bergen van de Malé Karpaty
of de Kleine Karpaten het gebied in 2 laaglanden: het Záhorie-laagland en het
vruchtbare Donau-laagland. Het gebied van de kleine Karpaten vormt een rijk
wijngebied dat doordrongen is van een verbazend rijke wijncultuur. Zo biedt een
wijnroute een kijk op de aloude wijntraditie. Maar ook culinair heeft de regio van Bratislava
heel wat te bieden. Te beginnen met een rijke verscheidenheid aan groenten in
alle kleuren van de regenboog over gans met een stoofschotel van rode en witte
kool tot gevulde snoek en meervalsoep tot loke, een soort pannenkoek, en
gebakjes met welluidende namen als fánky en koblihy.
Rabat-Salé-Zemmour-Zaër is de regio van Marokko waarvan de hoofdplaats ook
de hoofdstad van het land is, namelijk Rabat. De culinaire kunst van de hoofdstad
van Marokko staat hoog aangeschreven. De beroemdste specialiteit van Rabat is
lams- of schapenvlees aan het spit (mechoui) of in een stoofpot (tajine). Bij
deze langdurig bereide ragout met hartige vruchten zoals dadels, pruimen of
citroen, wordt meestal couscous geserveerd. Dadels en melk zijn trouwens de
basisvoedingsmiddelen van de regio. De gastronomie van
de Regio Rabat-Salé-Zemmour-Zaër is gestoeld op mengelingen van pittige
kruiden, onder meer kama, een mix van nootmuskaat, zwarte peper, gember, kurkuma
en komijn. De typische drank, de muntthee, is erg lekker bij de Marokkaanse
gebakjes zoals de ghoriba of de pannenkoeken in laagjes. De Regio wordt
vertegenwoordigd door traiteur Samraa uit Rabat.
Peking, de hoofdstad van de Volksrepubliek China, is een
megapolis van 16 800 km² en 20 miljoen inwoners. De Pekinese gastronomie is
complex, verfijnd, hartig en vol smaak. Het is een keuken waarin zowel het
varken als het schaap zijn plaats heeft, sinds de Yuan- en vervolgens de Ming-
en de Qing-dynastie. Dat is onder meer toe te schrijven aan de invloed van de
Mongoolse en Mantsjoerijse eetgewoontes. Maar in feite put ze uit alle grote
Chinese culinaire tradities, in het bijzonder deze van Shandong, die tot de
belangrijkste acht keukens van China behoort. De
overheerlijke gerechten worden bereid met eenvoudige
ingrediënten en zeer aangename smaakgevers. Dit jaar is het Beijing Golden
Million Restaurant de vertegenwoordiger.
Québec telt 7 700 000 inwoners voor een territorium dat 51
keer groter is dan België. In Québec heeft de passie voor goede maaltijden de
loop der tijden doorstaan en leeft ze er meer dan ooit in de 21ste eeuw. Als
smeltkroes van Franse, lokale en Britse invloeden kenmerkt de keuken van Québec
zich tot op heden door een verscheidenheid aan lokale producten en de
vindingrijkheid van zijn koks en vaklui.
Tijdens
het Festival stelt Kanata u voor Québec te ontdekken met zijn bieren, thee en
infusies, ahornsiroop, zoetigheden, sterke drank en andere streekproducten. De
deelnemers kunnen het typische maïspelfeest proeven tijdens de maaltijden.
Sofia, hoofdstad van Bulgarije, heeft 1,4 miljoen inwoners,
of 17 % van de nationale bevolking. Het is tegelijk het politiek, cultureel en
industrieel hart van het land, maar ook een groot universitair centrum. De
keuken van Sofia is doordrongen van Slavische en mediterrane invloeden. Het is
een zeer gezonde keuken, die veel plaats inruimt voor groenten, kruiden en
andere smaakmakers, zoals knoflook, ui, chubritza, peterselie, munt en dille.
Sofia
wordt dit jaar vertegenwoordigd door het beroemde restaurant Shades of Red van
het Grand Hotel Sofia
en zijn talentvolle chef Joro Ivanov. Hij behaalde zijn diploma aan het
befaamde French Culinary Institute in New York en beoefende zijn kunst daarna
in Frankrijk, Duitsland en Italië. Hij nam twee keer deel aan de prestigieuze
wedstrijd Bocuse dOr. Joro Ivanov heeft trouwens nauwe banden met Brussel,
want hij was vroeger de chef van sterrenrestaurant La Truffe Noire. Hij
biedt een schitterende fusion keuken aan met heerlijke Bulgaarse toetsen.
2012
was, op initiatief van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest,
werkelijk hèt jaar van de gastronomie, onder het label Brusselicious. En het
Festival eat! BRUSSELS dat bij die gelegenheid voor het eerst werd opgezet, was
ongetwijfeld meteen één van de orgelpunten.
Aan de editie 2013 nemen volgende restaurants deel:
Atelier du Sushi, Bab Dar, Callens Café, El Vasco, Garuda, Guignol, Jaïpur,
Jaloa (Brasserie), L'Hirondelle d'Or, La Cité du Dragon, La Soeur du Patron, La Truffe Noire, Le
Chalet Robinson, de Martin's group Restaurants Genval les Bains, La Sucrerie
and Icones, Le Tibet, O Liban, Restaurant Big Boss, Restaurant de l'Atomium,
Ricotta & Parmesan, Strofilia, Tram Experience, Villa Natka en WY
Brasserie. Sinds de lancering in
februari 2012 kent de Tram Experience een daverend succes en moest het gebeuren
dus duidelijk een plaatsje krijgen tijdens eat! BRUSSELS. De gerechten ter
gelegenheid van het festival werden samengesteld door de peter van het project,
Lionel Rigolet, de chef van het mythische Comme Chez Soi.
Het
festival in deze internationale en kosmopolitische stad en regio is de kans bij
uitstek om volop de schijnwerpers te richten op de wereldkeukens die in Brussel
aanwezig zijn. De regios, provincies en steden-partners die op het voorstel
ingingen, krijgen dus een plaats in het culinaire dorp om er hun specialiteiten
en lokale producten voor te stellen.
Partners
uit alle hoeken van de wereld zijn o.m. Szechuan
is een provincie in het westen van China met een oppervlakte van 485 000 km²,
90 miljoen inwoners en heel wat hulpbronnen. In de voorbije jaren, en ondanks
de grote aardbeving van 2008 en de internationale financiële crisis, wist het
land de economische problemen te overwinnen. Szechuan staat bekend voor zijn
pandas, maar zeker ook voor zijn gastronomie. Zijn keuken behoort tot de
belangrijkste acht van China. onomie. De Szechuanese gastronomie zal
schitterend vertegenwoordigd zijn door de chefs van het zeer vermaarde
restaurant Daronghe in Chengdu.
Met
haar 497.000 km² en bijna 6 miljoen inwoners is de provincie Katanga, in het zuiden van de
Democratische Republiek Congo, al even pluricultureel als uitgestrekt.
De
Katangese keuken is een keuken van de zon, met veel pit, maar vooral ook
gemoedelijk en familiaal! Katanga wordt vertegenwoordigd door een typisch
Katangese keuken in Brussel, namelijk deze van Madame Jeanine Mwadi van het
Café Baraka in Elsene.
In
Boedapest zijn, op de twee oevers van
de Donau, Boeda en Pest, duizenden restaurants, bars, cafés en plekjes om te
feesten te vinden. Hongarije biedt het beste van Boedapest op het vlak van
gastronomie en wijnbouw. Meesterchef Áron Barka fascineert het Brusselse
publiek met zijn recepten op basis van ganzenlever, goulash in nouvelle
cuisine stijl en traditionele Hongaarse strudel met maanzaad en krieken,
terwijl meester-sommelier Jim Bauters een waaier aan Hongaarse wijnen voorstelt.
Dit
jaar biedt Boedapest ook zijn traditionele Hongaarse goulash van de grote
vlaktes van Hongarije, bereidt door een echte schaapherder volgens de oeroude
traditionele techniek. De Hongaren zullen voor eens en altijd bewijzen waarom
Budapest het Parijs van het Oosten wordt genoemd.
Distributeur
Delhaize maakt naar aanleiding van de Maand van de Wijn de resultaten bekend
van het onderzoek bij 1000 Belgische consumenten omtrent hun wijnvoorkeur. Het
resultaat is klaar en duidelijk: de Belgen zijn grote wijnliefhebbers en zijn
ook van plan dat in de toekomst te blijven.
De
grootste wijntrends : één op drie drinkt minstens eenmaal per week wijn, Belgen
beschouwen wijn niet als een duur (8%) of ontoegankelijk (1%) product, het
gemiddeld budget per fles gaat van 4 tot 8, terwijl de supermarkt als
favoriete adviseur (51%) wordt aangestipt. De Belgen houden van wijn en zijn
behoorlijk grote wijnconsumenten, aangezien meer dan een Belg op drie (34%)
minstens eenmaal per week wijn drinkt en meer dan de helft van de
ondervraagde personen meermaals per maand wijn drinkt. Het gedrag varieert
echter in functie van de gelegenheden. Thuis is de voorkeur voor wijn, bier of
alcohol gelijkmatig verdeeld. Wijn geniet echter de voorkeur bij een maaltijd
met vrienden of familie (70%). Daarentegen wordt wijn minder gedronken in cafés
(6%), in tegenstelling tot bier dat daar de populairste alcoholische drank
blijft (57%). Ten slotte kiezen Belgen wijn eerst en vooral omdat ze ervan
houden (63%), maar ook uit gewoonte (25%) of om een bijzondere gelegenheid te
vieren (18%). Ten slotte linkt minstens de helft van de ondervraagden wijn aan
een gelukkige gebeurtenis, gezelligheid en feest.
De
Belgen zijn unaniem te vinden voor een glaasje wijn, maar hun voorkeur
verschilt behoorlijk opvallend naargelang de streek. Uit het onderzoek blijkt
dat op nationaal vlak de meest populaire wijnsoort rode wijn blijft (34%),
gevolgd door witte wijn (31%), bubbels (19%) en rosé (15%). In Vlaanderen staat
witte wijn op kop (35%), gevolgd door rode wijn (31%), bubbels (23%) en rosé
(11%). In Wallonië houden de mensen echter meer van rosé (23%) dan van bubbels
(13%). In Brussel zijn ze dan weer verzot op rode wijn (40%) en is er geen
voorkeur tussen rosé of bubbels (17% in beide gevallen).
Wat
betreft de populairste regiosi blijft Frankrijk de onbetwiste nummer één voor
alle soorten wijn, daarna richten de consumenten hun blik op een ruim palet met
o.m. wijnen uit Italië, Chili, Argentinië, Zuid-Afrika, Spanje en Luxemburg. De
biowijnen, natuurwijnen en wijnen uit eerlijke handel sluipen de
consumptiegewoontes binnen. Ongeveer 38% van de ondervraagden heeft al een
biowijn of fairtrade-wijn gekocht, tegenover 26% voor de natuurwijnen.
Om
wijn te kopen, gaan de consumenten vooral naar hun supermarkt (65%) en in
mindere mate naar een buurtwinkel (8%) of een kelder (7%). Deze trouw tegenover
de supermarkten kan verklaard worden door het gemak om boodschappen te doen,
maar ook door het vertrouwen en de tevredenheid van de klanten. In 85% van de
gevallen vinden de Belgen het assortiment in de supermarkten immers gevarieerd
en vinden ze dat ze ontdekkingen kunnen doen in de wijnrayon (69%)i.
Op
de vraag hoe zal uw wijnconsumptie evolueren in de toekomst, antwoorden de
Belgen dat ze niet minder zullen drinken, maar meer aandacht zullen besteden
aan de kwaliteit (39%) en aan de oorsprong van de producten die ze kopen. Zo
bijvoorbeeld willen naast de prestigieuze wijnen (54%) de consumenten ook graag
natuurwijnen (30%), fairtrade-wijnen (25%) en biowijnen (21%) ontdekken.
Ook
al blijft Frankrijk de voorkeur van de ondervraagden genieten om wijnen te
ontdekken, toch lijken ook de wijnen uit de Nieuwe Wereld steeds meer Belgische
consumenten aan te trekken, met voorop Australië en Nieuw-Zeeland. Ze stellen
bovendien dat ze in de toekomst waarschijnlijk meer naar niet-Europese wijnen
zullen neigen (20% tegenover 10% voor de Europese wijnen), maar ook naar
kleinere producenten (16%).
De Maand
van de Wijn loopt van 12 september tot 9 oktober 2013, tijdens deze periode genieten
de klanten van kortingen, gaande tot 30% per fles op meer dan 230 wijnen uit
verschillende regios. De nadruk ligt op de Bordeauxwijnen van 2010, met meer
dan 40 wijnen beschikbaar, waaronder langverwachte grand crus, en op wijnen
uit Italië, Spanje en Portugal. Op www.delhaizewineworld.com
, de virtuele wijnkelder van Delhaize, vinden de consumenten tientallen
exclsuieve promoties
Ingrediënten (voor 4 personen): 1 kg reeragout, 1 teentje
knoflook, 200 g
gerookte spekblokjes, 200 g champignons, 50 g boter voor de reeragout, 40 g boter voor de puree, 50
ml room voor de puree, 1 reep donkere chocolade, 2 stukken peperkoek, peper, zout, nootmuskaat, ½ knolselder, 5 grote aardappelen, 1 wortel, 1
stengel selder, 2 uien, 1 fles rode wijn, laurier en 10
zwartepeperbollen.
Bereiding:
Snij het vlees in gelijke stukken. Snij de wortel, uien en selder in brunoise.
Maak de marinade met de wijn, wortel, selder, uien, laurier en peperbollen en
marineer het vlees gedurende 12 uur. Haal de stukken ree uit de marinade en
wrijf ze droog met keukenpapier.
Bak de spekblokjes zonder vetstof in de cocotte en haal ze uit de pan. Smelt de
50 g
boter in dezelfde cocotte en bak de stukken ree goudbruin aan, samen met het
gesneden teentje knoflook. Breng op smaak met peper en zout. Giet het
marinadevocht door een zeef en voeg het bij het vlees wanneer het bruin
gebakken is. Voeg nu ook de spekblokjes terug toe. Laat de stoofpot sudderen op
een zacht vuurtje tot het vlees zacht is ongeveer 1,5 à 2 uur. Voeg 15
minuten voor het einde de champignons in schijfjes toe. Breng op smaak en maak
de saus aan door de reep chocolade en de stukken peperkoek te verbrokkelen in
de cocotte.
Snij de knolselder en de aardappelen in grote stukken en kook ze gaar in
gezouten water. Giet af en voeg een flinke klont boter en 50 ml room toe. Stamp
alles tot puree met een stamper. Kruid met peper, zout en nootmuskaat.
Luxe cruise rederij Seabourn lanceert cruises naar
Antarctica en Patagonië.
Het schip Seabourn Quest vaart tussen november 2013 en
januari 2014, vier keer naar dit uitgestrekte witte continent. Gasten genieten
aan boord van de luxe van de Quest en ontdekken aan wal de bezienswaardigheden
die Antarctica en Patagonië te bieden hebben.
Seabourn is één van de weinige cruisemaatschappijen die haar
gasten een bezoek aan Antarctica biedt. Op slechts 1,5 dag varen vanaf het
zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika doemt het continent al op. Onder
begeleiding van een ervaren expeditie-team gaan de gasten 5 maal aan land
voor een unieke ervaring en krijgen ze meer uitleg over dit ongerepte stukje
natuur.
"Kapitein Bjarne Larsen en expeditieleider Robin West
hebben een lijst met bijzondere landingsplaatsen samengesteld waarvan ze zeker
weten dat onze gasten er van zullen genieten" zegt Richard Meadows,
directeur van Seabourn. "Ons team heeft een jarenlange kennis en ervaring
opgebouwd, wat heeft geresulteerd in een uitstekend programma voor een
onvergetelijk Antarctica avontuur.
Met de expeditie tochten naar Antarctica krijgt men een zeer
volledig beeld op dit witte continent. Gasten kunnen verschillende diersoorten
observeren in hun natuurlijk habitat waaronder pinguïns, zeehonden en walvissen
en verscheidene historische en wetenschappelijk interessante plekken bezoeken.
Al varend genieten zij van de meest spectaculaire zichten met ijsbergen en
indrukwekkende passages. De expeditie in Antarctica duurt vijf dagen en iedere
dag is er een andere uitstap voorzien.
Er wordt gevaren met de Seabourn Quest, het nieuwste schip
van de rederij, met een capaciteit van slechts 450 passagiers. De cruises
vertrekken vanuit verschillende havens en duren minimaal 21 dagen. Tijdens deze
afvaarten wordt ook aangelegd in enkele top bestemmingen in Zuid-Amerika zoals
de uitgestrekte Chileense kust, het adembenemende nationale Park Torres del
Paine en Kaap Hoorn.
De Seabourn klanten genieten van een uitstekende service en
een ongekende luxe. Alles is inclusief, van eten en drankjes tot de fooien. Er
zijn open bars, uitstekende wijnen bij de lunch en het diner en er heerst een
ontspannen, gezellige sfeer. Wie met Seabourn reist, voelt zich zeker thuis in
de ruime, zorgvuldig ingerichte suites.
3
dagen lang, van 13 tot 15 september 2013, komen een dertigtal restaurateurs uit
het Brussels Hoofdstedelijk Gewest alsook 8 partnersteden, -provincies en
regios samen in het Ter Kamerenbos om tijdens eat! BRUSSELS hun knowhow en
passie voor lekkere producten te delen met fijnproevers en lekkerbekken die
steeds op zoek zijn naar uitmuntende kwaliteit, ontdekkingen, traditie maar ook
naar nieuwe smaaksensaties en -avonturen.
eat!
BRUSSELS bracht tijdens haar eerste editie in 2012 zon 30 restaurateurs en 7
partnerregios samen. eat! BRUSSELS geeft hierdoor een mooi beeld van de
gastronomische diversiteit die Brussel rijk is. Op het menu, een smeltkroes aan
ontdekkingen uit de 4 windstreken. Restaurants en producten uit Europa, Afrika,
Azië, het oosten, Frankrijk en België gaan zo creatief mogelijk te werk om alle
bezoekers, jong en oud, te verrassen en te verwennen. En dankzij de kleinere
porties kan de bezoeker in één maaltijd van meerdere keukens genieten en als
het ware dus een reis maken langsheen een resem verschillende kookculturen. De
creaties die de chefs van de restaurants bekokstoven, zijn te proeven tegen
democratische prijzen (vanaf 6) in de vorm van ter plaatse bereide
degustaties. Elk restaurant zorgt voor één of meerdere gerechten.
eat!
BRUSSELS in het ideale kader van het Terkamerenbos. Het is de bedoeling dat
meer dan 30.000 deelnemers kunnen genieten van deze vier onvergetelijke dagen.
Het Terkamerenbos, recent gerenoveerd en met een nieuw plan van aanleg in
voorbereiding, is het ideale kader voor dit festival. Het Terkamerenbos straalt
charme uit, is centraal gelegen, dichtbij de universiteiten en
studentenbuurten, beschikt over een goede infrastructuur qua wegen en prachtige
grasvlaktes rond een meer. Gemakkelijk toegankelijk en ideaal voor voetgangers
en sportbeoefenaars.
Net
als vorig jaar werd er ook voor deze editie van eat! BRUSSELS beslist om te
werken met recycleerbaar materiaal en een individueel systeem voor afvalbeheer.
Het bestek en de bordjes van het festival zijn volledig biologisch afbreekbaar
en de verschillende types glazen zijn van herbruikbare materialen.
Praktische
informatie
De
toegang tot eat! Brussels is gratis en de ingang is aan de Gespanhoek in het
Ter Kamerenbos. Het festival wordt geplaatst op het grasplein voor het meer van
de Chalet Robinson. Hapjes en drankjes worden verkregen door middel van jetons
die in voorverkoop op www.eatbrussels.be en ter plaatse te koop zullen worden
aangeboden. Er bestaan 3 soorten jetons: appelgroene jeton 1 met een waarde van
1, witte en fuchsia jeton 5 met een waarde van 5 en de fuchsia jeton 10 met
een waarde van 10. Deze jetons zijn geldig voor alle degustaties, aankopen of
dranken die verkocht worden op de festivalsite. Ze zijn geldig in alle
restaurants, bars en ambachtelijke kraampjes. Gekochte jetons zijn niet
terugbetaalbaar, maar ze zijn het hele festival lang geldig, van donderdag 12
tot en met zondag 15 september 2013.
BRUSSEL: Het toeristisch aanbod groeit aan en de vraag is
goed gevolgd
Sinds het begin van het vorige jaar steeg het Brussels
hotelaanbod van 16 700 naar 17 420 kamers (de grootste twee toevoegingen zijn
Pullman Zuid met 237 kamers en Meininger met 150 kamers en 719 bedden). Dat
komt neer op een verhoging van 4,3%.
Uit de cijfers die de hotelhouders voor de vakantieperiode
meedeelden, blijkt een gemiddelde bezettingsgraad van de kamers van 70%, net
als vorig jaar. Dat stelt VISITBRUSSELS tevreden, die zo een stijging van bijna
4% van het aantal toeristen in Brussel in juli en augustus kan melden, rekening
houdend met het bijkomend aanbod van bedden. Vergeleken met de zomer van 2012
gingen de gemiddelde kamerprijzen met 4% de hoogte in.
Opvallend voor deze zomer: enkele markante evenementen
hadden een impact op de bezetting, zoals de feestdag van 21 juli die 500 tot
600.000 mensen naar Brussel bracht (meestal voor één dag), Floraliëntime: een
hogere bezetting met 6.5 punt ten opzichte van de jaren zonder Bloementapijt op
de Grote Markt en, natuurlijk Tomorrowland (van 26 tot 28/07 - 180.000
festivalgangers goed voor een geraamd aantal van 8.000 overnachtingen per dag
in Brussel): de bezettingsgraad klom sterk in Brussel, +13 punt op vrijdag 26/7
en + 9.5 punt op zaterdag 27 en zondag 28/7. Voor de drie weekenddagen werd dan
een bezetting van ongeveer 82,5% gehaald.
De Brusselse evenementen, Brussel Bad, het Brussels Summer
Festival en de Zuidfoor, hebben allemaal een record aantal bezoekers genoteerd.
De toeristische attracties bleven niet achter, met stijgende bezoekersaantallen
van zowat 10%. De enige kleine domper kwam van het geringer museumbezoek in
juli, wat zonder twijfel toe te schrijven is aan het stralende juliweer.
Voor de Brussels Hotels Association (BHA) maakte deze groei
van het vrijetijdstoerisme in Brussel in juli en augustus het mogelijk om de
uitbreiding van het aanbod op te vangen en om het globale bezoekersaantal van
de hotels in Brussel te behouden. De grote uitdaging voor de komende maanden
zal er in bestaan om het zakentoerisme op te trekken, dat het sinds het begin
van het jaar moeilijk heeft maar wel onmisbaar is voor de rentabiliteit van de
sector.
Pegase brengt eerste
wintereditie 'Pegase Cruises', met exclusieve Pegase service
Na
de lancering van een eerste zomeraanbod Cruises, brengt Pegase nu ook een
wintereditie Cruises op de markt. In het 44 pagina tellende minireisboek kiest
men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van
de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Mét de gekende Pegase service.
Het nieuwe minireisboek Pegase
Cruisesbiedt een
uitgebreid gamma cruises om duimen en vingers bij af te likken: luxecruises, naarwereldwijde bestemmingen, met topgastronomieaan boorden vaak all-inclusive. Men kan 1 à 2
weken naar de Caraïben, de Middellandse Zee en het Midden-Oosten, maar nog
opvallender zijn de cruises naar avontuurlijker of paradijselijker oorden als
het Verre Oosten, Australië, Nieuw-Zeeland, Frans-Polynesië, Zuid-Amerika,
Galapagos, of Antarctica. Wie all the way wil gaan, kan kiezen om de zeven
wereldzeeën te doorkruisen aan boord van de Queen Elizabeth, op een
wereldcruise van 124 dagen, vanaf 18.500 euro per persoon, met vertrek op 8
januari vanuit Hamburg.
Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen:
Seabourn Seadream Yacht Club Silversea Star Clipper Cunard Azamara
Cruises Crystal Cruises Compagnie du Ponant Hapag-Lloyd Cruises
Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend
droomresort. Met
Pegase is bovendien extra service en comfort inbegrepen. Klanten genieten de gratis
Pegase Airport Service, indien zij ook de boeking van de vlucht
naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwen.
Reizigers worden thuis opgehaald in een luxewagen door de chauffeur van Pegase
en ook na de reis aan de luchthaven verwelkomd om te worden thuisgebracht. Of,
als men liever zelf rijdt, bieden wij gratis parking aan de luchthaven mét
valet service, gedurende heel het verblijf. Op Brussels Airport maken alle
Pegase reizigers bovendien gebruik van de Fast Lane voor een snelle doorgang
aan de douane, en hebben ze gratis toegang tot de Lounges waar ze rustig het
vertrek afwachten bij een hapje en een drankje
Hinde, everzwijn, haas, fazant, eend
gastronomische lekkerbekken kunnen niet wachten tot half oktober, wanneer
traditioneel het wildseizoen van start gaat. Demeyere opent nu al de jacht met
handige potten, pannen en keukenhulpjes van de merken Demeyere, Cuisipro,
Staub, GreenPan en Zwilling. En om je nog meer te doen watertanden serveren we
midden oktoker een inspirerend recept van reeragout met knolselderpuree.
Zachtjes
gescrubd: Champignons een delicatesse? Absoluut. Maar ook een tijdrovende
klus om ze proper te maken Cuisipro ontwierp daarom een flexibel borsteltje op
maat van deze fragiele groente. Zo is het borsteltje stevig genoeg om alle
aarderestjes te verwijderen en tegelijk zacht genoeg om de champignons niet te
beschadigen. Tel daarbij het ergonomische design, in een vrolijk rood, en je
champignons zijn in een handomdraai schoon. www.cuisipro.com
Demeyere
is de beste saus: Het hoge sauspotje van Demeyere mag er dan
eenvoudig uitzien, geen topchef of hobbykok die zonder kan. Je kan al je sauzen
perfect op voorhand bereiden en op het fornuis warm houden. Dankzij de handige
greep en gietrand kan je rechtstreeks op het bord serveren. www.demeyere.be
Kaneel
& mosterdgeel :Wie najaar zegt, zegt sudderende stoofpotjes op
het vuur. Staub brengt extra gezelligheid aan tafel met pittige herfstkleuren.
Want na de warme mosterdtint van vorig jaar, zijn de befaamde gietijzeren
cocottes er nu ook in kaneel. Een intense kleur voor een vleugje exotisme in de keuken. De collecties
Mosterd en Kaneel omvatten ronde en ovale cocottes in verschillende afmetingen.
www.staub.fr
Geknipt
voor gevogelte: Serveer je kip, gans of kalkoen? Dan komt de
wildschaar van Zwilling J.A. Henckels heel goed van pas bij de voorbereiding.
Met deze robuuste schaar met sterke lemmeten van roestvrij staal en zwarte
handvatten van stevig kunststof kan je gemakkelijk kracht zetten. De
bottenkraker en de getande sneden verdelen het gevogelte mooi in porties. www.zwilling.com
Je passie voor koken kan je volop beleven met de braadslee Industry van
Demeyere. Een robuust design dat even mooi oogt als praktisch is. Ideaal om een
mooi stuk vlees of vis te bereiden, zelfs met aardappelen of groentjes. Je kan
alles perfect eerst aanbraden op het vuur en daarna verder laten garen in de
oven. www.demeyere.be
Waauwww
wonderwok! Een ambitieuze kok? Die vraagt om een veelzijdige wok!
Met de wonderwok van GreenPan uitgerust met accessoires en een regelbare
stoomuitlaat kan je wokken, roerbakken, stomen en frituren. Bovendien is hij
gemakkelijk op te bergen (dankzij de inklapbare greep) én ecologisch
verantwoord krasbestendig (dankzij de gezonde keramische antikleeflaag
Thermolon Rocks). www.greenpan.be
Laat
de zomer maar wat uitlopen, lekker met zijn tweetjes of met het ganse gezin,
tijdens de nazomerse weekends. Koksijde-Oostduinkerke is er de ideale
bestemming voor, een badplaats die ook tijdens het najaar kan uitpakken met een
verrassend toeristisch-cultureel aanbod.
De
troef van Koksijde-Oostduinkerke is de leuke mix van natuurschoon, culturele
bezienswaardigheden en gastronomische hoogstandjes. Vandaar dat een verblijf in
de badplaats vol afwisseling steekt. Van een wandeling over het strand en een
stoeipartij met de kinderen in de duinen gaat het richting natuurreservaat of
museum. Het welslagen van een weekend is er dus niet alleen afhankelijk van het
weer want in Koksijde-Oostduinkerke is er zoveel te doen en te beleven, ook als
de weergoden ons niet goed gezind zijn.
In
het kunstenaarsdorp St Idesbald kun je een ganse dag doorbrengen, wandelend
door de mooie villawijken, van de ene culturele plek naar de andere. Uiteraard
ga je naar het Paul Delvaux Museum met de grote verzameling schilderijen,
oliepanelen en schetsboeken van de Belgische surrealistische schilder. Je
passeert Villa Kerkepanne, de woning van Willem Elsschot, en Annekesnest waar Karel van de Woestijne
verbleef.
Met
het culturele erfgoed van Koksijde-Oostduinkerke maak je kennis tijdens een
erfgoedwandeling. Je kunt die wandelingen op eigen houtje maken, met eenhandige brochure,
verkrijgbaar in de toeristische kantoren, of met een gids. De wandelingen
focussen op architectuur en streekhistoriek en zijn thematisch samengesteld,
o.a. Oostduinkerke, van vissersdorp tot badplaats en Schrijvers te
St-Idesbald. Er zijn ook erfgoedwandelingen zoals Uit Vriendschap, een
kennismaking met Paul Delvaux en George Grard en vooral met de plaatsen in
Koksijde die in hun leven belangrijk waren.
Het
parcours van de wandelroutes is afwisselend en daarom lopen ook de kinderen
graag mee. Speciaal voor kinderen is er Te Gek, een
boek over de geschiedenis van Koksijde-Oostduinkerke. Te Gek is eigenlijk een
educatief pakket dat je met de ganse klas kunt gebruiken maar het erfgoed-doe-boek
is ook leuk om tijdens een wandeling met de ouders bij te hebben. Kinderen
zullen huiveren bij een griezelige legende, verwonderd opkijken
bij de weetjes over de vissers en dus is het leuk om mee te nemen op een heuse
ontdekkingstocht tijdens een nazomers weekend aan zee. Het boek is tegen
betaling van 20 verkrijgbaar bij de dienst toerisme.
Als
je de schrijver van Villa des Roses beter wil leren kennen, ga dan een weekend
naar Koksijde-Oostduinkerke. Maak de erfgoedwandeling Willem Elsschot aan Zee,
voel de sfeer van de badplaats Coxyde 1900 én proef écht van Elsschot in een van de
restaurants die de gerechten uit zijn boek Villa des Roses op de menukaart
hebben geplaatst. Dit leuke en originele initiatief heet Elsschot op je bord
en loopt nog tot 30 september. Je krijgt overigens nog een mooi aandenken mee,
een exemplaar van het bekende boek, precies honderd jaar geleden gepubliceerd,
én een culinair boekje met recepten uit de roman.
KOOKmakkelijk blaast nieuw leven in de Belgische keuken
Wat eten we vandaag? Een vraag die dagelijkse kost is bij
vele gezinnen. KOOKmakkelijk beantwoordt deze vraag met een vernieuwend
concept: zij stellen wekelijks huisgemaakte, gevarieerde recepten samen, doen
de boodschappen én leveren vervolgens alle nodige ingrediënten én receptjes aan
huis. Gedaan met eindeloos nadenken over wat gaan we eten? of wie gaat er
naar de winkel?.
Thuis koken, niet zo eenvoudig als het lijkt. Geen gebrek
aan goodwill in Vlaanderen om een goede maaltijd op tafel te zetten, wel een
gebrek aan tijd en inspiratie. Hoewel drie vierde van de warme maaltijden in
Vlaanderen thuis worden klaargemaakt, zit er toch een zekere sleur in de
variatie van de bereidingen. Slechts een beperkt aantal recepten zijn goed
gekend en worden regelmatig op tafel gebracht. Vandaar het succes van
Dagelijkse Kost en SOS Piet, waarin stap voor stap recepten worden
uitgelegd. Maar daarmee zijn de boodschappen nog niet gedaan!
Hoe KOOKmakkelijk-en?
Het concept, van Zweedse origine en daar reeds door 40.000
gezinnen gebruikt, is eenvoudig: surf naar www.kookmakkelijk.be ; kies je tas:
aantal maaltijden (voor 3 of 4 dagen) en aantal personen (van 2 tot 4); plaats
je bestelling; KOOKmakkelijk doet de boodschappen en de bestelling wordt op
maandag aan huis geleverd. Aan de slag, kookplezier verzekerd! Prijzen variëren
tussen 58 (3 maaltijden voor 2 personen) en 95 (4 maaltijden voor 4
personen).
Wat zit er allemaal in de boodschappentas?
Afhankelijk van je keuze krijg je voor 3 of 4 verschillende
maaltijden zowel de ingrediënten als de receptjes om deze klaar te maken. De
bereidingen zijn zeer duidelijk uitgelegd en makkelijk te volgen. Bovendien
zorgt KOOKmakkelijk voor evenwichtige recepten met veel verse groenten en een
gezonde afwisseling tussen vis, vlees en gevogelte. Lekker gecombineerd met
gezond en makkelijk! Tip: Je kan al gaan spieken/watertanden bij menu
komende weken.
Wie zijn ze?
Een tweekoppig, Leuvens team is de drive achter
KOOKmakkelijk. Relinde Eerlingen ontwikkelt en test de recepten. Zij heeft een
achtergrond in voeding en gezondheid en heeft jarenlang ervaring opgebouwd in
het ontwikkelen van nieuwe voedingsproducten voor Campbell Foods Belgium. Met
zijn grote kennis van management en verkoop, verzorgt Frank Adriaenssens de
logistieke en commerciële zaken bij KOOKmakkelijk. Zin in een voorsmaakje?