Eider
werd opgericht in 1962, niet ver van het meer van Annecy in de Franse Alpen.
Geen wonder dus, dat het merk gespecialiseerd is in (berg)sport- en
outdoorkledij. Alle Eider-collecties worden ontworpen en vervaardigd in het
atelier in Annecy. De passie voor de bergen gecombineerd met de meer dan 50 jaar ervaring
van het merk zorgen elk seizoen opnieuw voor de meest innoverende collecties,
uitgerust met de beste technologie.
Deze
winter lanceert Eider haar nieuwe kledinglijn « Annecy Living ». Deze staat
voor een authentieke outdoorlevensstijl met een hedendaagse, stedelijke toets.
De collectie met verfijnde snit werd ontworpen vertrekkende van technische
materialen, die de kledij een innoverende look geven.
De
SNOWSPORTS-collectie bestaat uit drie lijnen, en is er voor skiërs van elk
niveau. Het nieuwe en meest exclusieve gamma heet Cross Over Series, een lijn
met de meest veelzijdige skikleding ooit. Ze brengt de noodzakelijke snufjes
voor het skiën samen met een stijlvol design waarmee je zo de winterkou van de
stad in kan. De Kanda-jas en broek zijn hier de perfecte voorbeelden van.
Freeriders en ervaren skiërs die graag grote vlaktes, steile hellingen en verse
sneeuw opzoeken, vinden zeker hun gading in de Wide Anglelijn. De uitrusting
die deze lijn biedt, zoals de Spencer-jas en broek, heeft een ademende werking
en zorgt tegelijk voor een maximale bescherming dankzij de Gore-Tex Pro 3
layers. De Focuslijn is er voor skiërs die van snelheid en slides houden. De
Nagako-jas en Courmayeur-broek, uitgerust met de Defender® Stretch-technologie,
beantwoorden aan de verwachtingen van de meest veeleisende skiërs.
PORTUGEES VIJFSTERRENRESORT
WINT TWEE WORLD TRAVEL AWARDS
Martinhal blinkt uit in luxe
familievakanties
Het Portugese Martinhal Beach
Resort & Hotel heeft twee World Travel Awards gewonnen voor
Europes leading villa resort en Portugals leading family resort. Het is het tweede
jaar op rij dat Martinhal in de prijzen valt bij deze prestigieuze
verkiezingen. Het Portugese vijfsterrenresort biedt families en koppels hoge
vakantiekwaliteit met haar ruim opgezette hotel, vakantiehuisjes, wellness,
outdooractiviteiten, gastronomie én gastvrijheid.
De World Travel Awards, ook wel de Oscars van
de reisbranche genoemd, vonden dit jaar plaats in het Turkse Antalya. Elk jaar
worden er 100 onderscheidingen uitgereikt aan de koplopers van Europas reisindustrie.
De jury bestaat uit de reisindustrie en het publiek. De World Travel Awards
zijn in 1993 opgericht om uitmuntende prestaties in de toeristische industrie
te erkennen, te belonen en te vieren. De award-show bestaat dit jaar 20 jaar
en een WTA wordt beschouwd als de hoogste prestatie die een reisproduct kan
ontvangen.
Aan een 700 meter lang strand in
de Algarve ligt het luxueuze Martinhal Beach Resort & Hotel. Met 300
zondagen, veel luxe en persoonlijke aandacht is dit hotel een oase van ontspanning.
Martinhal beschikt over 37 luxe hotelkamers, 132 stijlvolle huizen in Martinhal
Village opgedeeld in 4 verschillende types: Ocean Houses, Bay Houses, Garden
Houses en Pinewoods Houses, 45 luxe villas met privézwembaden en 23 Vilas
Mimosa huisjes in een meer Portugese traditionele stijl. Het resort is winnaar
van de TripAdvisor Travellers Choice Award 2013 in de categorie
luxehotels in Portugal én winnaar van de World Travel Award 2012 in de categorie
Europes Leading Villa Resort. Het resort ligt in het nationale natuurpark
Costa-Vicentina en heeft drie restaurants: O Terraço, As Dunas en Os Gambozinos
waar (kindvriendelijke) gerechten uit de Portugese keuken evenals versgevangen
vis en zeevruchten worden geserveerd. Er zijn vijf grote zwembaden waaronder
het familiezwembad Village Pool en het sportzwembad Club 98, een eigen spa,
talloze sportvelden, strand van 700 meter en een unieke baai Martinhal Bay
speciaal voor (water)sportliefhebbers om te kajakken, snorkelen, zeilen of
windsurfen. Surfen kan dan weer op één van de 22 andere stranden in een
omgeving. Sagres is ook een trekpleister voor cultuur, met het Fort van de
historische ontdekkingsreiziger Hendrik de Zeevaarder. www.martinhal.com
Viega heeft als eerste een in de hoogte verstelbaar wc-element ontwikkeld
met voorwandmontage. Eco Plus is een grote troef voor ziekenhuizen of
rusthuizen, maar past ook perfect bij de in opmars zijnde meergeneratiewoningen.
Al die verschillende noden vragen om flexibele oplossingen in de
woninginrichting. Het toilet kan telkens met één druk op de knop traploos en
zonder elektronische aandrijving in de hoogte worden versteld.
Een te laag toilet is voor lange mensen al erg oncomfortabel, maar omgekeerd is
het nog een stuk problematischer. Het nieuwe wc-element Eco Plus van Viega past
hier op een elegante manier perfect een mouw aan. Net zoals een bureaustoel kan
de hoogte door middel van een gasveer aangepast worden. Met behulp van het
eigen zelfs heel lichte - lichaamsgewicht kan de gebruiker zelf de hoogte
tussen 40 cm
en 48 cm
aanpassen. Het element kan trouwens met alle gangbare keramiek worden
gecombineerd, en dankzij de gladde binnenzijde van de flexibele afvoerbuis is
de afvoer obstructievrij.
Vertrouwde en eenvoudige montage: De installatie
van het wc-element verloopt volgens hetzelfde principe als bij andere Viega Eco
Plus-modules. Ook de bekende systeemmaat met een breedte van 490 mm en een hoogte van 1.130 mm is hetzelfde.
Nadat het wc-element is gemonteerd, kan de tegelzetter met een speciaal
meegeleverde afdekking tot aan de opening voor de bedieningsplaat doorwerken.
De installateur plaatst vervolgens de kunststof dekplaat met afdichting en
brengt vervolgens de glasplaat aan.
De in hoogte verstelbare WC
werkt met de vertrouwde Viega inbouwspoelkasttechnologie, die met alle gangbare
keramiek kan worden gecombineerd. Met één druk op de knop kan de zithoogte van
de wc individueel worden ingesteld op een hoogte tussen 40 en 48 cm.
Deze
winter heeft Odlo zich laten inspireren door zijn atleten, die zich tijdens hun
training en in wedstrijden, ongeacht het weer, hun grenzen verleggen om hun
sportieve passie te kunnen beleven. Odlo weet dat de passie voor die beweging
niet alleen zijn atleten motiveert om ongeacht de winterse omstandigheden
uitgebreid in de stad te gaan lopen of in de bergen te gaan skiën tot
zonsondergang. Voor dit seizoen heeft Odlo daarom een nieuwe en richtinggevende
technologie ontwikkeld, die het voor actieve mensen mogelijk maakt hun passie
nog langer te beleven. Achter Odlo staan mensen die weten waar het bij de
ontwikkeling van kleding om draait. Mensen die actief onderweg zijn, vol passie
voor de sport en ook graag zelf hun grenzen opzoeken. Dat is de beste
voorwaarde voor een authentiek merk.
Wanneer
de passie oplaait, wanneer de dag niet lang genoeg kan zijn om de skipiste nog
één keertje meer af te dalen, dan komt Muscle Force in het spel. Want langer
skiën is vanaf nu mogelijk. Dankzij doelgerichte spierondersteuning, efficiënte
klimaatregeling en effectieve isolatie. Dit is wat het nieuwe
spierondersteunende ondergoed Muscle Force belooft. Muscle Force is het nieuwe
hightechondergoed, dat ODLO speciaal voor alpineskiën heeft ontwikkeld. De
spieren blijven langer veerkrachtig voor veel langer skiplezier. Het
skiondergoed beschikt over drie specifieke functies, in duidelijk
gedefinieerde lichaamszones: spierondersteuning, een snelle droogtijd en temperatuurregeling.
Enkel op plekken waar het lichaam ze nodig heeft. De doelgerichte
spierondersteuning bevindt zich aan de dijen en aan de boven- en onderarmen.
De
nieuwe Muscle Force collectie bestaat uit een shirt met lange mouwen, een tight
met lange pijpen en een ¾ tight, telkens voor dames en heren, in telkens 2
kleuren. Voor het optimale functioneren door een perfecte pasvorm bestaat
ervoor Muscle Force een eigen maattabel.
Reach
out and feel the Games Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van
een atleet of atlete: het voelen van deze olympische spirit en op dag X de
beste prestatie afleveren dat zijn onvergetelijke momenten. Opdat de atleten
zich ongestoord kunnen concentreren op hun wedstrijd, heeft Odlo een uniek
renpak en een eigen Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen
van 2014 in
Sochi voor het eerst zullen worden gedragen: de best mogelijke uitrusting voor
de Spelen.
De
highlights van deze lijn zijn het winddichte langlaufjas Frequency X en de bijbehorende
microvezelbroek Energy X met elastische inzetstukken en de Sochi softshelljas.
De lijn wordt aangevuld door bijbehorend naadloos Evolution ondergoed in een cool
ruitjesdesign, tussenlagen en accessoires. De producten van deze collectie
liggen vanaf 15 oktober 2013 bij de winkelier en biedt een tastbare
merkbeleving dat de fans en de consumenten dichter bij de Olympische Spelen en
de atleten brengt.
Ongeacht
de weersomstandigheden of de intensiteit van de beweging, met het tec
shirt-concept biedt ODLO het perfecte antwoord op elke situatie. De basis is
het temperaturecontrol-system, dat zijn doeltreffendheid reeds bewezen heeft
voor de ondergoedlijn.
Midlayers
(tussenlagen) hebben een klimaatregulerende functie en zijn als tweede laag een
belangrijk onderdeel van het functionele meerlagenprincipe. De Active-lijn werd
ontwikkeld voor wintersporters die naast functionaliteit veel belang hechten
aan kwaliteit. De highlight van deze lijn is de ENERGETIC, een stretch fleece
met opstaande kraag en een halve zip in warm-kwaliteit. De zip is schuin
weggewerkt om meer comfort te geven onder de kin en is voorzien van een pocket
op de borst.
Accessoires
zijn klein van formaat, maar hebben een groot effect. Ze maken een
sportuitrusting niet alleen visueel volledig af. Ze zorgen er ook voor dat de
atleet op vlak van warmteregulatie steeds in zijn ideale comfortzone blijft. Functionele
accessoires voorkomen warmteverlies en beschermen tegen de grillen van het weer
zoals sneeuw, koude, wind, regen en zon. Toppers deze winter zijn de INTENSITY
gloves en hats, en de hat POLYKNIT.
Een huisdier meenemen op reis, is niet altijd
evident, zeker niet als je in een hotel logeert. Belvilla, specialist in
vakantiewoningen, heet de huisdieren welkom, want in niet minder dan
achtduizend vakantiewoningen mogen de viervoeters hun baasjes vergezellen. Naar
aanleiding van Werelddierendag op 4 oktober aanstaande nam Belvilla het
reisgedrag van de Belgen onder de loep en kwam tot een interessante conclusie.
Huisdieren gaan vooral in de zomermaanden massaal
mee met hun Belgische baasjes die vooral een vakantiewoning boeken in België,
Frankrijk, Duitsland, Nederland en Oostenrijk. 46 % van de huisdieren verblijft
in een vakantiewoning in België. Op internationaal vlak zien we in 2013 een
groei van 7% (t.o.v. 2012) van reizigers die hun hond of kat meenemen. Voor de
Belgen gaat het zelfs om een groei van 15%! Een opmerkelijk verschil. Bij één
op de vijf boekingen van een vakantiewoning gaat een huisdier mee.
Of Werelddierendag bovenstaande cijfers beïnvloedt?
Zeker, want dan gaat zelfs bij één op vier boekingen een huisdier mee. Met
andere woorden, dieren krijgen op 4 oktober een fantastisch geschenk: een
verblijf in een vakantiewoning van Belvilla. Dit jaar valt 4 oktober bovendien
op een vrijdag, het mogelijke begin van een leuk weekend aan zee, in de
Ardennen, in binnen- of buitenland.
Het vinden van een geschikte vakantiewoning is
eenvoudig via de door
Belvilla speciaal hiervoor ontwikkelde themapagina www.belvilla.be/vakantiehuis-met-hond. Hier krijgt de bezoeker
een overzicht te zien van vakantiewoningen waar niet één, maar ook twee of drie
huisdieren het weekend van hun dromen gerealiseerd zien.
Honden en wie weet katten, zijn graag bij hun
mensen. Wellicht doet het er niet toe naar waar en voor hoelang ze mee gaan op
vakantie. Alhoewel, het warme haardvuur of het groen rond een vakantiewoning
van Belvilla weten ze wel te appreciëren. En dus blijft je trouwe viervoeter
niet thuis maar hij gaat gezellig mee om samen te
genieten, te rennen, wandelen, stoeien. En je kat, die zal als nooit voorheen
spinnen, met dank aan Belvilla.
Holland
America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef
Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is
Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op
twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een
kookdemonstratie en workshop zal geven in het Culinary Arts Center aan boord
van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium
cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een
samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.
Wout
Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en
diverse televisieprogrammas, zal op de cruises 10 nachten Heilig land
Sojourn van 20-30 november 2013 en op de 11 nachten Iberisch
avontuur van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45
minuten geven in het Culinary Arts Center,
een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een
120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit
concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland
America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven
die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29
per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.
De
tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam 10 nachten Heilig Land Sojourn
starten vanaf 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft
een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus.
Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije),
Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).
De 11 nachten Iberisch Avontuur, eveneens met ms
Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor
deze cruise start vanaf 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs
de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse
Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van
zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en
geniet je van idyllische landschappen.
De
workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer,
ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.
Binnen
de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van
culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een
Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de
Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De
Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van
ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor
de keuken van Holland America Line.
Eén
avond per cruise worden decor, menus, wijnen en tafeldecoratie in het fine
dine restaurant Pinnacle Grill zodanig veranderd dat de gasten de echte
sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde
concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de
Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren
restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een
selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.
Spa
Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:
Het
Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het
natuurlijk mineraalwater van Spa
Spa
Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd.
Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk
mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de
natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de
magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van
de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op
ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de
regio verrijken.
Twee
jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing
met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel
in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in
aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont
het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische
attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de
inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale
mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van
werkgelegenheid en milieubescherming.
Op
een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de
geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van
Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen
van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk
lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk
mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van
flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa
Monopole.
Met
dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20
personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op
leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de
bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in
het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale
tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het
parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie
om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De
tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.
Spa
Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk
mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder
te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000
bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.
Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 -
4900 Spa
Tijdens de 65e
IAA Frankfurt, staat innovatie van banden wederom centraal op de Michelin stand.
De filosofie van de R&D teams van de Groep omvat het omzetten van de
ontwikkelde technologieën voor de autosport naar producten voor het grote
publiek.
De Michelin
Groep heeft aangekondigd actief deel te nemen aan de FIA Formula E. Het belang van technologie tijdens deze raceklasse
(waar uitsluitend volledig elektrische wagens aan deelnemen), het feit dat deze
races in stadscentra worden gehouden, en de introductie van 18 inch banden op
eenzitters, vormen technische uitdagingen voor de ontwikkeling van nieuwe
banden. Michelins betrokkenheid daarbij laat zien dat autoraces concrete
antwoorden kunnen bieden op problemen rond de mobiliteit van mensen en
goederen.
Michelins
nieuwe band voor ultrahoge prestaties, de MICHELIN Pilot Sport Cup 2,is als enige gehomologeerd voor
twee bijzondere nieuwe wagens die op de IAA worden gepresenteerd, namelijk de Ferrari 458 Speciale en de Porsche 918 Spyder.
In het kader
van de MICHELIN Total Performance strategie, waardoor meer prestaties in één band
kunnen worden samengebracht, zal de nieuwe Peugeot 308 worden uitgerust op MICHELIN Energy Saver +en
MICHELIN Pilot Sport 3 banden. Deze auto wordt daardoor energiezuiniger,
terwijl hij ook qua veiligheid, handling en levensduur uitstekend presteert.
Deze MICHELIN
Total Performance strategie is ook toegepast bij een conceptauto zoals de Peugeot
208 HYbrid FE. Daarvoor heeft Michelin een gamma banden in nieuwe afmetingen ontwikkeld:
ze zijn hoger en tegelijkertijd smaller (met een grote hieldiameter). Op die
manier kunnen meerdere, ogenschijnlijk tegenstrijdige, prestaties tegelijk
worden verbeterd.
De zonnevarianten van Didden: een smakelijk gamma dressings
Didden
Een naam die in het hart van de Belgen onlosmakelijk verbonden is met
kwaliteitsvolle sauzen en specerijen. Een merk dat door zijn historische
aanwezigheid in de kleinhandel, maar nu eveneens in grootwarenhuizen, haar
voortreffelijkheid veroverde door van in het begin haar kaarten van knowhow en
klantentevredenheid uit te spelen.
Nu
voeding steeds meer synoniem wordt van gezondheid, biedt Didden een mooi gamma
saladedressings aan dat een perfect antwoord biedt op de eisen van een
lekkernij die zowel licht als hedendaags is.
In
hun elegante verpakking en ontstaan uit volkomen natuurlijke producten zonder
bewaarmiddelen of kleurstoffen, passen de dressings van Didden
perfect in het leven van consumenten die geraffineerde smaken vragen maar niet
altijd de nodige tijd of kennis hebben om deze combinatie van gezondheid en
plezier te verenigen.
Pestodressing
met olijfolie
Bijzonder
rijk aan basilicum, een lichte dressing met smaakvolle mediterrane accenten
(niet te verwarren met pesto alla Genovese ) die zowel groene slaatjes,
groentemengelingen als pastasalades verrijkt.
Als
natuurlijke bondgenoot van tomaat en mozzarella past deze zeer evenwichtige
specerij ook perfect bij een foccacia, een gegarneerde ciabatta, een slaatje
van koude linguini, hesp en kaas, maar geeft eveneens een extra dimensie aan
verschillende soorten koud of warm vlees, gegrilde vis of scampibrochetten!
Sinaasappel-rozemarijndressing
met olijfolie
Met
haar subtiel gefruite noot, verzacht met een vleugje smeuïge honing, gekruid
met een snuifje rozemarijn en een toets van sinaasappelzeste is deze dressing
beslist even verfijnd als lekker.
Met
haar zowel uitgesproken als genuanceerde smaak past deze zeer originele dressing
perfect bij veel gevogelte, van kip, kalkoen en duif tot gerookte eend, zonder
de bereidingen op basis van foie gras te vergeten. De dressing begeleidt ook
harmonieus gerookte zalm en kan worden gebruikt om viscarpaccio op smaak te
brengen.
Balsamicodressing
met olijfolie
Never
change a winning team : met haar harmonieuze combinatie van de bittere smaak
van olijfolie en de perfecte zoetzure balans van balsamicoazijn brengt deze
dressing de meeste salades perfect op smaak.
Voortreffelijk
bij salades met kaas, charcuterie en, waarom niet, zeevruchten Maar ook in de
traditionele Italiaanse keuken, op rijpe aardbeien met een snuifje zwarte peper
uit de molen : net zo verrassend als heerlijk!
Dressings
Didden : verkrijgbaar in flessen van 250ml in de kruidenierswinkel, de slagerij
en bij traiteurs en nu ook in grote verpakkingen van 950ml.
Consumentenprijs
voor de dressings in flessen van 250 ml: van 2,09 tot 2,20 .
Omwille van de schitterende natuur
wordt Corsica ook lIle de Beauté genoemd. Als je de pracht van het eiland
combineert met een verblijf in het nieuwe en trendy viersterrenhotel Mariosa en
je maakt de reis met het comfortabele schip Paglia Orba van ferrymaatschappij
SNCM dan mag je gerust spreken van een unieke luxe vakantie.
Corsica
is tijdens de maanden september/oktober een fantastische reisbestemming. De zon
is nog altijd van de partij, de drukkende zomerwarmte heeft plaats gemaakt voor
aangename temperaturen, van massatoerisme is er geen sprake meer en je komt
rond met een kleiner reisbudget, een reden te meer om een lekker luxueus te
genieten.
Bij
ferrymaatschappij SNCM kun je niet alleen de overzet vanuit de Zuid-Franse
havens richting Corsica boeken maar ook het logement op Corsica. Hotel Mariosa
bijvoorbeeld, dichtbij de aanlegsteiger in de haven van Porto Vecchio is een
partner van SNCM, vandaar de mogelijkheid om reis en verblijf in één keer te
reserveren. De 27 kamers van viersterrenhotel Mariosa bieden alle comfort
(WiFi, Airco, mini-bar, douche, bad..), King-Size bedden van 180 x 200 én
uitzicht op zee of op het mediterraan sparrenbos. Het hotel ligt in een
rustige, groene omgeving, te midden van het golfterrein Ponto Vecchio. De tuin
gaat over in een zandstrand en aan het buitenzwembad is het heerlijk om te
ontspannen. Ook als uitvalsbasis voor excursies door het zuidelijke deel van
Corsica wordt dit nieuwe logiesadres aanbevolen.
Langs
de zuidkust worden mooie stranden afgewisseld met steile kliffen. Het is
gezellig om te zonnen en te baden in de kleine, beschutte baaien. De natuur van
het binnenland is adembenemend mooi, met bergketens en bossen. Je rijdt er van
het ene pittoreske dorp naar het andere en altijd langs schilderachtige routes.
Deze
luxueuze droomvakantie op Corsica is in een handomdraai geregeld. Reserveer bij
SNCM de ferry van Marseille naar Porto Vecchio. SNCM is de enige maatschappij
die op deze havenstad vaart! Boek een comfortabele cabine op het schip Paglia
Orba, met douche, lavabo en toilet. Geniet van het à la carte restaurant aan
boord en proef van de beste (Corsicaanse gerechten). Na een heerlijke nacht kom
je uitgerust aan in Porto Vecchio. Tien minuten na het uitschepen sta je reeds
een de deur van je hotel.
Opgelet!
Reizen met SNCM kan op een prijsgunstige manier door gebruik te maken van de
Prima Corsa formule: hoe sneller je boekt hoe goedkoper de reis!
Méribel
Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het
resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt
vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen
en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel
Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam Méribel
Vallée.
Méribel
Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het
grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan
skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied
blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer
twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel
Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast
heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede
restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.
Méribel
Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een
uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende
sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale
educatieve programmas en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel
Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten
georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt
ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.
Kwaliteit
en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort
twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil
onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en
gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil
het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in
de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.
Deze
herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe
merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort
benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van
Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van
Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van
het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.
Brussels
Airlines serveert beste wijn en champagne
Brussels
Airlines serveert de beste champagne en wijn in Business Class. Dat is het
oordeel van een internationale wijnjury tijdens de jaarlijkse Wines on the
Wing competitie van het Amerikaanse professionele reismagazine Global
Traveler. Zowel in de categorieën Business Class champagnes als wijnen behaalde
Brussels Airlines de eerste prijs.
De
wijnkeuze die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt valt
opnieuw in de prijzen. Nadat vorig jaar Brussels Airlines al de eerste prijs
haalde in de categorie beste Business Class wijnselectie wordt ook dit jaar
dat resultaat bevestigd tijdens de bekende Wines on the
Wing competitie van Global Traveler. Daarnaast sleepte Brussels Airlines
met haar Laurent Perrier Brut champagne ook de eerste prijs in de wacht in de
categorie beste Business Class champagnes.
Aan
de jaarlijkse wijnwedstrijd van Global Traveler namen dit jaar 34
internationale luchtvaartmaatschappijen deel. Brussels Airlines won van
bekende concurrenten uit Azië, het Midden-Oosten, Europa en de States. De 25
juryleden allemaal wijnexperts die actief zijn in gerenommeerde restaurants,
hotels, wijnkelders en de gespecialiseerde media - waren vol lof over de
wijnen die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt tijdens de
lange afstandsvluchten naar de States en Afrika.
De
wijnkaart die Brussels Airlines aan haar passagiers aanbiedt wordt samengesteld
door cateringmanagers Philip
Mortier en Johan Duwijn die zélf een someiller opleiding
volgden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Belgische Master of Wine
Fiona Morisson en een proefpanel dat is samengesteld uit personeelsleden en
passagiers die vaak vliegen. In het wijnaanbod zit steevast een bekend Frans
chateau, een wijn uit de nieuwe wereldlanden en een wijn van de maand. Zo
serveren de Brussels Airlines crews momenteel ondermeer de Franse Bourgondische
Château des Jaques Clos de Loyse (2011), Chateau la Grangère (2009) uit de
St-Emilion, de Californische Kendall Jackson (2011), Ken Forrester Chenin Blanc
van de Zuid-Afrikaanse Kaap regio, Chileense Mones Alfa Syrah (2010) en
El Albar Barricas (2008) uit het Spaanse Castilla y León.
Daarnaast
neemt Brussels Airlines sinds enkele jaren ook Belgische wijnen mee aan boord,
wat zeer gesmaakt wordt door de passagiers. In het najaar worden onder
andere Entre Deux Monts (2011), Aldeneycke Pinot Gris (2011) en De Kluizen
Kerner (2010) geserveerd.
We
besteden veel zorg aan de selectie van onze wijnen die zowel met de gerechten
als met de gewijzigde smaakervaring in de lucht moeten matchen, zeggen Philip Mortier en Johan
Duwijn. Daarnaast is ook de feedback van onze passagiers zeer belangrijk
in onze wijnselectie. De twee Wines on the Wing Awards zijn een bekroning voor
onze inspanningen maar ook een uitdaging om ook in de toekomst een kwalitatief
hoogstaande en gevarieerde wijnkaart samen te stellen.
Het groene Ierland is een fantastische
reisbestemming om met de fiets te ontdekken, niet alleen het idyllische en
gevarieerde platteland maar ook de steden met hun fietsvriendelijk imago.Je vindt er fietsroutes voor iedereen en
overal zijn er duidelijk bewegwijzerde routes.
Voor
de recreatieve fietser die rustig wil genieten is het graafschap Leitrim een
uitgelezen reisbestemming. Vanuit een vaste verblijfplaats kun je makkelijk
fietsen langs de Shannon-Erne waterweg, tot bij levendige plaatsen als
Carrick-on-Shannon of tot bij het vissersdorpje Dromod. In Leitrim is elke
fietstocht een topper, temeer omdat je kunt verpozen op de mooiste plekjes,
bijvoorbeeld in een pub langs de rivier waar je ook een hengel kunt uitwerpen.
Ierland
heeft zoveel goede fietsregios dat het moeilijk is om te kiezen. Een van de
favorieten is het Shannon gebied, vanwege het gevarieerde landschap een
topbestemming voor fietsers. Het graafschap Clare werd door Lonely Planet in de
Top 10 van s werelds beste fietsbestemmingen geplaatst. Hoogtepunt is het
traject tussen Miltown Malbay en Doolin, langs gouden stranden tot bij de
machtige Cliffs of Moher.
Ierse
steden bezoeken met de fiets! Dat is heerlijk en je ziet veel in korte tijd, in
Dublin, Derry-Londonderry en Belfast die alsmaar fietsvriendelijker worden.
Dublinbikes is een handig verhuursysteem, een zelfbediening van huurfietsen in
44 fietsstations, verspreid over de stad. De fiets kan ook gratis mee met het
openbaar vervoer van de Ierse hoofdstad.
Voor
een meerdaagse fietsreis over een lange afstand fietspad reis je naar
Noord-Ierland. Een tocht langs de Kingfisher Trail is een onvergetelijke
belevenis. De route door het graafschap Fermanagh is circa 400 km lang en voert over
rustige, verkeersarme landwegen door een betoverend landschap en langs tal van
bezienswaardigheden zoals Marble Arch Caves, Belleek Pottery en Crom Estate.
Met
zijn bergketens, bosgebieden en adembenemende kustlandschappen biedt het
noorden van Ierland een fantastisch decor om te mountainbiken. Daarom zijn
recent nieuwe mountainbike routes aangelegd, maar liefst 100 kilometer lang.
Neusje van de zalm is het netwerk van routes in Davagh Forest, volgens insiders
het beste dat ooit voor mountainbikers werd ontworpen, avontuurlijk,
spectaculair en onvergetelijk!
Ook
voor de meer sportieve fietser die een moeilijk parcours, mét stevige
kuitenbijters, niet vreest zijn er tal van mogelijkheden. Fietsen door de
Antrim Glens of langs de Giants Causeway is inspannend maar onvoorstelbaar
mooi. En wat te denken van een tocht door Connemara, langs de spectaculaire
Twelve Bens, de hoogste toppen van West-Ierland.
Parmentier
zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de
herfst-wintercollectie
Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en
ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met
afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort,
elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice en
ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die stylisten van het
Huis Parmentier creëerden.
De nieuwe
collectie bestaat uit vier kleurtinten camel, parelkleur, grijs en bruin - en
combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends.
De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie
gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en
veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een
tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan
Moeder Natuur. Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en
straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of
de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze
collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en
chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.
De tweede
trend, Modern Vintage, bouwt
verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie
van de jaren 40 en 50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote
voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie
van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de
kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de
zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont.
Parmentier
werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een
referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het
grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en
regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten
afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die
luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve
vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met
elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van
het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor
een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn
de ontwerpen aangenaam om te dragen.
Voor
Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de
schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen,
omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste
kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen
die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert
dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie
onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.
De Puressentiel bio verzorgende
massageoliën bieden de kracht van de essentiële oliën en de mildheid van
plantaardige oliën. Alle ingrediënten komen uit de biologische landbouw en deze
massageoliën zijn op cosmetisch, ecologisch en biologisch vlak gecertificeerd
met het Ecocert-label, een extra garantie voor wie houdt van puur natuur!
Puressentiel® spierinspanning is geschikt voor zowel de occasionele
als de beroepssporter. Voor de inspanning
via een stimulerende massage voor de opwarming, om de spieren zo al te
verwarmen en het risico op spierverrekkingen te voorkomen, na de inspanning via een meer
diepgaande massage om spieren te ontgiften en te ontspannen en spierpijn te
beperken en bij pijn via een grondige massage op de pijnlijke
zone.
Puressentiel® prachtige huid : de essentiële oliën van rozenhout,
geranium, kerrieplant, lavendel en ylang ylang, mild voor de gevoelige
verzwakte en droge huid, bundelen hun krachten met de plantaardige oliën van muskusroos,
teunisbloem, bernagie en sesam. De vochtinbrengende en verzachtende
eigenschappen helpen de gevolgen van veroudering en huiduitdroging tegen te
gaan. Deze herstellende olie wordt gebruikt in een dagelijkse massage van
gezicht, bovenlichaam en lichaam. Dit ware schoonheidsserum verfraait en
verstevigt, en laat de slappe en vermoeide huid weer stralen, niet irriterend
voor de ogen.
Puressentiel® afslanker: de desinfiltrerende en verstevigende
essentiële oliën van citroen,pompelmoes, mandarijn, niaouli, petit grain, rozemarijn en ylang ylang
werken in synergie met de verzachtende en vochtinbrengende plantaardige oliën
van jojoba, macadamia, sesam, venkel en kamille om zo cellulitis te
verminderen, de huid te verstevigen en de microcirculatie te bevorderen. De
modellerende en drainerende massage maakt de huid glad, stimuleert de
uitwisselingen van het huidweefsel om de futloze huid weer elasticiteit en
energie te geven en gaat tekenen van verslapping en striemen tegen.
Puressentiel® ontspanning: deze massageolie koppelt de weldaden van
een massage aan de eigenschappen van lavendel, neroli, romeinse kamille, marjolein,
petit grain en ylang ylang. Ze verzacht dagelijkse spanningen, maaktu rustig en bevordert de nachtrust. De kracht
van een unieke combinatie van essentiële en plantaardige
oliën. De voedende en verzachtende plantaardige oliën van sesam en zoete
amandel staan garant voor een zachte en ontspannende massage, voor groot en
klein de meest aangename manier om stress te verdrijven!
Puressentiel® haar: de stimulerende kracht van de essentiële oliën
van atlasceder, niaouli, citroen, rozemarijn, sinaasappel, lavendel en tijm
werken samen met de plantaardige oliën van argan en sesam. Deze rijkdommen
revitaliseren en beschermen de haarvezel en versterken zo de schoonheid en
glans van vermoeid, beschadigd, futloos, gespleten, vettig en dof haar. Deze
voedende haarolie is een ideale bondgenoot in de strijd tegen haaruitval.
Puressentiel® zinnenstreling: een delicaat, heerlijk geurend elixir
voor puur zintuiglijk genot, dat elke aanraking nog sensueler maakt. De geneugten
van de essentiële oliën van rozenhout, benzoë, gember en ylang ylang geven de massage
een strelende en stimulerende kracht. De opwekkende en stimulerende eigenschappen
van gember, gekoppeld aan de ontspannende werking van ylang ylang, prikkelen
werkelijk alle zintuigen. De voedende en verzachtende plantaardige sesamolie
bevordert een vlotte en relaxerende massage, die de huid zo de ideale
ontspanning belooft.
Puressentiel® biologische
verzorgende massageoliën, doeltreffendheid in alle puurheid.
Puressentiel gewrichten: de pijn
verlichten, de spieren ontspannen
Thermotherapie is en oude methode
om pijn tegen te gaan met warmte en de effecten zijn ontelbaar. Ze verlicht de gewrichtspijn
van mensen met artrose, discushernia, spierspasmen. Tijdens de herstelfase van
de sportman, kan thermotherapie sneller de vrijgekomen toxines afvoeren.
Blikvangers in dit assortiment
zijn de verwarmende pleisters en de kalmerende balsem. De nieuwe Puressentiel® verwarmende
pleisters zijn de eerste pleisters die in hun formule zowel de pijnwerende,
bewezen doeltreffende werking door de 14 essentiële oliën hebben, als het
natuurlijk verwarmende effect van de capsicum.
De Capsicum is een natuurlijk
extract van rode peper waarvan de actieve molecule, capsaïcine, een sterk
alkaloïde, zorgt voor het verwarmende en pijnstillende effect. De capsaïcine
stimuleert de TRPV1 receptoren, ter hoogte van de huidcellen, die zorgen voor
het verplaatsen van pijnprikkels. Dit plaatselijk warmte gevoel gaat de
pijnreceptoren hinderen en een natuurlijk pijnstillend effect geven.
De Puressentiel® verwarmende
pleisters kunnen in de gewenste grootte worden gesneden en door hun rekbaarheid
passen ze zich aan aan alle lichaamsdelen ( nek, knieën, enkel, polsen, rug,
kuiten) en aan alle bewegingen. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen zonder geur
en comfortabel. Gedurende 8 uur verlicht de pijnwerende werking van de14
essentiële oliën en het natuurlijk verwarmende effect, en ontspannen en
kalmeren de gespannen of pijnlijke spieren. Ideaal om pijngevoelens te
verlichten van artrose, gewrichtsontsteking, spierpijn, peesontsteking, reuma,
spierspasmen, stijfheid, stijve nek, lendenpijn en rugpijn.
De nieuwe Puressentiel®
gewrichten kalmerende balsem heeft een unieke en 100% natuurlijk formule met
een pijnwerende werking van 14 essentiële oliën. De kamfer en natuurlijke
menthol geven een warm/koud effect, ze verlichten de pijn van gevoelige zones
en maken gespannen spieren losser.
Deze balsem is ideaal voor
massage voor en na de inspanning dit dankzij de voedende bestanddelen (o.m.
karitéboter, bijenwas, zonnebloemolie), het verlichten van spier- en
gewrichtspijnen, voor sporters en senioren en verbeteren de alledaagse
activiteit. De balsem getest onder dermatologische omstandigheden is zeer
huidvriendelijk, heeft een ideale textuur voor een zachte massage en aangename
geur.
Het hele gamma van Puressentiel®
is beschikbaar in de apotheek. www.puressentiel.be
Puressentiel® ontstaat in 2005,
uit de passie die Isabelle en Marco Pacchioni hebben voor natuurlijke producten
en voor aromatherapie. Het merk was amper op de Franse markt en het gooide
reeds de gewoontes in de war en maakte de slapende atomen van de aromatherapie
wakker. Zij zoeken doeltreffende natuurlijke producten die veilig en
gebruiksvriendelijk zijn en toegankelijk voor iedereen. Het wordt tijd om te
vernieuwen en, in de eerste plaats, om essentiële oliën beschikbaar te maken
voor iedereen.
Het assortiment Puressentiel®,
verkrijgbaar bij de apotheker, biedt een oplossing voor de dagelijkse kwaaltjes
van het hele gezin dankzij gebruiksklare, praktische producten, die niet moeten
worden bereid en waarvoor men geen gebruiksdeskundige nodig heeft. Dit alles
door producten aan te bieden die ons echt plezier doen door hun aangename geur,
textuur en praktisch gebruik.
Puressentiel® haalt op een
verantwoorde, ecologische manier het beste uit de natuur, om zo de natuur op de
meest zuivere en essentiële wijze aan de gebruikers terug te geven.
Aromatherapie beschikbaar maken voor iedereen is het credo van Puressentiel®.
Wij zijn de eersten die complexe producten samenstellen met innoverende en
praktische galenische middelen, zoals de rollers, en zorgen voor een aangename
geur. We maken aromatherapie toegankelijker door onze gebruiksrichtlijnen
waarop het toepassingsgebied duidelijk vermeld is. Elk product is een zuivere
concentratie van natuurlijke actieve bestanddelen en bevat geen nutteloze stof
voegt Isabelle eraan toe.
De producten van Puressentiel®
zijn bestemd voor het merendeel van de mensen, voor het hele gezin: vrouwen,
kinderen, sportbeoefenaars Ze bereiken zelfs mensen die niet weten wat
aromatherapie of essentiële oliën zijn, maar die de producten waarderen en op
een natuurlijke en doeltreffende wijze zorg dragen voor hun gezondheid weet
Marco Pacchioni.
Het geheim van Puressentiel® gaat
deels schuil in een formule van heel wat ingrediënten waarvan passie het
belangrijkste is. Op natuurlijke wijze voor zichzelf zorgen is een filosofie.
Isabelle en Marco kennen de eigenschappen van de verschillende essentiële oliën
bijzonder goed en willen hunkennis in
dienst stellen van zoveel mogelijk mensen. Het doel is duidelijk: synergieën
van essentiële oliën aanbieden voor de dagelijkse noden. Praktische galenische
middelen, formules met wetenschappelijk geteste en gevalideerde formules,
verpakkingen aangepast aan iedere behoefte, duidelijk beantwoorden aan de verwachtingen
van de gebruikers. Kwaliteit van de producten, respect voor het milieu,
gebruiksgemak van het gamma. Kortom een luisterend oor en betrouwbaarheid
hebben de markt van de aromatherapie, die we te lang hebben laten slapen en die
tot nu toe was voorbehouden aan de ingewijden, wakker geschud
Kwaliteit maakt deel uit van het
fabrieksmerk Puressentiel®. Alle schakels van de ketting dragen bij tot het
bekomen van het best mogelijk eindproduct. De producten kunnen in volgende
categorieën worden opgesplitst: biologische verzorgende massageoliën,
ademhaling, luchtzuivering, slaap en ontspanning, gewrichten, anti-luisen,
afslanken en alledaagse kwaaltjes. Puressentiel® biedt dus een compleet gamma
dat alle segmenten van de dagelijkse gezondheid omvat. Een totale inzet voor de
kwaliteit van de producten met het kwaliteitshandvest Puressentiel® voor
producten. Evenzeer een totale inzet voor de bescherming van het milieu door
het gebruik van 100% natuurlijke of biologische actieve bestanddelen en een
bewezen natuurlijke doeltreffendheid vormen de basis van deze producten.
Puressentiel: het beste van de
essentiële oliën en de natuurlijke en biologische cosmetica voor de gezondheid,
de schoonheid en het welzijn van iedereen. www.puressentiel.com
Bratislava vormt een echte grensregio die gelegen is aan
Hongarije, Oostenrijk en Tsjechië. Hoewel het de kleinste Slowaakse regio is,
met een oppervlakte van 2.053 km² en iets meer dan 600.000 inwoners vormt het
de economische motor van het land. Geografisch gezien verdelen de bergen van de Malé Karpaty
of de Kleine Karpaten het gebied in 2 laaglanden: het Záhorie-laagland en het
vruchtbare Donau-laagland. Het gebied van de kleine Karpaten vormt een rijk
wijngebied dat doordrongen is van een verbazend rijke wijncultuur. Zo biedt een
wijnroute een kijk op de aloude wijntraditie. Maar ook culinair heeft de regio van Bratislava
heel wat te bieden. Te beginnen met een rijke verscheidenheid aan groenten in
alle kleuren van de regenboog over gans met een stoofschotel van rode en witte
kool tot gevulde snoek en meervalsoep tot loke, een soort pannenkoek, en
gebakjes met welluidende namen als fánky en koblihy.
Rabat-Salé-Zemmour-Zaër is de regio van Marokko waarvan de hoofdplaats ook
de hoofdstad van het land is, namelijk Rabat. De culinaire kunst van de hoofdstad
van Marokko staat hoog aangeschreven. De beroemdste specialiteit van Rabat is
lams- of schapenvlees aan het spit (mechoui) of in een stoofpot (tajine). Bij
deze langdurig bereide ragout met hartige vruchten zoals dadels, pruimen of
citroen, wordt meestal couscous geserveerd. Dadels en melk zijn trouwens de
basisvoedingsmiddelen van de regio. De gastronomie van
de Regio Rabat-Salé-Zemmour-Zaër is gestoeld op mengelingen van pittige
kruiden, onder meer kama, een mix van nootmuskaat, zwarte peper, gember, kurkuma
en komijn. De typische drank, de muntthee, is erg lekker bij de Marokkaanse
gebakjes zoals de ghoriba of de pannenkoeken in laagjes. De Regio wordt
vertegenwoordigd door traiteur Samraa uit Rabat.
Peking, de hoofdstad van de Volksrepubliek China, is een
megapolis van 16 800 km² en 20 miljoen inwoners. De Pekinese gastronomie is
complex, verfijnd, hartig en vol smaak. Het is een keuken waarin zowel het
varken als het schaap zijn plaats heeft, sinds de Yuan- en vervolgens de Ming-
en de Qing-dynastie. Dat is onder meer toe te schrijven aan de invloed van de
Mongoolse en Mantsjoerijse eetgewoontes. Maar in feite put ze uit alle grote
Chinese culinaire tradities, in het bijzonder deze van Shandong, die tot de
belangrijkste acht keukens van China behoort. De
overheerlijke gerechten worden bereid met eenvoudige
ingrediënten en zeer aangename smaakgevers. Dit jaar is het Beijing Golden
Million Restaurant de vertegenwoordiger.
Québec telt 7 700 000 inwoners voor een territorium dat 51
keer groter is dan België. In Québec heeft de passie voor goede maaltijden de
loop der tijden doorstaan en leeft ze er meer dan ooit in de 21ste eeuw. Als
smeltkroes van Franse, lokale en Britse invloeden kenmerkt de keuken van Québec
zich tot op heden door een verscheidenheid aan lokale producten en de
vindingrijkheid van zijn koks en vaklui.
Tijdens
het Festival stelt Kanata u voor Québec te ontdekken met zijn bieren, thee en
infusies, ahornsiroop, zoetigheden, sterke drank en andere streekproducten. De
deelnemers kunnen het typische maïspelfeest proeven tijdens de maaltijden.
Sofia, hoofdstad van Bulgarije, heeft 1,4 miljoen inwoners,
of 17 % van de nationale bevolking. Het is tegelijk het politiek, cultureel en
industrieel hart van het land, maar ook een groot universitair centrum. De
keuken van Sofia is doordrongen van Slavische en mediterrane invloeden. Het is
een zeer gezonde keuken, die veel plaats inruimt voor groenten, kruiden en
andere smaakmakers, zoals knoflook, ui, chubritza, peterselie, munt en dille.
Sofia
wordt dit jaar vertegenwoordigd door het beroemde restaurant Shades of Red van
het Grand Hotel Sofia
en zijn talentvolle chef Joro Ivanov. Hij behaalde zijn diploma aan het
befaamde French Culinary Institute in New York en beoefende zijn kunst daarna
in Frankrijk, Duitsland en Italië. Hij nam twee keer deel aan de prestigieuze
wedstrijd Bocuse dOr. Joro Ivanov heeft trouwens nauwe banden met Brussel,
want hij was vroeger de chef van sterrenrestaurant La Truffe Noire. Hij
biedt een schitterende fusion keuken aan met heerlijke Bulgaarse toetsen.