Of
het nu om de Class Shadow, de Lifestyle of de Stealth gaat, de helmen uit de
nieuwe KASK-wintercollectie stellen alledrie comfort, innovatie, veiligheid en
elegantie centraal. Het zijn dan ook de waarden die het Italiaanse merk sinds
haar ontstaan uitdraagt en waar het mee uitpakt voor 2013-2014. Voorzien van
een panoramisch vizier, een uitmuntend ventilatiesysteem of
Swarovski-diamanten? Kask heeft voor ieder wat wils!
De
Class Shadow werd op de voorbije ISPO awards bekroond met een gouden medaille
in de categorie skihelmen. Deze prijs is een belangrijke internationale
erkenning voor kask. De ISPO-jury verantwoordde haar keuze als volgt : « Kask
combineert de hoogste veiligheidsstandaarden en een perfecte zichtprestatie in
één pakket. Het panoramische vizier, de uitstekende ventilatie en de zachte
oorpads maken van de Class Shadow een innoverende helm op vlak van comfort en
elegantie.
De
Stealth-helm beantwoordt dankzij twee grote innovaties aan de noden van de
meest veeleisende skiërs. Zo is de helm voorzien van een verschuifbare bril,
zodat het vizier makkelijk en snel aangepast kan worden. Het vizier bestaat in
verschillende tinten (oranje, spiegel, transparant of verzilverd), zodat het
zicht tijdens alle weersomstandigheden optimaal blijft. Het tweede snufje is
het actief ventilatiesysteem dat toelaat om makkelijk de luchttoevoer in de
helm aan te passen. De ergonomische oorpads, het comfortabel en ademend binnenwerk
en de band met micrometrisch verstellingssysteem maken deze helm af. De helmen
uit deze collectie bestaan in verschillende kleuren. Verkrijgbaar in zwart,
wit, zwart en wit, of antraciet.
De
Lifestyle-collectie toont het unieke karakter van de Italiaanse mode. De
elegantie van de collectie wordt benadrukt door de SWAROVSKI-elementen die
manueel op de helm werden aangebracht. De lederen voering aan de kin en de
oorpads uit ecologisch bont maken de helm nog unieker. Bij dit exclusieve
ontwerp hoort de beste technologie. Het uitneembare binnenwerk in zijdefluweel
en een speciaal ventilatiesysteem maken de helm uitzonderlijk comfortabel,
licht en ademend. De helm is uitgerust met een spiegelvizier zodat het zicht
bij de meest uiteenlopende weersomstandigheden perfect blijft. Verkrijgbaar in
twee versies: Lifestyle Lady (in zwart of wit), met een bijhorende tas en
zakje. De Lifestyle in zwart wordt geleverd met paar zwarte
Lifestyle-handschoenen.
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
TRAVELBIRD VIERT
WERELDDIERENDAG MET DIERVRIENDELIJK AANBOD
Online
reisaanbieder TravelBird lanceert naar aanleiding van Werelddierendag op 4
oktober een thema-aanbod met diervriendelijke hotels. De selectie bevat dan ook
uitsluitend hotels waar honden welkom zijn. Zo kan je met je viervoeter gaan
uitwaaien aan de kust, in het unieke natuurlandschap van de Luneburger Heide of
tussen de wijngaarden in de Moezel. Met dit aanbod wil TravelBird mensen die
graag hun huisdier meenemen op reis inspireren voor een weekendje weg zonder
zorgen. Zeer bijzonder is ook het aanbod om een dagje de dieren in het SeaLife
center in Blankenberge te verzorgen. Het aanbod Diervriendelijk is boekbaar vanaf
27 september om 18u00. Boeken kan via www.travelbird.be.
Op 4 oktober is het
zover. Dan mogen we onze geliefde viervoeter weer in de bloemetjes zetten. Bij
de meeste mensen blijft het verwennen van hun huisdier beperkt tot het serveren
van zijn lievelingseten. Maar wie een hond in huis heeft weet maar al te goed
dat je hem niet meer plezier kan doen dan met een stevige wandeling. En omdat
het baasje ook graag eens in een andere omgeving wandelt, selecteerde
TravelBird 6 speciale hondvriendelijke arrangementen.
Mensen die hun
hond graag meenemen op reis worden vaak geconfronteerd met een beperkt aanbod
of vinden hondvriendelijke hotels maar moeilijk terug, zegt Erik Kuijpers,
Country Manager België bij TravelBird. Wij willen het hen makkelijk maken met
ons aanbod Diervriendelijk en zorgen ervoor dat zowel hond als baasje
optimaal aan hun trekken komen. De hotels die we selecteerden zijn rustig
gelegen, zodat je meteen kunt vertrekken voor urenlange wandelingen in de vrije
natuur. Bij terugkeer in het hotel kan jij genieten van een heerlijke maaltijd
of wellnessbehandeling, terwijl je trouwe viervoeter zich uitrust. Zowel jij
als je hond zullen als herboren terug thuis komen.
Dierenverzorger
voor één dag: Speciaal voor de kleinsten heeft TravelBird
ook nog een bijzonder dierenarrangement opgenomen. Voor amper 49,50 pp kunnen
kinderen tussen 6 en 12 jaar een halve dag meelopen als dierenverzorger in
SeaLife Blankenberge. Samen met het verzorgingsteam van SeaLife maken ze onder
andere de kooien schoon, geven ze de pinguïns eten en leren ze zeehonden te
dresseren. Een dagje die je kleine kapoen alvast niet snel zal vergeten.
Osprey,
dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte rugzakken en draagtassen, hecht veel
belang aan de kwaliteit van zijn producten. Ook voor terug naar school en de
wintercollectie is dit het geval. Bovendien worden comfort, toegankelijkheid en
innoverende details aan alle creaties toegevoegd, zodat de producten stuk voor
stuk een modern en uitgekiend design krijgen. Het vernieuwde gamma
Kode-rugzakken werd speciaal ontworpen voor het wintersporten. De nieuwe
Portal-lijn is dan weer de ideale metgezel voor verplaatsingen in en door de
stad.
In
augustus lanceerde Osprey de nieuwe Portal-lijn, vol innoverende zakken en
tassen. Portal is een slimme oplossing om (kantoor)spullen en werkbenodigdheden
mee op pad te nemen en heeft een fris en uniek design. De Cyber Port, Pixel
Port en Beta Port hebben eigenschappen die helemaal nieuw zijn op de markt.
Zo zijn ze uitgerust met een Port-venster, dat toelaat om je tablet te
bekijken en te gebruiken zonder deze uit je rugzak te moeten halen. Hij is dus
ideaal voor gebruik onderweg en tijdens het pendelen met het openbaar vervoer.
Vanaf nu kan iedereen zijn of haar tablet makkelijk en discreet gebruiken. Meer
zelfs, sommige apps op de tablet, zoals het fietslicht, toveren de tas om tot
een multifunctioneel gadget.
Kode,
het wintersportgamma van Osprey, werd opnieuw ontworpen en daarmee nog
verbeterd. De tassen zijn nu uitgerust met gloednieuwe snufjes zoals een
innoverend ski/snowboard-draagsysteem. Uiteraard is er ook een makkelijke en
snelle toegang tot de inhoud voorzien: de zak kan gewoon naar voor worden
gedraaid zonder de riem te moeten losmaken. Het is dus de ideale rugtas om mee
te nemen op de stoeltjeslift en zeer praktisch voor zij die hun prestaties op
de piste willen fotograferen of filmen.
De
tassen zijn beschikbaar met een capaciteit van 22, 32 of 42 liter. Ze werden
ontworpen op basis van hoogwaardige materialen, en beschikken over nylon 420D
van hoge dichtheid, wat de tassen sterk en robuust maakt, klaar voor intensief
gebruik. Alle Kode-tassen bieden snelle toegang tot de binnenkant via de achterkant van
de rugzak en hebben een draagsysteem voor de helm. Ze zijn beschikbaar in
groen, rood en zwart.
Met de driedimensionale
pannen van GreenPan varieer je makkelijk, lekker en gezond. Een stevige steak,
een malse moot zalm, beetgare groentjes of een omelet baveuse We houden van
variatie in de keuken en toveren het liefst elke dag iets anders op ons bord.
Maar hoe we ook variëren met smaken en ingrediënten, voor de bereiding grijpen
we meestal naar één en dezelfde pan. Maar het kan beter, lekkerder én gezonder,
met de nieuwe 3D-pannen van GreenPanTM. Ontdek de collectie Milan, met telkens
een aangepaste bodem voor een optimale vetverdeling!
GreenPanTM is vandaag
wereldwijd een referentie voor gezond koken. Dit jaar riep Test-Aankoop de
Belgische potten en pannen met hun revolutionaire antikleeflaag trouwens voor
de tweede keer uit tot Beste Koop. Vandaag doet GreenPanTM de culinaire
wereld opnieuw watertanden met de driedimensionale pannen Milan 3D op maat van
wat je kookt: I LOVE Meat and Poultry! - - I LOVE Fish and Veggies! - - I LOVE
Eggs and Pancakes!
Zo is de bodem specifiek
aangepast aan het product en zijn bereidingswijze. Geribd, met kuiltjes of
glad: elk oppervlak garandeert een optimale verdeling van de vetstof en draagt
zo bij tot een beter bakresultaat en een langere levensduur van de pan. Nieuw
ook is de inductiebodem Magneto. In traditionele inductiepannen wordt een
speciale roestvrij-stalen plaat in de bodem aangebracht. De body van de Milan
3D-pannen daarentegen is één geheel, omdat de magnetische inductielaag erop
wordt gesprayd. Daardoor is de pan niet alleen licht, maar beschikt hij ook
over een uiterst stabiele bodem, milieuvriendelijk geproduceerd.
De Milan 3D-pannen zijn
verder uitgerust met een opvallende aluminium rand die deel uitmaakt van de
nieuwe look & feel van GreenPanTM. Deze getrimde rand oogt elegant en
beschermt de pan tegen mogelijke beschadigingen. Zo blijven de pannen in
topvorm, zelfs na veelvuldig koken, afwassen en stapelen.
Geribd voor vlees en
gevogelte : Leg een T-bone of een flinke kippenbil in de pan en je merkt het
meteen: de vetstof wordt door het gewicht naar de randen van de pan geduwd. Zo
kan vlees of gevogelte in het midden nog rauw zijn, terwijl de rest wel perfect
gaar is. Het geribde oppervlak van de I LOVE Meat and Poultry!-pan zorgt
ervoor dat de vetstof zich over de hele pan kan verspreiden zodat elk stuk
gelijkmatig bakt en een lekker bruin korstje krijgt.
Kuiltjes voor vis en
groenten : Vis met de perfecte cuisson in één stuk uit de pan halen? Groenten
beetgaar wokken? Niet altijd evident, maar met de extra dimensie van GreenPanTM
lukt het probleemloos. De kuiltjes in de I LOVE Fish and Veggies!-pan zorgen
dat er overal in de pan voldoende vetstof aanwezig blijft, ook tijdens het
roerbakken. Resultaat: een sappig stuk vis en perfect gegaarde groentjes, netjes
van de pan op het bord, mét smaak en zonder krassen.
Glad voor eieren en pannenkoeken : Vloeibare,
eiwitrijke ingrediënten vragen om een vlakke pan die 100% contact met de
antikleeflaag mogelijk maakt. Alleen zo krijgen we die spiegeleitjes, omeletten
en pannenkoeken mooi gebakken en zonder geknoei uit de pan. De I LOVE Eggs and
Pancakes!-pan heeft een glad, effen oppervlak met een krasbestendige
antikleeflaag. Dé garantie voor 100% bakgemak
Sodexo moedigt
duurzame en gezonde voeding verder aan dankzij een samenwerking met EVA vzw, de
organisatie die vegetarisch eten stimuleert. Gesteund door EVA zal Sodexo
Donderdag Veggiedag invoeren in verschillende sectoren. Dat betekent dat er
elke donderdag naast het gewone aanbod nu ook een vegetarische maaltijd
klaargemaakt wordt die bij de klanten actief gepromoot wordt.
Sodexo engageert
zich om Donderdag Veggiedag te promoten in zowel scholen, bedrijven als
rusthuizen. Sodexo heeft hiervoor een samenwerking ondertekend met EVA vzw, een
sterke organisatie die gedurende meer dan tien jaar kennis en expertise
verworven heeft op het gebied van plantaardige voeding en dankzij haar Donderdag
Veggiedagcampagne intussen een gekende naam is geworden. Het doel van de
Donderdag Veggiedag-campagne is om de mensen te stimuleren om een dag per
week vegetarisch te eten en zo een gezonde, duurzame én lekkere keuze te maken.
Sodexo en EVA, een
sterke samenwerking: Momenteel nemen een aantal Sodexo-restaurants al deel aan
Donderdag Veggiedag, maar door de samenwerking met EVA vzw kan dit verder
uitgebreid worden. Na de lancering van de actie in de woonzorgcentra, springen
ook scholen en bedrijven op de kar. In de restaurants zal het veggie- aanbod
uitgebreid en gepromoot worden en zal de consument geïnformeerd worden over de
voordelen van minder vlees eten. Donderdag Veggiedag blijft echter een vrije
keuze. Wie dat echt wil, kan nog altijd een maaltijd met vlees of vis krijgen.
HUB en ULB doen
vanaf 26 september ook mee aan Donderdag Veggiedag. In de Nederlandstalige
hogeschool en de Franstalige universiteit worden de restaurants door Sodexo
uitgebaat. De vegetarische schotels zijn in samenwerking met EVA vzw getest en
goedgekeurd en vanaf het begin van dit nieuwe academiejaar zal elke donderdag
de dagschotel lekker en gezond vegetarisch zijn!
De
samenwerking tussen Sodexo België en EVA vzw is weer een belangrijke stap
binnen het duurzame beleid van de Sodexo Groep. Sinds 2009 heeft de organisatie
zich verbonden aan het Better Tomorrow Plan; een plan dat duurzame
ontwikkeling stimuleert. Het Better Tomorrow Plan is van toepassing op de
34.300 sites in de 80 landen waarin de Groep aanwezig is en omvat 18 concrete
engagementen, waarvan duurzame voeding een belangrijk onderdeel is.
Steek de
oceaan over met de Star Flyer en behaal je yachtmanbrevetten
De kans om op volle oceaan de theoretische kennis van het navigeren te
combineren met de praktijk is uniek. De Hogere Zeevaartschool Antwerpen, ATC
Cruise Travel en Star Clippers gaan samen scheep op de Star Flyer. Die ontvangt
de trainees die een negentien dagen lange opleiding willen volgen bij de hoogst
gekwalificeerde lesgevers tijdens de zeilreis van St. Maarten naar Lissabon.
Deze
oceaanoversteek nodigt twee groepen zeilliefhebbers uit. Zij die hun kennis en
ervaring willen boosten. En zij die van de weidsheid van de Atlantic houden.
Deze zeemijlenvreters komen samen op de Star Flyer, een zeilend passagiersschip
dat in België werd gebouwd.
Zeven
lesgevers, verbonden aan de Hogere zeevaartschool van Antwerpen en
gespecialiseerd in zowel de professionele als de pleziervaartmaterie, geven
tijdens de oversteek lessen. De onderwerpen zijn navigatie, terminologie,
manoeuvres, astronavigatie, weerkunde op zee, veiligheid, reglementen en
maritieme radiocommunicatie nl. global maritime distress safety
system (GMDSS) voor de beroepsvaart restricted of general operator
certificaten. In de stopover op de Azoren en in de aankomsthaven
Lissabon worden bootmaneuvers aangeleerd en getest op schaal van de pleziervaart. De
sloepen van de Star Flyer zijn daar uitermate voor geschikt.
Op de
voorlaatste dag van de reis worden er aan boord proeven afgenomen waarmee de
trainees een brevet Yachtman of Yachtnavigator kunnen behalen. Frisser van de lever
examens afleggen is onmogelijk. Bovendien is de Star Flyer een te duchten
zeilschip. Het is luxe ingericht voor de passagiers, maar voor de aspirant
navigatoren wacht een volledig ingerichte navigatiehut en de beste, modernste
apparatuur op vlak van positiebepaling, ontvangst van meteo-data, communicatie
en veiligheid.
Pleziervaarders
die deze reis willen meemaken hoeven geen vaarbrevet te hebben. Door de
modulaire aanpak is dit concept geschikt voor beginners zowel als voor
brevethouders die hun kennis willen vervolmaken.
De 20-daagse
reis start op 8 april 2014 met vlucht Amsterdam-St Maarten en eindigt op 28
april in Lissabon met vlucht terug naar Brussel.
Deze
winter blijft Little Marcel trouw aan zijn stijl. Speels en tijdloos zijn de
kernwoorden van deze collectie, boordevol kleurrijke streepjes, aansluitende
modellen en een persoonlijke marine look. Mannen, vrouwen en kinderen hebben
allemaal recht op een kleurrijke winter.
Voor
zijn wintercollectie koos Little Marcel Femme voor een brede waaier aan kleur :
gaande van warme herfstkleuren tot pastels en zelfs erg levendige kleuren om de
koude winterdagen op te fleuren. Dit seizoen koos Little Marcel voor een
marinestijl met ludieke details als oranje, gele of blauwe lederen knopen,
geborduurde en kleurrijke army pins of de voering in een contrasterende
print.
Met
Little Marcel Femme lanceert Little Marcel een chique en tijdloze
capsulecollectie die tegelijkertijd stedelijk en vrouwelijk is. De strakke
lijnen maken van de uitgesproken vrouwelijke silhouetten een look die niet
alleen sober maar ook glamoureus en modern is. De kleuren en stoffen vormen samen
een elegante en vlotte cocooning-stijl. Deze winter gaat Little Marcel Femme
gehuld in delicate stoffen als kasjmier, zijde, katoen en linnen.
De
wintercollectie 2013-2014 van Petit Marcel zit boordevol kleur en ideeën ! Je
vindt er alles wat je nodig hebt voor originele en comfortabele outfits. Dit
jaar kan je combineren met de stijlen Preppy London, Héritage, American Life of
Marin Rock. Uiteraard zijn de typische streepjes, de bekende marine
stijl en sterretjes ook van de partij ! Ieder kledingstuk beschikt over een
klein detail (borduurwerk, patch, print, ) die de stijl typeert. De materialen
zijn zacht en erg aangenaam om te dragen. Perfect om onze schatten deze winter
vrolijk warm te houden.
²De
Mister Marcel wintercollectie bestaat uit tijdloze kledingstukken: basistukken
in mooie materialen en een overvloed aan details voor elk deel van de
collectie. Met 80% wol in ieder stuk uit deze kledinglijn, vormen draagcomfort
en materiaalkwaliteit de rode draad. De typische blauw-wit-rode touch bevestigt
de Frenchy inspiratie van Mister Marcel voor deze casual chique-stijl met een
vleugje vintage. Mister Marcel zet de marine look weer op een moderne manier in
Killy,
een stijl met evenveel durf als de ontwerper
Terug
naar de bron, naar het hart van de Alpen dat de nieuwe wintercollectie
2013-2014 van Killy geïnspireerd heeft. De nieuwe wintercollectie 2013-2014 van
Killy verwijst naar de waarden van de atleet Jean-Claude Killy en van zijn
merk: durf, prestaties, engagement, uitmuntendheid en passie. Maar ze
symboliseert vooral zijn techniek van de "katapult"-start. Hij was
immers de enige die deze techniek beheerste aan het begin van zijn carrière. Hij
had twee tot drie jaar nodig om de "katapult"-start te ontwikkelen.
Bij deze aanpak stuwde hij zich vooruit, zowel met de benen als met de armen en
stuurde daarbij zo goed mogelijk de mechaniek van het deurtje dat zijn tijd
startte aan het einde van zijn omwenteling. Dankzij deze techniek won hij toen
een seconde en talrijke wedstrijden. Vandaag kent iedereen deze techniek. Ze
wordt hier gesymboliseerd door de diagonalen die men terugvindt in de volledige
wintercollectie 2013-2014.
Voor mannen heeft Killy
winterkleding ontworpen die de prestaties, de innovatie, de perfectie en het
engagement van het merk en van zijn stichter weergeeft.
De elegantie, de durf, de
uitmuntendheid en de passie van Killy, ook in de collectie voor vrouwen.
Al
meer dan 60 jaar levert Millet kleding en uitrustingen voor fans van het
hooggebergte. En voor ieder wat wils, of je nu houdt van alpinisme, bergsport,
lange-afstandwandeltochten, trekking, skiën of zelfs fast hiking ! De
wintercollectie 2013-2014 staat helemaal in het teken van durf. Je bent een
ware waaghals als je helemaal solo de alpentrilogie beklimt dankzij het
Mountaineering gamma of samen met het limited edition Trilogie gamma, of twee
cols overwint dankzij de Ski-touring selectie of bovendien het aandurft om te
riden langs de mythische Couloir des Cosmiques met de Ride-On collectie. Om dit
allemaal aan te kunnen, heeft Millet verschillende maatschappelijk
verantwoorde, duurzame, innovatieve en design producten ontworpen om iedereen
zijn of haar overwinning te gunnen deze winter!
De
drie mythische Alpenpieken (de Eiger, de Matterhorn, Les Grandes Jorasses)
helemaal solo beklimmen: Eric Escoffier is erin geslaagd. Om deze immense
uitdaging tot een goed einde te brengen, had hij nood aan de juiste dosis
innovatie, prestatie en moed. Millet heeft deze waardes verenigd en waargemaakt
met het mountaineering gamma en de limited edition Trilogie serie. Deze
collectie maakt gebruik van exclusieve materialen als de nieuwe Gore-Tex®Pro,
die uitzonderlijk duurzaam en ademend is. Deze alpinismejassen voor extreme
omstandigheden, de thermische bescherming en de schoenen uit deze collectie
werden vervaardigd in de iconische kleuren die Eric Scoffier droeg tijdens zijn
heroïsche klim.
Dankzij
de Gore-Tex® Pro 3L, is de beschermende jas Trilogy GTX Pro erg duurzaam en
zeer ademend.
De
col du Chardonnet en col du Saleina zijn berucht voor steeds veranderende
weercondities. De Ski-touring is ideaal voor lange afstandswandeltochten omdat
ze nog lichter, vlot en ademend zijn.
De
mannelijke beschermingsvest Touring Neo biedt een 3-lagenstructuur. De
sportieve snit biedt volledige vrijheid van beweging. Deze bestaat uit
NeoShell®3L Stretch van Polartec® voor een uitzondelijke ademend resultaat.
De
mannelijke beschermingsvest Touring Shield ontworpen voor ski touring biedt een
Polartec® Powershield light en stretch bescherming. Deze vest is zeer ademend
en tegelijkertijd biedt hij een perfecte bescherming tegen alle weerelementen.
De
Matrix 30 MBS ski-touring rugzak won de gouden medaille tijdens de ISPO awards
2013. Hij wijkt totaal af van alle regels : zijn asymmetrisch design zorgt
ervoor dat hij in perfect evenwicht is tijdens het diagonaal dragen van skis.
De
mythische couloir des Cosmiques is het embleem van de collectie Ride On. Deze
collectie staat voor extra gewicht, garantie om weerstand te bieden aan de
elementen en bewegingsvrijheid. De mannelijke Cosmic Couloir radicale vest
bestaat uit Gore-tex® 3 lagen en werd ontworpen voor ski mountaineering. Deze
jas beschikt over verstevendige bescherming aan de schouders, ellebogen en
onderkant van de vest.
De Gakona is een vrouwelijke freerider vest vervaardigd uit
Gore-Tex® Soft Shell 3L. Deze jas biedt een ideale temperatuursregeling dankzij
het geborsteld fleece aan de binnenkant.
De
Steep 30 Safety Pack is dé ideale rugzak voor modern ski-mountaineering. Hij
biedt een makkelijk te bereiken veiligheidskit voor lawines met daarin
verschillende onontbeerlijke alpinismefunctionaliteiten.
De
consument van vandaag is op zoek naar authentieke, eerlijke producten, bij
voorkeur van eigen bodem. En toch blijken vele Belgen de delicatessen van eigen
bodem niet altijd te kennen. Zoals de Belgische truffel, de enige echte truffel
met een jasje van chocolade schilfers.
Dat
het begrip Belgische truffel niet zo bekend is, blijkt uit een onderzoek van
het bureau Why5 dat in opdracht van de Belgische truffelfabrikant Duc dO werd
gevoerd. De resultaten brachten aan het licht dat de Belg verlekkerd is op de
schilfertruffel, zonder te weten dat deze truffel behoort tot onze nationale
trots. Uit de antwoorden bleek ook waarom de consument deze truffel zo lekker
vindt, wie hem eet en wanneer en hoe hij genuttigd wordt. Een smakelijke
enquête met verrassende resultaten.
Op
de vraag wat een Belgische truffel is, bleef driekwart van de ondervraagden het
juiste antwoord schuldig. Bij nader inzien had 97 % al een Belgische truffel
geproefd en lekker bevonden. 43 % verwarde hem met de Franse truffel, de
truffel met een laagje cacaopoeder. Drie zaken maken de Belgische truffel zo
bijzonder: het feit dat hij gemaakt is van Belgische chocolade, zijn zachte
romige textuur die smelt in de mond en zijn jasje van chocoladeschilfers.
Dankzij het proces waarbij de truffel gerold wordt in chocoladeschilfers, is
geen enkele Belgische truffel identiek. Dat maakt hem zo uniek.
Gemiddeld
eet de Belg 6,2 keer per jaar Belgische truffels, 46% houdt het dan per
smulmoment bij een paar truffels, beheerste fijnproevers hebben zelfs de
discipline om hun zoete zonde tot één exemplaar te beperken. 15 % eet er naar
eigen zeggen net genoeg en evenveel respondenten vinden dat ze net iets
teveel eten beide uitspraken zijn uiteraard persoonlijk en relatief en 6 %
weet eenmaal begonnen van geen ophouden en kan gerust een hele doos aan.
De
belangrijkste momenten waarop truffels gegeten worden concentreren zich rond
familiemomenten zoals familiefeesten, de feestdagen en familiebezoeken. Er
hoeft ook niet meteen een aanleiding te zijn: velen vinden een gezellig
winteravond al een gedroomd excuus om de truffels boven te halen en 63 %
begeeft zich zomaar aan de truffel, bij wijze van pure zelfverwennerij.
Truffels worden geschonken bij wijze van kleine attentie (61 %), als cadeautje
voor een informele gelegenheid (71 %), bij een formele gelegenheid (58 %) en bij
een verjaardag of moeder/vaderdag (53 %).
Conclusie:
de Belgische truffel is pure emotie
Geven,
delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels. De Belgische
truffel mag dan ook als naam te weinig bekend zijn, het product zelf wordt
algemeen gewaardeerd om zijn authentieke smaak, zijn zachte vulling, zijn
heerlijke chocoladeschilfers en ook omwille van zijn imago: een Belgische
truffel staat voor een nobel, chic en ambachtelijk product. Geven, delen,
genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels.
Consumenten
zijn steeds meer op zoek naar producten die hen een goed gevoel geven. Dankzij dit
gamma verse soepen waait er voortaan een nieuwe, natuurlijke wind door de
Belgische markt. Vanaf september kunnen lekkerbekken smullen van de verfijnde
smaak en smeuïge textuur van de verse soepen van Cully & Sully.
De
bedenkers Cullen Allen en Colum OSullivan uit Ierland werden al van kleins af
ondergedompeld in de wondere wereld van lekker eten. Ze willen maar één ding:
authentieke soepen bereiden die liefhebbers van lekker eten doen watertanden.
Deze veloutés bestaan uit een heerlijke mix van zorgvuldig uitgekozen verse
groenten en kruiden. Die geven elk product zijn typische smaak en
uitzonderlijke textuur.
Het
gamma bestaat uit zes overheerlijke verse soepen: de Velouté met Wortel, Honing
en Koriander, de Romige Velouté met Tomaat en Basilicum, de Velouté met
Groenten, de Velouté met Kip en Groenten, de Champignonsoep en de Thaise
kippensoep zullen heel wat lunchpauzes op kantoor of lichte maaltijden thuis
opvrolijken. De soepen zijn zo samengesteld dat ook vegetariërs of consumenten
met een glutenintolerantie van deze lekkernij kunnen genieten.
Ze
zijn verpakt in leuke zwarte herbruikbare potten van 400g. Je kunt ze dus gewoon
in de microgolfoven opwarmen, wanneer je er maar zin in hebt. Bovendien krijg
je bij één soep alvast 2 van de
5 aanbevolen porties fruit en groenten per dag binnen!
Cully
& Sully heeft Delhaize al overtuigd, deze heerlijke soepen zullen exclusief
verkrijgbaar zijn in alle Delhaize winkels. Wacht dus niet langer en laat u
verleiden door deze smaakvolle soepen die al heel wat Europese smaakprijzen in
de wacht hebben gesleept!
Eider
werd opgericht in 1962, niet ver van het meer van Annecy in de Franse Alpen.
Geen wonder dus, dat het merk gespecialiseerd is in (berg)sport- en
outdoorkledij. Alle Eider-collecties worden ontworpen en vervaardigd in het
atelier in Annecy. De passie voor de bergen gecombineerd met de meer dan 50 jaar ervaring
van het merk zorgen elk seizoen opnieuw voor de meest innoverende collecties,
uitgerust met de beste technologie.
Deze
winter lanceert Eider haar nieuwe kledinglijn « Annecy Living ». Deze staat
voor een authentieke outdoorlevensstijl met een hedendaagse, stedelijke toets.
De collectie met verfijnde snit werd ontworpen vertrekkende van technische
materialen, die de kledij een innoverende look geven.
De
SNOWSPORTS-collectie bestaat uit drie lijnen, en is er voor skiërs van elk
niveau. Het nieuwe en meest exclusieve gamma heet Cross Over Series, een lijn
met de meest veelzijdige skikleding ooit. Ze brengt de noodzakelijke snufjes
voor het skiën samen met een stijlvol design waarmee je zo de winterkou van de
stad in kan. De Kanda-jas en broek zijn hier de perfecte voorbeelden van.
Freeriders en ervaren skiërs die graag grote vlaktes, steile hellingen en verse
sneeuw opzoeken, vinden zeker hun gading in de Wide Anglelijn. De uitrusting
die deze lijn biedt, zoals de Spencer-jas en broek, heeft een ademende werking
en zorgt tegelijk voor een maximale bescherming dankzij de Gore-Tex Pro 3
layers. De Focuslijn is er voor skiërs die van snelheid en slides houden. De
Nagako-jas en Courmayeur-broek, uitgerust met de Defender® Stretch-technologie,
beantwoorden aan de verwachtingen van de meest veeleisende skiërs.
PORTUGEES VIJFSTERRENRESORT
WINT TWEE WORLD TRAVEL AWARDS
Martinhal blinkt uit in luxe
familievakanties
Het Portugese Martinhal Beach
Resort & Hotel heeft twee World Travel Awards gewonnen voor
Europes leading villa resort en Portugals leading family resort. Het is het tweede
jaar op rij dat Martinhal in de prijzen valt bij deze prestigieuze
verkiezingen. Het Portugese vijfsterrenresort biedt families en koppels hoge
vakantiekwaliteit met haar ruim opgezette hotel, vakantiehuisjes, wellness,
outdooractiviteiten, gastronomie én gastvrijheid.
De World Travel Awards, ook wel de Oscars van
de reisbranche genoemd, vonden dit jaar plaats in het Turkse Antalya. Elk jaar
worden er 100 onderscheidingen uitgereikt aan de koplopers van Europas reisindustrie.
De jury bestaat uit de reisindustrie en het publiek. De World Travel Awards
zijn in 1993 opgericht om uitmuntende prestaties in de toeristische industrie
te erkennen, te belonen en te vieren. De award-show bestaat dit jaar 20 jaar
en een WTA wordt beschouwd als de hoogste prestatie die een reisproduct kan
ontvangen.
Aan een 700 meter lang strand in
de Algarve ligt het luxueuze Martinhal Beach Resort & Hotel. Met 300
zondagen, veel luxe en persoonlijke aandacht is dit hotel een oase van ontspanning.
Martinhal beschikt over 37 luxe hotelkamers, 132 stijlvolle huizen in Martinhal
Village opgedeeld in 4 verschillende types: Ocean Houses, Bay Houses, Garden
Houses en Pinewoods Houses, 45 luxe villas met privézwembaden en 23 Vilas
Mimosa huisjes in een meer Portugese traditionele stijl. Het resort is winnaar
van de TripAdvisor Travellers Choice Award 2013 in de categorie
luxehotels in Portugal én winnaar van de World Travel Award 2012 in de categorie
Europes Leading Villa Resort. Het resort ligt in het nationale natuurpark
Costa-Vicentina en heeft drie restaurants: O Terraço, As Dunas en Os Gambozinos
waar (kindvriendelijke) gerechten uit de Portugese keuken evenals versgevangen
vis en zeevruchten worden geserveerd. Er zijn vijf grote zwembaden waaronder
het familiezwembad Village Pool en het sportzwembad Club 98, een eigen spa,
talloze sportvelden, strand van 700 meter en een unieke baai Martinhal Bay
speciaal voor (water)sportliefhebbers om te kajakken, snorkelen, zeilen of
windsurfen. Surfen kan dan weer op één van de 22 andere stranden in een
omgeving. Sagres is ook een trekpleister voor cultuur, met het Fort van de
historische ontdekkingsreiziger Hendrik de Zeevaarder. www.martinhal.com
Viega heeft als eerste een in de hoogte verstelbaar wc-element ontwikkeld
met voorwandmontage. Eco Plus is een grote troef voor ziekenhuizen of
rusthuizen, maar past ook perfect bij de in opmars zijnde meergeneratiewoningen.
Al die verschillende noden vragen om flexibele oplossingen in de
woninginrichting. Het toilet kan telkens met één druk op de knop traploos en
zonder elektronische aandrijving in de hoogte worden versteld.
Een te laag toilet is voor lange mensen al erg oncomfortabel, maar omgekeerd is
het nog een stuk problematischer. Het nieuwe wc-element Eco Plus van Viega past
hier op een elegante manier perfect een mouw aan. Net zoals een bureaustoel kan
de hoogte door middel van een gasveer aangepast worden. Met behulp van het
eigen zelfs heel lichte - lichaamsgewicht kan de gebruiker zelf de hoogte
tussen 40 cm
en 48 cm
aanpassen. Het element kan trouwens met alle gangbare keramiek worden
gecombineerd, en dankzij de gladde binnenzijde van de flexibele afvoerbuis is
de afvoer obstructievrij.
Vertrouwde en eenvoudige montage: De installatie
van het wc-element verloopt volgens hetzelfde principe als bij andere Viega Eco
Plus-modules. Ook de bekende systeemmaat met een breedte van 490 mm en een hoogte van 1.130 mm is hetzelfde.
Nadat het wc-element is gemonteerd, kan de tegelzetter met een speciaal
meegeleverde afdekking tot aan de opening voor de bedieningsplaat doorwerken.
De installateur plaatst vervolgens de kunststof dekplaat met afdichting en
brengt vervolgens de glasplaat aan.
De in hoogte verstelbare WC
werkt met de vertrouwde Viega inbouwspoelkasttechnologie, die met alle gangbare
keramiek kan worden gecombineerd. Met één druk op de knop kan de zithoogte van
de wc individueel worden ingesteld op een hoogte tussen 40 en 48 cm.
Deze
winter heeft Odlo zich laten inspireren door zijn atleten, die zich tijdens hun
training en in wedstrijden, ongeacht het weer, hun grenzen verleggen om hun
sportieve passie te kunnen beleven. Odlo weet dat de passie voor die beweging
niet alleen zijn atleten motiveert om ongeacht de winterse omstandigheden
uitgebreid in de stad te gaan lopen of in de bergen te gaan skiën tot
zonsondergang. Voor dit seizoen heeft Odlo daarom een nieuwe en richtinggevende
technologie ontwikkeld, die het voor actieve mensen mogelijk maakt hun passie
nog langer te beleven. Achter Odlo staan mensen die weten waar het bij de
ontwikkeling van kleding om draait. Mensen die actief onderweg zijn, vol passie
voor de sport en ook graag zelf hun grenzen opzoeken. Dat is de beste
voorwaarde voor een authentiek merk.
Wanneer
de passie oplaait, wanneer de dag niet lang genoeg kan zijn om de skipiste nog
één keertje meer af te dalen, dan komt Muscle Force in het spel. Want langer
skiën is vanaf nu mogelijk. Dankzij doelgerichte spierondersteuning, efficiënte
klimaatregeling en effectieve isolatie. Dit is wat het nieuwe
spierondersteunende ondergoed Muscle Force belooft. Muscle Force is het nieuwe
hightechondergoed, dat ODLO speciaal voor alpineskiën heeft ontwikkeld. De
spieren blijven langer veerkrachtig voor veel langer skiplezier. Het
skiondergoed beschikt over drie specifieke functies, in duidelijk
gedefinieerde lichaamszones: spierondersteuning, een snelle droogtijd en temperatuurregeling.
Enkel op plekken waar het lichaam ze nodig heeft. De doelgerichte
spierondersteuning bevindt zich aan de dijen en aan de boven- en onderarmen.
De
nieuwe Muscle Force collectie bestaat uit een shirt met lange mouwen, een tight
met lange pijpen en een ¾ tight, telkens voor dames en heren, in telkens 2
kleuren. Voor het optimale functioneren door een perfecte pasvorm bestaat
ervoor Muscle Force een eigen maattabel.
Reach
out and feel the Games Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van
een atleet of atlete: het voelen van deze olympische spirit en op dag X de
beste prestatie afleveren dat zijn onvergetelijke momenten. Opdat de atleten
zich ongestoord kunnen concentreren op hun wedstrijd, heeft Odlo een uniek
renpak en een eigen Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen
van 2014 in
Sochi voor het eerst zullen worden gedragen: de best mogelijke uitrusting voor
de Spelen.
De
highlights van deze lijn zijn het winddichte langlaufjas Frequency X en de bijbehorende
microvezelbroek Energy X met elastische inzetstukken en de Sochi softshelljas.
De lijn wordt aangevuld door bijbehorend naadloos Evolution ondergoed in een cool
ruitjesdesign, tussenlagen en accessoires. De producten van deze collectie
liggen vanaf 15 oktober 2013 bij de winkelier en biedt een tastbare
merkbeleving dat de fans en de consumenten dichter bij de Olympische Spelen en
de atleten brengt.
Ongeacht
de weersomstandigheden of de intensiteit van de beweging, met het tec
shirt-concept biedt ODLO het perfecte antwoord op elke situatie. De basis is
het temperaturecontrol-system, dat zijn doeltreffendheid reeds bewezen heeft
voor de ondergoedlijn.
Midlayers
(tussenlagen) hebben een klimaatregulerende functie en zijn als tweede laag een
belangrijk onderdeel van het functionele meerlagenprincipe. De Active-lijn werd
ontwikkeld voor wintersporters die naast functionaliteit veel belang hechten
aan kwaliteit. De highlight van deze lijn is de ENERGETIC, een stretch fleece
met opstaande kraag en een halve zip in warm-kwaliteit. De zip is schuin
weggewerkt om meer comfort te geven onder de kin en is voorzien van een pocket
op de borst.
Accessoires
zijn klein van formaat, maar hebben een groot effect. Ze maken een
sportuitrusting niet alleen visueel volledig af. Ze zorgen er ook voor dat de
atleet op vlak van warmteregulatie steeds in zijn ideale comfortzone blijft. Functionele
accessoires voorkomen warmteverlies en beschermen tegen de grillen van het weer
zoals sneeuw, koude, wind, regen en zon. Toppers deze winter zijn de INTENSITY
gloves en hats, en de hat POLYKNIT.
Een huisdier meenemen op reis, is niet altijd
evident, zeker niet als je in een hotel logeert. Belvilla, specialist in
vakantiewoningen, heet de huisdieren welkom, want in niet minder dan
achtduizend vakantiewoningen mogen de viervoeters hun baasjes vergezellen. Naar
aanleiding van Werelddierendag op 4 oktober aanstaande nam Belvilla het
reisgedrag van de Belgen onder de loep en kwam tot een interessante conclusie.
Huisdieren gaan vooral in de zomermaanden massaal
mee met hun Belgische baasjes die vooral een vakantiewoning boeken in België,
Frankrijk, Duitsland, Nederland en Oostenrijk. 46 % van de huisdieren verblijft
in een vakantiewoning in België. Op internationaal vlak zien we in 2013 een
groei van 7% (t.o.v. 2012) van reizigers die hun hond of kat meenemen. Voor de
Belgen gaat het zelfs om een groei van 15%! Een opmerkelijk verschil. Bij één
op de vijf boekingen van een vakantiewoning gaat een huisdier mee.
Of Werelddierendag bovenstaande cijfers beïnvloedt?
Zeker, want dan gaat zelfs bij één op vier boekingen een huisdier mee. Met
andere woorden, dieren krijgen op 4 oktober een fantastisch geschenk: een
verblijf in een vakantiewoning van Belvilla. Dit jaar valt 4 oktober bovendien
op een vrijdag, het mogelijke begin van een leuk weekend aan zee, in de
Ardennen, in binnen- of buitenland.
Het vinden van een geschikte vakantiewoning is
eenvoudig via de door
Belvilla speciaal hiervoor ontwikkelde themapagina www.belvilla.be/vakantiehuis-met-hond. Hier krijgt de bezoeker
een overzicht te zien van vakantiewoningen waar niet één, maar ook twee of drie
huisdieren het weekend van hun dromen gerealiseerd zien.
Honden en wie weet katten, zijn graag bij hun
mensen. Wellicht doet het er niet toe naar waar en voor hoelang ze mee gaan op
vakantie. Alhoewel, het warme haardvuur of het groen rond een vakantiewoning
van Belvilla weten ze wel te appreciëren. En dus blijft je trouwe viervoeter
niet thuis maar hij gaat gezellig mee om samen te
genieten, te rennen, wandelen, stoeien. En je kat, die zal als nooit voorheen
spinnen, met dank aan Belvilla.
Holland
America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef
Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is
Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op
twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een
kookdemonstratie en workshop zal geven in het Culinary Arts Center aan boord
van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium
cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een
samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.
Wout
Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en
diverse televisieprogrammas, zal op de cruises 10 nachten Heilig land
Sojourn van 20-30 november 2013 en op de 11 nachten Iberisch
avontuur van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45
minuten geven in het Culinary Arts Center,
een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een
120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit
concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland
America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven
die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29
per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.
De
tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam 10 nachten Heilig Land Sojourn
starten vanaf 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft
een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus.
Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije),
Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).
De 11 nachten Iberisch Avontuur, eveneens met ms
Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor
deze cruise start vanaf 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs
de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse
Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van
zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en
geniet je van idyllische landschappen.
De
workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer,
ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.
Binnen
de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van
culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een
Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de
Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De
Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van
ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor
de keuken van Holland America Line.
Eén
avond per cruise worden decor, menus, wijnen en tafeldecoratie in het fine
dine restaurant Pinnacle Grill zodanig veranderd dat de gasten de echte
sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde
concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de
Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren
restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een
selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.
Spa
Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:
Het
Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het
natuurlijk mineraalwater van Spa
Spa
Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd.
Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk
mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de
natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de
magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van
de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op
ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de
regio verrijken.
Twee
jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing
met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel
in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in
aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont
het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische
attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de
inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale
mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van
werkgelegenheid en milieubescherming.
Op
een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de
geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van
Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen
van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk
lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk
mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van
flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa
Monopole.
Met
dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20
personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op
leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de
bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in
het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale
tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het
parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie
om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De
tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.
Spa
Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk
mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder
te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000
bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.
Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 -
4900 Spa
Tijdens de 65e
IAA Frankfurt, staat innovatie van banden wederom centraal op de Michelin stand.
De filosofie van de R&D teams van de Groep omvat het omzetten van de
ontwikkelde technologieën voor de autosport naar producten voor het grote
publiek.
De Michelin
Groep heeft aangekondigd actief deel te nemen aan de FIA Formula E. Het belang van technologie tijdens deze raceklasse
(waar uitsluitend volledig elektrische wagens aan deelnemen), het feit dat deze
races in stadscentra worden gehouden, en de introductie van 18 inch banden op
eenzitters, vormen technische uitdagingen voor de ontwikkeling van nieuwe
banden. Michelins betrokkenheid daarbij laat zien dat autoraces concrete
antwoorden kunnen bieden op problemen rond de mobiliteit van mensen en
goederen.
Michelins
nieuwe band voor ultrahoge prestaties, de MICHELIN Pilot Sport Cup 2,is als enige gehomologeerd voor
twee bijzondere nieuwe wagens die op de IAA worden gepresenteerd, namelijk de Ferrari 458 Speciale en de Porsche 918 Spyder.
In het kader
van de MICHELIN Total Performance strategie, waardoor meer prestaties in één band
kunnen worden samengebracht, zal de nieuwe Peugeot 308 worden uitgerust op MICHELIN Energy Saver +en
MICHELIN Pilot Sport 3 banden. Deze auto wordt daardoor energiezuiniger,
terwijl hij ook qua veiligheid, handling en levensduur uitstekend presteert.
Deze MICHELIN
Total Performance strategie is ook toegepast bij een conceptauto zoals de Peugeot
208 HYbrid FE. Daarvoor heeft Michelin een gamma banden in nieuwe afmetingen ontwikkeld:
ze zijn hoger en tegelijkertijd smaller (met een grote hieldiameter). Op die
manier kunnen meerdere, ogenschijnlijk tegenstrijdige, prestaties tegelijk
worden verbeterd.