Met de driedimensionale
pannen van GreenPan varieer je makkelijk, lekker en gezond. Een stevige steak,
een malse moot zalm, beetgare groentjes of een omelet baveuse We houden van
variatie in de keuken en toveren het liefst elke dag iets anders op ons bord.
Maar hoe we ook variëren met smaken en ingrediënten, voor de bereiding grijpen
we meestal naar één en dezelfde pan. Maar het kan beter, lekkerder én gezonder,
met de nieuwe 3D-pannen van GreenPanTM. Ontdek de collectie Milan, met telkens
een aangepaste bodem voor een optimale vetverdeling!
GreenPanTM is vandaag
wereldwijd een referentie voor gezond koken. Dit jaar riep Test-Aankoop de
Belgische potten en pannen met hun revolutionaire antikleeflaag trouwens voor
de tweede keer uit tot Beste Koop. Vandaag doet GreenPanTM de culinaire
wereld opnieuw watertanden met de driedimensionale pannen Milan 3D op maat van
wat je kookt: I LOVE Meat and Poultry! - - I LOVE Fish and Veggies! - - I LOVE
Eggs and Pancakes!
Zo is de bodem specifiek
aangepast aan het product en zijn bereidingswijze. Geribd, met kuiltjes of
glad: elk oppervlak garandeert een optimale verdeling van de vetstof en draagt
zo bij tot een beter bakresultaat en een langere levensduur van de pan. Nieuw
ook is de inductiebodem Magneto. In traditionele inductiepannen wordt een
speciale roestvrij-stalen plaat in de bodem aangebracht. De body van de Milan
3D-pannen daarentegen is één geheel, omdat de magnetische inductielaag erop
wordt gesprayd. Daardoor is de pan niet alleen licht, maar beschikt hij ook
over een uiterst stabiele bodem, milieuvriendelijk geproduceerd.
De Milan 3D-pannen zijn
verder uitgerust met een opvallende aluminium rand die deel uitmaakt van de
nieuwe look & feel van GreenPanTM. Deze getrimde rand oogt elegant en
beschermt de pan tegen mogelijke beschadigingen. Zo blijven de pannen in
topvorm, zelfs na veelvuldig koken, afwassen en stapelen.
Geribd voor vlees en
gevogelte : Leg een T-bone of een flinke kippenbil in de pan en je merkt het
meteen: de vetstof wordt door het gewicht naar de randen van de pan geduwd. Zo
kan vlees of gevogelte in het midden nog rauw zijn, terwijl de rest wel perfect
gaar is. Het geribde oppervlak van de I LOVE Meat and Poultry!-pan zorgt
ervoor dat de vetstof zich over de hele pan kan verspreiden zodat elk stuk
gelijkmatig bakt en een lekker bruin korstje krijgt.
Kuiltjes voor vis en
groenten : Vis met de perfecte cuisson in één stuk uit de pan halen? Groenten
beetgaar wokken? Niet altijd evident, maar met de extra dimensie van GreenPanTM
lukt het probleemloos. De kuiltjes in de I LOVE Fish and Veggies!-pan zorgen
dat er overal in de pan voldoende vetstof aanwezig blijft, ook tijdens het
roerbakken. Resultaat: een sappig stuk vis en perfect gegaarde groentjes, netjes
van de pan op het bord, mét smaak en zonder krassen.
Glad voor eieren en pannenkoeken : Vloeibare,
eiwitrijke ingrediënten vragen om een vlakke pan die 100% contact met de
antikleeflaag mogelijk maakt. Alleen zo krijgen we die spiegeleitjes, omeletten
en pannenkoeken mooi gebakken en zonder geknoei uit de pan. De I LOVE Eggs and
Pancakes!-pan heeft een glad, effen oppervlak met een krasbestendige
antikleeflaag. Dé garantie voor 100% bakgemak
Sodexo moedigt
duurzame en gezonde voeding verder aan dankzij een samenwerking met EVA vzw, de
organisatie die vegetarisch eten stimuleert. Gesteund door EVA zal Sodexo
Donderdag Veggiedag invoeren in verschillende sectoren. Dat betekent dat er
elke donderdag naast het gewone aanbod nu ook een vegetarische maaltijd
klaargemaakt wordt die bij de klanten actief gepromoot wordt.
Sodexo engageert
zich om Donderdag Veggiedag te promoten in zowel scholen, bedrijven als
rusthuizen. Sodexo heeft hiervoor een samenwerking ondertekend met EVA vzw, een
sterke organisatie die gedurende meer dan tien jaar kennis en expertise
verworven heeft op het gebied van plantaardige voeding en dankzij haar Donderdag
Veggiedagcampagne intussen een gekende naam is geworden. Het doel van de
Donderdag Veggiedag-campagne is om de mensen te stimuleren om een dag per
week vegetarisch te eten en zo een gezonde, duurzame én lekkere keuze te maken.
Sodexo en EVA, een
sterke samenwerking: Momenteel nemen een aantal Sodexo-restaurants al deel aan
Donderdag Veggiedag, maar door de samenwerking met EVA vzw kan dit verder
uitgebreid worden. Na de lancering van de actie in de woonzorgcentra, springen
ook scholen en bedrijven op de kar. In de restaurants zal het veggie- aanbod
uitgebreid en gepromoot worden en zal de consument geïnformeerd worden over de
voordelen van minder vlees eten. Donderdag Veggiedag blijft echter een vrije
keuze. Wie dat echt wil, kan nog altijd een maaltijd met vlees of vis krijgen.
HUB en ULB doen
vanaf 26 september ook mee aan Donderdag Veggiedag. In de Nederlandstalige
hogeschool en de Franstalige universiteit worden de restaurants door Sodexo
uitgebaat. De vegetarische schotels zijn in samenwerking met EVA vzw getest en
goedgekeurd en vanaf het begin van dit nieuwe academiejaar zal elke donderdag
de dagschotel lekker en gezond vegetarisch zijn!
De
samenwerking tussen Sodexo België en EVA vzw is weer een belangrijke stap
binnen het duurzame beleid van de Sodexo Groep. Sinds 2009 heeft de organisatie
zich verbonden aan het Better Tomorrow Plan; een plan dat duurzame
ontwikkeling stimuleert. Het Better Tomorrow Plan is van toepassing op de
34.300 sites in de 80 landen waarin de Groep aanwezig is en omvat 18 concrete
engagementen, waarvan duurzame voeding een belangrijk onderdeel is.
Steek de
oceaan over met de Star Flyer en behaal je yachtmanbrevetten
De kans om op volle oceaan de theoretische kennis van het navigeren te
combineren met de praktijk is uniek. De Hogere Zeevaartschool Antwerpen, ATC
Cruise Travel en Star Clippers gaan samen scheep op de Star Flyer. Die ontvangt
de trainees die een negentien dagen lange opleiding willen volgen bij de hoogst
gekwalificeerde lesgevers tijdens de zeilreis van St. Maarten naar Lissabon.
Deze
oceaanoversteek nodigt twee groepen zeilliefhebbers uit. Zij die hun kennis en
ervaring willen boosten. En zij die van de weidsheid van de Atlantic houden.
Deze zeemijlenvreters komen samen op de Star Flyer, een zeilend passagiersschip
dat in België werd gebouwd.
Zeven
lesgevers, verbonden aan de Hogere zeevaartschool van Antwerpen en
gespecialiseerd in zowel de professionele als de pleziervaartmaterie, geven
tijdens de oversteek lessen. De onderwerpen zijn navigatie, terminologie,
manoeuvres, astronavigatie, weerkunde op zee, veiligheid, reglementen en
maritieme radiocommunicatie nl. global maritime distress safety
system (GMDSS) voor de beroepsvaart restricted of general operator
certificaten. In de stopover op de Azoren en in de aankomsthaven
Lissabon worden bootmaneuvers aangeleerd en getest op schaal van de pleziervaart. De
sloepen van de Star Flyer zijn daar uitermate voor geschikt.
Op de
voorlaatste dag van de reis worden er aan boord proeven afgenomen waarmee de
trainees een brevet Yachtman of Yachtnavigator kunnen behalen. Frisser van de lever
examens afleggen is onmogelijk. Bovendien is de Star Flyer een te duchten
zeilschip. Het is luxe ingericht voor de passagiers, maar voor de aspirant
navigatoren wacht een volledig ingerichte navigatiehut en de beste, modernste
apparatuur op vlak van positiebepaling, ontvangst van meteo-data, communicatie
en veiligheid.
Pleziervaarders
die deze reis willen meemaken hoeven geen vaarbrevet te hebben. Door de
modulaire aanpak is dit concept geschikt voor beginners zowel als voor
brevethouders die hun kennis willen vervolmaken.
De 20-daagse
reis start op 8 april 2014 met vlucht Amsterdam-St Maarten en eindigt op 28
april in Lissabon met vlucht terug naar Brussel.
Deze
winter blijft Little Marcel trouw aan zijn stijl. Speels en tijdloos zijn de
kernwoorden van deze collectie, boordevol kleurrijke streepjes, aansluitende
modellen en een persoonlijke marine look. Mannen, vrouwen en kinderen hebben
allemaal recht op een kleurrijke winter.
Voor
zijn wintercollectie koos Little Marcel Femme voor een brede waaier aan kleur :
gaande van warme herfstkleuren tot pastels en zelfs erg levendige kleuren om de
koude winterdagen op te fleuren. Dit seizoen koos Little Marcel voor een
marinestijl met ludieke details als oranje, gele of blauwe lederen knopen,
geborduurde en kleurrijke army pins of de voering in een contrasterende
print.
Met
Little Marcel Femme lanceert Little Marcel een chique en tijdloze
capsulecollectie die tegelijkertijd stedelijk en vrouwelijk is. De strakke
lijnen maken van de uitgesproken vrouwelijke silhouetten een look die niet
alleen sober maar ook glamoureus en modern is. De kleuren en stoffen vormen samen
een elegante en vlotte cocooning-stijl. Deze winter gaat Little Marcel Femme
gehuld in delicate stoffen als kasjmier, zijde, katoen en linnen.
De
wintercollectie 2013-2014 van Petit Marcel zit boordevol kleur en ideeën ! Je
vindt er alles wat je nodig hebt voor originele en comfortabele outfits. Dit
jaar kan je combineren met de stijlen Preppy London, Héritage, American Life of
Marin Rock. Uiteraard zijn de typische streepjes, de bekende marine
stijl en sterretjes ook van de partij ! Ieder kledingstuk beschikt over een
klein detail (borduurwerk, patch, print, ) die de stijl typeert. De materialen
zijn zacht en erg aangenaam om te dragen. Perfect om onze schatten deze winter
vrolijk warm te houden.
²De
Mister Marcel wintercollectie bestaat uit tijdloze kledingstukken: basistukken
in mooie materialen en een overvloed aan details voor elk deel van de
collectie. Met 80% wol in ieder stuk uit deze kledinglijn, vormen draagcomfort
en materiaalkwaliteit de rode draad. De typische blauw-wit-rode touch bevestigt
de Frenchy inspiratie van Mister Marcel voor deze casual chique-stijl met een
vleugje vintage. Mister Marcel zet de marine look weer op een moderne manier in
Killy,
een stijl met evenveel durf als de ontwerper
Terug
naar de bron, naar het hart van de Alpen dat de nieuwe wintercollectie
2013-2014 van Killy geïnspireerd heeft. De nieuwe wintercollectie 2013-2014 van
Killy verwijst naar de waarden van de atleet Jean-Claude Killy en van zijn
merk: durf, prestaties, engagement, uitmuntendheid en passie. Maar ze
symboliseert vooral zijn techniek van de "katapult"-start. Hij was
immers de enige die deze techniek beheerste aan het begin van zijn carrière. Hij
had twee tot drie jaar nodig om de "katapult"-start te ontwikkelen.
Bij deze aanpak stuwde hij zich vooruit, zowel met de benen als met de armen en
stuurde daarbij zo goed mogelijk de mechaniek van het deurtje dat zijn tijd
startte aan het einde van zijn omwenteling. Dankzij deze techniek won hij toen
een seconde en talrijke wedstrijden. Vandaag kent iedereen deze techniek. Ze
wordt hier gesymboliseerd door de diagonalen die men terugvindt in de volledige
wintercollectie 2013-2014.
Voor mannen heeft Killy
winterkleding ontworpen die de prestaties, de innovatie, de perfectie en het
engagement van het merk en van zijn stichter weergeeft.
De elegantie, de durf, de
uitmuntendheid en de passie van Killy, ook in de collectie voor vrouwen.
Al
meer dan 60 jaar levert Millet kleding en uitrustingen voor fans van het
hooggebergte. En voor ieder wat wils, of je nu houdt van alpinisme, bergsport,
lange-afstandwandeltochten, trekking, skiën of zelfs fast hiking ! De
wintercollectie 2013-2014 staat helemaal in het teken van durf. Je bent een
ware waaghals als je helemaal solo de alpentrilogie beklimt dankzij het
Mountaineering gamma of samen met het limited edition Trilogie gamma, of twee
cols overwint dankzij de Ski-touring selectie of bovendien het aandurft om te
riden langs de mythische Couloir des Cosmiques met de Ride-On collectie. Om dit
allemaal aan te kunnen, heeft Millet verschillende maatschappelijk
verantwoorde, duurzame, innovatieve en design producten ontworpen om iedereen
zijn of haar overwinning te gunnen deze winter!
De
drie mythische Alpenpieken (de Eiger, de Matterhorn, Les Grandes Jorasses)
helemaal solo beklimmen: Eric Escoffier is erin geslaagd. Om deze immense
uitdaging tot een goed einde te brengen, had hij nood aan de juiste dosis
innovatie, prestatie en moed. Millet heeft deze waardes verenigd en waargemaakt
met het mountaineering gamma en de limited edition Trilogie serie. Deze
collectie maakt gebruik van exclusieve materialen als de nieuwe Gore-Tex®Pro,
die uitzonderlijk duurzaam en ademend is. Deze alpinismejassen voor extreme
omstandigheden, de thermische bescherming en de schoenen uit deze collectie
werden vervaardigd in de iconische kleuren die Eric Scoffier droeg tijdens zijn
heroïsche klim.
Dankzij
de Gore-Tex® Pro 3L, is de beschermende jas Trilogy GTX Pro erg duurzaam en
zeer ademend.
De
col du Chardonnet en col du Saleina zijn berucht voor steeds veranderende
weercondities. De Ski-touring is ideaal voor lange afstandswandeltochten omdat
ze nog lichter, vlot en ademend zijn.
De
mannelijke beschermingsvest Touring Neo biedt een 3-lagenstructuur. De
sportieve snit biedt volledige vrijheid van beweging. Deze bestaat uit
NeoShell®3L Stretch van Polartec® voor een uitzondelijke ademend resultaat.
De
mannelijke beschermingsvest Touring Shield ontworpen voor ski touring biedt een
Polartec® Powershield light en stretch bescherming. Deze vest is zeer ademend
en tegelijkertijd biedt hij een perfecte bescherming tegen alle weerelementen.
De
Matrix 30 MBS ski-touring rugzak won de gouden medaille tijdens de ISPO awards
2013. Hij wijkt totaal af van alle regels : zijn asymmetrisch design zorgt
ervoor dat hij in perfect evenwicht is tijdens het diagonaal dragen van skis.
De
mythische couloir des Cosmiques is het embleem van de collectie Ride On. Deze
collectie staat voor extra gewicht, garantie om weerstand te bieden aan de
elementen en bewegingsvrijheid. De mannelijke Cosmic Couloir radicale vest
bestaat uit Gore-tex® 3 lagen en werd ontworpen voor ski mountaineering. Deze
jas beschikt over verstevendige bescherming aan de schouders, ellebogen en
onderkant van de vest.
De Gakona is een vrouwelijke freerider vest vervaardigd uit
Gore-Tex® Soft Shell 3L. Deze jas biedt een ideale temperatuursregeling dankzij
het geborsteld fleece aan de binnenkant.
De
Steep 30 Safety Pack is dé ideale rugzak voor modern ski-mountaineering. Hij
biedt een makkelijk te bereiken veiligheidskit voor lawines met daarin
verschillende onontbeerlijke alpinismefunctionaliteiten.
De
consument van vandaag is op zoek naar authentieke, eerlijke producten, bij
voorkeur van eigen bodem. En toch blijken vele Belgen de delicatessen van eigen
bodem niet altijd te kennen. Zoals de Belgische truffel, de enige echte truffel
met een jasje van chocolade schilfers.
Dat
het begrip Belgische truffel niet zo bekend is, blijkt uit een onderzoek van
het bureau Why5 dat in opdracht van de Belgische truffelfabrikant Duc dO werd
gevoerd. De resultaten brachten aan het licht dat de Belg verlekkerd is op de
schilfertruffel, zonder te weten dat deze truffel behoort tot onze nationale
trots. Uit de antwoorden bleek ook waarom de consument deze truffel zo lekker
vindt, wie hem eet en wanneer en hoe hij genuttigd wordt. Een smakelijke
enquête met verrassende resultaten.
Op
de vraag wat een Belgische truffel is, bleef driekwart van de ondervraagden het
juiste antwoord schuldig. Bij nader inzien had 97 % al een Belgische truffel
geproefd en lekker bevonden. 43 % verwarde hem met de Franse truffel, de
truffel met een laagje cacaopoeder. Drie zaken maken de Belgische truffel zo
bijzonder: het feit dat hij gemaakt is van Belgische chocolade, zijn zachte
romige textuur die smelt in de mond en zijn jasje van chocoladeschilfers.
Dankzij het proces waarbij de truffel gerold wordt in chocoladeschilfers, is
geen enkele Belgische truffel identiek. Dat maakt hem zo uniek.
Gemiddeld
eet de Belg 6,2 keer per jaar Belgische truffels, 46% houdt het dan per
smulmoment bij een paar truffels, beheerste fijnproevers hebben zelfs de
discipline om hun zoete zonde tot één exemplaar te beperken. 15 % eet er naar
eigen zeggen net genoeg en evenveel respondenten vinden dat ze net iets
teveel eten beide uitspraken zijn uiteraard persoonlijk en relatief en 6 %
weet eenmaal begonnen van geen ophouden en kan gerust een hele doos aan.
De
belangrijkste momenten waarop truffels gegeten worden concentreren zich rond
familiemomenten zoals familiefeesten, de feestdagen en familiebezoeken. Er
hoeft ook niet meteen een aanleiding te zijn: velen vinden een gezellig
winteravond al een gedroomd excuus om de truffels boven te halen en 63 %
begeeft zich zomaar aan de truffel, bij wijze van pure zelfverwennerij.
Truffels worden geschonken bij wijze van kleine attentie (61 %), als cadeautje
voor een informele gelegenheid (71 %), bij een formele gelegenheid (58 %) en bij
een verjaardag of moeder/vaderdag (53 %).
Conclusie:
de Belgische truffel is pure emotie
Geven,
delen, genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels. De Belgische
truffel mag dan ook als naam te weinig bekend zijn, het product zelf wordt
algemeen gewaardeerd om zijn authentieke smaak, zijn zachte vulling, zijn
heerlijke chocoladeschilfers en ook omwille van zijn imago: een Belgische
truffel staat voor een nobel, chic en ambachtelijk product. Geven, delen,
genieten, gezellige familiemomenten, feesten het zijn allemaal positieve
emoties die geassocieerd worden met een doosje Belgische truffels.
Consumenten
zijn steeds meer op zoek naar producten die hen een goed gevoel geven. Dankzij dit
gamma verse soepen waait er voortaan een nieuwe, natuurlijke wind door de
Belgische markt. Vanaf september kunnen lekkerbekken smullen van de verfijnde
smaak en smeuïge textuur van de verse soepen van Cully & Sully.
De
bedenkers Cullen Allen en Colum OSullivan uit Ierland werden al van kleins af
ondergedompeld in de wondere wereld van lekker eten. Ze willen maar één ding:
authentieke soepen bereiden die liefhebbers van lekker eten doen watertanden.
Deze veloutés bestaan uit een heerlijke mix van zorgvuldig uitgekozen verse
groenten en kruiden. Die geven elk product zijn typische smaak en
uitzonderlijke textuur.
Het
gamma bestaat uit zes overheerlijke verse soepen: de Velouté met Wortel, Honing
en Koriander, de Romige Velouté met Tomaat en Basilicum, de Velouté met
Groenten, de Velouté met Kip en Groenten, de Champignonsoep en de Thaise
kippensoep zullen heel wat lunchpauzes op kantoor of lichte maaltijden thuis
opvrolijken. De soepen zijn zo samengesteld dat ook vegetariërs of consumenten
met een glutenintolerantie van deze lekkernij kunnen genieten.
Ze
zijn verpakt in leuke zwarte herbruikbare potten van 400g. Je kunt ze dus gewoon
in de microgolfoven opwarmen, wanneer je er maar zin in hebt. Bovendien krijg
je bij één soep alvast 2 van de
5 aanbevolen porties fruit en groenten per dag binnen!
Cully
& Sully heeft Delhaize al overtuigd, deze heerlijke soepen zullen exclusief
verkrijgbaar zijn in alle Delhaize winkels. Wacht dus niet langer en laat u
verleiden door deze smaakvolle soepen die al heel wat Europese smaakprijzen in
de wacht hebben gesleept!
Eider
werd opgericht in 1962, niet ver van het meer van Annecy in de Franse Alpen.
Geen wonder dus, dat het merk gespecialiseerd is in (berg)sport- en
outdoorkledij. Alle Eider-collecties worden ontworpen en vervaardigd in het
atelier in Annecy. De passie voor de bergen gecombineerd met de meer dan 50 jaar ervaring
van het merk zorgen elk seizoen opnieuw voor de meest innoverende collecties,
uitgerust met de beste technologie.
Deze
winter lanceert Eider haar nieuwe kledinglijn « Annecy Living ». Deze staat
voor een authentieke outdoorlevensstijl met een hedendaagse, stedelijke toets.
De collectie met verfijnde snit werd ontworpen vertrekkende van technische
materialen, die de kledij een innoverende look geven.
De
SNOWSPORTS-collectie bestaat uit drie lijnen, en is er voor skiërs van elk
niveau. Het nieuwe en meest exclusieve gamma heet Cross Over Series, een lijn
met de meest veelzijdige skikleding ooit. Ze brengt de noodzakelijke snufjes
voor het skiën samen met een stijlvol design waarmee je zo de winterkou van de
stad in kan. De Kanda-jas en broek zijn hier de perfecte voorbeelden van.
Freeriders en ervaren skiërs die graag grote vlaktes, steile hellingen en verse
sneeuw opzoeken, vinden zeker hun gading in de Wide Anglelijn. De uitrusting
die deze lijn biedt, zoals de Spencer-jas en broek, heeft een ademende werking
en zorgt tegelijk voor een maximale bescherming dankzij de Gore-Tex Pro 3
layers. De Focuslijn is er voor skiërs die van snelheid en slides houden. De
Nagako-jas en Courmayeur-broek, uitgerust met de Defender® Stretch-technologie,
beantwoorden aan de verwachtingen van de meest veeleisende skiërs.
PORTUGEES VIJFSTERRENRESORT
WINT TWEE WORLD TRAVEL AWARDS
Martinhal blinkt uit in luxe
familievakanties
Het Portugese Martinhal Beach
Resort & Hotel heeft twee World Travel Awards gewonnen voor
Europes leading villa resort en Portugals leading family resort. Het is het tweede
jaar op rij dat Martinhal in de prijzen valt bij deze prestigieuze
verkiezingen. Het Portugese vijfsterrenresort biedt families en koppels hoge
vakantiekwaliteit met haar ruim opgezette hotel, vakantiehuisjes, wellness,
outdooractiviteiten, gastronomie én gastvrijheid.
De World Travel Awards, ook wel de Oscars van
de reisbranche genoemd, vonden dit jaar plaats in het Turkse Antalya. Elk jaar
worden er 100 onderscheidingen uitgereikt aan de koplopers van Europas reisindustrie.
De jury bestaat uit de reisindustrie en het publiek. De World Travel Awards
zijn in 1993 opgericht om uitmuntende prestaties in de toeristische industrie
te erkennen, te belonen en te vieren. De award-show bestaat dit jaar 20 jaar
en een WTA wordt beschouwd als de hoogste prestatie die een reisproduct kan
ontvangen.
Aan een 700 meter lang strand in
de Algarve ligt het luxueuze Martinhal Beach Resort & Hotel. Met 300
zondagen, veel luxe en persoonlijke aandacht is dit hotel een oase van ontspanning.
Martinhal beschikt over 37 luxe hotelkamers, 132 stijlvolle huizen in Martinhal
Village opgedeeld in 4 verschillende types: Ocean Houses, Bay Houses, Garden
Houses en Pinewoods Houses, 45 luxe villas met privézwembaden en 23 Vilas
Mimosa huisjes in een meer Portugese traditionele stijl. Het resort is winnaar
van de TripAdvisor Travellers Choice Award 2013 in de categorie
luxehotels in Portugal én winnaar van de World Travel Award 2012 in de categorie
Europes Leading Villa Resort. Het resort ligt in het nationale natuurpark
Costa-Vicentina en heeft drie restaurants: O Terraço, As Dunas en Os Gambozinos
waar (kindvriendelijke) gerechten uit de Portugese keuken evenals versgevangen
vis en zeevruchten worden geserveerd. Er zijn vijf grote zwembaden waaronder
het familiezwembad Village Pool en het sportzwembad Club 98, een eigen spa,
talloze sportvelden, strand van 700 meter en een unieke baai Martinhal Bay
speciaal voor (water)sportliefhebbers om te kajakken, snorkelen, zeilen of
windsurfen. Surfen kan dan weer op één van de 22 andere stranden in een
omgeving. Sagres is ook een trekpleister voor cultuur, met het Fort van de
historische ontdekkingsreiziger Hendrik de Zeevaarder. www.martinhal.com
Viega heeft als eerste een in de hoogte verstelbaar wc-element ontwikkeld
met voorwandmontage. Eco Plus is een grote troef voor ziekenhuizen of
rusthuizen, maar past ook perfect bij de in opmars zijnde meergeneratiewoningen.
Al die verschillende noden vragen om flexibele oplossingen in de
woninginrichting. Het toilet kan telkens met één druk op de knop traploos en
zonder elektronische aandrijving in de hoogte worden versteld.
Een te laag toilet is voor lange mensen al erg oncomfortabel, maar omgekeerd is
het nog een stuk problematischer. Het nieuwe wc-element Eco Plus van Viega past
hier op een elegante manier perfect een mouw aan. Net zoals een bureaustoel kan
de hoogte door middel van een gasveer aangepast worden. Met behulp van het
eigen zelfs heel lichte - lichaamsgewicht kan de gebruiker zelf de hoogte
tussen 40 cm
en 48 cm
aanpassen. Het element kan trouwens met alle gangbare keramiek worden
gecombineerd, en dankzij de gladde binnenzijde van de flexibele afvoerbuis is
de afvoer obstructievrij.
Vertrouwde en eenvoudige montage: De installatie
van het wc-element verloopt volgens hetzelfde principe als bij andere Viega Eco
Plus-modules. Ook de bekende systeemmaat met een breedte van 490 mm en een hoogte van 1.130 mm is hetzelfde.
Nadat het wc-element is gemonteerd, kan de tegelzetter met een speciaal
meegeleverde afdekking tot aan de opening voor de bedieningsplaat doorwerken.
De installateur plaatst vervolgens de kunststof dekplaat met afdichting en
brengt vervolgens de glasplaat aan.
De in hoogte verstelbare WC
werkt met de vertrouwde Viega inbouwspoelkasttechnologie, die met alle gangbare
keramiek kan worden gecombineerd. Met één druk op de knop kan de zithoogte van
de wc individueel worden ingesteld op een hoogte tussen 40 en 48 cm.
Deze
winter heeft Odlo zich laten inspireren door zijn atleten, die zich tijdens hun
training en in wedstrijden, ongeacht het weer, hun grenzen verleggen om hun
sportieve passie te kunnen beleven. Odlo weet dat de passie voor die beweging
niet alleen zijn atleten motiveert om ongeacht de winterse omstandigheden
uitgebreid in de stad te gaan lopen of in de bergen te gaan skiën tot
zonsondergang. Voor dit seizoen heeft Odlo daarom een nieuwe en richtinggevende
technologie ontwikkeld, die het voor actieve mensen mogelijk maakt hun passie
nog langer te beleven. Achter Odlo staan mensen die weten waar het bij de
ontwikkeling van kleding om draait. Mensen die actief onderweg zijn, vol passie
voor de sport en ook graag zelf hun grenzen opzoeken. Dat is de beste
voorwaarde voor een authentiek merk.
Wanneer
de passie oplaait, wanneer de dag niet lang genoeg kan zijn om de skipiste nog
één keertje meer af te dalen, dan komt Muscle Force in het spel. Want langer
skiën is vanaf nu mogelijk. Dankzij doelgerichte spierondersteuning, efficiënte
klimaatregeling en effectieve isolatie. Dit is wat het nieuwe
spierondersteunende ondergoed Muscle Force belooft. Muscle Force is het nieuwe
hightechondergoed, dat ODLO speciaal voor alpineskiën heeft ontwikkeld. De
spieren blijven langer veerkrachtig voor veel langer skiplezier. Het
skiondergoed beschikt over drie specifieke functies, in duidelijk
gedefinieerde lichaamszones: spierondersteuning, een snelle droogtijd en temperatuurregeling.
Enkel op plekken waar het lichaam ze nodig heeft. De doelgerichte
spierondersteuning bevindt zich aan de dijen en aan de boven- en onderarmen.
De
nieuwe Muscle Force collectie bestaat uit een shirt met lange mouwen, een tight
met lange pijpen en een ¾ tight, telkens voor dames en heren, in telkens 2
kleuren. Voor het optimale functioneren door een perfecte pasvorm bestaat
ervoor Muscle Force een eigen maattabel.
Reach
out and feel the Games Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van
een atleet of atlete: het voelen van deze olympische spirit en op dag X de
beste prestatie afleveren dat zijn onvergetelijke momenten. Opdat de atleten
zich ongestoord kunnen concentreren op hun wedstrijd, heeft Odlo een uniek
renpak en een eigen Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen
van 2014 in
Sochi voor het eerst zullen worden gedragen: de best mogelijke uitrusting voor
de Spelen.
De
highlights van deze lijn zijn het winddichte langlaufjas Frequency X en de bijbehorende
microvezelbroek Energy X met elastische inzetstukken en de Sochi softshelljas.
De lijn wordt aangevuld door bijbehorend naadloos Evolution ondergoed in een cool
ruitjesdesign, tussenlagen en accessoires. De producten van deze collectie
liggen vanaf 15 oktober 2013 bij de winkelier en biedt een tastbare
merkbeleving dat de fans en de consumenten dichter bij de Olympische Spelen en
de atleten brengt.
Ongeacht
de weersomstandigheden of de intensiteit van de beweging, met het tec
shirt-concept biedt ODLO het perfecte antwoord op elke situatie. De basis is
het temperaturecontrol-system, dat zijn doeltreffendheid reeds bewezen heeft
voor de ondergoedlijn.
Midlayers
(tussenlagen) hebben een klimaatregulerende functie en zijn als tweede laag een
belangrijk onderdeel van het functionele meerlagenprincipe. De Active-lijn werd
ontwikkeld voor wintersporters die naast functionaliteit veel belang hechten
aan kwaliteit. De highlight van deze lijn is de ENERGETIC, een stretch fleece
met opstaande kraag en een halve zip in warm-kwaliteit. De zip is schuin
weggewerkt om meer comfort te geven onder de kin en is voorzien van een pocket
op de borst.
Accessoires
zijn klein van formaat, maar hebben een groot effect. Ze maken een
sportuitrusting niet alleen visueel volledig af. Ze zorgen er ook voor dat de
atleet op vlak van warmteregulatie steeds in zijn ideale comfortzone blijft. Functionele
accessoires voorkomen warmteverlies en beschermen tegen de grillen van het weer
zoals sneeuw, koude, wind, regen en zon. Toppers deze winter zijn de INTENSITY
gloves en hats, en de hat POLYKNIT.
Een huisdier meenemen op reis, is niet altijd
evident, zeker niet als je in een hotel logeert. Belvilla, specialist in
vakantiewoningen, heet de huisdieren welkom, want in niet minder dan
achtduizend vakantiewoningen mogen de viervoeters hun baasjes vergezellen. Naar
aanleiding van Werelddierendag op 4 oktober aanstaande nam Belvilla het
reisgedrag van de Belgen onder de loep en kwam tot een interessante conclusie.
Huisdieren gaan vooral in de zomermaanden massaal
mee met hun Belgische baasjes die vooral een vakantiewoning boeken in België,
Frankrijk, Duitsland, Nederland en Oostenrijk. 46 % van de huisdieren verblijft
in een vakantiewoning in België. Op internationaal vlak zien we in 2013 een
groei van 7% (t.o.v. 2012) van reizigers die hun hond of kat meenemen. Voor de
Belgen gaat het zelfs om een groei van 15%! Een opmerkelijk verschil. Bij één
op de vijf boekingen van een vakantiewoning gaat een huisdier mee.
Of Werelddierendag bovenstaande cijfers beïnvloedt?
Zeker, want dan gaat zelfs bij één op vier boekingen een huisdier mee. Met
andere woorden, dieren krijgen op 4 oktober een fantastisch geschenk: een
verblijf in een vakantiewoning van Belvilla. Dit jaar valt 4 oktober bovendien
op een vrijdag, het mogelijke begin van een leuk weekend aan zee, in de
Ardennen, in binnen- of buitenland.
Het vinden van een geschikte vakantiewoning is
eenvoudig via de door
Belvilla speciaal hiervoor ontwikkelde themapagina www.belvilla.be/vakantiehuis-met-hond. Hier krijgt de bezoeker
een overzicht te zien van vakantiewoningen waar niet één, maar ook twee of drie
huisdieren het weekend van hun dromen gerealiseerd zien.
Honden en wie weet katten, zijn graag bij hun
mensen. Wellicht doet het er niet toe naar waar en voor hoelang ze mee gaan op
vakantie. Alhoewel, het warme haardvuur of het groen rond een vakantiewoning
van Belvilla weten ze wel te appreciëren. En dus blijft je trouwe viervoeter
niet thuis maar hij gaat gezellig mee om samen te
genieten, te rennen, wandelen, stoeien. En je kat, die zal als nooit voorheen
spinnen, met dank aan Belvilla.
Holland
America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef
Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is
Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op
twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een
kookdemonstratie en workshop zal geven in het Culinary Arts Center aan boord
van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium
cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een
samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.
Wout
Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en
diverse televisieprogrammas, zal op de cruises 10 nachten Heilig land
Sojourn van 20-30 november 2013 en op de 11 nachten Iberisch
avontuur van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45
minuten geven in het Culinary Arts Center,
een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een
120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit
concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland
America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven
die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29
per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.
De
tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam 10 nachten Heilig Land Sojourn
starten vanaf 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft
een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus.
Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije),
Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).
De 11 nachten Iberisch Avontuur, eveneens met ms
Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor
deze cruise start vanaf 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs
de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse
Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van
zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en
geniet je van idyllische landschappen.
De
workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer,
ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.
Binnen
de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van
culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een
Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de
Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De
Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van
ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor
de keuken van Holland America Line.
Eén
avond per cruise worden decor, menus, wijnen en tafeldecoratie in het fine
dine restaurant Pinnacle Grill zodanig veranderd dat de gasten de echte
sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde
concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de
Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren
restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een
selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.
Spa
Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:
Het
Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het
natuurlijk mineraalwater van Spa
Spa
Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd.
Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk
mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de
natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de
magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van
de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op
ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de
regio verrijken.
Twee
jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing
met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel
in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in
aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont
het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische
attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de
inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale
mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van
werkgelegenheid en milieubescherming.
Op
een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de
geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van
Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen
van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk
lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk
mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van
flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa
Monopole.
Met
dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20
personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op
leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de
bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in
het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale
tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het
parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie
om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De
tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.
Spa
Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk
mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder
te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000
bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.
Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 -
4900 Spa
Tijdens de 65e
IAA Frankfurt, staat innovatie van banden wederom centraal op de Michelin stand.
De filosofie van de R&D teams van de Groep omvat het omzetten van de
ontwikkelde technologieën voor de autosport naar producten voor het grote
publiek.
De Michelin
Groep heeft aangekondigd actief deel te nemen aan de FIA Formula E. Het belang van technologie tijdens deze raceklasse
(waar uitsluitend volledig elektrische wagens aan deelnemen), het feit dat deze
races in stadscentra worden gehouden, en de introductie van 18 inch banden op
eenzitters, vormen technische uitdagingen voor de ontwikkeling van nieuwe
banden. Michelins betrokkenheid daarbij laat zien dat autoraces concrete
antwoorden kunnen bieden op problemen rond de mobiliteit van mensen en
goederen.
Michelins
nieuwe band voor ultrahoge prestaties, de MICHELIN Pilot Sport Cup 2,is als enige gehomologeerd voor
twee bijzondere nieuwe wagens die op de IAA worden gepresenteerd, namelijk de Ferrari 458 Speciale en de Porsche 918 Spyder.
In het kader
van de MICHELIN Total Performance strategie, waardoor meer prestaties in één band
kunnen worden samengebracht, zal de nieuwe Peugeot 308 worden uitgerust op MICHELIN Energy Saver +en
MICHELIN Pilot Sport 3 banden. Deze auto wordt daardoor energiezuiniger,
terwijl hij ook qua veiligheid, handling en levensduur uitstekend presteert.
Deze MICHELIN
Total Performance strategie is ook toegepast bij een conceptauto zoals de Peugeot
208 HYbrid FE. Daarvoor heeft Michelin een gamma banden in nieuwe afmetingen ontwikkeld:
ze zijn hoger en tegelijkertijd smaller (met een grote hieldiameter). Op die
manier kunnen meerdere, ogenschijnlijk tegenstrijdige, prestaties tegelijk
worden verbeterd.
De zonnevarianten van Didden: een smakelijk gamma dressings
Didden
Een naam die in het hart van de Belgen onlosmakelijk verbonden is met
kwaliteitsvolle sauzen en specerijen. Een merk dat door zijn historische
aanwezigheid in de kleinhandel, maar nu eveneens in grootwarenhuizen, haar
voortreffelijkheid veroverde door van in het begin haar kaarten van knowhow en
klantentevredenheid uit te spelen.
Nu
voeding steeds meer synoniem wordt van gezondheid, biedt Didden een mooi gamma
saladedressings aan dat een perfect antwoord biedt op de eisen van een
lekkernij die zowel licht als hedendaags is.
In
hun elegante verpakking en ontstaan uit volkomen natuurlijke producten zonder
bewaarmiddelen of kleurstoffen, passen de dressings van Didden
perfect in het leven van consumenten die geraffineerde smaken vragen maar niet
altijd de nodige tijd of kennis hebben om deze combinatie van gezondheid en
plezier te verenigen.
Pestodressing
met olijfolie
Bijzonder
rijk aan basilicum, een lichte dressing met smaakvolle mediterrane accenten
(niet te verwarren met pesto alla Genovese ) die zowel groene slaatjes,
groentemengelingen als pastasalades verrijkt.
Als
natuurlijke bondgenoot van tomaat en mozzarella past deze zeer evenwichtige
specerij ook perfect bij een foccacia, een gegarneerde ciabatta, een slaatje
van koude linguini, hesp en kaas, maar geeft eveneens een extra dimensie aan
verschillende soorten koud of warm vlees, gegrilde vis of scampibrochetten!
Sinaasappel-rozemarijndressing
met olijfolie
Met
haar subtiel gefruite noot, verzacht met een vleugje smeuïge honing, gekruid
met een snuifje rozemarijn en een toets van sinaasappelzeste is deze dressing
beslist even verfijnd als lekker.
Met
haar zowel uitgesproken als genuanceerde smaak past deze zeer originele dressing
perfect bij veel gevogelte, van kip, kalkoen en duif tot gerookte eend, zonder
de bereidingen op basis van foie gras te vergeten. De dressing begeleidt ook
harmonieus gerookte zalm en kan worden gebruikt om viscarpaccio op smaak te
brengen.
Balsamicodressing
met olijfolie
Never
change a winning team : met haar harmonieuze combinatie van de bittere smaak
van olijfolie en de perfecte zoetzure balans van balsamicoazijn brengt deze
dressing de meeste salades perfect op smaak.
Voortreffelijk
bij salades met kaas, charcuterie en, waarom niet, zeevruchten Maar ook in de
traditionele Italiaanse keuken, op rijpe aardbeien met een snuifje zwarte peper
uit de molen : net zo verrassend als heerlijk!
Dressings
Didden : verkrijgbaar in flessen van 250ml in de kruidenierswinkel, de slagerij
en bij traiteurs en nu ook in grote verpakkingen van 950ml.
Consumentenprijs
voor de dressings in flessen van 250 ml: van 2,09 tot 2,20 .
Omwille van de schitterende natuur
wordt Corsica ook lIle de Beauté genoemd. Als je de pracht van het eiland
combineert met een verblijf in het nieuwe en trendy viersterrenhotel Mariosa en
je maakt de reis met het comfortabele schip Paglia Orba van ferrymaatschappij
SNCM dan mag je gerust spreken van een unieke luxe vakantie.
Corsica
is tijdens de maanden september/oktober een fantastische reisbestemming. De zon
is nog altijd van de partij, de drukkende zomerwarmte heeft plaats gemaakt voor
aangename temperaturen, van massatoerisme is er geen sprake meer en je komt
rond met een kleiner reisbudget, een reden te meer om een lekker luxueus te
genieten.
Bij
ferrymaatschappij SNCM kun je niet alleen de overzet vanuit de Zuid-Franse
havens richting Corsica boeken maar ook het logement op Corsica. Hotel Mariosa
bijvoorbeeld, dichtbij de aanlegsteiger in de haven van Porto Vecchio is een
partner van SNCM, vandaar de mogelijkheid om reis en verblijf in één keer te
reserveren. De 27 kamers van viersterrenhotel Mariosa bieden alle comfort
(WiFi, Airco, mini-bar, douche, bad..), King-Size bedden van 180 x 200 én
uitzicht op zee of op het mediterraan sparrenbos. Het hotel ligt in een
rustige, groene omgeving, te midden van het golfterrein Ponto Vecchio. De tuin
gaat over in een zandstrand en aan het buitenzwembad is het heerlijk om te
ontspannen. Ook als uitvalsbasis voor excursies door het zuidelijke deel van
Corsica wordt dit nieuwe logiesadres aanbevolen.
Langs
de zuidkust worden mooie stranden afgewisseld met steile kliffen. Het is
gezellig om te zonnen en te baden in de kleine, beschutte baaien. De natuur van
het binnenland is adembenemend mooi, met bergketens en bossen. Je rijdt er van
het ene pittoreske dorp naar het andere en altijd langs schilderachtige routes.
Deze
luxueuze droomvakantie op Corsica is in een handomdraai geregeld. Reserveer bij
SNCM de ferry van Marseille naar Porto Vecchio. SNCM is de enige maatschappij
die op deze havenstad vaart! Boek een comfortabele cabine op het schip Paglia
Orba, met douche, lavabo en toilet. Geniet van het à la carte restaurant aan
boord en proef van de beste (Corsicaanse gerechten). Na een heerlijke nacht kom
je uitgerust aan in Porto Vecchio. Tien minuten na het uitschepen sta je reeds
een de deur van je hotel.
Opgelet!
Reizen met SNCM kan op een prijsgunstige manier door gebruik te maken van de
Prima Corsa formule: hoe sneller je boekt hoe goedkoper de reis!
Méribel
Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het
resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt
vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen
en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel
Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam Méribel
Vallée.
Méribel
Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het
grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan
skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied
blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer
twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel
Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast
heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede
restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.
Méribel
Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een
uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende
sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale
educatieve programmas en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel
Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten
georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt
ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.
Kwaliteit
en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort
twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil
onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en
gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil
het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in
de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.
Deze
herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe
merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort
benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van
Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van
Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van
het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.