Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
Charme en authenticiteit aan de rand van het meer van
Annecy
Lake Annecy Ski Resorts is de verzamelnaam van vier
skioorden in het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand, Manigod en
Saint Jean de Sixt. De
wintersportbestemming heeft een gevarieerd ski-aanbod, er zijn dan ook 1001
manieren om eropuit te trekken in de natuur!
In La Clusaz zijn er sportieve activiteiten voor jong
en oud, maar deze winter worden vooral kinderen verwend. La Clusaz heeft voor
hen twee nieuwigheden in huis; zo is er een heus nordic skipark opgetrokken
waar het jonge sneeuwliefhebbers op een ludieke manier kunnen kennismaken met
het skiën. Toegang hiervoor is gratis voor kinderen jonger dan zes en is
inbegrepen in het pakket voor volwassenen. Op het programma: spannende
sprongen, speelse slaloms, tunnels, hobbels, bochten, enz. Daarbovenop
organiseert skischool Evolution
2 van La Clusaz in het kader van de bekende Freeride World
Tour freeride stages voor 8- tot 18-jarigen. De titel van Nationaal Freeride
World Tour Kampioen bij de Junioren 2014 zal beslecht worden tijdens de finale in
La Clusaz van 29 tot 30 maart.
Om de dag in schoonheid te eindigen bieden La Clusaz
en Manigod de mogelijkheid om een avond of nacht op een wel heel unieke manier
door te brengen. De Dôme de
lEtoile des Neiges in La Clusaz, gelegen in het plateau van
Beauregard, kan gehuurd worden voor een gezellige avond fonduen met vrienden of
een vernachting. Deze iglo is gegarandeerd het decor van heel wat prachtige
herinneringen! In Manigod werd de Chalet Refuge Vé la Marie à Noré, die gebouwd
werd in 1810, volledig maar authentiek- gerenoveerd en uitgerust met autonome
apparaten die voor 100% op zonne-energie draaien. Groepen van 15 tot 75
personen kunnen hier te midden van 7 hectare natuur gedurende een avond, nacht of
weekend verblijven. Deze beide originele accommodaties zijn bereikbaar op de
authentieke manier: te voet of met sneeuwschoenen.
In Le Grand Bornand (Chinaillon), richtte
chalet-hotel Les Cimes **** 3 suites in, goed voor 8 kamers. Deze werden
vergroot en zijn nu uitgerust met een nieuwe open badruimte die ingericht
werden volgens het « nest »-concept. Ook een nieuwe wellnessruimte met spa,
sauna en hammam is nu ter beschikking. Nog in Le Grand Bornand kreeg
chalet-hotel Les Saytels haar vierde ster te pakken. Al drie generaties lang
combineert deze grote bergchalet traditie, comfort en charme met de uitrusting
van een familiehotel. Dit hotel beschikt over een wellness met jacuzzi, sauna
en verwarmd zwembad (+ 30°C).
In Manigod kunnen lokale specialiteiten ontdekt en geproefd worden in het
nieuwe restaurant van Marc Veyrat. De meermaals bekroonde chef (twee keer 3
Michelin-sterren en twee keer 20/20 in Gault & Millaut) maakt zijn terukeer
met een nieuw restaurant langs de col van La Croix Fry. Het
restaurant veegt de vloer aan met junkfood en is een internationale
gastronomische school die slechts drie dagen per week haar deuren opent(op vrijdag, zaterdag en zondag).
www.hotel-les-cimes.com
Deze winter verzorgt Grand Bornand een «
erfgoedparcours ». De vijftien etappes waaruit deze wandeling bestaat hebben
aandacht voor monumenten, natuurlijke sites en andere bezienswaardigheden. Via
QR-codes die op panelen werden aangebracht geven fotos, audio commentaar en
videobeelden meer uitleg bij elke site. Het nordic skigebied van het station
werd uitgerust met Timtoo Timing chronometers. Deze bieden kandidaten de kans
om hun tijd op de 9
kilometer lange rode skipiste van Peteys vast te leggen.
De verhuur en verkoop van
de timing chips zijn in handen van de toeristische dienst van
Le Grand Bornand.
Lake Annecy Ski Resorts vertegenwoordigt en verzamelt
de 4 skistations van het Massif des Aravis : La Clusaz, Le Grand Bornand,
Manigod en Saint Jean de
Sixt. Deze skioorden, gesitueerd in het hart van Europa en op
minder dan een uur van de luchthaven van Genève, vormen een exclusieve
bestemming. De 220
kilometer aan pistes, gegarandeerde sneeuw, charmante
dorpjes in authentieke architectuur, het erfgoed en behouden tradities, de met
sterren bekroonde gastronomie en de wellnessmogelijheden in de vele spas
verleiden elk jaar heel wat toeristen. Met het hele gezin of alleen, jong of
oud, iedereen vindt er zijn gading.
EUROSTAR : DIRECTE
TREINEN TUSSEN LONDEN EN AMSTERDAM
Eurostar heeft een
akkoord ondertekend met de Nederlandse Spoorwegen (NS) om een directe
treinverbinding te lanceren tussen Londen en Amsterdam vanaf december 2016.
Het nieuws werd
door de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu bekend gemaakt
als onderdeel van een pakket van maatregelen om de diensten op de Nederlandse
hogesnelheidslijn te verbeteren. De maatregelen zullen worden goedgekeurd door
het Nederlandse parlement in de komende maanden. De Eurostar-verbinding zal
worden uitgevoerd met de nieuwe e320-treinen die interoperal zijn (d.i. ze
kunnen worden ingezet op de verschillende spoornetwerken van de verschillende
landen) en die compatibel zijn met de seingeving op het Nederlandse
hogesnelheidsnet.
Eurostar werd een
eengemaakt privaat bedrijf in september 2010 en heeft sindsdien een duidelijke
ambitie naar voren gebracht om het bedrijf te doen groeien met
treinverbindingen die verder gaan dan de huidige bestemmingen en om zo meer
mensen aan te zetten om de hogesnelheidstrein te nemen voor korteafstandsreizen
in Europa. In het afgelopen jaar heeft Eurostar nieuwe verbindingen gelanceerd
naar de Zwitserse Alpen en naar de Provence in het zuiden van Frankrijk. De
aankondiging vandaag is een grote stap voorwaarts in deze plannen.
De route
Londen-Amsterdam is de grootste internationale luchtvaartmarkt in Europa met
meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers per jaar. Met de komst van een
directe treinverbinding op hoge snelheid tussen het Verenigd Koninkrijk en
Nederland kunnen reizigers uitkijken naar een aantrekkelijk en vlot alternatief
voor het vliegtuig.
Eurostar zal twee
verbindingen per dag invoeren tussen Londen en Amsterdam met een reistijd van
ongeveer vier uur. Deze diensten zullen vanuit Londen via Brussel naar Amsterdam
rijden met stops in Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam Centraal. Deze
verbinding vergemakkelijkt ook de reis voor reizigers die naar verdere
bestemmingen op het Europese vasteland willen reizen vanuit het Verenigd
Koninkrijk.
Nicolas Petrovic,
directeur-generaal van Eurostar: We hebben sinds lange
tijd de ambitie gehad om uit te breiden naar nieuwe bestemmingen. De
aankondiging vandaag is een belangrijke mijlpaal in onze groeiplannen. Deze
route is een van de populairste in Europa met meer dan 3 miljoen reizigers per
jaar die het vliegtuig nemen tussen Londen en Amsterdam. Onze snelle,
comfortabele verbinding van stadscentrum naar stadscentrum zal de relaties
tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland verbeteren, en zal een ommekeer
teweeg brengen in reizen tussen deze belangrijke financiële en toeristische
hoofdsteden.
Ommegang van Keizer
Karel is verboden voor -35 jarigen. Echter, leeftijd alleen garandeert niets:
zowel + als -35 jarigen gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden. Om hen toch
de kans te geven van een Ommegang te genieten werd de Slok gelanceerd, maar
natuurlijk enkel voor zij die hun jeugdig taalgebruik definitief opgeven.
Ommegang van Keizer
Karel is een speciaalbier dat op zn best is als ook de drinker al een beetje
heeft kunnen rijpen: daarom is het verboden voor -35 jarigen. Deze selectie op
basis van leeftijd blijkt niet altijd sluitend te zijn: veel +35 jarigen
gebruiken nog al te vaak jongerenwoorden zoals kids, vet, chillen, yolo, wat
duidelijk geen eigenschap van een ervaren levensgenieter is. Anderzijds
hebben veel -35 jarigen dit taalgebruik al verbannen en mogen ze dus wel
degelijk al van een Ommegang genieten.
Om dit te verhelpen
werd De Slok gecreëerd: een uniek klein glaasje om met mondjesmaat van een
Ommegang te genieten. Maar om zon Slok te verdienen moeten ze wel onrijp
taalgebruik afzweren: via radiospots en interactieve internetbanners wordt
opgeroepen om op www.keizerkarel.be foute turbowoorden te verbannen naar de NIET-lijst.
Op de
Facebookpagina (www.facebook.com/biereommegangbier) wordt trouwens regelmatig
een update gegeven van de woorden die nooit over de lippen van rijpe Keizer
Kareldrinkers zouden mogen komen. De actie loopt tot 14 oktober waarna een jury
van rijpe experts het allerfoutste woord uit de NIET-lijst zal kiezen. Een
weloverwogen, rijpe keuze van een stukje stuitende onrijpheid.
Brouwerij Haacht is
een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht
staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
SKI
REPUBLIC: de meerkleurige partner van uw wintersporten!
Vele fans van de wintersporten huren liever hun ski's/snowboards. In Frankrijk
alleen al huurt meer dan 60% van de vakantiegangers zijn materiaal. Huren biedt
immers vele voordelen: geen eigen investering, geen transportzorgen, de
zekerheid dat u altijd recent materiaal hebt, de huur van het materiaal is
inbegrepen in het pakket van het hotel of van de verblijfplaats U moet
natuurlijk een goede verhuurder vinden. In de meeste stations is er immers zeer
veel keuze.
Als
expert in de verhuring van ski's en snowboards sinds 2007, is het SKI REPUBLIC
netwerk vandaag aanwezig in 38 stations in de Alpen, de Pyreneeën en ook in
Zwitserland. Sinds de oprichting van het merk werd de nadruk gelegd op een
"low cost"-aanpak die echter alleen geldt voor de prijs. Het
materiaal voor de klanten wordt inderdaad niet alleen geselecteerd uit de beste
merken, maar wordt bovendien vooraf grondig geëvalueerd tijdens jaarlijkse
skitests. En er is geen beroep mogelijk tegen het vonnis: de selectie van het
materiaal van SKI REPUBLIC elk seizoen een voorraad van meer dan 10.000 ski's
en snowboards behoort tot de best geklasseerde op de markt.
Tijdens
het volledige winterseizoen krijgt het materiaal elke week een onderhoudsbeurt.
Het schoonmaken, polijsten, waxen en opknappen van de onderkant en van de
zijkanten met volautomatische slijprobotten zorgen ervoor dat er geen
slijpresten aanwezig zijn op de zijkanten. Deze slijpresten veroorzaken
afwijkingen en maken het bochtenwerk moeilijker. De kwaliteit van het onderhoud
van het verhuurde materiaal zorgt voor een perfecte afwerking en vermindert op
die manier het valrisico.
Skiën
tegen een minimale prijs door maximaal te besparen het credo van SKI REPUBLIC.
Het aanbod is dus eenvoudig: als u een pack huurt, is de tweede gratis. Dit
historische principe van het merk is vandaag aangepast aan de verschillende
types van sporters.
De kleur van de ski's is aangepast aan het skipak. Deze winter heeft Ski Republic voor het materiaal een
overeenkomst getekend met het Franse skimerk COREUPT waarbij in de winkel twee
nieuwe skimodellen worden aangeboden (een man en een vrouw). De twee merken
zijn zelfs nog verder gegaan in hun partnership: bij "Up&Down"
wordt een "color block" skigamma (6 beschikbare kleuren) voorgesteld
voor fashion victims die
absoluut ski's willen hebben die aangepast zijn aan de kleur van hun pak.
Dit najaar heft
S.Pellegrino het glas op Luciano Pavarotti (1935 2007), een van de grootste
tenoren die Italië gekend heeft. Het Italiaanse merk lanceert in het Italian
Talents Project een derde limited edition-fles, waarop Pavarotti de show
steelt. Vanaf oktober vind je de fles in selecte Belgische horecazaken waar het
mineraalwater op het menu staat.
2013 is een
belangrijk jaar voor de opera. Operagezelschappen wereldwijd vieren onder meer
het 200ste geboortejaar van twee iconen voor de opera, Verdi en Wagner. Ook de
Arena van Verona, een populaire plek voor opera, viert dit jaar zijn 100ste
verjaardag. S.Pellegrino koos er dan ook voor om, na Missoni en Bulgari,
Luciano Pavarotti als icoon van de Italiaanse opera tijdelijk z'n waterflessen
te laten sieren.
Luciano Pavarotti
heeft een onuitwisbare stempel op de operawereld gedrukt. Hij is erin geslaagd
om het grote publiek een stapje dichter bij de opera te brengen en om, net als
wat de waters van S.Pellegrino en Acqua Panna doen, de Italiaanse levensstijl
wereldwijd een gezicht te geven. Sinds zijn overlijden leeft de visie en het
werk van de tenor voort via de Luciano Pavarotti-stichting, die zijn vrouw
Nicoletta Mantovani in het leven riep. Enerzijds wil die de gedachtenis aan
Pavarotti levendig houden, anderzijds steunt de stichting jonge zangers die hun
eerste stappen in de operawereld zetten.
Ik ben heel trots
op deze ode aan de opera en aan Maestro Pavarotti, vooral in dit symbolische
operajaar, zegt Nicoletta. Luciano heeft opera bekend en geliefd gemaakt over
de hele wereld. Zoals S.Pellegrino dat voor de haute cuisine heeft gedaan, was
Luciano ook elke dag ambassadeur voor de Italiaanse levensstijl en finesse. Hij
bracht die op een krachtige en enthousiaste manier over door zijn liefde voor
muziek en de lyrische Italiaanse opera.
Met ons Italian Talents Project, gelanceerd in 2010, willen we synergieën creëren tussen de
belangrijkste bedrijven, beroemdheden en stijlsymbolen van Italië", zegt
Stefano Agostini, CEO van S.Pellegrino. Na de special edition met Missoni en
Bulgari brengen we nu een ode aan Pavarotti. Hij droeg met zijn grootse
persoonlijkheid en prachtige stem een sterk, positief beeld van Italië en de
Italiaanse levensstijl wereldwijd uit, net zoals we dat ook doen met onze
merken S.Pellegrino en Acqua Panna.
De nieuwe
Pavarotti-flessen kun je in België ontdekken in de beste horecazaken vanaf
begin oktober. Ze zullen beschikbaar zijn voor S.Pellegrino-flessen van 1 liter
en 50 cl en voor Acqua Panna-flessen van 50 cl.
De jaarlijkse
zoektocht naar de nieuwe Lady Chef is opnieuw van start gegaan.Tot 30 november middernacht kan iedereen
via www.ladychef.be zijn of haar stem
uitbrengen voor de vrouwelijke chef-kok die hem of haar het meeste kan bekoren.
Wie stemt, maakt bovendien kans op een etentje voor 4 personen in het
restaurant van de winnares!
Welke vrouwelijke chef door het publiek en een vakjury van culinaire
recensenten tot winnares verkozen is en zo de opvolgster wordt van onder andere
Ann De Roy
(2013 Pand 19, Geraardsbergen), Ingrid Neven (2010 Pazzo, Antwerpen) en Sofie Dumont (2009 Les
Eleveurs, Halle), wordt eind januari 2014 bekend gemaakt.
De huidige Lady Chef kijkt alvast met trots op haar overwinning terug. Het is een gek jaar geweest voor mij, maar
de titel van Lady Chef of the Year heeft me echt enorm geïnspireerd. Ik voel me
nu elke dag aangezet om het beste uit mezelf naar boven te halen, aldus
een enthousiaste Ann De Roy.
Dat belooft nog veel goeds voor de toekomst.
De verkiezing Lady Chef of the Year is een initiatief van Green Seed
Belgium en wordt dit jaar voor de 24ste keer georganiseerd.
10
jaar Paradiski - Een verjaardag vol kleur en sensatie
Sinds
20 december 2003 kunnen skiërs met de grootste skilift ter wereld, de Vanoise
Express, zon 425
kilometer aan pistes ontdekken tussen Les Arcs,
Peisey-Vallandry en La
Plagne. De Vanoise Express verbond zo drie domeinen, die
sindsdien gezamelijk onder de naam Paradiski door het leven gaan. Deze winter
viert het skigebied zijn tiende verjaardag en het is niet van plan dit
ongemerkt voorbij te laten gaan. Een kort overzicht van de hoogtepunten van het
seizoen en de belangrijkste nieuwigheden!
Het
skidomein Paradiski is het geslaagde resultaat van een uitdaging uit 2003 :
twee valleien en drie stations met hun eigen verhaal, identiteit en USPs met
elkaar verbinden. Vandaag zorgen communicatie en een sterk commercieel aanbod
voor de samenhang tussen de drie stations, maar nog meest van al worden ze met
elkaar verenigd door de Vanoise Express. Deze brengt de skiërs van het ene
massief naar het andere in minder dan vier minuten! De aaneenschakeling van de
drie stations maakt van Paradiski het op één na grootste verbonden skigebied
ter wereld met 425
kilometer aan pistes die verdeeld zijn over zon 15.000 hectare.
Paradiski staat ook voor meer dan 1.000 personen die tijdens het winterseizoen
op en voor het domein werken, voor 10 jaar aan investeringen -ter waarde van
210 miljoen euro- die het domein optimaliseerden, en voor een netwerk van
skiliften dat voor 100% op groene stroom werkt (TUV-SUD certificaat).
De
Franse modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac viert mee met Paradiski en
steekt de twee cabines van de Vanoise Express in een uniek nieuw kleedje. Zijn
creatie is te bewonderen vanaf 21 december tot het einde van het seizoen. Voor
de liefhebbers van intense sensaties staat Gravity Day op het programma. Op 16
december zullen Julien Millot en Tancrède Melet, twee van de beste highliners
ter wereld, zich wagen aan de slackline van 1.824 meter over het
dal die de twee cabines van de Vanoise Express op een hoogte van 380 meter met elkaar
verbindt.
Paradiski
grijpt met deze tiende verjaardag ook de kans om een nieuwe
communicatiecampagne te lanceren. Deze legt de link naar de bijbelse symboliek
van de appel en nodigt de wintersporter uit om te bezwijken voor de verleiding
van de uitgestrektheid van de bergen, de charme en de magie van het domein.
Liefhebbers
van wintersport worden in Paradiski op hun wenken bediend. In La Plagne wachten
de 19 bochten van de olympische Bobsleepiste je op, kan je per airboard de
piste afdalen of met een sneeuwruimer een gesloten circuit onveilig maken. In
Arc 2000, dat uitgerust is voor zowel beginners als sporters van hoog niveau,
zorgt speed riding (parapente met aangebonden skiën) voor een extreem gevoel van
vrijheid.In Peisey-Vallandry ligt één
van Frankrijks mooiste biatlonpistes die voorzien is van laserkarabijn en
doelwit op 10 meter.
Tenslotte kunnen klimmers van alle niveaus in Champagny en Vanoise de unieke
Tour de Glace beklimmen van midden december tot half maart.
Dit
jaar nog staan bij de stations van Paradiski een heel aantal openingen van
nieuwe verblijfsmogelijkheden die luxe, comfort en bergsfeer uitademen op het
programma. Zo kunnen nog meer mensen genieten van de sfeervolle bergomgeving
van Paradiski.
Hotel
LAiguille Grive*** in Arc 1800 combineert het huiselijke van een chalet met de
luxe van een hotel. Zijn architectuur en moderne interieur dragen een warme en
gezellige sfeer uit.Hotel Le Cocoon****
in La Plagne 1800 werd geopend in december 2012 en kreeg net zijn vierde ster
toegewezen. De residentie Carlina, gelegen in Belle-Plagne, opent een nieuwe
aangrenzende eenheid met 5 appartementen. Le Dahu, de centrale chalet van de
voetgangerszone « Les Chalets de Vallandry » in Peisey-Vallandry, werd volledig
gerenoveerd. Gesitueerd in het midden van het bos en aan de voet van de pistes,
biedt hij vijf kamers op drie verdiepingen. Het Igloo Village komt terug, en
hoe ! Deze winter herbergt Les Arcs het grootste iglodorp van Frankrijk met een
oppervlakte van meer dan 400
m². In het dorp zal een ijssculpturengallerie te vinden
zijn en meerdere kamers waar vrienden, gezinnen of geliefden kunnen
overnachten.
De
Coolski-formule geeft beginners de kans om het skiën onder de knie te krijgen
in een speciaal daarvoor uitgeruste ruimte, dichtbij hun verblijf. Deze ruimte
is voorzien van beveiligde en afgesloten leerzones, aangepaste pistes,
specifieke signalisatie en rustplaatsen. Het voordeel van dit aanbod is dat het
de skiër toelaat een programma te kiezen en het naar zijn of haar behoefte uit
te breiden (vier uur of een dag in la Plagne). Vijf Coolski-ruimtes zijn reeds
in gebruik.
Maanlicht
in Peisey-Vallandry ! Deze winter organiseert het dorp één avond per week en
tijdens de schoolvakanties sneeuwschoenwandelingen bij maanlicht. De wandeling
start aan de lagere hellingen van Plan-Peisey en voert naar de noordelijke
site, langs de gehuchten Pracompuis en La Chapelle des Vernettes. Bij aankomst
wachten warme soep, verhalen en muzikale animatie de deelnemers op. Bij volle
maan wordt, na een avond op restaurant, de afdaling bij maanlicht ingezet
begeleid door professionals.
In
het hart van de Savoie in de Franse Alpen ligt Paradiski, het op één na
grootste skigebied ter wereld. Het domein bestaat uit de stations
Peisey-Vallandry, La Plagne en Les Arcs en bevindt zich op een hoogte tussen
1.200 en 3.250 meter.
Naast de 169 moderne mechanische liften die aanwezig zijn op het domein, worden
de drie skistations onderling in minder dan 4 minuten tijd met elkaar verbonden
door de grootste skilift ter wereld, de Vanoise Express. Wintersportliefhebbers
kunnen zo nóg sneller nóg meer hellingen opzoeken. Het domein herbergt 2
snowparks, 5 boardercross- en 4 boarderglissparcours, 2 half pipes, 2
sleepistes, beginnerszones, en pistes waar zowel in alle rust en stilte kan
geskied worden als uitdagende tracks voor gevorderde skiërs. In totaal heeft
Paradiski zon 425
kilometer aan pistes voor wintersporters van elk niveau
in huis.
De Belgische
reisaanbieder GlobEvents lanceert haar nieuwste reismerk Holidayblend. Op de
bijhorende website www.holidayblend.com kan je voortaan wekelijks terecht voor
4 kwalitatieve en exclusieve vakantie- en vrijetijdsaan-biedingen. Kwalitatief
door een strenge selectie uit het aanbod van gerenommeerde partners en
exclusief door de goedkoopste prijs of een uniek aanbod dat enkel bij
Holidayblend te reserveren is. Met deze nieuwe reiswebsite wenst GlobEvents in
te spelen op het gewijzigde boekingsgedrag van een consument die zich steeds
meer bewust is van alternatieve kanalen als social buying en kortingssites.
De wekelijkse
reisaanbiedingen van Holidayblend gaan van hotel- en citytrips tot vlieg- en
autovakanties, cruises en vele andere droomreizen. Het vrijetijdsaanbod van
Holidayblend varieert van wellness- en pretparkaanbiedingen tot ballonvaarten,
cultuurevenementen en leuke dagtrips voor jong en oud. Holidayblend werkt met
kortingen op het standaard aanbod van 40% tot 70% of met unieke pakketten die
enkel en alleen bij Holidayblend worden aangeboden.
Op televisiezender
VTM komt er dagelijks een videoloop van een 12-tal minuten met het exclusieve
en unieke aanbod van Holidayblend. Deze loop zal in eerste instantie worden
uitgezonden na de avondprogrammatie en s nachts worden herhaald. De videos
worden ook online verspreid via een eigen YouTube-kanaal om zo extra
inspirerend te werken voor de reizigers en tegelijk te tonen wat je kan
verwachten als je één van de deals reserveert.
Met deze creatieve
mediamix van online en offline kanalen wensen we in te spelen op emotie en word
of mouse, zegt Tim Van den Bergh, General manager bij GlobEvents. Dankzij
deze vorm van social tv zal elke aanbieding nog beter in beeld worden gebracht
en nog makkelijker gedeeld kunnen worden. In een digitale wereld waar de
consument overspoeld wordt met aanbiedingen is het dan ook belangrijk om
voldoende stopkracht te genereren en de drempel zo laag mogelijk te maken. Wij
denken met deze aanpak én ons duidelijk omlijnd aanbod alvast aan deze
voorwaarden te voldoen.
Holidayblend richt
zich primair op de Belgische en secundair op de Nederlandse en Franse markt. De
eerste inspirerende filmpjes kan je alvast bekijken via: www.youtube.com/holidayblend
GlobEvents is een
gevestigde waarde in zowel de Belgische, Nederlandse als Duitse reis- en
evenementensector. Alle vakantiemerken samen leveren jaarlijks meer dan 120.000
tevreden reizigers op. Vakantiemerken van GlobEvents: Weekendjeweg.be,
Xperience, Snowblend, Surfblend, Gobali en Snowjam. www.globevents.com
ODLO:
Dicht op de huid van de Olympiërs met de Sotchi softshell
De
Olympische Spelen zijn het hoogtepunt in de carrière van een atleet of atlete:
het beleven van de
olympische spirit en op dag X de beste prestatie afleveren
dat zijn onvergetelijke momenten. Topatleten van de Noordse disciplines zoals
Olympisch kampioen langlaufen Dario Cologna of biatlonlegende en meervoudig
Olympisch kampioen Ole Einar Bjørndalen liggen bij ODLO onder contract. Voor
deze elitesporters en de teams van Zwitserland, Noorwegen en Finland heeft ODLO
een Olympische collectie ontwikkeld die op de Olympische Spelen van 2014 in Sotchi voor het
eerst zullen worden gedragen. Opdat ook niet-professionals en fans van de
Spelen dit olympisch vuur kunnen meebeleven, heeft ODLO een
merchandisingcollectie van deze Olympische lijn ontwikkeld. Zo geeft het merk
de fans ook het gevoel dat ze heel close zijn met de olympische spirit. Deze
Olympische collectie komt 100% overeen met de producten die de langlauf- en
biatlonatleten in het Olympisch dorp dragen.
De
highlight van deze collectie is de softshelljas Sotchi in een onmiskenbaar
ruitjesdesign, in de landskleuren van Zwitserland, Noorwegen en Finland, zowel
voor dames als heren. Een verwijderbare en verstelbare capuchon, zachte
manchetten, verstelbare zoom, kinbescherming, steekzakken met ritssluiting zijn
de details van dit softshelljack. Deze collectie is reeds vanaf 15 oktober 2013 in de winkel
verkrijgbaar. De softshelljassen Sotchi voor haar en voor hem hebben een
richtprijs van 200.
ODLO
is de uitvinder van het functionele sportondergoed. Als markt- en technologisch
leider, wil ODLO de beste functionele sportkleding ontwikkelen voor iedereen
die van bewegen houdt onder welke weersomstandigheden en met welke
intensiteit dan ook. Bij ODLO start het welzijn vanaf de huid. ODLO staat voor
compromisloos hoge eisen als het gaat om functionaliteit, draagcomfort en
kwaliteit. Op de Europese markt is ODLO met zijn SPORTS UNDERWEAR marktleider
in het segment van de functionele sportkleding. Daarnaast overtuigt ODLO met
succesvolle collecties in OUTDOOR, RUNNING, BIKE, X-COUNTRY, TEC SHIRTS en
KIDS. ODLO heeft eigen verkoopbedrijven in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk,
België, Nederland, Oostenrijk en Noorwegen. Het merk ODLO wordt wereldwijd
verkocht in meer dan 20 landen. www.odlo.com
Eventjes weg
tijdens de herfstvakantie voor een zachte prijs ?
Als hoofdstad van
de Côte Fleurie' is Deauville één van de meest bekende badplaatsen in Normandië.
Omgeven door zowel een bouwkundig als natuurlijk erfgoed, is Deauville een stad
vol verrassingen en ontdekkingen. Met onder meer het strand en de bekende
Planches'promenade op wandelafstand, het casino, luxe boetiekjes, golf, de
haven die wordt aanzien als grootste jachthaven van Normandië. La Résidence du
Golf is opgetrokken in typisch Normandische stijl en is gelegen in een rustige
en groene omgeving.
In Houlgate kunnen
de amateurs van grote oppervlaktes zich ophalen aan de mooiste Franse kustlijnen.
Houlgate is de ideale bestemming voor een gezonde weekenduitstap, een midweek
of een week. In familieverband, met vrienden of onder geliefden, zon vakantie
is ongetwijfeld de perfectie manier om zich te herbronnen in het
welzijnscentrum Résidence&Spa. Deze kwaliteitsvolle kustresidentie, ideaal
gesitueerd tussen Deauville en Cabourg, ligt aan de Butte van Caumont, op 700m
van het strand en heeft een unieke ligging : aan haar voeten ligt het kleine
dorpje Houlgate met haar klokkentoren, aan de horizon de baai van Deauville die
reikt tot aan de landtong van Antifer. In het park hebt u de keuze uit diverse
appartementen en vakantiehuizen, geheel gebouwd in Normandische stijl, die
beschikken over een terras of balkon. De « Deep Nature Spa® » by Algotherm biedt
600 m² aan ruimte met een verwamd binnenzwembad, saunas, hammam, sensor-
douches, hydro-massagebaden en verzorgingscabines.
In de Somme-baai,
temidden van 250 hectare duingebied, tussen meren, dennenbossen en een 18-holes
golfbaan, ligt Belle Dune. Dit vakantiepark is in samenwerking met WWF gekozen
als pilootproject voor duurzaam natuurbehoud. De appartementen en gedeelde
vakantiehuizen zijn met ecologische materialen gebouwd volgens typische
Picardische architectuur uit het begin van de twintigste eeuw. Het park
beschikt over een openlucht zwemparadijs en kinderclubs voor kinderen vanaf 3 maanden tot 17 jaar.
Culturele bezoeken
zijn talrijk in de hoofdstad van Andalusië, zoals het Alcázar, de kathedraal en
de Giralda, de straten van het oude Sevilla en het culinaire erfgoed met zijn
unieke smaken en boottochten op de rivier, de Guadalquivir. De Costa Dorada
heeft een droog en zonnig klimaat het grootste deel van het jaar. Het gebied
van Salou heeft 34 stranden, de meest bekende is die van Llevant met zijn
boulevard met palmbomen. De stranden bieden een volledige waaier van
activiteiten: duiken in het kristalheldere zeewater, golf, twee on-site
zwembaden met jets, paardrijden, tennis en themaparken, waaronder Port
Aventura. De appartementen zijn ruim en de kinderen hebben een speeltuin in de
residentie. Residentie Salou biedt een uitstekend compromis tussen stedelijke
en vakantieresorts dicht bij het centrum en 700 m van het
strand. www.pierreetvacances.be
Sun
Valley wintercollectie 2013-2014 legt nadruk op vrijheid, reizen en freeride
Felle kleuren en technisch
design voor de 30ste verjaardag van SUN VALLEY!
Deze winter stippelt SUN VALLEY haar pad verder uit, voortbouwend en steeds
terugvallend op haar grote passie: de bergen. Geïnspireerd door vrijheid, skiën
en hoge bergtoppen ontwikkelt SUN VALLEY al 30 jaar lang hoogwaardige
skikledij. Het merk heeft door haar jarenlange ervaring een onberispelijke
reputatie op vlak van ski- en freeridekleding.
De
samenwerking tussen het merk en enkele van de beste atleten, loopt samen met de
prestaties van de sporters en de techniek die het merk in huis heeft. Sinds
1995 is rider Seb Michaud het uithangbord van SUN VALLEY. Een relatie die heel
wat skitrips en visibiliteit over de hele wereld voortbrengt. Ook Guilbaut
Colas, wereldkampioen freestyleskiën in 2011, is ambassadeur van het merk. Hij
mikt op een podiumplaats op de Olympische Winterspelen in Sotchi. Verder is SUN
VALLEY partner van de Wereldbeker skiën voor dames in Courchevel en de Wereldbeker
skiën in Mégève.
De
mannencollectie bestaat zowel uit kledij met GORE TEX®-membraan als stretch of
geruite jacquard of zelfs gewaxte jeans. Kleuren zijn dit seizoen niet weg te
denken: dennengroen, geel en terracottarood, oranje en lichtblauw sieren de
piste.
De
vrouwencollectie heeft heel wat verschillende stoffen in huis : stretch,
soft shell of GORE TEX®, gewaxte jeans met verschillende motieven en geruite
jacquard-print. Ook hier is het aanbod bijzonder kleurrijk: groen, fuchsia,
blauw, rood, en de klassiekers als donkergrijs, zwart en wit.
Hoe meer zielen,
hoe meer vreugde, klinkt het bij Pur Natur. Vanaf nu geen vier, maar zes
potjes heerlijke yoghurt natuur om de hele familie te plezieren. Pur Natur
beantwoordt hiermee de vraag naar een familiepakket.
De verpakking
verandert dan wel, maar het authentieke recept blijft bewaard. De roeryoghurt
wordt gemaakt op basis van biologische melk en smaakt heerlijk mild en zacht.
Het natuurlijke vetgehalte zorgt voor een volle smaak.
Zes maal lekker,
gezond én puur natuur! NV Pur Natur, een familiebedrijf gesitueerd aan de voet
van de Vlaamse Ardennen, staat garant voor hoogwaardige kwaliteitsproducten
onder de merken Pur Natur en Mik. De Pur Natur yoghurt en
verse kazen genieten een ongeëvenaarde smaakbeleving op basis van zorgvuldig
geselecteerde biologische ingrediënten. www.purnatur.be
De
Poivre Blanc wintercollectie 2013/2014: Vrouwelijkheid ten top !
De
nieuwe wintercollectie 2013/2014 van Poivre Blanc bestaat uit ski- en
donskledij die geïnspireerd werd op juwelen. Alles draait om vrouwen en
meisjes!
Het winterseizoen nadert met rasse schreden en binnenkort kunnen we tot grote
vreugde van skiliefhebbers de eerste sneeuw verwachten. Het vrouwelijke
deel van de wintersporters werd lang over het hoofd gezien door verschillende
merken. Toch maken zij ongeveer de helft uit van de bezoekers van de
skistations. Poivre Blanc legt voor de winter van 2013/2014 vrouwen in de
watten (of eerder in dons!) door hen silhouetten aan te bieden die speciaal
ontworpen werden met oog voor vrouwelijke details!
De
Stretch-collectie is er voor vrouwen en meisjes (van 8 tot 16 jaar) en bestaat
uit fluweelzachte aansluitende stoffen, de bekende stretchbroek, zeer
vrouwelijk stukken zoals het skipak, en rock n roll-items zoals de perfecto
met twee grote ritsen. Een collectie vol kledij die ideaal is voor het skiën of
bergwandelen, maar evengoed gebruikt kan worden voor uitjes naar de stad!
De
collectie Nylon mengt sportieve flashy en felle kleuren (oranje, limoengroen, paars,
...) met elegante details zoals drukknopen en gouden of zilveren borduurwerk
(verkrijgbaar in 10 kleuren). Het mooiste voorbeeld van deze combinatie is de
donsjas 1003 met meerdere borduursels, waardoor de jas een hedendaagse
Azteek-look krijgt. Voor de allerkleinste meisjes zijn er afbeeldingen van een
geborduurd hertje dat een kroon draagt, de prinses van de skipiste!
Elk
stuk is gevoerd met echt of synthetisch bont, en heeft enkele handige
extraatjes die het comfort ten goede komen: afneembare kap, verstelbare riemen,
extra afneembare kraag in fleece, zakjes voor de skipas, verschillende
binnenzakken, polsbescherming... Naast dit oog voor detail biedt Poivre Blanc
ook een uitstekende thermische isolatie en ademende en waterdichte stoffen, die
deze collectie een technische dimensie verlenen.
De
legendarische donsjassen die al 10 jaar lang spontaan beschreven worden als
comfortabel en lekker warm (20% veren en 80% dons), zijn er dit jaar in
herfstkleuren als oranje, bordeaux, bruin, beige,... De glans van de gebruikte
stoffen zorgt voor leuke effecten. De accessoires van Poivre Blanc maken je outfit
compleet ! Coltruien in fleece,
mutsen, bontmutsen, handschoenen, sjaals, wanten, schoenen, slippers, sokken,
... Om je warme outfit tot in de puntjes af te werken en bovendien verkrijgbaar
in verschillende kleuren. Zowel voor op de piste als in de stad!
Hoewel
vrouwen de plak zwaaien in deze nieuwe collectie, worden de jongens niet
vergeten! In de Stretch-lijn zijn ook de officiële Swiss Ski cross-tenues
gesponsord door Poivre Blanc opgenomen, met kleuren en snits die door de meest
ervaren freeriders gesmaakt worden! De Nylon-lijn bestaat in een gamma van 10
intense kleuren, en werd versierd met patches en badges, vlaggen en andere
vintage symbolen (helikopter, kompas, breedtegraad) uit het leven van
bergavonturiers. De Duvet-lijn bestaat uit preppy donsjassen met badges, en
is ideaal voor ijskoude dagen op de piste of om dagelijks de weg naar school
mee af te leggen tijdens de winter. Uiteraard zijn alle accessoires ook
verkrijgbaar voor jongens.
Corendon
International Travel/ Stip Reizen en KLM Royal Dutch Airlines maakten bekend
dat zij vanaf 2 januari 2014 een unieke samenwerking aangaan. De twee partijen
gaan elkaar versterken op de route Amsterdam-Curaçao. Vanaf 2 januari worden
daarbij ook drie keer per week stoelen ingezet voor klanten van Corendon. Zowel
KLM als Corendon vinden het een uitstekende aanvulling op hun huidige aanbod.
Belgische klanten die met Corendon naar Curaçao wensen te reizen krijgen gratis
parking aangeboden op de luchthaven van Schiphol.
Corendon voegt met
Curaçao een parel toe aan haar huidige aanbod. Het is de eerste long haul
bestemming die Corendon gaat aanbieden. Vanaf 2 januari 2014 worden er door
Corendon volledig verzorgde pakketreizen vanaf 639 euro aangeboden waarvan de
vlucht uitgevoerd wordt door KLM Royal Dutch Airlines. Corendon heeft de beste
hotels, bungalows en appartementen voor haar klanten geselecteerd, van all
inclusive tot logies/ ontbijt, allemaal 4 sterren tot 5 sterren. Voor haar
Belgische klanten biedt Corendon daarenboven gratis parking aan (ter waarde van
60 euro) op de parking Allure, vlakbij de luchthaven van Schiphol, wanneer ze
een reis naar Curaçao boeken voor 30 september. Dit introductieaanbod op
Curaçao is nu reeds boekbaar via corendon.be.
Atilay Uslu,
oprichter Corendon Vliegvakanties, laat weten: Het is tijd voor Curaçao. Uit
onze eigen klantenkring van Stip en Corendon, goed voor ongeveer 820.000
klanten, komt veel vraag naar de Nederlandse Antillen. Wij hopen dat er nu
eindelijk gezonde concurrentie ontstaat op Curaçao, en dat we het toerisme naar
een nòg hoger niveau kunnen tillen. De samenwerking tussen Corendon en KLM
biedt onze klanten een ongeëvenaarde toegang tot eindeloze mogelijkheden. De
ambitie van Corendon is om de komende jaren te blijven groeien en hierbij in te
zetten op zowel nieuwe (long haul) bestemmingen als meer nicheproducten zoals
stedentrips en exclusieve reizen. KLM is een geschikte partner in het
realiseren van onze groeiambitie op long haul bestemmingen in de komende jaren.
Corendon Holding is
de snelst groeiende touroperator van de Benelux met naar verwachting 280
miljoen omzet in 2013 bij een volume van 650.000 passagiers / vakantiegangers.
Corendon heeft merken als Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon
Groups & Incentives, GoMundo, GoFun jongerenreizen, Kids & Co en
Karins choice. Corendon Airlines International/ Corendon Dutch Airlines. Met
28 aanvlieghavens in 91 steden vertrekken er vluchten vanuit Amsterdam,
Eindhoven, Rotterdam, Maastricht, Groningen en Brussel naar een keur aan
verschillende (winter) zonbestemmingen in Europa, Noord Afrika en het Midden
Oosten. De vloot van Corendon Airlines bestaat uit tien moderne vliegtuigen van
het type B-737/800. www.corendon.be
DELHAIZE LANCEERT
ONLINE WHISKYWINKEL MET UNIEK ASSORTIMENT
Delhaize start met
de online verkoop van single malt en blended premium whiskys op zijn website www.delhaizewineworld.com, er
zijn meer dan 65 producten beschikbaar waaronder een dertigtal nieuwigheden en
een vijftiental exclusieve producten.
Whisky is een
geliefde drank in België, dat is zeker. Het is zelfs het eerste type
sterkedrank dat werd verkocht in het land. Gewapend met een expertise die
opgebouwd is doorheen de jaren, van de botteling van scotch whiskys tot de
verkoop van single malts vanuit alle hoeken van de wereld, kan Delhaize met
trots aankondigen dat het start met de verkoop van premium en exclusieve whiskys
op zijn site www.delhaizewineworld.com. Het is de website bij uitstek voor de
liefhebbers van het genre die er bijna 80 verschillende whiskys kunnen
ontdekken en die hun kennis kunnen uitbreiden dankzij de gedetailleerde site.
Een erkende
expertise. De sterke band tussen Delhaize en whisky gaat al een tijdje terug.
Aan het begin van de eeuw was Delhaize namelijk een van de enige distributeurs
in Europa die gemachtigd was om Schotse single malts te bottelen buiten
Schotland. Dit was een teken van erkenning van de Schotten die eerder
terughoudend stonden tegenover het idee om hun nationaal brouwsel in de
handen van vreemden te laten. Delhaize is deze expertise blijven ontwikkelen
doorheen de jaren en de klanten profiteren daarvan mee. Vandaag biedt de
winkelketen een assortiment van meer dan 50 whiskys aan: blended, single
malts, pure malts en bourbon uit Schotland, Ierland, België, Japan, de
Verenigde Staten, enz. Wat Delhaize onderscheidt en onontbeerlijk maakt voor de
liefhebbers is dat het enerzijds een twintigtal blended whiskys aanbiedt en
anderzijds een dertigtal single malts! Die naamsbekendheid wordt bevestigd door
de talrijke whiskyclubs die regelmatig naar onze winkels komen om te kopen en
om nieuwe producten te suggereren.
Een nieuwe online
whiskywinkel. In het licht van de evoluerende kennis en smaak van de klanten,
die steeds op zoek zijn naar specifieke en zeldzame producten, kan Delhaize
vandaag met veel genoegen aankondigen dat er een volledig nieuwe online winkel
voor whiskys opent op zijn site www.delhaizewineworld.com. Het lijkt wel een
heuse schatkamer van Ali Baba waar de whiskyliefhebbers hun keuze kunnen maken
uit 65 zorgvuldig geselecteerde producten! Bovenop een deel van het assortiment
van single malts en blended premium dat beschikbaar is in de winkel biedt de
website een dertigtal nieuwe producten aan waaronder vijftien exclusieve
whiskys in de grootdistributie. De website is handig en intuïtief en begeleidt
deklant via verschillende criteria:
regio, smaak (houtachtig, bloemig, met turfsmaak, ) en type (single malt, pure
malt, bourbon, ) en toont gedetailleerde fiches per product. Ideaal voor
beginnelingen of personen die op zoek zijn naar een origineel geschenk. Om de
lancering van deze nieuwe winkel te vieren, biedt Delhaize een korting aan van
15% op een twintigtal producten tot 23 oktober. En omdat de whiskywereld
constant evolueert, zijn er regelmatig nieuwigheden te ontdekken op de website,
waaronder een uitzonderlijk originele aanbieding voor de eindejaarsfeesten.
http://nl.delhaizewineworld.com/whisky
Twee nieuwigheden
die je absoluut moet ontdekken
Voor de lancering
van zijn nieuwe webshop heeft Delhaize de eer om exclusief twee nieuwe producten
aan te bieden die de kenners ongetwijfeld gelukkig zullen maken: de Schotse
single malt whisky Bruichladdich Scottish Barley en de Tennessee whisky Jack
Daniels Master Distillers (beperkte oplage).
Bruichladdich
Scottish Barley is afkomstig van het Schotse eiland Islay dat gekend is om zijn
whiskys met turfsmaak. Deze single malt is het tegenovergestelde van de
whiskys die op het eiland gedistilleerd worden. De distilleerderij van
Bruichladdich staat bekend om zijn onafhankelijk karakter en beantwoordt
slechts aan twee regels: smaak en lokale afkomst. De meester-distilleerder, Jim
McEwan, een superster in whisky die al meerdere malen bekroond is voor zijn
werk, omschrijft zijn filosofie als volgt: We zijn ons altijd blijven
verzetten tegen het stevig verankerde idee dat leeftijd een kwaliteitscriterium
zou zijn. Wij maken alleen gebruik van Schotse gerst die langzaam wordt
gedistilleerd in hoge distilleerkolven voordat het wordt gegoten in
hoogwaardige eiken vaten die worden bewaard in magazijnen die zijn blootgesteld
aan de stofregen van de Atlantische Oceaan. Waarom wachten tot het product
mettertijd milder wordt? Want [...] als de perfectie zich aanbiedt, kun je niet
anders dan eraan toegeven.
Deze whisky is
gecreëerd door Jim McEwan om het klassieke, bloemige en elegante karakter van
Bruichladdich aan te tonen. Hij is gemaakt van 100% Schotse gerst en bronwater
van het eiland, heeft geen turfsmaak en is volledig natuurlijk (gewoon
gefilterd en zonder kleurstoffen). Een whisky om gezellig te drinken met
vrienden, als kennismaking met de Schotse terroir. Exclusief beschikbaar bij
Delhaize tegen 49,99 .
De liefhebbers en
verzamelaars van Amerikaanse whisky, in dit geval van Tennessee, kunnen bij
Delhaize terecht voor een volledig andere ervaring: Jack Daniels Master
Distillers #1, enkel beschikbaar bij Delhaize in beperkte oplage. Dit
collectors item is gelanceerd ter ere van de 160ste verjaardag van de geboorte
van de oprichter van de bekende Amerikaanse whisky, Jasper Newton Jack
Daniel, en is het eerste in een reeks van 7 flessen. Het is dus logisch dat
deze eerste fles wordt opgedragen aan zijn maker om het gouden tijdperk van
Jack Daniel te eren. Iedere fles wordt verkocht in een geschenkverpakking met
een portret van Jack Daniel himself en is afgewerkt met gouden versieringen.
Ideaal om cadeau te geven aan de liefhebbers. Exclusief beschikbaar bij
Delhaize tegen 24,99 .
Of
het nu om de Class Shadow, de Lifestyle of de Stealth gaat, de helmen uit de
nieuwe KASK-wintercollectie stellen alledrie comfort, innovatie, veiligheid en
elegantie centraal. Het zijn dan ook de waarden die het Italiaanse merk sinds
haar ontstaan uitdraagt en waar het mee uitpakt voor 2013-2014. Voorzien van
een panoramisch vizier, een uitmuntend ventilatiesysteem of
Swarovski-diamanten? Kask heeft voor ieder wat wils!
De
Class Shadow werd op de voorbije ISPO awards bekroond met een gouden medaille
in de categorie skihelmen. Deze prijs is een belangrijke internationale
erkenning voor kask. De ISPO-jury verantwoordde haar keuze als volgt : « Kask
combineert de hoogste veiligheidsstandaarden en een perfecte zichtprestatie in
één pakket. Het panoramische vizier, de uitstekende ventilatie en de zachte
oorpads maken van de Class Shadow een innoverende helm op vlak van comfort en
elegantie.
De
Stealth-helm beantwoordt dankzij twee grote innovaties aan de noden van de
meest veeleisende skiërs. Zo is de helm voorzien van een verschuifbare bril,
zodat het vizier makkelijk en snel aangepast kan worden. Het vizier bestaat in
verschillende tinten (oranje, spiegel, transparant of verzilverd), zodat het
zicht tijdens alle weersomstandigheden optimaal blijft. Het tweede snufje is
het actief ventilatiesysteem dat toelaat om makkelijk de luchttoevoer in de
helm aan te passen. De ergonomische oorpads, het comfortabel en ademend binnenwerk
en de band met micrometrisch verstellingssysteem maken deze helm af. De helmen
uit deze collectie bestaan in verschillende kleuren. Verkrijgbaar in zwart,
wit, zwart en wit, of antraciet.
De
Lifestyle-collectie toont het unieke karakter van de Italiaanse mode. De
elegantie van de collectie wordt benadrukt door de SWAROVSKI-elementen die
manueel op de helm werden aangebracht. De lederen voering aan de kin en de
oorpads uit ecologisch bont maken de helm nog unieker. Bij dit exclusieve
ontwerp hoort de beste technologie. Het uitneembare binnenwerk in zijdefluweel
en een speciaal ventilatiesysteem maken de helm uitzonderlijk comfortabel,
licht en ademend. De helm is uitgerust met een spiegelvizier zodat het zicht
bij de meest uiteenlopende weersomstandigheden perfect blijft. Verkrijgbaar in
twee versies: Lifestyle Lady (in zwart of wit), met een bijhorende tas en
zakje. De Lifestyle in zwart wordt geleverd met paar zwarte
Lifestyle-handschoenen.
Het zijn lang miskende
wijnen gebleven, maar inmiddels worden ze terecht als een ontdekking beschouwd,
vanwege hun typische karakter, hun frisheid en hun subtiliteit.
En of het nu om een
noordelijke cru gaat dan wel om een cuvée uit de zuidelijke Rhône, de gebruikte
druiven laten hun terroir goed tot zijn recht komen. Bovendien strooien deze
wijnen met een meer dan gemiddelde gulheid uiteenlopende sensuele genoegens in
het rond.
Uitstekende wijnen voor
aan tafel - Wijnen van de Rhône(vallei) hebben nogal wat troeven De
diversiteit van de terroirs is daar al een eerste van en die heeft te maken met
bodem, hoogte, klimaat, ligging... Een tweede is de fraaie waaier aan
druivensoorten, gaande van de bekende viognier, roussanne, grenache en
vermentino, tot de bescheidener bourboulenc, marsanne, clairette, en tal van
nog zeldzamere soorten.
Ook qua vinificatie gaat
het van een eenvoudige betonnen kuip, die vooral de zuivere fruitigheid tot
expressie brengt, tot een gericht en subtiel spel met houten vaten, om de wijn
een zo geraffineerd mogelijke structuur te geven. Ook assemblages van twee of
meer druiven vergroten nog de complexiteit en de waaier aan mogelijkheden.
Al die troeven bieden de
liefhebber alleen maar meer kans om bij zowat elk recept de perfecte wijn te
vinden. Vroege asperges met een aromatische roussanne, bijvoorbeeld, of
blanquette vergezeld van een viognier... De keuze lijkt onbeperkt.
Wit voor elke gelegenheid.
Van noord naar zuid komen we door appellations met stuk voor stuk een gamma van
wijnen dat reikt van de fles voor courant gebruik tot uitzonderlijke topwijnen.
Men kan zwichten voor een witte Hermitage of de voorkeur geven aan een Saint-
Joseph, overhellen naar de volheid van een Vacqueyras van grenache of de
elegantie van een Côtes du Rhône Villages van cairanne. Of nog, vallen voor de
onstuimigheid van een Côtes du Rhône uit de Gard, genre Signargues... Laudun of
Chusclan leveren dan weer goede witte voor dagelijks gebruik en menige Côtes du
Rhône Villages heeft een fruitigheid die meteen vrolijk stemt.
Een glas witte Côtes du
Rhône, meer moet dat niet zijn om gezelligheid rond de tafel te krijgen... Als
je nog maar denkt aan een fles ontkurken zie je zo de vrienden opduiken met wie
je een feestje kunt bouwen. Plezier verschaffen zonder jezelf te vergeten, is
de prioriteit. Een Côtes du Rhône zonder meer of een of andere Villages..., het
zijn flessen vol gezelligheid. Hun aangename fruitigheid, hun boeket van
bloemen en specerijen, hun frisheid, hun volheid van smaak... Ze hebben alles
om de genodigden te behagen en hen in alle eenvoud een gezellige tijd te laten doorbrengen
TRAVELBIRD VIERT
WERELDDIERENDAG MET DIERVRIENDELIJK AANBOD
Online
reisaanbieder TravelBird lanceert naar aanleiding van Werelddierendag op 4
oktober een thema-aanbod met diervriendelijke hotels. De selectie bevat dan ook
uitsluitend hotels waar honden welkom zijn. Zo kan je met je viervoeter gaan
uitwaaien aan de kust, in het unieke natuurlandschap van de Luneburger Heide of
tussen de wijngaarden in de Moezel. Met dit aanbod wil TravelBird mensen die
graag hun huisdier meenemen op reis inspireren voor een weekendje weg zonder
zorgen. Zeer bijzonder is ook het aanbod om een dagje de dieren in het SeaLife
center in Blankenberge te verzorgen. Het aanbod Diervriendelijk is boekbaar vanaf
27 september om 18u00. Boeken kan via www.travelbird.be.
Op 4 oktober is het
zover. Dan mogen we onze geliefde viervoeter weer in de bloemetjes zetten. Bij
de meeste mensen blijft het verwennen van hun huisdier beperkt tot het serveren
van zijn lievelingseten. Maar wie een hond in huis heeft weet maar al te goed
dat je hem niet meer plezier kan doen dan met een stevige wandeling. En omdat
het baasje ook graag eens in een andere omgeving wandelt, selecteerde
TravelBird 6 speciale hondvriendelijke arrangementen.
Mensen die hun
hond graag meenemen op reis worden vaak geconfronteerd met een beperkt aanbod
of vinden hondvriendelijke hotels maar moeilijk terug, zegt Erik Kuijpers,
Country Manager België bij TravelBird. Wij willen het hen makkelijk maken met
ons aanbod Diervriendelijk en zorgen ervoor dat zowel hond als baasje
optimaal aan hun trekken komen. De hotels die we selecteerden zijn rustig
gelegen, zodat je meteen kunt vertrekken voor urenlange wandelingen in de vrije
natuur. Bij terugkeer in het hotel kan jij genieten van een heerlijke maaltijd
of wellnessbehandeling, terwijl je trouwe viervoeter zich uitrust. Zowel jij
als je hond zullen als herboren terug thuis komen.
Dierenverzorger
voor één dag: Speciaal voor de kleinsten heeft TravelBird
ook nog een bijzonder dierenarrangement opgenomen. Voor amper 49,50 pp kunnen
kinderen tussen 6 en 12 jaar een halve dag meelopen als dierenverzorger in
SeaLife Blankenberge. Samen met het verzorgingsteam van SeaLife maken ze onder
andere de kooien schoon, geven ze de pinguïns eten en leren ze zeehonden te
dresseren. Een dagje die je kleine kapoen alvast niet snel zal vergeten.