UPIGNAC : Een feest van nieuwigheden boordevol traditie
Het verhaal begint in 1984, in Upigny een dorpje in het hart van Brabants Haspengouw. Het Belgische filiaal van een Franse foie gras fabrikant neemt contact op met de familie Petit, die een prachtige boerderij bezit temidden van de rijke glooiende landschappen. Zij zijn op zoek naar eendenkwekers. Deze specialisten hadden immers terecht opgemerkt dat de kwaliteit van ons gras superieur is aan dat in het zuidoosten van Frankrijk, waar de velden minder rijkelijk overgoten worden dan in ons kleine landje.
Wat eerst slechts een experiment is wordt al snel een succes. Het bedrijf komt op kruissnelheid en bewijst dat ook België een foie gras land kan zijn. Vanaf 1985 wordt de suffix ac toegevoegd aan de naam van het dorp om het merk een zuidoostelijk tintje te geven. Zo groeit in de loop der jaren het bedrijf uit tot haar huidige betekenis in ons land: synoniem voor zeer smakelijke foie gras van de hoogste kwaliteit. Alle producten zijn op basis van eenden gekweekt op de boerderij, maar ook bij een groeiend aantal onafhankelijke kwekers. De productie gebeurt in moderne en performante installaties. In 1993 wordt effectief een verwerkingsatelier gebouwd dat beantwoordt aan de meest strenge Europese normen.
In gelijke tred met de groei van de bekendheid van het merk ontwikkelt zich een netwerk van Upignac boetieks, parallel met het restaurant van de boerderij: La Table dUpignac. Particulieren kunnen zo ontdekken hoe ze de producten optimaal presenteren. Een groot keerpunt komt er in 2005. Upignac neemt het bedrijf «Les Foies Gras de Strasbourg» over. Om die stap te begrijpen moet men weten dat een groot deel van het Belgische publiek meer specifiek van ganzenlever houdt. Tot dan toe werd dit bij Upignac niet vervaardigd. Ganzenlever vereist immers andere technieken en materialen dan deze voor de verwerking van eend. Bovendien had «Les Foies de Strasbourg» een uitstekende reputatie opgebouwd op het gebied van de verwerking van ganzenlever, vooral voor horecaklanten. De overname van de activiteiten van dit bedrijf geeft Upignac de mogelijkheid het aanbod te diversifiëren en actief de professionele én de particuliere markt aan te pakken.
Particulieren kunnen immers vanaf 1996 de producten van Upignac ontdekken via de grootwarenhuizenketen Delhaize. In dat jaar wordt het bedrijf van Upigny voor de eerste keer vertegenwoordigd door het teken van de Leeuw via het bekende duoblok van foie gras.
Het avontuur gaat verder op regionaal niveau, met de overname van twee andere gastronomisch gerichte bedrijven, "Le Repaire des Gourmets" in 2009 en "Le Close de Charlemagne" in 2010. Elke uitbreiding brengt kennis van zaken en zeer gerichte en kwalitatieve distributienetwerken met zich mee. Bij de partnerschappen van Upignac kunnen we de samenwerking met Urbani, een onovertroffen speler in de wereldhandel van truffels, niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Upignac verkoopt alle producten van dit bedrijf in de meeste van haar verkooppunten en in de horeca, zowel vers als in blik. Het is een opmerkelijke prestatie, die de hele sector een zetje heeft gegeven. De jaarlijkse consumptie van foie gras per inwoner in België is gestegen van 50g in 1990 naar meer dan 150g vandaag.
De ateliers van Upignac in Upigny en in Huldenberg streven steeds naar de top qua vereisten rond voedselveiligheid. Ze beantwoorden aan de meest strikte Europese normen. Upignac behaalde bovendien eind oktober 2012 de ISO22000 norm, de strengste norm die kan worden toegekend op het gebied van voedselverwerking. Deze verbeteringen maken deel uit van een stap naar totale kwaliteit met respect voor de traditionele verwerkingsmethodes.
Geniet van een waaier aan presentaties van de specialiteiten van Upignac in het restaurant La Table dUpignac. Gans en eend worden perfect klaargemaakt in een warm en gastronomisch decor, onder leiding van de getalenteerde en innovatieve chef Diego Valdes. Het cliënteel krijgt er niet genoeg van en keert overtuigd terug. Geplaatst tegen de fantastische achtergrond van de Upignac boerderij is dit een onmisbaar moment in de ontdekking van alle facetten van de gastronomie volgens Upignac.
Naast de aanwezigheid bij grootdistributeur Delhaize worden de producten van Upignac vandaag verdeeld via een 20-tal boetieks die de naam van het merk dragen of via verkoopspunten in voedingsspeciaalzaken. www.upignac.com
Malaysia Airlines wordt lid van oneworld op 1 februari 2013
Op vrijdag 1 februari 2013 wordt Malaysia Airlines een volwaardig oneworld-lid. Hiermee zal de luchtvaartmaatschappij, die al tal van awards in de wacht sleepte, voortaan tot s werelds meest toonaangevende kwaliteitsalliantie behoren. De Maleisische nationale luchtvaartmaatschappij heeft toestemming gekregen om zich aan te sluiten na het succesvol afronden van een grondig onderzoek uitgevoerd door het centrale team van oneworld en door Qantas, dat het peterschap op zich heeft genomen.
Hoewel het implementatieprogramma voor op schema ligt en een van de volgende weken voltooid kan worden, werd beslist om de officiële toetreding, wegens de vakantieperiode op het einde van het jaar en een aantal administratieve redenen, uit te stellen tot begin 2013. Malaysia Airlines zal vanaf 1 februari 2013 alle oneworld-diensten en -voordelen aanbieden. Het zal het tweede alliantielid zijn dat met de Airbus A380 vliegt, net zoals zijn oneworld-peter Qantas.
Vanaf dat moment worden de frequent flyer-voordelen uitgebreid van de 2 miljoen leden van Enrich, het getrouwheidsprogramma van Malaysia Airlines, wanneer ze met een ander oneworld-lid vliegen (airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN Airlines, Qantas, Royal Jordanian, S7 Airlines en zon 25 andere aangesloten luchtvaartmaatschappijen). Dit geldt ook voor het verdienen en inwisselen van mijlen en het verdienen van tierstatus-punten wanneer met de andere alliantieleden gevlogen wordt. Enrich Platinum-kaarthouders krijgen de Emerald-status bij oneworld.Enrich Gold wordt gelijkgesteld met oneworld Sapphire en Enrich Silver met oneworld Ruby.
Vanaf 1 februari zullen de Enrich Platinum- en Gold- kaarthouders toegang krijgen tot de meer dan 550 lounges van de oneworld-leden. Hetzelfde geldt voor de Malaysia Airlines-passagiers, die in First en Business Class reizen. Vanaf 1 februari zullen ook de 125 miljoen frequent flyer-kaarthouders van de reeds gevestigde oneworld-carriers mijlen kunnen verdienen en verzilveren wanneer ze met Malaysia Airlines vliegen.
Malaysia Airlines neemt al deel in Global Explorer, het rond-de-wereld-tarief dat wordt aangeboden door de oneworld-leden en enkele luchtvaartmaatschappijen die geen officieel lid zijn van de alliantie.Vanaf 1 februari wordt het netwerk van Malaysia Airlines, dat meer dan 60 bestemmingen in bijna 30 landen telt, geïntegreerd in de alliantietarieven en commerciële producten van oneworld.
De toetreding van Malaysia Airlines zal ervoor zorgen dat het alliantienetwerk in Zuidoost-Azië flink uitbreidt. Op de oneworld-kaart zullen er 14 nieuwe bestemmingen en een extra land (Brunei) bijkomen. Nog belangrijker is het versterken van de alliantie op het vlak van verbindingen tussen heel wat belangrijke zakensteden in Azië en in andere delen van de wereld.
Dankzij de toetreding zal oneworlds wereldwijde dekking stijgen naar ruim 840 bestemmingen in 156 landen, met ongeveer 9.000 vluchten per dag. De gezamenlijke vloot van ongeveer 2.500 toestellen zal jaarlijks bijna 340 miljoen passagiers vervoeren en een omzet genereren van 110 miljard dollar. Met de kandidaat-oneworld-leden Qatar Airways en Sri Lankan Airlines erbij zal het alliantienetwerk 856 bestemmingen in 159 landen bestrijken.
Momenteel vliegen drie oneworld-leden naar Maleisië: Cathay Pacific, Japan Airlines en Royal Jordanian vliegen naar Kuala Lumpur, Cathay Pacific vliegt ook naar Penang
Het Noord-Franse Duinkerke, op een steenworp van de Belgische grens, wordt in 2013 Regionale Cultuurstad. Duinkerke 2013 kondigt zich aan met een interessantprogramma voor klein en groot, met een brede waaier aan activiteiten waarbij alle culturele disciplines aan bod komen.
Na bijna 3 maanden carnaval vieren is het op 6 april 2013 opnieuw feest in Duinkerke want dan vindt de feestelijke aftrap plaats van Dunkerque, capitale régionale de la culture 2013. Het wordt een dag met concerten, opening van tentoonstellingen (in het Havenmuseum, het LAAC en het Musée des Beaux Arts). De feestelijke sfeer zal vanuit het centrum uitdeinen naar alle buurten van de stad met oa vuurwerk.De in het kader van het inzetten van dit culturele jaar voorziene activiteiten zullen de bezoeker meteen de kans geven om de veelzijdigheid van Duinkerke en zijn regio te ontdekken: de musea, de winkelmogelijkheden, de haven, de stranden, de rijke gastronomie én niet te vergeten de gastvrije bevolking.
Het maritieme aspect komt aan bod met onder andere een unieke tentoonstelling over reistekeningen in het havenmuseum en van 30 mei tot 2 juni 2013 komen vervolgens de grootste zeilschepen van de wereld naar Duinkerke: een niet te missen event dat gepaard gaat met concerten en ander vermaak. Er zijn enkele bekende zeilschepen van de partij zoals de Russische Kruzenshtem, hettweede grootste zeilschip ter wereld , en de driemaster Artemis. Op de havenkaaien zal het er feestelijk aan toe gaan, met zeemansliederen, fanfares en tal van artiesten die zich laten inspireren door het zeemansleven. Er komt ook een Festival des Ecrans de la Mer. Kortom, wie droomt van imposante viermasters, van zeilen over de wereldzeeën of met beide voeten aan de wal wenst te reizen trekt dan naar deze cultuurstad.
Omeen mengeling van fanfares en orkesten uit binnen- en buitenland te zien moet je op 22 en 23 juni 2013 naar Duinkerke voor Suenos del Mundo. Op 7 juli 2013 trekt Le Grand Voyage door de straten van de stad, een grote parade met regionale en internationale deelnemers. De ganse zomer beloofteen super aanbod aan feestelijke evenementen met muziek, theater en kunst in al zijn aspecten . Er wordt trouwens nog een feestelijk tandje bijgezet op 9 en 10 november 2013 met The World Street Dance, een wereldkampioenschap hip-hop.
Leonidas viert de winter tijdens Winterpret in Brussel, van 30 november tot 6 januari
Dit jaar zal de bekende meester-chocolatier Leonidas deelnemen aan Winterpret, het grote, bekende evenement dat inmiddels uitgegroeid is tot een vaste waarde in Brussel. Het prachtige centrum van Brussel, van de Grote Markt tot het Sint-Katelijneplein, zal zich voor de gelegenheid compleet in winterse stijl aankleden en duizend-en-één activiteiten aanbieden waar we in deze periode van grote kou allemaal verzot op zijn. Ook Leonidas is van de partij op dit winterfeest, met een eigen chalet op de kerstmarkt waar u terecht kunt voor pralines en heerlijke warme chocolademelk. Wat kunt u nog meer wensen na een rondje op de schaatsbaan of een ritje op het reuzenrad?
De kerstmarkt van Brussel, door Engelse touroperators verkozen tot de meest originele van Europa, vindt plaats in hartje Brussel langs een parcours van 2 km met tal van kraampjes, chalets, attracties, animaties en terrassen, en natuurlijk ook de adembenemende klank- en lichtshow op de Grote Markt.
Een wandeling door het centrum van Brussel is dus een must. Wat dacht u trouwens van een heerlijke pauze aan de chalet van Leonidas? Geniet er van chocoladelekkernijen of romige warme chocolademelk. Het is tevens een unieke kans om de gloednieuwe Choco Latte van Leonidas te ontdekken, een stokje met een blokje pure chocolade van 36 g dat onmiddellijk smelt in een tas warme melk: het recept voor een overheerlijke warme chocolademelk.
LEONIDAS, de beroemdste Belgische chocolatier ter wereld, in 1913 opgericht door Leonidas Kestekides, telt vandaag de dag meer dan 1.400 verkooppunten, verdeeld over 40 landen en 5 werelddelen. In de vier windstreken staan er elke dag 10.000 mensen borg voor de versheid en kwaliteit van de LEONIDAS producten, of ze nu in
De vierdaagse Nocturnes van De Zavel worden feeërieker, muzikaler en gastronomischer dan ooit
De vzw Zavel, Kunst- & Handelswijk organiseert met DE NOCTURNES VAN DE ZAVEL ook dit jaar een feestelijk vierdaags evenement op de Grote Zavel van 29 november t/m 2 december. Omdat 2012 tevens is uitgeroepen tot Jaar van de Gastronomie werd voor deze editie een samenwerkingsverband gesloten met VISITBRUSSELS, de drijvende kracht achter Brusselicious.De Grote Zavel, een plein dat op een gewone dag al méér dan een bezoekje waard is dankzij de schitterende architectuur en stijlvolle eet- en drankgelegenheden, zal er die dagen nog mooier uitzien.
De Grote Zavel zal omgetoverd worden in een surrealistisch woud van 35 designkerstbomen. Geen decoratie van echte kerstbomen dus, maar een parcours van unieke creaties uit diverse materialen, ontwikkeld door studenten design van de Nationale Hogeschool voor Beeldende Kunsten van La Cambre. Er worden 4 prijzen uitgereikt door 4 verschillende jurys waaronder het publiek. De 4 winnende kerstbomen worden op zaterdagavond 1 december publiek geveild voor het goede doel. Verder zijn er drankjes en overheerlijke hapjes in talrijke stijlvolle kerstchalets. En feeërieke kerstverlichting in de wijk zal het plaatje compleet maken.
In de stands laten verschillende bekroonde chefs hun creaties zien, street food volledig in het teken van de eindejaarsfeesten. Een niet te missen kans dus om kennis te maken met de meest populaire culinaire creaties en trends van dit ogenblik. Ze worden aangeboden als makkelijk te degusteren fingerfood voor slechts 8 euro. De aanwezige 12 topchefs zijn: Laurent et Vincent Folmer, Pascal Devalkeneer, Yves Mattagne, Alex Malaise, Laury Zioui, Nicolas Darnauguilhem, Nicolas Scheidt, Sang-Hoon Degeimbre, Stefan Jacobs et Romain Mouton, Julien Burlat, Giovanni Bruno, Damien Bouchery.
Overdag en s avonds worden op het centrale podium diverse klassieke concerten
(operazang/muziekensembles) georganiseerd. Er treedt ook een DJ op.
DE NOCTURNES VAN DE ZAVEL, van 29/11 tot 2/12 op de Grote Zavel te Brussel. Vrije toegang. Info en volledig programma: www.sablon.org.Jetons voor de Street Food-degustaties in voorverkoop vanaf 10.11 bij de deelnemende handelszaken aan 8.Parking in de buurt: Poelaert- en Albertineparking.
Openingsuren: Donderdag 29/11 van 19-23 uur/Vrijdag 30/11 van 12-23 uur/Zaterdag 1/12 van 12-23 uur/Zondag 2/12 van 12-17 uur.
PREHISTORISCH DINER in het Museum voor Natuurwetenschappen
VisitBrussels en Brusselicious presenteren een reis door de tijd met het laatste themadiner van het fijnproeversjaar 2012, op 22 en 23 november in het Museum voor Natuurwetenschappen.
Op de nieuwe tentoonstelling 'Prehistorie - Do it Yourself!' van het Museum voor Natuurwetenschappen maken bezoekers kennis met het dagelijks leven van de prehistorische mens en kunnen ze zelf aan slag om werktuigen te maken, huiden te looien, bizons te jagen en vuur te maken... 'op zijn prehistorisch'!
Maar hoe zit het eigenlijk met de voedingspraktijk van onze voorouders? Wat aten zij? Hoe aten zij? En hoe smaakte dat? Het Prehistorisch Diner biedt heel wat antwoorden op deze vragen. De kookmethodes zijn geëvolueerd maar de ingrediënten van het diner waren destijds al bekend en de disgenoten zullen de maaltijd gebruiken in onmiskenbaar prehistorische omstandigheden. Na een 'prehistodrink' en een bezoek aan de tentoonstelling gaan de hongerige would-be prehistorici aan tafel in een rotsige -maar comfortabele- omgeving voor het eigenlijke diner.
PRAKTISCH: PREHISTORISCH DINER - Museum voor Natuurwetenschappen, Vautierstraat 29, 1000 Brussel, op 22 en 23 november om 18u30.Prijs: 45 per persoon (excl. reservatiekosten) voor de hele avond : cocktail, diner, dranken, én toegang tot de tentoonstelling. Dress Code: goedzittende en praktische kleding voor een reis door de tijd.
Met de Déjeuners sur lherbe werden in juni de mooiste groene plekjes in Frankrijk, Spanje en Zwitserland gehuldigd. In dit nieuwe seizoen, tot eind november, staan de herfstsmaken centraal.
Felgekleurde bossen, een gloedvolle lucht, een knapperend haardvuur, wild, truffels en kastanjes zijn de nieuwe inspiratiebronnen van de Maîtres de Maison en de Chefs van Relais & Châteaux in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland--Liechtenstein, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.
Allemaal delen ze met hun gasten de unieke geschiedenis, cultuur, smaken en geuren van de regio. Een gastronomische afternoon tea, een champignonpluk, een truffeljacht, een begeleide boswandeling of een andere originele seizoensgebonden belevenis, eigen aan het Maison en de regio, wordt door de deelnemende zaken aangeboden aan koppels, families en groepen bij de reservatie van een kamer met diner. Ook in de deelnemende gastronomische restaurants is de herfst de grote inspiratiebron.
De Chefs stellen er delicieuze seizoensmenus voor aan een zachte prijs. De herfst is
het ideale seizoen om fijne momenten te delen met familie, vrienden, Relais & Châteaux en de natuur. www.relaischateaux.com/saveurs-automne.
Op deze internetpagina kan de gast zijn bestemming kiezen in functie van zijn eigen locatie of van de regio die hij graag wilt bezoeken alsook van de aanbieding van de deelnemende Maisons. De reservatie dient te gebeuren bij het deelnemende etablissement en de reservatiecentrale: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer).
Relais & Châteaux bestaat uit 500 weergaloze charmehotels en gastronomische restaurants in ruim 60 landen. Sinds de oprichting in 1954 streeft deze Franse organisatie ernaar wereldwijd een unieke vorm van vrijetijdsbesteding aan te bieden door vooraanstaande etablissementen van topformaat te selecteren.
Tegelijkertijd is Relais & Châteaux een grote familie van hotelhouders en chef-koks van allerlei pluimage die zich met hart en ziel inzetten om hun gasten onvergetelijke ervaringen vol zinnenprikkelend genot te bezorgen.
Van de wijnvelden van Napa Valley tot de stranden van Bali en van de olijfgaarden in de Provence tot de natuurreservaten in zuid-Afrika zet Relais & Châteaux u op het spoor van de mooiste verrassingen in elke streek en in elk land. Niet voor niets luidt het credo van Relais & Châteaux "OVERAL TER WERELD, UNIEK IN DE WERELD."
De nieuwe illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith- geïnspireerd door de charmes van dag en nacht -
De nieuwe illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith wordt gekenmerkt door haar tedere verhalen over bloemen, vlinders, manen en zonnen. De zachte en poëtische afbeeldingen van de Amerikaanse kunstenaar ontvouwen zich prachtig om de illy kopjes en blikken, in de vorm van decoratieve kunst en als herinterpretatie van de traditionele Europese kunstvorm van keramiek beschilderen met bloemen.
Het werk van een kunstenaar kan zo veel richtingen op als het aantal haren dat we hebben. Het gaat waar het wil, zegt Kiki Smith. Haar poëzie en eclecticisme verheffen een eenvoudige dagelijkse handeling zoals het drinken van een kopje illy koffie in een volledige, visuele en tastbare ervaring met hedendaagse kunst.
De illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith bestaat uit zes espresso kopjes, zes cappuccino kopjes en twee koffiebekers, versierd met natuurlijke patronen en elementen die aan dag en nacht doen denken. De collectie bevat ook twee versierde blikken, één van 250 gram en één van 125 gram.
Sets en adviesprijzen: Espresso koffie kopjes set van 6 (115 ); set van 2 (33,20 ) Cappuccino kopjes set van 6 (135 ); set van 2 (43,20 ); 2 koffiebekers 38,20, Blik van 250 gram gemalen/bonen espresso koffie 6,80 en Blik van 125 gram gemalen espresso koffie 4 euro.
België is het enige land in de Europese Unie met een daling van het aantal professionele websites
De Internetbarometer van E-mail Brokers, die dit jaar enkele ongeziene statistieken in België weergeeft en zich verder uitstrekt over heel Europa, is duidelijk: in tegenstelling tot andere Europese landen zijn er in België afgelopen jaar meer websites verwijderd dan bijgekomen. De oorzaken voor deze alarmerende situatie zijn een gebrek aan flexibiliteit van de Belgische wetgeving, administratieve barrières, en de discrepantie tussen de aangeboden opleidingen en de noden van bedrijven.
De recentste barometer van E-mail Brokers toont dat er in de periode van juli 2011 tot juli 2012 in België niet minder dan 13.427 websites zijn afgesloten, terwijl er maar 11.802 zijn verschenen. De situatie varieert van regio tot regio: Vlaanderen heeft 6.253 websites verloren, doch heeft er 6.914 nieuwe bijgekregen, Brussel zit in hetzelfde geval (2.855 verloren, maar wel 2.912 nieuwe). Wallonië bengelt echter achterop met slechts 1.976 nieuwe sites online tegenover 4.319 verwijderde.
Deze situatie is des te pijnlijker omdat alle Europese lidstaten net hun inspanningen verhogen om de ontwikkeling van internet te promoten. De indicatoren zijn duidelijk: alle Europese landen zien een continue stijging van het aantal online geplaatste websites en kennen een verhoging van het BBP, dat door internet gegenereerd wordt.
De vier huidige leidersinzake internetontwikkeling, zijn respectievelijk: Tsjechië (+ 11% sites in een jaar tijd), Frankrijk (+ 10%), Portugal (+ 9%) en Hongarije (+ 9%). Onze laatste plaats in dit klassement - in een domein dat nochtans van cruciaal belang is voor de economische toekomst van een land - is te wijten aan het grote aantal illegale websites in ons land: in 2012 zijn meer dan 91% van de Belgische websites niet conform de wetgeving (in 2011 was dit zelfs 99%). Nog een grotere verrassing is het feit dat 80%van de Belgische websites voor e-commerce, die geacht worden meer aandacht te besteden aan de reglementeringen, illegaal is volgens het jaarlijks rapport van de algemene Dienst voor controle en bemiddeling van de FOD Economie (volgens de barometer van E-mail Brokers is dat zelfs 82%). Daarentegen, ontstond 72% van de Belgische sites meer dan twee jaar geleden en maakt 97% nog steeds geen gebruik van sociale netwerken!
In deze omstandigheden is het moeilijk om niet naar het gebrekkige proactieve beleid van de overheid te wijzen. De Europese koplopers inzake Internetpolitiek met Tsjechië voorop hebben hun wetgeving volledig herzien en aangepast om zo hun digitale economie te bevorderen en zelfs te ondersteunen. Ze hebben voornamelijk de netelige kwestie kunnen oplossen wat betreft terugtrekking uit de directe marketing (« opt-in/opt-out »). Sommige landen, zoals Frankrijk dat eerst ten gunste van opt-out was, hebben niet geaarzeld om hun wetgeving te versoepelen, gezien de nefaste consequenties. Het resultaat liet niet lang op zich wachten: het online BBP is sindsdien blijven groeien. Zelfs de Europese Commissie moedigt de lidstaten aan om hun internetactiviteiten verder te ontwikkelen. Volgens schattingen telt men voor elke verloren job offline 2,4 gecreëerde jobs online.
Prestaties winterband MICHELIN Alpin A4 erkend in testen van de belangrijkste Europese automobielclub ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)
Voor het derde achtereenvolgende jaar behaalt de MICHELIN Alpin A4 de hoogste onderscheiding in de ADAC testen. Dit onderstreept de prestaties van dit uitgebreide bandengamma (van 14 t/m 17 inch) in winterse rijomstandigheden.
De MICHELIN Alpin A4 heeft in de afmeting 165/70 R14 T zojuist de hoogste onderscheiding gehaald in het algemeen klassement en de tweede plaats in de afmeting 205/55 R16 H, met daarbij de aanduiding Gut (goed). De vergelijkende tests zijn uitgevoerd door de ADAC, de belangrijkste Europese automobielclub die meer dan 17 miljoen leden telt. Er zijn winterbanden van 15 verschillende merken getest in de afmeting 165/70 R14 T. En in de afmeting 205/55 R16 H werden 16 verschillende banden getest.
De beoordelingscriteria hielden rekening met grip op besneeuwde en beijzelde wegen, nat wegdek, alsmede een droge ondergrond. Verder speelde ook levensduur een rol bij de beoordeling. Op dit punt scoorde de MICHELIN Alpin A4, voor beide afmetingen die zijn getest, het hoogste cijfer en de aanduiding Sehr Gut (zeer goed). Daarmee liet deze band alle concurrenten achter zich.
De MICHELIN Alpin A4 realiseert de moeilijke combinatie van veiligheid met lange levensduur. Conform de MICHELIN Total Performance strategie garandeert hij optimale veiligheid op nat wegdek dankzij zijn kortere remweg. In winterse omstandigheden wordt, gezien de verscheidenheid in typen ondergrond (zoals natte, vochtige, bevroren, besneeuwde wegen) en de sterk uiteenlopende gebruikstemperaturen, een zeer breed spectrum aan prestaties verwacht.
Dit was het derde achtereenvolgende jaar dat het MICHELIN Alpin A4 bandengamma zulke uitstekende resultaten heeft behaald. Eerder was deze band al getest in de afmeting 225/45 R 17 H (2010) en in de afmetingen 175/65 R 14 T en 195/65 R 15 H (2011).
In het voormalig Belgische cachot The Lodge laat je je met liefde opsluiten
Via TravelBird kun je logeren achter de tralies in het Belgische Vilvoorde. Hotel The Lodge is omgetoverd van voormalig tuchthuis naar luxe driesterrenhotel. De sfeer in The Lodge is inmiddels alles behalve Spartaans. De bar is gevestigd in de historische gewelfde ruimtes in rode baksteen, waar je geniet van een glas cava. Wie wil ontsnappen maakt een wandeling in de omgeving of drinkt een streekbiertje in het plaatselijke café. Brussel ligt op nog geen twintig minuten rijden voor shopping, gastronomie en cultuur.
Hotel The Lodge staat garant voor bijzondere architectuur en historische charme. In de achttiende eeuw deed het gebouw dienst als verbeteringsgesticht, kazerne en gevangenis. Tegenwoordig is het een stijlvol en modern driesterrenhotel waar je verblijft in authentieke en sfeervolle kamers, voorzien van alle luxe. Het hotel combineert design met historische elementen zoals de gewelfde ruimtes in rode baksteen die in originele staat zijn gebleven. Het unieke vertrek doet nu dienst als bar en ontbijtzaal. Elke kamer is uitgerust met een badkamer met ligbad, flatscreen tv en WiFi. Voor twee nachten met ontbijt betaal je bij TravelBird 69,50 per persoon, inclusief late check-out en een streekbiertje of een glas cava.
Het hotel ligt midden in de Vilvoordse natuur. Duik het plaatselijke café in en drink een streekbiertje of maak een wandeling over de lokale weekmarkt. Wie het aandurft, kan s avonds in één van de restaurants paardenbiefstuk eten, een Vilvoordse specialiteit dat op vrijwel elk menu te vinden is. Op nog geen half uur rijden ligt Brussel. Bezoek niet alleen de Grote Markt, Manneken Pis of de st. Hubertsgalerijen, maar snuif ook cultuur op in één van de wereldberoemde musea zoals het Margritte Museum of het artistieke BOZAR, het paleis voor de Schone Kunsten.
In de herfst wordt in Duinkerke traditioneel op 10 november het feest van St-Maarten gevierd. Dan trekken de kinderen door de straten, op zoek naar de ezel van de heilige. Het wordt een muzikale optocht met lantaarns, gemaakt van grote bieten, waarin kaarsjes branden en onderweg worden traditionele liedjes gezongen. Op 5 december is het de beurt aan St-Nicolaas die in Oost-Cappel, in de buurt van Duinkerke, wordt gevierd.
Je hoeft helemaal niet te wachten tot 2013 om naar Duinkerke te reizen want tijdens de Kerstperiode in de feestmaand december, kun je al eens gaan proeven van die bijzondere stad. Je bent zo de grens over, voor een shopping weekend om originele kerstcadeautjes te kopen of voor een gastronomie à la française weekend. Tijdens de weekends van 8, 15 en 22 december zijn alle winkels open (op zaterdag en zondag) . Daarenboven is er van 8 tot 29 december ook een sfeervolle kerstmarkt. De kinderen gaan mee want zij kunnen van 15 tot 24 december genieten van een water-, klank- en lichtspel of van kerstverhalen in het park .
Uiteraard zal de Kerstman ook Duinkerke met een bezoek vereren en dat op een wel heel bijzondere wijze. Op 22 december om 17u30 zal de Kerstman namelijk op een spectaculaire manier vanaf het belfort van Duinkerke naar beneden afdalen. In het naburige Gravelines wordt de Kerstman een dagje later verwacht. Eveneens op 22 december begint de winterkermis met meer dan 120 attracties waaronder de traditionele houten paarden maar ook met sensaties zoals de Air Force Maxxx en dit tot 13 januari.
Wie Duinkerke-in-de-eindejaarsfeer eens vanuit de hoogte wil aanschouwen kan tot boven op het Belfort klimmen (kinderen tot 12 jaar in het gezelschap van min. één ouder gratis). De 58 meter hoge toren maakt deel uit van het Cultureel Erfgoed van de Unesco. In de toren hangen vijftig klokken en de beiaardier laat tijdens de Kerstperiode de mooiste, traditionele kerstdeuntjes horen.
Meer dan 15 jaar onovertroffen ervaring in de wereld van het stripverhaal. Een gepassioneerd en gemotiveerd team. Twee websites, www.ya-too.com en www.akilon.be, met een uitgebreide online catalogus met stripverhalen maar ook met aanverwante objecten in verband met de Negende Kunst, animatiefilm, cinema en miniaturen. Affiches, ex-libris, personages, zeefdrukken, papierwaren, tassen een haast oneindige lijst! Een waar paradijs voor elke stripliefhebber, van de eenvoudige amateur tot de meest veeleisende verzamelaar.
Het bedrijf Akilon werd in 1996 geboren uit een passie. Thierry Lefèvre, met wie het allemaal begon, leeft voor de wereld van het stripverhaal: een Negende Kunst, die met haar vele facetten een bron is van fascinatie en verwondering.
Deze aanstekelijke passie en zijn voortdurend enthousiasme waren uitstekende troeven om met een klein dynamisch team alle hindernissen te overwinnen. Akilon is vandaag een echt 'merk' in de wereld van het stripverhaal, met twee websites in voortdurende ontwikkeling. Het beslissend moment kwam er in 2007: gewapend met ervaring in distributie en verspreiding lanceert Akilon twee websites voor online verkoop: www.ya-too.com en www.akilon.be. De start van een succesverhaal dat nog steeds wordt geschreven.
Twee websites, twee verschillende soorten klanten, één doel: aan de meest veeleisende vragen beantwoorden. De activiteiten van Akilon op het internet zijn verspreid over twee zeer verschillende websites.
Ya-too.com is een website voor het grote publiek, alleen voor particulieren. De website biedt meer dan 6.000 objecten aan, verdeeld over 5 categorieën: Ya-too Images, Ya-too Albums, Ya-too 3D, Ya-too Goodies en Ya-too Miniatures. Dit aanbod breidt zich elke maand uit met een honderdtal nieuwe objecten. Een gigantische catalogus, een volledige waaier aan producten rond het stripverhaal.
3D, beelden, posters, boeken, luxe-uitgaven, goodies, manga, miniaturen, speelgoed, verzamelstukken, de lijst is lang en zeker niet volledig. Er hoort ook een uitgebreid aanbod in verband met animatiefilm en cinema bij. Het succes kwam snel en de site kan nu rekenen op 15.000 tot 20.000 hits per maand. De prijs van elk voorgesteld product ligt vast, gaande van één euro tot meerdere duizenden. Iedereen, van elke leeftijd en middelen, kan zichzelf verwennen zonder fortuinen te moeten uitgeven. Iedereen is welkom, van de jonge amateur tot de veeleisende verzamelaar.
Vernieuwend: Ya-too flash, een nieuw verkoopsconcept voor verwante producten.
Ya-too flash werd ontwikkeld in het hart van de Ya-too.com website. Via een eenvoudige gratis inschrijving kan men deelnemen aan verkopen van beperkte duur: van enkele uren tot enkele dagen. Themagerichte verkopen die toegankelijk zijn voor iedereen, zodat je exclusieve producten kan kopen en profiteren van interessante aanbiedingen aan een zeer interessante prijs. Deze verkopen worden 2 of 3 keer per week georganiseerd op de Ya-too flash website. Aarzel niet om van al deze aanbiedingen te profiteren!
Een tweede website, dit keer exclusief voor de professioneel: Akilon.be
Deze nieuwe website is exclusief voor professionelen. Zij kunnen alle producten van Akilon ontdekken in een aanbod van meer dan 5.000 items, de catalogus raadplegen volgens thema of auteur, op de hoogte te blijven van nieuwe aanbiedingen en natuurlijk bestellen en de bestelling op de voet volgen.
Een service die erg in de smaak valt is de mogelijkheid om alle catalogi van de meest gekende auteurs en uitgevers te ontdekken via de website (Aroutcheff, Fariboles, Pixi, Figures&Vous, Leblon-Delienne, Démons & Merveilles, Desbois, Granit, Maghen, Schleich, JoeBar Team, Tropico ).
Akilon stelt ook exclusief unieke producten voor: een voorbeeld zijn de luxe-albums van Dupuis, een hoogkwalitatieve collectie, prachtig gebonden en erg gewaardeerd door de liefhebbers.
Een uiterst gevarieerde catalogus, een ongelooflijk volledig aanbod, gaande van nieuwe artikelen tot de meest zeldzame.
De eerste radiale dual-compound scooterband voor hoge prestaties
500, 530, 650, 850 cc , de motoren van scooters hebben steeds meer cilinderinhoud. Vroeger waren ze voor stadsgebruik, maar deze nieuwe generatie tweewielers breidt nu de actieradius uit naar autowegen en snelwegen. Met motoren die soms meer dan 70 pk aan vermogen ontwikkelen, laten de grote scooters dezelfde dynamische kwaliteiten en prestaties zien als de conventionelere motorfietsen.
Deze voertuigen winnen steeds meer aan populariteit. De Zuid-Europese landen hebben ze altijd al omarmd, maar van 2007 tot 2012 groeide de Europese markt voor deze categorie tweewielers met 87 %.
Meer motorvermogen, een verder ontwikkeld rijwielgedeelte, zwaardere bewegende delen, en gebruikers die steeds veeleisender worden vergen allemaal meer van de banden. Met name waar het gaat om hun veiligheid want ze vormen het enige directe contact tussen het voertuig en de weg.
Door deze nieuwe sportieve scooterband (de eerste met radiaaltechnologie en een dual-compound) op de markt te brengen, biedt Michelin een concreet en volledig antwoord op die nieuwe verwachtingen. Het is zelfs de eerste keer dat de allerbeste bandentechnologie voor tweewielers wordt toegepast in één en dezelfde scooterband. De gebruikers van grote scooters (van hen is één op de drie voormalig motorrijder) hebben hoge verwachtingen als het gaat om het gedrag van hun scooter. Ze zoeken op de eerste plaats rijplezier en sportiviteit. De MICHELIN Power Pure SC Radial biedt hen een groot aantal voordelen.
De voordelen van de radiaaltechnologie
De radiaaltechnologie, die rechtstreeks is voortgekomen uit de sport touring radiaalbanden voor motoren, biedt de MICHELIN Power Pure SC Radial gegarandeerd meer stabiliteit bij hogere snelheden. Doordat hij beter bestand is tegen centrifugaalkrachten heeft deze nieuwe radiaalband zelfs bij de hoogste snelheden een constant gedrag (zowel in bochten als op rechte stukken) en is hij slijtagebestendiger.
Michelins radiaaltechnologie maakt deze band lichter dan een band met een conventioneel karkas. Dat laat zich vertalen in betere prestaties bij het optrekken en (bij normaal gebruik) minder consumptie van brandstof.
Dankzij de radiaaltechnologie kan Michelin de toekomstige ontwikkeling van grotere scooters ondersteunen. Ze kunnen alleen hogere prestaties leveren en tegelijkertijd de veiligheid garanderen als de banden aanzienlijk meer gewicht en hogere snelheden aan kunnen. De nieuwe Michelin band kan dit al.
De voordelen van de MICHELIN dual-compound technologie die wordt toegepast bij de MICHELIN Power Pure SC Radial zijn drievoudig: de zachte rubbercompound voor de schouders geeft extra grip in bochten; de rubbercompound in het midden van het loopvlak heeft meer weerstand en draagt zo bij aan een langere levensduur in kilometers, meer trekkracht en een beter remvermogen en de dual-compound technologie zorgt voor een regelmatig slijtagebeeld; zelfs als de band het zwaar te verduren heeft.
Twee nieuwe afmetingen die zijn afgestemd op de behoeften van de markt
Hoewel de MICHELIN Power Pure SC Radial al in een groot aantal afmetingen wordt
gemaakt, is hij ook beschikbaar in twee nieuwe afmetingen voor de onlangs geïntroduceerde Yamaha Tmax 530 en BMW C 600 Sport & C 650 GT. Deze twee nieuwe afmetingen zijn: 120/70 R 15 (voorband) en 160/60 R 15 (achterband). Deze afmetingen zijn vanaf eind oktober 2012 verkrijgbaar in de Benelux markt.
IN TIGNES STAAT HET NIEUWE SEIZOEN IN HET TEKEN VAN FEESTEN!
We zijn opnieuw vertrokken voor een seizoen vol sfeervolle avonden in Tignes, want dit jaar zullen skiërs niet alleen op de pistes van straffe sensaties kunnen genieten! Spotlight op de twee evenementen die jij niet mag missen deze winter. In het hartje van de Savoie, in de noordelijke Alpen, verwelkomt skistation Tignes zijn gasten winter en zomer. Freeride, mountainbiken, golf, wellness, alles in een internationale en kosmopolitische sfeer. Tignes is ook het station van de Winter X Games Europe, de onmisbare afspraak voor liefhebbers van freestyle-ski en -snowboard!
Dit seizoen is Tignes meer dan ooit tevoren de place to be voor feestvierders in moonboots. Zo trek je op 31 december 2012 naar de Fire Mix Party. Want hoe kan je
het nieuwe jaar beter inzetten, dan dansend op de stevige elektrobeats van de bekendste djs van het moment? Onder begeleiding van de schijven van Martin Solveig kunnen vakantiegangers 2013 in feesten op dé outdoor dansvloer, geïnstalleerd op zon 2100 meter hoogte. Elk jaar verzamelen zich in Tignes op Oudejaarsavond tussen de 20.000 en de 25.000 clubbers, wat van dit skioord een onmisbare nightlife hotspot maakt.
En omdat de party nooit stopt in Tignes hijst het skioord de regenboogvlag! Tijdens de European Snow Pride van 23 tot 30 maart 2013 verwelkomt Tignes holebis die houden van berglucht en wintersport. Onder het motto extra gay friendly staan er deze week onder andere een reuzegrote pool party, een raclette-avond en zelfs een heus kamp in een joert op het programma. Natuurlijk worden ook de skigroepen en de dagelijkse after ski-sessies niet uit het oog verloren. Een week rijk aan animatie, dansen en feesten bestemd voor alle vakantiegangers: een goede reden om uit de kast te skiën.
Tignes Réservation www.tignesreservation.net
Wist je dat de officiële site van Tignes voortaan beschikbaar is in acht talen, waaronder het Nederlands? De beste voorbereiding voor jouw sprong in de sneeuw! www.tignes.net
Eindejaar: Verras je gasten met JOUW blik op bordeauxwijnen
Maak een einde aan traditionele feestmaaltijden met zeven gangen geserveerd op omas goed servies. De nieuwe generatie hedonisten vond traditie opnieuw uit en gaat voluit voor het concept social cooking, dé nieuwe revelatie onder foodies. En natuurlijk heeft ook een slim gekozen drankje zijn plaats tijdens een avondje social cooking! Vergeet dure wijnen, de wijn van Bordeaux leent zich perfect voor elke feesttafel. Welke wijn past bij jouw stijl?
Een rode Bordeaux bij het aperitief? Waarom niet?
De meeste mensen linken het aperitief automatisch aan witte wijn of bubbels. Maar waarom zou je je gasten niet verrassen door een rode Bordeaux op tafel te zetten? Een frisse en fruitige rode wijn om het smaakpalet voor te bereiden? Of een zachte en romige rode Bordeaux? Of net een jonge, lichte rode wijn met noten van rode vruchten? Er is een Bordeaux voor elke gelegenheid! De geopende fles kan even later nog een voorgerecht, pasta of charchuterieschotel vergezellen.
Tip van de sommelier: selecteer je favoriete rode Bordeaux in het Bordeaux Coups de Coeur-assortiment van 2012.
Bubbels van Bordeaux. Grote smaken, kleine prijzen.
Sinds het begin van de vorige eeuw evolueerden bubbelende drankjes van een feestelijke coupe naar een gewoon glas, met champagne op kop. Op de vooravond van 2013 zoekt de recessionista naar sprankelende alternatieven met dezelfde kwaliteit voor een kleiner prijskaartje. En terecht! Het is immers niet nodig om je banksaldo onder nul te dwingen voor een speciale gelegenheid: de crémant van Bordeaux is een bruisende wijn die beschikbaar is als rosé of als witte wijn. Deze moderne en fruitige mousserende wijnen staan gelijk aan plezier. De bubbels van Bordeaux, dat is chic klassiek.
Een cocktail op basis van bordeauxwijn, een gegarandeerde verrassing!
De cockail die een lange traditie kent en begon als simpele punch kan de ster van jouw avond worden, zeker als je hem presenteert in een gloednieuw jasje! Je bent op zoek naar een feestelijk en origineel aperitief of digestief? De LÉcole du Vin de Bordeaux presenteert een reeks cocktails gebaseerd op bordeauxwijnen, hét bewijs dat een van de oudste wijnregios ter wereld moeiteloos mee kan draaien in de moderne eet-en drinkcultuur.
Ontdek de Bordeaux Passion. Deze explosieve cocktail op basis van bruisende bordeauxwijn en Sweet Bordeaux (dessertwijn) is een inventief en geraffineerd aperitief, dat toch erg simpel is om te bereiden. Bovendien hoef je niet hemel en aarde te bewegen om de Bordeaux Passion klaar te maken, want alle ingrediënten zijn gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt.
Ingrediënten : 1 passievrucht, 1cl siroop van passievruchten, 3 cl zoete bordeauxwijn en 6 cl Crémant
Werkwijze: combineer de passievrucht, de passievruchtsiroop en de zoete bordeauxwijn in een shaker. Schud krachtig en giet in een champagneglas. De Bordeaux Passion is een broertje van mousserende bordeauxwijn, dus dient ijskoud gedronken te worden.
Tip van de barman: So sweet! Ontdek de verschillende Sweet Bordeauxs in het Coups de Coeur-assortiment van 2012 voor zeer zachte prijzen.
Wist je dat de terroir van de Sweet Bordeauxs zich uitstrekt op de oevers van de Garonne, in het zuiden van de stad ? De Sweet Bordeauxs gemaakt worden met sémillon-, sauvignon-en muscadelledruiven? Er zijn 14 Sweet Bordeaux-appellaties :Barsac, Bordeaux Haut-Benauge, Bordeaux Supérieur, Cadillac, Cérons, Côtes de Bordeaux Saint-Macaire, Francs Côtes de Bordeaux, Graves de Vayres, Graves Supérieurs, Loupiac, Premières Côtes de Bordeaux, Sainte-Croix-Du-Mont, Sainte-Foy Bordeaux en Sauternes ?
Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux
Om succes te garanderen op jouw eindejaarsfeest, kies je een kwaliteitsvolle en toegankelijke wijn, bijvoorbeeld uit de Coups de Coeur-selectie. Het Coups de Coeur-assortiment is het beste bewijs dat Bordeaux een divers en kwalitatief aanbod op de Belgische markt heeft. Samengesteld door een professionele jury na een blinde proeverij, kan je alle kenmerken van de Bordeaux Coups de Coeur vinden op www.bordeaux.com. Met de handige zoekfilter selecteer je gemakkelijk en snel de ideale wijn voor elke gelegenheid!
ORI, de sectororganisatie voor advies- en ingenieursbureaus in België, organiseert de wedstrijd Euro-Polis 2050. Ze wenst hiermee het out-of-the-box denken te stimuleren en de aandacht te vestigen op het tekort aan technisch talent. De wedstrijd voor knappe koppen start op 12 november. Master-ingenieursstudenten krijgen exact 24 uur de tijd om hun innovatief en creatief vernuft te bewijzen door een treffend antwoord te formuleren op de toekomstige uitdagingen van een fictieve stad.
Voor het derde jaar op rij schrijft de representatieve sectororganisatie ORI de wedstrijd Euro-Polis 2050 uit waarbij Master-ingenieursstudenten elkaar intellectueel
bekampen. Op 12 en 13 november, binnen de korte tijdsspanne van een etmaal, zullen zij trachten een professionele jury te overtuigen van hun inventiviteit. De deelnemers worden verwacht een gedurfd en vernieuwend project uit te werken dat kadert binnen het thema duurzame stad van de toekomst, rekening houdend met de verschillende duurzame, sociale, technische en economische dimensies die daaraan verbonden zijn.
In teams van maximum vijf personen, steken de studenten de koppen bij elkaar om een weldoordacht concept te ontwikkelen, te realiseren en vervolgens via een poster te presenteren. De jury zal vooral letten op creativiteit en innovatie, duurzaamheid, teamwork en presentatie. Het opzet van deze competitie is onder andere om aandacht te vragen voor deze brede, kennisintensieve beroepstak, die zowel de publieke als private sector behelst en zijn weerslag vindt op domeinen als ruimtelijke planning, infrastructuur, transport, milieu, communicatie, energie etc.
Tijdens deze wedstrijd kunnen de kandidaten bovendien aan den lijve ondervinden hoe het er in de huidige ingenieurs- en adviesbureaus aan toe gaat, als een soort simulatie van de werkelijkheid. Naast een degelijke opleiding wordt tegenwoordig ook een hoge mate van flexibiliteit en vindingrijkheid verwacht, en is een holistische, multidisciplinaire aanpak vereist. Daarom vormen teams met een bundeling van krachten uit verschillende hoeken en dus een diverse samenstelling (IT, bio, architect, etc.) ook de meest realistische afspiegeling van een concrete werk-unit.
We hebben als algemeen thema bewust geopteerd voor een stad in de nabije toekomst, om zo bij de deelnemers de reflectie aan te zwengelen en hen alle ruimte te geven om creatief na te denken over de technologische mogelijkheden die weldra binnen ons bereik zullen liggen, aldus Bernard Gilliot, voorzitter van ORI en CEO van Technum-Tractebel Engineering. Willen we de komende generatie klaarstomen om de technische uitdagingen van morgen aan te pakken, dan is naast een hoogstaand niveau van educatie, ook out-of-the-box denken een onontbeerlijke voorwaarde.
De wedstrijd start op maandag 12 november om 11u en eindigt 24 uur later. Op het slotevenement van Euro-Polis 2050: edition 2012, dat plaats vindt op dinsdag 13 november om 16u in het Brussels44Center, worden de winnaars bekend gemaakt en zal Pascal Smet, Vlaams Minister van Onderwijs, de prijzen uitreiken: de juryprijs is goed voor 1.500 euro, de publieks- en de out-of-the-boxprijs bedragen beiden 1.000 euro. www.europolis2050.be/euro-polis-2050/home/www.ori.be
Met het label « Aanbevolen door de kinderen » denkt Pierre & Vacances aan een leuke vakantie voor de kinderen die tegelijk ook als herbronningsmoment kan dienen voor de ouders. De vijf winterbestemmingen bieden gratis kinderanimatie aan om de ouders echt te laten genieten.
HET CONCEPT: Gratis activiteiten onder toezicht van een animator voor kinderen van 6 tot 12 jaar, tijdens de schoolvakanties, 3 halve dagen per kind, per week. *
OP HET PROGRAMMA :Creatieve ateliers: pottenbakken, schilderen, spelletjes in groep, Buitenactiviteiten : sleeën, schattenzoektocht, snake-gliss, iglo bouwen, ontdekkingswandeling Om te smullen : pannenkoeken, pop-corn, suikerspin, marshmallow party
WAAR ?Valmorel, Valmeinier, Les Coches, Plagne Lauze, Font-Romeu. *Inschrijving ter plaatse en naargelang beschikbaarheid.
De 12 residenties van Pierre & Vacances premiumin de bergen staan volledig in het teken van de kinderen en zorgen voor een warm onthaal met een kleine verrassing. Elke residentie heeft een speciale speelruimte, waar kinderen tussen 3 maanden en 13 jaar gratis mogen deelnemen aan een hele reeks leuke activiteiten.Ze kunnen er knutselen,wandelen, meedoen aan spelletjes in groep, draagbare consoles van Playstation ®lenen
NIEUW La RéCRé
Residentie LAmara in Avoriaz 1800
Deze opvang voor kinderen van 6 tot 12 jaar voorziet zowel dagactiviteiten als après ski avonden met animatie tussen 17u en 19u.
Er zijn verschillende formules beschikbaar (volledige week voor 50, 3 uren voor 18, 1 uur voor 8) en met een à la carte formule kunnen de uren gespreid worden over de week.
Het Toeristische Agentschap Oost-België pakt uit met een nieuwe sterke marketingstunt: de O-BOX. Het is een innoverend concept dat naast andere, al bestaande producten, promotie maakt voor de Oostkantons. De O-BOX bevat waardevolle informatie over de regio en meer dan 50 gevarieerde en veelzijdige aanbiedingen voor een verblijf in de Oostkantons, met als doel de synergie tussen de hotelsector en de bestemmingen voor uitstapjes te optimaliseren. Nieuw in de O-BOX is de geschenkbon, die niet alleen voor de klant een origineel geschenkidee is maar, zeker met het oog op de nakende kerstaankopen, een extra drijfveer voor alle handelaars.
De Oostkantons staan synoniem voor verrassingen! De geografisch kleine regio heeft voor de bezoekers een ongewoon groot aanbod aan culturele hoogtepunten, avontuur of actie in de natuur en ook op culinair gebied is het genieten! Gelukkig maken op maat gemaakte aanbiedingen de keuze heel wat eenvoudiger. De rest is afhankelijk van uw eigen keuze. Mooie steden bezoeken of uitstapjes naar de belangrijkste bezienswaardigheden, alles kan, er is voor elk wat wils. Actieve vakantiegangers kunnen zonder teveel planning op een fiets- of wandeltocht vertrekken. De bagage reist mee van de ene overnachting naar de andere. Voor de mountainbikers worden sportieve pistes uitgetekend. Wie ontspanning zoekt, vindt in het grote wellness- en gastronomieaanbod zeker zijn gading. Gewoon vertrekken en het plezier kan beginnen!
De imagobrochure wakkert uw zin en nieuwsgierigheid naar de Oostkantons aan en geeft uitleg bij de streek en de mensen en gaat dieper in op de natuur en de vele activiteiten die de regio te bieden heeft. Als men op zoek is naar prachtige natuur, kan deze brochure u de ongerepte natuur van het oudste natuurpark De Hoge Venen alleen maar aanbevelen.
Gastronomische genieters worden zeker verleid door de bekende regiokeuken van de Oostkantons en kunnen hun verblijf combineren met een natuur-wellness-of avonturenprogramma.
Wie van de ongerepte natuur houdt, komt in de Oostkantons zeker niets tekort. De programmas combineren culinaire hoogtepunten en wandelplezier op een originele en speciale manier. Men kan natuurlijk ook op een rustige manier van de vakantie genieten en een wellnessprogramma boeken. Zoektochten in burchten, cabrioritjes, museumbezoeken of spanning op de kartingpiste of het formule-1-parcours.
Fiets- en wandelarrangementen en groepsreizen:
Wandelen zonder bagage
Keuze uit 13 verschillende programmas, all-in wandelen zonder bagage, met een duur van 3 tot 7 dagen. Van familieweekends met kinderen tot een tocht in de 4 dalen, een wandeling aan de meren tot aan de sporen van de Vennbahn, genoeg variatie voor iedereen!
4 fietstochten en 1 mountainbiketocht
Steeds meer fietsers ontdekken het kleine juweel van de Oostkantons tijdens de vakantie of in een weekend. Onderweg vindt men veel kleine natuurparadijsjes en cultuurschatten.
9 groepstochten leiden tot het juweel van de Oostkantons
De ontdekkingstochten verbinden ontspanning en cultuur op een harmonieuze manier en richten zich zowel tot groepen van senioren, verenigingen en schoolklassen.
PrimaDonna brengt herfst op temperatuur met veelbesproken affichecampagne
PrimaDonna, het Belgische luxelingeriemerk voor grotere cupmaten, pakt deze week in België opnieuw uit met een voluptueuze boezem. Zijn dat die affiches die in het voorjaar voor zoveel beroering hebben gezorgd? Ja, maar dat ze toen wegens verkeersongevallen sneller uit de bushokjes moesten, was slechts een gerucht. Want PrimaDonna is back, en hoe!
Ook nu weer prijkt op de affiche een prachtig decolleté, cupmaat D, met de slogan Bedankt, PrimaDonna erbij. De BH is een andere (geen rood maar antraciet met okergele accenten), maar de boodschap is dezelfde: alleen PrimaDonna biedt vrouwen met een grotere cupmaat (en zo zijn er steeds meer en steeds jongere) lingerie die én mooi én comfortabel is.
Dat Bedankt, PrimaDonna geen loze slogan is, bewijzen de vele getuigenissen die op de site en Facebook-pagina van PrimaDonna binnenstroomden naar aanleiding van de voorjaarscampagne. Ook nu weer worden een pak spontane reacties verwacht van PrimaDonna-draagsters. Een eerdere rondvraag toonde ook al aan dat 93% van hen het merk absoluut zou aanraden aan een vriendin. Omdat ze gewoonweg niet meer moeten kiezen tussen pasvorm en fashion.
Het Belgische lingeriemerk PrimaDonna is de expert in luxelingerie tot cupmaat I, en dat sinds 1865. PrimaDonna wordt wereldwijd verkocht in meer dan 4.000 gespecialiseerde lingeriezaken, waar service hoog in het vaandel gedragen wordt. Ieder seizoen brengt PrimaDonna een volledig nieuwe lingeriecollectie voor dames met een grotere cupmaat. Wie PrimaDonna draagt, hoeft geen compromissen te sluiten. PrimaDonna is rijkelijk, stijlvol en verfijnd, maar tegelijk heerlijk comfortabel.
PrimaDonna en PrimaDonna Twist behoren tot de lingeriegroep Van de Velde, die ook de merken Marie Jo en Andres Sarda in haar portefeuille heeft.