Inhoud blog
  • DEBA meubelen trekt alles uit de kast!
  • Het combi-shirt van Mayerline
  • Arte en Moooi openen deuren van Green House
  • Own Your Glow
  • La Biennale di Venezia
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prehistorisch diner

    Laatste Brusselicious Dinner:

    PREHISTORISCH DINER in het Museum voor Natuurwetenschappen

     

     

    VisitBrussels en Brusselicious presenteren een reis door de tijd met het laatste themadiner van het fijnproeversjaar 2012, op 22 en 23 november in het Museum voor Natuurwetenschappen.

    Op de nieuwe tentoonstelling 'Prehistorie - Do it Yourself!' van het Museum voor Natuurwetenschappen maken bezoekers kennis met het dagelijks leven van de prehistorische mens en kunnen ze zelf aan slag om werktuigen te maken, huiden te looien, bizons te jagen en vuur te maken... 'op zijn prehistorisch'!

     

    Maar hoe zit het eigenlijk met de voedingspraktijk van onze voorouders? Wat aten zij? Hoe aten zij? En hoe smaakte dat? Het Prehistorisch Diner biedt heel wat antwoorden op deze vragen. De kookmethodes zijn geëvolueerd maar de ingrediënten van het diner waren destijds al bekend en de disgenoten zullen de maaltijd gebruiken in onmiskenbaar prehistorische omstandigheden. Na een 'prehistodrink' en een bezoek aan de tentoonstelling gaan de hongerige would-be prehistorici aan tafel in een rotsige -maar comfortabele- omgeving voor het eigenlijke diner.

     

    PRAKTISCH: PREHISTORISCH DINER - Museum voor Natuurwetenschappen, Vautierstraat 29, 1000 Brussel, op 22 en 23 november om 18u30.  Prijs: 45 € per persoon (excl. reservatiekosten) voor de hele avond : cocktail, diner, dranken, én toegang tot de tentoonstelling. Dress Code: goedzittende en praktische kleding voor een reis door de tijd. 

    www.visitbrussels.be

     

    13-11-2012 om 21:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DeHerfstsmaken van realis & Châteaux

    De herfstsmaken van Relais & Châteaux:

    Kleurrijke momenten tot eind november!

     

     

     

    Met de “Déjeuners sur l’herbe” werden in juni de mooiste groene plekjes in Frankrijk, Spanje en Zwitserland gehuldigd. In dit nieuwe seizoen, tot eind november, staan de herfstsmaken centraal.

     

    Felgekleurde bossen, een gloedvolle lucht, een knapperend haardvuur, wild, truffels en kastanjes zijn de nieuwe inspiratiebronnen van de Maîtres de Maison en de Chefs van Relais & Châteaux in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland-­-Liechtenstein, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

    Allemaal delen ze met hun gasten de unieke geschiedenis, cultuur, smaken en geuren van de regio. Een gastronomische afternoon tea, een champignonpluk, een truffeljacht, een begeleide boswandeling of een andere originele seizoensgebonden belevenis, eigen aan het Maison en de regio, wordt door de deelnemende zaken aangeboden aan koppels, families en groepen bij de reservatie van een kamer met diner. Ook in de deelnemende gastronomische restaurants is de herfst de grote inspiratiebron.

     

    De Chefs stellen er delicieuze seizoensmenu’s voor aan een zachte prijs. De herfst is

    het ideale seizoen om fijne momenten te delen met familie, vrienden, Relais & Châteaux en de natuur. www.relaischateaux.com/saveurs-automne.

    Op deze internetpagina kan de gast zijn bestemming kiezen in functie van zijn eigen locatie of van de regio die hij graag wilt bezoeken alsook van de aanbieding van de deelnemende Maisons. De reservatie dient te gebeuren bij het deelnemende etablissement en de reservatiecentrale: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer).

     

    Relais & Châteaux bestaat uit 500 weergaloze charmehotels en gastronomische restaurants in ruim 60 landen. Sinds de oprichting in 1954 streeft deze Franse organisatie ernaar wereldwijd een unieke vorm van vrijetijdsbesteding aan te bieden door vooraanstaande etablissementen van topformaat te selecteren.

    Tegelijkertijd is Relais & Châteaux een grote familie van hotelhouders en chef-koks van allerlei pluimage die zich met hart en ziel inzetten om hun gasten onvergetelijke ervaringen vol zinnenprikkelend genot te bezorgen.

    Van de wijnvelden van Napa Valley tot de stranden van Bali en van de olijfgaarden in de Provence tot de natuurreservaten in zuid-Afrika zet Relais & Châteaux u op het spoor van de mooiste verrassingen in elke streek en in elk land. Niet voor niets luidt het credo van Relais & Châteaux "OVERAL TER WERELD, UNIEK IN DE WERELD."

     

    Inlichtingen en reserveringen: Tel.: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer)  

    www.relaischateaux.com

    Relais & Châteaux Benelux: Louizalaan 65 – B 1050 Brussel

     

     

    10-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Illy art collection

    De nieuwe illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith  - geïnspireerd door de charmes van dag en nacht -

     

     

     

    De nieuwe illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith wordt gekenmerkt door haar tedere verhalen over bloemen, vlinders, manen en zonnen. De zachte en poëtische afbeeldingen van de Amerikaanse kunstenaar ontvouwen zich prachtig om de illy kopjes en blikken, in de vorm van decoratieve kunst en als herinterpretatie van de traditionele Europese kunstvorm van keramiek beschilderen met bloemen.

     

    ‘Het werk van een kunstenaar kan zo veel richtingen op als het aantal haren dat we hebben. Het gaat waar het wil’, zegt Kiki Smith. Haar poëzie en eclecticisme verheffen een eenvoudige dagelijkse handeling zoals het drinken van een kopje illy koffie in een volledige, visuele en tastbare ervaring met hedendaagse kunst.

    De illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith bestaat uit zes espresso kopjes, zes cappuccino kopjes en twee koffiebekers, versierd met natuurlijke patronen en elementen die aan dag en nacht doen denken. De collectie bevat ook twee versierde blikken, één van 250 gram en één van 125 gram.

    Sets en adviesprijzen: Espresso koffie kopjes – set van 6 (115 €); set van 2 (33,20 €) Cappuccino kopjes – set van 6 (135 €); set van 2 (43,20 €); 2 koffiebekers – 38,20€,  Blik van 250 gram – gemalen/bonen espresso koffie – 6,80 € en Blik van 125 gram – gemalen espresso koffie – 4 euro.

     

     





    09-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Websites!!!

    België heeft een tekort aan websites!

    België is het enige land in de Europese Unie met een daling van het aantal professionele websites

     

     

    De Internetbarometer van E-mail Brokers, die dit jaar enkele ongeziene statistieken in België weergeeft en zich verder uitstrekt over heel Europa, is duidelijk: in tegenstelling tot andere Europese landen zijn er in België afgelopen jaar meer websites verwijderd dan bijgekomen. De oorzaken voor deze alarmerende situatie zijn een gebrek aan flexibiliteit van de Belgische wetgeving, administratieve barrières, en de discrepantie tussen de aangeboden opleidingen en de noden van bedrijven.

     

    De recentste barometer van E-mail Brokers toont dat er in de periode van juli 2011 tot juli 2012 in België niet minder dan 13.427 websites zijn afgesloten, terwijl er maar 11.802 zijn verschenen. De situatie varieert van regio tot regio: Vlaanderen heeft 6.253 websites verloren, doch heeft er 6.914 nieuwe bijgekregen, Brussel zit in hetzelfde geval (2.855 verloren, maar wel 2.912 nieuwe). Wallonië bengelt echter achterop met slechts 1.976 nieuwe sites online tegenover 4.319 verwijderde.

    Deze situatie is des te pijnlijker omdat alle Europese lidstaten net hun inspanningen verhogen om de ontwikkeling van internet te promoten. De indicatoren zijn duidelijk: alle Europese landen zien een continue stijging van het aantal online geplaatste websites en kennen een verhoging van het BBP, dat door internet gegenereerd wordt.

     

    De vier huidige leiders  inzake internetontwikkeling, zijn respectievelijk: Tsjechië (+ 11% sites in een jaar tijd), Frankrijk (+ 10%), Portugal (+ 9%) en Hongarije (+ 9%). Onze laatste plaats in dit klassement - in een domein dat nochtans van cruciaal belang is voor de economische toekomst van een land - is te wijten aan het grote aantal illegale websites in ons land: in 2012 zijn meer dan 91% van de Belgische websites niet conform de wetgeving (in 2011 was dit zelfs 99%). Nog een grotere verrassing is het feit dat 80%van de Belgische websites voor e-commerce, die geacht worden meer aandacht te besteden aan de reglementeringen, illegaal is volgens het jaarlijks rapport van de algemene Dienst voor controle en bemiddeling van de FOD Economie (volgens de barometer van E-mail Brokers is dat zelfs 82%). Daarentegen, ontstond 72% van de Belgische sites meer dan twee jaar geleden en maakt 97% nog steeds geen gebruik van sociale netwerken!

     

    In deze omstandigheden is het moeilijk om niet naar het gebrekkige proactieve beleid van de overheid te wijzen. De Europese koplopers inzake ‘Internetpolitiek’ – met Tsjechië voorop – hebben hun wetgeving volledig herzien en aangepast om zo hun digitale economie te bevorderen en zelfs te ondersteunen. Ze hebben voornamelijk de netelige kwestie kunnen oplossen wat betreft terugtrekking uit de directe marketing (« opt-in/opt-out »). Sommige landen, zoals Frankrijk dat eerst ten gunste van opt-out was, hebben niet geaarzeld om hun wetgeving te versoepelen, gezien de nefaste consequenties. Het resultaat liet niet lang op zich wachten: het online BBP is sindsdien blijven groeien. Zelfs de Europese Commissie moedigt de lidstaten aan om hun internetactiviteiten verder te ontwikkelen. Volgens schattingen telt men voor elke verloren job “offline” 2,4 gecreëerde jobs “online”.

     

    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winyterbanden Alpin 4

    Prestaties winterband MICHELIN Alpin A4 erkend in testen van de belangrijkste Europese automobielclub ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)

     

     

     

    Voor het derde achtereenvolgende jaar behaalt de MICHELIN Alpin A4 de hoogste onderscheiding in de ADAC testen. Dit onderstreept de prestaties van dit uitgebreide bandengamma (van 14 t/m 17 inch) in winterse rijomstandigheden.

     

    De MICHELIN Alpin A4 heeft in de afmeting 165/70 R14 T zojuist de hoogste onderscheiding gehaald in het algemeen klassement en de tweede plaats in de afmeting 205/55 R16 H, met daarbij de aanduiding “Gut” (goed). De vergelijkende tests zijn uitgevoerd door de ADAC, de belangrijkste Europese automobielclub die meer dan 17 miljoen leden telt. Er zijn winterbanden van 15 verschillende merken getest in de afmeting 165/70 R14 T. En in de afmeting 205/55 R16 H werden 16 verschillende banden getest.

     

    De beoordelingscriteria hielden rekening met grip op besneeuwde en beijzelde wegen, nat wegdek, alsmede een droge ondergrond. Verder speelde ook levensduur een rol bij de beoordeling. Op dit punt scoorde de MICHELIN Alpin A4, voor beide afmetingen die zijn getest, het hoogste cijfer en de aanduiding “Sehr Gut” (zeer goed). Daarmee liet deze band alle concurrenten achter zich.

     

    De MICHELIN Alpin A4 realiseert de moeilijke combinatie van veiligheid met lange levensduur. Conform de MICHELIN Total Performance strategie garandeert hij optimale veiligheid op nat wegdek dankzij zijn kortere remweg. In winterse omstandigheden wordt, gezien de verscheidenheid in typen ondergrond (zoals natte, vochtige, bevroren, besneeuwde wegen) en de sterk uiteenlopende gebruikstemperaturen, een zeer breed spectrum aan prestaties verwacht.

     

    Dit was het derde achtereenvolgende jaar dat het MICHELIN Alpin A4 bandengamma zulke uitstekende resultaten heeft behaald. Eerder was deze band al getest in de afmeting 225/45 R 17 H (2010) en in de afmetingen 175/65 R 14 T en 195/65 R 15 H (2011).

     

     





    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overnachten achter tralies

    OVERNACHT ACHTER DE TRALIES MET TRAVELBIRD

    In het voormalig Belgische cachot The Lodge laat je je met liefde opsluiten

     

     

     

     Via TravelBird kun je logeren achter de tralies in het Belgische Vilvoorde. Hotel The Lodge is omgetoverd van voormalig tuchthuis naar luxe driesterrenhotel. De sfeer in The Lodge is inmiddels alles behalve Spartaans. De bar is gevestigd in de historische gewelfde ruimtes in rode baksteen, waar je geniet van een glas cava. Wie wil ontsnappen maakt een wandeling in de omgeving of drinkt een streekbiertje in het plaatselijke café. Brussel ligt op nog geen twintig minuten rijden voor shopping, gastronomie en cultuur.

     

    Hotel The Lodge staat garant voor bijzondere architectuur en historische charme. In de achttiende eeuw deed het gebouw dienst als verbeteringsgesticht, kazerne en gevangenis. Tegenwoordig is het een stijlvol en modern driesterrenhotel waar je verblijft in authentieke en sfeervolle kamers, voorzien van alle luxe. Het hotel combineert design met historische elementen zoals de gewelfde ruimtes in rode baksteen die in originele staat zijn gebleven. Het unieke vertrek doet nu dienst als bar en ontbijtzaal. Elke kamer is uitgerust met een badkamer met ligbad, flatscreen tv en WiFi. Voor twee nachten met ontbijt betaal je bij TravelBird €69,50 per persoon, inclusief late check-out en een streekbiertje of een glas cava.

     

    Het hotel ligt midden in de Vilvoordse natuur. Duik het plaatselijke café in en drink een streekbiertje of maak een wandeling over de lokale weekmarkt. Wie het aandurft, kan ’s avonds in één van de restaurants paardenbiefstuk eten, een Vilvoordse specialiteit dat op vrijwel elk menu te vinden is. Op nog geen half uur rijden ligt Brussel. Bezoek niet alleen de Grote Markt, Manneken Pis of de st. Hubertsgalerijen, maar snuif ook cultuur op in één van de wereldberoemde musea zoals het Margritte Museum of het artistieke BOZAR, het paleis voor de Schone Kunsten. 

     http://travelbird.nl/ - http://travelbird.nl/tuchthuis/

     







    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinkerke in feeststemming

    ‘Duinkerke in feeststemming’

    Eindejaarsfeesten 2012 in Duinkerke

     

     

     

    In de herfst wordt in Duinkerke traditioneel op 10 november het feest van St-Maarten gevierd. Dan trekken de kinderen door de straten, op zoek naar de ezel van de heilige. Het wordt een muzikale optocht met lantaarns, gemaakt van grote bieten, waarin kaarsjes branden en onderweg worden traditionele liedjes gezongen. Op 5 december is het de beurt aan St-Nicolaas die in Oost-Cappel, in de buurt van Duinkerke, wordt gevierd.

     

    Je hoeft helemaal niet te wachten tot 2013 om naar Duinkerke te reizen want tijdens de Kerstperiode in de feestmaand december, kun je al eens gaan proeven van die bijzondere stad. Je bent zo de grens over, voor een shopping weekend om originele kerstcadeautjes te kopen of voor een ‘gastronomie à la française’ weekend. Tijdens de weekends van 8, 15 en 22 december zijn alle winkels open (op zaterdag en zondag) . Daarenboven is er van 8 tot 29 december ook een sfeervolle kerstmarkt. De kinderen gaan mee want zij kunnen van 15 tot 24 december genieten van een water-, klank- en lichtspel of van kerstverhalen in het park .

     

    Uiteraard zal de Kerstman ook Duinkerke met een bezoek vereren en dat op een wel heel bijzondere wijze. Op 22 december om 17u30 zal de Kerstman namelijk op een spectaculaire manier vanaf het belfort van Duinkerke naar beneden afdalen. In het naburige Gravelines wordt de Kerstman een dagje later verwacht. Eveneens op 22 december begint de winterkermis met meer dan 120 attracties waaronder de traditionele houten paarden maar ook met sensaties zoals de Air Force Maxxx en dit tot 13 januari.

     

    Wie Duinkerke-in-de-eindejaarsfeer eens vanuit de hoogte wil aanschouwen kan tot boven op het Belfort klimmen (kinderen tot 12 jaar in het gezelschap van min. één ouder gratis). De 58 meter hoge toren maakt deel uit van het Cultureel Erfgoed van de Unesco. In de toren hangen vijftig klokken en de beiaardier laat tijdens de Kerstperiode de mooiste, traditionele kerstdeuntjes horen.

    www.dunkerque-tourisme.fr  

     

     

     

    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Akilon - de wereld van het stripverhaal

    Akilon Uniek! De wereld van het stripverhaal

    Albums, posters, beeldjes

     

     

    Meer dan 15 jaar onovertroffen ervaring in de wereld van het stripverhaal. Een gepassioneerd en gemotiveerd team. Twee websites, www.ya-too.com en www.akilon.be, met een uitgebreide online catalogus met stripverhalen maar ook met aanverwante objecten in verband met de Negende Kunst, animatiefilm, cinema en miniaturen. Affiches, ex-libris, personages, zeefdrukken, papierwaren, tassen… een haast oneindige lijst! Een waar paradijs voor elke stripliefhebber, van de eenvoudige amateur tot de meest veeleisende verzamelaar.

     

    Het bedrijf Akilon werd in 1996 geboren uit een passie. Thierry Lefèvre, met wie het allemaal begon, leeft voor de wereld van het stripverhaal: een Negende Kunst, die met haar vele facetten een bron is van fascinatie en verwondering.

    Deze aanstekelijke passie en zijn voortdurend enthousiasme waren uitstekende troeven om met een klein dynamisch team alle hindernissen te overwinnen. Akilon is vandaag een echt 'merk' in de wereld van het stripverhaal, met twee websites in voortdurende ontwikkeling. Het beslissend moment kwam er in 2007: gewapend met ervaring in distributie en verspreiding lanceert Akilon twee websites voor online verkoop: www.ya-too.com en www.akilon.be. De start van een succesverhaal dat nog steeds wordt geschreven.

    Twee websites, twee verschillende soorten klanten, één doel: aan de meest veeleisende vragen beantwoorden. De activiteiten van Akilon op het internet zijn verspreid over twee zeer verschillende websites.

    Ya-too.com is een website voor het grote publiek, alleen voor particulieren. De website biedt meer dan 6.000 objecten aan, verdeeld over 5 categorieën: Ya-too Images, Ya-too Albums, Ya-too 3D, Ya-too Goodies en Ya-too Miniatures. Dit aanbod breidt zich elke maand uit met een honderdtal nieuwe objecten. Een gigantische catalogus, een volledige waaier aan producten rond het stripverhaal.

     

    3D, beelden, posters, boeken, luxe-uitgaven, goodies, manga, miniaturen, speelgoed, verzamelstukken, de lijst is lang en zeker niet volledig. Er hoort ook een uitgebreid aanbod in verband met animatiefilm en cinema bij. Het succes kwam snel en de site kan nu rekenen op 15.000 tot 20.000 hits per maand. De prijs van elk voorgesteld product ligt vast, gaande van één euro tot meerdere duizenden. Iedereen, van elke leeftijd en middelen, kan zichzelf verwennen zonder fortuinen te moeten uitgeven. Iedereen is welkom, van de jonge amateur tot de veeleisende verzamelaar.

     

    Vernieuwend: Ya-too flash, een nieuw verkoopsconcept voor verwante producten.

    Ya-too flash werd ontwikkeld in het hart van de Ya-too.com website. Via een eenvoudige gratis inschrijving kan men deelnemen aan verkopen van beperkte duur: van enkele uren tot enkele dagen. Themagerichte verkopen die toegankelijk zijn voor iedereen, zodat je exclusieve producten kan kopen en profiteren van interessante aanbiedingen aan een zeer interessante prijs. Deze verkopen worden 2 of 3 keer per week georganiseerd op de Ya-too flash website. Aarzel niet om van al deze aanbiedingen te profiteren!

     

    Een tweede website, dit keer exclusief voor de professioneel: Akilon.be

    Deze nieuwe website is exclusief voor professionelen. Zij kunnen alle producten van Akilon ontdekken in een aanbod van meer dan 5.000 items, de catalogus raadplegen volgens thema of auteur, op de hoogte te blijven van nieuwe aanbiedingen en natuurlijk bestellen en de bestelling op de voet volgen.

    Een service die erg in de smaak valt is de mogelijkheid om alle catalogi van de meest gekende auteurs en uitgevers te ontdekken via de website (Aroutcheff, Fariboles, Pixi, Figures&Vous, Leblon-Delienne, Démons & Merveilles, Desbois, Granit, Maghen, Schleich, JoeBar Team, Tropico…).

    Akilon stelt ook exclusief unieke producten voor: een voorbeeld zijn de luxe-albums van Dupuis, een hoogkwalitatieve collectie, prachtig gebonden en erg gewaardeerd door de liefhebbers.

    Een uiterst gevarieerde catalogus, een ongelooflijk volledig aanbod, gaande van nieuwe artikelen tot de meest zeldzame.

    www.akilon.be

    www.ya-too.com en op Facebook

     

     

     







    07-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin Power pure

    MICHELIN Power Pure SC Radial

    De eerste radiale dual-compound scooterband voor hoge prestaties

     

     

    500, 530, 650, 850 cc…, de motoren van scooters hebben steeds meer cilinderinhoud. Vroeger waren ze voor stadsgebruik, maar deze nieuwe generatie tweewielers breidt nu de actieradius uit naar autowegen en snelwegen. Met motoren die soms meer dan 70 pk aan vermogen ontwikkelen, laten de grote scooters dezelfde dynamische kwaliteiten en prestaties zien als de conventionelere motorfietsen.

     

    Deze voertuigen winnen steeds meer aan populariteit. De Zuid-Europese landen hebben ze altijd al omarmd, maar van 2007 tot 2012 groeide de Europese markt voor deze categorie tweewielers met 87 %.

    Meer motorvermogen, een verder ontwikkeld rijwielgedeelte, zwaardere bewegende delen, en gebruikers die steeds veeleisender worden vergen allemaal meer van de banden. Met name waar het gaat om hun veiligheid want ze vormen het enige directe contact tussen het voertuig en de weg.

     

    Door deze nieuwe sportieve scooterband (de eerste met radiaaltechnologie en een dual-compound) op de markt te brengen, biedt Michelin een concreet en volledig antwoord op die nieuwe verwachtingen. Het is zelfs de eerste keer dat de allerbeste bandentechnologie voor tweewielers wordt toegepast in één en dezelfde scooterband. De gebruikers van grote scooters (van hen is één op de drie voormalig motorrijder) hebben hoge verwachtingen als het gaat om het gedrag van hun scooter. Ze zoeken op de eerste plaats rijplezier en sportiviteit. De MICHELIN Power Pure SC Radial biedt hen een groot aantal voordelen.

     

    De voordelen van de radiaaltechnologie

    De radiaaltechnologie, die rechtstreeks is voortgekomen uit de sport touring radiaalbanden voor motoren, biedt de MICHELIN Power Pure SC Radial gegarandeerd meer stabiliteit bij hogere snelheden. Doordat hij beter bestand is tegen centrifugaalkrachten heeft deze nieuwe radiaalband zelfs bij de hoogste snelheden een constant gedrag (zowel in bochten als op rechte stukken) en is hij slijtagebestendiger.

    Michelins radiaaltechnologie maakt deze band lichter dan een band met een conventioneel karkas. Dat laat zich vertalen in betere prestaties bij het optrekken en (bij normaal gebruik) minder consumptie van brandstof.

    Dankzij de radiaaltechnologie kan Michelin de toekomstige ontwikkeling van grotere scooters ondersteunen. Ze kunnen alleen hogere prestaties leveren en tegelijkertijd de veiligheid garanderen als de banden aanzienlijk meer gewicht en hogere snelheden aan kunnen. De nieuwe Michelin band kan dit al.

     

    De voordelen van de MICHELIN dual-compound technologie die wordt toegepast bij de MICHELIN Power Pure SC Radial zijn drievoudig: de zachte rubbercompound voor de schouders geeft extra grip in bochten; de rubbercompound in het midden van het loopvlak heeft meer weerstand en draagt zo bij aan een langere levensduur in kilometers, meer trekkracht en een beter remvermogen en de dual-compound technologie zorgt voor een regelmatig slijtagebeeld; zelfs als de band het zwaar te verduren heeft.

    Twee nieuwe afmetingen die zijn afgestemd op de behoeften van de markt

     

    Hoewel de MICHELIN Power Pure SC Radial al in een groot aantal afmetingen wordt

    gemaakt, is hij ook beschikbaar in twee nieuwe afmetingen voor de onlangs geïntroduceerde Yamaha Tmax 530 en BMW C 600 Sport & C 650 GT. Deze twee nieuwe afmetingen zijn: 120/70 R 15 (voorband) en 160/60 R 15 (achterband). Deze afmetingen zijn vanaf eind oktober 2012 verkrijgbaar in de Benelux markt.

    07-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tignes

    IN TIGNES STAAT HET NIEUWE SEIZOEN IN HET TEKEN VAN FEESTEN!

     

     

     

    We zijn opnieuw vertrokken voor een seizoen vol sfeervolle avonden in Tignes, want dit jaar zullen skiërs niet alleen op de pistes van straffe sensaties kunnen genieten! Spotlight op de twee evenementen die jij niet mag missen deze winter. In het hartje van de Savoie, in de noordelijke Alpen, verwelkomt skistation Tignes zijn gasten winter en zomer. Freeride, mountainbiken, golf, wellness, … alles in een internationale en kosmopolitische sfeer. Tignes is ook het station van de Winter X Games Europe, de onmisbare afspraak voor liefhebbers van freestyle-ski en -snowboard!

     

    Dit seizoen is Tignes meer dan ooit tevoren de place to be voor feestvierders in moonboots. Zo trek je op 31 december 2012 naar de Fire Mix Party. Want hoe kan je

    het nieuwe jaar beter inzetten, dan dansend op de stevige elektrobeats van de bekendste dj’s van het moment? Onder begeleiding van de schijven van Martin Solveig kunnen vakantiegangers 2013 in feesten op dé outdoor dansvloer, geïnstalleerd op zo’n 2100 meter hoogte. Elk jaar verzamelen zich in Tignes op Oudejaarsavond tussen de 20.000 en de 25.000 clubbers, wat van dit skioord een onmisbare nightlife hotspot maakt.

     

    En omdat de party nooit stopt in Tignes hijst het skioord de regenboogvlag! Tijdens de European Snow Pride van 23 tot 30 maart 2013 verwelkomt Tignes holebi’s die houden van berglucht en wintersport. Onder het motto ‘extra gay friendly’ staan er deze week onder andere een reuzegrote pool party, een raclette-avond en zelfs een heus kamp in een joert op het programma. Natuurlijk worden ook de skigroepen en de dagelijkse after ski-sessies niet uit het oog verloren. Een week rijk aan animatie, dansen en feesten bestemd voor alle vakantiegangers: een goede reden om uit de kast te skiën.

    Tignes Réservation www.tignesreservation.net

     

    Wist je dat de officiële site van Tignes voortaan beschikbaar is in acht talen, waaronder het Nederlands? De beste voorbereiding voor jouw sprong in de sneeuw! www.tignes.net

     

     

    06-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindejaar! Bordeauxwijnen

    Eindejaar: Verras je gasten met JOUW blik op bordeauxwijnen

     

     

     

    Maak een einde aan traditionele feestmaaltijden met zeven gangen geserveerd op oma’s goed servies. De nieuwe generatie hedonisten vond traditie opnieuw uit en gaat voluit voor het concept ‘social cooking’, dé nieuwe revelatie onder foodies. En natuurlijk heeft ook een slim gekozen drankje zijn plaats tijdens een avondje social cooking! Vergeet dure wijnen, de wijn van Bordeaux leent zich perfect voor elke feesttafel. Welke wijn past bij jouw stijl?

     

    Een rode Bordeaux bij het aperitief? Waarom niet?

    De meeste mensen linken het aperitief automatisch aan witte wijn of bubbels. Maar waarom zou je je gasten niet verrassen door een rode Bordeaux op tafel te zetten? Een frisse en fruitige rode wijn om het smaakpalet voor te bereiden? Of een zachte en romige rode Bordeaux? Of net een jonge, lichte rode wijn met noten van rode vruchten? Er is een Bordeaux voor elke gelegenheid! De geopende fles kan even later nog een voorgerecht, pasta of charchuterieschotel vergezellen.

     

    Tip van de sommelier: selecteer je favoriete rode Bordeaux in het Bordeaux Coups de Coeur-assortiment van 2012.

     

    Bubbels van Bordeaux. Grote smaken, kleine prijzen.

    Sinds het begin van de vorige eeuw evolueerden bubbelende drankjes van een feestelijke coupe naar een gewoon glas, met champagne op kop. Op de vooravond van 2013 zoekt de recessionista naar sprankelende alternatieven met dezelfde kwaliteit voor een kleiner prijskaartje. En terecht! Het is immers niet nodig om je banksaldo onder nul te dwingen voor een speciale gelegenheid: de ‘crémant’ van Bordeaux is een bruisende wijn die beschikbaar is als rosé of als witte wijn. Deze moderne en fruitige mousserende wijnen staan gelijk aan plezier. De bubbels van Bordeaux, dat is chic klassiek.

     

    Een cocktail op basis van bordeauxwijn, een gegarandeerde verrassing!

    De cockail – die een lange traditie kent en begon als simpele punch – kan de ster van jouw avond worden, zeker als je hem presenteert in een gloednieuw jasje! Je bent op zoek naar een feestelijk en origineel aperitief of digestief? De L’École du Vin de Bordeaux presenteert een reeks cocktails gebaseerd op bordeauxwijnen, hét bewijs dat een van de oudste wijnregio’s ter wereld moeiteloos mee kan draaien in de moderne eet-en drinkcultuur.

     

    Ontdek de Bordeaux Passion. Deze explosieve cocktail op basis van bruisende bordeauxwijn en ‘Sweet Bordeaux’ (dessertwijn) is een inventief en geraffineerd aperitief, dat toch erg simpel is om te bereiden. Bovendien hoef je niet hemel en aarde te bewegen om de Bordeaux Passion klaar te maken, want alle ingrediënten zijn gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt.

     

    Ingrediënten : 1 passievrucht, 1cl siroop van passievruchten, 3 cl zoete bordeauxwijn en 6 cl Crémant

    Werkwijze: combineer de passievrucht, de passievruchtsiroop en de zoete bordeauxwijn in een shaker. Schud krachtig en giet in een champagneglas. De Bordeaux Passion is een broertje van mousserende bordeauxwijn, dus dient ijskoud gedronken te worden.

     

    Tip van de barman: So sweet! Ontdek de verschillende ‘Sweet Bordeauxs’ in het Coups de Coeur-assortiment van 2012 voor zeer zachte prijzen.

     

    Wist je dat de terroir van de Sweet Bordeauxs zich uitstrekt op de oevers van de Garonne, in het zuiden  van de stad ? De Sweet Bordeauxs gemaakt worden met sémillon-, sauvignon-en muscadelledruiven? Er zijn 14 Sweet Bordeaux-appellaties :  Barsac, Bordeaux Haut-Benauge, Bordeaux Supérieur, Cadillac, Cérons, Côtes de Bordeaux Saint-Macaire, Francs – Côtes de Bordeaux, Graves de Vayres, Graves Supérieurs, Loupiac, Premières Côtes de Bordeaux, Sainte-Croix-Du-Mont, Sainte-Foy Bordeaux en Sauternes ?

     

    Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux

    Om succes te garanderen op jouw eindejaarsfeest, kies je een kwaliteitsvolle en toegankelijke wijn, bijvoorbeeld uit de Coups de Coeur-selectie. Het Coups de Coeur-assortiment is het beste bewijs dat Bordeaux een divers en kwalitatief aanbod op de Belgische markt heeft. Samengesteld door een professionele jury na een blinde proeverij, kan je alle kenmerken van de Bordeaux Coups de Coeur vinden op www.bordeaux.com. Met de handige zoekfilter selecteer je gemakkelijk en snel de ideale wijn voor elke gelegenheid!

     

     

    04-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacht op ingenieurstalent

    De jacht op ingenieurstalent is geopend

     

     

     

    ORI, de sectororganisatie voor advies- en ingenieursbureaus in België, organiseert de wedstrijd Euro-Polis 2050. Ze wenst hiermee het out-of-the-box denken te stimuleren en de aandacht te vestigen op het tekort aan technisch talent. De ‘wedstrijd voor knappe koppen’ start op 12 november. Master-ingenieursstudenten krijgen exact 24 uur de tijd om hun innovatief en creatief vernuft te bewijzen door een treffend antwoord te formuleren op de toekomstige uitdagingen van een fictieve stad.

     

    Voor het derde jaar op rij schrijft de representatieve sectororganisatie ORI de wedstrijd Euro-Polis 2050 uit waarbij Master-ingenieursstudenten elkaar intellectueel

    bekampen. Op 12 en 13 november, binnen de korte tijdsspanne van een etmaal, zullen zij trachten een professionele jury te overtuigen van hun inventiviteit. De deelnemers worden verwacht een gedurfd en vernieuwend project uit te werken dat kadert binnen het thema ‘duurzame stad van de toekomst’, rekening houdend met de verschillende duurzame, sociale, technische en economische dimensies die daaraan verbonden zijn.

     

    In teams van maximum vijf personen, steken de studenten de koppen bij elkaar om een weldoordacht concept te ontwikkelen, te realiseren en vervolgens via een poster te presenteren. De jury zal vooral letten op creativiteit en innovatie, duurzaamheid, teamwork en presentatie. Het opzet van deze competitie is onder andere om aandacht te vragen voor deze brede, kennisintensieve beroepstak, die zowel de publieke als private sector behelst en zijn weerslag vindt op domeinen als ruimtelijke planning, infrastructuur, transport, milieu, communicatie, energie etc.

     

    Tijdens deze wedstrijd kunnen de kandidaten bovendien aan den lijve ondervinden hoe het er in de huidige ingenieurs- en adviesbureaus aan toe gaat, als een soort simulatie van de werkelijkheid. Naast een degelijke opleiding wordt tegenwoordig ook een hoge mate van flexibiliteit en vindingrijkheid verwacht, en is een holistische, multidisciplinaire aanpak vereist. Daarom vormen teams met een bundeling van krachten uit verschillende hoeken en dus een diverse samenstelling (IT, bio, architect, etc.) ook de meest realistische afspiegeling van een concrete werk-unit.

     

    “We hebben als algemeen thema bewust geopteerd voor een stad in de nabije toekomst, om zo bij de deelnemers de reflectie aan te zwengelen en hen alle ruimte te geven om creatief na te denken over de technologische mogelijkheden die weldra binnen ons bereik zullen liggen”, aldus Bernard Gilliot, voorzitter van ORI en CEO van Technum-Tractebel Engineering. “Willen we de komende generatie klaarstomen om de technische uitdagingen van morgen aan te pakken, dan is naast een hoogstaand niveau van educatie, ook out-of-the-box denken een onontbeerlijke voorwaarde.”

    De wedstrijd start op maandag 12 november om 11u en eindigt 24 uur later. Op het slotevenement van ‘Euro-Polis 2050: edition 2012’, dat plaats vindt op dinsdag 13 november om 16u in het Brussels44Center, worden de winnaars bekend gemaakt en zal Pascal Smet, Vlaams Minister van Onderwijs, de prijzen uitreiken: de juryprijs is goed voor 1.500 euro, de publieks- en de out-of-the-boxprijs bedragen beiden 1.000 euro. www.europolis2050.be/euro-polis-2050/home/ www.ori.be

    03-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanbevolen voor kinderen

    Aanbevolen voor Kinderen

     

     

     

    Met het label « Aanbevolen door de kinderen » denkt Pierre & Vacances aan een leuke vakantie voor de kinderen die tegelijk ook als herbronningsmoment kan dienen voor de ouders. De vijf winterbestemmingen bieden gratis kinderanimatie aan om de ouders echt te laten genieten.

     

    HET CONCEPT: Gratis activiteiten onder toezicht van een animator voor kinderen van 6 tot 12 jaar, tijdens de schoolvakanties, 3 halve dagen per kind, per week. *

    OP HET PROGRAMMA : Creatieve ateliers: pottenbakken, schilderen, spelletjes in groep,… Buitenactiviteiten : sleeën, schattenzoektocht, snake-gliss, iglo bouwen, ontdekkingswandeling… Om te smullen : pannenkoeken, pop-corn, suikerspin, marshmallow party…

    WAAR ? Valmorel, Valmeinier, Les Coches, Plagne Lauze, Font-Romeu. *Inschrijving ter plaatse en naargelang beschikbaarheid.

    De 12 residenties van Pierre & Vacances premium in de bergen staan volledig in het teken van de kinderen en zorgen voor een warm onthaal met een kleine verrassing. Elke residentie heeft een speciale speelruimte, waar kinderen tussen 3 maanden en 13 jaar gratis mogen deelnemen aan een hele reeks leuke activiteiten.  Ze kunnen er knutselen,  wandelen, meedoen aan spelletjes in groep, draagbare consoles van Playstation ®  lenen…

     

    NIEUW “La RéCRé “

    Residentie L’Amara in Avoriaz 1800

    Deze opvang voor kinderen van 6 tot 12 jaar voorziet zowel dagactiviteiten als “après ski” avonden met animatie tussen 17u en 19u.

    Er zijn verschillende formules beschikbaar (volledige week voor 50€, 3 uren voor 18€, 1 uur voor 8€) en met een “à la carte” formule kunnen de uren gespreid worden over de week.

     

    03-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.O-Box
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    O-Box

     

     

     

    Het Toeristische Agentschap Oost-België pakt uit met een nieuwe sterke marketingstunt: de O-BOX.   Het is een innoverend concept dat naast andere, al bestaande producten, promotie maakt voor de Oostkantons. De O-BOX bevat waardevolle informatie over de regio en meer dan 50 gevarieerde en veelzijdige aanbiedingen voor een verblijf in de Oostkantons, met als doel de synergie tussen de hotelsector en de bestemmingen voor uitstapjes te optimaliseren.   Nieuw in de O-BOX is de geschenkbon, die niet alleen voor de klant een origineel geschenkidee is maar, zeker met het oog op de nakende kerstaankopen, een extra drijfveer voor alle handelaars.

     

    De Oostkantons staan synoniem voor verrassingen! De geografisch kleine regio heeft voor de bezoekers een ongewoon groot aanbod aan culturele hoogtepunten, avontuur of actie in de natuur en ook op culinair gebied is het genieten! Gelukkig maken op maat gemaakte aanbiedingen de keuze heel wat eenvoudiger. De rest is afhankelijk van uw eigen keuze. Mooie steden bezoeken of uitstapjes naar de belangrijkste bezienswaardigheden, alles kan, er is voor elk wat wils.  Actieve vakantiegangers kunnen zonder teveel planning op een fiets- of wandeltocht vertrekken. De bagage reist mee van de ene overnachting naar de andere. Voor de mountainbikers worden sportieve pistes uitgetekend. Wie ontspanning zoekt, vindt in het grote wellness- en gastronomieaanbod zeker zijn gading. Gewoon vertrekken en het plezier kan beginnen!

     

    De imagobrochure wakkert uw zin en nieuwsgierigheid naar de Oostkantons aan en geeft uitleg bij de streek en de mensen en gaat dieper in op de natuur en de vele activiteiten die de regio te bieden heeft. Als men op zoek is naar prachtige natuur, kan deze brochure u de ongerepte natuur van het oudste natuurpark De Hoge Venen alleen maar aanbevelen.

    Gastronomische genieters worden zeker verleid door de bekende regiokeuken van de Oostkantons en kunnen hun verblijf combineren met een natuur-wellness-of avonturenprogramma.

     

    Wie van de ongerepte natuur houdt, komt in de Oostkantons zeker niets tekort. De programma’s combineren culinaire hoogtepunten en wandelplezier op een originele en speciale manier. Men kan natuurlijk ook op een rustige manier van de vakantie genieten en een wellnessprogramma boeken. Zoektochten in burchten, cabrioritjes, museumbezoeken of spanning op de kartingpiste of het formule-1-parcours. 

     

    Fiets- en wandelarrangementen en groepsreizen:

    Wandelen zonder bagage

    Keuze uit 13 verschillende programma’s, „all-in“ wandelen zonder bagage, met een duur van 3 tot 7 dagen. Van familieweekends met kinderen tot een tocht in de 4 dalen, een wandeling aan de meren tot aan de sporen van de Vennbahn, genoeg variatie voor iedereen!

    4 fietstochten en 1 mountainbiketocht

    Steeds meer fietsers ontdekken het kleine juweel van de Oostkantons tijdens de vakantie of in een weekend. Onderweg vindt men veel kleine natuurparadijsjes en cultuurschatten.

    9 groepstochten leiden tot het juweel van de Oostkantons

    De ontdekkingstochten verbinden ontspanning en cultuur op een harmonieuze manier en richten zich zowel tot groepen van senioren, verenigingen en schoolklassen.

    02-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prima Donna
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PrimaDonna brengt herfst op temperatuur met veelbesproken affichecampagne

     

     

     

    PrimaDonna, het Belgische luxelingeriemerk voor grotere cupmaten, pakt deze week in België opnieuw uit met een voluptueuze boezem. Zijn dat die affiches die in het voorjaar voor zoveel beroering hebben gezorgd? Ja, maar dat ze toen wegens verkeersongevallen sneller uit de bushokjes moesten, was slechts een gerucht. Want PrimaDonna is back, en hoe!

     

    Ook nu weer prijkt op de affiche een prachtig decolleté, cupmaat D, met de slogan ‘Bedankt, PrimaDonna’ erbij. De BH is een andere (geen rood maar antraciet met okergele accenten), maar de boodschap is dezelfde: alleen PrimaDonna biedt vrouwen met een grotere cupmaat (en zo zijn er steeds meer en steeds jongere) lingerie die én mooi én comfortabel is.

     

    Dat ‘Bedankt, PrimaDonna’ geen loze slogan is, bewijzen de vele getuigenissen die op de site en Facebook-pagina van PrimaDonna binnenstroomden naar aanleiding van de voorjaarscampagne. Ook nu weer worden een pak spontane reacties verwacht van PrimaDonna-draagsters. Een eerdere rondvraag toonde ook al aan dat 93% van hen het merk absoluut zou aanraden aan een vriendin. Omdat ze gewoonweg niet meer moeten kiezen tussen pasvorm en fashion.

     

    Het Belgische lingeriemerk PrimaDonna is de expert in luxelingerie tot cupmaat I, en dat sinds 1865. PrimaDonna wordt wereldwijd verkocht in meer dan 4.000 gespecialiseerde lingeriezaken, waar service hoog in het vaandel gedragen wordt. Ieder seizoen brengt PrimaDonna een volledig nieuwe lingeriecollectie voor dames met een grotere cupmaat. Wie PrimaDonna draagt, hoeft geen compromissen te sluiten. PrimaDonna is rijkelijk, stijlvol en verfijnd, maar tegelijk heerlijk comfortabel.

     

    PrimaDonna en PrimaDonna Twist behoren tot de lingeriegroep Van de Velde, die ook de merken Marie Jo en Andres Sarda in haar portefeuille heeft.

     www.primadonna.eu 

     

     

     

     

    01-11-2012 om 10:51 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal caribbean

    Royal Caribbean sluit strategische alliantie met MGM Resorts

     

    Royal Caribbean International en MGM Resorts International kondigen een strategische alliantie aan. Met de samenwerking willen beide maatschappijen via hun respectievelijke getrouwheidsprogramma’s de klanten belonen met extra aanbiedingen en voordelen aan boord van de schepen van Royal Caribbean International en in de MGM Resorts in Las Vegas, Detroit en Mississippi.

     

    In de portefeuille van MGM zitten 15 befaamde resorts waaronder het Belaggio, MGM Grand, Mandalay Bay en The Mirage, terwijl Royal Caribbean beschikt over 22 van ’s werelds meest innovatieve cruiseschepen.

    Leden van M life, het getrouwheidsprogramma van MGM Resorts, profiteren vanaf januari 2013 van bijzondere aanbiedingen bij Royal Caribbean International. Leden van de Crown & Anchor Society van Royal Caribbean International kunnen op hun beurt genieten van de voordelen van M life waaronder voorrang bij het boeken van zitjes voor concerten en bokskampioenschappen alsook kortingen, upgrades en VIP-

    behandelingen tijdens hun verblijf in een van de MGM Resorts. In de MGM Resorts zullen tevens cruises met Royal Caribbean International te winnen zijn tijdens promoties en tornooien.

     

    01-11-2012 om 10:39 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ierland gastronomisch

    IERLAND : GASTRONOMIE MET STERREN

     

     

     

    Het is algemeen bekend dat je in Ierland geniet van het prachtige landschap en van het immense culturele erfgoed dat met grote zorg wordt bewaard. Als niet te versmaden en minder bekend toemaatje is er de bijzondere gastronomie, de streekgerechten en de kwaliteit van de restaurants die zelfs met Michelin sterren worden bekroond!

     

    Zopas kregen twee Ierse restaurants voor het eerst een Michelin ster. Locks Brasserie vind je in de Portobello-wijk in Dublin en het restaurant is bekend om zijn uitstekende Franse keuken. Michelin motiveert de toekenning als volgt: “het restaurant heeft een vrij eenvoudige inrichting en focust op waar het werkelijk om gaat, uitstekend en kwalitatief voedsel”. Ook Restaurant Aniar, Lower Dominick street in Galway viel voor het eerst binnen de prijzen. De chef van dit restaurant omschrijft zijn keuken als volgt: “gerechten zijn gebaseerd op de producten van de streek en het zijn  de seizoenen die de samenstelling van het menu bepalen”.

    Daarnaast zijn er nog vijf andere Ierse restaurants met één Michelin ster bekroond, en het van Restaurant Patrick Guilbaud in Dublin mag met twee Michelin sterren uitpakken. Hier wordt de beste traditionele Ierse keuken met een hedendaags tintje geserveerd.

     

    Sommige restaurants krijgen in de rode Michelin gids de vermelding ‘Bib Gourmand’. Die geeft aan dat een restaurant een lekker menu serveert, met voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, voor een maximumprijs van circa € 40. Het gaat dus om restaurants met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. In Ierland kregen reeds elf restaurants de Bib Gourmand en je vindt deze eethuizen verspreid over het land. Dat het uitstekend gaat met de Ierse keuken wordt nog maar eens aangetoond door het feit dat er drie nieuwe Ierse restaurants aan het Bib Gourmand-lijstje worden toegevoegd.

     

    Lekkerbekken en fijnproevers kunnen in elke Ierse regio het beste van de Ierse keuken proeven. Een rondreis door Ierland in het teken van de gastronomie is dus perfect mogelijk. Het aantal traditionele Ierse gerechten is nauwelijks te tellen maar er is wel een gemeenschappelijk gegeven: de ingrediënten van de Ierse keuken komen meestal uit eigen streek, zijn altijd vers en voedzaam. Wellicht het meest typische gerecht is de Irish Stew, een stoofpot van lamsvlees, aardappelen, wortelen, ui en peterselie. Een ander authentiek gerecht is Champ dat vooral in de winter wordt gesmaakt, een mix van aardappelpuree, groene uien, boter en melk. De hedendaagse Ierse keuken zou men kunnen omschrijven als ‘variaties op hetzelfde thema’ waarbij de chefs het traditionele Ierse koken weten te bewerken tot moderne gastronomische hoogstandjes die meer dan ooit met honoreringen, zoals de Michelin sterren, worden gewaardeerd.

     

    Tourism Ireland - Louizalaan 66 -1050 Brussel

    T 02 275 01 71

    info.be@tourismireland.com - www.discoverireland.com

    31-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne esterlin

    Champagne Esterlin ‘Le beau Geste’.

     

     

     

    De Champagne Esterlin creëerde « Le Beau Geste », een set waarvan de naam verwijst naar zijn karakter, een luxeverpakking op maat van de wijn. De sobere en elegante koffer bevat een Blanc de Blancs en 4 fluitglazen – voor het pure plezier van het geven en delen. VP: € 64 voor de set Le Beau Geste met een fles Champagne Esterlin Blanc de Blancs en 4 fluitglazen.

     

    Of je nu een rijke geschiedenis evoqueert, verwijst naar een legendarische figuur of een of ander alibi inroept om zijn vermaardheid en zijn edel karakter te rechtvaardigen, het doet er allemaal niet toe. Esterlin Champagne is groots op zich. In het hier en nu.

     

    De Esterlin champagne heeft genoeg aan zichzelf, staat an sich en wordt enkel verrijkt door de schoonheid van het ritueel die hem naar een hoger niveau tilt. Het gebaar en de champagne staan in elkaars verlengde. Dit gebaar voltrekt zich in de vluchtigheid van een ogenblik ; een eenvoudig gebaar, een uiting van elegantie, ogenschijnlijk eenvoudig en moeiteloos. In de verfijning van de bubbels is het ritueel een reflectie van het perfecte resultaat, verankerd in zijn herkomst en de veeleisende traditie die champagne maken tot de uitzonderlijke wijn die hij is.

     

    De schoonheid van het gebaar, onlosmakelijk verbonden met de Esterlin, verwordt tot kunst; ze wordt een lichtvoetige choreografie met een natuurlijke elegantie, waarin de identiteit van het merk, steunend op de waarden van de coöperatieve vennootschap, verscholen zit. In die optiek van « delen » schuilt ook de schoonheid van het gebaar ; de idee van gelijkheid en de menselijke dimensie laten zich duidelijk voelen.

     

    In een authentiek moment van elegantie maakt de Esterlin champagne een gevoel van gedeeld welbehagen los, een idee van samenhorigheid, net zolang tot de schoonheid van het gebaar het aura krijgt van een eed van trouw. Aan het leven, aan de liefde die hij verspreidt door de jubeling van de sprankelende bubbels.

     

    Champage Esterlin: 100 % Chardonnay

    Deze cuvée onderscheidt zich door zijn helderheid. Wanneer het bruisen is afgenomen, ontwaren we okernuances. De aanzet is levendig, maar niet agressief. De citrusvruchten (citroen en pompelmoes) en de minerale noten (silex vooral) domineren. Beetje bij beetje wordt de wijn wat rustiger en kunnen we genieten van volle ronde aroma’s van brioche en room.

     

    De combinatie met schaaldieren (langoustines zijn een must) is een garantie op succes. ` Deze wijn onderging geen malolactische fermentatie waardoor de frisheid van de expressie en het verouderingspotentieel gevrijwaard is.

     

     

     

     

    30-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietkoten in de schijnwerpers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FRIETKOTEN IN DE SCHIJNWERPER

     

     

     

     

    Het jaar van de gastronomie verdient een waardig orgelpunt, ook al staan ons nog enkele mooie verrassingen te wachten… Via Brusselicious brengt VISITBRUSSELS daarom hulde aan het symbool dat de hele wereld ons benijdt en waarop onze Zuiderburen zo tuk zijn dat ze het zich proberen toe te eigenen : de enige, èchte, onvergelijkbare frieten van bij ons !

     

    Wie frieten zegt, zegt ook frietkraam, friettent, maar vooral frietkot, een instituut dat in de Brusselse genen is ingebakken ! Van 1 november tot 4 december krijgen frieten in Brussel de ereplaats die ze verdienen…

     

    Om de Brusselse frieten in de kijker te plaatsen, richten we de schijnwerpers in de eerste plaats op de makers ervan. Frituristen zijn doorgaans persoonlijkheden die een belangrijke rol spelen in de buurt. We pikken een frietje mee bij Titine, bij Jean-Jacques of bij Henri… Het zijn mensen van hier, waarmee je altijd goed overweg kunt en die zoveel volk zien voorbijkomen dat ze over iedereen wel iets kunnen meevertellen… Al deze mensen maken deel uit van ons cultureel erfgoed (jawel) en hebben nu ook eens recht op aandacht.

     

    Het is de bedoeling om een origineel portret te maken van deze kleurrijke persoonlijkheden, in de vorm van ‘familiekiekjes’ in aanwezigheid van lokale mandatarissen, die zich wellicht zullen verdringen om mee op de foto te staan. De foto’s hebben wellicht al een cultstatuut nog vóór ze in onze magazines verschijnen. Het lijdt geen twijfel dat diezelfde foto’s over tien jaar nog steeds de deelnemende frietkoten zullen sieren !

     

    VISITBRUSSELS deelt lege frietzakjes uit, getooid met de kleuren van “Brusselicious”, in stations, in de luchthaven, aan kruispunten en op de toeristische infopunten van VISITBRUSSELS. Het doel ? Met de lege puntzak langsgaan bij één van de deelnemende frietkoten en deze voor een symbolische euro te laten vullen ! De saus is voor rekening van de klant.

     

    Wat is HET frietkot van de hoofdstad ? Een uitstekende vraag die ongetwijfeld een verhit debat op gang brengt. Hoe dan ook, iedereen kan stemmen op www.visitbrussels.be Het staat elk frietkot vrij om campagne te voeren, dat maakt deel uit van de lokale folklore. Het frietkot dat als winnaar uit de bus komt, krijgt een reuzepuntzak (benenfrietzak) die ongetwijfeld de ultieme attractie zal worden van het frietkot in kwestie. Gezien de omvang van de trofee wordt de plaatsing hiervan uiteraard besproken met de bevoegde gemeentelijke overheid.

     

    In ruil voor de inspanningen die de frietkoten zich getroosten, wordt voor hen plaats vrijgemaakt op de website van VISITBRUSSELS en in de advertenties van onze partnerdagbladen en -magazines.

     

     


    29-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagneparels

    VERBORGEN CHAMPAGNEPARELS IN DE AUBE

     

     

     

     

    Stel je eigen champagneroute samen langs kleine producenten met verrassende wijnen. Op 4 uur rijden van Brussel ligt de Aube-en-Champagne, met de historische stad Troyes als bruisend centrum: rijk aan glooiende heuvels, pittoreske dorpjes en mooie champagnehuizen.

     

    In dit deel van de Champagne vind je niet de grote merken, maar zijn het vooral de kleinere producenten die mooie champagnes maken voor aantrekkelijke prijzen. De wijnboeren zijn supertrots op hun wijnen en leiden je dan ook graag rond in hun kelders. Ontdek enkele verborgen Champagneparels en verras je vrienden met een minder bekende maar zeker zo lekkere wijn die je zelf hebt meegebracht van een champagnetour in deze streek. 

     

    Stel je eigen champagneroute samen

    Breng bijvoorbeeld een bezoek aan het champagnehuis Drappier, dat flessen heeft van 0,2 tot wel 30 liter. Ga langs bij Remy Massin waar Carole Massin haar flessen fraai met de hand beschildert, bij de familiedomeinen van René Jolly of van Moutard Diligent. Stel je eigen champagnetour samen aan de hand van de “route touristique”, met overnachtingen in leuke hotelletjes of een chambre d’hôtes. Of vind je gading voor een volledig verzorgd verblijf in de streek op www.aube-champagne.com/fr/vos-sejours-en-champagne.html. 

     

    Rosé des Riceys: een bijzondere roze parel uit de Aube

    Vergeet op je champagneroute ook geen producent van de bijzondere Rosé des Riceys te bezoeken. Vaak worden er niet meer dan 50.000 flessen per jaar van gemaakt. De druiven moeten echt rijp zijn, waardoor de oogst voor de rosé later is dan voor de champagne. Bij deze bijzondere rosé gaat het om de karakteristieke smaak en het kenmerkend aroma van de Rosé des Riceys. “Op een zeker moment is het daar. Dan heb je de kracht van een rode wijn in combinatie met de lichtheid van een witte”, aldus Pascal Morel, een van de bekende wijnmakers. 

     

    Lekkers voor de feestdagen

    De feestdagen al in gedachten? Bereid je leuk voor met een bezoek aan de Aube met zelf ontdekte champagnes, Rosé des Riceys en zinnenprikkelend zoet van het chocolade-imperium van Pascal Caffet aan Rue de la Monnaie 2 in Troyes.

    www.aube-champagne.com 

    www.escapades-en-champagne.com

     

     





    29-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!