:-8)
Elke dag 150 Fairtradeproducten bij Sodexo xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Met haar campagne Fair eten en drinken, dat werkt, neemt Sodexo dit jaar opnieuw deel op donderdag aan de Fairtrade@Work-actie van Max Havelaar. Maar door dagelijks 150 Fairtradeproducten aan te bieden in haar restaurants engageert het bedrijf zich elke dag voor eerlijke handel.
Fairtrade@Sodexo, een permanente reflex voor duurzaam ondernemen. Sodexo strijdt mee voor een duurzame wereld en biedt daarom dagelijks eerlijke producten aan in haar 600 restaurants. Koffie, thee, chocolade, rijst, wijn, noten. Het bedrijf heeft permanent meer dan 150 Fairtrade producten in haar catalogus staan om te gebruiken in menus en bereidingen. Sinds twee jaar heeft Sodexo er eveneens voor gekozen om alleen bananen te gebruiken die 100 % bio en Fairtrade van Max Havelaar zijn. Goed voor jaarlijks 200 ton bananen of bijna 5% van de volledige Belgische markt van de Fairtrade bananen.
Fair eten en drinken, dat werkt . Voor de deelname aan Fairtrade@work, editie 2012, heeft Sodexho een animatie uitgewerkt in 75 deelnemende restaurants. Met deze campagne wil Sodexho de consumenten sensibiliseren en hen bewust maken van het belang van duurzaamheid, legt Florence Rossi, CSR Manager Sodexo uit.
Gedurende de hele week biedt Sodexo verschillende menus aan die uitsluitend gemaakt zijn met Fairtradeproducten: solidariteitscocktail op basis van fruitsap, wortelsoep met curry en kokos, exotisch stoofpotje van kip en als dessert een tiramisu met ananas en karamel. Affiches en folders ondersteunen de menus. Bovendien krijgt de consument een menukaart mee voor een origineel Fairtrade gerecht.
Door het gebruik van eerlijke producten in de keukens en door het concept Fairtrade
onder de aandacht te brengen, dragen Sodexo en haar klanten hun steentje bij in eerlijke handel en bescherming van het milieu.
In 2009 en 2010 erkende Max Havelaar de inspanningen van Sodexo op vlak van duurzaamheid met een Fairtrade@Work-award.
|