:wink:
Brouwerij Haacht verbiedt Keizer Karel-bier voor -35-jarigen xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Keizer Karel-bier is geen gewoon bier. Het is een speciaalbier dat op zn best is als ook de drinker al een beetje heeft kunnen rijpen. De nieuwe slogan van Keizer Karel luidt dan ook: Voor levensgenieters met levenservaring. Verboden voor -35-jarigen
Om duidelijk te maken dat Keizer Karel een heel kwalitatief bier is en het drinken dus een zekere levenservaring vereist, lanceert Brouwerij Haacht een bijzonder opvallende campagne waarin de minimumleeftijd voor het drinken van een Keizer Karel werd opgetrokken van 18 jaar naar 35 jaar.
Ben je 25? Dan mag je nog steeds je Keizer Karel bestellen. Je moet dan gewoon eerst even bewijzen dat je genoeg levenservaring hebt. De volledige campagne wordt opgevat met het nodige gevoel voor humor, zo blijkt uit de reeks radiospots.
In één van de spots wordt gesuggereerd dat er een groot slot op elk flesje Keizer Karel zal zitten. En dat blijkt nog waar te zijn ook. Wie afgelopen weekend in de deelnemende cafés een Ommegang, de nieuwe variant van Keizer Karel, bestelde, kreeg er één gratis. En er zat effectief een groot drinking lock op.
Om het slot te openen, moest je eerst de bijhorende vraag goed beantwoorden. Een vraag die op een ludieke manier testte of je wel écht genoeg levenservaring hebt om Keizer Karel te drinken. Bijvoorbeeld: In welk jaar won Abba voor het eerst het Songfestival? Het antwoord op de vraag was tevens de code om het slot te openen.
In totaal zullen 5.000 drinking locks verspreid worden. Wie de deelnemende cafés wil
ontdekken, kan gewoon even surfen naar www.keizerkarel.be.
Opgelet, ook op de website zal je even moeten bewijzen dat je genoeg levenservaring hebt alvorens je de site kan bezoeken ;-)
Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten.
In Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw.
|