:wink:
Uitdagingen of dilemmas Cucu lost ze al spelend op. België stond al langer bekend als het land van het surrealisme en de zelfspot. Nu beschikt het ook over een symboolproduct op dat vlak: Cucu, een nieuwe praline die de consument een resem grappige uitdagingen laat aangaan. Meer nog : dankzij dit Siamese chocolaatje kunnen ook de (kleine) dilemmas van het dagelijkse leven voortaan op een leuke manier beslecht worden . Het concept is even eenvoudig als geniaal: je breekt de Cucu praline in twee gelijke delen en je kiest elk een deel. Wie het stuk treft met de noot binnenin, moet de Cucu-uitdaging aangaan. Vandaag is Cucu al beschikbaar in meer dans 7O winkels : alle Delitraiteur- en White Nightwinkels, evenals in verschillende Louis Delhaize, Carrefour Express,
.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Cucu, de Siamese praline die je uitdaagt
De twee symmetrische helften zijn even lekker en op het eerste zicht zijn ze niet van elkaar te onderscheiden. Gevuld met heerlijke praliné-chocolade vertonen ze wel een opmerkelijk verschil : slechts xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />1 van de twee bevat een nootje : wie die helft heeft, is de pineut ! Die zal immers de uitdaging moeten aangaan die in het pralinedoosje zit of die de winnaar heeft gekozen uit de lange lijst met speelse uitdagingen die terug te
vinden zijn op de website www.cucu-la-praline.com
Cucu kan echter ook op een andere manier gebruikt worden : als een lekker alternatief op kop of munt om de dagelijkse kleine dilemmas te beslechten : wie doet de vaat ? wie laat de hond buiten of de vuilnis ? wie beslist over het tv-programma en duizenden andere zaken die makkelijk te bedenken zijn.
Cucu wordt met twee gespeeld
tot ieders vreugde
De 23 gram wegende dubbelpraline heeft slechts één doel voor ogen : humor promoten in een tijdperk dat het echt wel kan gebruiken. Jean-Michel Maertens, de bedenker van Cucu, licht het ontstaan van Cucu even toe : Het idee is ontstaan op het einde van een avond onder vrienden. We kwamen tot de vaststelling dat er tegenwoordig vaak een kleinigheid ontbreekt om mensen opnieuw zin voor humor te geven. En dat niets zo gemakkelijk mensen in de juiste stemming kan brengen als een lekker pralinetje. De Franstalige uitdrukking « cucu la praline » kwam hierbij als geroepen om het verrukkelijke prototype te ontwerpen en te dopen.
Mad(e) in Belgium : Gastrocomische Belgische inspiratie en productie
Enkele weken later zagen de eerste exemplaren van Cucu het licht bij chocoladefabrikant Belvas in Ghislenghien. « Belvas heeft ons onmiddellijk gevolgd in onze denkwereld vertelt Jean-Michel Maertens enthousiast. « Voor ons is het van wezenlijk belang om op dezelfde golflengte te zitten. Bovendien verzekert onze fabrikant een bio en fairtrade productie ».
Met het naderen van de eindejaarsfeesten doet Cucu dus zijn blijde intrede in het gastrocomische landschap. Alle vestigingen van Delitraiteur en White Night evenals een aantal Louis Delhaize en Carrefour Express van de hoofdstad bieden Cucu al aan. Cucu is een ideaal klein geschenk voor de eindejaarsfeesten. Het wordt per eenheid verkocht en vormt zo een perfect kleinood dat spontaan doet glimlachen onder mekaar of onder vrienden. Is dit uiteindelijk niet wat telt ? vervolgt Maertens.
De eerste testen zijn alvast veelbelovend. Gezinnen, bedrijven, scholen, groepen, velen hebben het product in display-vorm (dozen die 48 exemplaren en evenveel uitdagingen bevatten) al mogen proeven en appreciëren. Deze displays worden binnenkort ook online verkocht. De stichter van Cucu hoopt snel uit te pakken met een nieuwe versie, een special voor Valentijn en ook een versie van Cucu op restaurant is al in volle voorbereiding.
www.cucu-la-praline.com
|