xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Onderzoek brengt nieuwe Europese trend op de voorgrond:
wellnessproducten steeds populairder in huis
Ideal Standard speelt in op deze trend en stelt nieuwe strategie
voor wellness thuis voor
Steeds meer consumenten in Europa, die het kuren in hun huis willen binnenbrengen hebben reeds wellnessproducten geïnstalleerd, of zijn van plan dat te doen. Dit is één van de conclusies van de eerste fase van een nieuw onderzoek waartoe Ideal Standard de opdracht gaf. Ideal Standard is marktleider in het leveren van innovatieve, door design gedreven oplossingen voor badkamer en keuken. Het onderzoek, dat door Ipsos werd gevoerd, omvatte vier Europese markten: Frankrijk, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk en telde 1.200 mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 20-70. De tweede en laatste fase van het onderzoek is vanaf juli 2006 beschikbaar.
Voorlopige resultaten tonen het volgende aan:
*40% van de respondenten brengt graag tijd in de badkamer door om te ontspannen, meteen ook de 4e meest populaire ontspanningsactiviteit na tv kijken (78%), wandelen (43%) en praten met vrienden/familie (42%).
*Vrouwen ontspannen zich liever in de badkamer dan mannen (56% versus 24% resp.), terwijl evenveel mannen als vrouwen tv kijken om te relaxen.
*Van de respondenten die regelmatig wellnessproducten gebruiken, zegt 62% dat vnl. te doen om te ontspannen, gevolgd door 48% die zo spierpijn probeert te verlichten en 32% die zich op die manier graag verzorgt en verwent.
*Meer dan 1 respondent op 2 vindt wellnessproducten steeds meer betaalbaar worden en steeds meer standaard in de badkamer.
*69% geeft aan dat er een definitieve trend is van kuren in huis binnen te brengen.
*De voornaamste redenen om wellnessproducten voor thuisgebruik te (willen) kopen, zijn: geen planning vereist (38%), gebruiksgemak (35%) en meer privacy (27,5%)
Twee topproducten in het gamma wellnessoplossingen voor thuis van Ideal Standard zijn het TRIS-systeem en het WWW-bad (World Wide Wellness). Het unieke TRIS-systeem is het eerste badkamerproduct dat een gamma wellnessopties in één badkamerunit combineert. De veelzijdige unit bevat een sauna, een stoomfunctie (hammam) en een variëteit aan douche-opties met hydrojets.
WWW bouwt verder op de ervaring en het leidersschap van Ideal Standard in het domein van de hydromassage door zowel hydro- als droge massage in hetzelfde bad te combineren. Het gebruikt innovatieve platte en droge jets om een volledige lichaamsmassage te geven.
Alle wellnessproducten van Ideal Standard kunnen worden geïnstalleerd en aangepast voor gebruik in standaardbadkamers en zijn ontworpen om gebruiksvriendelijk te zijn en makkelijk te onderhouden. Het wellnessgamma is beschikbaar in heel Europa bij de distributeurs van Ideal Standard voor België is dat vanaf 2007. RVH.
|