:roll:
4
Smaakmakers inspireren Hasselt-trippers
Wat
hebben Regi Penxten, Ilse Liebens, Hanne Troonbeeckx en Giovani Oosters met
elkaar gemeen? Allevier zijn ze een BV, stijlbewust én nu ook Smaakmaker van
Hasselt. In vier smaakvolle wandelroutes, op hun maat gemaakt, laten ze
Hasselt, Hoofdstad van de Smaak, ontdekken via de smaken Trendy, Bohemien, Exclusief en
Creatief. Hasselt draagt al jaren met trots het label Hoofdstad van de Smaak.
En omdat smaken verschillen, pakt de Limburgse hoofdplaats nu uit met De
Smaakmakers.
Limburg
heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio, vol boeiende outdoor
activiteiten. Maar daarnaast heeft een vakantiebestemming ook aantrekkelijke
stadskernen nodig, zegt Igor Philtjens, de
Limburgse gedeputeerde van Toerisme. Zon stadsbeleving is de kers op de
taart. Daarom past Hasselt perfect binnen de jaarcampagne van Toerisme
Limburg, Zoveel redenen voor een vakantie in Limburg. Het is namelijk deze
mix aan mogelijkheden in onze provincie die van Limburg een toeristisch sterk
merk maakt. Toerisme Limburg en stad Hasselt hebben een samenwerkingsverband
voor de toeristische promotie van Hasselt. De nieuwe Smaakmakers-campagne is
een volgende stap daarin. Zo willen we Hasselt en bij uitbreiding heel Limburg
op permanente wijze via frisse en vernieuwende acties promoten in binnen- en
buitenland.
Deze 4 enthousiaste Smaakmakers presenteren
elk één ontdekkingsroute die het best bij hen past. Ze gidsen de toerist naar
de meest exclusieve, creatieve, bohemien en trendy plekjes van Hasselt, zegt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt.
Zo ontdekt de toerist het kloppende
hart van Hasselt telkens op een andere manier, voegt Karolien Mondelaers, schepen van Toerisme, er
aan toe. De routes bewijzen dat Hasselt
de titel van Hoofdstad van de Smaak waardig is. Dankzij dergelijke innovatieve campagnes kunnen we ons nog meer profileren als ideale
shortcitytrip-bestemming.
De
vier Smaakmakers leggen, gewapend met een Iphone, een van de routes af en tonen
in het filmpje zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route.
Het filmpje begint of eindigt altijd in een logiesuitbating die past binnen het
thema van de route. Regi: Trendy Hasselt, met het trendy Hotel Radisson Blu; Giovani:
Creatief Hasselt, met het sympathieke Hotel t Hemelhuys: Hanne: Exclusief
Hasselt, met de luxueuze Chambres bHôtes en Ilse: Bohemien Hasselt, met het
knusse B&B t Demerhuisje. Op elke route staat een 35-tal leuke adresjes
van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen enz. Aan de hand van deze tips
stel je online zelf je route op maat samen. De 4 routekaarten kun je gratis
afhalen in de Smaakwinkel in Hasselt (Maastrichterstraat 59) of downloaden op
je smartphone via www.citytriphasselt.be.
Toerisme
Limburg en Toerisme Hasselt lanceren een Facebook-wedstrijd rond De Smaakmakers. Op de Facebookpagina van
Toerisme Limburg kun je citytrips naar Hasselt winnen. Je
overnacht dan in één van de vier logeeradresjes die de Smaakmakers op hun route
aanbevelen.
|