Shakira lanceert haar nieuwe videoclip en ondersteunt samen met Activia het Wereldvoedselprogramma in haar strijd tegen ondervoeding bij kinderen
Shakira lanceerde haar nieuwste videoclip 'La La La (Brazilië 2014)' op 22 mei. Zij zal zich samen met Activia inzetten voor het Wereldvoedselprogramma (WFP). Het WFP streeft naar een wereld zonder honger. Shakira's nieuwste videoclip geeft een boodschap van vreugde en hoop voor alle kinderen ter wereld en vraagt aandacht voor het werk van het Wereldvoedselprogramma in de strijd tegen honger. "Met 'La La La (Brazilië 2014)', willen we een kleine bijdrage leveren zodat iedereen weet welk fantastisch werk het Wereldvoedselprogramma verricht in de strijd tegen honger", aldus Shakira. Naast deze publiciteit voor het Wereldvoedselprogramma, doen Shakira en Activia een donatie voor het schoolmaaltijdproject van het WFP. Zo worden ongeveer 3 miljoen extra schoolmaaltijden uitgedeeld om correcte voeding en opleiding te verzekeren aan kinderen in ontwikkelingslanden.
Luca Casaura, Activia Global VP Marketing bij Danone, voegt daaraan toe: "De samenwerking met Shakira om het schoolmaaltijdproject te ondersteunen, is een erg goede 'match' tussen Activia - een merk dat overtuigd is van het belang van gezonde voeding voor iedereen- en Shakira, die zich al jarenlang inzet om elk kind toegang te geven tot kwalitatief onderwijs. We zijn in de wolken dat we samen deze boodschap kunnen verspreiden met de video van 'La La La (Brazilië 2014)'.”
WFP bezorgt elke dag maaltijden aan ongeveer 25 miljoen schoolkinderen in zo'n 60 landen. Vaak in erg moeilijk bereikbare gebieden, waar honger en armoede heersen. Het WFP geeft kinderen in nood de voeding die ze nodig hebben om een gezond en actief leven te leiden. Het WFP maakt het zo voor ouders aantrekkelijker om hun kinderen naar school te laten gaan. "WFP gelooft in een wereld zonder honger ; en met deze bewustwordingscampagne van Shakira en Activia komen we dichter bij die doelstelling," zegt Elisabeth Rasmusson, Asistant Executive Director for Partnerships and Governance Services bij het Wereldvoedselprogramma. Het Wereldvoedselprogramma (WFP) is 's werelds grootste humanitaire organisatie die zich inzet voor een wereld zonder honger. Gemiddeld bereikt het WFP elk jaar meer dan 90 miljoen mensen in 80 landen via voedselhulp en voedingsprogramma's. Zo probeert het WFP honger tegen te gaan in de armste delen van de wereld en de armoede te doorbreken. Het WFP deelt bijvoorbeeld al meer dan vijftig jaar schoolmaaltijden uit. www.wfp.org
Activia is aanwezig in meer dan 70 landen op de 5 continenten, en is daarmee het grootste verse zuivelmerk, dat in 1987 door Danone Dairy werd gelanceerd. Het bevat een unieke mengeling van bacteriën die door de experts van Danone werden geselecteerd, onder meer het exclusieve Bifidus Actiregularis (meer dan 4 miljard Bifidus Actiregularis bacteriën per portie van 125 g). De gefermenteerde zuivelproducten van Activia zijn het resultaat van meer dan 20 jaar onderzoek en expertise.
|