Vier generaties ten dienste van uitmuntendheid
Het merk Didden, dat historisch verbonden was met een kleine detailhandel, maar tegenwoordig verkrijgbaar is via alle distributiekanalen, is voor veel landgenoten nog steeds dé referentie voor kwalitatieve sauzen en condimenten...
Een dergelijke toekomst had Jean-François Didden zich vermoedelijk niet durven voorstellen toen hij in 1925, met een origineel mosterdrecept, zijn bedrijf oprichtte. Negentig jaar later staat met Michèle Didden de vierde generatie van de familie aan het hoofd van het bedrijf dat nog steeds op dezelfde plaats actief is. Het bedrijf is gevestigd aan de Gentsesteenweg, in het hart van het Brussels Gewest.
Binnen deze sympathieke familiegeschiedenis heeft de menselijke factor steeds een belangrijke rol gespeeld. Door de volharding van het management, uiteraard, maar ook dankzij de constante toewijding van medewerkers die nauw verbonden zijn met dit mooie avontuur. In de loop der jaren, en in het bijzonder na de sombere oorlogsperiodes, maar ook tijdens de echte boom bij de wereldtentoonstelling van 1958, is Didden er dankzij de motivatie en de ondernemingsgeest van een heel team in geslaagd om met brio de opeenvolgende uitdagingen van de evolutie van de distributiecircuits en van de omwentelingen binnen de voedingssector aan te gaan.
Door met respect vast te houden aan de originele recepten, maar tegelijkertijd de meest recente technologieën te omarmen, wist het bedrijf een belangrijke plaats binnen zijn sector te veroveren. Dankzij een jarenlange ervaring, en kwaliteit en klantvriendelijkheid als belangrijkste doelstellingen groeide Didden uit tot een vaste waarde binnen het rijke culinaire landschap van ons land.
Vandaag is Didden dynamischer dan ooit, en startte het bedrijf vol vertrouwen met een reeks nieuwe uitdagingen, onder meer voor modernisering en de verovering van nieuwe markten. De exportcijfers zijn meer dan bemoedigend en getuigen van het vertrouwen dat consumenten in de producten van Didden hebben. Het bedrijf voldoet aan de strengste internationale normen en gaat de uitdagingen van de voedingsindustrie van morgen aan door voluit te kiezen voor moderne productiemethodes en creativiteit, zowel voor de ontwikkeling van verpakkingen als van de producten zelf. Ooit was Didden pionier met sauzen in “Doypacks”, handig op te warmen zakjes, en een ruimer gamma in “squeeze bottles”. Daarnaast lanceerde Didden een gamma sauzen in tubes met een bijzonder verzorgd ontwerp.
Een lonende aanpak en een goed imago dankzij een communicatiestrategie waarbij onder meer wordt ingezet op de sociale netwerken. Alle jaren van zijn bestaan is Didden blijven mee-evolueren met zijn marktpotentieel. Terwijl oorspronkelijk vooral mosterd werd geproduceerd, heeft het bedrijf zijn gamma vervolgens enthousiast uitgebreid naar een ruimer gamma overheerlijke producten, zoals verschillende soorten mayonaise en afgeleide producten, maar ook warme culinaire en Italiaanse sauzen, dressings en uiteraard konfijten.
Een feest, een chef en konfijten: De konfijten, elk uniek dankzij hun individuele expressie, worden bereid volgens beproefde recepten met de beste ingrediënten en zijn een echte “plus” in uw dagelijkse keuken. De producten zijn uiteraard perfect voor feesttafels, maar maken ook van het dagelijkse een echt moment van plezier.
Naar aanleiding van het 90-jarig bestaan van Didden vroegen we Carlo de Pascale naar een aantal recepten waarin de veelzijdigheid van deze konfijten mooi tot zijn recht komt binnen tegelijkertijd lekkere maar ook eenvoudige en betaalbare bereidingen. De chef-ontwerper van de Mmmmh! boetieks, die vooral gekend is bij de kijkers en luisteraars van de RTBF (On n’est pas des pigeons, A Table…), bleek met plezier bereid om een reeks gerechten met telkens een andere Didden konfijt uit te werken. Van voorgerecht tot vis- en vleesgerechten en zelfs desserts en kaasspecialiteiten, steeds draagt het zorgvuldig gekozen konfijt bij tot een puur moment van geluk. Via een breed smaakpalet wordt aangetoond dat een Didden konfijt voor een lekkerbek steeds een origineel en verfijnd accent toevoegt, zowel op de grote momenten als bij eenvoudige dagelijkse bereidingen.
Prijs : de Konfijten van Didden zijn verkrijgbaar in ingemaakte glazen bokaaltjes van 150 gr (Fijne kruidenierszaken, slagerijen en traiteurzaken van 2,05€ tot 3 €) of 220 gr (Colruyt, Carrefour, Makro, Cora, Carrefour Market by Mestdagh, Match, Spar, Louis Delhaize van 2 € tot 3 €).
De Konfijten van Didden zijn ook verkrijgbaar in enkele verkooppunten onder de vorm van verse schaaltjes van 150 gr (Carrefour, Makro, Carrefour Market by Mestdagh, Intermarché, Spar, Huyghebaert, Lambrechts van 2,05 € tot 3 €). Het betreft: uienkonfijt met gedroogde rozijnen, Ardense uienkonfijt, uienkonfijt met sinaasappel Grand –Marnier, vijgenkonfijt met Porto, bosvruchtenkonfijt, uienkonfijt met peperkoek, konfijt van 1001 nachten en bereide veenbessen.
Beschikbaarheid: http://diddenfood.com/nl/waar-te-koop. Om de recepten te ontdekken op basis van de producten van Didden: surf naar www.diddenfood.com
|