HET NIEUWE AUTONOME ‘DRIVE’ MERK GARANDEERT DAT OPHALEN PRODUCTEN IN 2 MINUTEN GEBEURT EN AMPER 1 UUR NADAT DE BESTELLING WERD DOORGEGEVEN
Wink, het nieuwe ‘drive-in’ supermarkt merk dat amper een jaar geleden gelanceerd werd op de Belgische markt, pakt nu uit met een dubbele ultrasnelle service. Enerzijds is het vanaf nu mogelijk om je boodschappen bij Wink op te halen, amper een uur nadat je je bestelling hebt doorgegeven op internet. Anderzijds wordt de afhaling ter plaatse nog sneller, want vanaf nu hoeft de klant nog slechts 2 minuten te wachten tussen het moment dat hij de parking oprijdt en dat zijn boodschappen in de koffer worden geplaatst door een Wink-medewerker. Uiteraard zijn er nog steeds geen bestelling kosten en is er ook geen minimum bestelbedrag.
De snelste boodschappen van België: Het Wink-concept, dat in België amper een jaar geleden gelanceerd werd, dankt zijn succes aan de ultrasnelle en efficiënte formule : je hebt er alle keuze en de verse waren die je in een klassieke supermarkt vindt, maar dan online. Klanten vullen hun virtueel winkelkarretje vanuit hun zetel of bureau en amper een uur later kunnen ze – indien ze dat willen – de boodschappen reeds ophalen in de drive-in van Wink. Daar zal een medewerker gratis de boodschappen in de koffer plaatsen, amper 2 minuten na aankomst. Die snelheid is alleen mogelijk dankzij een organisatie die volledig gedigitaliseerd is en volledig is geoptimaliseerd op maat van de medewerkers die de bestellingen van klanten verwerken.
Met het concept van ‘de snelste boodschappen van België’ wil Wink een adequaat antwoord bieden op het wijzigende consumptiegedrag van de consument. “Wij geloven dat een gezin met kinderen ongeveer 4 uur per week kan winnen door de boodschappen online te doen en via een drive-in afhaalpunt op te pikken. Consumenten zijn vandaag de dag meer dan ooit op zoek naar manieren om tijd te winnen, en zo meer kwalitatieve vrije momenten te hebben. Indien ze het verlies aan tijd om boodschappen te doen - gaande van parking zoeken tot de file aan de kassa’s - kunnen vermijden, dan zullen ze dat ook zeker doen,” vertelt Cédric Antoine, Algemeen Directeur van Wink.
Om zijn stelling kracht bij te zetten, verwijst Cédric Antoine naar het enorme succes van autonome drive-ins in het buitenland, zoals in Frankrijk, Engeland, Duitsland, Italië en Zwitserland. Bij wijze van voorbeeld : vandaag zijn er 3.500 ‘drives’ aanwezig op de Franse markt en samen zijn die goed voor een omzetcijfer van in totaal 5 miljard Euro. 25% van de Franse huishoudens maken reeds gebruik van deze service, die goed is voor 4% van de totale supermarktaankopen.
Last-minute aankopen: De nieuwe ultrasnelle service van Wink is ook een geknipte formule voor last-minute aankopen. « Hoewel heel wat consumenten hun aankopen op voorhand plannen, kunnen er altijd onverwachte noden opduiken of last-minute verlangens. Door de mogelijkheid te bieden om diezelfde avond nog een bestelling door te geven, met een service die 100% gratis is en zonder minimum aankoopbedrag, vergemakkelijken we het leven van onze klanten nog meer en vermijden we op die manier extra onnodige stress, » gaat Cédric Antoine verder.
Jezelf een plezier doen zonder druk: Voor Wink is het ook belangrijk dat de klant reeds een goed gevoel heeft op het moment dat de bestelling geplaatst wordt. Dat valt te verklaren door het feit dat de service – die 100% gratis is en geen minimum aankoopbedrag vereist - vermijdt dat mensen hun karretje per sé willen vullen. Online bestellen zorgt er ook voor dat impulsaankopen vermeden worden – eigen aan de traditionele supermarkt, waar men al eens naar snoepgoed grijpt of aan de kassa iets mee neemt.
Duidelijke antwoorden op nieuwe verwachtingen
Wink is echter niet tevreden met haar klanten enkel tijd te laten winnen. Het unieke autonome drive-in merk in België dankt haar succes ook aan de verschillende diensten waar de huidige consument steeds meer gevoelig voor is : de garantie dat de bestelling 100% compleet is en vervaldata die reeds zichtbaar zijn op de website en dus gekend vooraleer het product wordt aangekocht.
De verse producten (fruit en groenten, vlees, zuivelproducten, …) maken een belangrijk deel uit van de aankopen bij Wink, en dat is te danken aan een duidelijke productenpolitiek : niet tevreden ? Geld terug. Bovendien heeft elke klant de mogelijkheid om de groenten en fruit die in de koffer worden geplaatst, te verifiëren en al dan niet te weigeren.
Andere diensten zorgen er voor dat de bestellingen nog makkelijker en doeltreffender verlopen : er is de online betaling via Bancontact, Visa of Mastercard, die vermijdt dat de portefeuille nog moet boven gehaald worden op de parking, wanneer de goederen opgehaald worden. Daarnaast is er ook het SMS-systeem, waarbij bericht wordt wanneer de boodschappen klaar staan. En tot slot zijn de boodschappen slim gestapeld in de gratis boodschappentassen, om het inladen te vergemakkelijken.
Wat het assortiment van Wink betreft : de supermarkt omvat meer dan 8000 referenties, zowel food als non-food, waarbij alle grote merken aanwezig zijn. Hierdoor is het aanbod vergelijkbaar met dat traditionele supermarkten, alleen met tal van extra’s.
|