InterRent, het low cost merk van Europcar, versnelt zijn geplande internationale ontwikkeling en mikt op een aanwezigheid in 40 landen tegen eind 2015
In zijn slechts 2-jarig bestaan maakte InterRent met succes zijn intrede in meer dan 27 landen. InterRent, in 2013 opgericht als het complementaire low cost aanbod van het hoofdmerk Europcar, werd met succes gelanceerd in meer dan 27 landen op vier continenten. Het telt vandaag 119 vestigingen in de belangrijkste luchthavens en treinstations en beschikte in 2014 over een gemiddelde vloot van 4.800 voertuigen. Met de baseline “drive, save, enjoy” richt InterRent zich tot “vrijetijdsklanten” die op zoek zijn naar zowel een aantrekkelijke prijs als een kwalitatieve service op het niveau van een marktleider als Europcar. Het segment van de low cost verhuur zit in de lift en vertegenwoordigt ongeveer 20 % van de autoverhuurmarkt in Europa1.
Vandaar dat de groep Europcar de verdere ontwikkeling van InterRent, die in 2014 al aanzienlijk was, wil versnellen. De groep mikt daarbij op een inplanting van InterRentkantoren in 40 landen tegen eind 2015.
InterRent zal vanuit Madrid geleid worden door José María González, Algemeen Directeur van Europcar Spanje, bijgestaan door een toegewijd team. José María González zal de internationale ontwikkeling van InterRent in goede banen leiden, bovenop zijn huidige verantwoordelijkheden. Spanje, één van de eerste landen waar InterRent in 2013 werd gelanceerd, groeide al snel uit tot de meest strategische markt van het merk. Steunend op zijn ruime ervaring met de Spaanse markt, ontwikkelde José María González er een succesvolle strategie, die ook op andere markten doeltreffend bleek. Hij zal instaan voor het uittekenen van de globale strategie van InterRent om zo de competitiviteit van het merk verder te verhogen.
“Wij beslisten om onze strategie toe te spitsen op twee merken, Europcar en InterRent, met de bedoeling onze merkenportefeuille te vereenvoudigen, de klantperceptie te verbeteren en de plaats van Europcar op de belangrijkste markten te versterken. Het succes van onze Spaanse dochteronderneming in het low cost segment bleek een voorbeeld voor de andere landen: de keuze om de hoofdzetel van InterRent in Spanje te vestigen, onderstreept onze ambitie voor deze markt,” zo verklaarde Philippe Germond, Algemeen Directeur van de groep Europcar, tijdens Fitur (Internationale vakbeurs voor de toeristische sector in Madrid).
|